(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 خرداد 1389- شماره 19651
 

ناآرامي هاي سياسي كراچي 40 كشته برجاي گذاشت
شيمون پرز:سوريه 70 هزار موشك به سمت اسرائيل نشانه رفته است
رئيس و نمايندگان مجلس فلسطين در تظاهرات ضد صهيونيستي زخمي شدند
سيدحسن نصرالله:فداكاري هاي مقاومت، معادلات منطقه را به نفع حزب الله تغيير داد
83 شهيد و 186 مجروح حاصل دو انفجار در شمال عراق
علي رغم مخالفت روسيه نخستين محموله موشك هاي پاتريوت آمريكا وارد لهستان مي شود
از فردا آغاز مي شود اعتصاب 15 روزه كاركنان بزرگ ترين شركت هوايي انگليس
ديدار نوام چامسكي از مناطق جنوب لبنان
كره شمالي آمريكا را به تلاش براي برهم زدن مذاكرات 6 جانبه متهم كرد
«تودهني» سرباز گمنام!



ناآرامي هاي سياسي كراچي 40 كشته برجاي گذاشت

درگيري مسلحانه ميان گروه هاي سياسي و حزبي در كراچي طي چهار روز 40 كشته و ده ها مجروح برجا ي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كراچي به نقل از نيروهاي امنيتي پاكستان، اختلافات حزبي و سياسي در شهر كراچي، براي چهارمين روز پياپي ادامه دارد و تاكنون 40 نفر كشته و 85 نفر زخمي شدند.
براساس اين گزارش، تروريست هاي ناشناس «عبيد» فرزند يوسف از كارمندان پليس شهر كراچي را در منطقه «كوربكي» كشتند.بر اساس اين گزارش، درگيري ميان دو گروه سياسي «حزب ملي عوامي» وابسته به پشتو زبان ها و «جنبش ملي متحده» وابسته به اردو زبان ها در شهرك «وارنگي» كراچي كه از چند روز پيش آغاز شده، هنوز ادامه دارد.
بر اثر اين درگيري مسلحانه تعدادي خودرو نيز به آتش كشيده شده است.

 



شيمون پرز:سوريه 70 هزار موشك به سمت اسرائيل نشانه رفته است

سرويس خارجي:
رئيس رژيم صهيونيستي اعلام كرد، سوريه 70 هزار موشك خود را به سمت اسرائيل نشانه رفته است.
«شيمون پرز» به هنگام بازديد از تجهيزات ارتش رژيم صهيونيستي در شمال سرزمين هاي اشغالي، اظهار داشت: سوريه از زمان «حافظ اسد» (رئيس جمهور سابق اين كشور) توانمندي هاي نظامي خود را افزايش داده است و هم اكنون بيش از 70 هزار موشك آماده شليك، اسرائيل را نشانه گرفته اند.رئيس رژيم صهيونيستي پيشتر نيز با اعتراف به افزايش توانمندي حزب الله لبنان و سوريه اعلام كرده بود كه توان نظامي حزب الله در مقايسه با سال هاي گذشته بسيار افزايش يافته است.لازم به ذكر است رژيم صهيونيستي طي روزهاي آينده رزمايش گسترده اي را با هدف آمادگي براي حملات موشكي لبنان و سوريه برگزار خواهد كرد.

 



