(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 خرداد 1389- شماره 19664

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درخواست كنفرانس اسلامي براي محاكمه سران اسرائيل به جرم دزدي دريايي و تروريسم
جليلي در ديدار رئيس مجلس عمان پيشنهاد كرد ؛
اعزام كشتي هاي حامل كمك هاي مردمي به غزه از خليج فارس
مديركل بين الملل هلال احمر ايران اعلام كرد
اعزام يك هواپيما و3 كشتي كمك هاي بشر دوستانه به غزه
مشاور مالكي: دولت جديد به حضور منافقين در عراق پايان مي دهد
حريري : موافقت لبنان با قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران خودكشي سياسي است
ساندي تايمز: موساد پايگاه جاسوسي خود در نزديكي ايران را از دست مي دهد
معاون وزير راه و ترابري: دانشكده ايمني و حمل ونقل در استان مركزي تاسيس مي شود
به دليل نوشيدن آب آلوده و غيربهداشتي سالانه 2 ميليون و 500 هزار كودك درجهان مي ميرند
امام جمعه كاشان: خانم ها در مشاغل متناسب با خود به كار گرفته شوند
معلم كوچكترين مدرسه جهان: آموزش و پرورش نامه هاي مدرسه كالو را چاپ مي كند
مشاور وزير نيرو: مديران صنعت آب براي پروژه ها منتظر بودجه دولت نباشند
انتقاد مورخ گلستاني از انتشار گسترده خاطرات تحريف شده درباره انقلاب
وزير نيرو: 70 سد تا پايان دولت دهم در كشور ساخته مي شود
با دستور رئيس جمهور خط اعتباري ويژه براي بنگاه هاي توليدي كشور گشايش يافت
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم:
واقعه سالگرد ارتحال امام نتيجه عملكرد يك ساله سيدحسن خميني بود
پرداخت هزينه پيوند كليه توسط سازمان خدمات درماني
اخبار ادبي و هنري



درخواست كنفرانس اسلامي براي محاكمه سران اسرائيل به جرم دزدي دريايي و تروريسم

سرويس سياسي-
شركت كنندگان در نشست كميته اجرايي سازمان كنفرانس اسلامي در جده خواستار محاكمه سران رژيم صهيونيستي شدند و از همه كشورها خواستند تا روابط خود با اين رژيم را مورد بازنگري قرار دهند. كميته اجرايي سازمان كنفرانس اسلامي كه با هدف بررسي جنايات صهيونيست ها در غزه نشست اضطراري در جده تشكيل داده بود ديروز با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد.
اعضاي شركت كننده در اجلاس اضطراري جده در اين بيانيه با محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي به دزدي دريايي و تروريسم دولتي بر محاكمه سران اين رژيم در محاكم بين المللي تأكيد كردند.
در اين بيانيه ضمن تأكيد بر ضرورت برداشتن محاصره غزه، از دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي، درخواست شده براي رفع فوري و غير مشروط محاصره غزه اقدام خود را تشديد كند و رژيم صهيونيستي ديگر اقدامات غيرقانوني عليه مردم فلسطين در سرزمين هاي اشغالي از جمله بيت المقدس شرقي را متوقف كند.
اين بيانيه از دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي مي خواهد كه اقدامات لازم را براي برگزاري اجلاس ويژه مجمع عمومي در چارچوب اتحاد براي صلح جهت برداشتن محاصره غزه به عمل آورد.
همچنين براساس اين بيانيه از كشورها خواسته شده با توجه به نقض حقوق بين الملل توسط رژيم صهيونيستي، روابط خود را با اين رژيم مورد بازنگري قرار دهند.
منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان نيز كه در اين نشست اضطراري در جده شركت كرده بود طي سخناني خواستار محاكمه سران رژيم صهيونيستي و تعليق عضويت اين رژيم در سازمان بين المللي شد.
متكي در ديدار با دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي بر ضرورت فعال تر شدن اين سازمان براي متوقف كردن اقدامات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي تأكيد كرد.
وزير امور خارجه كشورمان همچنين در حاشيه اين اجلاس با وزراي امور خارجه تركيه، لبنان و معاون وزير امور خارجه سوريه درباره مسايل جهان اسلام، مسئله فلسطين و غزه، تحولات منطقه اي و بين المللي، آخرين تحولات مربوط به بيانيه سه جانبه تهران در خصوص مبادله سوخت، روابط دو جانبه و ساير موضوعات مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر كرد.
گفتني است؛ متكي در حاشيه اجلاس سازمان كنفرانس اسلامي، منشور جديد اين سازمان را به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران امضا كرد. وزير امور خارجه كشورمان ديروز به تهران بازگشت.

