(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 فروردين 1389- شماره 19622
 

مديركل ورزش يزد را مشخص كنيد
استاندار: اجازه بي توجهي مديران به كشاورزان هرمزگاني را نمي دهم
كوتاه از ورزش شهرستانها
نخستين جشنواره ملي شتر در شاهرود برگزار شد
در ايام نوروز مشهدالرضا با كاهش 42 درصدي زائران مواجه شد
برخورد قانوني با پزشكاني كه دريافت هاي زيرميزي دارند
مديركل جديد تربيت بدني استان اصفهان: اصفهان بايد پايتخت ورزش ايران شود
رئيس شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس خبر داد رتبه بالاي گلستان در بيماري هاي قلبي
توليد 6 هزار مگاوات برق از نيروگاههاي آبي خوزستان در سال جاري
استاندار قم تاكيد كرد بسيج توان همه دستگاه هاي اجرايي براي اشتغال
صدور 120 ميليون دلار كالاي غيرنفتي از مازندران به خارج
جا به جايي 126هزار مسافر نوروزي توسط ناوگان عمومي استان زنجان
راهيابي 83 درصد دانش آموزان بناب به دانشگاه ها در كنكور 88



مديركل ورزش يزد را مشخص كنيد

بعد از انتصاب احمد كمالي مديركل سابق اداره كل تربيت بدني استان يزد به سمت فرماندار شهرستان اردكان بيش از يك ماه است ورزش استان يزد بدون مدير است.
آنچه اين روزها در اتاق ها و راهروهاي اداره كل تربيت بدني استان و دربين ورزشيان به گوش مي رسد اين است كه رايزني ها براي سپردن مسئوليت به فردي كه فاكتورهاي مديريتي لازم را داشته باشد به جايي نرسيده و اتفاق نظر بين سازمان ورزش كشور، استاندار يزد و حتي نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي وجود ندارد؟
اگرچه از افرادي چون هدايت شرف الديني مديركل سابق، اصغر حسيني معاون ورزشي اداره كل تربيت بدني استان و عباس دهقان كارشناس ورزش سابق سازمان آموزش و پرورش يزد و نايب رئيس فعلي فدراسيون ژيمناستيك ايران به عنوان گزينه هاي بومي نام برده مي شود اما تا بحال هيچ كدام از اين افراد به دلايلي نامعلوم مورد تائيد قرار نگرفته اند.
به اينكه يكي از اين افراد و يا شخص كارآمد ديگري بر صندلي رياست ورزش استان يزد تكيه بزند كاري نداريم، آنچه مهم است و تصميم گيرندگان بايد آنرا مدنظر قرار دهند، بدون مسئول گذاشتن ورزش استان يزد در اين روزهاي آغازين سال جديد است كه زمان برنامه ريزي براي ورزش در ابعاد مختلف به هيچ عنوان به صلاح نيست و به طور حتم اثرات زيانباري به همراه خواهد داشت.
آيا در ورزش يزد تا به اين حد قحط الرجال است كه براي معرفي يك مدير متعهد، متخصص، مقبول جامعه ورزش، كاربلد، آگاه مدتها بايد به انتظار نشست و يا اينكه مشكل چيز ديگري است؟!
با همه اينها اين توقع از محمدرضا فلاح زاده استاندار يزد مي رود كه هرچه زودتر تكليف صندلي مديريت ورزش را مشخص كند و اجازه ندهد هردم و هر دقيقه شايعات گوش ورزشيان استان را آزار دهد.
علي محمد قادريان
خبرنگار ورزشي كيهان در يزد

 