رئيس و نمايندگان مجلس فلسطين در تظاهرات ضد صهيونيستي زخمي شدند

سرويس خارجي:
رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين به همراه عده اي ديگر از شهروندان فلسطيني كه در تظاهرات ضدصهيونيستي شركت كرده بودند در اثر حمله نظاميان صهيونيست زخمي شدند.
دكتر «عزيز دويك» به همراه تعدادي از نمايندگان وابسته به جنبش حماس در مجلس، روز جمعه در تظاهراتي كه عليه ساخت ديوار حائل در روستاي «معصره» واقع در جنوب شهر بيت لحم برگزار شده بود شركت كردند.
دويك در اين تظاهرات در حين سخنراني و در حالي كه مردم فلسطين را به وحدت و همياري و صبر و آرامش در مقابل جنايات صهيونيستي دعوت مي كرد مورد حمله نيروهاي اشغالگر قرار گرفت و پليس رژيم صهيونيستي با شليك گلوله هاي جنگي و گاز اشك آور سعي كرد اين تظاهرات را سركوب كند.
در پي اين حمله، رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين و چند تن ديگر زخمي و عده اي نيز بازداشت شدند.
از سوي ديگر، بر اثر درگيري هاي شديدي كه ميان نيروهاي مقاومت و نيروهاي اشغالگر رژيم صهيونيستي در شرق خان يونس و جنوب نوارغزه به وقوع پيوست دو فلسطيني به شهادت رسيده و سه نفر ديگر زخمي شدند.
مديركل اورژانس و حوادث فوق العاده در وزارت بهداشت غزه اعلام كرد، امدادگران به علت شدت درگيري ها موفق نشدند زخمي ها را از صحنه درگيري خارج كنند.
وي افزود: هلي كوپترهاي آپاچي رژيم صهيونيستي در زمان درگيري در آسمان در پرواز بودند و به سوي شهروندان فلسطيني شليك مي كردند.
اين در حالي است كه طي روزهاي اخير رژيم صهيونيستي از طريق هوا، زمين و دريا بر شدت حملات و تجاوزات خود افزوده و شمال و جنوب غزه را هدف حملات موشكي و گلوله باران خود قرار داده است.
همچنين راديو رژيم صهيونيستي مدعي شد كه دو تن از مبارزان فلسطيني به هنگام درگيري هاي مرزي كشته شدند.تشديد حملات همه جانبه رژيم صهيونيستي به ساكنان غزه در شرايطي صورت مي گيرد كه تلاش ها براي لغو محاصره غزه نيز افزايش يافته است.
در همين رابطه «جمال خضري» رئيس كميته مردمي مبارزه با محاصره نوار غزه از مصر خواست تا گذرگاه رفح را براي هميشه باز نگه دارد.
دولت مصر دستور داده كه به مدت شش روز گذرگاه مرزي رفح بر روي بيماران و مجروحان و مسافران باز باشد.
«محمود الزهار» از رهبران حماس نيز اعلام كرد سياست تحريم شيوه قديمي است كه آمريكا در مقابل كشورها و گروه هايي كه با مواضع آن موافق نباشند دنبال مي كند. وي بر شكست تحريم اسرائيل در تحقق اهدافش تاكيد كرد و گفت، بر اثر اين تحريم نه تنها جنبش حماس سقوط نكرد بلكه قدرتمندتر هم شده و از حمايت و پشتيباني مردمي بيشتري برخوردار شده است.
از سوي ديگر مردم فلسطين بر شدت تلاش هاي خود براي تحريم كالاهاي اسرائيلي افزوده اند.
شهرهاي مختلف فلسطين از اواخر هفته گذشته با مشاركت چهار هزار داوطلب فلسطيني به صورت خودجوش تحريم كالاهاي اسرائيلي را آغاز كردند.
فلسطيني ها براي اولين بار به طور رسمي اجازه ورود توليدات شهرك نشينان را به بازارهاي فلسطيني نمي دهند.
هدف از اين اقدام فلسطيني ها تحريم كالاهاي اسرائيلي به عنوان اهرم فشار اقتصادي و سياسي براي پايان دادن به اشغالگري و منظم كردن اقتصاد ملي فلسطين است.اين اقدام فلسطيني ها در حقيقت پاسخي به دسيسه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي براي محاصره فلسطينيان و در عين حال مبارزه ملي مسالمت آميز عليه ديوار حائل نژادپرستانه اسرائيلي ها و همچنين شهرك سازي و يهودي كردن بيت المقدس و ديگر اماكن فلسطينيان به شمار مي رود.

 



