(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 اسفند 1388- شماره 19598
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور درگفت وگو با عبدالله گل: روند تحولات منطقه اي به نفع تركيه و ايران در حال تغيير است
سركرده گروهك تروريستي پژاك در بلژيك دستگير شد
وزير آموزش و پرورش: فارغ التحصيلان فني و حرفه اي بدون كنكور وارد دانشگاه مي شوند
احمدي نژاد: صيانت از منابع طبيعي وظيفه ديني و اخلاقي است
محمد نجار: دستگيري ريگي نقاب از چهره واقعي حاميان تروريست برداشت
عضو هيئت رئيسه مجلس: سازمان هدفمند كردن يارانه هابه زودي كار خود را آغاز مي كند
در شيراز كنگره سراسري شعر دفاع مقدس با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد
نماينده مجلس شوراي اسلامي خبر داد افزايش چشمگير بودجه وزارت رفاه در سال آينده
با پيام رئيس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي مراسم نكوداشت محتشم كاشاني در كاشان برگزار شد
فرمانده ناوگان دريايي جنوب كشور: ناوشكن سبلان و خارك 20 اسفند عازم خليج عدن مي شود
فرمانده نيرو: نهضت قطعه سازي در نيروي هوايي قوت گرفته است
با حضور معاون اول رئيس جمهوري مرحله اول تصفيه خانه خرم آباد به بهره برداري رسيد
اخبار ادبي و هنري



رئيس جمهور درگفت وگو با عبدالله گل: روند تحولات منطقه اي به نفع تركيه و ايران در حال تغيير است

رئيس جمهور در گفت وگو با همتاي تركيه اي خود روند تحولات منطقه اي و جهاني را به نفع ايران و تركيه دانست.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در مكاتبه تلفني با «عبدالله گل» همتاي تركيه اي خود با تبريك ميلاد مسعود پيامبر گرامي اسلام (ص) اظهار داشت: روابط دو كشور مستحكم و رو به گسترش است و همواره رايزني هاي دو كشور در مسائل مختلف، نتايج مفيد و سازنده اي داشته است.
وي با اشاره به روابط برادرانه و تاريخي تهران - آنكارا گفت: ايران در همه مجامع منطقه اي و بين المللي از حقوق برادران خود در تركيه دفاع مي كند.
رئيس جمهور تحولات مهم منطقه اي و جهاني را مورد اشاره قرار داد و گفت: روند اين تحولات به نفع تركيه و ايران در حال تغيير است و شرايط بوجود آمده فرصت مناسبي خواهد بود كه بايد از آن در جهت برپايي عدالت و صلح در جهان استفاده كرد.
احمدي نژاد در ادامه با اظهار خرسندي از پيشرفت تركيه و موفقيت هاي دولت اين كشور گفت: امروز جايگاه تركيه به واسطه سياست هاي هوشمندانه مسئولين تركيه اي برجسته شده و در صلح و ثبات و امنيت منطقه اي نقش موثري پيدا كرده است. البته مردم هوشمند تركيه نيز اين سياست ها را قدر مي دانند و از برنامه هاي سازنده مسئولان كشورشان حمايت مي كنند.
وي افزود: امروز دولت و ملت تركيه در مسير پيشرفتي حركت مي كنند كه هيچ چيز نمي تواند مانع آن شود.
عبدالله گل رئيس جمهور تركيه نيز در اين تماس تلفني با تبريك ولادت پيامبر اسلام (ص) به دولت و ملت ايران، گفت: تركيه به داشتن روابط قوي و مستحكم با جمهوري اسلامي ايران اهميت خاصي قائل است و علاقه مند است هميشه با ايران در موضوعات مختلف منطقه اي و بين المللي رايزني داشته باشد.
وي گفت: تركيه رايزني با جمهوري اسلامي ايران را درباره مسائل مهم منطقه اي، امنيتي و صلح و ثبات جهاني مفيد و به نفع دو كشور منطقه مي داند.
عبدالله گل با اشاره به جايگاه تاثيرگذار ايران در مناسبات منطقه اي خواستار تعميق هرچه بيشتر روابط برادرانه و همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي مختلف شد و افزود: تركيه در همه مجامع بين المللي از حقوق ايران دفاع مي كند.

