(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 اسفند 1388- شماره 19603
 

ساخت شهربازي بزرگ كاشان آغاز شد
نوروز را در كنار زنده رود تجربه كنيد
ايران در كيهان
اختتاميه مسابقات سراسري قرآن بانوان كشور در مشهد برگزار شد
راه اندازي اتوبوس هاي شبانه در كاشان
اعزام 30 هزارنفر زائر همداني به مناطق عملياتي
امام جمعه اصفهان خواستار رونق مدارس علميه خواهران شد
معاون وزير صنايع خبر داد توليد 55ميليون تن فولاد در چشم انداز 20 ساله
اجراي مراحل پاياني پروژه رادار هواشناسي گيلان در كياشهر
فرمانده نيروي انتظامي كردستان بيان كرد فرهنگ سازي راه مبارزه با حوادث چهارشنبه سوري
زنده گيري و خريد و فروش سمندر لرستاني در خوزستان ممنوع شد



ساخت شهربازي بزرگ كاشان آغاز شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
كليات ساخت شهربازي بزرگ كاشان در پارك بزرگ اين شهرستان با حضور مسئولان شهر آغاز شد.
سعيد مدرس زاده، شهردار كاشان در اين مراسم گفت: اين شهربازي از سوي بخش خصوصي با 10 ميليارد ريال هزينه در زميني به مساحت 8 هزار مترمربع ساخته مي شود.
وي با اشاره به استفاده از بهترين امكانات و سالن ها در اين مجموعه، افزود: مرحله نخست شهربازي بزرگ كاشان در تابستان 89 و مرحله دوم آن در تابستان سال 90 به بهره برداري مي رسد.
وي ايجاد پارك و شهربازي را به عنوان يكي از نيازهاي مهم شهروندان دانست و خاطرنشان كرد: امكانات رفاهي تفريحي اين شهرستان در حد مطلوبي نيست و يكي از وظايف شهرداري تهيه و ايجاد امكانات در بخش هاي مختلف شهري است.
مدرس زاده با تأكيد بر لزوم مشاركت بخش خصوصي در ايجاد شهربازي در پارك ها تأكيد كرد و ساخت شهربازي با اعتبارات شهرداري را در شرايط كنوني زمانبر و حتي غيرممكن ذكر كرد.
به گفته وي هم اكنون بستر مناسب براي جلب سرمايه گذاري بخش خصوصي در بخش هاي مختلف كاشان فراهم است و سرمايه گذاران بخش خصوصي بايد از فرصت به دست آمده استفاده كنند.

 



