(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 خرداد 1389- شماره 19659

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آفاي نوري زاد ! شب هفت شهيد لاجوردي را به خاطر داريد ؟!
دانشجويان معترض پرچم اسرائيل را مقابل سازمان ملل به آتش كشيدند
لاريجاني در گفت وگوي تلفني با رئيس مجلس سوريه:
حمله به كاروان كمك هاي انسان دوستانه لكه ننگي براي رژيم صهيونيستي است
هاشمي رفسنجاني: مدعيان حقوق بشر گستاخي اسرائيل را بي جواب نگذارند
ابراز اميدواري متكي درباره تحقق بيانيه تهران
آيت الله مهدوي كني: ولايت آيت الله خامنه اي نعمتي براي انقلاب است
تهران خواستار اقدام فوري شوراي امنيت عليه رژيم صهيونيستي شد
حجت الاسلام رحيميان: شعارها و انگيزه هاي مجمع روحانيون مبارز معكوس شده است
سردار نقدي: برخي افراد از وصيتنامه امام(ره) به صورت گزينشي بهره برداري مي كنند
آمادگي ناوگان حمل و نقل عمومي براي خدمات رساني به زائران حرم امام



آفاي نوري زاد ! شب هفت شهيد لاجوردي را به خاطر داريد ؟!

