(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 فروردين 1389- شماره 19624
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اقتدار حقيقي (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
روسياه (گفت و شنود)
رضايت رهبر انقلاب از همدلي مجلس و دولت در قانون يارانه ها
اينجا كه ايستاده ام جاي شاكي است يا متهم ؟ !
فعاليت حزب مشاركت و سازمان مجاهدين تا تصميم دادگاه متوقف شد
دردسرهاي مرده خوري! (خبر ويژه)
زود دويچه: حرف حساب ايران جواب ندارد (خبر ويژه)
دو روايت از سرخوردگي ضد انقلاب در آشوب مخملي (خبر ويژه)
انبار كاه جديد آمريكا از سوي اپوزيسيون ناامن اعلام شد! (خبر ويژه)



اقتدار حقيقي (يادداشت روز)

1- روز گذشته گزارش كاخ سفيد مبني بر تشريح اقدامات دولت آمريكا در خصوص جنگ نرم عليه ايران روي خروجي خبرگزاري ها قرار گرفت. طي اين گزارش اوباما خطاب به رؤساي مجلس نمايندگان و سناي آمريكا، تلاشهاي خود را درباره تحقق «قانون قربانيان سانسور در ايران»! توضيح داده است. اين گزارش شامل گسترش پخش اخبار، مقابله با پارازيت هاي ماهواره اي، استفاده از شبكه هاي توئيتر و فيس بوك، تقويت NGOها و توليد فيلترشكن هاي نوين است.
سال گذشته كنگره آمريكا با تصويب بودجه 55 ميليون دلاري ذيل قانون قربانيان سانسور در ايران، دولت را موظف كرد تا 3 ماه پس از تصويب اين لايحه، گزارش خود را در رابطه با تلاش ها و اقدامات خود براي پخش برنامه هاي بين المللي، تعامل و آموزش الكترونيكي ايرانيان، مبارزه براي كنترل يا مسدود كردن دسترسي ايرانيان به اينترنت و برنامه هاي ماهواره اي مورد حمايت آمريكا و... ارايه دهد.
در اين گزارش- كه اخيراً منتشر شده- اوباما درباره افزايش برنامه هاي ماهواره اي و پخش اخبار در زمان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري، مقابله با پارازيت ها از طريق تنظيم فركانس ها و اضافه سازي ظرفيت هاي ماهواره اي، تهيه نرم افزارهاي فيلترشكن جديد و تلاش براي انطباق پذيري و سازگاري كاربران ايراني، تقويت نهادهاي مدني غيردولتي (NGOها) و... نتايج اقدامات خود را در 9 بند بصورت مفصل توضيح داده است.
جداي از بخش هاي تفصيلي گزارش اوباما و مواردي كه بصورت جزيي و عملياتي بيان شده است، اين گزارش نشان مي دهد كه دشمن بصورت آشكار، مدتهاست جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي را تدارك ديده و علناً وارد فاز عملياتي آن شده است. حوادث بعد از انتخابات و ابعاد پيچيده آن فتنه بزرگ توانست دستهاي پنهان دشمن را از آستين فتنه گران بيرون آورد.
امروز حتي آنهايي هم كه منتظر بودند تا لبخندها و ژست آشتي جويانه رئيس جمهور آمريكا به بار بنشيند و شيطان بزرگ، بساط دشمني خود را برچيند! فهميده اند كه گرگ اگر لباس ميش هم بپوشد، باز هم دشمن است.
مردم نيز با درايت و بصيرتي كه دارند، دانسته اند كه سررشته همه فتنه گريها و آشوبها در دست دشمن قسم خورده بوده و مهره هاي داخلي آنان از سران فتنه تا عربده كشان خياباني، چيزي بيش از عروسكهاي اين معركه تاريك نبوده اند. مهره هايي كه بعضي سوخته و تاريخ مصرف شان تمام شده و بعضي ديگر هم براي آنكه آتش بيار معركه ديگري باشند زير خاكستر نفاق پنهان شده اند.
2- چندي پيش رئيس جمهور آمريكا كه تلاش هاي 10 ماهه كاخ سفيد و ايادي خودفروخته وابسته را در ماجراي براندازي ناكام ديد، بار ديگر به بهانه پرونده هسته اي ايران و در شديدترين اظهارات و موضع گيريهاي چند سال اخير آمريكا عليه كشورمان، با اعلام راهبرد هسته اي ايالات متحده، ايران را تهديد به حمله اتمي كرد.
آشكارا به نظر مي رسد كه اينگونه اظهارنظر و تهديد كردن مستقيم- آن هم به حمله اتمي- چيزي فراتر از نظر يك رئيس جمهور بوده و كاملاً مشخص است كه تصميمات و موضع گيري هاي كلان آمريكا در كانونهايي جدا از كاخ سفيد و تحت تأثير مستقيم لابي صهيونيست ها، گرفته مي شود.
اسرائيل مي داند كه حريف ايران اسلامي نيست. چرا كه طي جنگ هاي 33 و 22 روزه در برابر مقاومت لبنان و فلسطين كه الگويي برگرفته از انقلاب اسلامي و آرمانهاي مقاومت و آزادي خواهي آن دارند، تاب نياورد و مفتضحانه شكست خورد. لذا تلاش مي كند تا مطامع خود را از مجراي متحد ديرينه اش دنبال كند و حرفهاي بزرگتر از دهان خود را بر زبان آمريكا بنشاند.
سنگر جنگ نرم، جايي نيست كه دشمن آن را خالي كند. گاه آتش تهيه اي كه عليه انقلاب و اركان نظام از اين جبهه مي ريزد شديدتر و گاه آرام تر است، ولي تغيير جبهه از جنگ نرم به تهديد نظامي، معلوم مي كند كه چندين ماه تلاش و حمايت از فتنه گران و اغتشاشگران راه به جايي نبرده و كاخ سفيد اميد چنداني به تاثير اين راهبرد ندارد. هر چند مطمئناً بصيرت انقلابي مردم و مسئولان، مانع از غفلت و بي توجهي به ابعاد گسترده و پنهان جنگ نرم و پرده هاي جديد آن خواهد شد.
3- تهديد به استفاده از سلاح هسته اي عليه ايران يك نشانه ديگر هم دارد؛ عجز آمريكا در برابر اقتدار ايران اسلامي. آمريكا مي داند كه در يك مقابله احتمالي، با سلاح ها و ابزار متعارف نظامي قادر به شكست ايران نيست و شايد به همين دليل، تنها مجرم اتمي دنيا بار ديگر كاربرد اين سلاح غيرانساني را به رخ كشيده است.
