(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 16 خرداد 1389- شماره 19662

هشدار نماينده كنگره آمريكا سرنوشت شوروي در انتظار ماست
دبيركل ناتو و نخست وزير پاكستان درباره همكاري نظامي به توافق رسيدند
گسترش اعتراض ها عليه رژيم صهيونيستي اسرائيل در حال فروپاشي است
تروريست هاي اسرائيلي كشتي عازم غزه را به گروگان گرفتند
سيدحسن نصرالله در مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي:
امام خميني(ره) متصل به منبع حقيقت است ممكن نيست بميرد
طالبان پيشنهاد لويي جرگه را براي مذاكره نپذيرفت
همكاري البرادعي و اخوان المسلمين براي لغو حالت فوق العاده در مصر
نخست وزير جديد ژاپن منصوب شد
حزب الله تلاش هاي كاخ سفيد را براي مذاكره ناكام گذاشت
اسناد فساد مالي ساركوزي لو رفت



هشدار نماينده كنگره آمريكا سرنوشت شوروي در انتظار ماست

يك نماينده كنگره آمريكا هشدار داد كه اگر واشنگتن هزينه هاي نظامي خود را كاهش ندهد مانند شوروي دچار فروپاشي خواهد شد.
به گزارش فارس، دكتر «ران پاول» نماينده جمهوريخواه كنگره آمريكا طي يادداشتي در هفته نامه «آمريكن فري پرس» هشدار داد: «هزينه هاي حفظ امپراتوري آمريكا حدوداً هزار ميليارد دلار در سال است كه با كل بودجه آمريكا در سال 1990 برابري مي كند.»
پاول با اشاره به اين كه كشورش 700 پايگاه نظامي در سراسر دنيا دارد و سربازان ايالات متحده در بيش از 140 كشور دنيا مستقر هستند، افزود: «اين حجم عظيم از پول هنگفت صرف تلاش هايي مي شود كه هيچ فايده اي براي امنيت آمريكا ندارد.»

 



دبيركل ناتو و نخست وزير پاكستان درباره همكاري نظامي به توافق رسيدند

ناتو و پاكستان در مورد گسترش روابط دوجانبه به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، جمعه گذشته در ديدار «آندرس فوگ راسموسن»، دبيركل ناتو و «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير پاكستان، طرفين در مورد گسترش روابط سياسي و نظامي، توافقنامه امضا كردند. راسموسن به خبرنگاران گفت، موضوع اصلي گسترش روابط ناتو و پاكستان، مبارزه با تروريسم است. وي همچنين، از دولت اسلام آباد خواست در مبارزه با تروريسم، جدي تر عمل كند.
دولت اسلام آباد كه متحد نزديك آمريكا در مبارزه با تروريسم است، براي اين كه افكار عمومي پاكستان را نيز عليه خود تحريك نكند، در ظاهر حملات مكرر آمريكا به شمال غرب پاكستان را محكوم مي كند.


 



گسترش اعتراض ها عليه رژيم صهيونيستي اسرائيل در حال فروپاشي است

سرويس خارجي -
تظاهرات گسترده مردمي در محكوميت حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي در آب هاي بين المللي غزه در سراسر جهان همچنان ادامه دارد.
هزاران تن از مردم مصر بعد از نماز جمعه با برپايي تظاهرات گسترده و سردادن شعارهايي در حمايت از جنبش حماس اين اقدام صهيونيست ها را محكوم كردند. تظاهر كنندگان شعار مي دادند غزه گرسنه است، غزه تشنه است... اسرائيل سقوط مي كند، جهاد تنها راه حل عليه اشغالگري و اشغالگر است.
مصري ها خواستار بازگشايي دائمي گذرگاه مرزي رفح و اخراج سفير رژيم صهيونيستي از قاهره و قطع روابط با اين رژيم شدند.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي مصر دانشگاه الازهر را محاصره كرده و با بستن درهاي دانشگاه مانع از خروج تظاهر كنندگان به خيابان ها شدند.
تظاهر كنندگان همچنين سعي داشتند كه پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش بكشند كه نيروهاي امنيتي مانع اين كار شدند.
نمازگزاران اردني نيز روز جمعه مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در امان تحصن كردند.
مردم دانمارك، استراليا، آمريكا، عراق، انگليس، اتريش، سوئيس، سنگال، نيوزيلند، سوئد، مالزي، يونان، آرژانتين، آلمان، بحرين، كويت، غزه، اراضي اشغالي، كرانه باختري، بلژيك، تركيه، و ديگر كشورهاي جهان نيز در اعتراض به جنايت رژيم صهيونيستي در حمله به ناوگان آزادي تظاهرات كردند و پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
كاركنان بنادر سوئد از مردم خواستند از خريد كالاهاي اسرائيلي خودداري كنند و در يونان يك ساختمان مربوط به يك شركت صهيونيستي از سوي مردم اشغال شد. بيش از 800 سازمان حقوقي فعال در كشورهاي عربي خواستار انزواي بين المللي رژيم صهيونيستي شدند.
همچنين مراجع ديني عراق در نجف اشرف حمله جنايتكارانه صهيونيست ها به ناوگان آزادي را محكوم و از مردم خواستند براي مقابله با اين رژيم جنايتكار به پا خيزند.

