(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول خرداد 1389- شماره 19650

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله جنتي در خطبه هاي جمعه تهران: كار فرهنگي نبايد مانع اجراي قانون باشد
حضور جمعي از نمايندگان اصولگراي مجلس در روزنامه كيهان
سرمايه گذار مسلمان كشور چين: امنيت سرمايه گذاري در ايران از اروپا و آمريكا بيشتر است
سرتيپ محمدرضا نقدي: پاسخ كوبنده عشاير به دشمنان عبرت انگيز خواهد بود
رئيس مركز ملي فرش كشور خبر داد صدور فرش دستباف ايران به 100 كشور جهان
استاندار همدان: تامين 65 درصد هزينه هاي جشنواره فيلم كودك توسط همدان را نمي پذيريم
برگزاري راهپيمايي بزرگ عفاف و حجاب در اصفهان
همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر سالن زيارتي فرودگاه مشهد به بهره برداري مي رسد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: اميدواريم سال آينده با اطمينان خانواده ها را به سينما رفتن تشويق كنيم
تا پايان شهريور در محور بندرعباس- سيرجان اولين تونل دو طبقه كشور به بهره برداري مي رسد
تشييع پيكر آيت الله مفتي الشيعه در قم
اخبار ادبي و هنري
وزير مسكن و شهرسازي: پرداخت وام 100 ميليون ريالي مسكن روستايي ادامه مي يابد