ايران اسلامي طي سالهاي گذشته در سايه تلاش و همت والاي متخصصان توانمند، تجهيزات بسيار مهم و ارزشمندي را توليد كرده كه موجب حيرت و واهمه دشمنان شده است. امروز بحمدالله نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در بالاترين سطح آمادگي چه از نظر تجهيزات دفاعي و چه به لحاظ نيروهاي كارآزموده قرار دارند كه البته دشمن نيز به خوبي از اين توانمندي ها آگاه است.
مراسم رژه يگان هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در روز 29فروردين در حالي انجام شد كه براي اولين بار سامانه موشكي جديد اس-300 از مقابل جايگاه عبور كرد و مراسم را تحت الشعاع قرار داد.
اس-300 يك سامانه پيشرفته دفاع ضد هوايي است كه تاكنون تكنولوژي آن در دست روس ها بوده و ايران از سه سال پيش با انعقاد قراردادي خواستار خريد آن شده كه البته طرف روسي به رغم فرارسيدن موعد تحويل، به تعهدات خود عمل نكرده است.
اسرائيل، تجهيز ايران به اين سامانه موشكي را مانعي براي حمله احتمالي به تاسيسات هسته اي مي داند و به همين دليل به كمك غرب و آمريكا تلاش كرد تا مانع تحويل آن به ايران شود. اما متخصصان صنايع دفاعي ايران به دور از جنجال و تبليغات توانسته اند اين سامانه را توليد كرده و نمونه بومي آن را در رژه روز ارتش به نمايش بگذارند.
هرچند هنوز جزييات اين سيستم و توان آن در مقايسه با اس-300 روسي منتشر نشده است، اما به سامان رساندن اين سامانه موشكي كار بزرگي است كه قطعا تحليل ها و برآوردهاي امنيتي و نظامي در منطقه را دستخوش تغيير خواهد كرد.
بدون ترديد پرتاب موشك ماهواره بر «سفير اميد»، آزمايش موفقيت آميز موشك هاي شهاب 2و3 و سجيل2، ساخت هواپيما و بالگرد سبك و نيمه سنگين، ساخت هواپيما و جت هاي آموزشي و جنگنده، پرتاب موفقيت آميز موشك ثاقب، ساخت و تعمير انواع ناوچه و قايق هاي تندرو، ساخت و توليد موشك هاي بالستيك و دوربرد زمين به زمين و زمين به هوا، ساخت زيردريايي، خودكفايي در توليد و ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين، ساخت ناوشكن جماران، خودكفايي در ساخت انواع تجهيزات و سلاح هاي سبك، سنگين و توپ هاي مدرن، توسعه صنايع مخابراتي و ساخت انواع رادار، تقويت و توسعه صنايع اپتيك، موفقيت در ساخت هواپيماي جنگي «صاعقه» و... اقتدار نظامي ايران را به رخ دشمنان مي كشاند.
4- مهمتر از اقتدار نظامي، «اقتدار معنوي» جمهوري اسلامي ايران است. حضرت آيت الله خامنه اي دستيابي به اقتدار واقعي را حق و وظيفه ملت ها مي دانند و مي فرمايند:
«ايمان به خدا، عنصر اصلي اقتدار حقيقي است كه در پرتو آن، عزم و اراده و معنويت و پيشرفت علمي- سياسي و اقتصادي نيز به وجود مي آيد.»
خدا بر درجات امام راحل(ره) بيفزايد كه مولفه هاي قدرت معنوي را بازتعريف نمودند و اين قدرت بي همتا را در عرصه جنگ و رويارويي با دشمنان به جهانيان شناساندند. در مكتب و انديشه سياسي امام(ره) «خدامحوري» يك اصل بود و فلسفه الهي، محور همه انديشه ها و فعاليت هاي سياسي آن بزرگوار به شمار مي آمد.
امروز انقلاب اسلامي، الگوي اميدآفرين ملت هاي آزاديخواه جهان است. نفوذ معنوي ايران در ميان كشورهاي اسلامي در منطقه و حتي آن سوي جهان در آمريكاي لاتين، واقعيتي است كه غرب از آن مي هراسد. اقتدار ايران اسلامي بيش از آنكه به سخت افزارها باشد به عنصر الهي «معنويت» است، گوهري كه دلهاي مردم مسلمان ايران را مسخر كرده و قادر است جهان را هم به تسخير آنان درآورد.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ خطاب به سران فتنه در داخل و آنهايي كه به خارج فرار كرده اند عرض مي كنم آمريكا با آن همه ادعاي ابرقدرتي در مقابل قدرت و ايستادگي ملت ايران كم آورده است. شما كه جاي خود داريد بنابراين توصيه ما اين است كه تا دير نشده توبه كنند و به آغوش مردم برگردند. مطمئن باشند چنانچه واقعا توبه كنند و بابت خيانت هاي خود از مردم عذرخواهي كنند ملت بزرگ ايران آنان را خواهد بخشيد. البته مشروط به اين كه گذشته خيانت بار خود را جبران كنند.
عليمرداني
¤ بعد از تهديد ايران به بمب هسته اي توسط رئيس جمهور آمريكا همگي شاهد آتشفشان عظيم در ايسلند بوديم كه ضمن فلج ساختن اروپا و لغو حدود 17هزار پرواز ميليون ها انسان را آواره كرده است اين حادثه نشان داد كه در مقابل اراده خداوند همه هيچ هستند و قدرت خداوند بالاترين قدرت ها است.
تجارتي
¤ ضمن تشكر از رياست محترم قوه قضائيه كه بالاخره با صدور حكم جلب آقاي مهدي هاشمي طلسم مبارزه با پرونده فساد اقتصادي آقازاده ها و دانه درشت ها را شكستند. اميدواريم مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام موضوع رسيدگي تا آخر ادامه پيدا كند و نيمه كاره رها نشود.
زيدي
¤ ممنوع الخروج شدن خاتمي نوعي توفيق اجباري براي وي شد تا بيش از اين نزد ملت روسياه نشود. چرا كه بدون شك سفر او به خارج با توجه به لغزش هاي شديدي كه از او سر زده مي تواند تبعات جبران ناپذيري براي وي و نظام داشته باشد. همچنين صدور حكم جلب ديرهنگام مهدي هاشمي نيز بارقه اميد را در دل مردم ايجاد كرد.
محمودي
¤ در سال گذشته خبر برخورد دستگاه قضايي با زمين خوار بزرگ منطقه كمرد جاجرود و به تصرف دولت درآمدن زمين هاي اين منطقه در رسانه هاي گروهي اعلام شد. ولي از قرار معلوم هنوز تعدادي از نيروهاي گماشته و زرخريد اين زمين خوار در منطقه حضور دارند و با تهديد و ايجاد رعب و وحشت قسمت هايي از اين زمين هاي آزاد شده را مجدداً به تصرف خويش درآورده اند.