 



چهار روز پس از حمله به ناوگان آزادي
تروريست هاي اسرائيلي كشتي عازم غزه را به گروگان گرفتند

سرويس خارجي-
نظاميان رژيم صهيونيستي با يورش به كشتي ايرلندي كمك هاي بشردوستانه «راشل كوري» اين كشتي را به سمت بندر اسرائيلي اشدود اسكورت كردند و كاركنان آن را به گروگان گرفتند.
سه كشتي جنگي نيروي دريايي رژيم صهيونيستي كشتي ايرلندي را تعقيب و سه بار به اين كشتي دستور دادند كه از حركت به سوي بندر غزه خودداري كند ليكن كشتي راشل كوري بي اعتنا به تهديدها به راه خود ادامه داد كه سرانجام كماندوهاي ارتش صهيونيستي وارد كشتي ايرلندي شدند و كشتي و تمام مسافرانش را به بندر اشدود انتقال دادند.
اين كشتي قرار بود صبح روز گذشته وارد بندر غزه شود كه با توقيف آن، اين سفر امدادرساني به مردم محروم غزه مسكوت گذاشته شد.
سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در اظهاراتي تهديدآميز درباره كشتي راشل كوري اعلام كرده بود كه به هيچ وجه اجازه رسيدن كشتي راشل كوري به غزه را نخواهد داد.
راشل كوري يكي از كشتي هاي متعلق به ناوگان آزادي غزه بود كه به دليل نقص فني از ادامه حركت جمعي با ناوگان بازمانده بود و دو روز بعد سفر دريايي خود را به غزه آغاز كرد.
در اين كشتي برنده جايزه صلح نوبل و معاون سابق دبيركل سازمان ملل و نماينده معروف پارلمان مالزي و دو نفر از مشاوران عالي نخست وزير مالزي حضور دارند.
فعالان صلح حاضر در اين كشتي تاكيد كرده بودند كه به رغم حمله تروريست هاي اسرائيلي به ناوگان آزادي از ادامه راه منصرف نخواهند شد و پيام همبستگي جهاني با مردم غزه را با خود به غزه خواهند برد.
در اين كشتي پنج فعال صلح ايرلندي، شش فعال مالزيايي، چهار نفر از اندونزي، دو نفر از اسكاتلند و تعداد ديگر از فعالان صلح و خبرنگاران حضور داشتند.
توقيف كشتي راشل كوري در حالي صورت گرفت كه دولت آمريكا نيز همصدا با رژيم صهيونيستي از اين اقدام تروريستي استقبال كرد و از مسافران كشتي خواست تا از رفتن به غزه صرف نظر كرده و به بندر اشدود بروند.
از سوي ديگر، گروههاي نژادپرست صهيونيست به محض اطلاع پيدا كردن از ورود كشتي ايرلندي راشل كروي به بندر اشدود در آنجا حاضر شدند و با خبرنگاران به زد و خورد پرداختند.
اين حمله نژادپرستانه كه با چتر حمايتي پليس اسرائيل صورت گرفت باعث زخمي شدن چند خبرنگار عرب شد.
خبرنگار الجزيره كه در سه يكشنبه گذشته به هنگام يورش وحشيانه به ناوگان آزادي غزه مورد حمله قرار گرفته بود روز گذشته نيز مورد حمله قرار گرفت.
وي اظهار داشت، همان نيروهايي كه سابقا به ما حمله كردند اين بار نيز به خبرنگاران حمله كردند.
