(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 خرداد 1389- شماره 19659

كشف 2 تن مواد مخدر در نقطه صفر مرزي ايران و پاكستان
فعاليت باندهاي قاچاق تحت پوشش سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس
از سوي دادسراي تهران تعيين شد شعبه ويژه رسيدگي به متهمان طرح عفاف و حجاب
سازمان حمايت: فروش هر نوع كالا بدون مشخصات ممنوع شد
بزرگترين اعزام گروه هاي سازندگي به مناطق محروم
با امضاي طوماري انجام شد حمايت مردم شيراز از تخريب برج هاي دوقلوي شهر
يك مقام مسئول در كميته امداد امام خميني: ميزان طلاق بين مددجويان امداد به صفر رسيد
نقص فني در پرواز تهران- اروميه
آتش سوزي در بازار تهران
حوادث كوتاه از كشور
مفتي هاي وهابي بروند سبزي بفروشند
نفرت دانشگاههاي آمريكا از اسرائيل
سرقت بانك با استفاده از چاي
برنج ملات اصلي ديوار چين
ببرهاي بنگال زنان را بيوه مي كنند



كشف 2 تن مواد مخدر در نقطه صفر مرزي ايران و پاكستان

زاهدان- خبرنگاركيهان:
فرمانده هنگ مرزي ميرجاوه از كشف محموله بزرگ مواد مخدر نزديك به 2 تن از قاچاقچيان مسلح در نقطه صفر مرزي خبر داد.
سرهنگ حسن شجاعي نسب با اعلام اين خبر افزود: مرزبانان سلحشور اين هنگ در پي كسب خبري از مرزنشينان غيور منطقه مبني بر ورود محموله بزرگ مواد مخدر از آن سوي مرز به داخل كشور، سريعا وارد عمل شده و اقدامات گسترده اطلاعاتي و عملياتي را آغاز كردند.
وي تصريح كرد مرزبانان در حين اجراي ماموريت و گشت هاي مرزي به رد چند دستگاه خودرو و موتورسيكلت در يكي از مناطق مرزي برخورد كردند.
فرمانده هنگ مرزي ميرجاوه گفت تكاوران مرزبان با بررسي موضوع به يك دستگاه موتورسيكلت كه در يكي از دهانه هاي ورودي مرز رها شده بود مشكوك كه در بررسي دقيق و پاكسازي منطقه موفق شدند 1308 كيلوگرم ترياك با لفافه را به همراه 610 كيلوگرم حشيش كشف كنند. هم اكنون تلاش مرزبانان جهت شناسايي و دستگيري قاچاقچيان از طريق ديپلماتيك با مرزبانان كشور مقابل (پاكستان) همچنان ادامه دارد.

 



فرمانده نيروي انتظامي هشدار داد
فعاليت باندهاي قاچاق تحت پوشش سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس

فرمانده نيروي انتظامي از فعاليت باندهاي قاچاق مواد مخدر تحت پوشش سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم، ديروز در همايش هم انديشي مبارزه با مواد مخدر و پولشويي گفت: گردش مالي مواد مخدر در دنيا هزار و 500 ميليارد دلار است و مواد مخدر خطري بزرگ براي حال و آينده به شمار مي رود.
وي اظهار داشت: افغانستان بزرگترين توليدكننده مواد افيوني است اما عمده مواد روان گردان و صنعتي در قاره آمريكا و ديگر كشورها توليد مي شود: اگر 7 هزار تن ترياك توليد شده در افغانستان كه كيلويي 100دلار است محاسبه كنيم درآمد ناشي از اين مواد زير يك ميليارد دلار است اما گردش مالي آن رقم قابل توجهي است.
سردار احمدي مقدم گفت: حدود 500 تن مواد مخدر وارد شده به كشور توسط معتادان مصرف شده و نيمي از آن از كشور عبور مي كند.
وي تاكيد كرد: يك سوم موادمخدر ورودي به ايران كشف، يك ششم مصرف و يك دوم آن از ايران عبور مي كند.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: مركزيت تمام باندهاي مواد مخدر در افغانستان و پاكستان است و صرافي هاي اين دو كشور و كشورهاي اطراف در پولشويي ناشي از فروش مواد مخدر نقش دارند.
وي اظهار داشت: ظرف سه سال آينده مرزهاي شرقي كشور به طور كامل مسدود خواهد شد و بايد مرزهاي خود را محافظت كنيم تا از تبعات ناشي از مواد مخدر، قاچاق انسان و مسائل امنيتي رهايي يابيم.
سردار احمدي مقدم افزود: پول هاي ناشي از فروش مواد مخدر در كشور بسيار خرد است و به دليل ضعف رواني جريان مبارزه متوجه باركش هاست و عوامل اصلي مواد مخدر مباشر جرم محسوب نمي شوند.
وي اظهار داشت: در قوانين ما دست دوم هاي مواد مخدر مجازات مي شوند اما به دليل اين كه دانه درشت ها در ايران نيستند مجازاتي متوجه شان نمي شود.
وي در حاشيه اين نشست به خبرنگاران گفت: پولشويي اصلي در زمينه مواد مخدر در خارج از مرزهاي ايران انجام مي شود و تنها اين باركش ها و فروشندگان خرد مواد هستند كه در داخل ايران فعاليت دارند و به خريد و فروش مواد مي پردازند.
وي تصريح كرد: به دليل نقص موجود در قانون پليس، تنها اين باركش ها و فروشندگان خرد به عنوان مجرم شناخته و با آنان برخورد مي شود در حالي كه سركرده هاي اصلي در خارج از كشور هستند.
احمدي مقدم افزود: برخورد با اين باركش هاي مواد مخدر نيز در حالي انجام مي شود كه به دليل ضعف شديد قانون بسياري از اين افراد از راه هاي فراري كه موجود است استفاده كرده و از برخورد پليس جان سالم به در مي برند.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس با تمام شبكه هاي خرد مواد مخدر در داخل كشور برخورد مي كند و اگر در برهه اي از زمان تاخيري در برخورد مشاهده مي شود به علت شناسايي حلقه هاي اصلي است.

 



از سوي دادسراي تهران تعيين شد شعبه ويژه رسيدگي به متهمان طرح عفاف و حجاب

دادسراي عمومي و انقلاب تهران شعبه ويژه اي را براي محاكمه متهمان طرح عفاف و حجاب تعيين كرده است.
حجت الاسلام حسن نوروزي نماينده مردم رباط كريم در مجلس و رئيس مجمع نمايندگان استان تهران در گفت وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با اشاره به روند اجراي طرح عفاف و حجاب گفت: در راستاي اجراي اين طرح دادستاني تهران قضات ويژه اي را براي پيشبرد و رسيدگي سريع به اقدامات انجام شده، تعيين كرده است.
وي در اين باره افزود: با رايزني هاي انجام شده از سوي وزارت كشور شعبه اي ويژه در دادسراي عمومي و انقلاب تهران براي رسيدگي به تخلفات متهمان طرح عفاف و حجاب تشكيل شده است.
رئيس مجمع نمايندگان استان تهران تصريح كرد: در اين شعبه مزاحمين نواميس و كساني كه سازماندهي شده براي گسترش بي حجابي ها فعاليت مي كنند محاكمه خواهند شد.