آيت الله جنتي در خطبه هاي جمعه تهران: كار فرهنگي نبايد مانع اجراي قانون باشد

دبير شوراي نگهبان گفت: امضاي بيانيه تهران مشت محكمي به دهان آمريكا و بن بستي ديپلماتيك براي غرب به وجود آورد كه ديگر حرفي براي گفتن نداشته باشند.
آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره امضاء بيانيه 10 ماده اي بين ايران، تركيه و برزيل در كنفرانس جي 15 گفت: در اين چند ماه اخير چند حركت خوب انجام شد و آفرين بر كساني كه اين كارها را هدايت و پيگيري كردند كه يكي كنفرانس خلع سلاح بود و همه ديدند آن كسي كه در دنيا بيشتر از همه تلاش مي كند كه سلاح نه تنها نبايد توسعه يابد بلكه آنهايي هم كه سلاح هسته اي دارند را خلع سلاح كرد ما هستيم نه آمريكايي كه اولين جنايت كار هسته اي در دنيا است، اين خيلي ارزش داشت.
وي با اشاره به سفر احمدي نژاد به نيويورك اظهار داشت: دومين اقدام، حضور رئيس جمهور در نيويورك بود و آن برنامه اي كه داشتند و خداوند ايشان را به خاطر صحبت هايي كه در خصوص مسائل هسته اي و ان پي تي داشتند اجر بدهد كه همه را به اعجاب آورد و اين يك برگ برنده در دست ايران بود.
وي با اشاره به رزمايش هاي سپاه و ارتش گفت: اين رزمايش ها نشان داد كه در منطقه، قطب جديدي از قدرت سياسي و نظامي در حال به وجود آمدن است .
دبير شوراي نگهبان با اشاره به اجلاس گروه 15 گفت: از دو كشور برادرمان تركيه و برزيل تشكر مي كنم و امضاي اين بيانيه مشت محكمي به دهان غرب و آمريكا و رژيم صهيونيستي بود و بن بستي ديپلماتيك براي غرب به وجود آورد و باعث شد كه ديگر آنها حرفي براي گفتن نداشته باشند و تا امروز انها اصرار داشتند كه از اين اورانيوم كه غني مي كنيد مي خواهيد بمب بسازيد ما به آنها گفتيم كه ما حاضريم 1200 كيلو را به شما بدهيم و شما 120 كيلو به ما بدهيد و آنها در ابتدا استقبال كردند اما ما گفتيم كه ما بايد اعتماد داشته باشيم.
آيت الله احمد جنتي با بيان اينكه بندهاي بيانيه سه جانبه بسيار خوب نوشته شده ادامه داد: ما در ابتدا اصرار داشتيم كه موضوع تبادل بايد در ايران باشد، آنها قبول نكردند و توجيهاتي داشتند كه مردم دنيا را قانع كنند، اما بعد قبول كرديم كه در تركيه باشد ولي به اين صورت كه اين 1200 كيلو را به صورت امانت در تركيه بگذاريم و براي حفظ آن هم، هم ما و هم آژانس نظارت داشته باشيم تا دست بردي به آن زده نشود، اگر تبادل انجام شد كه موضوع تمام است و اگر انجام نشد احتمال قوي اين است كه آنها زير بار نمي روند و اين امانت در اسرع وقت بايد به ايران برگردد و ما نشان داديم كه ما از شما اعتماد مي خواستيم.
وي افزود: در يكي از بندهاي اين بيانيه آمده است كه نبايد با اين بيانيه هيچ تقابلي شود نه تهديد كنيد و نه رفتارهاي مخالف اين بيانيه داشته باشيد، اين بند يكي از بندهاي ارزنده بيانيه است همچنين در اين بيانيه آمده است كه اين امر بايد در گروه وين قبول شود و آنها بايد به ما اعلام كنند و بعد موافقتنامه امضاء شود و اين را هم آمريكا و گروه وين بايد امضاء كنند و بعد هم در شوراي حكام بايد به تصويب برسد و اعضاي شوراي حكام هم يعني روسيه، چين، فرانسه و آمريكا بايد آن را امضا كنند كه اگر امضاء كنند ديگر حرفي براي گفتن ندارند.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به طرح عفاف و حجاب گفت: آنهايي كه بايد قانون را اجرا كنند كساني هستند كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين مصوبه را داشتند، اما بعد آن را در قفسي گذاشتند و درش را بستند، اينها بايد جواب دهند كه چرا اين مصوبه را اجرا نمي كنند.
آيت الله احمد جنتي در ادامه اظهار داشت: بنده هم در زمان تصويب اين امر در آنجا بودم و مطرح كردم كه شما از يك نقطه شروع كنيد و از آنهايي كه كارمند شما هستند آغاز كنيد.
وي افزود: دانشگاه و دانشجو در اختيار شما است، با اين شرايط دانشجو را در دانشگاه بپذيريد و دانشجو نمره مي خواهد و بنابراين ناچار است كه به قانون عمل كند، در بيمارستان ها و ادارات نيز اين موضوع اجرايي شود؛ چرا تا به حال اين كار را انجام نداديد؟ در سطح عموم براي مردم هم بايد فكري شود، شما مي گوييد كه بايد كار فرهنگي انجام داد، آيا كار فرهنگي بي نياز كننده از كار اجرايي و قانون است؟ مي گوييد قانون را اجرا نمي كنيد و مي خواهيد كار فرهنگي انجام دهيد؟
دبير شوراي نگهبان همچنين با اشاره به نامگذاري امسال به نام كار مضاعف و همت مضاعف گفت: در بحث عفاف و حجاب هم كار مضاعف و همت مضاعف كنيد و خدمات عمومي براي مردم داشته باشيد تا فشار اعصاب بر روي مردم كم شود و روي امور فرهنگي نيز بيشتر بايد كار شود، حوزه هاي علميه، طلاب، روحانيون در اين خصوص كار كنند و بدانيد كه دست خداوند بالاي سر شما در اين امر عفاف و حجاب است.
