(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 اسفند 1388- شماره 19593
 

حديث دشت عشق
هفته بيستم ليگ برتر واليبال مصاف تيم هاي دوم و سوم جدول در تهران
اخبار كوتاه از فوتبال
استعفا يا بركناري دبير فدراسيون شنا؟! رحيمي : رئيس فدراسيون كم تجربه است
فاشيان: اگر كاپلو را آوردند، قرار داد پيرواني تمديد نمي شود!
رقابت هاي فوتبال جام حذفي ايران استقلال- استيل آذين؛ شبيه يك فينال
در آستانه مسابقات جهاني تكواندو پولادگر: از تداركات تيم نوجوانان راضي نيستم
خط قرمز روي نام طهماسبي و هاشم زاده اسامي تيم ملي كشتي فرنگي اعلام شد



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «ماشاءالله باقري»
ذره اي بودم و مهر تو مرا بالا برد
طلبه شهيد «ماشاءالله باقري» به تاريخ 1/1/1345 در شهر «نصرآباد كوير» از توابع شهرستان آران و بيدگل چشم به سراي هستي گشود و خانواده مذهبي و چشم انتظار خود را غرق در سرور و شادماني كرد.
با آمدنش بهار سبز مهرباني و عاطفه، گل هاي ارغواني خود را بر دامن كوچكش افشاند و پس از دوران خوش كودكي، راهي دبستان شد و تحصيلات خود را تا اتمام دوران راهنمايي ادامه داد. در اين هنگام دستان غيب از آستين ساقي ميكده ناب و طهور بهشتي بيرون آمد و او را همنشين پاكان روزگار و حجره نشين مدرسه علميه «حضرت امام خميني(ره)» كاشان كرد تا مرجان جان خويش را با راز و نياز نيمه شب زينت دهد. چند سال بر سفره لطف و كرم مولايش نشست و سپس راهي ديار پاك و مقدسه كريمه اهل بيت(ع) شد تا از محضر فرزانگان و عالمان برجسته كسب فيض نمايد.
با آغاز دفاع مقدس، اين دلداده كوي عشق با كوله باري از پاكي و صداقت، قدم در جبهه هاي سراسر نور نهاد و در عمليات مختلفي همچون «والفجر 2»، «كربلاي 4»، «كربلاي5» و «والفجر 8» شركت كرد و زخم دلنشين يار را در عمليات «والفجر 2» به جان خريد و از ناحيه پا مجروح شد. ماشاءالله پس از ترخيص از بيمارستان با شنيدن پيامي از راديو در مورد آغاز عملياتي ديگر مجددا رهسپار جبهه ها شد تا در ره منزل ليلي، مجنون وار جانفشاني كند.
با وجود اين كه برادرش در زمره شهيدان بود و بسياري از دوستان و آشنايان او را به خدمت در پشت جبهه ها تشويق مي كردند. اما روح وظيفه شناسش تاب نياورد و به سوي سرنوشت ابدي خويش هجرت كرد. سرانجام درهاي ملكوت گشوده و سرزمين شلمچه معبر سربداران حريم دلدار گشت و اين دلباخته وصال را در تاريخ 7/11/65 در ميان هلهله فرشتگان متحير، نظاره گر بهشت پاك سرشتان كرد. پيكر غرقه به خونش در ميان صدها چشم اشكبار، تشييع شد.

 