 



سركرده گروهك تروريستي پژاك در بلژيك دستگير شد

با گذشت 10 روز از دستگيري ريگي، سركرده گروهك تروريستي پژاك نيز در عمليات مشترك نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي تركيه، بلژيك و آلمان عليه اعضاي گروهك پ.ك.ك در آلمان به دام افتاد.
روزنامه «آكشام» تركيه با اشاره به اقدام گسترده پليس بلژيك براي دستگيري رهبران حزب كارگران كردستان تركيه (پ.ك.ك) نوشت: رحمان حاجي احمدي ]سركرده گروهك تروريستي پژاك، شاخه ايراني پ.ك.ك[ كه در جريان اين عمليات به آلمان متواري شده بود، توسط پليس اين كشور دستگير شد.
به نوشته اين روزنامه، واحدهاي امنيتي تركيه در اين مورد با سازمان اطلاعات دولت آلمان تماس برقرار كردند ولي گفته مي شود كه به دليل ادامه اين عمليات در بلژيك احتمالاً اين تروريست تسليم مقامات بلژيك خواهد شد.
براساس اين گزارش، پليس بلژيك 22 نفر از سركردگان پ.ك.ك از جمله «زبيرآيدار» و «رمزي كارتال» را بازداشت كرده است.
آكشام در پايان آورده است: حاجي احمدي قبلاً با گروهك تروريستي دمكرات نيز همكاري داشته است. گروهك تروريستي پژاك شاخه اي از پ.ك.ك است كه در سال هاي اخير دست به عمليات تروريستي عليه مردم روستاها و پاسگاه هاي مرزي در شهرهاي كردنشين ايران و تركيه زده است.

 



وزير آموزش و پرورش: فارغ التحصيلان فني و حرفه اي بدون كنكور وارد دانشگاه مي شوند

وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: از سال 89 فارغ التحصيلان رشته هاي فني و حرفه اي بدون آزمون و با كسب معدل قابل قبول در هنرستان، وارد دانشگاه مي شوند.
به گزارش ايرنا حميدرضا حاجي بابايي با بيان اينكه براساس مصوبه مجلس تا دو سال ديگر كنكور ورود به دانشگاه ها حذف خواهد شد افزود: در رشته هاي فني و حرفه اي، دانش آموزاني كه مثلا در رشته رياضي يا هنرستان هاي فني حرفه اي تحصيل مي كنند براساس معدل كل سالهاي تحصيل خود كه در مدرسه كسب كرده اند وارد دانشگاه مي شوند.
وي در عين حال تاكيد كرد: «دانشكده هاي فني و حرفه اي كه وابسته به وزارت آموزش و پرورش هستند ديگر دانشجويان جديد جذب نخواهند كرد.»
وزير آموزش و پرورش در توضيح بيشتر اين مطلب گفت: براساس مصوبه شوراي عالي اداري هنرستان ها و هنرجويان مراكز فني و حرفه اي كه تا امروز نمي توانستند در آزمون شركت كنند از اين پس مي توانند در مقطع كارشناسي پيوسته در دانشگاه هاي پيام نور، دولتي و آزاد شركت كنند.
حاجي بابايي تاكيد كرد: از اين پس دانش آموزاني كه موفق به شركت در آزمون ورودي به دانشگاه ها نشوند، به سازمان ملي مهارت معرفي مي شوند و در حد تكنسين، مهارت مي آموزند و آمادگي و شرايط لازم براي ورود به بازار كار را كسب مي كنند.
«براساس مصوبه شوراي عالي اداري آموزش و پرورش هيچ وزارتخانه اي بجز وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نمي تواند مدرك كارداني و يا كارشناسي به دانشجويان ارايه دهد.»

