(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 اسفند 1388- شماره 19598
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دوئل يكطرفه ! (يادداشت روز)
روزي حلال! (گفت و شنود)
برژينسكي: هر اقدامي عليه ايران آمريكا را بيشتر منزوي مي كند
كيهان و خوانندگان
نادران: انتشار سخنان فائزه هاشمي براي رسيدگي به اتهاماتش كفايت مي كند
وزير علوم: دانشگاه جاي اساتيد ضدانقلاب نيست
نقدي: استفاده از پيشكسوتان موجب تعالي فكري در بسيج خواهد شد
دعواي اسب هاي درشكه و لو رفتن ارتباط بهاءالله مهاجراني با لابي اسرائيل (خبر ويژه)
گاف تازه موسوي مستخدمان BBC و VOA را به مخمصه انداخت (خبر ويژه)
سيا: كيهان را آتش مي زنيم (خبر ويژه)
تحريم ها موثر باشند تصويب نمي شوند و تصويب كه شدند خاصيتي ندارند (خبر ويژه)
وقتي دموكراسي و انتخابات باعث اضطراب آمريكا مي شود (خبر ويژه)
شعار نده! همه ما براي اسرائيل كار مي كنيم (خبر ويژه)



دوئل يكطرفه ! (يادداشت روز)

ناكامي هاي پي در پي غرب به سركردگي آمريكا طي يك سال اخير در رويارويي با جمهوري اسلامي ايران اكنون آنچنان اوضاع را در فضاي سياسي واشنگتن وخيم كرده است كه تحليلگران زبده و برجسته غربي به سردرگمي و استيصال كاخ سفيد در استفاده از يك گزينه مطلوب و نتيجه بخش عليه ايران اعتراف دارند. از ميان حجم قابل تاملي از تحليل ها پيرامون كارزار مبارزه و نبرد آمريكا و ايران مي توان به تحليل- بخوانيد اعتراف- دو روز پيش روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال اشاره كرد كه ايران را چالش مهم و استراتژيك آمريكا در حوزه سياست خارجي اين كشور دانست و نوشت؛ جمهوري اسلامي ايران براي آمريكا در حكم يك «بلاتكليفي و سردرگمي درجه يك» محسوب مي شود.
مجموعه تحليل ها و توجهات تحليلگران و رسانه هاي غربي درباره رويارويي ايران با آمريكا در صحنه بين المللي پس از آن است كه جمهوري اسلامي در تمامي ماه هاي گذشته به قدرت و با اقتداري زبانزد ضرب شست هاي متوالي و سهمگين را بر پيكره جبهه استكبار و جريان رسانه اي آن وارد كرده است.
در حالي كه از اواخر سال گذشته دشمنان بيروني با اميد بستن به گمارده هاي داخلي قصد داشتند از انتخابات 22 خرداد به عنوان يك بزنگاه حساس براي تضعيف ساختار نظام جمهوري اسلامي بهره ببرند و از همين رهگذر تمام ظرفيت و پتانسيل سياسي و رسانه اي خود را به صحنه آوردند و نهايتاً فتنه بزرگ پس از انتخابات- كه محصول ماهها برنامه ريزي و طراحي هاي پيچيده و تو در تو بود- را ساماندهي كردند اما مديريت الهي رهبرمعظم انقلاب و هوشمندي مردم و نهايتاً حضور چند ده ميليوني آحاد ملت ايران در 9دي و 22بهمن در دفاع از انقلاب و ارزش ها و بيعت مجدد با رهبري نظام نه تنها آتش فتنه را خاموش كرد بلكه در پي آن همبستگي و انسجام دروني مردم بيش از گذشته شعله ور شد.
اما كار به اينجا ختم نشد و پس از آن موفقيت هاي چشمگير جمهوري اسلامي در حوزه دفاعي-نظامي (از جمله ساخت ناوشكن جماران) و در عرصه اطلاعاتي، (دستگيري عبدالمالك ريگي) و همچنين در ميدان ديپلماسي منطقه اي و بين المللي، پازل اقتدار ايران را تكميل كرد.
انتظار مي رفت مقامات آمريكايي به دنبال ناكامي هاي متوالي كه به وضوح نشان مي داد آنها در هدف گيري شان بر ضد ايران طعم شكست سنگيني را چشيده اند ترفندهاي جديدي را به صحنه عمل و كارزار نبرد بياورند اما گويا باز هم به تاكتيك ها و روش هاي كهنه و نخ نما شده روي آورده اند.
اكنون مهم ترين طرح آمريكايي ها در رويارويي با ايران اعمال آنچه كه آنها تحريم هاي فلج كننده بر ضد جمهوري اسلامي مي خوانند است و با متوسل شدن به «اهرم سياسي و لشكركشي ديپلماتيك» تمام عزم خود را جزم كرده اند كه به لطايف الحيل و با هر دسيسه و شگردي كه شده اين طرح را عملياتي كنند.
اكنون بايد ديد در شرايطي كه به گفته خودشان از فتنه رنگي در تضعيف ساختار جمهوري اسلامي نااميد شده اند و استفاده از گزينه نظامي و حمله به ايران نيز سالبه به انتفاء موضوع است؛ آيا اولا قادر به اجراي طرح اعمال تحريم هاي فلج كننده عليه ايران هستند و ثانياً بر فرض آنكه اين طرح را به سر و سامان برسانند چه دستاورد و ارمغاني بدست خواهند آورد؟
واقعيت آن است كه به رغم تحركات و تلاش هاي آمريكا كه چند كشور غربي را نيز همراه خود كرده است تا تحريم هاي شديدي را عليه ايران به بار نشاند تير تحريم ها در شرايط فعلي به سنگ خورده است و آمريكا و آن دو، سه كشور ديگر تنها به خطابه و سخنراني با موضوع «تحريم» مشغولند؛ به طوري كه در جلسه اخير اعضاي دايم و غيردايم شوراي امنيت كه پنج شنبه گذشته برگزار شد چين و روسيه به عنوان دو عضو دايم شوراي امنيت و برخوردار از حق وتو با اعمال تحريم ها عليه ايران مخالفت كردند و تنها بر گزينه ديپلماسي و گفت وگو با جمهوري اسلامي اصرار ورزيدند.
از همين روي؛ هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا كه دو هفته پيش اعلام كرده بود تحريم هاي جديد عليه ايران ظرف دو ماه آينده به تصويب خواهد رسيد چند روز پيش با احتمال اين كه روسيه و چين با اعمال تحريم ها عليه ايران مخالفت كنند از ادعاي خود عقب نشيني كرد و دور چهارم تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران را به ماه هاي آينده موكول نمود.
امروز اعلام مخالفت صريح دولت هاي چين و روسيه با اعمال تحريم ها بر ضد ايران، آمريكايي ها را سخت عصباني كرده است و مجموعه تحولات منطقه اي و بين المللي نشان مي دهد عصبانيت مقامات آمريكايي در عدم موفقيت براي به اجرا درآوردن تحريم ها بر ضد ايران سير صعودي يافته است و آمريكايي ها هرچه پيش مي روند عصباني تر مي شوند؛ چرا كه افزون بر چين و روسيه، تركيه و برزيل نيز به عنوان دو كشور قدرتمند و بازيگراني موثر در صحنه بين المللي نسبت به اعمال تحريم هاي احتمالي عليه ايران مخالف هستند.
علاوه بر همه اينها حمايت 118كشور غيرمتعهد در حمايت از مواضع ايران كه اخيرا با صدور اعلاميه اي منتشر شد نشان داد كه ادعاي آمريكا و آن دو، سه كشور غربي در حمايت جامعه جهاني از انزواي ايران دروغ است و كار به جايي رسيده است كه سوزان رايس نماينده آمريكا در سازمان ملل همين چند روز پيش انتشار هرگونه پيش نويس قطعنامه تحريم هاي شوراي امنيت عليه ايران را در ميان اعضاي اين شورا كاملا رد كرد.
اگر به فرض هم آمريكايي ها اين توان را به دست بياورند كه اعمال تحريم ها عليه ايران را عملياتي كنند باز اين مشكل بزرگ را نمي توانند ناديده بگيرند كه اعمال تحريم ها عليه ايران بي فايده خواهد بود.
طرفه آنكه حتي بخش خصوصي آمريكا مخالفت خود را با رويكرد كاخ سفيد در استفاده از تحريم عليه ايران اعلام كرده و هشدار داده است كه به اجرا درآوردن سياست تحريم بر ضد ايران براي اقتصاد آمريكا زيان آور است.
اتاق بازرگاني آمريكا، شوراي ملي تجارت خارجي، انجمن ملي صنعتگران و... از جمله تشكل هاي متعلق به بخش خصوصي هستند كه مخالفت صريح خود رابا تحريم ايران اعلام كرده اند و حتي در اين ميان «ريچارد ساوايا» يك مقام شوراي ملي تجارت خارجي آمريكا به اينترپرس سرويس گفته بود؛ سياست تحريم ايران مثل آن است كه به پاي خودت شليك كني.
از سوي ديگر؛ امروز جمهوري اسلامي به الگويي براي كشورهاي اسلامي در مبارزه با جريان استكبار تبديل شده است؛ واقعيت غيرقابل انكار و سخن حقي كه سيدحسن نصرالله دبيركل انقلابي حزب الله لبنان نيز دوشنبه گذشته طي سخنان مهمي در منطقه ضاحيه در جنوب بيروت بر آن تاكيد كرد و الگو بودن ايران و پيشقراولي جمهوري اسلامي در جبهه مقاومت را به صراحت و با صداي بلند اعلام كرد.
جالب اينجاست كه همين اواخر پس از اجلاس دمشق بشار اسد در نشست خبري مشترك با رئيس جمهور ايران و در جمع خبرنگاران نصيحت هاي وزير خارجه آمريكا را درباره جدايي سوريه از ايران به استهزا گرفت و تاكيد كرد آمريكا قادر نيست سوريه را از ايران جدا كند.
رسانه هاي غربي و از جمله واشنگتن پست هم نوشتند: ايران و سوريه سياست هاي آمريكا را به استهزا گرفتند.
همچنين روزنامه البلاد چاپ بحرين هم طي مقاله اي به قلم مرتضي بدر با اشاره به سفر رئيس جمهور ايران به سوريه و نشست مشترك احمدي نژاد، بشار اسد و سيدحسن نصرالله از ايران، سوريه و حزب الله به عنوان «مثلث ممانعت» كه تمامي طرح هاي آمريكايي و صهيونيستي را به شكست كشانده ياد كرد.
علاوه بر اهرم سياسي كه به آن اشاره شد، ديگر اهرم غرب، اهرم رسانه اي و جنجال آفريني هاي تبليغاتي عليه ايران است.
نمونه تازه و داغ آن بازداشت غيرقانوني خبرنگار جمهوري اسلامي در رم است كه به وضوح حكايت از آن دارد اين سناريوي ايتاليايي تلاشي براي جبران ناكامي آمريكا در اعمال تحريم ها عليه ايران است.
گفتني است ماراتن رسانه اي آمريكا و دو، سه كشور غربي متحد آن براي جلب حمايت از تحريم هاي ايران نيز راه به جايي نخواهد برد و پس از چند صباحي جنجال سازي و هياهو، حقيقت براي افكار عمومي دنيا و دولت هاي آزاده و مستقل مشخص خواهد شد.
آمريكايي ها طي ماه هاي گذشته چندين بار از ملت بزرگ ايران ضرب شست هاي جانانه و سيلي هاي محكم دريافت كرده اند و در شرايطي كه در صحنه عمل و دوئل سياست شكست سنگيني خورده اند اكنون با ترك كارزار رويارويي مستقيم به دوئلي يكطرفه روي آورده اند.
حسام الدين برومند