گفتني است در حمله چند روز پيش به كاروان كشتي هاي كمك رسان به غزه دست كم 20فعال صلح به شهادت رسيدند و حدود 80 نفر ديگر زخمي شدند.
در اين حال اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب فلسطين طي اظهاراتي خواستار آزادي تمامي سرنشينان كشتي هاي كاروان آزادي و لغو محاصره غزه شد.
وي از تمامي آزادگان جهان خواست براي آزادي كشتي ها و رفع محاصره غزه تلاش كنند.
در همين رابطه رجب طيب اردوغان با ابراز اين مطلب كه رژيم صهيونيستي متجاوز، دروغگو و رياكار است اعلام كرد كه به زودي با كاروان آزادي-2 به سوي غزه رهسپار خواهد شد.
وي پيشتر اعلام كرده بود كه تركيه از حماس و فلسطيني ها دست برنمي دارد و دومين ناوگان آزادي را با حمايت كشتي ها و هلي كوپترهاي نظامي تركيه روانه غزه خواهد كرد.
نخست وزير تركيه ضمن تاكيد مجدد بر اينكه آينده تركيه و فلسطين يكي است اظهار داشت، حماس يك جنبش مقاومت مردمي و برگزيده ملت فلسطين است.
از سوي ديگر، سفير تركيه در آمريكا روز گذشته تاكيد كرد كه در صورت عذرخواهي نكردن رسمي رژيم صهيونيستي به خاطر حمله به كشتي هاي تركيه، آنكارا روابط خود را با تل آويو قطع خواهد كرد.
بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز طي اظهاراتي اعلام كرد، تجربه ناوگان آزادي نقطه عطفي در درگيري اعراب و اسرائيل بود.
شيخ رائد صلاح رئيس جنبش اسلامي اراضي اشغالي و همراهان كه در ناوگان آزادي حضور داشتند روز پنجيكشنبه آزاد شدند.
وي پس از آزادي اظهار داشت كه تير خلاص رژيم صهيونيستي را تركيه به سر اين رژيم شليك خواهد كرد.
شيخ رائد صلاح افزود، شيشه عمر رژيم صهيونيستي به دست تركيه خواهد شكست.
آخرين خبرها
¤ وزارت خارجه رژيم اشغالگر قدس پس از جنايت اخير ارتش اين رژيم سفارتخانه هاي خود را در سراسر جهان به حالت آماده باش كامل درآورد.
¤ دولت قطر اعلام كرد كه تمامي هزينه هاي مالي تلاش براي محاكمه جنايتكاران جنگي رژيم صهيونيستي را برعهده خواهد گرفت.
¤ رژيم صهيونيستي در ادامه اقدامات شرم آور خود به سربازان قاتل فعالان صلح در كاروان آزادي مدال شجاعت داد!
¤ رژيم صهيونيستي پس از بازجويي از يك زوج فلسطيني حاضر در كاروان آزادي از آزادي زن فلسطيني خودداري كرد و تاكنون كسي از سرنوشت وي خبري ندارد.
¤ سفير اسرائيل در لندن به دليل اعتراض شركت كنندگان، مجبور به لغو سخنراني خود در يك جشنواره فرهنگي شد.

 



سيدحسن نصرالله در مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي:
 امام خميني(ره) متصل به منبع حقيقت است ممكن نيست بميرد

