(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 ارديبهشت 1389- شماره 19647

شهريه مدارس غيردولتي 15درصد افزايش يافت
مزاحمان خياباني شناسنامه دار مي شوند
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: سرماخوردگي هاي اخير ناشي از ويروس هاي جديد نيست
رويدادهاي خارجي چفيه 6هزار متري
بارندگي و سيل در ماسوله و نايين خساراتي را به بار آورد
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: مراقب ماموران قلابي بهداشت باشيد
محسن آرمين بازداشت شد
رئيس سازمان مديريت بحران كشور: استان ها آمادگي پذيرايي ازمهاجران تهراني را داشته باشند
4750 رأس دام در كهگيلويه و بويراحمد بر اثر تب برفكي تلف شدند
رشوه 500 ميليون ريالي قاچاقچيان آنها را نجات نداد
رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا: مصرف مشروبات الكلي سالي 20 تا 30 كشته برجاي مي گذارد
كوهنورد گرفتار نجات يافت
ناكامي سارقان مسلح در سرقت از بانك شيراز
به علت گودبرداري غيراصولي ساختمان 2 طبقه اي در تهران فرو ريخت
رئيس پليس راهور ناجا: قبض جرايم رانندگي الكترونيكي مي شود
تبعيد پاداش آمريكايي تازه مسلمان



شهريه مدارس غيردولتي 15درصد افزايش يافت

رئيس سازمان مدارس غيردولتي آموزش و پرورش از افزايش 5 تا 15درصدي شهريه مدارس غيردولتي در سال تحصيلي آينده خبر داد.
علي باقرزاده در گفت وگو با واحد مركزي خبر گفت: اين افزايش شهريه براساس درجه مدرسه، عملكرد آموزشي و افزايش جذب دانش آموز و همچنين حق التدريس كاركنان اين مدارس متغير خواهد بود.
وي افزود: شيوه نامه شهريه مدارس غيردولتي به آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده است و كميسيون هاي تعيين شهريه سازمان هاي آموزش و پرورش استان ها بايد تا اول تير شهريه پيشنهادي موسسان مدارس غيردولتي را بررسي و نرخ مصوب هر مدرسه را تعيين كنند.
باقرزاده تاكيد كرد: مدارس غيردولتي تا پيش از تعيين شهريه مصوب آموزش و پرورش مجاز به دريافت شهريه نيستند و مدارسي كه اقدام به پيش ثبت نام و اخذ شهريه از اولياي دانش آموزان كرده اند ملزم به عودت شهريه خواهند بود.
وي تصريح كرد: همچنين اگر شهريه اي به بهانه برگزاري امتحان و ارايه كارنامه از والدين دريافت شود تخلف است و برخورد خواهد شد.
رئيس سازمان مدارس غيردولتي از والدين دانش آموزان خواست مدارس غيردولتي متخلف را معرفي كنند تا بامديران آنها برخورد شود.
باقرزاده خاطرنشان كرد: ساعت فوق برنامه در هفته براي مدارس ابتدايي غيردولتي 6 ساعت، مدارس راهنمايي 8 ساعت و دبيرستان ها 12 ساعت است كه هزينه هاي آن پس از تصويب در انجمن اوليا و مربيان مدرسه قابل دريافت خواهد بود.
وي افزود: ساعات فوق برنامه مراكز پيش دانشگاهي نيز براساس تشكيل كلاس هاي كنكور در طول سال تحصيلي و ايام تابستان تعيين مي شود.
باقرزاده يادآور شد: ميانگين شهريه مدارس غيردولتي هنوز محاسبه نشده است اما در سال تحصيلي گذشته ميانگين شهريه ثابت مدارس ابتدايي غيردولتي شهر تهران 880 هزار تومان، مدارس راهنمايي يك ميليون و 100 هزار تومان، دبيرستان يك ميليون و 400 هزار تومان و مراكز پيش دانشگاهي 1 ميليون و 500 هزار تومان بود.
وي تاكيد كرد: مدارس غيردولتي ملزم به نصب نرخ شهريه هاي مصوب آموزش و پرورش در مدارس هستند كه از تخلف هاي احتمالي جلوگيري شود.

