(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 خرداد 1389- شماره 19659

با صرف 10 ميليارد ريال اعتبار بزرگترين ميدان ورودي خوزستان در شوشتر احداث مي شود
معاون وزير صنايع: بانك صنايع كوچك امسال راه اندازي مي شود
رئيس پژوهشكده دفاع مقدس: دزفول نماد مقاومت خوزستان در برابر موشك هاي دشمن بود
ايران در كيهان
درمان 1200 كودك مبتلا به تنبلي چشم در خراسان رضوي
در سال جاري دومين قطار تبريز- مشهد راه اندازي مي شود
شهردار مشهد از تدوين طرح جامع حمل و نقل خبر داد
همايش خيرين مدرسه ساز در شهرستان قدس برگزار شد
استاندار كرمانشاه: عمليات اجرايي 8هزارو700 واحد مسكوني طرح مسكن مهر در كرمانشاه آغاز شد
زن فريدونكناري هر 3 روز يك كتاب مي خواند
مدير صنايع كشاورزي جهاد كشاورزي مازندران: دولت از خرد شدن اراضي كشاورزي جلوگيري مي كند
معاون استاندار استان مركزي: طرح جامع توسعه فرهنگي استان مركزي آماده ارائه به هيئت دولت است
افتتاح فاز اول مجتمع بزرگ آب درماني سرعين
ثبت 74 اثر تاريخي خوزستان در آثار ملي
نگراني مردم از تعلل در انتخاب فرماندار رشتخوار
افتتاح كارخانه توليد خوراك طيور در گناباد



با صرف 10 ميليارد ريال اعتبار بزرگترين ميدان ورودي خوزستان در شوشتر احداث مي شود

شوشتر- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره راه و ترابري شوشتر از احداث بزرگترين ميدان ورودي شهرهاي استان خوزستان در شهرستان خبر داد.
محمود شهبازي گفت: عمليات ساخت ميدان ورودي شهر شوشتر بزودي آغاز مي شود.
وي افزود: اين ميدان در محل يكي از تقاطع هاي پرخطر در ورودي شهرستان شوشتر و در سه راه «شليلي» احداث مي شود.
وي گفت: براي اجراي اين پروژه بيش از 10 ميليارد ريال اعتبار نياز است كه قرار شده از محل اعتبارات استاني تامين شود و بنياد مسكن انقلاب اسلامي شوشتر نيز براي اجراي پروژه اعلام آمادگي كرده است.

 



معاون وزير صنايع: بانك صنايع كوچك امسال راه اندازي مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي براي برطرف كردن مشكلات خود، بانك صنايع كوچك تا پايان امسال راه اندازي مي كنند.
معاون وزير صنايع و معادن و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي كشور با اعلام اين خبر در همدان، گفت: تغيير رويكرد پولي و مالي كشور و در پيش گرفتن سياست هاي انقباظي در سال هاي گذشته، بيشترين آسيب را به بخش صنعت كشور وارد كرد.
خدامراد احمدي كه در مراسم توديع و معارفه مديرعامل سابق و جديد شركت شهرك هاي صنعتي استان همدان سخن مي گفت، افزود: با آنكه مقرر بود 33 درصد از گردش مالي كشور به بخش صنعت تعلق بگيرد اما تاكنون فقط كمتر از 17 درصد آن محقق شده است كه با اين رويه جهش در عرصه توليد و صنعت امكان پذير نيست.
احمدي در بخش ديگري از سخنان خود ايجاد خوشه هاي صنعتي را باعث ارتقاي بهروري و ايجاد اشتغال پايدار دانست و گفت: تاكنون 200 خوشه صنعتي در كشور شناسايي شده و 50 خوشه ديگر با ظرفيت ايجاد 36 هزار واحد صنعتي و توليدي در حال پياده سازي است.
وي افزود: كيفي كردن خدمات زيربنايي در 850 شهرك صنعتي موجود در كشور نيز از برنامه هاي ديگر سازمان ما به شمار مي رود كه در همين راستا چهارهزار ميليارد ريال از منابع ملي و چهار هزار و 500 ميليارد ريال از محل فروش اوراق مشاركت در نظر گرفته شده و جذب سرمايه گذاري هاي خصوصي براي ايجاد شهرك هاي تخصصي و صنعتي هم مدنظر قرار دارد.
در اين مراسم خسرو سامري رئيس سازمان صنايع و معادن استان همدان گفت: سالانه 20 ميليارد تومان براي توسعه شهرك هاي فعلي و احداث شهرك هاي جديد در استان نياز است تا در افق برنامه 5 ساله پنجم، 4 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري با 25 هزار اشتغال مستقيم و غيرمستقيم در بخش صنعت و معدن آن محقق شود. در پايان ضمن تقدير از زحمات ظاهر پورمجاهد مديرعامل سابق، مهدي جعفري به عنوان مديرعامل جديد شركت شهرك هاي صنعتي استان همدان معرفي شد.

