(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 اسفند 1388- شماره 19603
 

برگزاري دومين مسابقه ملي رياضي در كشور
رئيس قوه قضائيه خطاب به مسئولان قضايي سراسر كشور: سال 89، سال كاهش دغدغه هاي قضايي مردم باشد
سرتيپ رادان: 70 ميليون مواد محترقه در كشور كشف و ضبط شد
پزشكان ايراني 4300 اخطار گرفتند
رئيس مركز انتظام ناجا خبر داد حضور نگهبانان زن در اماكن عمومي
سامانه دريافت شكايات مردم از حوزه بهداشت
براي نخستين بار در كشور ميسر شد توليد 6 دارو با فرمول جديد
رئيس شوراي عالي استان ها:دولت 500 ميليارد تومان بابت بدهي به شهرداري ها مي پردازد
رئيس پليس آگاهي تهران اعلام كرد اعتراف پسرخاله ها به 120 فقره سرقت
در پي موافقت با اعطاي مرخصي تاج زاده از زندان آزاد شد
به اتهام تبليغ عليه نظام صورت گرفت يك سال حبس تعزيري براي وكيل مدافع بهنود شجاعي
احتمال آتش سوزي در جنگل هاي شمال
انتصاب
حوادث كوتاه از كشور
افزايش 19 ميليوني بيماري جنسي در آمريكا
زندگي مجدد پرنده منقرض شده



برگزاري دومين مسابقه ملي رياضي در كشور

دومين دوره مسابقه ملي رياضي 26 فروردين ماه در سطح دانش آموزان دوره ابتدايي و راهنمايي در سراسر كشور برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا اين مسابقه به همت باشگاه دانش پژوهان جوان همانند سال گذشته صرفاً در رشته رياضي برگزار خواهد شد كه پس از ارزيابي و بررسي نتايج آن به ساير دروس تسري داده خواهد شد.
سأالات اين مسابقات به صورت بين المللي و با تأكيد بر رشد خلاقيت و تفكر حل مسأله طراحي و توسط كميته علمي مربوطه متشكل از اساتيد آموزش رياضي و معلمان مجرب در باشگاه دانش پژوهان جوان تهيه مي شود.
گفتني است تمام دانش آموزان پايه پنجم دبستان و دانش آموزان هر سه پايه تحصيلي دوره راهنمايي مي توانند در اين آزمون شركت كنند.
باشگاه دانش پژوهان جوان با اعلام اين مطلب تأكيد كرده است: ثبت نام در اين آزمون فقط از طريق مدرسه محل تحصيل دانش آموز صورت مي گيرد و آزمون به صورت همزمان روز پنج شنبه 26 فروردين 89 ساعت 10 صبح به صورت سراسري برگزار خواهد شد و نتيجه نيز از طريق پايگاه اطلاع رساني باشگاه دانش پژوهان جوان و سازمان آموزش و پرورش هر استان به اطلاع واحد آموزشي كه دانش آموز در آن مشغول تحصيل مي باشد خواهد رسيد و اطلاعات تكميلي در اين مورد نيز از همين طريق اعلام خواهد شد.

 



رئيس قوه قضائيه خطاب به مسئولان قضايي سراسر كشور: سال 89، سال كاهش دغدغه هاي قضايي مردم باشد