سيدحسن نصرالله:فداكاري هاي مقاومت، معادلات منطقه را به نفع حزب الله تغيير داد

سرويس خارجي:
دبيركل حزب الله لبنان گفت، فداكاري هاي مقاومت باعث ترس و وحشت صهيونيست ها و تغيير معادلات منطقه به نفع حزب الله شده است.
«سيدحسن نصرالله» در مراسم افتتاح نخستين نمايشگاه مقاومت در شهرك «مليتا» كه به مناسبت دهمين سالگرد آزادسازي جنوب لبنان برگزار شده بود، با اعلام مطلب فوق افزود: در حال حاضر معادله در منطقه به نفع مقاومت تغيير كرده است و اين اسرائيلي ها هستند كه در ترس و وحشت به سر مي برند نه لبناني ها.
وي تصريح كرد، تاريخ نقش واقعي اعضاي مقاومت را در خود ثبت كرده و هيچ كس را مستثني نكرده است و تمامي اقشار ملت لبنان شاهد فداكاري هاي مقاومت بوده اند و خودشان نيز فداكاري هاي زيادي براي مقاومت داشته اند.
نصرالله گفت: مقاومت در لبنان از سال 1948 با الگوبرداري پيشرفته از گروه هاي مقاومت فلسطيني تشكيل شد و به گروه گسترده مقاومت لبنان تبديل شد كه در راس آن امام «موسي صدر» قرار داشت، اين تاريخ ادامه داشت تا اين كه مقاومت جديد متولد شد كه با استناد بر همان ميراث و همان تاريخ و دستاوردها به كار خود ادامه داد.
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: ما امروز تلاش مي كنيم تا گامي متواضعانه نسبت به تاريخ كشورمان و ملت مان برداريم. تاريخ مقاومت مملو از فداكاري هاو پيروزي هاست و ما در اين راستا تلاش مي كنيم تا تاريخ را حفظ كنيم.
نصرالله خاطرنشان كرد: حزب الله لبنان اكنون به عنوان يك گروه اساسي در ميان گروه هاي مقاومت است.
دبيركل حزب الله لبنان در مورد انتخابات شهرداري ها گفت: از مردم لبنان مي خواهم با شادي به پاي صندوق هاي راي بروند و انتخابات شهرداري ها را به مجلس جشن تبديل كنند.
وي تصريح كرد اميدواريم مردم در كمال آرامش به رقابت انتخاباتي بپردازند و از هيچ مسئله اي نگراني نداشته باشند.
دبيركل حزب الله لبنان گفت: جايگاه حزب الله و يا جنبش امل براي همگان مشخص است و ميزان تلاش و حضور ما چه از لحاظ ملي و چه از لحاظ منطقه اي و بين المللي شناخته شده است.
نصرالله در بخش ديگري از سخنانش در مورد برگزاري رزمايش «تحول 4» رژيم صهيونيستي گفت: ما در لبنان از هيچ چيز نمي ترسيم و از اين نوع رزمايش ها زياد ديده ايم.
وي افزود؛ علت برگزاري اين رزمايش در روز 23 ماه مه (امروز) به خاطر اين است كه ترس و نگراني و اضطراب در دل هاي لبناني ها ايجاد كنند و بگويند كه مردم در انتخابات شركت نكردند، اما ما مي گوييم كه در واقع آنها ترسيده اند چرا كه طرح هاي فوق العاده برگزار مي كنند پناهگاه درست كرده اند و در حالت آماده باش قرار گرفته اند.
سيدحسن نصرالله اظهار داشت تا به حال از خود سوال كرده ايد كه چرا اين همه هيئت هاي آمريكايي، اروپايي و عربي به لبنان سفر مي كنند؟
واقعيت اين است كه همه مي دانند حزب الله در منطقه چه جايگاهي دارد و هر نوع معادلات منطقه بدون در نظر گرفتن حزب الله بيهوده خواهد بود.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين، تاكيد كرد: حفظ حمايت هاي مردمي از مقاومت و حفظ يك جايگاه اجتماعي براي مقاومت در كشور از اولويت هاي حزب الله لبنان است. از اين رو ما خواهان توافق با همه هستيم و در انتخابات شهرداري ها نيز با جنبش امل توافق كامل داشتيم بهترين هديه اي كه جنبش امل و حزب الله به مردم در انتخابات شهرداري ها ارائه كردند، همان توافق در انتخابات شهرداري ها بود.

 