استاندار: اجازه بي توجهي مديران به كشاورزان هرمزگاني را نمي دهم

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان گفت: اجازه نخواهيم داد كه كشاورزان مورد بي توجهي و بي مهري مديران قرار بگيرند.
حسين هاشمي در ديدار با كشاورزان هرمزگاني با بيان اين مطلب افزود: همه در تلاش هستند تا حقي از كشاورزان پايمال و يا ناديده گرفته نشود.
نماينده ارشد دولت در هرمزگان با اشاره به مصوبات سفر سوم رئيس جمهوري و هيات دولت در سفر به اين استان و تصويب بخشودگي جريمه ها و ديركردهاي تسهيلات كشاورزان خسارت ديده ناشي از خشكسالي اضافه كرد: اجازه نمي دهيم كه بانك هاي عامل بر خلاف مصوبه عمل كنند.
هاشمي با اعلام اينكه خشكسالي يك دهه اخير بيشترين ضرر و زيان را به بخش كشاورزي وارد آورده تا جايي كه بخشي از آنها قابل جبران نيست اظهار داشت: تعداد زيادي از كشاورزان كه براي ادامه فعاليت نياز به تسهيلات جديدي دارند كه بايستي در اين زمينه چاره جويي شود.و از آنجايي كه كشاورزان داراي همتي بلند هستند مطمئنم كه در صورت سودآوري، اصل تسهيلات دريافتي را در اسرع وقت به بانك ها پرداخت مي كنند.
وي در ادامه براي خارج شدن فعاليت هاي كشاورزي از وضعيت موجود دو طرح كوتاه مدت و بلند مدت پيشنهاد و تاكيد كرد: درمرحله اول بايستي طرح هايي ارايه شود تا كشاورزان بتوانند روي پاي خود بايستند.
بايد فضايي فراهم شود تا بتوان با انجام طرح هاي ضربتي درسالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال همت مضاعف و كار مضاعف نامگذاري شده است تسهيلات لازم را براي ادامه كار در قالب فناوري هاي جديد براي كشاورزان مهيا كرد.
استاندار هرمزگان گفت: در دراز مدت نيز با پيشنهاد كارگروه آب و كشاورزي و عضويت جهاد كشاورزي- سازمان هاي آب و برق، بانك كشاورزي، دامپزشكي و بازرگاني و همچنين تني چند از كشاورزان نخبه با مسئوليت معاون برنامه ريزي استانداري بايستي در راستاي تهيه سند چشم انداز بخش كشاورزي و زير مجموعه هاي آن تلاش كرد.
هاشمي گفت: در قالب اين سند براي درآمد بيشتر بهره برداران و مقابله با خشكسالي، نقشه اي با لحاظ كردن سه عنصر اصلي آب، خاك و هواي مناسب براي انواع كشت ها با محوريت قطب هاي كشاورزي استان تهيه و طبق آن عمل شود.
به گفته وي درحال حاضر كشاورزان بدون توجه به اين مسائل و درنظر گرفتن كشش بازار، اقدام به كشت محصولاتي مي كنند كه در نتيجه آن شاهد به فروش نرفتن محصول و فاسد شدن آنها هستيم. استاندار هرمزگان بيان داشت: با تهيه سند كشاورزي ضمن تاكيد بر استفاده از فن آوري هاي جديد و صرفه جويي در مصرف آب، كشت محصولات با برنامه انجام مي شود كه در نتيجه آن بهره برداران بدون هر دغدغه اي محصول خود را با قيمت مناسب عرضه مي كنند.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