 



مزاحمان خياباني شناسنامه دار مي شوند

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام اينكه طرح برخورد و شناسايي مزاحمان خياباني از هفته آينده در پايتخت آغاز مي شود گفت: با اجراي اين مرحله از طرح امنيت اجتماعي تمامي مزاحمان خياباني و نواميس تهران شناسنامه دار مي شوند.
سردار حسين ساجدي نيا در گفت وگو با مهر در تصريح اين خبر افزود: مزاحمان نواميس در خيابانها علاوه بر اين كه به دادگاه معرفي مي شوند، وسايل نقليه آنها نيز تا دو ماه در پاركينگ متوقف مي شود.
وي با بيان اينكه در مرحله اول برخورد با اراذل و اوباش تعدادي از آنها دستگير شده اند و به بقيه آنها نيز يك هفته مهلت داده شده تا به مراكز پليس امنيت تهران مراجعه كرده و تعهد بدهند، گفت: البته شرط پذيرش اين افراد نيز اين است كه پرونده مفتوح در ارتباط با جرايم مختلف نداشته باشند.
ساجدي نيا با بيان اينكه تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري سارقان مجسمه هاي تهران همچنان ادامه دارد و پليس به سرنخهايي نيز در زمينه شناسايي اين سارقان رسيده است، تصريح كرد: تا كسب نتيجه نهايي در اين زمينه اطلاع رساني انجام نمي شود و رسانه ها نيز بهتر است به جاي پرداختن به اين موضوع كه دغدغه مردم نيست به موارد ديگري از جمله طرح امنيت اجتماعي بپردازند.
فرمانده انتظامي تهران اضافه كرد: در مرحله سوم از طرح امنيت اجتماعي با توليد و توزيع كنندگان سي دي هاي غيرمجاز برخورد شد كه در نتيجه آن 180 مركز تهيه سي دي مستهجن، غيرمجاز و اورجينال شناسايي و بيش از 200 هزار فيلم كشف و ضبط شده است.
ساجدي نيا عرضه كنندگان محصولات ضدفرهنگي را جزو جرايم سازمان يافته دانست و افزود: نخستين مرحله طرح امنيت اخلاقي با برخورد و مقابله با عرضه كنندگان محصولات ضدفرهنگي آغاز شد كه ادامه مي يابد.
گفتني است تاكنون چهار مرحله طرح امنيت اجتماعي شامل برخورد با تهيه و توزيع كنندگان موادمخدر، برخورد با اراذل و اوباش، برخورد با توليد و توزيع كنندگان سي دي هاي مستهجن و راه اندازي پليس نامحسوس در تهران بزرگ اجرايي شده است.

 



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: سرماخوردگي هاي اخير ناشي از ويروس هاي جديد نيست

معاون مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: سرماخوردگي هاي برخي شهروندان ناشي از فصل بهار است و ورود ويروس جديدي به كشور گزارش نشده است.
محمود نبوي با اشاره به ابتلاي برخي هموطنان به سرماخوردگي در روزهاي اخير گفت: اين سرماخوردگي ها ناشي از ويروس هاي جديد نبوده و به علت ويروس هاي سرماخوردگي فصلي ايجاد شده است.
معاون مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت افزود: معمولاً در فصل بهار چند نوع ويروس فصلي از جمله آنفلوانزاهاي فصلي و ساير ويروس هاي سرماخوردگي شايع شده و در كشور وجود دارد كه با سال هاي ديگر تفاوتي نداشته و اينها به علت تغييرات آب و هوا انتقال مي يابند.
وي گفت: در زمان حاضر كه دماي هوا رو به افزايش مي رود و فصل تابستان نيز نزديك است، ويروس پاندميك در منطقه گزارش نشده است.
نبوي در عين حال با اشاره به رو به سرما رفتن نيمكره جنوبي، گفت: ويروس پاندميك در اين مناطق به علت شروع فصل سرما فعال شده است.
به گزارش ايرنا، هم اكنون، برخي شهروندان به ويروس هاي آنفلوآنزاي فصلي و ساير ويروس هاي سرماخوردگي دچار شده اند.
براساس اين گزارش، اين موضوع باعث نگراني برخي افراد شده و گمان مي كنند كه ممكن است دچار يك ويروس آندميك همچون آنفلوانزاي نوع A شده باشند.
دكتر نبوي با تأكيد بر فصلي بودن اين سرماخوردگيها در خصوص مواجهه با آنها گفت: مردم بايد مراعات معمول از جمله استراحت كافي در زمان ابتلا به سرماخوردگي را داشته باشند.
درد بدن، گاهي تب و سرفه هاي خشك از جمله علايم سرماخوردگي هاي فصلي است.

