(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 فروردين 1389- شماره 19622
 

توضيحات عليزاده طباطبايي درباره پرونده مهدي هاشمي
با تكميل خط 2 مترو: غرب تهران به شرق رسيد
آتشفشان ايسلند اروپا را فلج كرد
اول ارديبهشت پايان اعتبار آرم هاي طرح ترافيك سال 88
دفاع استاندار فارس از اعتراض اهالي دشت ارژن
رئيس حفاظت اطلاعات دادگستري لرستان: حكم اعدام باباخان ولي پور مفسد اقتصادي به قطعيت رسيده است
اغلب شهرهاي كشور باراني مي شود
حوادث كوتاه از كشور
رئيس مركز صدور گذرنامه ناجا: گذرنامه ها تعويض مي شوند نه تمديد
طعمه گذاري 11 هزار لانه موش در شمال تهران
اسرائيل براي اثبات خود به قرآن روي آورد
عقاب هاي بدشانس
پناهگاهي براي روز رستاخيز
اسباب كشي با منزل
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: صدورشناسنامه هاي جديد از اول ارديبهشت



توضيحات عليزاده طباطبايي درباره پرونده مهدي هاشمي

وكيل مدافع مهدي هاشمي با تاييد ابلاغ احضاريه اي براي موكلش قبل از تعطيلات، گفت كه به بازپرسي پرونده اعلام كرده كه با توجه به حضور موكلش در خارج از كشور در صورت ضرورت براي حضور در دادسرا، اين موضوع به وي اطلاع داده شود كه تاكنون هيچ درخواستي مبني بر اعلام آدرس قانوني وي از سوي بازپرسي ارسال نشده است.
سيدمحمود عليزاده طباطبايي درباره برخي اخبار منتشر شده اخير درباره مهدي هاشمي اظهار داشت: قبل از تعطيلات احضاريه اي بدون درج علت احضار كه مشخص شود به عنوان مطلع احضار شده يا متهم به نام آقاي مهدي هاشمي به آدرس منزل وي ارسال شده بود و در احضاريه محل حضور را شعبه چهارم بازپرسي مستقر در دادسراي مركز اعلام كرده بودند.
وي افزود: اينجانب به عنوان وكيل مدافع وي با مراجعه به دفتر دادستاني اعلام كردم كه چنين شعبه بازپرسي در محل دادسراي مركز و دادسراي انقلاب وجود ندارد. مشخص شد شعبه چهارم بازپرسي اخيرا تشكيل شده و در محل زندان اوين مستقر است.
وكيل مدافع مهدي هاشمي يادآور شد: با مراجعه به بازپرسي مستقر در زندان اوين به وي اعلام كردم احضاريه ارسالي چندين اشكال قانوني دارد، نخست اين كه مشخصات احضار شونده و نام پدرش با مشخصات موكل همخواني ندارد. ديگر اين كه محل احضار دادسراي مركز اعلام شده و هم چنين علت احضار اعلام نشده است.
وي ادامه داد: سپس طي لايحه اي با اعلام وكالت از آقاي مهدي هاشمي به بازپرس اعلام كردم با توجه به اين كه موكل در خارج از كشور مشغول تحصيل است اگر حضورش در ايران ضرورت دارد رسما به من اعلام كنيد تا آدرس قانوني وي را اعلام كنم كه اوراق قضايي طبق قانون آيين دادرسي كيفري به آدرس وي ابلاغ و در مهلت قانوني براي حضور اقدام شود.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه تاكنون هيچ درخواستي مبني بر اعلام آدرس قانوني وي از سوي بازپرسي ارسال نشده است، اظهار داشت: انتظار داريم دستگاه قضايي بدون تاثير از فضاسازي هاي غيرمنصفانه كه عليه خانواده آقاي هاشمي در رسانه هاي وابسته به جريان خاصي در طول 10 ماه گذشته انجام شده؛ اقدامات خود را طبق قانون انجام دهد.اين در حالي است كه دادستان تهران اعلام كرده بود گزارش هايي مبني بر احتمال ورود مهدي هاشمي به ايران در ايام تعطيلات نوروز شده بود و بر اين اساس به مامورين مستقر در فرودگاه كيش و تهران اعلام شده بود كه در صورت ورود مهدي هاشمي به ايران، به دادسراي تهران معرفي شود.

