(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 ارديبهشت 1389- شماره 19645

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتقاد آيت الله جنتي از عدم برخورد دستگاه هاي دولتي با پرسنل بدحجاب
استقلال نظام به مبارزه با جنگ نرم دشمن بستگي دارد
وداع مردم قدرشناس تهران با 89 شهيد دفاع مقدس
برگزاري سومين سالگرد آيت الله فاضل لنكراني در قم
حداد عادل: بايد با بر هم زنندگان وحدت در سال 88 برخورد جدي شود
وزير كشور: قانون عفاف و حجاب امسال اجرايي مي شود
اختصاص يك هزار و 400 ميليارد تومان براي نوسازي مدارس كشور
بيمارستان تنكابن به 200تختخوابي فوق تخصصي تبديل شد
يكي از دريچه هاي سد كارون 4 به نام شهداي رسانه بهره برداري شد
استاندار: 30 عنوان كتاب درباره سفر رهبري به كردستان چاپ شد
رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي: مردم خواهان مقابله با بدحجابي هستند
انتظار 3 ميليون زائر براي تشرف به عمره مفرده
عضو مجلس خبرگان رهبري: دشمنان ولايت فقيه را نشانه گرفته اند
درگذشت آيت الله دارابي روحاني سرشناس مازندراني
همايش عرفان در حوزه هاي علميه شيعي در مشهد برگزار شد



در جشنواره دختران آفتاب مطرح شد
انتقاد آيت الله جنتي از عدم برخورد دستگاه هاي دولتي با پرسنل بدحجاب

دبير شوراي نگهبان از عدم برخورد دستگاه هاي دولتي با پرسنل بدحجاب انتقاد كرد.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي در اختتاميه سومين جشنواره دختران آفتاب مسئله حجاب و عفاف را بسيار حساس دانست و تأكيد كرد: برپايي اينگونه جشنواره ها بايد نتيجه عملي داشته باشد و اثرگذار باشد.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي به دلايل مختلف در مسئله حجاب و عفاف كوتاهي كرده است، تاكيد كرد: در اين زمينه، آنچه بايد و شايد دولت ها به وظيفه خود عمل نكرده اند.
وي ادامه داد: مسئولان نهادهاي مختلف مانند رؤساي دولت ها، رؤساي دانشگاه ها، صدا و سيما، آموزش و پرورش و حتي روحانيت وظيفه اي را كه بايد در اين امر مهم انجام مي دادند، به خوبي انجام ندادند و خود را با گرفتاري مسائل ديگر مشغول كردند.
آيت الله جنتي با بيان اينكه اهميت لازم به فريضه حجاب داده نشده، اظهار داشت: بعضي ها خيال مي كردند كه مسئله حجاب و عفاف مشكلي ندارد و زماني كه از برخورد با بي حجابي صحبت مي شد و برخي افراد در خصوص برخورد با بي حجابي طرح هايي را ارائه مي كردند آن را رد مي كردند.
وي تأكيد كرد: در صورتي كه اگر اين فريضه مهم به درستي انجام نشود، ام الفساد خواهد بود.
جنتي در ادامه اين مطلب تأكيد كرد: بي حجابي و بي عفتي، مسائلي همچون طلاق، سقط جنين، فرزندان بي سرپرست را به دنبال خواهد داشت كه غرب هم اكنون به آن مبتلا شده است.
امام جمعه تهران با تأكيد بر اينكه حجاب و عفاف جزء حدودالله است و بايد با ديد قرآني به اين مسئله نگاه كرد، افزود: بنا بر آيات متعدد قرآن، حجاب از حدود الهي است و كسي كه به اين مسئله توجهي ندارد و آن را رعايت نمي كند در حقيقت به قرآن و اولياء خدا دهن كجي مي كند.
رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر در ادامه خاطرنشان كرد: قرآن در خصوص حجاب تاكيد مي كند كه زن و مرد بايد دلشان پاك باشد كه اگر دل و قلبي ناپاك شد، آثار منفي از خود به جا مي گذارد و در ارتباط بين خدا و انسان تاثير خواهد داشت.
دبير شوراي نگهبان در خصوص افرادي كه تا حدودي معتقد هستند اما بي حجابي مي كنند، گفت: اين دسته افراد تجاهر به فسق و گناه مضاعف دارند و در حقيقت جامعه را سمپاشي مي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه دولت ها مقصر شديد وضعيت نامناسب حجاب و بي حجابي در جامعه امروز هستند، گفت: دستگاه هاي دولتي حتي در خصوص افرادي كه حقوق بگير دولت هستند و حجاب را رعايت نمي كنند، هيچ برخوردي نداشته اند.
جنتي با بيان اينكه زنان با حجاب ما كم نيستند و در حقيقت آنها با حفظ حجاب جهاد مي كنند، تصريح كرد: كسي كه با عدم رعايت حجاب در دانشگاه تحصيل مي كند و مدركي اخذ مي كند همچنين در آينده پستي را بخواهد مديريت كند؛ انتظار اين را نبايد داشته باشيم كه قانون را رعايت كند و پاكدامني و عدالت را از او ببينيم، چرا كه اين شخص قانون خدا را رعايت نمي كند، نمي تواند جامعه و كشور را به جايي برساند.
وي با اشاره به اينكه مسئله حجاب و عفاف هم اكنون همه را درگير خود كرده است، گفت: حتي مراجع تقليد از اين وضعيت به تنگ آمده اند.
جنتي در خصوص راهكارهاي مقابله با اين معضل اجتماعي گفت: بايد با هر قشر و فردي متناسب با خودش رفتار كرد، از اين رو روش هاي قرآني براي بعضي ها موثر است؛ چرا كه قرآن منذر و بشير است.

