(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 خرداد 1389- شماره 19659

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روز واقعه نزديك است (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
آبگوشت (گفت و شنود)
رئيس جمهور در ديدار رئيس مجلس اندونزي:
اقدامات رژيم صهيونيستي توهين به كرامت و شرافت همه انسان ها محسوب مي شود
كامنتري مگزين: بيانيه تهران سيلي به صورت آمريكا بود
دادخواست اينترنتي ايرانيان مقيم آمريكا در اعتراض به تبليغات ضدايراني
تو بهتر مي فهمي يا من كه مي گويم شكنجه شده اي؟! (خبر ويژه)
فرض كه جيره خوار آمريكا هستند خوب كه چي؟! (خبر ويژه)
عزاخانه اي كه خانه تيمي هم شد (خبر ويژه)
وقتي اطلاع رساني گلّه اي مي شود (خبر ويژه)



روز واقعه نزديك است (يادداشت روز)

1- شنبه گذشته، اول خردادماه 89- 22مي 2010- «ناوگان آزادي» شامل 9 كشتي غيرنظامي با سرنشيني نزديك به هزارنفر از سياستمداران، فعالان صلح، هنرمندان، دوستداران فلسطين، خبرنگاران و... بندر اسلامبول در ساحل درياي «مرمره» را به مقصد غزه ترك كرد. 3 كشتي از تركيه، 1 كشتي از يونان، 1 كشتي از ايرلند، 2 كشتي از انگليس، 1 كشتي از الجزاير و 1 كشتي از كويت در اين ناوگان حضور داشتند. هنگام ترك بندر اسلامبول، انبوهي از مردم براي بدرقه در ساحل جمع شده و با فريادهاي الله اكبر خويش، ضمن ستايش اين اقدام صلح طلبانه و انسان دوستانه، براي كشتي نشينان آرزوي موفقيت مي كردند و اقدام آنان را مي ستودند. خبر حركت ناوگان آزادي به تمام نقاط جهان مخابره شد و همه جا، استقبال و تقدير مردم را به دنبال داشت. از آن روز تا 10 روز بعد، يعني نيمه شب دوشنبه، كمتر كسي- و شايد هيچكس- تصور نمي كرد سرنشينان اين 9 كشتي قبل از آن كه در ساحل غزه به خشكي برسند، در تاريكي شب و در ميانه دريا با حمله حراميان صهيونيست در خون خود غوطه مي خورند. نظاميان وحشي اسرائيل باز هم مانند هميشه، تمامي آموزه هاي اخلاقي، انساني و قانوني را زيرپا گذاشتند و با شبيخون ناجوانمردانه به «ناوگان آزادي» سفيران صلح را كه جز كمك رساني به مردم مظلوم و محاصره شده غزه و پايان محاصره غذايي و دارويي- و نه تسليحاتي- آنان خواسته اي نداشتند، قتل عام كردند. اين شبيخون وحشيانه در 80 مايلي سواحل غزه صورت گرفت و اين در حالي است كه مطابق معاهده- بخوانيد سازشنامه ذلت بار-اسلو - سال 1993- كنترل آبهاي سرزميني -TERRITORIALL- سواحل غزه تا فاصله 20 مايلي به رژيم صهيونيستي واگذار شده بود و شبيخون به اعتراف «اوي بناياهو» سخنگوي ارتش اسرائيل در فاصله 70 تا 80 مايلي ساحل غزه، يعني در آبهاي بين المللي كه مطابق كنوانسيون هاي 1948 و 1974 ژنو - SOLAS- تردد كشتي ها در آن نبايد با هيچ مانعي از سوي هيچ كشوري روبرو شود، صورت گرفته بود.
اقدام وحشيانه اسرائيل بدون كمترين ابهامي، مصداق فصل هفتم از منشور ملل متحد است كه تصريح مي كند؛ هرگاه كشوري با توسل به زور و يا هر اقدام موثر ديگري، امنيت منطقه و يا صلح جهاني را به مخاطره اندازد، شوراي امنيت سازمان ملل متحد موظف است با توسل به نيروي نظامي- متشكل از كشورهاي عضو- به مقابله با كشور متجاوز برخيزد...
هم اكنون خبرگزاري فرانسه از تشكيل جلسه اضطراري شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي بررسي ماجراي حمله اسرائيل به ناوگان آزادي خبر داد!! اما، شما اين جلسه و نشست هاي مشابه آن را جدي نگيريد، چرا كه در اين اجلاس ها، قاتل جاي قاضي نشسته است. مگر همين چند روز قبل 189 كشور در اجلاس بازنگري معاهده ان.پي.تي در نيويورك، فعاليت هسته اي نظامي و تسليحاتي رژيم صهيونيستي را محكوم نكردند؟! پاسخ اسرائيل چه بود؟ نتانياهو، رئيس كنوني رژيم صهيونيستي با وقاحت اعلام كرد كه نه فقط اين بيانيه ها بلكه قطعنامه هاي رسمي شوراي امنيت سازمان ملل را نيز جدي نمي گيرد و راست مي گفت، چرا...؟! چون مقابله با اين غده سرطاني راه كار و درمان ديگري دارد. راه كاري كه امروزه افكار عمومي جهانيان و ملت هاي مسلمان بيشتر از هر زمان ديگري از آمادگي و توان لازم براي عملياتي شدن آن برخوردارند. بخوانيد...
2- از هنگام اشغال فلسطين و پيدايش غده سرطاني اسرائيل در سال 1948 ميلادي تاكنون، ده ها طرح و پيشنهاد متفاوت براي بازگشت صلح و آرامش به منطقه و پيشگيري از جنايات وحشيانه صهيونيست ها، تهيه و ارائه شده است. برخي از اين گزينه هاي چندگانه با استقبال رژيم صهيونيستي و حاميان منطقه اي و فرامنطقه اي آن نيز روبرو بوده است و امضاي معاهدات و توافقنامه هاي فراواني را هم به دنبال داشته است ولي هيچيك از اين طرح ها نه فقط به مهار صهيونيست هاي وحشي منجر نشده است، بلكه همه ساله بر دامنه جنايات اين جرثومه هاي فساد و تباهي نيز افزوده است. معاهده ننگين كمپ ديويد، توافقنامه شرم الشيخ، معاهده اسلو، طرح ذلت بار ملك عبدالله پادشاه سعودي و....
5 دهه قبل، امام راحل ما(ره) كه اين روزها سالگرد رحلت او را به سوگ نشسته ايم، طرح منطقي، انسان دوستانه، انقلابي و كاملا امكان پذير و عملي «محو اسرائيل از جغرافياي سياسي منطقه» را پيش كشيده و تاكيد فرمود كه جراحي اين غده سرطاني از پيكر خاورميانه اسلامي به آساني امكان پذير است و تاخير در عملياتي كردن اين طرح، آسيب هاي جدي و مصيبت هاي هولناكي را درپي خواهد داشت.
