(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 16 خرداد 1389- شماره 19662

برگزاري شب شعر و خاطره عربي «الفتح الالهي» در خرمشهر
استاندار: سهم استان فارس از رسانه ملي بسيار اندك است
پژواك
نمايش بانوي بي نشان در بندرعباس
روز جهاني تئاتر در شاهرود گرامي داشته شد
2كتاب در حوزه هنري استان اصفهان رونمايي شد
معاون شركت برق استان: برق مصرفي خوزستان به بيشترين ميزان خود در طول 30سال گذشته رسيد
3دانشكده بزودي در مهديشهر افتتاح مي شود
حوزه علميه وحيديه تبريز احيا مي شود
برگزاري جشنواره تجليل از خيران مدرسه ساز در بناب
پارك علم و فناوري كودك و نوجوان دانشگاه سمنان افتتاح شد
95درصد متكديان كرج بي نيازند
احتمال وقوع سونامي در سواحل جنوب كشور
اختصاص 640 ميليارد ريال تسهيلات به تعاونيهاي توليدي در كشور
شوراي شهر كرج قهرمانان ورزشي را بيمه مي كند
برگزاري همايش «انديمشك، دروازه تاريخ و تمدن»



برگزاري شب شعر و خاطره عربي «الفتح الالهي» در خرمشهر

اهواز - خبرنگار كيهان:
شب شعر و خاطره عربي بانام «الفتح الالهي» به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر در سينما خرمشهر برگزار شد.
دوس علي وند مدير ادبيات و انتشارات اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خوزستان، با اعلام اين خبر گفت: اين شب شعر و خاطره عربي با حضور شعراي عرب زبان در خرمشهر برگزار شد كه پس از خاطره گويي و شرح عمليات بيت المقدس 10 تن از شعراي عرب زبان استان، اشعار خود پيرامون حماسه سوم خرداد و دفاع مقدس قرائت كردند.
در خاتمه از شعرا با اهداي هدايا و لوح تقدير، تجليل به عمل آمد.
شب شعر و خاطره عربي «الفتح الالهي» از سوي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خوزستان با مشاركت مركز بسيج هنرمندان خوزستان و موسسه فرهنگي ورزشي يادآوران شهداي شلمچه برگزار شد.

 



استاندار: سهم استان فارس از رسانه ملي بسيار اندك است

شيراز- خبرنگار كيهان:
سهم استان فارس به عنوان لوكوموتيو فرهنگ كشور از رسانه ملي بسيار اندك است درحالي كه نبايد بي عدالتي رسانه اي وجود داشته باشد.
دكتر«روح الله احمدزاده» استاندار فارس با بيان اين مطلب در جلسه شوراي اداري شهرستان ارسنجان گفت: صدا و سيماي مركز فارس بايد فرصتي فراهم كند تا خلاقيت ها و توانمندي هاي جوانان اين استان در ابعاد ملي انعكاس يابد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر سهم ذخاير عظيم فرهنگي استان در رسانه ملي بسيار اندك است و حتي هنرمندان استان مي گويند صدا و سيما توليدات ما را رايگان هم پخش نمي كند.
وي با اشاره به رويكرد فرهنگي دولت دهم گفت: اعتبارات فرهنگي مورد نظر رئيس جمهور بايد صرف نرم افزار فرهنگي شود و با اين اعتبارات خروجي هاي متناسب با فرهنگ ايراني اسلامي داشته باشيم.
وي با اشاره به لزوم فعاليت مستمر همه مسئولان استان براي ايجاد استغال افزود: ايجاد اشتغال خانگي كه در بسياري از كشورها موجب رشد اقتصاد آنان شده مي تواند در اين زمينه بسيار مؤثر باشد. وي اظهار داشت: در استان فارس منابع خدادادي بسياري وجود دارد كه بايد به نحو درست از آنها براي ايجاد اشتغال جوانان استفاده كرد.

