(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 اسفند 1388- شماره 19593
 

يادداشت خبرنگار
سنگ هاي وارداتي به ايران توليدات خودمان است
ايران در كيهان
برخورداري تعاوني مرزنشينان اردبيل از سهميه ارزي
همزمان با 22 بهمن 2 خط پرواز خارجي در مشهد راه اندازي شد
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي كشور: 60 درصد صادرات و واردات كالا از بندر شهيد رجايي انجام مي شود
طلاق در مازندران از ميانگين كشوري فراتر رفت
مديركل گمرك آستارا: طرح ساماندهي كالاي همراه مسافر در گمرك آستارا اجرا مي شود
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور: بيداري ملت ها باعث وحشت قدرت هاي زورگو شده است
از سوي بانك جهاني انجام شد اختصاص 120ميليارد ريال براي مناطق حاشيه تبريز
نامه سرگشاده جمعيت پيشگامان انقلاب اسلامي اصفهان به رئيس قوه قضاييه
انتخاب يزد به عنوان استان معين سرمايه گذاري درآفريقا



يادداشت خبرنگار

اعتبار كافي داريم مدير برنامه ريز نداريم
اين يك حقيقت انكارناپذير است كه تغيير چهره شهرها و تاسيس زيرساخت هاي نوين مستلزم تخصيص اعتبار كافي به اين امر است چنان كه در سال هاي اخير شاهد بوده ايم كه در جلسات و مراسمات مختلف به بهانه و تحت عناوين گوناگون سعي شده اعتباراتي مازاد بر اعتبارات مصوب بودجه به استان خوزستان تعلق گيرد؛ اعتباراتي از قبيل دو درصد نفت كه بعدها كاهش يافت و اعتبارات سفرهاي استاني و... اما نكته قابل تامل در اين ميان اين است كه آيا واقعاً ما در استان خوزستان با كمبود اعتبار مواجه هستيم؟ چرا كه بودجه مصوب استان مبلغ ناچيزي نيست، پس چگونه است كه تغيير محسوس و رو به جلويي در اكثر زمينه ها مشهود نيست؟ پاسخ اين پرسش را نه از زبان نگارنده كه در كلام مديران ارشد استان جست و جو مي كنيم: رئيس كل دادگستري استان خوزستان در آيين افتتاح مجتمع ويژه جرايم خاص شهرستان اهواز در اين خصوص مي گويد: «اعتبار زيادي وارد خوزستان مي شود كه حق مردم استان است اما پيشرفت كار متناسب با اعتبارات نيست كه بايد توسط دستگاه قضايي جلوي كساني كه در اين مسير تخلف مي كنند، گرفته شود.»
محمدباقر الفت در ادامه تصريح مي كند: «مشكل اشتغال و امنيت به هم وابسته اند و سازمان بازرسي خوزستان بايد در نظارت بر اعتبارات استان، فعال تر عمل كند.» از سوي ديگر استاندار خوزستان نيز اظهار مي دارد: «باتوجه به اعتباراتي كه در شهر اهواز هزينه مي شود هنوز تغيير چشم گيري اتفاق نيفتاده است.» حجت الاسلام والمسلمين ميراحمدرضا مراد حاجتي امام جمعه موقت اهواز نيز در زماني كه امام جمعه شهرستان مسجد سليمان بود در جمع خبرنگاران استان به اين نكته اشاره نموده و مي گويد: «چيزي كه ما را نگران مي كند اين است كه بخشي از محروميت هاي شهر، ريشه در كمبود اعتبارات و منابع مالي ندارد، بلكه ريشه در كم تدبيري يا بي تدبيري دست اندركاراني دارد كه به نحوي مسئول احيا، عمران و آباداني شهرهايي مثل مسجد سليمان هستند.» رئيس شوراي شهر اهواز نيز در اين راستا معتقد است: «هر چه اعتبار وارد خوزستان و اهواز مي شود، چهره شهرها عوض نمي شود و هيچ كس هم به اين نكته نمي پردازد، اگر اهواز به درستي مديريت شود، بدون اين كه هزينه اي نياز باشد، خودش به تنهايي براساس دارايي ها و توانمندي هايش پيشرفت خواهد كرد.» پول و اعتبار يكي از اصلي ترين عناصر پيشرفت و توسعه هر شهر و استاني است اما اين فاكتور زماني تاثير خود را نشان مي دهد و عامل رفاه و آباداني مي شود كه با دانش مورد نياز و مديريت كارآمد همراه شده و در آبراه اصلي خود قرار گيرد تا طرح ها و پروژه هاي استان را سيراب و بارور نمايد، در غير اين صورت هرز رفته و آن مي شود كه تاكنون شده و منظره اي ناهمگون و خسته كننده در مقابل ديدگان ما- خوزستاني ها- و ديگر هم وطنانمان ترسيم كرده است. اكنون كه ظاهراً همگان درد را تشخيص داده و علت كسالت و خمودگي استان و شهرهايمان مشخص شده، آيا نبايد دست به كار شد و اين زخم كهنه را جراحي كرد و بر آن مرهم نهاد تا بهبود يابد؛ يا بايد آن قدر به امان خدا رها شود كه عفونت نموده و از پايمان درآورد؟...
فاطمه زورمند
خبرنگار كيهان در اهواز

