(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 3 اسفند 1388- شماره 19588
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حمايت صريح كنگره و مؤسسات آمريكايي از فتنه سبز
قدرداني از حماسه 22 بهمن در نشست سران 3 قوه
آغاز مأموريت ناوشكن جماران در آب هاي آزاد
ضرغامي : خواص پس از انتخابات امتحان بدي پس دادند
حسينيان با انتقاد از طرح كميسيون ملي انتخابات :
مجمع تشخيص نبايد در اختيار منافع برخي اشخاص قرار بگيرد
آيت الله خزعلي: فتنه گران بايد پاسخگوي خسارات وارد شده به كشور باشند
سفير كشورمان در لندن: ايران از اتباع انگليس انگشت نگاري مي كند
شركت آلماني براي اصلاح انحراف مترو اصفهان وارد عمل مي شود
در روزهاي اخير قشم جولانگاه متكديان خارجي شد
سازمان ملي مهارت دركشور تشكيل مي شود
آغاز عمليات نصب دومين پايه سكوي فاز 12پارس جنوبي
استاد هنر دانشگاه لندن: كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي رؤيايي است
مبتكر پارس آبادي ميلگرد خم كن هيدروليكي ساخت
فيلمبرداري مستند غار عليصدر با محوريت غواصي انجام شد
بازديد سفير كويت از صنايع و معادن برازجان
رئيس جمهور اواخر هفته جاري به خراسان جنوبي سفر مي كند
پنج شنبه در قم مراسم بزرگداشت آيت الله بهاءالديني برگزار مي شود
معاون اول قوه قضاييه: دادگاه پرونده كهريزك بزودي تشكيل مي شود
اخبار ادبي و هنري



حمايت صريح كنگره و مؤسسات آمريكايي از فتنه سبز

سرويس سياسي -
در پي ناكامي آمريكا و برخي كشورهاي غربي كه قصد داشتند تا از طريق فتنه گران و اغتشاشگران در ماه هاي گذشته ساختار نظام جمهوري اسلامي را تضعيف كنند كميسيون امور خارجه مجلس نمايندگان آمريكا در جلسه مشورتي اخير خود كه با حضور اعضاي اين گروه و كارشناسان مهمان برگزار شد بار ديگر به تلاش براي براندازي نظام اسلامي با استفاده از آنچه كه جنبش سبز مي خوانند تاكيد كردند.
¤گري اكرمن در زمينه نوع برخورد آمريكا با مسائل داخل ايران ضمن دعوت به صبرو پرهيز از عجله، گفت: به نظر من دولت آمريكا بايد سه رويكرد را همزمان دنبال كند. اول اينكه رئيس جمهور و وزيرخارجه بايد به طور مرتب مواضع خود را در مورد مسائل ايران اظهار كنند؛ در اين زمينه من مي خواهم به اظهارنظر قاطع هيلاري كلينتون پس از خشونت هاي روز عاشورا در ايران اشاره كنم.
دوم اينكه آمريكا و ديگر كشورهاي جهان بايد روشن كنند كه به حقوق بشر اهميت مي دهند و در سازمان ملل، كميته سوم و شوراي حقوق بشر آنچه موضوع «سركوب مردم ايران توسط دولت خود» ناميد را مطرح كنند.
وي گفت، در نهايت من مطمئنم كه بايد به تلاش هايمان براي تحريم بيشتر دولت ايران ادامه دهيم.
به گزارش ايرنا، سپس «دن برتون» نماينده جمهوريخواه پارلمان تلويحاً خواستار دخالت آمريكا در امور ايران شد و گفت: اين درست نيست كه فكر كنيم دخالت در امور داخلي ايران باعث آسيب به همكاري ميان اين كشور و آمريكا با جامعه جهاني خواهد شد. همكاري با ايران ديدگاه ساده لوحانه اي است. اكنون يكسال از زماني كه رئيس جمهور (اوباما) خواستار همكاري با ايران شد گذشته است و ايران هرگز در برنامه هاي اتمي خود ترديد نكرده است.
در ادامه نشست، «ال گرين»، نماينده دموكرات ايالت تگزاس، با اشاره به ناكام ماندن اصلاحات در دولت خاتمي با وجود حمايت جهاني، نسبت به موفق بودن حمايت آمريكا از جنبش سبز ابراز ترديد كرد. وي با اين وجود از وضع تحريم عليه صنعت نفت ايران پشتيباني كرد.
«جف فورتن بري»، نماينده جمهورخواه ايالت نبراسكا، در اين جلسه با مرور سياست هاي شكست خورده آمريكا در برخورد با ايران گفت: سال ها است كه آمريكا و قدرت هاي جهاني تاكتيك هاي مختلفي را براي منصرف كردن ايران از آرزوهاي اتمي خود به كار بسته اند ... اما تهران به اتحاد جهاني عليه خود ترديد دارد و درك اين احساس از سوي ايران دشوار نيست. شركت هاي اروپايي همچنان با ايران دادوستد دارند.
روسيه از موضوع اتمي ايران براي منافع ژئوپلتيك خود سوءاستفاده مي كند. چين هم دنبال منافع اقتصادي است.
«جنيو عبدو» مدير برنامه ايران در بنياد سنچري (قرن) در آمريكا نيز به عنوان يكي از سخنرانان ميهمان در اين نشست درآغاز سخنان خود از سياست پشتيباني از معترضان در ايران حمايت كرد و گفت: پشتيباني قاطع از اين جنبش، برگ برنده غرب عليه نظام ايران است. به همين دليل ضروري است دولت آمريكا به مردمي كه در ايران براي اصلاحات تلاش مي كنند كمك كند؛ حتي اگر اصلاحات به معناي باقي ماندن نظام ديني باشد.
«جنيو عبدو» ترك باورهاي مذهبي انقلاب اسلامي را از ويژگي هاي معترضان در ايران دانست.
حمايت مالي از فتنه گران
در همين ارتباط، يك موسسه مطالعاتي آمريكايي كه در حوزه براندازي نرم و كودتاهاي رنگين فعاليت دارد ضمن تاكيد بر شكست فتنه گران در حوادث پس از انتخابات ايران به دولت آمريكا توصيه كرد تا به حمايت هاي مالي گسترده خود از ساختارشكن ها و سران آنها ادامه دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنياد هرتييج با حمايت از قانون شكنان كه آنان را جنبش سبز ناميده است در مقاله اي نوشت:
كنگره و دولت آمريكا بايد موارد ذيل را در جهت كمك به سبزها در آينده انجام دهند:
براي رسيدن به كودتاي رنگين بايد جريان انتشار اخبار را از خارج تقويت كرد.
دولت آمريكا بايد بر روي رسانه هاي آمريكايي كه اخبار ايران را پوشش مي دهد سرمايه گذاري بيشتري انجام دهد.
دولت آمريكا بايد با كمك ايرانيان مخالف نظام در خارج (فتنه نشينان لندن و واشنگتن) وب سايت هاي حامي دموكراسي غربي را ايجاد سازد.
و سرانجام آمريكا بايد به طور رسمي راهبرد براندازي دولت ايران را اعلام و به اين طريق مخالفان جمهوري اسلامي را مسرور نمايد.

