(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 خرداد 1389- شماره 19651

رئيس سازمان ثبت و املاك كشور خبر داد تشكيل بانك جامع اطلاعات املاك دولتي
گرد و غبار در راه تهران
جولان موش ها در كاخ سفيد
روز سوم خرداد جشن بزرگ آزادسازي در خيابان «خرمشهر» برپا مي شود
بهره برداري از نخستين ماشين خودكار حفاري تونل
نايب رئيس كميسيون بهداشت: وزارت بهداشت درباره برنج هاي آلوده فرافكني مي كند
دانش آموز برازجاني20 ميليون تومان وجه پيدا كرده را به صاحبش برگرداند
بارش سيل آسا در مشهد جان يك نفر را گرفت
تولد بزغاله تراريخته حاوي ژن درمانگر سكته قلبي
بودجه 2 ميلياردي براي راه اندازي تالارهاي رايگان عروسي
آلودگي آب رودخانه بهمنشير در اثر نشت نفت
محكوميت شركت خودروسازي توسط تعزيرات حكومتي
حوادث كوتاه از كشور
اختلاف هووها در برازجان خانه اي را به آتش كشيد
 160 كشته و 8 مجروح در فرود خونين پرواز امارات- هند
خسارات سنگين طوفان به رودباردامغان



رئيس سازمان ثبت و املاك كشور خبر داد تشكيل بانك جامع اطلاعات املاك دولتي

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور بر نقش موثر تشكيل بانك اطلاعاتي املاك و دارايي هاي غيرمنقول نهادها و دستگاه هاي اجرايي كشور به جهت مبارزه با پديده زمين خواري تاكيد كرد.
احمد تويسركاني در چهل و هشتمين نشست مديران كل دفاتر وزارتي و حوزه هاي رياست وزارتخانه ها و سازمان ها در محل سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به اينكه عمده تعدي ها و تعارض ها در بخش زمين نسبت به اراضي سنددار نشده دولتي صورت مي گيرد، افزود: سنددار و مشخص نبودن محدوده مالكيت املاك دولتي باعث بوجود آمدن تعارض و تشكيل پرونده هاي متعدد در محاكم قضايي شده و سازمان ثبت اسناد در تلاش است با همكاري جدي سازمان ها و نهادها هر چه زودتر نسبت به ساماندهي اين بخش با تشكيل بانك جامع اطلاعاتي اقدام كند.
سامانه جديد ارتباط مردمي راه اندازي شد
در راستاي دريافت پيشنهادات، انتقادات و سوالات مطروحه مردمي در سراسر كشور، سامانه جديد ارتباط مردمي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با شماره 66753882 راه اندازي شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي، سياوش يعقوبي سرپرست اداره كل روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اعلام مطلب فوق گفت: آگاهي از بازخورد بيروني فعاليت هاي سازمان در جامعه كمك شاياني به برنامه ريزي و ارائه خدمات بهتر به مردم مي كند و در اين راستا به لحاظ گستردگي سازماني ادارات تابعه و وابسته، اين سامانه جهت آگاهي از نظرات مردم در زمينه هاي مختلف مسائل ثبتي و اقدام در جهت برنامه ريزي هاي مناسب جهت حل مسائل آنها ايجاد شده است.

 