 



سازمان حمايت: فروش هر نوع كالا بدون مشخصات ممنوع شد

سازمان حمايت، تمام شركتهاي پخش، عمده فروشان وواحدهاي خرده فروشي را به خريد و فروش كالاهاي داراي مشخصات كامل واحد توليدي موظف كرد.
سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اعلام كرد: در جهت انجام وظايف قانوني اين سازمان در زمينه تنظيم بازار و نظارت و كنترل بر فرآيند صحيح توليد و عرضه كالا و با عنايت به ممانعت از ورود و وجود كالاهاي نامرغوب در بازار با هدف رشد وتوسعه اقتصاد ملي وحفظ و صيانت از حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان كالاهاي مرغوب و با كيفيت، اعلام مي شود، از اين پس خريد و فروش هرگونه كالا با مشخصات كامل واحد توليدي از سوي تمامي شركت هاي پخش، عمده فروشان و واحدهاي خرده فروشي اجباري است و در صورت سرپيچي از آن با واحدهاي خاطي مطابق قانون برخورد خواهد شد.
براساس ضوابط و مقررات اجرايي اين سازمان، تمامي واحدهاي خرده فروشي و عوامل توزيع در سراسر كشور موظفند به منظور جلوگيري از فعاليت واحدهاي توليدي زيرزميني بدون پروانه بهره برداري، پروانه ساخت و ... كه موجبات عرضه كالاهاي بي كيفيت و نامرغوب و بدون مشخصات واحد توليدي بر روي بسته بندي در سطح بازار را با قيمت هاي غيرواقعي و گزاف فراهم آورده اند، از اين پس به خريد و عرضه كالاهاي با مشخصات كامل اقدام كنند.
سازمان حمايت اين اطلاعيه را به منزله ابلاغ عمومي دانسته و تصريح كرده است: از تاريخ ابلاغ با واحدهاي متخلف برخورد خواهد شد.
اين سازمان همچنين از كليه مصرف كنندگان درخواست كرد به منظور حفظ سلامت و ايمني خود و همچنين ممانعت از عرضه كالاهاي بي كيفيت با قيمت هاي غيرواقعي در سطح بازار، هنگام خريد به درج مشخصات كامل كالا (نام و آدرس واحد توليدي، شماره پروانه بهره برداري وساخت، تاريخ توليد و انقضاء قيمت مصرف كننده و ...) بر روي بسته بندي آن توجه كنند.
هموطنان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با 124 سامانه ارتباطي بازرگاني ايران اعلام تا مورد پيگيري قرار گيرد.

 



رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه محمد رسول الله(ص) خبر داد
بزرگترين اعزام گروه هاي سازندگي به مناطق محروم

بزرگترين اعزام گروه هاي سازندگي و خدمات رساني ويژه خواهران با همكاري معاونت بسيج خواهران تحت عنوان «اردوي هجرت3» انجام مي شود.
به گزارش كيهان، سرهنگ پاسدار حميدرضا مددي فرد، رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: در راستاي اجراي طرح بسيج سازندگي و اردوهاي هجرت(3) با هدف غني سازي اوقات فراغت جوانان و كمك به توسعه و آباداني ميهن اسلامي و ارائه خدمات عام المنفعه به مناطق محروم و نيازمند سازمان بسيج سازندگي سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با همكاري معاونت بسيج خواهران بزرگترين اعزام گروه هاي سازندگي و خدمات رساني ويژه خواهران را اجرا مي كند.
وي اظهار داشت: در اين طرح كه با حضور گسترده خواهران انجام مي شود خواهران در اردوهاي يك روزه شركت كرده و با حضور در مزارع كشاورزي نيازمندان و محرومين نسبت به اجراي عمليات كشاورزي و كمك به توسعه كشاورزي اقدام مي نمايند.
مددي فرد با اشاره به اعزام تيم هاي پزشكي و درماني براي ارائه خدمات پزشكي و مشاوره اي و دندانپزشكي به نيازمندان و محرومان گفت: اين طرح به شكل سيار در روستاهاي مناطق نيازمند مستقر و به صورت رايگان خدمات ارائه مي دهد.گفتني است طرح مذكور با اعزام 120 گروه سازندگي در قالب گروه هاي 40 نفره از تاريخ
25/3 الي 10/5 سال جاري به روستاهاي استان سمنان و شهرستان فيروزكوه انجام خواهد شد.تمام جوانان و علاقمندان و داوطلبان حضور در عرصه هاي سازندگي مي توانند با مراجعه به پايگاه ها و حوزه هاي مقاومت نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

