(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20  خرداد 1389- شماره 19666

جشنواره تئاتر قصه هاي قرآني در يزد برگزار مي شود
با هدف آشنايي كودكان با فرهنگ شهرسازي جديدترين بازي شهرسازي رايانه اي اصفهان
پژواك
موسيقي محلي هرمزگان در شانگهاي چين اجرا مي شود
3 نمايش در قم به روي صحنه رفت
فيلم مستند فرش قزوين ساخته مي شود
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي: برخي رسانه ها جذب آگهي را بر انجام رسالت واقعي خود برتر مي دانند
همايش بررسي آسيب هاي عزاداري در اراك برگزار شد
ساخت كتابخانه مركزي مشهد ادامه مي يابد
كانون خبرنگاران دفاع مقدس در اصفهان تشكيل شد
سرمايه گذار ايراني مقيم آمريكا: فارس از ظرفيت هاي خوبي براي سرمايه گذاري برخوردار است
كوچك ترين ظرف سفالي دنيا در رودان كشف شددر كاوش هاي باستان شناسي هرمزگان
دراجراي طرح هزار شهر سالم فريدونكنار شهر برگزيده سازمان بهداشت جهاني شد
قول مساعد استاندار چهارمحال و بختياري براي اجراي طرح كتاب من
بانك ژن جنوب كشور به زودي در هرمزگان راه اندازي مي شود
به عنوان دومين شهر كشورشبكه وايمكس در اصفهان افتتاح شد



جشنواره تئاتر قصه هاي قرآني در يزد برگزار مي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي استان يزد گفت: امسال علاوه بر جشنواره تئاتر استاني آماده برگزاري جشنواره منطقه اي فجر نيز هستيم.
محمود عاليشوندي افزود: درصورت توافق، جشنواره تئاتر قصه هاي قرآني را در سطح ملي برگزار خواهيم كرد و در كنار همه اين ها، نشست هاي علمي و تخصصي را به صورت منظم برپا مي كنيم تا محلي براي تبادل اطلاعات هنرمندان باشد. مديركل ارشاد يزد عدم توجه به دو مقوله آموزش و پژوهش را از مشكلات عمده تئاتر استان ها ذكر كرد و افزود: موضوع آموزش تئاتر در شهرستان ها و حتي در خود تهران جدي گرفته نمي شود.
به گفته وي تعداد زيادي ا زافرادي كه به اصطلاح حرفه اي هستند با مباني اين هنر آشنايي ندارند و اين درحالي است كه پژوهش هاي تئاتري ما هم كاربردي نيستند.
وي اظهار داشت: استقلال مالي تئاتر از اهميت خاصي برخوردار است كه بايد به آن توجه شود و اگر بتوانيم فرهنگ استقلال تئاتر را جا بيندازيم، آن وقت مي توان برنامه هاي زيادي را در اين ارتباط پياده كرد.

 



با هدف آشنايي كودكان با فرهنگ شهرسازي جديدترين بازي شهرسازي رايانه اي اصفهان

خبرنگار كيهان:
دبير كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان از توليد جديدترين و پيشرفته ترين بازي رايانه اي با موضوع معماري و شهرسازي در اصفهان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي كميته فرهنگ شهروندي شهردار اصفهان مهدي بقايي با اعلام اين خبر گفت: در اين بازي رايانه اي كه - شهر من- نام دارد، مخاطب كودك و نوجوان به شكلي غيرمستقيم، با شيوه صحيح معماري و فرهنگ اصيل شهرسازي آشنا شده و راهكارهاي لازم براي مديريت صحيح و هدفمند شهر را فرا مي گيرد.
وي با بيان اين كه طرح اوليه اين نرم افزار توسط كميته فرهنگ شهروندي ارائه شده و مراحل توليد و اجراي آن در خانه شهروند به انجام رسيده است، افزود: اين بازي رايانه اي كه حاصل بيش از 18 ماه تلاش متخصصان اصفهاني است، نه تنها در داخل كشور، نمونه مشابهي ندارد، بلكه نسبت به نمونه هاي خارجي عرضه شده نيز داراي مزايا و برتري هاي فراواني است.
دبير كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان از جمله مزاياي اين بازي رايانه اي را اجراي آسان آن در يك رايانه معمولي و فارغ از مشكلات معمول بازي هاي داراي حجم بالا اعلام كرد و تصريح نمود: شهر من به راحتي نصب مي شود و مشكلات رايج در اينگونه بازي ها را ندارد.
وي متناسب بودن فضاي بازي با فرهنگ اسلامي- ايراني استفاده از فضاي سنتي معماري ايراني را از ديگر مزاياي اين بازي دانست و خاطرنشان كرد: اين بازي در سه دوره تاريخي تنظيم شده است. در اصفهان توليد شد

