(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 اسفند 1388- شماره 19590
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ابعاد كارزار اطلاعاتي ايران (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
جيغ بنفش (گفت و شنود)
آيت الله رفسنجاني در افتتاحيه هفتمين اجلاس خبرگان:
مردم در 22 بهمن نشان دادند قدر انقلاب و رهبري را مي دانند
در بيانيه اي صورت گرفت تبريك مجلس به رهبر انقلاب براي دستگيري عبدالمالك ريگي
تصميمات آژانس يهود براي پيگيري تحريم و حمايت از فتنه سبز (خبر ويژه)
عذر بدتر از گناه ! (خبر ويژه)
تدوين سياست هاي كلي يا نقض اسلاميت و جمهوريت نظام؟! (خبر ويژه)
نسبت جنبش سبز با قانون اساسي همان قصه جن و بسم الله است (خبر ويژه)



ابعاد كارزار اطلاعاتي ايران (يادداشت روز)

خبر شناسايي، تعقيب و در نهايت بازداشت روز گذشته «عبدالمالك ريگي» و جانشين او از سوي نيروهاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي بازتاب بسيار گسترده اي در داخل ايران و نيز در سطح محافل رسانه اي و سياسي منطقه اي و بين المللي داشت. اهميت خبر بازداشت ريگي از آن رو بود كه پيش از اين همه مردم منطقه خاورميانه و شبه قاره مي دانستند و اسناد و شواهد فراوان آن را ديده بودند كه گروهك تروريستي ريگي از سوي سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس، آلمان، فرانسه، پاكستان و عربستان راه اندازي، تغذيه و عملياتي شده است.
دقيقا به همين دليل بود كه دولت انگليس ساعاتي پس از دستگيري ريگي، ارتباط اين گروه را با دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتي خود تكذيب كرد چرا كه مي دانست چنين تصويري در ذهن مردم شبه قاره و خاورميانه وجود دارد. جالب اين است كه انگليس در يك هفته دو ضربه سنگين اطلاعاتي را دريافت كرده است يك ضربه افشاي غيرمنتظره نقش MI6 در ترور شهيد محمود المبحوح- عضو حماس- در امارات بود و ضربه دوم با دستگيري عامل تروريست آنان عليه شهروندان ايراني بر پيكر رنجور انگليس وارد شد. اعلاميه دولت لندن نشان داد كه انگليس از اعتراف احتمالي ريگي نگراني دارد چرا كه اين اعتراف دليل جداگانه اي بر نقش انگليس در عمليات هاي ترور نيز خواهد بود با اين وصف بيانيه دولت لندن اعتراف اين كشور به نقش گسترده لندن در راه اندازي، تجهيز و عمليات گروه ريگي به حساب مي آيد.
رسانه هاي آمريكايي نيز با عبارت پردازي هاي خاص بر واقعي بودن نقش افشا شده واشنگتن در راه اندازي و عمليات گروه تروريستي ريگي تاكيد كرده اند. روزنامه لس آنجلس تايمز كه به مديران كاخ سفيد نزديك است، ديروز نوشت: «جندالله به نمايندگي از «بلوچ هاي سني ايران» مي جنگد. آنها از اينكه شهروندان درجه 2 محسوب مي شوند و از آزادي مذهبي برخوردار نيستند ناله مي كنند. محدوديت ها عليه آزادي بلوچ هاي سني ايران در دوره رياست جمهوري احمدي نژاد افزايش يافته است».
اين روزنامه آمريكايي به همراه جانبداري از عبدالمالك ريگي و گروه تروريستي او نوشت: «نيروهاي امنيتي ايران ادعا كرده اند كه ريگي يك روز قبل از دستگيري اش در يك پايگاه آمريكايي در افغانستان حضور داشته است.» ديروز روزنامه واشنگتن پست كه گروه ريگي را فعال در شورش هاي محلي- و نه ترور مردم و سپس پناه گرفتن در پايگاههاي آمريكا در پاكستان!- معرفي كرده است نيز نوشت: «شش سال است كه جندالله، نظرها را به سوي خود جلب كرده است آنان به دفاع از اقليت سني برخاسته اند كه در جنوب شرقي ايران از حكومت شيعي اين كشور رنج مي برند.» اين روزنامه با حمايت علني از ترورهاي فراوان عليه شهروندان ايراني اضافه كرد: «جندالله قصد جدا كردن بلوچستان از ايران را ندارد و اگر دست به خشونت مي زند صرفا براي جلب توجه براي رفع تبعيض عليه سني هاست.» بنابراين كاملا آشكار است كه در وراي گروهك حقير ريگي دستگاههاي عريض اطلاعاتي و جاسوسي و سياسي- رسانه اي غرب قرار دارند و از اين رو دستگيري عبدالمالك ريگي ضربه عميق اطلاعاتي جمهوري اسلامي بر سرويس هاي گوناگون غرب در خاورميانه و شبه قاره مي باشد. در خصوص عمليات شناسايي، تعقيب، هدايت و سپس بازداشت عبدالمالك ريگي نكات ديگري هم وجود دارد كه به اختصار به بعضي از آنها اشاره مي شود:
1- دستگيري ريگي در يك فرايند تعقيب و مراقبت اطلاعاتي صورت گرفته و نه در يك فرايند سياسي و يا تركيبي از فرايند سياسي و اطلاعاتي. اين به آن معنا نيست كه مسئولان سياسي كشور براي برخورد قاطع با عوامل ترور در شرق كشور تلاش نكرده و يا كوتاهي كرده اند. از قضا وزارت كشور طي چند نوبت تلاش كرد تا مقامات سياسي و امنيتي پاكستان را وادار به همكاري براي دستگيري تروريست ها نمايد. اين تلاش ها بخصوص بعد از هر حادثه تلخ نظير شهادت سردار رشيد اسلام نورعلي شوشتري به همراه چهل نفر از همراهان او و مردم مظلوم بلوچستان تشديد شد ولي واقعيت اين است كه مقامات پاكستان در طول 11سال گذشته از حداقل همكاري با ايران نيز خودداري كرده اند. با اين وصف بايد براي درك درست حقيقت گفت كه دستگيري ريگي كه عامل سرويس هاي اطلاعاتي غرب و بعضي از كشورهاي منطقه بود و به ضربه سنگيني بر اين سرويس ها منجر شد، تنها به نيروهاي اطلاعاتي كشور مربوط است و در اين ميان مذاكرات سياسي و چانه زني هاي رايج ديپلماتيك نقشي نداشته است.