 



رويدادهاي خارجي چفيه 6هزار متري

گروهي از فعالان فلسطيني و لبناني با تهيه يك چفيه 6500 متري، بر حق بازگشت مهاجران فلسطيني به سرزمين شان تأكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، گروهي از فعالان لبناني و فلسطيني در سالروز تشكيل رژيم نامشروع صهيونيستي كه مسلمانان آن را روز «نكبت» مي نامند، بزرگترين چفيه جهان را به طول 6552 متر آماده كردند.
براساس اين گزارش، گروهي از فعالان لبناني و فلسطيني روز شنبه، «مصيبت» ايجاد اسراييل را با خلق يك ركورد تازه در ساخت بزرگترين چفيه و يا سربند سنتي اعراب يادآوري كردند.
اين چفيه 6552 متري كه زنجيره اي از چفيه هاي بهم پيوسته بود در ورزشگاهي در جنوب بيروت بر روي زمين ورزشگاه پهن شده بود تا يادآور فاجعه ايجاد اسراييل در سال 1948 باشد.
فلسطينيان با انجام اين كار برجسته توانستند ركورد قبلي در اين زمينه را كه مربوط به ايجاد چفيه اي 2932 متري در آگوست سال 2009 در اسپانيا بود را شكسته و ركورد تازه اي را در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت برسانند.اين گزارش با بيان اينكه يكصد داوطلب، وظيفه تهيه چفيه عظيم را در زمين چمن ورزشگاه بيروت به عهده داشتند، تصريح كرد: چينش اين چفيه ها نمايانگر رقم 194 بود كه يادآور سال 1948 است. در اين سال، قطعنامه سازمان ملل براي بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين هاي اشغالي اسراييل به تصويب رسيد.
«جمال كردي» يكي از اعضاي گروه 194 كه مسئوليت تهيه اين چفيه را برعهده داشته است، گفت: در يادبود روز نكبت، ما خواستار توجه به قطعنامه 194 سازمان ملل شديم كه در آن بر حق بازگشت فلسطينيان به سرزمين فلسطين تأكيد شده است.
وي خاطرنشان كرد كه اين چفيه عظيم از 6500 چفيه تشكيل شده كه به هم بافته شده اند و چينش اين چفيه ها به صورت عدد 194 نيز تأكيدي بر لزوم اجراي قطعنامه 194 سازمان ملل متحد است.
خبرگزاري فرانسه در ادامه آورده است كه نزديك به 4هزار نفر روز شنبه در شهر غزه روز نكبت را يادآوري كرده و در ماتم اين روز يك دقيقه سكوت كردند.

 



بارندگي و سيل در ماسوله و نايين خساراتي را به بار آورد

رشت- خبرنگاركيهان:
بارش باران سيل آسا و جاري شدن سيل در ماسوله موجب مسدود شدن جاده ورودي به اين شهر در مسير جاده فومن- ماسوله شد.
بارش چند ساعته بهاري در روز جمعه باعث جاري شدن سيل از منطقه بالادست ماسوله به پايين شد.
اين امر منجر به مسدود شدن جاده ورودي به اين شهر در 5 كيلومتري ماسوله و توقف 6 ساعته وسائل نقليه براي ورود و خروج از اين شهر شد.
از سوي ديگر جاري شدن سيل در ماسوله كه با گل و لاي همراه بود موجب هراس و وحشت هزاران گردشگر و خانواده هايي شد كه براي گذران ايام فراغت و تعطيلي روز جمعه به اين شهر تاريخي سفر كرده بودند.
اين گزارش حاكي است با حضور ماموران راه و ترابري و ساير گروههاي امدادي جاده ماسوله پس از حدود 6 ساعت در نيمه هاي شب بازگشايي شد.
خسارت بارندگي در نايين
بارندگي شديد و بروز سيل در نايين 10ميليارد ريال خسارت به بار آورد.
به گزارش خبرنگار كيهان از نايين، حسن بهشتي فر شهردار نايين در جلسه مديريت بحران شهرستان نايين اظهار داشت: بارندگي شديد روز شنبه نايين سبب ايجاد خسارت هاي زيادي به تاسيسات شهري شد كه از آن جمله مي توان به آب گرفتگي شديد معابر، تخريب معابر، خيابان ها، كوچه هاي سطح شهر، تخريب راههاي مواصلاتي نايين به محله محمديه و تخريب منازل مسكوني در اين محله اشاره كرد.احمدرضا باقريان، مدير اداره جهاد كشاورزي نايين نيز اظهار داشت: بارش تگرگ، بارندگي و بروز سيلاب روز گذشته در نايين، بيش از 10ميليارد ريال خسارت به محصولات زراعي گندم، جو، پنبه، باغات پسته، راههاي روستايي و جاده هاي دسترسي به مزارع در هنفش، محمديه، مزرعه امام، بافران و مزارع دق سرخ، قنوات بخش مركزي و انارك و تاسيسات شهري وارد شده است.
اين بارندگي ها همراه با وزش باد نسبتا شديد، رعد و برق و رگبار بود كه قطر دانه هاي تگرگ در مواقعي به بيش از 15ميلي متر نيز مي رسيد.

