(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 ارديبهشت 1389- شماره 19631
 

سردار ساجدي نيا اعلام كرد برخورد با اراذل و اوباش و معتادان پر خطر خواسته اصلي تهراني ها
قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام كرد ابطال دائمي گذرنامه زائران حامل موادمخدر
رئيس پليس راهور تهران بزرگ: موتورسيكلت هاي حامل بار توقيف مي شود
صدور نخستين شناسنامه فني ساختماني شهر تهران
اختلاس يك ميليارد ريالي در اداره بيمه گلستان
اعلام شرايط استخدام معلمان حق التدريس
به دستور رئيس جمهور اختصاص يافت اعتبار 33 ميليارد توماني براي غربالگري سرطان هاي زنان
پساب يك كارخانه در بناب اراضي كشاورزي را نابود كرد
خودروي پرايد هم آتش گرفت
راه اندازي مسير دوچرخه سواري در محدوده بازار تهران
چهارمين نمايشگاه فرش دستباف در كيش آغاز به كار كرد
نوزادي با دو سر در زاهدان متولد شد
حكم دستگيري دو شهردار مازندران صادر شد
حوادث كوتاه از كشور
مركز شيعي تركيه
محكوميت شركت آمريكايي بخاطر تبعيض جنسيتي



سردار ساجدي نيا اعلام كرد برخورد با اراذل و اوباش و معتادان پر خطر خواسته اصلي تهراني ها

سرويس اجتماعي-
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: براساس نظرسنجي ناجا، برخورد با اراذل و اوباش، جمع آوري معتادان پرخطر و تابلو، برخورد با مزاحمين نواميس و سارقان، سي دي فروشان و غيره دغدغه هاي مهم شهروندان تهراني است.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار ساجدي نيا، ديروز در حاشيه ارتباط مستقيم مردم با فرمانده انتظامي و روساي پليس هاي تابعه از طريق ملاقات حضوري افزود: نتايج حاصل از تحقيقات نيروي انتظامي تهران بزرگ براي رصد دغدغه هاي مردم تهران اولويت هاي كاري پليس را در سال 89 مشخص كرده است.
وي برخورد با اراذل و اوباش، جمع آوري خرده فروشان موادمخدر و معتادان پر خطر تابلو و مبارزه با سارقان و موضوعات امنيت اخلاقي را از جمله برنامه هاي پليس جهت افزايش امنيت شهروندان تهراني اعلام كرد.
سردار ساجدي نيا اظهار داشت: در نظر داريم با كمك مردم امنيت را در سطح شهر برقرار كنيم به طوري كه در تمام طرح هاي پليس مشاركت مردمي مدنظر قرار گرفته و تا زماني كه رضايت مردم حاصل شود، به اجراي طرح ها ادامه خواهيم داد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ اجراي طرح امنيت اخلاقي را تنها وظيفه پليس ندانست و گفت: ما به يك هماهنگي بين تمامي دستگاهها و سازمان ها نيازمنديم.
وي ادامه داد: طرح امنيت اخلاقي تنها مربوط به برخورد با بدحجابي نيست بلكه برخورد با مزاحمان نواميس، برقراري امنيت در مكان هاي عمومي و پاركها نيز در اين طرح به اجرا در خواهد آمد.
وي در ادامه ضمن اشاره به سي دي فروشي ها گفت: طي چند روز آينده با تكثيركنندگان و فروشندگان سي دي هاي غيرمجاز برخورد سختي خواهد شد.
سردار ساجدي نيا با اشاره به اينكه طبق هماهنگي هاي صورت گرفته طي روزهاي آتي معتادان پرخطر از سطح معابر جمع آوري مي شوند اضافه كرد: متاسفانه ساز و كار مناسبي در مرحله قبلي جمع آوري معتادان در نظر گرفته نشده بود، به طوري كه نتوانستند بيش از 250 نفر را تحت پوشش قرار دهند اما با توجه به اقدامات صورت گرفته در حال حاضر ظرفيت اردوگاه ترك اعتياد شفق به يكهزار و 500 نفر رسيده است، هرچند نيازمند كمك ساير دستگاه ها در اين راستا هستيم چون پليس به تنهايي متولي اين موضوع نيست و تنها با خواست مردمي در اين رابطه وارد مي شود.
وي در رابطه با اقدامات پليس در حوزه سرقت هم گفت: از اوايل سال تاكنون اقدامات خوبي در اين رابطه صورت گرفته به طوريكه پليس آگاهي تهران چند باند را در اين زمينه متلاشي كرده است. اين در حاليست كه دراين مدت ميزان كشفيات سرقت در پايتخت 40 درصد افزايش و ميزان دستگيري سارقان نيز 48 درصد افزايش داشته است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه در ماه هاي آتي در رابطه با مقابله با سرقت وضعيت بهتري را در پايتخت شاهد خواهيم بود خاطرنشان كرد: موضوع آموزش هم مدنظر قرار گرفته تا با ارائه آموزش به مردم از وقوع سرقت پيشگيري شود.
سردار ساجدي نيا اعلام كرد: مردم پايتخت از همين امروز مي توانند در رابطه با موضوعاتي همچون اراذل و اوباش، معتادان پر خطر و موادفروشان با فوريت هاي پليسي 110 تماس بگيرند و همكاران ما نيز پس از ثبت اطلاعات و انجام تحقيقات، سريعا با اين موضوعات برخورد خواهند كرد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ بهبود سيستم خدمات رساني پليس را از ديگر برنامه هاي ناجا برشمرد و اظهار داشت: در اين راستا در حوزه پليس 110 كه بيشترين حوزه خدمات رساني به مردم است ميانگين حضور ماموران در صحنه جرم 20 تا 22 دقيقه است كه در نظر داريم آن را به 10 دقيقه و يا كمتر از آن كاهش دهيم.

