(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 اسفند 1388- شماره 19602
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايران و افغانستان منافع و دشمنان مشترك دارند
شليك موشك هوشمند از عرشه ناو شكن جماران
آيت الله مصباح يزدي: فراهم نكردن زيرساخت هاي بنيادين علت عقب ماندگي علوم انساني است
در پي وقوع زلزله در تركيه احمدي نژاد به عبدالله گل تسليت گفت
چشم به راه سپيده
رهبر انقلاب با كمك 20 ميليون توماني در جشن نيكوكاري شركت كردند
ايران 3 برابر سطح جهاني تبخير آب دارد
تشييع پيكر استاد توحيدي در زواره
توليد سالانه 48 هزار تن قارچ خوراكي در كشور
امام جمعه اهل سنت نگور چابهار: وحدت شيعه و سني در ايران الگو است
رئيس مركز ملي فرش كشور: هر سال 5 ميليون متر مربع قالي ايراني بافته مي شود
وزير راه و ترابري: احداث راه هاي روستايي جزو مطالبات مردم است
نماينده ولي فقيه در سپاه: مردم در حوادث پس از انتخابات چهره واقعي برخي را شناختند
آيت الله مكارم شيرازي: مرجعيت همواره حامي نظام و رهبري بوده است
با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي انجام شد بهره برداري از دو پروژه عمراني در بندرلنگه



در ديدار احمدي نژاد و كرزاي تاكيد شد
 ايران و افغانستان منافع و دشمنان مشترك دارند