 



قدرداني از حماسه 22 بهمن در نشست سران 3 قوه

نشست دوره اي سران سه قوه به ميزباني محمود احمدي نژاد ديروز در محل نهاد رياست جمهوري برگزار شد.
پنجمين نشست مشترك سران سه قوه در دوره دولت دهم، با حضور آيت الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضاييه و علي لاريجاني رييس قوه مقننه در دفتر رئيس جمهور تشكيل شد.
مسائل روز كشور، گره گشايي از مشكلات كشور و بسترسازي براي خدمت رساني بيشتر به مردم و تسريع در حل مسايل كشور از جمله موضوعاتي بود كه در اين نشست مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
در اين نشست همچنين روساي سه قوه با اشاره به حضور حماسي مردم در روز 22 بهمن از حضور آگاهانه و با شكوه مردم قدرداني كردند. 22 آذر ماه سال جاري نيز نشست مشترك سران سه قوه به ميزباني رييس جمهور در نهاد رياست جمهوري برگزار شده بود.

 



آغاز مأموريت ناوشكن جماران در آب هاي آزاد

ناوشكن جماران ديروز نخستين مأموريت خود را پس از الحاق به ناوگان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي آغاز كرد.
در همين ارتباط، امير سرتيپ فريبرز قادرپناه صبح روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام خبر آغاز مأموريت ناوشكن جماران در آب هاي آزاد گفت: اين ناوشكن آمادگي انجام هرگونه مأموريت براي حفاظت و صيانت از منافع ملي و تأمين امنيت مرزهاي كشور همچنين تأمين امنيت حركت كشتي هاي عبور كننده از آبراه مهم خليج فارس و تنگه هرمز را برعهده خواهد داشت.
فرمانده منطقه يكم دريايي ارتش با اشاره به اين كه مأموريت اين ناوشكن در حوزه درياهاي آزاد نيز خواهد بود، تصريح كرد: براساس قانون اساسي و اساسنامه ارتش جمهوري اسلامي مأموريت يگان هاي دريايي ارتش جمهوري اسلامي گشت زني، ديده باني و نظارت بر كليه تحركات واحدهاي نظامي منطقه و فرامنطقه اي خواهد بود. وي همچنين تأكيد كرد كه اگر در آب هاي آزاد حضور نداشته باشيم به طور طبيعي از جرگه كشورهاي صاحب سبك در درياها خط خواهيم خورد.
همچنين دريادار قادرپناه تأكيد كرد: پيوستن ناوشكن جماران به ناوگان نيروي دريايي ارتش نه تنها تهديدي براي كشورهاي منطقه نيست، بلكه حامل پيام صلح و دوستي براي كشورهاي برادر، مسلمان و دوست منطقه است.
وي، تنها عامل تهديد امنيت منطقه را حضور قدرت هاي استكباري دانست.
اين مقام نظامي با انتقاد از پروژه ايران هراسي كه از سوي قدرت هاي مستكبر دنبال مي شود گفت: ناوشكن جماران در راستاي امور دفاعي و ارتقاي ضريب امنيت به كار گرفته مي شود.
3 منظوره بودن
ناوشكن جماران
در همين حال، معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي ارتش مهم ترين ويژگي ناوشكن جماران را 3 منظوره بودن آن دانست.
امير سرتيپ رحيمي در گفت وگو با ايلنا، ضمن تشريح ويژگي هاي ناوشكن جماران اظهار داشت: هر ناوشكن مجهز به تجهيزات خاصي است اما مهم ترين ويژگي اين پروژه 3 منظوره بودن آن است با اين توضيح كه ناوشكن جماران علاوه بر قابليت حمل بالگرد، مجهز به سامانه هاي ضد هوايي، ضد سطحي و ضد زير سطحي است. ويژگي عمومي اين ناوشكن نيز ساخت اكثريت غريب به اتفاق تجهيزات آن داخل مملكت ما است.
معاون هماهنگ كننده نيروي دريايي ارتش در ارزيابي هزينه صرف شده براي ساخت اين ناوشكن اظهار داشت: هزينه ساخت در اين سطح مي تواند از 150 ميليون تا 300 ميليون دلار در جهان متفاوت باشددر حالي كه ساخت اين ناوشكن معادل 30 درصد قيمت خارجي هزينه دربرداشت.
وي در پايان خاطرنشان كرد: از نظرتحقيقاتي شناورهايي با تناژ بالاي 4 و 5 هزار تن و زيردريايي هاي سنگين را در دست طراحي داريم كه ان شاءالله بتوانيم ظرف دو، سه سال آينده به توليد زيردريايي هاي سنگين و شناورهاي 4 و 5 هزار تن برسيم.