كسب مدال توسط ورزشكار كرجي
كرج- خبرنگاركيهان: يكدوره مسابقات تورنمنت بين المللي در كشور هلند با حضور 900 بازيكن برگزار شد كه در اين مسابقات يوسف كرمي از كرج توانست مدال زرين اين دور از مسابقات را از آن خود كند. سيد نعمت خليفه به عنوان سرمربي و وحيد عبدالهي به عنوان بازيكن تيم ملي را همراهي كردند.
صعود تيم پينگ پنگ باريج اسانس كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: تيم پينگ پنگ باريج اسانس كاشان موفق شد ضمن كسب عنوان قهرماني در رقابت هاي ليگ دست اول كشور به مسابقات پينگ پنگ ليگ برتر كشور صعود كند.
در مرحله نيمه نهايي اين مسابقات كه به مدت 2 روز در محل آكادمي پينگ پنگ تهران برگزار شد، تيم باريج اسانس موفق شد 5 بر 3 تيم بازرگاني تجارت جنوب، 5 بر صفر تيم هيئت خراسان رضوي و 5 بر يك تيم مناطق نفت خيز جنوب را شكست داده و به رقابت هاي دسته برتر راه يابد.
اين رقابت ها با شركت 14 تيم در دو گروه 7 تيمي برگزار شده بود.
اعطاي جام اخلاق به توزين الكتريك كاشان
¤ تيم بسكتبال توزين الكتريك كاشان در پايان مسابقات سوپر ليگ بسكتبال كشور به عنوان تيم اخلاق ليگ برتر معرفي و جام اخلاق را نصيب خود كرد.
در مرحله پلي آف اين رقابت ها تيم توزين الكتريك كاشان در مقابل تيم هاي شهرداري گرگان و لوله آ.اس شيراز به پيروزي رسيد و براي كسب مقام پنجمي به ديدار تيم دانشگاه آزاد رفت.
در پايان رقابت بين اين دو تيم، تيم دانشگاه آزاد پنجم و كاشان ششم شد.
6 مدال طلا براي بانوان ووشوكار كاشان
¤ تيم منتخب ووشو بانوان كاشاني كه در قالب يك تيم 9 نفره به مسابقات كشوري سبك چان چوان اصفهان اعزام شده بود توانست مقام قهرماني اين مسابقات را از آن خود كند.
اين مسابقات در سه رده سني نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد كه تيم كاشان توانست با 3 طلاي مريم السادات هجري و طلاهاي مهديه ايزدي، مطهره يوسف زاده و زهرا افرازه مقام قهرماني اين رقابت ها را به دست آورد.
برگزاري مسابقات جام نوروزي روستايي
نايين- خبرنگار كيهان: هفدهمين دوره مسابقات جام نوروزي شهداي منطقه لاي سياه بخش مركزي نايين در قالب 18 تيم به مدت 14 روز برگزار شد كه در پايان تيم شهيد علي اكبري از روستاي مرغچويه مقام اول وتيم بسيج روستاي هماباد مقام دوم و تيم اميد روستايي هماباد مقام سوم را به خود اختصاص دادند.
كاپ اخلاق اين سري از مسابقات به شهداي روستاي الله آباد بخش مركزي نايين تعلق گرفت.
برگزاري مسابقات اسكيت در اسفراين
اسفراين- خبرنگار كيهان: يك دوره مسابقه اسكيت ويژه دانش آموزان مقطع ابتدايي در اسفراين برگزار شد. در پايان اين دوره از مسابقات كه با شركت 50 نفر از دانش آموزان مدارس اين شهر برگزار شد مصطفي يعقوبي از دبستان شهيد چمران، ايمان يوسفي و عليرضا جعفرزاده از دبستان شهيد آيت، علي سلطاني از دبستان شهيد كاوه و علي پردل از دبستان شهيد چمران به ترتيب مقام هاي اول تا پنجم راكسب كردند. به نفرات برتر و 20 نفر از شركت كنندگان به قيد قرعه جوايزي اهدا شد.
قهرماني تيم فوتسال نفت اوز
اوز- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتسال باشگاه هاي بخش اوز در رده اميد كه با شركت 12 تيم برگزار شد با قهرماني تيم فوتسال نفت اوز به پايان رسيد. در مسابقه نهايي تيم نفت با نتيجه 3 بر 2 بر تيم شاهين جوان به پيروزي رسيد و تيم كوره نيز مقام سوم را كسب كرد.
رقابت واليباليست هاي دانش آموز اقليد
اقليد- خبرنگار كيهان: در رقابت واليبال دانش آموزان متوسطه شهرستان اقليد آموزشگاه نرجس خاتون جام قهرماني را كسب كرد. اين مسابقات بين آموزشگاه هاي وزيري، نرجس خاتون، الزهرا(س)، توحيد، فاطمه زهرا(س) فرهنگيان و ابن سينا برگزار شده بود. مدارس توحيد و وزيري نيز مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
قهرماني تيم فوتسال بيسي
لنجان- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتسال كارگري شهرستان لنجان با حضور 10 تيم در دو گروه 5 تيمي و به مدت دو هفته در ورزشگاه كارگران زرين شهر برگزار شد كه در ديدار پاياني تيم بيسي با نتيجه 9 بر 1 بر تيم ماشين سازي غلبه كرد و قهرمان شد.
در ديدار رده بندي نيز تيم زرين كولاك با شكست حريف خود به مقام سوم دست يافت. همچنين در پايان اين دوره از رقابت ها محسن زماني از تيم ماشين سازي به عنوان بهترين گلزن معرفي و سكه بهار آزادي به وي اهدا شد.
برگزاري مسابقه هندبال بانوان
اسفراين- خبرنگار كيهان: از سوي هيئت هندبال استان خراسان شمالي يكدوره مسابقه هندبال ويژه بانوان سطح استان در محل سالن شهيد مصرزاده شهرستان اسفراين برگزار شد. در اين دوره از مسابقات كه تعداد 4 تيم از شهرستانهاي شيروان، شهرآباد- اسفراين و بجنورد حضور داشتند به مدت دو روز با يكديگر رقابت كردند كه در پايان تيمهاي شيروان- شهرآباد، اسفراين و بجنورد حضور داشتند به مدت دو روز با يكديگر رقابت كردند كه در پايان تيمهاي شيروان- اسفراين به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند. به تيمهاي برتر كاپ- مدال و حكم قهرماني اهداء شد.
معرفي شطرنج بازان نابيناي خميني شهر
درچه- خبرنگار كيهان: از سوي هيئت نابينايان و ناشنوايان خميني شهر يك دوره مسابقات شطرنج برگزار شد. در پايان اين مسابقات در رده بزرگسالان فاطمه سعيدي از اصفهان، مهدي رومي فراز شهرضا و زهرا ايزدپور از اصفهان اول تا سوم شدند. در سنين 8 تا 16 سال نيز اميد كريمي از خميني شهر، پريچهر چنكازيان از اصفهان و شقايق قيصري از اصفهان مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
برگزاري مسابقات هاكي در فيروزآباد فارس
فيروزآبادفارس- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني هاكي استان فارس با شركت مردان و زنان هاكي باز به ميزباني فيروزآباد برگزار شد.
در قسمت بانوان 4 تيم از شهرستانهاي شيراز، جهرم، ارسنجان و فيروزآباد حضور داشتند كه پس از برگزاري ديدارهاي مقدماتي و نهايي تيم شيراز به مقام قهرماني رسيد، ارسنجان دوم و تيم فيروزآباد كه براي اولين بار در مسابقات هاكي شركت كرده بود موفق به كسب مقام سوم شد.