رئيسان جمهور دو كشور ايران و افغانستان با تاكيد بر اين مطلب كه تهران و كابل داراي منافع و دشمنان مشترك هستند گفتند: سرنوشت دو كشور و دو ملت در طول تاريخ به هم گره خورده است.
دكترمحمود احمدي نژاد ديروز كه در راس هيئتي وارد كابل شد و مورد استقبال همتاي افغاني خود قرا رگرفت در گفت وگوي دوجانبه مسايل منطقه اي را مورد بررسي قرار داد.
احمدي نژاد با اشاره به اشتراكات فرهنگي و تاريخي گفت: حتي داراي منافع و دشمنان مشترك هستيم و بايد براي رفع هرگونه مشكل و در تمامي عرصه ها سطح همكاري هاي مشترك به سرعت گسترش يابد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه بيگانگان نمي خواهند افغانستان آزاد شود و بتواند خودش را اداره كند، اظهار داشت: مردم افغانستان ساليان درازي است كه در سختي به سر مي برند و بيگانگان با دخالت هاي خود به دنبال آن هستند كه نگذارند افغانستان جايگاه واقعي اش را پيدا كرده و به پيشرفت و امنيت برسد.
رئيس جمهور اضافه كرد: مطمئن هستيم، مردم افغانستان بالاخره بر مشكلات غلبه خواهند كرد و جمهوري اسلامي ايران همواره در اين مسير در كنار مردم و دولت افغانستان خواهد بود و از حقوق آنها حمايت مي كند.
ريگي را آمريكا
به افغانستان آورد
رئيس جمهور در كنفرانس خبري مشترك با كرزاي هم شركت كرد و در پاسخ به سوالي كه نقش ايران را در تامين امنيت افغانستان ضعيف خواند، گفت: ما در تخريب امنيت افغانستان سهمي نداشتيم اما در تامين امنيت تلاش داريم تا نقش خود را بيشتر كنيم.
احمدي نژاد افزود: معناي نقش داشتن در تامين امنيت تنها حضور نظامي نخواهد بود.
احمدي نژاد در مورد حضور ريگي در افغانستان گفت: حضور ريگي در افغانستان ربطي به دولت افغانستان ندارد بلكه ريگي به عنوان يك تروريست به خاطر اهداف خود به هر كشوري سفر مي كرد.
رئيس جمهور افزود: آمريكا ريگي را بدون اطلاع مردم افغانستان وارد اين كشور كرد و براي وي مدارك جعلي افغان تهيه كرده بود.
وي در پاسخ به سوالي كه اشاره داشت به سخنان وزير دفاع آمريكا مبني بر دو پهلو رفتار كردن ايران در زمينه افغانستان گفت: ايران دوگانه رفتار مي كند يا آمريكا، نتيجه مبارزه با تروريست آمريكا را در افغانستان مقايسه كنيد با مبارزه با تروريست ايران، ما تنها با روش هاي اطلاعاتي توانستيم كه تروريست را دستگير كنيم در حالي كه آمريكا با اين همه امكانات در افغانستان هيچ دستاوردي نداشته است.
دكتراحمدي نژاد در اين رابطه تصريح كرد: دنيا مشاهده كرد كه چگونه دشمنان، تروريست جنايتكاري را كه بيش از 450 نفر را كشته و مجروح نمود با حمايت و پشتيباني هاي مالي و اطلاعاتي به عنوان قهرمان معرفي مي كرد.
رئيس جمهور مردم افغانستان را شجاع، با غيرت و صبور دانست كه از اصالت افغانستان دفاع خواهند كرد.
كرزاي: ايران پشتيبان افغانستان است
وي در پايان مجدداً پيروزي حامد كرزاي در انتخابات رياست جمهوري افغانستان را به ملت و دولت افغانستان تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد؛ افغانستان جايگاه واقعي خودش را در منطقه و جهان به دست آورد.
حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان نيز در اين نشست خبري ضمن تشكر از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از ملت افغانستان، گفت: ملت بزرگ ايران همواره پشتيبان ملت و دولت افغانستان بوده است.
وي با اشاره به حضور افغاني ها در ايران و كمك هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي آموزش، راه و برق رساني، تصريح كرد: روابط ايران و افغانستان در حال تحكيم و تعميق است.
كرزاي با بيان اينكه افغانستان همواره خواهان دوستي و گسترش روابط با ايران است، گفت: ملت و دولت افغانستان اجازه نخواهد داد كه از خاك كشورشان براي تعرض به ديگر كشورهاي منطقه استفاده شود.
كرزاي همچنين خاطرنشان كرد: ما از پيشرفت هاي ايران در عرصه هاي گوناگون خوشحاليم و از اينكه هر روز در حوزه هاي مختلف به پيشرفت دست مي يابد، سرمشق و الگو مي گيريم.
گيتس: سفر احمدي نژاد
به افغانستان آزاردهنده است
خبرگزاري آسوشيتدپرس در واكنش به سفر احمدي نژاد به كابل به نقل از گيتس وزير دفاع آمريكا اين سفر را آزاردهنده خواند.
رابرت گيتس كه در افغانستان به سر مي برد ديروز در پاسخ به پرسشي در خصوص سفر رئيس جمهور كشورمان به اين كشور گفت: اين مسئله به طور حتم آزاردهنده است. گيتس پيش از اين نيز ايران را به بازي دوگانه در افغانستان از طريق تلاش از يك سو براي جذب دولت افغانستان و از سوي ديگر تضعيف تلاش هاي آمريكا و ناتو از طريق كمك به طالبان متهم كرده است.
نقش حياتي ايران در حل مشكلات افغانستان
شبكه تلويزيوني بي بي سي هم با تاكيد بر اين مطلب كه نقش ايران در حل و فصل سياسي كشمكش افغانستان حياتي است گفت: افغانستان براي هرگونه حل و فصل سياسي اين كشور با طالبان به كمك همسايگان خود و بويژه ايران نيازمند است.
بي بي سي افزود: احمدي نژاد در حالي با كرزاي ديدار مي كند كه وي بارها خواستار خروج سربازان خارجي از افغانستان شده است.
در اين رابطه سامرويل خبرنگار اين شبكه تلويزيوني تاكيد كرد: ايران از هر زاويه كه نگاه شود هم بخشي از مشكل و هم بخشي از راه حل مسئله افغانستان است.
وي تصريح كرد: هيچ شكي نيست كه اگر قرار است راه حلي براي مسئله افغانستان پيدا شود و دولت افغانستان با طالبان به صلح برسد ايران نيز در كنار پاكستان بايد در ميز مذاكره باشد بنابراين امروز روز پرمشغله اي براي كرزاي در كابل است زيرا پس از مذاكراتش با احمدي نژاد براي ديداري دو روزه عازم پاكستان خواهد شد.