 



پژواك

نمايش عكس هايي از طبيعت
اراك- خبرنگار كيهان: نخستين نمايشگاه عكاسي حرفه اي علي محتشمي، عكاس اراكي در فرهنگسراي آينه برگزار شد.
در اين نمايشگاه كه با عنوان «تماشاكنان بستان» برپا شد، 30 اثر از طبيعت و گل و پروانه در معرض ديد عموم قرار گرفت.
بيشترين فعاليت محتشمي در بخش ماكرو كه درشت كردن اشياي ريز و كم حجم است، متمركز شده است.

شعرخواني براي آزادي خرمشهر
شهركرد- خبرنگار كيهان:به مناسبت گرامي داشت سوم خرداد عصر شعري در شهرستان كيار برگزار شد. شاعران اين شهرستان با حضور در قلعه دزك و قرائت اشعار خود حماسه جاويدان سوم خرداد روز آزادسازي خرمشهر را گرامي داشتند.

ساخت سالن سينما در بندرعباس
بندرعباس- خبرنگار كيهان: رئيس اداره امور سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: تا پايان سال 91 چهار سالن سينماي جديد در بندرعباس احداث و به بهره برداري مي رسد. سيده حميده جاهد افزود: در هرمزگان نياز به احداث فضاهاي بخش فيلم احساس مي شود.

شعرخواني به زبان مازندراني
بابل- خبرنگار كيهان:مراسم عصر شعري بمناسبت گراميداشت روز حكيم خيام نيشابوري و سالروز آزادسازي خرمشهر با حضور شاعران برگزيده استان مازندران در مركز مجتمع فرهنگي سينمايي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بابل برگزار شد.دراين عصر شعر شاعران با زبان مازندراني به شعرخواني پرداختند. در خاتمه از شاعران برگزيده با اهداء جوايز نقدي و لوح سپاس قدرداني شد.

برپايي نمايشگاه نسخ خطي
كاشان- خبرنگار كيهان:به مناسبت روز جهاني موزه و ميراث فرهنگي، نمايشگاه نسخ خطي خوشنويسان نامدار دوره صفويه و قاجاريه در خانه تاريخي بروجردي هاي كاشان برپا شد.
در اين نمايشگاه 60 مرقع خوشنويسي از 2 استاد خوشنويس نامدار دوره صفويه و قاجاريه، استاد ميرعماد حسني سيفي قزويني و محمد تقي مشهدي با همكاري موزه ملي مالك در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.

عكس هايي از ابنيه تاريخي كاشان
¤ جمعي از عكاسان هنري و فارغ التحصيلان رشته هاي عكاسي، مرمت و زبان تعداد 40 اثر خود را با موضوع معرفي هرچه بهتر ابنيه تاريخي كاشان به نمايش گذاشتند. در اين نمايش فرشته توكلي، صديقه و فاطمه ميرصالحيان، فهيمه و فريبا قپانداري آثار عكاسي خود را در معرض ديد علاقه مندان قرار داده اند. همچنين به مناسبت روز جهاني موزه و ميراث فرهنگي، نمايشگاه عكسي هم با عنوان «شهر من گم شده است»؛ در خانه تاريخي عامري بهامي كاشان برپا شد.

كوير از يك نگاه
¤ نمايشگاه عكس هاي كوير مرنجاب با عنوان كوير از يك نگاه «در نگارخانه آزادي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان» برپا شد. در اين نمايشگاه 40 اثر«اميرحسين رشادي» از كوير زيباي مرنجاب، واقع در شهرستان آران و بيدگل در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.

تجليل از خوشنويسان اصفهاني
اصفهان- خبرنگار كيهان: همزمان با برپايي نمايشگاه گروهي نگارگري و خوشنويسي باعنوان «خوش نگارها»، از هنرمندان نگارگر و خوشنويس اصفهاني تجليل شد.اين نمايشگاه كه شامل 20 اثر نگارگري و خوشنويسي است با حضور سيدمهدي سيدين نيا رئيس حوزه هنري استان اصفهان و جمعي از هنرمندان نگارگر و خوشنويس در حوزه هنري اصفهان گشايش يافت و از هنرمندان نگارگر اكبر مصري پور، مجيد صادق زاده، رضا بدرالسماء و هنرمندان خوشنويس سيدكمال الدين علوي، مجتبي شريفي و سيد فاتح نطنزي تقدير شد. اين نمايشگاه تا 13 خردادماه جاري داير بود.