 



رئيس پژوهشكده دفاع مقدس: دزفول نماد مقاومت خوزستان در برابر موشك هاي دشمن بود

دزفول- خبرنگار كيهان:
رئيس پژوهشكده دفاع مقدس گفت: مردم شهرستان دزفول در جبهه هاي جنگ در مقابل موشك هاي دشمن استوار و مقاوم باقي ماندند و اين شهر را به عنوان نماد مقاومت خوزستان معرفي كردند.
احمد سوداگر در گردهمايي كه به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت دزفول، در آمفي تئاتر دانشگاه آزاد اسلامي دزفول برگزار شده بود با گراميداشت روز ملي دزفول،افزود: دزفول به عنوان شهر مقاوم، حماسه و پايتخت ايثار از سوي امام خميني(ره) در سطح كشور معرفي شد و لوح زرين مجلس شوراي اسلامي را دريافت كرده است.
وي گفت: رشادت مردم ايران تمام معادلات دشمن را به هم ريخت و دشمن وقتي با عمليات هايي نظير بيت المقدس و فتح المبين مواجه شد پي به قدرت ايران اسلامي برد و به فكر خاتمه جنگ افتاد. سوداگر گفت: در حالي كه در سال هاي قبل از جنگ هشت ساله بيش از يك ميليون كيلومتر مربع از خاك ايران جدا شده بود در اين جنگ حتي يك وجب از خاك ايران به تصرف عراق در نيامد.

 