آيت الله احمد جنتي با اشاره به عواقب بدحجابي گفت: ببينيم اين امر كجا متوقف مي شود، اين موضوع بيش از 20 سال شل گرفته شده است، حالا كه به اينجا رسيده است شما ديگر آن را شل نگيريد.
به گزارش فارس خطيب موقت نمازجمعه تهران در خطبه اول نماز نيز ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا در خصوص دفاع از حقش در فدك خطبه اي ايراد كردند كه اين خطبه از اهل سنت نيز نقل شده است و بنده قصد دارم اين خطبه را بررسي كنم.
وي با بيان اينكه اين خطبه را بنده خطبه شقشقيه حضرت زهرا(س) مي نامم، خاطرنشان كرد: همان درد دل هايي كه حضرت اميرالمومنين (ع) در خطبه شقشقيه خود مطرح كرده است، حضرت زهرا(س) نيز مانند آن را مطرح كردند و اگر كسي گوينده خطبه را نشناسد گمان مي كند كه امام علي (ع) آن خطبه را ايراد فرموده است.
جنتي در ادامه به فدك اشاره كرد و گفت: فدك را پيامبر (ص) در اختيار حضرت زهرا (س) گذاشتند كه فدك در واقع يك آبادي بود و درآمدي نيز داشت و يهوديان آن را به پيامبر بخشيده بودند؛ البته بعد از فوت پيامبر(ص) وكلاي حضرت زهرا را از فدك بيرون كردند و زماني كه حضرت زهرا(س) از اين موضوع باخبر شد، ناراحت شده و براي دفاع از حق خود آن خطبه را ايراد فرمودند.
جنتي با اشاره به اينكه در اين خصوص مسئله شخصي در كار نبود، تصريح كرد: چون حقي از حضرت زهرا(س) گرفته شده بايد براي گرفتن حقش اقدام شود و البته مسئله ديگري كه در اين ميان مطرح بود، بحث ولايت و قرآن بود.
وي در ادامه سخنان خود قسمت هايي از اين خطبه را براي نمازگزاران بيان كرد و گفت: اين خطبه توسط حضرت زهرا(س) خوانده شد و البته نتيجه اي در پي نداشت و تصور كنيد حضرت با اين وضعيت چگونه 2 ماه آخر زندگي شريف خود را گذراند و چه غصه هايي را با خود داشت؟ حضرت حق داشت در روزي كه قرار بود از دنيا برود خوشحال باشد زيرا با چنين مشكلاتي روبرو بود.
سرلشكر فيروزآبادي: فتنه بعد از انتخابات، محصول اتحاد فكري منحرفان از خط امام بود
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه فتنه بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم محصول اتحاد فكري كساني بود كه با خط امام راحل(ره) زاويه داشتند و يا دچار انحرافات سياسي و اقتصادي شده بودند.
به گزارش ايرنا، سرلشكر «سيدحسن فيروزآبادي» در سخنان پيش از خطبه نمازجمعه اين هفته تهران، تاريخ كشور در 40 سال گذشته را به 4 دوره تقسيم كرد و گفت: دوره چهارم با ارتحال حضرت امام(ره) آغاز شد و اوج آن حوادث و فتنه هاي بعد از انتخابات رياست جمهوري بود.
وي با بيان اينكه «برخي مي دانستند تا حضرت امام(ره) زنده هستند، كاري نمي توانند بكنند بنابراين تا زمان رحلت ايشان صبر كردند»، اظهار داشت:
تدابير دشمن در اولين روزهاي اين دوره با انتخاب جانشين شايسته امام ناكام ماند.
سرلشكر فيروزآبادي خاطر نشان كرد: جنگ نرم از روز تصميم مجلس خبرگان براي انتصاب رهبر شايسته شروع شد و اوج آن را در فتنه بعد از انتخابات رياست جمهوري شاهد بوديم.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: فتنه بعد از انتخابات محصول اتحاد فكري همه كساني بود كه از خط و راه امام زاويه داشتند و يا دچار فساد اقتصادي و سياسي شده بودند و در خط امام جايي براي حضور آنها در مسئوليت نبود، بنابراين با هم متحد شدند و شعار آنها هم اين بود، احمدي نژاد نباشد و هركس ديگري مي خواهد باشد و بر سر انقلاب هر چه مي خواهد، بيايد.
ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر تثبيت روح مقاومت بود
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با يادآوري سالروز فتح خرمشهر به عنوان آغاز دوره سوم گفت: ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر تنبيه متجاوز بود و اگر اين جنگ ادامه نمي يافت روح مقاومت و ايثار از ميان مي رفت.
وي قدرت بازدارندگي امروز ايران را نتيجه ثبات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ذكر كرد و افزود: اقتدار امروز، پيشرفت در صنعت دفاعي، توليد علم و دانش و پيروزي هاي سياسي ما مديون مقاومت رزمندگان در برابر صدام و پشتيبانان او است.
سرلشكر فيروزآبادي اظهار داشت: ثبات انقلاب اسلامي، استحكام نهضت امام خميني(ره) و پيروزي و اقتدار ايران اسلامي محصول فتح خرمشهر است.
خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 توسط نيروهاي رزمنده اعم از سپاهي و بسيجي و ارتشي آزاد شد و از آن پس هر سال اين فتح عظيم در چنين روزي گرامي داشته مي شود.

