(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 خرداد 1389- شماره 19651

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تبليغات سياسي يا تهديد فراگير (يادداشت روز)
ايران در خاورميانه غرب را پشت سر گذاشته است
سفارش (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
مخالفت كوبا با تلاش هاي ضد ايراني واشنگتن
تعويق انتخابات ميان دوره اي مجلس و خبرگان رهبري
اعتراض ايران به فضاسازي سياسي جشنواره كن
رئيس جمهوري فردا به خرمشهر سفر مي كند
نامه ايران درباره بيانيه تهران روز دوشنبه به آژانس تحويل مي شود
پالوده خوري با محاربين، نامه پراكني به علما (خبر ويژه)
اين قدر تيزهوشيم كه نگو داريم سمنو مي پزيم (خبر ويژه)
اوباما دبه كرد تا ثابت كند حرف هايش پوچ است (خبر ويژه)
عكس يادگاري سران فتنه (خبر ويژه)



تبليغات سياسي يا تهديد فراگير (يادداشت روز)

اگر نگاهي به تبليغات سياسي شبكه هاي خبري آمريكا و رژيم صهيونيستي طي حدود دو سال اخير بياندازيم درمي يابيم كه «تهديد بودن ايران» وجه غالب و مشترك اين تبليغات را تشكيل مي دهد. اسرائيل و آمريكا كمتر از «حمله عليه ايران» حرف مي زنند و گاهي هم كه يك مقام نظامي اين دو دولت از عمليات نظامي عليه ايران حرف مي زند، مقامات ديگر يا خود او آن حرف را پس مي گيرند. اما در اين ميان شاهد صدها بار ادعاي آنان درباره «تهديد ايران عليه كشورهاي منطقه و عليه صلح و ثبات بين المللي» هستيم. اين دو سطح از تبليغات سياسي گوياي چه وضعيتي است و چشم انداز آن چيست؟
تبليغات آمريكا و رژيم صهيونيستي طي سال هاي گذشته و به احتمال زياد طي سال هاي آينده بر مبناي يك نظريه سياسي دنبال مي شود كما اينكه ممتد بودن تبليغات سياسي در هر زمينه اي برپايه يك نظريه سياسي قرار دارد. در اين مورد خاص به نظر مي آيد، دولت هاي واشنگتن و تل آويو تبليغات سياسي خود را بر پايه نظريه «تهديد فراگير يك واحد ناهمخوان، به فراگير معرفي كردن تهديد آن واحد نيازمند است» استوار كرده اند. ايران در شرايط گذشته و حال به هيچ وجه «تهديد فراگير»- يا حتي تهديد غيرفراگير- عليه صلح و ثبات بين المللي تلقي نشده و تبليغات فراوان سياسي نتوانسته اين ادعا را جا بياندازد و از اين رو هر زمان كه بعضي از مخالفان ايران- نظير آمريكا، ناتو و رژيم صهيونيستي- از احتمال حمله نظامي عليه ايران سخن گفته اند، بلافاصله موجي از مخالفت دولت ها و ملت ها عليه آن به پا خاسته است. در اين بين حتي روساي دولت هايي نظير مصر و عربستان كه كاملا با اقتدار ايران مخالف بوده و مانع تراشي بر سر راه پيشرفت ايران را مطلوب قلمداد مي كنند به تهديدكنندگان اندرز داده اند كه نشانه اي از اين كه ايران تهديدي عليه صلح و امنيت جهاني است به چشم نمي خورد و نيز همين ها به مقامات نظامي آمريكا هشدار داده اند كه هرگونه تهديد عليه ايران، خاورميانه را به آتشي يكپارچه عليه غرب و دولت هاي همگرا با آن تبديل مي كند.
بر اين اساس به نظر مي آيد كه آمريكايي ها و صهيونيست ها به صلاح ديده اند كه مدتي- احيانا بين 3 تا 5 سال- از تهديد عليه ايران حرف نزنند و تبليغات خود را روي «تهديد ايران عليه ديگران» متمركز نمايند. بر اين اساس آنان روي پيشرفت هاي مختلف ايران- بخصوص پيشرفت در حوزه نظامي- تمركز كرده و آن را نشانه اي دال بر تهديدآميز بودن ايران معرفي كرده اند. همين چند روز پيش رئيس دوره اي ناتو با صراحت اعلام كرد كه: «ما نيازمند تجديدنظر در اهداف و ساختار ناتو هستيم تا بتوانيم به تهديداتي كه فراتر از حيطه جغرافيايي ناتو ما را دربر گرفته است، پاسخ دهيم.» وي به طور خاص به توانايي هاي موشكي ايران اشاره كرد و خواهان مقابله ناتو با اين توانايي ها شد.
واقعيت اين است كه ايران از نظر دانش جنگي و صنعت نظامي به پيشرفت هاي فراوان و حيرت انگيزي دست يافته است كه اين خودكفايي نظامي در چرخه استقلال كشور جايگاه برجسته و حتي بي بديل دارد ولي آيا ايران از نظر جنگ افزار نظامي و معادلات متعارف جنگي تهديدي عليه ناتو -قدرتمندترين پيمان نظامي دنيا- محسوب مي شود؟ پاسخ اين سأال دشوار نيست. البته اين در جايي است كه سخن از هماوردي جنگ افزار و نه جنگ باشد صد البته ايران در صورتي كه مورد تهديد قرار گيرد قادر است حمله ناتو را هم ناكام بگذارد و ماشين جنگي آن را از كار بياندازد ولي در اينجا سخن از اقدام آفندي است نه پدافندي.