 



شليك موشك هوشمند از عرشه ناو شكن جماران

فرمانده نيروي دريايي ارتش، برد مناسب و موثر، هوشمند بودن، دقت بسيار بالا در رهگيري هدف و قدرت انهدام چشمگير را از ويژگي هاي مهم موشك نور دانست.
امير دريادار «حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش، ساعت دقيق شليك موشك هوشمند نور را از عرشه ناوشكن جماران، 10 و 32 دقيقه و 20 ثانيه اعلام كرد.
وي افزود: صبح روز سه شنبه ناوشكن جماران در منطقه دوم ولايت جاسك و دلتا 80 مستقر و پس از آن، اين منطقه به وسعت 120 در 40 مايل دريايي يعني 220 در 70 كيلومتر قرق شد و جماران موشك هوشمند نور خود را با موفقيت به سمت هدفش شليك كرد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، برد مناسب و موثر، هوشمند بودن، دقت بسيار بالا در رهگيري هدف و قدرت انهدام چشمگير را از ويژگي هاي مهم موشك نور خواند و افزود: جماران طي روزهاي اخير با تيراندازي هاي مختلف، سلاح هاي خود را آزمايش كرد و پس از آن براي پرتاب موشك آماده شد و در يك تمرين دريايي موشك هوشمند خود را شليك كرد.
دريادار سياري، جماران را نشانه اراده، اقتدار، فناوري و عشق به اسلام و ميهن اسلامي نخبگان علمي كشور در مراكز علمي و دانشگاهي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خواند و تاكيد كرد: يكي از قابليت هاي ويژه ناوشكن جماران، امكان حمل و شليك انواع موشك هاي سطح به سطح و سطح به هوا است.
وي گفت: ناوشكن جماران همچنين قابليت شليك انواع اژدرهاي دريايي براي مقابله با اهداف زيرسطحي را نيز دارد.
سياري از شليك اژدرهاي كاملا هوشمند نصب شده در ناوشكن ايراني جماران در آينده نزديك خبر داد و گفت: اين اژدرها قدرت رهگيري بسيار بالايي دارد و پس از شليك هدف را صددرصد منهدم مي كند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش تاكيد كرد: ساخت جماران پيامي جز صلح و دوستي ندارد، چرا كه ساخت اين ناوشكن به كشورهاي منطقه اين پيام را مي دهد كه خودمان مي توانيم براي برقراري امنيت منطقه، دست به دست هم دهيم و نيازي به حضور بيگانگان نداشته باشيم.

 



آيت الله مصباح يزدي: فراهم نكردن زيرساخت هاي بنيادين علت عقب ماندگي علوم انساني است