جنگ خرمشهر از لنز دوربين
¤ نمايشگاه عكس «جنگ، خرمشهر از نگاهي ديگر»، به همت حوزه هنري استان اصفهان و همكاري روابط عمومي شركت ذوب آهن اصفهان برگزار شد.
اين نمايشگاه كه شامل 40 قطعه عكس از آثار عكاسان مختلف همراه با 10 قطعه عكس سياه و سفيد از خبرنگار عراقي عبدالبطاط است، تا 10 خردادماه جاري در گالري سينما نورد فولادشهر در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.

معرفي شاعران متولد ارديبهشت
¤ برنامه عصري با داستان با حضور داستان نويسان جوان و پيشكسوت اصفهان و با معرفي نويسندگان متولد ارديبهشت ماه اين شهر به همت خانه ادبيات حوزه هنري استان اصفهان در تالار سعدي اصفهان برگزار شد.
همچنين برنامه شب شعر نيز به معرفي شاعران متولد ارديبهشت ماه پرداخت و در اين برنامه شاعران جوان اصفهاني اقدام به خواندن اشعار خود كردند.

تدوين «خدا و كودكان»
زنجان- خبرنگار كيهان: فيلم مستند «خدا و كودكان» به كارگرداني «نريمان سعادتي» پس ازگذشت يك سال به مرحله تدوين رسيد.
اين فيلم مستند ارتباط كودكان با خدا را با بياني كودكانه توصيف مي كند.
اين فيلم مستند در 45 دقيقه و براي جشنواره رويش توليد مي شود.

«آواي خوشبختي» ساخته شد
¤ فيلم كوتاه داستاني «آواي خوشبختي» با همكاري گروه هنرجويان حوزه هنري و به كوشش حوزه هنري استان زنجان ساخته شد.
اين فيلم زيرنظر «ابوالفضل گلفام» محصول همكاري تعدادي از هنرجويان فيلم سازي است كه به عنوان پايان نامه دوره آموزشي گروه فيلم سازي حوزه هنري در 15 دقيقه ساخته شده است.

برگزاري جشنواره شعر مبعث
تبريز- خبرنگار كيهان: پنجمين جشنواره شعر مبعث 19 تيرماه امسال، در ورزقان برگزار مي شود تا نسل جوان با رسالت نبي اكرم(ص)، آشنا شوند. محورهاي اين جشنواره را پيامبر اسلام و علم، پيامبر وعدالت اجتماعي، ايدئولوژي و جهان بيني پيامبر، پيامبر و ولايت و قرآن و پيامبر و چند محور ديگر، تشكيل مي دهند.

برپايي نمايشگاه تجسمي فاطميه
اميديه- خبرنگار كيهان: نمايشگاه تجسمي فاطميه با ارائه آثاري تجسمي از زندگي حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان اميديه به معرض تماشاي علاقه مندان گذاشته شد. در حاشيه اين نمايشگاه كتاب و نرم افزار مذهبي نيز به معرض فروش گذاشته شد.

 



نمايش بانوي بي نشان در بندرعباس

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
نمايش «بانوي بي نشان» كاري از گروه نمايش آيين به كارگرداني كورش زارعي به مدت پنج شب در بندرعباس اجرا و بيش از 10هزار نفر از آن ديدن كردند.
كورش زارعي، كارگردان نمايش ضمن تأكيد بر ظرفيت بسيار بالاي نمايش ديني و مذهبي در جذب مخاطب گفت: از آن جهت كه مردم به مذهب و مسائل ديني علاقمند هستند، از اجراي نمايش هاي ديني مي توان مردم را به مقوله تئاتر علاقمند كرد.
وي هدف از پرداختن به موضوعات مذهبي را ارتقاء هنر ديني در جامعه عنوان كرد و افزود: در زمينه جذب مخاطبان خاص و حرفه اي كارهاي بسياري در ايران صورت گرفته است اما به عموم مردم و جذب آنها به سالن هاي نمايش اقدامات چنداني صورت نگرفته است و ما معتقديم هنر ديني مي تواند بهترين حلقه اتصال بين عموم مردم باهنر باشد.

