(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 اسفند 1388- شماره 19589
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چرا شيخ، نمي خواهد خاتمي بيايد؟!
بازتاب جهاني استقرار ناوشكن «جماران» در آب هاي آزاد
سال آينده صالحي:دو سايت جديد در ابعاد نطنز احداث مي شود
فرمانده سپاه :ناوشكن جماران حاصل آميختن عنصر توكل و اراده متخصصان ارتش است
حمله شبانه عناصر مشكوك به نويسنده كيهان
نبوي : خواص فريب خورده جريان فتنه به آغوش نظام بازگردند
فريد زكريا : اقتدار ايران براي آمريكا دردناك است
انتصاب سردار حسيني مطلق به عنوان فرمانده سپاه سيدالشهداء استان تهران



چرا شيخ، نمي خواهد خاتمي بيايد؟!

چنانكه خبرنگار ما «آرمليا» از منابع موثق شنيده است در جلسه اخير سران فتنه مهندس از شيخ مي خواهد كه جلسه بعدي، محمد خاتمي هم باشد تا سه نفري چيزشان يعني عقل شان را روي هم بگذارند و ببينند كه چه خاكي بايد روي سرشان بريزند. اما از قرار شيخ با اين پيشنهاد مهندس به شدت مخالفت كرده است. به نظر شما كدام يك از گزينه هاي زير دليل مخالفت شيخ با حضور خاتمي در جلسه آتي سران فتنه است؟
1- خاتمي معمولاً قلنبه سلمبه صحبت مي كند و كروبي چيزي از صحبت هاي خاتمي متوجه نمي شود.
2- كروبي سطح سواد و دانش خود را از خاتمي بالاتر مي داند.
3- شيخ و مهندس كلاً بدون خاتمي راحت ترند و رفتن خاتمي به جلسات شيخ و مهندس براي خاتمي كه به هر حال اهل چيز نيست، بدآموزي دارد.
4- چون در جلسات سران اصلاحات، شيخ را دعوت نمي كنند، كروبي مي خواهد با اين حركت اعتراض خود را به دار و دسته خاتمي نشان دهد.
5- خاتمي در ملاقات با جرج سوروس، شيخ را نبرد و حالا كروبي هم مي خواهد تلافي كند.
6- از آنجا كه خاتمي ادعا مي كند كه كلاً به چارچوب قانون اساسي علاقمند است، كروبي اضافه شدن وي به جلسات خودش با مهندس را اقدامي در چارچوب قانون اساسي نمي داند.
7- شيخ از اين ترس دارد كه اگر سران فتنه، سه نفري با هم يك جا جمع شوند، قوه قضائيه مي تواند با حضور در محل اين جلسه هر سه نفر سران فتنه را با هم دستگير كند.
8- كروبي، ترسش از اين است كه چون خاتمي خيلي پرچانه است، وقت چنداني براي حرف زدن شيخ باقي نماند و دم به ساعت بايد به مهندس و محمد بگويد؛ به شما كه عرض كنم، من چقدر وقت دارم؟!
9- اگر جلسات دو نفره به جلسات سه نفره تبديل شود، شيخ نگران است كه ملت از اين نشست، تعبير به جلسه «سه تفنگدار» كنند و حال آن كه تفنگ ها را به اراذل اجاره اي داده اند.
10- شيخ مي ترسد كه با اضافه شدن خاتمي به جلسات خود با مهندس، سطح جلسه پايين بيايد!!
11- كروبي كلاً چشم ديدن خاتمي را ندارد.
12- شيخ از خاتمي، دستي گرفته و حالا حالاها نمي خواهد او را ببيند.
13- شيخ، فقط خودش و مهندس را جزء سران فتنه به حساب مي آورد و خاتمي را نخودي مي داند.