روز 17 بهمن ماه سال 1357، در حالي كه پيروزي انقلاب اسلامي قطعي به نظر مي رسيد، «اباابان» نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي در مصاحبه با خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس گفت؛ «واقعه اي كه در ايران پا گرفته و بعيد نيست در آينده اي نزديك به وقوع پيوندد- كه به وقوع پيوست- زلزله اي است كه تمامي منطقه را به لرزه مي اندازد و اين زلزله قبل از همه موجوديت اسرائيل را تهديد مي كند». يك سال بعد، 19 بهمن 1358، حضرت امام(ره) كه در بيمارستان قلب بستري بودند در جمع شخصيت هاي خارجي كه به مناسبت اولين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به ايران آمده بودند تاكيد فرمودند؛ «اسرائيل، اين جرثومه فساد، هميشه پايگاه آمريكا بوده است. من در طول نزديك به 20 سال- و تاكنون 5 دهه- خطر اسرائيل را گوشزد نموده ام، بايد همه بپاخيزيم و اسرائيل را نابود كنيم».
ديروز نتانياهو نخست وزير رژيم اشغالگر قدس كه به كانادا سفر كرده بود، در جمع صهيونيست هاي ساكن اين كشور و در حالي كه برخي از صهيونيست هاي شركت كننده در اين نشست با اشاره به دو جنگ 33 روزه و 22 روزه و پيروزي هاي پي درپي جمهوري اسلامي ايران نسبت به آينده اسرائيل ابراز نگراني مي كردند، با عصبانيت گفت؛ «بله! ايران، غزه و لبنان را تسخير كرده است و هدف بعدي تپه هاي تل آويو خواهد بود». نتانياهو در ادامه سخنان خود توضيح مي دهد كه انقلاب اسلامي برانگيختگي ملت هاي مسلمان منطقه را در پي داشته و حزب الله لبنان و حماس، به عنوان عقبه استراتژيك ايران در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه حضور يافته بودند و...
«زئيف شف» يكي از برجسته ترين استراتژيست هاي رژيم صهيونيستي بعد از جنگ 33 روزه در مصاحبه با «جروزالم پست» روزنامه انگليسي زبان اسرائيل، گفته بود؛ «احساس مي كنم كه امروزه اسرائيل در ضعيف ترين دوران حاكميت خود از سال 1948 تاكنون قرار گرفته. نيروهاي حزب الله در جنگ از مرگ استقبال مي كردند و نظاميان ما گويي فقط براي حمله به زنان و كودكان در شهرها آموزش ديده بودند...» زئيف شف گفته بود روحيه حزب الله لبنان برگرفته از انقلاب خميني ]ره[ است و پيش بيني كرده بود اين روحيه در ساير كشورهاي اسلامي نيز، به صورت آتش زير خاكستر وجود دارد. شف راست مي گفت، چرا كه در طول جنگ 33 روزه، تمامي كشورهاي اسلامي يكپارچه به شورش و برانگيختگي در حمايت از حزب الله و دشمني با اسرائيل تبديل شده بود و مدتي بعد، جنگ 22 روزه غزه، شاهد ديگري بر پيش بيني اين استراتژيست رژيم صهيونيستي بود.
3- شبيخون وحشيانه صهيونيست ها به «ناوگان آزادي» اگرچه تلخ و ناگوار است ولي اين سكه روي ديگري نيز دارد و آن تائيد چندباره بر راه حل گره گشاي امام راحل ماست كه بارديگر با وضوح و شفافيت بيشتر در ميدان ديد جهانيان و مخصوصاً ملت هاي مسلمان قرار مي گيرد و از سوي ديگر حكايت از آن دارد كه روز واقعه نزديك است «واقعه» حيات آفريني كه سردمداران رژيم صهيونيستي نيز با شبيخون بزدلانه خود نشان دادند، «وقوع» آن را به ناچار پذيرفته و يا نزديك مي دانند. چرا...؟!
4- حمله شبانه به يك ناوگان غيرنظامي با سرنشينان غيرمسلح، در هيچيك از فرهنگ هاي نظامي جهان، نه فقط افتخارآميز نيست بلكه از وحشت و هراس حمله كنندگان نيز حكايت مي كند. اسرائيل اگر به توان خود اطمينان داشت مي توانست با تظاهر به صلح دوستي پذيراي كاروان مورد اشاره باشد و يا با اخطار نظامي از نزديك شدن ناوگان به آبهاي سرزميني-20 مايلي سواحل غزه- جلوگيري كند. ولي چرا چنين نكرد؟ اسرائيل مي داند چهره نفرت انگيز و مشمئزكننده اين رژيم مدتهاست كه بي نقاب در مقابل ديد جهانيان قرار گرفته است بنابراين چاره اي ندارد كه در اولين قدم به آخرين حربه متوسل شود! و اين در فرهنگ نظامي به مفهوم پايان خط است.
5- حمله وحشيانه اسرائيل به ناوگان آزادي و صلح، سران سازشكار عرب را از پشت ميز مذاكرات به اصطلاح صلح-بخوانيد سازش- به بيرون پرتاب كرده و حريف واقعي و راستين رژيم صهيونيستي، يعني ملت ها را به ميدان مقابله آورده است، اما نه پشت ميز مذاكره، بلكه در آوردگاهي به وسعت جهان اسلام. آيا در پي فاجعه نيمه شب ديشب مردم مسلمان و غيرتمند تركيه به ادامه روابط سياسي كشورشان با رژيم صهيونيستي رضايت مي دهند؟ و آيا، به انتقام خون به ناحق ريخته هموطنان مسلمان خويش، ريختن خون صهيونيست ها در هر كجا كه در دسترس باشند را مجاز و اداي دين به شهداي نيمه شب دوشنبه نمي دانند؟! آيا سران سازشكار عرب بازهم مي توانند با سران جنايتكار صهيونيست پشت ميز مذاكره بنشينند؟ و آيا براي ملت هاي مسلمان كمترين ترديدي باقي مي ماند كه تنها راه حل گره گشا، نابودي اسرائيل و محو كامل اين رژيم جعلي و خونريز از جغرافياي سياسي منطقه است؟
6- و بالاخره اگرچه دراين باره گفتني هاي بسياري هست ولي به اين نكته بسنده مي كنيم كه صهيونيست ها با شبيخون ناجوانمردانه و وحشيانه نيمه شب دوشنبه، قبل از قتل عام سفيران آزادي غزه، گور خود را به دست خويش كنده اند و به يقين از اين پس در هيچ جاي دنيا امنيت جاني ندارند. جرثومه هاي فساد و تباهي بي آنكه بدانند يا بخواهند به عملياتي شدن بيشتر طرح امام راحل ما(ره) براي محو اسرائيل از جغرافياي سياسي منطقه كمك كرده اند.
حسين شريعتمداري

 



كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ انديشه ها و بيانات صريح امام خميني(ره) نسبت به قانون شكنان فتنه گران و مزدوران استكبار را در روزنامه چاپ كنيد تا سران فتنه كه به دروغ خود را منتسب به خط امام مي دانند بيشتر رسوا بشوند.
2158--0912
¤ مگر بيت المال را مي شود وقف كرد؟ دانشگاه آزاد چقدر از سرمايه هايش متعلق به بيت المال است؟ اوايل شروع بكار اكثر زمينها و ساختمانهاي اداري آن از بيت المال تهيه شده است و در اختيار آنها قرار داده شده پس چگونه دم از وقف مي زنند؟ از كيهان تقاضا مي شود بيشتر در اين خصوص اطلاع رساني نمايند.
سيدحسين بطحائي
¤ ما مردم ايران در انتظار فرا رسيدن 14 خرداد هستيم تا در سالگرد ارتحال امام خميني(ره) بار ديگر با مقام معظم رهبري بيعت كنيم. حضور جمعيت باشكوه در مراسم گراميداشت امام راحل، وفاداري مردم به آرمان هاي آن حضرت را به نمايش خواهد گذاشت.
طلعت موسوي
¤ چرا به رغم اعتراض گسترده مردم به بدحجابي، برخي از مسئولان در هنگام مصاحبه، پاسخگوي خانم هاي خبرنگار بدحجاب هستند. از جمله، همين شب قبل در خبر صدا و سيما ديدم كه يكي از مسئولان با يكي از اين خبرنگارها كه حجاب درستي نداشت، مصاحبه مي كرد.
پورحامد از سبزوار
¤ آيت الله امامي كاشاني، در سخناني قابل تأمل پيشنهاد دادند كه مبارزه با بدحجابي از دستگاه ها و ادارات دولتي آغاز شود. اميد است، مسئولان اين دستگاه ها براي اجراي اين دستور الهي هرچه سريع تر دست به كار شوند.
سليمان بلغار
¤ به اعتقاد بنده پديده بدحجابي ريشه در ثروت اندوزي و حرام خواري دارد. بنابراين از كيهان مي خواهيم همان مبارزه سابق با ثروت اندوزي در جامعه را ادامه بدهد. يقين بدانيد كه با اين مبارزه معضل بدحجابي تا حد زيادي مرتفع مي شود.
بهاء الدين جعفري
¤ از وزير محترم صنايع تقاضا مي شود كارگروهي دائمي براي نظارت بر توليدات ايران خودرو داشته باشند تا مشتري با هزار اميد ، اين همه گرفتاري در نمايندگي ها نداشته باشند.
8739--0911
¤ از دولت سؤال دارم چرا به جاي اين كه به فكر انتقال كارمندان به شهرستان ها باشد، كمي به فكر خارج كردن اتباع خارجي، به خصوص افاغنه از تهران نيست؟
ابراهيمي
¤ از مسئولان امر تقاضا مي شود پي گيري نمايند كه چرا دستور قراردادي كردن نيروهاي شركتي اجرا نمي شود؟
6757--0936
¤ از وزير محترم مسكن تقاضا مي شود تكليف عدم پاسخگويي مسكن روستايي نسبت به پرداخت ما به التفاوت وام مسكن سال 88 را روشن نمايند.
4524--0916
¤ از رياست محترم جمهوري تقاضا مي شود نسبت به تعميم سهام عدالت به كليه بازنشستگان عنايت نمايند. بنده بازنشسته بانك مسكن با 5 فرزند و حداقل حقوق نه شامل طرح حقوق نظام هماهنگ شدم و نه از سهام خبري است.
38313--0912
¤ در تمام آگهي هاي بازرگاني تلويزيون كه از شبكه هاي مختلف پخش مي شود يك خانم چادري ديده نمي شود!
1395--0917
¤ به افراد جنايتكاري مانند ريگي نبايد اجازه داده شود كه در داخل زندان قيافه شبيه افراد موجه به خود بگيرد و با چنين قيافه و ظاهري در دادگاه حضور پيدا كند.
04822--0913
¤ از سازمان تعزيرات حكومتي تقاضا مي شود نسبت به يكسان سازي قيمت ميوه ها در افسريه و مسعوديه نظارت بيشتري نمايند تا هر مغازه دار يك نوع ميوه را به قيمت هاي مختلف به فروش نرسانند.
جمعي از اهالي افسريه- مسعوديه
¤ با توجه به اين كه در سال همت و كار مضاعف به سر مي بريم از مسئولان انتظار مي رود براي رفع اصلي ترين مشكلات كشور، از جمله گراني، بيكاري، فقر و فاصله طبقاتي همت و تلاش بيشتري به كار رود.
مرادعلي قره صف لو از مينودشت
¤ با توجه به اين كه قشرهاي كارمندان و كارگران جزو كم درآمدترين افراد جامعه هستند. از دولت انتظار مي رود كه در طرح هدفمندسازي يارانه ها، سهميه بيشتري به آن ها تعلق گيرد. زيرا هر سال، فشار اقتصادي بر كارگران و كارمندان افزايش مي يابد.
يك پيام
¤ از شهردار محترم نهاوند درخواست داريم يك سري به گورستان شهر (باغ بهشت) بزند و فكري براي اصلاح قطعه هاي قديمي بكنند. وضع فعلي اصلاً مناسب نيست.
9523--0912
¤ در خيابان معيني تهران، به دليل وجود مراكز آموزشي فراوان، ترافيك شديدي ايجاد مي شود و هيچ جاي پاركي هم باقي نمي ماند. اين وضعيت براي ساكنان اين خيابان مشكل ساز شده است. به همين دليل از مسئولان مربوطه تقاضاي تغيير محل برخي از اين مراكز مي شود.
احمدي
¤ روابط عمومي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه اعلام نموده كه برخورد با ناهنجاريها از جمله بدحجابي خارج از وظيفه اصلي اين شركت است كه بايد به اين دوستان گفته شود كه گويا؛ امر به معروف و نهي از منكر وظيفه ديني همه از جمله اين شركت است و جزء فروع دين مي باشد همچون نماز خواندن و روزه گرفتن.
حيدري
¤ در شهر قم شاهد فروش آرد يارانه اي توسط يك نانوا به صاحب يك مغازه نجاري براي توليد چسب بودم. تعجب مي كنم كه مسئولان امر چگونه قادر به جلوگيري از كارهاي خلاف قانون دراين شهر نيستند.
0934--0912

 



آبگوشت (گفت و شنود)

گفت: سايت نهضت آزادي از ملاقات موسوي و كروبي با يكديگر خبر داد.
گفتم: خب! كه چي؟
گفت: اين سايت نوشته است كه موسوي و كروبي براي طراحي آشوب در روزهاي آينده با هم ملاقات كرده اند!
گفتم: سران فتنه كه مدتهاست مرده اند و خودشان هم در جلسات خصوصي به مرگ سياسي خود اعتراف كرده اند، هواداران هم كه متوجه فريب آنها شده و كنار كشيده اند و...
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو به رفيقش مي گفت؛ فلاني! اگر گوشت داشتيم، نخود و لوبيا هم داشتيم، ديگ همسايه رو قرض مي گرفتيم و يك آبگوشت بار ميذاشتيم. رفيقش گفت؛ اما، نون كه نداشتيم! و يارو آهي كشيد و گفت؛ فكرش رو بكن! اگه نون هم داشتيم، چه كيف كوكي داشتيم!

