(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 اسفند 1388- شماره 19593
 

ريگزاري كه استكبار براي ريگي پهن كرد بايسته هاي وحدت ملي از كرد تا بلوچ -بخش پاياني



ريگزاري كه استكبار براي ريگي پهن كرد بايسته هاي وحدت ملي از كرد تا بلوچ -بخش پاياني

پريساجلالي
عوامل آمريكايي به من گفته اند سران سيا در نظر دارند از تمامي سازمان هاي مخالف با ايران البته نه از هر سازماني حمايت كنند. منظور آمريكا سازمان هايي بود كه توانايي به چالش كشيدن ايران را داشته باشند، چرا كه حمله نظامي آمريكا به ايران دشوار است. در ديدار با عوامل سازمان جاسوسي سيا در دوبي قول حمايت همه جانبه و در اختيار گذاردن پايگاهي با تسليحات نظامي در نزديك منطقه داده شده بود . . .
اعترافات عبدالمالك ريگي فرمانده گروه موسوم به جندالله - شما بخوانيد جندشيطان - علاوه بر اينكه شكست ديگري را از استكبار به نمايش مي گذارد مبين ادعاي مستند و مستدل ايران بر دخالت دولت هاي آمريكايي و بريتانيايي بر منطقه به ويژه كشورمان است،از طرفي هم اقتدار و اشراف بي چون و چراي اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي بر منطقه را به اثبات مي رساند.
قطعه هاي پازل وحدت شكني
وحدت شكني ميان اهل تشيع و تسنن به منظور دست يافتن به اهداف استكبار صورت مساله اي قديمي است كه قطعه هاي پازل آن را افرادي شرور همانند ريگي پر مي كنند .
جنايات تاسوكي، حادثه محور بم- كرمان، بمب گذاري در مسجد علي ابن ابيطالب زاهدان و جنايت شورو چندين مورد از جنايت بارترين اقدامات تروريستي ريگي و دوستان او هستند.
كشتار و جنايتي كه در كنار فجيع ترين حوادث تروريستي جاي مي گيرد .
اين جلاد قرن از حمايت بي سابقه و چند ساله دستگاه هاي اطلاعاتي درون و بيرون از كشور برخوردار بود تا جايي كه اين دستگاه هاي اطلاعاتي مانع از دستگيري و مجازات او مي شدند. علاوه بر كمك هايي كه از سوي بريتانيا و آمريكا به گروه موسوم به جندالله مي رسيد، عبدالمالك براي اينكه ديگر هزينه هاي گروه را تامين كند، دست به كارهايي مانند آدم ربايي به ويژه كودك ربايي، گروگان گيري، قاچاق مواد مخدر و سرقت مسلحانه مي زد .
پدرخوانده هاي ريگي به دنبال نفاق
شرارت در منطقه شرق ايران و هدف تشكيل بلوچستان بزرگ تنها مستمسكي نبود كه ريگي را به انجام اين اعمال عليه نظام جمهوري اسلامي ايران ترغيب مي كرد. حمايت هاي بي حد و حصر و تشويق هاي دول غربي وعربي چشمه ديگري بود كه شرارت را طي
سال هاي اخير نصيب ايرانيان مسلمان چه شيعه و چه سني مي كرد .
همانطور كه مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي امام جمعه اهل سنت زاهدان مانند ديگر مردم اين شهر ضمن خرسندي از دستگيري ريگي توسط نيروهاي امنيتي ايران تاكيد مي كند: دستگيري اين تروريست سبب خرسندي و خوشحالي مردمان اين استان شد زيرا مردم استان آرامش، امنيت و وحدت بين فرق اسلامي در منطقه را مي خواهند. ايجاد ناامني در منطقه، راه بندي، حمله انتحاري و كشتن مردم چيزي است كه هيچ يك از مردم استان بويژه جامعه اهل سنت از آن راضي نبودند. جنايت هاي مختلف در منطقه بويژه درمسجد حضرت علي (ع) غمي بزرگ به مردم استان داده بود .امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اين موضوع همچنين خاطر نشان مي كند كه بارها گفته ايم حساب مالك از جامعه اهل سنت در سيستان و بلوچستان جداست و كساني كه از راه مسلحانه مي خواستند وارد شوند از جامعه ما نيستند. اهل سنت امنيت و آرامش را
مي خواهند و اگر خواسته اي داشته باشند از راه قانون آن را پيگيري مي كنند و براي حل مشكل ها و مسايل از راه قانون آن را دنبال مي كنند.
به اعتقاد وي راه سلاح، ايجاد نا امني، ترور و وحشت چيزي است كه به كرات توسط همه ما بشدت محكوم شده است و اميدواريم كه امنيت و آرامش به منطقه برگردد زيرا توسعه و حل مشكلات استان در فضاي امنيت و آرامش بهتر محقق مي شود . با وجود اين اظهارات رسانه هاي وابسته به غرب و عرب بهت زده اين موضوع را به شكل ديگري گزارش مي كنند .
