(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 اسفند 1388- شماره 19593
 

با آغاز سفرهاي نوروزي انجام مي شود كنترل مبادي ورودي و خروجي پايتخت
رئيس كل دادگستري استان تهران: دادرسي عادلانه به جامعه پيام اميد به نظام و عدالت مي دهد
كاهنان مصري از پرخوري مردند
در شيراز 3 بيمار با اهداي اعضاي يك كودك نجات يافتند
مجتمع قضايي امور اقتصادي: حكم قطعي 3 مجرم اقتصادي صادر شد
آرم طرح ترافيك روزانه 10هزار تومان
در سيستان و بلوچستان صورت گرفته است اسامي فاطمه و محمد بيشترين انتخاب شيعه و سني
قاليباف: واحدهاي صنفي متخلف در دفع زباله تعطيل مي شوند
برف و باران سراسر كشور را فرا مي گيرد
مردي 57 ساله در جوي آب جان باخت
يك طلاق به ازاي هر 4 ازدواج در تهران رخ مي دهد
در اوز بارش تگرگ به اندازه فندق موجب وحشت مردم شد
باند شكار زنان در خرم آباد متلاشي شد
احداث نخستين گرمخانه زنان در تهران
آماده باش منطقه اي به دنبال زلزله 8/8 ريشتري در شيلي
خط آهن خليج فارس



با آغاز سفرهاي نوروزي انجام مي شود كنترل مبادي ورودي و خروجي پايتخت

رئيس مركز كنترل ترافيك راهور گفت: پليس راهور رفت وآمد مسافران نوروزي را در مبادي ورودي و خروجي پايتخت كنترل مي كند.
سرهنگ سعيد اسماعيلي در گفت وگو با برنا با بيان آمادگي پليس راهور پايتخت براي تسهيل خروج مسافران نوروزي گفت: همزمان با روزهاي پاياني سال با افزايش كمي و كيفي نيروهاي راهور و آماده باش كامل، رفت وآمد در ورودي ها و خروجي هاي تهران تسهيل مي شود.
همچنين در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروزي گشت هاي محسوس و نامحسوس پليس از بروز تخلفات رانندگي جلوگيري خواهند كرد.
وي در ادامه افزود: پليس با خودروهاي متخلف برابر قانون برخورد كرده و هيچ گونه اغماضي با توجه به تعطيلات و خلوت بودن شهر رخ نخواهد داد.
رئيس مركز كنترل ترافيك پايتخت با ابراز اميدواري از كاهش تخلفات در ايام نوروز گفت: همزمان با نوروز سال 88 شاهد افزايش صدور قبض جريمه از سوي ماموران بوديم. اميدواريم اين روند در سال جديد متوقف شود.

 



رئيس كل دادگستري استان تهران: دادرسي عادلانه به جامعه پيام اميد به نظام و عدالت مي دهد