در واقع آنچه دبيركل جديد سازمان پيمان نظامي آتلانتيك -ناتو- مطرح مي كند برپايه ايران هراسي استوار است و نه هراس واقعي از ايران. بله ما غرب را تهديد مي كنيم اما نه تهديد نظامي. ما از نظر انساني و معنوي براي ملحدين غرب و شرق يك تهديد جدي هستيم و اين را كتمان هم نمي كنيم. حضرت امام خميني-ره- و حضرت آيت الله العظمي خامنه اي- دامت بركاته- بارها بر اينكه ما درصدد دگرگون كردن معادلات بين المللي هستيم، تاكيد كرده اند ولي اين با وارونه نمايي دبيركل جديد ناتو و ديگران تفاوت اساسي دارد. آنچه دبيركل ناتو و دولت باراك اوباما دنبال مي كنند نوعي انحراف در افكارعمومي است. آنان مي دانند كه در هماوردي معنوي ملت هاي شرق و غرب، ايران را تحسين مي نمايند و معتقدند غرب كاپيتال يا حتي غرب مسيحي قادر به رويارويي با پيام هاي وحياني ايران نيست. پيامي كه اگر پاي دفاع نظامي از آن در ميان باشد نيز، ايران اسلامي توان فراواني براي حضور در آن آوردگاه خواهد داشت و در جنگ 8 ساله تجربه اي موفق از آن را ارائه داده است.
تمركز غرب روي قدرت مادي ايران گاهي با ناشي گري پاره اي از مسئولين ايراني هم مواجه مي شود تبليغ نوعي «شوونيسم ايراني»، «باستان گرايي» و «ايران گرايي غيرديني» دقيقاً در راستاي همان تبليغات سياسي انجام مي شود- بدون آنكه عالمانه و عامدانه باشد- اين تبليغات ايران گرايانه ما را از حوزه اسلامي، عربي، آفريقايي و ... جدا مي كند و نوعي دل زدگي را در سطح وسيعي از مردم دنيا به وجود مي آورد. ايران وقتي از اسلام و مبارزه با استيلاي غرب حرف مي زند در دنيا مي درخشد و آرمان آن آرمان جهاني تلقي مي شود وقتي تبليغات از جنبه اسلامي و ضد آمريكايي به تبليغاتي ايراني تبديل مي شود حتي نمي تواند «فارسي زبانان» را نيز جذب كند چرا كه همه فارسي زبان ها امروز در چارچوب مفهومي به نام «ايران» نمي گنجند. خداوند بر درجات حضرت امام خميني-قدس سره- بيافزايد كه با هوشياري فراواني از «جهان مستضعفين» و «جهان اسلام» سخن مي گفتند و از مسئولين مي خواستند اين دو را اساس سياست خارجي كشور قرار دهند.
تبليغات آمريكايي ها و صهيونيست ها براي تهديدآميز معرفي كردن ايران بسياري از اقدامات اين دولت ها عليه منافع ملي خود را توجيه مي كند. آنان با تمركز روي تهديد فراگير ايران و يا اسلام گرايي، سياست هاي مهارگرايانه عليه شهروندان خود را توجيه مي كنند و از اين طريق تلاش مي كنند كه آنان را با سياست هاي دولت همراه نمايند. خبرهاي درون سرزمين هاي اشغالي 1948 بيانگر آن است كه اسرائيلي ها دائماً از امكان استفاده ايران و حزب الله لبنان از بمب اتمي عليه ساكنان سرزمين هاي اشغالي سخن گفته و از آنان مي خواهند براي خنثي كردن تلاش هاي ايران، سياست هاي محدود كننده دولت را داوطلبانه پذيرا شوند.
نكته مهم ديگر در تبليغات آمريكايي- صهيونيستي اين است كه در محيط منطقه اي، ايران يك «مداخله گر» ديده شود نه يك دولت «مشاركت جو» در نقطه مقابل، آنان تلاش مي كنند تا آمريكا و رژيم صهيونيستي مشاركت جو ديده شوند نه مداخله گر و حال آنكه اشغال نظامي كشورها از سوي آمريكا و توسل به دو جنگ در سالهاي اخير از سوي اسرائيل، كاملاً خلاف اين تبليغات را نشان مي دهد ولي به هر حال تبليغات سياسي آنان از يك چنين روندي حكايت مي كند. ما بايد ضمن تعقيب جدي منافع ايران در سطح منطقه اي، تلاش همگرايانه و مشاركت جويانه ايران كه توأم با به رسميت شناختن منافع و حقوق ديگران است را برجسته نمائيم واقعيت هم اين است كه ايران امنيت هر كشوري در منطقه را امنيت كشورهاي ديگر مي داند و سياست هاي خود را بر مبناي تقويت امنيت منطقه اي استوار كرده است.
ما در تبليغات خنثي كننده بايد روي جنبه هاي اساسي استراتژي آمريكا و اسرائيل تمركز كنيم واقعيت اين است كه اسرائيل و آمريكا 1- اختلاف سازند و يك چالش مهم بر سر راه «وحدت» منطقه اي مي باشند 2- رفتاري غير دمكراتيك و فرقه گرا در منطقه دارند و يك چالش مهم بر سر راه «نظم» منطقه اي مي باشند 3- اهرم فشار هستند و يك چالش مهم بر سر راه «استقلال» كشورهاي منطقه مي باشند 4- زبان آنان زور است و يك چالش بر سر راه «توانايي» داخلي كشورهاي منطقه مي باشند.
البته در مجموع به نظر مي آيد، نتيجه آني و حتي آتي تبليغات سياسي آمريكا و صهيونيسم عليه ايران، وقوع يك جنگ نباشد چرا كه سياست هايي منتهي به وقوع جنگ مي شوند كه دو طرف چنين انتهايي را پذيرا باشند. ايران طبعاً سياست هايي را دنبال مي كند كه چالش امنيتي را در سطح منطقه كاهش دهد ولي نبايد فراموش كرد كه براي آنكه جنگي درنگيرد نبايد از جنگ فرار كرد بلكه بايد توان خنثي كردن ايده هاي ناظر به جنگ را به نمايش گذاشت.
ما مي دانيم كه تهديد واقعي ايران اساساً امكان پذير نيست و غرب براي فكر كردن درباره يك جنگ جديد موانع و دشواري هاي فراواني را پيش روي دارد. روابط فعال منطقه اي ايران بخصوص در حوزه عربي و عمق استراتژيك ايران در عرصه بين المللي از جمله موانع اساسي غرب در اين راه مي باشند.
سعدالله زارعي

 



گزارش رسمي كميته اطلاعاتي پارلمان فرانسه ؛
ايران در خاورميانه غرب را پشت سر گذاشته است

