(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 اسفند 1388- شماره 19593
 

امضاي قرارداد نظامي در مسكو ميان رؤساي جمهور لبنان و روسيه
20 هزار افسر بعثي در ارتش عراق استخدام مي شوند
حرم ابراهيمي ومسجد بلال
فراخوان قاضي القضات فلسطين براي دفاع از مقدسات اسلامي
ماجراي كوكاكولا!
دولت يمن براي سركوب مخالفان در جنوب كشور آماده مي شود
آيت الله سيستاني : خريد راي در انتخابات پارلماني عراق حرام است
تدارك اشغالگران ناتو براي گسترش جنگ هلمند به قندهار
1000 كارشناس آمريكايي خواستار تحقيق مستقل درباره 11 سپتامبر شدند
اردوغان: ژنرال هاي كودتاچي را مجازات مي كنيم
مذاكرات وزيران خارجه آمريكا و امارات در واشنگتن
آغاز گفت وگوهاي سياسي - اقتصادي نخست وزير هند در رياض



امضاي قرارداد نظامي در مسكو ميان رؤساي جمهور لبنان و روسيه

رئيس جمهور لبنان در بازگشت از روسيه از امضاي توافقنامه نظامي ميان دو كشورخبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، ميشل سليمان پس از بازگشت از سفر دو روزه خود به روسيه از موافقت مسكو با فروش هلي كوپترهاي ام آي 24 به بيروت و امضاي توافقنامه نظامي ميان دو كشور خبر داد.
ميشل سليمان در اين سفر خواستار دريافت هلي كوپترهايي شده كه توانايي حمل موشك هاي پيشرفته را داشته باشند.
اين در حالي است كه روسيه در دسامبر 2008 با فروش 10 فروند ميگ 29 به لبنان موافقت كرده بود.
رئيس جمهور لبنان همچنين از تجهيز نظامي و آموزش ارتش لبنان به وسيله متخصصان نظامي روسي خبر داد و گفت، رژيم صهيونيستي قصد دارد ثبات و امنيت لبنان را خدشه دار كند و بايد در مقابل اين اقدامات آمادگي كامل داشته باشيم.

 



20 هزار افسر بعثي در ارتش عراق استخدام مي شوند

نامزد فهرست «ائتلاف ملي عراق» در انتخابات پارلماني از به كارگيري 20 هزار افسر سابق در ارتش اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «موفق الربيعي» كه قبلاً پست مشاور امنيت ملي عراق را برعهده داشت و هم اكنون خود را براي ورود به پارلمان در فهرست اصلي شيعيان نامزد كرده است، اظهار داشت كه قرار است 20 هزار افسر سابق ارتش عراق در بخش پشتيباني ارتش اين كشور به كار گرفته شوند. اين تصميم در پي دستور «نوري مالكي» نخست وزير اتخاذ شده است. مالكي پنجشنبه به وزارت دفاع دولتش دستور داد همه افسران سابق كه خواستار بازگشت به ارتش هستند، جذب شوند.
براساس اين گزارش، افسران مذكور در انتخابات پارلماني 16 اسفند، در تركيب ارتش حضور خواهند داشت.

 