 



روزي حلال! (گفت و شنود)

گفت: عليزاده طباطبايي وكيل مدافع يكي از متهمان جنايت عاشوراي تهران خبر تاييد حكم اعدام موكل خود را به شدت تكذيب كرد.
گفتم: ولي بيش از يك هفته است كه راديو آمريكا، راديو اسرائيل، راديو فردا، بي بي سي و سايت هاي وابسته به آنها نظير روز آن لاين، جرس، كلمه و نوروز به نقل از عليزاده طباطبايي درباره تاييد حكم اعدام موكل او خبر و گزارش و مطلب منتشر مي كنند.
گفت: چه عرض كنم؟! آقاي وكيل مدافع كلك مرغابي زده تا از يكطرف زمينه تبليغات آمريكا و متحدانش فراهم شود و از طرف ديگر با تكذيب ديرهنگام آنچه از قول وي نقل شده است، از تعقيب و مجازات خود به جرم دروغ پراكني جلوگيري كند.
گفتم: يارو گوسفند مي دزديد و گوشت آن را صدقه مي داد. پرسيدند اين چه كاري است؟ و جواب داد، گناه دزدي با ثواب صدقه پاك مي شود و پوست و روده و شكمبه حيوان هم روزي ما مي شود، روزي حلال كه شاخ و دم ندارد!

