(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 اسفند 1388- شماره 19595
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تاريخچه بدقولي هاي آمريكا و اروپا در معاملات سوخت هسته اي با ايران
نمايندگان مجلس : سران فتنه را هم مانند ريگي دستگير كنيد
رئيس كميته روابط خارجي مجلس: انگليس تحريم بانك ملت را لغو كرد
مدير حوزه علميه امام رضا(ع) پاكستان: آيت الله خامنه اي الهام بخش جوانان است
ادعا ي آمانو ايران درمورد مساله هسته اي همكاري نمي كند
خارج از دستور
نيويورك تايمز: كلينتون در سفر به آمريكاي لاتين دستاوردي نخواهد داشت
ذوالنور: بزرگترين افتخار سپاه دفاع از نظام و ولايت در همه خطرات و بحران هاست
هاشمي رفسنجاني از آيت الله يزدي عيادت كرد
گريز از«احساس شكست»



تهران در نامه اي به آژانس افشا كرد
 تاريخچه بدقولي هاي آمريكا و اروپا در معاملات سوخت هسته اي با ايران

ايران طي نامه اي سرگشاده در نشست شوراي حكام، بدقولي هاي گذشته آمريكا، فرانسه و آلمان را در معاملات سوخت افشا كرد.
متن كامل نامه ايران درباره بدقولي هاي آمريكا، فرانسه و آلمان در معاملات سوخت به شرح زير است:
1-سوخت هسته اي ايران در آمريكا
براساس قرارداد بين سازمان انرژي اتمي ايران و شركت AMF آمريكا، اين شركت آمريكايي به جايگزيني سوخت 93درصد غني شده با سوخت تازه براي راكتور تحقيقاتي تهران و بعلاوه براي افزايش توان راكتور از 5 به 10 مگاوات و براي بالا بردن قابليت هاي آن به نوع پيشرفته تر تحت عنوان TRIGA متعهد شده بود. مجموعه هاي سوخت در سال 1980 آماده انتقال به ايران بود ولي دولت آمريكا نه به اين شركت اجازه صادرات سوخت را به ايران داد و نه اجازه داد 2 ميليون دلاري را كه ايران قبل از انقلاب اسلامي پرداخت كرده بود به ايران مسترد شود.
2-سوخت هسته اي ايران در آلمان
براساس قرارداد ايران و آلمان قبل از انقلاب اسلامي، آلمان متعهد شده بود تا سوخت مورد نياز نيروگاه هسته اي بوشهر را تامين كند. در حالي كه 70درصد توليد سوخت تقريبا انجام شده بود روند توليد در سال 1980 متوقف شد. بعد از سالها درخواست، نهايتا براساس تصميم دادگاه، شركت زيمنس آلمان ( جايگزين شركت قبلي KWU) مقرر شد كه در 18 ژوئن 1982، 110 تن اورانيوم با غناي پايين به صورت هگزا فلوريد اورانيوم (UF6) و 392 تن دورريز به جمهوري اسلامي ايران تحويل دهد.
در حالي كه دولت آلمان اجازه نداد كه اين انتقال صورت گيرد و بعد از يك دهه تلاش ايران هيچ چاره اي نداشت مگر اينكه اورانيوم خود را در 23 جولاي 2003 به شركت غني سازي اورانيوم اروپايي (EURENCO) بفروشد.
3-سوخت هسته اي ايران در فرانسه
براساس قراردادي كه در سال 1977 امضاء شد «شركت COMOREX آلمان» توافق كرد كنسانتره اورانيوم را به UF6 تبديل كند. هرچند به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي دولت فرانسه به شركت مذكور اجازه تحويل 50 تن اورانيوم طبيعي را در حالت UF6 به ايران با توجه به راي دادگاه لوزان نداده است.
4-سهم ايران در شركت غني سازي Eurodif
پيشينه: Eurodif يك شركت چند مليتي است كه در زمينه غني سازي اورانيوم از طريق تكنيك انتشار (Deffiusion) فعاليت مي كند. فرانسه، ايتاليا، اسپانيا، سوئيس و بلژيك شركت Eurodif را در تاريخ 20 دسامبر سال 1973 تاسيس كردند. به دنبال اتفاقاتي كه رخ داد، مانند خروج سوئيس در مارس 1974 و تغيير سهام ايتاليا توسط اين كشور، ايران به يك سهامدار غيرمستقيم در Eurodif از طريق يك شركت فرانسوي ايراني به نام Sofidif (به ترتيب 60درصد شركت COGEMA فرانسه، 40درصد سازمان انرژي اتمي ايران) توزيع سهام به صورت 56.667درصد فرانسه، ايتاليا 11.111درصد، اسپانيا 11.111درصد، بلژيك 11.111درصد و ايران 10درصد. ايران در همين راستا متعهد شده بود تا وامي به ارزش يك ميليارد دلار به كميسارياي انرژي اتمي فرانسه بدهد.
در واقع بسيار جاي تعجب و تاسف است كه ايران به عنوان دارنده 10درصد از سهام شركت معتبر Eurodif كه بابت آن يك ميليارد دلار وام پرداخت كرده است نتوانسته كوچكترين خدماتي از غني سازي را براي راكتور تحقيقاتي تهران و يا نيروگاه بوشهر دريافت كند. اين به علاوه 50 تن اورانيومي است كه در غالب UF6 هنوز توسط فرانسه به ايران تحويل نشده است.
چنين اقداماتي براساس منطق قدرت و بي اعتنا به حق و حقيقت است.
كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي مطمئنا براي مشاهده اينكه آژانس چگونه به درخواست و حق مشروع جمهوري اسلامي ايران چگونه واكنش نشان مي دهد هوشيار خواهند بود.