 



سنگ هاي وارداتي به ايران توليدات خودمان است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس اتحاديه سنگبري هاي استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن يك سوم از واحدهاي سنگبري كشور 50 درصد سنگ كشور را توليد مي كند.
حسين اميريوسفي افزود: واردات بي رويه سنگ، روش هاي سنتي توليد، بكارگيري اتباع بيگانه، هزينه زياد حمل و نقل سنگ خام، ركود بخش ساختمان و كم بودن صادرات از جمله دلايل ضعف اقتصادي در واحدهاي سنگبري است.
امير يوسفي افزود: هم اينك 60 درصد سنگ خامي كه وارد سنگبري ها مي شود به دليل ضعف علمي و روش هاي نامناسب فرآوري به هدر مي رود.
وي با بيان اينكه برخي خطوط توليد در واحدهاي سنگبري فرسوده هستند، گفت: اين واحدها براي بازسازي و نوسازي نيازمند كمك دولت هستند.
رئيس اتحاديه سنگبري هاي استان اصفهان واردات بي رويه سنگ هاي فرآوري شده خارجي و نفوذ برخي از سودجويان به اين عرصه را از ديگر مشكلات اساسي صنعت سنگ استان عنوان كرد و افزود: سنگ هاي وارد شده از ديگر كشورها از سنگ هاي خام ايراني است كه پس از فرآوري بار ديگر به ايران صادر مي شود.
وي با تشريح مصوبه سال 87 دولت كه در آن وزارتخانه ها از خريد محصولات خارجي كه مشابه آن در داخل توليد مي شود منع شده اند مدعي شد گمرك و بازرگاني به اين مصوبه عمل نكرده اند و همچنان واردات اين گونه محصولات به كشور را شاهد هستيم.

 