رئيس قوه قضائيه از تلاش دستگاه قضايي در طراحي و مهندسي جديد برنامه ها به منظور كاهش مشكلات مردم خبرداد و گفت: تمام مسئولان قضايي در سراسر كشور بايد براي كاهش مشكلات دستگاه قضايي و رفع دغدغه هاي حقوقي و قضايي مردم دست به دست يكديگر بدهند و اميدواريم سال 89 سال آغاز اين حركت باشد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه: آيت الله صادق لاريجاني در جمع روساي كل دادگستري ها و دادستانهاي سراسر كشور با قدرداني از تلاش هاي صورت گرفته به منظور كاهش اطاله دادرسي و پيشگيري از وقوع جرم گفت: مهندسي فكري و طراحي هاي جامع و كلان به منظور ريشه يابي مشكلات دستگاه قضايي به نسبت كارها و وظايف روزمره در اولويت است و مسئولان قضايي در سراسر كشور بايد به عنوان پيشگامان بحث پيشگيري از وقوع جرم و كاهش اطاله دادرسي در تهران و ساير استانها طراحي هاي ويژه اي را انجام دهند و دست در دست يكديگر به كمك ساير نهادها و ارگان ها و ساير قوا گام هاي جدي براي رفع مشكلات بردارند.
آيت الله لاريجاني ابراز اميدواري كرد سال 89، سال آغاز حركت جديد و برنامه ريزي شده اي به منظور كاهش ورود پرونده ها و كم كردن زمان رسيدگي به پرونده ها در دستگاه قضايي باشد.
رئيس قوه قضائيه انجام كارهاي زيربنايي فرهنگي با كمك صدا و سيما، وزارت ارشاد، مساجد و روحانيون و ساير نهادهاي مرتبط را يكي از راههاي جدي و موثر در پيشگيري از وقوع جرم برشمرد و افزود: طراحي و مهندسي در مورد چگونگي اجراي اين برنامه هاي فرهنگي قطعا بايد از جانب قوه قضائيه آغاز و در تعامل با نهادهاي مرتبط اجرايي شود.
آيت الله لاريجاني با تاكيد بر اين نكته كه پيشگيري از وقوع جرم و كاهش تشكيل پرونده و ورودي آن به قوه قضائيه به تنهايي از دست اين قوه بر نمي آيد، استفاده از تجربه ديگر كشورها در زمينه كاهش ورودي پرونده ها را نيز موثر توصيف كرد و گفت: برخي گزارشها نشان مي دهد در پاره اي از كشورها با اجراي برنامه هاي مناسب توانسته اند ورودي پرونده هاي خود را كاهش دهند و دستگاه قضايي بايد ضمن تعامل با ساير نهادهاي كشور و انجام امور فرهنگي به تجربه ديگر كشورها و راههاي موفقيت آنها در اين بخش نيز دست يابد.
آيت الله لاريجاني با اشاره به اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران در عمل به قرآن و پياده كردن مدل ناب حكومت اسلامي در جهان، رسيدن به اين آرمانها را تنها در قالب سخن گفتن ميسر ندانست و افزود: براي رسيدن به توفيق بيشتر در جمهوري اسلامي ايران نيازمند كار و تلاش و سيره هاي عملي هستيم و دستگاه قضايي نيز براي دستيابي به موفقيت و ارائه الگوي موفق از قضاوت اسلامي بايد به صورت جدي تري به فكر حل وفصل مشكلات مردم باشد و تلاش كند كه ميزان ورود پرونده به دستگاه قضايي و زمان رسيدگي ها كاهش يابد.
آيت الله آملي لاريجاني با تاكيد بر ضرورت تنقيح قوانين پراكنده افزود: لازم است در خصوص تنقيح قوانين اقدامات لازم با توجه به شرايط زماني موجود انجام پذيرد.
رئيس قوه قضائيه نظارت بر حسن اجراي قوانين را از وظايف اساسي دستگاه قضايي دانست و اظهار داشت اساسي ترين بحث نظارت بر حسن اجراي قوانين را بايد در تقويت ديوان عالي كشور ديد و ضرورت دارد ديوان عالي كشور به صورت عام بر نحوه اجراي صحيح قوانين در محاكم سراسر كشور نظارت نمايد و در اين خصوص لازم است دستورالعمل دقيقي تهيه و تنظيم شود.
آيت الله آملي لاريجاني بر ايجاد مركزي براي بررسي آمار ارائه شده و واقعي كردن اعداد و ارقام عملكردها در قوه قضائيه تاكيد نموده و اظهار داشت: توجه به آمار صحيح در پيشگيري از وقوع جرم و برنامه ريزي هاي مناسب موثر است و با آمار صحيح و واقعي مي توان به نتايج مفيد دست يافت.
رئيس قوه قضائيه بار ديگر در خصوص اجراي صحيح قانون شوراهاي حل اختلاف متذكر شدند: حضور قضات شوراهاي حل اختلاف در موارد غير صلح ضروري است و بايد نظارت شود كه خداي ناكرده در اين مورد سهل انگاري نشود و حتما قضات در اين جلسات شركت فعال داشته و اتخاذ تصميم با راي قضات باشد.
آيت الله آملي لاريجاني اجراي احكام قطعي و لازم الاجراي دادگاهها را مورد تاكيد قرار داده و خطاب به روساي دادگستري هاي سراسر كشور گفت: اعمال ماده 18 صرفا در موارد تشخيص رئيس قوه قضائيه نسبت به خلاف شرع بين است و دادگستري ها نبايد به صرف ادعاي خلاف شرع بين از ناحيه محكوم عليه از اجراي آراي قطعي و لازم الاجراي دادگاهها جلوگيري كنند.

