(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 خرداد 1389- شماره 19664

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرلشگر فيروزآبادي: موسوي با گرايش براندازانه نمكدان نظام را شكسته و به سمت هلاكت مي رود
نامه رئيس جمهور به دبير شوراي نگهبان درباره مصوبات مجلس
وزير علوم: رئيس دانشگاه آزاد بايد به مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي پايبند باشد
جزئيات بازداشت و شكنجه مجيد كاكاوند
رونمايي از سايت همايش «روزجهاني فلسفه»
تصويب كليات طرح تغيير نظام انتخاباتي مجلس در كميسيون مشترك دولت و مجلس
300نفر در ميز انتخابات رياست جمهوري ايران در سازمان سيا كار مي كردند
صفارهرندي: دولت سازندگي مردم را به سمت تجمل گرايي سوق داد
مقام وزارت خارجه آمريكا: اوباما تاكنون در برقراري رابطه با تهران ناموفق بوده است
نماينده مردم كهگيلويه و بهمئي درمجلس: علي مطهري از نام پدرش سوء استفاده مي كند
همكاري علمي ايران و انگليس كاهش مي يابد



سرلشگر فيروزآبادي: موسوي با گرايش براندازانه نمكدان نظام را شكسته و به سمت هلاكت مي رود

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح از اختلاف شديد و از هم پاشيدگي اتحاد فتنه گران خبر داد و تاكيد كرد كه ميرحسين موسوي با گرايش براندازانه نمكدان نظام را شكسته است و به سمت هلاكت مي رود.
به گزارش معاونت فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشگر بسيجي دكترسيدحسن فيروزآبادي طي سخناني در جمع مسئولان ستاد كل و ستاد عمليات رواني اظهار داشت: اتحاد فتنه گران به بركات 14 و 15خرداد و هوشياري مردم از هم پاشيده است.
وي افزود: موسوي كه در زندان فضاي مجازي ترتيب داده شده از سوي آمريكا، انگليس، رژيم صهيونيستي و ضدانقلاب اسير شده است با گرايش براندازانه نمكدان نظام را شكسته است و به سمت هلاكت مي رود.
فيروزآبادي گفت: شيخ اصلاحات نيز در توهم رياست جنبش سبز منزوي شده است. نهضت آزادي همچنان پرچمدار خط آمريكا و محرك جريانات فتنه در داخل كشور است و تلاش دارد به جريان فتنه استمرار بخشد كه دست آن ها براي سياسيون آگاه و دانشجويان انقلابي رو شده است، در عين حال اصلاح طلبان ميانه رو به مرور به سمت نظام و خط امام تمايل پيدا كرده اند و راهبرد جديد آنان ظاهراً كار در چارچوب نظام است. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: با اين اوصاف هيچ علامتي از بازگشت به اتحاد در ميان آنان ديده نمي شود و روحانيون مبارز نيز حركت در چارچوب نظام را مي خواهند مشي خود قرار دهند.
بنابراين ممكن است رسانه هاي استكباري و بيگانه، اطلاعات نادرستي در مورد اين جريانات منتشر كنند كه مردم و جوانان عزيز نبايستي فريب آن رسانه ها را بخورند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح هم چنين اظهار كرد: به بركت خون شهدا و تيزبيني ولي فقيه و رهبر انقلاب و هوشياري نخبگان، آينده سياسي موفقي را انشاء الله در پيش خواهيم داشت.

 