 



بازتاب جهاني استقرار ناوشكن «جماران» در آب هاي آزاد

سرويس سياسي-
حضور ناوشكن جماران در آب هاي آزاد كه دو روز قبل به ناوگان رزمي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران الحاق شده بود بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي داشته است.
پس از بهره برداري از ناوشكن جماران كه روز جمعه با حضور فرمانده معظم كل قوا در بندرعباس صورت گرفت، اين ناوشكن با حضور در آب هاي آزاد و شركت در اولين مانور دريايي و انجام موفقيت آميز عمليات تيراندازي در منطقه جنگي عليه دشمن فرضي، اين مسئله همچنان مورد توجه رسانه ها و محافل خارجي قرار گرفته است.
عمليات تيراندازي از روي ناوشكن جماران توسط توپ هاي 20، 40 و 76 ميلي متري اين ناوشكن در منطقه اي در محدوده جنوب شرقي جزيره لارك انجام شد كه اين عمليات اولين آزمايش تيراندازي ناوشكن جماران پس از آغاز اولين ماموريت آن محسوب مي شود.
اولين سفر دريايي ناوشكن جماران در حضور خبرنگاران در حالي انجام شد كه دريا طوفاني، همراه با موج هاي بلند و بادهايي با سرعت بيش از 80 كيلومتر در ساعت بود كه عمدتاً از سمت جنوب شرقي به سمت شمال غربي مي وزيد و بدين ترتيب به گفته ناخدا يكم «نادر حمودي» رئيس عمليات منطقه يكم دريايي ارتش عملاً ناوشكن جماران اولين آزمايش خود در زمينه قدرت مانور در درياي طوفاني را با موفقيت پشت سر گذاشت.
رئيس عمليات منطقه يكم دريايي ارتش پيش از انجام اين آزمايش ها، به تشريح چگونگي انجام عمليات تيراندازي از روي ناوشكن جماران پرداخت و جمع آوري اطلاعات، نمايش اطلاعات، پردازش، تجزيه و تحليل و تصميم گيري را پنج فاكتور مهم يك عمليات عنوان كرد و گفت: از نظر ما هر شناور نيروي دريايي در حكم يك وجب خاك از كشورمان است و بنابراين تحت هر شرايطي كاركنان خدوم نيروي دريايي ارتش از اين يك وجب خاك حفاظت و حراست مي كنند. شبكه تلويزيوني سي.ان ان با اشاره به حضور موفقيت آميز ناوشكن جماران در آب هاي آزاد اعلام كرد: انداخته شدن اولين ناوشكن ساخت داخل در ايران روز بزرگي براي اين كشور بود.
اين شبكه با پخش مجدد تصاويري از حضور رهبرمعظم انقلاب در زمان بهره برداري از اين پروژه عظيم ملي افزود: اين ناوشكن به موشك هاي هدايت شونده مجهز است كه نشان دهنده قدرت بالاي ايران در ساخت تجهيزات دريايي دارد.
خبرگزاري آسوشتيدپرس هم با انتشار گزارشي دراين باره به آب انداخته شدن نخستين ناوشكن ساخت داخل را يك دستاورد بزرگ فناوري در صنايع ايران توصيف كرد.
براساس اين گزارش ايران به منظور نشان دادن دستيابي به خودكفايي با وجود اعمال تحريم هاي مختلف و تلاش هاي آمريكا و متحدانش براي منزوي كردن اين كشور اعلام كرد كه در زمينه صنايع نظامي و علوم به پيشرفت هاي بسياري دست يافته است.
يونايتدپرس هم دراين باره نوشت: نيروي دريايي ايران روز جمعه يك ناوشكن مجهز به موشكهاي هدايت شونده به آب انداخت. اين كشتي موسوم به جماران قابليت حمل يكصد و بيست تا يكصد و چهار پرسنل را دارد و مجهز به موشكهاي ضدكشتي و همه سطح به هوا است اين كشتي مي تواند به حداكثر سرعت سي گره دريايي دست يابد و يك باند ويژه هليكوپتر دارد اين ناوشكن همچنين مجهز به اژدر و اسلحه هاي دريايي است مقامات ايران اعلام كردند به آب انداختن كشتي جماران گامي بسيار بزرگ در جهت تحقق اهداف صنايع دريايي ايران است و نخستين كشتي است كه در اين كلاس در داخل ايران ساخته مي شود.
شبكه تلويزيوني المنار نيز ناوشكن جماران را نشان دهنده پيشرفت صنايع نظامي جمهوري اسلامي ايران دانست. اين شبكه در گزارشي به الحاق ناوشكن جماران به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران پرداخت و اعلام كرد نيروي دريايي ايران موفقيت ديگري را كسب كرد ناوشكن ساخت داخل ايران وارد عرصه فعاليت شد كه تا به اين ترتيب نشان دهنده پيشرفت صنايع نظامي جمهوري اسلامي ايران باشد گزارشگر اين شبكه افزود: آيت الله سيدعلي خامنه اي فرمانده كل نيروهاي مسلح ايران به طور مستقيم بر ورود ناوشكن جماران به آب هاي ايران نظارت كرد و در سخناني اعلام كرد كه اين موفقيت حاصل تلاش جوانان ايران و خودكفايي نيرو هاي مسلح است و اين ناوشكن اولين اقدام بزرگي است كه صنايع دريايي و نظامي ايران در آينده شاهد آن خواهد بود اين شبكه بخشي از اظهارات معظم له را دراين باره پخش كرد.