 



امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد
 استقلال نظام به مبارزه با جنگ نرم دشمن بستگي دارد

سرويس فرهنگ و معارف-
حجت الاسلام والمسلمين صديقي با بيان اينكه حركت خزنده دشمن عليه استقلال و فرهنگ ديني مردم بسيار جدي است، تصريح كرد: استقلال ما در مقابله با جنگ نرمي است كه دشمن بر ما تحميل كرده است و مبارزه با بدحجابي و بي حجابي نفي آزادي نيست.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به مساله جنگ نرم و حجاب و تاكيد بر اينكه «بي قانوني، هرج و مرج است» گفت: برخي خيال مي كنند بدحجابي و بي حجابي آزادي است اما آزادي بايد در چارچوب قوانين باشد و رعايت چارچوب هاي هر كشوري براي مردم آن كشور جزو مدنيت آن كشور است.
صديقي همچنين با بيان اين كه مساله مبارزه با حجاب و كشف حجاب، پديده تازه اي نيست با بررسي تاريخي كشف حجاب در ايران تصريح كرد: دنياي غرب كه ماموران ابليس روزگار ما هستند، رضاشاه را مجبور كردند با سرنيزه كشف حجاب كند، در قم افرادي شناسايي و دستگير شدند كه اقرار كردند هر روز تعدادي زن از جاهاي مختلف با ماشين مي آوردند و در خيابان رها مي كردند تا قبح بدحجابي از بين برود، اين همان كاري است كه رضاشاه مي كرد و آيت الله مرحوم بافقي در همين رابطه زير لگدهاي رضاخان استخوان هايش آسيب ديد و در قزل قلعه زنداني شد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه بدحجابي و بي حجابي را حركت دشمن عليه استقلال و فرهنگ ديني برشمرد و گفت: پوشش هم براي مردها و هم براي زنان شخصيت است؛ در حالي كه برهنگي، بي تمدني و بازگشت به قهقراست.
وي با تاكيد بر اين كه «برهنگي نه ايراني است و نه شرقي» افزود: اين امري وارداتي از سوي كساني است كه با ما سر سازش ندارند و دشمنان قسم خورده ما هستند؛ لذا اين مساله يك مساله ديني، ملي و معنوي است و استقلال ما در مقابله با جنگ نرمي است كه دشمن بر ما تحميل كرده است.
وي افزود: «اگر ادارات، آموزش و پرورش و رسانه هاي ملي ما، اين مساله را خوب توجيه كنند و در ارائه فيلم هاي خود بدآموزي و به اين جنگ نرم كمك نكنند، بانوان اين مملكت حاضرند جان و زندگي شان را هم بدهند. همچنين اكثريت قريب به اتفاق كساني كه از اين حركت ها مي كنند ناراضي اند و دنبال زمينه توبه هستند.»
صديقي در پاسخ به اين شبهه كه «برخي مطرح مي كنند با اين كه در دنياي غرب بي بندوباري و بي عفتي است، چرا در آنجا طوفان و زلزله نمي آيد»، با اشاره به برخي بلايايي كه در آن مناطق نيز آمده، گفت: در برخي مناطق آنها هم طوفان و زلزله مي آيد اما ما نمي گوييم تنها علت آن گناه است. گناه يكي از علل است. ضمن آن كه خداوند براي كفار قانون استدراج و املاء را مطرح كرده است. خداوند كساني را كه مورد بغض او قرار دارند رها مي كند تا به قعر جهنم بروند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه «انسان در حركت به سوي مقصد ابدي اش، به مركب، لباس و توشه نياز دارد» افزود: بهترين مركب تقواست و زيباترين لباس، وارستگي و خداپرستي.