طوسي
¤ روبروي پيست اسكي آبعلي تپه اي واقع شده كه جزء منابع طبيعي است ولي الان عده اي دور آن را ديوار كشيده اند و در حال مسطح سازي و ساخت و ساز در آن هستند. عرضم اين است كه بنويسيد دستگاه هاي ذيربط جلوي اين زمين خواري ها را بگيرند.
يك شهروند تهراني
¤ اين روزها سريالي از شبكه 5 سيما سريالي پخش مي شود. جالب است كه بدانيد اين كارگردان در ايام تبليغات رياست جمهوري دوره دهم بلندگو را دست گرفت و با صداي بلند گفت از اين كه ايراني است خجالت مي كشد. فردي با چنين ويژگي كه از ايراني بودن خود متنفر است چرا بايد فيلم او از رسانه ملي كشور پخش گردد.
شيرازي
¤ از قول ما مردم خطاب به مسئولين بنويسيد بابت تلاش و كوششي كه شبانه روز براي رفاه حال شهروندان و حل مشكل جوانان مي كنند قدردان هستيم ولي چرا در خصوص مسائل فرهنگي جامعه كاري صورت نمي گيرد و برعكس از فيلم هاي مسئله دار رفع توقيف نيز مي شود چرا بايد در جمهوري اسلامي مسئولين كشور تا اين حد نسبت به مسئله فرهنگ جامعه غافل باشند.
اسلامي
¤ در تاريخ 13/6/88 اقدام به خريد يك دستگاه يخچال خارجي كردم دو روز بعد توسط نمايندگي اين شركت در شهرستان بيجار در محل نصب گرديد از آن تاريخ تاكنون منتظر هديه وعده داده شده شركت يعني يك دستگاه جاروبرقي هستيم ولي خبري نيست چرا اجازه مي دهند كه بعضي از شركت ها براي جذب مشتري به هر شيوه اي متوسل بشوند.
حسين زاده
¤ مسئولين اداره برق وعده داده بودند كه در خيابان 17 شهريور حد فاصل ميدان خراسان تا انتهاي خيابان روي پايه هاي فلزي اتوبوس برقي چراغ روشنايي نصب مي كنند. بنويسيد هنوز به اين وعده عمل نكرده اند.
محمدي از ساكنين محل
¤ شركت تعاوني مصرف بهزيستي از سال 84 به حالت تعليق درآمده است. نه تنها سهام اعضاء را نداده اند بلكه از پرداخت حق عضويت آنان نيز دريغ مي كنند. از پول قرض الحسنه اي هم كه براي ياري رساندن به يكديگر به صندوق تعاوني سپرده بوديم خبري نيست. در ضمن هر مديري هم كه روي كار مي آيد در اين مورد از خود سلب مسئوليت مي كند. خلاصه اين كه سر تمام اعضاء بي كلاه مانده و دستمان به جايي نمي رسد مگر شما مطبوعات به داد ما برسيد.
غفاري
¤ دبستان... واقع در خيابان شهيد مدني با اينكه دولتي است ولي مدير مدرسه اولياء دانش آموزان را غيرمستقيم تهديد به پرداخت وجه درخواستي مي كند بطوريكه سقف هم تعيين و اعلام كرده است. اگر از قشر ضعيف جامعه نبودم و پرداخت وجه درخواستي مدرسه مذكور در توانم بود ضرورتي نمي ديدم كه با اين ستون تماس گرفته و شكايت بكنم.
فريضه
كيهان: نام مدرسه مذكور نزد روزنامه محفوظ است.
¤ رشد نرخ كرايه تاكسي هاي مسير برون شهري اسلامشهر نه تنها به نسبت شهرهاي همجوار بويژه شهر تهران اضافه تر است بلكه از نرخ تورم كشور هم بالاتر است. و متاسفانه اداره تاكسيراني هم قيمت ها را بدون حساب و كتاب اضافه مي كند و جالب اينكه برچسب نصب مي كند كه هركسي شكايتي دارد به تاكسيراني اعلام كند.
حيدري- اسلامشهر
¤ واحدهاي مسكوني شهرك سعيديه-حميديه كه از سال 80 به خريداران واگذار گرديده هيچكدام سند مالكيت ندارند. هر سال وعده مي دهند ولي در عمل هيچ اتفاقي نمي افتد مسئول ضرر و زيان هايي كه بابت نداشتن سند متحمل مي شويم چه كسي است؟
حميدي
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي كنم كتاب هاي نفيسي كه در صفحه بازار نشر اقدام به معرفي آن ها مي كنيد تعدادي هم به نمايندگي هايتان ارسال كنيد تا مخاطبين روزنامه به راحتي بتوانند كتاب هاي معرفي شده را خريداري كنند.
سپهر-گرگان
¤ دختر 5/1 ساله ام را به دليل سوختگي به يكي از بيمارستان هاي شهر سنندج بردم اما مسئولان به جاي انجام فوريت هاي پزشكي براي اين كودك معصوم تاكيد داشتند كه قبل از هر كاري بايد هزينه درمان را بپردازيد تا دكترها كار خودشان را درخصوص درمان فرزندم كه از درد به خود مي پيچيد انجام دهند از مسئولان ذيربط درخواست رسيدگي به اين موضوع را دارم.
فريده كاظمي-سنندج
¤ چهار راه سرسبز نارمك فاقد چراغ قرمز و سرعت گير است به طوري كه جان عابرين در اين محل با خطر مواجه شده است. از شهرداري منطقه8 تقاضا مي كنم كه با نصب پل هوايي عابر پياده و يا پله برقي به رفع اين مشكل اقدام نمايد.
احمدي
پاسخ شهرداري منطقه 14
در پاسخ به مطلب مندرج، مورخ 24/1/89 درخصوص «نصب تعداد زياد بنر»به اطلاع مي رساند: با توجه به بازديد و بررسي هاي بعمل آمده موقعيت بزرگراه هجرت حدفاصل ميدان شهيد باكري، محل پررفت و آمد كاركنان و ساكنين محترم پادگان ها و شهرك هاي نظامي مي باشد، فرمايش مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي در راستاي «همت مضاعف و كار مضاعف» با توجه به حساسيت موضوع نياز به تبليغات بيشتر و نصب بنر به تعداد زياد مي باشد. كه نصب تعداد بيشتر بنر به همين علت بوده است.
پاسخ شهرداري منطقه22
در پاسخ مطلب مندرج در شماره مورخ 17/1/89 درخصوص «رسيدگي به وضعيت پارك چيتگر» به آگاهي مي رساند: به جهت رفاه حال شهروندان محترم احداث 72 چشمه سرويسهاي بهداشتي در فاز غربي در دست اقدام مي باشد. قابل ذكر است سرويسهاي بهداشتي همگي داراي هواكش بوده و بصورت روزانه توسط عوامل پيمانكار نظافت و ضدعفوني مي شود. ضمناً در صورت مشاهده هرگونه مشكل و اعلام از طرف شهروندان موضوع قابل بررسي و رفع نقص مي باشد.