 



سال آينده صالحي:دو سايت جديد در ابعاد نطنز احداث مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي از احداث دو سايت جديد در ابعاد سايت غني سازي نطنز خبر داد.
دكتر علي اكبر صالحي گفت: در پي دستور رئيس جمهور مبني بر مكان يابي براي 10 سايت غني سازي نزديك به 20 مكان بالقوه را به وي ارائه داديم.
وي كه با ايسنا گفت وگو مي كرد، در توضيح بيشتر گفت: اين مكان هاي بالقوه براساس 16 الي 20 شاخص تعيين شده ارزيابي خواهد شد و سپس در نهايت 10 مكان درخواست شده از سوي رئيس جمهور مشخص خواهد شد.
صالحي تاكيد كرد: بنا به دستور رئيس جمهور ممكن است كار ساخت دو سايت جديد غني سازي پس از رسمي و نهايي شدن مكان هاي يافته شده آغاز شود.
وي درباره مشخصات اين سايت هم گفت: اين سايت ها به لحاظ قدرت توليد، در حد و اندازه سايت غني سازي نطنز هستند.
صالحي گفت: «در اين دو سايت جديد بنا داريم از سانتريفيوژهاي جديد نيز استفاده كنيم.»
رئيس سازمان انرژي اتمي هم چنين از اعلام اخبار خوش در 20 فروردين سال آينده توسط رئيس جمهور درباره نوع سانتريفيوژها خبر داد و گفت: «آنجا مشخص مي شود كه ما از چه نوع سانتريفيوژهايي در سايت هاي جديد استفاده خواهيم كرد.»
بنابراين گزارش در جلسه هيئت وزيران در اوايل دي ماه مقرر شد، سازمان انرژي اتمي تا دو ماه پس از آن كار احداث پنج سايت جديد را كه مكان آنها در سراسر كشور پيش بيني شده است آغاز و براي پنج سايت جديد نيز مكان مناسب پيشنهاد كند.
براساس برنامه پيش بيني شده، دولت بايد براي 20 هزار مگاوات برق مورد نياز نيروگاه هاي كشور سوخت توليد كند كه گام مهم در اين مسير احداث 10 سايت غني سازي در مقياس نطنز است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در زمان اعلام تصميم ايران براي ساخت 10 سايت جديد غني سازي با اين كه براي تامين 20 هزار مگاوات برق به 500 هزار سانتريفيوژ در مقياس فعلي آن نيازمند هستيم، گفت: البته سانتريفيوژهاي جديدي كه در جمهوري اسلامي ايران طراحي شده است با ظرفيت بالاتر و با تعداد كمتر از اين كار را انجام مي دهند كه به محض به بهره برداري رسيدن آن ها از اين سانتريفيوژهاي جديد استفاده خواهيم كرد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: بايد به جايگاهي برسيم كه بتوانيم 250 تا 300 تن سوخت توليد كنيم و براي اين كار از سانتريفيوژهاي جديد و با سرعت بالاتر بهره بگيريم.