 



با امضاي طوماري انجام شد حمايت مردم شيراز از تخريب برج هاي دوقلوي شهر

شيراز- خبرنگار كيهان:
تعداد زيادي از مردم شيراز با امضاي طوماري حمايت قاطع خود را از استاندار فارس و فرماندار شيراز به علت برخورد جدي با تخلفات پروژه برج هاي دوقلوي شيراز و تخريب بخش هايي از اين پروژه اعلام كردند.
در قسمتي از اين طومار آمده است: «ما مردم انقلابي شيراز حمايت قاطعانه خود را از اقدام شجاعانه و قانوني استاندار فارس و فرماندار عدالتخواه شيراز در تخريب قسمتي از برج هاي دوقلو (پروژه محمدپور) اعلام مي داريم و از شهردار شيراز، خواستار تسريع در اجراي كامل و قاطعانه حكم كميسيون ماده 100 هستيم. اين حركت مردمي هشداري است به كساني كه آشكار و پنهان از شهرفروشي حمايت مي كنند.»
گفتني است چند روز پيش قسمت هايي از پروژه برج هاي دوقلوي شيراز كه به صورت غيرقانوني احداث شده بود با حكم كميسيون ماده 100 تخريب شد.

 



يك مقام مسئول در كميته امداد امام خميني: ميزان طلاق بين مددجويان امداد به صفر رسيد

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني مازندران گفت: به خاطر اجراي برنامه هاي زيربنايي ميزان طلاق بين مددجويان نهاد امداد به صفر رسيده است.
ابراهيم باغباني با اعلام خبر فوق افزود: همزمان با ميلاد با سعادت حضرت صديقه طاهره(س) 300 نوعروس مازندراني رهسپار خانه بخت شدند.
وي افزود: يك ميليارد ريال از اعتبارات كميته امداد براي تامين جهيزيه اين نوعروسان اختصاص يافت.
باغباني گفت: با هدف استحكام بيشتر بنيان خانواده كارگاه آموزشي 40 ساعته براي اين زوج ها برگزار شده است.
وي افزود: سال گذشته با تامين 2 ميليارد ريال هديه ازدواج و جهيزيه 4هزار و 914 نفر از جوانان تحت حمايت اين نهاد تشكيل خانواده داده اند.

 



نقص فني در پرواز تهران- اروميه

پرواز273 فوكر100 كه از تهران به مقصد اروميه در حركت بود، به دليل نقص فني پس از 20 دقيقه پرواز به فرودگاه مهرآباد تهران بازگشت.
ايرنا به نقل از متصديان اطلاعات پرواز گزارش داد: اين پرواز ساعت 5 و 55 دقيقه دوشنبه از تهران پرواز كرد اما پس از گذشت 20 دقيقه خلبان اعلام نمود كه به دليل نقص فني بايد به فرودگاه مهرآباد بازگردد.
به گفته يكي از سرنشينان، هواپيما پس از بازگشت و نشستن بر باند فرودگاه مهرآباد حدود نيم ساعت روي باند بود و مسافران ساعت هفت و 20 دقيقه به سالن هواپيما منتقل شدند.

 