صديقي همچنين با تسليت ايام شهادت جانسوز ام ابيها حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا براي هميشه سنگر، چراغ، راه، پرچم و روح، جان و حقيقت است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: مساله حجاب، عفاف، متانت، سنگيني و روش هاي منطقي در زندگي، ارتباطات مشروع، قانوني زندگي كردن، با مقررات خود را وفق دادن، مدنيت را در عمل و زندگي نشان دادن، اينها توقع خدا، رسول، شهدا، مؤمنان دين و مطالبه زنان سنگرنشين و عاشقان حضرت زهرا(س) است. اين ها حركت هاي خارج از چارچوب شرع و بي اعتنايي به قوانين مملكت را مصيبت مي بينند و آمادگي هرگونه فداكاري را هم دارند.
وي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به برگزاري اجلاس گروه 15 اظهار كرد: اين گروه 19عضو دارد؛ ولي چون شروع آن با 15عضو بوده، گروه 15نام گرفته و در اجلاس تهران حداقل هشت رئيس جمهور و مسئولان رده بالا از وزير امور خارجه تا معاونت ها، مهمان كشور ما خواهند بود. اين امر نشان مي دهد ايران و نظام اسلامي از يك موقعيت ممتاز در جهان برخوردار است و از نظر ديپلماسي، تحرك قوي و مطلوب دارد و در شرايطي كه ايران را به انزوا متهم مي كنند، مي تواند چنين اجلاسي را تشكيل دهد.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران نيز گفت: نماز كه راس اسلام و عمود دين است داراي آثار و اسرار است. يكي از اموري كه در نماز مستتر و مرموز است و نماز بر آن تكيه دارد طهارت است.
وي افزود: عرفاي اخلاقي ما براي سير الي الله گفته اند بايد منازلي را طي كرد، منزل اول تجليه است، كسي كه قصد خدا را دارد بايد درون خود را با علم، فقه و فهم جلا دهد.
آيت الله حائري شيرازي: علم بدون دين بلاي جان بشر است
آيت الله حائري شيرازي، در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران با اشاره به نقش دين در ايجاد امنيت بشري افزود: هر جا كه پاي انسان و حل مشكلاتش در ميان است بايد اول انسان شناخته شود. نمي توان از انسان شناسي عبور كرد و از روي آن پل زد و بدون دستمايه اي از آن، مشكلي را حل كرد.
وي تصريح كرد: بزرگترين ابزار انسان براي حل مسائل، دانش بشري و بزرگترين مسئله پيش روي انسان امنيت است.
اين عضو مجلس خبرگان همچنين با بيان اين كه «علم كه نعمت بزرگ الهي بود وقتي از انسان شناسي دور افتاد خاصيتش بلا شد» اظهار كرد: علم بلا نيست، انسان شناسي، علم را به بلا تبديل كرد. علم نعمت الهي است، اما بلايي بزرگتر از آن وقتي كه همراه با انسان شناسي نباشد، نيست؛ چون امنيت مثل در دو لنگه است؛ اگر اين دو در روي هم جذب شوند خطر برطرف مي شود و راه بر دشمن هم بسته است، يك لنگه اين در باز داشتن ديگران از تجاوز به همديگر است كه بر عهده دانش است و لنگه ديگر در امنيت است.