نوروز را در كنار زنده رود تجربه كنيد

نوروز در چهار محال و بختياري با نوروزهاي سال هاي گذشته از جهت هوا و طبيعت بسيار متفاوت است چنانچه پيش از نوروز شكوفه هاي بادام و گردو در باغ هاي بي پايان زنده رود سر از پيراهن خود درآورده اند و به ميهمانان نوروزي خوش آمد مي گويند.
بازديد از استان چهارمحال وبختياري بدون ديدن تالاب چغاخور ناقص است. در ده كيلومتري امامزاده حمزه علي، تالاب زيبا و سحر انگيز چغاخور، در دامنه كوه كلارد با ارتفاع 3832 متري مي درخشد، اين تالاب بين المللي زيستگاه آبزياني چون ماهي كولي و كپور و پرندگان مهاجري چون لك لك، آنقوت و فلامينگو است.
براي سهولت در بازديد گردشگران و مسافران نوروزي از جاذبه هاي گردشگري، تاريخي و زيارتي استان چهار محال وبختياري 6 مسير مشخص شده است.
مسير شماره يك
اگر در مسير شماره يك شهركرد-مركز استان هستيد به طرف شهر سامان حركت كنيد. در بين راه خانه تاريخي ستوده، خانه آزاده و مسجد جامع حاج محمد رضاخان چالش تري را در چالش تر ببينيد. در چالش تر سراغ كارگاههاي قالي بافي و ساخت قفل هاي ظريف و دست ساز را بگيريد و دقايقي خيالات خود را به دست تار و پود و نقشهاي اصيل (بي بي باف، كف ساده، خشتي، ترنج، سرو و كاج) اين ديار بسپاريد. پس از طي كردن 14 كيلومتر به شهر زيبا و ادب پرور سامان مي رسيد. سامان زادگاه اديبان و شاعراني چون دهقان و عمان ساماني است. آرامگاه دهقان ساماني با معماري خاص خود در اين شهر جلوه گري مي كند در 2 كيلومتري آن نيز پل تاريخي زمانخان قرار گرفته و زاينده رود پرخروش و شتابان از زير اين پل درگذر است. در اين مكان امكاناتي نظير رستوران، چايخانه سنتي، مسجد، سكو و سايبان جهت استراحت، فروشگاه، سرويس بهداشتي و پاركينگ مهيا شده است.
مسير شماره دو
در شهرستان شهركرد يك مسير گردشگري ديگر وجود دارد. فاصله 10 كيلومتري شهركرد تا هفشجان را طي كرده و از چشمه زنه ديدن كرده و سپس به طرف شمس آباد و شلمزار حركت كنيد. در شلمزار از چشمه زيباي اين شهر كه به درياچه شلمزار معروف است بازديد كنيد آنگاه مسير را تا شهر خراجي برگرديد و به طرف روستاي دزك برويد. در دزك از قلعه تاريخي امير مفخم ديدن كرده و راه دستگرد امامزاده را در پيش بگيريد و در دستگرد آدرس مسير روستاي سورك را گرفته و با طي كردن حدود 10كيلومتر از قلعه سردار جنگ واقع در روستاي سورك ديدن كنيد به دستگرد برگرديد و فاصله 30 كيلومتري دستگرد تا فرخ شهر را طي كنيد. در فرخ شهر از عصار خانه (كارگاه روغن كشي) و پارك استخر اين شهر بازديد كنيد.منطقه حفاظت شده تنگ صياد نيز در مجاورت اين شهر قرار دارد و داراي گونه هاي متعدد جانوري و گياهي حفاظت شده است.
مسير شماره سه
