(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 اسفند 1388- شماره 19603
 

حديث دشت عشق
شكست استيل آذين در حضور 80 هزار تماشاگر تبريزي توقف پيروزي در انزلي
اخبار كوتاه از فوتبال
نخستين دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه هاي آسيا فولاد ماهان ايران قهرمان آسيا شد
رئال مادريد و ميلان حذف شدند جشنواره گل منچستر و شگفتي ليون
19 نفر در اردوي تيم ملي كشتي آزاد مراد محمدي ، ابراهيمي و ميرزايي دعوت نشدند
سال 89 شبكه ورزش راه اندازي مي شود سعيدلو: مديران ورزشي بايد يك شغل داشته باشند
بسكتبال غرب آسيا - تهران مهرام ، همچنان بدون شكست



حديث دشت عشق

از نوشته مداح اهل بيت و پاسدار شهيد «محمد جواد اسلامي فر»
اينجا دانشگاه عشق و ايثار است

- خدايا! گناهانم را ببخش، اين خون ناقابل مرا باعث سرخي رويم و زدودن سياهيهاي قلبم قرار بده و روزي كه همه پرده ها كنار خواهد رفت مرا پيش شهدا رسوا و سرافكنده و شرمنده مساز. اينك كه به جبهه آمده ام همه بدانند كه من براي ارضاي هواي نفس و خوشگذراني و از روي بيهودگي پا در اين ميدان نگذاشته ام.
اينجا كربلاي عاشقان است، اينجا دانشگاه ايثار و اخلاص است.
- اي مردم! خداوند اگر مي خواست خود مي توانست از كافران انتقام بگيرد و آنان را بدون زحمت شما هلاك كند اما اين جنگ ايمان و كفر براي امتحان من و شما است تا مجاهدان از منافقان تشخيص داده شوند. منافقاني كه هنوز در شك و ترديد هستند و براي آمدن يا كمك به جبهه هميشه عذر مي آورند و معافي مي خواهند. بدانيد كه اينان همواره در ظلمت شك و ترديد خواهند مرد.
- امام را تنها نگذاريد، دنباله رو خط ولايت و مرجعيت امام (جانم فدايش) باشيد و در دعاها و بعد از نمازها براي اين بنده حقير دعا كنيد.
- اي آمريكا، اي شوروي، اي اسرائيل، اي صدام و اي همه شياطين، من سرباز قرآنم، من پاسدار اسلامم و در سنگر حراست از قرآن و عترت ايستاده ام.

 