 



روز جهاني تئاتر در شاهرود گرامي داشته شد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
آيين بزرگداشت روز جهاني تئاتر با حضور جمعي از مسئولان، هنرمندان و پيشكسوتان در تالار بهمن فرهنگسراي مهر شاهرود برگزار شد.
مهدي باني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شاهرود، ضمن گراميداشت روز جهاني تئاتر گفت: هنرمندان اين رشته هنري بايد با توليد آثار فاخر وارزشمند و با تكيه بر اعتقادات ديني و ملي، رسالت مهمي كه در خصوص شناخت انسان و ترويج معنويات و معرفي الگوها با استفاده از ابزار تئاتر برعهده دارند را به انجام برساند.
اين مراسم با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن هنرهاي نمايشي شاهرود برگزار و در پايان از 3نفر از برگزيدگان تئاتر شاهرود و پيشكسوت تئاتر تقدير شد.

 



به مناسبت آزادسازي خرمشهر
2كتاب در حوزه هنري استان اصفهان رونمايي شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
بمناسبت آزادسازي خرمشهر، 2كتاب از انتشارات دفتر مطالعات فرهنگ و ادبيات پايداري حوزه هنري استان اصفهان، سوم خردادماه جاري در تالار سعدي رونمايي شد.
در اين مراسم كه سيدمهدي سيدين نيا رئيس حوزه هنري استان اصفهان، نويسندگان كتاب و جمعي از جانبازان و خانواده شهدا حضور داشتند، كتاب هاي «تا هنوز» و «كشف خويشتن» رونمايي شد.
كتاب «تا هنوز» اولين مجموعه قصه اي 55كلمه اي دفاع مقدس است كه شامل 110قصه جنگي است و توسط محمدعلي محمدي نوشته شده است. همچنين كتاب «كشف خويشتن» نيز مجموعه داستاني از تفحص اجساد شهداست كه پديدآورندگان آن حجت اله ايزدي و محمدعلي محمدي هستند.
از ديگر برنامه هاي حوزه هنري اصفهان ويژه آزادسازي خرمشهر، اجراي نمايش «مجلس ترحيم» به نويسندگي مصطفي جعفري و به كارگرداني احسان جانمي بود كه در تالار سعدي به روي صحنه رفت.

 



معاون شركت برق استان: برق مصرفي خوزستان به بيشترين ميزان خود در طول 30سال گذشته رسيد

اهواز - خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه اي خوزستان گفت: برق مصرفي خوزستان در روز سي ام ارديبهشت ماه سال جاري به بيشترين ميزان در طول 30سال گذشته رسيد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي خوزستان، عبدالرسول زرگر با بيان اين خبر افزود:برق مصرفي خوزستان در روز مذكور به 5هزار و 235 مگاوات يعني بيشترين بار خود رسيد كه رقم فوق نسبت به پيك ارديبهشت ماه سال گذشته 15درصد رشد داشته اين درحالي است كه متوسط رشد در 30سال گذشته براي ارديبهشت ماه 7درصد بوده است.
وي اضافه كرد:همچنين در فروردين نيز رشد بار 27درصد بوده، و اين افزايش چشمگير بار در دو ماهه اول سال 89 چنانچه كنترل نگردد در ماههاي گرم تابستان تامين برق مطمئن براي مشتركان را با مشكل مواجهه مي كند.
وي با اشاره به راههاي مديريت مصرف اظهارداشت: استفاده از لوازم برقي كم مصرف، استفاده از نور طبيعي به جاي استفاده از لامپ در طول روز، جابجايي زمان كار بازار و ادارات از ساعت پيك مصرف بار به ساعات كم باري جابجايي زمان مصرف صنايع عمده به ساعات غير پيك در طول شبانه روز درماههاي گرم سال، عدم استفاده از وسايل برقي پرمصرف به طور همزمان خصوصاً در ساعات پيك شبكه و پوشش منافذ هوا براي جلوگيري از هدر رفتن سرماي منازل يا اتاق كار از مواردي است كه مي تواند به كاهش مصرف بار كمك كند.
معاون برنامه ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه اي خوزستان يادآور شد: در صورتيكه از انرژي الكتريكي درست استفاده شود پيك شبكه را مي توان تا 200مگاوات كاهش داد.