گرد و غبار در راه تهران

گردوخاك كه بيشتر مناطق غربي كشور را تحت تأثير قرار داده است از صبح ديروز بار ديگر و اينبار با غلظت كمتري به آذربايجان غربي و شرقي، زنجان، قزوين و تهران مي رسد.
علي محمديان، معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست با هشدار درباره افزايش پديده گردوغبار در مناطق مختلف كشور به ويژه مناطق غربي تأكيد كرد: گردوخاك با غلظت كمتري به تهران مي رسد.
وي 10 درصد از گرد و غبارهاي فعلي را ناشي از منابع داخلي مثل هورالعظيم، هورالهويزه و بخش هاي كويري دانست و گفت: سازمان جنگل ها و مراتع با اعتبار 47 ميليارد توماني كه از وزارت نفت دريافت كرده در طول 5 سال موظف شده است تا از طريق كاشت درخت و مالچ پاشي، منابع داخلي گردو غبار را مهار كند.
مدير كل اداره مديريت بحران استان تهران نيز با اشاره به اينكه هواي تهران در شرايط عادي هم در حالت هشدار قرار دارد گفت: اگر باران نمي باريد با وجود هجوم پديده گردو غبار به پايتخت مجبور به تشكيل جلسه شرايط فوق العاده و تعطيلي بخشهايي از تهران مي شديم.
محمدرضا محمودي با بيان اينكه با بارش باران در نقاط مختلف استان تهران پديده گرد و غبار كاهش يافت گفت: اگر باران نمي باريد جلسه فوق العاده در ستاد مديريت بحران تهران تشكيل داده و بيشتر شركتها و صنايع دولتي را تعطيل مي كرديم.
محمودي در مورد باردار كردن توده هاي ابر در كشور گفت: اين تكنولوژي با همكاري و عقد قرارداد ميان ايران و كشورهاي حاشيه درياي خزر در حال انجام است ولي در مورد تهران متفاوت بود زيرا در انتظار حركت ابرها به سمت پايتخت بوديم.
معاون اداره پيش بيني سازمان هواشناسي درباره وضعيت هوا گفت: انتظار مي رود از ماه خرداد به بعد پديده گردوغبار را در غرب و جنوب غرب كشور به طور متناوب داشته باشيم.عباس رنجبر درباره پيش بيني افزايش شدت گردوغبار در ماه هاي تير و خرداد اظهار داشت: آمارهاي موجود نشان مي دهد در ماه هاي خرداد و تير بيشترين بروز پديده گردوغبار را در مناطق جنوب غربي و غرب كشور داشته باشيم.

 



جولان موش ها در كاخ سفيد

باراك اوباما رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا در حال سخنراني مهمي در باب اقتصاد و ارائه راهكار براي برون رفت از اين بحران بود كه يك موش در داغ ترين قسمت از سخنراني او وارد برنامه شد.
به گزارش روزنامه انگليسي ديلي ميل اوباما كه تريبون سخنراني اش را طبق معمول بيرون از اتاق بيضي كاخ سفيد و در محوطه آزاد گذاشته بود سخت مشغول اظهارنظر درباره اوضاع اقتصادي بود كه موش زبل حواس عكاسان و سايرين را به خود مشغول كرد.

 



روز سوم خرداد جشن بزرگ آزادسازي در خيابان «خرمشهر» برپا مي شود

همزمان با سوم خرداد جشن بزرگ آزادسازي خرمشهر در خيابان خرمشهر تهران برپا مي شود.
به گزارش روابط عمومي منطقه 7، محسن پيرهادي، معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر افزود: چهار ايستگاه فرهنگي در خيابان خرمشهر همزمان با روز آزادسازي اين شهر داير خواهد شد.
وي توزيع بروشور، نرم افزارهاي فرهنگي و پخش سرود را از برنامه هاي ايستگاه هاي ياد شده برشمرد و افزود: خبر لحظه آزادسازي خرمشهر همزمان با زمان اين رويداد بزرگ پخش مي شود.
پيرهادي برپايي سنگر در چهار پايگاه خيابان خرمشهر و آذين بندي آن با عكس هاي شهدا را از ديگر برنامه هاي اين روز برشمرد.
وي با اشاره به هويت بخشي اين خيابان به عنوان نماد خرمشهر اظهار داشت: برپايي نمايشگاه دفاع مقدس و يادواره رزمندگان انقلاب اسلامي از ديگر برنامه هاي اين روز است.
معاون اجتماعي- فرهنگي منطقه 7 همچنين از برگزاري مراسم گراميداشت اين روز در مسجد الرضا(ع) خبر داد.