2-برخلاف تبليغاتي كه اين روزها رسانه هاي غرب و بعضي از رسانه هاي منطقه اي به راه انداخته اند، تروريست هايي كه طي 11-10 سال گذشته در شرق كشور حادثه آفريده اند در اكثر مواقع مردم عادي كوچه و بازار را هدف و طعمه قرار داده اند و چندان كاري به مسئولين يا نهادهاي خاص نداشته اند؛ حادثه تاسوكي در 24 اسفند 84 كه به شهادت 22نفر انجاميد، حادثه دارزين كه در 23ارديبهشت 85 اتفاق افتاد و به شهادت 34 نفر انجاميد، حادثه 13بهمن زاهدان كه به شهادت 3 نفر منجر شد، حادثه حمله به اتوبوس پاسداران كه به شهادت 11نفر انجاميد، حادثه 24خرداد 87 كه به شهادت 16نفر از پرسنل ناجا در سراوان منتهي گرديد و حادثه انفجار بمب صوتي در جلوي مدرسه دخترانه معرفت زاهدان در 27بهمن ماه گذشته همه بيانگر آن است كه تروريست ها «امنيت عمومي» را در شرق ايران نشانه رفته و بيش از شيعيان اهل سنت را مورد تعرض قرار داده و راز مطلب هم اين است كه هدف از اقدامات ناامن ساز تحريك اهل سنت و بلوچ ها عليه دولت مركزي بوده و نه تحريك شيعيان. اگر به زمان راه افتادن گروهك ريگي نظري بياندازيم درمي يابيم كه اين گروهك در دوره اي راه افتاد كه آمريكايي ها براساس نظريه دو سناتور آمريكايي- مارتين ايندايك و آنتوني ليك- به «مهار دوگانه ايران و عراق» روي آورده بودند. براساس نظريه مهار دوگانه، آمريكا بايد به جاي استفاده از اهرم نظامي، دو اهرم تحريم اقتصادي و بهره گيري از ابزار اطلاعاتي را عليه ايران و عراق به كار مي گرفت. مهار دوگانه در سال 1993- 1372- وارد دستگاه اطلاعاتي و سياسي آمريكا شد و گروه ريگي براساس ضلع اطلاعاتي سياست مهار دوگانه در سال 1998م- 1377- شروع به فعاليت كرد. طبعا در اين ماجرا دستگاه اطلاعاتي و سياسي آمريكا به يك دوره حداقل سه ساله براي عملياتي كردن گروه مالكي نياز داشته است.
3- اگر بخواهيم تصوير دقيقي از اقدامات گروهك ريگي در فاصله 1377 تا 1388 بدهيم و در اين تصوير ابعاد اصلي ماجرا را نشان دهيم بايد بگوئيم ترورهاي گروه ريگي محصول ادغام و تلاقي اشغالگري، تحت الحمايگي و مزدوري است در اين سناريو آمريكايي ها و انگليسي ها ضلع اول، دولت هاي عربستان و پاكستان ضلع دوم و ريگي و گروه او ضلع سوم را تشكيل داده اند بر همين اساس مي توان گفت جدال 11 سال اخير در شرق ايران جدال «جنايتكاران بي ريشه» با «ملتي ريشه دار» است. با اين وصف ما بايد بدانيم كه تا زماني كه اشغالگران در منطقه وجود دارند و نيز تا زماني كه بعضي از دولت هاي منطقه به جاي تكيه بر مردم خود به اشغالگران تكيه دارند، خلق و تجهيز گروهك هايي نظير گروهك ريگي كاملاً محتمل است پس براي مقابله با ناامني بايد عزم خود را براي پاكسازي منطقه از اشغالگران و اصلاح سيستم سياسي-امنيتي منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيم، جزم نمائيم.
4- با دستگيري مالك ريگي محيط فعاليت اشرار ناامن شد و هزينه فعاليت هاي تروريستي بالا رفت. كما اينكه با افشاي نقش يك محور عربي-غربي-اسرائيلي در ترور شهيد محمود المبحوح محيط تصميم گيري سرويس هاي اطلاعاتي غرب ناامن شده است. به ميزاني كه محيط تصميم گيري و عمل تروريسم ناامن مي شود، ضريب امنيتي جوامعي كه هدف عمليات هاي تروريستي قرار دارند، افزايش مي يابد. با اين وصف بايد اقدامات ضداطلاعاتي و احاطه اطلاعاتي كشوري نظير جمهوري اسلامي روز به روز افزايش پيدا كند.
5-در اين ماجرا نقش كشور امارات نيز حايز اهميت است. امارات در ماجراي ترور شهيد المبحوح وانمود مي كند كه نقشي نداشته است و مي بينيم كه اين روزها در هيات مدعي ظاهر گرديده است. نقش امارات در حمايت از گروههاي ضدايراني البته آشكار است و اين دولت هم تلاش چنداني براي مخفي كردن آن ننموده است. دستگيري ريگي بايد يك هشدار جدي براي امارات هم باشد. اگر امارات در كنار جاسوسان و تروريست ها قرار دارد پس بايد در انتظار چشم هاي اطلاعاتي كشورهاي هدف هم باشد و اين حق را براي كشوري نظير ايران قبول كند كه اگر قبول هم نكند با چنين واقعيتي مواجه مي باشد پس بهتر است دولت امارات در پي منافع ملي مردم خود باشد و از تكميل زنجيره تروريسم خودداري نمايد.
6- هر چند گروه ريگي تلاش فراواني كرد كه خود را مذهبي نشان دهد و رسانه هاي آمريكايي، اروپايي و عربي هم تلاش كردند تا آنان را بخشي از جامعه مذهبي سني بلوچستان جا بزنند و حتي اعلام كردند كه گروه ريگي قبل از هر عملي، اجازه لازم را از رهبران مذهبي خود دريافت مي كنند ولي واقعيت اين است كه چنين رابطه اي وجود ندارد و اين گروه هم به هيچ وجه مذهبي نيستند. اقدامات آنان نيز كمترين سنخيتي با مذهب اسمي و دين رسمي آنان نداشته است ، از اقدامات اين گروه بيش از شيعيان-سني ها و بيش از سيستاني ها بلوچ ها ضربه خورده اند و اصولا اقدامات تروريستي در ذيل نام دين نمي گنجد. سرويس هاي جاسوسي غرب براي آنكه نقش خود را در راه اندازي و تجهيز و عمليات اين و آن گروه تروريستي از ديده ها دور نگه دارند به اقدامات گروه مالكي و... رنگي از مذهب و قوميت مي زنند و صدالبته مردم اين منطقه نشان داده اند كه در مقابله با تروريسم بين المللي، تروريسم منطقه اي و تروريسم داخلي پيشتازند.
سعدالله زارعي

