(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 ارديبهشت 1389- شماره 19630
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله يزدي: عده اي مي خواهند به اسم حقوق بشر مانع از اجراي حدود الهي شوند
تجليل رئيس جمهور از شهداي نيروي انتظامي
افتتاح كارخانه بومي توليد مخازن CNG توسط وزير دفاع
رحيمي: لايحه دفاع از حقوق مالكيت معنوي به مجلس ارائه مي شود
50 ميليون شاخه گل محمدي در دزفول توليد شد
حجت الاسلام رهبر: نيروي انتظامي در برخورد با جرائم فرهنگي بايد مقتدرانه عمل كند
نيويورك تايمز: آمريكا نمي تواند از عهده تحريم سوخت ايران برآيد
با مشاركت 5/2 ميليون نفر روز طرح سازندگي هجرت 3 از تيرماه اجرايي مي شود
استاندار سيستان و بلوچستان خبرداداختصاص 800 ميليارد ريال براي اتصال چابهار به راه آهن سراسري
عضو هيئت مديره اتحاديه طلا و جواهر كشور: سهم طلا و جواهر از صادرات غيرنفتي كشور صفر است
نماينده اسدآباد در مجلس: تقويت نظام بيمه هزينه هاي درماني مردم را كاهش مي دهد
در نمايشگاه ژنو مخترعان دانشگاه صنعتي اصفهان دو طلا و يك نقره كسب كردند
رئيس مجلس شوراي اسلامي: تهديد اتمي ايران لكه ننگي بر نظام سلطه است
اخبار ادبي و هنري
معاون وزير مسكن و شهرسازي خبر داد بهره برداري از 97هزار واحد مسكن مهر تا پايان سال



آيت الله يزدي: عده اي مي خواهند به اسم حقوق بشر مانع از اجراي حدود الهي شوند

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد امروز عده اي مي خواهند به اسم حقوق بشر مانع از اجراي حدود الهي شوند.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله محمد يزدي طي سخناني در ديدار جمعي از پرسنل وزارت دفاع اظهار كرد: در حال حاضر ولايت فقيه به شدت مورد هجمه قرار گرفته و ما اگر مدافع نظام جمهوري اسلامي هستيم، بايد همواره جمله معروف امام كه «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا كشور آسيب نبيند» را مورد توجه جدي خود قرار دهيم و بدانيم تا زماني كه ستون خيمه نظام محفوظ باشد، دشمن هيچ كاري نمي تواند بكند.
وي ادامه داد: حضرت امام (ره) پس از قرن ها توانستند با ايجاد نظام جمهوري اسلامي، حدود الهي را در كشور به اجرا درآورند؛ اما امروز عده اي مي خواهند به اسم حقوق بشر مانع از اجراي اين حدود شوند.
وي افزود: نتيجه فعاليت هاي وزارت دفاع در تحكيم امنيت كشور بسيار ارزشمند است، اما دفاع فقط منحصر به موشك ساختن نيست، بلكه دفاع اصلي اين است كه در برابر حوادثي كه منجر به تضعيف نظام مي شود، مقاوم و آماده بود.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين كه «همه افراد در معرض آزمايش هستند» خاطرنشان كرد: انسان ها براي آن كه ميزان خلوص آنها سنجيده شود در بوته آزمايش قرار مي گيرند و البته آزمايش هر كس متناسب با جايگاه و مسئوليت او فرق مي كند.
وي با اشاره به اين كه «برنامه ريزي دشمن در جهت مقابله با نظام اسلامي و اصل ولايت فقيه بسيار جدي و حساب شده است» تصريح كرد: ما بايد بدانيم كه امتحان و آزمايش فقط منحصر به مسائل ديني و اعتقادي نيست، بلكه فردي كه مي گويد من دين دار هستم ولي نظام اسلامي را قبول ندارم و چه بسا عليه چنين نظامي اقداماتي هم مي كند، در معرض آزمايش قرار گرفته است.
آيت الله يزدي در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از فعاليت هاي وزارت دفاع در جهت تجهيز امكانات دفاعي كشور در مقابل تهديدات دشمنان، اظهار كرد: امروز به لطف الهي قدرت دفاعي نظام مقدس جمهوري اسلامي در سايه تلاش همه خدمتگزاران به حدي رسيده است كه حتي سرسخت ترين دشمنان هم از قدرت نظامي ايران مي هراسند.
وي در عين حال يادآور شد: البته اين ميزان آمادگي نبايد موجب غفلت ما از توطئه هاي دشمن شود؛ چرا كه دشمنان هميشه براي تضعيف نظام برنامه و طرح دارند و وظيفه ما حفظ آمادگي و هوشياري دوچندان در برابر اين توطئه ها است.