 



رئيس جمهور در ديدار رئيس مجلس اندونزي:
اقدامات رژيم صهيونيستي توهين به كرامت و شرافت همه انسان ها محسوب مي شود

رئيس جمهور در ديدار رئيس مجلس اندونزي گفت: امروز كاملا آشكار شده كه مساله فلسطين مساله عربي يا اسلامي نيست بلكه مساله جهاني است و رفتار رژيم صهيونيستي در قبال مردم اين كشور توهين به كرامت و شرافت همه انسان ها است.
محمود احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس اندونزي اظهار داشت:اقدامات ضد انساني رژيم صهيونيستي در قبال مردم فلسطين و جلوگيري از كمك هاي انسان دوستانه به مردم غزه نشان دهنده قوت اين رژيم نيست بلكه نشانه ضعف آن است و همه اينها پايان عمر اين رژيم منحوس و جعلي را هر چه بيشتر نزديكتر مي كند.
وي با اشاره به سخنان رئيس مجلس اندونزي در خصوص حمايت از مردم مظلوم فلسطين اظهار داشت: ايران و اندونزي با كمك هم مي توانند در بهبود شرايط فلسطين نقش موثري ايفا كنند.
رئيس جمهور افزود: امروز فلسفه تاسيس و تحميل رژيم صهيونيستي بر همه آشكار شده است، تاسيس جعلي اين رژيم نه تنها براي تسلط بر خاورميانه بلكه بر كل جهان بوده است بنابراين حمايت از مردم فلسطين حمايت از همه ملت ها و صلح و آزادي است.
وي گفت: مهمترين مسئوليت مسلمانان و كل بشر حمايت از مردم فلسطين و حل مساله اشغال اين كشور است و بايد همه دست به دست هم در تلاش دسته جمعي اين مساله را حل كنيم.
احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اينكه همكاري دو ملت بزرگ ايران و اندونزي به نفع دو ملت و جهان است، گفت: جمهوري اسلامي ايران از توسعه مناسبات دو كشور در همه زمينه ها حمايت مي كند و توسعه همكاري هاي دوجانبه بين ايران و اندونزي يك وظيفه اعتقادي و به نفع همه ملت ها است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه در مسائل بين المللي، هماهنگي هاي خوبي بين دو كشور وجود دارد، گفت: ايران و اندونزي در موضوع «ان پي تي» و عدم تعهد همكاري هاي بسيار مناسبي با هم داشتند كه به نتايج خوبي هم منجر شد و اين نشان مي دهد كه همكاري هاي دو كشور نه تنها به نفع دو ملت بلكه به نفع صلح و امنيت جهاني است.
احمدي نژاد ملت اندونزي را ملتي بزرگ، عدالت جو و آزاديخواه دانست و گفت: ملت اندونزي نقش بزرگي در امروز و فرداي جهان ايفا خواهند كرد.
وي در ادامه توسعه همكاري هاي پارلماني را در افزايش سطح همكاري هاي دو كشور مورد تاكيد قرار داد و گفت: توسعه و افزايش همكاري بين پارلمان هاي دو كشور نقش بسيار مهم و موثري در تحقق اهداف مشترك دو كشور دارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه نظامات برآمده از انديشه مادي به پايان راه رسيده است و جهان نيازمند نظامات جديدي مبتني بر يگانه پرستي، عدالت و دوستي است، گفت: ايران و اندونزي براي برقراري چنين نظامي مسئوليت مشترك دارند و اگر تعلل شود چه بسا همان كساني كه صد سال دنيا را غارت كرده اند مجددا با نقاب جديدي نظامات مورد علاقه خود را تحميل خواهند كرد.
احمدي نژاد افزود: دو ملت ايران و اندونزي با توجه به فرهنگ عميق انساني و ديني مي توانند نقش مهمي در برپايي نظامات جديد جهاني ايفا كنند.
رئيس مجلس اندونزي نيز در اين ديدار با تاكيد بر اينكه پارلمان اندونزي از گسترش همكاري هاي دو كشور حمايت مي كند، اظهار داشت: پارلمان اندونزي همسو با مواضع جمهوري اسلامي ايران بدنبال ارتقاي هر چه بيشتر مناسبات دو كشور در عرصه هاي دوجانبه و بين المللي است.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه اندونزي از حق ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي و نيز بيانيه اخير تهران كاملا حمايت مي كند، اظهار داشت: اندونزي براي همكاري در اين زمينه كاملا آمادگي دارد و اميدواريم بيانيه تهران به خوبي به اجرا در آيد.
رئيس مجلس اندونزي همچنين با اشاره به موضوع فلسطين و حمله رژيم صهيونيستي به كشتي حامل كمك هاي انسان دوستانه به مردم غزه اظهار اميدواري كرد: رهبران جهان براي جلوگيري از اعمال شنيع و ضد انساني رژيم صهيونيستي تصميمات موثري اتخاذ كنند.
رئيس مجلس اندونزي تصريح كرد: اندونزي افتخار مي كند كه با موضع گيري جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مقاومت و مبارزات ملت فلسطين همسو است.
وي با بيان اينكه سازمان ملل در انجام وظايف خود موفق نبوده است، اظهار داشت: بايد سازمان جديدي براي ايجاد توازن بين ملت ها در جهان ايجاد شود.
گفت وگوي تلفني لولا داسيلوا با احمدي نژاد
لولا داسيلوا در گفت وگوي تلفني با محمود احمدي نژاد تاكيد كرد كه بيانيه تهران اعضاي دايمي شوراي امنيت را در وضعيت حساسي قرار داده است.
رئيس جمهور كشورمان در مكالمه تلفني با همتاي برزيليايي خود با تقدير از پيگيري ها و مواضع شجاعانه وي درباره بيانيه سه جانبه تهران گفت: با اقدامات انجام شده در اين خصوص، شرايط مناسبي در دنيا بوجود آمده كه همين راه را تا آخر ادامه خواهيم داد.
رئيس جمهور با بيان اينكه بيانيه تهران در جهت صلح و دوستي و برادري به معيار و شاخصي در مناسبات بين المللي تبديل شده است، اظهار داشت: بيانيه تهران زبان دل همه ملت ها بود و همه طرفداران عدالت و دوستي در جهان از آن حمايت كردند.
احمدي نژاد گفت: ايران و برزيل با كمك هم مي توانند در راستاي منافع ملت هاي خود و جهان اقدامات مناسب و سازنده اي انجام دهند.
وي افزود: بيانيه سه جانبه تهران، شروع يك اقدام بزرگ جهاني در راستاي عدالت، صلح و امنيت جهاني بود و بايد با همكاري هم، آن را به پايان رساند. دو كشور در ادامه اين راه همچنان در كنار هم خواهند بود البته مخالفين عدالت از اين موضوع ناراحت هستند اما زبان بي عدالتي طرفداري ندارد.
رئيس جمهور تصريح كرد: ايران و برزيل براي پيگيري اهداف عدالت جويانه و صلح طلبانه همواره در كنار هم خواهند بود.
«لولاداسيلوا» رئيس جمهور برزيل نيز در اين تماس تلفني، بيانيه سه جانبه ايران، برزيل و تركيه را با اهميت و تاثيرگذار دانست و گفت: اين بيانيه اعضاي دائمي شوراي امنيت را در وضعيت بسيار حساسي قرار داده است. در اين شرايط ادامه هماهنگي و همكاري هاي دو كشور مي تواند بسيار مفيد و نتيجه بخش باشد.
وي در ادامه با اشاره به پيگيري ها و رايزني هاي خود درخصوص بيانيه تهران گفت: در اجلاسي كه اخيرا در برزيل برگزار شده بود همه روساي جمهور شركت كننده از ابتكار ما كاملا حمايت كردند و البته در راستاي جلب حمايت از اين بيانيه همچنان به تلاش ها و تماس هاي خود با سران كشورهاي جهان ادامه خواهم داد و قرار است در هفته جاري با ساركوزي، مدودف و همتاي چيني خود نيز تماس داشته باشيم.
لولا داسيلوا تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران قطعا مي تواند روي همكاري و كمك برزيل اطمينان كامل داشته باشد.
رئيس جمهور برزيل همچنين اجلاس نيويورك را موفقيت بزرگي براي ايران ارزيابي كرد و گفت: تهران در اين اجلاس و در خلال مذاكرات «ان.پي.تي» در سازمان ملل، موفقيت بسيار بزرگ و ارزشمندي به دست آورد.
گفتني است؛ داسيلوا همچنين روز يك شنبه در برازيليا طي سخناني نسبت به عملكرد آمريكا بخاطر تلاش براي تحريم ايران به شدت انتقاد كرد.
متكي: بيانيه تهران
شكست نمي خورد
در همين حال، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان كه در ژاپن به سر مي برد در كنفرانسي خبري تاكيد كرد كه به رغم مواضع منفي آمريكا پيش بيني نمي شود بيانيه تهران شكست بخورد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، متكي روز دوشنبه طي كنفرانس خبري در توكيو و پيش از ديدار با همتاي ژاپني اش اظهار داشت: من پيش بيني نمي كنم كه بيانيه تهران بخاطر موضع آمريكا شكست بخورد.
وي همچنين در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گفت: در اين سفر با دوستان ژاپني با توجه به تحولات جديد به ويژه امضاي بيانيه تهران درخصوص تبادل اورانيوم مشورت و مذاكره مي كنيم.
وي در عين حال اظهار داشت: با دوستان ژاپني به توافقاتي رسيديم كه شبيه به بيانيه ايران، تركيه و برزيل است و در واقع مي توان گفت كه ژاپن جزيي از طرح مربوط به تبادل سوخت هسته اي بود.
گفتني است؛ ژاپن از جمله اعضاي غيردايم شوراي امنيت سازمان ملل است.