 



ضرغامي : خواص پس از انتخابات امتحان بدي پس دادند

رئيس سازمان صداوسيما عنوان كرد متاسفانه برخي مواضع هاشمي رفسنجاني پس از انتخابات عملا در جهت واگرايي نتيجه داد.
نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين شنبه شب با حضور سيدعزت الله ضرغامي برگزار شد.
رئيس سازمان صداوسيما در اين مراسم با اشاره به حوادث پس از انتخابات تاكيد كرد: در اينكه در اين انتخابات خواص امتحان بدي پس دادند، جاي ترديد نيست.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص مواضع هاشمي رفسنجاني گفت: در مورد شخص ايشان احترام ويژه قائل هستيم و همواره به نقش جايگاه ايشان توجه ويژه اي داشته ايم ولي متاسفانه برخي مواضع رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از انتخابات عملا در جهت واگرايي نتيجه داد و در راهپيمايي اخير دوستان ما تلاش زيادي كرده اند كه تصاويري از مسير ايشان را نشان دهند كه جايگاه وي حفظ شود.
رئيس رسانه ملي اظهار داشت: پس از انتخابات رياست جمهوري در ايران اتفاقاتي افتاد كه انتخابات بهانه آن بود. بحث هايي پيش آمد كه انتخابات و نتايج آن كبريتي به بشكه باروتي بود كه آن را مشتعل كرد كه البته ما در نهايت همه آنها را باعث تقويت نظام مي دانيم و رهبر معظم انقلاب نيز در سخنان خود بارها به آن اشاره كرده اند.
ضرغامي در ادامه سخنان خود به دوره 5 ساله اول مديريتش بر سازمان صداوسيما اشاره كرد و گفت: ما در 5 سال گذشته اول شناسايي محيط را انجام داديم و بعد از شناسايي محيط سازماني و شناخت عوامل برون سازماني، با استفاده از مديريت استراتژيك نقاط قوت و ضعف را احصاء كرده و برنامه ريزي كرديم كه حدود 6 ماه به طول انجاميد. از دل آن هم راهبردهاي اصلي ما درآمد و ماموريت ها و روش هاي اداري سازمان استخراج شد. در 5 سال دوم نيز مطالعات جديدي صورت گرفت و تغيير شرايط محيطي از مهم ترين نقاط مورد توجه ماست كه بدانيم تغييرات بيشتر در كدام نواحي بوده و استراتژي سازمان روي آنها متمركز شود.
وي اظهار داشت: امروز شيوه هاي اطلاع رساني و خبرنگاري تغيير كرده است و با توجه به موضوع شهروند خبرنگار، اينترنت و موقعيت هايي كه ايجاد شده، شرايط هم تغيير كرده است. اين گونه نيست كه خبر و تصوير منتقل نشود و در حوادث بعد از انتخابات هم برخي از شبكه هاي خبري معروف كه براي انتشار يك خبر آن را از فيلترهاي بسياري مي گذرانند. اين فرصت را در اختيار قرار داده و بسياري از اين تصاوير را پخش كردند بگويند ما از اين حوادث تصوير داريم و امروزه به نوعي رهبري اينترنتي ايجاد شده است. اما با همه اين موارد ما توانستيم بسيار موفق عمل كنيم.
رئيس سازمان صداوسيما تصريح كرد: در مجامع بين الملل اجماع جدي پيدا كرده اند تا اهرم هاي جديدي عليه ايران به كار ببرند. مثلا شبكه العربيه در مورد مسائل اخير از صبح تا شب بدترين اخبار را با اهانت هاي بسيار نشان داد و دريغ نكرد و هيچ گونه حرمتي را نگه نداشت، اما ما هرچه پي گيري مي كنيم به نتيجه نمي رسيم اما در شبكه العالم كه در ميزگردي پيرامون خاندان سعودي صحبت كردند، به ما اصلا خبر ندادند و اين شبكه را يك باره قطع كردند كه حتي بشاراسد نيز با اين اقدام مخالفت كرد. در مورد مسائل بين المللي ما بايد با دقت بيشتري عمل كنيم.
وي اظهار داشت: پخش ديجيتال برنامه هاي صداوسيما به طور زميني و فقط در تهران آغاز شده و ما ديگر با توجه به سيستم آنالوگ قادر به افزايش شبكه هاي تلويزيوني نيستيم ولي با راه اندازي سيستم ديجيتال مي توانيم تعداد شبكه ها را تا 15 شبكه اضافه كنيم. در حال حاضر شبكه العالم، پرس تي وي، كوثر، شبكه هاي استاني و... به صورت ادواري روي يك شبكه به صورت ديجيتال پخش مي كنيم و اگر ماهواره اختصاصي صداوسيما در ارديبهشت ماه راه اندازي شود، مي توانيم تعداد كانال ها را تا 70 مورد افزايش دهيم. همچنين يك ديش تهيه كرده ايم كه آرم مخصوص صداوسيما را دارد آن را در اختيار مردم قرار مي دهيم تا از آن استفاده كنند.
وي افزود: سياست ما در سازمان به سمت تخصصي كردن شبكه هاست ضرغامي همچنين در پاسخ به ايسنا گفت؛ مستندات دعوت از مهمانان انتخاب شده براي شركت در مناظره ها كه بعدا با جواب منفي از سوي آنان مواجه شديم، همه وجود دارد و خود آنها هم مي دانند. البته من هم هيچ كجا نديدم كه اين آقايان دعوت صداوسيما را تكذيب كنند بنابراين با اين افراد هماهنگي انجام شده است، ولي به هر دليل نيامدند.