 



خطاب به فرمانده ارتش
فرمانده سپاه :ناوشكن جماران حاصل آميختن عنصر توكل و اراده متخصصان ارتش است

فرمانده كل سپاه پاسداران در پيام تبريكي خطاب به فرمانده كل ارتش، ناوشكن جماران را نماد افتخارآميز از استعداد و سرشار از خلاقيت ذاتي جوانان ايراني دانست.
متن پيام سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
فرمانده محترم كل ارتش جمهوري اسلامي ايران
امير سرلشكر عطاءالله صالحي
گام بلند و غرورآفرين فرزندان ملت رشيد، انقلابي و شگفتي ساز ايران در زمينه طراحي، ساخت و بهره برداري از «ناوشكن ايراني جماران» كه حاصل آميختن عنصر توكل و اراده و آرمان مقدس متخصصين توانمند و متعهد نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي و مراكز علمي، پژوهشي و دانشگاهي كشور و نمادي افتخارآميز از استعداد سرشار و خلاقيت ذاتي جوانان ايراني است به جناب عالي و ساير فرماندهان تبريك و تهنيت عرض مي نمايم.
بي ترديد جهاد افسران عرصه نهضت علمي و نرم افزاري كشور و خودباوري و تلاش مستمر آنان در راستاي بومي سازي فناوري ها و تجهيزات مورد نياز تحت تدابير حكيمانه و رهنمودهاي مدبرانه فرمانده معظم كل قوا حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) مسير دستيابي جمهوري اسلامي به قله هاي رفيع پيشرفت و تعالي و تبديل ايران عزيز به قدرت تاثيرگذار جهاني را هموار و موجبات استيصال و عصبانيت بيش از پيش معاندين نظام و دشمنان قسم خورده و ناتوان انقلاب را فراهم آورده است.
ان شاءالله با تمسك به آرمان هاي بلند معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) و راهبرد «ما مي توانيم»؛ عزم و اراده جوانان مومن و انقلابي ايران اسلامي در ارتش دلاور، شاهد شكوفايي روز افزون در صحنه خودكفايي و گسترش صنعت دفاعي و ارتقاء توان بازدارندگي كشور در عرصه هاي مختلف باشيم.
ستاد كل نيروهاي مسلح: ساخت ناوشكن جماران باعث افزايش اقتدار و افتخار و غرور ملي شد
ستاد كل نيروهاي مسلح در اطلاعيه اي ساخت ناوشكن جماران را به فرماندهي كل ارتش جمهوري اسلامي ايران، آحاد نيروهاي مسلح و ملت شريف كشورمان تبريك گفت.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح در بخشي از اين اطلاعيه تاكيد شده است: ساخت ناوشكن جماران توسط دريادلان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بيانگر همت والا و روحيه خودباوري و اعتماد به نفس بالاي متخصصان توانمند و مومن اين نيرو و وجود همدلي و حميت ملي بين ديگر متخصصين صنايع دفاعي، مراكز پژوهشي و تحقيقاتي و دانشگاهي ايران عزيز مي باشد.
در بخش ديگر اين اطلاعيه اين گونه موفقيت هاي بزرگ كه با دميدن روح ايمان و استقلال و خودباوري توسط معماركبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) بر ملت فهيم ايران آغاز گرديده، امروز با تدابير و رهنمودهاي مدبرانه و حكيمانه فرماندهي معظم كل قوا حضرت آيت الله العظمي خامنه اي عزيز (مدظله العالي) در جهت خودكفايي و دستيابي به فناوري هاي نوين بومي و عدم نياز به ديگر كشورها به مرحله تحقق و اثبات و منصه ظهور رسيده است.
در پايان اين بيانيه آمده است: پيوستن جمهوري اسلامي ايران به كشورهايي كه در جهان قادر به ساخت چنين ناوشكن هايي مي باشند، ضمن افزايش اقتدار و افتخار و غرور ملي، موجي از اميد و مسرت را در ملت هاي آزاده و انقلابي جهان ايجاد نمود و موجب يأس و نوميدي دشمنان كينه توز انقلاب اسلامي گرديد.