مواضع يك سال اخير محمد نوري زاد، او را تبديل به بازيچه رسانه هاي بيگانه و شبكه زنجيره اي عنكبوت كرده است.
وي كه اكنون در بازداشت به سر مي برد، سال گذشته به هتاكي عليه برخي مراجع عظام پرداخت كه مورد توجه و استقبال رسانه هاي ضدانقلاب خارجي و داخلي قرار گرفت و سپس همين شيوه را عليه رهبر انقلاب به كار بست. وي سپس در اوج فتنه سال گذشته به هيزم كش اين جريان تبديل شد و به سرعت از سوي رسانه هاي ضددين و ضدتشيع كه امام حسين(ع) را نعوذبالله خشونت طلب معرفي مي كردند، به عنوان حر زمانه! معرفي شد. وي با وجود مشاهده خيانت هاي سران فتنه از آنها به عنوان عناصري دلسوز و خدوم كه دنبال امر به معروف و نهي از منكرند ياد كرد بي آنكه متعرض قانون شكني، بلواآفريني و پيوند اين جريان با گروهك هاي ضدانقلاب و جبهه استكبار شود. به تازگي سايت كلمه نامه اي از نوري زاد را تحت عنوان گفت وگوي من و دادستان منتشر كرد كه اين نامه هم بلافاصله مورد استقبال رسانه هاي ضدانقلاب قرار گرفت.
اگر چه درباره علل جدايي اين فيلمساز از جبهه انقلاب يا لااقل سردرگمي وي گفتني بسيار است اما بايد يادآور شد كه وي با وجود داشتن وبلاگ و دسترسي به سايت هاي گوناگون معارض،24شهريور سال گذشته تن به مصاحبه با ارگان رسمي سازمان سيا (راديو فردا) داد و براي توجيه اقدام زشت خود مدعي شد: «مني كه الان با شما صحبت مي كنم، در اين سال ها نسبت به كساني كه با رسانه هاي فرامرزي]! و نه ضدانقلاب[ صحبت مي كردند حساسيت داشتم و اين را به عنوان يك نقطه ضعف براي اين افراد مي ديدم ولي الان احساسم اين است كه ما براي برپايي آرمان هاي بسيار زيبا و شريف و عزيزي قيام كرديم، جنگيديم، زحمت كشيديم، عمرمان را صرف كرديم. اما متأسفانه اين حادثه اي بود كه مي توانست پيش نيايد.»
متاسفانه راديو فردا با سوءاستفاده از عواطف خانواده نوري زاد، بعدها هم با آنها تماس گرفت و به مصاحبه با آنها پرداخت.
در اينجا بي هيچ قضاوتي، بخشي از سخنراني نوري زاد در مراسم شب هفتم شهيد اسدالله لاجوردي (1/6/1377) را كه به ارزيابي 2 رويكرد «شهيد لاجوردي» و امثال «سعيد حجاريان و تاج زاده» مي پردازد و تذكري براي خود وي است، درج مي كنيم:
«... من بر اين باورم كه لاجوردي بايد مي رفت، استحقاق او همين بود... او براي بسياري از ما تمثيلي از محبت گداخته است، محبت تا زماني كه بر زبان خانه كرده باشد، لقلقه كلام است؛ به دل كه برسد وسعت پيدا مي كند و ماندگاري اش بيشتر مي شود. اما بالاتر از اين مرتبه اي است كه محبت گداخته شود، يعني تنوري شود؛ شايد از همين روي بود كه لاجوردي در سخنراني روز توديع خود، مخلصانه و با كلماتي بي تكلف از محبت اين چنيني خود ياد مي كند؛ اينكه اگر امام از من مي خواست پاي در تنور آتش بگذارم، لحظه اي ترديد نمي كردم و بدون چون و چرا و بدون پرسش و پاسخ خودم را در مغز آتش مي انداختم. ما اكنون در اينجا نشسته ايم تا از لاجوردي، اين مسئول امنيتي سابق خود ياد كنيم و به او بگوييم كه قدرش را مي دانيم.هيچ احد الناسي از زبان لاجوردي جز عشق به امام و انقلاب چيزي نشنيد اما مسئولان امنيتي، حالا ]دوران اصلاحات[ حرف هاي تازه اي دارند. هيچ سّري از اسرار امنيتي در هيچ كجا و در هيچ شرايطي از زبان لاجوردي جاري نشد اما حالا افشاي يك مسئله امنيتي، يك شوخي محفلي و مطبوعاتي است. لاجوردي با هيچ رسانه اجنبي صحبت نكرد، صحبتي كه يك ذره در آن نكته اي برخلاف آسمان انقلاب آورده شود. اما امروزه نمك رسانه هاي اجنبي مصاحبه با برخي از مسئولان مخصوصاً مسئولان امنيتي سابق كشور ما ]مي باشد[. لاجوردي آن گونه كه گفتم در امام آب شده بود و محبتش به وي تنوري بود، اما مسئولان امنيتي ما مخصوصاً آناني كه از گذشته خود ابراز پشيماني كرده اند، امام را به موزه ها مي برند و زرق و برق فرعون غرب را به صحنه مي آورند و خود عاجزانه در پيشگاه اش به استغاثه مي پردازند.
من در اين جا مي خواهم به دو فشنگ و به دو گلوله كه بر جسم دو مسئول امنيتي خودمان نشست اشاره كنم و بگذرم كه يكي بر جسم لاجوردي نشست و ديگري گلوله اي كه به گردن آقاي حجاريان فرو رفت. اين هر دو يعني لاجوردي و حجاريان، در برپايي انقلاب اسلامي سهم و نقش داشته اند. لاجوردي سال هاي پيش از انقلاب و با تحمل زندان ها و شكنجه ها و حجاريان كه جوان تر بود، با همراهي حركتي كه به اسم انقلاب آغاز شده بود. زمان كه مي گذشت لاجوردي در سربازي اش براي انقلاب مصمم تر مي شد و حجاريان زمان كه مي گذشت به ترديد مي افتاد. لاجوردي با هر كلام و با هر ترنم كلام امام در محبت اين اسطوره عالم شيعه و انسانيت غواصي مي كرد و حجاريان اين معاون وزير اطلاعات، از امام و راه و رسم او دورتر مي شد. در هر قدم لاجوردي، نفرت از ذات غرب به چشم مي خورد اما قدم هاي حجاريان رو به سمت غرب آرايش مي گرفت.