 



بهره برداري از نخستين ماشين خودكار حفاري تونل

بهره برداري از نخستين ماشين حفاري تونل هاي شهري تهران روز شنبه در مراسمي با حضور مسئولان شهري در خط 7 متروي تهران آغاز شد.
به گزارش ايرنا، دستگاه حفاري خودكار قابليت حفر 10 متر تونل در روز را دارد كه با به كارگيري همزمان چهاردستگاه در تونل هاي خط 7، خط 3 و خط 6 مترو در مدت سه سال حفاري اين خطوط تكميل مي شود.
در روش فعاليت ماشين هاي خودكار حفاري از سگمنت استفاده مي شود كه با كنار هم قرار گرفتن هشت قطعه از آن يك حلقه ايجاد شده و پوشش نهايي 5/1متر تونل را تأمين مي كند.
در اين مراسم همچنين كارخانه قطعات پيش ساخته بتني (سگمنت) كه براي تأمين پوشش نهايي تونل هاي خط 3 متروي تهران احداث شده به بهره برداري رسيد.
كارخانه توليد سگمنت خط 3 متروي تهران در منطقه قلعه مرغي در زميني به مساحت حدود 20 هزار مترمربع بنا شده و ظرفيت توليد 120 قطعه سگمنت در روز را دارد.
در اين مراسم همچنين عمليات ريل گذاري مسير مترو در خط 4 حد فاصل ايستگاه هاي ميدان انقلاب تا ميدان آزادي به طول 6 كيلومتر با استفاده از 24 كيلومتر ريل گذاري آغاز شد كه تا نيمه شهريورماه سال به بهره برداري خواهد رسيد.
خط 4 متروي تهران به طور زيرزميني به طول 21 متر از ايستگاه اكباتان در غرب تهران آغاز و به ميدان شهيد كلاهدوز در شرق تهران منتهي مي شود.

 



نايب رئيس كميسيون بهداشت: وزارت بهداشت درباره برنج هاي آلوده فرافكني مي كند

نايب رئيس دوم كميسيون بهداشت مجلس گفت: در حالي كه آلودگي 8 نوع برنج وارداتي به سرب كاملا قطعي است، وزارت بهداشت به شكل عجيبي آلودگي برنج ها را رد مي كند.
انوشيروان محسني بندپي افزود: درباره آلودگي برنج هاي وارداتي به سرب هيچ شبهه اي وجود ندارد و آلودگي 8 نوع از اين برنج ها به سرب كاملا قطعي است، تنها شبهه اي كه هنوز وجود دارد درباره آلودگي اين برنج ها به آرسنيك است چون هنوز استاندارد مشخصي درباره ميزان حد مجاز برنج به آرسنيك اعلام نشده است.
وي گفت: در حالي كه آلودگي اين برنج ها به سرب قطعي شده است اما وزارت بهداشت كه مسئول سلامت مردم است در كمال ناباوري آلودگي اين برنج ها را رد مي كند.
نايب رئيس دوم كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: مسئولان وزارت بهداشت مي گويند، آزمايشگاهي كه آلودگي برنج ها را تأييد كرده است را قبول ندارند و آزمايشگاه معتمد وزارت بهداشت نبوده است اما خود مسئولان وزارت بهداشت در جلسه اي كه با حضور نماينده ساير دستگاه ها از جمله جهاد كشاورزي و موسسه استاندارد بود، زير برگه آزمايش برنج ها در اين آزمايشگاه ها را امضا كردند اما اكنون نتيجه آن را قبول ندارند.
وي گفت: مطابق قانون هيچگاه تاييد صلاحيت آزمايشگاه هاي كنترل مواد غذايي به عهده وزارت بهداشت نبوده و اين كار در صلاحيت موسسه استاندارد است و وزارت بهداشت مطابق قانون فقط در مورد آزمايشگاه هاي كنترل دارو مي تواند تعيين كننده باشد.
وي افزود: در زمان حاضر بر اساس آخرين آزمايش هاي انجام شده آلودگي 8 برنج از مجموع 62 برنج وارداتي به سرب قطعي است و فقط منتظر تعيين استاندارد آرسنيك در برنج ها با توجه به اسناد علمي هستيم تا در مورد تعداد برنج هاي آلوده به آرسنيك بيش از حد مجاز نيز تعيين تكليف شود.
وي افزود: در زمان حاضر حدود 35 درصد برنج مصرفي در كشور، برنج هاي وارداتي است و در حالي كه با ورود حدود 600 تن برنج از خارج كل نياز كشور به برنج تامين مي شود اما بسيار بيش از اين ميزان برنج خارجي وارد كشور مي شود كه به علت ارزان تر بودن مورد مصرف مردم قرار مي گيرد در حالي كه ميزان زيادي از برنج هاي توليد داخل در انبارها مانده است.