 



قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام كرد ابطال دائمي گذرنامه زائران حامل موادمخدر

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام كرد: گذرنامه زائران حامل موادمخدر براي هميشه باطل مي شود
به گزارش فارس طاها طاهري در همايش تقدير از دست اندركاران برگزاري حج در امر مقابله با خروج موادمخدر كه توسط ستاد مبارزه با موادمخدر برگزار شد، اظهار داشت: معضل مواد مخدر در برخي از حوزه ها چهره نظام را مورد تهديد قرار داده است و مناسك حج يكي از مواقفي است كه حمل موادمخدر توسط برخي از زائران مشكل آفرين شده است.
وي با اشاره به وجود قوانين سخت گيرانه در ستاد مبارزه با موادمخدر براي برخورد با افراد حامل موادمخدر اظهار داشت: آنچه قانون براي اين افراد پيش بيني كرده ابطال دائمي پاسپورت است چرا كه اين موضوع به حيثيت نظام بستگي دارد.
طاهري خاطرنشان كرد: امسال براي كنترل بهتر و كامل تر تمام ايستگاههاي پروازي عمره به دستگاه «بادي اسنكر» مجهز شده اند تا اگر فردي موادمخدر را بلعيده باشد نيز موفق به عبور از گيت هاي بازرسي نشود.
وي با بيان اينكه بيشترين معتادين در گروه سني 40 تا 50 سال قرار دارند و اكثر آنها سالمند هستند، خاطرنشان كرد: عمليات كنترل براي كشف موادمخدر در فرودگاه هاي كشور با توجه به ابزارهاي موجود از جمله سگ هاي موادياب بسيار موفق بوده است به طوريكه دستگيري 7 درصد از قاچاقچيان موادمخدر در سال 87 توسط سگ هاي موادياب بوده است.

 