حرم ابراهيمي ومسجد بلال

حرم ابراهيمي
مسجد يا حرم ابراهيمي در مركز شهر الخليل در جنوب كرانه باختري قرار دارد. اين مسجد دومين بناي مهم اسلامي پس از مسجدالاقصي در سرزمين فلسطيني به شمار مي آيد.
اين مسجد در طول قرن ها و حتي تا امروز، محل زيارت مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست. به صورتي كه برخي از زايران كه در قرن هاي گذشته از مناطق مختلف جهان به زيارت اين مسجد آمدند، در اين منطقه ساكن شده و فرزندان آنها هنوز اطراف حرم ساكن هستند.
به گزارش العالم، براساس اظهارات مورخان، اين مسجد به دوران حضرت ابراهيم خليل الله(ع) بازمي گردد و گفته شده است كه اين حضرت چهار هزار سال قبل در اين مسجد به خاك سپرده شد و اين مسجد هم به نام ايشان يعني الخليل نامگذاري شد.
داخل اين مسجد قبه هايي وجود دارد كه برخي منابع تاريخي آنها را مربوط به برخي از پيامبران و نزديكان آنها، يعني حضرت ابراهيم(ع) و همسرش ساره، اسحق (ع) و اسماعيل (ع) و يعقوب (ع) و يوسف (ع) و همسران آنها مي دانند.
در سال 15 هجري، مسلمانان اين بنا را به مسجدي تبديل كردند، زيرا اين بنا در اصل به عنوان مسجد ايجاد شده بود. مورخان تاكيد دارند اين حرم قبل از اسلام به سوي قبله مسلمانان ساخته شده است.
در دوران اموي ها و عباسي و حتي تا جنگ هاي صليبي اين مسجد همچنان يك مسجد اسلامي بود. پس از آن صليبي ها اين مسجد را به مدت 90 سال به كليسا تبديل كردند.
سپس صلاح الدين ايوبي در سال 587 هجري اين مسجد را آزاد و 10 خانواده را براي كليدداري اين حرم و خدمتگذاري در آن تعيين كرد.
اين مسجد تا سال 1967 همچنان در اختيار مسلمانان باقي ماند تا اينكه رژيم اشغالگر صهيونيستي در هشتم ژوئن سال 1967 پرچم خود را بر آن قرار داد.
بامداد جمعه 25 فوريه 1994 جنايتي عليه مسلمانان در حرم ابراهيمي روي داد كه در تاريخ به تلخي ثبت شد.
پس از آن رژيم اشغالگر با تشكيل كميته اي تصميم گرفت تا اين مسجد اسلامي به دو بخش يكي به عنوان مسجد و ديگري به عنوان معبدي براي يهوديان تقسيم شود. سپس با نصب درهاي الكترونيك، از ورود مسلمانان به اين مسجد جلوگيري شد.
از آن زمان حملات به مسجد ادامه يافت و شهرداري قديمي اين شهر و مغازه هاي اطراف حرم ابراهيمي تعطيل شد.
صهيونيست ها هر ساله ده ها بار از پخش اذان از حرم ابراهيمي جلوگيري مي كنند و اخيراً نيز كه با تقسيم كابينه رژيم صهيونيستي اين مكان مقدس در فهرست آثار يهودي اين رژيم قرار گرفت كه با مخالفت شديد فلسطيني ها مواجه شده است.
مسجد بلال
مسجد «بلال بن رياح» كه به نام اولين موذن اسلام و از نخستين صحابه هاي پيامبر اسلام ناميده شده است در شمال بيت لحم قرار دارد و پس از خانه كعبه در مكه و مسجدالنبي در مدينه و مسجدالاقصي در بيت المقدس چهارمين مكان مقدس مسلمانان به شمار مي رود.
اين مسجد در اراضي اشغالي قرار دارد و شديدا به وسيله نيروهاي امنيتي و پليس اسرائيل كنترل مي شود به نحوي كه نمازگزاران تحت شديدترين اقدامات امنيتي مي توانند در اين مسجد نماز بخوانند و به وسيله نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي هميشه در محاصره قرار دارد.
تعداد نمازگزاران فلسطيني كه براي اداي فريضه نماز به اين مسجد رفت و آمد مي كنند اندك است چرا كه خود اين منطقه به وسيله يك ديوار از كرانه باختري جدا شده است و همين مسئله تردد فلسطيني ها را به اين مسجد كاهش مي دهد.
از سوي ديگر در اطراف مسجد بلال شهرك نشينان صهيونيست اقدام به ساختمان سازي كرده اند تا هرچه بيشتر بافت اين منطقه را يهودي كنند.
تصميم اخير كابينه رژيم صهيونيستي در الحاق اين مكان مقدس در واقع آخرين اقدام براي يهودي كردن كامل آن به شمار مي رود.