 



پژواك

نمايشگاهي از آثار عكاسان هرمزگان
بندرعباس - خبرنگار كيهان
نمايشگاه آثار عكاسان هرمزگان در نگارخانه مجتمع سيدالشهدا، شهرستان حاجي آباد برپا شد.
در اين نمايشگاه 28 اثر از عكاسان مطرح هرمزگاني با موضوع طبيعت و خليج فارس به نمايش درآمد و به مدت يك هفته پذيراي علاقه مندان بود.

برپايي نمايشگاه آثار هنري بانوان
اسفراين - خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته زن از سوي انجمن هنرهاي تجسمي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين نمايشگاه آثار هنري تعدادي از بانوان هنرمند انجمن در محل سالن نمايشگاه اين اداره برپا شد. در اين نمايشگاه 30 تابلو معرق با موضوعات زن در آينه هنر با شركت تعدادي از بانوان هنرمند به نمايش گذاشته شد.

كلاسهاي آموزشي هنرهاي تجسمي
¤ انجمن هنرهاي تجسمي اسلامشهر اقدام به برگزاري كلاسهاي آموزشي شامل دوره هاي تخصصي سالانه و ترمي آموزش تكنيك هاي نقاشي، رنگ و روغن، آبرنگ، پاستل، سياه قلم (كنته)، آب مركب به همراه نقاشي كودكان با زبان انگليسي زيرنظر استادان دانشگاه تهران در ايام تابستان كرده است.

انتشار كتاب عكس
گرگان - خبرنگار كيهان:
كتابي از عكس زنان گلستاني حاوي جلوه هاي ماندگاري از حضور بانوان گلستاني درفعاليت هاي مختلف اجتماعي كه توسط هنرمندان استان به تصوير درآمده است به بازار عرضه شد.

شب شعر سالگرد امام خميني در شهريار
شهريار - خبرنگار كيهان:
به مناسبت بيست و يكمين سالگرد عروج ملكوتي امام خميني (ره) شب شعر و خاطره امام آسماني از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهريار در اين شهربرگزار شد. همچنين دومين شب شعر و خاطره امام خميني (ره) با حضور تعدادي از شاعران و علاقه مندان به شعر ادب در مجتمع فرهنگي و هنري غدير فاز 3 مارليك شهريار برگزار شد.

تاسيس انجمن سينماي جوانان در آران و بيدگل
كاشان - خبرنگار كيهان:
انجمن سينماي جوانان ايران دفتر اصفهان در شهرستان آران و بيدگل تاسيس شد.
نمايندگي اين انجمن با موافقت انجمن سينماي جوانان ايران دفتر اصفهان تاسيس شد.

تله فيلم «تكليف» كليد خورد
گرگان - خبرنگار كيهان:
در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت و شهادت در جامعه تله فيلم تكليف در استان گلستان ساخته شد. اين تله فيلم به سفارش بنياد شهيد استان گلستان ساخته مي شود. داستان آن به دختربچه اي در مقطع راهنمايي بر مي گردد كه پدرش جانباز شيميايي و در دوره جواني اش يك بازيگر تئاتر بوده است و كودك نيز درصدد تشكيل يك گروه تئاتر در مدرسه بر مي آيد تا بتواند در مسابقه كشوري شركت كند. در جريان تشكيل اين گروه دختر بچه داستان با مشكلات و حوادثي مواجه ميشود.
ساخت اين فيلم در سالروز آزادسازي خرمشهر كليد خورد.