سرويس سياسي -
مجلس ملي فرانسه طي گزارشي بر نقش آفريني و توانمندي ايران هسته اي در معادلات منطقه اي تاكيد كرد.
بنا بر اطلاعات دريافتي كيهان اين گزارش كه در نوامبر 2009 در نشست كميسيون روابط خارجي و اطلاعاتي مجلس ملي فرانسه درباره چالش هاي ژئواستراتژيك اشاعه سلاح هاي كشتار جمعي به تصويب رسيده است در خصوص ايران تاكيد مي كند: ايران پرجمعيت ترين كشور خاورميانه است كه در بالاترين سطح آموزش عالي و همچنين بيشترين تسلط بر فناوري هاي دقيق روز قرار دارد. ايران در عين حال كه مثل همه كشورها گاهي مشكلات اقتصادي دارد از منابع مالي مهمي برخوردار است كه آن را نسبت به بسياري از رقيبان منطقه اي و فرامنطقه اي اش برتري مي بخشد.
اين گزارش مي افزايد: تهران چه در بحث آشتي بين گروه هاي لبناني و چه در بحث تاثيرگذاري بر حزب الله و حماس و امور داخلي عراق به عنوان داوري قدرتمند در بسياري از درگيري ها نقش آفريني كرده است.
اين گزارش اضافه مي كند: ايران به دليل برخورداري از امكانات مالي و توانايي آموزش و تجهيز و با توجه به جمعيت فراوان مسلمانان شيعي و انقلابي در منطقه مي تواند در صورت لزوم در منطقه و حتي در افغانستان به قدرت نمايي بپردازد.
گزارش مجلس فرانسه در ادامه به گفت وگوي نويسندگان خود با يكي از مقام هاي بلندپايه دولت عربستان اشاره مي كند و مي نويسد: «مدير امور سياسي وزارت امورخارجه عربستان قبول دارد كه بعد از اين نفوذ تهران در عراق براي حل مسائل اساسي و حاشيه اي و اساسا در ميان جوامع و كشورهاي عربي و همچنين امور قبيله اي اهل تسنن از نفوذ رياض و هر كشور ديگري در منطقه در آن كشور بيشتر خواهد بود.»
اين گزارش سپس با نفي افسانه هاي رايج ايران هراسانه در مورد روابط ايران با همسايگانش مي نويسد: به جز چند جزيره در خليج فارس كه ايران درباره تملك آنها با امارات متحده عربي بحث دارد ايران هيچ درگيري عمده اي با كشورهاي همسايه خود ندارد.
اين گزارش مي افزايد: اين كشورها با وجود آنكه يك خاورميانه غيرهسته اي را ترجيح مي دهند مي دانند اساسا از سوي برنامه هسته اي ايران تهديد نمي شوند چرا كه آنها به خوبي به خاطر دارند كه تنها كشور داراي سلاح هسته اي در خاورميانه نه ايران و نه يك كشور عربي بلكه اسرائيل است در حالي كه آنها سال هاست با ايران روابط تجاري دارند.
اين گزارش تصريح مي كند: برنامه هسته اي ايران، اگر بتواند به اهداف خود برسد مي تواند تعادل منطقه اي را تغيير بدهد. آن هم در شرايطي خاص و متاثر از وضعيت عراق و دشواري هاي كار ناتو در افغانستان و نبود يك چشم انداز روشن از حل مناقشه اسرائيلي فلسطيني. به اين ترتيب مي توان گفت چشم انداز نفوذ ايران در منطقه كاملا روشن است.

 



سفارش (گفت و شنود)

گفت: گروهك موسوم به ملي مذهبي به طور مشروط از بيانيه هسته اي تهران حمايت كرده است!
گفتم: مرد حسابي! اين حيوونكي ها نه سر پيازند و نه ته پياز. آخه مورچه خودش چي هست كه كله پاچه اش باشه؟!
گفت: ملي مذهبي كه هستند!
گفتم: اگر ملي بودند كه در دوران جنگ براي اداره استخبارات ارتش صدام جاسوسي نمي كردند و اگر مذهبي بودند كه با اسرائيل فالوده نمي خوردند!
گفت: ولي خودشون ادعا مي كنند كه نقش مأثري در مسائل كشور دارند!
گفتم: يارو مي گفت من با يكي از سياستمداران برجسته مذاكره و او به من سفارش مهمي كرده است. پرسيدند چه سفارشي؟! گفت؛ يك روز بيرون اتاق جلسه ايستاده بودم كه آن سياستمدار معروف مرا ديد و با دو لب خودش به من گفت؛ برو گمشو مرتيكه! ديگه اينجا پيدات نشه!