شكست استيل آذين در حضور 80 هزار تماشاگر تبريزي توقف پيروزي در انزلي

سرويس ورزشي-
توقف پيروزي در انزلي و نخستين برد محمد احمدزاده با مقاومت سپاسي شيراز، مهمترين اتفاقات روز نخست هفته بيست و نهم رقابت هاي ليگ برتر بود.
هفته بيست و نهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر ديروز (جمعه) با برگزاري پنج ديدار آغاز شد. در انزلي تيم هاي فوتبال ملوان بندرانزلي و پيروزي برابر هم به نتيجه تساوي يك-يك رضايت دادند. در اين ديدار كه در ورزشگاه تختي و با قضاوت هدايت ممبيني برگزار شد، مهرداد اولادي براي ملوان و كريم باقري براي پيروزي گل زدند. ضمن اينكه دسوزا بازيكن برزيلي تيم ملوان در دقيقه 61 ضربه پنالتي را به اوت زد. همچنين مهرداد اولادي، پژمان نوري، بابك پورغلامي و محمد رستمي از تيم ملوان بندرانزلي و هوار ملامحمد از تيم پيروزي در جريان اين ديدار از داور كارت زرد دريافت كردند. شيث رضايي مدافع تيم پيروزي هم در دقيقه 2+90 با دريافت كارت زرد دوم از زمين مسابقه اخراج شد. سرخپوشان در حالي مقابل ملوان بندرانزلي به نتيجه تساوي يك-يك رضايت دادند كه هفت ديدار گذشته خود در ليگ برتر و جام حذفي را با پيروزي پشت سرگذاشته بودند.
اما در شيراز نخستين پيروزي مقاومت با محمد احمدزاده بدست آمد. مقاومت سپاسي شيراز كه آخرين بار در هفته هجدهم ليگ برتر و در بازي برابر پيكان قزوين به پيروزي رسيده بود در اين بازي با بهره گيري از امتياز ميزباني و حمايت هواداران شيرازي برتري 3 بر 2 را از آن خود كرد و به وضعيتش در جدول رده بندي ليگ برتر سروسامان بخشيد. استقلال هم با اين شكست يك گام ديگر به سقوط نزديك شد.در كرج تيم سايپا برابر ابومسلم به برتري رسيد تا پس از چند هفته نه تنها به سه امتياز برسد بلكه تا حدودي هم از منطقه خطر دور شود. از سوي ديگر ابومسلم نيز با اين شكست نشان داد عزمش براي سقوط به ليگ دسته اول جزم است.
در قزوين جدال تيم هاي پيكان و صبا با تساوي به پايان رسيد. پيكان كه در نيمه نخست به برتري دست يافته بود نتوانست اين برد را تا آخر بازي حفظ كند تا يك تساوي ديگر در كارنامه اين تيم و صباي قم به ثبت برسد. نكته جالب توجه بازي اين بود كه گل تساوي صبا در دقيقه آخر به ثمر رسيد و در طول بازي نيز بياتي نيا يك ضربه پنالتي خراب كرد.در آخرين ديدار ديروز هم تيم تراكتورسازي موفق شد درحضور بيش از 80 هزار تماشاگر تيم استيل آذين را در ثانيه هاي پاياني بازي با نتيجه دو بر يك شكست دهد. در اين ديدار علي كريمي به علت محروميت غايب بزرگ استيل آذين و ميدان محسوب مي شد. نتايج كامل بازيهاي ديروز به اين شرح است:
¤ ملوان انزلي 1-پيروزي تهران1
گل: مهرداد اولادي(5) براي ملوان كريم باقري (67) براي پيروزي
¤ مقاومت سپاسي شيراز 3- استقلال اهواز2
گل: محمد ايران پوريان(1)، مصطفي صبري (71) و بهنام افشه(81) براي مقاومت- هادي خنيفر(17) و افشين كمايي(74) براي استقلال اهواز
¤ پيكان قزوين1- صباي قم1
گل: سعيد دقيقي (3) براي پيكان- كلمنتينو (2+90) براي صبا
اخراج: سهراب بختياري زاده(2+90-صباي قم)
¤ سايپا كرج1- ابومسلم مشهد صفر
گل: مهدي خيري(72)
¤ تراكتورسازي تبريز 2- استيل آذين تهران1
گل: جاسم كرار(35 و 1+90-پنالتي) براي تراكتورسازي- امير شاپورزاده(50-پنالتي) براي استيل آذين
برنامه ساير ديدارهاي هفته بيست و نهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه: 23/12/88
¤ سپاهان اصفهان- شاهين بوشهر (ساعت 30:15- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
داور: البرز حاجي پور
¤ راه آهن شهر ري- ذوب آهن اصفهان (ساعت 30:15- ورزشگاه راه آهن اكباتان تهران)
داور: مسعود مرادي
دوشنبه: 24/12/88
¤ استقلال تهران- پاس همدان (ساعت 30:16- ورزشگاه آزادي تهران)
داور: يدالله جهانبازي
¤ فولاد خوزستان- مس كرمان (ساعت 30:15- ورزشگاه تختي اهواز)
داور: محسن تركي