برگزاري نمايشگاه نقاشي در اسفراين
اسفراين خبرنگار كيهان:
نمايشگاه هنرمندان جوان شهرستان اسفراين در اين شهر برپا شد.
در اين نمايشگاه 52 اثر نقاشي رنگ روغن و مداد رنگي از 5 هنرمند برجسته شهرستان به نمايش گذاشته شد. همچنين همايش تئاتر اسفراين در اين شهرستان برگزار شد.

نمايش عكس طبيعت در بابل
بابل - خبرنگار كيهان:
اولين نمايشگاه گروهي عكس كانون مهندسين بابل با موضوعات مستند اجتماعي طبيعت و معماري در اين شهر برگزار شد. در اين نمايشگاه عكس هاي 18 تن از عكاسان بابلي به نمايش گذاشته شد.

نمايش 40 اثر با موضوع كودك
تبريز - خبرنگار كيهان:
نمايشگاه تصويرسازي كودك، مربوط به 40 اثر «نداكراري»، در مجتمع فرهنگي و هنري 29 بهمن تبريز برگزار شد. كه در آن آثاري باموضوع كودك و با تكنيك مدادرنگي، آب رنگ و اكولين، به نمايش گذاشته شد.

برپايي دو نمايشگاه در تبريز
نمايشگاه طراحي «سعيد آقانژاد» با 16 اثر در موضوع پرتره و با تكنيك خودكار در نگارخانه «ميرعلي تبريزي» تبريز، برپا شد.
همچنين نمايشگاه گروهي نقاش هشت تن از نقاشان تبريز در نگارخانه ياسمي اين شهر برگزار شد و در آن 12 اثر با موضوعات آزاد و تكنيك رنگ و روغن و اكريليك به نمايش گذاشته شد.

برپايي نمايشگاه معرق
كاشان - خبرنگار كيهان:
نخستين نمايشگاه تخصصي معرق چوب در نگارخانه آفتاب كاشان برپا شد. آثار عرضه شده در اين نمايشگاه در سبك هاي مختلف سنتي، مينياتور و گل و مرغ و از جنس چوب هاي مخصوص جنگلي و درختان ميوه همچون گلابي، سنجد، عناب، گردو و نارنج بود. از جمله آثار سنتي ارائه شده در اين نمايشگاه تابلوهاي عصر عاشورا و تابلو معرق خط عمده آثار مينياتور اين نمايشگاه الهام گرفته از طرح هاي استاد فرشچيان بود.

نمايشگاه ياد استاد در كاشان
به همت حوزه هنري كاشان نمايشگاه آثار گرافيك شامل بيش از 40 اثر از هنرمندان استان اصفهان با عنوان ياد استاد برپا شد.
هنرمندان در آثار خود احساسات پاك و هنري خود را در رابطه با خسرو شكيبايي و حسين پناهي، دو تن از بازيگران فقيد سينما و تلويزيون ايران به زيبايي به تابلو كشيدند.

برگزاري يادواره شهداي هنرمند
چناران - خبرنگار كيهان: حسين عباسي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي چناران از برگزاري نخستين يادواره شهداي هنرمند اين شهرستان در آينده نزديك خبر داد.
وي گفت: در اين راستا تاكنون به 13 شهيد كه فعاليت هنري داشته اند شناسايي شده اند.
وي افزود: اين يادواره به همراه يادواره پنج شهيد گمنام در نيمه دوم خردادماه با شركت ميهمانان كشوري و استاني برگزار مي شود.

كتابت اشعار امام خميني (ره)
خوانسار - خبرنگار كيهان:
اشعار امام خميني (ره) در خوانسار به رشته تحرير درآمد.
در آستانه سالروز رحلت امام خميني (ره) در خوانسار، كتابت اشعار امام خميني (ره) در محل بقعه شيخ اباعدنان با حضور خوشنويسان اين شهرستان انجام شد.

