(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 ارديبهشت 1389- شماره 19642

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از كدام كيسه هزينه مي كنيد؟!
احمدي نژاد در جمع استانداران: تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار بايد در كمتر از 2 سال بهسازي شوند
رئيس جمهور برزيل:هدف ما تا آخرين لحظه غني سازي اورانيوم در خاك ايران است
لزوم حفظ وحدت و فراموشي تلخي گذشته ها در بيان نوراني امير مؤمنان (ع)
تصويب قوانين شفاف و نظارت مستقل راهكار جلوگيري از سوء استفاده قانون دانان قانون شكن
پيش بيني رسانه هاي غربي: اسرائيل و آمريكا اجلاس بازنگري NPT را به شكست مي كشانند
جروزالم پست: اسرائيل نمي تواند با موشك هاي بالستيك ايران مقابله كند
فايننشال تايمز: سرمايه گذاري هاي چين در ايران رو به افزايش است
پوردستان : هدف رزمايش نيروي زميني ايجاد لايه هاي دفاعي در اطراف نوار ساحلي است
معاون مشاور امنيت ملي هند: حل مسائل منطقه اي بدون حضور ايران غيرممكن است



از كدام كيسه هزينه مي كنيد؟!

علي شريفي
تيتر اصلي يكي از روزنامه ها، در هفته گذشته، خبري بود كه بسياري را حيرت زده ساخت و در عوض گروهي را براي بازگشت به كشور و استمرار جنايت و خيانت اميدوار كرد! اميد است اين يادداشت كوتاه، پاسخگويي مستدل و منطقي مسئولان ذيربط را در پي داشته باشد. خبر فوق حاكي از بازگشت بدون چون و چراي فراري ها به كشور است، به شرط آنكه پرونده قتل، آدم ربايي، حمله مسلحانه به بانك ها و... نداشته باشند. هنگاميكه از سر مداقه به نام گوينده اين خبر نگريستم، دريافتم كه يكي از دولتيان اين سخنان را بر زبان رانده، البته نه سخنگوي دولت، درحاليكه اعلام خبرهايي از اين دست، مي يايد يا از طريق وزير اطلاعات؛ رئيس كميسيون امنيت ملي، رئيس قوه قضائيه و يا افرادي هم سنگ اينان اعلام شود و به صراحت عرض كنم كه اعلام چنين خبرهايي در صلاحيت هر كسي نيست مگر آنكه مقام مسئول در اين زمينه باشد!
بدون ترديد بر زبان راندن نسنجيده چنين الفاظي بلافاصله، در رسانه هاي بيگانه، بويژه در شبكه هاي ماهواره اي ضدانقلاب، بازتاب مي يابد و عناصري مانند «محسن مخملباف» كه خود را سخنگوي فتنه سبز معرفي مي كند تا به دريوزگي نشان شواليه به درگاه منفور ترين دولت فرانسه به سرگردگي ساركوزي، برود و بسان همگنان خود شيرين عبادي ها و گنجي ها شامل جوايز كلان دلاري، يورويي و... بشود و عناصري چون سازگارا با آن پرونده سياه هم بر اساس اين گفته مي توانند به تهران بازگردند. حتي نوري زاده ها، ميبدي ها هم لابد پيش خودشان مي انديشند: ما كه پرونده جنايي به مفهوم متعارف آن نداريم، پس مي توانيم به منظور كسب اخبار و جاسوسي بهتر، براي شيوخ و شيخك ها و اربابان چشم آبي شان بدون هيچ مانعي هر شش ماه برويم و با داغ ترين خبرها برگرديم.
درحاليكه اين عناصر كه از سال 1358 با مقالاتشان هزاران جوان را به اميد رسيدن به آب به سراب كشانده اند، كساني كه در زمان اوج فتنه سبز و ديگر فتنه هاي دست ساز اجنبي در رسانه هاي ماهواره اي، روز و شب در كار بودند تا جوانان را براي همسويي با عوامل خودشان، ترغيب كنند، چهره هايي كه به برخي از جوانان گندم نشان دادند اما به جاي آن «جو» سمي به آنها تعارف كرده اند بي ترديد، گناهشان به مراتب، بيشتر از كساني است كه مثلا در يك دعواي خانوادگي، كسي را زخمي كرده و يا كشته اند. و امروز حداقل توقع مردم از دولت اين است كه درباره اين تيتر خبري كه پر از ابهامات ريز و درشت است، طي مصاحبه يا اطلاعيه اي توضيح قانع كننده اي ارائه كند و يا اگر خداي ناكرده كسي به خطا چنين سخني بر زبان رانده است، آنرا اصلاح نمايند. زيرا در غير اين صورت مثلا ترانه سرايي كه كثيف ترين الفاظ را نثار اين انقلاب نموده نيز، كفش و كلاه مي كند تا بيايد تهران و خانه اهدايي اش از شاه را پس بگيرد.
خواننده اي كه از سال 1358 تاكنون مشغول عقده گشايي عليه نظام با سياه ترين اشعار بوده است هم، هوس مي كند، درصدد اجراي يك كنسرت در ورزشگاه آزادي باشد، لابد در اين صورت برخي از عزيزان غيرمسئول اهل دولت مي فرمايند به دليل خروج مردم از كشور در هنگام كنسرت اين خواننده در كشورهاي همسايه، ترجيح داده شد كه اين پول به جيب بيت المال برود، بدين لحاظ با آوردن اين خواننده از هدر رفتن ارز جلوگيري شد!! فراموش نكنيم كه چهره هايي چون نويسندگان، شاعران، خوانندگان و... كه آثاري منفي از خود برجا نهاده اند؛ نوبه نو نسل هاي تازه اي را به پرتگاه بي ديني و اپيكوريسم دچار مي سازند.
اميد آن كه يكي از مقامات ذيصلاح دولت درباره اين خبر توضيحي قابل قبول ارائه كند. انشاالله

 



احمدي نژاد در جمع استانداران: تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار بايد در كمتر از 2 سال بهسازي شوند