اگر مي خواهيد از ديدن جاذبه هاي طبيعي و زيباي شهرستان كوهرنگ لذت ببريد چندين مسير را مي توانيد انتخاب كنيد. اما بهترين مسير به اين شرح است كه فاصله 32 كيلومتري شهركرد تا فارسان را طي كنيد. اگر به ديدن آثار تاريخي تمايل داريد قبل از رسيدن به فارسان در سر يك سه راهي راه خود را به شهر جونقان كج كنيد از اين سه راهي تا جونقان تنها 15 كيلومتر راه است در جونقان قلعه سردار اسعد بختياري را مورد بازديد قرار داده و مسير را دور زده به فارسان برويد در 5 كيلومتري فارسان در كنار روستاي ده چشمه مجموعه طبيعي - تاريخي پير غار را ببينيد. چشمه هاي پرآبي كه آب همچون دانه هاي الماس و مرواريد از آن سرازير مي شود و آبشاري بلند و زيبا خلق كرده است و سرانجام كتيبه هاي تاريخي كه قسمتي از حوادث دوران مشروطيت را تداعي مي كند. در مجموع گردشگاه پير غار را تشكيل مي دهند. پس از ديدن پير غار به فارسان برگرديد و در جاه كوهرنگ حركت كنيد. 7 كيلومتر آن طرفتر شهر كوهپايه اي باباحيدر قرار دارد. باباحيدر دو امامزاده به نامهاي حيدربن مالك و سيدميراحمد دارد. فرش دست بافت باباحيدر از شهرت خاصي برخوردار است.
5 كيلومتر آن طرفتر شهرستان كوهرنگ آغاز مي شود هرچه جلوتر مي رويد بر سرسبزي زمين و لطافت هوا كه گاه به سردي مي گرايد افزوده مي شود و سياه چادرهاي عشاير مهمان نواز ايل بختياري را مي بينيد كه اينجا و آنجا برپا شده اند. هنگامي كه به چلگرد رسيديد اولين چيزي كه توجه شما را جلب مي كند آبشار زيباي تونل اول كوهرنگ است كه آب را از پشت كوه كاركنان و از دامنه هاي زردكوه به اين سوي كوه مي آورد كه اين آب سرچشمه زاينده رود است و به طرف اصفهان جاري است در مجاورت تونل، پيست اسكي كوهرنگ قرار گرفته است و اگر سفر شما در زمستان باشد امكان پرداختن به ورزش اسكي وجود دارد. در 10 كيلومتري چلگرد چشمه زيباي ديمه قرار گرفته است. آب اين چشمه به آب خروجي تونل اول و دوم كوهرنگ مي پيوندد. اين چشمه سرچشمه اصلي و اوليه زاينده رود است و سراسر سال براي بازديد مناسب است
مسير شماره چهار
براي بازديد از جاذبه هاي شهرستان بروجن بايد فاصله 60كيلومتري شهركرد تا بروجن را طي كنيد. گردشگاه سياسرد با طبيعت و مناظر زيبايش در فاصله 5 كيلومتري بروجن قرار دارد. در فاصله 25كيلومتري بروجن شهر «بلداجي» قرار دارد. بلداجي شهر جنب و جوش و كار و تلاش است. در اين شهر كارگاههاي توليد گز بلداجي كه از عمده ترين سوغات هاي استان است وجود دارد، براي تهيه اين سوغات تازه، ترديد نكنيد. بزرگترين جاذبه هاي استان يعني آستان امامزاده حمزه علي(از نوادگان امام موسي كاظم(ع)) در نزديكي بلداجي قرار دارد. بازديد از اين مكان هم زيارت است و هم سياحت. بازديد از استان چهارمحال و بختياري بدون ديدن تالاب چغاخور ناقص است. در ده كيلومتري امامزاده حمزه علي، تالاب زيبا و سحرانگيز چغاخور، در دامنه كوه كلار(با ارتفاع 3832متر) مي درخشد، اين تالاب بين المللي زيستگاه آبزياني چون ماهي كولي و كپور و پرندگان مهاجري چون لك لك، آنقوت و فلامينگو است. تالاب را مرغزاري سرسبز و وسيع دربر گرفته است. اگر قصد بازگشت و اقامت در بروجن را داريد مهمانسراي بروجن براي اقامت مناسب است.
مسير شماره پنج
