(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 ارديبهشت 1389- شماره 19631
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بيدار نمائيد كه درخواب نمانند ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ژيان (گفت و شنود)
آقاي اوباما !شكست در برابر ايران را بپذير
جامعه اسلامي دانشجويان الزهرا (س): به جاي كيهان شيرين عبادي را محاكمه كنيد
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: يارانه نقدي يك ماه زودتر به حساب خانوارها واريز مي شود
تازه شديد همطراز رئيس اپوزيسيون زيمبابوه! (خبر ويژه)
بزك نمير بهار مياد!! (خبر ويژه)
جنبش را با اسلامگرايي منحرف نكنيد! (خبر ويژه)
موسوي چگونه با آشپزهاي آمريكا همكار شد؟ (خبر ويژه)
واشنگتن پست: ايران از پارس كردن اوباما نمي ترسد (خبر ويژه)



بيدار نمائيد كه درخواب نمانند ! (يادداشت روز)

درباره وضعيت حجاب و عفاف در جامعه ما - و بخصوص در شهرهاي بزرگتر- چند گزاره وجود دارد كه تقريباً همه آن ها را قبول دارند؛ «اكثريت قاطع بانوان جامعه ما به معناي واقعي كلمه عفيفند و به هيچ روي بدحجابي را برنمي تابند»؛ « آنچه در سطح برخي از خيابان ها ذيل عنوان «بدحجابي» ديده مي شود و بسيار آزاردهنده است فقط به عده اي از بانوان كه به نحو بيمارگونه اي درصدد ابراز آن برآمده اند، ارتباط دارد»؛ «اكثر موارد بدحجابي ماهيت عقيدتي و يا سياسي ندارند بلكه از نوعي بي خبري و غفلت فرهنگي ناشي مي شوند»؛ «يك لايه از بدحجابي متمايل به بي حجابي كامل ديده مي شود كه ماهيتي «كالاگونه» دارد و عرضه آن از يك «هدف» و «برنامه» خبر مي دهد»؛ «لايه اي از بدحجابي در شكل و شمايل مشترك ارائه مي شود و از نوعي «واردات» حكايت مي كند. وارداتي كه نمونه هاي آن از طريق شبكه هاي خاص ماهواره اي به نمايش گذاشته شده اند»؛ «برخورد فيزيكي هر چند در لايه هايي از «بدحجابي متمايل به بي حجابي» گريزي از آن نيست ولي راه حل فراگير نخواهد بود»؛ « يك نارضايتي عمومي در ميان جامعه از بدحجابي موجود وجود دارد و اندك اندك به يك «دغدغه عمومي» تبديل شده است»؛ «در تريبون هاي رسمي و زبان مسئولان و دستگاههاي مختلف نظام دغدغه داشتن نسبت به «بدحجابي» ديده نمي شود»؛ «بدحجابي خاص كوچه و خيابان نيست، مراكز آموزشي، اداري و... كه مستقيماً زيرنظر دولت است از پول بيت المال اداره مي شوند- البته با نسبتي كمتر- به بدحجابي آلوده اند» و «بعضي از اشخاص موثر و يا دستگاههاي مسئول به نفع خود نمي دانند كه از وضع بدحجابي در بعضي از خيابان ها حرفي بزنند و عزمي نشان دهند چرا كه گمان مي كنند با عدم اقبال رأي دهندگان- با عرض پوزش از مردمي كه روحشان با چنين برداشتي بيگانه است- مواجه مي گردند.»
به هر روي وضع حجاب در پايتخت و بعضي ديگر از شهرها به طور واقعي نگران كننده است و البته بيش از همه، زنان عفيف- كه اكثريت قريب به اتفاق آنان را شامل مي شود- از اين وضع ابراز نگراني مي كنند كه در اين بين طيف هاي دينمدارتر بيش از ديگران نگرانند كما اينكه بعضي از استوانه هاي مذهبي زنگ خطر را به صدا درآورده اند. در اين ميان چند نكته اساسي وجود دارد:
1- حجاب و يا «بدحجابي» جزء كدام دسته- اصلي يا فرعي- از مسايل جامعه ماست و در دين ما چه جايگاهي دارد؟ حجاب زنان در دين ما واجب است و به دليل اهميت خاص آن در نظام اجتماعي و اخلاقي اسلام، قرآن كريم در آيات مكرر به آن اشاره كرده و ابعاد و حتي اندازه آن را مشخص نموده است كه اين خود از اهميت خاص آن خبر مي دهد. خداوند در آيه 19 سوره مباركه نور از «عذاب اليم- كيفري دردناك- در دنيا و آخرت» براي كسانيكه از طريق «اشاعه فحشاء» در پي گمراه كردن متدينين هستند، سخن به ميان آورده و در آيه 21 همين سوره بي حجابي را مصداق پيروي از شيطان- خطوات الشياطين- دانسته و همه مي دانيم كه خداوند شيطان را «عدو مبين» انسان مي داند. در آيه 31 سوره نور خداوند جزئيات حجاب و اينكه زنان در برابر چه كساني حق وانهادن آن را دارند، بيان فرموده است. از منظر اسلام بدحجابي و بي حجابي كليد و مقدمه يك رشته از گناهاني است كه بعضي از آن گناهان عقوبتي سنگين در پي دارد. پس ترديدي نيست كه حجاب، جدا كننده و مشخصه مهم زنان مسلمان و علامت عفاف در جامعه دينداران است. از سوي ديگر حجاب با اسلام آنچنان آميختگي و تلازم دارد كه دشمنان اسلام ترديدي در مخالفت صريح و پيگيرانه با آن ندارند. ماجراي مبارزه جدي اروپايي ها با حجاب دقيقاً از همين جا ناشي مي شود. پس حجاب يك امر درجه دو و يا «قابل اغماض» نيست.
2- در جامعه اسلامي حجاب به خود افراد واگذار نشده است چرا كه حجاب يك حكم خصوصي نيست بلكه يك حكم اجتماعي است كه با ورود زن به محدوده غير محارم موضوعيت پيدا مي كند. به بيان ديگر حجاب، حق جامعه و شأني از شئونات جامعه اسلامي است. بنابراين مطالبه حجاب از سوي جامعه به هيچ وجه ورود در «عرصه خصوصي» افراد نيست بلكه مطالبه حقي است كه جامعه دارد و فرد فرد آن جامعه بايد براي برآوردن اين مطالبه وارد ميدان شوند. حال اگر كساني حجاب را در جايي كه نبايد، وانهند به حقوق اجتماعي تجاوز كرده اند و بايد پاسخگوي حقوقي كه از جامعه ضايع شده است باشند. وقتي وضع كوچه و خيابان از نظر رعايت حجاب، مناسب نباشد، خانواده ها تا آنجا كه بتوانند مانع ورود اعضاي خانواده خود به خيابان مي شوند و ورود به خيابان به نوعي منفي تلقي مي شود. از سوي ديگر بدحجابي باعث فروپاشي نهاد خانواده مي شود و رغبت ازدواج را از بين مي برد. اين همه يعني تضييع حقوق عمومي.
3- از آنجا كه نظام سياسي موظف است از حريم خصوصي و حريم عمومي شهروندان پاسداري نمايد، نمي تواند نسبت به تضييع حقوق عمومي در كف خيابانها بي تفاوت باشد و از پذيرش مسئوليت خود طفره برود. يكي از جلوه هاي اساسي حاكميت اسلامي و تفاوت آن با حاكميت هاي غير اسلامي اين است كه در چنين نظامي، دولت موظف است مسير جامعه را براي «ديندارتر شدن مردم» هموار كند كه اين شامل بكارگيري شيوه هاي ايجابي و سلبي مي شود.