 



نخستين جشنواره ملي شتر در شاهرود برگزار شد

شاهرود - خبرنگار كيهان:
نخستين جشنواره ملي شتر كشور با حضور كارشناسان داخلي و خارجي به مدت 2 روز در شاهرود برگزار شد.
احمدرضا سيدعليان دبير جشنواره ملي شتر در مراسم افتتاح اين جشنواره، معرفي اكوتيپهاي برتر شتر در كشور، اصلاح نژاد شتر با استفاده از تكنيكهاي توليدمثلي، افزايش كمي و كيفي توليد در منطقه، ارتقاي آگاهي فني بهره برداران، ترويج استفاده از فرآوري هاي توليد از شتر در مركز اصلاح نژاد در پرورش شتر شمال شرق در طرود را از جمله اهداف اين جشنواره ذكر كرد.
وي با اشاره به ويژگيهاي اقليمي استان سمنان افزود: حدود دو ميليون و 331 هزار واحد دامي در اين استان وجود دارد كه يك ميليون و 700 هزار راس دام سبك و بقيه دام سنگين است.
معاون بهبود و توليدات امور دامي جهاد كشاورزي استان سمنان افزود: نخستين بانك ژن شتر با دو هزار دز در مركز اصلاح و پرورش شتر شمال شرق در طرود ايجاد شده است.
عليان گفت: حدود 12 هزار نفر شتر در استان سمنان وجود دارد كه حدود 60 درصد از آن در شهرستان شاهرود پرورش داده مي شود.