 



سرتيپ رادان: 70 ميليون مواد محترقه در كشور كشف و ضبط شد

تا روز چهارشنبه 19 اسفند بيش از 70 ميليون عدد مواد محترقه از انواع خطرناك و غيرقانوني در كشور كشف و ضبط شده كه در نوع خود بي نظير است.
به گزارش ايرنا جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اعلام مطلب فوق در شيراز افزود: مقادير زيادي از وسايلي كه مي تواند به توليد موادمحترقه دست ساز كمك كند تحت كنترل ناجا قرار گرفته است تا پس از پايان تعطيلات براي مصارف خاص از آنها استفاده شود.
سرتيپ احمدرضا رادان ادامه داد: متاسفانه در چند روز گذشته در چند منزل كه در آنها مواد محترقه دست ساز خطرناك توليد مي شد انفجارهايي رخ داد كه علاوه بر خسارت هاي مادي، 6 نفر از شهروندان هم جان خود را از دست دادند.
وي گفت: وزارت دفاع در اين زمينه توليدات بي خطر و مفرحي داشته است كه براي استفاده مردم مناسب است.
رادان ادامه داد: نيروي انتظامي به واسطه ماموريت هايي كه دارد دو ماموريت ويژه را براي خودش در پايان سال طراحي مي كند.
وي گفت: يكي موضوع چهارشنبه آخر سال است كه معمولاً با مراسم هاي ويژه اي همراه است و تامين امنيت مردم و جلوگيري از بروز ناهنجاري ها و مزاحمت براي قاطبه مردم از وظايف پليس در اين مراسم است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي افزود: فعاليت هاي پيشگيرانه هم بايد قبل از چهارشنبه آخر سال انجام مي شد كه بر همين اساس ماموريت ويژه اي به مرزبانان شمال غرب و جنوب شرق داده شد.
وي گفت: در برخي مناطق مرزي كه مسير احتمالي ورود مواد محترقه خطرناك بود و همچنين در استان هايي كه معمولا مواد محترقه خطرناك توليد مي شود طرح هاي مختلفي اجرا يا در حال اجرا است.
رادان ادامه داد: براي برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال پليس و دستگاه هاي اجتماعي به دنبال اين هستند كه مانند گذشته هاي دور كه اين مراسم با شور و حال خاصي و با مشاركت بزرگ ترها اجرا مي شد به همان شكل انجام شود.

 



پزشكان ايراني 4300 اخطار گرفتند

رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: تاكنون 4300 اخطاريه و 238 احضاريه درباره تبليغات گمراه كننده براي پزشكان و مراكز پزشكي صادر شده است.
دكتر سيدشهاب الدين صدر در گردهمايي سالانه روساي سازمان هاي نظام پزشكي سراسر كشور گفت: در ميان پزشكان ايراني، گروهي هستند كه بدون مدرك علمي پزشكي اقدام به عرضه تبليغات گمراه كننده مي كنند و نظام پزشكي با آنان برخورد مي نمايد.
وي با بيان اينكه نظام پزشكي نظارت جدي بر تبليغات گمراه كننده پزشكي آغاز كرده است، افزود: در اين مدت 15 نفر از احضارشوندگان نيز به هيئت هاي انتظامي معرفي شده اند.دكتر صدر گفت: پزشكان براساس قانون نظام پزشكي فقط مي توانند با درج نام، رشته تخصصي و نشاني تبليغ و اطلاع رساني كنند.