ايران در كيهان

تجهيز كتابخانه
گناباد- خبرنگار كيهان: بخش كتاب كودك در كتابخانه هاي عمومي گناباد تجهيز و راه اندازي مي شود. مجيد لشكري، مسئول امور كتابخانه هاي عمومي شهرستان با اعلام مطلب فوق گفت: احداث كتابخانه مركزي در شهرستان گناباد ضروري است. شهرستان گناباد در استان خراسان رضوي قرار دارد.
خاطره گويي از جنگ
¤ به مناسبت گراميداشت فتح خرمشهر، مراسم شبي با خاطره در مصلاي بزرگ امام خميني گناباد برگزار شد. در اين مراسم سرتيپ بهرام زاده از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس سخنراني كرد.
ساخت مجتمع تجاري
مسجدسليمان- خبرنگار كيهان: مجتمع چندمنظوره تجاري، خدماتي و رفاهي در مسجدسليمان توسط شهرداري ساخته مي شود. اين مجتمع با مشاركت بخش خصوصي و در 8 هزار مترمربع ساخته خواهد شد.
افتتاح مجتمع پزشكي
قائن- خبرنگار كيهان: مجتمع پزشكي حضرت وليعصر شهرستان قائن واقع در خراسان رضوي افتتاح شد. اين مجتمع كه در سه طبقه و 400 مترمربع زيربنا و با اعتباري بالغ بر 130ميليون تومان توسط خيران و مجمع امور صنفي قائن احداث شده است در تخصص هاي زنان و زايمان، اطفال، جراحي عمومي، روانشناسي و تزريقات پذيراي بيماران و مصدومان شهرستان خواهد بود.
گازرساني به روستاها
اردبيل- خبرنگار كيهان: بيش از 40 درصد از جمعيت روستاهاي استان اردبيل زير پوشش گاز طبيعي قرار دارند. نقي كمالي، مديرعامل شركت گاز استان اردبيل در جلسه كارگروه كاهش حوادث مشتركين گاز طبيعي با اعلام مطلب بالا افزود: ميزان بهره مندي مردم استان از تسهيلات گاز افزايش يافته است و تا پايان امسال تعداد روستاهاي بهره مند از گاز طبيعي در استان به 350 روستا افزايش خواهد يافت.
افزايش سهميه آرد
¤ فرماندار اردبيل گفت: از نيمه دوم خردادماه و با افزايش سهميه آرد 40 واحد نانوايي در اين شهر براي تأمين نان مورد نياز مسافران تابستاني فعاليت خواهند كرد. يوسف اكبري در جلسه كميسيون تعزيرات آرد و نان شهرستان اردبيل افزود: يكي از اولويت هاي كاري مسئولان شهرستان تأمين آرد مرغوب، پخت صحيح و سالم و توزيع سريع و آسان نان مصرفي روزانه در ايام تعطيلات تابستاني است.
آموزش خبرنويسي
اراك- خبرنگاركيهان: يك دوره آموزش خبرنويسي، و بلاگ نويسي و عمليات رواني، ويژه رده هاي مقاومت بسيج استان مركزي با حضور 300شركت كننده در اراك برگزارشد. سرهنگ پاسدار اسماعيل غلامي مسئول معاونت روابط عمومي و تبليغات سپاه استان مركزي با اعلام خبر فوق گفت: اين دوره آموزش با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي برگزار شد.
كسب رتبه برتر
اسفراين- خبرنگاركيهان: به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش شهرستان اسفراين تعداد 49نفر از دانش آموزان اين شهرستان در مسابقات قرآن و معارف اسلامي در 7رشته نهج البلاغه، قرائت، حفظ و مفاهيم قرآن كريم، احكام، انشاي نماز، اذان با شركت بيش از 11هزارنفر از دانش آموزان كليه مقاطع برگزارشد.
برگزاري نمايشگاه عكس
دهلران- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت آزادسازي خرمشهر، نمايشگاه فتح ارزش ها در شهرستان دهلران واقع در استان ايلام برگزارشد.
در اين نمايشگاه بيش از 50قطعه عكس مربوط به عمليات آزادسازي خرمشهر در معرض ديد نمازگزاران قرارگرفت.
اهداي زمين
راور- خبرنگاركيهان: به درخواست امام جمعه و دادستان راور استان كرمان يكي از اهالي خير راور 5هزار مترمربع از زمين هاي خود را جهت تعريض جاده راور به مشهد، به آستان قدس رضوي تقديم كرد. ارزش اين زمين اهدايي 300 ميليون تومان بود.
نوسازي ايستگاه آب
ساري- خبرنگار كيهان: مديرعامل آب منطقه اي مازندران از بازسازي و نوسازي 23 ايستگاه قديمي آب و هواشناسي در اين استان خبرداد.
«عزيزالله واحد» در جلسه كار گروه آب و منابع طبيعي مازندران افزود: در جريان اين عمليات 10دستگاه هيدرومتري، 14ايستگاه تبخير سنجي و 9ايستگاه باران سنجي در مازندران نوسازي شده است.
كاهش جرايم در قزوين
قزوين- خبرنگاركيهان: دادستان قزوين گفت: هم اكنون بخش كيفري 50درصد پرونده هاي ارجاعي به دادگستري اين استان را شامل مي شود. حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل صادقي نياركي افزود: با تلاش هاي مستمر و به موقع نيروي انتظامي استان قزوين شاهد كاهش برخي از جرايم در استان قزوين نسبت به سال هاي قبل هستيم كه اميد است با تعامل بيشتر ميزان جرايم استان به صفر برسد.
اختصاص اعتبار
بندرعباس- خبرنگار كيهان: استاندار هرمزگان از اختصاص 101 پروژه با اعتباري بالغ بر 840ميلياردريال در سال جاري براي شهرستان رودان خبر داد. حسين هاشمي تختي در نشست شوراي اداري استان در شهرستان رودان گفت: رفع نارسايي ها و چالش هاي پيش روي توسعه اين شهرستان بايد مدنظر مسئولان قرارگيرد.