شايد تاكنون بارها نام لردگان و آبشار آتشگاه را شنيده ايد اما هربار از خود پرسيده ايد لردگان كجاست و براي ديدن اين آبشار در كدام مسير بايد قرار گرفت؟ براي رفتن به لردگان به بروجن برويد و جاده بروجن به لردگان را در پيش بگيريد. فاصله بروجن تا لردگان 90كيلومتر است. پس از طي كردن مسافتي حدود 16كيلومتر از بروجن به امامزاده مادر و دختر و چشمه زيبا و با صفايي كه در پاي اين امامزاده جاري است مي رسيد. سپس وارد شهر تاريخي گندمان مي شويد. تالاب گندمان نيز در مسير شما قرار دارد. اين تالاب با فاصله اي نه چندان دور از تالاب چغاخور، در پاي كوه چرو (با ارتفاع 3625متر) قرار گرفته و بخشي از خروجي تالاب چغاخور به اين تالاب مي ريزد. اطراف تالاب پوشيده از مرغزاري زيباست و انعكاس كوهها در آب جذابيت آن را دوچندان مي كند. تالاب گندمان نيز زيستگاه پرندگان مهاجر است. مسير را ادامه داده تا به گرد بيشه و انبوه درختانش برسيد. آنگاه پل زيباي كره بس كه بر روي رودخانه ونك بسته شده پديدار مي گردد. از اينجا شهرستان لردگان آغاز مي گردد. هنگامي كه وارد شهر لردگان شديد آدرس چشمه برم را بگيريد. اين چشمه مصفا با آب فراوان در مركز شهر قرار دارد و پيرامون آن امكانات تفريحي فراهم شده است. اگر قصد بازديد از آبشار آتشگاه را داريد بايد با طي نمودن مسافتي حدود 40كيلومتر و عبور از روستاي ميلاس، سردشت و شوش به روستاي آتشگاه برسيد. روستاي آتشگاه در دره اي تنگ قرار گرفته است. در ميان دره، نهر خروشاني جاري است كه شيب زياد دره و پستي و بلندي هاي جاي جاي آن، آبشارهاي متعددي را در طول سه كيلومتر ايجاد كرده است. درختان بلند و كهنسال گردو، چنار و بلوط زيبايي مكان را دوچندان كرده است.
براي پرهيز از تكرار مسير بازگشت به شهركرد مي توانيد از شهرستان «اردل» بگذريد. براي اين كار بايد از روستاي ارمند، بوگر و سرخون عبور كنيد. در اين مسير ديدن پل ارمند و جنگلهاي زيباي بلوط را فراموش نكنيد. مسيري كه به ويژه در ابتداي بهار داراي مناظر بسيار چشم نوازي است. اگر قصد رفتن به استان كهكيلويه و بويراحمد را داريد پس از عبور از پل قرح مسير را ادامه دهيد. تا ياسوج حدود 100كيلومتر فاصله داريد.
همچنين مي توانيد از جاده لردگان به خوزستان از طريق منج و بيدله كه در سال جاري مورد بهره برداري قرار گرفته است سفر كنيد و در طول مسير سرسبزي و كوههاي سر به فلك كشيده و دره هاي عميق بسيار ديدني را نظاره گر باشيد.
مسير شماره شش:
چهارمحال و بختياري در بين استانهاي اصفهان و خوزستان قرار گرفته است. جاده اي كه شهركرد را به ايذه وصل مي كند بسيار زيباست و قسمت عمده آن از شهرستان اردل مي گذرد. از شهركرد در جاده خوزستان حركت كنيد. پس از عبور از خراجي در سر يك دوراهي جاده اردل را انتخاب كنيد. 20كيلومتر آن طرفتر به تنگه دركش وركش مي رسيد. در اين تنگه مي توانيد طاق سنگي هاي موسوم به خان اوي را مشاهده كنيد. سپس راه خود را ادامه داده تا به روستاي رستم آباد برسيد. در اين روستا چشمه زيباي سرداب را ببينيد و بعد راه خود را ادامه داده تا به روستاي آليكوه برسيد. چشمه مولا در اين روستاست و تفريحگاهي زيبا و مفرح است.