 



احمدي نژاد: صيانت از منابع طبيعي وظيفه ديني و اخلاقي است

رئيس جمهوري حفظ، احيا و توسعه درختكاري و صيانت از منابع طبيعي را يك وظيفه ديني و اخلاقي دانست و ابراز اميدواري كرد كه در آينده نزديك هدف كاشت سالانه حداقل 500 ميليون اصله نهال برآورده شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد صبح ديروز در نخستين روز از هفته منابع طبيعي پس از غرس يك اصله نهال، درباره اهميت توجه به منابع طبيعي اظهار داشت: صيانت از طبيعت، توسعه فضاي سبز و حفظ درخت و گياه در ذات فرهنگ ملت ايران نهفته و در فرهنگ اسلامي اهميت توجه به منابع طبيعي مورد تاكيد مضاعف قرار گرفته است.
رئيس جمهور با بيان اينكه بعد از انقلاب اسلامي طرح هاي خوبي در زمينه صيانت از منابع طبيعي و جنگلداري به اجرا درآمده است خاطرنشان كرد: در سال هاي اخير نيز اين توجه شتاب مضاعفي پيدا كرده و متنوع شده است و در زمينه فرهنگ سازي توسعه جنگلها، درختكاري و گرايش كاشت درخت هاي باثمر افزايش پيدا كرده است.
احمدي نژاد افزود: امروز سازمان جنگلها و منابع طبيعي با نگاه عالمانه، صيانت از منابع طبيعي را دنبال مي كند.
رئيس جمهور از وزارت جهاد كشاورزي خواست با برنامه ريزي از توان و امكان اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجويان و دانش آموزان در عرصه درختكاري استفاده كند و اين كار ارزشمند در جامعه نهادينه شود.

 



محمد نجار: دستگيري ريگي نقاب از چهره واقعي حاميان تروريست برداشت

وزير كشور اظهار داشت كه دستگيري سركرده گروهك تروريستي شرق كشور، نقاب از چهره تروريست هاي واقعي و مدعيان حقوق بشر برداشت.
به گزارش خبرگزاري ها، «مصطفي محمدنجار» ديروز در گردهمايي مديران حراست وزارت كشور كه با شعار «حراست، بصيرت و تحرك» برگزار شد، با تاكيد بر ضرورت حفظ هوشياري در مقابل توطئه هاي دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي، براي ايجاد تفرقه در كشور تصريح كرد: دشمنان طي 30سال گذشته همواره مترصد بدست آوردن فرصتي براي ضربه زدن به اين انقلاب بوده اند كه خوشبختانه با هوشياري مردم تمامي اين فتنه ها با شكست مواجه شده است.
وي با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي يك نظام ارزشگرا و اخلاقي است، خاطرنشان كرد: ملت مومن و ولايتمدار ايران اسلامي حافظان اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و هميشه در پشتيباني از انقلاب و ولايت در صحنه حاضر هستند.
وزير كشور در بخش ديگري از سخنان خود، با تأكيد بر اينكه نظام ايران اسلامي در اوج اقتدار و بالندگي قرار دارد و با قدرت به مسير پيشرفت همه جانبه خود ادامه مي دهد، گفت: دشمنان مردم ايران با پشتيباني مالي از آشوب طلبان و جريانات نفاق درصدد بودند تا وحدت ملت ايران را خدشه دار كنند كه با ياري خداوند، پيروي از ولايت فقيه و وحدت كلمه مردم، با شكست مواجه شدند.
وي با اشاره به دستگيري سركرده گروهك تروريستي شرق كشور توسط نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي اظهار داشت: اعترافات اين فرد نشان دهنده حمايت گسترده دستگاه هاي جاسوسي غرب از تروريسم در منطقه است.
نجار با تأكيد بر اينكه با دستگيري اين شرور، نقاب از چهره تروريست هاي واقعي و مدعيان دروغين حقوق بشر بر زمين افتاد بيان داشت: ايجاد تفرقه در بين مسلمانان، راهبرد اصلي دشمنان اسلام مي باشد كه بايد هوشياري لازم را در اين زمينه داشته باشيم.
وي با بيان اينكه طراحي هاي دشمنان عليه ملت ايران هر روز پيچيده تر از گذشته مي شود، تصريح كرد: حضور ميليوني مردم ايران اسلامي در راهپيمايي 22بهمن آبي بر آتش توطئه هاي دشمنان عليه ملت ايران بود.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: سازمان هدفمند كردن يارانه هابه زودي كار خود را آغاز مي كند