 



با تكميل خط 2 مترو: غرب تهران به شرق رسيد

خط 2 مترو در شرق تهران روز گذشته با افتتاح ايستگاه فرهنگسرا كامل شد.
به گزارش ايرنا، همزمان با افتتاح خط 2 مترو، غرب تهران از ايستگاه صادقيه به شرق (تهرانپارس و فرهنگسرا) متصل شد.
مديرعامل شركت راه آهن شهري و حومه با افتتاح اين ايستگاه مترو گفت: فاز نخست خط 2 مترو در سال 1387 آغاز شد و بطول سه كيلومتر با دو ايستگاه شهيد باقري و تهرانپارس به بهره برداري رسيد و اينك نيز فاز 2 اين ايستگاه با ساخت دو كيلومتر كامل شد.
«محسن هاشمي» در جمع خبرنگاران گفت: اين ايستگاه به روش زيرزميني «ريپ» در دو طبقه با تزريق «بتن» در كف با سرعت بالا، برغم كندي كار و مخالفت مردم براي احداث تونل از زير منازلشان طي دو سال به اتمام رسيد.
وي تاكيد كرد: بيش از 90درصد اين ايستگاه به شكل بومي و با استفاده از تخصص كارشناسان داخلي احداث شده است.
وي گفت: اين ايستگاه مترو گنجايش جابه جايي روزانه 100هزار مسافر را دارد كه اين امر علاوه بر صرفه اقتصادي موجب كاهش آلودگي هوا در تهران خواهد شد.
هاشمي با تاكيد بر اينكه خط 4مترو نيز با روش احداث حفاري از زيرزمين اجرا خواهد شد، افزود: 70 تا 80 درصد اين خط مترو تا پايان شهريور تكميل خواهد شد و خط 4 را به خط 5 در اتوبان كرج متصل خواهد كرد.
مديرعامل متروي تهران از افتتاح 12ايستگاه مترو در سال جاري با عنوان «همت مضاعف، كار مضاعف» خبر داد و گفت: با اعتبارات تخصيصي هر دو ماه سه قطار وارد ناوگان خواهيم كرد.
هاشمي ادامه داد: اكنون 28 واگن در حال مونتاژ در كارخانجات داخل است كه تا پايان سال وارد ناوگان خواهد شد.
وي همچنين از ورود 28 لكوموتيو جديد در خطوط متروي كرج خبر داد.
مديرعامل متروي تهران ابراز اميدواري كرد تا سال 1394 با سرعت گرفتن حفاري مترو، خطوط مترو به 210كيلومتر برسد.

 



آتشفشان ايسلند اروپا را فلج كرد

با گسترش غبار و خاكستر ناشي از فعاليت يك آتشفشان در ايسلند به شرق و جنوب اروپا، مقام هاي فرودگاهي از لغو حدود 17هزار پرواز داخلي و خارجي خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، با گذشت 2 روز از فعاليت آتشفشان «ايجا فجالاجوكول» در جنوب ايسلند، ابرهاي غليظ ناشي از آن در حال فرا گرفتن آسمان تمام اروپا است.
بر اين اساس غبار و خاكستر ناشي از اين آتشفشان، بزرگترين بحران حمل و نقل هوايي اروپا را از زمان جنگ جهاني دوم تاكنون بوجود آورده است، بطوري كه آمارها از لغو حدود17هزار پرواز داخلي و خارجي در روز جمعه حكايت دارد.
اگر چه برخي كارشناسان از احتمال بهبود شرايط جوي طي روزهاي آينده خبر مي دهند، اما مسئولان از ذكر تاريخ دقيقي براي اين مسئله خودداري مي كنند.
اين در حالي است كه غبار و خاكستر مذكور در حال گسترش از طريق دريا به شرق اروپا و مسكو و از طريق مدار قطبي به اتريش و بلغارستان در جنوب اروپا است.
در همين حال تعطيلي سه فرودگاه بزرگ اروپا در انگليس، فرانسه و آلمان براي سومين روز موجب بلاتكليفي هزاران مسافر شده است. مركز كنترل حمل ونقل هوايي اروپا اعلام كرده است از 28 هزار پرواز روزانه اروپا تنها امكان سرويس دهي براي 11 هزار پرواز وجود دارد.همچنين لغو دست كم 600 پرواز اروپا به آمريكاي شمالي و نيز 6 هزار پرواز به اروپا از ديگر قاره ها از جمله تبعات وجود گرد و غبار در هواي اروپا است.طبق اين گزارش كشورهاي لهستان، انگليس، اتريش، جمهوري چك، دانمارك، ليتواني، استوني، بلژيك و هلند تمام يا بخش اعظم فرودگاه هاي خود را بدليل شرايط بدجوي تعطيل كرده اند.