 



در همايش بزرگ فرماندهان صورت گرفت
 تجليل رئيس جمهور از شهداي نيروي انتظامي

سرويس اجتماعي -
بزرگترين نياز بشر امروز فرهنگ و اخلاق است و جامعه نيازمند بمب اتم و لشكركشي گسترده و حتي نيازمند شوراي امنيت و حق وتو نيست.
محمود احمدي نژاد، قبل از ظهر ديروز طي سخناني در پانزدهمين همايش سراسري فرماندهان، رؤسا و مديران ناجا با اشاره به ماموريت اصلي در نظام جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: اصلي ترين ماموريت ما تلاش براي ساختن انسان است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه انسان بايد شكوفا، الهي و آيينه تمام نماي خداوند بوده و به مقام خليفه الله برسد، اظهار داشت: انسان بايد تجلي علم، حكمت، حلم، رافت، لطف و همه اسماء الهي بشود؛ چرا كه خداوند انسان را خلق نكرده است كه در سياهي برتري جويي و شرك و خودخواهي سقوط كند.
وي در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه انسان نيازمند فرهنگ و اخلاق است، تصريح كرد: بزرگترين نياز بشر امروز فرهنگ و اخلاق است و جامعه نيازمند بمب اتم و لشكركشي گسترده و حتي نيازمند شوراي امنيت و حق وتو نيست. در حالي كه همه اينها براي سركوب كردن حقيقت انسان بوده و ابزاري شيطاني است.
احمدي نژاد افزود: انسان بدون فرهنگ و اخلاق بدتر از چهارپايان است و همه مشكلات عالم به خاطر اين است كه انسان هاي بي فرهنگ و بي اخلاق در مركز قدرت و سياست جهاني حاكم شده اند.
وي با اشاره به اينكه مشكل دنيا سياست هاي اقتصادي و امنيتي نيست بلكه اخلاق و فرهنگ است، خاطرنشان كرد: اگر كسي قدر و ارزش انسان را بشناسد تن به كار خلاف، ظلم و تجاوز نداده و به كمتر از قله كمال انساني رضايت نمي دهد و مشكل اين است كه اين موضوع شناخته نشده است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: همه ماموريت ما انتقال فرهنگ، اخلاق و معرفي انسان و ارزش هاي انساني است. جمهوري اسلامي ايران درست نشده است كه به هر قيمتي بمانيم چرا كه اگر اين طور بود امام علي(ع) و امام حسن(ع) اولي بودند.
وي ادامه داد: امروز حقيقت ماموريت همه دست اندركاران اداره كشور ساختن انسان و انتقال فرهنگ است و لازمه انجام اين ماموريت اين است كه خودمان عامل بوده و ساخته شده باشيم.
احمدي نژاد افزود: مردم ايران حقيقت اسلام را درست گرفته كه پاي آن شهيد داده و مي ايستد و اينكه ملت ايران از اسلام جدا نمي شوند براي اين است كه از مجراي درست با آن پيوند خورده اند؛ چرا كه نمي شود دل انسان با اصل حقيقت پيوند بخورد ولي آن را كنار بگذارد.
وي اظهار داشت: اينكه ملت ايران پاي اسلام ايستاده و تا آخر هم مي ايستد اين است كه در بستري از عشق و محبت آن را دريافت كرده است و اينكه برخي ها مي گويند اسلام، ايران را با شمشير فتح كرد، دروغ است؛ در حالي كه ملت ايران از بيان و قلب نوراني اهل بيت اسلام را گرفته والا چيزي كه با سپاه نظامي بيايد، با سپاه نظامي نيز خواهد رفت.
احمدي نژاد در همين خصوص بيان كرد: مي بينيد سازشكاران و كساني كه مدعي جهان اسلام هستند، پاي كثيف ترين اسناد تاريخي را امضا كرده اند چرا كه اسلام را از مجراي درست دريافت نكرده اند.
وي با اشاره به عدم موفقيت آمريكا در پيشبرد سياست هايش در دنيا تصريح كرد: دليل عدم موفقيت آمريكا اين است كه ملت ها را تحقير مي كند در حالي كه احترام به كرامت انسان ها لازمه انتقال پيام اخلاق و فرهنگ است و تحقير انسان ها جز مقاومت، كينه ورزي و فاصله دستاورد ديگري ندارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه اگر حكم كسي اعدام است هر چند ما بايد ماموريت خود را انجام دهيم ولي حق نداريم او را تحقير كنيم، يادآور شد: در مجازات هاي اسلام موارد نادري است كه مي گويد يك مجرم بايد تحقير شود و آن دقيقاً جايي است كه به بيت المال دست اندازي مي شود.
به گزارش فارس وي خطاب به فرماندهان، رؤسا و مديران نيروي انتظامي اظهار داشت: شما خط مقدم تماس نظام جمهوري اسلامي با مردم هستيد و حتي در لحظه لحظه زندگي مردم حضور داريد بنابراين بايد تجلي اعلا احترام به مردم باشيد؛ البته به فضل الهي و لطف و هوشمندي شما، نيروي انتظامي يك روند تكاملي را طي مي كند اما در روند تكاملي بايد ديد نقطه مطلوب كجاست چرا كه الان با آن نقطه مطلوب و انجام ماموريت بزرگ انقلاب فاصله داريم كه بايد تلاش كنيم به آن برسيم.
رئيس جمهور در ادامه صحبت هايش تسلط بر مرزها را لازمه تامين امنيت داخلي كشور دانست و گفت: با اوضاعي كه كشورهاي استكباري درست كرده اند خودشان تروريست تربيت و حمايت مي كنند و بعد شعار مبارزه با آن سر مي دهند كه بايد با اين وجود ظرف 3-4 سال آينده بحث انسداد مرزها را كامل كنيم.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سخنان فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مبني بر مشكل اضافه كاري نيروهاي انتظامي اظهار داشت: انشاء -الله وقت مي گذاريم تا مشكل اضافه كاري شما حل شود و از هيچ كمكي به نيروي انتظامي مضايقه نمي كنيم و وقتي مي گوييم نيروي انتظامي از آن افسر و سرباز در بيابان تا فرمانده آن در تهران را مي بينيم.
وي اضافه كرد: در برنامه سوم، بودجه نيروي انتظامي دو برابر و در برنامه چهارم سه برابر بود كه در اين دولت نيز ادامه مي دهيم و شما هم همت كنيد و نيروي انتظامي را به عنوان الگوي محبت، اخلاق و كارآمدي تبديل كنيد.
تقديررئيس جمهور از فرماندهان نمونه ناجا و خانواده هاي شهداء
گفتني است در اين همايش علاوه بر رئيس جمهور، وزير كشور، وزير دفاع، فرمانده ناجا و تعدادي از مسئولان نيروي انتظامي حضور داشتند كه با حضور احمدي نژاد از شش تن از خانواده هاي شهداي نيروي انتظامي، يك جانباز و چند تن از فرماندهان و مديران ناجا تقدير و تشكر شد.