زرين شهر - خبرنگار كيهان:
سازمان هدفمند كردن يارانه ها بزودي تشكيل و كار خود را آغاز مي كند.
عضو هيئت رئيسه مجلس با اظهار اين مطلب در جلسه شوراي اداري لنجان افزود: ارائه اطلاعات غلط مردم باعث حذف خوشه بندي ها شد.
محسن كوهكن گفت: اقتصاد كشوري كه بر پايه يارانه باشد به رشد و توسعه نخواهد رسيد و به مرور فاصله زيادي بين قيمت واقعي و غيرواقعي كالاها به وجود مي آيد.
نماينده مردم لنجان يكي از راهكار هاي كاهش هزينه هاي دولت را سرمايه گذاري درازمدت در برخي قسمت ها دانست و گفت: اگر ما در برخي قسمت ها آينده نگري و سرمايه گذاري درازمدت كنيم صرفه جويي خوبي در آن بخش خواهيم داشت و درآمد دولت افزايش مي يابد.

 



در شيراز كنگره سراسري شعر دفاع مقدس با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد

دبير علمي كنگره سراسري شعر دفاع مقدس گفت: با شركت 8 هزار و 500 اثر شاعران سراسر كشور، برگزيده شدن 12 شاعر در چهار بخش اصلي، كنگره شعر دفاع مقدس به كار خود پايان داد.
جواد محقق در گفت وگو با خبرنگار فارس در شيراز اظهار داشت: آثار ارسالي به كنگره سراسري شعر دفاع مقدس در چهار بخش جايزه شعر زنده ياد قيصر امين پور، شعر جوان دفاع مقدس، جايزه زنده ياد سلمان هراتي و جايزه قدس مورد بازبيني و داوري قرار گرفتند.
وي ادامه داد: در بخش شعر جوان دفاع مقدس جايزه مرحوم حسن حسيني به شعرهايي تعلق گرفته كه با نگاه عاشورايي به دفاع مقدس پرداخته اند و در بخش قدس جايزه به شعرهايي تعلق گرفته كه با موضوع مقاومت در سطح بين الملل به مسائل لبنان، فلسطين، عراق و افغانستان پرداخته شده است.
دبير علمي كنگره سراسري شعر دفاع مقدس گفت: جايزه زنده ياد سلمان هراتي آثار شاعران در بخش كودك و نوجوان و جايزه ادبي زنده ياد قيصر امين پور از بخش هاي ديگر اين جشنواره بود.
وي بيان داشت: در هر رشته سه تن از شاعران برگزيده شده و در مجموع 12 نفر برگزيده اين كنگره هستند، البته در هر بخش از يك شاعر تقدير شده است.
محقق گفت: آثار رسيده به دبيرخانه هاي استاني كنگره توسط داوران مورد بررسي قرار گرفته و برگزيدگان اين بخش براي رقابت كشوري به تهران دعوت شده اند و در تهران اسامي شاعران حذف و آثار كدگذاري شده و با اين شرايط براساس معيارهاي مرسوم جشنواره هاي شعر، آثار مورد قضاوت قرار گرفته است.