 



رئيس مركز انتظام ناجا خبر داد حضور نگهبانان زن در اماكن عمومي

رئيس مركز انتظام نيروي انتظامي اعلام كرد: هم اكنون نگهبانان زن در مهماني هاي خصوصي، استخرها و اماكن ورزشي حضور دارند.
به گزارش برنا سرهنگ ناصر سيفيان با بيان اينكه بيش از 33 هزار نگهبان در كشور در قالب 475 موسسه خدماتي حفاظتي و مراقبتي تحت پوشش نيروي انتظامي فعاليت مي كنند اظهار داشت: كليه اقدامات نگهبانان تحت كنترل عملياتي كلانتري ها قرار دارد و نگهبانان موسسات و شركت ها به عنوان نخستين لايه پيشگيري از وقوع جرم با مشاهده هرگونه تخلفي موضوع را به ماموران پليس اطلاع مي دهند.
به گفته سرهنگ سيفيان، در سال جاري 583 معتاد تابلو، 987 نفر اراذل و اوباش، 184 نفر توزيع كننده موادمخدر، 633 نفر سارق توسط نگهبانان محله دستگير و به كلانتري ها منتقل شدند.
وي، همكاري در كشف 207 مورد موادمخدر، 322 مورد اموال مسروقه و نيز 554 خودرو و موتورسيكلت مسروقه را از ديگر اقدامات نگهبانان محله طي اين مدت نام برد.
رئيس مركز انتظام درباره به كارگيري نگهبانان زن گفت: هم اكنون در مهماني هاي خصوصي، استخرها و اماكن ورزشي و همچنين پارك «مادر» كه مخصوص بانوان است از اين نگهبانان زن استفاده مي شود.
وي با بيان اينكه فيلمبرداري از مكان هاي ورزشي بانوان از طريق موبايل تبعات سوء را براي خانواده ها به همراه داشت، گفت: استقبال از به كارگيري نگهبان زن در چنين مراكزي باعث شده تا تبعات سوء و مشكلات غيراخلاقي و خانوادگي كه از اين طريق به وجود آمده است، كاهش پيدا كند.
سرهنگ سيفيان با اشاره به اينكه سفرهاي نوروزي شهروندان و خالي بودن منازل از سكنه، وقوع سرقت و جيب بري را افزايش مي دهد، گفت: در راستاي پيشگيري از جرايم در نوروز، جلسات متعددي با هيات امناء مجتمع هاي مسكوني و تجاري به منظور بكارگيري تعداد زيادي نگهبان محله برگزار شد.
وي به تعامل كلانتري ها و پاسگاه هاي سراسر كشور با مراكز انتظام استان ها در نوروز 89 اشاره كرد و افزود: سركشي هاي مكرر نگهبانان محله و ماموران كلانتري ها و پاسگاه ها در كاهش جرايم و پيشگيري از وقوع جرم تاثيربسزايي خواهد داشت.
رئيس مركز انتظام از آماده باش نگهبانان محلات در ايام نوروز خبر داد و گفت: به منظور پيشگيري از وقوع سرقت و جرم در محلات خالي از سكنه؛ طبق دستور العمل نوروزي تعداد خاصي از نگهبانان در اختيار كلانتري ها قرار داده مي شوند.

 



سامانه دريافت شكايات مردم از حوزه بهداشت

معاون توسعه مديريت و منابع وزير بهداشت گفت: مردم مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از موارد مختلف بهداشتي با شماره تلفن 09678 تماس گرفته و شكايات خود را اعلام كنند.
دكتر سيدعباس حسني افزود: با توجه به اينكه حوزه بهداشت محيط و كار يكي از مهمترين نيازهاي مردم در زندگي روزمره و به خصوص در ايام سفر از جمله مسافرت هاي نوروزي است سامانه ارتباطي 09678 در مرحله اول با محوريت مسائل و مشكلات بهداشت و محيط در استان تهران، توسط وزير بهداشت افتتاح شد كه به دنبال توسعه كشوري اين خدمات ساير حوزه هاي خدماتي مرتبط با مردم نيز به صورت تدريجي در دستور كار اين وزارتخانه قرار خواهد گرفت.
به گزارش مهر، هموطنان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از توليد و عرضه موادغذايي و بهداشتي ممنوع، تقلبي و غيراستاندارد، آلودگي هاي ناشي از آب و فاضلاب، هوا، زباله و پسماندها، پرتوهاي زيان آور و عدم رعايت بهداشت در اماكن عمومي مانند بيمارستانها، سرويس هاي بهداشتي، رستورانها و مدارس با شماره تلفن 09678 تماس گرفته و شكايات و درخواستهاي خود را اعلام كنند.