 



حضور جمعي از نمايندگان اصولگراي مجلس در روزنامه كيهان

عصر روز چهارشنبه 29/2/89 جمعي از نمايندگان اصولگراي مجلس شوراي اسلامي با حضور در مؤسسه كيهان و گفت وگو با مدير مسئول روزنامه، از تحريريه كيهان بازديد كردند.
آقايان احمدي بيغش نماينده مردم شازند، حجت الاسلام نوروزي نماينده مردم رباط كريم، دكتر دستغيب نماينده مردم شيراز، عابدي نماينده مردم فردوس و طبس، رحماني نماينده مردم اليگودرز، ثروتي نماينده مردم بجنورد، كوهي نماينده مردم سروستان، عباسپور نماينده مردم بوئين زهرا، غضنفرآبادي نماينده مردم بم، حجت الاسلام طباطبايي نژاد نماينده مردم اردستان، اعزازي نماينده مردم بناب و دكتر كامران نماينده مردم اصفهان، مقصود اصلي خود از اين ديدار را تقدير از مواضع كيهان و ايستادگي و افشاگري هاي مستند آن نسبت به جريانات ضد انقلاب و مخصوصا خط نفاق جديد و سران و عوامل فتنه اخير اعلام كردند. نمايندگان اصولگراي مجلس با اشاره به نگاه هوشمندانه و پيامبرگونه رهبر معظم انقلاب و پيروي بي چون و چراي مردم از ايشان، سرمايه گذاري كلان دشمنان بيروني و مخصوصا آمريكا و انگليس و اسرائيل در جريان فتنه و حمايت همه جانبه از سران و عوامل فتنه را به كوبيدن آب در هاون تشبيه كرده و گفتند: اين فتنه اگرچه خساراتي به دنبال داشت ولي خسارت ها در مقايسه با بركات فراوان آن بسيار ناچيز بود. آنها رسوايي خط نفاق جديد، هوشياري ملت در مقابل توطئه ها، نمايش اقتدار و مردم سالاري جمهوري اسلامي ايران و درخشش رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي را از جمله بركات و دستاوردهاي فتنه 88 دانستند كه برخلاف خواست دشمن به دست آمده است.
نمايندگان در اين گفت وگو نگراني خود از شكايت هاي متعدد سران و عوامل فتنه و برخي از ضد انقلابيون عليه كيهان را ابراز كردند و شريعتمداري ضمن تشكر از آنها گفت: درباره وطن فروشي سران فتنه و ماموريتي كه از سوي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه داشته اند، اسناد و مدارك فراواني در اختيار داريم كه آگاهي مردم شريف و پاكباخته كشورمان از اين اسناد را بسيار ضروري مي دانيم و افزود: اين اسناد كمترين ترديدي درباره خيانت ها و جنايات خاتمي و موسوي و كروبي و برخي ديگر از عوامل و سران فتنه كه كمتر آفتابي شده اند باقي نمي گذارد. مدير مسئول كيهان درباره ادعاي عليزاده طباطبايي وكيل مدافع سيدمحمد خاتمي و عليرضا بهشتي كه در مصاحبه اي به دروغ گفته بود؛ شريعتمداري براي تفهيم اتهام حاضر نشده است گفت؛ طي چند ماه گذشته به طور متوسط و تقريبا هر هفته حداقل يك بار براي تفهيم اتهام درباره شكايت هاي متعدد سران فتنه و اطرافيان آنها به دادگاه رفته ام كه تمامي اسناد آن در پرونده موجود است. وي افزود: از آنجا كه اين ادعاي آقاي عليزاده طباطبايي به خود او مربوط است قصد دارم از دادگاه درخواست كنم درباره هويت ايشان نيز مطالبي را به طور مستند ارائه كنم.
شريعتمداري درباره شكايت محمدرضا شجريان كه اين روزها از سوي برخي رسانه هاي بيگانه مطرح مي شود گفت؛ متاسفانه ايشان هم اكنون در سنين پيري و سالخوردگي به يك خواننده دوره گرد تبديل شده كه تلاش مي كند در آمريكا و كشورهاي اروپايي از طريق ناسزاگويي و دروغ پردازي عليه ايران اسلامي تريبوني براي مطرح كردن خود داشته باشد و ما گفتني هايي درباره او داريم كه حتما براي مردم شنيدني خواهد بود.
نمايندگان اصولگراي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه اخير خود كه با 175 امضاء خطاب به رئيس قوه قضائيه نوشته بودند، اظهار داشتند؛ تلاش پي گير آيت الله آملي لاريجاني براي مقابله با فتنه گران را قابل تقدير مي دانيم ولي براي پيشگيري از سوءاستفاده قانون دانان قانون شكن نيز اقدامي صورت بپذيرد و شايد يكي از اقدامات آن باشد كه شاكي نيز ملزم به حضور در دادگاه باشد تا عوامل ضد انقلاب و فراري از آن سوي مرزها قادر به طرح شكايت و فرصت سوزي عليه نيروهاي انقلابي نباشند كه اميدواريم در رايزني با رياست محترم قوه قضائيه به راهكاري قانوني در اين زمينه دست يابيم تا هم دست قوه قضائيه باز باشد و هم از سوءاستفاده دشمنان جلوگيري شود.
نمايندگان اصولگراي مجلس در ادامه اين نشست در تحريريه روزنامه كيهان حضور يافته و ضمن آشنايي نزديك با چرخه كاري روزنامه با اعضاي تحريريه نيز گفت وگو كردند.

 



سرمايه گذار مسلمان كشور چين: امنيت سرمايه گذاري در ايران از اروپا و آمريكا بيشتر است

يك سرمايه گذار مسلمان كشور چين گفت: امنيت سرمايه گذاري در كشور ايران از بسياري از نقاط دنيا حتي اروپا و آمريكا هم بيشتر است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد چيني كه براي شركت در همايش سرمايه گذاري خارجي به شيراز سفر كرده است در گفت وگو با خبرنگاران افزود: كشور ايران از امكانات و موقعيتهاي بسيار خوبي براي سرمايه گذاري برخوردار است و آنچه از سوي برخي كشورها مطرح مي شود كه ايران كشور باثباتي نيست و امنيت براي سرمايه گذاري وجود ندارد تبليغاتي بيش نيست.
وي اظهار داشت: امكانات مناطق آزاد ايران به مراتب بهتر و بيشتر از جاهايي مانند دوبي است و ما براي بررسي چگونگي سرمايه گذاري به بسياري كشورها از جمله مصر، عراق و عربستان هم رفته ايم اما باز به كشور ايران بازگشتيم.
او افزود: در حال حاضر ما يك بازار چيني در بندر چابهار راه اندازي كرده ايم و در حال بررسي شرايط براي سرمايه گذاري در جزاير كيش و قشم نيز هستيم.همايش سرمايه گذاران ايراني مقيم خارج از كشور و سرمايه گذاران خارجي روزهاي يكم و دوم خرداد ماه جاري در شيراز برگزار خواهد شد.