رئيس كل دادگستري استان تهران خطاب به همكاران قضايي خود گفت: رفتار قانونمند و دادرسي عادلانه و حيا و ادب و قاطعيت شما به جامعه پيام اميد به دين و نظام و عدالت مي دهد.
عليرضا آوايي در بازديد از حوزه قضايي بخش كهريزك تاكيد كرد: ما به عنوان قاضي اسلامي وظيفه داريم هميشه روحيه عدالت خواهي را در خود تقويت و روحيه ضد ظلم بودن را نيز در خود قوي و پابرجا نگه داريم كه در اين صورت است كه مردم و جامعه از قبل ما احساس امنيت خواهند كرد و همه جامعه به آرامش خواهد رسيد.
عليرضا آوايي اظهار داشت: ما بايد شاكر خداوند باشيم كه مسئوليت خطير قضاوت در خصوص بندگان خود را به ما كرامت نموده است، لذا بايد با تمام توان و انگيزه خدمت دلسوزانه و عالمانه و صادقانه نمود و سنگيني كار را با نشاط ناشي از احساس خدمت جبران نماييم.
وي افزود:توجه كنيم كه مشكلات و گرفتاري هاي مردم تدريجاً براي ما عادي نشده و حساسيت هاي مقدسي كه وجود دارد آسيب نبيند والا خسارات بي شماري براي مردم و ما به دنبال خواهد داشت.
رئيس كل دادگستري استان تهران خاطرنشان كرد: نظر به اين كه ضابطين محترم در ميدان درگيري با مجرمين و مخلين به امنيت جامعه هستند مورد احترام و تكريم و حمايت شما باشند و در عين حال نظارت مستمر نماييد تا اقداماتشان منطبق با قانون انجام شود كه اين نظارت بيشترين خدمت و حمايت از ضابطين است والا ممكن است به دنيا و آخرت آنها آسيب وارد شود.
آوايي با تاكيد مجدد رعايت حسن خلق با همه مردم و مراجعين، يادآور شد: عنايت داشته باشيد كه قاطعيت مترادف باتكبر و بدخلقي نيست و مي توان با عنايت به ادب، اخلاق، انصاف و متانت قاطعانه ترين اقدامات قانوني را نمود و اتفاقاً هنر قاضي اسلامي در همين معاني است.
وي در ادامه توصيه هايش اظهار داشت: عنايت داشته باشيد كه رفتار و سلوك و منش شما پيام هايي را به جامعه منتقل مي كند چه بخواهيد و چه نخواهيد، رفتار قانونمند و دادرسي عادلانه و حيا و ادب و قاطعيت شما به جامعه پيام اميد به دين و نظام و عدالت مي دهد و خداي ناكرده سوءخلق و عصبانيت و تصميمات غيرمتقن و روحيه قانون گريزي پيام يأس به عدالت و دلزدگي از بسياري از ارزش ها را منتشر خواهد كرد، لذا جايگاه بسيار رفيع است و عملكردها بسيار موثر و مسئوليت فوق العاده سنگين.
در پايان اين نشست، رئيس كل دادگستري استان تهران و هيئت همراه از بخش هاي مختلف حوزه قضايي بخش كهريزك بازديد به عمل آورده و از نزديك با همكاران قضايي و اداري به گفت وگو پرداختند.

 



كاهنان مصري از پرخوري مردند

بررسي هاي باستان شناسان روي اجساد موميايي شده كاهنان مصري نشان داد كه پرخوري، علت اصلي مرگ آنها بود.
بررسي هاي صورت گرفته از فهرست غذاهاي حك شده روي ديوار معابد مصري نشان داد، اين غذاها كه براي خشنودي خدايان در اختيار كاهنان قرار مي گرفت پر از چربي بوده كه باعث مسدود شدن شريان ها و در نتيجه مرگ كاهنان مي شده است.
مدارك و نمونه هاي به دست آمده از 60 موميايي مصري و بررسي هاي صورت گرفته روي بدن هاي خشك شده آنها به كمك عكس هاي راديولوژي در مدت 30 سال اخير نشان داد كه بيماري تصلب شرايين سابقه اي چندين هزار ساله داشته و به هيچ وجه بيماري مدرن نيست.
به گفته باستان شناسان، نوشته هاي موجود روي ديوارها كه نشان دهنده امور مذهبي روزانه بودند، به همراه بررسي هاي صورت گرفته روي موميايي ها نمونه هايي از رژيم غذايي كاهنان را نمايان كردند.حكاكي هاي روي تابوت ها كه نام و لقب موميايي را مشخص مي كردند نيز اطلاعات فراواني براي شناسايي طبقه اجتماعي افراد و در نتيجه دلايل مرگ آنها در اختيار محققان قرار مي دادند. باستان شناسان اعلام كردند، تمام شواهد و اسناد به دست آمده از اين نوشته ها، به معناي آن بود كه كاهنان، تنها به دليل پرخوري بيش از حد، جان داده اند.

 



در شيراز 3 بيمار با اهداي اعضاي يك كودك نجات يافتند

با اهداي اعضاي يك كودك 4 ساله كه دچار مرگ مغزي شده بود 3 بيمار جان دوباره يافتند.
به گزارش واحدمركزي خبر، انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي فارس اعلام كرد اعضاي سونيا كرمي 4 ساله ساكن روستاي راش شهرستان سپيدان كه در سانحه تصادف دچار مرگ مغزي شده بود به 2 بيمار كليوي 16 ساله و 7 ساله از شهرهاي لامرد و گچساران و كبد وي نيز به يك بيمار 8 ساله ساكن مشهد اهدا شد.