 



وداع مردم قدرشناس تهران با 89 شهيد دفاع مقدس

سرويس فرهنگ و معارف-
در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشييع و وداع با پيكر مطهر 89 شهيد سرافراز دفاع مقدس ديروز پس از اقامه نمازجمعه تهران با حضور انبوه نمازگزاران و سوگواران فاطمي از دانشگاه تهران تا معراج شهدا انجام شد.
به گزارش كيهان در اين مراسم كه با حال و هواي ايام سوگواري نخستين شهيده راه ولايت، حضرت فاطمه زهرا(س) همراه بود جمعي از مسئولان لشكري و كشوري نيز حضور داشتند، رئيس جمهور با حضور خود در جمع تشييع كنندگان به مقام والاي شهدا اداي احترام كرد.
در طول مسير حركت پيكرهاي پاك اين شهيدان كه از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا انجام شد علاوه بر نمازگزاران حاضر، اقشار مختلف مردم نيز به جمع تشييع كنندگان اضافه مي شدند. حضور مردم در اين مراسم به حدي بود كه در چند نقطه خودروهاي حامل پيكرهاي شهيدان متوقف شدند.
لازم به ذكر است كه در بين اين شهيدان والا مقام، پيكر پاك فرمانده سپاه ششم امام صادق(ع) سردار علي هاشمي كه در روزهاي پاياني جنگ به دنبال تك دشمن در منطقه عمومي مجنون شهيد شده بود و در محل قرارگاه خاتم چهار پيدا شده است نيز قرار دارد.
بنابراين گزارش، در حاشيه تشييع پيكر شهدا، مردم با سردادن شعارهاي «مرگ بر بدحجاب و مرگ بر بي حجاب» به رواج برخي بي اخلاقي ها در جامعه واكنش نشان دادند و خواستار برخورد جدي مسئولان با بي بند و باري اخلاقي و مظاهر بدحجابي شدند.
شايان ذكر است پيكرهاي مطهر 38 تن از اين شهدا شناسايي شده اند و 51 تن نيز شهيد گمنام هستند.

 



برگزاري سومين سالگرد آيت الله فاضل لنكراني در قم

مراسم بزرگداشت سومين سالگرد رحلت آيت الله فاضل لنكراني در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اين مراسم كه پنج شنبه شب در مسجد اعظم قم و در جوار بارگاه ملكوتي حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، مراجع عظام تقليد مكارم شيرازي، نوري همداني و صافي گلپايگاني، حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب، وزير آموزش و پرورش، اعضاي جامعه مدرسين و مركز مديريت حوزه علميه قم، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، استاندار، شهردار و جمعي از مسئولان استان قم، طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
امام جمعه قم در اين مراسم با اشاره به سه عامل عقل، انبياي الهي و عالمان دين در زمان غيبت كبري به عنوان چراغ هاي فروزنده و راهنماي انسان خاطرنشان كرد: علما و بزرگان دين مسئوليت خطير حفاظت از كيان و شعائر اسلامي را برعهده دارند و در اين راه تاكنون متحمل رنج ها و سختي هاي فراواني شده اند.
آيت الله حسيني بوشهري همچنين با اشاره به شخصيت برجسته علمي و اخلاقي آيت الله فاضل لنكراني تصريح كرد: آن عالم رباني در طول حيات پربار و ارزشمند خويش توانست با به جاي گذاردن آثار و تاليفات بزرگ علمي و ديني و پرورش شاگردان بسيار، خدمات كم نظيري را به مكتب والاي اسلام ارائه دهد.

 



حداد عادل: بايد با بر هم زنندگان وحدت در سال 88 برخورد جدي شود

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خواستار برخورد جدي با برهم زنندگان وحدت در سال گذشته شد.
غلامعلي حداد عادل در گفت وگو با ايسنا، گفت: صرف سخن گفتن از وحدت كافي نيست و در سالروز رحلت بنيانگذار انقلاب خوب است كه اصول مقوم وحدت بيان شود.
وي درخصوص اين گفته رئيس موسسه نشر و تنظيم آثار حضرت امام(ره) كه در سالروز رحلت بنيانگذار انقلاب جنبه هاي وحدت بخش انديشه هاي ايشان را بيشتر مورد تاكيد قرار مي دهيم، گفت: شكي نيست كه نياز ما به وحدت مثل نياز يك انسان زنده به هواست، لذا بايد با كساني كه در صفوف وحدت ملت اخلال ايجاد مي كنند برخورد جدي كرد.
نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اين كه در سال گذشته با كساني كه مخل وحدت شدند بايد برخورد جدي شود خاطرنشان كرد: توصيه ما اين است كه امسال در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خميني(ره)، سخنرانان و گويندگان درباره مباني وحدت بخش ملت ايران در انقلاب به صورت مبسوط توضيح دهند.
حداد عادل گفت: ملت ايران بايد بداند كه وحدت مورد نظر امام خميني(ره) بر پايه چه اصولي استوار بود.