دبيركل حزب الله لبنان تأكيد كرد، امام خميني(ره) هرگز نمي ميرد چرا كه حقيقتي هميشگي و به منبع حقيقت متصل است.
سيدحسن نصرالله عصر پنجيكشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در بيروت اظهار داشت، امام خميني(ره) دستاوردهاي بزرگ و عظيمي داشت كه از مهم ترين آنها احياي ارزش هاي الهي، نبوي، اسلامي و اخلاقي در حيات بشريت و ملت ها و به ويژه در قلب هاي آنهاست.
وي افزود: امام خميني در مرحله اي وارد صحنه شد كه در آن ارزش ها و فرهنگ هايي حاكم بود كه ارتباطي به ارزش ها و فرهنگ هاي ما نداشت.
دبيركل حزب الله لبنان در اين مراسم كه به ميزباني سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت برگزار شده بود خاطرنشان كرد، امام خميني(ره) فرهنگ جهاد و ايستادگي در برابر طاغوت ها را با خود آورد كه در آن انسان خواري و ذلت را نمي پذيرد. ايشان ارزش هاي فداكاري، بخشش، گذشتن از جان و مال و شهادت در راه مسائل مقدس امت را زنده كرد، فرهنگ ياري به مستضعفان و بشريت و همه ارزش هاي معنوي و ايماني مرتبط با خدا را در ما زنده كرد.وي تصريح كرد، امام خميني(ره) همچنين فرهنگ اعتماد به نفس، اعتماد مردم و امت به خود و توانمندي خود براي ايجاد تغيير و رقم زدن سرنوشت و تحقق استقلال و آزادي مقدسات را در ما زنده كرد.
دبيركل حزب الله گفت، ديدگاه امام خميني(ره) فقط شامل منطقه و فلسطين نمي شد بلكه درباره تمام ملت هاي تحت ظلم آسيا، آفريقا و آمريكاي لاتين سخن مي گفت.
سيدحسن نصرالله خاطرنشان كرد، ما درباره مقاومت اسلامي، جهاد، فداكاري، بخشش، اميدواري و اعتماد به نفس به بيانات امام خميني(ره) اتكا مي كنيم و اين به معناي صدور انقلاب اسلامي به لبنان و همه جهان است.
سيدحسن نصرالله در مراسمي ديگر كه مربوط به بزرگداشت شهداي كاروان آزادي در بيروت برگزار شده بود درباره اين حادثه تروريستي گفت، اين جنايت دليل ديگري بر ماهيت خصمانه رژيم صهيونيستي بود كه از زمان تأسيس خود جنايت هاي بسياري را مرتكب شده است و با اتخاذ سياست تروريسم دولتي قوانين و عرف بين الملل را نقض كرده است.
وي افزود، آنچه كه در آب هاي مديترانه رخ داد نشان داد كه نظام هاي غربي در برابر اين حادثه ناتوان بودند و رژيم اشغالگر نيز در اين واقعه در حساب هاي خود اشتباه كرد چرا كه گمان مي كرد رهبران تركيه در اين حادثه عقب نشيني كنند.
سيدحسن نصرالله با درود به همه شركت كنندگان در كاروان آزادي تصريح كرد، كاروان آزادي درخواست براي پايان محاصره غزه را به جهان تحميل كرد.
دبيركل حزب الله لبنان گفت، واقعه ناوگان آزادي نشان دهنده شجاعت، صداقت و فداكاري بود كه توسط شركت كنندگان در اين كاروان در تاريخ به ثبت رسيد.
وي اظهار داشت: تنوع افراد شركت كننده در ناوگان آزادي بيانگر اين ارزش عميق است كه كشورهاي مختلف جهان براي محاصره غزه و كمك به مردم مظلوم اين منطقه بسيج شده اند.
سيدحسن نصرالله گفت، تجاوزگري، دزدي دريايي و جنايت رژيم صهيونيستي حادثه اي نيست كه بتوان از آن به سادگي گذشت.

 