 



سرتيپ محمدرضا نقدي: پاسخ كوبنده عشاير به دشمنان عبرت انگيز خواهد بود

شهركرد - خبرنگار كيهان:
عشاير كشور قدرت خود را در دفاع مقدس نشان دادند و با چوب، سنگ و سلاح شكاري مقابل لشكرهاي زرهي دشمن ايستادند.
فرمانده بسيج مستضعفين كشور در حاشيه اولين جشنواره فرهنگي ورزشي 5 استان كشور در شهركرد با اعلام مطلب فوق به خبرنگار كيهان، افزود: با يقين مي گويم كه ضربه عشاير كشور به ارتش هاي غربي بسيار كوبنده تر و عبرت انگيزتر خواهد بود.
سرتيپ پاسدار محمدرضا نقدي همچنين در اولين جشنواره فرهنگي ورزشي 5 استان كشور گفت: دشمنان بدانند كه اگر كوچكترين جسارتي عليه ايران داشته باشند با پاسخ كوبنده عشاير سلحشور مواجه خواهند شد.
سرتيپ نقدي افزود: عشاير امروز معلمان خوبي براي هميشه بشريت هستند و همه خصلت هاي خوب از جمله صداقت، پاكي، گذشت و مهرباني را در خود حفظ كرده اند.

 



رئيس مركز ملي فرش كشور خبر داد صدور فرش دستباف ايران به 100 كشور جهان

رئيس مركز ملي فرش ايران گفت: فرش دستباف ايران به 100 كشور دنيا صادر مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، «فيصل مرداسي» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 20 كشور دنيا نيز 80 درصد فرش ايران را دريافت مي كنند.
وي گفت: براساس اعلام بانك جهاني، سال هاي 2010 و 2011 سال رونق مالي براي كشورهاي غربي و بازارهاي هدف ما در زمينه فرش است.
رئيس مركز ملي فرش ايران اظهار اميدواري كرد امسال سال خوبي براي فرش دستباف باشد و از مسئولان بانكي خواست سرمايه گذاري خود را در حوزه فرش بيشتر كنند.
مرداسي گفت: براساس برآوردهاي موجود حدود 2 ميليون نفر در كشور به صورت مستقيم و غيرمستقيم در صنعت قاليبافي مشغول به كار هستند.
رئيس مركز ملي فرش ايران گفت: در سال گذشته ميزان ارزش صادرات فرش ايران 493 ميليون دلار بود كه نشان از رشد حجمي
5/2 درصد و 8/16 درصد رشد ارزشي دارد. وي افزود: اميدواريم امسال ميزان فروش صادرات فرش ايران به 500 ميليون دلار برسد كه اين امر مستلزم حمايت دولت، تلاش صنعتگران، تجار و توليدكنندگان است.

 



استاندار همدان: تامين 65 درصد هزينه هاي جشنواره فيلم كودك توسط همدان را نمي پذيريم

همدان-خبرنگاركيهان
تامين 65 درصد هزينه هاي جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان توسط همدان را نمي پذيريم.
استاندار همدان با اعلام اين مطلب در نشست ستاد برگزاري بيست و چهارمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان، گفت: طبق توافق قبلي با معاون سينمايي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي، مقرر شد كه تامين هزينه هاي جشنواره بين همدان و وزارتخانه تقسيم شده و 50 درصد از آن از سوي استان تامين شود.
كرم رضا پيريايي افزود: اما در تفاهم نامه اي كه در وزارت ارشاد تهيه شده تامين 65 درصد هزينه ها و از جمله توليدات سينمايي بومي و غيربومي برعهده استان گذاشته شده و 35 درصد به عهده تهران است.
وي ادامه داد: از مجموع 4 ميليارد و 755 ميليون تومان كل هزينه برپايي جشنواره، نزديك به 3 ميليارد تومان سهميه استان ما تعيين شده كه اين امر قابل قبول نيست.
استاندار همدان تصريح كرد: هزينه توليدات سينمايي بومي كه در استان همدان تهيه و توليد شود از سوي استان تامين خواهد شد اما هيچ تعهدي را مبني بر حمايت و تامين توليدات در استانهاي ديگر و فيلم هاي بنياد فارابي را قبول نمي كنيم.
وي اعلام كرد: همچنين امسال جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان و جشنواره سراسري فيلم دفاع مقدس نيز در همدان برگزار مي شود كه سهميه استان براي تامين هزينه جشنواره اول 300 ميليون تومان و براي جشنواره دوم 750 ميليون تومان تعيين شده است.
وي جشنواره فيلم دفاع مقدس را داراي اهميتي بالاتر از ساير برنامه ها و جشنواره ها دانست.
در اين نشست مقرر شد كه تفاهم نامه جديدي با لحاظ كردن شرايط و پيشنهادات استان، تهيه و با حضور معاون سينمايي وزارت ارشاد مورد بررسي قرار گيرد و نيز ممنوعيت برگزاري هر نوع مراسم يا همايش و جشنواره ملي و بين المللي ديگر در مدت زمان يكم تا 25 مهرماه كه از تهران براي استان ابلاغ شده است، ملغي اعلام شود.