 



كيهان و خوانندگان

¤ مطالب چاپ شده دادگاه مديرمسئول كيهان را كه خواندم واقعا از اين همه ايستادگي و افشاگري مستدل به وجد آمدم. بنده از شهرستان اهواز و از راه دور به ايشان درود مي فرستم.
كريمي
¤ دادگاه آقاي شريعتمداري مثال روشني از عوض شدن جاي متهم و شاكي است. سران فتنه كه مرتكب خيانت شده اند بايد آزاد باشند و مدير مسئول كيهان كه دست هاي فتنه گران را رو كرده امروز بايد محاكمه شود و از خودش دفاع كند.
فخرالساعه
¤ كار قوه قضاييه به جايي رسيده كه به شكايت خانم شيرين عبادي، سران فتنه و افراد فراري و به خارج گريخته عليه مدير مسئول كيهان به جرم افشاگري فتنه گران و روشنگري مردم رسيدگي مي كند، ولي شكايت ميليون ها ايراني از سران فتنه در دادگستري بي جواب گذاشته شده است.
حيدري
¤ هر جا رد پايي از خشونت و ترور و قتل عام و آدم ربايي و شكنجه و تجاوز و اشغالگري است دست هاي پيدا و پنهان آمريكا، انگليس و چند كشور ديگر اروپايي ديده مي شود. رسوايي دوبي گيت و ترور ناجوانمردانه يكي از اعضاي حماس از تازه ترين جنايت هاي اين جنايتكاران بين المللي است و جالب اينكه اين آدم كشان دم از حقوق بشر نيز مي زنند. روباه پير و شيطان بزرگ بايد بدانند خيمه شب بازي آنان ديگر تماشاچي ندارد و بايد براي همه اين جنايت هاي خود تقاص پس بدهند.
محمودي
¤ آقاي احمدي نژاد بارها گفته اند همه بايد دست به دست يكديگر بدهيم و كشور را آباد بكنيم ولي متاسفانه بعضي از جريان هاي سياسي و خواص منفعت طلب حاضر به تسليم شدن در مقابل راي مردم نيستند و كارشكني مي كنند، اما بايد بدانند ملت ايران راه خود را انتخاب كرده و موانع تراشي آنان حركت رو به پيشرفت كشور را متوقف نخواهد كرد. بي جهت خود را خسته و شرمنده نسازند.
آبادي
¤ سران فتنه پاسخ بدهند بين افراد اعدامي بمب گذار و جاني با شهداي دوران دفاع مقدس چه وجه تشابهي ديده اند كه با بي شرمي تمام چند نفر جنايتكار اعدام شده را با عنوان شهيد مورد خطاب خود قرار داده اند.
ياسر ذوالفقاري
¤ مسجد امام جعفرصادق(ع) در فلكه دوم صادقيه مدتي است كه به پايگاه آقاي كروبي و معاونش تبديل شده و ما نمي توانيم در اين مسجد نماز بخوانيم. از امور مساجد مي خواهيم فكري براي اداره اين مسجد بنمايند.
يكي از اهالي
¤ از اقدام شجاعانه وزير راه و ترابري در برخورد با بيگانگاني كه در مورد خليج فارس، نام جعلي را به كار بردند تشكر مي كنم. اميدوارم درس عبرتي براي بيگانه پرستان باشد.
محمد كبدي
¤ از دست اندركاران صداوسيما و كارگردان مربوطه به خاطر توليد و پخش سريال سالهاي مشروطه تشكر مي كنم.
عيسي آزاده
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي كنم كه كتابي تحت عنوان «روزشمار فتنه» چاپ كند. به نظر مي رسد كه بعد از 31سال از پيروزي انقلاب همچنان خلأ وجودي يك تقويم سياسي مشهود است.
روشن
¤ هزينه سالانه عوارض شهرداري براي يك خانه قبلاً حدود 6 هزار تومان بود اما شهرداري اخيراً اين مبلغ را 10 برابر افزايش داده است. چرا؟
يك شهروند
¤ تقاضا مي كنم به كتاب هايي كه شهرداري در اتوبوس ها براي مطالعه مسافرين قرار مي دهد نظارتي صورت بگيرد. در يكي از اين كتاب ها خواندم كه تأكيد شده بود، آقا محمدخان قاجار در يك شرايط كاملاً سلامت روح و روان و در حالي كه به تمامي نوافل نماز و دين عمل مي كرد دستور قتل عام مردم بي گناه را مي داد و با سرهاي آن ها مناره درست مي كرد. به طوري كه وقتي به كرمان مي رسد درست در چند دقيقه اي هم كه نماز مي خواند با اشاره دست دستور قتل همراه با مثله كردن 70 نفر را صادر كرد. مي خواستم بگويم تا مسئولان مربوطه مطلع باشند كه چنين كتاب هايي را جهت مطالعه در اتوبوس ها مي گذارند.
خانم وفايي
¤ با توجه به مخارج مردم در ماههاي پاياني سال و بحث خريد پوشاك از شهردار محترم منطقه 15 تقاضا مي شود نسبت به پرداخت اضافه كاري كارگران خدمات پشتيباني شهرداري مساعدت نمايند.
جمعي از كارگران خدمات پشتيباني شهرداري منطقه15
¤ دانشگاه آزاد اسلامي واحد پرند از دانشجويان تا ريال آخر شهريه را مي گيرند و بعداً اجازه انتخاب واحد مي دهد. آيا شب عيدي نبايد وضع و حال دانشجويان و خانواده هاي آن ها را رعايت كنند و يا حداقل مبلغ شهريه را تقسيط كنند؟!
اكبري- تهران
¤ بنده يكي از اعضاء خسارت ديده پروژه نگين غرب هستم. لطفاً بنويسيد علي رغم دستور صريح مقامات عالي كشور و گذشت 2 سال از شكايت هنوز پرونده بلاتكليف مانده است. چرا؟
هادي
¤ در اخبار صدا و سيما و در روزنامه ها، وزير صنايع با شعار تلاش شتابناك در راه صنايع خبر از توليد خودرو پژو 207 داد به آقاي وزير يادآوري مي كنيم ابتدا فكري براي تحويل خودرو مينياتور كه در سال 87 با دريافت مبلغ 5 ميليون تومان از هر متقاضي پيش فروش شده بكند سپس صحبت از شتاب در صنعت توليد خودرو جديد داشته باشد.
احمد-ع
¤ از مسئولين بنياد جانبازان بخواهيد كه معوقه هاي ما جانبازان را اين طرف سال يعني قبل از عيد پرداخت كنند.
زماني از شميرانات
¤ از روزنامه ها بويژه از كيهان بعنوان حامي حقوق مردم مي خواهيم كه قول و قرارهاي مسئولين در مصاحبه ها را خوب رصد كنند واگر چنانچه خلف وعده اي صورت گرفت كوتاه نيايند بلكه موضوع خلف وعده آنان را در گوشه اي از روزنامه پيگيري نمايند و به نتيجه برسانند. اين حداقل انتظاري است كه مردم از مطبوعات كشور دارند.
نوروزي
¤ قرار بود ده روزه براي جايگزيني ماشين هاي فرسوده اقدام بشود و تمام كارها را در اين مدت انجام بدهند. ولي الان صحبت از يك ماه و بيشتر از يك ماه مي كنند چرا از اول تكليف مردم را روشن نمي كنند.
محمد حسن
¤ انداختن آب دهان در معابر عمومي از يك سو سلامتي جامعه را به خطر مي اندازد و از طرف ديگر چهره زشتي به شهر مي بخشد پيشنهاد مي كنم افراد بي توجهي كه مرتكب چنين فعل غير بهداشتي و زشتي مي شوند جريمه و مجازات بشوند.
تقوي