 



جليلي در ديدار رئيس مجلس عمان پيشنهاد كرد ؛
اعزام كشتي هاي حامل كمك هاي مردمي به غزه از خليج فارس

پيشنهاد دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران مبني بر راه اندازي كشتي هاي حامل كمك هاي مردمي به غزه از خليج فارس مورد استقبال رئيس مجلس عمان قرار گرفت.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران در ديدار با احمد بن محمد العيساوي رئيس مجلس عمان، با اشاره به حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه گفت: دفاع از فلسطين، دفاع از آزادي و حقوق همه ملت هاست و امروز ما شاهد آغاز حركت جهاني براي دفاع از مردم فلسطين هستيم.
جليلي در ادامه افزود: در زمينه خلع سلاح نيز يك مطالبه جهاني براي خلع سلاح قدرتها به ويژه رژيم صهيونيستي آغاز گرديده است كه نمونه آن را در محكوميت اسرائيل در كنفرانس بازنگري ان.پي.تي مشاهده كرديم.
دبير شوراي عالي امنيت ملي، پيشنهاد راه اندازي كشتي هاي حامل كمك هاي مردمي به غزه را از خليج فارس و با همكاري كشورهاي منطقه مطرح نمود كه مورد استقبال رئيس مجلس عمان قرار گرفت.
رئيس مجلس عمان نيز ضمن حمايت از دستاوردهاي هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران، سرآغاز پيشرفتهاي ايران را در زمينه هاي مختلف برگرفته از نهضت امام خميني(ره) دانست و ايشان را سرمنشأ تغييرات اساسي در منطقه از جمله دفاع از حقوق مردم فلسطين معرفي كرد.
وي با اشاره به حماقت رژيم صهيونيستي در موضوع حمله به كاروان آزادي، اين فرصت را عاملي براي وحدت بيشتر كشورهاي اسلامي دانست.
العيساوي و هيات همراه از مجلس عمان همچنين خواستار توسعه مناسبات و تعاملات في مابين گرديدند.
دو طرف همچنين در زمينه تحولات منطقه اي و گسترش همكاريهاي في مابين به مذاكره پرداختند.
ضرورت اتخاذ موضع قاطع جهان اسلام
علي لاريجاني هم در ديدار با رئيس مجلس شوراي عمان درخصوص مسائل منطقه اي و جهان با وي به گفت وگو پرداخت.
در اين ديدار، رئيس مجلس شوراي عمان از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري مهم و قدرتمند در منطقه نام برد و تاكيد كرد: ديپلماسي شجاعانه ايران برگرفته از آموزه هاي امام خميني(ره) است. وي همچنين اقدام نظامي اخير رژيم صهيونيستي عليه كاروان كمك هاي انسان دوستانه به مردم غزه را سبوعانه و وحشيانه دانست و اظهار داشت: انتظار مي رفت جهان اسلام و تمامي آزادگان جهان موضع قاطعي در قبال اين جنايت اتخاذ كنند.
وي با تاكيد بر ابتكار اخير ايران براي مبادله سوخت هسته اي، اين ابتكار را اقدامي مدبرانه توصيف كرد.
العيساوي همچنين از رويكرد دوگانه كشورهاي غربي بويژه آمريكا در قبال برنامه هسته اي ايران انتقاد كرد و گفت: كشور عمان تاكيد دارد برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران كاملا صلح آميز و عاري از خطر براي منطقه است.
وي افزود: غرب به جاي اعمال فشار به ايران بايد با سياست هاي هسته اي رژيم صهيونيستي كه داراي كلاهك هاي هسته اي بيشماري است، مقابله كند.
لاريجاني نيز در اين ديدار با تقبيح جنايت اخير رژيم صهيونيستي در حمله به كاروان كمك هاي بشردوستانه به مردم بي پناه غزه گفت: جوهره و دليل بنيادين خصومت ورزي قدرت هاي زورگوي جهان بويژه آمريكا با جمهوري اسلامي ايران، حمايت مردم و مسئولان اين كشور از آرمان مردم فلسطين و مخالفت با سياست هاي تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي است.
وي افزود: كشورهاي اسلامي كه هر روز با ماهيت واقعي رژيم خشونت طلب صهيونيستي روبرو مي شوند، بايد با اتخاذ موضع واحد و قاطع از كيان مردم مسلمان فلسطين دفاع كنند و اجازه قلدري را به غاصبان صهيونيست ندهند.
لاريجاني همچنين تصريح كرد: دو كشور بايد از تمامي ظرفيت هاي موجود براي بسط مناسبات بهره گيرند و مجلس شوراي اسلامي نيز از اين روند حمايت مي كند.