رئيس پليس راهور تهران بزرگ: موتورسيكلت هاي حامل بار توقيف مي شود

رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: پليس برابر قانون با موتورسيكلت هاي حامل بار برخورد مي كند.
سرهنگ هاشمي با بيان برخورد با موتورسيكلت هايي كه اقدام به حمل بار كنند گفت: پليس در راستاي كاهش تخلفات رانندگي با موتورسيكلت هايي كه اقدام به جابه جايي بار و يا مسافر كنند، برخورد قانوني مي كند. متاسفانه در برخي از موارد شاهديم كه يك موتورسيكلت، بار يك وانت را جابه جا مي كند.
وي ادامه داد: پليس برابر قانون با اين موتورسيكلت ها برخورد كرده و آنها را توقيف مي كند. ضمن اينكه حركت در خطوط ويژه توسط موتورسيكلت ها يكي ديگر از چالش هاي پليس با موتورسيكلت سواران است. پليس بدون اغماض با اين موتورسواران برخورد مي كند و علاوه بر موتورسيكلت ، گواهينامه آنها نيز ضبط مي شود.
رئيس پليس راهور پايتخت اجراي طرح برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف را در كاهش تخلفات موثر دانست و تصريح كرد: همزمان با اجراي اين طرح ها، تخلفات اين قشر 30 درصد كاهش يافته است. با اجراي اين طرح، روزانه قريب به 40 موتورسيكلت از سوي پليس توقيف مي شود. همچنين بيش از 1000 موتورسيكلت در روز، در منطقه اجراي طرح اعمال قانون مي شود.
طرح زوج و فرد در محدوده نمايشگاه كتاب اجرا نمي شود
گفتني است سرهنگ هاشمي در تصريح اين خبر افزود: پليس به منظور رفاه حال شهروندان اين طرح را در خيابان هاي منتهي به نمايشگاه بين المللي كتاب واقع در مصلاي تهران اجرا نخواهد كرد.
وي ادامه داد: طرح زوج و فرد همزمان با برپايي نمايشگاه كتاب در خيابان هاي بهشتي، خرمشهر و شهيد قنبرزاد اجرا نخواهد شد.

 



صدور نخستين شناسنامه فني ساختماني شهر تهران

نخستين شناسنامه فني ساختمان شهر تهران با متراژ بالاي 3 هزار متر مربع با ثبت تمام اطلاعات ملكي، معماري، تاسيساتي و فني و غيره در منطقه 5 صادر شد.
عليرضا نادري معاون شهرسازي و معماري شهرداري منطقه 5 با بيان اينكه صدور شناسنامه فني براي ساختمان هاي بالاي سه هزار متر مربع است، گفت: نخستين شناسنامه فني ساختمان تهران با شمار (00001) در اين منطقه صادر شده است.
وي افزود: در شناسنامه تمام اطلاعات ثبتي و ملكي، مهندس ناظر و همچنين اطلاعات فني به صورت مشخصات معماري، سازه، تجهيزات و تأسيسات و غيره به ثبت رسيده است.
نادري با بيان اينكه شناسنامه فني به عنوان هويت ساختمان به شمار مي آيد، افزود: هدف از صدور شناسنامه رعايت نكات فني احداث ساختمان بر اساس استانداردهاي ملي است و اجراي اين طرح گامي مؤثر در مقاوم سازي ساختمان است.

 



اختلاس يك ميليارد ريالي در اداره بيمه گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
با پيگيري هاي مأموران پليس آگاهي استان گلستان عامل يكي از نمايندگي هاي بيمه كه يك ميليارد و 200 ميليون ريال از حساب اين اداره اختلاس كرده بود، دستگير شد.
سرهنگ داود سلطاني رئيس پليس آگاهي استان گلستان گفت: مأموران در تحقيقات اوليه، پس از شناسايي و دستگيري يكي از مظنونان به اين اختلاس، موضوع را مورد بررسي قرار دادند و در ادامه تحقيقات موفق شدند متهم اصلي را كه «س-ل» نام داشت شناسايي و دستگير كنند.
سرهنگ سلطاني تصريح كرد: نامبرده طي تحقيقات فني صورت گرفته ضمن اعتراف به بزه انتسابي خود عنوان كرد: با دستكاري در مدارك مشتريان اداره بيمه و فيش هاي واريزي به حساب اين اداره تاكنون يك ميليارد و 200 ميليون ريال اختلاس كرده است.

 