احمدي نژاد با اشاره به هدفمند كردن يارانه ها و اجراي آن ازسوي دولت گفت: به ملت ايران اطمينان مي دهم كه با اجراي اين طرح هيچ مشكلي در زندگي آنان به وجود نخواهد آمد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كه پيش از ظهر ديروز در جمع استانداران سراسر كشور در وزارت كشور سخن مي گفت، با اشاره به هدفمند كردن يارانه ها و اجراي آن از سوي دولت گفت: هدفمند كردن يارانه ها مردمي ترين طرح كشور است كه خود مردم آن را مديريت مي كنند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه اين طرح همواره بايد با همراهي مردم و با اطمينان و آرامش به مرحله اجرا درآيد، گفت: بايد مراقب بود تا افرادي كه مخالف اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها هستند در مسير حركت اين طرح مشكل ايجاد نكنند، چرا كه اجراي اين طرح گامي بزرگ در مسير عدالت است.
همه روستاها بايد بهسازي شوند
رئيس جمهور با بيان اينكه امروز در موضوع بهسازي روستايي يك تحول بزرگ رخ داده است، گفت: در مدت باقي مانده از عمر اين دولت كار بازسازي مسكن روستايي بايد تمام شود، چرا كه مي شود و ما مي توانيم اين كار را به اتمام برسانيم.
وي با بيان اينكه دولت براي بهسازي روستاها بودجه خوبي را اختصاص داده است، گفت: با شرايط موجود بايد تلاش شود تا تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار ظرف مدت كمتر از دو سال بهسازي شود.
احمدي نژاد تاكيد كرد: اگر امروز روستاهاي ما رونق پيدا كنند اقتصاد كل كشور رونق پيدا خواهد كرد. اگر جمعيت به طور مناسب در سراسر كشور توزيع شود، هزينه ملي به شدت كاهش پيدا مي كند و بهتر مي توان كار و ايجاد اشتغال كرد.
رئيس جمهور تصريح كرد: به همت ملت ايران و تلاش جوانان كشورمان امروز احساس خودباوري، شجاعت و اقتدار ملي صد پله نسبت به گذشته رشد داشته است. خوشبختانه ملت ايران به سمت ارزش ها در حال حركتند و ديگر آن فضاي ياس و نااميدي در ملت ما وجود ندارد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه فضاي موجود كشور آرماني است، گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران به فضل الهي و ولايتمداري مردم ايران پرچمدار عدالت و مهرورزي در جهان است.
وي تصريح كرد: ما بايد با ايجاد نمايشگاه هاي مختلف فرهنگ ايراني را ترويج دهيم تا بتوانيم با تهاجم فرهنگي غرب مقابله كنيم.
احمدي نژاد گفت: امروز نوك پيكان هجوم فرهنگي غرب به سوي مديران و نخبگان است.
وي خطاب به استانداران سراسر كشور گفت: شما استانداران موظفيد از اين بودجه اختصاص يافته تنها براي كار فرهنگي استفاده كنيد آن هم در زمينه انواع هنر، نويسندگي، چاپ كتاب و معرفي آداب و رسوم استان ها و مواردي از اين قبيل.
در موضوع عدالت تا آخر ايستاده ام
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود به موضوع عدالت اشاره كرد و گفت: بنده در موضوع عدالت تا آخر ايستاده ام و فريب كسي را در اين زمينه نخواهم خورد.
وي تاكيد كرد: اين دولت در پس گرفتن بيت المال تا آخر ايستاده است و در اين خصوص كوتاه نخواهد آمد.
احمدي نژاد در ادامه به حضور قدرتمندانه جمهوري اسلامي ايران در مجامع بين المللي اشاره كرد و گفت: امروز ايران اسلامي بسيار عزيز است، كدام كشور است كه بتواند طراحي پيچيده آمريكا را در مقر خودشان درهم بشكند؟ امروز قدرت جمهوري اسلامي ايران به حدي رسيده كه آمريكا نيز توان ضربه زدن به نظام ما را ندارد.
در اجلاس نيويورك عليه ايران نقشه كشيده بودند
رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه تصريح كرد: اقتداري كه جمهوري اسلامي ايران امروز كسب كرده است باعث شده تا تمام سياست هاي استعمارگران با ديوار بلند انقلاب برخورد كرده و شكسته شود.
رئيس جمهور با اشاره به اجلاس نيويورك گفت: در اجلاس نيويورك ديديد كه سردمداران كاخ سفيد با رايزني هايي كه انجام داده بودند به دنبال آن بودند تا بتوانند با سوء استفاده از NPT منافع خود را حفظ و به كشورهاي ديگر ضربه وارد كنند. آنها طراحي كرده بودند كه ايران را در اين اجلاس، دشمن جدي جهان نشان دهند كه به لطف خدا تمامي نقشه هاي آنان معكوس شد.
احمدي نژاد افزود: در آن اجلاس بسياري از كشورها كه نمي توانستند حرف خود را كه همان مخالفت با سياست هاي آمريكا بود بيان كنند دلشان با ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران بود.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: امروز هيبت آمريكا فرو ريخته است و رژيم صهيونيستي نيز به طور كامل در حال نابودي است، اتفاقي كه سال گذشته در اجلاس ژنو رخ داد، باعث شد كه هيبت آمريكا در اجلاس اخير آن هم در نيويورك به طور كامل فرو ريزد.