 



نماينده مجلس شوراي اسلامي خبر داد افزايش چشمگير بودجه وزارت رفاه در سال آينده

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: بودجه سال آينده وزارت رفاه 295 درصد افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري فارس نادر قاضي پور گفت: خوشبختانه رشد خوبي در بودجه 89 وجود دارد و اين نشان مي دهد كه دولت نگاه مثبت و ويژه اي به وزارت رفاه دارد.
وي افزود: با تعيين وضعيت ادغام وزارتخانه رفاه و كار اين دو وزارتخانه از بلاتكليفي آزاد شوند.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه ادغام وزارتخانه رفاه با وزارتخانه كار در حرف باقي مانده است و با توجه به اين ميزان افزايش بودجه وزارت رفاه، كسري بودجه اين وزارت جبران مي شود، تصريح كرد: در بودجه 89 وزارت رفاه، اعتبارات برخي از دستگاه هاي حمايتي از جمله بهزيستي و سازمان بازنشستگي افزايش خوبي پيدا كرده است.
قاضي پور با اشاره به اينكه در ادغام اين دو وزارتخانه مشكلي ديده نمي شود، گفت: در حال حاضر بودجه وزارت تامين اجتماعي تعيين نشده است و نمي توان در مورد بودجه اين وزارت بحث كردوي به بيان اينكه مجلس در ماه هاي آخر سال مشغله دارد، افزود: اين موضوع در سال آينده پيگيري مي شود.
اين مقام مسئول ادامه داد: اهتمام جدي مجلس براي ادغام وزارت رفاه و وزارت كار وجود دارد، اما مجلس در اين مورد منتظر اقدام دولت است.
قاضي پور با اشاره به اينكه در گذشته دو بحث در مورد ادغام وزارت رفاه با كار و يا وزارت رفاه با بهداشت شده بود، اظهار داشت: در حال حاضر بحث ادغام وزارت رفاه به شكل كامل با وزارت كار مطرح است كه بخشي از وظايف وزارت رفاه در وزارت كار قابل گنجايش نيست و بايد مطالعات بيشتري در اين زمينه انجام شود.
وي در ادامه با تاكيد بر برطرف ساختن مشكلات جامعه كارگري تصريح كرد: با توجه به اينكه تمام وزارتخانه ها با جامعه كارگري در ارتباط هستند بايد مشكلات اين قشر بي ادعاي جامعه نيز به دست تمام مسئولان كشور حل شود.

 



با پيام رئيس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي مراسم نكوداشت محتشم كاشاني در كاشان برگزار شد

كاشان- خبرنگاركيهان:
نخستين مراسم نكوداشت محتشم كاشاني، مديحه سرا و شاعر برجسته ايران با حضور 200نفر از اساتيد و مداحان كشور در كاشان برگزار شد.
در اين مراسم كه با عنوان آيين برخوان غم در سينما بهمن كاشان برگزار شد، افزون بر معرفي شخصيت علمي و ادبي محتشم كاشاني، شماري از حاضران اشعار اين شاعر بزرگ را خواندند.رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي در پيامي خطاب به اين مراسم، برگزاري نكوداشت محتشم كاشاني را كاري شايسته توصيف كرد.
در پيام دكتر غلامعلي حداد عادل آمده است: «محتشم مانند خورشيدي در ميان ستارگان شهر كاشان مي درخشد. شهرت فراوان محتشم نه فقط بر اثر ذوق شاعري و طبع لطيف و زبان فصيح و بليغ اوست بلكه ناشي از سروده هاي فاخري است كه وي در مرثيه سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) سروده است.»
كمال الدين علي محتشم كاشاني از معروف ترين شعراي دوره صفوي است كه در آغاز سده دهم هجري و همزمان با پادشاهي شاه طهماسب صفوي در كاشان به دنيا آمد و در نوجواني به مطالعه علوم ديني و ادبي معمول زمان خود پرداخت و اشعار شعراي قديمي ايران را با دقت بررسي كرد.
محتشم فنون شاعري را از صدقي استرآبادي فرا گرفت و خود شاگرداني مانند تقي الدين محمدحسيني صاحب خلاصه الشعار، صرفي ساوجي، وحشتي جوشقاني و حسرتي كاشاني را پرورش داد.