 



در ايام نوروز مشهدالرضا با كاهش 42 درصدي زائران مواجه شد

مشهد- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استاندار خراسان رضوي از كاهش 42 درصدي زائران نوروزي به مشهدالرضا در سال جاري خبر داد.
سعيد حسين پور افزود: سال گذشته بيش از 6 ميليون و 800هزار زائر به مشهد سفر كردند كه اين رقم امسال به 4 ميليون و 100 نفر كاهش يافت.
وي ادامه داد: با وجود تمام تلاش دستگاه هاي ذيربط متاسفانه هيچ برنامه اي براي جذب گردشگر و مسافر در مشهد اجرايي نشد.
وي افزود: هيچ برنامه اي نيز براي زائر و گردشگر خارجي نداريم و گردشگر خارجي خود تصميم مي گيرد به كجا برود.
حسين پور به تخصيص نيافتن رديف بودجه اختصاصي مشهد كه در سال 1387 مصوب شده بود اشاره كرد و اظهار داشت: نمي توان مشهد را تنها با اتكا به درآمدهاي شهري و استاني اداره كرد.
وي محدوديت هاي ترافيكي در مشهد را از جمله مشكلاتي دانست كه زائران نوروزي با آن مواجه بودند.
معاون عمراني استاندار افزود: خيابان هاي منتهي به حرم تنها ظرفيت 35هزار خودرو را دارند اما در ايام نوروز روزانه بيش از 70هزار خودرو در اين معابر تردد داشت كه اين مسئله منجر به گره هاي ترافيكي شديد در هسته مركزي شهر شد.
وي با بيان اين كه در خصوص نظام گردشگري زيارتي در ايران كاري جدي صورت نگرفته است افزود: در حال حاضر زمان ماندگاري زائر در مشهد تنها 3 روز است.

 



سرپرست دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياري خبر داد
برخورد قانوني با پزشكاني كه دريافت هاي زيرميزي دارند

شهركرد- خبرنگار كيهان:
دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان چهارمحال و بختياري آمادگي اين دانشگاه را براي برخورد قانوني با پزشكان كه پولهاي زيرميزي از بيماران خود دريافت مي كنند اعلام كرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان كه به مناسبت هفته سلامت در گفت وگو با خبرنگاران سخن مي گفت اظهار داشت: برخورد قانوني با پديده شوم دريافت پول زيرميزي زماني صورت مي گيرد كه به صورت مكتوب و مستند از طرف بيماران به دانشگاه علوم پزشكي ارائه شود.
دكتر رضا ايماني افزود: به شكايت هاي شفاهي بيماران در ارتباط با پرداخت پول زير ميزي به پزشكان رسيدگي نمي شود.
وي اضافه كرد: رسيدگي به اين مورد منوط به شاكي خصوصي است و بايد مكتوب و مستند و مستدل باشد.
وي گفت: برخي از پزشكان در استان چهارمحال و بختياري كه اقدام به دريافت پول زيرميزي مي كردند با شكايات مستند شاكي خصوصي به مراجع ذي ربط معرفي شده اند و با آنان نيز برخورد قانوني صورت گرفته است.
دكتر ايماني گفت: البته در اين استان دريافت پول زيرميزي در جامعه پزشكي از بيماران نسبت به استان هاي ديگر كشور بسيار پائين بوده و تلاش دانشگاه علوم پزشكي بر اين است كه اصولا دريافت پول تحت عنوان زيرميزي از بيماران صورت نگيرد.