 



كامنتري مگزين: بيانيه تهران سيلي به صورت آمريكا بود

كامنتري مگزين ديپلماسي آزاد و غيروابسته ايران، تركيه و برزيل را سيلي به صورت آمريكا دانست.
پايگاه اينترنتي كامنتري مگزين در تحليلي به قلم جاناتان توبين نوشت: در مدت يك سال و نيمي كه از رئيس جمهور شدن باراك اوباما مي گذرد، سياست خارجي آمريكا، مصيبت هاي بسياري داشته است، اما هيچ چيز در دستگاه ديپلماسي دولت اوباما منزجر كننده تر از بي مهارتي در تلاش هاي ناپخته اي نيست كه براي توقف برنامه هسته اي ايران به كار گرفته شده است.
اين گزارش اضافه كرد: آخرين نشانه بي لياقتي دولت آمريكا زماني هويدا گشت كه دولت برزيل نامه سه صفحه اي اوباما در ماه اوريل به لولا داسيلوا را منتشر كرد. در اين نامه فرمانده ارشد نيروهاي آمريكا به رئيس جمهور برزيل چراغ سبز نشان داده بود تا با ايران براي انتقال بخشي از اورانيوم غني شده اش به تركيه به توافق برسد.
توبين با اشاره به بيانيه تهران و ديپلماسي موفق ايران، تركيه و برزيل تصريح كرد: ديپلماسي آزاد و غير وابسته تركيه و برزيل سيلي به صورت آمريكا بود. آن هم درست در زماني كه دولت اوباما درتلاش است يك اتحاد وصله پينه اي را براي حمايت از تحريم هاي ضعيف ايران ايجاد كند.
كامنتري مگزين ادامه داد: البته دولت اوباما براي آنكه حمايت گرم روسيه را به دست آورد، پيشنهاد خود درباره تحريم ها را تا حدي ضعيف كرد كه معلوم بود خسارت بسيار كمي به بار خواهد آورد.
اين گزارش خاطرنشان كرد: اما اگر توافق تهران به تنهايي براي تضعيف حمايت بين المللي از تحريم ها كافي نبود انتشار نامه اوباما كه به برزيل اجازه اين كار را داده بود يك مصيبت براي تلاش هاي بين المللي در جهت مهار ايران است.
توبين با انتقاد از عملكرد اوباما در نهايت نتيجه گرفت: چرا بايد مردم جنگ تبليغاتي اوباما عليه ايران را جدي بگيرند در حالي كه اوباما ماههاي اخير آشكارا براي اعمال تحريم ها عليه ايران تلاش مي كرده و از طرف ديگر به طور خصوصي طرفهاي سوم را تشويق مي كرده است تا ايران را آرام كنند.
تحريم ها مردم ايران را
عليه آمريكا بسيج مي كند
لارنس ويلكرسون، مقام وزارت خارجه آمريكا در دوران كالين پاول هم گفت: تحريم ها تنها زماني كارساز هستند كه بتوانيم به حداكثر اجماع براي اعمال آن دست پيدا كنيم و اين وضعيت تقريباً غير ممكن است.
وي كه با راشا تودي صحبت مي كرد، افزود: ما با تحريم ها به ايران آسيب مي زنيم اما نه به اندازه اي كه خواسته ها و منافع ما را اجابت كنند. ما همچنين با تحريم ايران باعث مي شويم تا مردم ايران يعني بيش از هفتاد ميليون نفر با ما دشمن شوند و كار براي احمدي نژاد راحت تر شود.
ويلكرسون همچنين ادامه داد: در واقع ما با رفتارهايي كه داشته ايم چهره خود را مخدوش كرده ايم و ديگر نمي توانيم درباره حقوق بشر و شأن انسان در جهان حرف بزنيم. حتي در صحبتي كه چندي پيش با ديپلماتهاي چيني داشتم آنها از من خواستند كه اصلاً درباره حقوق بشر با آنها صحبت نكنيم. آنها در واقع با حرفشان به نقض حقوق بشر توسط خود آمريكا اشاره داشتند.