 



برژينسكي: هر اقدامي عليه ايران آمريكا را بيشتر منزوي مي كند

مشاور اسبق امنيت ملي كاخ سفيد ديدگا ه هاي نومحافظه كارانه و لابي صهيونيست آمريكا در خصوص ايران را به چالش كشيد.
روزنامه وال استريت ژورنال در تحليلي به قلم «جرالداف سايب» نوشت: ايران ظاهراً نگراني زيادي از سرزنش هاي بين المللي ندارد و همچنان برنامه هسته اي خود را گسترش مي دهد، تشديد مجازات هاي شوراي امنيت هم هنوز قطعي نيست.
اين روزنامه به نقل از «زبيگنيو برژينسكي»، مشاور سابق امنيت ملي آمريكا ادامه داد: ايران يكي از بزرگترين چالش هاي سياست خارجي آمريكاست اما آمريكا بايد از پرداخت بهاي حمله نظامي به ايران خودداري كند.
برژينسكي خطاب به كشورهاي غربي گفت: برنامه هسته اي ايران بايد متوقف شود و اگر آن را ادامه دهد بايد بهاي آن را پرداخت كند، اما در اين راستا زياد به تحريم ها متكي نباشيد.
وي افزود: آمريكا به شكل زباني از مخالفان داخلي ايران حمايت كند اما محدوديت هاي واشنگتن در اين باره را نيز در نظر داشته باشد و بالاخره اينكه از حملات پيشگيرانه بر تأسيسات هسته اي ايران خودداري كرده و به گفت وگو با ايران ادامه دهد.
مشاور سابق امنيت ملي آمريكا ادامه داد: ايران كشوري است كه اقشار طبقه متوسط آن درحال افزايش است، كشوري كه دسترسي زيادي به سطوح آموزش عالي دارد، كشوري كه زن ها در آن نقش مهمي در مشاغل ايفا مي كنند بنابراين كشوري است كه من فكر مي كنم به طور اساسي و به طور عيني قادر است در مسيري حركت كند كه تركيه حركت كرده است يعني مي تواند به كشوري تبديل شود كه بتوان اسلام و نوگرايي را در آنجا در كنار هم ديد. برژينسكي معتقد است آمريكا دو هدف را در ايران بايد دنبال كند؛ يكي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي و خنثي كردن اهميت راهبردي و سياسي آن و دومين هدف آمريكا بايد تكامل سياسي ايران باشد تا بتواند نقش منطقه اي قابل قبولي ايفا كند.
وي در عين حال تصريح كرد: اين احتمال وجود دارد كه ايران به طور واقعي به دنبال دستيابي به تسليحات هسته اي نباشد بلكه تلاش مي كند بيشتر شبيه ژاپن به يك قدرت هسته اي تبديل شود يعني كشوري كه قابليت آن براي ساخت سلاح هسته اي به اثبات رسيده بدون اينكه واقعاً از اين خط عبور كند.
برژينسكي ادامه داد: البته اگر نتوان براي توقف برنامه هسته اي ايران به يك توافق دست يافت فكر مي كنم چاره ديگري به غير از اعمال تحريم و يا منزوي كردن ايران وجود ندارد اما تحريم به تنهايي نتيجه نخواهد داشت.
مشاور سابق امنيت ملي كاخ سفيد عنوان كرد: اگر ايران پا را از حدود فراتر گذارد آمريكا بايد به كشورهاي مجاور تضمين دهد در صورت تهديد يا حمله هسته اي ايران، مداخله خواهد كرد يعني اگر ايراني ها به كسي حمله كنند ما هم به آنها حمله كنيم به نظر مي رسد كه اين چتر دفاعي آمريكا براي مقابله با ايران كافي باشد.
وي افزود: اين نكته مهم است كه ايهود باراك گفت كه رهبران ايران آن قدر باهوش هستند كه درك كنند در پس استفاده واقعي از سلاح هسته اي چه چيزي نهفته است و احتمالا از آن براي ارعاب استفاده خواهند كرد.
اين كارشناس ارشد آمريكا در بخش ديگري از صحبت هايش درباره تغيير ماهيت ايران گفت: آمريكا بايد نيروهايي كه اكنون به طور آشكار با احمدي نژاد مخالفت مي كنند را حمايت كند البته بدون اينكه بخواهد با خودفريبي تصور كند كه اين اقدام مي تواند به تغيير رژيم منجر شود.
برژينسكي معتقد است نيروهاي مخالف درون ايران با گذشت زمان و تا جايي كه آمريكا و غرب دست به اقدامي نزنند باعث تضعيف نظام خواهد شد از اين رو تحريم ها بايد به گونه اي باشد كه موجب برانگيختن احساسات ضدغربي و يا حس الهام گرايي و ملي گرايي آنها نشود.
وي همچنين ادامه داد: ايران هيچ گونه تفاوتي ميان حمله اسراييل و يا آمريكا قائل نيست، ايراني ها به ما در افغانستان، عراق و تنگه هرمز حمله مي كنند بعد اگر قيمت انرژي افزايش يابد آمريكا و چين آسيب مي بينند و فقط روسيه سود مي برد، بعد اروپايي ها براي تأمين انرژي به روس روي مي آورند و در واقع آمريكا بيش از ايران منزوي خواهد شد.

 