 



مديركل جديد تربيت بدني استان اصفهان: اصفهان بايد پايتخت ورزش ايران شود

اصفهان - خبرنگاركيهان:
مديركل جديد تربيت بدني استان اصفهان گفت:اصفهان بايد به پايتخت ورزش كشور تبديل شود و اين مسئله دور از دسترس نيست.
«رشيد خدابخش» درمراسم معارفه خود با بيان اينكه اصفهان از جمله استان هايي است كه در زمينه ورزش از فرصت هاي طلايي بسياري سود مي برد گفت:خوشبختانه باشگاه ها، حمايت مديران و منابع مالي در اصفهان به گونه اي است كه با استفاده صحيح از آنها مي توان براي رسيدن به هدف اصلي كه تبديل شدن اصفهان به پايتخت ورزش كشور است گام هاي مهمي برداشت.
وي افزود: تفكر ما در مديريت ورزش تفكر جمعي است. پس قول مي دهم دركنار كار تيمي همدل و منسجم جز براساس برنامه كار نكنيم تا در مدت كوتاهي بتوانيم اصلي ترين هدفمان كه همان پايتختي اصفهان در ورزش كشور است را تحقق بخشيم.
مديركل جديد تربيت بدني استان اصفهان با بيان اينكه قوي ترين واحدهاي آموزشي ورزش كشور دراصفهان قرار دارد، گفت: براساس طرح آزمايش به استعداديابي و نخبه پروري و تقويت زيرساخت ها خواهيم پرداخت و مطمئناً در زماني نه چندان دور اصفهان را بر قله ورزش كشور خواهيم نشاند.
دراين مراسم استاندار اصفهان طي حكمي غلامرضا شيران را به عنوان مشاور ورزشي خود برگزيد.

 



رئيس شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس خبر داد رتبه بالاي گلستان در بيماري هاي قلبي

گنبد كاووس - خبرنگار كيهان :
رئيس شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس از رتبه بالاي گلستان دربيماري هاي قلبي خبر داد و گفت: گلستان در خصوص چاقي جزو چهار استان مطرح كشور است.
دكتر فريد عابدي در جمع مديران اين شهرستان، ضمن اينكه از رتبه بالاي گلستان در بيماري هاي قلبي خبر داده و رويكرد اساسي در پيشگيري از بيماري ها را اصلاح جيره غذايي مردم اعلام كرد گفت: بايد در خصوص مصرف آبزيان فرهنگ سازي انجام شود.
دكتر فرهاد بديعي رئيس مركز بهداشت گنبدكاووس نيز در اين جلسه در گزارشي از وضعيت بيماري سل و سالك در اين شهرستان با اشاره به اينكه در سال 88 بيش از 100 مورد بيماري سالك در منطقه گنبدكاووس شناسايي شده مخزن شيوع سالك در روستاها را موش و در شهر سگ بيان كرد.
و ي با بيان اينكه سال گذشته براي پيشگيري از بيماري سالك در 70 روستا طعمه گذاري انجام شده بود، تصريح كرد: در ارديبهشت سال 1389 طعمه گذاري در 56 روستاي بخش مركزي و داشلي برون اين شهرستان انجام خواهد شد.
بديعي ميزان شيوع سالك در سال 1387 را 140 مورد اعلام كرد و افزود: شيوع اين بيماري بستگي به شرايط آب و هوايي و كشاورزي منطقه دارد.
وي با اشاره به اينكه سالك نسبت به 12 سال پيش كاهش يافته است، از استقرار تيم تحقيقاتي انستيتو پاستور براي بررسي بيماري سالك در شهرستان گنبدكاووس خبر داده و گفت: نتايج به دست آمده توسط اين گروه در حال بررسي است.

 



معاون شركت مديريت منابع آب ايران خبر داد
توليد 6 هزار مگاوات برق از نيروگاههاي آبي خوزستان در سال جاري