 



دادخواست اينترنتي ايرانيان مقيم آمريكا در اعتراض به تبليغات ضدايراني

ايرانيان مقيم آمريكا در اعتراض عليه تبليغات ضدايراني در آمريكا يك دادخواست اينترنتي تهيه كرده اند تا ايرانيان بتوانند از اين طريق اعتراض خود را به مقامات واشنگتن و نيويورك اعلام كنند.
يك گروه ضدايراني در آمريكا اخيرا با برگزاري تجمعات و نصب پوسترها بر بدنه اتوبوس ها و بيلبوردهاي تبليغاتي، دامنه جديدي از فعاليتهاي خود عليه ايران را آغاز كرده است.
گروه «اتحاد عليه ايران هسته اي » در آمريكا تجمعاتي را با حضور منافقان عليه ايران برگزار كرده و پوسترهاي ضدايراني در اتوبوس هاي نيويورك و بيلبوردهاي تبليغاتي نصب مي كند.
در ميان اين پوسترها، تصاويري منفي از « محمود احمدي نژاد »، رئيس جمهور ايران بر روي اتوبوس ها خودنمايي مي كنند.
اين اقدامات اعتراض و خشم ايرانيان مقيم اين كشور را برانگيخته است. در همين زمينه «انجمن دوستي ايرانيان و آمريكايي ها » در اعتراض به اقدامات تخريبي گروه اتحاد عليه ايران هسته اي نامه سرگشاده اي را به مسئولان متروي واشنگتن و ويرجينيا نوشت.
اين انجمن به تازگي يك دادخواست اينترنتي را آغاز كرده است كه نسخ اصلي آن را به دفاتر روساي دولت آمريكا، از جمله « باراك اوباما »، رئيس جمهور آمريكا، شهردارهاي واشنگتن و نيويورك و به دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد ارسال خواهد كرد. لينك اين دادخواست اينترنتي http://wwwipetitionscom/petition/stopanti-iranads/ است. افرادي كه مي خواهند اعتراض خود را به اين تبليغات اعلام كنند، مي توانند به اين سايت مراجعه كرده و راي خود را ثبت كنند.

 



تو بهتر مي فهمي يا من كه مي گويم شكنجه شده اي؟! (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت حزب مشاركت براي تخطئه اظهارات روشنگر سعيد شريعتي (ديگر عضو حزب) ادعا كرد شريعتي در زندان مورد شكنجه قرارگرفته است.
البته سعيد شريعتي به اظهارات شكوري راد واكنش نشان داد و ادعاي شكنجه سفيد را تكذيب كرد اما با اين وجود شكوري راد مجدداً مدعي شد شريعتي مورد شكنجه قرار گرفته است.
ماجرا از اين قرار است كه شكوري راد طي مقاله اي در سايت زيرزميني «نوروز» مدعي شد اظهارات حجاريان، عطريانفر، ابطحي، شريعتي و چند نفر ديگر در دادگاه، پس از يك دوره شكنجه سفيد بوده و اعتباري ندارد. او البته توضيح نداد كه مگر اين آقايان خود زبان ندارند كه پس از بيرون آمدن از بازداشت بگويند مورد شكنجه سفيد قرار گرفته اند؟!
در اين ميان سعيد شريعتي به ادعاي شكوري راد كه متضمن تحقير و انكار اظهارات افراد ياد شده بود، اعتراض كرد و نوشت: آقاي دكتر شكوري بنده نه شكنجه سفيد شدم و نه شكنجه سياه، اگر هم هر كدامش بر من اعمال مي شد برخلاف اعتقاداتم حرف نمي زدم. گمان نمي كنم حداقل شما تأييد نكنيد كه من برخلاف اعتقاداتم حرفي نزدم.
اما شكوري راد در پاسخ اين دفاع شريعتي از مواضع خود بار ديگر تأكيد كرد كه وي مورد شكنجه سفيد واقع شده است. شكوري راد نوشت: اگر كسي را پس از يك دوره انقطاع با جامعه يكباره بياورند در تلويزيون و او حرف هايي متفاوت از آنچه قبل از دوره انقطاع بر زبان مي آورد بر زبان بياورد، محكوم است به اينكه تحت شكنجه سپيد بوده حتي اگر خودش هم آن را انكار كند(!)
اين موضع پدرسالارانه كه تحليلگران را به ياد خانه هاي تيمي گروهك هاي نفاق و عملكرد كساني چون رجوي مي اندازد، در حالي است كه سعيد شريعتي پس از خروج از حالت به اصطلاح انقطاع و با وجود ملاقات با اغلب دوستان مشاركتي خود طي ماه هاي اخير، همچنان به مواضع انتقادي خود نسبت به حزب مشاركت و ميرحسين موسوي اصرار دارد و البته تحت فشار رواني شديد (همان شكنجه سفيد!) از سوي پدرخوانده هاي حزبي قرار گرفته است.
برخورد از موضع بالاي شكوري راد با امثال شريعتي در حالي است كه شخص وي با وجود تظاهر به تندروي هرگز بازداشت نشده و مورد سأال برخي از هم حزبي ها قرار دارد.
سعيد شريعتي عضو دفتر سياسي حزب مشاركت شهريور سال گذشته در دادگاه از قاضي وقت خواست تا نكاتي را متذكر شود. وي ضمن تأكيد بر برخورد محترمانه مسئولان پرونده، گفت: ريشه اصلي رخدادهاي غم انگيز اخير، انتشار و دامن زدن به شايعه تقلب گسترده در انتخابات بود، ادعايي فوق العاده بزرگ و مسئوليت آور با تكيه بر حداقل مستندات و صرفاً براساس شايعات ناموثق. به اعتقاد من در مكانيزم موجود رأي گيري و شمارش آراء، امكان تقلب در حدي كه با چنين فاصله اي ]11 ميليون رأي[ آراء را دگرگون كند وجود ندارد. ريشه توهم به وجود آمده آنجاست كه اصلاح طلبان گمان مي كردند با افزايش مشاركت به بالاي 60 درصد، پيروزي آنان قطعي است اما اين تحليل مبتني بر يك شرط مقدر بود و آن اينكه جامعه احساس كند ميان اصلاح طلبي و به اصطلاح اصولگرايي يكي را برمي گزيند اما مشاركت به 85 درصد رسيد اما چون آن شرط مقدر حاصل نشد، و 2 قطبي ديگري در جامعه رواج يافت، خصوصاً با آن ناشكيبايي و اشتباهي كه يكي از بزرگان حامي نامزد مورد حمايت ما در روزهاي منتهي به انتخابات مرتكب شد، نتيجه غير از آن چيزي شد كه ما تصور مي كرديم...
گذشته از موضوع تقلب، آقاي مهندس موسوي به عنوان كانديداي مورد حمايت ما اشتباهات بزرگ ديگري نيز مرتكب شدند. اشتباه اول ايشان ورود نابهنگام و ناهماهنگ بدون برنامه تبليغاتي و بدون چشم انداز روشني براي چگونگي اداره كشور درآينده بود كه موجب شگفت زدگي، سردرگمي و به هم ريختن برنامه انتخاباتي اصلاح طلبان شد.
2 عارضه توهم و استغنا كه من همواره در نقد رفتار ايشان و اطرافيانشان بيان داشته ام، هم موجب پديد آمدن اصطكاك هاي فراوان در طول مسير حركت هاي انتخاباتي و هم زمينه ساز تحريك پذيري و عملكردهاي احساسي ايشان در رويارويي با نتايج انتخابات شد. عدم تعادل و عدم برخورداري ايشان و ماشين انتخاباتي شان از يك شيب و شتاب قابل تحمل در فرآيند رفتار تبليغاتي و انتخاباتي مشكل و اشتباه ديگر ايشان بود.
شريعتي كه پيش از آن در جلسات درون حزبي هم انتقادات و نگراني هاي خود را مطرح كرده بود، افزود: اشتباه ديگر و بزرگ ترين اشتباه آقاي موسوي نوع مواجهه ايشان با مسئله نتايج انتخابات و نحوه اعلام آن بود كه تعجيل، تحريك شدگي، احساسات زدگي موجود در آن از سياست مداري با سابقه و پخته چون ايشان بعيد مي نمود. ادعاي فوق العاده بزرگ، تحريك كننده و خطرناك ايشان صرفاً مبتني بر برخي گزارش هاي ناكافي و ناموثق تك روانه و اسباب تحميل پيروي ناگزير گروه ها و شخصيت هاي سياسي حامي از ايشان بود.
اين اشتباه منجر به خياباني شدن سياست شد و آسيب هاي بزرگي بر ثبات، امنيت و منافع ملي، زندگي و معيشت و جان و مال شهروندان زد و طمع بيگانگان را در تداوم بي ثباتي و ناآرامي در كشور و بهره گيري از آن در اعمال فشار به نظام جمهوري اسلامي در عرصه هاي بين المللي برانگيخت... دوستان و عزيزان موج سبز! خاطرتان هست كه در ايام انتخابات سرود سازماني يكي از فرقه هاي ضد انقلاب ]فدائيان خلق[ توسط بخش هايي از ستاد آقاي موسوي برگزيده شده و بر روي آن نماهنگ انتخاباتي ساخته شد. در آنجا وعده مي داد كه تفنگ و گل و گندم داره مياره، من مي خواهم برادرانه عرض كنم اگر اين موج سبز بر مدار شخص محوري مدعاهاي بزرگ و بي پشتوانه توهم و استغنا و تحميل هزينه بر مردم و نظام، در عمل به رويارويي با نظام برآمده از انقلاب اسلامي سوق يابد و از آن ناگوارتر، مطمع نظر و مورد طمع بيگانگان قرار گيرد، يقين بدانيد از گل و گندم در آن خبري نخواهد بود.
شريعتي 5 ماه بعد هم در گفت وگو با خبرگزاري مهر گفت: از زمان تحصن مجلس ششم و در آستانه انتخابات مجلس هفتم بود كه انحراف و شكاف هاي بسيار جدي در جريان اصلاح طلب اتفاق افتاد كه ترجمان اصلاح طلب پارلمانتاريستي از يكسو و متكي بر مدل هاي خياباني از سوي ديگر بود... برخي از سران جريان هاي اعتراضي اخير پس از گذشت 9 ماه اين موضوع را مطرح مي كنند كه بايد به قانون بازگشت. اگر قرار بود بعد از گذشت 9 ماه به قانون بازگرديد از ابتداي جريان نيز مي شد به قانون اساسي بازگشت و اين همه هزينه هم نپرداخت! من خودم را همچنان منتقد احمدي نژاد مي دانم اما اين دليل نمي شود كه رأي مردم را نپذيرم. من از شب اول پس از برگزاري انتخابات به عنوان يك تحليلگر سياسي و فعال انتخاباتي مي دانستم كه هيچ تقلبي رخ نداده است.