 



موسيقي محلي هرمزگان در شانگهاي چين اجرا مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان
رئيس انجمن موسيقي هرمزگان گفت: گروه «نغمه هرمزگان» در شانگهاي چين، موسيقي محلي اجرا مي كند.
كيانوش جهانبخش افزود: «نغمه هرمزگان» گروهي هفت نفري است كه نوازندگان آن سازهاي محلي استان هرمزگان چون عود، جفتي و دهل را مي نوازند و در مردادماه به مدت 15 روز در شانگهاي چين به اجراي موسيقي محلي هرمزگان مي پردازند.
رئيس انجمن موسيقي هرمزگان تصريح كرد: اين گروه به دليل كسب مقام سوم در جشنواره بين المللي موسيقي فجر، براي اجراي كنسرت به چين دعوت شده است و در گذشته نيز اجرايي در كشورهاي اروپايي داشته است.

 



3 نمايش در قم به روي صحنه رفت

قم- خبرنگار كيهان:
سه نمايش سي قدم مانده به واو، مينا در تابلوي سيزدهم و كشتمش همين امروز ساعت 11در سالن نمايش سازمان ملي جوانان قم به روي صحنه رفت.
صديقه مشايخي كارگردان تئاتر با اشاره به اينكه اين سه نمايش درخصوص سه شخصيت درگير يك قتل است، اظهار داشت: اين سه نمايش از زاويه ديد سه شخصيت هنرمند درگير يك قتل كه در نمايش ها سعي شده موشكافه به آن نگاه كرد.
وي خاطرنشان كرد: در نمايش «سي قدم مانده به واو»، «قتل از ديد يك عكاس و در نمايش»، «مينا در تابلوي سيزدهم»، «قتل از ديد يك نقاش و در نمايش» و «كشتمش همين امروز صبح ساعت 11» به كند و كاو قتل از ديد نمايشنامه نويسي كه دو نمايشنامه قبلي را نوشته مي پردازد.
وي با اشاره به ساختار نمايش ابراز داشت: سعي كرديم تا نمايش تكنيكي ارائه دهيم و از كارهاي تكراري و صرف روايت داستان پرهيز كنيم.
مشايخي در ادامه از مسئولان خواست: اين گونه نمايش هاي نو را كه براي اولين بار در قم به اجرا درمي آيد، مورد حمايت قرار دهند و با نگاهي تكنيكي به تئاتر، هنرمندان را در رسيدن به اهدافشان ياري كنند.

 



فيلم مستند فرش قزوين ساخته مي شود

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين گفت: فيلم مستند فرش قزوين به منظور حفظ و احياي اين هنر اصيل و سنتي ساخته مي شود.
حميدرضا قاسمي گفت: به منظور احياي هنر اصيل و سنتي فرش قزوين ساخت فيلم مستند فرش را در دستور كار خود قرار داده تا بتوانيم براي حفظ و ثبت اين هنر ارزشمند گام موثري برداريم.
وي ادامه داد: باتوجه به تحقيقات انجام شده قدمت فرش در استان قزوين به آغاز دوره نوسنگي و يكجانشيني مي رسد كه در روستاهاي اين استان (اورنه) بافته شده و در دوره صفوي نيز به دليل انتخاب قزوين به عنوان پايتخت اين هنر رونق زيادي يافت و باتوجه به مرغوبيت آن از شهرت بالايي برخوردار شد.
معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان قزوين اضافه كرد: هنرمندان اغلب نقشه هاي مرغوب و متداولي مانند شاه عباسي، لچك ترنج، حاج خانمي، ظل السلطاني را بافته و ارائه مي كردند و ازويژگي هاي فرش قزوين ريزبافي، برشته و خوش قماش بودن، رنگ هاي ثابت و نقشه هاي ممتاز را مي توان نام برد.
وي عنوان داشت: قدمت فرش قزوين و مرغوبيت توليد اين هنر از شاخصه هاي مهم آن نسبت به ساير نقاط كشور است و براي حفظ و نگهداري و ترويج اين هنر ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين اقدام به ساخت فيلم مستندي به مدت 40 دقيقه كه شامل تهيه و توليد از ساخت و ساز فرش قزوين، بافت فرش قزوين در دست اجرا دارد كه اميدواريم با اين كار بتوانيم هويت و اصالت فرش قزوين را به تصوير بكشيم.