 



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: مراقب ماموران قلابي بهداشت باشيد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: هموطنان فريب افراد ناشناس كه با كارت شناسايي جعلي، خود را مامور اين وزارتخانه معرفي مي كنند، نخورند.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، افراد ناشناسي كه با مراجعه به درب منازل و ارايه كارت شناسايي جعلي، خود را به عنوان مامور آمار اين وزارتخانه معرفي كرده و با دريافت وجه از خانواده ها اقدام به صدور كارت اشتراك خريد محصولات بهداشتي مي كنند، به هيچ عنوان مورد تاييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيستند.
براساس گزارش هاي دريافتي، در روزهاي اخير، عده اي افراد سودجو در برخي از مناطق تهران با مراجعه به درب منازل و ارايه كارت شناسايي جعلي، خود را مامور آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي معرفي كرده و با دريافت مبالغي از خانواده ها اقدام به صدور كارت اشتراك خريد محصولات بهداشتي از شركت مورد نظر خود كرده اند كه فعاليتهاي سودجويانه اين گونه افراد غيرقانوني بوده و به هيچ وجه مورد تاييد وزارت بهداشت نيست.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين اطلاعيه اعلام كرده است كه اين وزارتخانه در حال حاضر هيچ برنامه اي براي مراجعه به درب منازل نداشته و در صورت اجراي برخي از برنامه هاي بهداشتي كه نياز به مشاركت خانواده ها باشد، پيشتر از طريق رسانه ها به اطلاع عموم هموطنان خواهد رسيد.

 



محسن آرمين بازداشت شد

جعفري دولت آبادي بازداشت عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را تأييد كرد.
عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در گفتگو با فارس ضمن تأييد بازداشت محسن آرمين عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، اتهام وي را ارتكاب جرايم امنيتي اعلام كرد.وي افزود: تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

 



رئيس سازمان مديريت بحران كشور: استان ها آمادگي پذيرايي ازمهاجران تهراني را داشته باشند

رئيس سازمان مديريت بحران كشور گفت: استان ها بايد آمادگي پذيرايي از مهاجران تهراني را داشته باشند.
به گزارش ايرنا، محمد حسين باقري روز يكشنبه در جلسه ستاد مديريت بحران استان كرمانشاه، افزود: اعطاي زمين مجاني، وامهاي با بهره چهاردرصد و وام 5 ميليون توماني براي اشتغال از جمله امتيازات دولت براي تهراني هايي است كه به شهرستانها منتقل شوند.
وي گفت: اين مسئله حتي براي اجرا به همه وزارتخانه ها، ادارات دولتي و ساير دستگاهها ابلاغ شده است.
معاون وزير كشور گفت: امسال حجم اعتبارات سازمان مديريت بحران كشور به رقم 7 هزار ميليارد ريال افزايش يافته است كه در مقايسه با سال گذشته از رشد 30 درصدي برخوردار است.
وي از تشكيل كارگروهي براي بررسي و مقابله با پديده ريزگردها كه عمدتاً از صحراهاي عراق، عربستان و اردن به مناطق غرب و جنوب كشورمان وارد مي شود و سبب بروز برخي اختلالات در زندگي روزمره مردم مي شود، خبر داد.