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ صدور بيانيه تهران در حاشيه نشست گروه 15در ايران اسلامي تمام معادلات شيطان بزرگ را به هم ريخت بطوري كه در صفحه شطرنج مات و مبهوت شدند. اين اقتدار و ابتكار سياسي از جانب دولت عزتي بزرگ براي ملت قهرمان ايران اسلامي است و آن را مديون و مرهون شهدايي مي دانيم كه در ايام فاطميه با ذكر يا زهراء بر دوش امت اسلامي تشييع شدند تا روشني بخش ادامه مسير انقلاب باشند.
محمودي
¤ بيانيه سه جانبه تهران، ضربه اي بزرگ به نظام سلطه و امپرياليست بود.
رضا غنجي
¤ صبر و سكوت در مقابل سران فتنه، نتيجه اش حمايت فتنه گران از تروريست ها شد. مطمئناً اگر اين مماشات ادامه يابد، نتايج تلخ تري هم در پي خواهد داشت.
سليمان بلغار
¤ آيت الله آملي لاريجاني رياست محترم قوه قضائيه هر از چند گاه در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادي مصاحبه مي كنند و خبر از قاطعيت دستگاه قضا در اين مورد مي دهند ولي در عمل هيچ اتفاقي نمي افتد. آنچه اتفاق نمي افتد و مردم را رنج مي دهد مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي در عمل است.
اسراء
¤ آقاياني كه با هدف حفظ قدرت از كيسه ملت ، اموال دانشگاه آزاد را وقف مي كنند چرا اين كار را با اموال و دارايي خودشان انجام نمي دهند كه تا حدودي باور شود دركارشان صداقت وجود دارد.
قاسمي از رودسر
¤ مدتي است كه از سوي وزارت مسكن اعلام گرديده وام مسكن روستايي 10ميليون تومان شده است و شامل پرونده هاي سال قبل نيز مي شود. ولي بنويسيد هر چه مراجعه مي كنيم جواب درست و حسابي نمي دهند خلاصه سرگردان شده ايم.
شكيبا از بهبهان
¤ وقتي اكثر وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي همان كارمندان بازنشسته را مجدداً دعوت به كار مي كنند بايد بيكار شدن جوانان را نتيجه همين سوءمديريت دانست كه مسئولين با دست خودشان براي كشور مشكل درست مي كنند. از مقامات مسئول درخواست داريم به كارگيري كارمندان بازنشسته را در سازمان هاي دولتي ممنوع كنند و جوانان بيكار را نجات بدهند.
علي واحد
¤ كالا برگ مخصوص برنج را كه سالي يك بار اعلام مي كنند. از اعلام كالابرگ روغن هم كه خبري نيست حداقل كالابرگ جديد براي قند و شكر اعلام كنند كه ذائقه مردم شيرين بشود.
زماني
¤ مدير دبستاني واقع در منطقه 17آموزش و پرورش براي جشن پايان سال كلاس اولي ها دانش آموزان را مجبور كرده كه حتماً با زدن پاپيون در مراسم جشن شركت كنند. با مدير مدرسه تماس گرفتم و گفتم پاپيون در فرهنگ ما ايرانيان جايي ندارد. با جسارت جواب داد اگر معلمي كراوات هم بزند از ديد ما اشكالي ندارد چه برسد به پاپيون! آيا مسئولين ما از عملكرد زيرمجموعه هاي خود اطلاع دارند يا خير؟
ايوبي
كيهان: نام مدرسه موردنظر نزد روزنامه محفوظ است.
¤ چرا حقوق كارمندان امسال افزايش نيافته است؟
يك شهروند
¤ سال قبل براي خريد يك دستگاه خودروي مينياتور پول پرداختم، اما به رغم گذشت موعد مقرر، هنوز تحويل داده نشده است.
يك شهروند
¤ چرا پرداخت مابه التفاوت يكسان سازي حقوق بازنشستگان قبل از سال 79 كه به صورت قانون درآمده، به دست فراموشي سپرده شده است. اين بازنشسته ها چشم انتظارند.
حسين شكري
¤ يك دستگاه ماشين لباسشويي... از فروشگاه فرهنگيان خريداري كرديم كه پس از حدود 4 ماه خراب شد. اما نه خود شركت مذكور و نه ساير تعميركنندگان نتوانستند آن را تعمير كنند. ولي اين شركت حاضر به تعويض دستگاه و يا پس دادن پول آن نيست.
يك بازنشسته آموزش و پرورش
كيهان: نام شركت مزبور نزد روزنامه محفوظ است.
¤ صاحب يكي از اتوبوس هاي ريالي خصوصي شهر تهران هستم. هنوز چند ماهي بيشتر از خريد اين اتوبوس نمي گذرد كه نقص فني پيدا كرده و دو ماه تمام در تعميرگاه مانده است. گارانتي معناي واقعي خودش را از دست داده مضاف بر اينكه در اين دو ماه بيكاري هيچ درآمدي نداشته ام.
يك راننده اتوبوس خصوصي
¤ اعضاء محترم شوراي شهر و مسئولين شركت واحد پاسخ بدهند علت افزايش هزينه سفر با اتوبوس هاي تندرو آزادي- پايانه خاوران از يك قطعه بليت به 4 قطعه چيست. توجه داشته باشند كه اكثر ساكنين جنوب شهر تهران از اقشار ضعيف و كم درآمد جامعه هستند.
حيدري
¤ بازي واليبال ايران و چين را كه از تلويزيون تماشا كردم لباس ورزشكاران چيني را خيلي مناسب ديدم تا لباس ورزشكاران خودمان! چرا بايد چنين چيزي را شاهد باشيم و تاسف بخوريم.
رزاقي
¤ اگر چنانچه در زمان بندي مسابقات حساس فوتبال كشور به گونه اي برنامه ريزي شود كه بازي ها قبل از تاريكي شب به پايان برسد عده قليل اراذل و اوباش نمي توانند فرصت پيدا كنند و به بيت المال خسارت بزنند.
يك تلفن
¤ پروژه پل ورودي شهر همدان كه از سال 86 كلنگ خورد، بعد ازگذشت سه سال فقط ده درصد پيشرفت داشته است. در حال حاضر در اين محدوده از شهر شاهد ترافيك سنگين همه روزه هستيم و موقع بارندگي و آب گرفتگي مصيبت ما چند برابر مي شود.
حسيني

 



مخالفت كوبا با تلاش هاي ضد ايراني واشنگتن

سفير و معاون نمايندگي كوبا در سازمان ملل متحد گفت: هاوانا از تلاش ديپلماتيك برزيل و تركيه حمايت مي كند و مخالف تلاش ضد ايراني واشنگتن است.
«رودولفو بنيتزورسن» در گفت وگو با ايرنا در سازمان ملل گفت: ما از هرگامي كه مشوق راه حل ديپلماتيك باشد استقبال مي كنيم و هاوانا از پيش نويس قطعنامه تحريمي كه (در شوراي امنيت) توزيع شد حمايت نمي كند بلكه معتقد است اين اقدام راه حل مناسبي براي موضوع ايران نيست.
ورسن افزود: ما از تلاش هاي ديپلماتيك برزيل و تركيه در پرونده ايران حمايت مي كنيم و به نظر من بسيار مهم است تا همه با دقت به هر آنچه كه رخ داده نگاه كنند و آن وقت در اين مورد تصميم بگيرند.
معاون نمايندگي كوبا در سازمان ملل اظهار داشت، ما فكر نمي كنيم كه تحريم هاي جديد عليه ايران مفيد واقع شود و به بانيان آن براي رسيدن به يك راه حل كمك كند.