 



3دانشكده بزودي در مهديشهر افتتاح مي شود

مهديشهر- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مركز مهديشهر گفت: دانشگاه آزاد مهديشهر 3پروژه بزرگ به مساحت 15هزارمتر مربع در دست ساخت دارد كه برخي از اين پروژه ها، از جمله دانشكده علوم انساني، با 75درصد پيشرفت فيزيكي، تا 4ماه ديگر به بهره برداري مي رسد.
سيدمحمود پاكزاديان افزود: دانشكده فني مهندسي و علوم كامپيوتر اين دانشگاه نيز با زيربناي 5300مترمربع در حال ساخت است.
وي گفت: اين دو دانشكده كه اكنون 20درصد پيشرفت فيزيكي دارند، تا 14ماه آينده افتتاح خواهد شد. رئيس دانشگاه آزاد مهديشهر افزود: دانشگاه آزاد اسلامي مهديشهر تا سال 1395 در 3مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا دانشجو خواهد پذيرفت.
پاكزاديان گفت: تا 6سال ديگر، ظرفيت پذيرش اين دانشگاه به 3500نفر مي رسد، كه 10درصد در مقطع دكترا، 20درصد در مقطع كارشناسي ارشد و 70درصد در مقطع كارشناسي و كارداني به تحصيل اشتغال خواهند داشت.

 



حوزه علميه وحيديه تبريز احيا مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي گفت: حوزه علميه وحيديه در مجموعه فرهنگي و مذهبي سيدحمزه تبريز احيا مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسين نوبري افزود: اين حوزه علميه در قديم داراي رونق فراوان بوده است و با احياي كامل آن، طلاب علوم ديني در اين مركز اسلامي به تحصيل مي پردازند.
وي ادامه داد: با گسترش فعاليت هاي وحيديه، ساختمان ديگري جايگزين آن خواهد شد.
نوبري همچنين از بازسازي و مرمت امام زاده هاي سيدحمزه، سيدجمال و سيدابراهيم خبر داد و گفت: عمليات بازسازي و مرمت اين اماكن، در حال اتمام است.

 



برگزاري جشنواره تجليل از خيران مدرسه ساز در بناب

بناب- خبرنگار كيهان
دومين جشنواره تجليل از خيران مدرسه ساز با حضور خيران، مسئولان محلي و استاني آذربايجان شرقي در شهرستان بناب برگزار شد.
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي در اين همايش از اختصاص مبلغ قابل توجهي براي تخريب و بازسازي مدارس فرسوده در كشور خبر داد و گفت: دولت و مجلس مصمم هستند با اختصاص بخشي از درآمد صندوق ذخيره ارزي براي نوسازي مدارس، تعداد مدارس فرسوده را در كشور به حداقل برسانند.
ضياءالله اعزازي افزود: اگر بخواهيم به تحقق برنامه چشم انداز توسعه كشور دست پيدا كنيم بايد مجموعه آموزش و پرورش را تقويت كنيم. چرا كه تربيت نيروهاي كارآمد و متعهد مورد نياز كشور توسط آموزش و پرورش انجام مي پذيرد.
در اين جشنواره خيران ساخت 3باب مدرسه مشاركتي، تجهيز تمامي سرويس هاي بهداشتي مدارس خيرساز توسط يك نفر، احداث يك باب نمازخانه، اهداي بيش از 100 ميليون ريال وجه نقد و همچنين اختصاص 20هزار تومان از حقوق 50نفر كارمند به صورت مادام العمر را متعهد شدند.