 



نمايندگان مجلس : سران فتنه را هم مانند ريگي دستگير كنيد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تجليل از اقدام شگفت آور و تحسين برانگيز سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستگيري جنايتكار وابسته به آمريكا عبدالمالك ريگي از وزارت اطلاعات و قوه قضائيه خواستند تا سران فتنه را هم مثل ريگي دستگير كنند.
حجت الاسلام سيدعلي محمد بزرگواري نماينده مردم كهكيلويه و بويراحمد در مجلس در نطق ميان دستور جلسه علني ديروز خانه ملت با اشاره به دستگيري عبدالمالك ريگي او را مهره سيا و موساد دانست و تصريح كرد: اميدوارم روزي سربازان گمنام امام زمان آقازاده هاي فراري را هم در آسمان هاي كشورهاي دخالت گر در امور ايران دستگير و به دست عدالت اسلامي بسپارند.
وي دستگيري اين آقازاده هاي فراري و سران فتنه را دور از ذهن ندانست و تاكيد كرد كه انتظار داريم قوه قضائيه و شخص وزير دادگستري كه اعلام كردند همه اسناد و مدارك براي دستگيري سران فتنه آماده است، براساس عدل اسلامي اقدام كنند تا پس از دستگيري جنايات آنها در كف خيابان هاي تهران و برخي از شهرها به نمايش گذاشته تا ارتباط اين جنايات با يكديگر براي مردم روشن شود.
حجت الاسلام بزرگواري با بيان اينكه انشاءالله اينگونه عبدالمالك ها نيز به سزاي اعمال خود برسند، اظهار داشت: راي ملت در 22 خرداد و حضور مردم در 9 دي و 22 بهمن باعث شده كه سران فتنه مثل كروبي، موسوي عقل شان را از دست بدهند و در بيانيه ها و مصاحبه هاي خود ادعايي انجام دهند.
نماينده مردم كهكيلويه و بويراحمد تصريح كرد: اين افراد خودشان را به ديوانگي زده اند تا از مجازات ها نيز فرار كنند اما بايد بدانند كه اين موضوع بررسي مي شود.
چرا بايد به جاي فتنه گران مديرمسئول كيهان محاكمه شود؟
به گزارش فارس بزرگواري خطاب به قوه قضائيه گفت: سزاوار نيست قوه قضائيه فتنه گران و افرادي كه مرتكب جرم بزرگ تقلب شده اند را رها كند ولي يك شخصيت برجسته مانند مديرمسئول محترم روزنامه كيهان را كه در آگاهي بخشي و بصيرت دهي به عامه مردم و حتي نخبگان نقش بسزايي دارد، و بسياري از نقشه ها و توطئه ها را پيش از وقوع برملا مي سازد به دليل افرادي معلوم الحال مورد محاكمه قرار دهد اما آقازاده ها در حاشيه اي امن قرار بگيرند.
سران فتنه مصداق بارز منافقين هستند
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس هم گفت: سران فتنه اخير مصداق بارز منافقيني هستند كه به مثابه بازوان اجرايي استكبار و ستون پنجم دشمن، براي درهم شكستن عنصر وحدت ملت ايران وارد ميدان شده است.
ستار هدايتخواه نماينده مردم دنا و بويراحمد كه به عنوان ناطق ميان دستور در صحن علني مجلس سخن مي گفت به 22 بهمن اشاره كرد و متذكر شد: حماسه حضور چند ده ميليوني امت با بصيرت ايران اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن، تجلي وحدت پايدار و استوار اين مردم حول محور ولايت فقيه و خنثي كننده توطئه هاي دشمنان و در هم پيچاننده بساط فتنه گران بود.
وي ادامه داد: اين حضور شگفتي زا فتنه به اصطلاح سبز را با فرياد خشم و شور انقلابي مردم درهم شكست و آن را رو به زردي و پوچي برد. ادعاي احمقانه آوردن مردم با قطار و اتوبوس از ساير شهرهاي كشور كه از سوي سران فتنه و رسانه هاي فتنه مطرح گرديده، تكرار باج خواهي هاي 31 سال گذشته همه ورشكستگان سياسي مشاعر از دست داده و فراريان از ملت است.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس در بخشي از سخنان خود با بيان اينكه سران اين فتنه مصداق بارز منافقيني هستند كه به مثابه بازوان اجرايي استكبار و ستون پنجم دشمن با تمسك به مسجد ضرار و عناوين به ظاهر مقدس براي درهم شكستن عنصر وحدت ملت ايران وارد ميدان شدند، عنوان كرد: اينان مصداق عيني همان مفسداني هستند كه به تعبير كلام الهي ادعاي «اصلاح طلبي» دارند.
وي در ادامه با بيان اينكه فتنه اخير برخلاف تصور پاره اي از ساده لوحان اشعري صفت يك حادثه نبود تا ميزان اشتباه هر يك از طرفين را در آن تعيين كرد، متذكر شد: اين ماجرا يك پروژه از پيش طراحي شده اي بود كه از حدود 3 سال پيش طي جلسات هفتگي و با ارتباطات وسيع داخلي و خارجي برنامه ريزي آن را فراهم آورده بودند. هماهنگي اپوزيسيون داخلي و خارجي، راه اندازي شبكه هاي جديد رسانه اي، جمع آوري امكانات مالي و برگزاري دوره هاي آموزشي، مسافرت هاي خارجي و نشست با امثال «جورج سوروس» و «ملك عبدالله» و ديگر مقدمات، سازماندهي شبكه هاي اجتماعي از اوباش و اراذل گرفته تا سازمان راي و موج خروش 88 و تشكيل كميته صيانت از آرا و ده ها اقدام ديگر همگي براي هيچ عاقلي ذره اي ترديد در پروژه بودن اين فتنه باقي نمي گذارد.