 



سخنگوي شوراي نگهبان خبر داد
تعويق انتخابات ميان دوره اي مجلس و خبرگان رهبري

¤ هماهنگي ها از قلب مراسم تا همه مرزهاي ايران صورت گرفته است و امسال شاهد اعلام آمادگي براي حضور بي نظير مردم بوده ايم.
¤ تاكنون بيش از 5 ميليون نفر براي حضور در مراسم اعلام آمادگي كرده اند اما به دليل محدوديت هايي كه در حوزه حمل و نقل زائرين و فضاي موجود وجود دارد اين مراسم با حداقل 2 ميليون نفر كه به تاييد ستاد مركزي سالگرد ارتحال امام هم رسيده است برگزار مي شود.
كدخدايي با تاكيد بر اينكه ما تابع قانون هستيم گفت: چنانچه اين تجميع در مجمع تشخيص مصلحت تدوين شده و به تاييد مقام معظم رهبري برسد ما نيز زمان انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در 4 حوزه و مجلس خبرگان رهبري در دو حوزه را به تعويق مي اندازيم.
طرح استخدام  معلمان حق التدريسي مغاير اصل 75
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به بررسي مصوبات مجلس گفت: مصوبه مجلس درباره طرح دوفوريتي تعيين تكليف استخدامي معلمان حق التدريسي در شوراي نگهبان مورد بحث قرار گرفت كه ماده 15 آن به جهت اينكه به افزايش هزينه عمومي مي انجامد و طريق تامين آن معلوم نشده است لذا مغاير اصل 75 قانون اساسي شناخته شد.
اصل 75 قانون اساسي تصريح دارد كه تمامي طرح هايي كه در مجلس تصويب مي شود بايد بار مالي آن مشخص شده باشد.
در عين حال كدخدايي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه مدعي بود وزير آموزش و پرورش با بار مالي طرح استخدام معلمان حق التدريسي موافقت كرده است گفت: دولت بايد موافقت خود را با بار مالي اين طرح به صورت مكتوب در آن ذكر كند و اظهارات شفاهي براي اعضاي شوراي نگهبان ملاك نيست و در طرح دوفوريتي فوق اشاره اي به موافقت دولت در رابطه با بار مالي آن نشده است.
درباره دانشگاه آزاد مصوبه اي نداشتيم
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا شوراي نگهبان با طرح وقف اموال دانشگاه آزاد موافقت مي كند يا خير؟ اظهار داشت: هنوز مصوبه اي از سوي مجلس شوراي اسلامي در اين رابطه به شوراي نگهبان ارسال نشده است.
خاطر نشان مي شود به اعتقاد كارشناسان امور مجلس طرح وقف اموال دانشگاه آزاد در صورت تصويب نهايي در مجلس با نظر منفي شوراي نگهبان مواجه خواهد شد زيرا اين طرح اولا مغاير شرع است چون وقف اموال در شرايطي شرعي است كه اموال مذكور در ملكيت مالك باشد بنابراين با توجه به اينكه اموال دانشگاه آزاد از خزانه بيت المال و مردم تامين شده است بنابراين رئيس دانشگاه آزاد مالك اين اموال نيست كه بخواهد آنها را وقف كند.
ثانيا طرح وقف اموال دانشگاه آزاد مغاير قانون اساسي است چون پيش از ورود مجلس به اين طرح، شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه جامعي درباره دانشگاه آزاد داشته اما مسئولان دانشگاه آزاد تلاش مي كنند با دور زدن قانون مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي را اجرا نكنند.
گفتني است هفته پيش حاميان جاسبي در مجلس به ويژه عباسپور (برادر زن وي) با لابي خود توانستند يك فوريت طرح وقف اموال دانشگاه آزاد را تصويب كنند.
اين اقدام مجلس با اعتراض گسترده افكار عمومي به ويژه دانشجويان سراسر كشور روبرو شده است.

 



اعتراض ايران به فضاسازي سياسي جشنواره كن

گروه ادب و هنر-
معاونت سينمايي وزارت ارشاد نسبت به فضاسازي سياسي عليه ايران در جشنواره فيلم كن فرانسه اعتراض كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، جشنواره كن، وابسته به دولت استعمارگر و جنگ طلب فرانسه، امسال هم مثل سال هاي گذشته رويكردي ضد ايراني را در پيش گرفت. به طوري كه در اقدامي مداخله جويانه، از جعفر پناهي كه به دلائل امنيتي در زندان به سر مي برد حمايت نمود.
براساس اين گزارش معاونت سينمايي ايران نيز نسبت به اين اتفاق واكنش نشان داد و در نامه اي به دبير جشنواره فيلم كن اعتراض خود را نشان داد.
متن نامه به شرح ذيل است: جاي تاسف دارد كه اظهار كنم جنجال هاي 2 روز گذشته درباره پرونده قضايي آقاي پناهي اغراق آميز و سناريويي از قبل طراحي شده بود. بايد به اطلاع برسانم پيرو تلاش هايي كه داشته ايم مراحل دادرسي پرونده آقاي پناهي به پايان رسيده و اميد زيادي است كه به زودي آزاد شود.
شمقدري، با اشاره به اين كه دور جديدي براي سينماي ايران آغاز شده است، افزود:
سينماگران ايراني مي توانند در چارچوب آزادي و قانون به فعاليت هاي خود بپردازند، و در عين حال تاكيد مي كنم نبايد بگذاريم اخبار دروغ و فريب كاري برخي ها مانع همكاري ما در آينده شود.
بنابراين گزارش، در نشست مطبوعاتي فيلم كيارستمي در جشنواره كن، سناريويي از قبل طراحي شده براي فضاسازي سياسي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به اجرا درآمد كه در آن به جاي پرداختن به ساخته كيارستمي موضوع دستگيري آقاي جعفر پناهي مطرح شد كه اين امر، دلخوري و غافلگيري كيارستمي را نيز به همراه داشت.
در اين جلسه زماني كه از كيارستمي درباره علت دستگيري پناهي سوال شد، وي پاسخ دادكه خبر دارم قرار است به زودي آزاد شود، در اين لحظه يك زن خبرنگار ايراني برخاسته و در ميان جمع با حالتي تأثربرانگيز اعلام كرد: هم اكنون با تماس تلفني كه برقرار كردم خبر دارم كه پناهي اعتصاب غذا كرده است و دختر او را در مقابلش كتك زده اند و اين سخنان با گريه يك بازيگر حاضر در اين نشست نيز همراه شد. كه ضمن ايجاد فضايي تأثربرانگيز و فريب كارانه كيارستمي را نيز در غافلگيري قرار داد.