 



دانش آموز برازجاني20 ميليون تومان وجه پيدا كرده را به صاحبش برگرداند

برازجان-خبرنگار كيهان:
دانش آموز برازجاني 20 ميليون تومان وجه نقد را كه پيدا كرده بود به صاحبش بازگرداند.
ميعاد دهنوي كه از مدرسه به سمت خانه در حركت بود چشمش به كيف پولي افتاد. وي با بررسي كيف 19 ميليون و 500 هزار تومان وجه نقد به همراه كارت خودرو، كارت سوخت و كارت عابر بانك و در آن پيدا كرد. نامبرده كيف پيدا كرده را كه متعلق به يكي از شهروندان برازجان بود به صاحبش بازگرداند.
اين اقدام خيرخواهانه ميعاد از سوي اداره آموزش و پرورش برازجان مورد تقدير قرار گرفت.

 



بارش سيل آسا در مشهد جان يك نفر را گرفت

در پي بارش باران سيل آسا در منطقه سد كارده مشهد يك دستگاه خودرو سواري واژگون و منجر به كشته شدن يك نفر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوي با اعلام مطلب فوق افزود: در بعضي از مناطق استان چون قوچان، جاده كلات و منطقه چناران بارش باران باعث آبگرفتگي معابر شد.
مجيد حبيبي گفت: هنوز اطلاعات مربوط به باران سيل آساي جمعه شب استان جمع بندي نشده است.
جواد عرفانيان رئيس ستاد بحران و حوادث غيرمترقبه استان نيز گفت: بارش سيل آسا همراه با طوفان و تگرگ در روز جمعه تلفات و خساراتي را داشته است كه در سبزوار طوفان شديد موجب سقوط تعدادي از دكل هاي برق شده و نيز در سطح شهر مشهد و چهار شهرستان بارش 36ميلي متر باران منجر به قطعي برق شده است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از اسفراين پس از بارندگي شديد بهاري در اين شهر و روستاهاي اطراف بلافاصله سه تيم امدادي شامل 12 امدادگر به همراه تجهيزات انفرادي به مناطق حادثه ديده اعزام شدند و تعدادي پتو، بطري آب كنسرو لوبيا و تن ماهي و چادر و ديگر اقلام ضروري بين حادثه ديدگان توزيع شد.

 