 



مديركل بين الملل هلال احمر ايران اعلام كرد
اعزام يك هواپيما و3 كشتي كمك هاي بشر دوستانه به غزه

مديركل بين الملل هلال احمر ايران از اعزام سه كشتي و يك هواپيما حامل كمك هاي بشردوستانه و نيروهاي امدادگر، از سوي ايران به غزه خبر داد.
عبدالرئوف اديب زاده مديركل بين الملل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در مصاحبه با واحد مركزي خبر گفت: درنظر داريم، سه كشتي و يك هواپيما حامل كمك هاي بشردوستانه و نيروهاي امدادگر، به غزه اعزام كنيم.
اديب زاده اضافه كرد: هم اكنون در حال اجاره دو كشتي هستيم كه يكي 70 امدادگر، پرستار و پزشك و ديگري كمك هاي بشردوستانه شامل غذا، مواد دارويي و طبي را با هماهنگي دولت تركيه به سمت غزه انتقال مي دهد.
وي افزود: در نظر داريم اين كار، تا آخر اين هفته عملياتي شود.
اديب زاده گفت: همچنين يك كشتي ديگر به امكانات اتاق عمل و وسايل بيمارستاني تجهيز مي شود و در آينده به سمت آبهاي ساحلي غزه، حركت مي كند.
وي افزود: هم اكنون درصدديم در كوتاه ترين زمان ممكن، يك هواپيما شامل 30 تن دارو و لوازم طبي را با هماهنگي هلال احمر مصر به آن كشور، براي ارسال به غزه اعزام كنيم.
اديب زاده گفت: هماهنگي لازم با هلال احمر مصر انجام شده و وزارت خارجه كشورمان پيگير ارسال اين كمك هاست.

 



مشاور مالكي: دولت جديد به حضور منافقين در عراق پايان مي دهد

مشاور امنيت ملي عراق تاكيد كرد، دولت جديد عراق به حضور اعضاي گروهك منافقين در اين كشور پايان خواهد داد.
صفا الشيخ در گفت وگو با سايت سومريه نيوز عراق گفت: اعضاي اين سازمان چه در گذشته و چه در حال حاضر نقش منفي در عراق دارند.
وي ادامه داد: مواضع كشورهاي غربي در قبال اين مساله كاملا متناقض است. نيروهاي آمريكايي از دولت خواستند تا با اعضاي اين سازمان برخورد انساني داشته باشد و در اين ميان نيروهاي عراقي را به برخورد خشن با اين اعضا متهم مي كنند.
به نقل از روزنامه ي دارالخليج چاپ امارات، الشيخ افزود: مسائل مهمي وجود دارد كه دولت جديد عراق بايد آنها را مورد بررسي قرار دهد كه يكي از برجسته ترين اين موارد، رسيدگي به پرونده گروهك منافقين است كه دولت جديد بايد با توجه به نقش منفي آنها در گذشته و حال، به حضور آنان در عراق پايان دهد.

 



حريري : موافقت لبنان با قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران خودكشي سياسي است

نخست وزير لبنان راي موافق اين كشور به قطعنامه احتمالي شوراي امنيت عليه ايران را خودكشي سياسي دانست.
به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه السفير، سعد حريري تصريح كرد: «من در شرايط سياسي سختي قرار گرفته ام و راي موافقت لبنان با قطعنامه جديد شوراي امنيت عليه ايران يك خودكشي سياسي است كه بر رياست من بر هيئت دولت تاثيرگذار خواهد بود.»
اين روزنامه چاپ لبنان در شماره روز دوشنبه خود با درج اين مطلب به نقل از حريري، نوشت: «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا در خلال سفر حريري به واشنگتن به وي گفت: ايران اولويت اول برنامه هاي «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا است و موضع لبنان در مقابل قطعنامه جديد شوراي امنيت عليه ايران بر كمك هاي نظامي آمريكا به بيروت تاثيرگذار خواهد بود.
السفير ادامه داد: پيام دوم گيتس به حريري اين بود كه آمريكا هرگز از موضوع انتقال موشك اسكاد به حزب الله كوتاه نخواهد آمد.
اين روزنامه لبناني افزود: حريري در جواب سؤال اوباما درباره سلاح حزب الله و تاثير آن بر امنيت اسرائيل گفت: اسرائيل سرزمين ما را اشغال كرده است و با توجه به قطعنامه 1701 شوراي امنيت بايد تهديدات اسرائيل عليه لبنان متوقف شود.
اين روزنامه به نقل از يك مسئول بلندپايه آمريكا تاكيد كرد: موضع حريري در تمامي ديدارهاي خود با مسئولان آمريكايي ثابت بوده است و هميشه سعي كرده ميزان انتظار آمريكا را از لبنان در مقابل قطعنانه جديد شوراي امنيت عليه ايران كاهش دهد.
حريري اخيرا بعد از سفر به كشورهاي مصر، سوريه، عربستان و اردن، سفري پنج روزه به آمريكا داشت كه طي آن با اوباما و ساير مقامات ارشد آمريكا ديدار كرد.