هفته بيستم ليگ برتر واليبال مصاف تيم هاي دوم و سوم جدول در تهران

هفته بيستم ليگ برتر واليبال امروز با برگزاري هفت ديدار پيگيري مي شود كه ديدار دو تيم سايپاي كرج و داماش گيلان حساسترين بازي آن است.
مسابقات واليبال باشگاه هاي برتر ايران با برگزاري هفت ديدار در شهرهاي تهران (دو بازي)، بندر امام، بافق، مشهد، سيرجان و گنبد پيگيري خواهد شد.
در حساس ترين بازي هفته ششم دور برگشت رقابتهاي واليبال باشگاه هاي برتر ايران و در خانه واليبال تهران دو تيم مدعي قهرماني اين دوره از رقابتها يعني سايپا و داماش به مصاف يكديگر مي روند.
«حسين معدني» سرمربي تيم داماش و «فريد صائبي» سرمربي تيم سايپاي كرج به درستي مي دانند كه شكست در اين ديدار به معني خداحافظي با قهرماني است. به ويژه براي سايپا كه با دو امتياز كمتر نسبت به داماش در مكان سوم جدول اين مسابقات قرار دارد.
تيم سايپا كه چندين دوره مسابقات واليبال باشگاه هاي برتر ايران را با مقام نايب قهرماني به پايان رسانده، هفته آينده نيز بازي سختي در برابر پيكان تهران، قهرمان فعلي و چندين دوره گذشته ليگ برتر دارد.
سرمربي سايپا بايد انرژي بازيكنان خود را براي دو بازي مهم با داماش و پيكان تقسيم كند و در صورت پيروزي در هر دو بازي، اميدوار به قهرماني در اين دوره از رقابتها باشد.
ديدار دو تيم پتروشيمي و كاله در بندرامام نيز از بازي هاس حساس هفته بيستم مسابقات واليبال باشگاه هاي برتر ايران است.
«مصطفي كارخانه» سرمربي تيم واليبال پتروشيمي كه يكي از تيم هاي گران قيمت اين دوره از بازيها را هدايت مي كند، در چهار بازي دوربرگشت يك پيروزي و سه شكست را تجربه كرده است.
اين تيم براي عقب نماندن از كورس قهرماني بايد در مقابل كاله پيروز ميدان شود.
از سوي ديگر كاله مازندران كه «بهروز عطائي» مربي تيم ملي واليبال را به عنوان سرمربي همراه دارد، هفته گذشته را استراحت و با مقام چهارمي جدول اين مسابقات، روحيه خوبي براي ديدار امروز دارد. تيم واليبال پيكان، قهرمان فعلي ليگ برتر در هفته ششم دور برگشت در سيرجان به مصاف گل گهر مي رود.
توان و جايگاه قعر جدولي تيم گل گهر براي پيكان تهران آنقدر حساس نيست، اما به همراه نداشتن «علي معمري» سرمربي تيم، براي بازيكنان پيكان در بازي خارج از خانه مهم است.
سرمربي تيم واليبال پيكان به دليل انجام عمل قلب باز به مدت يك ماه از همراهي تيم خود در ليگ برتر واليبال محروم شده است.
برنامه ديدارهاي هفته بيستم مسابقات واليبال باشگاه هاي برتر ايران به قرار زير است:
يكشنبه 9/12/1388
¤ دانشگاه آزاد تهران- ارتعاشات صنعتي ايران (ساعت 15)
¤ سايپا كرج- داماش گيلان (ساعت 17)
¤ پتروشيمي بندرامام- كاله آمل (ساعت 16)
¤ سنگ آهن بافق - برق كرمان (ساعت 16)
¤ خراسان رضوي- بانك كشاورزي (ساعت 16)
¤ جواهري گنبد- اروميه (ساعت 18)
¤ گل گهر سيرجان- پيكان تهران (ساعت 16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