كيهان و خوانندگان

¤ بسيار جاي تاسف است كه قوه قضائيه در مقابل فتنه گراني كه به شعور مردم توهين مي كنند، سكوت كرده است. از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه از افشاي آن ها دست برندارد.
حميد بهنودي فرد
¤ بسيار جالب است كه نخست وزير مخلوع اوكراين كه از متحدان آمريكاست و توسط مردم بركنار شده حاضر نيست قدرت را تحويل دهد. اين مرام همه مزدوران آمريكاست. همان طور كه سران فتنه، علي رغم عدم گرفتن راي از سوي مردم، مي خواهند به زور به قدرت برسند.
كشاني
¤ حمايت شيرين عبادي از تروريست شرور، عبدالمالك ريگي، لكه ننگي بر پيشاني حقوق بشر است. چنين افرادي ديگر هيچ آبرويي نداشته و حق دم زدن از حقوق بشر و دموكراسي را ندارند.
حقيقت جو از تهران
¤ از سخن شجاعانه وزير محترم علوم كه گفته، بايد اساتيدي جذب شوند كه به خواست مردم در 22 بهمن عمل كنند، تشكر مي كنم. متاسفانه اساتيد سكولار در دانشگاه ها، موجب گمراهي دانشجويان مي شوند. از وزارت علوم تقاضا مي شود كه مبارزه با سكولاريسم در دانشگاه را عملي كند.
سليمان بلغار
¤ وزير آموزش وپرورش وعده پرداخت عيدي 50 هزار توماني ويژه به فرهنگيان را داده بود. اما هنوز خبري از اين عيدي نشده است.
يك فرهنگي
¤ در رسانه ها خوانديم كه رئيس سازمان ملي جوانان، بخشي از هزينه هاي 5 قلوهاي تازه متولد شده دماوندي را پرداخته است. از مسئولان امر انتظار مي رود كه اين گونه كمك ها را به همه افراد بي بضاعت جامعه، به خصوص در مناطق دور افتاده و محروم نيز اعطا نمايند.
قطب الديني
¤ از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي خواهيم كه توضيح بدهند چرا طرح جامع ايثارگران مسكوت مانده است و نسبت به تصويب و اجراي آن اقدامي نمي شود؟
عبدالله بهاري
¤ رئيس آموزش و پرورش تهران گفته است كه حق الزحمه معلمان پرداخت شده . در حالي كه مدت 5 ماه است اضافه كار بنده هنوز پرداخت نشده است.
خاكسار، از منطقه 12 تهران
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه اوقات شرعي در گوشه اي از صفحه اول چاپ شود.
صادقي
¤ پيشنهاد دارم كه در طرح هدفمندي يارانه ها،بليت اتوبوس هاي شركت واحد رايگان شود. زيرا اين اقدام، هم كمكي به طبقات محروم است و هم تمهيدي براي تشويق مردم در استفاده بيشتر از وسائل حمل ونقل عمومي.
لرستاني از تهران
¤ بنده يك سال است كه براي سهام عدالت ثبت نام كرده ام، به بنياد جانبازان مناطق 5 و 22 تهران كه مراجعه مي كنم، هنوز خبري نشده است. از دولت محترم تقاضاي رسيدگي مي شود.
عمويي (جانباز)
¤ متأسفانه، روند چاپ عكس بازيگران باظاهر آنچناني، به شكل افراطي ادامه دارد. اين روند، باعث سطحي گرايي و اشاعه اين تفكر كه ظاهر و تيپ، يك ارزش مهم است مي شود.
ايراني
¤ در سالهاي اول انقلاب، روي دفاتر مشق بچه هاي مدرسه اي، سخناني بسيار زيبا از امام خميني(ره) چاپ مي شد، چرا اكنون ديگر اين سخنان چاپ نمي شوند.
يك هموطن
¤ از مسئولان تقاضا مي شود كه شرايطي را فراهم كنند كه نظاميان نيز در حين خدمت خود، بتوانند ادامه تحصيل دهند.
يك هموطن از كاشان
¤ 4 ماه است كه خودروي بنده در طرح تعويض خودروهاي فرسوده، اسقاط شده، اما هنوز از وام تهيه خودروي جديد خبري نيست. با توجه به اين كه اين خودرو منبع تامين مايحتاج بنده است، از دولت محترم تقاضاي رفع اين مشكل مي شود.
عباس پاك طينت
¤ اخيراً شركت مخابرات اقدام به چاپ عكس خانم هاي بد حجاب روي كارت هاي اعتباري همراه اول مي كند كه نوعي ترويج بدحجابي است. لطفاً رسيدگي شود.
سليماني
¤ از مسئولان مربوطه تقاضا مي كنم كه خبرهاي جديدي درباره موقعيت و عملكرد كاوشگر 3 كه اخيراً به فضا پرتاب شده است ارائه بدهند تا جلوي برخي شايعات گرفته شود.
اكبري باصري- تهران
¤ اداره ما بن هايي را به مناسبت فرا رسيدن سال نو به ما داده است كه ما را مجبور مي كند از فروشگاه هاي زنجيره اي... كه اجناس خود را نسبت به مغازه هاي ديگر خيلي گران تر عرضه مي كنند خريداري كنيم. متأسفانه تلفن 124 كه مربوط به نظارت بر قيمت اجناس است هم به رغم تماس هاي مكرر، كاري از پيش نمي برد.
حدادان
¤ در تونل توحيد بويژه بخش نواب آن ترافيك بسيار شديدي حاكم است به طوري كه تردد براي اهالي با مشكل مواجه شده است.
يكي از اهالي
¤ سارق خودرو اينجانب در تاريخ 30/6/88 هنگام سرقت خودرو ديگري بازداشت و در دادگاه محكوم شد. اما تا اين لحظه به رغم تشكيل پرونده و شكايت از سارق در اجراي احكام در ميدان منيريه هنوز خودرو اينجانب مسترد نشده است از مسئولين ذيربط تقاضا مي كنم كه به اين موضوع رسيدگي كنند.
شعبان پور
¤ مجلس شوراي اسلامي، جهت عمران مناطق نفت خيز، اعتباراتي را تخصيص داده است. ولي تاكنون، اين اعتبارات براي بخش زيدون، از توابع شهرستان بهبهان اعمال نشده است.
حسين محمدي فرد از زيدون
¤ علي رغم اين كه شهرستان تسوج از توابع استان آذربايجان شرقي تعداد زيادي شهيد، جانباز و آزاده را تقديم انقلاب اسلامي كرد، اما اين شهرستان هنوز فاقد حوزه علميه و امام جمعه است. از مسئولان امر تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك شهروند از تسوج

 



با اظهار تعجب از تعلل دستگاه قضايي
نادران: انتشار سخنان فائزه هاشمي براي رسيدگي به اتهاماتش كفايت مي كند