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سقوط سپاهان و مس در ليگ قهرمانان آسيا
هفته دوم از مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاههاي آسيا با صدرنشيني تيم هاي عربستاني الشباب و الهلال در گروه هاي C و D و سقوط تيم هاي سپاهان و مس كرمان به رده هاي سوم اين دو گروه به پايان رسيد.پس از آنكه تيم هاي استقلال و ذوب آهن مقابل حريفاني از امارات و عربستان به نتيجه اي بهتر از تساوي دست پيدا نكردند، تيم هاي سپاهان و مس كرمان نيز در مصاف با حريفاني از اين دو كشور عربي امتياز دست دادند تا به رده سوم گروه هاي خود سقوط كنند. در اين بين سپاهان به حداقل امتياز ديدار با العين رضايت داد اما مس كرمان در خانه الهلال عربستان با نتيجه 3 بر يك تن به شكست داد. اين اولين شكست تيم هاي ايراني در فصل 2010 ليگ قهرمانان آسيا بود.
در گروه C اين رقابتها پس از تساوي بدون گل سپاهان و العين، تيم الشباب عربستان با نتيجه 3 بر يك در ازبكستان از سد تيم پاختاكور گذشت و در گروه D تيم السد قطر در امارات با 5 گل تيم الاهلي را درهم كوبيد. «هنك تن كاته» سرمربي هلندي تيم الاهلي پس از اين شكست از سمت خود استعفا داد. مهرزاد معدنچي در تيم الاهلي امارات حضور دارد.
دروگبا مرد سال آفريقا شد، الجزاير بهترين تيم
مهاجم ساحل عاجي تيم فوتبال چلسي انگلستان براي دومين بار جايزه برترين فوتباليست سال قاره آفريقا را از آن خود كرد.
ديديه دروگبا مهاجم تيم فوتبال چلسي و تيم ملي ساحل عاج به عنوان برترين فوتباليست قاره آفريقا معرفي شد تا براي دومين مرتبه اين جايزه معتبر را از آن خود كرده باشد.كاپيتان تيم ملي ساحل عاج در سال 2006 نيز اين عنوان را كسب كرده بود و در سال 2009 با پيشي گرفتن از ساموئل اتوئو، مهاجم كامروني تيم اينتر ايتاليا عنوان برترين بازيكن قاره آفريقا را به خود اختصاص داد. تيم ملي فوتبال الجزاير نيز به دليل نمايش درخشانش در سال جاري و شكست دادن مصر و رسيدن به جام جهاني، عنوان بهترين تيم سال آفريقا را به خود اختصاص داد.
هيدينك سرمربي ساحل عاج در جام جهاني شد
پايگاه خبري NOS هلند از همراهي گاس هيدينك با تيم ملي فوتبال ساحل عاج در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي خبر داد.
براساس گزارش ياد شده هيدينك و فدراسيون فوتبال ساحل عاج اواخر هفته گذشته درباره همكاري مشترك با يكديگر به توافق دست يافتند. بر اين اساس سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال روسيه تا پايان جام جهاني 2010 در تيم ملي فوتبال ساحل عاج مشغول به كار خواهد شد. قرار است در 10روز آينده اين قرارداد كه از 15مي تا 15ژوئيه اعتبار دارد به امضا برسد.
هيدينك كه تجربه حضور در جام هاي جهاني 1998 فرانسه با تيم ملي هلند ،2002 كره و ژاپن با تيم ملي كره جنوبي و 2006 آلمان با تيم ملي استراليا را دارد براي چهارمين بار پياپي مي تواند در بزرگترين رخداد فوتبالي جهان حضور داشته باشد.اين مربي هلندي در پايان جام جهاني نوزدهم فوتبال هدايت تيم ملي تركيه را برعهده خواهد گرفت. فدراسيون فوتبال تركيه در ماه فوريه اعلام كرده بود با اين مربي 63 ساله تا اوت 2012 قرارداد همكاري امضا كرده است. اين قرارداد قابليت تمديد دو ساله را نيز دارد.

 



نخستين دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه هاي آسيا فولاد ماهان ايران قهرمان آسيا شد

تيم فوتسال فولادماهان ايران با شكست السد قطر عنوان قهرماني نخستين دوره مسابقات فوتسال قهرماني جام باشگاه هاي آسيا را از آن خود كرد.
ديدار نهايي نخستين دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه هاي آسيا از ساعت 19 ديروز بين تيم هاي فولادماهان ايران و السد قطر در سالن پيروزي اصفهان برگزار شد.تيم فولادماهان كه با پشت سر گذاشتن تيم هاي پورت آتوريتي تايلند، ناگويااوشنز ژاپن، استرويتل زرافشان ازبكستان، آيوبي آلتين تاش بيشكك قرقيزستان به ديدار نهايي راه يافته بود، موفق شد در اين مسابقه شكست 5 بر 2 را به نماينده فوتسال قطر تحميل كند و عنوان قهرماني مسابقات فوتسال جام باشگاه هاي آسيا را بدست آورد.براي نماينده شايسته كشورمان در اين بازي وحيد شمسايي و جواد اصغري مقدم (2 گل) و محمد طاهري گلزني كردند و هر دو گل تيم السد را نيز عمرو حسين بلال به ثمر رساند.
پيش از برگزاري ديدار نهايي نخستين دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه هاي آسيا، تيم هاي ناگويا اوشنز ژاپن و پورت آتوريتي تايلند در ديدار رده بندي اين مسابقات برابر هم صف آرايي كردند كه تيم ژاپني با برتري 7 بر6 در ضربات پنالتي به عنوان سوم مسابقات دست يافت. جدال اين دو تيم در وقت هاي عادي و اضافه با نتيجه تساوي 6 بر6 به اتمام رسيده بود.