رئيس جمهور گفت: به فضل الهي از اين پس شاهد فرياد كشورهاي ديگر بر عليه آمريكا خواهيم بود.
وي ادامه داد: امروز ملت ايران در بالاترين حد تاريخ خود قرار دارد به طوري كه هيچ كاري در جهان بدون حضور جمهوري اسلامي ايران شكل نخواهد گرفت.
احمدي نژاد تصريح كرد: به فضل الهي و دلدادگي ملت به خط ولايت امروز در اوج قرار داريم پس خيلي ها مي خواهند اين عزت را برهم بزنند، امروز طراحي هاي بسياري در داخل و خارج بر عليه نظام جمهوري اسلامي ايران صورت مي گيرد ولي تمامي آنان بايد بدانند هركس انحرافي در دل خود عليه ملت و دولت ايران داشته باشد از دور خارج خواهد شد.
وي تاكيد كرد: دشمنان ايران موجوديتي ندارند كه بخواهند بر عليه ايران نقشه بكشند چرا كه صاحب اثر نيستند، اينها هيچ آسيبي نمي توانند به حاكميت خدا وارد كنند، چرا كه امروز به سرعت كار آنها رو به اتمام است و به زودي به زباله دان تاريخ خواهند پيوست.
رئيس جمهور خطاب به استانداران سراسر كشور گفت: بايد با همت مضاعف و كار مضاعف تمام نقاط ايران حتي دورترين نقاط كشور ساخته شود تا شاهد پيشرفت هر چه بهتر نظام جمهوري اسلامي ايران باشيم.
احمدي نژاد در پايان گفت: بايد مراقب بود تا از قطار پيروزي و عزت پياده نشويم.
احمدي نژاد در مراسم تجليل از اساتيد و دانشجويان نمونه: سرعت پيشرفت علمي كشور اعجاب آور است
رئيس جمهور با اشاره به همت بلند جوانان دانش پژوه كشورمان تصريح كرد: با اين همت بلند و نوآوري هاي اساتيد و دانشجويان سرعت پيشرفت علمي كشور اعجاب آور شده است.
محمود احمدي نژاد روز دوشنبه در مراسم تجليل از اساتيد و دانشجويان نمونه كشور كه در سالن همايش هاي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد با اشاره به پيشرفت هاي كشورمان تصريح كرد: فرزندان ايران زمين با اختراعات، پژوهش ها و نوآوري هاي خود قله هاي پيشرفت را تسخير كردند.
وي ادامه داد: علم مطلق موجب قدرت، كمال و زيبايي مطلق مي شود، علم جز زيبايي نيست كمال و اخلاق نيست، در طول تاريخ بشر كارهاي علمي بسياري انجام شده است اما با وجود اين در مراتب علمي در نقطه صفر قرار داريم و هنوز بشر به نقطه شكوفايي نرسيده است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه تنها راه تسلط بر علم راهي نيست كه همگان تاكنون آن را طي كرده اند، خاطرنشان كرد: امروز تجهيزات بسياري ساخته شده است كه 900 سال قبل ابن سينا به آنها رسيده بود بنابراين راه هاي تسلط بر علم منحصر به فرد نيست بلكه به تعداد انسان هاي روي زمين راه وجود دارد.
وي با اشاره به شكست دشمنان براي اعمال فشار بر عليه پيشرفت هاي علمي كشورمان اظهار كرد: علت شكست اين طراحي ها به دليل اين است كه ايران، ايران است و آن چيزي كه در دل مستكبران بغض ايجاد كرده ايستادگي ملت ايران و پيشرفت هاي علمي است.
وي افزود: در موضوع هسته اي ايران تنها غني سازي براي دشمنان ما مهم نيست بلكه آنها عصباني هستند كه ملت ايران خارج از اراده آنها پايه هاي علمي را فتح مي كنند بنابراين سرمايه گذاري هاي بسياري را براي مخدوش كردن چهره اساتيد و دانشجويان ما انجام دادند.
وي زندگي امروز انسان ها را شايسته بشر ندانست و گفت: در اين زندگي كرامت و عظمت انسان لگدمال شده است كه بايد اين شرايط تغيير كند كه تغيير اين شرايط در جهان جز با پيشگامي ملت ايران ميسر نشود.
وي با بيان اين كه تمدن ايراني با زور شمشير به پيش نرفت تاكيد كرد: تمدن ايراني با پشتوانه اخلاق و انسانيت به قله هاي پيشرفت رسيد ما مي خواهيم راه تعالي و نجات را به بشريت نشان دهيم.
وي ادامه داد: بايد ايران را با علم، برادري و كار ساخت زيرا كشور ميراث گرانبهاي تاريخ بشر است و ماموريت ما هم براي همه بشريت است.
در پايان اين مراسم رئيس جمهور پس از گرفتن عكس يادگاري با دانشجويان نمونه كشور هديه حج عمره دانشجويي را به 82 دانشجوي نمونه اهدا كرد.
اهداي لوح يادبود به احمدي نژاد
در ادامه اين مراسم همچنين اساتيد نمونه و روساي دانشگاه ها به خاطر سخنراني قاطعانه رئيس جمهور در نيويورك، لوح يادبودي را به وي اهدا كردند.
اين اساتيد سخنان صريح رئيس جمهور كشورمان عليه زورگويي هاي آمريكا و حاميانش در NPT را ستودند و از فعاليت ويژه وي در اين خصوص با اهداي لوح يادبود و تابلو فرش قدرداني كردند.