83 شهيد و 186 مجروح حاصل دو انفجار در شمال عراق

انفجار دو بمب در شهر شيعه نشين و شمالي «الخالص» عراق، 83 شهيد و 186 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري براثاي عراق، بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در بازار شلوغي در شهر «الخالص» دست كم 30 تن شهيد و 80 نفر زخمي شدند.
يك افسر پليس عراق گفت: انفجار در نزديكي يك «كافي شاپ» شلوغ و در چند قدمي مقر پليس رخ داد و به تخريب كامل چندين مغازه انجاميد.
اين افسر پليس گفت: تعدادي از قربانيان همچنان زير آوار هستند و انفجار موجب فرو ريختن بسياري از ساختمان ها شده است.
در حال حاضر نيز، پليس تحقيقاتي را درباره شناسايي عاملان ترور و چگونگي ورود خودرو به مكان مذكور آغاز كرده است.
خبرگزاري عراق براثا همچنين، گزارش داد: بر اثر انفجار دوم در بازار الخالص كه چند دقيقه بعد از انفجار خودروي بمب گذاري شده صورت گرفت 53 تن كشته و 106 تن زخمي شدند.
اكثريت ساكنان منطقه الخالص شيعه هستند و اين انفجارها، يك هفته بعد از تعيين رهبر جديد گروه وابسته به «القاعده» موسوم به دولت اسلامي عراق صورت گرفته است.
در استان ديالي عراق نيز فرمانده عمليات امنيتي منطقه اعلام كرد: افراد مسلح با پوشيدن لباس هاي نظامي به منزلي در جنوب بعقوبه حمله كرده و چهار تن از اعضاي يك خانواده را كشته و يك تن ديگر را زخمي كردند.
براساس اين گزارش، در بغداد نيز، يك مقام وزارت كشور عراق اعلام كرد: بر اثر انفجار بمبي كه در ساختمان پليس كار گذاشته شده بود، چهار تن ازنيروهاي پليس زخمي شدند.
پليس عراق همچنين اعلام كرد: بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در نزديكي مسجدي در «المسيب» در 60كيلومتري جنوب بغداد، شش غيرنظامي عراقي زخمي شدند.
يك مقام نظامي در استان صلاح الدين در مركز عراق نيز اعلام كرد: در حمله افراد مسلح به مركز ايست بازرسي ارتش عراق در «الشرفات»، يك سرباز عراقي كشته و شش تن ديگر زخمي شدند.
نيروهاي امنيتي در ديالي اعلام كردند: طي عملياتي 25 مظنون تروريست را كه باگروه هاي مسلح همكاري داشتند، دستگير كردند كه در ميان آنها «محمد طه هدلوش» مسئول جنبش ملي العراقيه در استان ديده مي شود.
تشكيل دولت آينده عراق
سران «ائتلاف دولت قانون» و «العراقيه» از تاخير در ديدار ميان «نوري مالكي» و «اياد علاوي» خبر دادند و اين شخصيت ها با رد مانع سياسي در برابر اين ديدار، تعويق پيش آمده را به برخي مشغله هاي كاري مرتبط دانستند.
«حسين السيد» از رهبران ائتلاف دولت قانون، اختلاف اصلي با فهرست العراقيه را كه با تاخير ديدار ميان مالكي و علاوي منجر شد، پافشاري العراقيه بر اين مسئله دانست كه با توجه به نتايج، نخست وزيري به اين فهرست تعلق دارد. اما السيد اين مسئله را مرتبط با تفسير اشتباه از قانون اساسي دانست كه بايد توسط دادگاه عالي فدرال شفاف شود.
وي گفت: بر اين اساس، فهرست العراقيه معتقد است كه با توجه به نتايج انتخابات كه بيشترين كرسي را بدست آورده، بايد دولت جديد را تشكيل داده و نخست وزير را نيز معرفي كند.
در همين حال، «محمد علاوي» از رهبران فهرست العراقيه با اشاره به موضوع اصلي اختلاف با ائتلاف دولت قانون كه همان مسئله ائتلاف بزرگتر پارلمان است، از انجام ديدار ميان مالكي و علاوي در ده روز آينده خبر داد.
از سوي ديگر «حسين محمد» عضو ائتلاف دولت قانون از ادغام رسمي و تعيين اسم جديد ائتلاف شيعيان عراق در روزهاي آينده خبر داد.
وي گفت: هنوز كميته هاي مشترك دو طرف اسم جديد اين ائتلاف را مشخص نكرده اند، اما بيانيه ادغام هر دو فهرست انتخاباتي آماده شده است و در روزهاي آينده اعلام خواهد شد.
در روزهاي گذشته، سران ائتلاف دولت قانون و ائتلاف ملي عراق، درباره تشكيل بزرگترين فراكسيون انتخاباتي و به منظور اعلام كابينه جديد دولت عراق با هم به توافق رسيدند.
اعلام رسمي ائتلاف شيعيان عراق، تاكنون به دليل بازشماري آراي استان بغداد به طور رسمي اعلام نشده بود.
به گزارش فارس، «مسعود بارزاني» رئيس منطقه كردستان عراق، نخست وزيري را سهم شيعيان عراق دانست، و گفت كه بزرگترين فهرست يا فراكسيون در پارلمان، مامور تشكيل كابينه خواهد شد. بارزاني در گفت وگو با روزنامه الحيات، گروه هاي مختلف عراق را به احترام به قانون اساسي فرا خواند و افزود: قانون اساسي تنها راه برون رفت از بحران كنوني است كه پس از انتخابات به وجود آمده است.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا كردها، بر نامزدي «جلال طالباني» براي رياست جمهوري تاكيد دارند خاطرنشان كرد: طبعا، طالباني نامزد ما براي اين منصب است.
هشدار مراجع ديني
مراجع ديني عراق، سياستمداران اين كشور را به احترام به نتايج انتخابات و تشكيل دولت در سريع ترين زمان ممكن فراخواندند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرا منطقه اي «الحيات»، «شيخ امجد النعيمي»، نماينده دختر «صادق الحسيني الشيرازي»، مرجع شيعيان در كربلا گفت كه مرجعيت كربلا از تاخير در تشكيل دولت و از اينكه قدرت و كرسي، دغدغه سياستمداران شده، ناراضي است.وي درباره فروپاشي روند سياسي عراق هشدار داد و از سياستمداران خواست تا به نتايج انتخابات و تشكيل دولت در سريع ترين زمان ممكن احترام بگذارند.
از سوي ديگر «محمدتقي المدرسي» از ديگر مراجع شيعيان، سياستمداران را به ارائه امتيازات و قانع شدن به دستاوردهاي انتخاباتي خود، فرا خواند و هشدار داد كه ملت، بيشتر از اين، تاخير در تشكيل دولت را تحمل نخواهد كردو اگر وضعيت اين گونه باشد، آينده مبهمي در انتظار است.