 



برگزاري راهپيمايي بزرگ عفاف و حجاب در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
راهپيمايي بزرگ عفاف و حجاب با هدف برخورد با بي حجابي و جلوگيري از گسترش اين پديده در جامعه صبح پنج شنبه در اصفهان برگزار شد.
اين راهپيمايي با توجه به درخواست آحاد جامعه به ويژه خانواده هاي ايثارگران، شهدا، طلاب، علما و بسيجيان اصفهان در راستاي حفاظت و صيانت از فضاي سالم جامعه، برگزار شد.
محمدجواد مامن پوش مسئول دفتر ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان اصفهان در اين مراسم گفت: دغدغه هاي جدي مردم در اعتراض به مظاهر آشكار بي حجابي و ناهنجاري هاي اجتماعي و رفتار غيراسلامي برخي از افراد همچنين موضع گيري هاي بجا و شايسته جمعي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در خصوص برخورد با حرمت شكنان اخلاق و آداب اسلامي در اماكن عمومي و خيابان ها، جزو نگراني هاي اجتماعي جدي در ماه هاي اخيراست كه به تدبير، مواجهه منطقي و برخورد جدي با پديده بدحجابي كه گاه از سوي برخي مغرضان و بدخواهان داخلي و خارجي طراحي و هدايت مي شود، نيازمند است.
در پايان راهپيمايي حجاب و عفاف اصفهان شركت كنندگان ضمن تجمع در ميدان انقلاب قطعنامه اي را كه در برخورد با مظاهر بي حجابي صادر شده بود مورد تاييد قرار دادند. همچنين كثيري از دانشجويان دختر دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي اصفهان با صدور بيانيه اي درباره عفاف و حجاب اعلام كردند كه مسئولان با عزم و اراده آهنين و به پشتوانه مردم به وضع ناهنجار بدحجابي پايان دهند.
آنان در پايان آورده اند: از مسئولان دانشگاه ها و مراكز آموزشي مي خواهيم تا هر چه زودتر آيين نامه ها و دستورالعمل هاي لازم را صادر كرده و از ورود افراد بدحجاب به فضاي مقدس علم آموزي جلوگيري كنند.

 



همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر سالن زيارتي فرودگاه مشهد به بهره برداري مي رسد

مشهد-خبرنگاركيهان:
مديرعامل فرودگاه هاي كشور گفت: همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر سالن زيارتي فرودگاه مشهد به بهره برداري مي رسد.
محسن اسماعيلي طي بازديد وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از نمايندگان مجلس از ترمينال هاي 2 و سه فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد افزود: افتتاح رسمي سالن 13 خرداد و همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا«س» خواهد بود.
وي گفت: با توجه به آغاز پروازهاي عمره، اين سالن از روز سه خرداد و همزمان با سالروز غرورآفرين آزادسازي خرمشهر به بهره برداري خواهد رسيد و در آينده نزديك كليه پروازهاي زيارتي اعم از حج تمتع، عمره، عتبات عاليات و سوريه از اين سالن انجام خواهد شد.
وي با بيان اينكه ترمينال شماره سه زيارتي در مدت 2 سال ساخته شده است گفت: اين سالن با مساحت 10 هزار مترمربع احداث شده و در نوع خود بي نظير است.
مديرعامل فرودگاه هاي كشور در توضيح پروازهاي خارجي فرودگاه مشهد گفت: هم اكنون از فرودگاه مشهد به 31 نقطه جهان به صورت مستقيم پرواز انجام مي شود.
اسماعيلي با بيان اينكه استقبال مسلمانان خارجي براي زيارت حرم مطهر رضوي روزافزون است، احداث ترمينال اختصاصي پروازهاي خارجي براي اين فرودگاه را يكي از مسائل مهم دانست و گفت: اين ترمينال در مساحت 20 هزار مترمربع احداث شده است كه 3 خرداد به بهره برداري خواهد رسيد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: اميدواريم سال آينده با اطمينان خانواده ها را به سينما رفتن تشويق كنيم