آتش سوزي در بازار تهران

آتش سوزي در بازار تهران با حضور به موقع ماموران چهار ايستگاه مهار شد.
به گفته شفيعي رئيس روابط عمومي سازمان آتش نشاني، اين آتش سوزي ساعت 19و15 دقيقه حوالي بازار آهنگران اتفاق افتاد و آتش نشانان ايستگاه هاي 5، 127 و 67 در عرض پنج دقيقه خود را به محل رساندند.
گفتني است در حادثه ديگري كه در انبار شركت داروسازي تهران شيمي به وقوع پيوست، حدود هزار متر قفسه كه در آنها به ارتفاع چهار متر دارو چيده شده بود، طعمه حريق شد. بنا به اين گزارش آتش نشانان و نيروهاي امداد و نجات توانستند با جانفشاني از گسترش آتش جلوگيري كنند.
بر اساس اين گزارش دو تن از آتش نشانان هنگام تلاش براي مهار آتش به علت افت فشارخون و گرمازدگي به بيمارستان منتقل شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري دو شرور
اراك- خبرنگار كيهان:دو شرور كه با تهديد مردم ساوه با شمشير و قمه مبادرت به ايجاد رعب و وحشت در بين آنان مي كردند دستگير شدند.
پليس در بازرسي از منزل متهمان كه داراي هشت فقره سابقه شرارت و چاقوكشي داشتند يك قبضه كلت كمري جنگي و 20 قبضه شمشير و قمه كشف كرد.
آتش سوزي اراضي كشاورزي
خرم آباد- ايرنا: بر اثر آتش سوزي ظهر روز يكشنبه در پلدختر حدود 10 هكتار از اراضي زراعي گندم دهستان موراني در اين شهرستان طعمه حريق شد و از بين رفت.ميزان خسارت وارده بر اثر اين آتش سوزي حدود 66 ميليون ريال برآورد شده است.ايجاد جرقه و نقص فني كمباين در حال برداشت محصول موجب بروز اين آتش سوزي شد.
كشف كودشيميايي قاچاق
آمل- خبرگزاري فارس: حدود شش تن كود شيميايي قاچاق و آماده عرضه به بازار مصرف از يك انبار در جاده قديم آمل به بابل كشف و توقيف شد.صاحب اين انبار كه سابقه تخلف در عرضه و قاچاق كود شيميايي را در پرونده قضايي خود داشت شناسايي و دستگير شد.
گودبرداري مرگبار در قائم شهر
قائمشهر- خبرنگار كيهان: گودبرداري غيراصولي در قائم شهر جان پيرمرد همسايه اين محل به نام يدالله شيرواني را گرفت. اين حادثه عصر روز يكشنبه در محل ساخت موسسه پرتو فرهنگ قائم شهر به هنگام خاكبرداري غيراصولي روي داد و پيرمرد در زير آوار جان باخت.
نجات دو كوهنورد روستايي
نايين- خبرنگار كيهان: امدادگران جمعيت هلال احمر نايين جان دو تن از اهالي روستاي هند چوييه را كه در ارتفاعات پرويز گرفتار شده بودند نجات دادند. محمد خنجري و برادرش در حالي كه در داخل جان پناهي كوچك در تنگه تاريگون محبوس شده بودند نجات يافته و سالم به نزد خانواده شان بازگردانده شدند.
دستگيري قاچاقچي كود شيميايي
بيجار- ايرنا: ماموران انتظامي شهرستان بيجار موفق به دستگيري محتكر 40 تن كود شيميايي شدند. متهم كه اهل و ساكن بيجار است در پي احتكار، فروش و عرضه خارج از شبكه توزيع كودشيميايي در اين شهرستان دستگير شد.
برخورد قطار با عابرپياده
اراك- خبرنگار كيهان: برخورد قطار با پيرمرد 63ساله اي در اراك منجر به مرگ عابر پياده شد. در اين سانحه رانندگي كه در حوالي پل كوي شهر صنعتي اين شهر روي داد عابر پياده به نام احمد گودرزي به دنبال جراحت و خونريزي شديد جان باخت.
مرگ پدر و پسر در سانحه رانندگي
در اثر واژگوني يك دستگاه تريلر كه در محور بروجرد- اراك در حال حركت بود راننده و سرنشين آن كه پدر و پسر بودند كشته شدند.
علت بروز اين سانحه تخطي راننده از سرعت مطمئن و عدم توجه به جلو و خواب آلودگي وي گزارش شده است.