اعلام شرايط استخدام معلمان حق التدريس

رئيس مركز آموزش نيروي انساني، آمار و فناوري وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال اجرايي شدن قانون تعيين تكليف استخدام معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي در آموزش و پرورش، شرايط لازم براي استخدام اين افراد اعلام شد.
اسدالله گرمارودي در تصريح اين خبر اظهار داشت: معلمان حق التدريس كددار با مدرك كارشناسي و بالاتر با حداقل چهار سال سابقه تدريس مستمر، شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 1388-1387و داشتن ميانگين حداقل 12ساعت تدريس در هفته در چهار سال گذشته مي توانند استخدام شوند.
وي ادامه داد: معلمان حق التدريس كددار با مدرك كارداني و حداقل پنج سال سابقه تدريس مستمر، شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 1388-1387 و داشتن ميانگين حداقل 12ساعت تدريس در هفته در پنج سال گذشته و معلمان حق التدريسي كددار با مدرك ديپلم (اولويت با معلمان كوچ رو و مناطق محروم است) با حداقل هفت سال سابقه تدريس مستمر، شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 1388-1387و داشتن ميانگين حداقل 24ساعت تدريس در هفته در هفت سال گذشته مي توانند استخدام شوند.
اسدالله گرمارودي گفت: آموزشياران نهضت سوادآموزي كه بعد از تاريخ هشتم آبان ماه 1380 در نهضت سوادآموزي داراي بيش از 60 ماه سابقه خدمت باشند به شرط شاغل بودن در نهضت سوادآموزي و داشتن حداقل مدرك كارداني با اولويت رشته هاي مرتبط و مدرك تحصيلي بالاتر و سنوات خدمت در صورت داشتن مدرك كارشناسي و بالاتر استخدام مي شوند.
وي اضافه كرد: در اجراي قانون ياد شده، وزارت آموزش و پرورش از بين واجدان شرايط برحسب بالاترين سنوات خدمت و ميانگين تدريس هفتگي، 26 هزار نفر-400 نفر شاغلين كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سه هزار نفر آموزشيار نهضت سوادآموزي و 22 هزار و 600 نفر از معلمان حق التدريس كددار- را براي خدمت در دوره ابتدايي به استخدام درمي آورد.
گرمارودي ادامه داد: به دستور وزير آموزش و پرورش در راستاي شفاف سازي و جلوگيري از تضييع حقوق معلمان حق التدريس، اسامي تمامي معلمان حق التدريس كددار واجدشرايط براي انتخاب اولويت هاي استخدامي در سال جاري به تفكيك استان، منطقه خدمت و سنوات تدريس در پايگاه اطلاع رساني آموزش و
پرورش به آدرس اينترنتي
wwwmeduir/meduDocs/tadris درج شده است.
به گفته وي اسامي آموزشياران واجدشرايط استخدام از طريق نهضت سوادآموزي اعلام مي شود.
به گزارش ايرنا نيروهاي حق التدريس كددار به افرادي گفته مي شود كه يا بعنوان نيروي رسمي و در قالب مازاد ساعت در مدارس بصورت حق التدريسي فعاليت دارند و يا نيروهايي كه از چند سال گذشته با داشتن شرايطي و همچنين با توجه به كمبود نيروي انساني استانها با مجوز ادارات و سازمان هاي آموزش و پرورش بصورت حق التدريسي مشغول به خدمت شده اند.
وزارت آموزش و پرورش، هم اكنون داراي بيش از 44 هزار نيروي حق التدريسي كددار است.
سنوات خدمت نيروهاي حق التدريسي در استخدام آنها در اولويت است.

 



به دستور رئيس جمهور اختصاص يافت اعتبار 33 ميليارد توماني براي غربالگري سرطان هاي زنان

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: طرح غربالگري سرطان هاي شايع زنان از امسال با تامين 33 ميليارد تومان اعتبار از سوي رئيس جمهوري در كشور اجرا مي شود.
مرضيه وحيد دستجردي افزود: اجراي طرح غربالگري سرطانهاي شايع زنان جز اولين مصوبات دولت دهم و مهمترين اولويتهاي وزارت بهداشت است كه از سال گذشته قرار بود اجرايي شود.
وي ادامه داد: با توجه به اين اولويت و اهميت تشخيص به موقع سرطان هاي شايع زنان براي كاهش مرگ و مير ناشي از آن در بين زنان، رئيس جمهوري دستور تامين اعتبار براي اجراي اين طرح را صادر كرد تا با تشخيص به موقع از بروز اين بيماري ها پيشگيري كنيم يا در صورت بروز با درمان به موقع از آسيب هاي بعدي آن بكاهيم.
وي گفت: با دستور رئيس جمهوري سالانه 110 ميلياردريال معادل 11 ميلياردتومان براي اجراي طرح غربالگري سرطانهاي زنان اختصاص يافت و طي همين دستور طي 3 سال 330 ميليارد ريال براي اجراي طرح غربالگري سرطانهاي شايع زنان در استانهاي كشور اختصاص مي يابد.
به گفته وحيد دستجردي، براي ارتقاي سلامت زنان 2 برنامه مهم داريم كه شامل غربالگري سرطان سينه و غربالگري سرطان رحم در زنان است تا با پيشگيري و درمان به موقع اين بيماري ها سطح سلامت زنان كشور را بالا ببريم و از ميزان بيماري و مرگ ناشي از اين بيماري ها بكاهيم.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: دستورات لازم براي اجراي اين طرح صادر شده است، بودجه و اعتبار لازم براي اجراي آن در برخي استان هاي كشور نيز تعيين شده است، نماينده ويژه وزير نيز با حكم بنده براي اجراي اين طرح منصوب شده است، يكي از نمايندگان مجلس و امامي رضوي، معاون وزير بهداشت نيز پيگير اجراي اين برنامه هستند.