 



براي نخستين بار در كشور ميسر شد توليد 6 دارو با فرمول جديد

مدير كارخانه «سها» سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال احمر از توليد 6 داروي جديد براي نخستين بار در ايران خبر داد.
رضا شالچيان با اشاره به اين كه شركت داروسازي سها جمعيت هلال احمر 6 قلم داروي مذكور را براي نخستين بار در كشور با فرمولي جديد جهت توزيع در بازار ايران توليد و توزيع مي كند، گفت: اين شركت از زمان تاسيس در 13 مهر سال 87 كه با حضور كامران باقري لنكراني وزير بهداشت اسبق صورت پذيرفت، 15 قلم دارو را با مجوز وزارتخانه متبوع اجازه توليد و توزيع گرفت كه اين 6 قلم داروي جديد براي نخستين بار در بازار دارويي كشور به عنوان داروي توليد بومي ايران عرضه مي شود.
وي افزود: اين داروها عبارتند از قرص «ونلافاكسين» 5/37 و 75 ميلي گرم(ضد افسردگي)، كپسول «كليندامايسين» 150 و 300ميلي گرم آنتي بيوتيكي موثر عليه باكتري استاف ارولوس، توكسوپلاسموزيس و باكتري هاي بي هوازي، مجاري تنفسي، پوست، بافت نرم، استخوان و مفاصل، قرص «متفورمين» 1000 ميلي گرم(براي كاهش گليكوتلوژنز كبدي و درمان ديابت نوع دوم)، قرص «راينيتينين» 300 ميلي گرم جهت درمان كوتاه مدت و نگهدارنده زخم معده و درمان ازوفاژيت، قرص «مونته لوكاست» 10 ميلي گرم(براي كاهش التهابات و انقباضات ريه ها) و قرص «مبورين» 135 ميلي گرم جهت مصارف IBS سندروم روده تحريك پذير در ارتباط با ضايعات اندام هاي لوله گوارش، روده، بيماري كيسه صفرا و مجاري صفراوي.
شالچيان با اشاره به اين كه تمام 6 داروي مذكور طبق نظارت وزارت بهداشت توليد و توزيع مي شود، گفت: فرآيند توليد دارو يك پروسه حدود 2 سال را دربر دارد ولي با مصوبه وزارت بهداشت شركت هاي داروسازي كه بتوانند داروهاي جديدي را در زمان هاي 3 ماهه، 6 ماهه، 9ماهه و يكساله توليد كنند مجوز توليد داده مي شود كه سها هلال احمر در اين راستا و در مدت زمان يك ساله توانست دستاوردهاي چشمگيري را در توليد اين داروها كسب كند.

 



رئيس شوراي عالي استان ها:دولت 500 ميليارد تومان بابت بدهي به شهرداري ها مي پردازد

رئيس شوراي عالي استان ها گفت: دولت 500 ميليارد تومان بابت بدهي هاي خود به شهرداري ها مي پردازد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مهدي چمران در سي امين جلسه عمومي شوراي عالي استان ها از تصويب جدول سازماني شوراي عالي استان ها در هيئت دولت و تصويب هشت طرح اين شورا در كميسيون هاي تلفيق، عمران و شوراهاي مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: اميدواريم براي تمامي شهرها و شهرداري هاي كشور بودجه مناسب تري اختصاص يافته و به اجرا گذاشته شود.
وي اظهار داشت: 500 ميليارد تومان از سوي دولت براي پرداخت بدهي هاي خود به شهرداري ها اختصاص يافت كه 300 ميليون دلار آن براي ترافيك كلانشهرها در نظر گرفته شده است.

 