عضو فراكسيون اصولگرايان از ارسال نسخه اي از سخنان توهين آميز فائزه هاشمي درباره اركان نظام به پدرش خبر داد و افزود: اگر اين صحبت ها منتشر شود براي اقامه كيفر خواست و رسيدگي به اتهامات فائزه هاشمي در دستگاه قضايي كفايت مي كند.
الياس نادران نماينده مردم تهران و عضو ارشد فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس در خصوص علت تعلل دستگاه قضايي در رسيدگي به اتهامات فائزه و مهدي هاشمي با بيان اينكه مهدي هاشمي قابل استرداد به كشور است گفت: او در مقايسه با برخي از مجرماني كه هم اكنون در زندان به سر مي برند و انتظار محاكمه را مي كشند، اتهاماتش كمتر نيست منتهي برخي از آنهايي كه هم اكنون در زندان هستند متصل به مقامات و افراد بزرگ نيستند از اين رو هيچ تفاوتي بين اتهامات آنان با اين فرد نيست.
وي از ارسال نسخه اي از سخنان توهين آميز فائزه هاشمي به پدرش خبر داد و افزود: اگر اين صحبت ها منتشر شود معلوم مي شود كه مواضع و اقدامات فائزه هاشمي چه بوده است و همين سخنان او براي اقامه كيفر خواست و رسيدگي به اتهاماتش در دستگاه قضايي كفايت مي كند.
نادران با ابراز ناخرسندي و تعجب از تعلل دستگاه قضايي در برخورد با اتهامات فرزندان هاشمي گفت كه بايد از رئيس دستگاه قضايي پرسيد كه چرا در اين خصوص كوتاهي مي شود.
نماينده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به ادعاي مهدي هاشمي مبني بر درس خواندن در مقطع دكترا در كشور انگليس اظهار داشت: دكترا خواندن منافاتي با آنكه انسان به اتهاماتش رسيدگي شود و پاسخگوي مردم باشد ندارد.
نادران با اشاره به برخي از موارد اتهامي مهدي هاشمي در راه اندازي و هدايت سايت جمهوريت، برخي هزينه ها از دانشگاه آزاد و مناسبات و سازماندهي هاي افراد خطاب به مهدي هاشمي متذكر شد: بايد حداقل براي اين اتهامات برابر ملت پاسخگو باشد و پاسخ دهد كه اين سازمان رأيي كه تبديل به سازمان آشوب شد چه كساني در راه اندازي و هدايتش دخيل بوده اند.
گفتني است فائزه هاشمي اخيراً در گفت وگو با سايت ضدانقلابي «روز» با تكرار ادعاهاي واهي سران فتنه سبز آمريكايي درباره انتخابات مدعي شد خواسته هاي پدرش همان خواسته هاي جريان سبز است.

 



وزير علوم: دانشگاه جاي اساتيد ضدانقلاب نيست

وزير علوم تحقيقات و فناوري تاكيد كرد دانشگاه جاي اساتيدي كه عليه نظام اسلامي و خواسته هاي مردم در حماسه 9 دي و 22 بهمن فعاليت مي كنند، نيست.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، كامران دانشجو در حاشيه همايش ملي تبيين علمي اصلاح الگوي مصرف و در جمع اعضاي هيئت علمي و رؤساي دانشگاه هاي استان گيلان، مازندران و گلستان با اشاره به ضرورت افزايش فعاليت هاي فرهنگي در دانشگاه ها بر لزوم برنامه ريزي براي تقويت باورهاي فرهنگي دانشجويان تأكيد كرد.
وي با اشاره به ضرورت همزماني كسب علم و ايمان در دانشگاه ها اظهار داشت: تفاوت دانشگاه هاي ما با كشورهاي غربي در جهان بيني ما است، بر اين اساس اساتيد بايد در كنار آموزش به مباحث تربيتي و ترويج اخلاق اسلامي توجه داشته باشند، قاطبه دانشگاهيان كشور در مسير انقلاب حركت مي كنند.
وزير علوم در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به نيازهاي جامعه و ظرفيت دانشگاه ها براي گسترش آموزش عالي گفت: طرح جامع گسترش آموزش عالي تا فروردين نهايي مي شود و مسير قانوني خود را طي خواهد كرد، با اين طرح، آموزش عالي از انفعال خارج مي شود.
وي با تأكيد بر اينكه قاطبه دانشگاهيان در مسير انقلاب حركت مي كنند، گفت: اساتيد و دانشجويان مي توانند با طيب خاطر به نقد دولت بپردازند و در اين باره هيچ مشكلي وجود ندارد اما تعداد انگشت شماري از اساتيد كه در مقابل نظام و مسيري هستند كه مردم خواسته هايشان را در 9 دي و 22 بهمن نشان داده اند، بدانند كه دانشگاه جاي اساتيدي كه بخواهند عليه نظام جمهوري اسلامي و خواسته هاي مردم در حماسه 9 دي و 22 بهمن فعاليت كنند، نيست.
دانشجو افزود: اگر افرادي كه تعدادشان از انگشت دست هم كمتر است، خود را اصلاح نكنند مردم ولايت مدار و نظام جمهوري اسلامي تكليف خودشان را با آنها روشن مي كنند.
وي اظهار داشت: دانشجويان و دانشگاهيان ولايت مدار نيز كه قاطبه قريب به اتفاق خانواده دانشگاهي را تشكيل مي دهند، به تبعيت از خواسته هاي به حق مردم، تكليف اين تعداد انگشت شمار را مشخص خواهند كرد البته ما اميدواريم كه همين تعداد محدود نيز به آغوش اسلام و انقلاب برگشته و با مردم همسو شوند.
وزير علوم با اشاره به ضرورت وجود مرزبندي نقد و عناد با جمهوري اسلامي گفت: مگر مردم اجازه مي دهند و آيا منطقي است كه يك نفر در خارج بنشيند و از آنجا عليه نظام فعاليت كند و به آشوب ها دامن بزند و همچنان عضو هيئت علمي دانشگاه ها يا پژوهشگاه هاي اين نظام باشد؟
وي با بيان اينكه دانشگاه ها و پژوهشگاه هاي وزارت علوم داراي حدود 21 هزار عضو هيئت علمي است، گفت: 7 يا 8 نفر از اين تعداد نمي توانند خودشان را با خواسته هاي اعلام شده مردم در 22 بهمن 88 تطبيق دهند، خوب است كه اين افراد بروند در جاي ديگري غير از دانشگاه فعاليت كنند زيرا دانشگاه مركز تعليم و تربيت است و مطابق با آموزه هاي ديني، بعد تربيتي آن كمتر از بعد تعليم نيست.
دانشجو در خاتمه با بيان اينكه ما به اساتيدي نياز داريم كه التزام علمي به اسلام و ولايت فقيه داشته باشند، خاطرنشان كرد: فعاليت ها و تربيت نيروي انساني در دانشگاه ها، بايد براي كل نظام باشد و نه براي جناح هاي سياسي، بدين جهت مديريت رؤساي دانشگاه ها بايد پدرانه باشد و خروجي نيروي انساني دانشگاه ها كه همان فارغ التحصيلانند بايد براي نظام جمهوري اسلامي باشند و نه جناح سياسي خاص.