 



پساب يك كارخانه در بناب اراضي كشاورزي را نابود كرد

بناب - خبرنگار كيهان:
جاري شدن پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه زمين هاي كشاورزي روستاييان اين منطقه را نابود ساخت.
با شكسته شدن ديوار يكي از حوضچه هاي پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه سيل جاري شد و پساب اين كارخانه وارد روستاي ينگي كند خوشه مهر از توابع شهرستان بناب شد و خسارت هاي سنگيني به خانه ها و زمين هاي كشاورزي اين روستا وارد كرد.
حجم پساب وارده به روستاي ينگي كند خوشه مهر به قدري زياد بود كه روستاييان مجبور شدند خانه هاي خود را ترك كنند.
به گفته اهالي اين روستا جاري شدن پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه در اراضي كشاورزي سبب از بين رفتن آنها شده است و ديگر امكان كشاورزي در اين اراضي وجود ندارد و اين اراضي در آينده اي نه چندان دور، به بيابان تبديل خواهد شد.
پساب كارخانه مزبور سبب خشك شدن باغهاي كشاورزان شهرستان بناب نيز شده است. اهالي روستاهايي كه در مسير پساب اين كارخانه قرار دارند،طي طومارهايي نسبت به پيامدهاي جاري شدن پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه و خسارت هاي ناشي از آن به مسئولان هشدار داده بودند.

 



خودروي پرايد هم آتش گرفت

گنبد كاووس- خبرنگاركيهان:
نشت گاز سي ان جي خودروي پرايد در يكي از روستاهاي شهرستان مينودشت سبب آتش سوزي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني نيروي انتظامي اين حادثه ساعت پنج و 30 دقيقه دوشنبه در روستاي بازگيري مينودشت به وقوع پيوست.
بر اثر اين حادثه قسمت هاي داخلي خودروي پرايد طمع حريق شد، اين حادثه خسارت جاني در پي نداشت.

 



راه اندازي مسير دوچرخه سواري در محدوده بازار تهران

شهردار منطقه 12 تهران از اجراي طرح مسيرهاي ويژه دوچرخه در محدوده بازار تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه مهندس نادر كرمي گفت: فاز اول طرح مسيرهاي دوچرخه در محدوده بازار تهران تا دو ماه آينده اجرا و به بهره برداري مي رسد.
وي مسيرهاي عبور دوچرخه در محدوده بازار تهران را خيابان هاي 15 خرداد، باب همايون، پامنار، ناصرخسرو، صوراسرافيل و امام خميني(ره) حد فاصل پامنار تا ميدان امام خميني(ره) عنوان كرد و افزود: خيابان اميركبير از ميدان امام خميني(ره) تا خيابان پامنار نيز در فاز بعدي صاحب مسير دوچرخه مي شوند.
شهردار منطقه 12 با اشاره به اينكه اجراي فاز اول اين طرح در محدوده بازار تهران با تعداد محدودي دوچرخه آغاز مي شود، افزود: در صورت استقبال شهروندان از اين طرح تعداد دوچرخه ها به مرور زمان بيشتر خواهد شد.

 



چهارمين نمايشگاه فرش دستباف در كيش آغاز به كار كرد

كيش- خبرنگاركيهان:
چهارمين نمايشگاه تخصصي فرش دستباف صادراتي ايران با حضور 170 شركت داخلي به مدت 4 روز در جزيره كيش آغاز به كار كرد.
اين نمايشگاه كه از ديروز در محل نمايشگاه هاي بين المللي كيش آغاز شده، همزمان با برپايي همايش هم انديشي اقتصاد و بازاريابي فرش دستباف است در اين نمايشگاه نفيس ترين و زيباترين فرش و تابلوفرش دستباف ايراني در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است. نمايشگاه تخصصي فرش دستباف ايران با استقبال گسترده خريداران داخلي و خارجي روبه رو شده است. جمهوري اسلامي ايران بزرگ ترين صادركننده فرش دستباف در جهان است. هندوستان و افغانستان به ترتيب رتبه هاي دوم و سوم بازار جهاني فرش دستباف را در اختيار دارند.