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: دليل عقب ماندگي در علوم انساني عدم به وجود آوردن زيرساخت هاي بنيادين به دليل نبود منافع مادي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي سه شنبه شب در همايش رونمايي از نرم افزارهاي معجم موضوعي شرح المواقف و معجم موضوعي منابع منطق كه در سالن همايش هاي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني قم برگزار شد در سخناني اظهار داشت: اهميت استفاده از نرم افزارهاي اسلامي در تحصيل، تدريس و پژوهش بر كسي پوشيده نيست.
وي افزود:پيش از اين تحقيق در علوم مختلف اسلامي زمان و انرژي زيادي از محققان مي برد، اما امروزه با كمك اين پيشرفت هاي نوين، هزاران ساعت از عمر هزاران محقق صرفه جويي مي شود و آنها مي توانند حوزه پژوهشگري خود را گسترش دهند.
مدرس خارج فقه حوزه علميه قم گفت: تهيه نرم افزارهاي گوناگون اسلامي خدمت بزرگي است كه مي تواند بيش از پيش تلاش محققان و عالمان دين را به منصه ظهور برساند.
مصباح يزدي همچنين تصريح كرد: پيشرفت هاي چشمگير در علوم مختلف در جهان به دليل فراهم آمدن زمينه هاي توسعه و انجام كارهاي بنيادين در گام نخست است.
وي تأكيد كرد: با ايجاد زيرساخت هاي لازم و انجام كارهاي بنيادين علمي در علوم مختلف، مي توان پيشرفت توسعه را سرعت بخشيد، تا جايي كه تا چند سال آينده را نيز نمي توان پيش بيني كرد.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني دليل عقب ماندگي در علوم انساني را عدم به وجود آوردن زيرساخت هاي بنيادين به دليل نبود منافع مادي دانست و گفت: پايه گذاري اسباب توسعه علوم مختلف همانند غرس يك نهال است كه پس از مدتي به يك درخت تنومند با ميوه هاي بسيار تبديل مي شود.
آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان كرد: اميدواريم امروزه محققان و تلاشگران عرصه علوم اسلامي اولويت هاي جامعه را انتخاب كرده و در مسير خدمت به مكتب اهل بيت (ع) استقامت بورزند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ميزان اثرگذاري كارها در محيط پيرامون را وابسته به ميزان پاكي و خلوص نيت افراد دانست و گفت: همه بايد تلاش كنيم تا كارهايمان را تنها براي رضاي خداوند متعال انجام دهيم، زيرا يك كار كوچك با نيت خالص ارزشي به مراتب بيشتر از كارهايي بزرگ ولي با نيات غيرالهي دارد.
مدرس خارج فقه حوزه علميه قم گفت: خداوند متعال اين قدرت را به انسان ها عطا كرده است كه كارهاي به ظاهر كوچك و كم ارزش خود را با نيت پاك و الهي، باارزش ساخته و از بركات آن بهره مند شوند.
آيت الله مصباح يزدي در پايان تصريح كرد: اگر براي انجام كارها تنها رضاي الهي را در نظر بگيريم، ديگر تشويق و يا تكذيب ديگران برايمان اهميتي نداشته است و از آن هراسي نداريم.

 



در پي وقوع زلزله در تركيه احمدي نژاد به عبدالله گل تسليت گفت

رئيس جمهور كشورمان در پيامي به عبدالله گل كشته و مجروح شدن تعدادي از مردم تركيه در زلزله اخير را تسليت گفت.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين پيام ضمن ابراز تاثر و همدردي به ملت و دولت كشور تركيه نوشت: از خداوند متعال، غفران و رحمت الهي براي كشته شدگان و شفاي عاجل مجروحان، صبر و شكيبايي بازماندگان و عزت و سعادت دولت و ملت دوست و برادر تركيه را مسئلت دارم.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
استخاره با گناه
درس خوان حوزه ي چشم تو بودم سال ها
استخاره با نگاهت مي گشودم سال ها
نه خبر از آفرينش بود و نه برنامه اي
از همان هنگام در فكر تو بودم سال ها
خود نمي دانستم اما ناخودآگاه از ازل
من ترا در شعرهايم مي سرودم سال ها
از بهشت حسن خود سيبي تعارف كن كه من
عاشقت بودم زماني كه نبودم سال ها
تا ببوسم خاك پايت را بهانه ساختم
سجده ي شكر خدا را در سجودم سال ها
ابر بغض آلود هستم، گريه شغل دائمم
عشق اگر يارم نمي شد، دود بودم سال ها
باز دنبال تو هستم مثل سايه، مثل باد
مرغ بادم بر فراز و در فرودم سال ها
روزي اي دريا! به دامان تو دستم مي رسد
سينه خيز دشت و دره، مثل رودم سال ها
آينه از ديدن من بارها جا خورده است
با وجود اينكه در گفت و شنودم سال ها
سيدجلال موسوي
بهانه
بي لطف تو از عالم و آدم سيرم
چون طفل بهانه تو را مي گيرم
ديدار رخ تو زنده مي داردمان
گر روي زمن نهان كني مي ميرم
داود محمدي
چشمان من هنوز...
چند مهره بيشتر نمانده
تا دور چندم تسبيح
زير انگشت هاي مادر
از نام تو سنگين
مي افتد
در خيسي چشمهام
كه خيره مانده به ماه
پشت پنجره ي شب
صدايت مي كند:
كي مي رسي؟
كه مهره ي آخر، هميشه در
افتادنش به نام تو،
تعجيل مي كند
اما هنوز...
¤ ¤ ¤
تا دور بعدي تسبيح
ماه
از چشم شب مي افتد و چشمان من،
هنوز...
نگار سادات حسيني