 



وزير كشور: قانون عفاف و حجاب امسال اجرايي مي شود

مصطفي محمد نجار از اجرايي شدن قانون عفاف و حجاب در سال جاري خبر داد.
وزير كشور در جمع خبرنگاران در ياسوج با اشاره به اجرايي شدن قانون عفاف و حجاب در سال جاري تصريح كرد: مردم از امسال شاهد بركات اجراي اين قانون خواهند بود.
نجار گفت: راهكارهاي اجراي قانون شوراي عالي انقلاب فرهنگي به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ شده است.
قانون گسترش عفاف و حجاب در سال 1384 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد و در مرحله اجرا متوقف ماند.
وزير كشور تاكيد كرد: نيروي انتظامي با گروه هايي كه به صورت سازمان يافته اشاعه فساد مي كنند به صورت جدي برخورد خواهد كرد.

 



نماينده مردم خمين در مجلس خبر داد
 اختصاص يك هزار و 400 ميليارد تومان براي نوسازي مدارس كشور

اراك - خبرنگار كيهان:
يك هزار و 400 ميليارد تومان اعتبار براي ساخت وساز و نوسازي مدارس در بودجه عمراني امسال كشور در نظر گرفته شده است.
محمدحسين مقيمي، نماينده مردم خمين در مجلس شوراي اسلامي، با اعلام اين مطلب در همايش خيرين مدرسه ساز اين شهرستان گفت؛ در برخي از شهرها درصد اعتبار اختصاص يافته توسط مردم براي امر مدرسه سازي از بودجه تخصيصي دولت بيشتر است.
وي افزود: سوق دادن وسايل آموزشي و كمك آموزشي به سمت مناطق محروم و كمتر توسعه يافته در پيشرفت و توسعه كشور و نخبه پروري اثرگذار است و ساخت مدارس شبانه روزي در دهستانها و همكاري و مشاركت مردم با آموزش و پرورش از عقب ماندگي تحصيلي دانش آموزان جلوگيري مي كند.

 



باحضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
بيمارستان تنكابن به 200تختخوابي فوق تخصصي تبديل شد

در مراسم كلنگ زني بيمارستان 100 تختخوابي تنكابن وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اين بيمارستان را به بيمارستان فوق تخصصي 200 تختخوابي تبديل كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تنكابن، در مراسم كلنگ زني اين پروژه كه وزير بهداشت و درمان، حضور داشت مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بيان داشت: اين پروژه يكي از كارهاي بزرگ دولت است كه بايد هرچه زودتر به انجام برسد.
وي با اشاره به سفرهاي استاني و وجود كمبودها در استان هاي كشور خاطرنشان كرد: بسياري از مشكلات زيرساختي استان ها و شهرستان ها با اين سفرها شناسايي شد و اكنون درصدد برطرف كردن اين مشكلات هستيم.
وزير بهداشت تصريح كرد: با ايجاد مراكز مدرن و تازه با امكانات جديد به مردم قول مي دهيم پروژه ها در حداقل زمان ممكن به بهره برداري برسد.
وي گفت؛ در همين راستا تصميم وزارتخانه بر اين شد كه اين پروژه به بيمارستان فوق تخصصي 200 تختخوابي تبديل شود.
وحيد دستجردي بيان داشت: اين پروژه ها در بازه زماني 5 تا 7 ساله به بهره برداري مي رسند اما تمام تلاش ما اين خواهد بود كه طي سه سال آن را افتتاح كرده و با تكميل هر فاز عملياتي آن فاز وارد بهره برداري شود.