 



مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي: برخي رسانه ها جذب آگهي را بر انجام رسالت واقعي خود برتر مي دانند

اراك- خبرنگار كيهان:
نگاه تجاري در شان مطبوعات استان مركزي نيست و برخي تنها به فكر گرفتن رپرتاژ هستند و از رسالت واقعي اين حرفه فاصله گرفته اند.
مصطفي مشايخي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي كه در جمع شركت كنندگان در دوره آموزشي خبرنويسي، وبلاگ نويسي و عمليات رواني ويژه رده هاي مقاومت بسيج سپاه روح الله استان مركزي سخن مي گفت، ضمن اشاره به اين مطلب كه عصر حاضر عصر رسانه هاي كوچك است اظهار داشت: اين رسانه ها بيشترين نقش را در تخريب يا سازندگي دارند كه نقد سازنده لازمه حركت در همه حوزه ها است.
وي افزود: رعايت اعتدال در تمامي حوزه ها از جمله رسانه رمز موفقيت و نجات است همان طور كه كند روي يا تندروي بسيار زيان آور خواهد بود.
وي گفت: در گذشته قدرت به نيروي نظامي كارآمد، اقتصاد و جمعيت بيشتر وابسته بود، اما امروز كشوري قدرتمند است كه به اطلاعات بيشتر و به روزتر دسترسي داشته باشد. ضمن آنكه عملكرد مطلوب امروزه رمز موفقيت است كه در اين راستا جمهوري اسلامي بعد از 31 سال وارد منطقه ممنوعه غرب شد و ثابت كرد كه قدرت خود را با عمل به دنيا ثابت مي كند.

 



همايش بررسي آسيب هاي عزاداري در اراك برگزار شد

اراك- خبرنگار كيهان:
نخستين همايش سراسري آسيب هاي عزاداري باعنوان شور و شعور در فرهنگسراي آيينه اراك برگزار شد.
امام جمعه اراك، در اين همايش گفت: احياي ارزش هاي عميق ديني، اسلامي قرآني، اخلاقي و معنوي از هدف هاي بزرگ سوگواري و عزاداري است.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي، افزود: دشمن با توجه به اثرگذاري و تحول آفريني فرهنگ عزاداري اصيل اسلامي قصد دارد با تزريق افكار التقاطي و مسائل خرافي محتواي اين حركت خردمندانه جمعي را در بين مسلمانان به ويژه شيعيان كم رنگ كند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي ضمن تأكيد بر نقش مداحان و شاعران ديني در خرافه زدايي از عزاداريها گفت: تضعيف فرهنگ عاشورا و فرهنگ انتظار در دستور كار واحدها و مراكز تحقيقاتي غرب و صهيونيست قرار گرفته است كه يكي از برنامه ها وارد كردن مسائل خرافي در عزاداريهاي ماه محرم و صفر است.

 



ساخت كتابخانه مركزي مشهد ادامه مي يابد

مشهد- خبرنگاركيهان:
مديركل كتابخانه هاي خراسان رضوي گفت: پس ازيك سال ساخت كتابخانه مركزي مشهد ادامه مي يابد.
سيدجواد سادات فاطمي افزود: پروژه كتابخانه مركزي مشهد مقدس به عنوان طرحي ملي از سال 1379 آغاز شد و تا چهارسال گذشته 40درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. اين پروژه نيمه تمام از سال 1385 به عنوان پروژه استاني ادامه يافت.
وي با بيان اين مطلب كه ساخت كتابخانه مركزي مشهد مقدس درسه سال اخير، به دنبال دو سفر استاني هيئت دولت و اختصاص اعتبار، درمجموع 76 درصد رشد فيزيكي يافته است، افزود: درپايان سال گذشته شوراهاي فني استان به دليل ايرادهاي فني ساختمان كتابخانه از جمله نامناسب بودن كف پوش و ريزش بخشي از نماي كاشي كاري ادامه ساخت را از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي به مشاور ديگر (سازمان نوسازي مدارس) سپردند. اميدواريم امسال با اختصاص 20 ميليارد ريال اعتبار استاني و رفع نواقص فني شاهد افتتاح اين كتابخانه باشيم.