 



ايران در كيهان

برگزاري يادواره شهدا
سرويس شهرستان ها: يادواره شهداي فرهنگي و دانش آموز شهرستان هريس برگزار شد. يحيي نجابت مدير آموزش و پرورش و مسئول كميته اجرايي بسيج دانش آموزي هريس با اعلام خبر فوق گفت: در اين يادواره از 27 نفر از شهداي فرهنگي و دانش آموز هريس تجليل شد و عاملي مداح اهل بيت در حضور خانواده هاي معظم شهدا مداحي كرد.
بهره مندي از گاز طبيعي
ساري - خبرنگار كيهان: هم اكنون 96 درصد خانواده هاي شهرنشين در مازندران از نعمت گاز طبيعي برخوردارند. مديرعامل شركت گاز مازندران با اعلام اين خبر افزود: در حال حاضر 36 شهر از مجموع 52 شهر مازندران از انشعاب گاز طبيعي برخوردار است.
اختصاص اعتبار
بيرجند - خبرنگار كيهان: استاندار خراسان جنوبي گفت: در سفر سوم هيئت دولت به استان در حوزه فرهنگ اعتبارات خوبي تخصيص يافت. قهرمان رشيدي در جلسه شوراي اداري استان با اشاره به تصويب 34 مصوبه در كار گروه فرهنگ و هنر استان به رياست احمدي نژاد گفت: در اين راستا پرداخت 100 ميليارد تومان در پنج سال به مصوبات فرهنگي اين استان اختصاص يافته است.
افتتاح چند طرح عمراني
اوز - خبرنگار كيهان: با حضور فرماندار، بخشدار مركزي و مسئولان محلي چند طرح عمراني در لارستان افتتاح شد. منصور محتاجي فرماندار لارستان در مراسم افتتاح اين پروژه ها گفت: براي اجراي اين طرح ها 3 ميليارد و 600 ميليون ريال هزينه شده است.
اهداي مسكن به مددجويان
قائم شهر - خبرنگار كيهان: همزمان با هفته احسان و نيكوكاري بهره برداري از 100 واحد مسكوني مددجويان كميته امداد امام خميني همزمان در سراسر مازندران آغاز شد. ابراهيم باغباني مدير كل نهضت سوادآموزي مازندران در مراسم افتتاح اين واحدها گفت: تا 5 سال آينده، 10 هزار واحد مسكوني به مددجويان كميته امداد امام مازندران واگذار خواهد شد.
نظارت بر گردشگري
قزوين - خبرنگار كيهان: اولين جلسه مشترك كميته نظارت بر تاسيسات گردشگري استان قزوين براي استقبال از نوروز 89 تشكيل شد. معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين در اين نشست گفت: نظارت بر نحوه ارائه خدمات گردشگري يكي از عوامل مهم در ميزان رضايت گردشگران ورودي به استان است كه ضمن برخورد مناسب و پذيرايي از آنان بايد به سلامت و كيفيت محصولات ارائه شده توسط تاسيسات گردشگري نيز پرداخته شود.
تجهيز مدارس براي نوروز
كاشان - خبرنگار كيهان: مسئول ستاد اسكان مهمانان نوروزي اداره آموزش و پرورش آران و بيدگل از تجهيز 14 مدرسه در اين شهرستان براي اقامت مسافران نوروزي خبر داد. حسين تمسكي گفت: از اين تعداد 11 مدرسه در شهر آران و بيدگل و مابقي در ابوزيدآباد، نوش آباد و سفيددشت واقع شده است.
شناسايي اتباع بيگانه
¤ رئيس اداره كار و امور اجتماعي آران و بيدگل گفت: 180 فرصت شغلي اشغال شده از سوي اتباع بيگانه در سالجاري در اين شهرستان شناسايي شد. رضا شطفي افزود: اين شناسايي را گشت مشترك فرمانداري، نيروي انتظامي و اداره كل كار و امور اجتماعي آران و بيدگل انجام داده اند. وي تصريح كرد: جرايم مقرر در اين زمينه نيز طبق قانون اعمال و حدود 180 ميليون ريال جريمه نقدي به نفع دولت از متخلفان به حساب ويژه واريز شد.
اعزام زائر
ساري - خبرنگار كيهان: سپاه مازندران اعزام 41 هزار زائر اين استان به مناطق عملياتي دفاع مقدس را آغاز كرد. «سرهنگ پاسدار احمد كوهستاني» مسئول قرارگاه راهيان نور مازندران با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: امسال 80 درصد زائران مازندراني سرزمين هاي نور را دانش آموزان و دانشگاهيان تشكيل مي دهند.
عرضه ميوه در قم
قم - خبرنگار كيهان: معاون برنامه ريزي استانداري قم در جلسه تنظيم بازار گفت: بيش از 3 هزار و 500 تن ميوه در 48 ايستگاه عرضه ميوه توزيع خواهد شد. سيدرضا دهناد با اشاره به اهميت عرضه گوشت سفيد و قرمز در ايام نوروز خاطرنشان كرد: ايجاد جايگاه هاي عرضه گوشت در نقاط مختلف شهر قم به ويژه در ايام پاياني سال در دستور كار قرار دارد.
ساخت مركز درماني
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: ساختمان درماني بيماري هاي تالاسمي و هموفيلي زنده ياد حقي باحضور آيت اله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در استان گلستان، جمعي از بيماران هموفيلي و تالاسمي، پزشكان، مسئولان و مردم شهرستان گنبدكاووس افتتاح شد. اين مركز درماني در زميني به مساحت 550 مترمربع با هفت اتاق و دو سالن و با هزينه اي معادل 2 ميليارد و 500 ميليون ريال توسط «يوسف حقي» خير گنبدي بنا شده است.
برگزاري تمرين دفاعي
بروجرد - خبرنگار كيهان: تمرين دفاعي، امنيتي محمد رسول الله (ص) بسيجيان گردان امام حسين (ع) بروجرد برگزار شد. در اين تمرين اعضاي گردان با تجهيز نيروها، ستون كشي و اجراي پدافند غيرعامل آشنا شدند.
برگزاري همايش
نايين - خبرنگار كيهان: همايش معاونان و مربيان پرورشي و تربيت بدني هفت شهر در نايين برگزار شد. اين همايش با حضور امام جمعه، فرماندار، تني چند از مسئولان ادارات و ارگان هاي نايين و بيش از 200 نفر از معاونين و مربيان پرورشي از شهرهاي بن رود، جلگه، جرقويه عليا، جرقويه سفلا، خوربيابانك، كوهپايه و نايين برگزار شد.