 



درپي محاصره دو مكان مقدس
فراخوان قاضي القضات فلسطين براي دفاع از مقدسات اسلامي

همزمان با گسترش اعتراض فلسطيني ها عليه اسرائيل، قاضي القضات فلسطين با اشاره به اقدام خطرناك رژيم صهيونيستي در يهودي سازي مقدسات اسلامي از مسلمانان جهان خواست در مقابل اين توطئه صهيونيست ها به پا خيزند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از پايگاه خبري فلسطين اليوم، «تيسير التميمي» در جريان اختتاميه بيست ودومين كنگره شوراي عالي امور اسلامي در مصر نسبت به خطرات اقدامات رژيم صهيونيستي در يهودي سازي مقدسات ديني در تمامي سرزمين هاي اشغالي هشدار داد.
وي تاكيد كرد كه خطر اسرائيل تنها به مسجدالاقصي محدود نمي شود و شامل يهودي سازي تمام مقدسات اسلامي در سرزمين هاي اشغالي است.
قاضي القضات فلسطين از مسلمانان جهان خواست به اين اقدام خطرناك رژيم صهيونيستي واكنش نشان دهند و جلوي توطئه هاي بعدي اين رژيم را بگيرند.
بيست ودومين كنگره شوراي عالي امور اسلامي در بيانيه پاياني خود با محكوم كردن اهانت رژيم صهيونيستي در الحاق حرم ابراهيمي و مسجد بلال به فهرست آنچه كه ميراث يهودي خوانده شده اهانت به هر يك از اديان آسماني را به شدت محكوم كرد و از جامعه جهاني خواست تا ضرورت احترام به آزادي عقيده و به ويژه احترام به نمادهاي تمام دين ها را تضمين كنند.
در كنفرانس بين المللي صلح در حمايت از فلسطين نيز كه با حضور رهبران مذهبي و سياسي هند و برخي شخصيت هاي خارجي برگزار شد حاضران با صدور قطعنامه اي ضمن محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم بي گناه فلسطين به ويژه اقدام اخير اين رژيم در يهودي سازي اماكن مقدس مسلمانان، خواستار قطع روابط سياسي هند با اين رژيم غاصب شدند.
فلسطينيان غيور غزه و همچنين ساكن كرانه باختري در ادامه مخالفت هاي خود با اقدام اخير رژيم صهيونيستي در پيوستن حرم ابراهيمي و مسجد بلال به فهرست آثار يهودي رژيم صهيونيستي دست به تظاهرات گسترده زدند.
فلسطيني هاي ساكن كرانه باختري به رغم سرما و بارش شديد باران به خيابان ها آمدند و با سر دادن شعارهاي ضد صهيونيستي با نيروهاي امنيتي رژيم صهيونيستي درگير شدند.
نظاميان صهيونيست براي متفرق كردن تظاهركنندگان از گازهاي اشك آور و گلوله استفاده كرد كه باعث خفگي برخي از جوانان فلسطيني شد.
شركت كنندگان در تظاهرات همچنين با سنگ و بطري هاي آتش زا به نظاميان صهيونيست حمله كردند و پرچم فلسطين را بالا بردند و نشانه هاي صهيونيستي را آتش زدند.جنبش حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني نيز با انتشار بيانيه هاي جداگانه مردم فلسطين را به ادامه تجمعات و تظاهرات عليه رژيم صهيونيستي دعوت كردند.
راديو رژيم صهيونيستي نيز در گزارش ديروز خود در مورد شهرهاي اشغالي فلسطين كه به كانون درگيري ها ميان جوانان فلسطيني و نظاميان رژيم صهيونيستي تبديل شده است اعلام كرد كه نيروهاي پليس اسرائيل در تمامي كوچه ها، خيابان ها و شهرهاي اشغالي بر تجمع خود افزوده اند و به شدت اوضاع را كنترل مي كنند.
اين در حالي است كه شاهدان عيني از شهر بيت المقدس گزارش داده اند كه نظاميان صهيونيست شهر قدس را به يك پادگان نظامي تبديل كردند و شمار زيادي از نيروهاي پليس در بخش قديمي شهر قدس و تعدادي ديگر هم در نزديكي باب العمود و ورودي منتهي به حرم قدس شريف مستقر هستند.
از سوي ديگر، تعدادي از مجاهدان گردان هاي شهيد عزالدين قسام با گروهي از نيروهاي ويژه ارتش صهيونيستي كه قصد نفوذ به شرق رفح در جنوب نوارغزه را داشته درگير شدند و با تيربار به سوي آنان آتش گشودند.
در بيانيه گردان هاي قسام آمده است، ما با خداوند متعال و ملت فلسطين پيمان بسته ايم كه به راه مبارزه و مقاومت ادامه دهيم و در مقابل هرگونه تجاوز رژيم صهيونيستي بپاخيزيم و پاسخ مناسب بدهيم.
همچنين جبهه عمل اسلامي اردن ضمن محكوم كردن اقدام رژيم صهيونيستي از دولت اين كشور درخواست كرد كه سفير رژيم صهيونيستي را از اردن اخراج و هرگونه روابط با اين رژيم را قطع كند.
ساير رويدادها
¤ فرمانده پليس دبي اعلام كرد با آزمايش DNA يكي از عاملان ترور محمود المبحوح فرمانده ارشد نظامي حماس هويت عاملان اين ترور مشخص خواهد شد.
¤ مجمع عمومي سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه اي بار ديگر از رژيم صهيونيستي و فلسطينيان خواست تا تحقيقات مستقل و كاملي را در مورد ارتكاب جنايات جنگي در جريان جنگ 22 روزه غزه انجام دهند.
¤ وزيرخارجه آمريكا در ديدار با وزيرجنگ رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل بايد محاصره نوار غزه را متوقف كند.
¤ پارلمان اروپا وزيرخارجه رژيم صهيونيستي را به نژادپرستي و تبعيض نژادي عليه فلسطينيان متهم كرد.
¤ يك مقام صهيونيستي گفت، تاخير در گزارش گلدستون نشان دهنده وفاداري دبيركل سازمان ملل متحد به اسرائيل است.