 



پارك علم و فناوري كودك و نوجوان دانشگاه سمنان افتتاح شد

سمنان - خبرنگار كيهان:
استاندار سمنان در مراسمي پارك علم و فناوري كودك و نوجوان دانشگاه سمنان را به بهره برداري رساند.
وي با اشاره به اهميت اين فضاها براي رشد و خلاقيت كودكان افزود: بسياري از خلاقيت و ايده ها از دوران كودكي شكل مي گيرد.رهي بر حضور دانش آموزان و نوجوانان در پارك علم و فناوري تاكيد كرد و از خانواده ها خواست تا كودكان را در اجراي ايده ها و خلاقيت هايشان كمك كنند.رئيس دانشگاه سمنان هم گفت: اين پارك در قالب مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به استان راه اندازي شده است، خيرالدين درباره اهداف ساخت اين پارك گفت: ايجاد چنين مكاني در حقيقت به كارگيري شيوه هاي نوين آموزشي است و در اين مجموعه تجهيزاتي انتخاب شده است كه كودكان و نوجوانان در كنار لذت بردن از كار با اين تجهيزات بصورت هدفمند مفاهيم علمي را درك مي كنند.
مرحله اول ايجاد اين پارك در زميني به وسعت 650 متر مربع با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون ريال و مرحله دوم اين طرح شامل تامين تجهيزات و امكانات آموزشي با اعتبار 5 ميليارد ريال انجام شده است.

 



95درصد متكديان كرج بي نيازند

كرج-خبرنگار كيهان:
95درصد متكديان در غرب استان تهران حرفه اي هستند و نياز مالي ندارند حسينعلي عروجي مدير كل كميته امداد امام خميني غرب استان تهران در نشست خبري با خبرنگاران گفت: تعداد قابل توجهي ازاين متكديان از ساير شهرستان ها به اين منطقه مهاجرت كرده اند.
وي، مسئوليت اصلي ساماندهي متكديان در شهر را فرمانداري معرفي كرد و اظهار داشت: ستاد ساماندهي آسيب هاي اجتماعي از فرمانداري و ساير نهادها و گروه ها در شهر تشكيل شده است كه متولي اصلي در اين زمينه با فرمانداري شهرستان كرج است.عروجي گفت: ساماندهي متكديان نيازمند افزايش تعامل همه دستگاه ها، ادارات و نهادهاي ذيربط است.
وي تصريح كرد: سال گذشته توسط شهروندان خير غرب استان تهران مبلغ 200 ميليارد ريال وجه نقد براي مددجويان اين منطقه جمع آوري شد.

 



رئيس مركز اقيانوس شناسي ايران خبر داد
احتمال وقوع سونامي در سواحل جنوب كشور

ساري- خبرنگاركيهان:
رئيس مركز اقيانوس شناسي ايران در مورد احتمال وقوع سونامي در سواحل جنوب كشور هشدار داد.
«وحيد چگيني» درهمايش ملي بررسي فرصت ها و چالش هاي امنيتي اجتماعي سواحل درياي خزر در ساري گفت: هم اكنون در جنوب كشور به دستگاه هشداردهنده سونامي نياز داريم.
وي با اشاره به موج هاي ساحلي آنها را موج هاي شكننده خواند و افزود: درحال حاضر امكان محاسبه جريان هاي تند دريايي با علم رياضي وجود دارد.
وي از تشكيل كارگروه بررسي مخاطرات دريايي با همكاري سازمان مديريت بحران در كشور خبر داد و افزود: بخاطر فقدان سامانه ديده باني دريايي مشكلات زيادي داريم كه بايد اين سامانه راه اندازي شود.
چگيني بر ضرورت تشكيل ناوگان تحقيقات ملي در شمال تاكيد كرد و افزود: طرح راه اندازي دانشگاه شناور در كشور تدوين شده است.
وي همچنين ضرورت راه اندازي دانشكده علوم و فنون دريايي در استان هاي شمالي را يادآور و خواستار افزايش رشته هاي مرتبط با دريا شد.
وي در مورد يافتن منشأ ورود شانه داران مزاحم به درياي خزر گفت: با همكاري دانشگاه كانادا مشخص شد شانه داران مزاحم از كاليفرنياي آمريكا به درياي خزر راه يافته اند.