 



كانون خبرنگاران دفاع مقدس در اصفهان تشكيل شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اصفهان از تشكيل كانون خبرنگاران دفاع مقدس در اصفهان خبر داد.
«سرتيپ سيداحمد موسوي» در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش استان اصفهان در عمليات بيت المقدس و آزادسازي خرمشهر از برپايي دبيرخانه دائم ستاد بزرگداشت سوم خرداد براي گراميداشت مناسبت هاي دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: از آنجا كه در روز 25 آبان ماه 370 شهيد در اصفهان تشييع شد، اين روز براي مردم استان روز ارزشمندي است كه بايد مراسم ويژه اي همه ساله به اين مناسبت برگزار كنيم.
وي همچنين از توليد نرم افزار جامع دفاع مقدس با رويكرد استاني سخن گفت و افزود: اين نرم افزار كه در آن ياد و خاطره سرداران و رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس و عملكرد استان اصفهان در اين دوران بازگو مي شود در سال جاري تهيه و منتشر خواهد شد.

 



سرمايه گذار ايراني مقيم آمريكا: فارس از ظرفيت هاي خوبي براي سرمايه گذاري برخوردار است

شيراز - خبرنگار كيهان:
ايرانيان مقيم كشور آمريكا داراي دانش و سرمايه هاي بسيار خوبي هستند كه مسئولان مي توانند از اين استعداد به خوبي استفاده كنند.
«محمود شفيع زاده» سرمايه گذار ايراني مقيم كاليفرنياي آمريكا كه براي شركت در همايش بزرگ سرمايه گذاران به شيراز سفر كرده است با بيان اين مطلب گفت: تمام نقاط ايران از جمله استان فارس از ظرفيت هاي بسيار خوبي براي سرمايه گذاري برخوردار است و بخصوص در شرايطي كه بيشتر كشورها با بحران اقتصادي مواجه هستند ايران كشور امني براي سرمايه گذاري است.
وي برگزاري همايش بزرگ سرمايه گذاري در شيراز را گامي مثبت قلمداد كرد و افزود: درصدد هستيم در استان فارس در زمينه مواد غذايي، شهرسازي و ساختمان سازي سرمايه گذاري كنيم.

 



كوچك ترين ظرف سفالي دنيا در رودان كشف شددر كاوش هاي باستان شناسي هرمزگان

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي هرمزگان از كشف كوچك ترين ظرف سفالي دنيا مربوط به چند هزار سال پيش در منطقه رودان خبر داد.
مهدي دريانورد گفت: در ادامه لايه نگاري هاي باستان شناسي در هرمزگان كوچك ترين ظرف سفالي دنيا كه ظرافت و نازكي منحصر به فردي دارد كشف شده است.
وي افزود: اين ظرف كوچك سفالي در نمايشگاه خليج فارس در كشور انگليس نيز به نمايش گذاشته شده است و در حال حاضر در موزه مردم شناسي خليج فارس بندرعباس نگهداري مي شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي هرمزگان گفت: يك هسته خرما با قدمت 5 هزار سال نيز در منطقه ياد شده توسط كاوشگران كشف شده كه نشان از اين دارد كه اقتصاد مردم اين منطقه در آن زمان نيز بر پايه درخت خرما بوده است.