نامه رئيس جمهور به دبير شوراي نگهبان درباره مصوبات مجلس

رئيس جمهور در نامه اي به دبير شوراي نگهبان موارد عدم انطباق برخي طرح هاي مصوب مجلس شوراي اسلامي با قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را برشمرد.
در نامه دكتر احمدي نژاد به آيت الله جنتي به سه طرح مصوب مجلس كه مغاير قانون اساسي است اشاره شده و آمده است:
1- طرح الحاق موادي به قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن (موضوع نامه 4106/402 مورخ 30/1/1389 رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي)؛
طرح مذكور در واقع اصلاح ماده 133 قانون برنامه چهارم است كه موجب مي شود قلمرو ماده مذكور از بافت مسكوني روستاها به كل محدوده روستاها و نيز محدوده شهرهاي زيربيست و پنج هزار نفر جمعيت تسري يابد.
بنابراين: اولاً طرح ياد شده (بدليل تسري قانون به خارج از بافت مسكوني و نيز به محدوده شهرها) هم جهت با ديگر مواردي است كه پديده زمين خواري را موجب گرديده است و از اين رو با اصول چهل و پنجم و چهل و نهم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و فرمان مقام معظم رهبري «مدظله العالي» (موضوع نامه شماره 4519، م مورخ
15/12/1388) در تعارض جدي قرار دارد و ثانياً به دليل عدم رعايت آشكار قانون آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي ناسازگار با مبناي اصل شصت و پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است، زيرا مطابق ماده 215 قانون آيين نامه داخلي مجلس اصلاح مواد برنامه ضمن طرح هاي ديگر نيازمند رأي دو سوم نمايندگان حاضر در مجلس مي باشد و علاوه بر اين هر گونه تغيير واصلاح خود آيين نامه داخلي نيز بنا به تصريح اصل ياد شده موافقت دو سوم حاضران در مجلس را لازم دارد. اين در حالي است كه طرح ياد شده با وجود آنكه در مقام اصلاح ماده 133 برنامه چهارم مي باشد اصولاً به عنوان اصلاح برنامه در مجلس مطرح نشده و بر اين اساس نصاب قانوني در مورد آن رعايت نگرديده است.
ثالثاً اين طرح با اصل هفتاد و پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيز ناسازگار است.
2- «طرح پذيرش دانشجو در آموزشكده هاي فني و حرفه اي، مراكز تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايي»
با تصويب اين طرح، از يك طرف مجلس شوراي اسلامي در مقام تعيين ظرفيت پذيرش دانشجو در مراكز و دانشگاه فوق الذكر برآمده است كه از مصاديق بارز امور اجرايي است و از اين جهت با اصل شصتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ناسازگار به نظر مي رسد و از سوي ديگر طرح ياد شده با مفاد اصول هفتاد و پنجم، سي ام و پنجاه و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران قابل جمع به نظر نمي رسد.
توضيح اينكه اولاً مطابق اصل شصتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران اعمال قوه مجريه جز در مواردي كه مستقيماً برعهده مقام معظم رهبري «مدظله العالي» است از طريق رئيس جمهور و وزرا مي باشد. بنابراين مجلس شوراي اسلامي نبايد در امور اجرايي و لوازم آن دخالت نمايد و تصميماتي بگيرد كه از وظايف قوه مجريه است.
سأال اين است كه اگر تعيين ميزان پذيرش دانشجو در يك واحد آموزشي از اختيارات اجرايي نيست ديگر چه اختياري براي اعمال مديريت توسط مديران اجرايي باقي مي ماند. اين در حالي است كه حتي در داخل قوه مجريه نيز با توجه به بند 11 سياست هاي كلي نظام اداري ابلاغي مقام معظم رهبري «مدظله العالي» تمركززدايي از امور اداري و تفويض اختيار به مديران دستگاه ها در دستور كار نظام اداري كشور قرار دارد. به علاوه با توجه به اصل هفتاد و يكم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مجلس شوراي اسلامي مي تواند «در حدود مقرر در قانون اساسي» نسبت به وضع «قانون» اقدام نمايد بنا براين نبايد آنچه كه ماهيتاً تصميم اجرايي و موردي تلقي مي شود و عنوان «قانون» در مورد آن صادق نيست تحت عنوان «قانون» تصويب و در امور اجرايي دخالت شود.
ثانياً در تبصره 2 طرح مذكور تغيير در ساختار آموزشي كشور موكول به تصويب مجلس شوراي اسلامي شده است كه از يك سو در مواردي مغاير اختيار رئيس جمهور (موضوع اصل 126 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران) و اختيار دولت (موضوع اصل 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران) در اصلاح ساختار اداري آموزش كشور و تنظيم سازمانهاي اداري مربوط مي باشد و از سوي ديگر در مواردي با توجه به تغاير با وظايف بيست و هشتگانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي (از جمله بندهاي 1، 9، 25 و 27 آن) مآلاً قابل جمع با اصل پنجاه و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به نظر نمي رسد.
تبصره 3، طرح مذكور نيز علاوه بر اين كه در تعارض آشكار با اصول 126 و 57 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران (به شرح فوق) مي باشد نمونه اي ديگر از رويه اي است كه متأسفانه در سالهاي اخير ابداع شده و مجلس شوراي اسلامي پس از اقدام قانوني دولت با وضع قانون جديد نسبت به لغو اختيارات قانوني قوه مجريه اقدام و درصدد ملغي الاثر نمودن تصميم منطبق با قانون دولت برمي آيد: تصويب «قانون الحاق يك تبصره به قانون نحوه اجراي اصول 85 و 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در مورد مسئوليت هاي رئيس مجلس «قانون وظايف و اختيارات شوراهاي عالي» و...
3- الحاق احكامي به قانون بودجه مصوب مجلس بدون رعايت ترتيبات مقرر در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و آيين نامه داخلي (موضوع نامه شماره 11590 مورخ 2/3/1389 رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي)
همانگونه كه استحضار دارند (با توجه به ارسال رونوشت نامه مذكور به شوراي محترم نگهبان)، در نامه فوق الذكر رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي دو تكليف بسيار مهم محتوايي (تكليف به تضمين تسهيلات موضوع بند 8 قانون بودجه سال 1389 و تكليف به اخذ مبلغ 500 ريال از هر كيلو ميوه و سبزيجات وارداتي و پرداخت آن به صندوق بيمه روستائيان و عشاير) را با اعلام اينكه در ابلاغ قانون بودجه از قلم افتاده است بدون رعايت ترتيبات قانوني مقرر نموده اند كه در نوع خود بي سابقه است. توضيح اينكه در متن مصوبه مجلس شوراي اسلامي كه از سوي مجلس به شوراي نگهبان ارسال شده هيچ يك از دو تكليف ياد شده نيامده است و در كمال تعجب رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي كه بايد با توجه به سوگند موضوع اصل 67 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و ماده 17 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي بيش از هر كس پايبند به ترتيبات مقرر در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و آيين نامه ياد شده باشد بدون رعايت اصل 94 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و مقررات آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي صرفاً به ارسال رونوشت براي شوراي محترم نگهبان اكتفا نموده است.