در اين ميان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي -دامت بركاته- 19 آذر ماه 1379 در ديدار اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در پاسخ به كساني كه به بهانه «دفاع از حريم خصوصي» تلاش نظام در زمينه مسايل ديني و اخلاقي مردم را تخطئه مي كردند با صراحت فرمودند: «دولتي كه مبناي مشروعيتش دين است بايد براي حفظ دين و فرهنگ مردم، بدون هراس از جوسازي ها با استفاده از شيوه هاي لازم به وظايف خود كاملاً عمل كند.»
با اين وصف دولت اسلامي بايد بدون مجامله- و البته با رعايت حداكثر ظرافت ها- در اين ميدان وارد شود چه اينكه بدون ورود دولت هم نمي توان جامعه اي اخلاقي تر و متدين تر داشت.
4- براي كنترل پديده بدحجابي كه به نگراني عمومي تبديل شده است نيازي به «داغ و درفش» نيست هر چند اقدامات انتظامي و قضايي نيز در جاي خود اهميت دارد. راه آسانتر و مأثرتر وجود دارد و بدون طي آن روي آوردن به روش هاي تنبيهي منطقي به نظر نمي رسد.
حضرت امام خميني- رضوان الله تعالي عليه- در تاريخ 16آذر 66 در پاسخ به نامه وزير وقت كار و اموراجتماعي در خصوص دخالت دولت در امور مربوط به واحدهاي توليدي و خدماتي بخش خصوصي و اينكه آيا دولت مي تواند در قبال ارائه خدمات «شروط الزامي» خود را مقرر كند فرمودند: «دولت مي تواند براي واحدهايي كه از امكانات و خدمات دولتي و عمومي مانند آب، برق، تلفن، سوخت،ارز، مواداوليه، سيستم اداري، سيستم بانكي و غيره به نحوي از انحاء استفاده مي كنند، شروط الزامي را مقرر نمايد»- صحيفه امام جلد20ص .430
10روز بعد حضرت امام در پاسخ به سؤال دبير وقت شوراي نگهبان دايره اختيارات دولت اسلامي را از اين هم بازتر دانستند و تاكيد كردند: «دولت مي تواند در تمام مواردي كه مردم استفاده از امكانات و خدمات دولتي مي كنند با شروط اسلامي و حتي بدون شروط، قيمت مورد استفاده را از آنان بگيرد و اين جاري است در جميع مواردي كه تحت سلطه حكومت است و اختصاص به مواردي كه در نامه وزير كار ذكر شده است، ندارد.» - صحيفه امام جلد 20 ص435
با مبناي حضرت امام و مبناي رهبر معظم انقلاب اسلامي، دولت مي تواند در هر جا كه خدماتي ارائه مي كند- و يا حتي ارائه نمي كند- شروط الزامي را مقرر نمايد. در مبارزه با بدحجابي دولت اگر فقط شروط الزامي خود را اعمال كند و يا خود را به اعمال آن ملزم بداند بسياري از مشكلات حل مي شود و فضاي كنوني تغيير مي كند.
براساس آمار موجود در كشور حداكثر 1000 واحد توليد عمده لباس وجود دارد و بخش اعظم لباس هاي مردم را توليد مي كنند از جمله لباس هايي كه مظهر و مشوق بدحجابي اند اين واحدها از دولت انواع خدمات- نظير آب، برق، گاز، تلفن، تسهيلات و خدمات بانكي، تسهيلات گمركي و بندري- دريافت مي نمايند. دولت مي تواند در گام اول به صاحبان آن دسته از واحدهاي عمده توليد البسه اخطار دهد كه در صورت عدم اصلاح روند خود از دريافت خدمات دولت محروم مي شوند مطمئناً در دوره كوتاهي و به ميزان زيادي عرضه لباس هاي نامناسب كه طراحي آن از آن سوي مرزها انجام و از طريق رسانه هاي خاص تبليغ مي شود، متوقف خواهد شد. مرحله بعد اخطار و نظارت بر كار حدود 100 هزار واحد عرضه كننده البسه در شهرهاي بالنسبه بزرگ است كه البته وقتي واحدهاي توليدي اصلاح شدند واحدهاي عرضه كننده خود بخود اصلاح مي شوند. اين يك حوزه مهم در بحث حجاب است.
5- مراكز مختلف وابسته به سه قوه و سازمان ها و مراكزي كه تحت مديريت نظام تعريف مي شوند و مخصوصا دولت كه از بيشترين ابواب جمعي و كاركنان تحت مسئوليت خود برخوردار است بايستي يكي از نقاط اصلي و شايد اولين نقطه براي شروع مقابله با بدحجابي و تامين حجاب و عفاف تلقي شود. اين مراقبت علاوه بر محل كار مي تواند در بيرون از عرصه كاري نيز وجود داشته باشد. به عنوان مثال، آن عده از كاركنان دولت يا ساير مراكز وابسته به نظام كه خداي نخواسته در بيرون از محل كار با وضعي زننده ظاهر مي شوند و يا دست به مواردي از فساد اخلاقي مي زنند، شايسته حضور در مراكز ياد شده نيستند. در اينگونه از موارد، مي توان از يك طرح پلكاني بهره گرفت، نظير تذكر اوليه، درج در پرونده، و نهايتا اخراج در صورت تكرار و بي توجهي به تذكرات و تنبيهات اوليه.
دولت در محيط هاي دانشگاهي كه متاسفانه به دليل مسامحه هايي كه صورت گرفته از حالت و هيئت علمي خارج شده و به رنگ برخي از خيابان هاي پايتخت درآمده است، امكانات فراواني براي اصلاح دارد. دانشجو نوعا به خوابگاه نياز دارد، غذاي اكثر آنها توسط دانشگاه تامين مي شود، ارائه مدرك تحصيلي و ارزيابي علمي از سوي دانشگاه صورت مي گيرد، ورود به بازار كار بدون تاييد دولت امكان پذير نيست، تسهيلاتي نظير وام تحصيلي و ده ها امر ديگر، دولت را در اصلاح وضع موجود و رفع نگراني خانواده ها ياري مي دهند اما متاسفانه حكايت نظام در اين ماجرا حكايت «پياز و چماق» است يعني هم جولان عده اي معدود بدحجاب را تحمل مي كند و هم به همين ها انواع تسهيلات را ارائه مي نمايد.
6- مقابله با پديده خسارت آفرين بدحجابي و پيامدهاي سوء اخلاقي و اجتماعي- و حتي علمي و روحي- آن به حضور و همت همگان نياز دارد و دود حاصل از تساهل و بي توجهي نسبت به اين پديده، به چشم همه مي رود. در اين باره گفتني است غير از تعداد كم شماري از خانم هاي بدحجاب و يا مردان متظاهر به فساد كه عامدانه و احيانا با طرح و برنامه هاي قبلي به اين پديده ناهنجار روي آورده اند، اكثريت قريب به اتفاق زنان بدحجاب و مردان متظاهر به فساد ناآگاهانه در اين عرصه هستند و از پيامدهاي ناگواري كه در انتظار زندگي سالم و آرامش بخش آنان است بي خبرند بنابراين همت همگاني براي مقابله با اين پديده ناهنجار قبل از هر چيز، سلامت و آرامش آنان را تامين مي كند. از اين روي آن عده- البته اندك- از مديران و دست اندركاران كه تصور مي كنند اگر آشكارا و با صراحت درباره زشتي اين پديده سخن بگويند، اقبال احتمالي بخشي از جامعه را از دست مي دهند! ضمن آن كه گناهي بزرگ مرتكب مي شوند و ميان نجات برخي از گرفتاران به اين پديده و منافع شخصي خود، دومي را برمي گزينند، به يقين از آنچه با خيال خام خويش درپي آنند نيز محروم مي مانند.
سعدالله زارعي