 



درمان 1200 كودك مبتلا به تنبلي چشم در خراسان رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان
كارشناس پيشگيري بهزيستي خراسان رضوي گفت: معاينه 131 هزار كودك 2 تا 6 ساله اين استان در سال 1388 منجر به شناسايي 1200 كودك مبتلا به تنبلي چشم شد.
طاهره علوي افزود: 13 هزار و 400 نفر از كودكان معاينه شده در سطح اول اين برنامه مشكوك به بيماري تنبلي چشم بودند كه براي معاينات بيشتر به اپتومتريست ارجاع داده شدند.
وي افزود: طبق معاينات انجام شده در سطح دوم از بين 6 هزار و 500 كودك دچار بيماري و اختلالات چشمي، 1200 نفر مبتلا به تنبلي چشم تشخيص داده شدند كه اقدامات درماني براي آنان آغاز شد.
وي بيان كرد: در ادامه روند درماني 340 نفر از اين كودكان به چشم پزشك معرفي شدند كه از بين آنها 60 نفر تحت عمل جراحي قرار گرفتند و بقيه به صورت درمان هاي غير جراحي بهبود يافتند.
وي ضمن اشاره به پوشش 70 درصدي كودكان در اين برنامه، يادآور شد: به دليل همزماني اجراي برنامه پيشگيري از تنبلي چشم با شيوع آنفلونزا در آبان ماه تعدادكودكان شركت كننده در اين طرح نسبت به سال گذشته تفاوت چشمگيري نداشت.
وي مبلغ دريافتي براي اجراي برنامه در سطح اول را 400 تومان اعلام و عنوان كرد: تمامي كودكان ارجاع شده به سطح دوم و سوم، مراحل درماني خود را با حمايت بهزيستي به صورت كاملا رايگان پشت سر گذاشته اند.

 



در سال جاري دومين قطار تبريز- مشهد راه اندازي مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
مسئول رجاء آذربايجان گفت: امسال دومين قطار تبريز- مشهد توسط رجا راه اندازي مي شود.
علي رضا سليماني در نخستين جلسه شوراي اداري راه آهن آذربايجان در تبريز افزود: اختصاص قطار ريل باس جديد در مسير «تبريز- دانشگاه تربيت معلم،» «راه اندازي قطار ريل باس در خط تبريز-بندر شرف خانه»، در سال 89 دنبال مي شود.
وي اظهار داشت: افزايش ميزان جابجايي مسافر در سال گذشته نسبت به سال قبل آن 22درصد بود كه طي آن 1ميليون و 610هزار نفر جابجا شدند.

 