هدايت خواه در ادامه به دستگيري عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي اشرار شرق كشور اشاره و تصريح كرد: دستگيري ستودني و مقتدرانه تروريست شرق به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) عيدي فرزندان امام و رهبري و لطف و پاداش خداوند به اين ملت هوشيار و فتنه ستيز و حاضر در صحنه بود و اين سرنوشت شوم همه دنياطلبان و خودخواهان است.
دستگيري عوامل اصلي اغتشاشات مثل ريگي، مردم را شاد مي كند
نماينده مردم تهران در مجلس نيز گفت: بعد از دستگيري ريگي توسط وزارت اطلاعات سوال افكار عمومي اين است چرا سران اصلي اغتشاشات دستگير نمي شوند.
حجت الاسلام حميد رسايي در گفت وگو با فارس با اشاره به طرح سوال بيش از 100 نماينده از وزير دادگستري درباره علت عدم دستگيري فرزندان رفسنجاني اظهار داشت: نمايندگان مجلس به اين يقين رسيده اند كه وزارت اطلاعات در برخورد با اغتشاشگران مشكل ندارد و به عنوان نمايندگان ملت خواستار توضيح دستگاه قضايي در خصوص علت عدم برخورد با دو تن از عوامل اصلي اين اغتشاشات هستند.
عضو ارشد فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس گفت: بعد از دستگيري عبدالمالك ريگي توسط وزارت اطلاعات كه پيش از اين نيز شهرام جزايري را در كشور ديگري دستگير كرده بود اين سئوال را در افكار عمومي به وجود آورده كه چرا با مهدي هاشمي به عنوان يكي از طراحان اصلي و فائزه هاشمي به عنوان يكي از عوامل اغتشاشات برخورد نمي شود.
رسايي افزود: مهدي و فائزه هاشمي از طراحان و حاميان فكري و مالي اغتشاشات بعد از انتخابات دهم هستند و پيگيري ما حكايت از آن دارد كه تاكنون دستگاه قضايي هيچ اقدامي در جهت برخورد با آنها انجام نداده در حالي كه حداقل كاري كه مي توانست صورت گيرد احضار آنان بود.
وي بر همين اساس خاطرنشان كرد كه نمايندگان مجلس تصميم گرفتند با تنظيم سئوالي از وزير دادگستري نسبت به عدم برخورد با مهدي و فائزه هاشمي وارد عمل شده و مسائل مربوط به اين دو تن را در صحن علني مجلس طرح كنند.
رسايي در ادامه متذكر شد:چنانچه وزير دادگستري نتواند پاسخ قانع كننده به پرسش نمايندگان ملت ارائه كند در درجه اول دستگاه قضايي به عنوان مرجعي كه بايد پاسخگوي افكار عمومي باشد زير سئوال مي رود.
عضو شاخص فراكسيون مجلس هشتم گفت: وزارت اطلاعات با دستگيري سركرده اشرار شرق كشور در ميان مردم از وجاهت و اعتبار خاصي برخوردار شده و تصور ما اين است كه دستگاه قضايي نيز اگر با مهدي و فائزه هاشمي برخورد كند از اين اعتبار برخوردار مي شود و مردم تمام شهرها به شادي و سرور پرداخته و مانند دستگيري ريگي شهرها را چراغاني مي كنند.
هشدار 212 نماينده
به بريدگان از ملت
212 تن از نمايندگان مجلس در بيانيه اي ضمن هشدار به افرادي كه تا به حال مرز خود را با دشمنان انقلاب و ملت مشخص نكرده اند اعلام كرده اند: مردم آگاه ايران در دفاع از انقلاب با هيچ كس مماشات و مدارا نخواهند كرد.
در اين بيانيه كه در صحن علني مجلس شوراي اسلامي قرائت شد با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ديدار اعضاي مجلس خبرگان آمده است: رهبر عزيز انقلاب در اين سخنان با اشاره به ضرورت حفظ نظام و هدايت اسلامي آن بر ضرورت جداسازي شفاف و صريح مرز ميان دوستان و دشمنان نظام تعجيل فرمودند و با صراحت بيان كرده اند كه كساني كه اين مرزها را رعايت نكردند صلاحيت حضور در نظام اسلامي را از دست داده اند. ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با حمايت قاطع از سخنان مقام معظم رهبري به معدود افرادي كه هنوز مرز خود را با دشمنان انقلاب و دشمنان نظام مشخص نكرده اند هشدار مي دهيم تا به آغوش ملت بازگردند و بدانند كه مردم آگاه و فداكار ايران همانطور كه در راهپيمايي هاي 9 دي ماه و 22 بهمن ماه نشان دادند در دفاع از انقلاب با هيچ كس مماشات و مدارا نخواهند كرد و آنچه براي ملت اصل است و در درجه اول اهميت قرار دارد حفظ انقلاب اسلامي و اسلامي بودن نظام جمهوري اسلامي ايران است.
نمايندگان مجلس تاكيد كردند كساني كه از ملت بريده اند و به دشمنان ملت پيوسته اند بايد بدانند كه صلاحيت همراهي با كاروان انقلاب اسلامي را از دست داده اند مگر آنكه از كج راهه اي كه تاكنون طي كرده اند به صراط مستقيم انقلاب اسلامي بازگردند. ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بار ديگر با مقام معظم رهبري تجديد بيعت مي كنيم و اعلام مي كنيم كه در راه تحقق رهنمودهاي دقيق درست اسلامي و انقلابي معظم له از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم كرد.