 



كيهان و خوانندگان

¤از اسناد و مداركي كه آقاي شريعتمداري مدير مسئول روزنامه در ضمن دفاعيات خود در دادگاه ارائه داده به دست مي آيد كه شاكي پرونده يعني خانم عبادي اعتقادي به نظام مقدس جمهوري اسلامي و اركان نظام ندارد پس با چه رويي براي شكايت خود متوسل به دستگاه هاي قانوني كشور شده است.
م-ت از تهران
¤با خواندن دفاعيات آقاي شريعتمداري و همچنين ديدن دو جلسه دادگاه ايشان در رابطه با شكايت خانم شيرين عبادي از تلويزيون به اين نتيجه رسيدم كه جرم مدير مسئول كيهان اين است كه نيمه پنهان افراد و جريانات مخالف نظام را آشكار مي كند، طبيعي است كه افراد مسئله دار و مريض و وابسته به بيگانه ناراحت مي شوند.
تجارتي
¤زبان من از تشكر و قدرداني نسبت به مدير مسئول كيهان به خاطر دفاعياتش در برابر ادعاهاي منافقانه و وطن فروشانه خانم شيرين عبادي قاصر است فقط مي توانم از خداوند بخواهم كه شما را براي انقلاب و اسلام صحيح و سالم نگه دارد.
يك هموطن
¤ما حقيقتاً مانده ايم با عملكرد قوه قضائيه ، هزاران شكايت از سران فتنه مي شود ولي مردم شاهد هيچ گونه برخوردي با آنها نيستند ولي يك فرد معلوم الحال خارج نشين از نماينده مقام معظم رهبري و مدير مسئول كيهان شكايت بي مورد مي نمايد بلافاصله پاي اين مدير دلسوز به قوه قضائيه كشيده مي شود.
محمدعلي قدمي افسر بازنشسته ارتش جمهوري اسلامي از قم
¤براي آگاهي بخشي مردم، از روزنامه كيهان تقاضا مي كنم كه دفاعيات آقاي شريعتمداري را در قالب سي دي منتشر كنيد.
يك هم وطن
كيهان: اين كار در دست اقدام است و به زودي در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.
¤دولت محترم كه تسهيلات ويژه اي براي كارمندان در صورت انتقال به شهرستانها در نظر گرفته چرا نامي از نيروهاي شركتي و كارگران نمي برد اينها در صورت انتقال به شهرستان كارشان را از دست خواهند داد با وجودي كه بخش اعظمي از نيروهاي وزارتخانه ها و شركتي ها، كارگران هستند.
جمعي از نيروهاي شركتي تهران
¤هنوز خبري از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها نيست شير يارانه اي 100 تومان افزايش يافته است يعني 40% افزايش و اين در حالي است كه معاون وزارت بازرگاني در مصاحبه 6/2/89 اعلام نمود كه افزايش قيمتها را كنترل مي كنيم كه 10% بيشتر افزايش نيابند و كالاي ضروري 5% از ايشان بخواهيد كه به اين تناقض آشكار پاسخ دهند.
كريميان
¤چرا بانك مركزي فاصله نجومي حقوق و پاداش كارمندان بانك را با نيروهاي شركتي حداقل 20-10% كم نمي كند آيا سزاوار است كه كارمندان بانك پاداش هاي 5-4 ميليوني دريافت نمايند ولي نيروهاي شركتي پس از اسفند 300 هزار تومان دريافت كنند آيا اين عدالت است؟
جمعي از نيروهاي شركتي بانك ها
¤چرا پنجشنبه ها ديگر برنامه نماز جمعه تهران را در روزنامه چاپ نمي كنيد. به رويه چندين ساله شما عادت كرده و برنامه مان را تنظيم مي كرديم.
محالي پور
¤ضمن تقدير و تشكر از نويسنده و كارگردان سريال «به كجا چنين شتابان» از مسئولان صداوسيما تقاضا مي كنم كه ايشان و ديگر دست اندركاران اين سريال را مورد تقدير ويژه قرار بدهند.
ابوالقاسم صفايي
¤دختري 14 ساله بي پدر دارم كه نياز به كليه با هزينه پيوند دارد. در درجه اول اميدم به خداست و سپس به مردم. با كمك هاي مردمي و انسان هاي خير فرزندم مي تواند زنده بماند.
ف-الف
¤ مي خواستم علت تاخير 6ماهه ارسال كارت پايان خدمت كساني كه خدمت نظام وظيفه خود را به پايان رسانده اند بدانم. چون بنده و برخي ديگر از دوستانم حدود 6ماه است كه هنوز كارت خود را دريافت نكرده ايم.
بامدادفر
¤ اخيراً دستگاهي با نام «جم» به بازار آمده كه همه كانال هاي صداوسيما را به صورت ديجيتال براي بينندگان تلويزيون دريافت مي كند.قيمت اين دستگاه در بازار 80 الي 90 هزار تومان است در حالي كه صداوسيما با قيمت زير 40 هزار تومان در اختيار كارمندان خود قرار مي دهد. به صداوسيما پيشنهاد مي كنم كه اگر اين دستگاه براي مقابله با ماهواره طراحي و ساخته شده چرا قيمت تمام شده اين دستگاه كه حتي كمتر از 40هزارتومان مي باشد اين قدر گران وارد بازار شده است.
يك هموطن
¤ بازنشسته سال 88 كميته امداد هستم. گلايه بنده در مورد پاداش پايان خدمت است چون اولا براي هر سال خدمت فقط يك ماه را محاسبه كرده اند در حالي كه در ديگر دستگاههاي دولتي بيشتر محاسبه مي كنند ثانياً در محاسبه حقوق ماهيانه را با كسر مبلغ 100 هزار توماني ملاك قرار داده اند كه قانوني نيست. تقاضا داريم رسيدگي شود.
كارمند بازنشسته كميته امداد
¤ فرزندم در سال گذشته در زنگ تفريح مدرسه منطقه 18 آموزش و پرورش دچار حادثه شد و استخوان او از چند ناحيه شكست از آنجا كه مدير مدرسه براي بيمه دانش آموزان هيچ اقدامي نكرده بود مجبور شدم مبلغ 5 ميليون تومان براي بستري شدن و درمان فرزندم هزينه بكنم. حال از اين ناراحت هستم كه مديران منطقه 18 آموزش و پرورش بعد از 5 ماه پيگيري مداومي كه داشته ام مي گويند كاري نمي توانيم بكنيم و شما هم بهتر است قضيه را دنبال نكنيد. فقط دوست دارم وزير محترم آموزش و پرورش در جريان بي تفاوتي و كم كاري برخي عوامل زيرمجموعه قرار گيرد و به تكليف خود عمل نمايد.
نعمتي
¤ قبل از عيد با مراجعه به شركت ايران خودرو براي خريد اتومبيل مورد نظر خود با قرارداد تحويل 5 روزه اقدام كردم اما اكنون دو ماه از تاريخ قرار داد گذشته با اين حال از اتومبيل و زمان تحويل خبري نيست تقاضا دارم گروه تحقيقي راه بيندازند تا معلوم شود كه با پول مردم چه كار مي كنند. يقين دارم كه اگر با متخلفين برخورد شود چنين اجحاف هايي به مردم صورت نمي گيرد.
خسروي
¤ مي خواستم از شهرداري درخواست كنم كه از نماي پل هاي عابرپياده در اتوبان در كنار استفاده از تابلوهاي تبليغاتي كالاهاي لوكس و ... خوب است از احاديث زيبا براي هرچه سالم تر شدن فضاي جامعه هم استفاده شود.
يك خانم فرهنگي- تهران
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 17/12/88 با عنوان «دانشگاه تربيت معلم بوشهر؛ وضعيت نامشخصي دارد» به اطلاع مي رساند: منظور از دانشگاه تربيت معلم بوشهر، مركز تربيت معلم بوشهر مي باشد كه در بخش ضوابط و شرايط نحوه پذيرش دانشجو در اين مركز(مندرج در دفترچه شماره 2 آزمون سراسري) آمده است.
لذا برخورداري از اولويت اشتغال 50 درصد از بين دانشجويان برتر، در مدارس دولتي و يا غيردولتي در آموزش و پرورش استان يا شهرستان بومي خود كه برابر ضوابط و مقررات پس از فراغت از تحصيل اقدام خواهد شد.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 31/01/89 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» به آگاهي مي رساند: «در سال جاري طرح اجرايي نصب چراغ روشنايي روي پايه هاي اتوبوس برقي؛ حدفاصل ميدان خراسان تا انتهاي خيابان هفده شهريور تهيه و با اولويت برنامه هاي اجرايي منطقه، در سال جاري اجرا، و بهره برداري خواهد شد.»