لاجوردي را كنار مي گذارند و بار مسئوليت را از شانه هايش برمي دارند، هيچ نمي گويد: الا «سمعاً و طاعتاً». اما حجاريان را كنار كه مي گذارند، نفرت ها را در ربودن اطلاعات وزارت متبوعش تلنبار مي كند. و با وقوع دوم خرداد ناگهان كوه نفرت هايش را و اطلاعات به غارت برده اش را در يك روزنامه رسمي و كشوري سرشكن مي كند. بعد از بركناري لاجوردي، هيچ احدالناسي از زبان او حرفي بر عليه اركان انقلاب و ذره اي از اسرار و اطلاعات كشور نشنيد، اما بعد از بركناري حجاريان دستگاه هاي جاسوسي دشمن بيش از داخل به گنجينه اطلاعات شخصي او دست يافتند و از فحاشي هاي او به اسلام و امام و روحانيت شادماني كردند. لاجوردي گذشته اش را ذخيره آخرت اش كرد، اما حجاريان به گذشته اش پا كوفت و ابراز ندامت و پشيماني كرد و براي اينكه غربي ها باورش كنند، حساس ترين اطلاعات كشور را به قلم هرزه نويسندگاني سپرد كه هيچ حد و مرزي در ناسزاگويي هايشان قائل نمي شوند...
لاجوردي بعد از استعفا به سراغ كاري شرافتمندانه رفت و دست حجاريان بعد از بركناري به سراغ كارهاي مزورانه. همين گونه هست كه به راحتي تاثير دست حجاريان را در طراحي فتنه كوي دانشگاه مي شود مشاهده كرد، فتنه اي كه كاملاً يك سناريوي از پيش تعيين شده بود و آدم هايي مثل تاج زاده و جماعتي از دانشجويان و برخي از وزراء در آن نقش آفريدند و سود اصلي اين فتنه را به جيب وابستگان نهضت آزادي فرو ريختند. شايد بگوييد زيركي حجاريان و آرامش لاجوردي مي طلبيد كه اين يكي راه اش به معاونت وزارت اطلاعات و سازماندهي حركت هاي امنيتي بكشد و آن يكي در محدوده زندان ها رفت و آمد كند؛ اما نه لاجوردي بسيار زيرك بود، بزرگترين زيركي لاجوردي اين بود كه زيركي اش را مهار كرد. اما زيركي حجاريان رها بود و اراده اي در هدايت آن نداشت، به همين دليل هم اجنبي ها از او بهره ها بردند و طناب حوائج خود را به دست او تابيدند... با همه اينها لاجوردي رفته است و اين ها مانده اند و بار امانت لاجوردي و راه نيمه تمام او در ميان ماست و حالا اين ماييم كه بايد انتخاب كنيم كه متعلق به كدام طايفه ايم.
به نظر من بزرگ ترين زيركي لاجوردي اين بود كه خود را ارزان نفروخت؛ مشتري اش را خودش از پيش ترها تعيين كرده بود، برخلاف بسياري از ما كه گاه برج اعتبار و سال ها زحمت خود را پيش پاي يك قيمت و يك موقعيت و يك فرصت كاسبي و دو روز زندگي فرو مي ريزيم. من وقتي به عرض و طول زندگي لاجوردي نگاه مي كنم از خود مي پرسم چرا آمريكا و اسرائيل و منافقين و هرزه ها از او نفرت داشتند و چرا همين ها به ديگران متمايل اند؟ در لاجوردي چه چيزي است كه باعث اين همه نفرت اشقياء شده است و در ديگران چه جوهري است كه آمريكا را به وجد مي آورد. بعد به خود پاسخ مي دهم كه راز اين سؤال را بايد در همان محبت گداخته لاجوردي كاويد و جستجو كرد. وقتي شما بيرق امام افراشتيد، تكليف تان را با اطرافيان تان روشن كرديد اما وقتي بيرق شانه شما هر روز رنگ عوض كرد و با هر نسيم به طرفي متمايل شد، زرنگ ترها خوب مي دانند با اين آدم مردد و پشيمان و سرگردان چه بكنند... لاجوردي برخلاف بسياري از مسئولان امروز ما، با انقلاب اسلامي هم در موضوع و هم در موضع اشتراك عميق داشت. او اتفاقاً عمر سال هاي پس از انقلاب اش را در كانون نفرت دشمن به كار گرفت و در همين كانون به اصلاح و تربيت گم شدگان و فريب خوردگان همت كرد.
يك موي لاجوردي اگر در تن بسياري از مسئولان فعلي ما بود، اوضاع ما دگرگون مي شد، اما دريغ كه عشق مفرط او به اسلام و امام و ولايت امروزه يك غريب ناپيدا است. فرصت ها پي درپي از كف مي روند، لاجوردي ها رفته اند و به كام خود رسيده اند و ما را با كوهي از درد و اندوه و داغ و غصه و كارهاي بر زمين مانده، به جاي گذاردند.]...[ لاجوردي از دو طايفه در عذاب بود، يك طايفه اي كه لاجوردي را در حساس ترين موضع كاري اش بسيار نافذ و نفوذناپذير مي ديدند، بنابراين از او چهره اي جلادگون ساختند و پرداختند. اينان ادامه همان كساني هستند كه از علي(ع) نيز يك چنين چهره اي پرداختند و قاطعيت او را در صحنه نهروان و بركندن ريشه خوارج، تقبيح كردند. طايفه دوم اتفاقاً غريبه نيستند، به ظاهر خودي اند اما نكبت رابطه بازي و پارتي تراشي جزو شاكله شخصيت شان شده است. شهيد لاجوردي در سخنراني جلسه توديع خود همين طايفه را مخاطب قرار مي دهد و مي گويد: شايد با نگاه به من بگويند اين آدم به يك چوب خشك مي ماند و سفارش و توصيه حاليش نيست. اين طايفه يعني كساني كه اهل توصيه و سفارش اند، آنهايي هستند كه بابت هر نماز شب شان از انقلاب و مردم و جامعه طلب كارند. اينها كساني هستند كه نهادها و حتي دستگاه قضايي ما را از ريخت انداختند و با توصيه و سفارش ها و نفوذ خود، عدالت را به حاشيه بردند. در جامعه اي كه عدالت جولان ندهد، لاجرم ظلم ميدان داري مي كند و لاجوردي تخم توصيه پذيري در محدوده مسئوليت اش را بركند و بيرون انداخت.
لاجوردي زنده است، چرا كه خدايي بود و هر كه خدايي باشد مرگ ندارد. راه و رسم لاجوردي هم چنان به حيات خود ادامه خواهد داد، چرا كه راه و رسم خداوند اين چنين است كه از سنت هاي لايتغيرش محافظت مي كند.»