ايران در كيهان

برگزاري طرح معلم راوي
اهواز- خبرنگار كيهان: طرح «معلم راوي» با شركت 45 معلم خوزستاني به منظور اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در شهرستان اهواز اجرا شد. در اين طرح كه به شكل يك دوره آموزشي برگزار شد، فرهنگياني از اهواز، بخش هاي باوي و حميديه به صورت حضوري و غيرحضوري با مباحث عمليات هاي دفاع مقدس و نقش جهاد سازندگي در 8 سال دفاع مقدس آشنا شدند.
برگزاري سمينار نانو
قاين- خبرنگار كيهان: اولين سمينار آموزشي مباني نانو در قاين با همكاري ستاد توسعه فناوري نانو رياست جمهوري برگزار شد. در اين سمينار شركت كنندگان با كاربردهاي نانو و لوله كربن ها آشنا شده و طرح هاي مسابقه اي شركت كنندگان مورد بررسي قرار گرفت.
برگزاري همايش مالياتي
شهركرد- خبرنگار كيهان: همايش آشنايي با ماليات ارزش افزوده در چهار محال و بختياري برگزار شد. در اين همايش شهرام محمدي معاون برنامه ريزي استاندار گفت: درآمد عمومي استان چهارمحال و بختياري در سال جاري نزديك به 650 ميليارد ريال بوده است.
حفاظت از محيط زيست
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: سيستم ارتباطات بي سيمي اداره كل حفاظت محيط زيست استان كرمانشاه راه اندازي و به بهره برداري رسيد. اين سيستم به منظور انجام گشت و كنترل شبانه روزي عرصه هاي طبيعي استان كرمانشاه راه اندازي شده است.
ساخت كتابخانه در اينچه برون
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: مردم شهر مرزي اينچه برون از توابع شهرستان گنبد كاووس از امكانات كتابخانه عمومي بهره مند شدند. كتابخانه عمومي اينچه برون در فضايي به مساحت 100 متر مربع و با 2 هزار نسخه كتاب كار خود را آغاز كرده است.
افتتاح پروژه روشنايي در انديمشك
انديمشك- خبرنگار كيهان: پروژه روشنايي كمربندي شرق انديمشك با حضور استاندار خوزستان، مديركل راه و ترابري، نماينده انديمشك در مجلس، فرماندار و جمعي از مسئولان با اعتبار 5 ميليارد و 500 ميليون ريال به بهره برداري رسيد. مديركل راه و ترابري استان خوزستان در مراسم افتتاح اين پروژه گفت: طرح روشنايي كمربندي انديمشك در 2 فاز طراحي و اجرا شده است.
افتتاح آزمايشگاه
دزفول- خبرنگار كيهان: آزمايشگاه ميكروب شناسي آب متعلق به شركت آ ب و فاضلاب روستايي دزفول به بهره برداري رسيد.
«محمدرضا رحمتي مهر»، مدير امور آب و فاضلاب روستايي دزفول، گفت: براي ساخت اين آزمايشگاه، 650 ميليون ريال از محل اعتبارات تملك دارايي ها هزينه شده است.
واگذاري زمين در صوفيان
تبريز- خبرنگار كيهان: براي 379 متقاضي مسكن مهر در صوفيان و 180 نفر در وايقان شبستر، و در قالب هفت تعاوني، زمين واگذار شد. قطعات فوق 190 مترمربع مساحت داشته و در هر قطعه چهار واحد مسكوني احداث خواهد شد.
رتبه اول پژوهشي
مشهد- خبرنگار كيهان: معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان رضوي گفت: بنابراعلام ستاد ملي برگزاري مراسم هفته پژوهش و فناوري كشور، ستاد خراسان رضوي در ميان استان هاي كشور رتبه نخست را كسب كرد.
رضا عبدالملكي افزود: طي هفته پژوهش امسال دانشگاه ها، سازمان ها، نهادها و پژوهشگران استان در فضايي بالغ بر 10هزارمترمربع قابليت هاي خود را به نمايش گذاشتند.
صدور كارت پروانه مرتعداري
قزوين- خبرنگار كيهان: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري قزوين گفت: در سال جاري براي 16هزار و 191هكتار از مراتع اين استان كارت پروانه مرتعداري صادر شده است. ميرحامد اختري افزود: اين اسناد به منظور مشاركت دامداران و مرتعداران در كار اصلاح و احياي مراتع تهيه شده است.
اجراي آبياري پرفشار
تالش- خبرنگار كيهان: 40هكتار از باغ هاي تالش به سامانه آبياري پرفشار مجهز شد. جابر تجارتي مدير جهاد كشاورزي تالش با اعلام خبر فوق گفت: يك ميليارد و 200ميليون ريال براي اين كار در اختيار كشاورزان متقاضي قرار گرفت.
برگزاري يادواره شهيدان
نايين- خبرنگار كيهان: يادواره 185 شهيد نايين در اين شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمين ابطحي استاد حوزه و دانشگاه در اين يادواره گفت: هدف از برگزاري اين يادواره تجديد پيمان با آرمان هاي شهيدان و تجليل از رشادت هاي آنها در هشت سال دفاع مقدس است.
اجراي طرح تب برفكي
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس شبكه دامپزشكي فريدونشهر اصفهان گفت: از ابتداي آغاز طرح سراسري تب برفكي در اواخر دي ماه تاكنون 5هزار رأس دام سنگين در اين شهرستان مايه كوبي شده اند. «نصرت اله اصلاني» افزود: طرح تب برفكي به صورت رايگان در 2بخش خصوصي و دولتي انجام مي شود كه تاكنون 5هزار رأس دام سنگين و 25 هزار رأس دام سبك مايه كوبي شده اند و در صورت تأمين واكسن موردنياز 40هزار رأس سبك نيز مايه كوبي مي شوند.
ثبت 400 وقف در اصفهان
¤ طي سال گذشته تاكنون 94 وقف جديد در شهر اصفهان و افزون بر 400مورد در استان به ثبت رسيده كه بيشتر با اولويت مراكز آموزشي درمانگاهي و بيمارستاني بوده است. «حجت الاسلام والمسلمين جعفرقلي