 



رئال مادريد و ميلان حذف شدند جشنواره گل منچستر و شگفتي ليون

دور برگشت از مرحله
يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا با صعود تيم هاي منچستر يونايتد انگلستان و ليون فرانسه به جمع هشت تيم برتر اين رقابت ها پيگيري شد.
در يكي از حساس ترين ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا چهارشنبه شب تيم منچستر يونايتد انگلستان در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر به ديدار آث ميلان ايتاليا رفت. اين تيم كه در بازي رفت شكست 3 بر 2 را به حريف ايتاليايي خود تحميل كرده بود در ديدار برگشت نيز نمايشي خيره كننده داشت و به برتري 4 بر صفر دست يافت.براي منچستر يونايتد در اين ديدار خانگي كه در حضور بيش از 74 هزار تماشاگر برگزار شد، وين روني (13 و 46)، پارك جي سونگ (59) و دارن فلچر (88) گلزني كردند.
شاگردان سرآلكس فرگوسن در مجموع دو بازي رفت و برگشت مقابل ميلان ايتاليا به برتري 7 بر 2 دست يافتند و راهي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات ليگ قهرمانان اروپا شدند.
ليون فرانسه شگفتي بزرگ مرحله يك هشتم نهايي مسابقات ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا را رقم زد و با حذف تيم رئال مادريد به جمع تيم هاي برتر اين رقابت ها پيوست. اين تيم كه در بازي رفت موفق به شكست يك بر صفر تيم رئال شده بود، چهارشنبه شب گذشته در حضور بيش از 80 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه سانتياگو برنابئو مقابل ميزبان اسپانيايي خود به نتيجه تساوي يك بر يك دست يافت تا در مجموع دو بازي رفت و برگشت برتري 2 بر يك را از آن خود كند و راهي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات شود.
در اين بازي ابتدا تيم رئال مادريد با گلزني كريستين رونالدو در دقيقه 6 از ميهمان خود پيش افتاد و با گل دقيقه 75 ميرآلم ژانيك كار به تساوي كشيده شد. تاكنون تيم هاي آرسنال و منچستر يونايتد انگلستان، ليون فرانسه و بايرن مونيخ آلمان به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا راه پيدا كرده اند.
ساير ديدارهاي دور برگشت از مرحله يك هشتم نهايي مسابقات ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا طبق برنامه زير برگزار خواهد شد.
سه شنبه: 25/12/88
¤ سويا اسپانيا - زسكا مسكو روسيه
¤ چلسي انگلستان - اينتر ايتاليا
چهارشنبه: 26/12/88
¤ بارسلونا اسپانيا - اشتوتگارت آلمان
¤ بوردو فرانسه - المپياكوس يونان

 



19 نفر در اردوي تيم ملي كشتي آزاد مراد محمدي ، ابراهيمي و ميرزايي دعوت نشدند

19 كشتي گير به اردوي تيم ملي كشتي آزاد دعوت شدند.
تيم ملي كشتي آزاد در ارديبهشت ماه راهي مسابقات قهرماني آسيا خواهد شد كه آخرين اردوي آنها در سال 88 از 22 تا 27 اسفند ماه در خانه كشتي تهران برگزار مي شود.
اما سعيد ابراهيمي و جمال ميرزايي دو ملي پوش ايران در مسابقات جهاني 2009 دانمارك از جمله غايبين اين اردو هستند. اين دو كشتي گير در جام تختي شركت نداشتند. همچنين مراد محمدي با صلاحديد مربيان در اين اردو نخواهد بود. ارديبهشت ماه سال آينده شهر دهلي نو هند ميزبان رقابت هاي كشتي قهرماني آسيا است. اسامي نفرات دعوت شده به اردو به شرح زير است:
¤ 55 كيلوگرم: حسن رحيمي، فرزان بهرامي (تهران) و عباسي دباغي (مازندران)
¤ 60 كيلوگرم: مسعود اسماعيل پور، سعيد احمدي (مازندران) و مصطفي آقاجاني (تهران)
¤ 66 كيلوگرم: مهدي تقوي (مازندران)، مصطفي حسين خاني و محسن جهانبخشيان (تهران)
¤ 74 كيلوگرم: صادق گودرزي (همدان) و سعيد رياحي (تهران)
¤ 84 كيلوگرم: احسان لشگري (قزوين) و حسن رحيمي (تهران)
¤ 96 كيلوگرم: عرفان اميري (كرمانشاه) و رضا يزداني (مازندران)
¤ 120 كيلوگرم: فردين معصومي (گيلان)، محمدرضا آذرشكيب (كرج)، داود احمدي (تهران) و پرويز هادي (آذربايجان شرقي)
سرمربي: غلامرضا محمدي (تهران)، مربيان: محسن كاوه (تهران)، ابراهيم مهربان (گيلان) و اسماعيل دنگسركي (مازندران)