 



رئيس جمهوري فردا به خرمشهر سفر مي كند

رئيس مجمع نمايندگان خوزستان گفت: رئيس جمهور سوم خردادماه جاري براي شركت در آيين هاي ويژه آزادسازي خرمشهر و افتتاح چند پروژه به اين شهر سفر مي كند.
مصطفي مطورزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: رئيس جمهور در روز سوم خرداد ماه جاري علاوه بر ديدار مردمي با شهروندان خرمشهري چند طرح را در اين شهر افتتاح مي كند.
وي تصفيه خانه خرمشهر و طرح آبرساني غدير را از جمله پروژه هايي ذكر كرد كه قرار است با حضور رئيس جمهور در خرمشهر به بهره برداري برسند.
نماينده مردم خرمشهر در مجلس خاطرنشان كرد: اجراي طرح انتقال آب كرخه به خرمشهر موسوم به طرح غدير يكي از مهم ترين اقدامات دولت نهم و دهم است.
وي تصريح كرد: با بهره برداري از پروژه آبرساني غدير مشكل ديرينه مردم آبادان و خرمشهر در خصوص آب آشاميدني به شكل جدي رفع خواهد شد.
رئيس مجمع نمايندگان خوزستان اظهار داشت: تصفيه خانه آب خرمشهر نيز يكي از طرح هاي بسيار عظيمي است كه با اجراي كامل فازهاي آن شاهد حل مشكل افت فشار در مناطق مختلف شهر خرمشهر خواهيم بود.
مطورزاده گفت: اميدواريم با حضور رئيس جمهور براي حل برخي موانع توسعه اقتصادي و صنعتي خرمشهر چاره انديشي شود.

 



نامه ايران درباره بيانيه تهران روز دوشنبه به آژانس تحويل مي شود

دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي اعلام كرد كه نامه رسمي ايران در خصوص بيانيه تهران روز دوشنبه (فردا) به مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي تحويل خواهد شد.
اين دبيرخانه در اطلاعيه اي تصريح كرد: پيرو بيانيه مشترك ايران، تركيه و برزيل، نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي رسماً آمادگي ايران را براي تسليم نامه كشورمان به مديركل آژانس طبق بند 6 بيانيه تهران به آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرده است.
اين اطلاعيه مي افزايد: بنا به اعلام رسمي دفتر مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به نمايندگي دائمي جمهوري اسلامي ايران در وين، زمان ملاقات نماينده دائم كشورمان با مديركل آژانس براي تسليم نامه مزبور روز دوشنبه سوم خردادماه خواهد بود.
در اين ديدار نمايندگان كشورهاي تركيه و برزيل نيز نماينده جمهوري اسلامي ايران را همراهي خواهند كرد.
برزيل: نامه ايران به آژانس منجر به پيشرفت مذاكرات هسته اي مي شود
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «سلسو آموريم» اعلام كرد كه نامه ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي كه تاييدي بر معاهده تبادل سوخت هسته اي در خاك تركيه است منجر به پيشرفت مذاكرات درباره برنامه هسته اي تهران مي شود.
وي تصريح كرد: ما فكر مي كنيم كه توافقنامه خود منجر به كاهش تنش ها مي شود. اما فكر مي كنم روزي كه نامه تحويل آژانس بين المللي انرژي اتمي شود، در مذاكرات ]درباره برنامه هسته اي ايران[پيشرفت هايي حاصل خواهد شد.

 



پالوده خوري با محاربين، نامه پراكني به علما (خبر ويژه)

ارگان گروهك منحله «فدائيان خلق» جانبداري علني سران فتنه از عناصر محارب و تروريست اعدام شده را «گشايش تازه در راه اتحاد با موسوي و كروبي» ارزيابي كرد. اين در حالي است كه همين رسانه، علناً به اصل اسلام و شعار «الله اكبر» فحاشي و اهانت كرد.
سايت اخبار روز كه توسط سران ورشكسته گروهك مذكور و به سبك «چپ هاي آمريكايي» اداره مي شود، بيانيه اين گروهك را منتشر كرد كه در آن تاكيد شده آقايان موسوي و كروبي با اعتراض به اعدام افرادي كه محارب و برانداز معرفي شده اند، صريح تر از قبل به گذر از خط قرمز نظام روي آورده اند، رويكردي كه طبعاً شفافيت و استحكام نسبي بيشتر از اين را نيازمند است(!) برآوردهاي اخير اين دو، گامي به جلو در جنبشي كه پيروزي آن در گرو تفاهم نيروهاي سكولار و غيرسكولار است. اين فرصتي گرانقدر براي اپوزيسيون است كه به آساني به دست نمي آيد. خواست لغو اعدام، تعرض به اساس نظام است.
ارگان گروهك فدائيان خلق كه سران آن نظير فرخ نگهدار و علي كشتگر جذب حلقه هاي ماسوني نظير حلقه لندن (زوج مهاجراني- محسن كديور) و رسانه هاي آمريكايي و انگليسي نظير راديو فردا و بي بي سي شده اند، در مقاله ديگر به شعار الله اكبر تاخت و تاكيد كرد با شعار الله اكبر نمي توان با رژيم مقابله كرد و هراس در دل آن انداخت. چون اين رژيم خود حافظ الله اكبر است و عامل نهادينه ساختن آن در شعور و آگاهي مردم.
ارگان اين گروهك ملحد و آمريكايي سپس، اسلام و رسالت و شعار الله اكبر را افسانه خواند و به ساحت پيامبر اعظم(ص) جسارت كرد. اين رسانه گروهكي طرفدار كروبي و موسوي، به تبعيت از منطق كساني چون سروش، اسلام و «الله» را -نعوذبالله- ساخته و خلق شده از سوي پيامبر كه قرن ها به واسطه امامت و فقاهت ادامه پيدا كرده، معرفي نمود و در پايان نوشت: شايد سبزها در تاريكي شب مبادرت به فرياد الله اكبر مي كردند كه در درونشان شهامت را بيدار كند اما مشكل اين است كه همين احساسات را در طرف مقابل فعال كرد و سوال اين است كه چگونه با الله اكبر مي توان به جنگ الله اكبر رفت. بايد دين انسان ستيز را رها كنيم.
آنچه در اين ميان جالب توجه است مشي فريبكارانه -البته به سبك كبك- امثال كروبي و موسوي و خاتمي است. به عنوان مثال كروبي همزمان با دفاع از تروريست هاي آدم كش و شرور و مراوده با گروهك هاي ضد امام و اسلام، نامه اي سراسر مغالطه خطاب به آيت الله موسوي اردبيلي نوشت و ضمن تظاهر به خط امام، به تخريب حضرت امام پرداخت.
كروبي در اين نامه بي آن كه به شعار منافقانه جمهوري ايراني در برابر جمهوري اسلامي و نيز نقض استقلال به واسطه باز كردن پاي بيگانگان به كشور اشاره كند، نوشت: مهمترين رهاورد انقلاب شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي بود اما متاسفانه برخلاف مشي بنيانگذار نظام، با سلب آزادي هاي مشروع شهروندان و ايجاد جو امنيتي و پليسي، آرامش از جامعه سلب شده است. متاسفانه نمايندگان مجلس- به جز گروهي اندك- با توجه به ساز و كارهاي فرمايشي شدن انتخابات توسط شوراي نگهبان، به عنوان وكيل الدوله و نماينده نهادهاي نظامي و امنيتي نقش موثري را ايفا مي نمايند و قوه قضائيه هم به عنوان ابزار حاكميت و نهادهاي امنيتي و نظامي تبديل شده است.
مغالطه كروبي در حالي است كه حزب وي جداي از ائتلاف اصلاح طلبان حامي خاتمي در انتخابات مجلس هشتم فهرست مستقل و بلندبالايي را به مردم عرضه كرد كه به ويژه در تهران با بي اقبالي و بي اعتمادي مطلق مردم مواجه شد و شخص خود وي نيز در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته حتي از آراي باطله عقب ماند و به جاي بازنگري دلايل بي اعتمادي مردم- كه ريشه در آلودگي هاي اقتصادي و سياسي داشت- دست به دامن اشرار و جنايتكاران حرفه اي شد و پس از ناكامي در پروژه تقلب و آشوب، به سقوط بيشتر رو كرد و مدعي تجاوز به بازداشت شدگان شد كه رسوايي بزرگ تري را براي او به ارمغان آورد.
كروبي در نامه خود به آيت الله موسوي اردبيلي به اعدام گروهي از منافقين محارب در سال 67 اشاره كرد و با وجود آگاهي از اطلاع كامل آيت الله موسوي اردبيلي از موضع قاطع حضرت امام مدعي شد: هيچ گاه ريز آن قضايا بررسي نشده و چرايي آن مشخص نيست و معلوم نيست امام تا چه اندازه در اين ماجرا دخالت داشته اند(!)
شايان ذكر است در جريان فتنه و آشوب سال گذشته سازمان هاي تروريستي منافقين، ريگي، پژاك و تندر در كنار گروهك هاي سلطنت طلب، نهضت آزادي، جبهه ملي و باند مهدي هاشمي معدوم (همه دشمنان خوني حضرت امام و آرمان هاي ايشان) در قول و عمل از كروبي و موسوي و خاتمي حمايت كردند و از آدم كشي، آتش افروزي، تخريب اموال عمومي و خصوصي، بمب گذاري و ارعاب و ترور مضايقه نكردند.