تولد بزغاله تراريخته حاوي ژن درمانگر سكته قلبي

دو بز تراريخته حاوي ژن tPA انساني در پايگاه تحقيقاتي اصفهان، پژوهشگاه رويان متولد شدند.
تولد دام هاي تراريخته تحول بسيار مهمي در دانش زيست- فناوري ايران و سرآغاز شكوفايي در توليد داروهاي خاص محسوب مي شود.
روابط عمومي پژوهشگاه رويان با اعلام اين خبر افزود: يكي از اين بزغاله ها به علت نارسايي گوارشي پس ازهفت روز تلف شد اما بزغاله ديگر در سلامت كامل به سر مي برد و آزمايش هاي ژنتيكي كه طي اين مدت انجام شده است صحت تراريختگي اين بزغاله ها را تاييد مي كند.
با توجه به آمار بالاي سكته هاي قلبي ناشي از ايجاد لخته هاي خون در كشور، توليد پروتئين tPA كه توان بالايي در حذف سريع لخته هاي خون دارد از مدت ها پيش در دستور كار محققان پژوهشگاه رويان قرار گرفته است.
براي نيل به اين هدف بزرگ، محققان طي تحقيقات دامنه دار خود در عرصه شبيه سازي توانستند ضمن توليد انواع دام هاي شبيه سازي شده (روبانا، حنا، تامينا، بنيانا و) گونه بز را به عنوان بهترين گونه جهت توليد دام تراريخته انتخاب كند كه نهايتا منجر به تولد اولين بزهاي تراريخته حاوي ژن فاكتور 9 انعقادي با نام هاي شنگول و منگول در دي سال گذشته شد.
در ادامه همين پروژه جمعه سوم ارديبهشت امسال دو بزغاله تراريخته حاوي ژن tPA انساني در پايگاه تحقيقاتي پژوهشگاه رويان در اصفهان متولد شدند و آزمايش هاي ژنتيكي مويد تراريخته بودن اين بزغاله بوده است.
پروتئين نوتركيب tPA و چند گونه ديگر آن از پروتئين هاي مهمي هستند كه در درمان سكته هاي قلبي و مغزي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين داروها كه در حال حاضر از طريق كشت سلولي توليد مي شوند در سبد دارويي كشورهايي از جمله آمريكا با مبلغي در حدود 1500 دلار براي هر آمپول موجود هستند.
اميد است كه تولد اين حيوان راهگشاي توليد انبوه اين دارو جهت ورود آن به سبد دارويي كشورمان شود. البته براي رسيدن به اين مقصود بايد تعداد قابل توجهي از اين گونه بزهاي تراريخته توليد شوند كه پس از بلوغ و ورود به دوره شيرواري بتوان از شير اين دام ها جهت استحصال اين پروتئين ارزشمند اقدام كرد.
گفتني است پروتئين نوتركيب tPA از پروتئين هاي مهمي است كه در درمان سكته هاي قلبي و مغزي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين داور كه در حال حاضر از طريق كشت سلولي توليد مي شود در سبد دارويي كشورهاي پيشرفته با مبلغي در حدود 1500 دلار براي هر آمپول موجود است.

 



بودجه 2 ميلياردي براي راه اندازي تالارهاي رايگان عروسي

شهردار منطقه 19 تهران از راه اندازي تالارهاي رايگان عروسي براي جوانان نيازمند اين منطقه خبر داد.
به گزارش تهران سما، عبادالله فتح اللهي در مراسم كلنگ زني مسجد صاحب الزمان(عج) با اعلام اين خبر افزود: مقدمات تصرف و تملك چهار تالار در منطقه 19 فراهم شده است كه پس از راه اندازي به طور رايگان در اختيار جوانان نيازمند قرار خواهد گرفت.
وي به اختصاص بودجه 2 ميليارد توماني براي راه اندازي اين تالارها اشاره كرد و گفت: به هر تالار 500 ميليون تومان بودجه تعلق مي گيرد.
شهردار منطقه 19 همچنين از آغاز ساخت سراي محله در محله بهمنيار براي ارائه خدمات فرهنگي و ورزشي در سال جاري خبر داد.

 



آلودگي آب رودخانه بهمنشير در اثر نشت نفت

به دليل شكستگي خط انتقال نفت آبادان- ماهشهر، نشت نفت، آب رودخانه بهمنشير را با خطر آلودگي مواجه كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، در اثر شكستگي خطوط لوله انتقال نفت به ماهشهر از روز گذشته نفت در حال سرازير شدن به رودخانه بهمنشير است.
سرازير شدن نفت به رودخانه بهمنشير علاوه بر خطرات زيست محيطي، با توجه به اين كه آب اين رودخانه منبع تامين آب آشاميدني و همچنين آب مورد نياز اراضي كشاورزي روستاهاي آبادان بوده باعث افزايش نگراني شده است.
خطوط لوله انتقال نفت آبادان- ماهشهر كه از روي رودخانه بهمنشير عبور مي كند، همواره با خطر شكستگي مواجه بوده و تاكنون چند بار مورد ترميم و بازسازي قرار گرفته است.
نشت نفت از خطوط انتقال نفت آبادان همواره به دليل پوسيدگي اين لوله ها صورت مي گيرد كه متاسفانه مسئولان مربوطه تاكنون راهكاري براي حفاظت هرچه بهتر از اين لوله ها كه از مناطق مسكوني عبور مي كند نيافته اند.
شكستگي لوله انتقال نفت آبادان در حالي صورت مي گيرد كه ايستگاه پمپاژ آب آبادان در كنار اين لوله ها واقع شده است.
سرازير شدن نفت در بهمنشير هم اكنون با سرعت بيشتري در حال انجام است و مسئولان مربوطه حاضر به پاسخگويي به اين موضوع نيستند.