 



افتتاح كارخانه بومي توليد مخازن CNG توسط وزير دفاع

كارخانه صد درصد بومي توليد مخازن CNG وزارت دفاع از ديروز توليد انبوه خود را آغاز كرد.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي ديروز در مراسمي كارخانه بزرگ توليدكننده مخازن فولادي تحت فشار CNG را افتتاح كرد.
وزير دفاع در اين مراسم گفت: در راستاي بهره برداري از ظرفيت هاي خالي بخش دفاع و تامين نيازمندي هاي حياتي كشور، اين كارخانه توسط متخصصان توانمند وزارت دفاع طراحي و ساخته شد.
وزير دفاع گفت: با راه اندازي اين كارخانه با ظرفيت توليد 100هزار مخزن در سال نياز كشور به مخازن تحت فشار (CNG) با ظرفيت 28 الي 130 ليتر و با قطر 168ميليمتر تا قطر 425ميليمتر تامين مي شود.
سردار وحيدي بومي سازي صنايع وابسته به CNG، اصلاح الگوي مصرف، تسريع در عمليات گازسوز كردن خودروها و جلوگيري از واردات بخش عمده اي از اين محصول به كشور را از دستاوردهاي راه اندازي اين كارخانه ذكر كرد.
وي با تشكر از تلاش دست اندركاران اين پروژه تاكيد كرد: وزارت دفاع با همت و كار مضاعف در خدمت توسعه و پيشرفت كشور است.
گفتني است اين مخازن در حالي به دست نيروهاي توانمند وزارت دفاع به توليد انبوه رسيده است كه اين كالا در فهرست اقلام تحريمي قرار داشت.

 



رحيمي: لايحه دفاع از حقوق مالكيت معنوي به مجلس ارائه مي شود

معاون اول رئيس جمهور از ارائه لايحه دفاع از حقوق مالكيت معنوي به مجلس در سريع ترين زمان خبر داد.
محمدرضا رحيمي در نخستين همايش حقوق مالكيت ادبي-هنري و حقوق مرتبط كه در سالن همايش هاي صدا وسيما برگزار گرديد، اظهار داشت: پاسداري از حق مالكيت معنوي و هنري از حقوق مسلم در جامعه ما و همه جوامع است.
معاون اول رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه ما در مراقبت از توليدات معنوي، فرهنگي و ادبي در كشور عقب هستيم گفت: بايد در به رسميت شناختن حقوق توليدكنندگان آثار معنوي و ادبي تلاش كنيم و آثار آنان را پاس بداريم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اين كه دولت وظيفه خود مي داند در اين بخش در سريع ترين زمان ممكن لايحه دفاع از حقوق مالكيت معنوي و ادبي را هر چه سريع تر به مجلس ارائه دهد، اظهار داشت: بخش عمده اي از كارهاي اين لايحه از سوي دولتمردان انجام شده و اقدامات بسزايي نيز در اين خصوص توسط دولت انجام شده اما ما آن را كافي نمي دانيم.
رحيمي تاكيد كرد: ما از نمايندگان مجلس مي خواهيم هر چه زودتر در تصويب اين لايحه اقدام كنند تا دولت با تمام وجود در حمايت از مولفان تلاش كند.