 



اين قدر تيزهوشيم كه نگو داريم سمنو مي پزيم (خبر ويژه)

يك عضو گروهك ملي- مذهبي براي بازسازي روحيه از دست رفته آشوبگران مدعي شد جنبش مانند پختن سمنو است و به اين زودي جواب نمي دهد.
تقي رحماني در گفت وگو با راديو زمانه اظهار داشت: جنبش سبز جنبشي نيست كه بخواهد امروز و فردا جواب بدهد بلكه مثل پختن سمنو است. وي درباره روزمرگي فتنه گران گفت: نگاه هاي زود و سريع جواب نداده است.
با وجود رفتار خشونت آميز، ساختارشكنانه و البته هيجان زده فتنه گران تا همين اواخر، رحماني مدعي شد جنبش به مرزبندي قاطع و تند با حاكميت نرسيده و يكباره خواستار سرنگوني نشده كه اين از تيزهوشي آن است(!) و البته اين كه به اصل سرنگوني اعتقاد داشته باشد يا نداشته باشد مسئله ديگري است. در 22 بهمن 1360، حكومت تمام مخالفين را حذف كرد و من خودم آن زمان در زندان بودم و تجربه تلخي از آن دوران دارم. امروز اين جنبش سلامت خود را حفظ كرده ولي به مشكل افتاده است. مثلاً جبهه تشكيل نداده، حزب تشكيل نداده چون آينده مشخصي نداشت و احزاب به جان هم مي افتادند و مشكل ايجاد مي كردند. همه گير نيست. چند ايراد هم به جنبش وارد است؛ نداشتن افق، نداشتن چشم انداز مناسب و نداشتن منشور.
وي توضيح نداد كه پس فتنه سبز غير از نداري ها، چه چيز را دارد و البته بايد به حضرات توصيه كرد به جاي سمنو پختن كه بوي ته گرفتن آن مدت هاست بلند شده، براي «تيزهوشي» خود اسپند دود كنند كه چشم نخورند.
گروهك هاي التقاطي موسوم به ملي مذهبي طي 4 دهه اخير همواره پشت صحنه گروهك هاي راديكال نظير مجاهدين خلق و دفتر تحكيم قرار داشته اند به نحوي كه حضرت امام، منافقين را فرزندان بازرگان خطاب مي كردند.

 



اوباما دبه كرد تا ثابت كند حرف هايش پوچ است (خبر ويژه)