 



جيغ بنفش (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: با اهميت تر از اين خبر چيه كه بر و بچه هاي وزارت اطلاعات با دستگيري فني ريگي جنايتكار جيغ بنفش آمريكا، اسرائيل، انگليس و آل سعود را به هوا بلند كرده اند.
گفت: آمريكا و انگليس و سعودي ها و اسرائيلي ها با دستپاچگي اعلام كردند كه در جنايات ريگي دخالت نداشته اند!
گفتم: ولي فيلم ها و تصويرهاي مستندي از همكاري مستقيم سيا، موساد، MI6، دولت آل سعود و... با اين جنايتكار وجود دارد كه هيچكس نمي تواند آن را انكار كند.
گفت: حيوونكي ها، مي دانند چه بلايي به سرشان آمده است ولي دارند خودشون رو به اون راه مي زنند.
گفتم: به يارو گفتند؛ چه نشسته اي كه بابات مرد، يارو گفت؛ راستشو بگين! حتما يك اتفاق بدي افتاده ، شما مي خواين به من نگين!!

 



آيت الله رفسنجاني در افتتاحيه هفتمين اجلاس خبرگان:
مردم در 22 بهمن نشان دادند قدر انقلاب و رهبري را مي دانند

هفتمين اجلاسيه رسمي مجلس خبرگان رهبري در دور چهارم ديروز افتتاح شد.
در آئين افتتاحيه اين اجلاس كه در محل سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار شد ابتدا آياتي از كلام وحي قرائت گرديد و سپس سخنران مراسم افتتاحيه به ايراد مطالبش پرداخت علي اكبر هاشمي رفسنجاني در سخنانش با بيان اينكه علي رغم تبليغات دشمنان مردم با حضور خود در روز 22بهمن نشان دادند كه هنوز قدر انقلاب را مي دانند و نمي خواهند نظام اسلامي دچار خدشه شود، تصريح كرد: همگان در نظام اسلامي نقش اصلي را براي مردم متصور و از آنان انتظار دارند و تا زماني كه مردم به آينده انقلاب اميدوار باشند حضور خود را حفظ خواهند كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه ابراز هوشياري مردم در راهپيمايي روز 22بهمن متفاوت با سال هاي گذشته بوده است خاطرنشان كرد: مردم ايران در شرايطي حضور خود را نشان دادند كه انقلاب اسلامي احتياج زيادي به ملت در صحنه داشت.
وي گفت: در شرايطي كه تهاجم عليه انقلاب و اصل ولايت فقيه در سطح بالايي قرار داشت و آمريكا هم حضور كم سابقه اي در منطقه براي اعمال فشار به ايران داشت و حرف هايي كه تا به امروز ما از دشمنان خود نشنيده بوديم بيان مي شد كه ايران به سمت ديكتاتوري نظامي مي رود اگر اين حضور گسترده مردمي در همه كشور نبود ممكن بود كه سخنان بيهوده دشمنان را برخي ها باور كنند.
نماينده تهران در مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: مردم با حضور خود در راهپيمايي 22بهمن نشان دادند كه نسبت به تبليغات نادرست و برنامه دشمنان عليه نظام اسلامي هوشيار هستند.
هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود گزارش مديركل جديد آژانس انرژي هسته اي در مورد جمهوري اسلامي ايران را بسيار تلخ و منفي ارزيابي كرد و گفت: ما سابقاً از آقاي البرادعي گلايه مند بوديم كه چرا حقيقت را بيان نمي كند اما مديركل جديد آژانس ادعاهاي آمريكايي ها را عليه جمهوري اسلامي به صورت رسمي در گزارش خود آورده و صريحاً اظهار داشته كه نمي توان به صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران مطمئن بود.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: گزارش مديركل آژانس محرمانه بود و پس از طرح در جلسه شوراي حكام بايد علني مي شد ولي ديديم غربي ها قبل از طرح گزارش در شوراي حكام شروع به تمجيد از گزارش آقاي آمانو عليه ايران كرده و خواستار تحريم هاي فلج كننده و حفظ گزينه هاي سخت تر بر عليه ايران هستند.
رفسنجاني با اشاره به اينكه البته تا حد زيادي موج حضور گسترده مردم در روز 22 بهمن يك مقدار اين فضاي تبليغاتي را خنثي كرده گفت: روز گذشته 30 نفر از اعضاي كنگره آمريكا از وزارت خارجه اين كشور خواستار مطالبه جدي مطالبي بر عليه جمهوري اسلامي ايران شده اند.