 



ساندي تايمز: موساد پايگاه جاسوسي خود در نزديكي ايران را از دست مي دهد

يك هفته نامه انگليسي در گزارشي با اشاره به تنش در روابط آنكارا با تل آويو از احتمال از دست دادن پايگاه اطلاعاتي اسرائيل در نزديكي مرز ايران خبر داد.
«ساندي تايمز» در گزارشي درباره اقدام اخير رژيم صهيونيستي در حمله به كاروان حامل كمك هاي بشردوستانه براي مردم غزه نوشت: آيا اين حمله توانايي هاي اطلاعاتي اسرائيل عليه تهديد ايران را نابود خواهد كرد؟ تشكيلات دفاعي اسرائيل نگراني شديد خود از تشنج روابط با تركيه را ابراز داشته اند و اعلام كرده اند كه دولت تركيه ممكن است پايگاه اطلاعاتي اسرائيل كه در خاك تركيه مستقر است و مركز فعاليت هاي اطلاعاتي عليه ايران است را ببندد.
به گزارش فارس، يك منبع اسرائيلي به اين هفته نامه انگليسي گفت كه اگر اين اتفاق ] بسته شدن پايگاه جاسوسي اسرائيل در تركيه[ بيفتد، اسرائيل گوش ها و بيني خود را براي جمع آوري اطلاعات از ايران از دست مي دهد.
وي گفت كه اين پايگاه اطلاعاتي اسرائيل كه در خاك تركيه مستقر است، فاصله زيادي با مرز ايران ندارد.

 



معاون وزير راه و ترابري: دانشكده ايمني و حمل ونقل در استان مركزي تاسيس مي شود

با ايجاد زيرساخت هاي لازم و همكاري وزارت علوم، دانشكده ايمني و حمل ونقل در استان مركزي تاسيس مي شود.
به گزارش ايرنا، معاون وزير راه وترابري در نشست شوراي فني استان مركزي اعلام كرد: هفت درصد از درآمد ناخالص ملي ايران در سال توسط خسارات ناشي از تصادفات بلعيده مي شود.
«ناصر پورمعلم» افزود: در نتيجه تصادفات و حوادث رانندگي در كشور، روزانه بين 70 تا 80 كشته بر جاي مي ماند كه 60 درصد آن مربوط به تصادفات شهري و 40 درصد در حمل ونقل جاده اي است.
وي، با بيان اينكه امسال بيش از چهار هزار ميليارد تومان بودجه در طرح هاي ملي و استاني حمل و نقل كشور تعريف شده است افزود: 95 درصد از اين بودجه توسط كارفرمايان، مشاوران و مجريان طرح هاي عمراني بخش حمل ونقل جذب مي شود.
وي اضافه كرد: وزارت راه و ترابري درصدد ايجاد مراكز رشد، پارك هاي علمي و فناوري، شهرك هاي صنعتي حمل ونقل و خوشه هاي زيرمجموعه آن است.

 



به دليل نوشيدن آب آلوده و غيربهداشتي سالانه 2 ميليون و 500 هزار كودك درجهان مي ميرند

كرج-خبرنگاركيهان:
سالانه 2 ميليون و 500هزار كودك در جهان به علت نوشيدن آب آلوده جان خود را از دست مي دهند.
«محمد معاف» كارشناس ارشد معاونت بهره برداري شركت آبفاي غرب استان تهران در همايش «روز زمين پاك» با اشاره به موضوع بحران آب در ايران و جهان گفت: سازمان ملل متحد سال 2003 را سال بين المللي آب شيرين نامگذاري كرده بود و در گزارش اين سازمان در سال 1388 آمده است كه آب آلوده جان 2 ميليون و 500 هزار كودك را در جهان گرفته است.
وي افزود: در قرن گذشته مصرف آب در جهان 6 برابر شده است كه 2 برابر و نيم نرخ ر شد جمعيت جهان بوده است و برآورد شده است تا سال 2025 ميلادي 83 درصد از جمعيت شهرنشين جهان دچار كمبود آب سالم خواهند شد.

 



امام جمعه كاشان: خانم ها در مشاغل متناسب با خود به كار گرفته شوند

كاشان - خبرنگار كيهان:
دولت بايد به خانم هاي خانه دار حقوق دهد.
امام جمعه كاشان با اظهار اين مطلب در جمع مردم اين شهر افزود: هيچ شغلي بهتر از همسرداري براي خانم ها نيست و اينكه در 30 سال گذشته خانم هاي خانه دار هيچ حقوقي نداشته اند اشتباه بوده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي گفت: از نمايندگان مردم در مجلس مي خواهيم اولويت هاي شغلي خانم ها را مشخص كنند.
وي اظهار داشت: خانم ها بايد در مشاغل مربوط به خودشان به كار گرفته شوند. اختلاط اجنبي و اجنبيه نبايد صورت گيرد چرا كه اصل ارتباط بين دو نامحرم غيرمجاز است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود نقش رسانه ملي در ترويج حجاب و يا بدحجابي در جامعه را بسيار موثر دانست و گفت: مراجع تقليد اتفاق نظر دارند كه ورزش بانوان نبايد از سيما پخش شود و مربيان و تصويربرداران هم بايد از بانوان باشند.
وي يادآور شد: در ايام بزرگداشت حضرت فاطمه(س)، رسانه ملي اقدام به پخش مسابقات تيراندازي خانم ها كه توسط سازمان تربيت بدني در ميدان آزادي تهران انجام شده بود، كرد كه فيلمبرداران اين مسابقه و رهگذران عبوري همه مرد بودند كه اين اقدام اشتباه است.