 



50 ميليون شاخه گل محمدي در دزفول توليد شد

دزفول و كرمانشاه - خبرنگاران كيهان:
مدير تعاوني گل وگياه دزفول، از توليد بيش از 50 ميليون شاخه گل در اين شهرستان در سال زراعي جاري خبر داد.
«عباس علي محمدي» در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: اين مقدار گل از سطح 350 هكتار باغ هاي گل و گلستان هاي شهرستان برداشت شد.
وي افزود: فصل برداشت گل در منطقه به مدت هفت ماه از مهر ماه تا فروردين ماه سال بعد است و امسال گلكاران دزفولي در اين مدت از هر هكتار بيش از 150 هزار شاخه گل برداشت كردند.
مدير تعاوني گل و گياه دزفول، عمده گلهاي توليدي منطقه را گلايول، رز و مريم اعلام كرد و اظهار داشت: بيشتر گل هاي توليد شده به وسيله اتوبوس و كاميون به تهران ارسال مي شود.
محمدي گفت: گلكاران منطقه، در سال زراعي جاري به دليل كاهش قيمت گل و افزايش هزينه هاي توليد، متحمل زيانهاي زيادي شده اند در حاليكه قيمت تمام شده هر شاخه گل يكهزار ريال بود كه گلكاران هر شاخه گل را حدود 800 ريال به فروش رساندند. دزفول يكي از مراكز مهم توليد گل وگياه در كشور به شمار مي رود.
برداشت گل محمدي از باغات استان كرمانشاه آغاز شد
كار برداشت 1200تن گل محمدي از گلستان هاي استان كرمانشاه آغاز شد.
مهندس «حميدرضا جهانگيري» مدير باغباني جهاد كشاورزي استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: سطح باغهاي گل محمدي استان كرمانشاه 540هكتار است كه از اين مقدار 400هكتار آن زيركشت گل محمدي است.
وي با بيان اينكه استان كرمانشاه در باروري گل محمدي يك استان جوان است گفت: بر همين اساس در هر هكتار از باغهاي گل استان 3تن گل محمدي توليد مي شود. البته از هر كيلو گل محمدي يك تا يك ونيم ليتر گلاب ناب به دست مي آيد. جهانگيري با اشاره به اينكه قيمت يك كيلوگرم اسانس گل محمدي 4ميليون تومان است تصريح كرد: بيشتر اسانس توليد شده در كرمانشاه به خارج از كشور صادر مي شود.

 



حجت الاسلام رهبر: نيروي انتظامي در برخورد با جرائم فرهنگي بايد مقتدرانه عمل كند

رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس گفت: نيروي انتظامي بايد در مبارزه با فساد، سرقت و جرائم اجتماعي و فرهنگي با اقتدار عمل كند.
حجت الاسلام محمدتقي رهبر نماينده مردم اصفهان در گفتگو با فارس، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با مسئولان نيروي انتظامي گفت: تاكيدات اخير مقام معظم رهبري مبني بر اينكه نيروي انتظامي بايد بر جامعه مخصوصا در موضوعات عفاف و حجاب نظارت داشته باشد به اين دليل است كه سيماي جامعه بايد سيمايي پاك باشد.
رهبر اضافه كرد: بايد با كساني كه مجري برنامه هاي ضد ديني و فرهنگي هستند، برخورد شود، نمايندگان روحاني مجلس هم بيانات رهبر انقلاب را بيشتر تاكيد بر مسئله حجاب مي دانند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي بايد با بدحجاب ها، اشرار، اراذل و اوباش برخورد كرده و با اقتدار در اين زمينه عمل كند، به اين معنا كه هيچ كس حق ندارد نيروي انتظامي را تضعيف كند.
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس اظهار داشت: نيروي انتظامي بايد در مبارزه با فساد، سرقت، اشرار و جرائم اجتماعي و فرهنگي با اقتدار عمل كند البته طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب اين برخورد بايد با عطوفت نيز همراه باشد.

 



نيويورك تايمز: آمريكا نمي تواند از عهده تحريم سوخت ايران برآيد

نيويورك تايمز تصريح كرد: واشنگتن نمي تواند از پس سخت تر كردن كنترل ها بر تامين كنندگان خارجي سوخت ايران برآيد. زيرا اين كار به شكلي جدي به اقتصاد آمريكا صدمه خواهد زد.
به گزارش ايسنا روزنامه نيويورك تايمز نوشت: در تحقيقي كه نتايج آن اخيرا منتشر شد، اداره حسابرسي دولتي آمريكا بيش از 41 شركت خارجي را شناسايي كرد كه به ايران در توسعه بخش نفت و گاز اين كشور در پنج سال گذشته كمك كردند.
بنا به گفته مسئولان انجام اين تحقيق و بررسي، اين شركت ها با ارايه تخصص، تجهيزات و تامين مالي و نيز كمك به ساخت لوله هاي نفت و گاز در داخل ايران اين كشور را قادر به افزايش توليد انرژي كرده اند. منابع ياد شده كه خواستند نامشان فاش نشود گفتند كه اعمال تحريم 41 شركت به احتمال زياد به اقتصاد آمريكا ضربه خواهد زد زيرا برخي از آن ها شركت هاي جهاني بزرگي هستند.
آنها افزودند كه اداره حسابرسي دولتي آمريكا قصد دارد شركت ها را تحت فشار قرار دهد تا به طور داوطلبانه از معاملات مالي با ايران كنار بكشند.