 



ژيان (گفت و شنود)

گفت: رسانه هاي آمريكايي اوباما را به خاطر شكست فتنه 88 به باد حمله و تمسخر گرفته اند.
گفتم: حيوونكي اوباما چه تقصيري دارد! اين بدبختي و فلاكت را صهيونيست ها توي كاسه او گذاشته بودند! كه الان خودشان هم مورد انتقاد روزنامه هاي اسرائيلي قرار دارند.
گفت: يكي از روزنامه هاي آمريكايي خطاب به اوباما و نتانياهو و گوردن براون، نوشته است با وجود در اختيار داشتن سازمان هاي «سيا» و «موساد» و «MI6» چرا از افراد بي عرضه اي مثل موسوي و كروبي و خاتمي استفاده كرده اند؟!
گفتم: شخصي يك بنز و يك ژيان خريده بود. به او گفتند؛ وقتي بنز داري ديگه ژيان به چه دردت مي خوره؟ و يارو در پاسخ گفت؛ بنگاهي پول خرد نداشت به جاش اين ژيان رو داد! درسته كه نميشه باهاش مسافرت كرد اما بالاخره تا سر كوچه كه ميشه باهاش رفت!

 



رسانه هاي آمريكايي توصيه كردند
آقاي اوباما !شكست در برابر ايران را بپذير

سرويس سياسي-
چند نشريه آمريكايي با اشاره به ناكامي سياست هاي ضد ايراني دولت باراك اوباما، توصيه كردند كه وي بهتر است شكست در مقابل ايران را بپذيرد.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشي با تاكيد بر اين كه سياست هاي باراك اوباما در قبال ايران افراطي بوده است، نوشت: با وجود پيشرفت هاي ايران در زمينه نظامي و تداوم برنامه هاي هسته اي اين كشور به نظر مي رسد اين سياست ها تنها در ظاهر جدي بوده است.
اين روزنامه با تشبيه كردن سياست هاي اوباما به طبل توخالي آورده است: سياست هاي دولت آمريكا در مقابل برنامه هسته اي ايران به پارس كردن سگي شباهت دارد كه گاز نمي گيرد و تنها قصد ترساندن دارد.
واشنگتن پست تصريح كرد: طرح حمله نظامي به ايران نه تنها باعث فشار و انزواي ايران نشده است، بلكه رونمايي از تجهيزات هسته اي و رزمايش چند روزه نظامي ايران نشان داد سياست هاي آمريكا كاملا بي اثر بوده است.
اين گزارش مي افزايد: فعاليت هاي جاسوسي آمريكا در ايران براي بررسي قدرت نظامي و هسته اي ايران، تلاش براي تحريم و ايجاد ناآرامي در ايران پس از انتخابات رياست جمهوري همگي از شكست هاي اوباما در قبال ايران عنوان شده است.
در پايان اين گزارش آمده است: باراك اوباما بهتر است به جاي اتخاذ سياست هاي تند و افراطي عليه ايران، شكست در برابر اين كشور را بپذيرد.
روزنامه آمريكايي بوستون گلوپ نيز در سرمقاله خود با اشاره به يادداشت محرمانه اخير وزير دفاع آمريكا و هشدار وي به كاخ سفيد درباره ناكارآمدي سياست هاي كنوني واشنگتن در قبال ايران، تاكيد كرد كه حتي تحريم هاي شديدتر نيز نخواهد توانست برنامه هسته اي ايران را متوقف كند.
در ادامه اين سرمقاله آمده است: گيتس در رابطه با هدفش از نوشتن اين نامه محرمانه اعلام كرد كه تنها قصد داشته است تا تعدادي سؤال و پيشنهاد براي كمك به روند تصميم گيري منظم و به موقع مطرح كند. اين يادداشت محرمانه به طور مشخص تاكيد مي كرد كه دولت آمريكا بايد در انديشه گزينه هاي بيشتري در قبال ايران باشد.
بوستون گلوپ تاكيد كرد: در حال حاضر اوباما دقيقا همان كاري را انجام مي دهد كه بايد براي جلوگيري از دو نتيجه غيرقابل تحمل انجام دهد: يا اين كه ايران هسته اي را بپذيرد و يا اين كه براي يك درگيري نظامي ناگهاني كه وزارت دفاع آمريكا درباره آن بارها هشدار داده است، آماده شود.
اين گزارش افزود: علاوه بر اين، هنوز فرصتي وجود دارد كه تلاش هاي كنوني اوباما در ادامه رويكرد دوسويه در قبال ايران(دنبال كردن تحريم هاي شديدتر و حفظ پيشنهاد توافقنامه اي مذاكره شده) موفق شود.
اين نشريه آمريكايي در ادامه به بي اثر بودن تحريم ها عليه ايران اذعان مي كند و مي نويسد كه با وجود تحريم هاي جديد و شديدتر نيز ايران به دنبال كردن برنامه هسته اي خود ادامه خواهد داد و حتي تحريم هاي جديد نيز نخواهد توانست برنامه هسته اي ايران را متوقف كند.
هفته نامه فارين پاليسي هم در گزارشي نوشت: دولت اوباما در حال انجام اقدامات عليه ايران است. به رغم اين كه ايران در سال هاي گذشته توانسته با وجود تحريم ها از اين فشارها عبور كرده و برنامه هسته اي خود را ادامه دهد و علاوه بر آن سايت هسته اي ديگري را نيز در قم راه اندازي كند دولت اوباما به يكباره «سخنان زشتي» را عليه تهران ايراد كرد.
اين هفته نامه در ادامه به گزارش «رابرت گيتس» وزير امور خارجه آمريكا به كاخ سفيد درباره ناكارآمد بودن سياست هاي آمريكا عليه ايران اشاره مي كند و مي نويسد: برخي كارشناسان اين گزارش را يك بيدارباش براي آمريكا تلقي مي كنند و اين در حالي است كه مشاور امنيت ملي كاخ سفيد گزارش گيتس را بخشي معمولي از يك گزارش هميشگي توصيف مي كند.