 



وزير علوم: رئيس دانشگاه آزاد بايد به مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي پايبند باشد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: رئيس دانشگاه آزاد بايد متعهد و پايبند به مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد.
كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت وگو با فارس، در خصوص معيارهاي موردنظر براي انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد اظهار داشت: به هر حال هر فردي كه بخواهد مديريت مجموعه دانشگاه آزاد را برعهده بگيرد بايد با اين مجموعه آشنايي لازم را داشته باشد و نظام آموزش عالي كشور را هم به اندازه كافي بشناسد. وي با تاكيد بر اينكه رئيس جديد بايد تجربه مديريت در چند مجموعه مختلف را داشته باشد، تصريح كرد: رئيس دانشگاه آزاد بايد علاوه بر تجربه مديريتي، معتقد و متعهد به آرمان هاي نظام و انقلاب بوده و ولايتمدار باشد. وزير علوم در همين زمينه گفت: از ديگر شاخصه ها براي رئيس دانشگاه آزاد پايبندي به مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.
دانشجو در خصوص زمان برگزاري نخستين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد نيز اظهار داشت: بنده دانشگاه آزاد و دولتي را مكمل و در كنار هم و در راستاي اهداف آموزش عالي كشور مي دانم، يعني به نظر بنده دانشگاه آزاد و دانشگاه هاي دولتي دو بال آموزش عالي كشور هستند كه با هم بايد به ارتقاي آموزش عالي كشور كمك كنند.
وي با بيان اينكه بر مبناي اساسنامه جديد، هيئت امناي دانشگاه آزاد 13 عضو دارد، افزود: تاكنون 5 عضو جديد هيئت امنا از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شده اند كه در كنار رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همچنين رئيس دانشگاه آزاد، تعداد آنها به 9 نفر مي رسد و 4 عضو ديگر هم بايد از سوي هيئت موسس اين دانشگاه معرفي شوند. عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد در خصوص زمان برگزاري جلسه هيئت امنا نيز گفت: تاريخ دقيقي براي برگزاري نخستين جلسه اين هيئت مشخص نشده است ولي بعد از ابلاغ اعضاي جديد هيئت امنا، طبق مقررات موجود بايد منتظر تعيين تاريخ اين جلسه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشيم. دانشجو در پايان اضافه كرد: در اين زمينه مشكل خاصي وجود ندارد و بايد منتظر باشيم تا روند موجود بر مبناي اساسنامه جديد پيش برود.

 



كاظم جلالي تشريح كرد
جزئيات بازداشت و شكنجه مجيد كاكاوند

مجيد كاكاوند با حضور در كميسيون امنيت ملي مجلس در خصوص چگونگي دستگيري و جزئيات دوره بازداشتش توضيحاتي ارائه كرد.
كاظم جلالي سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از حضور مجيد كاكاوند در اين كميسيون خبر داد و گفت: كاكاوند به دعوت كميسيون در جلسه حضور يافت و در خصوص چگونگي دستگيري خود در فرانسه نكات مهمي بيان كرد.
جلالي با تشريح اظهارات كاكاوند در كميسيون امنيت ملي مجلس عنوان كرد: كاكاوند كه 14 ماه در بازداشت دولت فرانسه بود روز يكشنبه در كميسيون گفت براي يك مسافرت توريستي در 29 اسفند ماه 87 وارد فرودگاه شارل دوگل پاريس شده و بلافاصله بعد از پياده شدن از هواپيما توسط پليس فرانسه دستگير شده است و هرچه توضيح داده كه كارمند وزارت نفت در ايران است آنها تاكيد كرده اند كه او را به درخواست آمريكا دستگير كرده اند.
وي ادامه داد: كاكاوند در اين جلسه گفت كه هيچ سند و مداركي دال بر اتهامات به وي ارائه نكرده و مستقيماً او را به زندان منتقل كرده اند. حتي اجازه نداده اند كه با همسرش كه در اين مسافرت همراه وي بوده گفتگو كند، يا پولي كه همراه داشته را به وي بدهد.
جلالي اضافه كرد: كاكاوند در اين جلسه گفت كه سه ماه در سلول انفرادي بوده و اين سلول در يك زندان قديمي بنام زندان سانته بوده است. به گفته كاكاوند اين زندان يكصد و نود سال عمر دارد و بخشهايي از آن مخروبه بوده است. همچنين كاكاوند اعلام كرده سه ماه در يك سلول كوچك با نور كم و بدون امكانات بوده است و چون زبان آنها را هم بلد نبوده شرايط بسيار سختي داشته به طوري كه زماني كه نياز به پزشك داشته است دستها و پاهايش را با زنجير مي بستند.
اين نماينده مجلس ادامه داد: كاكاوند در اين جلسه گفت پس از اينكه سه ماه در يك سلول انفرادي بود، دو ماه و نيم به بند منتقل شد كه در اين بند با قاچاقچيان و قاتلين بوده است و نوع برخورد آنها سراسر مزاحمت بوده و هرچه تلاش كرده است سلول او را تغيير نداده اند.
جلالي افزود: اين نوع برخورد كشورهايي است كه ادعاي حقوق بشر دارند و اين نقض آشكار حقوق بشر است.
عضو كميسيون امنيت ملي ادامه داد: نهايتاً عليرغم محاكمه و حضور دادستانهايي از آمريكا از دو ايالت واشنگتن و كاليفرنيا نتوانسته اند اتهامي را نسبت به اين شهروند ايراني اثبات كنند و دولت فرانسه مجبور به آزادي وي شده است.
جلالي گفت: دولت بايد در خصوص خسارات وارده به اين شهروند ايراني اقدامات جدي در محاكم بين المللي انجام دهد.