 



نوزادي با دو سر در زاهدان متولد شد

يك نوزاد دختر با دو سر در بيمارستان تامين اجتماعي زاهدان متولد شد.
به گزارش ايرنا رئيس بيمارستان تامين اجتماعي زاهدان در اين زمينه گفت: اين نوزاد به اصطلاح دوقلو از سر به هم چسبيده؛ داراي دو قفسه سينه؛ يك ريه و يك قلب است كه نيم تنه پايين يك انسان كامل را دارد.
دكتر رامين زارع افزود: اين نوزاد با گذشت 10ساعت از زمان تولد؛ با تلاش همكاران بخش ويژه نوزادان و استفاده از دستگاه هنوز زنده است.
وي با بيان اينكه علت بروز اين پديده نادر در دست بررسي است اظهار داشت: شرايط گوارشي اين نوزاد نيز توسط پزشك معالج بطور مداوم در حال بررسي است.

 



حكم دستگيري دو شهردار مازندران صادر شد

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير كل حفاظت محيط زيست مازندران از صدور حكم جلب دو تن از شهرداران اين استان به علت نقض مقررات زيست محيطي خبر داد.
اميد روشن با اشاره به ساختارشكننده زيست محيطي مازندران افزود: ساماندهي وضعيت زباله در مازندران از دغدغه هاي اصلي مسئولان است.
وي در اين ارتباط يادآور شد: 2 تن از شهرداران مازندران به علت فراهم نكردن زمينه و شرايط ساماندهي زباله تحت تعقيب قضايي قرار گرفته و حكم جلب براي آنها صادر شده است.وي همچنين با اشاره به آلايندگي درياي خزر گفت: نظرات محيط زيست در خصوص وضعيت آلايندگي درياي خزر قبل از تابستان امسال اعلام خواهد شد.
روشن از مراحل در دست تدوين استراتژي پايدار محيط زيست در مازندران خبر داد و افزود: اجراي سند توسعه محيط زيست در مازندران نيازمند مشاركت فعال مردم است.

 



حوادث كوتاه از كشور

زلزله در رامهرمز
رامهرمز- ايرنا: زلزله اي به بزرگي 9/3 ريشتر ساعت 22 و 48 دقيقه و 14 ثانيه دوشنبه شب حوالي رامهرمز واقع در استان خوزستان را لرزاند.
نجات كارگر از زيرآوار
ساري- خبرنگار كيهان: در جريان حفاري كانال آبرساني در نزديكي رودخانه تجن ساري به وسيله يك دستگاه بيل مكانيكي، به علت سست بودن ديواره كانال، آوار بر روي كارگري كه مشغول كار بود فرو ريخت. با تلاش امدادگران كارگر حادثه ديده كه به علت فقدان كلاه ايمني از ناحيه سر آسيب ديده بود روانه بيمارستان شد و نجات يافت.
وقوع دو سانحه رانندگي مرگبار
بوشهر- خبرنگار كيهان: خودرو پژو 206 در يكي از شهرك هاي بوشهر با كودك هشت ساله اي به نام زهرا برخورد كرد. كودك پس از انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. بي توجهي راننده به نام ص علت تصادف اعلام شد. همچنين خودرو وانت به رانندگي غ و سرنشيني م در بوشهر واژگون و منجر به مرگ راننده شد. ناتواني راننده در كنترل خودرو براثر خواب آلودگي و خستگي علت تصادف اعلام شد. سرنشين مصدوم نيز به بيمارستان منتقل شد.
كشف مواد نفتي قاچاق
زاهدان- خبرنگار كيهان: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 238 هزار ليتر فرآورده نفتي قاچاق كه در حال خروج از كشور بود در سيستان و بلوچستان كشف شد. اين كشفيات شامل 211 هزار و 845 ليتر گازوئيل، 5 هزار و 989 ليتر بنزين، 9 هزار و 290 ليتر نفت سفيد و 11 هزار و 527 ليتر روغن موتور قاچاق بود.در اين رابطه تعداد 156 دستگاه خودرو توقيف و 152 متهم و قاچاقچي دستگير شدند.
جاسازي حشيش در لباس
با تلاش مأموران انتظامي شهر زاهدان 49 كيلوگرم حشيش كه در داخل البسه همراه يك مسافر جاسازي شده بود كشف شد.
اين مواد توسط مأموران ايست و بازرسي نصرت آباد زاهدان از يكدستگاه اتوبوس ولوو در بازرسي از دو عدد كيف كه در داخل آنها لباس هاي كهنه قرار داشت كشف شد.
ريزش چاه بر روي كارگر
يزد- خبرنگار كيهان: كارگري در حين كار براثر ريزش چاه واقع در بلوار پاسداران يزد زير آوار رفت. وي با تلاش امدادگران آتش نشاني شهرداري يزد از مرگ نجات يافت.
برخورد چهار خودرو با يكديگر
نايين- خبرنگار كيهان: براثر برخورد شديد 4 دستگاه تريلر و كاميون با يكديگر در كيلومتر 15 جاده اردكان - نايين يكي از تريلرها آتش گرفت و منجر به مرگ راننده و جراحت كمك راننده خودرو شد. بي توجهي راننده تريلر به جلو علت حادثه اعلام شد.