 



اول ارديبهشت پايان اعتبار آرم هاي طرح ترافيك سال 88

مدير مركز صدور مجوز طرح ترافيك شهرداري تهران از پايان اعتبار آرم هاي طرح ترافيك سال 88 از چهارشنبه اول ارديبهشت ماه خبر داد.
غلامحسين زمان آبادي به فارس گفت: به هيچ وجه مهلت اعتبار اين آرم ها تمديد نمي شود.
وي با اشاره به توزيع آرم هاي جديد طرح ترافيك در دفاتر خدمات الكترونيك افزود: تمام افرادي كه از طريق دفاتر خدمات الكترونيك براي دريافت آرم ثبت نام كرده بودند، آرم هاي خود را تحويل گرفته اند.
زمان آبادي همچنين از صدور آرم هاي طرح ترافيك براي ارگان ها و سازمان ها خبر داد و افزود: براي سازمان ها و ارگان ها به تعداد تقاضا آرم صادر شده است.

 



دفاع استاندار فارس از اعتراض اهالي دشت ارژن

شيراز-خبرنگار كيهان:
مردم بخش دشت ارژن شيراز نسبت به واگذاري پروژه گردشگري اين بخش به يك فرد غيربومي اعتراض كردند.
به دنبال اعتراض هاي گسترده مردم بخش دشت ارژن شيراز به واگذاري پروژه گردشگري اين بخش به يك فرد غيربومي، استاندار فارس با حضور در جمع مردم معترض تاكيد كرد كه براساس اصلاحيه قانون واگذاري اراضي ملي اولويت واگذاري اين پروژه با افراد بومي منطقه است و مديران نيز بايد در اين راستا همكاري و اطلاع رساني درست داشته باشند. روح الله احمدزاده بر ضرورت رسيدگي دستگاه قضايي به اين مسئله تاكيد كرد.
وي گفت: استانداري از تمامي سرمايه گذاراني كه در تلاش براي توسعه و عمران استان هستند با تمام توان حمايت مي كند اما به عده اي سرمايه گذار نما هشدار مي دهم كه اگر قصد داشته باشند اراضي ملي را به هر بهانه اي چپاول كنند با تمام توان مقابل آنها خواهم ايستاد. به گزارش خبرنگار كيهان، استاندار فارس چندي قبل نيز در جلسه هم انديشي با ائمه جمعه اعلام كرده بود كه اهل باج دادن نيست و به همه كساني كه با سفارش و تلفن قصد دارند زمين هاي چند هكتاري و بودجه هاي ميلياردي بيت المال را تصاحب كنند هشدار مي دهم.
شايان ذكر است كه نگراني نسبت به زمين خواري و پروژه هاي مفسده آميز از مسائل مبتلابه فارس بوده و افكار عمومي نيز نسبت به آن به شدت حساس است. آگاهان سياسي اقدامات اخير استاندار را واكنشي ضروري به اين خواست عمومي دانسته اما معتقدند كه اين اقدامات بايستي همراه با اطلاع رساني دقيق و رعايت جوانب حقوقي قضيه باشد تا به نتيجه مطلوب برسد. ضمنا بدون تعيين مديران حساس به فساد مالي در دادگستري استان (كه اين روزها خبر تغيير رئيس كل فعلي به دليل بازنشستگي بر سر زبانهاست) و نبود همراهي نمايندگان مجلس و روحانيت و بويژه همدلي بين نيروهاي انقلاب، برنامه مبارزه با مفاسد مالي بي نتيجه خواهد بود.