صعود مس كرمان و ذوب آهن،حذف ملوان
مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور با پيروزي پرگل مس برابر ملوان و شكست صنعت نفت برابر ذوب آهن پيگيري شد.
در مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور عصر ديروز(شنبه) تيم فوتبال مس در ورزشگاه شهيد باهنر كرمان با نتيجه 4 بر صفر از سد ملوان بندرانزلي عبور كرد.
در اين ديدار كه با قضاوت البرز حاجي پور برگزار شد، علي سامره(34 و 50)، پائولو زالترون(11) و ميلاد فخرالديني(25) گل هاي تيم فوتبال مس كرمان را به ثمر رساندند.
با اين پيروزي تيم فوتبال مس به مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور صعود كرد كه در اين مرحله با برنده ديدار تيم هاي داماش گيلان با گسترش فولاد تبريز ديدار مي كند.
همچنين در ديگر ديدار عصر ديروز كه در چارچوب مرحله يك شانزدهم نهايي اين رقابت ها برگزار شد ذوب آهن در خانه خود با حساب دو بر صفر از سد صنعت نفت آبادان گذشت و راهي دور بعد شد.
در اين ديدار كه در پايان 90 دقيقه گلي در پي نداشت، قاضي در دقيقه 100 و محمد رضا خلعتبري در دقيقه 113 براي ذوب آهن گل زني كردند.
استعفاي مهابادي از مقاومت سپاسي شيراز
داوود مهابادي از سرمربيگري تيم فوتبال مقاومت شهيد سپاسي شيراز استعفا كرد.
داوود مهابادي سرمربي تيم فوتبال مقاومت سپاسي شيراز صبح ديروز از سرمربيگري اين تيم شيرازي استعفا كرد. دلايل اين استعفا هنوز مشخص نيست. محمد احمدزاده اصلي ترين گزينه براي جانشيني مهابادي است كه هيات مديره قرار است درمورد آن تصميم گيري كند.
برخورد با متخلفان فوتبالي تشديد مي شود
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: با توجه به اينكه به انتهاي ليگ نزديك مي شويم، برخوردهايمان با متخلفان تشديد مي شود.
مجتبي شريفي افزود: با توجه به اينكه به پايان رقابت هاي ليگ نزديك مي شويم و تكليف تيم هاي صعودكننده به ليگ قهرمانان آسيا و همچنين تيم هاي سقوط كننده به ليگ پايين تر مشخص مي شود، تصميم گرفته ايم كه برخوردهايمان با متخلفان را تشديد كنيم.وي ادامه داد: به مديران تمامي باشگاه هاي ليگ برتري هم اعلام كرده ايم كه از اين پس بيشتر مراقب تيم خود باشند و بازيكنان و تمامي دست اندركاران تيم ها بايد بدانند كه در صورت بي نظمي و ايجاد تنش، بدون هيچ چشم داشتي با آنها به شدت برخورد خواهيم كرد زيرا به دنبال خروجي مثبت در انتهاي ليگ برتر هستيم.
تيم ملي تايلند فردا وارد ايران مي شود
تيم ملي فوتبال تايلند بعد از اردوي پنج روزه در قطر براي بازي با ايران روز دهم اسفند وارد تهران مي شود.تايلندي ها اردوي قطر را از روز پنجشنبه آغاز كرده اند و براي كسب پيروزي به تهران مي آيند تا با نيم نگاهي به بازي اردن - سنگاپور در امان بتوانند شانس صعود به جام ملت ها را بدست آورند.
تايلند به دليل همين حساسيت تقاضاي بازي همزمان كرده بود كه پس از موافقت كنفدراسيون فوتبال آسيا بازي تهران از ساعت 15 به 30:19 عصر تغيير كرد.در بازي رفت، دو تيم به نتيجه تساوي رسيده اند و در ديدارهاي قبلي هيچ گاه ايران برابر تايلند بازنده نبوده است.ايران در گروه پنج مرحله انتخابي جام ملت هاي آسيا با داشتن 10 امتياز صعود كرده و تايلند با 6 امتياز در جاي دوم است. سنگاپور هم 6 امتياز دارد اما به دليل نتيجه بدتر در بازي رودرو در جاي سوم است. اردن هم با 5 امتياز در جاي چهارم قرار دارد.
امتياز تيم فوتسال منصوري به استيل آذين واگذار شد
امتياز تيم فوتسال شهيد منصوري به باشگاه استيل آذين واگذار شد.
مسئولان تيم فوتسال شهيد منصوري تصميم گرفته اند به دليل مشكلات موجود امتياز تيمشان را بفروشند. در همين راستا و پس از مذاكره با مسئولان باشگاه استيل آذين امتياز تيم فوتسال منصوري به استيل آذين فروخته شد.كريم منصوري مديرعامل تيم منصوري با اعلام اين خبر گفت: تيم را به استيل آذين واگذار كردم. شخصي به نام خبيري از طرف آقاي آجورلو نزد من آمد با هم قرارداد نوشتيم و كار تمام شد. البته پيش از اين قرار بود استيل آذيني ها سهام تيم شهر آفتاب را بخرند كه اين تيم به يك دسته پايين تر سقوط كرد.
بازتاب دعوت كريمي به تيم ملي در رسانه هاي عربي
اكثر رسانه هاي عربي به انعكاس خبر دعوت «علي كريمي» به تيم ملي فوتبال ايران پرداختند.پس از اعلام ليست جديد تيم ملي و دعوت از علي كريمي اكثر روزنامه هاي ورزشي امارات به انعكاس اين خبر پرداختند.
روزنامه الخليج ورزشي با انعكاس اين خبر افزود: افشين قطبي سرمربي تيم ملي ايران علي كريمي هافبك تكنيكي و بازي ساز را به تيم ملي ايران دعوت كرده است.همچنين شبكه هاي ورزشي امارات هم از دعوت مجدد علي كريمي به تيم ملي ايران خبر دادند و به تفسير درباره آن نوشته اند.