 



رونمايي از سايت همايش «روزجهاني فلسفه»

مراسم رونمايي سايت همايش روزجهاني فلسفه در ايران با حضور استادان فلسفه و اعضاي شوراي علمي كنگره، روز گذشته در موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران برگزار شد.
به گزارش مهر، دكتر غلامرضا اعواني دبير علمي همايش بزرگداشت روز جهاني فلسفه در ايران با اشاره به اينكه از سه سال پيش اين برنامه در دو روز برگزار مي شده است، گفت: روز اول به سميناري با موضوعي مشخص اختصاص داشت و در روز دوم نيز از يكي از اساتيد فلسفه ايران يعني دكتر كريم مجتهدي، دكتر محسن جهانگيري و دكتر رضا داوري اردكاني تجليل و همزمان كتابي شامل مجموعه مقالات نيز به آنها تقديم مي شد.
وي در ادامه ضمن بيان سابقه پيگيري خود براي هماهنگي با يونسكو و برگزاري ويژه برنامه هاي روز جهاني فلسفه در سال 2010 در ايران تصريح كرد: پس از برگزاري جلسات شوراي علمي، موضوع اصلي «فلسفه؛ نظر و عمل» تعيين شد كه اين موضوع با توجه به چالشهاي جهان امروز مورد نظر قرار گرفت.
اعواني سپس 13 عنوان فرعي اين همايش را چنين برشمرد: تاريخ فلسفه، اخلاق، تفاوت فرهنگها، فرهنگ و صلح، دين و معنويت، سياست، علم و فناوري، زندگي روزمره، قلمرو عمومي، هنر و ادبيات، خانواده، كودك و جوانان، محيط زيست و فلسفه آينده.
دبيرعلمي همايش روز جهاني فلسفه همچنين از سفارش 150 مقاله علاوه بر فراخواني كه انجام گرفته است خبر داد و سپس با اشاره به اهميت محورهاي اين همايش از نسبت آنها با ابعاد مختلف زندگي، گفت: بسيار اهميت دارد كه فلسفه درگير زندگي شود. ما امروزه بيش از هر زمان ديگري به فلسفه نيازمنديم. بدون فلسفه، علم سطحي است و در واقع فلسفه به ما عمق و بينش مي دهد.
اين عضو هيئت مديره فدراسيون بين المللي انجمنهاي فلسفه جهان (FISP) خاطر نشان كرد: كنگره هايي كه در كشورهاي مختلف برگزار مي شوند سعي مي كنند به فلسفه هاي خود نيز بپردازند. بنابراين يكي از كارهايي كه ما بايد انجام دهيم نشان دادن قوت فلسفه اسلامي و ايراني در مواجهه با چالشهاي جهان امروز است.
وي افزود: ما اولين كشور آسيايي هستيم كه روز جهاني فلسفه را برگزار مي كند كه اين مساله هم به همت موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران ميسر شده است. اين برنامه آبروي ايران است و بايد گفت كه ما حامل فرهنگي غني هستيم كه اگر آن را قدر نگذاريم فرزندان خلفي براي ايران نخواهيم بود.
پس از دكتر اعواني، دكتر محمدحسين ايماني خوشخو به عنوان معاون اجرايي همايش روز جهاني فلسفه در ايران سخنان خود را آغاز كرد و گفت: بهانه اين برنامه، افتتاح كانال ارتباطي اين همايش يعني سايت آن به آدرس
http://philosophydayir با علاقه مندان و مخاطبان است.
وي افزود: هم اكنون كميته هاي مختلفي فعاليت خود را آغاز كرده اند و اين فعاليتها به نحوي طراحي شده است كه بسياري از دستگاهها درگير اين همايش خواهند شد كه در آينده دراين باره اطلاع رساني خواهد شد.
ايماني از برنامه هايي چون «زنگ فلسفه» با همكاري وزارت آموزش و پرورش، معرفي دانشجويان، اساتيد و پژوهشگران نمونه در حوزه فلسفه، نمايشگاه آثار مكتوب فلسفه، انتشار بولتن خبري همايش و برگزاري پيش سمينارها به عنوان برخي از فعاليتهاي در نظر گرفته شده در راستاي بزرگداشت روز جهاني فلسفه در ايران نام برد.
در پايان سايت همايش بين المللي روزجهاني فلسفه در ايران رونمايي و برخي بخشهاي آن معرفي شد.