 



حمله شبانه عناصر مشكوك به نويسنده كيهان

سرويس سياسي-
پيام فضلي نژاد نويسنده متعهد روزنامه كيهان يكشنبه شب هدف حمله افرادي ناشناس قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي كيهان به محل حادثه، فضلي نژاد ساعت 35/8 دقيقه يكشنبه شب در حالي كه در خيابان فلسطين جنوبي در حال حركت بود مورد هجوم دو موتورسوار قرار گرفت و اين افراد با كارد سر و گردن وي را شديدا مجروح كردند.
مطابق گزارش هاي دريافتي در حالي كه زخم هاي فضلي نژاد بسيار عميق شده بود، مردم با مشاهده اين صحنه به سمت ضاربان هجوم آوردند و آنها با ديدن اين صحنه بلافاصله متواري شدند.
فضلي نژاد در حالي كه خون زيادي از او رفته بود توسط مردم به بيمارستان رسانده شده و بلافاصله تحت مداوا قرار گرفت. پزشكاني كه خبرنگار كيهان با آنها سخن گفته عقيده دارند اگر وي فقط چند دقيقه ديرتر به بيمارستان رسيده بود، ديگر امكان مداواي او وجود نداشت.
اين پزشكان تاكيد كردند فضلي نژاد در ساعات اوليه حس سمت چپ بدنش را از دست داده بود ولي به تدريج و با مداواي انجام شده توانست حالت طبيعي خود را بازيابد. همچنين شدت ضربات وارده به حدي بوده كه حدود 20 بخيه مورد استفاده قرار گرفته است.
خبرنگار كيهان غروب روز دوشنبه موفق شد با فضلي نژاد گفت وگو كند. فضلي نژاد كه به سختي سخن مي گفت، در ابتدا اظهار داشت: «من در برابر خيل عظيم مردم مومن و متدين براي خود هيچ شأني قايل نيستم و از خيل انبوه ابراز احساسات دوستان و پيگيري هاي آنها تشكر مي كنم.» فضلي نژاد ادامه داد: «عرصه اي كه من در آن مي جنگم عرصه جنگ نرم است و بيش از 5/3 سال است كه انبوهي از تهمت ها و ترور شخصيت ها عليه من انجام شده است.» وي در پايان گفت: «تنها كاري كه من كرده ام انتشار يك سري ستون و نوشته ها بوده و نمي دانم آيا پاسخ اين اقدامات مضروب شدن با چاقو و قمه است»؟!
گفتني است تعداد زيادي از پايگاه هاي اينترنتي نزديك به ضدانقلاب از اين اقدام تروريستي استقبال كردند و حتي به اندازه يك جمله هم آن را محكوم نكردند و همين مي تواند سرنخي براي پيگيري ماجرا باشد.

 



نبوي : خواص فريب خورده جريان فتنه به آغوش نظام بازگردند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خواستار بازگشت خواص فريب خورده جريان فتنه به آغوش نظام شد.
مرتضي نبوي مديرمسئول روزنامه رسالت كه در گردهمايي هفتگي جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار در مسجد امام(ره) سخن مي گفت با اشاره به عقبه جريان فتنه اخير كه توسط غرب شكست خورده در ماجراي فتنه 18 تير سال 78 و دنباله هاي داخلي آن به وقوع پيوست گفت: وقتي مي گويم بايد اين مردم را تقديس كرد به خاطر اين موضوع است كه با توجه به بحراني كه آقايان هفت ماه براي اين ملت ايجاد كردند، با رهنمودهاي ولايت فقيه از تجربه اي كه از زمان حضرت علي(ع) داشتند گول قرآن هاي بر سر نيزه را نخوردند و با حضور خود در صحنه، مشت محكمي بر دهان اين ياوه گويان زدند. در جرياني كه حتي بعضي از خواص را نيز با خود برد و بعضي ديگر از خواص به دلايل مختلف كنار كشيدند، مردم ايستادند و با تشخيص مقام معظم رهبري به صحنه آمدند.
آنها كار را به جايي رسانده بودند كه يكسري افراد در جمعه آخر ماه مبارك رمضان علناً اقدام به روزه خواري و در مراسم 13آبان و عاشورا علناً به مقام معظم رهبري و اصل ولايت توهين كردند.
وي تاكيد كرد: من ترديد ندارم كه اگر اين فتنه خداي ناكرده به نتيجه مي رسيد به هيچ روحاني در اين كشور رحم نمي شد.
نبوي افزود: در ايلام يكي از مسئولان مي گفت اين ها با تطميع يكسري كارگر غافل و با ايجاد بساط عيش و نوش، آنها را ترغيب كردند در روز عاشورا اقدام به تخريب اموال عمومي كنند؛ حتي مي خواستند با جمع آوري مردم در 22 بهمن جريان را به سمت خود بكشانند كه بحمدالله با حضور ميليوني مردم اين طرح شكست خورد.
وي گفت: جراحت هاي زيادي بر پيكره نظام وارد شد ولي اين جراحت ها باعث استوارتر شدن اين نظام شد.