 



استعفا يا بركناري دبير فدراسيون شنا؟! رحيمي : رئيس فدراسيون كم تجربه است

سرپرست فدراسيون شنا طي حكمي عليرضا رحيمي، سرپرست امور دبيري اين فدراسيون را از سمت خود بركنار كرد.
اميرحسين آيت اللهي در اين حكم نداشتن كارايي لازم و كارشكني هاي متعدد و ايجاد وقفه در فعاليت هاي جاري فدراسيون و بروز نارضايتي در جامعه شنا و كادر اجرايي را دليل بركناري رحيمي عنوان كرده است.
اين خبر توسط خبرگزاري مهر محابره شد اما دقايقي بعد دبير فدراسيون شنا مدعي شد بركنار نشده بلكه از سمت خود استعفا كرده است.رحيمي گفت: من متن استعفانامه خود را در اختيار رسانه ها قرار خواهم داد و خبر بركناري ام را تكذيب مي كنم.وي در ادامه تصريح كرد: به نظر من آيت اللهي براي اداره فدراسيون بزرگ شنا فردي كم تجربه است و روندي كه او در پيش گرفته به سرانجام نمي رسد.شما مي توانيد از مربيان، داوران و مسئولان شنا در خصوص ايشان بپرسيد و مي بينيد كه همگان بر اين امر صحه مي گذارند كه ايشان براي اين پست بسيار جوان و كم تجربه است.

 



حمايت رئيس فدراسيون فوتبال از كادر فني تيم اميد
فاشيان: اگر كاپلو را آوردند، قرار داد پيرواني تمديد نمي شود!

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: با قاطعيت از مربيان تيم ملي اميد حمايت كرده و بي شك قراردادشان را تمديد خواهيم كرد.
علي كفاشيان درباره وضعيت ادامه حضور مربيان تيم ملي فوتبال اميد وتمديد قرارداد با آنها، اظهار كرد: ما از غلامحسين پيرواني سرمربي تيم اميد و ديگر مربيان اين تيم راضي هستيم و مي خواهيم قراردادشان را تمديد كنيم.
همانطور كه قبلا هم به اين موضوع اشاره كردم مسئول قرارداد كادر فني تيم ملي اميد، فدراسيون فوتبال است نه كميته ملي المپيك، لذا بررسي هايي داشتيم و درجلسه كميته فني هم صحبت هايي انجام شده كه در نهايت تصميم به تداوم همكاري با آنها راگرفتيم.
وي درپاسخ به اين سوال كه اگر افشارزاده مربيان بزرگ خارجي را به فدراسيون پيشنهاد دهد، باز چه تصميمي خواهيد گرفت، تصريح كرد: مربي بزرگ فردي است كه بتواند براي تيم ملي ما و فوتبال ما مفيد باشد و درغير اين صورت آوردنش جز ضرر و هدر رفت هزينه ها چيز ديگري نيست.
تلقي من از مربي بزرگ پيشنهادي كميته ملي المپيك كسي مثل «كاپلو» است كه اگر آوردند، ما هم قبول مي كنيم و هدايت تيم اميد را به او مي سپاريم. كفاشيان درباره انتقادهايي كه درباره آيين نامه جديد كميته انضباطي فدراسيون مطرح است، خاطر نشان كرد: اين آيين نامه مشكل حقوقي نداشته و قابل اجراست. ما از همه تيم ها خواسته بوديم كه اگر نظري درباره آن دارند، بيان كنند؛ ضمن اينكه آيين نامه فعلي به ما «وحي منزل» نشده و قطعا اگر در ادامه راه ايراداتي داشته باشد، مي تواند برطرف شود.ك

 