 



نقدي: استفاده از پيشكسوتان موجب تعالي فكري در بسيج خواهد شد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از عضويت بازنشستگان سپاه و بسيج در اين سازمان استقبال كرد.
سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در گفت وگو با فارس با اشاره به تاسيس سازمان بسيج پيشكسوتان تاكيد كرد: اين سازمان تشكيل شده تا ما بتوانيم از توان فكري و معنوي پيشكسوتاني كه در رزم، جهاد و تشكيل بسيج از اول پيش قدم بوده اند و امروز كار را به جوان ترها سپرده اند در پيشبرد اهداف بسيج و نظام استفاده كنيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه همه بازنشستگان سپاه و بسيج مي توانند در اين سازمان عضو شوند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر تعداد بازنشسته هاي سازمان هاي نظامي كشور بيش از تعداد افرادي كه در خدمت دارند، است. نهادهاي انقلابي چون عده اي را زودتر از موعد بازنشسته كرده اند، بازنشسته هاي زيادي دارند.
نقدي در خصوص ميزان تاثيرگذاري و حوزه فعاليت سازمان پيشكسوتان بسيج گفت: حيطه اقدامات اين سازمان در همه گستره بسيج است يعني يك سازمان موازي نيست كه بخواهد كارها را تكرار كند، بلكه سازماني است كه از ظرفيت هاي افرادش براي كمك به همه واحدهاي بسيج استفاده مي كند و افراد بازنشسته در واحدهاي تخصصي خود به سازمان هاي بسيج كمك مي كنند و خودشان واحدي تشكيل نمي دهند.

 



دعواي اسب هاي درشكه و لو رفتن ارتباط بهاءالله مهاجراني با لابي اسرائيل (خبر ويژه)

يك سايت ضدانقلابي ضمن تسويه حساب درون حلقه اي فاش كرد عطاءالله مهاجراني در اجلاس ساليانه انستيتو واشنگتن وابسته به نئوكان ها (نومحافظه كاران) و لابي اسرائيلي ها شركت نموده اما خبر آن را كتمان كرده است.
«خودنويس» ضمن حمله به حلقه «جرس» كه از سوي مهاجراني به عنوان اتاق فكر جنبش سبز در خارج كشور معرفي شد، نوشت: براساس شواهد، اتاق فكر تشكيل شده توسط مهاجراني و كديور و سروش و بازرگان و گنجي، نمايشي بود چون اتاق فكر اصلي از مدت ها پيش در لندن فعال بوده و در آن نمايندگاني از چريك هاي فدايي ]فرخ نگهدار[ و فعالان رسانه اي حاضر بودند. اتاق فكر لندن برخلاف اتاق فكر نمايشي كه دو روزه تعطيل شد، چند سالي سابقه دارد و سايت جرس ارگان رسانه اي آن است.
«خودنويس» كه همكاران زنجيره اي آن از تهران رقابت و دلخوري هايي با تيم مهاجراني داشته اند، ادامه مي دهد: «يكي از توليدات اتاق فكر لندن شركت عطاءالله مهاجراني در اجلاس ساليانه واشنگتن اينستيتوت بود كه اتاق فكر نئوكان ها و لابي اسرائيلي ها است. عطاءالله مهاجراني در اجلاس 2009 آنها سخنراني كرد و با اينكه خبر آن توسط بعضي از رسانه هاي آمريكا منتشر شد، اما در جرس، هيچ اشاره اي هم به اين موضوع نشد كه مي توانست خبر اختصاصي اختصاصي باشد. اشاره اي هم به ميزان حق سخنراني و حضور در اين مراسم نشده است. دليل آن هم روشن بود؛ پس از آشكار شدن اين موضوع، چند تن از اعضاي شوراي سياست گذاري جرس، از جرس جدا شدند كه يكي از آنها، استاد يكي از دانشگاه هاي شيكاگو ]حميد دباشي[ است.»
اين گزارش مي افزايد: خبرهاي اختصاصي «جرس» همان اخبار سايت هاي كلمه ]ميرحسين موسوي[، امروز ]سازمان مجاهدين انقلاب و مشاركت[، پارلمان نيوز ]وابسته به اقليت مجلس كه توسط برخي همكاران ايلنا اداره مي شود[ نوروز و اميركبير است كه بدون ذكر منبع منتشر مي شود. اما نوع دوم توليدات سايت جرس، اختصاصي اختصاصي است. در يكي از اين خبرهاي اختصاصي اختصاصي، جرس اعلام كرد سپاه پاسداران، موسوي و كروبي را به يكي از شهرهاي شمال كشور برده و محبوس كرد. اين خبر همان شب تكذيب شد. خبر دوم اين بود كه جرس نوشت پنج شنبه 13اسفند قرار است بازداشت شدگان را طي يك مراسم رسمي، به حضور رهبر جمهوري اسلامي ايران برده، و در آن مجلس، ابطحي، عطريانفر، شريعتي و تاجيك به عنوان تواب سخنراني كنند و در پايان آيت الله خامنه اي همه را عفو و از زندان آزاد كند. اتاق فكر لندن، در اين خبر اختصاصي اختصاصي، توليد خود، نوشته بود كه از سعيد حجاريان نيز خواسته شده كه در اين مراسم شركت كند. اما او مشكل حرف زدن را بهانه كرده تا در مراسم شركت نكند. اين روز هم گذشت و اتفاقي كه جرس نوشته بود نيفتاد.
و اما گفتني است، فارغ از اينكه اسب هاي درشكه ضدانقلاب در سربالايي با هم چگونه رفتار مي كنند، ارتباط اطلاعاتي و كاري بهاءالله مهاجراني (وزير فرهنگ و ارشاد دولت خاتمي) با موسسه وابسته به تندروها و لابي اسرائيل در آمريكا حائز اهميت است و نشان مي دهد پروژه احمقانه سرنگوني نظام در 22بهمن با تئوري احمقانه تر اسب تروا، فقط از ذهن چند نفر مزدور ايراني در داخل و خارج كشور تراوش نكرده است.