 



رئيس كميته روابط خارجي مجلس: انگليس تحريم بانك ملت را لغو كرد

رئيس كميته روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي خبر داد كه بعد از اعمال فشارهاي پارلماني ايران به انگلستان، اين كشور تحريم بانك ملت را لغو كرد.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي در گفت وگو با مهر با اشاره به بررسي كاهش سطح مراودات ايران و انگليس در مجلس شوراي اسلامي به دليل دخالت هاي اين كشور در مسائل داخلي ايران ابراز داشت: بعد از اين فشارها انگلستان ظرف يكي دو روز گذشته، تحريم بانك ملت را لغو كرده و اين يك گام مثبت تلقي مي شود و نشان مي دهد كه فشارهاي پارلماني مي تواند اثرگذار باشد.
نماينده مردم بيرجند در مجلس تاكيد كرد: ما در مجلس شوراي اسلامي پيگيري هاي خود را در مورد موضوع انگليس ادامه خواهيم داد و نتيجه را به صحن علني اعلام خواهيم كرد و اگر تا آن زمان انگليس توانست رفتار خود را اصلاح كند آن بحث ديگري است و الا تصميم ما اين است كه روابط با انگليس به سطح حداقلي برسد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري كرد كه كشور انگليس بتواند سياست هاي خود را در قبال ايران اصلاح كند تا ايران مجبور نشود تصميم خاصي در رابطه با اين كشور اتخاذ كند.

 



مدير حوزه علميه امام رضا(ع) پاكستان: آيت الله خامنه اي الهام بخش جوانان است

مدير حوزه علميه امام رضا(ع) پاكستان گفت: جوانان بايد براي تداوم اسلام و انقلاب از حضرت آيت الله خامنه اي الهام بگيرند و پيرو دستور ايشان باشند، زيرا شهدا هم پيرو ولايت بودند.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين سيدحسين عباس گرديزي در سمينار «سفير انقلاب» بزرگداشت شهيد دكتر محمدعلي نقوي، در مدرسه عالي امام خميني گفت: شهيد محمدعلي نقوي يك شخصيت مبارز در پاكستان بود و براي ارتقاي اسلام و تشيع تلاش فراوان كرد و در اين راه جان خود را فدا كرد.
وي پيروي از خط امام را مهم ترين ويژگي شهيد نقوي عنوان كرد و گفت: اين شهيد از اول انقلاب اسلامي ايران با دوستان خود، با تمام حزب اماميه فعاليت مي كردند و از قيام امام خميني حمايت كردند، حتي قبل از انقلاب نيز كه محمدرضا پهلوي به پاكستان آمده بود با برپايي تظاهراتي اعتراض خود را نسبت به حكومت شاه اعلام كردند.
وي افزود: شهيد نقوي با حضور در مناطق مختلف پاكستان، امام خميني را به مردم پاكستان معرفي مي كرد و آنها را با انديشه هاي والاي امام آشنا مي ساخت.
حجت الاسلام والمسلمين گرديزي خاطرنشان ساخت: اين شهيد به دنبال قطع نفوذ استعمار از جمله آمريكا در مناسبات داخلي پاكستان بود و نخستين فعاليت هاي ضدآمريكايي در پاكستان را كليد زد و موجب جرات مردم پاكستان در مقابله با سياست هاي آمريكايي شد و شهادت رهبران شيعه از جمله شهيد نقوي موجب افت فعاليت هاي ضداستعمار شد.
سخنران اين همايش گفت: اگر جوانان بخواهند راه آن شهيد را به درستي ادامه دهند بايد مطيع رهبر معظم انقلاب و پيرو دستورات ايشان باشند.

 



ادعا ي آمانو ايران درمورد مساله هسته اي همكاري نمي كند

يوكيا آمانو، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي، روز دوشنبه اعلام كرد : ايران با ديده بان اتمي سازمان ملل در زمينه تحقيقاتش از فعاليت هاي مورد بحث هسته اي جمهوري اسلامي، به اندازه كافي همكاري نمي كند .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از وين، آمانو در مراسم آغاز به كار اجلاس شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت : آژانس به تحقيق درباره عدم انحراف مواد هسته اي اعلام شده در ايران ادامه مي دهد، اما نمي توانيم تاييد كنيم كه همه مواد هسته اي در اين كشور در فعاليت هاي صلح آميز به كار گرفته مي شود زيرا تهران همكاري لازم را با آژانس به عمل نياورده است .

 