شهردار مشهد از تدوين طرح جامع حمل و نقل خبر داد

مشهد- خبرنگار كيهان:
شهردار مشهد مقدس گفت: طرح جامع حمل و نقل و ترافيك مشهد با كمك مهندسان اين شهر، در شهرداري مشهد در حال تدوين است.
سيدمحمد پژمان در نشست هم انديشي اساتيد دانشگاه فردوسي با شهردار مشهد افزود: هدف از تشكيل اين جلسه گسترش تعامل بين دانشگاه و شهرداري و انتقال تجربيات علمي اساتيد به توان اجرايي شهرداري است.
وي در ادامه تعامل شهرداري با دانشگاه را بسيار عالي اعلام كرد و گفت: تمام تلاش شهرداري مشهد انجام فعاليت هاي علمي براي فراهم نمودن آسايش و آرامش، در زندگي شهروندان اين كلان شهر است كه تحقق اين امر نيازمند همكاري دوسويه اين نهاد و مراكز دانشگاهي مي باشد.
شهردار مشهد توسعه يافتگي علمي كلان شهر مشهد را منوط به استفاده از ظرفيت هاي دانشگاهها و خصوصا دانشگاه فردوسي مشهد دانست و اظهار داشت: اين شهرداري در زمينه تحقيق و پژوهش هاي كاربردي از موفق ترين شهرداري ها در سطح كشور مي باشد كه اين امر مرهون حضور اساتيد متعهد دانشگاه در اين زمينه است.

 



همايش خيرين مدرسه ساز در شهرستان قدس برگزار شد

شهرقدس-خبرنگاركيهان:
اولين همايش خيرين مدرسه ساز با حضور مسئولان شهري و خيرين مدرسه ساز درسالن فرمانداري شهرستان قدس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري، نماينده مجلس شوراي اسلامي دراين همايش گفت: همايش نشان دهنده فرهنگ سازي و ايجاد فضاي آموزشي جهت آموختن علم است.
حسين گروسي اظهار داشت: بودجه استاني شهرستان قدس 7 ميليارد تومان پيش بيني شده كه اميد آن مي رود با همت مسئولان درامر فرهنگ و آموزش اقدامات شايسته اي صورت گيرد.
در ادامه اين همايش محمدرضا حافظي رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور گفت: آموزش وپرورش زير ساخت توسعه پايدار كشور است، اگر آموزش و پرورش موفقي داشته باشيم در زمينه هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و رفاهي با موفقيت روبرو خواهيم شد.
رئيس آموزش و پرورش شهر قدس نيز در اين مراسم گزارش مختصري از ظرفيت كلاس ها و فضاهاي آموزشي اين شهرستان كه درحال تخريب هستند ارائه كرد و گفت: با توجه به كمبود فضاهاي آموزشي براي انجام كارهاي فرهنگي وجود كانون فرهنگي تربيتي در منطقه ضروري است.
علي اكبر سليماني افزود: شهر قدس با تمام محروميت هايي كه دارد اما استعدادهاي درخشاني درآن وجود دارد كه باعث كسب مقام در رتبه هاي برتر كشوري است.
وي خيرين و افراد حاضر درجلسه را تشويق به ساخت مدرسه كرد وگفت: با گسترش فضاهاي آموزشي و تربيت دانش آموزان يكي از وظايف مهمي است كه برعهده ما است و نيازمند حمايت خيرين و افراد جامعه است كه آينده روشني را براي فرزندان اين مرز و بوم رقم بزنيم.

 



استاندار كرمانشاه: عمليات اجرايي 8هزارو700 واحد مسكوني طرح مسكن مهر در كرمانشاه آغاز شد

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
عمليات اجرايي احداث 8 هزارو 700 واحد مسكوني طرح مسكن مهر در شهر كرمانشاه آغاز شد و اميد مي رود تا پايان سال اجراي اسكلت 28 هزار و 234 واحد مسكن در استان به اتمام برسد.
مهندس سيددادوش هاشمي با بيان اين مطلب افزود: درحال حاضر 5هزار و 819 واحد مسكن مهر شامل پروژه هاي 2هزار واحدي مهر تلاش كرمانشاه، يك هزار و 400 واحدي مهرآزاد اسلام آباد غرب، 630 واحدي سرپل ذهاب، 289 واحدي اسلام آباد، هزار واحدي كنگاور و همچنين 300 واحدي شهرستان هرسين درحال تجهيز كارگاهي هستند.
رئيس ستاد مسكن مهر استان كرمانشاه با تاكيد بر اين مطلب كه تمام دست اندركاران مسكن مهر بايد تمام توان و تلاش خود را در راستاي اتمام به موقع و سريع پروژه ها بكارگيرند گفت: شتاب اين طرح ها بايد به گونه اي باشد كه رضايت مردم و متقاضيان مسكن مهر را درپيش داشته باشد.