طالبان پيشنهاد لويي جرگه را براي مذاكره نپذيرفت

رهبران سياسي و قبايل افغانستان در قطعنامه پاياني اجلاس «لويي جرگه»، خواستار مذاكره با طالبان و پايان جنگ در اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اجلاس سه روزه «لويي جرگه» جمعه گذشته با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد. در قطعنامه پاياني اين اجلاس كه به تائيد 1600 تن از مقامات بلندپايه، رهبران قبايل و نمايندگان اقشار مختلف مردم حاضر در اجلاس رسيد، از تمام طرف هاي درگير در جنگ خواسته شده است براي توقف جنگ، راه تفاهم و مذاكره را در پيش گيرند. در اين قطعنامه 16ماده اي تاكيد شده است كه اين صلح و مذاكره تنها شامل افغان ها مي شود و عناصر افراطي خارجي و شبكه هاي تروريستي به هيچ وجه مشمول مذاكره نخواهند شد.
شركت كنندگان در اجلاس از دولت افغانستان نيز خواستند براي نشان دادن حسن نيت، تعدادي از زندانيان با جرائم سبك را آزاد كند و درصدد حذف نام مخالفان از فهرست سياه سازمان ملل نيز تلاش كند.هم اكنون عناصر وابسته به طالبان و حزب اسلامي تحت رهبري «گلبدين حكمتيار» با دولت افغانستان و نيروهاي خارجي در حال جنگ هستند. علاوه بر آنها، تعدادي از شهروندان مسلح افغان نيز اشغالگران را هدف حمله قرار مي دهند.
«بان كي مون» دبيركل سازمان ملل نيز طي بيانيه اي، از قطعنامه لويي جرگه حمايت كرد. طالبان نيز در مقابل، اين اجلاس را يك «نمايش ساختگي آمريكايي» خواند. با توجه به اين موضعگيري طالبان و حملات موشكي كه در روز نخست اجلاس به اطراف آن صورت گرفت، به نظر مي رسد اجلاس سوم لويي جرگه (از سال 2001 تاكنون) نيز پيشاپيش شكست خورده است.
خبر ديگر از افغانستان اينكه، دو نظامي انگليسي در استان هلمند (جنوب افغانستان) بر اثر تيراندازي افراد مسلح كشته شدند.

 



همكاري البرادعي و اخوان المسلمين براي لغو حالت فوق العاده در مصر

منابع خبري از توافق جنبش ملي تغيير با جماعت اخوان المسلمين براي اتخاذ يك راهبرد سياسي در جهت لغو حالت فوق العاده در مصر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري «ايسنا»، «محمد البرادعي» نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر و رهبر جنبش ملي تغيير با اعلام توافق گروهش با اخوان المسلمين اظهار داشت: ما با گروه اخوان المسلمين درباره لغو وضعيت فوق العاده و پايان دادن به قوانيني كه موجب ايجاد قيد و بند در آزادي ها مي شود، اتفاق نظر داريم.
وي گفت: به رغم برخي اختلاف نظرها با گروه اخوان المسلمين، جنبش ملي تغيير در هفت درخواست، مطرح شده در بيانيه اين جنبش با اخوان توافق دارد.
بر پايه گزارش شبكه خبري الجزيره، محمد البرادعي تاكيد كرد كه از عضويت اخوان المسلمين در جنبش ملي تغيير با وجود برخي اختلاف نظرها استقبال مي كند.
البرادعي كه در همايش مردمي براي برنامه هاي تبليغاتي جنبش تغيير در شهر «سنورس» در استان «فيوم» در جنوب غرب قاهره سخن مي گفت متذكر شد: بايد ترس و نگراني نسبت به درخواست تغييرات در مصر شكسته شود.
اين در حالي است كه البرادعي پيش از اين نيز اعلام كرده بود كه گروه اخوان المسلمين به دولت مدني كه وي خواستار آن است ايمان دارد.
در همين حال صدها تن از طرفداران البرادعي در خيابان هاي اطراف مسجد شهر سنورس كه البرادعي براي برگزاري نمازجمعه به آنجا رفته بود، تجمع كردند و با سردادن شعارهايي، حمايت خود را از درخواست هاي مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر انجام تغييرات در مصر اعلام كردند.
همچنين البرادعي در گفت وگو با روزنامه القدس العربي متذكر شد: دوست دارم انديشه مصري ها كه مبتني بر يك شخص است را تغيير دهم، چرا كه تغيير نبايد مبتني بر يك فرد باشد، بلكه بايد براساس ايجاد موسسات باشد و من نيز به عنوان يك شهروند در روند تغيير شركت مي كنم و هنگامي كه ملت اين امر را از من به عنوان رهبر مي خواهد، هر چه در توان دارم براي انجام آن تلاش مي كنم.