وي اضافه كرد: آنها خواستار ادامه مسير دوگانه اي در قبال ايران هستند و از يك سو درهاي مذاكره با ايران را باز و از سوي ديگر گزينه حمله نظامي به ايران را مدنظر دارند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: گزارشي كه روي ميز مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي هست از ايران مي خواهد كليه ذخاير اورانيوم خود را تحويل داده و از سوي ديگر شايد به ايران 40كيلو اورانيوم تحويل دهند كه ما بايد در مقابل اين شرارت ها هوشياري خود را حفظ كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و افزود: طبيعي است كه اين يك جراحي بزرگ است و عوارضي هم دارد اما عوارض آن كوتاه مدت است و اگر مردم عوارض آن را تحمل كنند خواهند فهميد كه اين تصميم درستي بوده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: مرزبندي ميان وفاداران به انقلاب و نظام و ساختارشكنان و كساني كه مي خواهند در برابر ولايت فقيه بايستند، واقعي است و جعلي و قراردادي نيست. ترديد ندارم همه وفاداران به انقلاب و نظام اسلامي و اصول قانون اساسي مي خواهند كه اين مرزبندي رعايت شود و نبايد اجازه داد اين مرزبندي مخدوش شود.
هاشمي رفسنجاني افزود: امروز كسي غير از رهبري نمي تواند محور حركت همدلي و همراهي باشد اگر چه همه در اين زمينه موثر هستند. اما اگر ايشان راه را بر عهده بگيرند كه گرفته اند و ديگران نيز همراهي كنند مي توان زودتر به اهداف مورد نظر رسيد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود به ارائه تحليل شرايط امروز ايران پرداخت و گفت: امروز دشمنان نمي توانند روي حد مقاومت ملت بزرگ ايران حساب كنند.
وي با تجليل از حضور حماسي مردم در راهپيمايي عظيم 22 بهمن افزود: مسلماً هرگاه رهبري و نظام از مردم بخواهند در صحنه حضور مي يابند اما اين بار مردم خود مايل بودند كه به صحنه بيايند و زمان خوبي نيز حضور يافتند و كار بسيار بزرگي در جهت حفظ انقلاب انجام دادند.
نماينده تهران در مجلس خبرگان اصل ولايت و رهبري را براساس قانون اساسي محور همه امور دانست و گفت: رهبري در همه مدت اخير مراقب بودند كه صحنه كشور تند و ملتهب نشده و به كسي فشار نيايد و بعد از قضيه بازداشتگاه كهريزك كه دستور تعطيلي را دادند كيفر متخلفان را خواستار شدند و بسياري از زندانيان را آزاد كردند.
هاشمي رفسنجاني افزود: اكنون نيز ايشان مراقب هستند كه همه بايد موضوع را رعايت كنند و نگذاريم حرف هاي بيهوده پيش آيد بلكه بايد براساس اصولي كه قبول داريم به سوي وحدت و همدلي گام برداريم.
خاطرنشان مي شود هفتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان در دور چهارم طي دو روز برگزار مي شود كه بر همين اساس امروز (چهارشنبه) اين اجلاس به كار خود پايان خواهد داد.

 



در بيانيه اي صورت گرفت تبريك مجلس به رهبر انقلاب براي دستگيري عبدالمالك ريگي

تمامي نمايندگان حاضر در جلسه علني ديروز مجلس طي بيانيه اي خطاب به مقام معظم رهبري، دستگيري «عبدالمالك ريگي» را به ايشان و ملت ايران تبريك گفتند.
جاسم ساعدي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان جلسه علني ديروز بيانيه 208 تن از نمايندگان را در صحن علني مجلس قرائت كرد كه متن كامل اين بيانيه نمايندگان بدين شرح است:
خدمت محضر مبارك رهبر عزيز و فرماندهي كل قوا حضرت آيت الله العظمي خامنه اي
خبر مسرت بخش و غرورآفرين دستگيري «عبدالمالك ريگي» از سرسپردگان استكبار كه انجام جنايات متعدد و ايجاد ناامني در مناطق مرزهاي شرقي كشور از سوي دستگاههاي جاسوسي آمريكا، انگليس و بعضي كشورهاي منطقه را برعهده داشت، مايه مباهات و سرافرازي دستگاههاي امنيتي، نظامي و اطلاعاتي كشور در مقابله با تهاجم و توطئه دشمنان ايران اسلامي است.
شكي نيست كه همكاري بسيار دقيق اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروي انتظامي در مواجهه با هرگونه تهديد عليه جمهوري اسلامي ايران و خنثي سازي آن كه در عمليات پيچيده دستگيري عبدالمالك ريگي به منصه ظهور رسيد، قبل از هر چيز مايه دلگرمي و سرافرازي ملت قهرمان ايران و همه مسلمانان جهان كه به اقتدار ايران اسلامي چشم اميد دوخته اند، خواهد بود و از طرفي به دشمنان انقلاب و ايران اسلامي نيز بار ديگر مي فهماند كه جمهوري اسلامي ايران همان طور كه طي 8 سال دفاع مقدس با اقتدار كامل از مرز و بوم سرزمين معنوي خود دفاع كرد، امروز نيز با همه قدرت در برابر توطئه هاي مشترك استكبار تمام قد ايستاده است.
خادمان مردم در خانه ملت بار ديگر اين همايش اقتدار را به رهبر معظم و فرماندهي كل قوا و ملت قهرمان ايران تبريك مي گوييم و سپاسگزاري خود را از كليه نيروهاي اطلاعاتي، نظامي و انتظامي جمهوري اسلامي تقديم مي داريم.