 



معلم كوچكترين مدرسه جهان: آموزش و پرورش نامه هاي مدرسه كالو را چاپ مي كند

معلم كوچكترين مدرسه جهان از انتشار نامه هاي ارسالي به مدرسه كالو توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
«عبدالمحمد شعراني» در گفت وگو با خبرنگار فارس در عسلويه اظهار داشت: به زودي كتاب مدرسه كالو كه شامل نامه ها و ايميل هاي ارسالي به كوچكترين مدرسه جهان است، زير چاپ مي رود.
وي افزود: در ديداري كه با معاون پرورشي وزير آموزش و پرورش داشتم، پيشنهاد چاپ اين نامه ها را كه از نقاط مختلف جهان به روستاي كالو فرستاده شده را مطرح كردم كه بلافاصله مورد تصويب قرار گرفت.
معلم كوچكترين مدرسه جهان تصريح كرد: كار چاپ اين كتاب را در نشست 25 خرداد سال جاري در وزارت آموزش و پرورش نهايي مي كنيم و براساس توافقات صورت گرفته معاون پرورشي و تربيتي وزير آموزش و پرورش در ابتداي مهر امسال اين كتاب عرضه مي شود.
شعراني در ارتباط با نام اين كتاب تصريح كرد: هنوز نام اين كتاب را نهايي نكرده ا يم كه البته سعي داريم يك نام بامسما و كاملا ايراني را انتخاب كنيم و اين مهم نيز در تيرماه انجام مي شود.

 



مشاور وزير نيرو: مديران صنعت آب براي پروژه ها منتظر بودجه دولت نباشند

مشاور وزير نيرو گفت: مديران صنعت آب براي اجراي پروژه ها منتظر بودجه دولت نباشند و هرچه زودتر به دنبال تنوع بخشي به تامين منابع مالي پروژه ها باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس، سيدمهدي ثمره هاشمي شامگاه يكشنبه در مراسم معرفي مديرعامل جديد شركت آب و فاضلاب شهري استان گلستان افزود: بودجه هاي دولتي و عمومي كفاف هزينه هاي اين بخش را نمي دهد و نمي توان پروژه ها را با اتكا به اعتبارات دولتي به پايان رساند.
وي با اشاره به اينكه واگذاري پروژه ها به بخش خصوصي بايد در دستور كار مديران قرار گيرد، تصريح كرد: مردم مي توانند در پروژه ها سرمايه گذاري و از آن بهره برداري كرده و خود از قبل اين پروژه ها منتفع شوند.
وي يادآور شد: وزارت نيرو و شركت آب و فاضلاب كشور خريد آب و پساب فاضلاب از بخش خصوصي را تضمين كرده است و سرمايه گذاران بخش خصوصي مي توانند با اطمينان خاطر اجراي پروژه هاي صنعت آب را برعهده بگيرند.
به گفته وي استفاده از فاينانس داخلي، استفاده از اعتبارات بانكي و اعتبارات سرمايه گذاري خارجي از جمله راهكارهاي اساسي در اجراي پروژه هاست.
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور تاكيد كرد: مديران با پرهيز از تصدي گري هاي دولتي با جديت به دنبال منابع مالي جديد براي اجراي پروژه ها و توسعه ظرفيت هاي تامين و توزيع آب باشند و انجام امور را به مردم واگذار كنند.
ثمره هاشمي خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده است با واگذار كردن امور به مردم مي توان هزينه بهره برداري و نگهداري پروژه ها را كاهش و ميزان بهره دهي را افزايش داد.