 



مجتمع قضايي امور اقتصادي: حكم قطعي 3 مجرم اقتصادي صادر شد

مجتمع قضايي امور اقتصادي احكام و اسامي سه مفسد اقتصادي را صادر و اعلام كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني قسط، پرونده اتهامي سه مفسد اقتصادي با شكايت بانك ملي ايران پس از صدور كيفر خواست از سوي شعبه دوم بازپرسي دادسراي امور اقتصادي توسط شعبه 1191 دادگاه عمومي تهران مستقر در مجتمع قضائي امور اقتصادي به تصدي قاضي عليرضا ميرزاپور رسيدگي و حكم محكوميت قطعي آنها صادر شد.
براساس اين گزارش حكم قطعي آقايان: 1-سيروس برنجي فرزند باقر 2-محسن ارجمنديان بقاء فرزند حسن 3-خانم الهه پاكدين فرزند ماشاء الله به جرم شركت در تحصيل مال نامشروع به مبلغ 16 ميليون و 353 هزار و 610 يورو از بانك شاكي صادر شد.
در توضيح اين گزارش آمده است كه متهمان فوق به بهانه گشايش ده فقره اعتبار اسنادي جهت واردات ماشين آلات خطوط توليد به مبلغ شانزده ميليون و 353 هزارو 610 يورو بيش از 180 ميليارد ريال از اموال بيت المال را به صورت غيرقانوني از بانك شاكي تحصيل و به يغما برده و از بازپرداخت تسهيلات بانك خودداري كرده اند.
دادگاه امور اقتصادي هر كدام از متهمان فوق را به استناد ماده 2 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري مصوب 1367 مجمع تشخيص مصلحت نظام به حداكثر مجازات قانوني به دو سال حبس تعزيري و رد مال 16 ميليون و 353 هزارو 610 يورو و معادل مبلغ تحصيل شده محكوم كرده است.
قاضي عليرضا ميرزاپور در اجراي تبصره يك ماده 217 قانون آئين دادرسي كيفري از حيث اجراي حكم و تبصره ماده 188 قانون مزبور دستور انتشار حكم قطعي متهمان مذكور را صادر كرده است.

 



آرم طرح ترافيك روزانه 10هزار تومان

سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري امسال به منظور رفاه حال شهرونداني كه به صورت موردي قصد تردد در محدوده طرح ترافيك را دارند، تسهيلاتي درنظر گرفته تا آنها نيز بتوانند بدون دغدغه جريمه شدن در محدوده طرح تردد كنند.
سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اينكه نبايد تمام درها روي متقاضيان ورود به محدوده طرح ترافيك بسته شود، از اختصاص 10درصد سهميه آرم هاي طرح ترافيك سال 89 به آرم هاي روزانه به قيمت 10هزار تومان براي متقاضياني كه به طور موردي متقاضي تردد در محدوده طرح ترافيك هستند، خبر داد.وي افزود: به اين ترتيب شهروندان متقاضي مي توانند با برنامه ريزي مناسب و مراجعه به پايگاه اينترنتي (Tehranir) براي روزي كه قصد تردد در محدوده طرح ترافيك دارند، ثبت نام كنند تا براي آنها مجوز ورود صادر شود.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران ضمن تشريح جديدترين جزئيات نحوه واگذاري آرم هاي طرح ترافيك سال 89، از كاهش 16درصدي فروش سالانه آرم طرح ترافيك سال جديد نسبت به سال 88 خبر داد.
تشكري هاشمي افزود: سهميه آرم هاي طرح ترافيك هر ساله توسط شوراي عالي ترافيك مصوب مي شود كه در سال 88 اين تعداد 98هزار و200 عدد بود، اما در سال 89 اين سهم به 92هزار و200 عدد كاهش يافته است.
وي با بيان اينكه 10درصد سهميه 92هزار و200 عددي آرم طرح ترافيك سال 89 به سهميه فروش روزانه اختصاص يافته است، افزود: به اين ترتيب از 92هزار و200عدد سهميه سال 89 آرم طرح ترافيك تعداد 9000سهميه نيز براي فروش روزانه درنظر گرفته شده است.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در نهايت سهميه آرم طرح ترافيك سال 89 با 16درصد كاهش فروش سالانه به 82 هزارو780 عدد كاهش يافته است.
تشكري هاشمي با اعلام اينكه نرخ آرم طرح ترافيك سال 89 خبرنگاران 30هزار و750 تومان است، گفت: نرخ پايه آرم 25هزار تومان است كه براساس مصوبه شوراي شهر تهران 20درصد با عنوان كمك به سامانه هاي ريلي و سه درصد نيز تحت عنوان ماليات بر ارزش افزوده به آن اضافه شده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران زمان اعتبار آرم هاي طرح ترافيك سال 88 را تا 15فروردين سال آينده اعلام كرد و گفت: تلاش مي كنيم تا اين تاريخ آرم هاي طرح ترافيك سال 89 براي متقاضيان واجد شرايط توزيع شود در غير اين صورت تاريخ اعتبار آرم هاي فعلي تا زمان توزيع تمام آرم ها تمديد خواهد شد.