 



روسياه (گفت و شنود)

گفت: روزنامه انگليسي ديلي تلگراف از تجاوز و آزارجنسي چند نفر توسط يك كشيش خبر داده و نوشته است پاپ براي بررسي ماجرا به شهر «والتا» رفته بود.
گفتم: خب! بعدش چي؟
گفت: نوشته است پاپ براي اطمينان يك شماره تلفن اعلام كرد و از كساني كه آزار جنسي ديده اند خواست با اين شماره تماس بگيرند.
گفتم: حتماً، مثل قضيه سران فتنه، معلوم شد كه ادعاي تجاوز دروغ و ساختگي بوده است؟!
گفت: نه بابا! تعداد زيادي با آن شماره تماس گرفته و شواهد آزارجنسي خود را ارائه كرده اند.
گفتم: پس بگو كه چرا سران فتنه اينهمه سنگ آمريكا واروپا را به سينه مي زنند؟ اگر سران فتنه ادعاي تجاوز را در اروپا مطرح كرده بودند، فكرش را بكن به جاي روسياهي كه حالا دارند، چقدر روسفيد مي شدند؟!

 



رئيس فراكسيون روحانيت مجلس خبر داد
رضايت رهبر انقلاب از همدلي مجلس و دولت در قانون يارانه ها

رئيس فراكسيون روحانيت مجلس با اشاره به ديدار اعضاي اين فراكسيون با رهبر انقلاب گفت: حضرت آقا در اين ديدار از تعامل ميان دولت و مجلس در بحث هدفمندي يارانه ها ابراز خرسندي كرد.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر در گفت وگو با شبكه ايران ديدار ديروز اعضاي فراكسيون روحانيت مجلس با رهبر معظم انقلاب را صميمي و تاثيرگذار توصيف كرد و گفت: در اين ديدار كه تمام 42 نفر اعضاي فراكسيون روحانيون حضور داشتند ابتدا بنده گزارش كاملي از فعاليت هاي فراكسيون ارائه دادم و در ادامه آقايان ابوترابي، مصباحي مقدم و ابراهيمي اظهاراتي داشتند كه عرض نمودند.
وي با بيان اينكه اين ديدار از ساعت 12 ديروز آغاز شد و تا اذان ظهر ادامه پيدا كرد، افزود: ابتدا ما حدود 30 دقيقه در مورد مسائل مختلف اظهاراتي داشتيم و در ادامه نيز حضرت آقا رهنمودهايي داشتند كه فصل الخطاب فعاليت هاي فراكسيون قرار گرفته است.
رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي با عنوان اين مطلب كه در پايان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر معظم انقلاب به جا آورديم، گفت: در اين ديدار موضوعات مختلفي مورد اشاره قرار گرفت.
رهبر با اشاره به سخنان آقايان ابوترابي و مصباحي مقدم در اين ديدار، «تعامل خوب مجلس با دولت» و «بحث هدفمند كردن يارانه ها» و «همكاري با دولت» را از جمله موضوعات مطرح شده توسط آنان دانست و افزود: حضرت آقا از تعامل ميان دولت و مجلس ابراز خرسندي كردند و از اينكه در بحث هدفمندسازي يارانه ها با دولت همكاري شد رضايتمندي خودشان را اعلام نمودند.
گلايه از بي انضباطي
برخي نمايندگان
وي در ادامه به ديگر فرمايشات رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: آقا در اين ديدار بيشتر تاكيد بر اجراي وظايف نمايندگي داشتند و در مورد برخي موضوعات از جمله بي انضباطي برخي نمايندگان در حضور در مجلس گلايه داشتند.
محمد تقي رهبر در ادامه اين مصاحبه گفت: رهبري فرمودند كه نمايندگان در احوالات شخصي خود توجه زيادي داشته باشند چرا كه زندگي آنان الگوي بسياري از مردم قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب ما را از دنياگرايي پرهيز دادند، تصريح كرد: حضرت آقا مشكلات فرهنگي را مورد اشاره قرار دادند و تاكيد زيادي بر رفع اين مسائل داشتند.
پيگيري ويژه مصوبه
حجاب و عفاف
رهبر با اشاره به ابراز دغدغه روحانيون مجلس درباره وضعيت حجاب و عفاف در جامعه به پاسخ رهبر معظم انقلاب در اين باره اشاره كرد و افزود: آقا با اشاره به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد حجاب و عفاف به ما فرمودند كه براي اجراي اين مصوبه پيگيري ويژه داشته باشيم.
وي با عنوان اين مطلب كه رهبري در ادامه به ما توصيه كردند كه با تسلط بر احوال و اوضاع كشور مواضع خود را به گونه اي اتخاذ كنيم كه فراكسيون روحانيت به عنوان يك جريان با نقش هدايتگري در مجلس تاثيرگذاري زيادي داشته باشد.
رئيس فراكسيون روحانيون مجلس در خصوص رهنمودهاي رهبري به فراكسيون براي دوران پس از فتنه هم گفت: آقا به ما فرمودند كه شما تنها بايد به فكر مصالح كشور باشيد و با هر تفكري كه هستيد خدمت به نظام را سرمشق قرار دهيد.

 



دفاعيات مدير مسئول كيهان در دادگاه - قسمت اول
 اينجا كه ايستاده ام جاي شاكي است يا متهم ؟ !