 



فرمانده ناوگان دريايي جنوب كشور: ناوشكن سبلان و خارك 20 اسفند عازم خليج عدن مي شود

فرمانده ناوگان دريايي جنوب گفت: ناوشكن سبلان و خارك در قالب ناوگروه اعزامي هفتم در تاريخ 20 اسفندماه جاري به خليج عدن اعزام مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، امير دريادار اميراشكان ظهر ديروز در آئين استقبال از پرسنل ناوگروه اعزامي ششم به خليج عدن كه با حضور مقامات نظامي، انتظامي و مذهبي استان هرمزگان صورت گرفت، اظهار داشت: ناوگروه هاي اعزامي نداجا در طول 256 روز 28 هزار مايل دريايي را پيموده و در اين راستا به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته اند.
وي با بيان اينكه ناوگروه هاي اعزامي علاوه بر انجام ماموريت محوله خود داراي دستاوردهاي متعدد ديگري نيز هستند، اظهار داشت: عقيم گذاشتن پروژه ايران هراسي در منطقه مسئله اي است كه مسبب آن حضور ناوگروه هاي ارتش در منطقه است.
فرمانده ناوگروه دريايي جنوب گفت: القاي پيام صلح و دوستي ملت ايران نه تنها به كشورهاي منطقه بلكه به نيروهاي ائتلاف حاضر در خليج عدن نيز امروزه توسط نداجا محقق شده است.
اشكان با بيان اينكه در زمان ماموريت ناوگروه هاي ارتش حدود 60 شناور تجاري و نفتي تحت حمايت و اسكورت قرار گرفته اند، اظهار داشت: تحقق نمايش راستين شعار استقلال آزادي جمهوري اسلامي در آب هاي بين المللي از ديگر دستاوردهاي حضور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه ناامن خليج عدن است.
گفتني است تاكنون 6 ناوگروه متشكل از ناوشكن ها، ناوها و ناوهاي لجستيكي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در راستاي تامين امنيت خطوط تجاري دريايي ايران به خليج عدن اعزام شده است كه در حال حاضر ناوگروه ششم در آن منطقه حضور دارد.

 



فرمانده نيرو: نهضت قطعه سازي در نيروي هوايي قوت گرفته است

دزفول - خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي هوايي ارتش گفت: نهضت قطعه سازي در نيروي هوايي ارتش قوت گرفته و كارهاي بزرگي در اين نيرو در جهت خودكفايي و پيشرفت انجام شده است.
امير «حسن شاه صفي» در آيين جشن فارغ التحصيلي خلبانان پايگاه چهارم شكاري دزفول افزود: پيشرفت در نيروي هوايي به مرحله اي رسيده كه اكنون ما كارهاي زيادي را مي توانيم انجام دهيم.
وي ساخت دستگاه شبيه ساز هواپيما در اصفهان، ساخت بمب هاي ليزري و راه اندازي وسايل عملياتي را از ديگر كارهاي مهم انجام شده در اين نيرو اعلام كرد. شاه صفي افزود: طي سال هاي اخير جهاد خودكفايي معاونت آماد و پشتيباني اين نيرو تعدادي از هواپيماهاي زمين گير را بازسازي و آماده پرواز كردند.
در اين مراسم لوح يادبود و جوايز نقدي به كاركنان نيروي هوايي پايگاه چهارم شكاري دزفول اهدا شد.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهوري مرحله اول تصفيه خانه خرم آباد به بهره برداري رسيد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
مرحله اول تصفيه خانه خرم آباد با حضور معاون اول رئيس جمهوري به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم كه وزير نيرو حضور داشت مرحله دوم فاضلاب اين شهر نيز به بهره برداري رسيد. كار ساخت مرحله اول تصفيه خانه تمام اتوماتيك آب آشاميدني خرم آباد در سال 79 آغاز شد و تاكنون مبلغ 220 ميليارد ريال هزينه براي تكميل آن صرف شده است. ظرفيت اين تصفيه خانه 75 هزار مترمكعب است كه نياز 270 هزار نفر از جمعيت اين شهر را برطرف مي كند و با بهره برداري از مرحله دوم تصفيه خانه، بقيه جمعيت خرم آباد از آب آشاميدني تصفيه شده استفاده مي كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان از خرم آباد، مرحله دوم تصفيه خانه آب آشاميدني خرم آباد تا حداكثر چهار سال آينده به بهره برداري مي رسد.
بر اساس اين گزارش، معاون اول رئيس جمهوري در جلسه كارگروه ويژه رفع موانع توسعه و عمران لرستان از تخصيص 200 ميليارد تومان اعتبار براي ايجاد 120 هزار فرصت شغلي در لرستان خبر داد و گفت: در اين جلسه 50 مصوبه به امضا رسيد كه اين مصوبات ظرف يك هفته براي اجرا به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ مي شود.
وي گفت: برخورداري لرستان از مزاياي مناطق محروم، اختصاص 60 ميليارد ريال براي تكميل مصلاها و مساجد استان، احداث موزه باستان شناسي در لرستان سرمايه گذاري در صنعت گردشگري، حل مشكل نقدينگي بنگاه هاي اقتصادي و طرح هاي زودبازده از جمله بخش هاي كشاورزي و دامداري، ايجاد پنج رشته تخصصي پزشكي در لرستان، تخصيص 200 ميليارد ريال به بهسازي و احداث راه هاي روستايي، تقويت و توسعه راه آهن لرستان با تخصيص 200 ميليارد ريال، اختصاص 200 ميليارد ريال به ساخت مسكن در استان علاوه بر اعتبارات مصوب قبلي، تأمين اعتبار تكميل بيمارستان شهيد رحيمي تا سه ماه اول سال 89 از جمله مصوبات اين كارگروه است.