 



دراجراي طرح هزار شهر سالم فريدونكنار شهر برگزيده سازمان بهداشت جهاني شد

فريدونكنار -خبرنگاركيهان:
از سوي سازمان جهاني بهداشت درطرح هزار شهر سالم، هزار زندگي سالم، نام فريدونكنار ثبت شد.
مهندس حميدرضا ربيع پور شهردار فريدونكنار با اعلام اين خبر افزود: به همه شهرهاي دنيا اعلام شد ابتكارات و تجربيات خود را در سايت سازمان جهاني بهداشت ثبت كنند تا ديگران نيز از آنها استفاده كنند.
وي افزود: از بين 52شهر مازندران، شهرهاي فريدونكنار، بهشهر، رامسر و ساري معرفي شدند و تفاهم نامه محلي با حضور فرماندار، شهردار و رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان دراين خصوص به امضاء رسيد.

 



قول مساعد استاندار چهارمحال و بختياري براي اجراي طرح كتاب من

شهركرد- خبرنگاركيهان:
استاندار چهارمحال و بختياري در ديدار با مديركل كتابخانه هاي عمومي استان درخصوص اجرا شدن طرح «كتاب من» قول مساعد داد.
دراين ديدار بهرام داودي مديركل كتابخانه هاي استان گفت: تمامي تمهيدات اجراي طرح كتاب در استان انجام شده به گونه اي كه مهيا كردن زيرساخت هاي اينترنت درسال گذشته در تمامي كتابخانه ها انجام شده و در صورت كمك اعتبارات استاني در آينده نزديك اين طرح در استان اجرا خواهد شد.
داودي افزود: با اجراي اين طرح تحولي شگرف دركتابخانه ها به وجود خواهد آمد و با توجه به اينكه ساماندهي منابع كتابخانه براساس نياز مخاطبان و اعضاي كتابخانه ها يكي از مهمترين اهداف نهاد است، علاقمندان به كتاب درخصوص منابع مورد درخواست خود با مشكل مواجه نخواهند شد.
علي اصغر عنابستاني، استاندار چهارمحال و بختياري ضمن استقبال از اهداف كتابخانه هاي عمومي در خصوص كمك به اين اداره كل و همچنين اجراي طرح كتاب من قول مساعدت و همكاري لازم را داد.

 



بانك ژن جنوب كشور به زودي در هرمزگان راه اندازي مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مدير كل محيط زيست هرمزگان گفت: آزمايشگاه ژنتيك و بانك ژن به عنوان قطب بانك ژن جنوب كشور با هدف حمايت و حفاظت ذخاير گونه هاي جانوري و گياهي منطقه به زودي در اين استان راه اندازي شد.
مجيد وفادار افزود: هدف از راه اندازي اين آزمايشگاه و بانك ژن، تكثير گونه هاي جانوري در معرض خطر و تهديد، حفاظت و تكثيرگونه هاي گياهي در معرض خطر و تهديد، استخراج DNA و مولكول هاي حياتي از نمونه ها و بافت هاي جمع آوري شده مي باشد.

 



به عنوان دومين شهر كشورشبكه وايمكس در اصفهان افتتاح شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با حضور مديرعامل مخابرات ايران شبكه انتقال بي سيم (وايمكس) اصفهان مورد بهره برداري قرارگرفت.
اصفهان به عنوان دومين كلان شهر كشور بعد از تهران صاحب فناوري وايمكس، بر روي بستر ip با ويژگي امكان تبادل اطلاعات با حجم بالا و در فواصل طولاني شد.
در آئين بهره برداري از اين فناوري روز دنيا شهرام ستايش مديرعامل شركت مخابرات سيار اصفهان در سخناني گفت:
فاز دوم فعاليت اين شركت در زمينه تكميل پوشش شبكه در اصفهان و ارتقاي سرويس هاي قابل ارائه توسعه شبكه وايمكس در شهرهاي نجف آباد، شاهين شهر، كاشان و خميني شهر و نصب و راه اندازي تجهيزات CVB6 و IMS خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم 356 پروژه مخابراتي استان اصفهان با هزينه اي بالغ بر 131 ميليارد و 181 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14