 



با مشاركت 5/2 ميليون نفر روز طرح سازندگي هجرت 3 از تيرماه اجرايي مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
امسال طرح هجرت 3 با مشاركت 2 ميليون و 500 هزار نفر روز در كشور عملياتي مي شود.
مسئول بسيج سازندگي مازندران با اعلام اين خبر در اولين جلسه شوراي اجرايي اين طرح در ساري افزود: امسال اين طرح در عرصه هاي علمي، فرهنگي و سازندگي اجرايي مي شود.
سرهنگ پاسدار عبدالسعيد رنجبر از توافق حاصله با مديران دستگاه هاي اجرايي براي پشتيباني از اين طرح خبر داد و افزود: مسئوليت اجرايي اين طرح به عهده مديران دستگاه هاي خدمات رسان است.
وي گفت: اين طرح از اول تيرماه امسال در سراسر كشور به مرحله اجرا درمي آيد.
رنجبر يادآور شد: امسال با اجراي اين طرح 900 واحد آموزشي در مازندران تحت پوشش عمليات بهسازي و زيباسازي قرار مي گيرد.
وي افزود: براي اجراي اين عمليات در مدارس مازندران 5/2 ميليارد تومان هزينه خواهد داشت.
مسئول بسيج سازندگي مازندران با اشاره به اجراي موفق طرح هجرت در اين استان خواستار افزايش سطح پشتيباني از اين طرح شد.
رنجبر تصريح كرد: افزايش انگيزه در نسل جوان و تقويت مسئوليت پذيري در آنان از بركات معنوي اين طرح است.

 



استاندار سيستان و بلوچستان خبرداداختصاص 800 ميليارد ريال براي اتصال چابهار به راه آهن سراسري

استاندار سيستان و بلوچستان اعلام كرد: 800 ميليارد ريال اعتبار به منظور اتصال چابهار به راه آهن سراسري كشور اختصاص يافت.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي مركز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي چابهار، «علي محمد آزاد» دربازديد از اين منطقه اظهار داشت: كار مطالعات احداث راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد انجام و مجوزهاي لازم در اين زمينه اخذ شده است.
وي با بيان اينكه طرح اتصال راه آهن چابهار به راه آهن سراسري طرحي ملي است، اظهار اميدواري كرد كه هر چه سريعتر اجراي اين طرح بزرگ اجرايي شود.
استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به توانمندي هاي چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي كشور، اظهار داشت: اتصال راه آهن چابهار به شبكه ريلي سراسري، اهميت بسزايي در توسعه ترانزيت كالا در محور شرق دارد.
وي افزود: با اجرايي شدن طرح اتصال راه آهن چابهار به شبكه سراسري علاوه بر دسترسي آسان و ارزان قيمت ترانزيت كالا از اين مسير، بخش عمده اي از نيازهاي كشورهاي مشترك المنافع تأمين خواهد شد.

 



عضو هيئت مديره اتحاديه طلا و جواهر كشور: سهم طلا و جواهر از صادرات غيرنفتي كشور صفر است

مشهد- خبرنگاركيهان:
عضو هيئت مديره اتحاديه طلا و جواهر كشور گفت: طلا و جواهر هيچ سهمي در صادرات غيرنفتي كشور ندارد.
يوسف تقي زادگان با بيان اين مطلب در آستانه برگزاري همايش ملي جايگاه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي افزود: صنعت طلا و جواهر كشور در سطح جهاني هيچ جايي ندارد و صادرات اين حوزه نيز نسبت به ساير كشورها صفر است كه اين نشان از بي توجهي در زمينه صادرات غيرنفتي را دارد.
وي به مشكلات موجود بر سر راه صادرات طلا و جواهر كشور اشاره كرد و گفت: مسايل گمركي و همچنين قوانين دست و پاگيري كه در اين حوزه وجود دارد مانع حضور صنعت طلا و جواهر كشور در سطح جهاني مي شود.
تقي زادگان ادامه داد: براي رفع اين مشكل اولين كاري كه بايد انجام شود حذف ماليات بر ارزش افزوده براي صنعت طلا و جواهر همانند صنعت فرش است تا انگيزه توليدكنندگان و هنرمندان فعال اين عرصه را براي افزايش كيفيت توليدات بالا ببريم.
وي تصريح كرد: دومين كاري كه براي پيشرفت صادرات طلا و جواهر پيشنهاد مي شود، اصلاح قوانين گمركي براي اين حوزه و همچنين آزاد گذاشتن صادرات طلا مي باشد كه در صورت تحقق مي توانيم با حمايت مسئولين و توجه ويژه به اين صنعت شاهد پيشرفت چشمگيري در اين حوزه و همچنين صادرات آن باشيم.
وي وضعيت كلي صنعت طلا و جواهر در ايران را وضعيت نابه ساماني دانست و گفت: متاسفانه صنعت طلا و جواهر در ايران جا مانده است و حرفي براي گفتن ندارد و اين موضوع هم از درجا زدن اين صنعت در سال هاي قبل نشأت مي گيرد.
تقي زادگان علت اقبال مردم به مصنوعات خارجي را كيفيت بالا دانست و اظهار داشت: وقتي مردم با كيفيت بالاي توليدات خارجي مواجه مي شوند، صد درصد در انتخاب توليدات داخلي تجديدنظر مي كنند و اگر ما مي خواهيم با مصنوعات خارجي رقابت كنيم و خود را هم سطح با آنها بدانيم بايد توجه ويژه به كيفيت و تنوع محصولات خود داشته باشيم.
عضو هيئت مديره اتحاديه طلا و جواهر كشور ابراز اميدواري كرد كه با حمايت مسئولين و اصلاح قوانين و همچنين همت مضاعف فعالان اين حوزه بتوانيم ظرف مدت 5 سال آينده، يكي از صادركنندگان مطرح جهاني در حوزه طلا و جواهر باشيم و با تحقق چشم انداز 20ساله، سهم طلا و جواهر را در صادرات غيرنفتي افزايش دهيم.