شهركرد - خبرنگار كيهان:
با حضور دستگاههاي مختلف اجرايي كشور جلسات كارگروه طرح مد و لباس ملي به طور منظم تشكيل مي شود.
دكتر سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به مطلب فوق در پاسخ به خبرنگار كيهان در شهركرد افزود: طرح مد و لباس ملي كشورمان در مجلس شوراي اسلامي و در زمان دولت نهم تصويب شد.
وي اضافه كرد: در اين ارتباط كارگروه طرح ياد شده تحت نظر معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكيل و تاكنون با همكاري و هماهنگي وزارت بازرگاني و سازمان صدا و سيما اقدامات خوبي هم انجام شده است.
وي درباره فيلم هاي سينمايي به اظهارنظر پرداخت و اعلام كرد: بايد فيلم هايي ارائه شود كه متناسب با فرهنگ و باورها و اعتقادات مردم باشد.
دكتر حسيني تاكيد كرد: دوستان تلاش مي كنند سوژه ها و موضوعات خوبي از ابتدا انتخاب شود و سپس فيلم نامه هايي كه نوشته مي شود قابل دفاع باشد و پس از آن در اجرا با دقت انجام شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اظهار اين مطلب كه تعامل خوبي با اهالي سينما وجود دارد گفت: اميدواريم سال آينده كه در جشنواره دهه مبارك فجر نتيجه كار اهالي سينما را مشاهده مي كنيم با اطمينان بيشتري بتوانيم به خانواده ها توصيه كنيم كه فيلم ها را مشاهده كنند.

 



تا پايان شهريور در محور بندرعباس- سيرجان اولين تونل دو طبقه كشور به بهره برداري مي رسد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
در صورت تامين اعتبار به موقع و مصالح مورد نياز، اولين تونل
دو طبقه كشور معروف به تونل تنگه زاغ در محور بندرعباس- سيرجان تا پايان شهريورماه به بهره برداري مي رسد.
معاون وزير راه و ترابري و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در جريان بازديد از اين پروژه و قطعات در دست اجراي بزرگراه بندرعباس سيرجان افزود: تونل تنگ زاغ با توجه به موقعيت آن از پروژه هاي بسيار مهم وزارت راه و ترابري محسوب مي شود.
شهريار افندي زاده با اشاره به تردد روزانه حدود هشت هزار دستگاه وسيله نقليه سنگين در محور بندرعباس- سيرجان ابراز اميدواري كرد: با حل مشكل قير، پروژه ياد شده و 2هزار و 700 پروژه ديگر كه توسط وزارت راه و ترابري در دست اجراست هرچه سريعتر به اتمام برسند.
معاون وزير راه وترابري، اختصاص بخشي از اعتبارات حاصل از هدفمندسازي يارانه ها به پروژه هاي راه را به عنوان يكي از راه حل هاي پيش رو مطرح كرد و گفت: رايزني هايي با مراجع مختلف از جمله كميسيون امور عمراني مجلس شوراي اسلامي انجام شده تا با اختصاص مابه التفاوت قيمت قير، از ركود و توقف پروژه هاي بخش راه جلوگيري شود.

 



تشييع پيكر آيت الله مفتي الشيعه در قم

پيكر مرحوم آيت الله سيد محمدتقي مفتي الشيعه عصر پنجشنبه در قم تشييع و در جوار بارگاه حضرت معصومه «س» به خاك سپرده شد.
به گزارش ايلنا، آيين تشييع اين عالم رباني با حضور علما، فضلا و طلاب حوزه علميه قم و اقشار مختلف مردم اين شهر از مسجد امام حسن عسگري «ع» به سمت حرم مطهر حضرت معصومه «س» برگزار شد.
در پايان اين مراسم پس از اقامه نماز از سوي آيت الله موسي شبيري زنجاني از مراجع قم، پيكر اين عالم رباني در جوار كريمه اهل بيت «س» به خاك سپرده شد.
آيت الله مفتي الشيعه دهم ماه رجب سال 1347 ه.ق (سال 1307 ه.ش) در شهر اردبيل ديده به جهان گشود. وي مقدمات و سطوح عاليه را نزد علماي بزرگ و نخبه اردبيل از جمله پدرش فرا گرفت. رسائل را نزد آيت الله شيخ غلامحسين غروي و مكاسب را نزد عموي خود آيت الله سيدموسي فقيه مرتضوي آموخت.
در سال 1367 ه.ق به شهر مقدس قم هجرت كرده و در درس مراجع بزرگ و عاليقدر آن زمان از جمله آيت الله بروجردي، آيت الله سيدمحمد حجت كوه كمري، امام خميني، آيت الله سيدمحمد محقق داماد، علامه سيد محمدحسن طباطبايي شركت كرد.
در سال 1333 شمسي جهت تكميل دروس خود راهي نجف اشرف شد و نزد مراجع بزرگ آن زمان مانند آيت الله سيد محسن طباطبايي حكيم، آيت الله سيدمحمود شاهرودي، آيت الله سيدابوالقاسم خوئي، آيت الله شيخ حسين حلي تلمذ كرد.
در سال 1396 ه.ق رژيم حاكم بر عراق وي را به همراه جمعي ديگر از علما و طلاب علوم ديني پس از چندين روز زنداني شدن از اين كشور اخراج كرد و وي به ايران رهسپار شد و در حوزه علميه قم به تدريس مشغول شد.