 



رهبر انقلاب با كمك 20 ميليون توماني در جشن نيكوكاري شركت كردند

حضرت آيت الله خامنه اي مبلغ دويست ميليون ريال جهت كمك به افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و خانواده هاي نيازمند اختصاص دادند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، همزمان با جشن نيكوكاري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي مبلغ دويست ميليون ريال جهت كمك به افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و خانواده هاي نيازمند اختصاص دادند.
اين مبلغ به حساب 3333 كميته امداد امام خميني(ره) نزد بانك ملي ايران واريز شد.
استقرار 15 هزار پايگاه جشن نيكوكاري در سراسر كشور
15 هزار پايگاه كميته امداد و نيروي مقاومت بسيج و 80 هزار مدرسه امروز در سراسر كشور به جمع آوري كمكهاي مردمي مي پردازند.
كميته امداد امام خميني(ره) با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: سه هزار و 500 پايگاه در استان تهران و 50 پايگاه اصلي در شهر تهران مستقر مي شوند تا اقدام به جمع آوري كمكهاي مردمي كنند.
براساس اين گزارش، برنامه هاي اين روز از پايگاه هاي حسينيه ارشاد، امامزاده صالح(ميدان تجريش)، مسجد النبي (ميدان نبوت)، حضرت عبدالعظيم به طور ويژه برگزار مي شود و هيچگونه مراجعه اي به منازل صورت نخواهد گرفت.
بنابر اعلام اين نهاد، افراد نيكوكار در سراسر كشور مي توانند كمك هاي نقدي خود را به شماره حساب ريالي 3333 كميته امداد نزد بانك ملي صادرات سپه وملت واريز كنند. همچنين حساب ارزي 333 بانك ملي شعبه پيام انقلاب اسلامي براي مشاركت ايرانيان خارج از كشور اختصاص دارد.
گفتني است، در جشن نيكوكاري سال گذشته بيش از 68 ميليارد ريال كمك هاي نقدي و غيرنقدي مردم نيكوكار ايران اسلامي به نيازمندان اهدا شد.

 



ايران 3 برابر سطح جهاني تبخير آب دارد

ساري- خبرنگار كيهان:
ميزان تبخير منابع آبي ايران معادل 3 برابر سطح جهاني آن است.
استاد دانشگاه منابع طبيعي مازندران با اعلام اين خبر در همايش جامع نگري در حوزه آبخيز و توسعه پايدار در ساري افزود: كشور ايران يك سوم بارش هاي جهاني را دارد.
دكتر علي سليماني با اشاره به پراكندگي بارش در كشور گفت: هم اكنون 30 درصد بارش ها در 75 درصد مناطق كشور صورت مي گيرد. همچنين 75 درصد بارش ها در فصل غيرزراعي رخ مي دهد و تنها 25 درصد بارندگي در كشور مربوط به فصول بهار و تابستان است.
اين استاد دانشگاه، گفت: در صورتي كه منابع آبي و حوزه آبخيز كشور به خوبي مديريت نشود با بحران آب مواجه خواهيم شد.