 



نماينده اسدآباد در مجلس: تقويت نظام بيمه هزينه هاي درماني مردم را كاهش مي دهد

همدان - خبرنگار كيهان
عضو كميسيون بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح تقويت بيمه هاي درماني با هدف كاهش هزينه هاي مردم در مجلس به تصويب رسيد.
دكتر رنجبرزاده با بيان اين مطلب در مراسم بزرگداشت روز پرستار و روز ماما در همدان افزود: براساس اين مصوبه 7 درصد حقوق كاركنان دولت به بيمه اختصاص مي يابد كه تنها 2 درصد توسط بيمه شده پرداخت مي شود و 2 درصد از سوي دستگاه اجرايي محل كار كارمند و 3 درصد نيز توسط دولت تامين خواهد شد.
وي ادامه داد: در خصوص بيمه هاي كارگري و روستايي نيز اين ميزان 5 درصد حداقل حقوق يا درآمد خواهد بود. نماينده مردم اسدآباد در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: به منظور اجراي اين مصوبه امسال، يك هزار ميليارد تومان اعتبار به موجودي صندوق هاي بيمه افزوده شده است.
وي افزايش تعداد بيمارستان هاي هيئت امنايي را به عنوان مصوبه ديگر مجلس نام برد و گفت: حقوق پرسنل اين گونه بيمارستان ها براساس عملكرد و ميزان فعاليت آنها پرداخت خواهد شد و وضعيتي بين دولتي و خصوصي خواهند داشت.
اين نماينده مجلس افزود: ايجاد بيمارستان هاي هيئت امنايي نيز با هدف كاهش هزينه هاي درمان در بخش خصوصي، پيگيري مي شود.
دكتر رنجبرزاده تصريح كرد: تلاش نمايندگان مجلس براي كاهش دغدغه هاي معيشتي پرستاران و ساير پرسنل بهداشت و درمان كشور جدي است و در همين راستا بزودي اجراي طرح كاهش ساعت كار پرستاران ابلاغ خواهد شد.

 