 



تصويب كليات طرح تغيير نظام انتخاباتي مجلس در كميسيون مشترك دولت و مجلس

عضو كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس از تصويب طرح تغيير نظام انتخاباتي مجلس در كميسيون مشترك رسيدگي به طرح هاي سه گانه خبر داد.
ولي اسماعيلي نماينده مردم گرمي با اعلام اين خبر به خبرگزاري فارس گفت: در جلسه اخير كميسيون مشترك رسيدگي به طرح هاي سه گانه، كليات طرح تغيير نظام انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي با اكثريت آرا راي آورد.
وي با بيان اينكه در جلسه مذكور مسئولان وزارت كشور نيز حضور داشتند، افزود: براساس اين طرح حوزه هاي انتخابيه به دو حوزه فرعي و اصلي تقسيم مي شوند كه حوزه هاي انتخابي فعلي به عنوان حوزه هاي فرعي و استان ها بعنوان حوزه هاي اصلي مشخص مي شود.
اسماعيلي همچنين اضافه كرد كه هفته آينده جزئيات طرح تغيير نظام انتخاباتي مجلس در كميسيون مشترك به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
گفتني است، كميسيون مشترك رسيدگي به طرح هاي سه گانه چندي پيش متشكل از چند تن از اعضاي كميسيون قضايي، اجتماعي، سياست داخلي و امنيت ملي براي بررسي طرح هاي سه گانه انتخابات شوراها، مجلس و نيز بازنگري در قانون احزاب و گروهها تشكيل شده است.

 



300نفر در ميز انتخابات رياست جمهوري ايران در سازمان سيا كار مي كردند

يك كارشناس مسائل سياسي معتقد است كه فقط 300 نفر در ميز انتخابات رياست جمهوري ايران در CIA براي ايجاد انقلاب رنگي كار مي كردند.
جواد منصوري، محقق و پژوهشگر مسائل تاريخ انقلاب در گفت وگو با فارس گفت: دولت هاي غربي در طول 30 سال گذشته برنامه هاي كوتاه مدت و بلندمدت براي مقابله با نظام اسلامي طرح ريزي كرد ه اند، كه به طور مشخص در سال 1364 به گفته معاون سازمان سيا( CIA )، در جلسه اي كه با كارشناسان MI6 انگليس ترتيب داده شده بود، براي از بين بردن هويت انقلاب اسلامي، برنامه هاي بلند مدت را طراحي و تصميم به اجراي آن گرفته شده بود.
اين مدرس دانشگاه با تأكيد بر اين امر كه در مقابله با جنگ نرم ما 20 سال عقب هستيم، عنوان كرد: غربيان بر ضد ايران 20 سال كار خودشان را در كشور ما انجام دادند كه از نمودهاي آن در جامعه مي توان به رواج فمينيسم، آزادي بي حساب و رفتار هاي مبتذل و به دنبال آن افزايش اراذل و اوباش و مغازه هايي كه نمايندگي شركت هاي لباس هاي مبتذل هستند، اشاره كرد .
وي در ادامه افزود: ريشه اين قضايا برمي گردد به سابقه فعاليت بيش از 20 سال غربيان، به ويژه دو سال قبل از انتخابات، زماني كه فقط 300 نفر در ميز انتخابات رياست جمهوري ايران در CIA كار مي كردند تا انقلاب رنگين نيرومندي را عليه نظام ايجاد كنند .

 