 



يكي از دريچه هاي سد كارون 4 به نام شهداي رسانه بهره برداري شد

همزمان با گشايش دريچه هاي سدكارون چهار و بازديد خبرنگاران رسانه هاي گروهي يكي از دريچه هاي اين سد با نام شهداي رسانه بهره برداري شد.
به گزارش ايرنا، همزمان با بازديد جمعي از خبرنگاران رسانه هاي گروهي از سد و نيروگاه كارون چهار، دريچه هاي تخليه كننده تحتاني بلندترين سد بتني كشور با رمز مبارك يا فاطمه(س) گشايش يافت و به ياد خبرنگاران شهيد رسانه ها به بهره برداري رسيد.
نخستين دريچه تخليه كننده تحتاني سدكارون چهار ظرفيت تخليه 500مترمكعب بر ثانيه را دارا است.
آبگيري سد كارون چهار در روزهاي نخستين فروردين ماه امسال با حضور رئيس جمهوري آغاز شد و هم اكنون اين سد بيش از 940ميليون مترمكعب را در خود آب ذخيره كرده است.
مجري طرح سد كارون چهار گفت: از ابتداي آبگيري سدكارون چهار تاكنون افزون بر 940ميليون مترمكعب آب پشت سد ذخيره شده است.
حسين رنجبران در جمع خبرنگاران افزود: كار آبگيري سد كارون چهار از پنجم فروردين امسال آغاز شده و واحد اول نيروگاه كارون چهار در تابستان سال 89 فعاليت خود را آغاز مي كند.

 



استاندار: 30 عنوان كتاب درباره سفر رهبري به كردستان چاپ شد

سنندج - خبرنگار كيهان:
استاندار كردستان گفت: 30 عنوان كتاب در ارتباط با سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان چاپ شده است.
وي افزود: 80 درصد بودجه عمراني كردستان به صورت مستقيم يا غيرمستقيم در حوزه فرهنگ هزينه مي شود.
اسماعيل نجار در جمع برگزيدگان استان كردستان با اشاره به نقش هنرمندان و نخبگان كردستان در ماندگارتر كردن آثار فعاليت هاي فرهنگي و هنري گفت: پس از سفر رهبري تلاش هاي مطلوبي براي استمرار بخشي به معرفي چهره فرهنگي استان كردستان صورت گرفت و مي توان گفت: حوزه فرهنگ و هنر استان پس از اين سفرسامان و مسير مناسبي يافته است.
وي با اشاره به سفر قريب الوقوع دور سوم استاني هيئت دولت به كردستان گفت: سفرهاي دور سوم استاني نيز با جهت گيري فرهنگي به طور قطع آثار بيشتري براي ماندگارتر كردن بركات فرهنگي سفر رهبري خواهد داشت.
اسماعيل نجار نخبگان و مخترعان را سرمايه هاي استان كردستان دانست و بر هماهنگي فكري و عملياتي نخبگان با مديريت فرهنگي تاكيد كرد.

 



رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي: مردم خواهان مقابله با بدحجابي هستند

رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از بدحجابي در كشور گفت: بانوان ما بايد در رعايت حجاب و عفاف و مسائل اخلاقي از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو بگيرند.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين محمد تقي رهبر خاطرنشان كرد: ما از برخي دستگاه هاي اداري به خاطر برخي سهل انگاري ها گلايه داريم و مردم خواهان مقابله با بدحجابي، حركت هاي انحرافي و ابتذالي هستند.
وي ادامه داد: متأسفانه مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي در برخي دستگاه هاي اجرايي مسكوت مانده است و رهبر انقلاب نيز از اين مسئله نگران هستند، حاكميت بايد به فعاليت هاي كنوني در زمينه حجاب و عفاف بسنده نكند.
رهبر خاطرنشان كرد: بايد فرهنگ عفاف، حجاب و اخلاق اسلامي در كشور ما تقويت شود، متأسفانه نمايشگاه بين المللي تهران وجهه مناسبي از اين نظر نداشت.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد در نمايشگاه هاي بين المللي نيروهاي جدي براي كنترل گذاشته شود و بدحجاب را به داخل نمايشگاه راه ندهند، چراكه در چنين مكان هاي بين المللي چهره جمهوري اسلامي مخدوش مي شود.
رهبر گفت: ما از اين شكايت داريم كه چرا برخي اجازه بدحجابي و بداخلاقي در مصلا و خانه خدا را پيدا مي كنند، نمايشگاه كتاب، نمايشگاه مد و لباس نيست، بانوان و مردان ما بايد تعصب داشته باشند و از اقداماتي كه مخالف ارزش ها است دوري كنند.
وي ادامه داد: اگر مسئولان ما اهتمام و جديت داشته باشند مي توانند با اين مسائل مقابله كنند، تذكر لفظي كارساز نيست.