 



دانشجويان معترض پرچم اسرائيل را مقابل سازمان ملل به آتش كشيدند

جمع كثيري از دانشجويان كه عصر دوشنبه به نشانه اعتراض به حمله رژيم صهيونيستي به كشتي كاروان آزادي مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع كرده بودند، پرچم هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
اين دانشجويان در حالي كه شعارهاي «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسراييل» و «آمريكا ننگت باد، اسراييل ننگت باد» سرمي دادند، جنايت رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.
مصطفي حضوري مسوول سياسي بسيج دانشگاه امام صادق(ع) در اين تجمع با بيان اينكه امام خميني(ره) تا روزهاي آخر هم مي دانست كه آمريكا و اسراييل دست در يك كاسه دارند، گفت: ايشان همواره مي فرمودند كه آنان مي خواهند در مقابل اسلام بايستند. ملت ما مفتخر است كه توانسته در مقابل دشمنانش اين گونه بايستد.
وي با بيان اينكه امروز آمريكا دست در دست اسراييل جهان را به آتش كشيده است، اظهار داشت: حيوانيت و سبعيت اسراييل، امروز براي همگان آشكار شده است و رژيم صهيونيستي تنها مي خواهد بيت المقدس را كه وجه مشترك مسلمانان جهان است، تخريب كند.
حضوري تاكيد كرد: حمله به غزه سرپوش گذاشتن روي اين قضيه است ولي ما بايد به خاطر داشته باشيم نبايد نداي آزادي قدس شريف لحظه اي از اذهان ما پاك شود.
مسوول سياسي بسيج دانشگاه امام صادق(ع) با بيان اينكه امروز غذاي رسانه اي دنيا تحت سيطره غربي ها و آمريكايي هاست، اظهار داشت: بايد رسانه ها طوري جلو روند كه مظلوميت مردم فلسطين را به وضوح نشان دهند.
مسعود طوسي، مسوول شوراي راهبردي دانشگاه شريف در ادامه اين مراسم با بيان اينكه جنايات رژيم صهيونيستي نشان دهنده حماقت اين رژيم است، گفت: حماقت باعث مي شود كه رژيم صهيونيستي فروبپاشد و ما به زودي شاهد خواهيم بود كه اسراييل از صحنه روزگار محو خواهد شد.
وي در ادامه با بيان اينكه رژيم حيوان صفت صهيونيستي بايد نابود شود، گفت: توقع داريم مجلس و دولت در بيانيه هايي اين مساله را محكوم كنند.
بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ در پايان اين مراسم در بيانيه اي اعلام كرد: بار ديگر رژيم اشغالگر قدس ماهيت سبوعانه خودرا نشان داد. حمله به كارواني از شخصيت هاي صلح طلب جامعه جهاني و كشتن و زخمي كردن و به اسارت گرفتن تعدادي از آنها چه معنايي جز دشمني با بشريت دارد؟
در ادامه اين بيانيه آمده است: آزمون غزه از عجايب روزگار ماست. سكوت غرب و به ويژه آمريكا در برابر اين همه جنايات يكي از صفحات سياه تاريخ معاصر حقوق بشر و كرامت انساني خواهد بود كه چگونه رژيم نامشروع صهيونيستي در لواي طرح صلح خاورميانه با تحركات گوناگون، خود را براي حمله جديد آماده مي كند و بار ديگر مردمان بي دفاع غزه را به خاك و خون مي كشاند.
اين بيانيه با طرح اين سوال كه آيا وقت آن نرسيده كه سران سازشكار بعضي از دولت هاي عربي - اسلامي در ارتباط خود با اسراييل تجديدنظر كنند، مي افزايد: از سران اين كشورها مي خواهيم كه سفراي اسراييل را از كشور خود اخراج، دفاتر نمايندگي آنها را تعطيل و به مذاكرات پنهان و آشكار خود خاتمه دهند و نمك بر زخم 60 ساله جهان اسلام نپاشند.
در پايان اين بيانيه تاكيد شده است: از سازمان ملل و شوراي به اصطلاح امنيت مي خواهيم موضع خود را در قبال اين جنايات انساني مشخص كند و تحريم هاي جامعه جهاني عليه اين كشور منزوي را به اجرا بگذارد.
كوچك زاده: حركت كاروان آزادي با اعزام چندين كاروان ديگر به غزه ادامه يابد
نماينده مردم تهران در مجلس در واكنش به جنايت ديروز صهيونيست ها گفت: از مسئولان نظام جمهوري اسلامي و وزارت امور خارجه كشورمان مي خواهم كه حركت كاروان آزادي را با تجهيز و اعزام چندين كاروان ديگر به غزه ادامه دهيد.
به گزارش فارس، مهدي كوچك زاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بعدازظهر ديروز در تجمع دانشجويان دانشگاه تهران در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران در اعتراض به يورش رژيم صهيونيستي به ناوگان كشتي آزادي غزه حاضر شد و در سخناني گفت: من قدم هاي شما دانشجويان تجمع كننده در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران را مي بوسم.
وي افزود: شما نماينده ملت ايران هستيد كه در اين مكان تجمع كرديد و جداي از مشتي از خس و خاشاك هستيد كه روزي در اين سرزمين مقدس شعار «نه غزه نه لبنان » را سر دادند.
كوچك زاده با اشاره به اينكه شما دانشجويان نماينده ملتي هستيد كه دل در گرو امام خميني (ره) داريد، خاطرنشان كرد: اگر امروز من با افتخار در اينجا حاضر شده ام بخاطر مجسمه هايي كه جز نوكري براي آمريكا به كار ديگري نمي آيند نيست بلكه حاضر شدم تا نظر و آرمان امام خميني(ره) را نسبت به اين نهادهاي بين المللي اعلام كنم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح كرد: دستگاه هاي خارجي و بين المللي از قبيل سازمان ملل متحد جزء دولت هاي دست نشانده هستند كه براي اغفال ممالك كوچك فعاليت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه اكنون در ايام ميلاد و رحلت امام خميني(ره) هستيم، ادامه داد: امام خميني (ره) در سخناني فرمودند، هيچ كس نبايد گمان كند كه اين سازمان هاي بين المللي همانند سازمان ملل متحد تاسيس شده اند تا براي منافع ملت ها قدم بردارند.
كوچك زاده خطاب به سازمان هاي بين المللي و مدعي حقوق بشر خاطرنشان كرد: بدانيد ما اينجا جمع شده ايم تا شما را رسوا كنيم.
وي در ادامه تاكيد كرد: ديگر حناي اين سازمان هاي بين المللي براي ما رنگي ندارد.
كوچك زاده افزود: در بخش حمله به غزه همانطور كه در نطقي در مجلس شوراي اسلامي گفتم، نبايد حمايت مردم غزه منحصر به يك كشتي ايراني شود و بايد كاروان هاي متعدد از كشورهاي مسلمان و يا غير مسلمان راهي غزه شود تا اين محاصره را بشكند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: من به عنوان نماينده مجلس شوراي اسلامي از حركت كاروان آزادي به سوي غزه حمايت كرده و از مسئولان جمهوري اسلامي و وزارت امور خارجه كشورمان مي خواهم كه اين گونه حركت ها را با تجهيز چندين كاروان ديگر ادامه دهند.

 



لاريجاني در گفت وگوي تلفني با رئيس مجلس سوريه:
حمله به كاروان كمك هاي انسان دوستانه لكه ننگي براي رژيم صهيونيستي است

رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفتگوي تلفني با همتاي سوري خود بر لزوم محكوميت رژيم صهيونيستي از سوي همه كشورهاي مسلمان تاكيد كرد و گفت كه حمله به كاروان كمك هاي انسان دوستانه لكه ننگيني براي رژيم صهيونيستي است.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز دوشنبه در گفتگوي تلفني با «محمود الابرش» رئيس مجلس سوريه، تهاجم ارتش رژيم صهيونيستي به كاروان كمك هاي انسان دوستانه به مردم غزه را مورد اشاره قرار داد و آن را يك فاجعه تلخ انساني دانست و گفت: اين حادثه ناگوار كه نشان دهنده ماهيت واقعي رژيم صهيونيستي است لكه ننگيني بر دامن حيثيت اين رژيم غاصب است.
وي اضافه كرد: لازم است تمام كشورهاي مسلمان جهان در محكوميت اين فاجعه بزرگ موضع واحد و مشتركي اتخاذ كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت و گو خود با اشاره به اجلاس تروئيكاي مجمع پارلماني آسيايي در تهران، آن را فرصت مغتنمي براي رايزني پيرامون اين موضو ع مهم دانست و اظهار داشت: در اجلاس تروئيكاي مجمع پارلماني آسيا كه فردا در تهران برگزار مي شود، موضوع حمله رژيم صهيونيستي به كشتي حاوي كمك هاي انسان دوستانه براي مردم تحت محاصره غزه، حائز اهميت خواهد بود.
به گزارش خانه ملت در ادامه اين گفت وگو «محمود الابرش » رئيس مجلس سوريه نيز با اشاره به اين حادثه تلخ، گفت: رهبري سوريه اين اقدام سبعانه رژيم صهيونيستي را به شدت محكوم مي كند و خواستار اتخاذ موضع مشترك و هماهنگ اعضاي جامعه كشورهاي اسلامي و آسيايي براي محكوميت اين اقدام غيرانساني رژيم صهيونيستي است.