 



فرض كه جيره خوار آمريكا هستند خوب كه چي؟! (خبر ويژه)

سايت ضدانقلابي بالاترين از به هم ريختگي شديد روحي در ميان عناصر افراطي و آشوبگر خبر داد و تصريح كرد به فرض كه سران اصلاح طلبان «جيره خوار» آمريكا باشند بايد از آنها حمايت كرد و به خيابان آمد!
يكي از همكاران اين سايت صهيونيستي با اشاره به سالگرد انتخابات نوشت: بعد از مدتها باز هم سعي كردم بنويسم. هر روز نگران تر مي شوم. براي سالگرد انتخابات چه برنامه اي داريم؟ آيا اصلا برنامه اي داريم؟ هرچه گشتم هيچ چيز غير از تفرقه نديدم! يكي مي گويد از فلان خيابان، ديگري مي گويد نه! يكي مي گويد موسوي و كروبي رهبر هستند و آنها بايد بگويند. ديگري مي گويد جنبش رهبر نمي خواهد! عده اي هم در حال تخريب اين و آن هستند. اگر راه حلي داريد پس كي مي خواهيد ارائه دهيد؟! اگر هم نداريد پس چرا تفرقه اندازي مي كنيد؟ فرضا كه شما درست مي گوييد و همه سران اصلاح طلب بد هستند و جيره خوار آمريكا! خوب كه چه؟! لطفا كمي هم فكر كنيد!
بالاترين خواستار شب نامه پراكني شد و نوشت: دوستان خارج از كشور بيشترين كمك را مي توانند بكنند. اين مطلب براي شروع بحث بود چون اصلا فضاي «وب» آماده نيست.
شايان ذكر است تامين محتواي سايت صهيونيستي بالاترين غالبا از طريق تيم منوشه امير صهيونيست ايراني الاصل صورت مي گيرد. جريان ضدانقلاب خارج نشين غالبا تلاش كرده به تحميق عناصر ساده لوح و زودباور بپردازد.
اغلب مطالب جريان رسانه اي شبكه عنكبوت مبتني بر شايعه سازي، تحريف، هيجان آفريني، فريب، اغوا و تحريك و تحميق مخاطبان خاص خود است كه اوج اين ماجرا در پروژه اسب ترواي 22بهمن 88 آشكار شد.