 



تشييع پيكر استاد توحيدي در زواره

زواره- خبرنگاركيهان:
پيكر استاد سيدعبدالعلي توحيدي زواره برادر استاد محيط طباطبايي با حضور قشرهاي مختلف مردم زواره تشييع و به خاك سپرده شد.
استاد سيدعبدالعلي توحيدي زواره پس از سالها خدمات فرهنگي و آموزشي روز دوشنبه در سن 85سالگي دار فاني را وداع گفت.
پيكر مرحوم توحيدي روز سه شنبه بر دوش قشرهاي مختلف مردم فرهنگ دوست زواره تشييع و در قبرستان اين شهر به خاك سپرده شد.
استاد توحيدي در سال 1303در شهر زواره به دنيا آمد. وي تحصيلات خود را تا كلاس ششم دبستان در اين شهر سپري كرد و پس از سربازي به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در مدارس بخش زواره به تعليم و تربيت دانش آموزان پرداخت.
وي در زمان حياتش اقدام به جمع آوري 3 هزار مقاله برادرش استاد محيط طباطبايي در 45 مجلد كرد و تا زمان مرگش مشغول تعليم و تربيت بود. از اين انديشمند زواره اي كتابخانه نفيس و باارزشي به يادگار مانده كه بنابر وصيتش قرار است كتاب هاي وي به كتابخانه مجلس شوراي اسلامي اهدا شود.

 



توليد سالانه 48 هزار تن قارچ خوراكي در كشور

تبريز- خبرنگار كيهان:
هر سال حدود 48 هزار تن قارچ خوراكي در كشور توليد مي شود و مصرف سرانه نيز 650 گرم است.
مدير باغباني جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق در تبريز گفت: ميزان مصرف سرانه قارچ، طي برنامه اول اقتصادي 150 گرم بود كه اكنون به 650 گرم به ازاي هر ايراني رسيده است.
سعدالله اسكندري افزود: هر سال هزار و 725 تن قارچ خوراكي در آذربايجان شرقي توليد مي شود، ضمن آن كه در اين استان 8 واحد قارچ صدفي با ظرفيت اسمي 2 هزار و 240 تن فعال هستند كه توليد سالانه واحدهاي فوق به هزار و 725 تن مي رسد.
وي تصريح كرد: مصرف قارچ خوراكي در آذربايجان شرقي، بيش از سرانه كشوري است و اين استان هر سال به 2 هزار و 880 تن قارچ نياز دارد كه حداقل يك هزار و 115 تن آن از ديگر استانها تأمين مي شود.
به گفته اسكندري، بانك ها براي پرداخت تسهيلات به توليد كنندگان قارچ، با تأييد انجمن قارچ كاران، مبادرت به مشاركت مي كنند.
مدير باغباني جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي يادآور شد: اسكو، عجب شير، هريس، ورزقان، تبريز، چاراويماق، كليبر، اهر، ملكان و بناب، در اولويت صدور مجوز توليد قارچ صدفي قرار دارند.

 