 



برخورداري تعاوني مرزنشينان اردبيل از سهميه ارزي

اردبيل - خبرنگار كيهان:
مديركل امنيتي، انتظامي استانداري اردبيل گفت: تعاوني هاي مرزنشينان استان اردبيل از سهميه ارزي برخوردار مي شوند.
احمد عظيمي در جلسه بررسي مشكلات قاچاق كالا و ارز استان افزود: با توسعه تعاوني هاي مرزنشينان در شهرستان هاي تابع بايد زمينه مبادلات مرزي و بهره مندي مرزنشينان از ارز تخصيصي استان فراهم شود.
وي گفت: فرهنگ سازي، پيشگيري، ساماندهي، اطلاع رساني در زير ساخت هاي تجاري در بخش خرد و كلان و تقويت زيرساخت هاي خارجي و داخلي با برگزاري كلاس هاي آموزشي بسترسازي اوليه را فراهم مي كند و براي مبادلات اقتصادي سالم درتمام حوزه ها هم بايد از تجربيات استان هاي همجوار استفاده شود.
در اين جلسه در زمينه تمديد مهلت صدور كارت مبادلات مرزي، تعيين تكليف تعاوني ها، برگزاري دوره هاي آموزشي براي فروشندگان لوازم آرايشي، تشكيل جلسات در شهرستان هاي مرزي استان و ترغيب مرزنشينان براي تشكيل تعاوني مرزنشيني تصميم گيري شد.

 



همزمان با 22 بهمن 2 خط پرواز خارجي در مشهد راه اندازي شد

مشهد-خبرنگاركيهان:
همزمان با 22 بهمن خطوط جديد پروازي بين مشهد و شهرهاي كوالالامپور مالزي و دمام عربستان برقرار شد.
طي مراسمي كه در محل فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد برگزار شد، اولين پرواز مشهد-كوالالامپور با حضور استاندار خراسان رضوي انجام شد.
دكتر محمود صلاحي در اين مراسم با اشاره به موقعيت مذهبي مشهد، اتصال هوايي اين شهر به نقاط مختلف دنيا را پاسخ به درخواست هاي شيعيان جهان براي حضور در بارگاه رضوي خواند.
وي گفت: با تلاش پرسنل و مديريت فرودگاه بين المللي مشهد به زودي پرواز مشهد-فرانكفورت نيز راه اندازي خواهد شد.
صلاحي تعدد پروازها و خطوط پروازي را نشانه توسعه هر منطقه خواند و گفت: هم اكنون ظرفيت فرودگاه مشهد سالانه 4 ميليون زائر داخلي و يك ميليون زائر خارجي است.
وي ادامه داد: با تمهيدات انديشيده شده به زودي سالن پروازهاي خارجي فرودگاه مشهد به مساحت 20 هزار مترمربع در 2 طبقه به بهره برداري مي رسد كه جزو پيشرفته ترين سالن هاي ورودي و خروجي مسافران محسوب مي شود.
وي با اشاره به افتتاح سالن حجاج فرودگاه مشهد در سالجاري اظهار داشت: با افتتاح سالن پروازهاي خارجي و تكميل سالن پروازهاي داخلي، فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد به عنوان دومين فرودگاه بزرگ كشور نقش اصلي را در حمل و نقل هوايي شرق كشور ايفا خواهد كرد.