 



رئيس حفاظت اطلاعات دادگستري لرستان: حكم اعدام باباخان ولي پور مفسد اقتصادي به قطعيت رسيده است

رئيس حفاظت و اطلاعات دادگستري لرستان گفت: حكم اعدام باباخان ولي پور مفسد اقتصادي و كلاهبردار لرستاني در دادگاه هاي تجديدنظر لرستان به قطعيت رسيده است.
علي القاصي مهر در گفت وگو با خبرنگار فارس در الشتر درباره پرونده باباخان ولي پور مفسد اقتصادي و كلاهبردار لرستاني اظهار داشت: براي تمام متهما ن اين پرونده حكم صادر شده و براي متهم اصلي كه باباخان ولي پور است حكم اعدام صادر و اين حكم در دادگاه هاي تجديدنظر لرستان به قطعيت رسيده است.
وي افزود: پرونده متهم از تهران براي رسيدگي نهايي مطالبه شده است.
رئيس حفاظت و اطلاعات دادگستري لرستان خاطرنشان كرد: قبل از اجراي حكم از تمام مالباختگان در فرصت عادي دعوت مي شود و نظر آنها نيز در اجراي حكم اعدام مد نظر قرار مي گيرد.
باباخان ولي پور يكي از مفسدان اقتصادي و كلاهبردار لرستاني است كه در اواسط دهه 70 تا چند سال پيش با رضايت مردم و بدون مدرك اقدام به دريافت پول از آنها كرده و در يك زمان بندي معين و چند ماهه به ازاي ميزان پرداخت پول مردم و در زمان سر رسيد براساس توافق دو طرف به متقاضيان انواع خودرو با قيمت نازل و يا سود سرمايه گذاري آنها پرداخت كرده است.
اين كلاهبردار لرستاني در مجموع مبلغ 184 ميليارد و 640 ميليون ريال كلاهبرداري كرده و داراي يك هزار و 200 شاكي است.

 



اغلب شهرهاي كشور باراني مي شود

سازمان هواشناسي كشور اعلام كردند: سامانه بارش زايي كه از غرب وارد كشور شده است، تا سه شنبه فعال است.
به گزارش اين سازمان اين سامانه بيشتر مناطق كشور را تحت تاثير قرار مي دهد و سبب ابرناكي، وزش باد و باران و رعد و برق خواهد شد.بنا به اين گزارش نفوذ جريانات شمالي همچنين موجب تشديد بارشها در شرق خزر و كاهش نسبي دما خواهد شد.
آسمان استان تهران در 24 ساعت آينده ابري همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد محلي است. پيشينه و كمينه دماي هوا به ترتيب به 22+ و 12+ درجه سانتي گراد خواهد رسيد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف كراك
طي 24 ساعت گذشته 103كيلوگرم كراك در شهرستان مهريز كشف شد.قاچاقچيان قصد داشتند اين مواد را از كرمان و مسير مهريز به يزد منتقل كنند. در اين رابطه سه نفر متهم دستگير شدند.
جاسازي كريستال در كاميون
زاهدان-خبرنگاركيهان: پليس زابل يكصد كيلوگرم ماده مخدر كريستال را از جاسازي يك دستگاه كاميون در مرز اين شهر كشف كرد. راننده اين كاميون كانكس دار افغاني به نام حامد دستگير شد. مواد مخدر مكشوفه حامل 100بسته يك كيلويي به طرز ماهرانه اي در قسمت تاج كاميون جاسازي شده بود.از متهم كه مشخصات اصلي وي به نام «محمد ابراهيم- م» بوده مقاديري وجه نقد به همراه يك دستگاه تلفن همراه كشف شد.
سرقت عمو و برادرزاده از خودروها
گرگان-خبرنگاركيهان: عمو و برادرزاده اي كه اقدام به سرقت وسايل داخل خودرو در گرگان مي كردند دستگير شدند.در اين رابطه جوان 15ساله به نام پيمان كه با همدستي عمويش به نام اميد اقدام به سرقت مي كردند به دام پليس افتادند. متهمان به 6 فقره سرقت اعتراف و دو دستگاه موتورسيكلت به همراه تعداد زيادي وسايل ترقي داخل خودرو و همچنين 3 عدد كارت سوخت دو دستگاه گوشي تلفن همراه از نامبرده كشف شد.
سرقت كيف پزشك
اراك-خبرنگاركيهان: سارق يا سارقان كيف، كيف يك پزشك را كه در حال معالجه بيمارانش در اراك بود به سرقت بردند. اين پزشك در بخش عفوني يكي از بيمارستان هاي اين شهر متوجه سرقت كيفش شد اما تلاش دست اندركاران بيمارستان نيز براي پيدا كردن كيف نامبرده به نتيجه نرسيد.
اعلام خسارات سيل
اصفهان-خبرنگاركيهان: باران هاي سيل آسا، سيل، تگرگ، سرمازدگي و توفان در سال زراعي جاري بالغ بر 54 ميليارد تومان خسارت در اصفهان وارد كرد.همچنين خشكسالي نيز تاكنون 310ميليارد تومان در استان اصفهان خسارت وارد ساخته است.
دستگيري مهمانان ناخوانده
رشت -خبرنگاركيهان: مهمانان ناخوانده اهل كشور تركيه در شهرستان رضوانشهر گيلان شناسايي و دستگير شدند.پليس رضوانشهر به سرنشين سه دستگاه خودروي ون كه درحال فروش پتو بودند مظنون شدند و با مشخص شدن اين كه اين افراد به صورت غيرمجاز وارد ايران شده اند آنان را دستگير كردند.
دستگيري سارق سابقه دار
¤ سارق سابقه دار و حرفه اي شهرستان لنگرود دستگير شد. سارق يا سارقان يك دستگاه آبگرمكن گازي به همراه شيرآلات و 8ميليون و 700هزار ريال وجه نقد را به سرقت برده بودند.
تلاش براي يافتن جسد
دزفول -خبرنگاركيهان: تلاش مأموران امداد و تجسس سازمان آتش نشاني دزفول، براي يافتن جسد دختر دانشجوي غرق شده در رودخانه دز درشمال خوزستان آغاز شد.مرتضي همايون نسب مدير عامل سازمان آتش نشاني دزفول گفت: اين عمليات با كم كردن دبي آب سد تنظيمي علي كله توسط شركت بهره برداري از شبكه هاي آبياري دز آغاز شد.
سانحه رانندگي در بجنورد
بجنورد- ايرنا: فرمانده پليس راه خراسان شمالي اعلام كرد: يك سانحه رانندگي درمحور ارتباطي روستاي كچرانلو بجنورد عصر سه شنبه منجر به مرگ چهار نفر و مجروح شدن يك نفر ديگر شد.سرهنگ صمد اسفندياري علت وقوع اين سانحه را انحراف دو خودرو از مسير خود عنوان كرد و افزود: كارشناسان پليس مشغول بررسي دقيق تر صحنه براي تشخيص مقصر حادثه هستند.
توقيف تريلر
خرم آباد-خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي لرستان گفت: ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز در لرستان سه دستگاه تريلر را در ايست و بازرسي متوقف كردند. سرهنگ كبكي افزود: محموله 2 تريلر شامل 44 تن ابزارآلات ساخت ژاپن بود كه با بارنامه جعلي كشورهاي چين و ايتاليا حمل مي شد تحويل گمرك لرستان شدند. وي ادامه داد يك تانكر نيز حامل 33 هزار و 600 ليتر بنزين سوپر توقيف شد.