رئيس پليس آگاهي تهران اعلام كرد اعتراف پسرخاله ها به 120 فقره سرقت

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در مورد پرونده اعضاي باند پسرخاله ها گفت: ارزش ريالي اين پرونده حدود 200ميليون تومان مي باشد كه متهمان اين پرونده تاكنون به 120 فقره سرقت اعتراف كرده اند.
به گزارش ايسنا سرهنگ محمديان در تصريح اين خبر افزود: براساس وصول شكاياتي مبني بر وقوع چند فقره كيف قاپي به شيوه داخل خودرو رسيدگي به اين پرونده در دستور كار مأموران پليس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
وي با اشاره به سرنخ هاي بدست آمده از اين باند توسط پليس گفت: از آنجا كه متهمان اين پرونده پس از كيف قاپي اقدام به سوء استفاده از چك هاي مالباختگان مي كردند افزود: در يكي از اين موارد، يكي از سارقان چك سرقتي را به عنوان بدهي خود به يكي از اقوامش داده بود كه آن فرد نيز پس از مراجعه به بانك موفق به نقد كردن چك نشد، در اين راستا با بررسي هاي پليس مشخص شد فردي كه اقدام به دادن چك نموده، از اوايل سال 88 متواري شده و چندين بار هم مكان سكونت خود را تغيير داده است.
وي با بيان اينكه سرانجام متهم پرونده كه در دي ماه امسال براي انجام يك عمل جراحي به بيمارستاني واقع در قيطريه مراجعه كرده بود شناسايي و دستگير شد افزود: فرد دستگير شده به نام «حسن-و» 53 ساله در اعترافات خود سه همدست ديگرش را كه با هم پسرخاله بودند معرفي كرد كه پليس سه متهم ديگر اين پرونده به نام هاي «اميرحسين» 34 ساله، «علي اصغر» 37 ساله و «علي اكبر» 32 ساله را نيز دستگير نمود.
به گفته وي اعضاي اين باند از متهمان سابقه دار بودند كه يكي از متهمان به نام «علي اكبر» از سال 84 داراي سابقه كيف قاپي بود.سرهنگ محمديان خاطرنشان كرد: اين سارقان معمولاً طعمه هاي خود را در اتوبان ها شناسايي و پس از اطمينان از اين كه در خودروي آنها كيف وجود دارد، پس از تعقيب اين افراد در يك موقعيت مناسب مانند زماني كه آنها قصد پياده و يا سوار شدن از خودرو را داشتند و يا پشت چراغ قرمز ايستاده بودند، اقدام به كيف قاپي مي كردند.
وي با بيان اين كه بيشترين سرقت هاي انجام شده در محدوده شمال تهران بوده است، گفت: تاكنون حدود 50 شاكي در اين پرونده شناسايي شده كه برخي از اين سرقت ها در سال 85 صورت گرفته بود.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ارزش ريالي اين پرونده را حدود 200 ميليون تومان عنوان كرد و افزود: متهمان اين پرونده تاكنون به 120 فقره سرقت اعتراف كردند.
به گفته وي بررسي ها در اين رابطه با اين پرونده از سوي پليس به پايان رسيده و رسيدگي به آن در شعبه ششم دادسراي جنايي در حال انجام است.

 



در پي موافقت با اعطاي مرخصي تاج زاده از زندان آزاد شد

وكيل مدافع مصطفي تاج زاده از ارايه مرخصي به موكلش تا پايان تعطيلات خبر داد.
هوشنگ پوربابايي گفت: موكلم روز چهارشنبه با انجام تشريفات اداري و قضايي از زندان اوين آزاد شد و تا پايان تعطيلات به مرخصي آمد.
وي يادآور شد: دومين و آخرين جلسه دادگاه موكلم، نوزدهم بهمن ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شد و ما منتظر صدور و ابلاغ حكم دادگاه بدوي هستيم.
به گزارش ايسنا، پوربابايي اتهامات موكلش را اجتماع و تباني به قصد بر هم زدن امنيت ملي، فعاليت تبليغي عليه نظام، توهين به مسئولان و نگهداري اسناد طبقه بندي شده عنوان كرد.

 



به اتهام تبليغ عليه نظام صورت گرفت يك سال حبس تعزيري براي وكيل مدافع بهنود شجاعي

وكيل مدافع محمد اوليايي فرد از صدور مجازات يك سال حبس تعزيري براي موكلش از سوي دادگاه انقلاب خبر داد و گفت: حكم دادگاه بدوي هنوز به وكلاي پرونده ابلاغ نشده است.
مسعود اوليايي فرد با بيان اين مطلب، اظهار داشت: موكلم كه وكالت بهنود شجاعي را برعهده داشت در رابطه با اين پرونده با اتهام تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با يكي از رسانه هاي خارجي از سوي شعبه 26 دادگاه انقلاب به يك سال حبس تعزيري محكوم شد.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه راي صادره از سوي دادگاه بدوي به هيچ يك از سه وكيل مدافع اين پرونده ابلاغ نشده است، گفت: موكلم براي پيگيري پرونده يكي از موكلانش به دادگاه انقلاب مراجعه كرده بود كه در آن جا براي اجراي حكم به واحد اجراي احكام انتقال داده شده است.