صفارهرندي: دولت سازندگي مردم را به سمت تجمل گرايي سوق داد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت نهم گفت: دولت سازندگي مردم را به تجمل گرايي دعوت مي كرد و اين يك اشتباه استراتژيك بود.
به گزارش فارس، محمدحسين صفارهرندي در برنامه تلويزيوني «ديروز، امروز، فردا» با اشاره به دهه 60 و اينكه در خطبه نمازجمعه مردم را به تجمل گرايي دعوت كردند، خاطرنشان كرد: خطيب جمعه مي گفت چرا از چيزي كه خدا براي شما حلال كرده استفاده نمي كنيد؟ برويد و مانور تجمل راه بيندازيد.
وي بيان داشت: در ژاپن بعد از جنگ گفته شد چون ما خسارت ديده ايم بنابراين به جاي 8 ساعت بايد 12 ساعت كار كنيم اما بعد از جنگ تحميلي ايران در دولت سازندگي رهنمون دادند كه مصرف كنيد و رفاه داشته باشيد و اين يك اشتباه استراتژيك بود.
صفارهرندي با اشاره به اينكه بعضي از اولين كساني كه نسبت به چنين حرف هايي عكس العمل نشان دادند بعدها خود نيز به اين جريان پيوستند، افزود: جناح چپ در دهه 60 با تشكيل دولت سازندگي دستش از قدرت كوتاه شد زيرا هاشمي رفسنجاني مي گفت من خودم به قدر كافي سياسي هستم و لازم نيست شما وارد سياست شويد، اگر كسي مي خواهد كار كند بيايد.
وي با بيان اينكه چپ هاي خط امامي اولين كساني بودند كه به دولت سازندگي اعتراض كردند، تصريح كرد: هنگامي كه سازندگي در گرو مصرف بالا تلقي و اين دو موضوع با هم خلط شدند سياست ها اينگونه بود كه با بالا رفتن توليد مصرف افزايش پيدا كرده چرخ اقتصاد مي چرخد و اين يك نگاهي ليبراليستي بود.
وزير سابق ارشاد تاكيد كرد: آن زمان نشريه اي به نام «بيان» در مي آمد كه بعدها تكامل يافته تر از آن روزنامه سلام بود كه سرتاسر اعتراض به اين سياست ها بود.
وي با بيان اينكه خط امام(ره)، خط مبارزه با اسلام رفاه زدگي، ليبرالي و منحرف است، گفت: مردم ديدند در مديريت كشور زمينه اي از همه اين ها وجود دارد.
صفارهرندي زمان جنگ تحميلي را زمان مبارزه با سرمايه داري دانست و تاكيد كرد: هنگام نخست وزيري موسوي، امام(ره) به دولت تذكر اكيد داده و فرمودند: اقتصاد را دولتي نكنيد زيرا مانع شكوفايي آن مي شود، بگذاريد بازار برود و جنس وارد كند اما مراقبت كنيد مبادا از آن چيزهايي كه نبايد بياورند. «تذكر ايشان به اين دليل بود كه احساس مي كردند دست مردم در اقتصاد كوتاه شده و دولت مي خواهد همه كارها را خودش انجام دهد.»
وي با اشاره به اينكه همه گمان كردند فرداي آن روز رئيس دولت و كساني كه در اين امر دخيل بودند مي گويند ما اشتباه كرديم، افزود: آقاي هاشمي همان زمان در خطبه هاي نمازجمعه دوباره همان حرف ها را تكرار كرده و استقبالي از فرمايشات امام(ره) نكردند.
انحرافات فرهنگي دولت سازندگي
وزير سابق ارشاد با اشاره به مسئله فرهنگ در دولت سازندگي، تصريح كرد: از جمله كارهاي فرهنگي دولت سازندگي عملكرد مهاجراني به عنوان معاون پارلماني و حقوقي رئيس جمهور اين بود كه چهره هاي فرهنگي فرار كرده از كشور و خيانت كرده به مردم را به كشور بازگرداند.
وي در همين خصوص ادامه داد: اين افراد فيلم هاي توهين آميزي درباره امام خميني(ره) ساخته بودند و در ماجراي سلمان رشدي بر عليه ايشان بيانيه دادند اما مهاجراني آنها را با عزت و احترام به كشور برمي گرداند و حتي براي استقبال به فرودگاه مي رفت.
وزير سابق ارشاد با اشاره به اينكه هدف آنها از اين كار، دادن پيام به خارج از كشور بود كه بگويند ما ديگر آدم هاي گذشته نيستيم، تصريح كرد: تصور مي كنم رئيس دولت توسط اطرافيانشان سركار گذاشته شد و ممكن است برخلاف ميل باطني خود مجبور به حمايت از اين افراد مي شد.
صفارهرندي با بيان اينكه در دولت سازندگي معتقد بودند بايد نسلي نابود شده و عده اي له شوند تا توسعه حاصل شود، اظهار داشت: هنگامي كه نگران بالا رفتن بدهي و آبروريزي كشور در آن دوره بوديم فردي از اين دولت مي گفت آرزوي من اين است كه اندازه برزيل 200ميليارد دلار بدهي داشته باشيم اما به اندازه آنها توسعه يافته شويم و اين در حالي بود كه 30تا 40درصد مردم برزيل در حلبي آباد زندگي مي كردند.
وي با اشاره به رسيدگي دولت در روستاها بعد از انقلاب اسلامي، تصريح كرد: در دولت سازندگي اعتقاد داشتند با دادن برق به روستاها آنها را پررو مي كنيم و با اين كار روستائيان درخواست دادن يخچال و ديگر وسايل را خواهند كرد.
حلقه «كيان» كانون اصلي
دوم خردادي ها بود
وزير سابق ارشاد در خصوص اينكه چپ هاي دهه 60 در دهه 70 تجزيه شده و به چندين شاخه و فرقه تبديل شدند، اظهار داشت: يكي از اولين گروههاي چپ نشريه «كيان» را راه انداخته و بعدها نيز حلقه «كيان» كانون اصلي تجمع كساني بود كه ماجراي دوم خرداد 76 را هدايت مي كردند.
وي با بيان اينكه در اين حلقه آدم هاي متفاوتي با ميزان پايبنديشان به گذشته بودند كه مشي جديدي در مورد نگريستن به انقلاب را ايجاد كردند، گفت: كسي مثل سروش در آن حلقه اين پرسش را كه اساسا اين انقلاب كار درستي بود يا نه، مطرح كرد.
صفارهرندي اولين زمزمه هاي تجزيه طلبي و فكري را توسط اين حلقه و حقيرترين نفر آن گروه يعني اكبر گنجي دانست و تاكيد كرد: حيفم مي آيد اسم اين آدم را ببرم به اين دليل كه او آنقدر با بي حيثيتي خود در رابطه با مقدسات اين ملت با زبان آلوده اش حرف زد و امام برحق ما امام زمان(عج) را انكار كرد بنابراين ما حق داريم نفرت خود را نثار او كنيم.
وي ادامه داد: همين آدم تا سال 63 در سپاه و تا سال 71 كارمند وزارت ارشاد بود و در بخش بين الملل بولتن سازي كرده و مقالات جريانات چپ خارج از كشور را جمع آوري مي كرد.
وزير سابق ارشاد با بيان اينكه اين افراد در دهه 70 به تكليف گرايي اعتقاد نداشتند، تصريح كرد: غربي ها براي استحاله كردن انقلاب افراد زبوني چون گنجي را داشته و توسط آنها نسلي را تربيت كردند كه هيچ نسبتي با انقلاب ندارد اما همچنان تابلو آن را در دست داشته و خيانت بزرگ آنها همين است.
وزير سابق ارشاد با بيان اينكه برخي به خاطر ترس و آلودگي مسير انقلاب و امام(ره) را ترك كرده زيرا هدف اين انقلاب برقراري عدالت بود، افزود: آنها اين توهم را داشتند كه ديگر كسي طرفدار نظام و انقلاب نيست.
وي با اشاره به صحبت هاي اخير يكي از بستگان امام(ره) مبني بر اينكه امام دهه 60 به دهه 80 تعلق ندارد، تاكيد كرد: اين بزرگترين جفا در حق امام خميني(ره) است.
صفارهرندي با اشاره به سخن امام(ره) در مورد كساني كه ديدگاه مكتبي را مورد تمسخر قرار مي دادند، خاطرنشان كرد: ايشان فرمود: «تا گفته مي شود مكتبي آقايان مسخره مي كنند، مكتبي يعني اسلامي و هركس مكتبي را مسخره كند و اگر تعمدي باشد مرتد فطري است.»
نوع برخورد امام
با خطاي بستگانش
صفارهرندي در ادامه تاكيد كرد: امام(ره) مدتي بعد در يك سخنراني فرمودند حتي اگر از احمد من هم خطايي سر زد بايد با او برخورد شود و اين مطلب را بارها فرمودند.
وي در رابطه با برخورد امام با نوه خود و فرزند آقامصطفي، اظهار داشت: زماني كه كميته به مشهد رفت و خواست سيدحسين را دستگير كند او به روي بچه هاي كميته اسلحه كشيد و هنگامي كه امام متوجه شد بسيار ناراحت شده و فرمود: «او را تحت الحفظ به تهران بياوريد و اگر دوباره دست به اسلحه برد شما هم همان كار را انجام دهيد.»
صفارهرندي به قطع سخنراني سيدحسن خميني در روز 14خرداد توسط مردم در حاليكه عليه سران فتنه شعار مي دادند اشاره كرد و گفت: وصيت نامه احمدآقا تنها براي فرزندان ايشان نبوده بلكه خطاب به همه مردم است، همه ملت، فرزندان و وابستگان امام(ره) را دوست دارند و به احترام ايشان آنها را احترام مي كنند اما اگر افرادي از بستگان امام(ره) كار خطايي انجام دهند اين احترام صرفا به صورت صوري و ظاهري خواهد بود.