 



علي رغم مخالفت روسيه نخستين محموله موشك هاي پاتريوت آمريكا وارد لهستان مي شود

به رغم اعلام مخالفت هاي مكرر روسيه، وزير دفاع لهستان از انتقال قريب الوقوع نخستين محموله از سكوي پرتاب موشك هاي پاتريوت آمريكايي به خاك كشورش خبر داد.
به گزارش شبكه ايران، «بوگدان كليش» وزير دفاع لهستان، از انتقال قريب الوقوع نخستين محموله از سكوي پرتاب موشك هاي آمريكايي پاتريوت به اين كشور خبر داد.
وي افزود: اين بخش از سكوهاي پرتاب موشك هاي پاتريوت در منطقه «موراژ» در شمال مرداب «مازوري»، در 60 كيلومتري باريكه كالنينگراد روسيه مستقر خواهد شد.
بنابراين گزارش، مقامات لهستاني بارها تاكيد كرده اند كه استقرار پايگاه هاي موشكي پاتريوت در خاك لهستان، به دليل ملاحظات سياسي و راهبردي نيست، بلكه تنها به خاطر وضعيت ساختاري اين سيستم موشكي است.
اين در حالي است كه مقامات روسيه پيش از اين مخالفت شديد خود را نسبت به رويكرد آمريكا در استقرار موشك هاي پاتريوت در خاك لهستان و جمهوري چك مطرح كرده بودند.
كرملين دراقدام مشابه، به استقرار موشك هاي اسكندر در نزديكي خاك لهستان مبادرت كرده است.
استقرار موشك هاي پاتريوت كه 100 سرباز آمريكايي نيز همراه آن در لهستان مستقر خواهند شد، در قالب طرح دفاع ضد موشكي باراك اوباما و با هدف جايگزيني طرح راهبردي استقرار سيستم رهگيري موشكي در لهستان و جمهوري چك اجرا مي شود.
هنوز از جانب روسيه در ارتباط با اين مسئله، گزارشي نرسيده آمريكا مدعي است استقرار موشك در لهستان و چك، به خاطرمقابله با خطرهاي احتمالي از جانب خاورميانه است.

 