 



مفتي هاي وهابي بروند سبزي بفروشند

يكي از اساتيد دانشگاه در عربستان با فريبكار دانستن فتواهاي اخير مفتي هاي وهابي در اين كشور، به آنها توصيه كرد كه در بازار تره بار مشغول به كار شوند.
به گزارش العالم، شيخ «محمد بن حسن الدريعي» عضو هيئت علمي دانشگاه اسلامي «امام محمدبن سعود» در رياض، 2 تن از مفتي هاي وهابي به نام هاي شيخ «عبدالمحسن العبيكان» مشاور دربار پادشاهي سعودي و شيخ «عادل الكلباني» امام پيشين مسجد الحرام را به فريب مردم در امور ديني متهم كرد.شيخ الدريعي به العبيكان و الكلباني توصيه كرده است كه در بازار تره بار سبزي فروشي كنند و كار فتوا را به اهلش واگذار نمايند.الدريعي كه در يك برنامه تلويزيوني شبكه ماهواره اي (اوطان) سخن مي گفت، هنگامي كه يكي از مخاطبان نظر وي را در خصوص فتواهاي اين دو مفتي وهابي برجسته عربستان درباره «جواز شير دادن زنان به بزرگسالان براي محرم شدن با آنها» و فتواي الكلباني مبني بر «مجاز بودن رقص و غنا به خاطر شادي نفس» پرسيد، با عصبانيت شروع به انتقاد از العبكيان و الكلباني كرد و گفت: اگر اين دو فتوا در زمان شيخ محمد بن ابراهيم و يا شيخ عبدالعزيز بن باز صادر مي شد، قطعاً دستور مي دادند اين دو نفر زنداني و زبانشان قطع شود.
العبكيان در فتواي جنجالي خود كه در روزنامه الوطن چاپ شد با تحريف احكام اسلامي، مدعي شده بود زنان مي توانند با شير دادن به بزرگسالان، به آنها محرم شوند!اين قبيل از فتواهاي مفتي هاي وهابي در حالي است كه آنها براي استخراج فتوا، به جاي احاديث امامان از اظهارات برخي صحابه استفاده مي كنند و با استفاده از قياس كه در نزد اكثر مسلمانان و همه شيعيان حرام دانسته شده، فتوا مي دهند.

 



نفرت دانشگاههاي آمريكا از اسرائيل

رئيس يك دانشگاه صهيونيستي درباره افزايش نفرت از صهيونيست ها در دانشگاههاي آمريكا هشدار داد.
به گزارش فارس به نقل از راديو اسرائيل، «برتس لبائي» رئيس دانشگاه «التخنيون» رژيم صهيونيستي از وجود نفرت عليه رژيم صهيونيستي در دانشگاه هاي آمريكا خبر داد.بنا به گفته وي، تبليغات زيادي درباره نامشروع بودن اسرائيل در دانشگاه هاي آمريكا وجود دارد.
وي در اين زمينه تأكيد كرده است كه كابينه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل، دانشجويان و دانشگاهيان اسرائيل بايد براي مقابله با اين پديده آماده باشند.اين صهيونيست همچنين از رؤساي دانشگاه هاي مختلف اين رژيم خواست تا براي واكنش دادن مناسب نسبت به اين نفرت عليه اسرائيل در دانشگاه هاي آمريكا جلساتي را تشكيل دهند.

 



سرقت بانك با استفاده از چاي

سارقان حرفه اي در عراق بدون شليك گلوله موفق به ربودن ميليونها دلار از بانكي در نزديكي نجف اشرف شدند.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان، پليس عراق اعلام كرد سارقان حرفه اي با دادن چاي مسموم به نگهبانان بانك و خواب كردن آنها، توانستند براحتي با ورود به بانك مبلغ پنج و نيم ميليون دلار را سرقت كنند.پليس اين سرقت را يكي از بزرگترين سرقتهاي رخ داده اخير در عراق مي داند.
پليس تاكنون دو مظنون را در اين ارتباط بازداشت كرده است و تأكيد كرده است سارقان از عوامل اشرار نبودند و احتمالاً از ميان مردم فقيري بوده اند كه براي حل مشكلات مالي دست به اين سرقت زده اند. اين در حاليست كه سرقت از اماكن مختلف در عراق اخيراً رو به افزايش است. در آخرين مورد سرقت جواهرات در بغداد پايتخت عراق، چهارده قرباني برجاي گذاشت.
نيروهاي امنيتي عراق و نظاميان آمريكايي معتقدند سرقتهاي رخ داده اخير مي تواند توسط عوامل اشرار كه امكان حمايت مالي از خارج عراق را ندارند نيز احتمالاً انجام شده باشد.