 



در سيستان و بلوچستان صورت گرفته است اسامي فاطمه و محمد بيشترين انتخاب شيعه و سني

اسامي منسوب به پيامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار(ع) در رأس انتخاب هاي مردم سيستان و بلوچستان قراردارد.
مهدي اسماعيلي، مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان ثبت احوال كشور افزود: اسامي محمد و فاطمه بيشترين انتخاب مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان در عرصه نامگذاري از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون بوده است و انتخاب اين نام ها براي فرزند در اين استان نشان دهنده علاقه مندي و عشق مردم منطقه به ويژه هموطنان اهل سنت به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.
اسماعيلي گفت: پنج اسم فاطمه، زهرا، مريم، سميه و زينب براي دختران و پنج نام محمد، علي، مهدي، سعيد، احمد براي پسران نامهاي نخست منتخب را براي متولدين در استان سيستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است.
وي همچنين گفت: خلاف آنچه كه برخي، حركت مردم را به سوي دين گريزي مي دانند بررسي فراواني نام درپايگاه اطلاعات جمعيتي كشور نشان مي دهد كه درسال 1388نام هاي ابوالفضل و فاطمه درصدر اسامي انتخاب شده براي نوزادان قرارگرفته است.
به گفته وي، فراواني اسامي طي 92سال درپايگاه اطلاعات جمعيتي كشور در پسران، علي، محمد و حسين و در دختران فاطمه، زهرا و مريم است.
وي درپايان با اشاره به فراواني نام خانوادگي دركشور با استناد به داده هاي پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور گفت: در بين نام هاي خانوادگي نيز به ترتيب محمدي، حسيني و احمدي حايز بيشترين تكرار هستند كه رويكرد ديني و مذهبي مردم ايران را نشان مي دهد.

 