 



ماجراي كوكاكولا!

تعريف مي كنند كه «كوكاكولا» اين روزها براي اينكه جلو پخش فيلم مستندي را بگيرد كه همه «پته» اين شركت آمريكايي را روي آب مي ريزد و دخالت هايش در قتل فعالان سياسي خيلي كشورها را فاش مي كند، به تكاپو افتاده است!
در واقع، آن طور كه راديو كانادا مي گويد، اين فيلم مستند را كه اسمش «ماجراي كوكاكولا»ست، دو كارگردان به نام هاي «جرمن گوتيرز» و «كارمن گارسيا» ساخته و در آن امپراتوري كوكاكولا را متهم كرده اند كه سران سنديكايي را كه براي بهبود شرايط كار در كلمبيا، گواتمالا، تركيه و... مبارزه مي كردند، ربوده، شكنجه كرده و به قتل رسانده است! حالا، البته مي گويند «كوكاكولا» دست هاي «درازي» دارد و ممكن است سر آخر هر طور شده كار خودش را راه بيندازد. اما خوب، تجربه هم نشان داد كه هر چقدر هم اين دست ها «دراز» باشند به اينترنت ديگر نمي رسند!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



دولت يمن براي سركوب مخالفان در جنوب كشور آماده مي شود

معاون سابق رئيس جمهور يمن گفت: دولت يمن با استفاده از آتش بس در صعده درصدد تحميل جنگ ديگري عليه جنوبي ها است.
به گزارش «مارب پرس»، «علي سالم البيض» معاون سابق رئيس جمهور يمن با انتقاد از موضع دولت در قبال مردم جنوب اين كشور اظهار داشت: دولت يمن كه توانايي مقابله با الحوثي ها را از دست داده است به ناچار مجبور به پذيرش آتش بس با آنها شد تا بتواند با فراغ بال به سركوب خواسته هاي مردم جنوب اين كشور بپردازد.
وي در گفت وگو با كانال تلويزيوني «عدن» تصريح كرد: اطلاعات به دست آمده از صنعا بر اين موضوع تاكيد دارد كه علي عبدالله صالح (رئيس جمهور يمن)، جنگ در صعده را به اين دليل متوقف كرد كه اين بار در جنوب آتش افروزي كند، چرا كه قدرت و نيروي فزاينده ناشي از مخالفت هاي مردمي با دولت را در آنجا حس كرده بود.
معاون سابق رئيس جمهور يمن ضمن هشدار به دولت يمن در مورد بدرفتاري با مردم اين كشور، خواستار دخالت كشورهاي عربي و جامعه جهاني براي جلوگيري از ماجراجويي هاي علي عبدالله صالح شد.
البيض رژيم حاكم بر يمن را فاقد مشروعيت و جايگاه مردمي در كشور دانست و گفت: جامعه جهاني امروز در معرض قضاوت قرار گرفته است و بايد با وارد آوردن فشارهاي بين المللي اجازه ندهد رژيم حاكم بر يمن با استفاده از زور و قتل عام به مقاصد خود برسد.