 



انتقاد مورخ گلستاني از انتشار گسترده خاطرات تحريف شده درباره انقلاب

يك مورخ گلستاني با ارسال نامه اي به غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از انتشار بي رويه كتاب هاي مربوط به خاطرات افراد ضد انقلاب و فراريان و وابستگان به خاندان پهلوي انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، غلامرضا خاركوهي با اشاره به اين نامه، اظهار داشت: متاسفانه كتاب هاي حاوي خاطرات برخي ازچهره هاي ضد انقلاب و مقامات دولت شاهنشاهي پر از تحريف و دروغ درمورد مبارزات مردم مسلمان ايران است و اغلب گويندگان اين خاطرات به توجيه جنايات خود و خاندان پهلوي مي پردازند.
اين مورخ گلستاني كه 30 سال است به مطالعه و تدوين تاريخ انقلاب مشغول است،افزود: درسال هاي اخير تعداد زيادي كتاب تحت عنوان خاطرات و شبه خاطرات از زبان عوامل وابسته به دربار پهلوي و يا ضد انقلابيان فراري و روشنفكران غربزده و سكولار، در ايران و با مجوز رسمي منتشر شده و مي شود.
خاركوهي گفت: اين خاطرات آكنده از تحريف و دروغ و خودستائي هاي مشمئزكننده و نكته هاي انحرافي و تخريبي است كه آثار سويي درجامعه به ويژه نسل جوان گذاشته و مي گذارد.
وي ادامه داد: اين اثرات مخرب و به قول استاد شهيد مطهري نفوذ انديشه هاي بيگانه، هم اكنون مشكلات فرهنگي زيادي را در ميان جامعه ايجاد كرده است.
خاركوهي خاطر نشان كرد: ماده واحده اي درمجلس شوراي اسلامي تصويب شود تا انتشار اين گونه كتاب هاي خاطرات اعم از ترجمه يا تاليف، حتماً همراه با نقد مختصر آنها درخود آن كتاب ها و يكجا منتشرشود و در غير اين صورت مجوز نشر از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي داده نشود.

 



وزير نيرو: 70 سد تا پايان دولت دهم در كشور ساخته مي شود

وزير نيرو گفت: با ساخت 70 سد تا پايان دولت دهم، 12 ميليارد متر مكعب آب و بارش هاي سطحي مهار و ذخيره سازي مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي استانداري سيستان و بلوچستان «مجيد نامجو» در جريان افتتاح و بازديد از تصفيه خانه آب زاهدان اظهار داشت: وزارت نيرو همه تلاش خود را به كار گرفته است تا بتواند 130 ميليارد مترمكعب بارندگي و 52 ميليارد متر مكعب آب هاي سطحي را در سال مهار و پشت سدها ذخيره كند و تاكنون 40 ميليارد متر مكعب از اين آب ها ذخيره شده است.
وزير نيرو افزود: ايران كشور كم آبي است و ميزان بارش باران در اين كشور يك سوم ميانگين جهاني است و تغييرات اقليمي هم به شدت بارش هاي باران را تحت تاثير قرار مي دهد و بارندگي ها را جابه جا كرده و شدت آنها را تغيير داده است.
نامجو اظهار داشت: وزارت نيرو اكنون 17 سد با حجم مخزن هزار و 750 ميليون متر مكعب در سيستان و بلوچستان در حال بهره برداري دارد و چهار سد با حجم مخزن 360 ميليون مترمكعب شال سدهاي زيردان، ماشكيد عليا، گلوگاه و سارادان نيز تاپايان سال جاري به بهره برداري رسمي مي رسند.
وي گفت: همچنين 6 سد با 60 ميليون متر مكعب حجم ذخيره سازي در حال مطالعه است كه به زودي مطالعه آنها به پايان مي رسد و در دستور كار قرار مي گيرد.

 



با دستور رئيس جمهور خط اعتباري ويژه براي بنگاه هاي توليدي كشور گشايش يافت

ساري - خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور با هدف رونق اقتصادي بنگاه هاي توليدي در كشور خط اعتباري ويژه اي را عملياتي كرده است.
استاندار مازندران با اعلام اين خبر در جلسه مشورتي صنايع اين استان افزود: اين خط اعتباري به بانك صنعت و معدن كشور ابلاغ شده است.
سيدعلي اكبر طاهايي افزايش سطح خدمات رساني به بنگاه هاي توليدي در كشور را هدف اين دستور رئيس جمهور دانست و افزود: دولت دهم به موضوع اشتغال و رونق فعاليت هاي اقتصادي در كشور نگاه محوري دارد.
وي با اشاره به مراحل در حال تدوين برنامه پنجم توسعه در كشور گفت: در تدوين اين برنامه به محوريت اشتغال بخش خصوصي نقش پررنگي دارد.
استاندار مازندران از تصميم مديريت ارشد اين استان براي ساخت كارخانه سايپا در ساري خبر داد و افزود: با عملياتي شدن اين پروژه تحول شگرفي در عرصه اقتصادي مازندران پديد خواهد آمد.
طاهايي با تاكيد بر لزوم توجه به توسعه صنايع جانبي كشاورزي در مازندران افزود: دولت نهم راه هاي توسعه صنعتي در مازندران را با رفع محدوديت هاي استقرار صنايع در اين استان همواره كرده است.