 



گاف تازه موسوي مستخدمان BBC و VOA را به مخمصه انداخت (خبر ويژه)

اظهارات چندي پيش ميرحسين موسوي در تخطئه رسانه هاي ماهواره اي و اينترنتي بيگانه، تبديل به يك گاف شد. يكي از عناصر مخالف مقيم آمريكا با اعتراض به موسوي و دفاع از همكاران ايراني رسانه هاي بيگانه از موسوي توضيح خواست.
داريوش سجادي در وبلاگ خود (سخن) مي نويسد: «ميرحسين موسوي در قسمتي از مصاحبه اخيرش با سايت كلمه اظهار داشت «نمي دانم چگونه ملت ما مي تواند از خود در مقابل امواج برون مرزي كه قطعا به فكر مصالح ملي خودشان هستند، محافظت نمايد. مضحك است اگر تصور كنيم با پخش پارازيت، هك كردن ها و فيلتركردن ها، اين امواج را مي توانيم كنترل كنيم» يافتن انگشت اشاره موسوي به امواج برون مرزي امر دشواري به نظر نمي رسد. با توجه به اهتمام دولت در پاراتيزه كردن سيگنال هاي دو تلويزيون فارسي زبان بي بي سي و صداي آمريكا (بويژه تلويزيون بي بي سي) طبيعي خواهد بود كه بتوان بي بي سي و صداي آمريكا را منظور موسوي گمانه زني كرد. اكنون با اعتقاد بر اهتمام 2رسانه بي بي سي و صداي آمريكا جهت تامين مصالح ملي دول متبوع خود، تكليف روزنامه نگاران ايراني و شناخته شده منسوب به اصلاحات و جنبش سبز شاغل به خدمت در اين دو رسانه چه مي شود؟»
سجادي اضافه مي كند: اين دو رسانه به ويژه بي بي سي محل تجمع روزنامه نگاراني شده كه در تحليل نهايي خود را ايراني و منسوب به اصلاحات و جنبش سبز دانسته و پيشتر عموم ايشان در داخل ايران مشغول به كار در نشريات اصلاح طلب بودند و اكنون نيز بنا بر اعتقاد خود در حال خدمت در يك رسانه و تمشيت امر اطلاع رساني اصلاح طلبانه هستند.حال با توجه به داوري موسوي مبني بر ارباب جمعي بودن روزنامه نگاران اين دو رسانه به دولت هاي تحت امرشان در حالي كه اتفاقا عموم اين روزنامه نگاران از انس و الفت و دلبستگي به موسوي و جنبش سبز برخوردارند آيا بايد داوري موسوي را نارفيقانه تلقي كرد؟ يا روزنامه نگاران مزبور خواسته يا ناخواسته مطابق گفته موسوي ذيل ماشين رسانه اي دول خارجي در راستاي تامين مصالح ملي اين دو كشور در اين رسانه ها مشغول به كارند؟ روزنامه نگاران مزبور بايد از موسوي توضيح بخواهند يا موسوي بايد از ايشان توضيح بطلبد؟

 



سيا: كيهان را آتش مي زنيم (خبر ويژه)

سايت فريند فيد FRIEND FEED كه بودجه آن از سوي تشكيلات راديو فردا- وابسته به سازمان سيا- تامين مي شود و از فتنه سبز حمايت مي كند با چاپ صفحه اول كيهان در صدر اخبار خود نوشت «از روزنامه كيهان به عنوان هيزم آتش چهارشنبه سوري استفاده مي كنيم»!
اين سايت حامي موسوي و خاتمي و كروبي كه از گزارش ها و اخبار مستند و افشاگرانه كيهان درباره هويت فتنه گران و وابستگي آنها به آمريكا و اسرائيل به شدت آتش گرفته است، از يكسو تاكيد مي كند كه براي حمايت از آزادي و دموكراسي بايد روزنامه كيهان را روز چهارشنبه سوري به آتش كشيد و از سوي ديگر در اقدامي ناشيانه، صفحه اول روزنامه كيهان 20/8/85 با تيتر «بوش سيلي خورد، پايان 6 سال ياغي گري» را به عنوان كليشه خبر خود برمي گزيند! و با اين اقدام ناشيانه اولا؛ نشان مي دهد كه از مواضع كيهان عليه آمريكا و موساد عصباني است و ثانيا بر وابستگي قطعي سران فتنه به آمريكا و موساد تاكيد مي ورزد و چه حكيمانه است اين سخن حضرت سجاد عليه السلام كه به خاطر احمق بودن دشمنان، خدا را سپاس مي گويد.

 



تحريم ها موثر باشند تصويب نمي شوند و تصويب كه شدند خاصيتي ندارند (خبر ويژه)

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اعلام كرد «احتمال برقراري تحريم هاي كارساز و موثر عليه ايران ضعيف تر شده است.»
سايت رسمي اين وزارت با اشاره حذف تحريم بانك مركزي و تحريم صنايع نفت و گاز ايران از پيش نويس پيشنهادي آمريكا نوشت: شماري از تحليلگران مي گويند اين شيوه تحريم حتي اگر تصويب شود كارساز نخواهد بود و ايران را از ادامه برنامه هاي هسته اي باز نخواهد داشت. در عين حال احتمال مي رود همين طرح تعديل شده نيز همچنان با مخالفت روسيه و چين روبرو باشد.
سايت مذكور با اشاره به «عقب نشيني كشورهاي غربي از تحريم بانك مركزي ايران» و احتمال جايگزيني «نظارت بر فعاليت هاي بانك مركزي ايران» تصريح كرد: دولت هاي غربي مي توانند به طور مستقل به تحريم اين بانك ايراني اقدام كنند هرچند كه احتمال مي رود روسيه و چين هم روابط بازرگاني و مالي خود با ايران را گسترش دهند و در نتيجه كارآمدي تحريم ها مختل شود.
پايگاه اينترنتي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي همچنين از مخالفت كشورهاي مختلف با تحريم صنايع نفت و گاز ايران خبر داد و نوشت: «واكنش روسيه به اين پيش نويس بسيار منفي بود. از سوي ديگر اعلام چين مبني بر خروج از بحران اقتصادي و بازگشت به رشد اقتصادي سابق، بلافاصله موجب افزايش بهاي نفت در بازار جهاني شد. ايران از تامين كنندگان سوخت چين است و چين به همين دليل از ايران جانبداري مي كند.»
گفتني است براساس پيش نويس پيشنهادي آمريكا بر شمول تحريم ها عليه ايران در حوزه هاي بانك و بيمه و كشتيراني افزوده مي شود و مقامات بيشتري من جمله از سپاه مورد تحريم قرار مي گيرند.
راديو فردا نيز در تحليل تحريم هاي پيشنهادي از قول امانوئل اتولنگي كارشناس مسائل ايران نوشت: بهاي كسب قطعنامه تحريم عليه ايران در رقيق ترشدن آن است. احتمالا تحريم هاي فعلي قدري گسترده تر مي شود و افراد تحت شمول تحريم افزايش مي يابد اما بعيد است با خواست هايي چون تحريم صدور بنزين به ايران موافقت شود. چيني ها با تحريم هاي شديد موافقت نمي كنند اما خواستار تعديل حكومت ايران هستند چرا كه خطر ايران هسته اي متوجه آنها هم خواهد بود. همچنين چين نمي خواهد منزوي شود.
از سوي ديگر يان برمر رئيس آمريكايي مركز پژوهشي و تحقيقاتي اوراسيا در مصاحبه با ريانووستي، با تاكيد بر اينكه «هيچ تحريمي، تهران را به امتناع از بلندپروازي هاي هسته اي متقاعد نخواهد كرد»، گفت: در نهايت ايران قدرتي هسته اي خواهد شد. آمريكا مايل است جريان درآمدهاي دولت ايران را محدود كند اما اين آسان نخواهد بود. در عين حال به نظر نمي رسد تحريم هر شكلي هم كه باشد ايران را به انصراف از بلندپروازي هاي هسته اي متقاعد كند.
وي اضافه كرد: علي رغم برخي اختلاف نظرها در ميان نيروهاي داخلي، هيچ اختلافي در ايران درباره برنامه هسته اي وجود ندارد و هم در بين مقامات ايران و هم در بين مردم عادي، حمايت گسترده و عميقي از برنامه هسته اي به چشم مي خورد.