در نمايشگاه ژنو مخترعان دانشگاه صنعتي اصفهان دو طلا و يك نقره كسب كردند

تيم اعزامي دانشگاه صنعتي اصفهان در
سي و هشتمين نمايشگاه بين المللي «اختراعات و تكنولوژي هاي جديد ملل متحد» در ژنو با كسب دو مدال طلا، يك مدال نقره و دو جايزه ويژه به كشور بازمي گردند.
به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان، تيم اعزامي اين دانشگاه با سه طرح «ربات زنده ياب چند منظوره»، «مكانيزم پيشرفته ابزار چرخان جهت فرزكاري همراه با گيربكس اتوماتيك» و «روش نوين در ميكرونانو ماشين كاري فتوشيميايي» در اين رقابت ها شركت كرده بود.
دو جايزه ويژه كشورهاي روسيه و روماني نيز به تيم اعزامي دانشگاه صنعتي اصفهان در اين نمايشگاه اعطا شد.
سرپرست مركز رباتيك دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: «عليرضا باستاني» و «اردلان حسيني» با سرپرستي «حميد ميرمحمد صادقي» به نمايندگي مركز رباتيك دانشگاه صنعتي اصفهان و هسته طراحي و ساخت سيستم هاي پيشرفته توليد در اين مسابقات شركت كردند.
«عليرضا فدايي تهراني» افزود: در اين نمايشگاه مذاكرات اوليه براي عقد تفاهم نامه همكاري بين دانشگاه صنعتي اصفهان با سازمان جهاني مالكيت فكري وابسته به سازمان ملل(WIPO)، نمايندگان دانشگاه «باسل» و موسسه نخبگان سوريه نيز صورت گرفت.
به گفته وي، تيم دانشگاه صنعتي به دليل تاخير پروازي ناشي از فوران آتشفشان ايسلند با تاخير يك روزه به ژنو وارد شد اما با ارائه طرح هايش توانست افتخارات ارزنده اي را براي كشورمان كسب كند. سي و هشتمين نمايشگاه بين المللي اختراعات و تكنولوژي هاي جديد ملل متحد در كشور سوئيس با حضور 710 مخترع از 45 كشور جهان از يكم تا پنجم ارديبهشت ماه سال جاري در شهر ژنو برگزار شد.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: تهديد اتمي ايران لكه ننگي بر نظام سلطه است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اوباما با تهديد اتمي ايران لكه ننگي در تاريخ آمريكا به وجود آورد و سخنان او نشان داد كه آمريكايي ها شرايط ايران را نمي شناسند.
به گزارش خبرگزاري فارس علي لاريجاني ظهر يكشنبه در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شكر اين شهرستان اظهار داشت: وقتي آقاي اوباما سر كار آمد، كمي الفاظ خود را تغيير داد و از الفاظ شيرين استفاده كرد و شايد هم تصور مي كرد مشكل ايران مقداري شكلات است كه بايد توزيع كند، اما همان موقع رهبر معظم انقلاب با تيزبيني موضوع را روشن كردند كه مراقب باشيد كه دست چدني آنها در زير پوششي مخملي است كه حالا مي بينيم آنها رفتارهايي دارند كه عجيب و غريب است.
رئيس مجلس هشتم گفت: همين چند روز پيش با يكي از ديپلمات هاي برجسته منطقه ملاقاتي داشتيم كه مي گفت كه آقاي اوباما گفته است ما مي خواستيم با رويكردي مثبت به ايران نگاه كنيم و در همين راستا دست مان را به سوي ايران هم دراز كرديم، اما بايد گفت اگر واقعا در چنين مسيري بوديد، اين تهديد اتمي كه براي يك ساختار قدرت طلب دنيا فضاحت است، چگونه توجيه مي كنيد؟
لاريجاني افزود: با وجود آن كه بوش مقداري مشكل مغزي داشت و حرف هاي عجيب و غريب مي زد، چنين حرفي نزده بود، اما اوباما اين حرف را زد و يك لكه ننگ در تاريخ آمريكا به وجود آورد و اينها وضعيتي است كه نشان مي دهد آمريكايي ها شرايط ايران را نمي شناسند.
لاريجاني افزود: آمريكا بداند كه دوباره نبايد طوفان شن طبس برايش به وجود آيد تا بساط دغل كاري هاي خود را بربچيند و بايد بفهمد ما در دوران پس از آمريكا زندگي مي كنيم.
وي ادامه داد: ايران با رهبري هاي امام و رهبر معظم انقلاب در مسائل مهم و اساسي و استراتژيك كشورمان از يك مرحله سخت عبور داده شد و در شرايطي كه براي ايران بسيار پرتهديد بود و از وضعيت خوبي از نظر دفاعي و اقتصادي و صنعتي و حتي سياسي برخوردار نبوديم، وضعيت ايران به خوبي مديريت شد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: در بدو پيروزي انقلاب ما رئيس جمهوري مانند بني صدر داشتيم كه به جاي اين كه در جهت تقويت بنيان هاي انقلاب تلاش كند، به بمباران هواپيماهاي به جامانده آمريكايي در صحراي طبس پرداخت كه اين تنها يك نمونه از اقدامات وقيحانه او بود.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت يك فيلمساز وطن فروش از شيطان پرست ها
بهمن قبادي، از جمله عناصري كه به اسم فيلمسازي براي دولت هاي غربي پادويي مي كند در تازه ترين اظهارات خود از شيطان پرستان و آتش پرست ها حمايت كرده و به حجاب برتر (چادر) توهين نموده است.
اين به اصطلاح فيلمساز كه به دليل عدم استقبال داخلي از فيلم هايش آن ها را در جشنواره هاي ضدايراني حراج كرده، در گفت وگويي با اكونوميست درباره فيلم اخيرش گفت: اشكان و نگار (دو بازيگر اصلي فيلم) يك كنسرت زيرزميني در كرج برگزار كردند كه پليس به آنجا حمله كرد و نوازندگان و 400 نفر از شركت كنندگان را دستگير كرد. اشكان و نگار زنداني شدند و جرمشان برگزاري مراسم شيطان پرستي و آتش پرستي بود.