قاليباف: واحدهاي صنفي متخلف در دفع زباله تعطيل مي شوند

شهردار تهران با اشاره به افزايش توليد زباله تهران به بيش از 10هزار تن در روزهاي پاياني سال گفت: يكي از بخشهاي تاثيرگذار در توليد زباله تهران واحدهاي صنفي و مغازه هاي شهر هستند كه شهرداري از اين پس به طور جدي با تخلفات آنها برخورد و واحدهاي متخلف را تعطيل مي كند.
به گزارش ايرنا، محمدباقر قاليباف ديروز در مراسم بهره برداري از پروژه هاي مديريت پسماند شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توليد زباله شهر تهران در قياس با ساير كلان شهرهاي دنيا بيشتر از حد معمول است كه هزينه بسياري را تحميل مي كند.
شهردار تهران با اشاره به اينكه يكي از مهمترين مشكلات دفع زباله، فرهنگ مصرف مردم و ازدياد توليد زباله است، تاكيد كرد: بايد از روش هاي مختلف به كنترل توليد زباله شهر تهران بپردازيم كه برخورد با واحدهاي صنفي متخلف يكي از آنهاست.
قاليباف با بيان اينكه زمينه هاي حقوقي براي برخورد با واحدهاي صنفي متخلف در دفع زباله فراهم شده است، تاكيد كرد: هر واحد صنفي تا سقف معيني در روز حق توليد زباله را دارد و حتي اگر تمام هزينه هاي مربوط به جمع آوري زباله را نيز پرداخت كند، مجاز به توليد زباله بيش از اين سقف نيست. وي با اشاره به اينكه توليد بيش از اندازه زباله از سوي برخي واحدهاي صنفي از نظر مشكلات زيست محيطي سبب سد معبر و مشكلات آمد و شد براي مردم مي شود، گفت: در روزهاي باراني و زماني كه سطح آب خيابان ها بالا مي آيد مشكل ايجاد مي شود كه عامل اصلي آن تخلف برخي صنوف در دفع زباله هايشان است.
قاليباف درباره مشكلات موجود در كنترل شيرابه هاي مركز دفع زباله آراد كوه در بخش تهران خاطر نشان كرد: خوشبختانه مكانيزم هاي فني براي كنترل شيرابه هاي زباله از سوي شهرداري طراحي شده است كه طي يك و نيم سال آينده؛ تمامي شيرابه هاي مركز دفع زباله تهران قابل استحصال خواهد بود.
شهردار تهران همچنين در مورد زباله هاي بيمارستاني اظهار داشت: طبق قانون شهرداري تهران هيچگونه وظيفه اي در جمع آوري، انتقال و دفع اينگونه از زباله ها ندارد و بسته بندي، بي خطرسازي و دفع اين گروه از زباله ها براساس قانون به عهده توليدكنندگان آن است.
قاليباف با بيان اينكه شهرداري خارج از وظايف قانوني به جمع آوري و دفع زباله هاي بيمارستاني مي پردازد به خطرات زيست محيطي و بهداشتي وجود اينگونه زباله ها در پايتخت اشاره كرد و گفت: تاكنون دادستاني به نمايندگي از مردم چند بار براي پايان دادن به مشكل زباله هاي بيمارستاني ورود كرده است اما تاكنون اتفاق جدي براي حل اين مشكل نيفتاده است. وي خاطرنشان كرد: حل مشكل زباله هاي بيمارستاني نياز به توجه جدي سازمان حفاظت محيط زيست، بيمارستان ها و مراكز پزشكي بهداشتي دارد و تا زماني كه آنها اقدام جدي نكنند، نمي توان براي حل اين مشكلات كاري اساسي انجام داد.
گفتني است براساس آخرين برآورد وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشكي؛ بيمارستان هاي كشور روزانه 330 تن زباله بيمارستاني توليد مي كنند كه از اين ميزان زباله هاي خطرناك بيمارستاني حدود 60 تا 70 تن را تشكيل مي دهند.

 



برف و باران سراسر كشور را فرا مي گيرد

سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: تا اواخر هفته جاري در اغلب نقاط كشور به تناوب بارش باران، وزش باد، در نواحي جنوبي رعد و برق و در مناطق سردسير و مرتفع بارش برف رخ مي دهد.
بنا به گزارش اين سازمان، سامانه بارش زا هم اكنون در باند شمالي، جنوب و جنوب شرقي كشور فعال است كه سبب بارندگي، وزش باد، رعد و برق و بارش برف در مناطق سردسير و مرتفع شده است.
اين سامانه روز يكشنبه در نوار شرقي كشور فعال بوده و به تدريج تا اواخر وقت اين روز از مرزهاي شرقي كشور خارج خواهد شد.
بنا به اين گزارش امروز بارش ها در شمال استان هرمزگان، جنوب كرمان و برخي مناطق استان سيستان و بلوچستان از شدت بيشتري برخوردار است و در 24 ساعت آينده در جنوب غرب، جنوب و برخي مناطق غرب پديده گرد و غبار پيش بيني مي شود.
سازمان هواشناسي همچنين پيش بيني كرد با عبور تناوبي امواج لايه مياني جو از روي كشور تا اواخر هفته جاري در اغلب نقاط كشور به تناوب بارش باران، وزش باد، در نواحي جنوب رعد و برق و در مناطق سردسير و مرتفع بارش برف رخ دهد.
وضعيت هوايي استان تهران در 24 ساعت آينده نيمه ابري در ارتفاعات بارش پراكنده و در پاره اي از نقاط وزش باد و غبار صبحگاهي پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 14+ و 4+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