 



سال 89 شبكه ورزش راه اندازي مي شود سعيدلو: مديران ورزشي بايد يك شغل داشته باشند

رئيس سازمان تربيت بدني گفت: از دست اندركاران دوشغله ورزش مي خواهم يك شغل را انتخاب كنند و اگر وقت كامل براي رسيدن به ورزش ندارند از آنها مي خواهيم كه به شغل دومشان برسند.
علي سعيدلو در رابطه با دوشغله هاي ورزش گفت: آنهايي كه به صورت كامل در فدراسيون ها حضور دارند بايد تنها يك شغل داشته باشند. اما آنهايي كه به صورت افتخاري مانند اعضاي هيات رئيسه در فدراسيون ها در بخش هاي مختلف ورزشي فعاليت مي كنند نيازي نيست كه تنها يك شغل داشته باشند.وي ادامه داد: ما با مسئولان سازمان بازرسي كل كشور نيز براساس قانون به اين نتيجه رسيده ايم كه افرادي كه فعاليت هاي اصلي فدراسيون ها و بخش هاي ورزشي را برعهده دارند بايد تك شغله باشند. منطق هم همين را مي گويد و اگر ما مي خواهيم ورزش را دگرگون كنيم و رشد 300، 400درصدي در ورزش داشته باشيم بايد تمام وقت مديران ما كار كنند. اين مسئله در همه رده هاست، چه سازمان تربيت بدني، چه كميته ملي المپيك و چه فدراسيون هاي ورزشي.
رئيس سازمان تربيت بدني با اشاره به گشايش در موضوع بودجه ورزش گفت: موضوع پرداخت يك درصد درآمدهاي وزارتخانه ها، سازمان ها و ارگان هاي دولتي به ورزش اجباري شده و با اين مسئله به طور حتم بسياري از مشكلات ورزش حل خواهد شد.
سعيدلو با اشاره به ورزش مدارس و موضوع استعداديابي تصريح كرد: ما نشست هايي را با وزير آموزش و پرورش داشته ايم و برنامه هاي خوبي تدارك ديده شده است. با كمك همين بودجه يك درصد ارگان ها نيز مي توانيم مدارس را از لحاظ ورزشي تجهيز كنيم.
رئيس سازمان تربيت بدني با اعلام اين خبر كه شبكه تلويزيوني ورزش از سال آينده راه اندازي مي شود، خاطرنشان كرد: نشستي را با ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما داشتيم و براي تاسيس شبكه 24 ساعته ورزش به نتيجه رسيده ايم كه به احتمال فراوان اين شبكه از سال آينده راه اندازي مي شود.سعيدلو با بيان اينكه از حضور در ورزش بسيار راضي هستم، ادامه داد: خوشحالم كه در شش ماه اخير آرامش بيشتري در ورزش حاكم شد و براي اداره ورزش از نيروهاي كارآمد، صاحب نظر و دانشگاهي استفاده بيشتري خواهم كرد. از همه مديران ورزشي نيز مي خواهم در فدراسيون ها از اين افراد بيشتر استفاده كنند.

 



بسكتبال غرب آسيا - تهران مهرام ، همچنان بدون شكست

تيم مهرام ايران با غلبه بر تيم «دهوك» عراق به چهارمين پيروزي متوالي خود در مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا دست يافت.
پنجمين روز از سيزدهمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا ديروز با پيروزي 110 بر 81 تيم مهرام مقابل دهوك عراق آغاز شد.
تيم مهرام كه حضورش در ديدار فينال قطعي شده بود در اين ديدار با تركيبي از بازيكنان ذخيره خود به ميدان رفت و در سه كوارتر اول با نتايج (31 بر 10)، (25 بر 17) و (28 بر25) به پيروزي رسيد. نكته جالب توجه اينكه تيم مهرام در كوارتر چهارم ديدار مقابل نماينده عراق با تركيب بازيكنان اصلي اش شكست (26 بر 29) را متحمل شد.بعد از پيروزي مقابل الرياضي لبنان، ذوب آهن اصفهان و هوپس لبنان اين چهارمين پيروزي متوالي مهرام در سيزدهمين دوره مسابقات بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا بود.
نماينده كشورمان فردا( يكشنبه) براي كسب عنوان قهرماني مقابل الجلاي سوريه به ميدان مي رود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14