قبادي همچنين با توهين به حجاب اظهار داشت: فرهنگ ايراني يك زيبايي است كه توسط چادر سياه زشت و سياست، پشت يك نقاب پنهان شده است.
لايحه جامع مالكيت معنوي تدوين مي شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در آيين گشايش نخستين همايش حقوق مالكيت ادبي هنري و حقوق مرتبط، بر ضرورت تدوين لايحه جامع مالكيت معنوي در كشور تاكيد كرد.
سيدمحمد حسيني در آيين گشايش نخستين همايش حقوق مالكيت ادبي هنري و حقوق مرتبط در سالن همايش هاي صداوسيما ابراز اميدواري كرد اين همايش مقدمه اي براي تنظيم لايحه جامع در زمينه مالكيت معنوي آثار باشد.گفتني است آخرين روز از نخستين همايش حقوق مالكيت ادبي هنري و حقوق مرتبط امروز برگزار مي شود و در پايان اين همايش «غلامعلي حداد عادل »سخنراني خواهد كرد و گواهينامه و جوايز به برگزيدگان اهدا خواهد شد.
انتقاد پرويز از عدم آماده سازي شهر آفتاب
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: طبق وعده شهردار تهران، بايدكار ساخت پروژه «شهر آفتاب»، زمستان 88 پايان مي يافت و نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، امسال در اين محل برگزار مي شد اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد.
محسن پرويز در گفت وگو با ايرنا، افزود: محمدباقر قاليباف(شهردار تهران)، اواخر سال 85 زماني كه بحث انتقال نمايشگاه بين المللي كتاب از محل سابق به مصلي امام خميني(ره) مطرح بود، در مصاحبه اي به جديت قول داد كه طي سه سال، محل «شهر آفتاب» احداث و كليه نمايشگاههاي بين المللي به اين محل منتقل خواهد شد. پرويز اظهار داشت: شهردار تهران در آن مقطع، به وزارت ارشاد نيز توصيه كردند كه شرايط كمبود فضا، مشكلات ناشي از رفت وآمد، مسايل امنيتي و مسايل ديگري كه در محل سابق وجود داشت، را تحمل كنند تا «شهر آفتاب» آماده شود.
تامين امكانات رفاهي براي نمايشگاه كتاب
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، با بيان اينكه امكانات رفاهي براي نمايشگاه كتاب تامين شده، گفت: همه نهادهاي شهري و دستگاه هاي اجرايي، برگزاري اين نمايشگاه را به بهترين شكل ممكن، وظيفه خود مي دانند.
مرتضي طلايي، تصريح كرد: نهادهاي شهري در بخش ارائه تسهيلات پيش بيني هاي لازم را انجام داده اند تا شاهد مشكلي در اين عرصه نباشيم.
وي همچنين گفت: دستگاه هاي انتظامي و مديريت شهري تمام توان خود را به ميدان آورده اند تا نمايشگاه كتاب تهران از نظر ارائه تسهيلات به شهروندان در سطح خوبي قرار بگيرد.
بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از 15 تا 25 ارديبهشت ماه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.
چهارمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال كليد خورد
چهارمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال با انتصاب اعضاي شوراي سياستگذاري از سوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كليد خورد. لطف الله سياهكلي (معاون سازمان صداوسيما)، حجه الاسلام والمسلمين محي الدين بهرام محمديان(معاون وزير آموزش و پرورش)، محمد مهدي نژاد نوري(معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري)، عبدالمجيد رياضي (معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و عضو سه دوره شوراي سياست گذاري)، پرويز كرمي(مشاور وزير و مديركل روابط عمومي و امور بين الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و عضو سه دوره شوراي سياستگذاري)، عيسي زارع پور (رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال و عضو سه دوره شوراي سياستگذاري)، ميثم نيلي (صاحبنظر در حوزه رسانه هاي ديجيتال و عضو سه دوره شوراي سياستگذاري)، مهدي صرامي (معاون مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال و عضو سه دوره شوراي سياستگذاري) و ابوذر خياطي(صاحبنظر در حوزه رسانه هاي ديجيتال) و رضا حميدي (معاون اداره كل حوزه وزارتي) از سوي وزير ارشاد به عنوان اعضاي اين شورا منصوب شدند. چهارمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال مهرماه سال جاري در محل مصلي بزرگ امام خميني برگزار خواهد شد.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي خبر داد بهره برداري از 97هزار واحد مسكن مهر تا پايان سال

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون وزير مسكن و شهرسازي از بهره برداري 97 هزار و 300 واحد مسكن مهر تا پايان سال در كشور خبر داد.
احمد صادقي در جمع خبرنگاران در يزد گفت: طرح عظيم مسكن مهر با سرعت و اقتدار در حال انجام است و سود وام و تسهيلات اين طرح به صورت قرض الحسنه است و تحقيقات زيادي از سوي دولت براي آن در نظر گرفته شده است.
معاون وزير مسكن و مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران خاطرنشان كرد طي 6 ماهه ابتداي امسال 500 هزار واحد مسكن مهر به متقاضيان در سراسر كشور تحويل مي شود.
به گفته وي 65 هزار بافت فرسوده در كشور وجود دارد كه جمعيتي بالغ بر 5/8ميليون نفر در آن زندگي مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14