 



رئيس جمهور برزيل:هدف ما تا آخرين لحظه غني سازي اورانيوم در خاك ايران است

سرويس سياسي-
رئيس جمهور برزيل اعلام كرد كه هدف از تلاش هاي ديپلماتيك كشورش در موضوع هسته اي ايران حفظ غني سازي اورانيوم در كشورمان است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «لوئيس اينا سيو لولا داسيلوا» در گفت وگو با روزنامه «ال پاييس» در اين باره گفت:مي خواهم تا آخرين لحظه به توافق رسيدن با رئيس جمهور ايران هر امكاني را به كار بندم تا اين كه اين (كشور) بتواند غني سازي اورانيوم را ادامه دهد اما به ما اطمينان دهد كه اين (برنامه) فقط داراي اهداف صلح آميز است.
برزيل و تركيه دو عضو غير دائم شورا امنيت سازمان ملل متحد هستند كه تلاش هاي ديپلماتيك گسترده اي براي از سرگيري مذاكرات مربوط به مبادله سوخت ميان ايران و طرف هاي خارجي آغاز كرده اند.
اختلاف روسيه و اسرائيل
درباره ايران
رئيس رژيم صهيونيستي از اختلاف نظر شديد ميان اين رژيم و سران مسكو درباره اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران خبر داد.
راديو رژيم صهيونيستي به نقل از «شيمون پرز» گزارش داد:سران روسيه هم به من گفتند كه وجود سلاح هسته اي در ايران را قبول ندارند و از سوي ديگر اختلافات ميان اسرائيل و روسيه بر سر اعمال تحريم هاي بيش تر عليه ايران وجود دارد و به اين معنا نيست با برگزاري يكي دو جلسه ديدار تمام اين اختلاف ها حل و فصل شود.
گفت وگوي سران چين و روسيه درباره ايران
رؤساي جمهور چين و روسيه در مسكو مسئله هسته اي ايران را مورد بررسي قرار دادند.
«هو جين تائو» در سفري كوتاه به مسكو كه به مناسبت سالگرد پيروزي شوروي در جنگ جهاني دوم انجام شد با ولاديمير پوتين و ديميتري مدودف نخست وزير و رئيس جمهور روسيه درباره برنامه هسته اي ايران گفت وگو كرد.
به گزارش روزنامه عكاظ، چاپ عربستان «ديميتري دسكوس»، سخنگوي دفتر نخست وزيري روسيه گفت: پوتين چند ساعت با رئيس جمهور چين گفت وگو كرد كه اين گفت وگوها تنها به دو طرف محدود بود. بعد از آن هم طرفين در مراسم شام در ويلاي تابستان حضور پيدا كردند.
وي با خودداري از بيان جزئيات اين گفت وگوها تنها اظهار كرد: كه اين گفت وگوها مهم بودند.
به نوشته عكاظ، قبل از انجام اين سفر وزارت خارجه چين اعلام كرد كه مساله ايران در جدول كاري گفت وگوها در مسكو قرار دارد.
اردوغان و داسيلوا در تهران
شبكه تلويزيوني الجزيره از سفر قريب الوقوع رئيس جمهور برزيل و نخست وزير تركيه به ايران خبر داد.
بر اساس اين گزارش، همزمان با سفر لولا داسيلوا، رئيس جمهور برزيل به ايران براي شركت در اجلاس جي 15، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نيز به تهران سفر خواهد كرد.
الجزيره، بحث پيرامون برنامه هسته اي ايران را از اولويت هاي ديدار مقامات برزيل و تركيه برشمرد.
تاكيد بر مبادله سوخت
در خاك ايران
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان تاكيد كرد كه از نظر جمهوري اسلامي ايران مكان مبادله سوخت همچنان بايد در داخل كشور باشد.
«رامين مهمانپرست» درگفت وگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص بحث تبادل سوخت و مكان مبادله آن گفت: بحث تامين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران از مدت ها پيش بين ايران، آژانس بين المللي انرژي اتمي و كشورهايي كه آژانس معرفي كرده مطرح است.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اين كه طبق معاهده NPT، به عنوان عضو آژانس حق داريم كه براي مصارف صلح آميز نيازهايمان را اعلام كرده و آژانس نيازهايمان را تامين نمايد، تصريح كرد: طبيعي است كه آژانس بايد سوخت مورد نياز را در اختيار ما مي گذاشت چون از ابتدا اصل مبادله را قبول داشته ايم.
وي خاطرنشان كرد: در موضوع مبادله 3 بحث مطرح است از جمله اينكه ميزان سوخت 3/5 درصدي است كه قرار است ايران در ازاي دريافت سوخت 20 درصدي تحويل دهد.
وي افزود: مكان مورد مبادله از ديگر مباحث مطرح شده در بحث مبادله سوخت بوده كه چون معادلات مختلفي مطرح و زمان طولاني شد، ما اعلام كرديم يكسال فرصت نداريم لذا تامين سوخت 20 درصدي را آغاز كرديم ضمن اين كه همواره اعلام نموديم كه همچنان آمادگي مبادله را داريم.
وي با بيان اين كه وقتي ما دريافت سوخت 20 درصدي در ازاي 5/3 درصد قبول كرديم، غربي ها اعلام كردند كه توانسته اند با اين روش ايران را فريب دهند و يكسال توليد سلاح هسته اي را به تاخير بيندازند، ادامه داد: اين كار صادقانه نبود، به همين دليل احساس كرديم شايد نيت واقعي طرف مقابل مبادله نيست و اهداف سياسي پشت اين قضيه است به همين خاطر اصرار كرديم كه بايد تضمين كافي بوجود آيد.
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان با بيان اين كه ايران همواره تاكيد بر مبادله سوخت در داخل كشورمان را داشته است، افزود: در خصوص ميزان و زمان مبادله سوخت هيچ مشكلي وجود ندارد ما آمادگي مذاكره بر سر جزئيات فني را داريم كه اين نشان از مديريت ايران و تفاهم و اعتمادسازي بين طرفين است.

 



لزوم حفظ وحدت و فراموشي تلخي گذشته ها در بيان نوراني امير مؤمنان (ع)