 



هاشمي رفسنجاني: مدعيان حقوق بشر گستاخي اسرائيل را بي جواب نگذارند

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همدلي در عرصه داخلي و تعامل در حوزه سياست خارجي را دو عنصر مهم در رفع تهديدها عليه نظام جمهوري اسلامي و كشور ايران عنوان كرد.
هاشمي رفسنجاني صبح سه شنبه در ديدار با جمعي از اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي دندانپزشكان كشور با اشاره به گستاخي رژيم صهيونيستي در حمله به شناورهاي حامل كمك هاي انسان دوستانه براي مردم مظلوم تحت محاصره غزه و كشتار بيرحمانه و مجروح كردن جمع زيادي از انسان هاي بشردوست، از كشورهاي اسلامي و مدعيان حقوق بشر خواست كه اين گستاخي نظاميان اسرائيلي را بي جواب نگذارند و براي نجات مردم مظلوم فلسطين و به خصوص غزه، اقدام مؤثري انجام دهند.
وي ادامه داد: حفظ اتحاد همه نيروهاي سياسي و مردم در شرايط فعلي كشور، مهمترين نياز است و حركت در اين مسير مي تواند مانع از رسيدن دشمنان به اهداف شان شود.
وي آگاهي مردم ايران از شرايط داخلي و خارجي را مهم دانست و افزود: حضور مردم در صحنه ها هميشه در ناكام گذاشتن دشمنان داخلي و خارجي در اهداف شان نقش تعيين كننده داشته است كه نمونه هاي آن را در پيروزي انقلاب اسلامي و دوران جنگ تحميلي شاهد بوديم.
بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين ديدار آخوندي دبير شوراي مركزي و آشفته دبير سياسي جامعه اسلامي دندانپزشكان با ارائه تحليلي از شرايط داخلي و خارجي، مطالبي را درباره مسائل سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشور بيان كردند.

 



ابراز اميدواري متكي درباره تحقق بيانيه تهران

وزير امور خارجه ايران در آستانه ديدار با همتاي ژاپني خود در توكيو طي كنفرانسي خبري درباره تحقق بيانيه تهران ابراز اميدواري كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «منوچهر متكي »، وزير امور خارجه ايران كه به ژاپن سفر كرده است ديروز در كنفرانسي خبري در توكيو درباره پيشرفت و تحقق بيانيه تهران ابراز اميدواري كرد.
متكي در آستانه ديدار خود با «كاتسويا اوكادا »، وزير امور خارجه ژاپن گفت: من انتظار ندارم كه اين توافق به دليل موضع آمريكا با شكست مواجه شود.
وي افزود: نمي توانم ميزان شانس (موفقيت) را در قالب درصد ارائه كنم، اما من اميد زيادي براي تحقق توافق (تبادل سوخت) دارم.
متكي پيش از اين در گفت وگو با شبكه خبري العالم به سفر خود به ژاپن اشاره كرد و گفت: در اين سفر درباره واكنش هاي منطقه اي و بين المللي در خصوص بيانيه تهران مربوط به تبادل سوخت هسته اي مذاكره خواهد شد.
وي با بيان اينكه اميدواريم اجماع بين المللي در قبال بيانيه ايران، تركيه و برزيل به دست آيد، افزود: ديدار من از ژاپن در پاسخ به ديدار سال گذشته وزير امور خارجه اين كشور از ايران صورت گرفته است.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: در اين سفر با دوستان ژاپني با توجه به تحولات جديد به ويژه امضاي بيانيه تهران در خصوص تبادل اورانيوم، مشورت و مذاكره مي كنيم.
متكي خاطرنشان كرد: طي شش ماه اخير مذاكرات بسيار فشرده اي با مقامات ژاپن داشتيم و موضع آنان همواره مثبت بود.
وي اظهار داشت: با دوستان ژاپني به توافقاتي رسيديم كه شبيه به بيانيه ايران، تركيه و برزيل است و در واقع مي توان گفت كه ژاپن جزيي از طرح مربوط به تبادل سوخت هسته اي بود.
متكي افزود: با مقامات ژاپني درباره تحولات اخير و واكنش هاي بين المللي به بيانيه تهران گفت و گو خواهيم كرد و اميدواريم به جاي ايجاد فضاي خفقان آور و مقابله، براي همكاري اجماع بين المللي ايجاد شود.
به گزارش فارس، منوچهر متكي كه يكشنبه شب به وقت محلي وارد توكيو شد مورد استقبال سوزوكي مديركل خاورميانه وزارت خارجه ژاپن و سيد عباس عراقچي سفير جمهوري اسلامي ايران در اين كشور قرار گرفت.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان متكي را در اين سفر همراهي مي كند.
متكي امروز دوشنبه ضمن ديدار با «كاتسويا اوكادا» همتاي ژاپني خود، با «ماساهيكو كومورا» وزير خارجه پيشين و «ياسوئو فوكودا» نخست وزير اسبق اين كشور ديدار و در مورد مسائل دوجانبه، موضوعات منطقه اي و بين المللي بحث و تبادل نظر خواهد كرد.
متكي پس از سفر به ژاپن عازم بروكسل مقر پارلمان اروپا خواهد شد.
سخنراني در پارلمان اروپا از جمله برنامه هاي سفر متكي به بلژيك است.