 



اختصاص 640 ميليارد ريال تسهيلات به تعاونيهاي توليدي در كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
دولت 640 ميليارد ريال تسهيلات به تعاونيهاي توليدي كشور اختصاص داده است.
مديركل نظام بهره برداري وزارت جهاد كشاورزي با اعلام اين خبر در ساري افزود: اين تسهيلات براي امور فني، تامين نهادهاي شيميايي و اجراي طرح هاي آب وخاك در نظر گرفته شد.
غلامحسين طباطبايي از تشكيل يك هزار و 218 شركت تعاوني توليدي در كشور خبر داد و افزود: تاكنون 2 ميليون نفر از مزاياي ارائه شده در اين شركت ها برخوردار شده اند.
وي گفت: امسال 160 شركت تعاوني توليد در سطح كشور راه اندازي مي شود.
وي افزود: توسعه بانك نشا، تسطيح اراضي و تحول در سازه هاي آبي از برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي در سال جاري محسوب مي شود.
طباطبايي با تاكيد بر ضرورت توجه به توزيع مناسب آب زراعي در كشور خواستار تسريع در راه اندازي شركت هاي خدمات مشاوره اي در استان ها شد.

 



شوراي شهر كرج قهرمانان ورزشي را بيمه مي كند

كرج- خبرنگار كيهان:
شوراي شهر كرج نيز سعي دارد تا با تصويب لايحه اي ديگر قهرمانان ورزش را بيمه كند.
علي آقازاده شهردار كرج در حاشيه مراسم تجليل از قويترين مردان ايران ساكن كرج گفت: براساس پيگيري هاي متعدد توسط رئيس هيئت پرورش اندام كرج نفرات اول تا سوم قوي ترين مردان ايران توسط شهرداري بيمه خواهند شد.
آقازاده اظهار داشت: هر قدر جوانان در عرصه هاي مختلف و محيط هاي سالم فعاليت داشته باشند از لغزش ها نجات مي يابند.
وي تصريح كرد: حدود 16 نفر از شركت كنندگان در مسابقات قوي ترين مردان ايران كه اخيراً برگزار شد شهروندان كرج بودند كه سه نفر آنان برتر شدند.

 



برگزاري همايش «انديمشك، دروازه تاريخ و تمدن»

انديمشك- خبرنگار كيهان:
همايش «انديمشك دروازه تاريخ و تمدن» با حضور جمعي از مسئولين استاني و محلي در اين شهرستان برگزار شد.
در اين همايش كاميار عبدي عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران و از كاوشگران و كارشناسان برجسته سازمان ميراث فرهنگي كشور ضمن تشريح جايگاه انديمشك در دوره هاي مختلف تاريخي گفت: با فراهم نمودن امكانات مورد نياز و ايجاد شرايط لازم مي توان با انجام عمليات و كاوش هاي باستان شناسي سير شكل گيري، تحول و افول تمدن و اقوام اين منطقه را ارزيابي و بصورت دقيق شناسايي كرد.
در ادامه فريدون حسنوند نماينده مردم انديمشك در مجلس گفت: مدارك و شواهد موجود نشان مي دهد مردم اين سرزمين تمدن ساز بوده و هستند. وي با اشاره به رفتار ناشايست برخي كشورها در برخورد با فرهنگ و تمدن چندهزار ساله ايران افزود: اين رفتار دشمنان حركتي سازمان يافته با طراحي قبلي براي جعل و تحريف اسناد تاريخي اين سرزمين كه منشأ آن استكبارجهاني است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14