 



تصميمات آژانس يهود براي پيگيري تحريم و حمايت از فتنه سبز (خبر ويژه)

رژيم صهيونيستي تحركات خود براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ملت ايران را شدت بخشيده است.
مقامات اين رژيم پس از رايزني با برخي مقامات روسيه، اعلام كردند هيئتي را به پكن گسيل مي كنند تا نظر مساعد چين را براي تحريم ها جلب كنند. بنيامين نتانياهو نيز خواستار تدارك جهاني براي اعمال تحريم هاي گزنده و فلج كننده- تعبير مشترك با مقامات آمريكايي- شد اما همزمان وزارت خارجه اسرائيل اعلام كرد كارشناسان اسرائيلي درباره كارآمدي اين تحريم ها عليه ايران ترديد دارند.
رژيم صهيونيستي قرار است بوگي يعلون وزير سياست هاي راهبردي و استانلي فيشر رئيس بانك مركزي خود را به پكن بفرستد. اما سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در تحليل اين خبر تاكيد كرد: كارشناسان اسرائيلي ترديد دارند تحريم هاي پيشنهادي حتي اگر مورد تصويب شوراي امنيت هم قرار بگيرند، بتوانند ايران را مهار كنند.
به نوشته سايت مذكور «چين نياز بسيار شديد به انرژي و سوخت دارد و هر اندازه در رشته گسترش صنايع گام هاي بلندتري برمي دارد به سوخت بيشتري نياز پيدا مي كند و به همين علت با ايران قراردادهاي درازمدت امضا كرده و حتي شايع است فناوري هاي مربوط به امور موشكي را در اختيار اين كشور قرار داده است.»
در همين زمينه نتانياهو و شيمون پرز طي سخناني در همايش ساليانه روساي آژانس يهود (سوخنوت) بر لزوم تحريم ايران تاكيد كردند. نتانياهو در اين نشست با عصبانيت گفت: جامعه جهاني حتي بدون همراهي شوراي امنيت بايد به تحريم فوري ايران بپردازد. زمان رسيدگي به مسئله ايران الان است نه وقتي ديگر. اين مسئله به خودي خود حل نمي شود.
وي اضافه كرد: ايران به انرژي، نفت و گاز طبيعي وابستگي زياد دارد. بنابراين، تحريم ها قبل از هر چيز بايد اين هدف را دنبال كند كه ايران نتواند گاز و نفت خود را بفروشد و كسي بنزين و ساير مشتقات نفتي به ايران نفروشد، و اين مهم ترين و اساسي ترين تحريم است و هر چيز ديگري غير از اين، تحريم هاي گزنده محسوب نمي شود و تحريم هاي ملايم و نرم اثر لازم را ندارد. اگر تحريم هاي فلج كننده نفت و بنزين و گاز، راه برنامه هاي هسته اي ايران را سد نكند، ديگر هيچ چيزي جلودار ايران در رسيدن به سلاح اتمي نمي شود.
شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي نيز در همايش مذكور اظهار داشت: مسئله خطرناك، ماهيت حكومت اسلامي است. ما بايد از مخالفان حمايت كنيم تا آنها دلگرم شوند. سران حكومت اسلامي ابراز تنفر نسبت به اسرائيل را وسيله گسترش نفوذ خود در خاورميانه قرار داده اند.
اين تقلاها در حالي است كه روزنامه لس آنجلس تايمز ديروز طي گزارشي تاكيد كرد: حتي ساركوزي رئيس جمهور فرانسه و از متحدان نزديك آمريكا حاضر به دادن هزينه تحريم ايران نيست. نمونه اين مسئله گسترش فعاليت هاي شركت پژو در ايران و افتتاح خط توليد خودروي پژو 207 در تهران است.
سايت دويچه وله آلمان هم از قول مهرزاد بروجردي (از عناصر ضدانقلاب فعال در فتنه پس از انتخابات) درباره تلاش آمريكا براي همراه كردن كشورهاي منطقه عليه ايران نوشت: آنها بعيد است موفق شوند چون هر كدام از اين كشورها روابط خودشان را با ايران دارند. كشورهاي كوچك خليج فارس مثل قطر و بحرين و غيره از ايران به خاطر نيروي نظامي و نزديكي جغرافيايي اش مي ترسند. براي كشورهايي نظير عربستان هم حمايت از سياست آمريكا سبب بروز مشكلات عديده اي در اوپك خواهد شد.
كشورهايي نظير سوريه و لبنان هم بخاطر نزديكي تاريخي كه با ايران دارند اين همكاري را نخواهند كرد. كشورهايي مثل اردن ممكن است حاضر به همكاري باشند ولي اين كشورها هم نقش چنداني ندارند. تركيه هم كه همجوار ايران است تا بحال مخالف تحريم ايران بوده است. در مجموع ممكن است اين كشورها موضعي مخالف آمريكا نگيرند ولي در سياست عملي شان تغييري نخواهد كرد.
بروجردي اضافه كرد: حتي كاري هم كه آمريكا مي خواهد بكند مبني بر تامين انرژي مورد نياز چين توسط عربستان، كارايي ندارد چون چين سرمايه گذاري گسترده اي براي خريد نفت از ايران كرده و حاضر نيست از آن چشم بپوشد. با مشكلاتي هم كه آمريكا در اقتصاد خود دارد، تحت فشار گذاشتن چين برايش امكانپذير نيست.