 



حسينيان با انتقاد از طرح كميسيون ملي انتخابات :
مجمع تشخيص نبايد در اختيار منافع برخي اشخاص قرار بگيرد

رئيس كميسيون سياست داخلي و شوراهاي مجلس با انتقاد از طرح موسوم به كميسيون ملي انتخابات كه در مجمع تشخيص پيگيري مي شود گفت: مجمع تشخيص نبايد در اختيار منافع برخي اشخاص قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين روح الله حسينيان نماينده مردم تهران در گفت وگويي اظهار داشت: مجمع تشخيص مصلحت نظام طبق قانون اساسي يك نهاد قانونگذار نيست چرا كه قانون اساسي تنها قانونگذاري را از اختيارات مجلس مي داند.
وي اختيارات و وظايف مجمع تشخيص مصلحت نظام در قانون اساسي را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: آن چيزي كه در قانون اساسي در خصوص وظايف مجمع تشخيص قرار دارد يكي اختلافاتي است كه بين مجلس و شوراي نگهبان اتفاق مي افتد. در مصوباتي كه مجلس به نظر خود اصرار بورزد در نهايت به مجمع ارائه مي شود تا نظر نهايي خود را در اين خصوص اعلام كند.
حسينيان تصريح كرد: يكي ديگر از وظايف مجمع مشورت دادن در مورد مسائلي است كه رهبر معظم انقلاب به اين نهاد اعلام مي كند بنابراين وظايف مجمع يكي رفع اختلاف و ديگري نظر مشورتي راجع به آن چيزهايي است كه رهبري به مجمع واگذار مي كند.
رئيس كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس با اشاره به طرح كميسيون ملي انتخابات و كاهش دامنه اختيارات شوراي نگهبان قانون اساسي در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين امر يك قانونگذاري محسوب مي شود كه تضعيف كننده قوه مقننه و مجلس است.
وي تاكيد كرد: اگر اين طرح در فرض محال بعد از تصويب به مجلس ارائه شود قطعا مجلس و سپس شوراي نگهبان آن را رد خواهند كرد چرا كه برخلاف نص صريح قانون اساسي است.
حسينيان در ادامه تاكيد كرد كه هيچ يك از ارگان هاي قانونگذار يا مشورتي حق تصويب قانوني كه رسما و علنا برخلاف نص صريح قانون اساسي است را ندارند و اگر بر فرض اين امر صورت بگيرد حتي قابليت پيگيري قضايي را نيز دارد.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس سپس خطاب به مجمع تشخيص مصلحت نظام وظايف مشورتي اش را متذكر شد و افزود: مسئله مهم اين است كه مجمع تشخيص مصلحت نظام نهادي پيش بيني شده براي رفع بن بست هاست از اين رو امروز نبايد اعضاي اين نهاد به خاطر منافع جناحي و شخصي خود مجمع را كه نهادي مورد اميد ملت و چاره ساز است در دعواهاي جناحي و منافع شخصي در اختيار برخي اشخاص كه خود را متضرر مي بينند قرار بگيرد.
وي مجمع تشخيص مصلحت را يادگار حضرت امام دانست و گفت: نبايد مجمع تشخيص مصلحت با چنين اقداماتي وظايف و زحمات خود را به يك ضدارزش تبديل كند.
حجت الاسلام حسينيان در خصوص هدف برنامه ريزان طرح موسوم به كميسيون ملي انتخابات هم گفت: اينگونه طرح ها از همان حرف هايي است كه در چارچوب مسايل برخي پيگيري مي شد.
نماينده مردم تهران در خانه ملت تاكيد كرد: برخي افراد چون به جايي نرسيده اند متاسفانه امروز مجمع را بهانه و دستاويزي قرار داده اند كه از طريق ظاهري قانوني همان آراي خود را پيگيري و به تصويب برسانند.

 