از فردا آغاز مي شود اعتصاب 15 روزه كاركنان بزرگ ترين شركت هوايي انگليس

كاركنان «بريتيش ايرويز» بزرگترين شركت هوايي انگليس، در صورت به توافق نرسيدن با مسئولان اين شركت، دست به يك اعتصاب 15 روزه مي زنند.
به گزارش فارس، اتحاديه «كاركنان خطوط هوايي» انگليس اعلام كرد شركت هواپيمايي بريتيش ايرويز قرار است در صورت به نتيجه نرسيدن مذاكراتشان با نمايندگان انگليس دست به يك اعتصاب 15 روزه بزنند.
هدف از اين اعتصاب، حل و فصل مسائل مربوط به حقوق و شرايط كاري كاركنان پرواز اين شركت اعلام شده است.
به گفته مسئولان اين شركت اعتصاب مذكور از دوشنبه هفته جاري ( فردا) آغاز مي شود.
شركت بريتيش ايرويز قصد داشت تا با استفاده از شكايت به دادگاه مانع از اين اعتصاب شود كه روز پنجشنبه دادگاه راي به نفع اتحاديه داد.
اين اعتصاب در صورت وقوع، مي تواند هزاران مسافر اين شركت را تحت تاثير قرار دهد و بحران مالي آن را شديدتر كند. شركت «بريتيش ايرويز» دو سال متوالي است كه 500 ميليون پوند ضرر مي دهد.
روزنامه «فايننشال پست» اخيرا در مصاحبه با «نايل فرگوسن» كارشناس و تحليلگر ارشد مسائل اقتصادي انگليس، نوشته است كه «اگر سياست هاي مالي و اقتصادي دولت انگليس تغيير پيدا نكند، ميزان بدهي عمومي اين كشور تا 30 سال آينده به بيش از 500 درصد توليد ناخالص داخي خواهد رسيد كه اين رقم 100 درصد بيشتر از يونان خواهد بود.»
به گفته فرگوسن، «اگر انگليس امروز عضو يورو بود شرايط اقتصادي و مالي اين كشور به مراتب بدتر از يونان بود. تنها دليلي كه بحران مالي و اقتصادي انگليس هنوز به اندازه يونان، ايرلند، پرتغال، ايتاليا و اسپانيا نرسيده اين است كه انگليس عضو منطقه يورو نيست.»

 



ديدار نوام چامسكي از مناطق جنوب لبنان

سرويس خارجي:
نويسنده و متفكر معروف آمريكايي به هنگام بازديد از روستاها و مناطق مختلف جنوب لبنان گفت، اسرائيل جنگ 33 روزه را به دستور آمريكا آغاز كرد.
«نوام چامسكي» انديشمند آمريكايي كه مخالف رژيم صهيونيستي و سياست هاي آمريكا در رابطه با اين رژيم اشغالگر است، در ديدار از منطقه خاورميانه سفري به بيروت كرد و در هنگام ديدارش از مناطق مختلف جنوب لبنان اظهار داشت: جنگ هايي كه تا پيش از ژوئيه 2006 ميلادي توسط اسرائيل عليه لبنان صورت گرفته، همگي با چراغ سبز واشنگتن انجام شده بود، اما جنگ 33 روزه با تصميم و دستور مستقيم آمريكا آغاز شده بود.
چامسكي از مناطق «بنت جبيل»، «مارون الراس» و «الخيام» در جنوب لبنان بازديد كرد و از نحوه جنگ مبارزان حزب الله با ارتش اسرائيل اطلاع يافت.
اين نويسنده آمريكايي با شيخ نبيل قاووق مسئول حزب الله در جنوب لبنان نيز ديدار كرد و در اين ديدار به بررسي تحولات و مسائل منطقه اي و بين المللي پرداخت. چامسكي گفت، سياست آمريكا در خاورميانه يك سياست هميشگي و پايدار است و چيز جديدي در آن ديده نمي شود.
وي در اين ديدار بر افزايش تاثير صهيونيسم و لابي هاي صهيونيستي بر تصميم هاي دولت آمريكا ابراز نگراني كرد.
شيخ قاووق نيز در اين ديدار از آماده باش هزاران نفر از نيروهاي حزب الله در آستانه رزمايش رژيم صهيونيستي خبر داد.
مسئول حزب الله در جنوب لبنان تاكيد كرد، اگر اسرائيل تصميم به از سرگيري جنگي جديد در لبنان داشته باشد در اين صورت اسرائيلي ها جايي براي فرار نخواهند يافت.
گفتني است رژيم صهيونيستي در حال برگزاري يكي از بزرگترين رزمايش هاي خود طي سه سال گذشته با نام «نقطه تحول 4» است كه قرار است به مدت يك هفته از 23 تا 28 ماه جاري برگزار شود.
همچنين لازم به ذكر است چامسكي انديشمند سرشناس آمريكايي چند روز پيش به دليل مخالفتش با سياست هاي رژيم صهيونيستي، از ورود به كرانه باختري و سخنراني در دانشگاه اين منطقه محروم شد.از سوي ديگر، در آستانه سالگرد پيروزي مقاومت و آزادي سرزمين هاي جنوب لبنان در سال 2000 به دست نيروهاي مقاومت، يك افسر صهيونيست اعتراف كرد كه اسرائيل در آن زمان از لبنان عقب نشيني نكرد، بلكه فرار را بر قرار ترجيح داد.
وي كه 10 سال پيش فرماندهي منطقه غرب جنوب لبنان در مقر فرماندهي ارتش اسرائيل را برعهده داشت تاكيد كرد: همه فرماندهان تيپ هاي ارتش اسرائيل در لبنان اين واقعيت را درك كرده بودند كه در لبنان پيروز نشدند و قدرت اجراي ماموريت در اين كشور را ندارند به همين دليل فرار را بر قرار ترجيح دهند.
از سوي ديگر «ملك عبدالله دوم» پادشاه اردن، در ديدار با «سعدالدين حريري» نخست وزير لبنان تاكيد كرد، از لبنان در مقابله با همه چالش ها حمايت خواهيم كرد.
در اين ديدار طرفين درباره آخرين تحولات منطقه به ويژه تلاش ها براي تحقق صلح فراگير براساس عقب نشيني اسرائيل از همه اراضي عربي اشغالي از سال 1967 و باز پس گيري همه حقوق عربي و تشكيل كشور مستقل در خاك ملي فلسطين به بحث و گفت وگو پرداختند.
حريري نيز در اين گفت وگو اظهار داشت، جامعه بين الملل بايد براي مسئله فلسطين و بازگشت اراضي عربي به سوريه، لبنان و فلسطين راه حل نهايي اتخاذ كند و گامي رو به جلو بردارد.
نخست وزير لبنان در چارچوب سفر دوره اي خود به كشورهاي عربي روز گذشته وارد قاهره شد و با حسني مبارك رئيس جمهور مصر ديدار و گفت وگو كرد.
گفتني است حريري قرار است روز دوشنبه سفر پنج روزه خود به آمريكا را آغاز كند.
تحليلگران سياسي معتقدند سفر حريري به واشنگتن براي كسب تضمين هاي دولت آمريكا جهت آرام كردن تنش رژيم صهيونيستي با لبنان است.