 



مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي كشور: 60 درصد صادرات و واردات كالا از بندر شهيد رجايي انجام مي شود

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي كشور گفت: 60 درصد از صادرات و واردات كالاها از طريق اين بندر انجام مي شود.
عطاءالله صدر در مراسم معارفه مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان با بيان اين مطلب افزود: بندر شهيد رجايي يكي از مراك ويژه صادرات و واردات در كشور است به طوري كه در سال گذشته 110 ميليون تن حمل و نقل دريايي داشته و با توجه به رشد 10 درصدي اين ميزان امسال به 120 ميليون تن رسيده است.
وي با تاكيد بر نقش ويژه بندر شهيد رجايي در منطقه گفت: حمل و نقل دريايي نقش تعيين كننده اي در حركت توسعه دارد. معاون وزير راه و ترابري توسعه و سازماندهي بنادر كوچك جذب سرمايه گذاري و افزايش سهم بازار از مهم ترين برنامه هاي اين وزارتخانه دانست و گفت:صادرات و واردات، توسعه ترانزيت و سوخت رساني از ديگر برنامه هاي وزارت راه و ترابري است.
گفتني است پروژه شانتينگ يارد ريلي در بندر شهيد رجايي با حضور معاون وزير راه و ترابري و جمعي از مسئولان كشوري و استاني به بهره برداري رسيد.

 



طلاق در مازندران از ميانگين كشوري فراتر رفت

ساري- خبرنگار كيهان:
ميزان شيوع طلاق در بين خانواده هاي مازندراني از ميانگين كشوري بالاتر است.
رئيس سازمان جوانان مازندران با اعلام اين خبر در ستاد ساماندهي امور جوانان اين استان افزود: در حاليكه ميانگين شاخص طلاق در كشور 12 درصد است اين ميزان در مازندران به 14 درصد رسيد.
عباد اسدي از ثبت 4 هزار واقعه طلاق در مازندران طي 9 ماهه امسال خبر داد و افزود: اين ميزان در مدت مشابه سال قبل 3 هزار مورد بود.
وي با تاكيد بر ضرورت تعامل، الگوسازي، توانمندسازي و آماده سازي ساختارهاي هماهنگ براي ترويج ازدواج خواستار تلاش بيشتر رسانه هاي جمعي در اين حوزه شد.
اسدي تكيه به آموزه هاي ديني و ملي را در امر ازدواج ضروري دانست و افزود: براساس بررسي ها بيشتر طلاق ها بين اول تا 5 سال زندگي مشترك رخ مي دهد.
وي با اشاره به نقش تعاملي دانشگاه ها در اين ارتباط بر لزوم بسترسازي اجرايي براي شكل گيري آسان ازدواج در جامعه تاكيد كرد.

 