 



وقتي دموكراسي و انتخابات باعث اضطراب آمريكا مي شود (خبر ويژه)

يك خبرگزاري آمريكايي از نفوذ گسترده متحدان ايران در عراق ابراز نگراني كرد. آسوشيتدپرس با اشاره به انتخابات پارلماني عراق و احتمال پيروزي دوستان ايران نوشت: در حالي كه آمريكا خود را براي خروج نيروهايش آماده مي كند، نفوذ ايران در عراق رو به گسترش به نظر مي رسد.
آسوشيتدپرس مي نويسد: ايران پيش از اين از متحدان قابل اتكايي در سوريه، لبنان و فلسطين برخوردار شده و انتخابات عراق باعث تقويت قدرت ايران در منطقه خواهد شد. چنين وضعيتي، موجب نگراني اسرائيل و تضعيف بالقوه حكومت هايي نظير مصر و عربستان سعودي مي شود.
خبرگزاري آمريكايي كه مي كوشيد با پررنگ كردن تقابل شيعه و سني، نفرت مردم عراق از اشغالگران را بپوشاند، با نگراني نوشت: در صورت تحقق پيش بيني ها درباره نتايج انتخابات و نيز عملي شدن وعده خروج نيروهاي آمريكا در عراق، نيل به يك هدف حياتي ميسر مي شود و آن عراقي عاري از نيروها و نفوذ آمريكا و متمايل به مصالحه با يك همسايه بزرگ است. اين يك چرخش كامل نسبت به دهه 1980 است كه عراق با ايران مي جنگيد تا سد راه اين كشور شود. گفتني است جمهوري اسلامي ايران با اغلب طوايف سياسي و مذهبي عراق روابط دوستانه و برادرانه دارد و برخلاف رژيم استكباري آمريكا كه در پي سيطره جويي است، شيوه اعتمادسازي متقابل را پيشه سياست خارجي خود كرده است.

 



شعار نده! همه ما براي اسرائيل كار مي كنيم (خبر ويژه)

سردبير اخراجي «راديو زمانه» كه مدت ها در خدمت شبكه بي بي سي انگليس هم بوده، تاكيد كرد جنبش سبز از كسي كارت هويت نمي خواهد و قرار نيست اعضاي اين جنبش عليه آمريكا يا اسرائيل موضع بگيرند.
مهدي جامي با وجود اطاعت و سرسپردگي كامل به مديران هلندي راديو زمانه، با وضعي تحقيرآميز از اين راديو اخراج شد و مديران مذكور به وي تصريح كردند شماها بردگان ما هستيد و ما هرگونه كه بخواهيم با مستخدمان راديوي خود برخورد مي كنيم. جامي به تازگي به اظهارات حميد دباشي(از عناصر آمريكانشين فعال در فتنه سبز) واكنش نشان داد. دباشي در تحليل خود خواستار مخالفت سبزها با آمريكا و اسرائيل براي كسب وجهه و اعتبار شده بود. دباشي در جمع گروهي از مخالفان گفته بود: «لابد هر آدم منصفي سر اين اصل توافق خواهد كرد كه هر ايراني كه امروز در آمريكا دارد براي جنبش سبز سينه چاك مي كند ولي در عرض حداقل 8 سال سياهي و تباهي و خباثت رياست جمهوري جرج بوش لام از كام عليه جنگ افغانستان و جنگ عراق باز نكرده جانبداري او از جنبش سبز از ضريب محدودي از اعتبار برخوردار است... 60 سال است كه دولت غاصب نژادپرست آپارتايد استعمارگر اسرائيل خون ملت فلسطين را در شيشه كرده، فرزندان آنها را كشته، زنان آنها را بيوه و عزادار كرده و سرزمين آنها را روز روشن از زير پاي آنها دزديده است. لابد منصفانه است اگر به اين حرف ساده معتقد باشيم كه هيچ فعال سياسي ايراني كه در آمريكا و يا اروپا زندگي مي كند و طي اين مدت دراز هرگز بر عليه اين ظلم وقيحانه لام از كام نگشوده سينه چاك كردنش براي فقدان حقوق بشر در جمهوري اسلامي از بيخ و بن بي اعتبار است».
جامي در واكنش به اين موضع مصلحت انديشانه، از موضع وكيل مدافع آمريكا و اسرائيل برآشفت و در وبلاگ خود(سيبستان) نوشت: من تلاش مي كنم يكي از خوشفكرترين انديشوران جنبش سبز يعني حميد دباشي را نقد كنم. در قلب جنبش، دور باش و كور باش راه ندارد. سخنان دباشي به نحوي ترسناك يادآور خطاهاي قرن بيستمي روشنفكران است. سخنان دباشي رونويسي از دستور زباني كهنه است كه جنبش سبز زوال و خاموشي آن را نويد مي دهد. من آدم منصفي هستم اما منطق دباشي را درك نمي كنم. جنبش سبز از كسي كارت هويت نمي خواهد. حمايت او از اين جنبش، خود كارت هويت است. چرا بايد اين را مشروط به حمايت هايي كه پيش از اين كرده يا نكرده بكنيم؟».
گفتني است براساس همين منطق بود كه در فتنه سبز و در كنار مدعيان اصلاح طلبي و جمهوري خواهي و قانون گرايي و ضديت با خشونت، عناصر بدنام و بدسابقه اي نظير سلطنت طلبان، تروريست هاي منافقين و ريگي و تندر، بهائيان، كودتاچيان و مفسدان سياسي و اقتصادي گوناگون قرار گرفتند و با هم يك جبهه شترمرغي تشكيل دادند، كه اگر قرار بود طرفين از هويت و سابقه و مرام و جاذبه و دافعه هاي هم بپرسند نمي توانستند هم پيمان و هم كاسه شوند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14