 



زن فريدونكناري هر 3 روز يك كتاب مي خواند

فريدونكنار- خبرنگاركيهان:
يك زن فريدونكناري درمسابقات كتابخواني تحت عنوان انقلاب اسلامي و وضع كنوني عالم رتبه چهارم كشور را كسب كرد.
زينب بابكي پيش از اين درسال 88 به عنوان كتابخوان برتر استان معرفي شده بود و درمسابقات استاني تحت عنوان اصلاح الگوي مصرف نيز به عنوان كتابخوان برتر انتخاب شده بود.
اين كتابخوان نمونه، خواهر شهيد و كارشناس زيست شناسي است وكتابخواني را از كتابخانه كوچك روستاي آسور از بخش ارجمند فيروزكوه آغاز كرده است.
بابكي كه هر 3 روز يك كتاب مي خواند از مرداد ماه سال گذشته تاكنون 105 جلد كتاب از كتابخانه گرفته و مطالعه كرده است.

 



مدير صنايع كشاورزي جهاد كشاورزي مازندران: دولت از خرد شدن اراضي كشاورزي جلوگيري مي كند

ساري-خبرنگاركيهان:
با هدف جلوگيري از تقسيم اراضي كشاورزي به قطعات كوچك غيراقتصادي شركت سهامي زراعي در كشور راه اندازي مي شود.
مدير صنايع كشاورزي و مكانيزاسيون جهاد كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر در گردهمايي مديران تعاونيهاي توليد اين استان در ساري افزود: خرد شدن اراضي كشاورزي فعاليت هاي آينده اين بخش را با مشكلات جدي مواجه مي كند.
عليرضا قنبري گفت: به همين منظور اولين شركت سهامي زراعي كشور در آينده نزديك در گلوگاه مازندران راه اندازي مي شود.
وي با حمايت از تشكيل شركت هاي توليد در مناطق روستايي افزود: حفظ مالكيت فردي، جلوگيري از خرد شدن اراضي، يكپارچه سازي نظام كشت و ايجاد واحد اقتصادي توليدي قوي در روستاها از اهداف راه اندازي اين شركت ها محسوب مي شود.
وي افزود: 50 درصد اعتبارات مكانيزاسيون در قالب تعاونيهاي توليد پرداخت خواهد شد.
قنبري افزود: امسال 13 ميليارد ريال كمك بلاعوض به تعاوني هاي توليد زراعي مازندران اختصاص يافت به گفته وي امسال شمار تعاوني هاي توليد در مازندران به 33 واحد خواهد رسيد.

 



معاون استاندار استان مركزي: طرح جامع توسعه فرهنگي استان مركزي آماده ارائه به هيئت دولت است

اراك- خبرنگار كيهان:
طرح جامع توسعه فرهنگي استان در قالب 234 طرح پيشنهادي براي تصويب در دور سوم سفر هيئت دولت به استان تدوين و آماده شده است.
هوشنگ بازوند، معاون عمراني استانداري مركزي ضمن بيان مطلب فوق گفت:
براي اين طرح بزرگ در مجموع بيش از يكصد ميليارد تومان تسهيلات در نظر گرفته شده است. كه در صورت تصويب در سفر دولت به استان محورهاي آن طبق برنامه ريزي انجام شده اجرايي خواهد شد.
وي همچنين طرح هاي پيشنهادي براي دور سوم سفر دولت را كه در نيمه اول امسال انجام مي شود 190 فقره اعلام كرد.