 



فريد زكريا : اقتدار ايران براي آمريكا دردناك است

تحليلگر مجله نيوزويك تصور پابرجايي و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران را دردناك دانست و پيشنهاد داد كه آمريكا بايد حمايت خود را از جنبش سبز در ايران بيش از پيش افزايش دهد.
«فريد زكريا» در مصاحبه با «سي .ان.ان» در حالي كه سعي داشت نوع رويارويي واشنگتن در مورد ايران را مورد بررسي قرار دهد خطرپذيري گزينه حمله نظامي به ايران را بسيار زياد خواند و تصريح كرد كه حمله نظامي به ايران نتايج غيرقابل پيش بيني را در بر خواهد داشت.
وي همچنين درباره گزينه حمله نظامي به تأسيسات ايران گفت: با حمله نظامي به تأسيسات ايران هم از سوي جامعه جهاني و قوانين بين المللي پذيرفتني نيست و اكثريت جهانيان نيز از اين اقدام حمايت نخواهند كرد.
وي با اشاره به گفت وگوهاي خود درباره اين موضوع با تعداد زيادي از تحليلگران و متخصصان، افزود: همگي آنها اظهار داشتند آمريكا چنين قدرتي را ندارد كه بتواند اين حمله را به سرانجام برساند و بتواند از پس آن بربيايد، زيرا تكنولوژي هاي هسته اي را نمي توان به كلي نابود كرد. اين تكنولوژي، تاريخي 60 ساله دارد و دانشمندان بسيار فراواني در ايران وجود دارند كه در زمينه هسته اي داراي تخصص هستند.
فريد زكريا تاكيد كرد: با حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران آتش در خاورميانه شعله ور و تنش در كشور افغانستان و عراق افزايش خواهد يافت. آمريكا نيز سربازان زيادي در اين دو كشور دارد كه باعث به خطر افتادن اين سربازان خواهد شد و حتي اعراب ميانه رو را نيز در موضع دفاع قرار خواهد داد و موجب گرايش كشورهاي منطقه به سوي راديكاليزه شدن خواهد شد.
وي در اين مصاحبه خود افزون بر استفاده از گزينه تحريم بر ضد ايران گفت: آمريكا بايد حمايت خود را از جنبش سبز در ايران بيش از پيش افزايش دهد.
وي ادامه داد: به نظر من بهترين استراتژي طولاني مدت آمريكا در قبال ايران اين است كه همزمان با تلاش براي مذاكره، تلاش كنيم كه ايراني متفاوت در آينده داشته باشيم. پيش بيني اينكه چه زمان و كجا تغيير ايجاد خواهد شد، بسيار دشوار است، ولي تصور اين امر كه از هم اكنون تا 25 سال ديگر همچنان جمهوري اسلامي ايران پابرجا بماند نيز دردناك است.
فريد زكريا همچنين در يادداشتي در واشنگتن پست نوشت: آمريكا بايد از جنبش سبز در ايران حمايت كند كه نهايتاً بيشترين اميد براي تغيير در جهت گيري اساسي سياست خارجي ايران به آن وابسته است.
«زكريا» حمايت واشنگتن از جنبش سبز را در راستاي يك راهبرد درازمدت ارزيابي كرد و در عين حال گفت: معلوم نيست اين جنبش مخالف تا چه حد وسيع و سازمان يافته است.