 



اخبار ادبي و هنري

دادستان تهران: بازداشت پناهي غيرسياسي است
دادستان تهران اعلام كرد كه بازداشت جعفر پناهي كارگردان سينما به دلائلي غيرسياسي انجام شده و در مظان ارتكاب برخي جرايم بوده.
دادستان تهران با تاييد خبر بازداشت جعفر پناهي اعلام كرد كه اين بازداشت جنبه سياسي ندارد. به گزارش خبرگزاري سينما، دكتر عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه 3 تهران در جمع خبرنگاران درباره علل بازداشت جعفر پناهي توضيح داد كه بازداشت وي به علت هنرمند بودن ايشان نيست و جنبه سياسي نيز ندارد. ايشان در مظان ارتكاب برخي جرايم بوده كه گزارش شد و به همراه يك نفر به دستور قاضي پرونده دستگير شد و تحقيقات ادامه دارد.
گفتني است، منابع خبري پيش از اين گزارش داده بودند كه پناهي در حين يك مهماني در منزلش بازداشت شده بود.
انتقاد از دستمزد بالاي رئيس بي بي سي
رئيس سابق بي بي سي نسبت به حقوق بالاي جانشين خود اعتراض كرد. گرگ دايك در گفت وگوي اخير خود با هدف قرار دادن مارك تامپسون، مديرحال حاضر بي بي سي، تاكيد كرد كه اين حقوق براي كاركنان بي بي سي غيرقابل تصور است. وي افزود: نحوه مديريت در اين شبكه باعث شده است كه بسياري از كارمندان همكاري خود را با بي بي سي قطع كنند. او با اعتقاد بر اين كه حقوق 800هزار پوندي براي رئيس بي بي سي زياد است، ادامه داد: مارك تامپسون دو برابر مبلغي كه من به عنوان حقوق دريافت مي كردم را دريافت مي كند و اين مساله اعتراض كاركنان بي بي سي را برانگيخته است. به گزارش ايسنا، در جريان برگزاري جشنواره راديويي ناتينگهام نيز دستمزد بالاي مديرعامل بي بي سي مورد انتقاد قرار گرفته بود. جرمي هانت، مسئول امور رسانه و ورزش وزارت فرهنگ انگلستان و عضو پارلمان با حضور در جشنواره راديو 2009 اعلام كرده بود، مارك تامپسون، مديرعامل بي بي سي درآمد سالانه بسياري زيادي دريافت مي كند.
مستند جنايت هاي ريگي ساخته مي شود
مستندي از جنايت هاي «عبدالمالك ريگي» تروريست مورد حمايت آمريكا و انگليس به كارگرداني منصور فروزش ساخته مي شود.
فروزش درباره اين مستند گفت: با توجه به اينكه تاكنون آثار زيادي در مورد زندگي تروريست ها و جنايتكاران بزرگ دنيا در قالب هاي مختلفي ساخته شده و سازندگان اين آثار درصدد شناساندن آنها به دنيا بوده اند، لازم است تا هنرمندان نيز درخصوص جنايتكاران جديدي مانند «عبدالمالك ريگي» و گروه او، وارد عمل شوند و نگذارند تا جهان و مخاطبان جهاني به راحتي از كنار اين مسائل بگذرند تا جهانيان بدانند كه كشورهايي مانند ايران در طول تاريخ خود ضربات بزرگي از تروريسم متحمل شده اند.