آيت الله خزعلي: فتنه گران بايد پاسخگوي خسارات وارد شده به كشور باشند

رئيس بنياد بين المللي غدير تصريح كرد كه فتنه گران حتي اگر توبه كنند بايد پاسخگوي خساراتي كه به واسطه گفتار، رفتار و موضع گيري هاي آنان به كشور وارد شده است باشند.
آيت الله ابوالقاسم خزعلي شنبه شب در جمع مردم ورامين با تاكيد براينكه مقام پرستي يكي از مهمترين عوامل ايجاد فتنه است خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) به اين خاطر بر آمريكا، انگليس و مستكبران جهان پيروز شد كه دل بستگي و چشم به مال و مقام دنيا نداشت، بسيار ساده زيست بود و تنها با توكل به خدا حركت مي كرد.
به گزارش ايرنا وي با اشاره به رخدادهاي پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري گفت: كشور اسلامي ايران، امروز نيز به فتنه منافقين مبتلاست، جنبش اين منافقين سياه است نه سبز، اينها كساني هستند كه در برابر ولايت فقيه ايستاده و با سردادن شعار جمهوري ايراني، پرچم امام حسين(ع)، تمثال امام(ره) و رهبري و قرآن را پاره كردند و به آتش كشيدند.
آيت الله خزعلي افزود: درست است كه اگر انسان توبه كند خداوند توبه او را مي پذيرد، ولي حق الناس بايد ادا شود، جزاي منافقين و فتنه گران اگر زندان است بايد به زندان بروند، اگر اعدام است بايد اعدام شوند و هرطور كه قانون بداند اين افراد بايد محاكمه شوند و پاسخ خسارات وارده به مردم را بدهند.
در همين حال، احمد سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز نيز در گفت گو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه سران فتنه پاسخ نهايي خود را 22 بهمن از حماسه سازان با بصيرت دريافت كردند اما مشاهده مي كنيم كه باز به ادعاهاي واهي خود ادامه مي دهندگفت كه اكنون قوه قضائيه بايد بر مبناي خواست مردم قانون شكنان را با تعيين زمان مناسب محاكمه كند.

 



سفير كشورمان در لندن: ايران از اتباع انگليس انگشت نگاري مي كند

سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن با انتقاد از سوال و جواب هاي بيش از حد از ايرانياني كه قصد سفر به انگليس دارند و انگشت نگاري و يا هدايت آن ها به كشور ثالث توسط سفارت انگليس در تهران گفت : ما هم در اقدامي متقابل از بهمن ماه 1388 از اتباع انگليسي كه قصد سفر به ايران را دارند انگشت نگاري مي كنيم.
رسول موحديان ديشب در همايش بزرگداشت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه با حضور صدها ايراني فرهيخته مقيم انگليس در لندن برگزار شد همچنين با محكوم كردن رفتار و سياست هاي خصمانه دولت انگليس با دولت و ملت ايران افزود: درباره رفتار دور از شان دولت انگليس با ملت ايران ، بارها به دولتمردان انگليسي تذكر داده ايم.
وي با اشاره به اين كه آن چه در رابطه با مسايل هسته اي ايران توسط دشمنان ادعا مي شود ، درباره بمب اتم و اين گونه مسائل نيست بلكه مشكل اصلي آن ها مغزهاي توانمند ايرانيان است.
سفير جمهوري اسلامي ايران كه سخنانش بارها با تشويق و ابراز احساسات ايرانيان حاضر در همايش همراه بود تاكيد كرد به رغم گوناگوني سليقه ها بايد به مرحله اي برسيم كه وجه اشتراك ما استقلال و توسعه ايران اسلامي باشد. وي با اشاره به جمعيت چند صد هزار نفري ايرانيان مقيم انگليس افزود اين جمع بايد بتواند با وجود برخورداري از سلايق متفاوت به عنوان يك خانواده و با يك هويت واحد ملي در كنار هم زندگي كنند و وجه اشتراك خود را استقلال سياسي و توسعه و پيشرفت ايران قرار دهند. جامعه ايرانيان مقيم انگليس يكي از كيفي ترين جوامع خارجي مقيم اين كشور است كه بايد اتحاد ميان خود را بيشتر از گذشته تقويت كند ما سعي كرده ايم با كمك هاي خودمان در حد توان باعث افزايش همبستگي ميان شما باشيم.

 



شركت آلماني براي اصلاح انحراف مترو اصفهان وارد عمل مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان اعلام كرد: شركت آلماني هنركرشت سازنده دستگاه TBM براي اصلاح انحراف اين تونل وارد عمل مي شود.
عباس حاج رسوليها با گذشت 6 ماه پس از ايجاد انحراف در تونل شرقي متروي اصفهان و انتشار خبرهايي مبني بر احتمال آسيب رساندن به سي وسه پل افزود: موضوع اصلاح انحراف تونل مترو اصفهان ظرف 15 روز آينده نهايي مي شود و اميدواريم اين بار مشكل مرتفع شود.
وي اضافه كرد: در مذاكراتي كه با اين شركت آلماني داشته ايم از آنها خواسته شد با توجه به اينكه توليد كننده دستگاه TBM شركت مترو اصفهان هستند براي رفع نقص و اصلاح انحراف به وجود آمده وارد عمل شوند.

 



در روزهاي اخير قشم جولانگاه متكديان خارجي شد

قشم - خبرنگار كيهان:
حضور متكديان خارجي در روزهاي اخير مشكلات زيادي را براي ساكنان جزيره قشم به وجود آورده است.
اين روزها متكديان پاكستاني، افغاني و ديگر مليت ها حضور چشم گيري در جزيره زيباي قشم پيدا كرده اند، در سر هر كوي و برزني چند نفري از آنان را مي بيني كه دست خود را جلوي عابران دراز كرده اند و با اصرار از رهگذران مي خواهند به آنها كمك كنند.
براساس اين گزارش حضور متكديان در خيابان ها و ساير معابر عمومي سبب اختلال در حمل ونقل شهر و بروز مشكلات اجتماعي دراين جزيره زيبا شده است.
فعاليت متكديان خارجي در قشم در حالي است كه نهادها و سازمان هاي متولي در زمينه جمع آوري متكديان هيچ اقدامي انجام نداده اند و اين گدايان با خيالي آسوده در خيابان ها، اسكله هاي بهمن، شهيد ذاكري، لافت و پل و فرودگاه بين المللي قشم به تكدي گري مشغول هستند.