 



رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم:
واقعه سالگرد ارتحال امام نتيجه عملكرد يك ساله سيدحسن خميني بود

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم گفت: آنچه در سالگرد ارتحال امام خميني اتفاق افتاد خودجوش و مردمي و در واقع احساسات مردم و خروجي عملكرد يكسال گذشته متولي حرم امام خميني بود.
به گزارش خبرگزاري فارس نصرت الله لطفي با اشاره به رخداد سالگرد ارتحال امام خميني اظهار داشت: آنچه از سوي توده مردم اتفاق افتاد در واقع خروجي عملكرد يك سال گذشته نوه امام خميني بود.
وي با تاكيد بر هوشياري و بصيرت مردم متدين ايران گفت: بر شاخصي مانند نوه امام خميني زيبنده نيست كه از فتنه انگيزان استقبال كند.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم خاطرنشان كرد: امام خميني به عنوان رهبر انقلاب و مرجع تقليد حفظ انقلاب را از اوجب واجبات مي داند، اما نوه ايشان در راستاي شاد كردن دشمن حركت كرده و پس از آزادي گروهي از عوامل فتنه به ديدار آنها مي رود.
وي با بيان اينكه اينان هر آنچه كاشتند درو كردند، ابراز كرد: در جريان اهانت به امام خميني و توهين به آرمان هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي، سكوت محض اختيار كردند.
لطفي با بيان اينكه آنچه در سالگرد امام خميني اتفاق افتاد خودجوش و مردمي و در واقع احساسات مردم بود، گفت: اين شايعاتي كه در برخي سايت ها منعكس شده است، تماما فرافكني است.
وي ادامه داد: طبق روال هر ساله استانداران متولي اصلي اجراي برنامه سالگرد بوده و اعزام گروه هاي مختلف مردم به حرم امام خميني را سپاه انجام داده است و اين كار نو و جديدي نيست.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم با بيان اينكه عامه مردم در مراسم حضور داشتند، گفت: اين مسئله كه عده خاص و محدود در اين مراسم شركت و سپس اقدام به شعار دادن كنند قابل پذيرش نيست و بهترين ادله بر اين موضوع نيز شعارهاي پراكنده و ناهماهنگي بود كه مردم سر مي دادند.
وي اظهار كرد: هركسي كه از نظر نزديكي به امام خميني شاخص و نزديك تر است بايد مراعات كرده و حافظ و پاسدار آرمان هاي امام باشد.


 



پرداخت هزينه پيوند كليه توسط سازمان خدمات درماني

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي سازمان بيمه خدمات درماني كشور با اشاره به اينكه 92 هزار كارت هوشمند براي بيماران خاص صادر شده است، گفت: هزينه هاي درمان بيماران پيوند كليه از طرف سازمان بيمه خدمات درماني پرداخت مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمدباقر هداوند با اشاره به صدور كارت هوشمند براي بيماران خاص در كشور اظهار داشت: اجراي اين طرح با چند هدف از جمله مديريت بهينه يارانه ها، رفع همپوشاني آماري بين سازمان هاي بيمه گر، تشكيل بانك اطلاعات بيماران خاص، نظارت دقيق بر روند بيمه شدن بيماران خاص و جلوگيري از سوءاستفاده هاي برخي از افراد از داروهاي گرانقيمت بيماران خاص طراحي شد كه خوشبختانه موفقيت آميز بود.
وي تصريح كرد: سازمان بيمه خدمات درماني براي بيمه شدگان همه سازمان هاي بيمه گر در كشور كارت هوشمند بيماران خاص را صادر كرده است به طوري كه در حال حاضر 92 هزار كارت هوشمند صادر شده است.
هداوند بيماران خاص را شامل بيماران تالاسمي، هموفيلي، دياليزي پيوند كليه و بيماران MS دانست و افزود: سازمان بيمه خدمات درماني سعي دارد بهترين خدمات را به اين افراد ارائه دهد.
معاون برنامه ريزي، اداري و مالي سازمان بيمه خدمات درماني كشور در خصوص هزينه هاي پيوند كليه تصريح كرد: سازمان بيمه خدمات درماني هزينه هاي پيوند كليه را بعد از عمل جراحي در كوتاه ترين زمان ممكن به مراكز طرف قرارداد پرداخت مي كند و پول نقد به بيماران پرداخت نمي شود.
وي ضمن اشاره به اين موضوع كه 90 درصد هزينه هاي بستري و 100 درصد هزينه هاي دارويي اين بيماران در هنگام بستري پرداخت مي شود، اظهار داشت: اين بيماران فقط 10 درصد فرانشيز هزينه هاي عمل جراحي را پرداخت مي كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