وي در ادامه به فارس افزود: در اين خصوص قصد دارم فيلمي در قالب مستند يا داستاني درخصوص شخصيت، پيشينه و جنايت هاي «عبدالمالك ريگي» يا گروه تروريستي «جندالله» بسازم و به نظر اينجانب هر آزاده اي در دنيا بايد با سلاح تفكر به جنگ تروريسم برود.
سريال حضرت موسي(ع) توسط سلحشور توليد مي شود
كارگردان مجموعه تلويزيوني «يوسف پيامبر(ع)» گفت: به زودي نگارش گروهي فيلم نامه سريال موسي كليم الله آغاز مي شود.
فرج الله سلحشور، با اشاره به اينكه نگارش فيلمنامه پروژه عظيم حضرت موسي(ع) توسط گروهي از نويسندگان زير نظر گروه تحقيق، مشاوران و نقد و بررسي به زودي آغاز خواهد شد، اظهار داشت: هنوز نويسندگان و ساير عوامل ساخت اين مجموعه مشخص نشده است. وي افزود: براساس آماري كه به ما ارائه شد، قريب به 2 ميليارد نفر، سريال مردان آنجلس- كه قصه قرآني اصحاب كهف بود- را ديده اند اين در حالي است كه آمار بينندگان سريال يوسف از اين تعداد نيز گذشته است.
حمايت از نويسندگان پاسدار در مراحل نشر و فروش آثار
مسئول معاونت تبليغات و فرهنگ سازماني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: نويسندگان پاسدار از مراحل اوليه نشر كتاب، مورد حمايت سپاه قرار خواهند گرفت و بخشي از كتاب هاي آنان نيز خريداري خواهد شد. سردار محمدعلي آسودي، در گفت وگو با خبرگزاري كتاب اظهار داشت: نخستين همايش دو سالانه «نخبگان فرهنگي سپاه» با هدف تجليل از پاسداران اهل قلم، هنر و قرآني شكل گرفته و در فضايي بالاتر از همايش «پاسداران اهل قلم» فعاليت خواهد كرد. آسودي در ادامه به تشريح اهداف كلان معاونت تبليغات و فرهنگ سازماني سپاه پاسداران از برپايي همايش «نخبگان فرهنگي سپاه» پرداخت و افزود: راه اندازي «كانون نخبگان سپاه»، ايجاد ارتباط متقابل مسئولان سپاه پاسداران و نخبگان و حمايت از آنان، مهم ترين اهداف ما از برگزاري همايش «نخبگان فرهنگي سپاه» اند. مراسم تقدير از برگزيدگان نخستين همايش دو سالانه «نخبگان فرهنگي سپاه»، ساعت 8 صبح روز دوشنبه 17 اسفند 88 به همت اداره تبليغات و فرهنگ سازماني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مجتمع فرهنگي غدير آغاز مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14