علي بن أبيطالب (ع) فرمود: من نه از نظر تجارب تاريخي سخن مي گويم، بلكه از آن جهت كه وليّ الله مطلقم مي گويم. مي گويم: هيچ امتي با اختلاف به مقصد نرسيد: نّ الله سبحانه و تعالي لم يعط احداً ب فرقه خيراً م مّن مضي و لا م مّن بقي(1). نه در گذشته، نه در آينده هيچ ملّتي از تفرقه و تشتّت و پراكندگي خير نديد ! ما خواهان خيريم. علي گفت خيردر وحدت است، خير را فاطمه گفت در وحدت است. كاري نكنيم كه اين نظام آسيب ببيند.
وقتي امير المؤمنين در يكي از خطبه هاي مبسوطي كه در نهج البلاغه است، سخن گفت؛ به حضرت گفتند: به شما چه گذشت ؟ فرمود: يك سلسله حوادثي پيش آمد: قد م لتم ف يها م يلهً كنتم ف يها غير محمودين ع ند ي. برخي از كارهائي را كرديد كه من نمي پسنديدم، امّا و لو شآء ان اقول لقلت. اگر بخواهم بگويم، مي گويم؛ ولي ما بايد با هم زندگي كنيم. و عفا الله عمّا سلف (2). اين علي بود كه فرمود: بر گذشته ها درود؛ بيائيد با هم مملكت را بسازيم. انتخاباتي بود، گذشت؛ بسيار با شكوه گذشت. خدا به فرد فرد اين ملّت سعادت و سيادت دنيا و آخرت عطا كند. الآن بايد با هم، در سايه عدل و داد و و داد الهي كشور وليّ العصر را به خوبي ساخت و تحويل آن حضرت داد. اين فاطمه زهراست كه فرمود: بيائيد، حرف اهل بيت را گوش بدهيد؛ با هم باشيد.
حضور فاطمه (س) در مقام « امامت ملكوتي »
حضرت فاطمه (س) فرمود: و ا مامتنا اماناً ل لفرقه، من امام شمايم. در اصطلاح اهل معرفت به امامت ملكوتي يك معناست، در مسأله كلام يك معناي ديگر. از نظر مسأله كلامي ما 12 امام داريم، امّا از نظر مسأله ملكوتي ما 14 امام داريم. پيغمبر امام بود، فاطمه زهرا امام بود. مگر او مصداق كامل و اجعلنا ل لمتّق ين ا ماماً (3) نيست ؟ مگر مردان و زنان الهي از خدا نخواستند كه خدايا ! ما را رهبر مردان و زنان پرهيزگار قرار بده ؟ فاطمه در آن استدلال فدكيّه نفرمود: ا مامه بعد ي، يا ا مامه اولاد ي، يا ا مامه ابن عمّي اماناً ل لف رقه ! فرمود: « ا مامتنا». اگر كسي به امامت ما اهل بيت معتقد است؛ اهل تفرقه نيست، اهل خلاف نيست، اهل تخريب نيست، اهل به هم زدن نيست؛ اهل هم آوائي و همدلي و هماهنگي و همكاري است كه اين كشور ساخته بشود. نموداري از هم آوائي اين بناي با جلال و شكوه است.
پرهيز از تفرقه و اختلافات مذهبي
در عين حفظ علمي و تاريخي اعتقادات تشيّع
شما دشمنان فراواني داريد؛ حداكثر 15 درصد مسلمانها مائيم، 85 درصد مسلمانها ديگرانند. 85 درصد اهل سقيفه اند، 15 درصد اهل غديرند ! ما بايد انقلاب را صادر كنيم، پيام شهدا را صادر كنيم، سخنان نوراني امام را كه جهاني و جهانشمول است؛ منتقل كنيم. ما با 15 درصد، آنها با 85 درصد، تا هم آوا و هماهنگ و همدل نباشيم، پيام اسلام را جهاني نخواهيم كرد.
بين اين دو مطلب بايد فرق گذاشت. ما وقتي دست به قلم برديم، مي شويم اميني؛ بازويش از لا فتي، منطقش از هل أتي. اگر آن بزرگوار درباره علامه اميني گفت: وقتي اميني دست به قلم مي برد، الغدير مي نويسد؛ بازوي او بازوي لا فتي لا علي است، منطق او منطق هل أتي است؛ بازوي او لا فتي، منطق او هل أتي؛هستند كساني در مملكت كه قوي تر از الغدير كتاب مي نويسند، قوي تر از اميني فكر مي كنند. وقتي انسان غديري فكر مي كند، الغدير مي نويسد؛ سر جايش محفوظ است. در آنجا نه جاي تسامح است، نه جاي تساهل، نه جاي سهل انگاري ! يك بيّن الغي داريم به نام ( سقيفه )، يك بيّن الرشد داريم به نام « غدير » كه بازويش از لا فتي، منطقش از هل أتي. امّا وقتي مسأله سياست است، مسأله اجتماع است، مسأله اداره مملكت است؛ راه، راه علي بن أبيطالب است كه فرمود: عفا الله عمّا سلف. راه، راه فاطمه است كه فرمود: و ا مامتنا اماناً ل لفرق ه.
لزوم پرهيز از تحريك عواطف مخالفان
به منظور حفظ حرمت مقدّسات و اتحاد اسلامي
مبادا خداي ناكرده كاري بكنيم كه اين كار،عواطف يك عدّه اي را بشوراند ! من نمي دانم اين كتاب تاريخ كامل بهائي را خوانده ايد يا نه؛ اين مال چند قرن پيش است. اين تاريخ نظير تاريخ طبري و مانند آن نيست. حداكثر 4 ـ 5 قرن است. اين مي گويد: عدّه اي در تاسوعا و عاشورا، در اسپانياي فعلي و اندلس سابق (معاذ الله) همان كاري را در تاسوعا، نهم محرّم مي كردند كه عدّه اي در نهم ربيع مي كنند. نكنيد تا نكنند !! اين بيان فاطمه است. فرمود: فاطمي بينديشيد، مثل اميني الغدير بنويسيد؛ كاري نكنيد كه خداي ناكرده اين كشور يك دست، تكه تكه بشود: و طاعتنا اماناً ل لفرقه. اگر كسي حرف من زهرا را مي شنود، اين كشور يك دست را پراكنده نكند؛ حرف من فاطمه را مي شنود، اختلاف را رها كند؛ حرف من دختر پيغمبر را مي شنود، هم آوا باشد. فرمود: مردم ! من مثل پيغمبر سخن مي گويم، مثل پسر عمّم سخن مي گويم، قرآن با من است. مي بينيد در آن مسأله كلامي،حاكم وقت را استيضاح مي كند. مي گويد: افحكم الجاه ليّه تبغون. وقتي امامت نباشد، غدير نباشد؛ حكومت، حكومت جاهلي است. امّا وقتي در بحث هاي كلامي و از بحث هاي قرآني فاصله گرفتند، به بحث هاي اجتماعي رسيدند و خواستند با مردم سخن بگويند؛ مي گويد: و ا مامتنا اماناً ل لفرقه.
بنابراين ما هم بحث هاي علمي را بايد داشته باشيم؛ آنچه را كه در مجالس علمي داريم، نبايد در سطح عواطف مردم بازگو كنيم. آنچه را كه در سطح عواطف داريم، نبايد در مجالس علمي طرح كنيم. گر حفظ مراتب نكني، در خط نيستي و مانند آن. اينها گوشه اي از نمودار جلال و شكوه اين بانو در دو منظر « ملك » و « ملكوت » است. او هم، مقام مادري را، هم مقام همسري را به همه آموخت؛ هم مقام رهبري را.
اهميّت رسالت ( مادران ) به منظور تعليم و تربيت كودكان خود
اينكه گفتند: ج هاد المرأه حسن التّبعل (4)؛ جهاد زن، خوب شوهر داري كردن است، يعني خوب همسر بودن، خوب مادر بودن، فرزند را بدون وضو شير ندادن، فرزند را كنار سجاده پروراندن. اين كودكي كه 7 سال در اختيار مادر است؛ اين هم دوران دبيرستان اوست، هم دوران دانشگاه اوست، هم دوران فوق ليسانس و دكتراي اوست، هم دوران حوزوي اوست. اين مادر 7 سال با تمام هستي كودك مرتبط است و او بسياري از مطالب را با كودك مي تواند هماهنگ كند. انسان، دستگاه گيرنده اش خالي نيست. اگر انسان در درون خود چيزي نمي داشت، نمي گفتند: شما در كنار گهواره او، معارف را القاء كنيد. وقتي به امام رضا عرض كردند: شما چرا در كنار گهواره كودكانه جواد الائمه ذكر خواب مي گوئيد، فرمود: نه او مي خوابد، نه من ذكر خواب مي گويم؛ بلكه من دارم معارف الهي را به او مي آموزانم. اين گهواره، مكتب است؛ كودك واقعاً چيز مي فهمد.در اين 7 سال مادر، مربي و معلّم اوست، پيام آور اوست.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) به مناسبت سالروز ميلاد حضرت فاطمه (س) در مراسم افتتاح شبستان حضرت امام خميني (ره) قم؛ حرم ملكوتي كريمه اهل بيت (س) ـ 5/ 5/ 1384
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نهج البلاغه/ خ 176 ـ انواع الظلم (2) نهج البلاغه/ خ 178 ـ الله و رسول ه
(3) فرقان/ 74 (4) الكافي/ 5/ 507
خوان حكمت در دهه فاطميه(18تا27ارديبهشت)هرروز منتشر مي شود