اشاره: از امروز متن كامل دفاعيات مديرمسئول كيهان در پاسخ به شكايت هاي متعدد شيرين عبادي در چند شماره به چاپ خواهد رسيد. اين دفاعيات روز يكشنبه 29/1/89 در جلسه علني 4 ساعته دادگاه مطبوعات كه به رياست قاضي مديرخراساني و با حضور اعضاي هيئت منصفه و 4 تن از وكلاي شيرين عبادي و نيز وكلاي چند تن ديگر از شاكيان روزنامه كيهان برپا شده بود، مطرح گرديده است. بعد از اعلام رسميت دادگاه، آقاي صالح نيكبخت به عنوان وكيل جديد «انجمن دفاع از حقوق زندانيان»! كه ادعا مي كرد روز قبل از سوي انجمن ياد شده وكالت گرفته است پشت تريبون رفت. اين در حالي بود كه پرونده شكايت عمادالدين باقي و انجمن مزبور در جلسه قبلي دادگاه مطرح شده و بعد از طرح شكايت از سوي دو وكيل مدافع شاكي، حسين شريعتمداري به اتهامات وارده پاسخ داده و اسناد غيرقابل انكاري از همراهي اين انجمن با گروههاي تروريستي ارائه كرده بود- كه متن كامل آن در كيهان به چاپ رسيده بود- بنابراين طرح مجدد همان شكايت غيرقانوني به نظر مي رسيد، چرا كه اگر آنچه صالح نيكبخت در پي مطرح كردن آن بود، همان مواردي بود كه در شكايت قبلي مطرح شده، طرح مجدد آن وجاهت قانوني نداشت و چنانچه در پي طرح موارد جديدي بود، مطابق قانون بايستي ابتدا به عنوان يك شكايت جديد به دادستاني ارجاع شده و بعد از تفهيم اتهام به دادگاه فرستاده شود. ولي دادگاه به دليلي كه توجيه قانوني آن بر ما پوشيده است به وي اجازه طرح دعوا داد و هنگامي كه صالح نيكبخت اظهارات خود را شروع كرد به وضوح معلوم شد كه تكرار همان ادعاهاي قبلي است. وي نزديك به يك ساعت از وقت به دست آمده را به فحش هاي ركيك عليه مديرمسئول كيهان اختصاص داد و بدون توجه به تذكرات چندباره رئيس دادگاه و اعضاي هيئت منصفه كه از وي مي خواستند فقط به شكوائيه بپردازد و از فحش هاي ركيك صرفنظر كند، به فحاشي و ناسزاگويي ادامه داد و تنها چند دقيقه از وقتي كه با سخاوت دادگاه به دست آورده بود را به طرح شكايت- آنهم شكايتي كه قبلاً مطرح شده بود- اختصاص داد.
شريعتمداري بعد از سومين تذكر دادگاه به صالح نيكبخت براي متوقف كردن ناسزاگويي، از رئيس دادگاه اجازه خواست و گفت؛ اجازه بدهيد فحاشي كند، اين ناسزاها براي من تازگي ندارد و تمامي آنها بدون استثناء طي چند سال گذشته از سوي راديوهاي بيگانه و گروههاي ضدانقلاب مخصوصاً راديو اسرائيل و منافقين نثار اينجانب و كيهان شده است، ملاحظه مي فرمائيد كه ايشان از شدت عصبانيت مي لرزد و ظاهراً مأمور به اين فحاشي هاست.
بسياري از خوانندگان از كيهان خواسته اند متن كامل فحاشي 51 دقيقه اي صالح نيكبخت را از نوار صوتي كه در اختيار دارد پياده كرده و بدون كم و كاست به اطلاع مردم برساند تا بر همگان آشكار شود مدعيان اصلاحات و حاميان گروهك هاي تروريستي وقتي از استدلال باز مي مانند چگونه زبان به فحاشي و ناسزا مي گشايند.
¤¤¤
بعد از اظهارات صالح نيكبخت، رئيس دادگاه از شريعتمداري براي ارائه دفاعيات خود دعوت كرد. مديرمسئول كيهان پرسيد آيا مي تواند به اظهارات صالح نيكبخت پاسخ دهد؟ و بي آن كه فحاشي هاي او را درخور جواب بداند، نمونه هاي مستندي از وابستگي انجمن موسوم به حمايت از زندانيان به كشورهاي بيگانه و سوابق برخي از آنها، از جمله آقاي صالح نيكبخت ارائه دهد؟ كه رئيس دادگاه از مديرمسئول كيهان خواست به دفاعيات خود درباره شكايت شيرين عبادي بپردازد و از حق قانوني خود براي پاسخگويي به اظهارات صالح نيكبخت در جلسات بعدي استفاده كند.
متن دفاعيات شريعتمداري
رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه
با عرض سلام؛
ابتداء اجازه مي خواهم به استحضار برسانم در پرونده پيش روي اگر چه خانم شيرين عبادي و اينجانب به ترتيبي نامرتب و متأسفانه معكوس در جايگاه شاكي و متهم قرار گرفته ايم و دادگاه براي رسيدگي به شكايت هاي چندجانبه ايشان از روزنامه كيهان در جريان است، ولي داستان به مراتب فراتر از آن است كه در نگاه اول به نظر مي آيد. در جلسه پيشين دادگاه يكي از وكلاي محترم خانم عبادي با استناد به اين كه موكل ايشان يك شخصيت بين المللي است، پرونده را در مقياس «ملي» ارزيابي كردند كه با نظر ايشان درباره «ملي» بودن پرونده موافقم و ماجراي مورد مناقشه را نمايه اي گويا از يك كارزار تمام عيار مي دانم كه بيرون از دادگاه ميان دشمنان تابلودار جمهوري اسلامي ايران و مردم خون داده و خون دل خورده اين مرز و بوم در جريان است و اين كه هر يك از دو سوي پرونده در كدام جبهه ايستاده اند، نكته اي است كه انشاءالله در خلال دفاعياتم به آن خواهم پرداخت. البته با اين بخش از نظر وكيل مدافع محترم كه خانم شيرين عبادي را يك شخصيت برجسته بين المللي مي دانند، موافق نيستم و اين ادعا را مصداق بزرگ نمايي و نمونه اي از ترفند معروف دميدن در «بادكنك»ها مي دانم. شگردي كه در عمر سي و چند ساله انقلاب اسلامي بارها به كار گرفته شده و هميشه نيز نتيجه معكوس داشته است. اين هم شايد يكي ديگر از اشتباهات فاحش دشمنان است كه فرق هندوانه و بادكنك را نمي دانند و هر دو را به شرط چاقو مي فروشند!
رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه
اگر مواضع و عملكرد خانم شيرين عبادي محدود به شخصيت حقيقي ايشان بود به يقين در اين دادگاه زبان به كام مي گرفتم و در كيهان نيز قلم به نيام مي كشيدم زيرا نه ايشان را در حد و اندازه اي مي دانم كه گفتار و رفتارش را بر صفحه روزنامه بنگارم و نه خود و همكارانم را تا آن اندازه فارغ البال تلقي مي كنم كه مواضع ايشان بخشي از دغدغه هاي خاطرمان باشد. اما، به صراحت مي گويم و با اسنادي كه ارائه خواهم كرد جاي كمترين ترديدي باقي نمي ماند كه خانم شيرين عبادي برانگيخته بيگانگان است كه فقط شناسنامه ايراني دارد. اين سخن صريح را اهانت تلقي نفرمائيد كه واقعيتي تلخ، اما غيرقابل انكار است و صدها شاهد و قرينه و سند كه به آن اشاره خواهم كرد از درستي اين پديده نادرست حكايت مي كند. اهانت را خانم شيرين عبادي مرتكب شده و مي شود كه مردم مسلمان و پاكباخته اين مرز و بوم را تنها به اين جرم كه با تكيه بر آموزه هاي ديني در مقابل نظام سلطه بين المللي ايستاده اند، فريب خورده! مي نامد. و آنان را ملامت مي كند كه چرا «همجنس بازي» را قدر نمي دانند! و دختراني را كه قبل از ازدواج باردار شده اند، بر صدر نمي نشانند! از اين كه حزب صهيونيست ساخته بهائيت در كشور به رسميت شناخته نمي شود، تأسف مي خورد! با رژيم وحشي و كودك كش اسرائيل و دزد اعضاي بدن فلسطيني هاي اسير و مردم زلزله زده هائيتي همصدا مي شود. دست گدايي در كاسه خون گرفته قاتلان مرد و زن و كودك افغاني و عراقي دارد. به جان نثاري خود براي شاه معدوم افتخار مي كند. قتل عام مردم وطن خويش به دست جلادان رژيم خونريز پهلوي را تلاش اعليحضرت همايوني براي مقابله با اراذل و اوباش مي داند و... اين همه، البته همه آنچه كه هست و بايد گفته شود نيست، بلكه واگويه بخشي از هويت خانم شيرين عبادي به زبان خود ايشان است و نه گفته اين و نوشته آن كه قابل خدشه باشد و درخور درنگ!
آنچه كيهان درباره هويت خانم شيرين عبادي نوشته و شكايت ايشان را در پي داشته است فقط مشتي از خروارها و اندكي از بسيارهاست كه وقتي پاي دفاع از مردم مظلوم و نظام اسلامي مظلوم تر از آن در ميان باشد- كه بوده و هست- نبايد و نمي توانست ناگفته بماند.
رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه
گناه كيهان چيست؟ و من به چه جرمي در جايگاه متهم ايستاده ام؟ ماده 5 قانون مطبوعات تصريح مي كند كه «كسب و انتشار اخبار داخلي و خارجي به منظور افزايش آگاهي عمومي و حفظ مصالح جامعه، حق قانوني مطبوعات است» و تبصره يك ذيل همان ماده براي مسئولاني كه مانع از ايفاي اين حق قانوني مطبوعات شوند، مجازات زندان از 6 ماه تا 2 سال و در صورت تكرار، انفصال دايم از خدمات دولتي را در نظر گرفته است. اكنون سؤال اين است كه آيا اطلاع رساني كيهان درباره هويت خانم شيرين عبادي با شرحي كه گذشت و مواردي كه در پي خواهد آمد، مصداق «افزايش آگاهي عمومي به منظور حفظ مصالح جامعه» نيست؟ جرم كيهان فقط آن است كه خيلي زودتر از ديگران به هويت خانم شيرين عبادي پي برده و درباره آن به مردم و مسئولان هشدار داده است. آيا شكايت خانم عبادي از كيهان و احضار اينجانب و محاكمه در جايگاه متهمان مصداق اين بيت از غزل لسان الغيب شيراز نيست؟ آنجا كه مي سرايد؛
جاي آن است كه خون موج زند در دل لعل
زين تغابن كه خزف مي شكند بازارش
ادامه دارد