 



رئيس سازمان حج و زيارت خبر داد
 انتظار 3 ميليون زائر براي تشرف به عمره مفرده

رئيس سازمان حج و زيارت كشور گفت: در زمان حاضر 3 ميليون زائر ثبت نام شده در انتظار تشرف به عمره مفرده هستند.
به گزارش ايرنا علي ليالي روز پنج شنبه در حاشيه همايش مديران حج و زيارت در تبريز گفت: امسال با توجه به تاخير پيش آمده در اعزام زائران، 400 هزار نفر به عمره مشرف مي شوند.
وي اظهار داشت: اهتمام سازمان حج و زيارت بر اين است كه سال آينده 800 هزار نفر به اين سفر معنوي اعزام شوند. ليالي پيش بيني كرد طي سه سال آينده، تمام سه ميليون نفر زائر ثبت نام شده به عمره مفرده مشرف شوند و از سال چهارم ثبت نام جديد صورت گيرد.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري: دشمنان ولايت فقيه را نشانه گرفته اند

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: دشمنان اسلام كه در طول 31 سال گذشته نتوانسته اند به مقاصد شوم خود دست يابند، امروز ولايت فقيه را به عنوان ستون اصلي نظام اسلامي نشانه رفته اند.
به گزارش ايرنا، آيت الله سيد «احمد خاتمي» پنج شنبه شب در آيين گراميداشت پنج شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان شهريار افزود: ولايت فقيه برگرفته از ولايت خدا، پيامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) است و دشمنان اسلام و جريان فتنه در طول 11 ماه گذشته اين ركن اصلي را مورد هجمه قرار دادند.
وي تصريح كرد: ستون اصلي نظام اسلامي ولايت فقيه است و ملت غيور و شهيد پرور ايران اسلامي در نهم ديماه و 22 بهمن ماه سال گذشته به صحنه آمد تا نقش كليدي خود را در دفاع از ولايت امر نشان دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: امروز برخي حاميان فتنه گران با حضور در دانشگاه ها و مراكز علمي كشور به القاي مطالب غيرواقعي براي خوراك فكري دانشجويان مي پردازند كه قشر دانشجو و تحصيلكرده كشور بايد در مقابل اين افراد هوشيار باشند.

 



درگذشت آيت الله دارابي روحاني سرشناس مازندراني

ساري- خبرنگار كيهان:
آيت الله حاج شيخ عبدالله دارابي از علماي برجسته مازندران در ساري درگذشت.
مرحوم آيت الله دارابي از روحانيون پيشتاز در عرصه مبارزه با رژيم پهلوي بود كه نقش زيادي در بيداري مردم منطقه و سازماندهي آنها عليه رژيم ستمشاهي داشته است.
اين روحاني وارسته كه در زهد و پارسايي زبانزد بود بر اثر كهولت سن دار فاني را وداع گفت. پيكر اين روحاني والامقام با حضور پرشور مردم انقلابي و مسئولان مازندران در ساري تشييع و به خاك سپرده شد.

 



به مناسبت بزرگداشت نخستين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي بهجت
همايش عرفان در حوزه هاي علميه شيعي در مشهد برگزار شد

همايش عرفان در حوزه هاي علميه شيعي به مناسبت بزرگداشت نخستين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي بهجت در مشهد برگزار شد.
به گزارش ايرنا از مشهد فرزند مرحوم آيت الله بهجت پنج شنبه شب در اين همايش گفت: پدرم در فقاهت انساني بي نظير و از منيت ها، دلبستگي ها و دغدغه هاي دنيوي فاصله گرفته بود.
حجت الاسلام والمسلمين علي بهجت فومني افزود: اين مرجع عالم تشيع زاهدي بود كه طريقه سير و سلوك را طور ديگري مي پيمود به طوري كه اين امر سال ها براي من جاي سؤال بود.
مدير گروه عرفان مجمع عالي حكمت اسلامي قم و مدرس حكمت اسلامي حوزه هاي علميه نيز در اين همايش گفت: گسترش بيش از پيش عرفان نظري در حوزه هاي علميه شيعي نقش مهمي در تسهيل فهم ظرائف ادعيه و روايات مختلف دارد و مديران، اساتيد و طلاب حوزه هاي علميه بايد در اين ارتباط از هيچ تلاشي كوتاهي نكنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14