 



آيت الله مهدوي كني: ولايت آيت الله خامنه اي نعمتي براي انقلاب است

دبيركل جامعه روحانيت مبارز، ولايت و امامت آيت الله خامنه اي را نعمتي براي انقلاب دانست.
آيت الله مهدوي كني در ديدار با اعضاي شوراي مركزي و خانواده شهداي حزب موتلفه اسلامي به مناسبت 26 خرداد سالروز شهادت طلايه داران آفتاب (شهيدان اماني، بخارايي، صفار هرندي و نيك نژاد) با گراميداشت ياد و خاطره اين شهدا اظهار كرد: ماه خرداد ماه عاشورايي براي انقلاب اسلامي است، امام خميني(ره) فرمودند: 15 خرداد را فراموش نكنيد، همان طور كه ائمه اطهار(ع) نيز تاكيد بر برگزاري روضه خواني عاشورا و حفظ ارزش هاي اين روز داشتند.
وي با اشاره به حوادث پس از انتخابات تصريح كرد: برخي اشتباه كاران پس از انتخابات را نمي توان دشمن ناميد زيرا نيت همه آنها دشمني نبود، آن هايي كه سوابق خوبي در انقلاب داشتند نمي توان در مورد نيت شان در مسائل اخير صحبت كرد، اما عمل اين افراد عمل بدي بوده است. ما ماموريم با بدي ها و ناهنجاري ها مبارزه كنيم، سوءنيت و حسن نيت در مسائل سياسي ملاك صحت عمل نمي باشد.
اين عضو مجلس خبرگان ادامه داد: اشتباهاتي كه برخي ها انجام دادند موجب خوشحالي دشمن شد، در جريان انتخابات دشمن را شاد كردند و دشمنان براي شان كف زدند، اگر دشمنان از آن ها حمايت مي كنند به اين حمايت دلخوش نباشند، دشمن با قصد قربت از آن ها طرفداري نمي كند.
وي در ادامه با اشاره به نظرات امام خميني(ره) در اصول انقلاب اظهار كرد: امام خميني(ره) در مرحله اول بر اسلام تاكيد داشتند، انقلاب اسلامي انقلابي بر مبناي دين و احياي اسلام بوده و حكومت اسلامي براي اين است كه اسلام را رعايت كنيم. امام(ره) بر مساله رهبري جامعه اسلام تاكيد داشتند و اين كه غير از رهبري ديني كسي نمي تواند نظام اسلامي را هدايت كند. ولايت امام خميني(ره) در امتداد امامت شروع شد ادامه داشته و پس از آن با ولايت مقام معظم رهبري ادامه دارد.
مهدوي كني تاويل نكردن اصول را از ديگر وظايف دانست و اظهار كرد: ما در انقلاب اسلامي اصول ثابت داريم كه قابل تاويل نيست. در جريانات پس از انتخابات برخي اين اصول را تاويل كردند و از مواضع خود جا به جا نمودند. يحرفوا الكلم عن مواضعه. لذا اصل ولايت فقيه را نبايد تاويل كرد. بايد ولايت فقيه را در همه مقاطع حفظ كرد حتي اگر مطابق ميل ما نباشد، براي حفظ نظام بايد پيرو ولايت بود، متاسفانه كساني كه در مقام عمل پس از انتخابات كارهايي كردند كه نادرست بود و به نظام ضربه زدند.
رئيس دانشگاه امام صادق(ع) با بيان اين كه «ولايت و امامت آيت الله خامنه اي نعمتي براي انقلاب است» تصريح كرد: نعمت وجود مقام معظم رهبري را بايد قدر دانست و كساني كه قدر رهبري را نمي دانند ناسپاس هستند، هر كس اگر به فكر مردم و كشور است بايد قدر رهبري را بداند. اگر مي خواهيم انقلاب حفظ شود بايد جانشين امام خميني(ره) كه مقام معظم رهبري هستند را حفظ كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات آينده گفت: اصولگرايان بايد در انتخابات آينده وحدت داشته باشند و از تفرقه بپرهيزند.

 



تهران خواستار اقدام فوري شوراي امنيت عليه رژيم صهيونيستي شد

وزارت امور خارجه ايران در پي اقدام رژيم صهيونيستي در هدف قراردادن ناوگان آزادي فلسطين و فعالان بي دفاع حقوق بشري، خواستار اقدام فوري شوراي امنيت سازمان ملل و سازمان كنفرانس اسلامي عليه رژيم صهيونيستي شد.
وزارت امور خارجه در بيانيه اي ضمن محكوم كردن اين جنايت ، تاكيد كرد كه اين حادثه بار ديگر ماهيت جنايتكارانه و جنگ طلب آن رژيم را عيان ساخت.
در اين بيانيه آمده است: اين هجوم در حالي صورت گرفته است كه اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به غزه و كشته و زخمي كردن قريب به 5 هزار تن از كودكان، زنان و مردان بيگناه اين سرزمين و به كارگيري سلاح هاي ممنوعه فراموش نشده و محاصره غيرانساني اين منطقه برخلاف تمامي قواعد و معيارهاي بين المللي ادامه دارد.
بيانيه مي افزايد: حمله رژيم صهيونيستي به كشتيها و سرنشينان آن تداعي كننده اقدامات دزدان دريايي در قرون گذشته است و اين اقدام طبق كنوانسيون مقابله با اقدامات غيرقانوني عليه ايمني دريايي، مصداق عيني تروريسم دريايي است.
در بيانيه وزارت خارجه تصريح شده است: اكنون زمان آن رسيده تا جامعه بين المللي و صاحبان وجدانهاي بيدار موضعي قاطع در برابر جنايات مستمر اين رژيم متجاوز و اشغالگر اتخاذ كند و در همين چارچوب جمهوري اسلامي ايران از كليه كشورهاي اسلامي و عربي مي خواهد با اتخاذ موضعي واحد و قوي در برابر ستيزه جويي هاي اين رژيم به مقابله برخيزند و جهان غرب نيز ضمن كنارگذاشتن برخوردهاي دوگانه از حمايت هاي غيرقابل توجيه از آن رژيم دست بردارد.
اين بيانيه تاكيد كرده است: حمله رژيم صهيونيستي به كاروان كمك هاي انسان دوستانه مويد عدم پايبندي آن رژيم به تعهدات بين المللي بوده و نشان مي دهد ادعاي صلح طلبي و ورود به مذاكرات ادعايي واهي و دروغين است.
وزارت خارجه اين در بيانيه خود نوشت: با توجه به استمرار جنايتهاي رژيم صهيونيستي ضروري است اين گونه اقدامات قويا در محاكم ملي و بين المللي مورد پيگيري قرار گيرد و شوراي امنيت سازمان ملل متحد نيز با تشكيل جلسه اضطراري در اين خصوص اقدام عاجل كند.
در پايان اين بيانيه آمده است: جمهوري اسلامي ايران ضمن ابراز همدردي با خانواده و بستگان قربانيان اين جنايت، بار ديگر همبستگي خود را با مردم فلسطين خصوصا مردم استوار و شجاع غزه اعلام كرده و از سخنان آقاي اسماعيل هنيه نخست وزير قانوني فلسطين مبني بر ضرورت تحرك كشورهاي عربي و اسلامي و نامگذاري اين روز به نام «روز آزادي» و همچنين اقدام فوري شوراي امنيت و سازمان كنفرانس اسلامي حمايت مي نمايد.