 



فعاليت حزب مشاركت و سازمان مجاهدين تا تصميم دادگاه متوقف شد

مديركل سياسي وزارت كشور با اشاره به توقيف پروانه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين، از ارسال اين پرونده به دادگاه خبر داد.
محمود عباس زاده مشكيني مديركل سياسي وزارت كشور در گفت وگو با ايسنا گفت: پيرو اخطار كتبي شماره 82475/43 مورخ 27/5/88 به آن حزب براي رعايت قانون، گزارشات و مستندات واصله در خصوص عملكرد، رفتارها و مواضع آن تشكل در جلسه مورخ 23/1/89 كميسيون موضوع ماده 10 قانون فعاليت احزاب و جمعيت ها طرح و پس از بحث و بررسي به دليل انطباق برخي از فعاليت هاي آن گروه با بندهاي «الف»، «ه»، «و»، «ز» و «ح» ماده 16 قانون احزاب كه گروه ها صراحتا از ارتكاب آن منع شده اند، اعضاي كميسيون به اتفاق و به استناد بند 3 و 4 ماده 17 قانون احزاب راي به توقيف پروانه فعاليت آن حزب داده و مقرر نمودند مستندات و گزارش تخلفات براي انحلال گروه به دادگاه ارسال شود.
دبير كميسيون ماده 10 احزاب افزود: ابلاغ توقيف پروانه فعاليت جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين به اين دو حزب، ظرف دو روز گذشته انجام شده است و نظر كميسيون طي نامه اي به اين دو حزب ابلاغ شده و قرار است در روزنامه كثيرالانتشار نيز آگهي شود.
وي درباره زمان به نتيجه رسيدن بحث اصلاح و بازنگري قانون احزاب با توجه به اظهارات اخير يك نماينده مجلس مبني بر اين كه وزارت كشور بايد هرچه زودتر طرح پيشنهادي خود را ارائه دهد، گفت: ما سعي مي كنيم هماهنگي هاي لازم ايجاد شود و راه براي ارسال لايحه از طرف دولت به مجلس هيچ گاه بسته نيست. وظيفه ما تهيه پيش نويس و نهايتا پيشنهاد لايحه است و مثل ساير لوايح ارسالي، مجلس طبق مقررات خود عمل مي كند.
عباس زاده مشكيني افزود: از آن جا كه بحث اصلاح قانون احزاب در مجلس نيز شروع شده و وزارت كشور هم به آن اهتمام جدي دارد، دوستان علاقمندند اين كارها بايد به هم نزديك شوند تا نهايتا نتيجه پخته تري ارائه شود.
وي گفت: اگرچه اميدواريم پيش نويس قانون احزاب حداكثر تا اواخر خردادماه نهايي شود اما با توجه به پيشينه اين بحث در مجلس تلاش مي كنيم زودتر هم به نتيجه برسيم. حميدرضا فولادگر عضو كميسيون ماده 10 احزاب هم در گفتگو با فارس، در خصوص توقيف پروانه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين، اظهار داشت: طبق ماده 17 قانون احزاب، اگر حزبي تخلفاتي را كه در ماده 16 ذكر شده است مرتكب شود، قانون طي 4 مرحله مي تواند عليه آنها اقدام كند.
وي با بيان اينكه، تذكر، اخطار كتبي، توقيف پروانه و لغو پروانه، حزب توسط قوه قضائيه چهار مرحله برخورد با احزاب متخلف است، افزود: حزب مشاركت و سازمان مجاهدين بعد از دريافت تذكر و اخطار كتبي اكنون از سوي كميسيون ماده 10 احزاب در مرحله توقيف پروانه قرار دارند.
فولادگر با بيان اينكه قوه قضائيه رفتار اين دو حزب را در حوادث بعد از انتخابات رصد مي كرد، افزود: قوه قضائيه بايد بعد از توقيف پروانه در خصوص حزب مشاركت و سازمان مجاهدين اعلام نظر كند.
اين عضو كميسيون ماده 10 احزاب با بيان اينكه انتظار ما از قوه قضائيه اين است كه براساس عدالت و انصاف در خصوص اين دو حزب توقيف شده اعلام نظر كند، گفت: عادلانه يعني اينكه حقوق مردم را در نظر بگيرد چرا كه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين در حوادث بعد از انتخابات نقش داشتند و براساس تخلفاتي كه انجام داده اند كميسيون ماده 10 احزاب پروانه آنها را توقيف كرده است.