 



رئيس مركز صدور گذرنامه ناجا: گذرنامه ها تعويض مي شوند نه تمديد

رئيس مركز صدور گذرنامه نيروي انتظامي با بيان اين كه هيچ برنامه اي براي تمديد زمان گذرنامه ها در كشور نداريم، گفت: گذرنامه ها بايد پس از گذشت پنج سال از صدور تعويض شوند.
سرهنگ محمود صادقي افزود: در حال حاضر پليس گذرنامه هيچ برنامه اي براي تمديد زمان گذرنامه ها ندارد و همچنان پس از گذشت پنج سال از صدور گذرنامه افراد بايد اقدام به دريافت گذرنامه جديد كنند.
وي با اشاره به اين كه در هنگام تعويض گذرنامه ها تمام سوابق افراد در انجام سفرهاي متعدد در سيستم ثبت مي شود، افزود: در زمان ابطال گذرنامه ها تمام سوابق افراد در سيستم پليس گذرنامه ثبت مي شود اما علاوه بر آن گذرنامه باطل شده نيز پس از «پانچ» به افراد بازگردانده مي شود تا افراد سوابق سفري خود را داشته باشند.به گزارش مهر، رئيس پليس صدور گذرنامه گفت: تمديد طولاني مدت گذرنامه ها اقدامي بيهوده است زيرا پس از مدتي بر اثر استفاده مكرر و فرسوده شدن گذرنامه ها پليس ناگزير به تعويض آنها خواهد شد.