وي با اشاره به برگزاري كنفرانس يمن در عربستان، خواستار افزايش اعتراضات مردمي در دو روز برگزاري آن در رياض شد و گفت: شما با اعتراضات خود ضمن مخالفت اشغالگران، به جهانيان اين موضوع را نشان خواهيد داد كه بر حق خود براي تعيين سرنوشت پافشاري خواهيد كرد.
از سوي ديگر، با افزايش اعتراضات مردمي در جنوب يمن، دولت علي عبدالله صالح روز شنبه، حالت فوق العاده در شهر الضالح اعلام و اختيارات فوق العاده اي به نيروهاي پليس و امنيتي براي سركوب مخالفان داد.

 



آيت الله سيستاني : خريد راي در انتخابات پارلماني عراق حرام است

مرجع عالي شيعيان عراق ضمن اعلام بي طرفي در مورد نامزدهاي انتخابات پارلماني اين كشور، خريد و فروش آرا را حرام اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي انتقال ميليون ها دلار وجه توسط مقامات سعودي به داخل عراق با هدف تاثيرگذاري بر نتايج انتخابات پارلماني 16 اسفند، آيت الله «سيدعلي سيستاني» خريد و فروش آرا را حرام اعلام كرد.
شيخ «عبدالمهدي الكربلايي»، نماينده آيت الله سيستاني در كربلا، ضمن اعلام خبر فوق به نقل از ايشان، افزود: آيت الله سيستاني نسبت به پيامدهاي مشاركت نكردن شهروندان در انتخابات هشدار داد.
به گفته وي، كناره گيري شهروندان از انتخابات، براي خشونت طلبان، ايجاد فرصت مي كند.
وي تصريح كرد: براي اينكه راه را بر اينگونه افراد ببنديم، تا آنها نتوانند عراق را به نقطه صفر بازگردانند، همگي بايد در انتخابات شركت كنيم.
الكربلايي اظهار داشت: مرجعيت به دلايل جايگاه خود، از هيچ فهرستي حمايت نمي كند و هر سخني خلاف آن صحت ندارد و نبايد به شايعات توجه كرد.
«ابراهيم جعفري»، نخست وزير سابق عراق نيز عليه مداخلات خارجي در انتخابات كشورش موضع گرفت و گفت: ملت عراق به هيچ كشوري اجازه نمي دهد در امور داخلي اين كشور دخالت كند.
برخي از كارشناسان، انتخابات پارلماني آتي عراق را بزرگترين رويداد سياسي اين كشور از سال 2003 تاكنون مي دانند. به خاطر همين اهميت، آمريكا و عربستان براي تاثيرگذاري بر اين انتخابات، به شدت فعال شده اند.
شبكه تلويزيوني «العربيه» وابسته به عربستان سعودي، گزارشات مغرضانه و اهانت آميزي را عليه نامزدهاي شيعي عراق پخش مي كند و اين اهانت ها به حدي است كه مردم عراق نام شبكه «العبريه» (اسرائيلي) را بر آن نهاده اند.
ساير رويدادها
¤ اياد علاوي، رئيس ائتلاف «العراقيه» و نخست وزير سابق عراق، در آنكارا با رئيس جمهور و نخست وزير تركيه ديدار و گفت وگو كرد.
¤ بسياري از رسانه هاي عربي و غربي با دامن زدن به تحريم انتخابات عراق، سعي مي كنند كه به ويژه سني ها در اين انتخابات شركت نكنند.