 



حجت الاسلام رحيميان: شعارها و انگيزه هاي مجمع روحانيون مبارز معكوس شده است

عضو دفتر امام خميني(ره) گفت: شعارها و انگيزه هاي مجمع روحانيون مبارز براي رسيدن به اهداف امام هم اكنون معكوس شده است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام رحيميان عضو برجسته دفتر حضرت امام(ره) در برنامه اخير «ديروز، امروز و فردا» با اشاره به اينكه شكل گيري مجمع روحانيون مبارز در زمان حضرت امام(ره) با هدف تلاش مضاعف براي تحقق آرمان و فرامين امام راحل بود، تصريح كرد: مجمع روحانيون مبارز اين انديشه را داشت كه ديگران، با جديت براي تحقق خواسته هاي امام(ره) تلاش نمي كنند.
حجت الاسلام رحيميان با تأكيد بر اينكه فردي كه كار اجرايي دارد بايد حزب، گروه و جناح را رها كرده و در خدمت نظام باشد، متذكر شد: بنده زماني كه در بنياد شهيد مسئوليت اجرايي داشتم از مجمع قطع رابطه كرده و نيز برخي از اعضاي مجمع نيز بعد از رحلت امام(ره) از مجمع جدا شدند.
وي با اشاره به اينكه بعد از 10 سال همه چيز در مجمع روحانيون مبارز جابجا شده است، افزود: شعار و انگيزه اي كه در اول كار جديت و تلاش براي رسيدن به اهداف امام(ره) بود، 10سال بعد معكوس شد. براي مثال مجمع روحانيون مبارز در زمان حضرت امام(ره) مواضع تندي نسبت به منتظري داشت اما اين مواضع بعد از 10 سال كاملاً تغيير يافت تا جايي كه فردي كه در زمان امام(ره) به علت اينكه منتظري به رهبرش توهين كرده با حالت بدي خانه وي را ترك مي كند، 10 سال بعد همان فرد پاي منتظري را مي بوسد كه در اينجا بايد پرسيد آيا اين فرد عوض شده يا منتظري تغيير پيدا كرده است.
حجت الاسلام رحيميان مواضع منتظري را همان مواضع گذشته اش دانست وگفت: زماني خط و فكر اين فرد پيروي از امام(ره) بود، ولي در بعد از عزل از قائم مقامي و در اواخر عمرش آن ايده و عملكردش كاملاً دگرگون شد و حال، چنين افرادي چگونه نام و ادعاي دفاع از خط امام(ره) را برخود مي نهند.
وي با تاكيد بر اينكه موسوي به استناد فرمان امام(ره) نامه اي را با امضاي خود به طور سراسري پخش مي كند، كه عكس منتظري را جمع آوري كنند اما چگونه 20 سال بعد ارتباط وسيعي بين موسوي و منتظري برقرار مي شود. و بايد پرسيد كه آقاي موسوي اگر شما عوض شده ايد چرا ادعاي پيروي از خط امام(ره) را داريد؟
اين مدرس حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه حضرت امام(ره) شاخص و معيار براي ما هستند و نه ادعاهاي افراد، اظهار داشت: هميشه جريان نفاق در زبان چيزي را جاري مي كند كه باطنش عكس آن را معتقد است.
وي با اشاره به اينكه فردي كه ادعاي خط امام(ره) دارد نبايد همه ضدانقلاب ها را اطراف خود جمع كند، گفت: اگر فردي در خط امام(ره) باشد همه دشمنان امام(ره) با او دشمن و تمام دوستان امام(ره) نيز با او دوست هستند.
اين استاد حوزه و دانشگاه به برخي افراد كه ادعاي در خط امام(ره) را دارند اما همه دشمنان ايشان مثل سلطنت طلب، منافق، آمريكا، اسرائيل، عناصر فراري و جنايتكار از آنها حمايت مي كنند، اشاره و اظهار داشت: امام(ره) سخني دارند مبني بر اينكه «اگر يك روز آمريكا از ما تعريف كند ما بايد عزا بگيريم»، كه بايد گفت عزا براي مرده است و افرادي كه آمريكا براي آنها كف بزند مرده تلقي مي شوند.
وي با بيان اينكه ارتباطش را با محتشمي پور به دليل عملكردش در انتخابات قطع كرده است گفت: كروبي هم دوست قديم بنده بود اما در مواضع زمان انتخابات و نسبت به حرف هاي واهي خود به صورت مستبدانه تاكيد داشت كه ارتباطم با وي قطع شد.
عضو دفتر امام خميني(ره) تاكيد كرد هر كسي در هر جايگاهي اگر از ولايت فقيه تبعيت نكند از خط امام(ره) خارج شده دانست زيرا امتداد ريل خط امام(ره) ولايت فقيه و پيروي از ايشان است.