 



عذر بدتر از گناه ! (خبر ويژه)

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي عملكرد سايت فراكسيون اقليت مجلس را در راستاي سايت هاي صهيونيستي و آمريكايي دانست.
ستار هدايت خواه نماينده مردم دنا و بويراحمد و سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز خانه ملت طي تذكري آئين نامه اي با استناد به بند 11- ماده 36 آئين نامه داخلي مجلس، به سايت موسوم به پارلمان نيوز كه متعلق به فراكسيون اقليت مجلس است، اشاره كرد و متذكر شد: يك سايت اينترنتي به نام «سايت پارلمان نيوز» همصدا با بي بي سي، راديو فردا و ساير سايت هاي صهيونيستي تلويحاً و متاسفانه با وقاحت تمام از اقدام تروريستي اوباش و اراذل اجاره اي در سوءقصد به جان نويسنده جوان و با بصيرت روزنامه كيهان آقاي پيام فضلي نژاد حمايت كرد.
وي ادامه داد: از آنجا كه نام اين سايت براي بسياري از مردم القاي انتساب آن را به مجلس مي كند، تصور مي كنند كه مواضع اين سايت مواضع مجلس است؛ بنابراين لازم است كه هيئت رئيسه پارلمان براي حفظ شأن و اقتدار مجلس اولا عكس العمل جدي نسبت به اين مساله نشان دهد و ثانياً اقدام لازم براي تغيير نام اين سايت به گونه اي كه متناسب با مشي و محتواي آن سايت باشد، انجام دهند كه نام مقدس مجلس با اينگونه مواضع و اظهارات مورد خدشه قرار نگيرد.
اين تذكر منطقي سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس موجب آشفتگي و خشم خباز يكي از اعضاي فراكسيون اقليت و حامي سايت موسوم به پارلمان نيوز شد تا حدي كه وي با استفاده از تريبون آزاد مجلس به بيان عباراتي طعنه آميز و اهانت بار خطاب به هدايت خواه نماينده مردم دنا و بويراحمد پرداخت و در عين حال اقدام سايت پارلمان نيوز در حمايت از حمله تروريست ها به نويسنده روزنامه كيهان را اطلاع رساني(!) ناميد و مدعي شد: بي انصافي است، اين سايت اطلاع رساني كرده و اين به معناي تاييد نيست!
خباز در حالي تلاش مي كرد حمايت آشكار سايت پارلمان نيوز از تروريست ها را به خيال خود «اطلاع رساني» قلمداد كند كه سايت مزبور با صراحت از سوءقصد تروريست ها نسبت به جان نويسنده كيهان حمايت كرده و انگيزه آن را انتقام از مديرمسئول كيهان به خاطر دفاعيات وي در دادگاه دانسته بود.
گفتني است تذكر منطقي و مستدل ستار هدايت خواه نماينده متعهد مجلس و پرخاشگري ناشيانه خباز در حالي بود كه صداي هر دو از راديو پخش مي شد و كساني كه جلسه مجلس را از راديو دنبال مي كردند، براي پي بردن به هويت برخي از نمايندگان اقليت مجلس فرصت مناسب و بي واسطه اي يافتند. از سوي ديگر همزماني دفاع نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس از سايت حامي تروريست ها با انتشار خبر دستگيري عبدالمالك ريگي تروريست جنايتكار، براي مردم «معني دار»! بود، چرا كه دو روز قبل، مدير مسئول كيهان در دادگاه مطبوعات اسناد مكتوب و غيرقابل انكاري درباره حمايت عمادالدين باقي و برخي ديگر از حاميان فتنه اخير از تروريست هاي عبدالمالك ريگي ارائه كرده بود و اكنون اين پرسش در افكارعمومي شكل مي گرفت كه ميان عصبانيت سايت وابسته به اقليت مجلس از دفاعيات شريعتمداري در دادگاه و سراسيمگي نمايندگان اقليت از اعتراض هدايت خواه به حمايت سايت پارلمان نيوز از تروريست ها چه رابطه اي وجود دارد؟! و چرا نمايندگان اقليت مجلس نه فقط نسبت به حمايت عمادالدين باقي- به عنوان هم جبهه اي هاي خود در فتنه آمريكايي اخير- از تروريست هاي ريگي سكوت كرده بودند، بلكه از افشاگري مستند مديرمسئول كيهان در اين باره نيز به شدت عصباني بودند تا آنجا كه حمله تروريستي به نويسنده كيهان را انتقام از شريعتمداري به خاطر دفاعيات وي در دادگاه دانسته بودند.
گفتني است ناشي گري پارلمان نيوز در حمايت از حمله كنندگان به فضلي نژاد علاوه بر اينكه رد پاي روشني از عاملان سوءقصد به نويسنده كيهان را مشخص مي كند بيانگر ذوق زدگي اين سايت از اقدام تروريست هاست. بنابراين جا دارد مسئولان امنيتي و انتظامي براي پيگيري اين ردپاي روشن به سراغ عوامل سايت پارلمان نيوز و مدافع سينه چاك آن آقاي خباز بروند تا مشخص شود كه آيا همانگونه كه از گزارش سايت اقليت مجلس برمي آيد، كساني كه از دادگاه شريعتمداري ناكام برگشته اند به اوباش اجاره اي خود دستور حمله تروريستي به نويسنده كيهان را صادر كرده اند؟! و يا...!!

 



تدوين سياست هاي كلي يا نقض اسلاميت و جمهوريت نظام؟! (خبر ويژه)