رقابت هاي فوتبال جام حذفي ايران استقلال- استيل آذين؛ شبيه يك فينال

تيم هاي استيل آذين و استقلال تهران عصر امروز (يكشنبه) برگزاركننده يكي از حساس ترين ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي در ورزشگاه آزادي خواهند بود.
ديدار استيل آذين- استقلال تهران؛ يك فينال زودرس در رقابت هاي جام حذفي، يك بازي جذاب و تماشايي در مرحله يك هشتم نهايي، تقابل ستاره هاي استيل آذين با تيم پرمهره مرفاوي و... خواهد بود.
راه ميانبر براي رسيدن به هدف
عصر يكشنبه تيم استيل آذين در ورزشگاه آزادي به ديدار استقلال مي رود تا بخت خود را براي راهيابي به جمع هشت تيم برتر رقابت هاي جام حذفي بيازمايد. استيل آذين كه با وجود داشتن ستاره هاي پرشمار در ليگ برتر نتايجي درخور توجه كسب نكرده و فاصله اي چهار امتيازي با تيم سوم جدول رده بندي دارد، براي رسيدن به هدف بزرگ خود كه همان كسب سهميه ليگ قهرمانان آسياست، به رقابت هاي جام حذفي به چشم راه ميانبري براي رسيدن به اين هدف مي نگرد. اين تيم در جاده صعود به ديدار نهايي جام حذفي، حريفان قدرتمندي را پيش رو دارد كه يكي از آنها همين تيم استقلال است.
جام حذفي و فرصت جبران
فاصله 12 امتيازي استقلال با سپاهان، صدرنشين جدول رده بندي ليگ برتر، قهرماني در اين رقابت ها را تقريباً از دسترس آبي پوشان خارج كرده است. تيم مرفاوي كه با داعيه قهرماني وارد ليگ برتر شده بود، ناكامي در اين پيكارها را تنها در صورت كسب نتيجه در مسابقات جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا مي تواند جبران كند.
استيل آذين هميشه بازنده مقابل استقلال
مدت زيادي از حضور استيل آذين در سطح اول فوتبال كشور نمي گذرد اما در همين مدت زمان اندك اين تيم به درجه بالايي از شهرت و اعتبار رسيده است. سرخپوشان تهراني طي اين مدت دوبار مقابل استقلال به ميدان رفته اند كه در هر دو بازي نيز اتفاقاً با شكست زمين مسابقه را ترك كرده اند. عصر امروز در چارچوب جام حذفي استقلال واستيل آذين براي سومين بار با هم روبه رو مي شوند، بايد ديد استيل آذين طلسم ناكامي را مي شكند يا براي سومين بار مقابل اين تيم سرتعظيم فرود مي آورد.
بازگشت مهدوي كيا به آزادي
مهدي مهدوي كيا آخرين بار در روز 20 خرداد ماه سال جاري در قامت كاپيتان تيم ملي در ورزشگاه آزادي برابر تيم ملي امارات به ميدان رفت. كاپيتان امروز استيل آذين كه 11 سال از فوتبال ايران دور بوده 263 روز پس از آن بازي باز هم به آزادي بازمي گردد تا شايد زمينه ساز صعود تيمش به مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي شود.اين ديدار از ساعت 15و 30 دقيقه امروز در ورزشگاه آزادي تهران و به قضاوت تورج حق وردي برگزار خواهد شد.

 



در آستانه مسابقات جهاني تكواندو پولادگر: از تداركات تيم نوجوانان راضي نيستم

رئيس فدراسيون تكواندو در آستانه اعزام تيم هاي ملي نوجوانان ايران به مسابقه هاي قهرماني جهان و كسب سهميه ورودي المپيك سنگاپور، ابراز اميدواري كرد كه تيم هاي ايراني بتوانند نتايج مطلوبي كسب كنند.
سيدمحمد پولادگر اظهار كرد: مسابقه هاي قهرماني جهان و كسب سهميه ورودي المپيك سنگاپور از دهم اسفند در مكزيك در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد كه ايران در هر دو بخش نماينده خواهد داشت. كسب نتيجه در اين رقابت ها به ويژه در رده سني نوجوانان بسيار مشكل است و اصلاً قابل پيش بيني نيست. اميدوارم ملي پوشان بتوانند نتيجه مطلوبي كسب كنند.
رئيس فدراسيون تكواندو تداركات تيم هاي ملي نوجوانان براي حضور در مسابقه هاي جهاني و كسب سهميه المپيك سنگاپور را مطلوب ندانست و گفت: يكي از مهم ترين فاكتورها براي حضور قدرتمندانه در مسابقه هاي نوجوانان، حضور آنها در بازي هاي تداركاتي است. در سال هاي گذشته هميشه تيم هاي نوجوانان را قبل از اعزام به مسابقه هاي جهاني به يك تورنمنت مهم و سنگين اعزام مي كرديم كه در اين گروه سني اين تورنمنت ها و ميادين بين المللي بسيار مهم است. اما در اين دوره كاستي شديد ما اين بود كه نتوانستيم تيم را به بازي هاي تداركاتي اعزام كنيم.

 



خط قرمز روي نام طهماسبي و هاشم زاده اسامي تيم ملي كشتي فرنگي اعلام شد

دو ملي پوش سابق كشتي فرنگي به اردوي تيم ملي بزرگسالان دعوت نشدند.
در پايان مسابقات بين المللي كشتي فرنگي يادگار امام(ره)، كادر فني تيم ملي يك اردوي دو هفته اي از 15 اسفندماه را در برنامه هاي خود قرار داد كه سامان طهماسبي دارنده دو مدال برنز جهان در وزن 84 كيلو به همراه مسعود هاشم زاده ملي پوش سال هاي اخير 120 كيلو به اردو دعوت نشدند. طهماسبي در جام يادگار امام(ره) سوم شده بود و هاشم زاده در فينال باخت و دوم شد.
گفتني است، در 84 كيلو حبيب الله اخلاقي، طالب نعمت پور، داود عابدين زاده و داود اخباري به اردو دعوت شده اند و نفرات اردونشين 120 كيلو محمد قرباني، محسن بشين جي، امير قاسمي منجزي و سياوش قلاوند هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14