خارج از دستور

ارتباط مالي و سياسي حزب مشاركت
و سازمان مجاهدين با سفارتخانه هاي بيگانه
نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از ارتباط مالي و سياسي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) با سفارت خانه هاي بيگانه در فتنه اخير خبر داد.
حجت الاسلام سبحاني نيا در گفت وگو با فارس با اشاره به بررسي اقدامات براندازانه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: كميسيون اخيراً در رابطه با سازمان مجاهدين و حزب مشاركت اطلاعيه اي داد مبني بر اينكه ارتباط اين احزاب با سفارتخانه ها به طور جدي مطرح بوده و عناصري از اين احزاب به ارتباط خود با سفارتخانه كشورهاي خارجي اعتراف كردند.
نماينده مردم نيشابور در مجلس با بيان اينكه بحث دريافت كمك مالي از بيگانگان مي تواند يكي از جرم ها باشد كه اين موضوع در رابطه با برخي از اين احزاب صدق مي كند و خودشان اعترافاتي مبني بر دريافت كمك مالي از بيگانگان داشته اند، يادآور شد: ايراد تهمت، شايعه پراكني، نقض آزادي، وحدت ملي و اعمالي در راستاي تجزيه كشور از جمله مواردي است كه در قانون احزاب آمده است و متاسفانه اين احزاب آن را مرتكب شده اند.
حجت الاسلام سبحاني نيا نگهداري و حمل اسلحه و مهمات را از ديگر مواد موجود در قانون احزاب برشمرد و گفت: اخيراً شاهد كشف اسلحه در مسجد الهادي بوديم كه غفاري توجيهاتي را در اين خصوص مطرح كرد ولي توجيه بود و آقاي غفاري بايد پاسخ گو باشند؛ چراكه مسجد محل جمع آوري و نگه داري اسلحه نيست. بايد ديد اين كار با چه انگيزه اي بوده است.

 



نيويورك تايمز: كلينتون در سفر به آمريكاي لاتين دستاوردي نخواهد داشت

روزنامه نيويورك تايمز ديروز نوشت: كارشناسان پيش بيني مي كنند وزير خارجه آمريكا در سفر به امريكاي لاتين دستاورد عمده اي نخواهد داشت.
اين روزنامه در گزارش خود با اشاره به اينكه سفر هيلاري كلينتون به پنج كشور آمريكاي لاتين كه از روز دوشنبه اغاز مي شود نوشت: هدف اين سفر عمدتا تمركز بر تنش هاي منطقه اي و همچنين تلاش براي كسب حمايت كشورهاي منطقه از منزوي كردن ايران خواهد بود. كلينتون روز سه شنبه در سانتياگو پايتخت شيلي توقف خواهد داشت تا با ميشل باچلت رئيس جمهور و سباستين پينرا رئيس جمهور منتخب ديدار كند. كلينتون همچنين در نظر دارد در اروگوئه، برزيل، كاستاريكا و گواتمالا توقف و با رهبران اين كشورها ديدار كنداما او قطعا با سرخوردگي و نااميدي اين كشورها از عدم قاطعيت دولت اوباما در حل مسائل مختلف همچون تغييرات آب و هوا رابطه با كوبا و كودتا در هندوراس مواجه خواهد شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: براي امريكايكي از مهمترين ديدارهاي كلينتون در برزيل با لوئيز لولا دا سيلوا رئيس جمهور اين كشور صورت مي گيرد زيرا راي اين كشور براي تصويب تحريم بر ضد ايران در شوراي امنيت ضروري است. برزيل كه عضو غيردائم شوراي امنيت است با تحريم بيشتر ايران مخالفت كرده است. اين كشور اخيرا روابطش را با دولت اسلامي تهران گسترش داده و خواستار تعامل با ايران و نه انزواي اين كشور است.
نيويورك تايمز افزود: شمار اندكي از كارشناسان سياست خارجي معتقدند كلينتون قادر خواهد بود رئيس جمهور برزيل را كه مي گويدايران يك فاكتور كوچك اما مهم در افزايش قدرت برزيل در عرصه جهاني است.به تحريم ايران وادارد. كريستوفر سباستين مدير ارشد در شوراي آمريكا در نيويورك مي گويد برزيل به شيوه خود با ايران برخورد مي كند و تابع اصول آمريكا نيست و اختلاف در اين باره نيز ممكن است به يك مسئله عمده در رابطه برزيل و آمريكا تبديل شود.
نيويورك تايمز سپس با تاكيد بر اينكه نوعي احساس خشم ميان رهبران آمريكاي لاتين نسبت به امريكا وجود دارد ادامه داده است: هفته گذشته اين رهبران توافق كردند يك گروه جديد سياسي تشكيل دهند كه بر خلاف سازمان كشورهاي آمريكايي شامل كشور كوبا نيز مي شود اما آمريكا و كانادا را شامل نخواهد شد. اين گروه با سازمان كشورهاي آمريكايي رقابت خواهد كرد كه به نظر بعضي ابزار دست امريكا براي سلطه در منطقه است. ريوردان روت كارشناس آمريكاي لاتين در دانشگاه جان هاپكينز مي گويداين اقدام مثال ديگري است از تنزل جايگاه امريكا در منطقه. چين جاي آمريكا را در امريكاي لاتين به عنوان شريك عمده تجاري كشورها گرفته است. اروپا نيز خلأ سياسي در منطقه را پر كرده است. به گفته اين كارشناس سفر كلينتون نيز براي ترميم شكاف ها كافي نخواهد بود.

 



ذوالنور: بزرگترين افتخار سپاه دفاع از نظام و ولايت در همه خطرات و بحران هاست

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: افراد و جريان هايي كه بخواهند در مقابل اين انقلاب و رهبري و ولايت بايستند، سپاه در مقابل آنان خواهد ايستاد.
به گزارش روابط عمومي سپاه، حجت الاسلام ذوالنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در جريان بازديد از مركز آموزشي منتظران شهادت نيروي دريايي سپاه، گفت: افتخار سپاه اين است كه در همه خطرات و بحران ها در صف مقدم دفاع از نظام و انقلاب قرار داشته و دارد و در ميدان خدمتگزاري به مردم پيشتاز است.
ذوالنور در ادامه خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مفتخر است كه سرباز ولايت است و پشت سر مقام معظم رهبري حركت مي كند.
جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه با اشاره به نقش سپاه در پاسداري از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و همچنين با بيان جايگاه مردمي سپاه، تاكيد كرد: سپاه مجموعه اي از بهترين، مخلص ترين، معتقدترين و ولايتمدارترين فرزندان ملت است.
وي افزود: ملاك حب و بغض سپاه نسبت به افراد و جريان ها، ميزان حب و بغض آنان نسبت به جايگاه ولايت، آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي است و افراد و جريان هايي كه بخواهند در مقابل اين انقلاب و رهبري و ولايت بايستند، سپاه در مقابل آنان خواهد ايستاد.
ذوالنور تصريح كرد: منشأ تحول و رمز توفيقات ما تا به امروز، تاسي به اسلام، وحدت و حركت در مسير ولايت بوده است و اگر بخواهيم در ادامه راه نيز موفق باشيم بايد اين رمز را مورد توجه قرار دهيم.