«اوباما در واكنش به بيانيه و توافق سه جانبه تهران كاري كرد كه گفته هاي هوشمندانه اش پوچ و توخالي به نظر بيايد.»
اين ارزيابي را راجركوهن تحليلگر معروف آمريكايي طي مقاله اي كه مشتركاً دردو روزنامه نيويورك تايمز و هرالدتريبيون چاپ شد، نوشت. وي واكنش آمريكا به بيانيه تهران مبني بر مبادله اورانيوم غني شده 5/3درصد با اورانيوم 20درصدي در تركيه را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: آمريكا دبه مي كند. اگر افراد بدبين يك دليل كم داشتند تا اثبات كنند رابطه ميان ايران و آمريكا سر نخواهد گرفت، اتفاق اخير آن دليل را فراهم كرد. توافق ايران و برزيل و تركيه براي مبادله اورانيوم غني شده، پاسخ خشمگينانه آمريكا را به دنبال داشت كه سقوط بيشتر در كوره راه شكست بود. اوباما اگر واقعاً آماده بازبيني و تغيير در برخورد با ايران بود نبايد تحت تأثير مخالفان تغيير نگرش مقابل ايران در واشنگتن قرار گيرد و اين تغيير را فداي ملاحظات سياسي كند.
كوهن اضافه مي كند: گمان ديد تازه از سوي اوباما به مسئله ايران اشتباه بود. اوباما به جاي جلودار بودن ابتكار در سياست خارجي، از ملاحظات از پيش تعيين شده حساب مي برد. تركيه و برزيل نمونه قدرت گيري كشورها در دوران افول قدرت هاي غربي هستند. اقتدار غرب براي تحميل خواسته هاي خود در مورد بحران هاي بزرگ جهاني مثل مسئله هسته اي ايران به شدت تضعيف شده است. تيغ غرب اكنون تيزي و برندگي لازم را ندارد. آمريكا پيش از اين خود را گرفتار دو جنگ در كشورهاي مسلمان عراق و افغانستان كرده و از پس سومين جنگ برنمي آيد. در دهه نخست قرن 21 آمريكا اگر چه همچنان قدرتي بزرگ اما قدرت تعيين كننده نيست.
اين تحليلگر آمريكا همچنين با بيان اينكه «بسياري از آمريكايي ها از جمله محافظه كاران سرسخت، ناراضي از ماجراي اخير، غريده و به اوباما توپيده اند» نوشت: ولي آنها خواهند فهميد كه واقعيت همين است و كاري هم نمي توان كرد. ايران اورانيوم كمتر غني شده (LEU) را زيرنظر آژانس بين المللي انرژي اتمي توليد كرده است. نقشه آمريكا در مذاكرات اكتبر (مهرماه) گذشته اين بود كه بر سر مقدار بزرگي از اين اورانيوم غني شده داد و ستد انجام شود تا خيال همه راحت شود و اين اورانيوم از دسترس ايران دور شود. در آن زمان ايران به روش چانه زني در بازار، مذاكرات را مختل كرد و گفت سوخت هسته اي آن كشور بايد تحت نظارت آژانس در خود ايران انبار شود. تركيه و برزيل در اين اثنا ميانجي گري كردند اما پاسخ آمريكا رفتن به سمت تحريم هاي جديد و اعمال فشار بيشتر بود.
كوهن با انتقاد از سردرگمي اوباما مي نويسد: آمريكا مي گويد پيگير تحريم هاي جديد خواهد بود اما اگر اين تحريم ها، ديگر فلج كننده نباشند چه؟ آنگاه چگونه مي توان بر تعليق غني ساز ي اي اصرار كرد كه اكتبر گذشته هم مورد گفت وگو قرار نگرفت؟ اين در واقع همان سياست بوش است كه با تاخير از سوي اوباما اجرا مي شود. اين در حالي است كه ايران در فصل جديد تحريم ها، نفس تازه مي كند. بايد احتياط كنيم، سياست تحريم و انزواي ايران به درد تندروها در ايران مي خورد. بي شك مقامات تركيه هم خشمگين هستند كه وزير خارجه شان مي گويد: «اوباما و مقامات آمريكا تركيه را تشويق به احياي اين مبادله اتمي مي كردند اما اكنون آنها ما را بي اعتبار و بي جايگاه كرده اند.»
راجر كوهن در پايان تاكيد كرد: واكنش آمريكا به اقدام تركيه و برزيل اصلاً منطقي نبود. تحريم هاي بيشتر رفتار ايران را تغيير نمي دهد. شايد گفت وگو بتواند تغيير دهد. مي توان اميدوار بود كه آمريكا در شروع اين شطرنج، فقط مهره پياده اي را فدا كرده باشد. سال پيش اوباما در سازمان ملل خواستار دوره جديدي از مسئوليت هاي مشترك شد و اعلام كرد بايد براي پر كردن گسل هاي ديرين متحد شويم. تركيه و برزيل به اين درخواست پاسخ گفتند اما سرزنش شدند. اوباما كاري كرد كه گفته هاي هوشمندانه اش پوچ و توخالي به نظر برسند.

 



عكس يادگاري سران فتنه (خبر ويژه)

عروسي پسر دبير كل حزب مشاركت بهانه اي براي گردهم آمدن برخي سران و دست اندركاران فتنه شد. در مراسم عروسي پسر ميردامادي كه پريشب برگزار شد از جمله موسوي و كروبي و خاتمي به همراه موسوي خوئيني ها گردهم آمدند و دور يك ميز نشستند.
به گزارش سايت هاي زنجيره اي در اين مراسم، بهزاد نبوي، رضا خاتمي، تاج زاده، صفايي فراهاني، شكوري راد، نعيمي پور، جلايي پور، شيرزاد و امين زاده هم حضور داشتند.
بنابر تصاوير منتشره از سوي جرس، متاسفانه آقايان سيدحسن و سيد ياسر خميني هم با سران فتنه دور هم و پشت يك ميز نشسته بودند. البته سايت هاي پارلمان نيوز و كلمه ترجيح دادند تصاوير اين دو را سانسور كنند!
يك جا جمع شدن خاتمي با موسوي و كروبي در حالي است كه برخي سايت هاي ضد انقلاب اخيراً به عمد ملاقات خاتمي با عبداله نوري را نيز لو دادند و اين در حالي است كه دفتر خاتمي در انتشار اين قبيل اخبار، تحفظ به خرج مي دهد.
گفتني است به دنبال اين مراسم، كروبي و خاتمي در 2 ديدار جداگانه با برخي افراد همسو تظاهر به دلبستگي به حضرت امام كردند و مناسبت هاي سوم و چهاردهم و پانزدهم خرداد را گرامي داشتند. اين در حالي است كه سران فتنه در حوادث سال گذشته با وجود تعرض اوباش آشوبگر عليه حضرت امام(ره) و آرمان هاي آن حضرت كه تا مرز آتش زدن تصوير امام خميني، فحاشي عليه اصل ولايت فقيه، اهانت به عاشوراي حسيني(ع) و القاي جمهوري ايراني در برابر جمهوري اسلامي پيش رفت نه تنها كوچك ترين اعتراضي نكردند بلكه در بسياري از موارد، خود تحريك كننده و هيزم كش معركه بودند. اما گذشت زمان و آشكار شدن دلبستگي عميق ملت با آرمان هاي حضرت امام، باعث عقب نشيني تاكتيكي سران فتنه و تظاهر مجدد به همراهي با قافله ملت و انقلاب شد.
گفتني است سران فتنه در محافل خود آشكارا از شكست و بدنامي خويش سخن مي گويند و معتقدند حداقل فايده اينگونه نشست ها به هر بهانه اي كه باشد، در شرايط افسردگي و سرخوردگي شديد آنها ضروري خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14