 



سازمان ملي مهارت دركشور تشكيل مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
به زودي سازمان ملي مهارت با ادغام سازمان آموزش فني و حرفه اي، دانشگاه علمي كاربردي و آموزشكده هاي فني در كشور راه اندازي مي شود.
مديركل آموزش فني و حرفه اي مازندران با تاكيد بر اهميت راه اندازي اين سازمان در تأمين تخصص هاي موردنياز جامعه خواستار توجه ويژه به نقش راهبردي، آموزش هاي مهارتي در كشور شد.
علي صابري با اشاره به واگذاري كارگاه هاي آموزش فني و حرفه اي به بخش خصوصي بر لزوم اعمال نظارت وكنترل قاطع فعاليت آنان تأكيد كرد.
وي همچنين از تدوين سند ملي مهارت در كشور خبر داد.
صابري افزود: اين سند پس از تصويب هيئت دولت براي اخذ راي نمايندگان به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد.

 



آغاز عمليات نصب دومين پايه سكوي فاز 12پارس جنوبي

عمليات نصب دومين پايه سكوي فاز 12پارس جنوبي در عمق 80متري آب هاي نيلگون خليج فارس آغاز شد.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت پتروپارس، دومين پايه سكوي فاز 12به وزن دو هزارتن در يارد بندرعباس ساخته شده و پس از حمل به بلوك فاز 12در ميدان گازي پارس جنوبي عمليات نصب آن توسط مهندسان ايراني بوسيله بارج جرثقيل دار پنج هزار تني آغاز شد.
برپايه اين گزارش با تكميل عمليات نصب اين پايه سكو طي سه هفته آينده، ريگ دوم حفاري روي اين پايه مستقر و عمليات حفاري چاه هاي توسعه اي فاز 12آغاز خواهد شد.
فاز 12بزرگترين فاز پالايشگاهي پارس جنوبي به شمار مي رود كه اجراي آن را شركت ايراني پتروپارس برعهده دارد.

 



استاد هنر دانشگاه لندن: كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي رؤيايي است

استاد هنر دانشگاه لندن گفت: كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي بسيار رويايي بود و من اصلا فكر نمي كردم در دنيا چنين جايي وجود داشته باشد.
به گزارش مركز خبر حوزه خانم «آناكنتا ديني» در حاشيه بازديد از كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي گفت: كتاب هاي خطي كتابخانه آيت الله مرعشي اعم از كتب عربي، فارسي و لاتين، ارزش فوق العاده دارند و از بزرگترين مجموعه هاي كتب خطي جهان به شما ر مي رود.
اين كارشناس خطوط قرآني اظهار داشت: آثاري كه در اين كتابخانه وجود دارد از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و زيبايي و ظرافت زيادي دارد ومن از ديدن اين همه اثر در يك جا غافلگير شدم.
آناكنتا ديني از سفرش به ايران براي حضور در مسابقات جايزه جهاني كتاب سال جمهوري اسلامي ابراز خرسندي كرد و گفت: مردم ايران بسيار خوب هستند و ارتباط انساني بسيار قوي دارند و من در ايران مثل خانه خودم راحت بودم.
وي بازديد از كتابخانه آيت الله مرعشي را از بهترين ثمرات سفرش به ايران بر شمرد.
دكتر آناكنتا ديني، ايتاليايي الاصل بوده و كارشناس آثار خطي و مكتوبات عربي و تذهيب است و هم اكنون در مركز مطالعات شرق و آفريقاي دانشگاه كمبريج لندن تدريس مي كند.

 



مبتكر پارس آبادي ميلگرد خم كن هيدروليكي ساخت

يك مبتكر پارس آبادي در استان اردبيل دستگاه هاي cnc اتوماتيك و ميلگرد خم كن هيدروليكي ساخت.
به گزارش ايرانا، cnc ساخته شده توسط عوض محمدي قادر است انواع نقوش و خطوط را بر روي چوب و فلز به صورت اتوماتيك حك كند.
همچنين دستگاه هيدروليكي خم كن ميلگرد با قطره هاي 20 و 30 ميلي متري اين مبتكر قابليت استفاده در موارد صنعتي را دارد.
اين مبتكر جوان گفت: اين دستگاه ها را در مدت 6 ماه و با هزينه 80 ميليون ريال ساخته است.
عوض محمدي افزود: در صورت حمايت و توليد انبوه مدت و هزينه ساخت كاهش خواهد يافت.
پارس آباد مغان با 164 هزار نفر جمعيت در شمال استان اردبيل و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.

 



فيلمبرداري مستند غار عليصدر با محوريت غواصي انجام شد

فيلمبرداري نخستين مستند غار عليصدر با محوريت غواصي غارنوردي به تهيه كنندگي و كارگرداني علي جيحونيان انجام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، تاريخ شناخته شده غار عليصدر حكايت از استفاده از اين غار شگفت انگيز در 900 سال گذشته به عنوان پناهگاه و سپس معرفي آن به عنوان مكاني توريستي است كه تنها خشكي هاي آن شناخته شده است.
به تازگي گروه مستندسازي از همدان اقدام به ساخت مستندي مبسوط درباره غار عليصدر كرده است كه محوريت اصلي آن غواصي غارنوردي و شناخت ابعاد ناديده و ناشناخته زير آب اين غار شگفت انگيز است.
اين پروژه يك سال و نيم است كه مطالعات مشترك آن توسط گروه مستندساز و هيئت غواصي استان همدان آغاز شده و روز شنبه نيز فيلمبرداري آن با موفقيت به اتمام رسيد و بدين ترتيب سكوت ميليون ها ساله زيرآب غار عليصدر شكسته شد.
سرپرست گروه مستندساز علي جيحونيان و مسئوليت گروه غواصي با داوود شهدوستي است.
علي جيحونيان اظهار داشت: زيبايي هاي زير غار عليصدر همانند فضاي بالايي نيست، اما ظرفيت و بضاعت توريست غواص را دارد و اين تيم پيشنهاد راه اندازي توريسم غواص غارنوردي را به مجموعه غار عليصدر داده است.