 



اختتاميه مسابقات سراسري قرآن بانوان كشور در مشهد برگزار شد

سرويس شهرستانها:
مراسم اختتاميه سي و دومين دوره مسابقات سراسري قرآن بانوان كشور در محل تالار نور اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي در مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف و امورخيريه خراسان رضوي در مراسم اختتاميه اين دوره از مسابقات گنابادي نژاد مديركل اوقاف و امورخيريه خراسان رضوي، با بيان اين كه در سال جاري خراسان رضوي موفقيت ها و افتخارات چشمگيري را در زمينه قرآن كسب كرده است گفت: تعداد شركت كنندگان مسابقات قرآني كه توسط اداره كل اوقاف و امورخيريه خراسان رضوي برگزار شد در سطح شهرستان هاي استان با رشد 400 درصدي مواجه شد.
وي ادامه داد: تعداد شركت كنندگان مسابقات قرآن اوقاف در سطح استان نيز با رشد 97 درصدي همراه بود.
گفتني است، سي و دومين دوره مسابقات سراسري قرآن بانوان كشور از 30 بهمن ماه در مشهد آغاز شده بود و تا ششم اسفندماه جاري ادامه داشت.

 



راه اندازي اتوبوس هاي شبانه در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
همزمان با نزديك شدن به سال جديد، طرح خدمات رساني شبانه از سوي سازمان اتوبوسراني كاشان در نقاط مختلف شهرستان اجرا مي شود.
محسن عرفان، مديرعامل سازمان اتوبوسراني كاشان گفت: اين سازمان در راستاي رفاه حال شهروندان، اقدام به سرويس دهي در 7 مسير ناوگان حمل و نقل درون شهري تا ساعت 22 و 30 دقيقه شب به مسافران مي كند.
وي افزود: طرح شبانه و افزايش ساعات سرويس دهي اتوبوسراني در برخي خطوط پر رفت و آمد كاشان از 15 تا پايان اسفند ماه جاري اجرا مي شود.
به گفته وي هم اكنون سرويس دهي به مسافران در كاشان از ساعت 6 و 30 دقيقه صبح تا 20 و 30 دقيقه شب است.

 



اعزام 30 هزارنفر زائر همداني به مناطق عملياتي

همدان- خبرنگاركيهان:
امسال 30 هزار نفر از استان همدان در قالب كاروان هاي راهيان نور عازم مناطق عملياتي مي شوند.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان با اعلام مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: از 25 بهمن تا 25 اسفند ماه سال جاري 5 هزار نفر و از 25 اسفند تا 15 فروردين سال آينده 15 هزارنفر از اقشار مختلف مردم و بسيجيان محلات با برنامه ريزي ستاد راهيان نور استان به مناطق عملياتي جنوب اعزام و پذيرايي خواهندشد.
وي افزود: از 15 فروردين تا پايان شهريور 89 نيز 10 هزار نفر ازمناطق عملياتي غرب كشور بازديد خواهندكرد.
آزادي افزود: 70 درصد از زائران كربلاي ايران را جوانان و نوجوانان به ويژه دانش آموزان و دانشجويان تشكيل مي دهند.
وي اظهار داشت: كاروان ها تا 15 فروردين 89 طي 13 دوره به مدت 4 روز اقامت خواهند داشت و براي هر نفر 500 هزار ريال هزينه خواهدشد كه در مجموع 15 ميليارد ريال از اعتبارات استاني و بسيج و مشاركت هاي مردمي تامين مي شود.
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان افزود: امسال محلي در اهواز براي اسكان خانواده هايي كه با وسيله نقليه شخصي براي بازديد از جبهه هاي حق عليه باطل مي روند درنظر گرفته شده است كه در هر دوره آماده پذيرايي از 40 تا 50 خانوار هستند.
سرتيپ آزادي با اشاره به ماندگاري بسيج گفت: اساس و رمز بقاي بسيج ايمان و بصيرت است و تمام مدافعان انقلاب در تمام عرصه ها و صحنه ها جزيي از بسيج دهها ميليوني هستند.
در پايان از فعالان عرصه خبر در حوزه بسيج به ويژه خبرنگاركيهان در استان تقدير به عمل آمد.