طي روزهاي پس از دستگيري موفقيت آميز عبدالمالك ريگي توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اين رسانه ها ضمن اعتراف به اقدامات تروريستي گروهك ريگي تلاش مي كنند تا دستگيري وي را بدليل مسائل قومي و قبيله اي و مذهبي عنوان كنند .
اين رسانه ها البته اشاره اي به ناخرسندي مردم زاهدان و شهرهاي استان سيستان و بلوچستان از اقدامات ناامن كننده عبدالمالك ريگي ندارند و تنها نفاق افكني ميان شيعيان و اهل تسنن را عامل دستگيري وي قلمداد مي كنند .
به طور مثال خبرگزاري انگليسي رويترز كه سعي داشت در گزارش خود به تحريك مسائل قومي و قبيله اي در ايران بپردازد، اعلام كرد: وزير اطلاعات ايران روز سه شنبه گفت رهبر گروه جندالله كه يك گروه شورشي سني است، پيش از بازداشت توسط جمهوري اسلامي در يك پايگاه نظامي آمريكا بوده است .
اما خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس نيز با پرداختن به خبر بازداشت عبدالمالك ريگي نوشت نيروهاي امنيتي ايران عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي جندالله را بازداشت كردند.به نقل از اين خبرگزاري ريگي در گذشته در مصاحبه هاي خود مدعي شده است كه اين گروه قصد ندارد از ايران جدا شود ولي اين خشونت ها براي جلب توجه به تبعيض در اين كشور ضروري است .
تبعيض يا توزيع عادلانه ثروت
در مناطق سني نشين
تبعيض و فقدان توجه به مردم مناطق سني نشين از جمله اظهاراتي است كه ريگي را به قول خود بر آن داشته عليه نظام جمهوري اسلامي ايران مبارزه كند،موضوعي كه وكلاي اهل تسنن آن را دروغي بزرگ مي دانند.
فتح الله حسيني نماينده پاوه و جوانرود فردي است كه با وي مصاحبه كرده ايم. وي حرف هاي زيادي در باب وحدت ميان شيعه و سني دارد كه شنيدن آن در آستانه هفته وحدت بي لطف نيست . حسيني در گفت و گو با گزارشگر كيهان وحدت ميان امت اسلامي را مرهون فرمايشات و توصيه هاي رهبر معظم انقلاب مي داند و اضافه مي كند: با الطافي كه ايشان به اهل سنت داشته اند بسياري از خلاها و مشكلات با همين جلسات و حرف ها با كارگزاران نظام رفع شده است. همانطور كه امام راحل شيعه و سني را دو بازوي توانمند اسلام برشمردند كه با جدا كردن هر يك از اين دو بازو موفقيت به دست نخواهد آمد .
وي خواسته استكبار را مبني بر جدا ساختن اين دو برمي شمارد كه با گذشت 31 سال از پيروزي انقلاب محقق نشده و سياست هاي آن نقش بر آب شده است.
حسيني مي گويد: ما اهل تسنن به برادران اهل تشيع علاقه منديم و همين امر رمز پيروزي هاي ما بوده است و تا ابد با هم هستيم. اختلاف ما به سود دشمنان و معاندان است كه سر ناسازگاري با نظام دارند. البته اين وحدت در حال حاضر از مرحله شور به عمل درآمده و براي تقويت بيشتر نيازمند كار بيشتري است .
حسيني توصيه مي كند: همانطور كه دولتمردان و روساي حكومت تاكنون لطف داشته اند و در حق ما به توزيع عادلانه ثروت و توجه به نيروهاي بومي و لايق در مناطق اهل سنت پرداخته اند و از نيروهاي ارزشي اهل تسنن در مناصب مختلف استفاده كرده اند از اين پس نيز اين روند را ادامه دهند .
محمد قيوم دهقاني نيز در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان ضمن تاكيد بر اين موضوع، به خلا موجود در اين باب اشاره مي كند .
وي اظهار مي كند: انتخاب برخي افراد به عنوان مسئول در مناطق سني نشين بهتر است با دقت بيشتري صورت گيرد. دشمنان در پي اختلاف افكني ميان شيعيان و اهل تسنن هستند در صورت خطا در انتخاب افراد ارزشي كه ممكن است سهوا مرتكب اقداماتي شوند كه اهل سنت را دلخور كند بستر نفاق و تفرقه هم فراهم خواهد شد. همانطور كه اگر افراد ارزشي اهل تسنن مورد بي مهري قرار گيرند امكان جذب آنها از سوي گروه هاي معاند مانند ريگي و اغفال آنها فراهم مي شود.
شيعه و سني محور جنگ نرم غرب
تبعيض ميان شيعه و سني از سوي نظام جمهوري اسلامي ايران مناسب ترين بهانه اي است كه مي تواند ناآگاهان را نسبت به اين روند از نظام اسلامي دلزده كند.
همانطور كه ريگي يكي از هدف هاي خود را رفع اين تبعيض البته از طريق جنايت و گروگان گيري و كشتار مردم بي دفاع دنبال مي كرد.