 



انتصاب سردار حسيني مطلق به عنوان فرمانده سپاه سيدالشهداء استان تهران

سردار بهرام حسيني مطلق به عنوان فرمانده سپاه سيدالشهدا استان تهران معرفي شد.
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه سيدالشهداي استان تهران اظهار داشت: امروز 350 هزار نفر از گروه هاي نظامي آمريكا در دورترين نقاط عالم پراكنده هستند اما اگر نقشه عالم را نگاهي گذرا داشته باشيم تنها نقطه اي كه هيچ اثري از فرهنگ، اقتصاد و نيروهاي نظامي آمريكا خبري در آن نيست، ايران اسلامي است.
وي اظهار داشت: دشمنان تمام ابزارها را به كار گرفته اند و با تحريم اقتصادي، شورش هاي داخلي، مداخله مستقيم نظامي و راه اندازي جنگ هشت ساله خارجي عليه يك ملت تازه متولد شده مي خواستند انقلاب اسلامي را دچار بحران كند.
جانشين فرمانده كل سپاه افزود: امروز نيز جنگ دوباره اي از سوي دشمنان عليه ملت ايران آغاز شده است اما تمام اين توطئه ها توسط رهبر معظم انقلاب و با قدرت ملت دريايي ايران اسلامي خنثي شد و تمام تبعات و انديشه هاي باطل و فرمول هاي قدرت هاي بزرگ از بين رفت.
سلامي گفت: دشمنان فرمول هاي بزرگ، ابتكارات و خلاقيت هاي متعددي دارند اما آنها از هر دري وارد مبارزه با ايران شدند با شكست آشكارا مواجه شدند.
وي اضافه كرد: دشمن نمي تواند عظمت و عشق ملت ايران را نسبت به انقلاب اندازه گيري كند چرا كه ماهيت اين قدرت را نمي شناسد، دشمنان تصور مي كنند مردم ما زندگي با ولايت را رها كرده و در كوير خشك زندگي مي كنند.
جانشين فرمانده كل سپاه اظهار داشت: دشمنان بايد بدانند مردم ما راه خود را انتخاب كرده اند و راهپيمايي 9 دي و 22 بهمن نشانه علاقه قلبي آنها به انقلاب اسلامي است.
وي در ادامه تاكيد كرد: آنها با حضور خودجوش و پرشور خود در اين مراسم ها اثبات كردند كه كوفي نيستند و عاشورايي به ميدان آمدند، ملت ايران در راهپيمايي روز 22 بهمن نيز تير خلاص را به تمام سياست هاي دشمنان زدند و اراده آهنين خود را بار ديگر به جهانيان اثبات كردند، موجي كه در روز 22 بهمن در كشور ايجاد شد آينده ايران اسلامي را ساخت و احيا كننده ارزش هاي انقلاب بود.
جانشين فرمانده كل سپاه در پايان افزود: بسيج مردمي در اين ميدان عظيم نقش اعجاز برانگيز و شگفت آفريني داشت كه توانست با حضور خود اقتدار خود را بار ديگر به جهانيان اثبات كند.
«مرتضي تمدن» استاندار تهران نيز در اين مراسم گفت: سردار فضلي از اعضاي اثرگذار و نافذ در همه تصميم گيري هاي شوراي تامين استان تهران بود.
وي افزود: در مقطع پس از انتخابات و جريان فتنه و آشوب منافقان و فتنه گران، شاهد تلاش و زحمات بي وقفه اين سرباز اسلام و ولايت بوديم.
تمدن با اشاره به حماسه حضور ده ها ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن گفت: براي مشخص شدن آثار و بركات اين حركت عظيم، زمان لازم است زيرا اين حركت در داخل و در سطح بين الملل منشا تحولات عظيم و احياي راه و سيره امام(ره) خواهد بود.
وي تصريح كرد: اين حركت، كفر و نفاق و فتنه را مايوس و سركوب كرد.
در اين مراسم هم چنين سردار بهرام حسيني مطلق به عنوان فرمانده جديد سپاه سيدالشهداي استان تهران معرفي شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14