 



4750 رأس دام در كهگيلويه و بويراحمد بر اثر تب برفكي تلف شدند

مديركل مديريت بحران كهگيلويه و بويراحمد گفت: بر اثر شيوع تب برفكي در استان 4هزار و 750 رأس دام تلف شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از ياسوج، محمد اميري عصر يكشنبه در نشست پيشگيري از تب برفكي در ياسوج اظهار داشت: بيماري تب برفكي قبل از عيد از مرزهاي شرقي و جنوب شرقي وارد استان شده است و تاكنون 4هزار و 750 رأس دام بر اثر شيوع اين بيماري در استان تلف شده اند.
وي افزود: بيماري تب برفكي در استان كنترل شده اما همچنان رگه هايي از آن در ميان دام هاي استان ديده مي شود.
اميري با اشاره به اين كه 2 ميليون رأس دام در استان وجود دارد و سهميه واكسن استان كم است، افزود: يك ميليون و 560 هزار رأس دام شامل گوسفند و بز در سال جاري عليه بيماري تب برفكي در استان واكسينه شده است.
در ادامه اين نشست علي صادقي مديركل دامپزشكي كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: 445 هزار متر مربع از اماكن دامي استان براي جلوگيري از بيماري تب برفكي ضد عفوني شده است.

 



رشوه 500 ميليون ريالي قاچاقچيان آنها را نجات نداد

يزد- خبرنگاركيهان:
3 متهم كه قصد داشتند 35تن كالاي قاچاق را از استان هاي جنوبي به تهران حمل كنند، شناسايي و محموله آنها در ابركوه توقيف شد.
فرمانده انتظامي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: اين 35 تن كالاي قاچاق داراي ارزشي معادل 9ميليارد ريال است كه از دو تريلي كشف شد.
علي علي اكبريان افزود: 3 متهم پس از دستگيري پيشنهاد 500 ميليون ريال رشوه دادند كه ماموران وظيفه شناس ضمن رد رشوه، آنها را به مراجع قضايي معرفي كردند.

 



رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا: مصرف مشروبات الكلي سالي 20 تا 30 كشته برجاي مي گذارد

رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا اعلام كرد: مصرف مشروبات الكلي دست ساز سالانه 20 تا 30 كشته در كشور برجاي مي گذارد.
سردار روزبهاني ادامه داد: بيشترين مشروبات الكلي از مرزهاي غربي وارد كشور مي شود كه ورود مشروبات الكلي به صورت سازمان يافته صورت مي گيرد، چرا كه اين اقلام به عنوان تهديدات نرم مطرح مي شود.
وي با اشاره به اين كه كشفيات مشروبات الكلي طي سال گذشته در كشور چشمگير بود، خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد، فروش مشروبات الكلي در ايران سود چنداني براي قاچاقچيان نداشته باشد، بلكه استراتژي آنها اين است كه مشروبات الكلي را در يخچال خانواده ها جاي دهند.

 



كوهنورد گرفتار نجات يافت

كوهنوردي كه در ارتفاعات ولنجك به خاطر صاعقه و بارش شديد باران گرفتار شده بود، توسط آتش نشانان نجات پيدا كرد.
به گزارش ايرنا، «محمد فريادرس» فرمانده گروه نجات آتش نشاني ويژه كوهستان در اين باره گفت: كوهنوردي كه بر اثر بارش شديد باران و صاعقه، ضعف جسماني بر او چيره شده بود و توان حركت نداشت از آتش نشانان درخواست كمك كرد.وي افزود: با اطلاع از اين حادثه، بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 64 به كوهستان اعزام شدند و پس از اجراي اقدامات ايمني و كمك هاي اوليه، اين كوهنورد را با تجهيزات ويژه ايمني و نجات به پاركينگ ايستگاه 2 تله كابين منتقل كردند.
وي از شهروندان خواست با توجه به تغييرات ناگهاني هوا در فصل بهار بدون تجهيزات كافي به كوهستان نروند.