در اين گزارش آمده است: وقتي از گيتس درباره تفاوت هاي ميان توانايي و تسليحات سؤال مي شود وي اذعان مي كند كه توانايي دولت آمريكا در قبال ايران بسيار محدودتر از توانايي تهران در پيشبرد برنامه هسته اي خود است.
فارين پاليسي در پايان مي نويسد: آمريكا اميدوار است كه با رسيدن به اجماع بين المللي در برابر ايران بتواند رفتار تهران را تغيير بدهد اما شواهد امر نشان مي دهد كه اين برنامه نيز همانند ساير راهبردهاي آمريكا تغييري در رفتار ايران نخواهد داد.

 



طي بيانيه اي خواستار شدند
جامعه اسلامي دانشجويان الزهرا (س): به جاي كيهان شيرين عبادي را محاكمه كنيد

جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا(س) با صدور بيانيه اي از قوه قضائيه خواست تا به جاي پرداختن به شكايت افرادي همچون شيرين عبادي، جرائم سران فتنه را پيگيري كند.
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا(س) طي بيانيه اي به انتقاد از عملكرد قوه قضائيه نسبت به كوتاهي در رسيدگي به جرائم سران فتنه و در مقابل، پيگيري شكايت عنصري ضد انقلابي همچون عبادي پرداخت.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: پخش دادگاه «شيرين عبادي» از سوي صدا و سيما (كه بسي جاي تقدير دارد) فرصتي شد براي انديشيدن و رسيدگي به مسائلي كه في الحال فراموشمان شده است، ما طالب آن هستيم كه در حق خواسته هاي ملت ايران و رويدادهايي كه نياز به توجهي خاص از سمت قوه قضائيه دارد، كوتاهي نشود و همين طور كه شكايت «شيرين عبادي» دنبال شد، شكايت مردم نيز، از سران فتنه، در اسرع وقت پي گيري شده و پشت گوش انداخته نشود.
اين بيانيه اضافه مي كند: ايامي كه حسين شريعتمداري با شكنجه هاي ساواك در زندان توحيد فعلي (ستاد مشترك ضد خرابكاري) دست و پنجه نرم مي كرد، شيرين عبادي مشاور ارشد جريان فمينيستي پهلوي و اولين رئيس دادگستري زمان شاه، بود.
دانشجويان جامعه اسلامي دانشگاه الزهرا(س) افزودند: با وجود اين سابقه سياه، شيرين عبادي از هيچ حق مسلمي براي رسيدگي به شكايت اش، برخوردار نبود و همين كه دادگستري ايران، اين دادگاه و رسيدگي به اين پرونده را پي گيري و صدا و سيماي ما اقدام به پخش جلسه اين دادگاه نمود، جاي تقدير دارد. ديگر جايي نمي ماند براي اعتراض كه حال شيرين عبادي لب به گله اي دوباره گشوده و از پخش دادگاه شكايتش، از رسانه ملي نيز، ابراز ناراحتي كرده و پخش دادگاه، از سوي سيما را «يكسويه» و خلاف قوانين» خوانده است.
اين بيانيه با طرح پرسشي ادامه داد: با اين اوصاف چرا قوه قضائيه بايد جرائم و خيانت هاي اين عنصر ضد انقلاب را ناديده گرفته، و در كنار صحبت هاي مقام معظم رهبري پيرامون راهپيمايي 9 دي و برخورد با فتنه و درخواست هاي پي در پي مردم به جاي محكوميت سران فتنه و اغتشاش گران، به شكايات شيرين عبادي- اين عنصر وابسته به دستگاه پهلوي- بپردازد؟!!
نويسندگان اين بيانيه همچنين پرسيدند: چرا بايد حسين شريعتمداري، نماينده رهبري در روزنامه كيهان در جايگاه متهم و شيرين عبادي با وضعيتي كه در اين نظام دارد، در جايگاه شاكي قرار گيرد؟ تا مبادا بي اعتنايي به اين شكايت عبادي، ضديت با حقوق بشر تلقي شود؟! يا اينكه به مدعيان حقوق بشر برنخورد؟! چرا بايد عناصر انقلابي را فداي شاكياني چون شيرين عبادي كنيم؟ از هراس آنكه انگ ضديت با حقوق بشر به ايران نخورد؟!! چطور مي شود در برابر اين مشكلات و خواسته هاي دلسوزانه ملت ايران مبني بر رسيدگي به اصل مطلب فتنه، به شكايات شيرين عبادي پرداخت؟ كسي كه به صورت علني ابراز جان نثاري براي دربار پهلوي كرد و ملت انقلابي را اوباش خواند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: ما دانشجويان جامعه اسلامي دانشگاه الزهرا(س) اين شكايات كه تنها سناريويي بود از پيش طراحي شده، از جانب صهيونيست ها و حاميان استكبار براي ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي و مردان انقلابي مان را محكوم مي كنيم، و با قاطعيت در مقابل اين نقشه ها و مظلوم نمائي هاي ساختگي مي ايستيم و در جايگاه دانشجويي مان به حاميان استكبار و صهيونيست، اجازه نخواهيم داد با چنين بهانه هاي مضحكي، تريبون تازه اي براي ابراز وجود، بيابند.
نويسندگان اين بيانيه در نهايت خواستار شدند: از قوه قضائيه مي خواهيم پاسخگوي ما باشد در مقابل روال و مسيري كه در پيش گرفته است؛ اجراي دموكراسي غربي يا اجراي نظرات و فرموده هاي رهبري؟ از دادستان كل كشور به عنوان مدعي العموم، تقاضا داريم به جاي پرداختن به شكايت مهره اي ضد انقلاب، همچون شيرين عبادي، كه از هيچ تلاشي براي خدشه دار كردن پيكره نظام، فروگذار نكرده است؛ به پيگيري و محكوميت سران فتنه نيز، بپردازد.