مردي 57 ساله در جوي آب جان باخت

در اثر شدت بارش باران مردي 57 ساله روز جمعه 30 بهمن در تهران جان باخت.
به گزارش فارس، روز جمعه 30 بهمن امسال از طريق مركز فوريت هاي پليس 110 تهران ماموران انتظامي باحضور در خيابان سردار جنگل واقع در غرب تهران دريافتند مردي 57 ساله به درون جوي آب افتاده و بر اثر شدت باران و حجم زياد آب خفه شده و فوت كرده است.
شهرياري، بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران بزرگ درباره اين پرونده گفت: با حضور در محل حادثه مشخص شد ماموران آتش نشاني به محل آمده اند اما مدعي شده اند نمي توانند براي اين مرد 57ساله كاري انجام دهند و نتوانسته اند وي را نجات دهند.

 



يك طلاق به ازاي هر 4 ازدواج در تهران رخ مي دهد

رئيس انجمن علمي مددكاري اجتماعي ايران از افزايش نگران كننده آمار طلاق در تهران نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از هر 4 ازدواج در تهران يكي منجر به طلاق مي شود.
دكتر مصطفي اقليما افزود: براساس آمار ثبت احوال طي 9 ماه امسال، آمار طلاق در تهران 26 درصد اعلام شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد بيشتر شده است.
وي با اشاره به اينكه 40 درصد طلاق هاي امسال در رده سني 20 تا 24 سال رخ داده، تاكيد كرد: بيشتر ازدواج ها طي سال جاري در رده سني 20 تا 29 سال انجام شده و بيشترين طلاق ها نيز طي همين سال ها رخ داده است.
چندي پيش نيز مدير كل دفتر آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي از افزايش 7/15 درصدي آمار طلاق در كشور خبر داده بود.

 



در اوز بارش تگرگ به اندازه فندق موجب وحشت مردم شد

اوز - خبرنگار كيهان:
بارش تگرگ به اندازه فندق در اوز باعث شكسته شدن شيشه پنجره ها و وحشت مردم شد.
بارش نيم متري تگرگ به مدت چهارده دقيقه در اوز به همراه باران موجب آبگرفتگي كوچه ها و خيابان هاي اين بخش شد و در اين حادثه 10 راس گوسفند تلف شدند. اكثر درختان در اثر بارش تگرگ آسيب ديدند و آب به 24 منزل مسكوني رسوخ پيدا كرد. با همكاري مردم و مسئولان آبراهها باز شد و به منازلي كه آب در آنان راه پيدا كرده بود امدادرساني شد.

 



باند شكار زنان در خرم آباد متلاشي شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
باند شكار زنان و دختران در خرم آباد متلاشي شد.
بازپرس شعبه سوم دادسراي عمومي و انقلاب خرم آباد در اين باره افزود: اعضاي اين باند كه دو مرد و يك زن بودند تحت لواي حمل مسافر با تردد در سطح شهر خرم آباد سوژه ها را سوار مي كردند و پس از انتقال آنان به بيابانهاي اطراف شهر، وجوه نقد، جواهرات و ساير اشياي قيمتي آنان را به سرقت مي بردند.
فرود رضايي گفت: اعضاي اين باند از تابستان امسال تاكنون به آدم ربايي و سرقت مبادرت مي ورزيدند كه با هوشياري مردم و تلاش دستگاه قضايي، اداره آگاهي لرستان و دايره سوم مبارزه با سرقت استان متلاشي شد.
رضايي گفت: اعضاي باند در صورت مقاومت سوژه وي را با چاقو مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس در بيابانها دهان و دست و پايش را بسته و وجوه نقد، طلاجات و اشياي قيمتي از جمله ساعت و تلفن همراه آنان را به سرقت برده و در همان جا ربوده شدگان را رها مي كردند.
وي گفت: اعضاي باند به سرقت بيش از 10 ميليون تومان طلا، صدها هزار تومان وجه نقد، تعدادي ساعت و تلفن همراه اقرار كرده اند.
رضايي با بيان اين مطلب كه تابحال تعداد 6 زن و دختر ربوده شده با ربايندگان مواجه حضوري شده اند گفت: همسران دو تن از اين زنان به دليل اينكه اعضاي باند آنان را ربوده اند آنان را طلاق داده اند.