 



هاشمي رفسنجاني از آيت الله يزدي عيادت كرد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از آيت الله محمد يزدي در بيمارستان عيادت كرد.
به گزارش دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پي بستري شدن آيت الله محمد يزدي رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بيمارستاني در تهران، هاشمي رفسنجاني در عيادت از وي، از نزديك در جريان مداواي آيت الله يزدي قرار گرفت و براي وي سلامتي و بهبودي آرزو كرد.
آيت الله يزدي به زودي از بيمارستان مرخص مي شود
فرزند آيت الله يزدي گفت: حال عمومي آيت الله يزدي رو به بهبود است و اگر اين روند ادامه يابد به زودي از بيمارستان ترخيص مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام والمسلمين مجيد يزدي در ارتباط با آخرين وضعيت حال عمومي آيت الله يزدي گفت: روز گذشته (يكشنبه) پس از معاينات صورت گرفته توسط پزشكان معالج آيت الله يزدي با توجه به اينكه بهبودي حال وي طي روزهاي اخير روند مطلوبي داشت، آيت الله يزدي از بخش مراقبت هاي ويژه به بخش عمومي منتقل شد.
وي تصريح كرد: اگر روند بهبودي همچنين ادامه پيدا كند، پزشكان اعلام كرده اند كه طي روزهاي آينده آيت الله يزدي از بيمارستان ترخيص مي شود. بر اساس اين گزارش آيت الله يزدي اواخر هفته گذشته به دليل بيماري قلبي به بيمارستاني در قم منتقل شد و با توجه به وخامت حال وي، رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم براي پيگيري معالجات در بيمارستان شهيد رجايي تهران بستري شد.

 



گريز از«احساس شكست»