 



مقام وزارت خارجه آمريكا: اوباما تاكنون در برقراري رابطه با تهران ناموفق بوده است

سرويس سياسي-
معاون مدير كل بخش امور خاور نزديك وزارت خارجه آمريكا، باراك اوباما را در برقراري ارتباط و گشايش باب مذاكره با تهران ناموفق دانست.
جان ليمبرت، معاون مدير كل بخش امور خاور نزديك وزارت امور خارجه آمريكا اين اظهارات را در گفت وگويي اختصاصي با بخش فارسي تلويزيون صداي آمريكا بيان كرد.
در اين مصاحبه مجري برنامه از ليمبرت پرسيد: 527 روز از زماني كه اوباما دست به سوي ايران دراز كرد، گذشته است، به نظر شما شرايط آن روز با امروز چه فرقي كرده است.
ليمبرت پاسخ داد: وقتي وضعيت را نگاه مي كنيم متوجه مي شويم متاسفانه شرايط فرقي نكرده و حضور روابط دو كشور در حالت بن بست قرار دارد، اين حالت بن بست سي سال است كه طول كشيده و رئيس جمهور آمريكا مصمم است و تصميم گرفته اين گره را باز كند و به اين وضعيت خاتمه دهد، اما تاكنون موفق نشده است.
ليمبرت ادامه داد: البته همه ما مي دانستيم اين كار بس دشوار است و با يك سخنراني و يك جلسه اين وضعيت به همين سادگي و سهولت حل نمي شود.
ليمبرت در اين باره توضيحي نداد كه آيا اوباما، فراتر از دروغ گفتن و تهديد ايران كار ديگري هم براي بهبود روابط انجام داده است؟!
وي در پاسخ به پرسش ديگري راجع به حمايت هاي آمريكا از معترضين به نتايج انتخابات در ايران، عنوان كرد: من نمي دانم اين بخش از مردم ايران چه انتظاري از دولت آمريكا دارند، اما اتفاقا ما خيلي قاطعانه از حقوق مسلم و جهاني مردم ايران دفاع كرديم، ما به همراه تمامي كشورهاي آزاد در كنار حق طلبان ايراني بوديم، البته شايد حمايت نكردن ما از گروه خاصي باعث نارضايتي آنها شده باشد.
مجري بخش فارسي صداي آمريكا در ادامه از ليمبرت پرسيد آيا فكر نمي كنيد مسئله حقوق بشر در ايران فداي برنامه اتمي اين كشور شده است و الآن توجه بيشتر غرب در مذاكره مستقيم با ايران روي برنامه اتمي تهران است؟
اين مقام وزارت خارجه آمريكا در پاسخ گفت: من اين مسئله را قبول ندارم، ما مي توانيم به طور همزمان به هر دو برسيم، يعني ديپلمات هاي ما اين قدر ظرفيت دارند كه هم به مسئله هسته اي كه مسئله حساس است و هم مسئله حقوق بشر و حقوق مردم ايران در آن واحد با طرف ايراني گفت وگو كنند.
اين اظهارات در حالي است كه ايران به صراحت اعلام كرده در باره برنامه هسته اي خود مذاكره اي با گروه 1+5 نخواهد كرد.