 



طعمه گذاري 11 هزار لانه موش در شمال تهران

بيش از 11هزار زيستگاه موش در شمال تهران شناسايي و طعمه گذاري شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، مهندس اميرحسين نامي رئيس اداره ساماندهي شهرداري منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: زندگي سالم در شهري پاكيزه و منضبط حق هر شهروند است بر همين اساس طي بازديدهاي كارشناسان اين اداره در فروردين ماه سال جاري منافذ ورود و خروج موشها در معابر و انهار منطقه يك شناسايي و طعمه گذاري شد.
رئيس اداره ساماندهي شهرداري منطقه يك با اشاره به مبارزه مكانيكي با جوندگان موذي گفت: 315 تله زنده گير و كشنده به شهروندان تحويل و 428دريچه يك طرفه پلي اتيلن نيز روي لوله هاي خروجي آب نصب و منافذ آن با مصالح مقاوم سازي شدند.
وي همچنين از جمع آوري 237 لاشه موش از سطح منطقه خبر داد و گفت: كميته هاي فني و اجرايي در نواحي دهگانه منطقه تشكيل شده تا راهكارهايي را براي كاهش وفور موش بررسي كنند.

 



اسرائيل براي اثبات خود به قرآن روي آورد

به گزارش شيعه آنلاين، صهيونيست هاي اشغالگر كه حدود هفتاد سال است سرزمين فلسطين را به اشغال خود درآورده و در طي تمام اين سال ها همواره با استفاده از روش هاي مختلف تلاش كرده اند خود را به زور ثابت كنند و در سرزمين اشغال شده فلسطين، خود را جا كنند، اين بار با هدف به اصطلاح اثبات خود، به قرآن كريم آنهم با تحريف آيات قرآني متوسل شدند.
آنان در جديدترين تلاش خود با هدف يهودي معرفي كردن شهر بيت المقدس اشغالي، با چاپ و انتشار يك منشور به اصطلاح تاريخي، علاوه بر استفاده از آيات كتاب تورات، با هدف تحريف افكار عمومي از آيات قرآن كريم نيز استفاده كرده اند. گفته مي شود اين منشور 21 مارس 2010 بين اهالي شهر بيت المقدس توزيع شد.ناگفته نماند در ادامه اين منشور آمده: اين سرزمين (بيت المقدس اشغالي) از ابتداي تاريخ متعلق به يهوديان بوده و فقط يهوديان بايد در آن زندگي كنند! اما حدود دو هزار سال پيش يهوديان از اين سرزمين خارج شده و در مناطق ديگري زندگي مي كردند اما اكنون و بعد از دو هزار سال خداوند به آنان فرمان داده كه به اين سرزمين بازگردند و دستور او يعني اخراج غير يهوديان از اين سرزمين را آغاز كنند.اين منشور همچنين مي افزايد: اين سرزمين فقط به پيامبران ]بني اسرائيل[ يعني ابراهيم، اسحاق، يعقوب و غيره تعلق دارد! و اكنون فقط نوه اين انبياء (منظور يهوديان امروزي است) حق دارند در اين سرزمين زندگي كنند!اين منشور سراسر دروغ در ادامه با استعانت از برخي آيات قرآن كريم، مي نويسد: براساس آيات كتاب قرآن كه بسيار به اين آيات تورات شباهت دارد، سرزمين بيت المقدس به قوم يهود تعلق دارد! براي مثال در قرآن اين آيه وجود دارد: «وقلنا من بعده لبني اسرائيل اسكنوا الارض فأذا جاء وعد الاخره جئنا بكم لفيفا». اين آيه ثابت مي كند كه سرزمين بيت المقدس متعلق به يهوديان است!اين منشور جعلي همچنين مي افزايد: اما آيه اي ديگر از سوره الاحقاف در قرآن مي نويسد: «و من قبله كتاب موسي اماما و رحمه و هذا كتاب مصدق لسانا عربيا لينذر الذين ظلموا و بشري للمحسنين». اين آيه هم بر يهودي بودن سرزمين بيت المقدس دلالت دارد! اين منشور در ادامه با هدف اثبات تورات اين آيه از سوره مائده را مي نويسد: «انا انزلنا التوراه فيها هدي و نور يحكم بها النبيون الذين اسلموا للذين هادوا والربانيون والاحبار بما استحفظوا من كتاب الله و كانوا عليه شهداء فلاتخشوا الناس واخشون ولا تشتروا بآياتي ثمنا قليلا و من لم يحكم بما انزل الله فأولئك هم الكافرون».اين منشور اسرائيلي كه با هدف تخريب ذهنيت فلسطينياني كه ساكن بيت المقدس هستند، منتشر شد، در ادامه مي افزايد: همانطور كه مشاهده گرديد، ما هم از آيات تورات و هم از آيات قرآن استفاده كرديم تا به شما يهودي بودن بيت المقدس را ثابت كنيم!