واضح است اين نوع از تفكرات عبدالمالك براي دولت هايي كه سال ها است اختلاف ميان اهل تسنن و تشيع را دنبال و از نفاق ميان اين دو احساس رضايت مي كنند از حمايت عبدالمالك كه فردي بومي و آشنا به منطقه و حساسيت هاي قومي و مذهبي است بهره مناسب را ببرند . از همين رو بريتانيا و آمريكا وارد گود شده و با در اختيار گذاشتن امكانات ماهواره اي و نظامي تلاش مي كنند با يكديگر رقابت كنند.
فتح الله حسيني اين نوع اختلاف افكني ميان برادران شيعه وسني را حاصل جنگ نرم فرهنگي
مي داند و معتقد است: مقام معظم رهبري در سفر خود به كردستان سنگ تمام گذاشتند و به مسئولان و كارگزاران نظام توصيه كردند لازمه تفاهم و تعامل در عمل به مواردي بوده كه تاكنون اين وحدت را ميسر و دشمنان را نااميد كرده است. همچنان كه ديديم رسانه هاي دولت هاي استكباري در روز 22 بهمن در حالي كه از برنامه هاي شكست خورده خود مايوس شده بودند محور برنامه هايشان را نقض حقوق بشر توسط ايران قرار دادند.
اما الهام عباسي عضو انجمن اسلامي
دانش آموزي اصفهان و صاحب چندين اختراع، آگاهي كامل از مكتب شيعه را توسط سران ممالك غربي دليل اصلي مبارزه با شيعيان و ايجاد نفاق ميان اهل تسنن و تشيع مي داند.
وي در گفت و گوي خود با گزارشگر كيهان اشاره مي كند: احساس خطر دول استعماري از اهداف، برنامه ها همچنين اقتدار شيعيان در كنار اهل تسنن مهمترين عاملي است كه آنها را ترغيب مي كند در راستاي نفاق افكني ميان اين دو گروه مسلمان اقدام كنند. چرا كه مي دانند در صورت وحدت ملي هيچ يك از اهداف استعاري آنها در منطقه به سرانجام نخواهد رسيد.
عباسي نياز به افراد سازمان يافته در آگاهي بخشي به مردم مسلمان جهان براي اتحاد امت اسلام را لازمه تقويت وحدت مي داند و تشكيل گروه هاي حمايت گر از اين مبلغان را در خارج از كشور نيازي اساسي و بنيادي معرفي مي كند تا از جنگ نرم دشمن به هر نحو ممكن جلوگيري شود.
بصيرت از ملزومات اقتدار است
حفظ وحدت ملي به طور حتم اقتدار هر اجتماع و ملتي را رقم مي زند. اما اين وحدت نيازمند بصيرت و آگاهي نسبت به خطرات و تهاجماتي است كه مي تواند يك كشور را از هر گزندي حفظ كند .
محمود احمدي نماينده شازند وعضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در همين زمينه به خبرنگار سرويس گزارش كيهان مي گويد: هر نظامي چه در چارچوب ملت ايران و چه كشور اسلامي نياز به نظم و برنامه جامعي دارد كه انقلاب اسلامي ايران اين نظام مندي را به آن هديه كرد كه اگر انقلاب با اتكا به خداوند متعال و رهبري امام راحل اتفاق نمي افتاد اهداف نظام هم به ثمر نمي رسيد .
وي ضمن تاكيد بر لزوم وحدت ملي تصريح
مي كند: امروز اگر بخواهيم وحدت ملي داشته باشيم تا به مقامي برسيم كه هر ايراني شايسته آن است جز در گرو اطاعت از رهبر انقلاب نيست همانطور كه همواره وحدت در جامعه حاكم بوده و هيچ زمان هم دچار خدشه نشده است،حتي حماسه هايي مانند
9 دي ماه و راهپيمايي 22 بهمن امسال حول محور رهبري بهترين عيار حفظ اين وحدت به شمار مي رود .
وكيل مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه يكي ديگر از اركان حفظ وحدت ملي داشتن بصيرت و آگاهي است مي گويد:البته مردم ايران چه شيعه و چه سني داراي بصيرت هستند و اين از واقعيت هاي نظام جمهوري اسلامي است و هر زمان احساس كنند كشور با خطر روبرو شده دست از همه خواسته هاي بحق خود بر مي دارند و به هدف متعالي تر كه همان حفظ نظام است اهميت مي دهند . مرور تاريخ ، ديگر تاكيدي است كه احمدي بدان اشاره مي كند و در اين راستا بيشتر توضيح مي دهد: تاريخ نشان مي دهد از 1400 سال قبل كه نظام اسلامي بنا شد با مشكلاتي مواجه بوده است اگرچه برخي از اين مشكلات را مسئولان در كشور ايجاد مي كردند. اسلام از جانب مردم هميشه مورد طرفداري قرار گرفته و دچار خدشه نشده است. وقتي رهبر مي گويد بصيرت، پس نوك پيكان تهاجمات هم همين بصيرت است كه دشمنان نشانه مي گيرند. مسئولان آگاهند ولي اگر يك فرد هم بصيرت نداشته باشد مي تواند با رفتار خود باعث شود نظام زير سوال برود. بصيرت همه مردم همان حفظ وحدت ملي است .
گزارش

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14