 



سخنگوي شوراي نگهبان تأكيد كرد
تصويب قوانين شفاف و نظارت مستقل راهكار جلوگيري از سوء استفاده قانون دانان قانون شكن

سخنگوي شوراي نگهبان تصويب قوانين شفاف و نظارت مستقل را راهكار جلوگيري از سوء استفاده قانون دانان قانون شكن دانست.
دكتر عباسعلي كدخدايي در گفت وگو با ايسنا درباره بيانات اخير مقام معظم رهبري در جمع كارگران مبني بر مراقبت نسبت به نفوذ قانون دانان قانون شكن، اظهار كرد: توضيحات ايشان به كساني مربوط بود كه با استفاده از تسهيلات قانوني، كارخانه هايي را خريداري مي كنند و سپس به جاي اينكه آنها را در مسير توليد قرار دهند به انحاء مختلف متوقف و از خط توليد خارج مي كنند و با فروش زمين و امكانات كارخانه به امور خدماتي و زيربنايي مي پردازند.
وي يادآور شد: نكته مدنظر ايشان حاكي از اين است كه گاهي اوقات افراد با تمسك و توسل به قانون كه حسب ظاهر مجراي صحيح اجرا در كشور است، نيت هاي ناپاك و غيرمقدس خود را جاري مي كنند. به عبارت ديگر استفاده از قانون عليه منافع ملي كشور صورت مي گيرد.
سخنگوي شوراي نگهبان، خاطرنشان كرد: متأسفانه مشاهده مي شود برخي افراد با قصد سوء سعي دارند از طرق قانوني امكاناتي را بدست آورند يا اقداماتي را انجام دهند تا به هدفي غير از آنچه قانونگذار تعيين كرده، برسند. اين راه در موارد مختلفي وجود دارد و بايد توجه داشت كه برخي اوقات تميز از اين دو يعني حركت در مسير قانون به منظور نيل به اهداف ديگر بسيار دشوار است و حتي مراجع نظارتي و قضايي نيز با دشواري رو به رو خواهند بود. به همين دليل ما فراتر از بررسي شكل و صورت اجراي قانون، نيازمند راهكارها و ساز و كارهاي دقيق تري هستيم تا جلوي سوء استفاده از قانون گرفته و مانع قانون دانان قانون شكن شود كه عليه منافع ملي كشور گام برمي دارند.
وي راهكارهايي را براي رسيدن به اين هدف مورد اشاره قرار داد و گفت: در درجه نخست نيازمند تصويب قوانين شفاف و روشن هستيم؛ به عبارت ديگر قوانين ما بايد حتي المقدور از ابهام و ترديد خالي باشند و مراجع قانونگذاري قوانين صحيح و مشخصي را وضع كنند.
كدخدايي در ادامه نياز به مجريان آگاه و بصير به اهداف قانون و قانونگذاران كه دقت لازم را بر اجراي صحيح قوانين مبذول دارند، مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: علاوه بر اين موارد ساز و كارهاي نظارتي مستقل، امين، هوشمند و آگاه به همه زواياي قانون و اجراي آن نياز است. البته نبايد فراموش كرد كه بهترين ناظر در جامعه انساني و بطور مشخص در جامعه اسلامي خود مردم عزيز و شريف هستند كه مي توانند در صورت مواجهه با افراد قانون دان قانون شكن، مراتب را به دستگاه هاي نظارتي منعكس كنند تا دستگاه نظارتي براساس اختيارات قانوني موضوع را پيگيري كند.

 