 



بازديد سفير كويت از صنايع و معادن برازجان

برازجان-خبرنگاركيهان:
سفير كويت در ايران از صنايع و معادن كاني برازجان بازديد كرد.
«مجدي احمد ابراهيم الظفيري» كه براي بازديد و عقد قراردادهاي اقتصادي به استان بوشهر سفر كرده بود با ورود به برازجان از شهر آب پخش و نخلستان هاي آن بازديد كرد. در اين سفر الظفيري از معادن سنگ گچ و شركت سيمان برازجان ديدن كرد. در جريان اين بازديد مهندس زارعي فرماندار دشتستان با تشريح موقعيت معادن كاني برازجان ابراز اميدواري كرد بسترهاي لازم براي صادرات گچ و سيمان اين منطقه به كويت فراهم شود. يكي از مديران كارخانه سيمان برازجان نيز با اشاره به مرغوبيت توليدات اين كارخانه گفت: صادرات سيمان ما در عراق با استقبال گسترده مردم اين كشور مواجه شده است. سفير كويت در اين بازديد ابراز اميدواري كرد مردم كويت نيز از توليدات كارخانه سيمان برازجان بهره مند شوند.

 



رئيس جمهور اواخر هفته جاري به خراسان جنوبي سفر مي كند

مدير كل حوزه استاندار خراسان جنوبي از سفر رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت به اين استان در پايان هفته جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر از بيرجند، مجيد پيراسته ديروز در نشست هماهنگي سفر با مديران رسانه هاي استان اظهارداشت: طبق آخرين اخبار رئيس جمهور روز سه شنبه وارد استان مي شود اما هنوز احتمال تغيير زمان سفر وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه رئيس جمهور در سفر 2 روزه خود با اقشار مختلف مردم ديدار خواهد كرد، بيان داشت: گفت وگو و ديدار مردمي رئيس جمهور به صورت زنده از سيماي محلي استان پخش خواهد شد.
مديركل حوزه استاندار خراسان جنوبي از استقرار 28 پايگاه ارتباطات مردمي در مركز استان براي پاسخگويي به مشكلات مردم در آستانه سفر هيئت دولت خبر داد و تصريح كرد: تلاش مي شود در سفر سوم مشكلات پيش روي رسانه هاي محلي استان را به حداقل برسانيم و زمينه حضور خبرنگاران استان را به جلسات فراهم كنيم.
پيراسته خواستار پوشش اخبار سفر هيئت دولت به بهترين نحو از سوي رسانه هاي استان شد و گفت: نشريات و خبرگزاري هاي استان تاكنون موفق عمل كرده اند و فعاليت خبرنگاران شايسته تقدير است.

 



پنج شنبه در قم مراسم بزرگداشت آيت الله بهاءالديني برگزار مي شود

مراسم بزرگداشت آيت الله بهاءالديني روز پنج شنبه در قم برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس مراسم سيزدهمين سالگرد رحلت آيت الله سيدرضا بهاءالديني روز پنجشنبه ششم اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.
اين مراسم به همت سازمان تبليغات اسلامي قم، مديريت حوزه علميه قم و بيت آيت الله بهاءالديني برگزار مي شود و حجت الاسلام والمسلمين فاطمي نيا در آن سخنراني مي كند.

 



معاون اول قوه قضاييه: دادگاه پرونده كهريزك بزودي تشكيل مي شود

معاون اول قوه قضاييه گفت: دادگاه رسيدگي به پرونده بازداشت كهريزك بزودي تشكيل مي شود.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي شنبه شب در حاشيه مراسم تحليف قضات روحاني در قم در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سازمان قضايي نيروهاي مسلح به اين پرونده رسيدگي كرده و گزارشي از روند رسيدگي به پرونده به مردم اعلام شده است لذا نحوه ادامه كار در دادگاه بزودي از طرف سازمان قضايي نيروهاي مسلح اعلام مي شود.
وي تاكيد كرد: مردم ما مي دانند كه ما مطلقا ظلم را در هيچ بخشي از نظام نمي توانيم بپذيريم و تفاوتي هم ندارد كه اين ظلم از ناحيه چه كسي و در چه جايگاهي رخ داده است.
رئيسي اضافه كرد: چون نظام ما نظامي عادلانه است نمي تواند ظلم را از هيچ ناحيه اي بپذيرد.
وي افزود: در حوادث پس از انتخابات يك ظلم بزرگ واقع شد كه نابخشودني است اما تخلفاتي كه در برخورد با اين موضوع اتفاق افتاد نيز از نظر ما دور نيست.
رئيسي درباره معرفي سخنگوي قوه قضاييه نيز گفت: در پي بررسي گزينه هاي مختلفي هستيم و هر زمان به نتيجه برسيم سخنگو را معرفي مي كنيم.
به گفته وي، سخنگوي قوه قضاييه بايد شخصي باشد كه بخوبي با نحوه ارتباط با رسانه ها و مردم آگاه باشد.
معاون اول قوه قضاييه در زمينه صحبت هاي مطرح شده در كميسيون تحقيق و تفحص در مورد اتهام سعيد مرتضوي دادستان وقت تهران گفت: در گزارش كميته اي كه از سوي شوراي عالي امنيت ملي موضوع را بررسي كرده، نكاتي وجود دارد كه بخشي از آن در سازمان قضايي نيروهاي مسلح مطرح شده و بخشي نيز در دادسراي انتظامي قضات در دست رسيدگي است.
وي بدون اشاره به جزئيات بيشتر افزود: هر دو بخش قضايي مذكور بررسي هاي مقدماتي را انجام داده اند و نتيجه را براي اطلاع مردم اعلام خواهند كرد.