 



سردار نقدي: برخي افراد از وصيتنامه امام(ره) به صورت گزينشي بهره برداري مي كنند

مديران، مسئولان و كاركنان ستاد سازمان بسيج مستضعفين با حضور در حسينه جماران با آرمان هاي بلند امام راحل(ره) تجديد ميثاق كردند.
در اين مراسم كه به مناسبت سالگرد فرار سيدن ارتحال امام خميني (ره) صورت گرفت و با نماز جماعت ظهر و عصر همراه بود، سردار محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به مظلوميت امروز امام(ره) گفت: حق هميشه در طول تاريخ با مظلوميت قرين بوده و هست و همه انبيا و اولياي الهي در بين ملت ها غريب و مظلوم بوده اند و اين به دليل اين بوده كه مردم معرفت درستي از راه هدف آن بزرگواران نداشته اند.
وي عامل عمده مظلوميت امامان و اولياي خدا را در طول تاريخ رفتار برخي از ياران و دوستان آن بزرگواران برشمرد و افزود: حتي اين مظلوميت ها به گونه اي بود كه حضرت امير (ع) با درد دل «اين عمار؟ » را سر مي دهد.
نقدي ادامه داد: امامي كه افق هاي بالاي انساني را شناخته و درك كرده و مي خواهد كه همه ملت با او همراه باشد همه عشق و وجودش براي ملت مي سوزد اما از برخي از ياران و وفاداران خود گلايه ها و درددلهايي دارد كه زخم شمشير دشمن به اندازه آنها برايش سخت نبوده و اين را در فرمايشات خود امام(ره) بزرگوار بارها و بارها شنيده و ديده ايم.
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه امروز برخي افراد از وصيتنامه امام(ره) به صورت گزينشي بهره برداري مي كنند، گفت: در دوران پس از امام(ره) عده اي مدعي شدند كه وصيت نامه ايشان را بايد با توجه به شرايط زماني تفسير كرد و حتي برخي وقيحانه ادعا كردند كه وصيت نامه امام(ره) بايد به موزه تاريخ سپرده شود.
نقدي افزود: امام(ره) با بينشي كه داشتند وصيت نامه خود را كه به مجلس خبرگان رهبري ارسال فرموده بودند براي اينكه هيچ جاي شبهه و نگراني براي آيندگان نباشد دوباره پس گرفتند تا مطالبي به آن بيفزايند.
وي تصريح كرد: حضرت امام(ره) در آخرين مطالبي كه در وصيت نامه شان مرقوم فرموده اند اين است كه ميزان در هر كس حال فعلي اوست و اين تكليف را براي همگان مشخص مي كند.
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه امام(ره) براي نسل هاي آينده وصيت كرده اند، گفت: چرا برخي اين وصيت نامه را تاريخ گذشته مي دانند اما آنجا كه به نفعشان است از آن بهره برداري مي كنند.
نقدي خاطرنشان كرد: امروز عطر معطر بسيجي در همه جاي دنيا پراكنده شده است و اين به بركت امام بزرگوار است كه توانست به ملت ها ياد دهد كه چگونه مقابل ظلم بايستند و عزتشان را از دست ندهند.
در پايان اين مراسم صادق آهنگران با مديحه سرايي، ياد و خاطر امام امت و شهداي بسيج را گرامي داشته و بسيجيان حاضر در مراسم نيز به جايگاه حضرت امام(ره) گل نثار كردند.

 



آمادگي ناوگان حمل و نقل عمومي براي خدمات رساني به زائران حرم امام

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران با بكارگيري پنج هزار دستگاه اتوبوس، 450 دستگاه تاكسي، خدمات رساني مترو با تمام ظرفيت و كاهش سرفاصله حركت قطارها به زائران مراسم سالروز ارتحال امام خميني(ره) خدمات رساني مي كند.
به گزارش مهر، سيدجعفر تشكري هاشمي با تاكيد بر اينكه ناوگان حمل و نقل و عمومي براي خدمات رساني به زائران مراسم ارتحال امام خميني(ره) در آمادگي كامل به سر مي برد اظهار داشت: در سالروز ارتحال امام خميني(ره) حدود پنج هزار دستگاه اتوبوس نسبت به جابه جايي زائران ازميادين اصلي شهر، مساجد و به حرم مطهر امام خميني(ره) اقدام مي كنند كه در برگشت نيز زائران مي توانند با استفاده از همين اتوبوسها به مبدا بازگردند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه زائران در هنگام رفت به مرور به سمت حرم مطهر امام خميني(ره) حركت مي كنند اما پس از اتمام مراسم تقريبا همزمان قصد بازگشت خواهند داشت، حدود هزار و 500 دستگاه از اين اتوبوسها در پاركينگهاي حرم مطهر امام خميني(ره) دپو خواهند شد تا در هنگام برگشت زائران با مشكل مواجه نشوند.
معاون شهردار تهران خاطرنشان كرد: همچنين مترو تهران از ساعت 6 صبح روز چهاردهم خرداد با صددرصد ظرفيت به سمت حرم مطهر خدمات رساني مي كند و با استفاده از ناوگان خط 2 مترو و سرفاصله حركت قطارها در اين مسير كاهش خواهد يافت به گونه اي كه در تلاشيم در هنگام بازگشت زائران سرفاصله حركت قطارها حداكثر سه دقيقه باشد. وي تصريح كرد: مترو تهران در سالروز ارتحال امام خميني(ره) به صورت رايگان به زائران خدمات رساني مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14