مهدي محمدي
مصاحبه ميرحسين موسوي با سايت كلمه حقيقتا ترحم برانگيز است. اكنون بسياري عقيده دارند ديگر نبايد به موسوي اعتنا كرد همچنان كه بسياري از كساني كه در داخل و خارج ايران، روزهاي اول، او را رهبر جنبش خواندند و بر ذهن و زبان متوهم او مسلط شدند، حالا به اين نتيجه رسيده اند كه تاريخ مصرف موسوي به پايان رسيده است. در خارج از ايران اكنون بحث بر سر اين است كه فتنه نياز به سر يا سرهاي جديد دارد و موسوي حتي اگر بخواهد ديگر ظرفيت هاي لازم براي ليدر بودن را از دست داده است. در داخل هم اصلاح طلباني كه به خوبي دريافته اند راه افتادن پشت سر موسوي خير و خاصيتي جز اين نداشته كه جناح سياسي آنها چه از حيث افراد و سازمان ها، و چه از نظر گفتماني و مقبوليت عمومي نيست و نابود شود، حالا حيران و سرگردان او را نگاه مي كنند و مي پرسند كه آيا قصد ندارد دست از سر لاشه بي جان اين جريان بردارد؟! با اين حال در بياينه جديد موسوي - كه به شكل مصاحبه با خود تنظيم شده- نكاتي هست كه نبايد از كنار آن آسان گذشت. موسوي به زبان بي زباني به خيلي چيزها اعتراف كرده است.
آنچه موسوي در اين مصاحبه گفته البته جديد نيست. همه سخنان موسوي تقريبا همان هايي است كه در يكي دو هفته گذشته توسط رسانه هاي امريكايي و صهيونيستي با كيفيتي بسيار بهتر، به زباني بسيار رساتر و با استدلال هايي داراي سر و صورت و ظاهري فريبنده تر ، گفته شده است. تنها كاري كه موسوي كرده اين است كه با زباني عصباني و احساسي، و با بياني عنيف و پريشان ضمن اينكه مواظب بوده مبادا طعنه و دروغي را از قلم بيندازد، يك دور همه آنها را مرور كند.
دم دستي ترين استدلال موسوي كه در طرح آن چند ماهي از دوستان امريكايي و اسراييلي خوب عقب تر است، اين است كه راه پيمايي 22 بهمن يك راه پيمايي مهندسي شده بوده و مردم با اتوبوس و قطار و اضافه كار به راه پيمايي آمده بودند. موسوي در مصاحبه خود -كه مثلا مي توانست يكي از نوشته هاي منوشه امير را هم به جاي آن منتشر كند- اين موضوع را هم نگفته نگذاشته كه بخشي از ميدان آزادي در روز 22 بهمن خالي بوده است. بيان اين سخنان از جانب كسي كه در تمام طول مدت راه پيمايي مجبور بوده خود را گوشه خانه اي در خيابان رودكي پنهان كند تا مبادا خيل انبوه «سبزدلان» (؟!) -به تعبير بيانيه حزب مشاركت- گزندي به او برسانند، هيچ جاي تعجب ندارد. مشكل اين است كه ظاهرا آقاي موسوي حتي سر خود را هم از پنجره آن آپارتمان بيرون نياورده تا هوايي بخورد. اگر آقاي موسوي مي خواهد علت خالي بودن بخشي از ضلع شمال غربي ميدان آزادي را بداند يك راه آسان اين است كه به عكس هاي راه پيمايي 22 بهمن در سال هاي گذشته يا بيانيه هاي ستاد برگزاري مراجعه كند كه در آن، سال هاست توضيح داده مي شود بخشي از ميدان براي عبور خودروها و آمبولانس ها در مواقع اضطراري خالي نگهداشته خواهد شد. عكس هاي موجود در آرشيو خبرگزاري ها از راه پيمايي 22 بهمن در سال هاي گذشته هم نشان مي دهد كه آن بخش از ميدان هميشه خالي است و هيچ وقت هم در مورد آن سوال و شبهه اي مطرح نمي شد تا امسال كه چون خارجي ها از فرط درماندگي موضوع را بزرگ كردند، آقاي موسوي هم به عادت چند ماهه همان حرف ها را تكرار كرد. ضمن اينكه موسوي اگر جرئت مي داشت و در متن مردم حضور مي يافت مي ديد كه حتي چند ساعت پس از اتمام رسمي مراسم هنوز خيابان ها و ميدان هايي كه كيلومترها با ميدان آزادي فاصله داشت مملو از جمعيت بود و كساني تازه راه پيمايي شان را آغاز كرده بودند! اين موضوع با وجود آنكه نشانه عمق عصبانيت سران فتنه از خروش مردم در روز 22 بهمن و ناشي گري آنها در تكرار بي تامل سخن مديران خارجي فتنه است، يك مسئله فرعي است. مسئله اصلي اين است كه باز هم ابتدا خارجي ها و به تبع آنها امثال موسوي ادعا كرده اند كه راه پيمايي 22 بهمن سازماندهي شده بوده است. توضيح درباره اينكه آيا به واقع مي توان ده ها ميليون نفر را سازماندهي كرد يا نه و اساسا وقتي بحث از چند ده ميليون نفر باشد، ديگر آيا سخن گفتن از سازماندهي اصلا مي تواند معنايي داشته باشد، از فرط تكرار در ماه هاي گذشته اكنون ديگر ملال آور شده است. چيزي كه آقاي موسوي به آن توجه نمي كند اين است كه بر فرض سازماندهي ميليون ها نفر از سوي نظام جمهوري اسلامي، آن هم ظرف چند روز، اين اتفاقا نشان دهنده عمق قدرت شبكه اي و استحكام ارتباط آن با مردم خواهد بود. يعني دقيقا همان چيزي كه سران فتنه از آن بي بهره اند والا دليلي نداشت كه خود را به دامن امريكا و اسراييل بيندازند. در نتيجه وقتي فتنه گران نظام را به مهندسي اجتماعات مردمي متهم مي كنند اگرچه قصد ذم دارند اما آنچه مي كنند نهايتا چيزي جز مدح نظام جمهوري اسلامي نيست.