اخبار ادبي و هنري

مستند زندگي امام خميني(ره) در راديو ايران
مستند زندگي نامه حضرت امام خميني(ره) با حضور سيداحمد حافظ الكاف (اهل اندونزي و مدير اسبق راديو ملايوي برون مرزي صداوسيما) در قالب برنامه «يك پنجره خورشيد» در راديو ايران ساخته شد. در اين برنامه، اخلاق امام خميني، زندگي شخصي و خصوصي امام، روابط سياسي ايشان و بزرگي و عظمت اين عالم رباني، تدريس در حوزه علميه قم و ... مطرح مي شود. اين برنامه يكشنبه ها و سه شنبه هاي هر هفته از ساعت 15:11 به مدت يك ربع به سردبيري راحله قنبري و تهيه ندا رادمهر از راديو ايران پخش مي شود.
اعتراض به فيلم صهيونيستي در جشنواره برلين
نمايش فيلم مستند رژيم اشغالگر قدس با عنوان «فيلمي كه تمام نشد» در جشنواره شصتم فيلم برلين، اعتراض تماشاگران مسلمان را برانگيخت.
به گزارش فارس به نقل از سايت نورت مصر، در هنگام نمايش اين فيلم كه درباره آخرين روزهاي يهوديان زنداني در لهستان قبل از اعدام شان توسط نازي ها است، يك تماشاگر مسلمان به پا خاست و با يادآوري حوادث سال گذشته در غزه، عنوان كرد آنچه به دست نازي ها در لهستان اتفاق افتاده، كم تر از جنايت رژيم اشغالگر قدس در غزه نيست. اين اعتراض، همراهي عده اي ديگر از تماشاگران عرب و مسلمان يكي از سالن هاي برلين را به همراه داشت.
نمايشگاه بين المللي كتاب در حال آماده سازي است
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: فضايي مناسب براي حضور ناشران در نمايشگاه آماده مي شود.
محسن پرويز، درحاشيه برگزاري آيين پاياني چهارمين جشنواره شعر فجر گفت: براي برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران و براي حضور مطلوب ناشران در نمايشگاه، از هر فضاي آماده اي مي توان استفاده كرد. به گزارش خبرگزاري كتاب، وي گفت: منظور از چادرهاي آماده، داربست و برزنت نيست؛ بلكه امكانات آماده و سازه هاي موقتي اند كه در نمايشگاه هاي بزرگ بين المللي كتاب در جهان نيز استفاده مي شود. رئيس شوراي سياست گذاري بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران همچنين افزود: نكته مهم در اين ميان، مساله ايمني اين فضاست كه بايد مورد تاييد سازمان مديريت بحران باشد و براي ما، ايمني از هر مساله اي مهم تر است.
گفتني است، نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، به عنوان بزرگترين گردهمايي ادبي خاورميانه و يكي از جشنواره هاي بزرگ كتاب در جهان، ارديبهشت ماه هر سال برگزار مي شود.
احمد شاكري دبير هشتمين جشنواره قلم زرين شد
احمد شاكري، داستان نويس و منتقد ادبي، به عنوان دبير هشتمين جشنواره قلم زرين انجمن قلم ايران انتخاب شد.
در آخرين جلسه هيئت مديره انجمن قلم ايران كه به رياست علي اكبر ولايتي و با حضور محمدرضا سرشار، راضيه تجار، فيروز زنوزي جلالي، سميرا اصلان پور و رضا رسولي تشكيل شد، به اتفاق آراء احمد شاكري به عنوان دبير هشتمين جشنواره قلم زرين انجمن انتخاب و اين موضوع به وي ابلاغ شد.
نخستين جشنواره كسب حلال
نخستين جشنواره «كسب حلال» با هدف تجليل از كاسبان نمونه منطقه 3 تهران، به همت فرهنگسراي آفتاب برگزار مي شود. زمان برگزاري اين جشنواره، پنجشنبه 6 اسفندماه است.
روايت فتح در همه كتابخانه هاي كشور
نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در تفاهم نامه اي با موسسه انتشاراتي «روايت فتح»، كتابخانه هاي سراسر كشور را تا سه ماه آينده با 83 عنوان كتاب از اين ناشر تجهيز مي كند. محمدحسين كريمي پور، مديرعامل موسسه انتشاراتي «روايت فتح» در گفت وگو با ايبنا، با اعلام اين خبر اظهار داشت: كتابخانه هاي سراسر كشور در 2 مرحله و طي 3 ماه با 83 عنوان كتاب انتشارات «روايت فتح» تجهيز مي شوند.
وي با بيان اين كه در مرحله اول 70 عنوان كتاب از دوم تا 20 اسفندماه 88 به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور ارسال مي شوند، افزود: 61 عنوان از اين تعداد مربوط به حوزه دفاع مقدس و 9 عنوان ديگر به حوزه هاي سينمايي و مقاومت بين الملل اختصاص دارند. كريمي پور همچنين از ارسال 13 عنوان كتاب در مرحله دوم اين طرح از فروردين تا ارديبهشت ماه سال آينده به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور خبر داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14