 



دردسرهاي مرده خوري! (خبر ويژه)

اختلال ذهني كروبي پس از شوك شكست انتخاباتي و دروغ از آب درآمدن تك تك ادعاهاي وي در زمينه تقلب و تجاوز و كشته سازي دروغين از امثال ترانه موسوي، شدت گرفته است.
كروبي در انتخابات خرداد سال گذشته با ريزش 93درصدي آراي خود به نسبت 4 سال قبل (از 5 ميليون به 330هزار رأي) مواجه شد و تنها توانست حدود يك درصد آرا را به خود جلب كند. وي در عين حال به دنبال راه افتادن شايعه تقلب از سوي افراطيون حامي موسوي و غبارآلود شدن فضا، فرصت را براي به حاشيه انداختن افتضاح بزرگ آراي خود مناسب ديد و مانند موسوي كه با فريبكاري 13 ميليون رأي جمع كرده بود، مدعي تقلب شد! كروبي در ادامه اين روند به افراطي گري، دروغ هاي بزرگ گفتن، شركت در آشوب هاي خياباني و... پرداخت تا بلكه سرمايه از دست رفته اجتماعي را بازيابد اما بدبياري هاي پياپي، به شدت بر او فشار آورده و او را دچار نوعي توهم كرده است.
وي ديروز در ديدار شماري از افراطيون همدرد، به نحوي سخن گفت كه حاكي از تشديد توهم مي كند. كروبي با استناد به همين ديد و بازديدهاي محفلي و تيمي گفته است «استقبال و ابراز محبت مردم در كوچه و خيابان، در بازار و محل كار و در هر موقعيت مناسب از زندانيان آزاد شده آيا نشان دهنده كنترل و تسلط بر اوضاع است». اين ادعا در حالي است كه شخص كروبي هر جا ميان مردم پا گذاشته با اعتراض شديد مواجه و مجبور به فرار شده است.
كروبي ضمن مغالطه بر سر استفاده ابزاري گروهك هاي ضدانقلاب هم پيمان خود از اموات اين جريان و تشييع آنها -اصطلاحاً مرده خوري!- گفت: مردن هم دردسر شده است. كروبي به همين بهانه از خدا خواسته كه مرگ او را به تاخير اندازد. او مي گويد «گويا بايد نامه اي به عزرائيل بنويسيم تا پيام ما را به خدا برساند كه خدايا اگر بناست اين ايام، ايام مرگ طبيعي ما باشد، مجالي اعطا فرما و از آمدن عزرائيل جلوگيري كن، اكنون زمان مرگ طبيعي نيست».
انتظار مي رفت كروبي پس از برجاي گذاشتن كارنامه اي سياه در خدمت به دشمنان خدا و خيانت به خلق خدا، توفيق توبه آرزو كند تا از بارسنگين گناهان فراوان خود بكاهد.

 



زود دويچه: حرف حساب ايران جواب ندارد (خبر ويژه)

تا اسرائيل مسلح به بمب اتمي است، ژست آمريكا براي خلع سلاح هسته اي بي فايده و باورناپذير خواهد بود. اين تحليل، امروز از سطح رسانه هاي منطقه فراتر رفته و به طور گسترده در اروپا و آمريكا مطرح است.
روزنامه آلماني زود دويچه سايتونگ ضمن استناد به اين باور جهاني، در مطلبي با عنوان «تابوي اسرائيل» نوشت: سلاح هاي اتمي اسرائيل نقطه ضعف رئيس جمهور آمريكا در مبارزه با برنامه اتمي ايران است. چرا به اسرائيل روا باشد آنچه براي ايران ممنوع است؟ تابو، فرمان پنهان داشتن است و زير پا گذاشتن آن پيامدهاي سختي دارد. در حوزه سياست جهاني نيز، آنجا كه براي نقش آفرينان كمتر چيزي مقدس است، تابوهايي وجود دارد؛ امور خطرناكي كه بهتر است سراغ آنها نرفت. يكي از اين تابوها- دست كم براي اسرائيل و متحدانش در غرب- سلاح هاي اتمي اين كشور است. هر كس مي داند چنين سلاح هايي وجود دارد اما كسي اجازه ندارد درباره اش حرف بزند. حتي قدرتمند ترين مرد جهان، اوباما، او همان كاري را مي كند كه پيشينيانش. اينگونه بود كه رئيس جمهور آمريكا، آنگاه كه در پايان كنفرانس اتمي در واشنگتن خبرنگاري از او درباره حرف هاي مگو يعني برنامه هسته اي اسرائيل پرسيد، گفت «بگذاريد درباره آمريكا حرف بزنيم زيرا من در مورد برنامه آنها اظهارنظر نمي كنم.» درها بسته! پرده ها كيپ! پيشينيان اوباما هم دقيقاً همين گونه عمل كرده اند. زود دويچه سايتونگ با بيان اينكه «طنز روزگار است كه آمريكا و اسرائيل برنامه اتمي ايران را در دستور كار دارند» نوشت: بمب اسرائيل نقطه ضعف مبارزه آن دو كشور عليه برنامه هسته اي ايران است. هر چه فشار بر رئيس جمهور ايران محمود احمدي نژاد افزون مي شود به همان نسبت ايراني ها با صداي رساتري مي پرسند « چرا آنچه براي ايران ممنوع است براي اسرائيل رواست يا دست كم تحمل مي شود؟» پرسش به جايي است اما اسرائيلي ها و آمريكايي ها تاكنون از دادن جواب شانه خالي كرده اند. زيرا چنين پاسخي ژرفناي تضاد را در سياست جهاني نشان مي دهد و بويژه آشكار مي كند چه شكافي بين فرضيه هاي خوش بينانه رئيس جمهور آمريكا و واقعيت برهنه وجود دارد. حرف هاي اوباما زيبا اما غيرواقع بينانه است. اگر اوباما از اسرائيل دعوت مي كند به ان پي تي بپيوندد، چيزي بيش از تلاش براي غلبه بر جو موجود و اندكي كاستن از فشار ديگ در حال جوش نيست. با اين حال تناقض بر جاي خود باقي است و اين تناقض را نمي توان با ايجاد تعادل بين اسرائيل و ايران برقرار كرد.

 



دو روايت از سرخوردگي ضد انقلاب در آشوب مخملي (خبر ويژه)