 



مركز شيعي تركيه

مسئولان دانشگاهي در تركيه با ايجاد يك مركز پژوهش هاي شيعه جعفري موافقت كردند.
به گزارش شبكه خبري «المنار»، پايگاه اينترنتي مسجد «زينبيه» در استانبول كه اين خبر را مخابره كرده است، اعلام كرد كه مسئولان دانشگاه «ايقدير» با تاسيس اين مركز موافقت كرده اند.براساس اين گزارش، علت ايجاد مركز پژوهش هاي شيعه جعفري در اين استان مرزي، مجاورت آن با مرز ايران و اهم مذهب جعفري بوده است.دانشگاه ايقدير نيز در بيانيه اي كه در پايگاه اينترنتي خود منتشر كرده، اين اقدام را، ناشي از اهميت و جايگاه مذهب جعفري عنوان كرده است.اين در حالي است كه در اين استان مرزي، قوميت هايي با اديان مختلف به زندگي مسالمت آميز خود در كنار يكديگر ادامه مي دهند و با تاسيس اين مركز راه براي ورود دانشجويان شيعه مذهب به مقاطع بالاي تحصيلي دردانشگاه ايقدير فراهم خواهد شد.به گفته مسئولان دانشگاه ايقدير، اين موضوع مي تواند در شناخته شدن هرچه بيشتر و عميق تر مذهب شيعه جعفري در آينده مفيد و موثر باشد.

 



محكوميت شركت آمريكايي بخاطر تبعيض جنسيتي

در بزرگترين پرونده تبعيض جنسيتي در تاريخ آمريكا شركت خرده فروشي وال مارت در زمينه اعمال سياست هاي تبعيض آميز عليه يك ميليون كارمند زن خود مقصر شناخته شد.
وال مارت بزرگترين شركت خرده فروشي و فروشگاهي در آمريكا است كه چنانچه اين حكم در دادگاه استيناف به تاييد برسد با ميلياردها دلار زيان مالي مواجه خواهد شد. تعداد فروشگاه هاي اين شركت بيش از 3 هزار عدد است.به گفته كارشناسان اين پرونده، بزرگترين پرونده تبعيض جنسيتي در تاريخ آمريكا محسوب مي شود.براساس گزارش رويترز در سال 2001 عده اي از كارمندان زن وال مارت با ارائه دادخواستي به دادگاه مدعي شدند حقوق كمتري در مقايسه با كارمندان مرد اين شركت دريافت مي كنند و مزاياي كمتري به آن ها داده مي شود.يك حقوقدان با اشاره به حكم دادگاه در مورد اين پرونده گفت: با توجه به تعداد قابل توجه كارمندان زن وال مارت و سال هاي بسيار تبعيض بايد گفت اين حكم موفقيتي قابل توجه براي شاكيان و زياني بسيار زياد براي وال مارت است.
به دنبال انتشار اين خبر ارزش سهام وال مارت نزديك به يك درصد كاهش يافت و به 54 دلار رسيد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14