 



نماينده مردم كهگيلويه و بهمئي درمجلس: علي مطهري از نام پدرش سوء استفاده مي كند

نماينده مردم شهرستان هاي كهگيلويه و بهمئي درمجلس شوراي اسلامي گفت:علي مطهري با موضع گيري ها و برخي اظهارات خارج از اصول و مباني اصلي نظام و با سوء استفاده و سرمايه نام پدر، بذر ترديد و شبهه را در بين ملت ايران افكنده است.
حجت الاسلام سيدعلي محمد بزرگواري يكشنبه درگفت وگو با ايرنا افزود: مطهري در اظهارنظرهاي خود پس از انتخابات دهم و حوادث پس از آن، همراهي با سران فتنه وحتي خط دهي ها بعضا در جهت اهداف و خط و مشي هاي فكري اين سران كاملا نشان داد كه مبناي اصولگرايي ندارد و درخصوص اين مواضع و موارد بارها درجلسات و كميسيون هاي مختلف به ايشان تذكر داده شده است.
وي، اظهارات مطهري در خصوص قطع سخنان سيدحسن خميني در مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) را كه مدعي است اين اقدام يك برنامه از قبل طراحي شده بوده را درجهت و راستاي اهداف دشمنان و مخالفان داخلي و خارجي نظام اسلامي و مغاير با ارزشهاي والاي انقلاب و ولايت فقيه عنوان كرد.
بزرگواري، صحبت هاي علي مطهري را مغاير با انديشه پاك و تفكر اصولي شهيد مطهري، و عدم درك صحيح از موقعيتهاي مهم نظام و نيز عدم بصيرت كافي از رهنمودها و توصيه هاي رهبر معظم انقلاب دانست واظهار داشت: البته فرزند شهيد مطهري نبايد با اين گونه رفتارها و سوء استفاده ها نام و آوازه بلند پدربزرگوار خود را مورد خدشه قرار بدهد.
وي گفت: جمعيت مشتاق و ولايتمداري كه خود به صورت خودجوش اظهار عشق و ارادت خود را نسبت به رهبر نشان مي دادند به هيچ وجه به دنبال اغتشاش، بي نظمي و يا هتك حرمت به حريم امام ومراسم ارتحال ايشان نبودند.
بزرگواري اظهار داشت: اين افراد به دليل آنكه سيد حسن خميني به طور معمول درخط و سير سران فتنه حركت مي كرد و گاهي نيز حمايتهايي از آنها داشتند و حتي به آنها نيز طرح مي داد هشدار دادند كه بايد راه امام خميني را ادامه دهد و در مسير حريم ولايت، آرمانها و ارزشهاي والاي امام و انقلاب باقي بماند.

 



معاون وزير علوم خبر داد
همكاري علمي ايران و انگليس كاهش مي يابد

معاون وزير علوم در همكاري هاي علمي بين المللي از كمرنگ شدن روابط علمي، ايران با انگليس، به دليل عدم رعايت ديپلماسي آكادميك خبر داد.
ارسلان قرباني معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري در همكاري هاي علمي بين المللي با تشريح اولويت هاي همكاري هاي علمي و بين المللي ايران با ساير كشورها اظهار داشت: همكاري علمي با كشور انگليس كمرنگ شده است، از اين رو حضور در كنفرانس هاي اين كشور نيز كمتر مي شود.
قرباني در ادامه گفت: ما تصميم گرفتيم روابط علمي خود را با انگليس به دليل عدم رعايت ديپلماسي آكادميك، داشتن سياست هژمونيك نسبت به اعضاي هيأت علمي ايراني و قائل شدن محدوديت براي دانشمندان ما، كمرنگ كنيم.
وي در پايان تأكيد كرد: از اين رو شركت اساتيد ما در كنفرانس هاي علمي اين كشور و در كل رفت و آمدهاي علمي با آن كمرنگ شده است.
وي افزود: با توجه به نزديك شدن به تعطيلات تابستاني دانشگاه ها، شتاب خوبي در خصوص حضور اساتيد در كنفرانس ها و همايش هاي علمي و بين المللي مشاهده مي شود و هر روز حداقل 10 نفر از اعضاي هيأت علمي براي اين منظور به وزارت علوم مراجعه مي كنند.
معاون وزير علوم با بيان اينكه ارائه مقاله در كنفرانس ها و رخدادهاي مهم علمي جهان در مقايسه با سال گذشته روند رو به رشدي داشته است، گفت: توليد علم در كشور ما روز به روز بيشتر مي شود و شتاب در ميزان همكاري هاي علمي بين المللي نيز در كشور عليرغم مباحثي كه مطرح مي كنند با سرعت بيشتري انجام مي شود.
رئيس مركز همكاري هاي علمي بين المللي وزارت علوم همچنين خاطرنشان كرد: در بخش كنفرانس هاي علمي اساتيد دانشگاه هاي ما بيشتر به كشورهاي اروپايي سفر مي كنند.
وي اضافه كرد: در قالب كميته هاي مشترك علمي و فني، تفاهم نامه و پروژه هاي مشترك علمي با بسياري از كشورها داريم، ضمناً اولويت همكاري هاي علمي و بين المللي ما كشورهاي منطقه، اسلامي و كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14