پيش بيني رسانه هاي غربي: اسرائيل و آمريكا اجلاس بازنگري NPT را به شكست مي كشانند

سرويس سياسي-
رسانه هاي غربي با اشاره به دخالت هاي آشكار آمريكا و رژيم صهيونيستي در روند برگزاري اجلاس بازنگري در معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (NPT) كه در نيويورك در حال برگزاري است پيش بيني كردند كه اين مسئله اجلاس را به شكست خواهد كشاند.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در اين باره نوشت: نشست بازنگري ان.پي.تي به دليل فشارهاي آمريكا و اسرائيل براي گنجاندن اصلاحات مدنظر آنها در معاهده قطعاً شكست مي خورد.
براساس اين گزارش برخي اصلاحات مدنظر آمريكا عبارتند از:
- اصرار بر اين مسئله كه تمام اعضاي معاهده نظارت هسته اي شديدتر را پذيرفته و به آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه دسترسي گسترده به مكانهاي هسته اي مشكوك و اطلاعات مرتبط را بدهند.
- توافق براي مجازات هر كشوري كه تعهدات خود در قبال پيمان ان. پي.تي را نقض كرده و سپس از آن خارج مي شود مانند كره شمالي.
- ملزم كردن كشورهايي كه سوخت هسته اي شان را خودشان توليد نمي كنند به وارد نشدن به حيطه توليد سوخت. استفاده از سوخت براي توليد سلاح اتمي كار بسيار آساني است. كشورهايي كه داراي برنامه سوخت هستند نيز بايد متعهد شوند كه از ذخائر خود براي مقاصد انرژي صلح آميز استفاده مي كنند.
- درخواست براي آغاز مذاكرات آمريكا و روسيه درباره كاهش تسليحاتي بيشتر و تعهد مبني بر وارد كردن ديگر قدرتهاي هسته اي به مذاكرات كاهش تسليحاتي.
- توافق قاطعانه مبني بر اينكه ديگر هيچ كشوري مانند هند از قوانين تجارت هسته اي معاف نخواهد بود و هر كشوري كه سلاح اتمي آزمايش كند نبايد اجازه تجارت هسته اي داشته باشد.
نيويورك تايمز در پايان با تاكيد بر اين كه هيچ كدام از موارد فوق با توجه به عدم صداقت قدرت هاي غربي، امكان تحقق ندارند نتيجه گيري كرد كه اين اجلاس قطعاً شكست خواهد خورد.
خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي به قلم «مايكل ادلر» اعلام كرد كه اسرائيل عامل اختلاف در كنفرانس بازنگري ان.پي.تي است.
در ادامه اين گزارش آمده است: از آنجايي كه اسرائيل در سال هاي اخير عامل اختلاف در نشست هاي بازنگري ان.پي.تي به شمار رفته است اين بار نيز ديپلمات ها در خصوص حل اختلافات ميان كشورهاي حاضر در اين كنفرانس ابراز ترديد مي كنند.
براساس اين گزارش، اتهام احمدي نژاد به واشنگتن در ارتباط با تهديد كردن ايران به حملات هسته اي در كنار رد كامل اين اتهامات از سوي هيلاري كلينتون وزير امور خارجه نگراني ها را درارتباط با ايجاد بن بست در كنفرانس معاهده منع گسترش تسليحات اتمي ان.پي.تي با حضور يكصد و هشتاد و نه عضو آن افزايش داده است.
خبرگزاري فرانسه در پايان آورده است: بر همين اساس مقامات واشنگتن از احتمال دست نيافتن به اجماع در كنفرانس سال دو هزار و ده نيز خبر مي دهند به طوري كه يك مسئول آمريكايي گفته است اين كشور در پي توافقي گسترده در خصوص اهميت ان.پي.تي براي امنيت منطقه اي و بين المللي خواهد بود. البته ديپلمات هاي ديگر كشورها از جمله روسيه نيز مي گويند هرچند ممكن است اين نشست در حدي كمتر از دستيابي به يك اجماع و توافق پايان يابد اما تاييد دوباره معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي و توافق در خصوص دستور جلسه كاري آينده آن از جمله مجمع ها در مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان ديده بان هسته اي سازمان ملل متحد در شهر وين پايتخت اتريش يك پيروزي محسوب مي شود.

 



جروزالم پست: اسرائيل نمي تواند با موشك هاي بالستيك ايران مقابله كند

يك روزنامه صهيونيستي با بررسي سامانه هاي دفاع موشكي رژيم صهيونيستي به صراحت نوشت كه اين سامانه توانايي مقابله با موشك هاي بالستيك ايران را ندارد.
به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» در گزارشي درباره سامانه دفاع موشكي اسرائيل به عدم كارآيي اين سامانه دفاع موشكي پرداخت.
بر اساس اين گزارش، «رويوين پداتزور» استاد دانشگاه تل آويو و كارشناس برجسته نظامي از كنفرانس دفاع موشكي بالستيك و نمايشگاهي كه در تل آويو هفته پيش برگزار شد، بشدت انتقاد كرد.
وي ادعاهاي سخنرانان اين كنفرانس كه درباره توانايي دفاع موشكي اسرائيل صحبت مي كردند را اشتباه و به دور از واقعيت توصيف كرد.
اين كارشناس صهيونيست به شدت از سامانه دفاع موشكي «آرو» كه براي مقابله با موشك هاي بالستيك ايران طراحي شده، انتقاد كرد.
وي تاكيد كرد كه سامانه آرو نمي تواند با موشك هاي بالستيك ايران مقابله كند. پراتزور كه چندين دهه به عنوان خلبان جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي فعاليت مي كرد، ادامه داد: اقدامات متقابل ساده اي وجود دارد كه مي تواند كارآيي سامانه دفاع موشكي آرو را به صفر برساند. وي در توجيه علت عدم كارآيي سامانه هاي دفاع موشكي اسرائيل گفت كه هدف صنايع دفاعي و هوانوردي اسرائيل براي ساخت اين سامانه ها فقط كسب پول بوده و اين سامانه ها براي سياستمداران نيز عوايدي به همراه داشته و آنها با حمايت از اين پروژه ها مي خواهند به مردم بگويند كه ما در تلاش براي يافتن پاسخي براي تهديدات هستيم.
وي همچنين از سامانه هاي دفاع موشكي «گنبد آهنين» و «قلاب سنگ داوود» كه براي مقابله با موشك هاي حماس طراحي شده، نيز انتقاد كرد.
پداتزور ادامه داد كه سامانه دفاع موشكي فوق تماما يك كلاه برداري است زيرا زماني كه يك موشك قسام نياز دارد تا به شهرك «سديروت» برسد فقط 14 ثانيه است اما سامانه دفاع موشكي «گنبد آهنين» مدت زماني كه نياز دارد تا هدف را شناسايي كند و اقدام به شليك كند 15 ثانيه است. اين بدين معني است كه اين سامانه نمي تواند در برابر موشك هايي كه در فاصله اي كمتر از 5 كيلومتر شليك مي شود به مقابله بپردازد اما اين نيز احتمال دارد كه سامانه گنبد آهنين در برابر موشك هايي كه از فاصله 15 كيلومتري نيز شليك مي شوند نيز نتواند به مقابله بپردازد. اين كارشناس امور دفاعي رژيم صهيونيستي به واقعيتي ديگر درباره سامانه هاي دفاع موشكي اين رژيم اشاره كرد.
وي گفت: اين واقعيت بايد در نظر گرفته شود كه هر موشك سامانه دفاع موشكي گنبد آهنين 100 هزار دلار هزينه دارد در حالي كه قيمت هر موشك قسام فقط 5 دلار است و تمامي فلسطينيان مي توانند اين موشك را در خانه هاي خود بسازند و به سمت شهرك ها پرتاب كنند. سامانه دفاع موشكي «قلاب سنگ داوود» حتي بدتر است، هر كدام از موشك هاي اين سامانه براي مقابله با موشك هاي حزب الله لبنان طراحي شده، حدود يك ميليون دلار هزينه دارد در حالي كه حزب الله بيش از 40 هزار موشك دارد.