 



تدارك اشغالگران ناتو براي گسترش جنگ هلمند به قندهار

فرمانده نيروهاي آمريكايي و ناتو از آمادگي اين نيروها براي گسترش جنگ در ولايت هلمند و حمله قريب الوقوع به ولايت قندهار در جنوب افغانستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، ژنرال «مك كريستال» از آمادگي نيروهاي تحت امرش براي حمله به ولايت قندهار در جنوب افغانستان خبر داد و گفت: نظاميان آمريكايي و ناتو خود را براي نبرد عليه شبه نظاميان در اين ولايت آماده مي كنند. خبرگزاري ايسنا نيز به نقل از ژنرال «بن هوجز» يك فرمانده آمريكايي گزارش داد، عمليات ناتو در ولايت هلمند گسترده تر مي شود. اين عمليات كه حدود 15 روز پيش آغاز شد، بزرگترين عمليات اشغالگران از آغاز حمله آنها به افغانستان در سال 2001 تاكنون نام گرفت. هوجز گفت: در مناطق دوردست (هلمند) هنوز مخفيگاه هايي وجود دارد، و به طور حتم درگيري هاي پراكنده رخ خواهد داد.
قندهار يكي از مراكز اصلي استقرار شبه نظاميان طالبان طي سال هاي گذشته بود.
عمليات ارتش آمريكا در حالي در مناطق جنوبي افغانستان گسترش مي يابد كه فرماندهان آمريكايي و انگليسي مستقر در صحنه هاي نبرد، اين پيشروي ها را پيروزي براي ناتو نمي دانند و حتي معتقدند صحبت از پيروزي ناتو در اين عمليات، هنوز خيلي زود است.شبه نظاميان طالبان كه از تاكتيك اختفاء و حمله به مراكز ضعف اشغالگران بهره مي گيرند، جمعه گذشته به راحتي در كابل دست به عمليات زدند. اين عمليات به مرگ 18 نفر و جراحت 33 تن ديگر انجاميد.
ساير رويدادها
¤ ژنرال «ديويد ريچاردز»، يك فرمانده نيروهاي انگليسي در افغانستان گفت: نظاميان انگليسي تا پنج سال ديگر در افغانستان مي مانند.
¤ «عبدالله عبدالله» رقيب اصلي «حامد كرزاي» در انتخابات اخير، با اعتراض به اقدامات غيرقانوني رئيس جمهور، تهديد كرد كه عليه كرزاي، توده هاي مردم افغان را به حركت مي آورد.
¤ پارلمان آلمان با اعزام نظاميان بيشتر از اين كشور به افغانستان، موافقت كرد.