 



عقاب هاي بدشانس

سرگرم شدن دو عقاب به حركات موزون و رقص هوايي كه معمولاً پرندگان در زمان جفت يابي انجام مي دهند، به قيمت جان يكي و زخمي شدن عقاب ديگر منجر شد.
به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز، اگر چه حركاتي كه عقاب هاي نر و ماده در زمان جفت گيري در هوا انجام مي دهند صحنه هايي بسيار بديع و تماشايي از طبيعت اين حيوان زيبا به شمار مي آيد، ولي در اتفاقي نادر در ايالت آلاسكا در آمريكا، يك جفت عقاب كه ظاهراً بيش از اندازه خود را سرگرم حركات نمايشي در هوا كرده بودند، در زمان شيرجه رفتن به طرف زمين، حساب فاصله خود را از سطح زمين گم كردند و هر دو با سر وارد تلي از برف شدند.بر اثر اين حادثه كه عقاب ها دست كم نيم متري در برف فرو رفته بودند، عقاب نر جان خود را از دست داد و عقاب ماده هم كه با خوش شانسي تمام جان به در برده بود، به شدت زخمي شد.
فردي كه شاهد اين تصاوير بود عقاب زخمي را به يكي از درمانگاه هاي ويژه پرندگان انتقال داده است و گفته مي شود با وجود گيجي و سردرگمي ناشي از ضربه اي كه به عقاب ماده وارد آمده، حالش خوب است.

 



پناهگاهي براي روز رستاخيز

به گزارش خبر آنلاين، با شيوع تب آخرالزمان و بخصوص تأثير فيلم اكشن 2012 در سال گذشته، يك شركت كاليفرنيايي پيشنهاد ساخت پناهگاه هايي زيرزميني با هزينه 10 ميليون دلار براي در امان ماندن از رخدادهاي سال 2012 داده است.
سرپناه روز رستاخيز كه توسط شركت كاليفرنيايي ويوس در اذهان طراحي شده، مي تواند به شما، خانواده تان و چهار هزار نفر ديگر اين فرصت را بدهد كه در شبكه اي از 20 پناهگاه زيرزميني از وقايع پايان دنيا فرار كنيد. حتي افراد شكاك نيز نمي توانند در مقابل موسيقي متني كه بر روي صحنه هاي پخش شده از اين پناهگاه امن زيرزميني پخش مي شود، مقاومت كنند.به گزارش پاپ ساينس، اين شركت مدعي است سرمايه گذاري هاي خود را بدون هيچ وابستگي مذهبي انجام داده است. دلايل احتمالي براي صرف 10 ميليون دلار به منظور ساخت چنين پناهگاه هايي، تنها براساس پيشگويي نوستراداموس، ماياها، قبيله سرخ پوست هاپي و مانند آن هاست كه صد البته دانشمندان تك تك آنها را رد كرده اند.ويوس قول پناهگاهي مجهز با امكاناتي نظير موتورهاي برق، چاه هاي آب، سيستم هاي پالايش، تخليه فاضلاب، يك سال ذخيره غذايي، ابزار امنيتي و تجهيزات پزشكي را داده است. اگر به وب سايت اين شركت مراجعه كنيد، با ساعت شمارش معكوس 2012 روبرو مي شويد تا با القاي ترس، كالاي خود را سريع تر و بهتر به فروش برسانند!البته به نظر مي رسد تنها افرادي از اين پناهگاه ها استقبال كنند كه معتقدند هر لحظه ممكن است فاجعه اي رخ دهد؛ حال ممكن است به علت تغيير قطب ها، فوران هاي شديد آتشفشاني، انفجارهاي خورشيدي يا جنگ هسته اي باشد.