 



احتمال آتش سوزي در جنگل هاي شمال

سازمان هواشناسي نسبت به افزايش دما در سواحل خزر و احتمال بروز آتش سوزي در جنگل هاي شمال كشور هشدار داد.
سازمان هواشناسي كشور با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: دماي هوا در سواحل درياي خزر به سبب وزش باد گرم به طور قابل توجهي افزايش مي يابد. از اين رو آتش سوزي در مناطق جنگلي استان هاي گيلان، مازندران و سپس گلستان و وزش باد شديد در استان اردبيل در اين مدت دور از انتظار نيست.

 



انتصاب

در آموزش و پرورش
طي حكمي از سوي حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش، مجيد قدمي به عنوان رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش منصوب شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف سكه هاي تاريخي
سمنان- خبرنگار كيهان: سه دلال آثار باستاني در گرمسار به همراه سكه هاي تاريخي و مقداري طلا و نقره دستگير شدند. عباس كاشيان مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سمنان با اعلام خبر فوق گفت: اين افراد در هنگام دستگيري 14عدد سكه تاريخي با ارزش، 50 عدد انگشتر طلا و نقره و مبلغ قابل توجهي پول به همراه داشتند.
تصادف منجر به مرگ
قم- خبرنگار كيهان: در پي برخورد يك دستگاه اتوبوس با عابري پياده در زير پل سلفچگان عابر در دم جان باخت. به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، با حضور ماموران در محل مشاهده شد يك دستگاه اتوبوس به رانندگي روح الله سعدي با يك نفر عابر پياده به نام اكبر سهرابي گله برخورد كرده است. در پي اين برخورد، عابر پياده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت كرد.
فروش طلاي بدلي
سرويس شهرستانها: افرادي كه با جعل فاكتور طلافروشي اقدام به فروش طلاهاي بدلي خود مي نمودند شناسايي و دستگير شدند. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ آقاخاني رئيس پليس آگاهي استان سمنان در توضيح اين خبر گفت: در پي گزارش به موقع صاحب طلافروشي به پليس 110 مبني بر اينكه فردي با ارائه مقاديري طلاي بدلي قصد فروش آنها را دارد، ماموران بلافاصله در محل حاضر و فردي به هويت (م.م) را دستگير و براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي انتقال دادند.
دستگيري سارقان فرش
سرويس شهرستان ها: 5 سارق سابقه دار كه با تشكيل گروهي اقدام به سرقت 49 تخته فرش نموده بودند شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ زينلي رئيس پليس آگاهي استان يزد در بيان اين خبر گفت: سارقان اعتراف كردند كه با ربودن يك دستگاه كاميون اقدام به سرقت 49 تخته فرش نفيس از يك انبار كرده و پس از تخليه بارها، كاميون را در خارج شهر رها و متواري شده بودند كه بعد از مدتي اموال مسروقه را براي فروش به جيرفت انتقال داده كه توسط كارآگاهان شناسايي و دستگير مي شوند.
كشف مواد محترقه
فرمانده انتظامي بروجرد از كشف 157هزار عدد ماده محترقه در بروجرد خبر داد.به گزارش ايرنا از بروجرد سرهنگ «هوشنگ معظمي گودرزي» گفت: در اين راستا اعضاي سه باند تهيه و توزيع مواد محترقه دستگير شدند.
10 تن گلاب تقلبي
كاشان- خبرنگار كيهان: مقدار 10 تن گلاب فاقد پروانه بهداشتي در كاشان كشف و ضبط شد.احمد خورشيدي، معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: بازرسان اين معاونت اين مقدار گلاب را پيش از انتقال به بازار در يك كارگاه گلاب گيري سنتي كشف كردند.
سقوط تريلر به دره
هفتكل- خبرنگار كيهان: بر اثر سقوط يك دستگاه تريلر به درون دره در هفتكل راننده آن در دم جان سپرد و شاگردش به شدت مجروح شد. در اين حادثه تريلر پس از برخورد با گاردريل كنار جاده به درون دره پرت شد كه راننده آن به دليل شدت جراحات جان سپرد و شاگرد راننده به شدت مجروح شد.
كشف موادآتش زا
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: ماموران اطلاعات امنيت و آگاهي نيروي انتظامي شهرستان گنبدكاووس، 19هزار و 144 عدد انواع مواد محترقه و آتشزا را در اين شهر كشف و ضبط كردند. سرهنگ «علي اكبر مقصودلو» فرمانده نيروي انتظامي شهرستان گنبدكاووس ضمن اعلام اين مطلب افزود: ماموران اطلاعات امنيت و پليس آگاهي اين نيرو طي 2 عمليات توانستند اين ميزان مواد محترقه را در يك خودروي پرايد و يك سوپرماركت در شهر گنبدكاووس كشف كنند.
كشف مواد محترقه
اصفهان- خبرنگار كيهان: دهها هزار عدد انواع مواد محترقه طي چند روز گذشته در اصفهان كشف و ضبط شده است.
سرهنگ محسن عقيلي فرمانده انتظامي اصفهان با تشريح برنامه هاي اين فرماندهي براي جلوگيري از اخلال در شب چهارشنبه آخر سال و كاهش حوادث ناگوار در اين شب گفت: با اخلال گران نظم عمومي به شدت برخورد خواهد شد.