امام جمعه اهل سنت نگور چابهار: وحدت شيعه و سني در ايران الگو است

امام جمعه اهل سنت نگور شهرستان چابهار گفت: مسلمانان كشورهاي اسلامي جهان، وحدت و برادري شيعه و سني در ايران را به عنوان الگوي خود قرار مي دهند.
به گزارش ايرنا مولوي «عبدالرحمان عارفي» با بيان اين مطلب افزود: نمونه اتحاد و برادري ميان شيعه و سني ايران اسلامي در هيچ كجاي دنيا وجود ندارد.
وي با اشاره به برگزاري همايش بين المللي وحدت اسلامي در تهران كه همزمان با هفته وحدت برگزار شد، اظهار داشت: علماي شركت كننده در همايش وحدت بعد از ديدن اتحاد ملت ايران خواستار برگزاري اينگونه آيين ها در كشورهاي خودشان شدند.
مولوي عبدالرحمان عارفي اظهار داشت: با برگزاري اينگونه همايش ها علماي مسلمان سراسر دنيا گردهم مي آيند و رودررو به بيان مشكلات خود و چاره جويي براي آنها مي پردازند.
امام جمعه اهل سنت نگور گفت: بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين همايش چراغ راه همه مسلمانان جهان براي رسيدن به وحدت پايدار بود.
عارفي اظهار داشت: برگزاري همايش هاي مختلف براي تنوير افكار عمومي مسلمانان از چگونگي اهداف دشمنان اسلام و شناخت نسبت به اركان دين، تحكيم وحدت و شيوه هاي مقابله با دشمن در كشور ضروري است.

 



رئيس مركز ملي فرش كشور: هر سال 5 ميليون متر مربع قالي ايراني بافته مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز ملي فرش ايران گفت: هر سال 5 ميليون متر مربع قالي ايراني بافته مي شود.
«فيصل مرداسي» در حاشيه جشنواره گره زرين قالي آذربايجان در تبريز افزود: سالانه 8 هزار تن فرش به ارزش افزون بر 400 ميليون دلار صادر مي شود كه اميدواريم رقم صادرات در سال جديد به 500 ميليون دلار برسد.
وي با اشاره به ركود موجود در صنعت فرش در 10 سال گذشته، آن را از نظر زماني طولاني خواند و ضرورت خروج از ركود مزبور را مورد تأكيد قرار داد.
وي تصريح كرد: توليدات فرش ايران به آمريكا، اروپا و بخصوص آلمان، اوكراين، روسيه و كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر مي شود. ضمن آن كه وزن بازار بين المللي قالي از 40 هزار تن به 26 هزار تن كاهش يافته كه نزول 7 درصدي سالانه در مجموع مبادلات قالي است. وي تأكيد كرد: در صورت تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، آيين نامه خدمات درماني قالي بافان از سال 1389 به مورد اجرا گذاشته مي شود. در اين جشنواره از محمد ايجادي، ناصر علي پور، رحيم روفه گر، احدپورعلي، عبدالله نمازي، عين الله واحدي، حسين دهقان، عباس علي تقي زاده كمالي، جلال حضرت قلي زاده و امامي مركيه به عنوان فعالان عرصه فرش آذربايجان، تقدير و تجليل شد.

 



وزير راه و ترابري: احداث راه هاي روستايي جزو مطالبات مردم است

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
وزير راه و ترابري در سفر خود به هرمزگان در شهرستان بستك گفت: احداث راه هاي روستايي جزو مطالبات مردم از نظام است كه عدالت محوري را طلب مي كند.
حميد بهبهاني افزود: 100 روستاي بالاي 100 خانوار راه هاي روستايي آنها تكميل شده است.
وزير راه وترابري در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به اينكه شيعيان و سني هاي شهرستان بستك سال هاست كه با الفت ديرينه در كنار يكديگر زندگي مي كنند، اظهار داشت: تاكنون هيچ اختلافي ميان آنان مشاهده نشده است و به گفته رهبر معظم انقلاب، كساني كه سبب اختلاف شيعه و سني شوند جزو بيگانگان هستند. در اين مراسم مديركل اداره راه و ترابري استان هرمزگان با اشاره به پروژه هاي عمراني در بستك اظهار داشت: احداث كتابخانه و نمازخانه دانشگاه پيام نور اين شهرستان با 450 متر زيربنا با هزينه اي بالغ بر 300 ميليون تومان، 5 كيلومتر راههاي روستايي با مشخصات راه اصلي مطالعات آن انجام شده كه 12 ميليارد تومان ديگر نياز است تا سال آينده بخشي از مسير اجرايي و تكميل اعتبار شود.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه: مردم در حوادث پس از انتخابات چهره واقعي برخي را شناختند

نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: مردم در حوادث پس از انتخابات چهره واقعي و ماهيت اصلي برخي افراد را شناختند.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي در زمينه حوادث پس از انتخابات افزود: طي هفت تا هشت ماهه گذشته تجربيات بسياري به دست آمد، اين حوادث به تحليل دوجانبه نياز دارد تا مشخص شود كه اصل اين فتنه چه زماني، چگونه و توسط چه كساني شكل گرفت، از طرفي مشخص شود كه نقش عوامل داخلي و خارجي در اين فتنه ها چه بوده است.
وي تاكيد كرد: آنچه مهم است اينكه هنوز ابعاد فتنه براي برخي از اقشار روشن نيست و يك عده نگاهشان به عوامل و ريشه هاي فتنه و سرشاخه هاي فتنه متفاوت است.
نماينده ولي فقيه در سپاه اضافه كرد: به تدريج وقتي ابعاد فتنه روشن و روشنگري مي شود، در تجزيه و آناليز برخي مسائل روشن مي شود، در اين ميان نقش رهبر معظم انقلاب در ايستادگي، تبيين و روشنگري، برجسته و حساس است.
وي گفت: به دنبال آن برخي از خواص در تبعيت از رهبري زمينه روشنگري را ايجاد كردند و در نتيجه رويش ها ايجاد شد.

 



آيت الله مكارم شيرازي: مرجعيت همواره حامي نظام و رهبري بوده است

آيت الله مكارم شيرازي گفت: مرجعيت همواره در مسائل سياسي خدمت كرده است و در حال حاضر نيز حامي نظام و رهبري است.
به گزارش ايرنا آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد گفت: عدم تقواي رسانه اي در گوشه و كنار ديده مي شود و برخي ضمن تكيه بر شايعات قصد تخريب مرجعيت را دارند لذا مردم بايد مراقب شايعات ايجاد شده در باب مرجعيت باشند.
اين مرجع تقليد صبح روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: اخيرا شايعاتي درباره مرجعيت از سوي عوامل داخلي و خارجي درست مي شود كه روح مراجع هم از آن خبر ندارد.
وي اظهار داشت: مرجعيت يك نهاد است و از زمان غيبت كبري تاكنون حامي مردم و در خدمت آنان بوده است.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: دشمن قصد دارد مرجعيت را از داخل و خارج بكوبد و اين در حالي است كه نهاد مرجعيت بايد براي آينده و روزهاي سخت باقي بماند چرا كه در روزهاي مشكل، پناهگاهي براي نظام است.
وي تاكيد كرد: شايعه سازي يكي از اسباب جنگ رواني دشمن است و به اين دليل قرآن، شايعه سازان و شايعه افكنان را به سختي تهديد كرده است.

 



با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي انجام شد بهره برداري از دو پروژه عمراني در بندرلنگه

دو پروژه عمراني با حضور وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در استان هرمزگان به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرلنگه، فرماندار شهرستان بندرلنگه در مراسم افتتاح اين پروژه ها در جمع خبرنگاران گفت: اين دو پروژه شامل 27 واحد مسكن مهر با اعتبار 12 ميليارد ريال و مدرسه 15 كلاسه فرزانگان به اعتبار 8 ميليارد و 500 ميليون ريال است.
«محمدنور فردي» افزود: مسائل و مشكلات مردم بندرلنگه نيز در قالب 162 مصوبه در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در جلسه شوراي اداري اين شهرستان با حضور وزير مطرح شد.
وي اظهار داشت: بازديد از بيمارستان شهيد بهشتي و گلزار شهداي بندرلنگه در برنامه سفر ديروز وزير بهداشت به اين شهرستان قرار گرفته بود.
شهرستان بندرلنگه با حدود 100 هزار نفر جمعيت در 200 كيلومتري غرب بندرعباس قرار گرفته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14