مديركل گمرك آستارا: طرح ساماندهي كالاي همراه مسافر در گمرك آستارا اجرا مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل گمرك آستارا از اجراي طرح ساماندهي كالاي همراه مسافر براي نخستين بار در اين گمرك خبر داد.
سعيد حاج فيروز آبادي گفت: اين طرح با همكاري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در گمرك آستارا به عنوان نخستين گمرك زميني مسافري كشور به مرحله اجرا درمي آيد.
وي با بيان اينكه با اجراي طرح ساماندهي كالاي همراه مسافر در گمرك آستارا صادرات چمداني در اين گمرك به عنوان نخستين گمرك مجري اين رويه در بين گمركات مرزي كشور بهبود خواهد يافت و مشكلات موجود در اين بخش برطرف خواهد شد، گفت: در سال جاري بيش از 14 هزار و 490 تن كالا به ارزش 23 ميليون و 666 هزار دلار، به روش چمداني از گمرك آستارا به كشور جمهوري آذربايجان صادر شد كه در مقايسه با 10 ماهه سال گذشته از لحاظ ارزش 19 و از حيث وزن 15 درصد رشد داشته است.
مديركل گمرك آستارا در ادامه از راه اندازي سيستم سلكيتويتي صادراتي از تيرماه امسال در اين گمرك خبر داد و از شناسايي و احصاي گلوگاه هاي فساد، توسعه انبارهاي اختصاصي تحت كليد گمرك، دريافت گواهينامه ايزو 9001 و 2008 در اين گمرك، توسعه تجهيزات بازرسي و اتصال به شبكه آسيكوداي جهاني در رويه ترانزيت از ديگر اقدامات انجام شده در گمرك آستارا نام برد.
فيروزآبادي با اشاره به برخي برنامه هاي توسعه گمرك آستارا در سال جاري افزود: اين گمرك در تسويه سيستمي واردات در قبال صادرات كه در گذشته به صورت دستي انجام مي شد رتبه اول كشور را داراست. و در ترانزيت خارجي و كارنه تير سومين رتبه را در اختيار دارد.

 



رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور: بيداري ملت ها باعث وحشت قدرت هاي زورگو شده است

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
اثرات جهاني انقلاب اسلامي در بيداري ملت ها بويژه مستضعفان و مسلمانان موجب وحشت قدرتهاي زورگو شده است.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور در خرم آباد افزود: حكام كشورهايي كه از بيداري ملتها به واسطه انقلاب اسلامي به وحشت افتاده اند دست در دست هم داده و براي خدشه وارد كردن به انقلاب اسلامي كوتاهي نمي كنند اما با بصيرت حضرت امام خميني و رهبر معظم انقلاب اسلامي همه توطئه هاي آنان تاكنون نقش بر آب شده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد كاظم بهرامي كه در مراسم معارفه صيد محمد محمودي رئيس جديد سازمان قضايي لرستان سخن مي گفت، خاطرنشان ساخت: براي حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي، شناخت هر چه بيشتر سيره امام خميني و رهبر معظم انقلاب و دنبال كردن راه آنان ضروري است.
بهرامي با بيان اين مطلب كه بصيرت مردم در قضاياي اخير دشمنان را ناكام ساخت، افزود: در قضاياي اخير بعضي ها دشمن را نشناختند و حتي بعد از اينكه دشمن حمايتش را از آنها اعلام كرد نفهميدند حيله و مكر دشمن در كار است اما مردم با بصيرت خطر را تشخيص دادند و روز نهم دي ماه با انسجام به صحنه آمدند و مكر دشمن را به خودشان برگرداندند.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور با تأكيد بر تأمين امنيت مردم گفت: امنيت فرهنگي، اقتصادي و شغلي، كسب و كار مردم بايد از هرگونه تعرض در امان باشد.

 



از سوي بانك جهاني انجام شد اختصاص 120ميليارد ريال براي مناطق حاشيه تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
120ميليارد ريال از سوي بانك جهاني، براي مناطق حاشيه نشين تبريز تخصيص يافته است.
فرماندار تبريز در حاشيه مراسم گشايش مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان «انديشه» اين شهر افزود: با اين ميزان از اعتبار 12 پروژه و طرح حاشيه نشيني در تبريز، اجرا مي شود كه يكي از اين طرح ها- مربوط به ايجاد مركز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان «ملازينال» اين شهر است.
محمد چمني خاطرنشان كرد: 400هزار نفر در حاشيه تبريز، زندگي مي كنند.
وي گفت: تلاش مي شود حاشيه هاي شهر به خصوص از نظر فرهنگي شرايط مطلوبي داشته باشند.