 



برنج ملات اصلي ديوار چين

راز استحكام و ماندگاري ديوار بزرگ چين در برنج هاي چسبنده اي نهفته است كه به عنوان ملات و مصالح مورد استفاده قرار مي گرفت.
دانشمندان دريافتند كارگراني كه بخش هايي از ديوار بزرگ چين را در حدود 600 سال پيش و در دوره امپراتوري مينگ مي ساختند مصالح و ملات خود را از مخلوط خمير برنج چسبنده و آهك آبديده كه از متداول ترين و استانداردترين مصالح آن دوره بود تهيه مي كردند.
به گفته باستان شناسان، ملات هاي به دست آمده از برنج هاي چسبنده خشت ها را آنچنان محكم به يكديگر مي چسباند كه هنوز هم در بسياري از بخش هاي ديوار هيچ گونه اثري از رويش گياهان هرز ديده نمي شود.
باستان شناسان با توجه به مواد تشكيل دهنده ملات هاي باستاني آنها را به دو دسته آلي و غيرآلي تقسيم بندي كردند. مواد آلي يا آميلوپكتين كه از خمير برنج چسبنده تشكيل مي شدند و مواد غيرآلي كه از كربنات كلسيم و همچنين از آب برنج چسبنده به دست مي آمدند.
با اين وجود اگرچه اين گونه مواد استحكام ديوار بزرگ چين را به همراه آورد اما در زمان خود رنجش هايي را نيز ميان مردم و امپراتورهاي سلسله مينگ به وجود آورده بود. زيرا برنج هاي به كار رفته در اين كار حاصل كار يك ساله كشاورزاني بود كه در هنگام ساخت ديوار از آن هم به عنوان غذا و هم به عنوان مصالح ساختماني استفاده مي كردند.

 



ببرهاي بنگال زنان را بيوه مي كنند

ببرهاي بنگال، با خوردن مردان بنگلادشي، همسران آنها را بيوه و آنها را از جامعه مطرود مي كنند.
جنگلهاي بنگلادش، با 500 قلاده ببر بزرگترين زيستگاه طبيعي اين حيوانات در جهان به شمار مي رود.بالاآمدن سطح آب در مناطق مجاور جنگلهاي سانداربان باعث شده است ساكنان محلي از مناطق ساحلي دورتر شوند و بيشتر به مناطق جنگلي وارد شوند كه زيستگاه اين ببرهاي خطرناك به شمار مي رود.بوميان محلي كه براي انجام كارهايي از قبيل جمع آوري عسل و تأمين معاش زندگي شان از اين طريق به مناطق جنگلي مي روند، طعمه اين ببرهاي غران مي شوند.
شماري از زنان بنگلادشي به همين خاطر شوهرانشان را از دست داده اند.اين زنان بيوه علاوه بر از دست دادن شوهرانشان بايد با مشكلات ديگري نيز دست و پنجه نرم كنند.
بوميان محلي فكر مي كنند مرداني كه طعمه ببرها شده اند نفرين شده اند و روح آنها در تسخير شيطان بوده است. به همين خاطر، همسران آنها نيز پس از بيوه شدن از جامعه طرد مي شوند و مجبورند در گوشه اي به دور از ديگران به ادامه زندگي شان بپردازند.
بالاآمدن سطح آب و سيلابهاي موسمي سبب شده است زمينهاي كشاورزي اين افراد غيرقابل كشت شود و آنها مجبور شوند به جنگل پناه ببرند تا غذاي خودشان را تأمين كنند.

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14