 



محكوميت شركت خودروسازي توسط تعزيرات حكومتي

در پي شكايت سازمان بازرگاني استان تهران، يك شركت خودروسازي توسط تعزيرات حكومتي تهران به پرداخت جزاي نقدي محكوم شد.
روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي، حسب شكايت شاكي خصوصي و در پي آن شكايت سازمان بازرگاني استان تهران عليه يك شركت خودروسازي داير بر تقلب در تعميرات خودرو موضوع در تعزيرات حكومتي تهران مطرح و مورد رسيدگي قرار گرفت.
در اين راستا پس از انجام تحقيقات مقدماتي پرونده اي در اين رابطه تشكيل و جهت اعمال قانون به شعبه 56 تعزيرات حكومتي استان تهران ارسال شد و شعبه ياد شده با توجه به محتويات موجود در پرونده و دفاعيات بلاوجه متخلف، تخلف انتسابي را محرز تشخيص و مديرعامل شركت مزبور را به پرداخت جزاي نقدي در حق شاكي و صندوق دولت محكوم كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

تصادف مرگبار سه خودرو
دزفول- ايرنا: سانحه رانندگي در جاده ترانزيت شوش- اهواز سه كشته و يك زخمي برجاي گذاشت.
اين حادثه رانندگي در كيلومتر دو جاده شوش به اهواز در برخورد يك پيكان وانت و تريلي و يك كاميون حامل سوخت روي داد.
در اين سانحه رانندگي دو سرنشين خودرو وانت و راننده تريلي حامل مواد سوختي كشته شدند.
فارياب لرزيد
كرمان- ايرنا: زمين لرزه اي به بزرگي 1/4 ريشتر ساعت 17 و 3 دقيقه و 53 ثانيه عصر پنج شنبه حوالي «فارياب» واقع در استان كرمان را لرزاند.
اين زمين لرزه خسارتي در بر نداشته است.
توقيف شناور صيادان
بوشهر- ايرنا: دو فروند شناور صيادي از اهالي بندر بوشهر كه در منطقه رأس المطاف در فصل صيد ممنوع مشغول صيد ميگو به روش ممنوعه ترال بودند، توسط گشت پايگاه حفاظت منابع شيلات اين بندر توقيف و به ساحل منتقل شدند.
كشف سيگار قاچاق
ساري- خبرنگار كيهان: افزون بر 40 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در مازندران كشف شد. همچنين 451 دستگاه تجهيزات دريافت امواج ماهواره اي و 618 كيلوگرم انواع ماهيان استخواني قاچاق در اين استان كشف شد.
انهدام شبكه هرمي
تبريز- خبرنگار كيهان: شبكه هرمي پالينور در تبريز متلاشي شد و 5 نفر از اعضا و سرشاخه هاي اصلي اين شبكه دستگير و روانه زندان شدند.
دستگيري افغاني هاي فاقد كارت تردد
نايين- خبرنگار كيهان: در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس كه از يزد عازم قم بود 4 تبعه افغاني فاقد كارت تردد كه در داخل موتور و كانال كولر اتوبوس مخفي شده بودند دستگير شدند. هر يك از دستگيرشدگان براي انتقال خود به قم 800 هزار ريال به قاچاقچيان انسان داده بودند. اتوبوس مذكور توقيف و راننده آن نيز دستگير شد.
درگيري منجر به قتل
هشتپر تالش- خبرنگار كيهان: جوان 22 ساله اي كه در حال صيد ماهي در سواحل درياي لمراز از توابع بخش اسالم بود با 3 نفر ديگر كه در همان مكان در حال صيد ماهي بودند درگير شد. در اثر اين درگيري يكي از اين 3 تن به نام م-الف با وارد كردن ضربات چوب بر سر اين جوان وي را مجروح كرد. نامبرده به دليل شدت جراحات وارده در بيمارستان رشت جان باخت. 3 متهم نيز دستگير و روانه زندان شدند.
مرگ دانش آموز در جاده
برازجان- خبرنگار كيهان: دو دانش آموز به نام هاي محمد عبيدي و مجتبي دورودگاهي اهل روستاي دورودگاه بخش سعدآباد برازجان به هنگام بازگشت از مدرسه به خانه به وسيله موتورسيكلت با يك دستگاه كاميون برخورد كردند. در اين حادثه محمد جان سپرد و مجتبي به شدت مجروح و روانه بيمارستان شد.