استدلال هاي برخي حاميان «طرح كميسيون ملي انتخابات» در مجمع تشخيص مصلحت نظام در تناقض با عمل آنها و محتواي طرح پيشنهادي به مجمع است.
مجيد انصاري عضو مجمع تشخيص با اشاره به ارجاع نامه 2 سال پيش وزير كشور وقت(پورمحمدي) به مجمع از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: مجمع تشخيص مصلحت در جلساتي نامه آقاي پورمحمدي را بررسي كرد و آن را به عنوان معضل پذيرفت. البته اختلاف نظرهايي هم مطرح شد. خود بنده معتقد بودم قانون انتخابات اگرچه مهم است اما اگر در مجمع به عنوان معضل قانونگذاري شود، ديگر هيچ وقت مجلس در خصوص انتخابات حق تصويب قانون را نخواهد داشت و دست مجلس در يكي از مهمترين مسائل سياسي- اجتماعي كشور يعني انتخابات بسته خواهد شد. لذا ما راه ميانه اي را پيشنهاد كرديم يعني سياست هاي كلي انتخابات مثل ديگر سياست هاي كلي كه در عرصه هايي مثل سند چشم انداز، اصل 44 و... در مجمع تشخيص سياستگذاري مي شوند، سياست هاي كلي انتخابات را هم مجمع تهيه كند و خدمت رهبري بفرستند. مقام معظم رهبري هم اين پيشنهاد را پذيرفتند و قرار شد مجمع سياست هاي كلي انتخابات را تعيين كند.
مجيد انصاري در گفت وگو با روزنامه اعتماد تاكيد مي كند كه وزير كشور وقت در نامه خود به رهبر معظم انقلاب «به ناهماهنگي هايي كه در رابطه با برگزاري انتخابات، تبليغات انتخاباتي، ابهامات اجرايي و نظارتي، تغييرات پي درپي كه همواره با لوايح يك، دو يا سه فوريتي توسط مجلس شوراي اسلامي در اين قانون اعمال شده است، اشاره و خواستار اعمال تغييرات و اصلاحاتي در قانون انتخابات شده بود چرا كه اين اشكالات موجب سردرگمي مسئولان برگزاركننده انتخابات، كانديداها، احزاب و حتي مردم شده است. واقعيت هم همين بود چرا كه قانون انتخابات به طور ميانگين در يك سال پاياني هر دوره مجلس تغيير كرده و تاكنون سه بار اصلاح شده است».
در اين ميان جاي چند پرسش از طراحان و حاميان طرح باقي است: اولا اگر قرار بوده سياست هاي كلي كشور درباره انتخابات تدوين شود- كه توقع رهبري از مجمع و رويه قانوني هم همين است - پس چرا نام طرح پيشنهادي «طرح تشكيل كميسيون ملي انتخابات است» و نه «سياست هاي كلي نظام درباره انتخابات»؟! ثانيا تاسيس يك نهاد حقوقي جديد آن هم با مشخصه نقض اصول صريح قانون اساسي و خدشه در نظارت شوراي نگهبان چه ارتباطي به «سياستگذاري»- به تعبير درست آقاي انصاري- دارد. طبيعي است كه ميان واژه هاي سياستگذاري، قانونگذاري(شأن مجلس) و تاسيس نهاد حقوقي تفاوت هاي ماهوي بسياري وجود دارد. ثالثا بدعت جديد غير از تعارض با اصول قانون اساسي چه ربطي به نامه وزير كشور وقت و توقع رهبر انقلاب از ارجاع آن نامه به مجمع دارد؟ رابعا چگونه مي توان به نام «تدوين سياست هاي كلي نظام در انتخابات» التزام نامزدها به اصل ولايت فقيه را كه ضامن اسلاميت و جمهوريت نظام است، حذف كرد و اساسا «قصد» و «سناريو»ي طراحان اين طرح انحرافي در مركز تحقيقات استراتژيك و كميسيون تخصصي «مجمع» از ميدان دادن به عناصر معاند با رهبري و ولايت فقيه كه با كمرنگ كردن يا حذف نقش نظارتي شوراي نگهبان تكميل مي شود، چه بوده است»؟
ذكر اين نكته هم ضروري است كه محافل ضد انقلاب با اشاره به طرح انحرافي اخير تصريح كرده اند اين طرح رونويسي از برخي تحركات ضد انقلابي و ضد قانون اساسي در مجلس ششم بوده و بسيار اميدواركننده است!

 



نسبت جنبش سبز با قانون اساسي همان قصه جن و بسم الله است (خبر ويژه)

عضو فراري حلقه آشوب طلبان در گروهك تحكيم، به رغم حمايت از موسوي و كروبي هشدار داد هرگونه تاكيد بر قانون اساسي، خط امام و مرزبندي با ساختارشكنان باعث ريزش هاي گسترده در ميان مخالفان(موسوم به جنبش سبز) خواهد شد.
علي افشاري كه هم اينك در خدمت صداي آمريكا قرار دارد، با اشاره به حضور عناصر مدعي اصلاح طلبي و جريان هاي اپوزيسيون ضد انقلاب در جنبش سبز نوشت: در صف نيروهاي جنبش هم گرايش اصلاحات ساختارشكن، هم انقلابي و اپوزيسيون برانداز وجود دارند. جنبش سبز به تدريج راديكال تر شده اند و اكنون اين گرايش دست بالا را در جنبش دارد. كساني اخيرا يكطرفه شروع به پيچيدن نسخه براي جنبش سبز كرده اند. اگر فرض را بر ادعاي آنها بگذاريم كه ويژگي اين جنبش در محورهايي چون خط امام، اعتقاد به حركت در چارچوب قانون اساسي، مرزبندي با ساختارشكني، پذيرش اصل ولايت فقيه، طرفداري از حزب الله لبنان و... محدود مي شود، آنگاه ريزش و شكاف عميقي در صفوف كساني پيش مي آيد كه جنبش را پيش بردند.
وي در گويا نيوز (سيا نيوز) نوشت: «همچنين مدافعان اين قرائت بايد پاسخگوي تناقضات و تعارض فعاليت هاي انتخاباتي و اعتراضات پس از انتخاباتشان هم كه نه تناسبي با قانون اساسي داشت و نه نشاني از خط امام، باشند. بعد اخلاقي اين پاسخگويي اهميت زيادي در برطرف كردن شائبه برخورد ابزاري با مردم دارد تا اين تصور پيش نيايد كه آقايان براي جمع كردن راي، نيروهاي خواهان تغيير را به صحنه كشانده اند».
عضو فراري دفتر تحكيم توضيح نداد كه مگر از عوامل فتنه سبز غير از اراذل و اوباش اجاره اي كسان ديگر هم باقي مانده اند كه وي از نگراني ريزش آنها خبر مي دهد؟!
گفتني است كساني نظير موسوي و كروبي- و بعضا خاتمي- با وجود تقابل آشكار عملكردشان با مباني قانون اساسي و خط امام و لزوم استقلال از بيگانگان، پس از گرفتار شدن در بن بست فتنه به صرافت افتادند تظاهر به طرفداري از خط امام و قانون اساسي كنند اگرچه در عمل رفتارهاي ضد قانون اساسي و ضد انقلابي را هرجا كه امكان داشت تداوم بخشيدند. اما گويا همين تظاهر نصف و نيمه هم به مذاق ارگان سازمان سيا و پادوهاي فراري آن خوش نيامده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14