 



1000 كارشناس آمريكايي خواستار تحقيق مستقل درباره 11 سپتامبر شدند

بيش از يك هزار كارشناس و متخصص با امضاي نامه اي، ضمن زير سأال بردن روايت رسمي دولت آمريكا از وقايع 11 سپتامبر، خواستار انجام يك تحقيقات مستقل در اين باره شده اند.
به گزارش فارس «مديسون ويس ريچارد گيج» معمار و بنيانگذار سازمان غيرانتفاعي «مهندسين و معماران حقيقت ياب 11 سپتامبر» طي يك كنفرانس خبري اعلام كرد، يك هزار معمار و مهندس از 10 كشور، هم اكنون خواهان اجرايي شدن يك تحقيق مستقل در مورد تخريب برج هاي دوقلو و ساختمان شماره هفت مركز تجارت جهاني در 11 سپتامبر 2001، هستند.برپايه اين گزارش كه هفته نامه «آمريكن فري پرس» آن را منتشر كرده، در ميان اين افراد، شخصيت هاي قابل توجهي همچون دكتر «ديويد ري گريفين» كه تاليفات زيادي در مورد 11 سپتامبر دارد و دكتر «استيون جونز» فيزيكدان هسته اي و محقق 11 سپتامبر نيز حضور دارند.
«مارك اندرسون» از مديران آمريكن فري پرس مي گويد، در مارس 2009، گيج اعلام كرده بود كه تعداد حاميان وي كه از پشتوانه فني برخوردارند، حدود 500 الي 600 نفر هستند، و اين در حالي است كه طي مدت زماني كوتاه، اين ميزان به هزار نفر رسيده است.
«گيج» در رابطه با يافته هاي جديد سازمانش مي گويد، آخرين يافته ها برپايه بررسي «شواهد دادگاهي، تصاوير ويديوئي و شهادت شاهدان عيني است كه از گزارش هاي رسمي حذف شده بودند. از جمله اين موارد مي توان به سقوط آزاد ساختمان 47 طبقه مركز تجارت جهاني اشاره كرد كه بطور كاملاً كنترل شده اي فرو ريخت.»
گيج مي افزايد، در هر يك از نمونه هاي گرد و غبار مركز تجارت جهاني، آثار ماده منفجره پيشرفته «نانو ترميتيك» پيدا شده كه نوعي ماده فوق انفجاري است كه از تركيب ترميت به دست مي آيد.
به گفته «مارك اندرسون» سازمان مهندسين و معماران حقيقت ياب 11 سپتامبر، همچنين خواستار تحقيقات يك هيئت منصفه عالي در مورد گزارش هاي مديران «بنياد ملي استانداردها و فناوري» شده اند.
علي رغم به دست آمدن شواهد زيادي كه بر كنترل شده بودن تخريب ساختمان هاي مركز تجارت جهاني در جريان حملات 11 سپتامبر 2001 تأكيد دارند، گزارش هاي گروه هاي تحقيقاتي رسمي دولت آمريكا همواره از پذيرش اين اسناد سرباز زده اند.

 