نكته بعدي كه ميرحسين موسوي در اين به اصطلاح مصاحبه بر آن تاكيد فراواني كرده اين است كه چرا نظام به سران فتنه اجازه برپايي يك راه پيمايي جداگانه را نمي دهد تا به قول آقايان وزن جريان ها مشخص شود. به اين شبهه -كه ظاهرا آخرين تير در تركش غربي ها و عمله هاي داخلي آنهاست- به روش هاي بسيار مختلفي مي توان جواب داد كه متاسفانه تا امروز به اندازه كافي بسط داده نشده است. يك نقطه شروع مناسب اين است كه توجه كنيم نظام اتفاقا پيش از اين به روشني و صراحت تمام نشان داده است كه هيچ واهمه اي از اينكه به گروه هاي مختلف سياسي اجازه خودنمايي در خيابان بدهد ندارد ولو اينكه مي داند -و بديهي هم هست- كه در كشوري كه مكانيسم هاي انتخاباتي براي جابجايي قدرت بين گروه هاي سياسي وجود دارد و تكليف همه چيز پاي صندوق راي روشن مي شود ديگر نياز به قشون كشي خياباني نيست. نمونه روشن اين موضوع را دو ماه منتهي به انتخابات ديديم كه چگونه نظام همه تجمعات و ميتينگ هاي غيرقانوني اصلاح طلبان را كه روزانه ده ها مورد از آن با عناوين مختلف در تهران و شهرستان ها برگزار مي شد تحمل كرد و با وجود آنكه مي توانست از همان ابتدا از همه آنها جلوگيري كند، اجازه داد همه چيز همانطور كه بود ادامه پيدا كند. مشكل از زماني بوجود آمد كه تجمعات اصلاح طلبان -تقريبا از همان روزهاي اول- به سمت خشونت، ساختارشكني و خسارت زدن به جان مردم و ماموران و اموال عمومي و خصوصي كشيده شد. در حالي كه تقريبا غروب هر روز در يكي دو ماه قبل از انتخابات تهران درگير آشوب هاي متعدد در گوشه و كنار شهر بود نظام هيچ يك از تجمعات انتخاباتي اصلاح طلبان و كارناوال هاي آنها را لغو نكرد و فقط تلاش نمود از ميل ذاتي آنها به خشونت بكاهد. پس روشن است كه نظام زماني همين نزديكي هاي به خوبي نشان داده هيچ ترسي از اينكه مجوز راه پيمايي به گروه سياسي داخل نظام بدهد ندارد. بعد از انتخابات اما صورت مسئله به طور كامل تغيير كرد. اولين نكته اين بود كه اصلاح طلبان از همان روز اول ادعا مي كردند قصد اعتراض بدون خشونت دارند اما هيچ تجمعي از آنها در روزهاي نخست ديده نشد الا اينكه به محل جولان ضد انقلاب و گروهك هاي تروريستي بدل شد و تندترين خشونت ها در آن به وقوع پيوست. آيا آقاي موسوي مي تواند حتي يك مورد تجمع اصلاح طلبانه بعد از انتخابات نشان دهد كه در متن و حاشيه آن خشونت هاي گرم و سرد رخ نداده باشد؟ حتي در تجمع روز 25 خرداد كه حضرات دائما به آن استناد مي كنند هم حداقل به 3 كلانتري، يك پايگاه بسيج، چندين مامور نيروي انتظامي و تعداد قابل توجهي از مردم عادي كه قيافه شان مورد پسند آقايان نبود حمله شد. واقعا نظام در مقابل اين وضعيت چه بايد مي كرد؟ كجاي دنيا به چنان تجمعات و چنين تجمع كنندگاني اجازه برگزاري راه پيمايي مي دهند؟ آيا بايد حق مسلم مردم فداي خوش رقصي پياده نظام آمريكا و اسرائيل مي شد؟!
نكته بعدي اين است كه آقايان ادعا مي كنند طبق قانون اساسي حق اعتراض و برگزاري تجمع سياسي براي آنها محفوظ است. اولا بايد گفت آيا قانون اساسي حق خشونت و تخريب و ترور را هم براي آقايان به رسميت شناخته است؟! ثانيا اساسا چرا بايد به تجمعي مجوز داد كه مبناي آن يك دروغ شاخدار به نام تقلب است كه امروز ديگر حتي مدعيان آن هم توان و انگيزه دفاع از آن را ندارند. جالب است كه خود موسوي هم در شبه بيانيه اخير خود ديگر ذكري از موضوع تقلب نكرده است. آقايان اگر خودشان حاكم بودند و كار را به دست داشتند آيا اجازه مي دادند هر كسي هر دروغي خواست بگويد و بعد براي اثبات آن دعوت به دوئل خياباني كند؟ بگذريم كه در دوران اصلاحات، اصولگرايان و حزب اللهي ها و دانشجويان بسيجي براي برگزاري يك تجمع و سخنراني ساده پشت در اتاق امثال آقاي تاج زاده ساعت ها مي نشستند و آخر سر هم جواب مي شنيدند كه برويد با دفتر تحكيم تجمع مشترك برگزار كنيد!
نكته بعدي در همين باره اين است كه آقايان اساسا چرا حالا به فكر گرفتن مجوز افتاده اند؟ چرا در روز 22 خرداد كه با يك دروغ مردم را به خيابان ها كشاندند و آشوب هاي بعد از انتخابات را كليد زدند، در روز 30 خرداد كه عملا در تهران جنگ خياباني به راه انداختند، در روز قدس كه در خيابان هاي تهران به ارزش هاي ميليون ها روزه دار اهانت كردند، در روز 13 آبان كه آشكارا به نفع امريكا و اسراييل شعار دادند، در روز 16 آذر كه عكس امام را در دانشگاه تهران پاره كردند، به فكر مجوز گرفتن نيفتادند؟ پاسخ آسان است. آن روزها هنوز مانده بودند معدود كساني كه خام شوند و به حرف آقايان به خيابان بيايند ولي حالا با وجود حماسه هاي 9 دي و 22 بهمن ديگر روشن شده كه كسي در تهران براي دروغ هاي حضرات تره هم خرد نمي كند و دقيقا به همين دليل و براي آنكه از دست رفتن سرمايه اجتماعي خود را بپوشانند پشت درخواست هايي سنگر مي گيرند كه مي دانند به ده ها دليل امكان اجابت آن نيست. خوب است آقاي موسوي از خودش بپرسد -البته پس از آنكه سر خود را از پنجره بيرون آورد و گذاشت تا هوايي بخورد- كه آن مردمي كه تا چند ماه پيش به اجابت درخواست ايشان بدون مجوز بيرون مي آمدند اكنون كجا هستند؟ مگر آن روز براي فراخواندن مردم مجوز لازم بود كه حالا باشد؟ واقعا اگر آقاي موسوي و دوستانشان مي توانستند در اين تهران چند ده هزار نفر را جمع كنند -كه چند ماه است نتوانسته اند- باز هم نيازي به درخواست مجوز مي ديدند؟
و سخن آخر در اين مورد اين است كه همه اين بحث ها به كنار، آيا يك نفر از حضرات اصلاح طلب هست كه بتواند ادعا كند به وزارت كشور مراجعه كرده، درخواست داده و تشريفات قانوني صدور مجوز تجمع از جمله تعهد به اين موضوع كه تجمع به سمت خشونت و ساختارشكني نخواهد رفت را به طور كامل طي كرده است. آقاي موسوي و دوستانشان در اين مورد با مردم مثل خيلي موارد ديگر صادق نيستند و لي مردم بايد بدانند كه بنا بر اعلام مكرر مقام هاي وزارت كشور تا امروز حتي يك بار هم چنين مراجعه اي نشده و هرچه اصلاح طلبان در اين باره مي گويند فقط بازي هاي بي مزه تبليغاتي است.
درباره اين بيانيه خوشمزه بسياري چيزهاي ديگر مي توان گفت كه جز خستگي خوانندگان فايده ديگري ندارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14