در ميان محافل ضد انقلاب خارج نشين بر سر بي عرضگي امثال ميرحسين موسوي براي معارضه با نظام اسلامي بحث و اختلاف هاي شديدي پديد آمده است. اين بحث ها به ويژه پس از راهپيمايي باشكوه 9 دي و سپس يوم الله 22 بهمن شدت گرفت. اما آنچه در اين ميان مورد اتفاق همه گروهك هاست اين كه او در جبهه ضد انقلاب ايستاده است.
در اين زمينه سايت ايران گلوبال(از حاميان حمله رژيم صهيونيستي به ايران) طي تحليلي با عنوان «چرا وظيفه خود مي دانم از ميرحسين حمايت كنم»، نوشت: آيا او ايده آل ماست و فراتر از او نمي شناسيم؟ آيا نقد او را كنار گذاشته ايم؟ آيا ما «سبزاللهي» هستيم؟ پاسخ اين سؤالات «نه» است. آرمان ما در نهايت برپايي نظام سكولار است. پس چرا از موسوي حمايت مي كنيم؟ او عملا تنها گزينه واقع بينانه است، اگرچه ايده آل نباشد.
نويسنده با بيان اين كه «در 30 سال گذشته چشم به اپوزيسيون ناكارآمد در خارج يا قدرت هاي خارجي بسته و تنها دلخوش بوده ايم»، به دفاع از خشونت و حملات فيزيكي به مراكز حاكميتي پرداخت اما آن را فعلا ناممكن خواند و نوشت: رفتارهاي غيرعملي از جمله تشويق به حمله به پايگاه هاي رژيم و تسخير فيزيكي آنها در موازنه قواي كنوني تنها به تلفات بيشتر و بهانه اي مضاعف براي نظام براي سركوب و زندان مي انجامد. البته اين گزينه در شرايطي كه موازنه قوا به نحو چشمگيري به نفع مخالفان برگردد قابل تامل است! ولي در شرايط كنوني به هيچ وجه عملي نيست و به سرخوردگي مي انجامد!
ايران گلوبال، محافل ضد انقلاب را از جستجوي نقاط ابهام آميز در كارنامه گذشته موسوي برحذر داشت و نوشت: اپوزيسيون هنوز درفاز زيرساخت سازي تئوريك به سر مي برد و موسوي قصد گستردن شبكه را دارد. در مقطع كنوني بايد به بنيان هاي اعتقادي مردم احترام بگذاريم. موسوي را بي اعتبار نكنيم بلكه عملكردش را محتاطانه نقد كنيم اما ما نبايد اصلاح طلبان را در داخل كشور تنها بگذاريم. آرمان ما در نهايت برپايي نظام سكولار است اما استراتژي ما بايد براساس ظرفيت هاي اجتماع و موازنه قواي فكري كنوني باشد. بايد اصلاح طلبان را به راديكال تر شدن تشويق كرد. فراموش نكنيم كه سياستمداران بايد پيرو باشند نه اين كه ديگران دنباله رو آنها باشند.
اين تاكيد بر دفاع از موسوي به خاطر پيش بردن جريان منافق جدايي دين از سياست(سكولاريسم) و معارضه با نظام در حالي است كه سايت ضد انقلابي «خودنويس»(متشكل از شماري از روزنامه نگاران زنجيره اي) با وجود حمايت از موسوي تا همين اواخر، از بي عرضگي موسوي انتقاد كرد و نوشت: سخنان اخير موسوي در جمع جوانان مجاهدين انقلاب، مثبت بود يا نااميدكننده؟ او مي گويد كه بايد رسانه باشيد و در جمع خانه با خانواده حرف بزنيد. آيا موسوي دارد آب بر آتش اصلاحات مي ريزد؟ آيا موسوي دارد شعله جنبش سبز را خاموش مي كند؟ سخنان موسوي نشان مي دهد كه او تنزل پيدا كرده است.
خودنويس معتقد است: موسوي رهنمود مي دهد كه «بنده چشم اندازي براي آزادي نمي بينم فلذا علاقمندان خود را با شرايط تطبيق دهند و راهي پيدا كنند. گذشته از آن همه ما امروز بايد در محيط فعاليت و خانه خود يك رسانه باشيم.» منظور از رسانه بودن در محيط خانه يعني اين كه با خانواده خود حرف بزنيد. آيا واقعا يك رهبر جنبش تا اين حد پايين آمده كه مي گويد با زن و بچه هايتان حرف بزنيد و اين مبارزه است و شما رسانه ايد. البته شعارهايي هم مي دهد كه بايد از هر راهي كه مي توانيد بكوشيد. اين هر راهي چيست و اصولا رهبران بايد راه پيدا كنند يا مردم عادي. مثلا به يك كارگر بگوييم «مشتي يك راهي براي رسانه شدن پيدا كن؟»

 



انبار كاه جديد آمريكا از سوي اپوزيسيون ناامن اعلام شد! (خبر ويژه)

بلافاصله چند روز پس از اعلام سازمان «سيا» و وزارت خارجه آمريكا مبني بر ارسال نرم افزار اينترنتي مطمئن و جديد بر جريان اپوزيسيون در ايران، روزنامه كريستين ساينس مانيتور تصريح كرد اين نرم افزار در خدمت شبكه اطلاعاتي ايران قرار خواهد گرفت.
راديو فردا (ارگان رسمي سازمان سيا) و صداي آمريكا طي روزهاي اخير با اشاره به مصوبه كنگره مبني بر لغو صادرات فناوري به ايران خبر داده اند كه با مديريت وزارت خارجه، نرم افزار پيشرفته اي موسوم به «هي استك» تهيه و به اپوزيسيون در ايران تحويل داده شده كه مي تواند ضمن كدگذاري و رمز كردن مبادلات اطلاعات، خارج از نظارت و كنترل عمل كند.
اما ديروز روزنامه كريستين ساينس مانيتور به نقل از يك كارشناس اينترنتي عضو اپوزيسيون در ايران نسبت به سرانجام اين پروژه و به دام افتادن شماري ديگر از عناصر ضدانقلاب هشدار داد.
روزنامه آمريكايي نوشت: مخالفان سلاح جديد را در جنگ اينترنتي به كار گرفته اند؛ هي استك يا همان «انبار كاه» كه شعار «در پيدا كردن سوزن موفق باشيد» را براي خود انتخاب كرد. اين سلاح در سانفرانسيسكو و منحصراً براي ايران ساخته شد. يك كارشناس اينترنت در ايران كه از جريان اپوزيسيون است مي گويد ما به اين نرم افزار احتياج داريم كه به كدسازي وسيع اطلاعات مي پردازد و سپس به مجموعه اي از اطلاعات معمولي تبديل مي كند تا در ترافيك معمول اينترنت جلب توجه نكند.
اين كارشناس ضدانقلاب سپس اضافه مي كند: «فناوري جديد شايد حيات جديدي به شبكه ارتباطي نيمه جان ما بدهد اما مردم ياد گرفته اند كه به اين آساني به چيزي اعتماد نكنند. بايد اطمينان داده شود كه اين نرم افزار، قابل اعتماد است نه اينكه دامي از سوي سپاه باشد. من در عين حال مشكوك هستم. سپاه خيلي زود مي تواند نسخه هاي زيادي از اين نرم افزار را ضمن كار گذاشتن برنامه هاي جاسوسي در آن تكثير كند.» گفتني است محافل سياسي و اطلاعاتي آمريكايي و انگليسي بارها بر قدرت ارتش سايبري ايران اعتراف كرده اند. شبكه سايبري سازمان دهي شده از سوي مثلث سيا، ام آي 6 و موساد اگر چه در ابتدا ابزار قدرت سازمان هاي جاسوسي سه گانه تلقي مي شد اما در عمل تبديل به تور آسان و متمركز براي شكار گسترده عوامل عضو شبكه جاسوسي و خرابكاري دشمن تبديل شد و ده ها نفر از عناصر فعال در اين شبكه در كنار انبوهي از اسناد به دام افتادند به نحوي كه در برخي ارزيابي ها، از پاتك سايبري ايران به عنوان بزرگ ترين ضربه به شبكه جاسوسي آمريكا و انگليس و اسرائيل در ايران در طول 30 سال گذشته تعبير شد. احتمالاً آمريكايي ها از سر عصبانيت و استيصال، چيزي شبيه عمليات فروغ جاويدان (مرصاد) را براي بقاياي شبكه جاسوسي خود تدارك ديده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14