 



احداث نخستين گرمخانه زنان در تهران

شهردار منطقه 16 از احداث نخستين گرمخانه زنان در جنوب تهران خبر داد.
قاسم كارگر در گفت وگو با فارس افزود: اين طرح به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال شده و بعد از تصويب اجرايي مي شود.
به گفته وي در صورت تصويب طرح كار احداث آن سال آينده آغاز خواهد شد.

 



آماده باش منطقه اي به دنبال زلزله 8/8 ريشتري در شيلي

زمين لرزه شديدي به بزرگي هشت و هشت دهم ريشتر بامداد ديروز شيلي را به لرزه درآورد و 122 كشته بر جا گذاشت و خسارت هاي سنگيني به اين كشور وارد آورد.
اين زمين لرزه در نزديكي شهر كونسپسيون رخ داد كه در سانتياگو پايتخت شيلي نيز احساس شد.ساختمان ها در سانتياگو بين 10 تا 30 ثانيه لرزيد و بسياري از آنها تخريب شد و برق و ارتباطات نيز قطع شد.در پي اين زلزله، آمريكا نسبت به احتمال وقوع سونامي در شيلي، پرو و اكوادور هشدار داد. كمي بعد اين هشدار به منطقه كلمبيا، پاناما، كاستاريكا و جنوبگان (قطب جنوب) نيز تعميم داده شد. به ساكنان اين مناطق هشدار داده شده كه براي مقابله با سونامي با امواجي به ارتفاع 3 متري آماده باشند.ژاپن نيز نسبت به احتمال وقوع سونامي در اقيانوس آرام هشدار داد.گزارش شده كه اين زمين لرزه در عمق 35 كيلومتري زمين رخ داده است و چندين پس لرزه با قدرت
9/6 ريشتر منطقه را بارها لرزاند.خطوط تلفن و ارتباطات اينترنتي آسيب ديده و ارتباطات با اختلال مواجه شده است.شيلي در سال 1960 شاهد بزرگترين زلزله ثبت شده قرن بيستم بود. زلزله اي به قدرت 5/9 ريشتر كه شهر والديويا را لرزاند و منجر به كشته شدن 1655 نفر شد.براساس گزارش هاي رسيده تعداد كشته شدگان همچنان در حال افزايش است.

 



خط آهن خليج فارس

نشست كشورهاي حوزه خليج فارس براي عملياتي كردن راه آهن ريلي با اعتباري بالغ بر 25ميليارد دلار در عربستان برگزار شد.
به گزارش روزنامه «الرياض»، نشست سه گانه كميته هاي مالي، فني و برنامه ريزي با هدف عملياتي كردن طرح راه آهن خليج فارس در رياض برگزار و قرار شد كه طي 18 ماه بررسي هاي لازم براي عملياتي اين طرح به اتمام برسد.
در نشست اعضاي كشورهاي حاشيه خليج فارس موضوع اختصاص 25ميليارد و 600 ميليون دلار (96 ميليارد ريال سعودي) براي اجرايي و عملياتي كردن طرح راه آهن خليج فارس و انتخاب شركت پيمانكار از ابتداي سال آينده ميلادي به تصويب رسيد.
همچنين در اين نشست مبلغ 15ميليارد و 400ميليون دلار براي خريد قطارهاي ديزل با سرعت 200 كيلومتر و يا قطارهاي برقي با سرعتي بالغ بر 350كيلومتر به تصويب اعضا رسيد.قرار است خط آهن خليج فارس از كويت آغاز و پس از گذشتن از شيخ نشين هاي امارات و بحرين به عربستان متصل شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14