اردوغان: ژنرال هاي كودتاچي را مجازات مي كنيم

اردوغان در پي بازداشت دو ژنرال بازنشسته ديگر ارتش تركيه به اتهام شركت در توطئه كودتا عليه دولت اسلامگراي اين كشور اعلام كرد كه كودتاچيان مجازات خواهند شد.
به گزارش ايلنا، «ستين دوغان» رئيس پيشين ارتش اول تركيه و «انگين الن» فرمانده پيشين نيروهاي ويژه اين كشور به اتهام كودتا عليه دولت تركيه در سال 2003 بازداشت شدند. اين دو تن از برجسته ترين مقام هاي ارتش تركيه هستند كه در رابطه با اين توطئه دستگير شده اند.
بر پايه اين گزارش، «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه با تاكيد بر اينكه افراد مرتبط با اين قضيه را مجازات مي كند در نشست حزب حاكم «عدالت وتوسعه» گفت: «هيچ كس وراي قانون نيست، هيچ كس از مصونيت برخوردار نيست.»
اردوغان افزود: «آنها كه در پشت درهاي بسته توطئه مي كنند تا اراده ملت را سركوب كنند، از اين پس با عدالت روبه رو خواهند شد.»
بيش از 49 نفر دوشنبه هفته گذشته در ارتباط با اين كودتا كه وسعتي بي سابقه داشته، بازداشت شدند. در بين 33 افسري كه متهم شده اند نام هفت درياسالار و چهار ژنرال نيز به چشم مي خورد.
از سال 1960 ميلادي تاكنون ارتش تركيه چهار دولت منتخب را سرنگون كرده است. گزارش كودتا را براي نخستين بار روزنامه «طرف» تركيه منتشر كرد و در آن گفته شد اين توطئه شامل انفجار دو مسجد در اسلامبول و تحريك يونان به سرنگوني يك هواپيماي تركيه بر فراز درياي اژه بوده است.

 



مذاكرات وزيران خارجه آمريكا و امارات در واشنگتن

وزيران خارجه آمريكا و امارات عربي متحده ديدار و درباره مسائل منطقه گفت وگو كردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «هيلاري كلينتون» و «شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان» طي نشستي در واشنگتن مسائل منطقه اي را بررسي كردند.
بنابر اعلام وزارت امور خارجه آمريكا، در اين ديدار علاوه بر مسائل منطقه خاورميانه، روند صلح خاورميانه و موضوع هسته اي ايران نيز بررسي شده است.
وزيران خارجه آمريكا و امارات عربي متحده بار ديگر در اين ديدار پايبندي خود را به «صلح فراگير (در خاورميانه) براي دستيابي به هدف مشترك كه همان تاسيس دو دولت است» اعلام كردند.
بر پايه اين گزارش، وزيران خارجه دو كشور بر ادامه يافتن «همكاري هاي مستحكم براي كمك به ثبات يمن و حمايت از اين كشور» تاكيد كردند.

 



آغاز گفت وگوهاي سياسي - اقتصادي نخست وزير هند در رياض

نخست وزير هند پس از 28 سال به دعوت پادشاه عربستان در راس يك هيئت عاليرتبه اقتصادي و سياسي وارد رياض شد.
به گزارش شبكه هاي خبري عربستان، «مانموهان سينگ» به دعوت ملك عبدالله بن عبدالعزيز روز گذشته وارد رياض شد و مورد استقبال رسمي پادشاه و مقامات دولتي عربستان قرار گرفت.
گفت وگو در مورد روابط في مابين، مسائل منطقه اي و جهاني و گسترش روابط سياسي و اقتصادي از جمله موضوعات ديدار سينگ و عبدالله در رياض عنوان شده است.
مانموهان سينگ نخست وزير هند قرار است با حضور در پارلمان دولتي عربستان به تشريح نقطه نظرات سياست خارجي كشورش در مقابل نمايندگان و دولتمردان عربستان بپردازد.
براساس اين گزارش روابط هند و عربستان در طول تاريخ دچار افت و خيزهاي زيادي شده است و اولين بار با سفر ملك سعودبن عبدالعزيز در سال 1955 و پس از آن سفر جواهرلعل نهرو نخست وزير وقت هند در سال 1956 و سفر اينديراگاندي در سال 1982 ادامه يافت.
همچنين رسانه هاي جمعي عربستان از توافق دو كشور در زمينه صدور نفت عربستان در مقابل دريافت خدمات پزشكي در اين ديدار خبر دادند.
دولت عربستان روزانه 500 هزار شبكه نفت به هند صادر مي كند. در حال حاضر 68 شركت هندي در عربستان به فعاليت هاي تجاري مشغول هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14