قطع حمايت دولتي از فيلم هاي سخيف
رئيس بنياد سينمايي فارابي اعلام كرد: از امروز امكانات و سوبسيدهاي دولتي به فيلم هاي سخيف تعلق نمي گيرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سيداحمد ميرعلايي، روز گذشته در نشستي خبري، با تاكيد بر اين كه برخي از فيلم ها، در شأن كشور ايران نيستند گفت: تصميم داريم از امروز، امكانات توليد فيلم با سوبسيد و قيمت دولتي را به فيلم هاي سخيف ندهيم. اگر امكاناتي هم قرار است به اين نوع فيلم ها اعطا شود، به قيمت آزاد خواهد بود.
وي تصريح كرد: در مقابل، بودجه حاصل شده از اين برنامه، خرج تشويق و تبليغ براي تماشاي فيلم هاي ارزشمند مي شود.
ميرعلايي همچنين از توليد مشترك يك فيلم درباره كشتي آزادي خبر داد و افزود: از كشورهايي كه در كشتي آزادي در حمايت از مردم غزه حضور داشته اند، دعوت به ساخت فيلمي جهاني با مشاركت آن ها نموده ايم. انتظار مي رود اين فيلم، حداقل با مشاركت تركيه ساخته شود.
طالب زاده و ساخت مستندي
درباره جنگ نرم و صهيونيسم
نادر طالب زاده از ساخت يك فيلم مستند خبر داد كه به سه محور جنگ نرم، كنفرانس هسته اي تهران و جنگ رواني غرب عليه اسلام مي پردازد.
طالب زاده در گفت وگو با برنا در خصوص ساخت مستندي با محوريت جنگ نرم گفت: اين مستند در 3 قسمت تهيه مي شود كه در قسمت اول با 10 روشنفكر فرانسوي مصاحبه كرديم و موضوع گفت وگو بر محوريت اينكه چگونه اسرائيل بين مردم اروپا و ايران پرده ايجاد كرده، است.
وي همچنين به قسمت دوم اين مستند اشاره كرد و بيان داشت: قسمت دوم به مسايل هسته اي و كنفرانس هسته اي تهران مربوط مي شود كه با صاحب نظران در اين خصوص به گفت وگو نشسته ايم.
طالب زاده در پايان خاطرنشان كرد: قسمت سوم كه قصد داريم آن را آماده نماييم، به جنگ رواني غرب عليه اسلام مي پردازد كه در اروپا و آمريكا تهيه خواهد شد.
نخستين جشنواره و نمايشگاه جهاني بازي هاي رايانه اي
نخستين جشنواره بين المللي بازي هاي رايانه اي تابستان سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.
دكتر بهروز مينايي مديرعامل اين بنياد با اعلام اين خبر گفت: با توجه به افزايش كمي و كيفي توليدات داخلي و نيز جايگاه بين المللي ايران در عرصه بازي هاي رايانه اي و همچنين با هدف شناخت و حمايت از ظرفيت و استعدادهاي موجود اين صنعت در كشور، نخستين جشنواره و نمايشگاه بين المللي بازي هاي رايانه اي تابستان امسال در شهر تهران برگزار خواهد شد. وي با اشاره به رشد روزافزون اين هنر صنعت در ميان جوانان نخبه كشور بر ضرورت برگزاري چنين رويدادي تاكيد كرد و گفت: اين رويداد بزرگ فرهنگي براي نخستين بار در دو بخش نمايشگاه و جشنواره برگزار مي شود. مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي افزود: جشنواره بازي هاي رايانه اي در دو بخش اصلي و جنبي برگزار مي شود. بخش اصلي با عنوان مسابقه بازي هاي رايانه ايراني شامل چهار گروه بازي هاي بزرگ، بازي هاي (online)، بازي هاي موبايل و بازي هاي كوچك (Indie) و بخش جنبي شامل مسابقه طراحي كاراكتر، مسابقه بازي نامه نويسي، مسابقه بازي هاي تغييريافته (mod) و مسابقه بازي هاي فلش است كه به آثار برگزيده جوايز نفيسي اهدا خواهد شد. مينايي ادامه داد: نمايشگاه بين المللي بازي هاي رايانه اي نيز در شش بخش شامل توليدات، فناوري ها، خانواده، بازي و سرگرمي، كارگاه هاي تخصصي و مسابقات برپا خواهد شد.
انتقاد مديرانتشارات بنياد شهيد
از عدم نظارت بر كپي رايت
مديركل انتشارات و اطلاع رساني بنياد شهيد گفت: در كشور ما قانون كپي رايت و نظارت وجود دارد اما مشكل در اجراي اين امر است، و در سطح جهاني هنوز آن قانون را رعايت نمي كنيم.
محمدعلي فقيه مديركل انتشارات و اطلاع رساني بنياد شهيد در گفت وگو با فارس درباره مالكيت ادبي و هنري و قانون كپي رايت گفت: اساساً كپي رايت حق انتشار و تاليف است كه اين واژه به شخصيت حقيقي يا حقوقي اطلاق مي شود. وي افزود: هيچ عقل سليمي مخالف با تاكيد بر حق كپي رايت نيست، همواره بر مبناي فطرت انسان ها نيز بايد حقوق ديگران رعايت شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14