 



افزايش 19 ميليوني بيماري جنسي در آمريكا

سالانه حدود 19 ميليون نفر در آمريكا به بيماري هاي جنسي مبتلا مي شوند.
به گزارش شبكه خبر، اداره كنترل و پيشگيري بيماري هاي آمريكا اعلام كرد، نيمي از مبتلايان به اين بيماري ها جوانان هستند.دكتر كوين فنتون مدير مركز ملي مبارزه با ايدز در اداره كنترل و پيشگيري بيماري هاي آمريكا گفت: جوانان آمريكايي آفريقايي تبار و همجنس گرايان بيشترين افرادي هستند كه در اين كشور به اين گونه بيماري ها مبتلا مي شوند.وي از شمار گسترده آمريكايي هايي كه هر سال به بيماري هاي جنسي مبتلا مي شوند ابراز تأسف كرد و گفت: از هر شش آمريكايي يك نفر به ويروس هرپس سيمپلكس نوع دو مبتلاست كه عامل ايجاد نوعي بيماري جنسي است.دكتر فنتون با اشاره به اين بيماري گفت: هرپس سيمپلكس نوع دو چالشي جدي در زمينه بهداشت عمومي در آمريكاست كه نمي توان نسبت به آن بي اعتنا بود.بنا به اعلام مركز كنترل و پيشگيري بيماري هاي آمريكا بيشتر آمريكايي هاي مبتلا به بيماري هاي جنسي از بيماري خود مطلع نيستند و همين امر خطر انتقال بيماري به ديگران را افزايش مي دهد.ميزان شيوع بيماري هرپس سيمپلكس نوع دو در آمريكا در مقايسه با نظرسنجي قبلي كه از سال 1999 تا 2004 صورت گرفت در سطح حدود 17 درصد ثابت باقي مانده است.

 



زندگي مجدد پرنده منقرض شده

پرنده فيلي ماداگاسكار كه يكي از بزرگترين پرنده هايي است كه بر روي زمين زندگي مي كرده و به دست مستعمره نشينان فرانسوي در حدود سيصد سال پيش منقرض شده، اكنون شانس كوچكي براي بازگشت به زندگي يافته است.
به گزارش مهر، دانشمندان پس از يافتن راهي براي استخراج دي ان اي از پوسته تخم پرنده فيلي اعلام كردند احتمال احياي اين جاندار منقرض شده وجود خواهد داشت. عناصر ژنتيكي پرندگان منقرض شده ديگري نيز به واسطه اين تكنيك جديد جمع آوري شده است و در يكي از اين نمونه ها دي ان اي به دست آمده قدمتي برابر 19 هزار سال دارد.به گفته دانشمندان موفقيت در بازيافت دي ان اي قديمي از پوسته تخم پرندگان تأثير بسزايي در شيوه هاي رايج مطالعات باستان شناسي و ديرينه شناسي خواهد داشت. شيوه نقشه برداري از دي ان اي جانداران طي سالهاي اخير پيشرفتهاي چشمگيري داشته است و دانشمندان تاكنون موفق به رمزگشايي آرايش ژنتيكي جانداراني مانند ماموتها و نيندرتالها شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14