 



رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: يارانه نقدي يك ماه زودتر به حساب خانوارها واريز مي شود

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس عنوان كرد كه يارانه هاي نقدي يك ماه زودتر از اجراي قانون هدفمندي، به حساب خانوارها واريز مي شود.
«ارسلان فتحي پور»، رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در گفت وگو با ايرنا عنوان كرد: دولت با هدف حمايت از اقشار آسيب پذير يك ماه زودتر از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و واقعي كردن قيمت ها، يارانه هاي نقدي را به خانوارها پرداخت مي كند.
وي اظهار داشت: دهك هاي پايين سهم بيشتري از يارانه هاي نقدي خواهند داشت. فتحي پور همچنين اعلام كرد: خانوارهايي كه تاكنون موفق به پر كردن فرم هاي اطلاعات اقتصادي خانوار نشده اند، در فرصت دوباره اي كه در ماه جاري (ارديبهشت) براي آنان فراهم مي شود، مي توانند فرم اطلاعات اقتصادي خود را كامل كنند.
وي گفت: براساس توافق دولت و مجلس يارانه هاي نقدي به همه خانوارها تعلق مي گيرد.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس، تاكيد كرد: پيش از واريز يارانه هاي نقدي افزايش قيمت در مورد هيچ كالايي اعمال نخواهد شد. فتحي پور گفت: به احتمال بسيار بالا يارانه هاي نقدي از خردادماه به حساب خانوارها واريز ميشود اما قانون هدفمند كردن يارانه ها از تيرماه سال جاري اجرا مي شود.

 



تازه شديد همطراز رئيس اپوزيسيون زيمبابوه! (خبر ويژه)

با 40 روز تاخير، كروبي و موسوي ديدار نوروزي برگزار كردند. به گزارش سهام نيوز موسوي در اين ديدار نوروزي(!) با انتقاد از وضع موجود گفت: در همه كشورها مديران و مقامات دولتي سابق به عنوان شوراي مشورتي به دولت هاي موجود كمك مي كنند اما در ايران به طور مثال آقاي خاتمي با 8 سال سابقه رياست جمهوري و جنابعالي و ديگران هم اكنون در چه وضعيتي هستند.
كروبي هم گفت: متاسفانه اعمالي كه اين افراد بر سر مردم مي آورند با نام اسلام است و باعث ضربه به اسلام مي شود. در حال حاضر شرايط بسيار وحشتناك است به طوري كه هر تهمت و ناروايي كه مي خواهند مي گويند و به افراد نسبت مي دهند.
وي چند جمله بعد با فراموش كردن همين اظهارنظر خود، به تهمت زدن و دروغ پراكني عليه نظام پرداخت و به نقل از نامه منتشره در سايت ضدانقلابي جرس تحت عنوان نامه جمعي از زندانيان مدعي شد: از همسران زندانيان خواسته اند از همسران خود جدا شوند! اين چه قانوني است؟
كروبي با استناد به اهانت سركرده جريان اپوزيسيون وابسته به آمريكا در جريان سفر دكتر احمدي نژاد به زيمبابوه، مدعي شد «عزت جمهوري اسلامي به اين نحو زير سوال مي رود» اما اشاره اي به اين حقيقت نكرد كه اهانت جريان دست نشانده آمريكا همان رفتاري است كه فتنه گران سبز هم در داخل انجام مي دهند و اين چيزي از عزت و حقانيت و اقتدار نظام اسلامي كم نمي كند بلكه اگر جريان هاي وابسته به آمريكا از جمهوري اسلامي ستايش مي كردند، بايد عزا گرفت. (گفتني است برخلاف تظاهر كروبي به ناراحتي از اهانت رئيس اپوزيسيون در زيمبابوه، تمام سايت هاي ضدانقلابي حامي كروبي و موسوي، از اين اهانت استقبال كردند.)!
اظهارات موسوي در ملاقات با كروبي درباره وضعيت وخيم خاتمي و امثال وي نيز در واقع نوعي فرار به جلو است چه آن كه خاتمي از چند ماه پيش در جلسات خصوصي و مخملي به انتقادهاي تند نسبت به موسوي مي پردازد و تاكيد دارد كه او به همراه كروبي هم سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان را به آتش كشيد و هم آنها را نزد نظام و مسئولان از مشروعيت و اعتبار انداخت به نحوي كه اغلب درخواست هاي ملاقات وي رد مي شود حال آن كه پيش از آن نزد مسئولان احترام و قرب داشت.
همچنين بايد در نظر داشت كه مقامات سابقي كه در كشورها مورد مشورت قرار مي گيرند به ملت و كشور و نظام خود وفادارند و علي القاعده خائنان به كشور طرف احترام قرار نمي گيرند.
موسوي و كروبي در ملاقات خود و در تداوم فتنه انگيزي هاي ناكام سابق خواستار برپايي اغتشاش در 22 خرداد شده اند كه البته بيشتر نوعي بلوف براي جدي گرفته شدن از سوي نظام است.