 



اختلاف هووها در برازجان خانه اي را به آتش كشيد

برازجان - خبرنگار كيهان:
اختلاف هووها در برازجان سبب شد تا شوهرشان خانه را به آتش بكشد.
اختلافات دو هوو كه در يك خانه در شهرستان برازجان زندگي مي كردند سبب شد تا آنان به جان هم بيفتند. اين دعوا آنقدر شديد شد كه شوهرشان كنترل خود را از دست داد و اتاق زن جديد خود را به آتش كشيد. اين آتش سوزي سبب شد تا اختلاف اين دو هوو به طور موقت فروكش كند.

 



 160 كشته و 8 مجروح در فرود خونين پرواز امارات- هند

بر اثر خروج يك فروند هواپيماي مسافربري خط هوايي ايراينديا از باند فرودگاه منگور، 160سرنشين آن كشته شدند.
اين هواپيماي مسافربري با 163مسافر و 9 خدمه از دبي عازم بنگلور در جنوب هند بود كه از مسير باند فرودگاه منحرف و آتش گرفت.
هواپيماي بوئينگ 837-800 كه از دوبي عازم بنگلور بود، صبح ديروز به علت نامعلومي دچار سانحه شد. گروه امداد و نجات موفق به خروج اجساد 160سرنشين اين هواپيماي مسافربري از ميان لاشه هاي آن شدند.در اين حادثه 6 يا 8 نفر از سرنشينان به طور معجزه آسايي نجات يافتند. اما ماموران امداد و نجات احتمال مي دهند كه شمار نجات يافتگان بازهم افزايش يابد.
گفتني است در ميان كشته شدگان 19كودك نيز وجود دارد.
گزارش هاي رسيده حاكي از آن است كه خلبان هنگام فرود در هواي باراني موفق به يافتن باند فرودگاه نشده است.

 



خسارات سنگين طوفان به رودباردامغان

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان اعلام كرد: وقوع سيل و طوفان در منطقه رودبار دامغان، خسارات سنگيني را به اين منطقه وارد كرده است.
عباس عليان نژاد در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در دامغان تصريح كرد: سيلاب و طوفان طي دو روز اخير به روستاهاي آستانه، آهوانو و حومه ديباج شهرستان دامغان در بخش هاي مختلف زراعي و باغ ها خسارات سنگيني وارد كرده است.
وي افزود: سيل حدود 50 هكتار از مزارع سيب زميني، حدود 100هكتار از مزارع گندم، حدود يك هكتار از مزارع گوجه فرنگي و حدود دو هكتار از باغ هاي اين مناطق را تخريب كرد.
عليان نژاد اضافه كرد: ميزان خسارات وارده بر اثر وقوع سيل و طوفان در مناطق رودبار دامغان از سوي كارشناسان مديريت جهاد كشاورزي شهرستان دامغان، 20 تا 100درصد اعلام شده است.
وي ادامه داد: در پي وقوع سيل و طوفان در منطقه رودبار دامغان، حدود 580 تن از محصولات كشاورزان اين منطقه از بين رفت و يك هزار و 280هزار ميليون ريال به مزارع و باغ هاي اين مناطق خسارت وارد شده است.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14