 



فايننشال تايمز: سرمايه گذاري هاي چين در ايران رو به افزايش است

فايننشال تايمز نوشت كه به رغم وجود تحريم ها، سرمايه گذاري هاي جديد از سوي شركت هاي چيني در ايران همچنان ادامه داشته و رو به افزايش است.
به گزارش فايننشال تايمز، بخش انرژي ايران يكي از حوزه هاي كليدي و پررفت و آمد سرمايه گذاران خارجي است و سرمايه گذاران و ديپلمات هاي چيني نيز تصريح كرده اند، هيچگاه چنين منابعي را از دست نخواهند داد.
اين گزارش حاكيست، چين با سرمايه گذاري هاي گسترده در ايران، از اتحاديه اروپا به عنوان بزرگترين شريك تجاري پيشين كشورمان سبقت گرفته و در سال 2009 حجم تجارت هاي ميان دو كشور به بيش از 20 ميليارد دلار رسيده است.
براساس اين گزارش، ايران سومين كشور تامين كننده نفت خام چين در سال گذشته بود و با صادرات بيش از 23 ميليون تن نفت خام به اين كشور، چيزي حدود 11درصد از نفت خام چين را تامين كرد. در ادامه اين گزارش آمده است، با وجود اعمال تحريم هاي جديد از سوي آمريكا، شركت ملي نفت چين بدون توجه به اين تحريم ها، 600 هزار بشكه گازوئيل به ايران صادر كرد و يك شركت ديگر چيني طي امضاي قراردادي متعهد به صادرات 250 هزار بشكه گازوئيل به ايران شد. بنابراين گزارش، شركت ملي نفت چين با امضاء قراردادي 7/4 ميليارد دلاري به پروژه ميدان گازي پارس جنوبي پيوست و در ماه آوريل نيز قراردادي 7/1 ميليارد دلاري را براي توسعه ميدان گازي آزادگان منعقد كرد.
گفتني است، قراردادهاي ديگر حكايت از سرمايه گذاري بيشتر چيني ها در ايران دارد؛ چرا كه آن ها با سرمايه گذاري 2/3 ميليارد دلاري درصدد احداث خط لوله ميدان گازي پارس جنوبي هستند.

 



پوردستان : هدف رزمايش نيروي زميني ايجاد لايه هاي دفاعي در اطراف نوار ساحلي است

فرمانده نيروي زميني ارتش هدف از رزمايش اين نيرو را ايجاد لايه هاي دفاعي در اطراف نوار ساحلي به پشتيباني نيروهاي دريايي اعلام كرد.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان روز دوشنبه با اشاره به نخستين مرحله رزمايش نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي در سواحل چابهار در گفت وگو با ايرنا گفت: در اين رزمايش به بهترين شكل ممكن لايه هاي دفاعي در اطراف نوار ساحلي به پشتيباني نيروهاي دريايي شكل گرفت. او ادامه داد: در اين رزمايش نيروي زميني با كمك شناورهاي نيروي دريايي كار عملي خوبي را در برابر اهداف دشمن فرضي به نمايش گذاشتند.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: اتحاد و اقدام مشترك نيروهاي زميني و دريايي مهمترين اهداف مرحله اول رزمايش نيروي زميني بود كه همه برنامه هاي آن با موفقيت سپري شد.
وي يادآور شد: در اين رزمايش نيروي دريايي به خوبي از روي زمين براي پيشبرد عمليات هاي دفاعي حمايت شد.
گفتني است؛ رزمايش نيروي زميني ارتش تحت كنترل و هدايت قرارگاه عمليات جنوب شرق در جنوب سيستان و بلوچستان با حضور يگان هاي پياده، زرهي، توپخانه، مخابرات و هوانيروز در منطقه اي به وسعت 15 هزار كيلومتر مربع همگام با رزمايش ولايت 89 دريادلان نيروي دريايي ارتش در حال انجام است.

 



معاون مشاور امنيت ملي هند: حل مسائل منطقه اي بدون حضور ايران غيرممكن است

معاون مشاور امنيت ملي هند با مهم خواندن نقش ايران در منطقه و مسايل بين المللي تصريح كرد: حل مسايل منطقه اي بدون حضور ملت و دولت ايران غيرممكن است.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، «آلوك پداساد» معاون مشاور امنيت ملي هند كه در رأس هيئتي براي ديدار و مذاكره با همتاي ايراني در كشورمان به سر مي برد، عصر يكشنبه در ديدار با علي باقري معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي راههاي گسترش و تعميق همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي مختلف سياسي، امنيتي را مورد بررسي قرار داد.
در اين ديدار معاون مشاور امنيت ملي هند، ضمن مطلوب خواندن تعاملات دو كشور بر ضرورت برداشتن گامهاي جدي تر و بلندتر در عرصه هاي مختلف تاكيد كرد و با اشاره به اينكه دو ملت ايران و هند قرباني پديده تروريسم بوده اند، خواستار تقويت همكاري هاي دو كشور در مقابله با اين پديده شوم شد.
آلوك پداساد همچنين با اشاره به رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها در آينده نزديك، نقش ايران در سطح منطقه و مسائل بين المللي را مهم و مؤثر برشمرد و حل مسائل منطقه اي را بدون حضور ملت و دولت ايران غيرممكن دانست.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي، نيز در اين ديدار با تاكيد بر جايگاه مهم دو كشور در سطح منطقه و جهان و ظرفيت هاي متعدد آنها در عرصه هاي مختلف، همكاري و تعامل مستمر دو كشور در قالب تعاملات هوشمند كشورهاي جنوب را ضرورت اجتناب ناپذير براي تامين منافع ملتهاي منطقه برشمرد و با ابراز خشنودي از اهتمام دو طرف براي تقويت مناسبات سياسي امنيتي، تعاملات فيمابين را تهديدي عليه طرف ثالث ندانست.
باقري همچنين با اشاره به نقش بيگانگان در ايجاد و گسترش تروريسم و افزايش توليد مواد مخدر در منطقه، رفع اين مشكل را در گرو جديت، تلاش و همكاري كشورهاي منطقه دانست و بر لزوم اتخاذ تدابير مناسب از سوي كشورهاي منطقه تاكيد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14