 



اسباب كشي با منزل

يك مبتكر برزيلي، اقدام به طراحي و ساخت خانه هاي پيش ساخته و قابل حمل در اين كشور كرد.
به نوشته روزنامه «الاهرام»، چاپ مصر، «فيليپ كامپولينا» كه مهندس معمار است گفت: طراحي و آماده كردن اين خانه هاي پيش ساخته قابل حمل طوري است كه مالك آن هر جا كه دلش خواست مي تواند آن را با خود همراه ببرد.البته ابتكار اين مهندس برزيلي بيشتر به درد مناطق روستايي و كم جمعيت مي خورد، چرا كه در شهرهايي مانند ريودوژانيرو با جمعيت انبوه، كاربردي نخواهد داشت.به گفته مبتكر خانه هاي پيش ساخته، به دليل جاي كمي كه اين خانه ها اشغال مي كنند و قابل حمل هستند در آينده با استقبال مردم مواجه خواهند شد.به هر جهت، پولدارها ديگر نيازي به اين ندارند كه در تعطيلات چادر خود را بردارند و در سرما و گرما، آن را مورد استفاده قرار دهند، بلكه با سر هم كردن اين خانه هاي پيش ساخته از زندگي خود لذت ببرند.

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: صدورشناسنامه هاي جديد از اول ارديبهشت

رئيس سازمان ثبت احوال كشور از سراسري شدن صدور شناسنامه هاي جديد از اوايل ارديبهشت ماه امسال خبر داد.
ناظمي اردكاني ديروز در همايش سالانه مديران استاني سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران تأسيس دفاتر خدمات غيردولتي الكترونيك را از جمله اولويت هاي كاري اين سازمان برشمرد و عنوان كرد: تلاش مي كنيم براي كاهش مراجعات و تسهيل در روند كار، آرشيو الكترونيك اسناد را هرچه زودتر اجرايي كنيم.
وي همچنين در توضيحي در رابطه با كارت هوشمند ملي نيز، خاطرنشان كرد: مطالعات كارت هوشمند اوايل خردادماه تمام مي شود و تلاش مي كنيم بلافاصله اسناد مناقصه را براي برخي از نرم افزارهاي اين طرح آماده كنيم و در نهايت تا دهه فجر سال جاري و پس از پايان برنامه پايلوت اين طرح در استان قم طرح كارت هوشمند ملي را كاملاً اجرايي كنيم.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور با بيان اين كه در حال حاضر طرح پيش پايلوت كارت هوشمند ملي در استان قم به اتمام رسيده است، اضافه كرد: برنامه زمانبندي سازمان براي اجراي كارت هوشمند ملي سه تا پنج سال است، اما اجراي اين طرح بستگي به اعتبارات پيش بيني شده براي اجرا دارد.
وي در ادامه از رشد قابل توجه بودجه سازمان به خصوص در بخش اجراي كارت هوشمند ملي و اجراي طرح آرشيو الكترونيك اسناد خبر داد و بيان كرد: در حال حاضر 19ميليارد تومان براي اجراي اين دو طرح در سال جاري اختصاص يافته است، اما با محاسبه 50 درصد سهم بودجه عمراني استانداري ها كه به ادارات كل ثبت احوال استاني اختصاص مي يابد، در مجموع حدود 30ميليارد تومان اعتبار براي اين دو طرح در اختيار است و پيش بيني مي كنيم با اين اعتبار مطالعات طرح كارت هوشمند ملي تكميل شده و زيرساخت ها و برنامه پايلوت آن در استان قم تكميل شود.
به گزارش ايسنا، وي همچنين از سراسري شدن صدور شناسنامه هاي جديد در اوايل ارديبهشت ماه در كل كشور خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر شناسنامه هاي جديد براي ايرانيان خارج از كشور و برخي از مناطق جنوبي شهر تهران براي همه گروه هاي سني صادر شده و تلاش مي كنيم از اوايل ارديبهشت ماه و پس از توزيع دستگاه هاي خريداري شده به دفاتر مربوطه، تعويض شناسنامه ها را آغاز كنيم.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور تأكيد كرد: براي تعويض شناسنامه ها به صورت عمومي هيچ فراخواني صورت نمي گيرد و تنها شناسنامه هاي مفقودي، تعويضي و شناسنامه هاي جديد فرزندان و موارد خاص ديگر انجام مي شود، لذا تا زمان صدور شناسنامه هاي جديد براي همه ايرانيان، شناسنامه هاي قبلي با همان مشخصات كارايي دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14