 



افتتاح فاز اول مجتمع بزرگ آب درماني سرعين

اردبيل- خبرنگار كيهان:
فاز اول مجتمع بزرگ آبدرماني ايرانيان در شهر گردشگري سرعين واقع در استان اردبيل به بهره برداري رسيد.
فاز اول اين مجتمع با 75 ميلياردريال هزينه و با زيربناي تقريبي 4600 مترمربع احداث شده و داراي سه استخر و امكانات جكوزي، سوناي خشك و بخار و گل درماني است.
استاندار اردبيل در مراسم افتتاح مجتمع گفت: در حال حاضر سالانه بيش از پنج ميليون گردشگر به اين استان سفر مي كنند كه زمينه و قابليت افزايش اين ميزان وجود دارد.
منصور حقيقت پور افزود: براي افزايش سفر گردشگران به اين استان تا 10 ميليون نفر در سال بايد به مكمل هاي گردشگري توجه و دقت خاصي صورت گيرد.

 



ثبت 74 اثر تاريخي خوزستان در آثار ملي

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون حفظ، احيا و ثبت آثار تاريخي ميراث فرهنگي خوزستان از ثبت 74 اثر تاريخي استان خوزستان در فهرست آثار ملي در سال جاري خبر داد.
سيدحكمت الله موسوي در اين باره گفت: 22 آسياب تاريخي متعلق به دوره اسلامي در شهرستان انديمشك و بهبهان، 17 اثر تاريخي در شهرستان دزفول، 30 اثر تاريخي در شهرستان بهبهان، هشت اثر تاريخي در شهرستان انديمشك، 11 اثر تاريخي در شهرستان مسجدسليمان و چهار اثر تاريخي در شهرستان ايذه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
وي با بيان اينكه جاده هاي سنگفرش خائيز و تنگ بالنگستون مربوط به دوره هخامنشي و فراهخامنشي در شهرستان بهبهان و مقبره متبركه سلطان ابراهيم شهرستان ايذه از ديگر آثار ثبت شده در فهرست آثار ملي است.
گفتني است خوزستان در طول تاريخ به نام هاي گوناگون ناميده شده است «حالتامي، انشان سوسنكا، اوز، سوزيانا و...» از اين قرارند.

 



نگراني مردم از تعلل در انتخاب فرماندار رشتخوار

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
جمعي ازمردم شهرستان رشتخوار خواستار معرفي فرماندار اين شهرستان 65 هزار نفري شدند.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار نيز در اين باره گفت: مدتي است كه فرماندار اين شهرستان به شهر ديگري منتقل شده و اين شهرستان محروم، كه 14 درصد مردم آن به دليل فقر و بيكاري زير پوشش نهادهاي حمايتي هستند، بدون شهردار اداره مي شود.
محمود ذباح افزود: اين مسئله خصوصاً در زماني كه كميسيون برنامه ريزي استان خراسان رضوي در حال تصميم گيري و برنامه ريزي براي برنامه هاي يك سال آينده شهرستان است، مردم را نگران كرده كه حق آنان در اين جلسات مهم ضايع شود.

 



افتتاح كارخانه توليد خوراك طيور در گناباد

گناباد- خبرنگاركيهان
نخستين واحد توليد خوراك طيور در گناباد با حضور استاندار خراسان رضوي و نماينده مردم گناباد در مجلس شوراي اسلامي مورد بهره برداري قرارگرفت.
مديرعامل كارخانه خوراك دام و طيور و كنستانتره گناباد در اين باره گفت: اين كارخانه در زميني به مساحت 7هزار مترمربع و زيربناي 2هزار و 500مترمربع با 11ميليارد ريال اعتبار ساخته شده است.
حسين شرفي افزود: اين واحد در يك نوبت كاري توان توليد 50تن خوراك طيور را دارد.
وي افزود: 70درصد ماشين آلات اين واحد داخلي و 30درصد آن خارجي است كه به دست صنعت گران داخلي نصب و راه اندازي شده است.
شرفي گفت: در صورت نياز اين واحد توليدي قادر خواهد بود ظرفيت توليد خوراك را به 2برابر افزايش دهد.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14