 



امام جمعه اصفهان خواستار رونق مدارس علميه خواهران شد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان به استقبال بانوان اصفهاني از تحصيل در مدارس علميه اشاره كرد و گفت: در سال گذشته بيش از 4هزار نفر براي تحصيل در مدارس علميه خواهران داوطلب بودند كه به دليل كمبود فضاهاي آموزشي ظرفيت پذيرش بيش از 80نفر را نداشتيم.
«آيت الله سيديوسف طباطبايي» در جلسه سياست گذاري حوزه هاي علميه خواهران استان اصفهان با اشاره به عدم همكاري برخي ارگان ها در راستاي ساماندهي فضاهاي آموزشي اين مدارس افزود: با توجه به عدم وجود زمين هاي مربوط به مسكن و شهرسازي در كلان شهر اصفهان، ساماندهي فضاهاي آموزشي مدارس علميه خواهران همكاري و مساعدت دستگاهها و ارگان هايي مانند استانداري، آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امور خيريه را مي طلبد.
وي خواستار رونق بيش از پيش حوزه هاي علميه خواهران شد و با توجه به حضور فارغ التحصيلان حوزه هاي علميه خواهران در بدنه آموزش و پرورش اظهار داشت: حضور خواهران مبلغه در جامعه امري ضروري است.
در ادامه عليرضا ذاكراصفهاني استاندار اصفهان از همكاري استانداري در زمينه سخت افزاري و نرم افزاري با مدارس علميه خواهران استان خبر داد.

 



معاون وزير صنايع خبر داد توليد 55ميليون تن فولاد در چشم انداز 20 ساله

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون وزير صنايع گفت: براي صنعت فولاد كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه 41ميليون و 530 هزار تن ظرفيت سازي شده است.
احمدعلي هراتي نيك كه به منظور شركت در سمپوزيوم فولاد 88 به يزد سفر كرده بود افزود: از اين ميزان حدود 35ميليون تن در دست اجرا و مابقي در حال انعقاد قراردادهاست.
به گفته وي افزايش اين ميزان به 55 ميليون تن، در راستاي تحقق اهداف ترسيم شده در چشم انداز بيست ساله در افق سال 1404 پيش بيني مي شود.
وي با اشاره به روش هاي توليد فولاد اظهار داشت: توليد فولاد به روش كوره بلند، بايد مورد تجديد نظر قرار گيرد.
وي با بيان اينكه مسئله نوآوري، در صنعت فولاد آنچنان كه شايسته است مورد توجه قرار نگرفته است، بر ضرورت نوآوري، پژوهش و ارتباط هرچه بيشتر صنعت و دانشگاه تاكيد كرد.
گزارش خبرنگار ما حاكي است استاندار يزد نيز در اين مراسم گفت: يكي از دگرگوني ها، انقلاب صنعتي بود كه به رغم تهديدهاي خاص خود، فرصتهايي را پيش روي بشر قرار داده است.
محمدرضا فلاح زاده افزود: استان يزد توانمندي هاي زيادي را داراست و به دليل قرار داشتن در مركز كشور و چهارراه مواصلاتي شرق به غرب و شمال به جنوب، مهيا بودن زيرساخت هاي ارتباطي ريلي، وجود منابع سرشار زغال سنگ و سنگ آهن، وجود سرمايه گذاري هاي اجتماعي به عنوان موتور متحركه صنعت و ... بهترين نقطه براي سرمايه گذاري در حوزه فولاد محسوب مي شود.
وي همچنين بر ضرورت اجراي طرح هاي توسعه اي در اين زمينه تاكيد كرد.