 



نامه سرگشاده جمعيت پيشگامان انقلاب اسلامي اصفهان به رئيس قوه قضاييه

اصفهان - خبرنگار كيهان:
جمعيت پيشگامان انقلاب اسلامي اصفهان در نامه سرگشاده اي به رئيس قوه قضاييه از فراموشي اين قوه در برخورد با فتنه گران انتقاد كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: به نظر مي رسد قوه قضائيه برخورد با فتنه گران را به فراموشي سپرده است. اين امر موجب تجري و گستاخي آنها شده تا آنجا كه مقدسات و اعتقادات بحق ملت مسلمان را به سخره گرفته اند كه نمونه آن وقاحت و بي شرمي فتنه گران روز عاشوراي حسيني اخير بود كه در تاريخ كشور ايران نظير نداشته است؛ اين واقعه و ديگر وقايع فجيع كه به علت مسامحه قوه قضائيه در مجازات مفسدين رايج شده مسئله ساده اي نيست.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: استكبار جهاني با اجراي برنامه هاي مزورانه به وسيله عمال مزدور خود و با بهره گيري از جهالت بي خردان بدنبال تضعيف نظام و انحراف انقلاب اسلامي براي حاكميت يافتن بر كشور است كه وعده هاي مقابله قاطعانه با مفسدين و مجرمين و فتنه گران و آشوبگران موجب اميدواري مردم شده و منتظر اقدامات سريع قوه قضائيه هستند.
اين نامه مي افزايد: آشوبگري هاي خياباني، عروسك هاي متحرك شهوت انگيز در معابر و مجالس، انحراف برخي پرونده هاي قضائيه از مسير قانوني، اطاله رسيدگي به پرونده شاكيان، وجود حدود هزاران نفر معتاد به موادمخدر در كشور، ورود بي رويه اجناس خارجي توسط قاچاقچيان به كشور و هدر رفتن سرمايه هاي مملكت مواردي از مشكلات كشور است و بخشي ديگر نيز ناشي از ناديده گرفتن جرائم و ترحم بي جهت به مجرمان و نقض قوانين است. در پايان نامه خطاب به رئيس قوه قضائيه آمده است: امور قضايي و اجرائي را به افراد متخصص، فعال و درستكار خداترس محول كنيد و از آنها مطالبه انجام وظيفه نماييد تا با حاكميت قوانين كارساز بر تمامي شئون جامعه، بزهكاري ها محدود و راه فرار براي مجرمين مسدود و مظلومان به حق قانوني خود برسند.

 



انتخاب يزد به عنوان استان معين سرمايه گذاري درآفريقا

يزد-خبرنگاركيهان:
يزد از سوي وزارت كشور به عنوان استان معين درسرمايه گذاري دركشورهاي آفريقايي انتخاب شد.
استاندار يزد درجمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: استان يزد با توجه به توليدات از جمله كاشي و سراميك نياز به سرمايه گذاري و صادرات درخارج ازكشور دارد و درحال حاضر رايزني و شناخت بازار و مكان مناسب سرمايه گذاري دركشورهاي آفريقايي و جنوبي وحوزه خليج فارس است.
محمدرضا فلاح زاده گفت: يكي از چشم اندازهاي استان توجه جدي به صادرات است كه ضمن حمايت از توليد، زمينه اشتغال را تثبيت و فراهم مي سازد.
وي افزود: درحال حاضر طرح مطالعات خط دوم انتقال آب براي تأمين آب سه استان يزد، اصفهان و كرمان به پايان رسيده و براي 80كيلومتر فاز اول طرح بالغ بر 8ميليارد تومان اعتبار بودجه سال آينده منظور شده است.
فلاح زاده اعتبار كل اتمام طرح خط دوم انتقال آب را 3500 ميليارد تومان اعلام كرد.
به گفته وي بودجه استان در سال آينده يك رشد بسيار چشمگيري داشته و به 113ميليارد تومان افزايش مي يابد.
وي خاطرنشان كرد: مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد طبق برنامه درحال اجراست و 60درصد پيشرفت داشته است.
استاندار يزد افزود: همچنين از 213 مصوبه دور اول سفر هيئت دولت به استان 121 مصوبه صددرصد اجرا و 74 مصوبه نيز در دست اقدام است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14