 



بزك نمير بهار مياد!! (خبر ويژه)

يك عضو حزب منحله مشاركت با اتخاذ تاكتيك فرار به جلو و در جهت انكار مرگ سياسي جبهه اصلاحات ادعا كرد: جبهه اصلاحات با حضور اصولگرايان منتقد گسترش مي يابد.
احمد شيرزاد در گفت وگو با ايلنا اظهار داشت: جبهه اصلاحات با حضور اصولگراياني كه از جناح مقابل كنده مي شوند، گسترش مي يابد.
وي در مورد امكان حذف جريان اصلاح طلب و جايگزين كردن اصولگرايان منتقد با آنها، اظهار داشت: اينكه جناح هاي سياسي جديد در كشور شكل گيرد، نه اتفاق بدي است و نه قابل اجتناب؛ اينكه جناح اصولگرا نتوانند يكپارچگي خود را حفظ كند و چند تكه شود يك مساله جداگانه است و حذف اصلاح طلبان هم امر ديگري است كه اصولا امكانپذير نيست. مگر اينكه با يك بلاي آسماني يا برخورد وسيع حذف شود.
وي كه تا مرز خيانت به كشور در مجلس ششم و در ماجراي چالش هسته اي هم پيش رفت، گفت: اينكه اصولگرايان منتقد به سمت اصلاح طلبان بيايند بدان معنا نيست كه اصلاح طلبان هم حضور نخواهند داشت بلكه آنها تاثير خواهند داشت و جبهه اصلاحات با حضور اصولگراياني كه از آن جناح كنده مي شوند گسترش مي يابد.
در همين حال منتجب نيا قائم مقام كروبي در حزب منحله اعتماد ملي گفت: اصولگرايان نمي توانند بدل اصلاح طلبان شوند.
وي درباره برخي تحليل ها مبني بر جايگزين شدن اصولگرايان معتدل به جاي اصلاح طلبان حذف شده گفت: چطور كساني كه اصلاح طلب نيستند مي توانند بدل آنها شوند. آيا اصلاح طلبان ظاهري ساختگي را مي توان جايگزين اصلاح طلب واقعي كرد.
از اظهارات شيرزاد و منتجب نيا مي توان اين جمع بندي را نتيجه گرفت كه افراطيون مدعي اصلاح طلبي از شقاق و كنده شدن برخي نيروها از اصولگرايان استقبال مي كنند. و اين همه در حالي است كه افراطيون تمام سرمايه اجتماعي و سياسي خود را با برپايي فتنه پس از انتخابات بر باد دادند و تبديل به جرياني ورشكسته در حد گروهك ها شدند. بنابراين ادعاي جذب اصولگرايان هم ادعاي گزافي است.

 



جنبش را با اسلامگرايي منحرف نكنيد! (خبر ويژه)

همكار فراري نشريات زنجيره اي و عضو حلقه كيان از سران داخلي فتنه سبز خواست با شعارهاي اسلام خواهانه و ملي گرايانه جنبش را به انحراف نكشانند!
مجيد محمدي طي مقاله اي در سايت گذار- ارگان رسمي خانه آزادي- با تمسخر اظهاراتي شبيه اين بخش از بيانيه سازمان مجاهدين در زمستان 88 كه ادعا مي كند: «اين جنبش همانند جامعه اي كه از آن سر برآورده ماهيتا باورمند به دين و ارزش ها و تعاليم ديني است»، مي نويسد: «اين حرف ها اگر در مقام جدل با حاكميت و خنثي سازي تبليغات آن براي ملحد و بي دين معرفي كردن جنبش بيان مي شوند قابليت توجيه دارند اما اگر حقيقت آنها مراد شود نگرش بسياري از فعالان جنبش را بازنمايي نمي كنند.»
محمدي كه اكنون حقوق بگير راديو فرداست علت اين امر را در آن مي داند كه اكثريت جريان سبز افراد بي دين و سكولار هستند كه هيچ ابايي هم از اعلام وابستگي خود به خارج ندارند و به همين دليل سران داخلي به اصطلاح جنبش بايد حواسشان باشد كه استفاده از ادبيات ديني و ملي فقط آنها را در بدنه جنبش منزوي مي كند بي آنكه ارزشي داشته باشد.
اين نويسنده فراري در ادامه اعتراف خود بر اين موضوع كه مردم مؤمن و متدين از فتنه سبز جدا شده اند، از سران داخلي فتنه مي خواهد كه برتري سكولارها را بپذيرند و براي به انحراف كشاندن جنبش تلاش نكنند. محمدي مي نويسد: «پرسش عرفي گرايان اين است كه يك گروه هر چند بزرگ و هرچند واقعگرا با چه حقي شعارهايي را كه نمي پسندند انحرافي اعلام مي كنند. آيا اين نحوه برخورد يادآور گزينش هاي ايدئولوژيك نيست؟ آيا پذيرفته است كه عرفي گرايان شعارهايي را كه مفهوم مذهبي دارند انحرافي بخوانند؟ تقاضاي سكوت يا عدم تحريك نيروهاي حكومتي يك تاكتيك براي كاهش خشونت است و انحرافي خواندن بخشي از شعارها يك استراتژي براي سوء استفاده از جنبش در معاملات سياسي.»
البته آنچه اين كارمند خانه آزادي فراموش كرده بگويد اين است كه احتمالا سران داخلي فتنه هم نه از روي اعتقاد به مباني ديني و وطن دوستي بلكه صرفا براي ظاهرسازي به ادبيات ديني و ملي متمسك شده اند و الا كيست كه نداند دروغ بستن به نظام، فريب دادن مردم، پالوده خوردن با دشمنان اسلام و امام و تبديل شدن به ابزار توطئه دشمن در داخل جامعه اسلامي تنها صدر فهرست اتهامات سران فتنه است.