 



اجراي مراحل پاياني پروژه رادار هواشناسي گيلان در كياشهر

رشت- خبرنگاركيهان:
مديركل هواشناسي گيلان از اجراي مراحل پاياني پروژه رادار هواشناسي استان در منطقه كياشهر خبر داد.
سيدمحمدرضا رضوي درگفت وگوي اختصاصي با خبرنگاركيهان اهميت اجراي پروژه مذكور را در دادن اطلاعات دقيق از زمان، شدت و منطقه تحت بارش برف و باران دانست و افزود: كار احداث اين رادار كه ارتفاع برج آن 30 متر است از حدود دوسال قبل آغاز و از اواسط سال گذشته جدي تر ازقبل دنبال شد.
به گفته وي تاكنون با ساخت بناها و اماكن مورد نياز و نيز برج رادار بيش از 90 درصد كار انجام و باقي كار نصب سيستم باقيمانده بزودي به پايان مي رسد.
رضوي با اشاره به اينكه تاكنون بالغ بر 12 ميليارد ريال صرف ساخت اين رادار شده است تصريح كرد: تكميل اين طرح با احتساب خريد دستگاه رادار در مجموع بيش از 42 ميليارد ريال هزينه دربر خواهد داشت.

 



فرمانده نيروي انتظامي كردستان بيان كرد فرهنگ سازي راه مبارزه با حوادث چهارشنبه سوري

سنندج - خبرنگار كيهان:
با فرهنگ سازي و اطلاع رساني به موقع به آحاد جامعه از وقوع حادثه در چهارشنبه آخر سال جلوگيري كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي كردستان در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان كردستان با بيان اين مطلب افزود: براي جلوگيري از وقوع حوادث دردناك و مخاطره انگيز بايد از هم اكنون دست به كار شده و فرهنگ سازي شود تا مردم عزيز خود مراقب فرزندانشان باشند. سرتيپ ابراهيم قائد رحمتي اظهار داشت: ما مخالف آداب و رسوم ملي نيستيم ولي چهارشنبه سوري به انحراف كشيده شده است و ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم و استفاده از مواد محترقه خطرناك جزو آداب و رسوم ما نبوده و نيست.
وي گفت: چرا ما به خاطر چهارشنبه آخر سال بايد تلفات دهيم و جان جوانان عزيز اين سرمايه هاي گرانسنگ ميهن اسلامي به مخاطره افتاده و خانواده ها عزادار شوند.
فرمانده نيروي انتظامي كردستان اظهار داشت: بايد افكار عمومي خود اين قضيه را به چالش بكشاند تا اين پديده شوم از ميان جامعه ما رخت بربندد و خود مردم عزيز با اطلاع رساني از محل هاي تهيه و توزيع مواد محترقه به ياري جامعه آمده و براي حفظ جان آحاد جامعه و فرزندان خود اقدام نمايند.

 



زنده گيري و خريد و فروش سمندر لرستاني در خوزستان ممنوع شد

دزفول-خبرنگار كيهان:
معاون محيط طبيعي اداره حفاظت محيط زيست دزفول از ممنوعيت زنده گيري، قاچاق و فروش «سمندر لرستاني» با هدف پيشگيري از انقراض اين گونه جانوري خبر داد.
«انيسه كاظمي نژاد» به خبرنگار كيهان گفت: اين اداره به منظور جلوگيري از انقراض اين گونه جانوري خريد و فروش آن را ممنوع و به طور جدي با قاچاق، زنده گيري و فروش گونه سمندر لرستاني برخورد خواهد كرد.
وي افزود: اين گونه جانوري طبق تحقيقات به عمل آمده بيشتر در خوزستان و دزفول مشاهده شده اما از آنجا كه نخستين بار در استان لرستان ديده شد سمندر لرستاني نام گرفته است.
كاظمي نژاد گفت: اين گونه جانوري منحصر به فرد و نادر بيشتر در آبشار زيباي شوي د رشمال دزفول مشاهده مي شود و جانوري دوزيست است.معاون اداره حفاظت محيط زيست دزفول خاطرنشان كرد كه حركات جذاب سمندر لرستاني در آب باعث شده اين گونه براي تمامي افراد جذاب بوده و منجر به خريد و فروش و نگهداري آن در آكواريوم ها و قاچاق و زنده گيري توسط افراد سودجو در محدوده خوزستان شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14