 



ناكامي سارقان مسلح در سرقت از بانك شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
با اقدام به موقع ماموران انتظامي شيراز، سارقان مسلح يك بانك اين شهر در اقدام خود ناكام ماندند.
سارقان مسلح در ساعت
5/11 صبح روز يكشنبه وارد بانك صادرات بلوار فرهنگ شهر شيراز شده و پس از تهديد كارمندان و مشتريان با استفاده از سلاح كلاش، 23 ميليون تومان وجه نقد را به سرقت بردند. پس از اين سرقت طرح مهار توسط ماموران انتظامي در سطح شيراز اجرا شد كه در نهايت خودروي سارقان در بلوار معالي آباد توسط ماموران شناسايي و مورد تعقيب قرار گرفت. سارقان به اخطارهاي پليس توجه نكرده و با پليس درگير شدند. در اين درگيري مسلحانه يكي از سارقان به هلاكت رسيد و سارق ديگر دستگير شد. فرد دستگير شده در همان مراحل اوليه بازجويي به چندين فقره سرقت مسلحانه اقرار كرد. تحقيقات از وي همچنان در حال انجام است.

 



به علت گودبرداري غيراصولي ساختمان 2 طبقه اي در تهران فرو ريخت

گودبرداري غيراصولي ساختماني موجب تخريب ساختمان دو طبقه اي در محله مشيريه تهران شد.
به گزارش ايسنا، آتش نشانان ايستگاه 78 شنبه شب با اطلاع از اين حادثه به محل موردنظر اعزام شدند و پس از ايمن سازي محل براي يافتن گرفتاران احتمالي به جستجو پرداختند كه مشخص شد كسي زير آوار نمانده است.
به گفته شكريان فرمانده آتش نشانان، گودبرداري غيراصولي علت اصلي اين حادثه بوده است.

 



رئيس پليس راهور ناجا: قبض جرايم رانندگي الكترونيكي مي شود

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: به زودي قبض هاي جريمه الكترونيكي شده و ماموران پليس با رايانه كوچكي كه همراه دارند نسبت به صدور قبض اقدام خواهند نمود.
به گزارش فارس سردار اسكندر مومني اظهار داشت: اين رايانه هاي دستي مي توانند همه اطلاعات راننده و خودرو را بازخواني كرده و در نهايت جريمه را به راننده متخلف تحويل مي دهد.
وي اظهار داشت: با اجرايي شدن اين طرح در سال 89 مشكلات پليس كاهش مي يابد و با الكترونيكي شدن قبض جريمه ميزان اشتباهات مأموران و ديگر مشكلات به حداقل مي رسد.
سردار مومني افزود: با اجرايي شدن اين طرح دفترچه هاي جريمه جمع آوري مي شود و رايانه هاي دستي جايگزين آن خواهد شد.

 



تبعيد پاداش آمريكايي تازه مسلمان

يك گروه دفاع از حقوق مدني مسلمانان در آمريكا اعلام كرد كه دولت اين كشور يك شهروند آمريكايي را به دليل گرويدن به دين اسلام تبعيد كرده است.
شوراي روابط آمريكايي- اسلامي مستقر در واشنگتن خاطرنشان كرد: «ريموند ايرل نيبل» (29ساله) از ماه مارس در ليست پرواز ممنوع قرار گرفته و نمي تواند از كلمبيا به آمريكا باز گردد. وزارت دادگستري آمريكا تاكنون از اظهارنظر در اين مورد خودداري كرده است.«دين بويد» سخنگوي وزارت دادگستري آمريكا گفت: در چارچوب يك سياست ديرينه، اف بي آي و وزارت دادگستري نمي توانند قرار گرفتن يك فرد خاص را در ليست افراد تحت نظر تأييد و يا تكذيب كنند.شوراي روابط آمريكايي- اسلامي متذكر شده است كه نيبل اين هفته به اميد سفر به مرز مكزيك و آمريكا به مكزيك پرواز كرد ولي در عوض تحت بازجويي مفصل مقامات مكزيك قرار گرفت و به كلمبيا بازگردانده شد.گروه دفاع از حقوق مدني مسلمانان افزوده است: «نيبل پس از پياده شدن از هواپيما با ممانعت مقامات مكزيكي روبه رو شد و آنان پس از پرسيدن اين سؤال كه آيا «تو مسلمان هستي؟» به مدت 15 ساعت از وي بازجويي كرده و سپس سؤالات بيشتري در ارتباط با دين و ايمانش از وي پرسيدند.اين گروه ممنوعيت ورود يك شهروند آمريكايي را به كشورش بدون توجيه مناسب غيرقانوني دانسته و از وزارت دادگستري آمريكا مصرانه خواسته است به تبعيد نيبل پايان دهد.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14