 



موسوي چگونه با آشپزهاي آمريكا همكار شد؟ (خبر ويژه)

يك عضو گروهك ملي- مذهبي درباره پيوند گروهك ها با سران فتنه سبز با وجود اختلافات عقيدتي در گذشته گفت: «سياست عرصه قدرت، موقعيت، منافع و بينش است و نه فقط جنگ بينش ها». تقي رحماني با تأييد تغييرات پيش آمده در موسوي خواستار عبور كامل از مرزبندي خودي- غيرخودي شد.
رحماني در گفت وگو با راديو زمانه اظهار داشت: ما توافق ايدئولوژيك نمي كنيم... زماني كه من از زندان بيرون آمدم، ديدم برخي ماركسيست ها بدون نقد ليبرال شده اند. اين برايم خيلي عجيب بود. يا برخي از كساني كه زماني سينه چاك حكومت ديني بودند الان دم از حكومت سكولار ناب مي زنند. اين پالايش ها اگر واقعي باشد بايد در رفتار هم خود را نشان بدهد. مشكلي كه در دوران اصلاحات داشتيم اين بود كه نظريه پردازان حكومتي اصلاحات در تئوري خيلي از عمل جلوتر بودند و در عمل تن به اين تئوري ها نمي دادند.
وي درباره موسوي گفت:« آقاي موسوي از همان چيزي كه من به آن اعتقاد ندارم، خيلي نتيجه گيريها مي كند كه آن نتيجه ها مورد توجه من هستند. سياست عرصه قدرت، موقعيت، منافع و بينش است نه فقط عرصه جنگ بينش ها. پس ضمن اينكه اين بينش ها محترم است، بايد دقت كرد كه در موقعيت و منافع چه قدر تاثير مي گذارد. معمولاً آقاي خاتمي و اصلاح طلب ها حرف هاي انتزاعي بسيار قشنگ و زيبا مي زدند ولي در موقعيت و منافع چندان نمي توانستند هماهنگي كنند. بينش آقاي خاتمي در دوران رياست جمهوري اش خيلي جلوتر از موفقيت و منافع خودش بود و به اين خاطر در اعمالش شديداً تاثير مي گذاشت و باعث مي شد آن بينش قدري مسئله پيدا كند. در سياست بايد به موقعيت و منافع توجه كرد، چه سكولار و چه مذهبي ]![ يكي از دلايلي كه در 100 سال اخير روشنفكران مسلمان و غيرمسلمان مبارز مقهور شده اند به خاطر اين است كه در روابط سياسي نيرويي تعيين كننده و موثر نبوده اند» بلكه بيشتر نيروهاي مطرح بوده اند.
رحماني در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به ملاقات موسوي با سران گروهك ملي- مذهبي تاكيد كرد: سران جنبش سبز بايد مرز خودي و غيرخودي را بيشتر بشكنند. انتقادهايي به رهبران جنبش وارد است چون شما آنها را انتخاب نكرده ايد. منتها يك سري مثلاً استراتژيك هستند از قبيل از بين بردن مرز خودي و غيرخودي. روي اين مسئله نبايد در انتقاد كوتاه آمد.
گفتني است ملاقات اخير ميان موسوي و سران برخي گروهك هاي ليبرال در حالي علني شد كه موسوي در دهه اول انقلاب آنها را صريحاً عوامل آمريكا توصيف مي كرد.
براساس تصاوير منتشره از صفحه اول روزنامه جمهوري اسلامي در آن سال ها، موسوي طي اظهارنظري تصريح مي كند: ليبرال ها چون يقين پيدا كرده اند كه مردم به آنها راي نخواهند داد براي آمريكا غذا ]خوراك تبليغاتي[ تهيه مي كنند... آنها شعار آزادي انتخابات را براي تضعيف جبهه ها به كار مي برند. بنده از اين همه پررويي متعجبم.
اكنون بايد از موسوي پرسيد شما چرا با آشپزهاي آمريكايي هم مطبخ شده ايد و براي دشمنان ملت ايران غذا تهيه مي كنيد؟

 



واشنگتن پست: ايران از پارس كردن اوباما نمي ترسد (خبر ويژه)

«سياست هاي اوباما در مقابل ايران مانند سگي است كه پارس مي كند تا بترساند اما گاز نمي گيرد».
روزنامه واشنگتن پست با ارائه اين ارزيابي از تلاش هاي بي حاصل دولت اوباما طي 15ماه گذشته نوشت: اين سياست ها مانند طبلي توخالي و بي نتيجه است.
روزنامه آمريكايي با اشاره به اينكه سياست هاي اوباما در قبال ايران تند و افراطي بوده تاكيد كرد: با توجه به پيشرفت هاي ايران در زمينه برنامه هسته اي و توانمندي هاي نظامي به نظر مي رسد سياست هاي دولت اوباما فقط در ظاهر جدي و تند بوده است. اين سياست ها مانند پارس كردن سگي است كه گاز نمي گيرد و فقط مي خواهد بترساند.
واشنگتن پست تصريح كرد: طرح حمله نظامي به ايران نه تنها باعث فشار و انزواي ايران نشده است، بلكه رونمايي از تجهيزات هسته اي و رزمايش چند روزه نظامي ايران نشان داد سياستهاي آمريكا كاملا بي اثر بوده است.
اين گزارش مي افزايد: فعاليت هاي جاسوسي آمريكا در ايران براي بررسي قدرت نظامي و هسته اي ايران، تلاش براي تحريم و ايجاد ناآرامي در ايران پس از انتخابات رياست جمهوري همگي از شكست هاي اوباما در قبال ايران عنوان شده است.
تاكيد مكرر محافل آمريكايي درباره به بن بست رسيدن سياست هاي كاخ سفيد در حالي است كه طي چند ماه اخير برخي مقامات روسي دچار سوءتفاهم شده و بعضا به ساز آمريكا مي رقصند.
ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه در مصاحبه با راديو دانمارك و در اظهاراتي غيرمسئولانه مدعي شد: رفتار ايران در رابطه با برنامه هسته اي غيرمسئولانه است. اين تلخ و غم انگيز است. آنها تاكنون خويشتنداري لازم را نشان نداده اند. اگر اين روند ادامه پيدا كند ما هيچ چيز از جمله تحريم را غيرممكن نمي دانيم.
وي در سخنان نسنجيده خود همچنين گفته است: مسلما تحريم شوخي بدي است زيرا به ندرت تحريم ها نتيجه بخش هستند اما زماني كه ساير ابزار و تدابير تاثيرگذار بي نتيجه مانده باشد، چرا كه نه.
پيش از اين لاوروف وزير خارجه روسيه هم گفته بود شوراي امنيت نمي تواند مدت زيادي منتظر پاسخ ايران باشد.
به اعتبار مواضع اخير روسيه، دانيل راسل معاون وزير خارجه آمريكا در همايش روسيه در واشنگتن اظهار داشت: ما از سطح همكاري روسيه با آمريكا در زمينه ايران رضايت داريم. اين همكاري بسيار تنگاتنگ شده اما مسلما نظرات متفاوتي در زمينه بخش هاي تاكتيكي داريم.
به نظر مي رسد با استناد به تحليل واشنگتن پست بايد به آقاي مدودف يادآور شد كه اوباما- مانند سلف خود، بوش- زيادي سر و صدا مي كند. تو دنبال او نرو و تنه به تنه او نزن!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14