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون نيروگاه هاي برق آبي شركت مديريت منابع آب ايران از برنامه ريزي براي توليد 6 هزار مگاوات برق در سال جاري به ويژه پيك تابستان از نيروگاه هاي برق آبي خوزستان خبر داد.
سيدمسعود تقوايي با اعلام اين خبر گفت: وضعيت بارش ها از ابتداي سال جاري چندان رضايت بخش نبوده و ذخاير پر شده سدها در حال كاهش است.
وي افزود: بهره مندي شهرهاي پايين دست سد از آب و برق مطمئن جزو اولويت هاي ما در تابستان امسال است.
وي همچنين خاطرنشان كرد: نخستين واحد نيروگاهي كارون چهار در فصل پاييز امسال وارد مدار شده و بقيه واحدها نيز به فاصله يك ماه يكي پس از ديگري به مدار سراسري مي پيوندد و چنانچه بارش ها كمك كند و مطابق نياز نيروگاهي باشد، واحدهايي از نيروگاه گتوند نيز وارد مدار مي شود.
معاون نيروگاه هاي برق آبي شركت مديريت منابع آب ايران در ادامه تصريح كرد: باتوجه به آبگيري سد نيروگاه كارون چهار، ورودي آب به سد كارون سه كاهش يافته و همچنين نبود بارش هاي بهاري نيازمند يك مديريت مصرف در پايين دست است تا با همكاري مردم بتوان اين سدها و مخازن را تا پايان شهريور به بهره برداري رساند.

 



استاندار قم تاكيد كرد بسيج توان همه دستگاه هاي اجرايي براي اشتغال

قم- خبرنگار كيهان:
استاندار قم در جلسه كار گروه اشتغال گفت: مسئولان همه توان دستگاه هاي اجرايي را براي ايجاد اشتغال بسيج كنند و با ارايه طرح هاي نو و ابتكاري اشتغال جوانان را تضمين كنند.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين موسي پور در اين جلسه در سخناني اظهار داشت: مهم ترين اولويت مسئولان استان قم در سال 89 ايجاد اشتغال و رفع معضل بيكاري است.
وي افزود: اين موضوع از هر نظر داراي اهميت است و نبايد به آن تنها به عنوان يك وظيفه اداري نگريسته شود بلكه امروز ايجاد اشتغال از بزرگترين عبادات و تكاليف فرابخشي مسئولان است.
استاندار قم خاطر نشان كرد: معضل بيكاري خانواده ها را دچار مشكلات فراواني ساخته و آسيب هاي فراواني را نيز به همراه دارد.
حجت الاسلام والمسلمين موسي پور بر تهيه سند اشتغال در اسرع وقت تاكيد كرد و گفت: محصولات فرهنگي، صنايع دستي، صنعت چاپ و نشر و عرصه هايي كه از مزيت هاي نسبي استان قم به شمار مي روند بايد در اين سند اشتغال مورد توجه قرار داشته باشند.
وي با اشاره به اختصاص 30 هزار ميليارد ريال اعتبار در بودجه 89 كشور و نيز 60هزار ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي ايجاد اشتغال تصريح كرد: دستگاه هاي ذي ربط بايد با تعامل و رايزني ها سهم استان قم را جذب كرده و ايجاد بنگاه هاي زودبازده را نيز با جديت دنبال كنند.
استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود خواستار همكاري بيشتر بانك هاي عامل در استان قم جهت توسعه اشتغال شد و افزود: براي ايجاد اشتغال و رفع معضل بيكاري بايد برنامه ريزي درست و منسجمي اتخاذ كرده و طرح هاي نو و ابتكارات جديد را در جهت اشتغالزايي به كار گيريد.
حجت الاسلام والمسلمين موسي پور خاطر نشان كرد: استان قم به لحاظ وجود زيرساخت هاي لازم براي ايجاد شغل هاي پايدار و بالاتر از سقف پيش بيني شده، از ظرفيت مناسبي برخوردار بوده و همه مسئولان بايد با تلاش مضاعف نسبت به انجام اين مهم اهتمام ويژه اي داشته باشند.
وي در پايان تصريح كرد: دستگاه هاي اجرايي بايد نظرات خود را نسبت به درصدبندي بخش هاي كشاورزي، صنعت، خدمات و مسكن در اشتغالزايي به طور دقيق ارائه كرده و در پايان سال نسبت به انجام تكاليف محوله پاسخگو باشند.