 



عزاخانه اي كه خانه تيمي هم شد (خبر ويژه)

دو تن از بازيگران آلت دست فتنه صبح ديروز با هم ملاقات كردند.
اولين خبر درباره اين ملاقات به جاي اينكه از سوي سايت كلمه (وابسته به موسوي) يا سحام نيوز (متعلق به كروبي) منتشر شود، مقارن ظهر ديروز توسط يكي از سايت هاي وابسته به گروهك نهضت آزادي (ميزان نيوز) منتشر شد. پيشدستي ميزان نيوز در انتشار خبر ملاقات كروبي و موسوي به روشني از مديريت بازيگران فتنه توسط گروهك هايي نظير گروهك آمريكايي نهضت آزادي حكايت مي كند. پيش از اين هم برخي سايت هاي ضدانقلاب خارجي نظير «جرس» نيز پيشدستي و دستپاچگي مشابهي را از خود به نمايش گذاشته بودند كه معلوم مي كند سران فتنه در اندروني و خانه و محل كار خود از سوي يك حلقه سياسي- رسانه اي بدنام مديريت مي شوند.
كروبي و موسوي در ديدار اخير نيز به روال گذشته تلاش كردند آرمان هاي امام را زنداني و محصور توصيف كنند و خود را هنوز وفادار به امام جا بزنند. موسوي گفت: هم اكنون وضعيت كشور به گونه اي است كه اين افراد(؟) تصوير امام را نيز زنداني كرده اند. امام متعلق به همه ماست و متعلق به همه مردم است اما كاري كه انجام شد اين بود كه يك عده اي مهندسي كردند و تصويري كه خودشان مي خواستند از امام بيرون دادند تا بتوانند سر قدرت بمانند كه اين يعني حصر كردن امام.
كروبي هم گفته است: هم اكنون وضع امام و نامش را طوري محصور كرده اند كه يك گروه خاص فقط مي تواند درباره امام سخن بگويد.
به روال مواضع يك سال اخير، خبر ملاقات و گفته هاي ديروز اين دو بازيگر فتنه نيز بلافاصله پس از انتشار تبديل به تيتر اول رسانه هاي ضدانقلاب آمريكايي و انگليسي و هلندي و ... شد كه لابد به خاطر شدت علاقه رسانه هاي استكباري به امام خميني است!!
موسوي و كروبي در حالي مدعي داشتن تعلق و وفاداري به حضرت امام هستند كه امام خميني بارها و به صراحت فرموده بود روزي كه دشمنان و مستكبران از ما تعريف كنند و كف بزنند، بايد عزا بگيريم. حجت الاسلام والمسلمين رحيميان عضو مستعفي مجمع روحانيون مبارز يكشنبه شب با اشاره به اين شاخص صريح در كلام حضرت امام گفت منظور امام اين است كه اگر دشمنان از كسي تعريف كردند، آن شخص مرده است چون عزا را براي مرده مي گيرند.
سران جبهه استكبار از اوباما و كلينتون گرفته تا شيمون پرز و ساركوزي بارها با ادبيات گوناگون عملكرد سران فتنه سبز را الهام بخش، شجاعانه، آزاديخواهانه و ضداستبدادي توصيف و از آنها حمايت صريح كرده اند. سران- بازيگران آلت دست- فتنه هم چنين ابتدا به صورت پنهاني و سپس علني با گروهك هايي نظير نهضت آزادي مراوده برقرار كردند كه آخرين آن ملاقات چند هفته پيش موسوي با برخي اعضاي اين گروهك بود ضمن اينكه موسوي و كروبي طي ماه هاي گذشته مدام به خانه هاي عناصر گروهكي سر زده اند و اين در حالي است كه حضرت امام شديدترين مواضع و برائت ها را نسبت به همين گروهك به ويژه نهضت آزادي داشتند.

 



وقتي اطلاع رساني گلّه اي مي شود (خبر ويژه)

شوخي تعدادي از دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد با يكي از دوستان خود در شبكه فيس بوك، سايت هاي ضد انقلاب و دروغ پراكن را هيجان زده كرد.
ماجرا از اين قرار است كه تعدادي از دانشجويان دانشگاه فردوسي براي شوخي با يكي از دوستانشان در فيس بوك صفحه اي تحت عنوان «محمد فيض را آزاد كنيد» ايجاد مي كنند كه در مدت كمتر از يك هفته تعداد كثيري از بازديدكنندگان به عضويت اين صفحه درمي آيند! در پي اين اقدام، تريبون هاي رسانه اي جريان سبز در سايت هاي «كلمه»، «دانشجو نيوز» (وابسته به نهضت آزادي)، «پيك ايران»، «جرس» صداي آمريكا (VOA) و... به انعكاس گسترده خبر زنداني شدن و حتي كشته شدن نامبرده پرداختند!
به گزارش شبكه خبر دانشجو، سايت دانشجو نيوز در خبري با اظهار تأسف از دستگيري اين دانشجو نوشت: محمد فيض يكي از دانشجويان دانشكده فني دانشگاه فردوسي مشهد پس از پايان تجمع روز دوم خرداد دانشجويان دانشگاه فردوسي توسط نهادهاي امنيتي بازداشت شد؛ از زمان دستگيري محمد فيض تاكنون، وي هيچ تماسي با خانواده اش نداشته است. هم اكنون خانواده اين فعال دانشجويي در بي خبري كامل از وضعيت فرزندشان به سر مي برند و هيچ اطلاعي از مكان بازداشت اين دانشجو دردست نيست(!)
يك سايت مشابه نيز در خبر دروغ ديگري نوشت: در پي بازداشت محمد فيض، دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد در حال تدارك تحصن هاي دانشجويي در اعتراض به اين بازداشت مي باشند و اعلام كرده اند كه در صورت ادامه بازداشت وي در صحن دانشگاه متحصن خواهند شد. در طي تجمع سبزها در دانشگاه مشهد ]!؟[ درگيري هاي لفظي بين بسيجي ها و دانشجويان معترض پيش آمد كه طي آن بسيجي ها به تهديد دانشجويان پرداختند(!)
اما در حالي كه لحظه به لحظه خبر دستگيري، شكنجه و كشته شدن محمد فيض در فضاي رسانه اي بويژه در سايت ها و وبلاگ هاي منتسب به سبزها بيشتر و بيشتر انتشار مي يافت، محمد فيض روز پنجشنبه در صفحه فيس بوك مطلب زير را خطاب به دوستان خود نوشت: «اين قدر شوخي كردين كه الان VOA گفت منو گرفتن، ببينم آخرش ميتونين واسه من دردسر درست كنيد؟!»
لازم به ذكر است مانور تبليغاتي رسانه هاي منتسب به جريان سبز بر روي اين خبر ساختگي و همچنين تجمع خيالي در روز دوم خرداد در اين دانشگاه در حالي كه هيچ تجمعي در اين روز در دانشگاه فردوسي برگزار نشده بود، شگفتي، بهت و اسباب خنده دانشجويان اين دانشگاه را فراهم كرد.
سايت هاي زنجيره اي سابقه بدي در انتشار انبوه دروغ و شايعه دارند و در اوج آشوب هاي خياباني تلاش كردند به هر قيمت شده با شهيدسازي و افزايش تعداد آسيب ديدگان، به باج خواهي بيگانگان مشروعيت ببخشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14