 



كره شمالي آمريكا را به تلاش براي برهم زدن مذاكرات 6 جانبه متهم كرد

كره شمالي واشنگتن را متهم كرد با اختلاف افكني ميان پيونگ يانگ و سئول، قصد بر هم زدن مذاكرات شش جانبه را دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس، كره شمالي اعلام كرد، آمريكا تلاش مي كند غرق شدن ناو جنگي كره جنوبي را به پيونگ يانگ ربط دهد و از اين طريق، قصد دارد تلاش ها براي از سرگيري مذاكرات شش جانبه در خصوص برنامه هاي هسته اي شبه جزيره كره را برهم بزند.وزارت خارجه كره شمالي نيز يك بار ديگر اعلام كرد، هيچ ارتباطي با حادثه مذكور ندارد. آمريكا غرق شدن ناو جنگي كره جنوبي در درياي زرد، كه مرگ 46 نظامي اين كشور را در پي داشت، را به كره شمالي نسبت مي دهد.به اعتقاد كارشناسان، ادامه بحران فوق ممكن است جنگ را دوباره ميان دو كره شعله ور كند.

 



«تودهني» سرباز گمنام!

آن روز (دوشنبه) باد شديدي مي وزيد... آنقدر شديد كه سر و پز همه حاضران در «پارك كيف»، محل مقبره «سرباز گمنام» اوكرايني، را پاك بهم ريخته بود! و در بين حضار، «ويكتور لانوكويچ» و «دميتري مدودف»، رأساي جمهور اوكراين و روسيه... مراسم داشت كاملاً رسمي برگزار مي شد كه ناگهان «حادثه» اتفاق افتاد! اسمش را «بدشانسي» بگذاريم يا «اتفاق» و يا باز هم «شيطنت باد» و يا «شوخي روزگار»... بهرحال، تاج گلي كه جناب «لانوكويچ» تقديم سرباز گمنام كرده بود، ناگهان روي كله اش افتاد... و طبعاً، همه نيروهاي امنيتي را دستپاچه كرد! حالا، بعضي ها مي گويند كه اين در واقع جواب «سرباز گمنام» به اين جناب عاليمقام بوده... شايد هم يك «تودهني» و يا...
سرويس خارجي كيهان

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14