 



اخبار ادبي و هنري

تقدير رئيس جمهور از سرودهاي انقلابي
رئيس جمهور گفت: سرودهاي انقلابي، آگاهي بخش و حركت آفرين هستند و تأثير سازنده و ماندگاري در دل و انديشه مردم دارند. محمود احمدي نژاد در ديدار گروه هاي سرود انقلابي با اشاره به اثرگذاري سرود در بين اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: توليد سرودهاي انقلابي و اجراي آن به عنوان يك اقدام انقلابي، موجب بيداري، ايجاد اميد و نشاط در بين آحاد جامعه مي شود. وي خطاب به مربيان گروه هاي سرودي گفت: تلاش كنيد درباره امام زمان(عج)، ولايت، ائمه معصومين(ع) و ارزش هاي برجسته اخلاقي به طور مدام سرودهاي انقلابي و حماسي بسازيد و در نقاط مختلف كشور به اجرا درآوريد. در اين مراسم همچنين تعدادي از گروه ها، سرودهايي انقلابي در حضور رئيس جمهور اجرا كردند.
هشدار وزير ارشاد به تضييع كنندگان اعتقادات مردم
وزير ارشاد هشدار داد با تضييع كنندگان باورها و اعتقادات اسلامي مردم برخورد مي كنيم. حسيني در مصاحبه با خبر آنلاين گفت: در حوزه سينما، موسيقي، كتاب و هنر ضوابط خاصي پيش بيني شده تا با افرادي كه در فراسوي مرزها با فعاليت هاي هنري درصدد ضربه به نظام و تضعيف باورها و اعتقادات مردم هستند برخورد شود. وي درباره قرار همكاري يكي از هنرپيشگان سينماي ايران با كارگردان فيلم ضد ايراني پرسپوليس گفت: براساس همين ضوابط و پس از بررسي برخورد خواهد شد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص راهكار مقابله با توليد و تكثير فيلم هاي مبتذل هم گفت: اين وزارتخانه در تلاش است با ساخت فيلم هاي فاخر مبتني بر ارزش ها و فرهنگ خانواده ايراني، ضمن مخالفت با توليد اين فيلم ها با رواج آنها هم مقابله كند.
شكايت از شبكه ان بي سي آمريكا به خاطر سرقت ادبي
نويسنده كتاب «كارناوال ارواح» به دليل آن چه كپي برداري از رمانش در ساخت سريال «قهرمانان» اعلام كرده، از شبكه ان بي سي شكايت كرد.
به گفته جيزان وايلد كه نام اصلي اش جيسن بارنز است، شبكه تلويزيوني ان بي سي به طور آگاهانه به كپي برداري از بخش هايي از كتاب او براي ساخت فصل چهارم از سريال «قهرمانان» اقدام كرده است.
به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، وايلد خواستار دريافت غرامت 50 ميليون دلاري از شبكه ان بي سي و جلوگيري از پخش مجدد فصل چهارم سريال «قهرمانان» شده است.
نمايشگاه عكس فتح خرمشهر در خاوران
«نمايشگاه عكس فتح خرمشهر» به مناسبت گرامي داشت آزادسازي خرمشهر برگزار مي شود. اين نمايشگاه شامل 30 قطعه عكس سياه و سفيد و رنگي از 2 تا 6 خرداد در ساختمان مركزي فرهنگسراي خاوران برگزار خواهد شد.

 



وزير مسكن و شهرسازي: پرداخت وام 100 ميليون ريالي مسكن روستايي ادامه مي يابد

وزير مسكن و شهرسازي گفت: در پرداخت وام 100 ميليون ريالي مقاوم سازي مسكن به روستائيان هيچ محدوديتي وجود ندارد و اين پرداخت ها امسال نيز ادامه مي يابد.
«علي نيكزاد» روز پنج شنبه در جريان بازديد از طرح هاي مسكن مهر شوشتر به خبرنگار ايرنا افزود: طي دو ماه گذشته افزون بر هشت هزار متقاضي دريافت وام مقاوم سازي مسكن روستايي در خوزستان به بانك معرفي شدند كه تاكنون 60 درصد اين افراد وام 100 ميليون ريالي دريافت كرده اند.
وي همچنين اظهار داشت: امسال بالغ بر 560 ميليارد ريال تسهيلات در بخش مسكن به استان خوزستان اختصاص يافته است كه تاكنون 35 درصد اين اعتبار جذب و هزينه شده است.
وزير مسكن و شهرسازي تعداد واجدين شرايط مسكن مهر در استان خوزستان را 55 هزار و 500 نفر عنوان كرد و گفت: اميدواريم با تسريع در روند ساخت مسكن مهر مشكل مسكن اين متقاضيان مرتفع شود.
نيكزاد افزود: پارسال نيز به هشت هزار متقاضي دريافت تسهيلات مقاوم سازي مسكن روستايي در استان خوزستان وام 100 ميليون ريالي پرداخت شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14