 



صدور 120 ميليون دلار كالاي غيرنفتي از مازندران به خارج

ساري- خبرنگار كيهان:
براي اولين بار در قانون تجارت ميزان كالاهاي صادراتي مازندران از مرز 120 ميليون دلار فراتر رفت.
رئيس سازمان بازرگاني مازندران با اعلام اين خبر در جمع تجار و صاحبان سرمايه اين استان افزود: دست يابي به اين ميزان از صادرات كالاهاي غيرنفتي در طول 30 سال گذشته بي سابقه بوده است.
عباسعلي وفايي نژاد از برنامه ريزي براي تحقق جهش صادرات در مازندران خبر داد و افزود: امسال با هدف شناسايي بازارهاي صادراتي هيئت هاي تجاري مازندران به كشورهاي روسيه و آسياي مركزي اعزام مي شوند.
وي در اين ارتباط يادآور شد: با سرمايه گذاري بازرگانان مازندراني مركز تجاري ايران در تاجيكستان راه اندازي خواهد شد.
وفايي نژاد دست يابي به رشد 45 درصدي در صادرات غيرنفتي مازندران را در سايه وحدت و همدلي تشكل هاي بخش خصوصي امكانپذير دانست و افزود: با فعال شدن تشكل هاي خصوصي در عرصه تجارت خارجي اعمال نظارت و سياست گذاري دولت در اين بخش افزايش مي يابد.
اين مقام بازرگاني گفت: امسال در زمينه توسعه خوشه هاي صادراتي و توليدات داراي بازار هدف و گسترش خدمات بازرگاني گام هاي بلندي برداشته خواهد شد.
به گفته وي ظرف 2 هفته آينده يك هيئت بلندپايه اقتصادي از كردستان عراق به مازندران سفر خواهد كرد.
وي همچنين از راه اندازي ميز صادراتي عراق در مازندران خبر داد.

 



جا به جايي 126هزار مسافر نوروزي توسط ناوگان عمومي استان زنجان

زنجان -خبرنگاركيهان:
از آغاز سفرهاي نوروزي بيش از 126هزار نفر توسط ناوگان عمومي مسافري در استان زنجان جابجا شده است.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان درجريان بازديد ازپايانه مسافربري مركزي زنجان گفت: اين تعداد مسافر با بيش از 11هزار سفرجابجا شده اند.
مهندس عبدالحسين علي اكبري افزود: علاوه بر اين تعداد بيش از 5هزار نفر نيز با بيش از 116 كاروان به مناطق عملياتي دفاع مقدس اعزام شده اند.
وي افزود: جابجايي مسافر درمقايسه با مدت مشابه سال قبل 1/14 درصدكاهش داشته است.

 



راهيابي 83 درصد دانش آموزان بناب به دانشگاه ها در كنكور 88

بناب - خبرنگار كيهان:
مدير آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: در كنكور سراسري امسال 83 درصد دانش آموزان موفق به راهيابي به دانشگاه شدند.
اسماعيل بايگان در حاشيه همايش از كنكور 88 تا كنكور 89 كه با حضور مسئولان دانش آموزان و دانشجويان برگزار شد اظهار داشت: مجموعا 965 نفر در كنكور سراسري سال 88 شركت كرده بودند كه 501 نفر آن ها دختر و 646 نفر نيز پسر بودند.
وي ادامه داد: از اين تعداد 83 درصد شامل 221 نفر قبولي به دانشگاه آزاد، 382 نفر دانشگاه هاي شبانه دولتي و پيام نور و 197 نفر دانشگاه هاي دولتي روزانه و رشته هاي برتر كشور موفق به راهيابي به موسسات آموزش عالي شدند.
بايگان همچنين تصريح ساخت: در بخش فني و حرفه اي از 479 نفر 125 نفر در دانشگاه هاي دولتي روزانه پذيرفته شدند.
مدير آموزش و پرورش شهرستان بناب در پايان از درخشش 47 نفر از دانش آموزان در المپيادهاي مرحله اول امسال با كسب رتبه هاي ممتاز خبر داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14