 



نخست وزير جديد ژاپن منصوب شد

وزير دارايي ژاپن با كسب راي اعتماد مجلس نمايندگان، جانشين نخست وزير مستعفي اين كشور شد.
به گزارش خبرگزاري ها، دو روز پس از استعفاي «يوكيو هاتوياما» از سمت نخست وزيري، «نائوتو كان»، وزير دارايي سابق ژاپن موفق شد جانشين وي شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، روز جمعه از ميان 477 نماينده مجلس سفلا، 313 تن به «كان» راي اعتماد دادند تا بدين ترتيب چهارمين نخست وزير ژاپن در شش سال گذشته انتخاب شود.
چهاريكشنبه گذشته، «هاتوياما» پس از اينكه نتوانست به وعده خارج ساختن پايگاه هاي نظامي آمريكا از كشورش جامه عمل بپوشاند، تحت فشار مردم و احزاب سياسي مخالف در حالي كه 9 ماه از به قدرت رسيدنش نگذشته بود، مجبور به استعفا شد.
به اعتقاد ناظران سياسي، خروج حزب سوسياليست از دولت ائتلافي و به دنبال آن هشدار حزب سوسيال دموكرات به خروج از دولت، به موقعيت سياسي هاتوياما كه محبوبيتش در ميان مردم افت شديدي كرده بود، ضربه اي اساسي وارد كرد. هاتوياما در مبارزات انتخاباتي خود با شعار اخراج آمريكايي ها از كشورش توانسته بود حزب «ليبرال دموكرات» را كه 54 سال حكومت كرده بود شكست بدهد اما چندي پيش در ميان اعتراضات گسترده مردمي ادامه حضور نظاميان آمريكايي در جزيره «اوكيناوا» را تمديد كرد.
گفتني است، «پايگاه نظامي آمريكا»، چالشي است كه نخست وزير جديد ژاپن نيز با آن مواجه خواهد بود. وي هنوز به طور رسمي موضع خود را در اين باره اعلام نكرده است.

 



حزب الله تلاش هاي كاخ سفيد را براي مذاكره ناكام گذاشت

يك روزنامه صهيونيستي فاش كرد حزب الله لبنان تلاش هاي مكرر آمريكا براي انجام مذاكره را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري، روزنامه «هاآرتص» ديروز فاش كرد، آمريكا تلاش مي كند از طريق نشست هاي غيررسمي، با حزب الله لبنان ارتباط برقرار كند، اما حزب الله تاكنون به اين درخواست ها پاسخ منفي داده است. يك منبع آمريكايي كه اين خبر را به روزنامه مذكور داده است، افزود: براي دولت آمريكا اين امكان وجود ندارد كه به طور مستقيم با حزب الله لبنان مذاكره كند، ولي اين امكان براي شخصيت هاي بارز، ولي غيررسمي سياسي مثل «جيمي كارتر» (رئيس جمهور اسبق) وجود دارد.

 



اسناد فساد مالي ساركوزي لو رفت

سرويس خارجي-
افشاي اسنادي مرتبط با فساد مالي «نيكلا ساركوزي» موقعيت رئيس جمهور فرانسه را متزلزل كرده است.
به نوشته روزنامه ديلي تايمز چاپ پاكستان، ساركوزي از سوي حقوقدانان فرانسوي متهم شده است به اينكه بخشي از درآمدهاي حاصل از فروش سه زيردريايي فرانسوي به پاكستان را خرج مبارزات انتخاباتي حزب خود كرده است.
طبق اسناد منتشر شده، ساركوزي وقتي در سال 1994 وزير دارايي فرانسه بوده است، يك شركتي به نام «هاينه» در زمينه مبادلات دريايي ايجاد مي كند تا از طريق درآمدهاي غيرقانوني مرتبط با فعاليت هاي شركت، مخارج مبارزات انتخاباتي «ادوارد بالادور» هم حزبي خود- و نخست وزير وقت- را در انتخابات رياست جمهوري تامين كند.
ماجرا از اين قرار است كه دولت بالادور با طرف هاي پاكستاني وارد يك معامله 826 ميليون يورويي مي شود تا سه زيردريايي «آگوستا» براي دولت اسلام آباد بسازد. شركت «هاينه» مسئوليت اجراي اين قرارداد را به عهده مي گيرد. با توجه به اينكه پرداخت رشوه از نظر قوانين فرانسه به طرف هاي خارجي با هدف جوش دادن معامله مانعي ندارد، شركت «هاينه» مدعي مي شود 10درصد مبلغ معامله را براي دادن به برخي مقامات پاكستاني در قالب رشوه نياز دارد و دولت با اين مبلغ موافقت مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14