(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20  خرداد 1389- شماره 19666

كشتي حامل اقلام امدادي و دارويي به غزه اعزام مي شود
تمرين 50 آتش نشان براي مهار آتش سوزي برج هاي ستارخان
آغاز رزمايش طرح امنيت اجتماعي در تهران
فرمانده انتظامي استان تهران: نام اوباشگران نادم از ليست حذف مي شود
تحويل خودروي حمل زباله به روستاهاي بالاي 300 خانوار
وزارت بهداشت: مسافران به رستوران هاي بين راهي داراي مجوز بهداشتي مراجعه كنند
36ميليارد تومان اعتبار براي اوقات فراغت دانش آموزان
تمام شركت هاي شهرداري تا آذرماه واگذار مي شود
احداث خط تراموا در بازار تهران
تحويل 257 هزار كارت هوشمند معافيت فرزند چهارم به متقاضيان
حوادث كوتاه از كشور
معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سواد آموزي در اولويت استخدام
آزادي بدرالسادات مفيدي با وثيقه 100 ميليون توماني
يك عضو چپگراي اسرائيل مسلمان شد
2 سال زندان براي متهمان پرونده بوپال
محافظ بلندقد نمي خواهم



كشتي حامل اقلام امدادي و دارويي به غزه اعزام مي شود

جمعيت هلال احمر در يك كشتي 3 هزار تني، محموله كمك هاي مردمي را به غزه اعزام مي كند.
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر؛ اين كشتي با گنجايش 3 هزار تن حمل كالا، طي روزهاي آتي اقلام دارويي، بهداشتي و غذايي را به غزه مي فرستد تا نيازمندي هاي بهداشتي و غذايي مردم در محاصره غزه به واسطه اين كمك ها كمتر شود.
بر اساس اين گزارش، گروه پزشكي و رسانه اي، كشتي كمكهاي مردمي به غزه را همراهي مي كند.
همچنين مردم نوعدوست كشورمان مي توانند تا زمان حركت كشتي حامل كمك هاي بشردوستانه به سوي غزه، كمك هاي نقدي خود را به پايگاه هاي جمعيت هلال احمر در سراسر كشور يا شماره حساب هاي ريالي 99999 و شماره حساب ارزي 702070 بانك ملي شعبه مركزي كد 160 واريز كنند.
گفتني است؛ پس از حركت كشتي حامل كمك هاي مردمي به سوي غزه، جمعيت هلال احمر آمادگي اعزام كشتي ديگري حامل نيروهاي مردمي و داوطلب امدادرسان به غزه را دارد.

 



تمرين 50 آتش نشان براي مهار آتش سوزي برج هاي ستارخان

50 تن از آتش نشانان عمليات نجات، مهار آتش سوزي را در برج هاي 20طبقه مسكوني ستارخان تمرين كردند.
به گزارش ايرنا «سيدتقي رضواني» مدير منطقه 4 عمليات سازمان آتش نشاني تهران در اين باره گفت: اين تمرين به منظور آشنايي آتش نشانان در زمان وقوع آتش سوزي و حوادث در ساختمان هاي بلندمرتبه برگزار شده است.
رضواني افزود: در اين تمرين عملياتي، آتش نشانان ايستگاههاي 10 و 8 و 77 و 55 توانستند در زمان كمتر از سه دقيقه خود را به محل حادثه برسانند و عمليات را در يكي از سه برج ستارخان آغاز كنند.
وي گفت: در اين عمليات، يك گروه از آتش نشانان با تجهيزات كامل آتش نشاني از ورودي شمالي ساختمان و استفاده از راه پله خود را به طبقات 20 و پاركينگ سه رساندند و آتش سوزي را خاموش كردند.
وي افزود: گروه دوم از آتش نشانان با تجهيزات كامل آتش نشاني از ورودي غربي و از طريق راه پله خود را به طبقه 18 رسانده و آتش سوزي را خاموش كردند.
رضواني گفت: گروه سوم نيز پس از رسيدن به محل حادثه، تعدادي از ساكنان طبقه 16 را با استفاده از نردبان 32 متري به سلامت از ساختمان خارج كردند.
مدير منطقه چهار عمليات سازمان آتش نشاني تهران ادامه داد: اين عمليات با حضور آتش نشانان و استفاده از 10دستگاه خودروي ايمني و آتش نشاني و يك دستگاه بالابر 32متري با موفقيت و رسيدن به اهداف مورد نظر انجام شد.

 



با حضور نيروهاي عملياتي پليس پايتخت انجام شد
آغاز رزمايش طرح امنيت اجتماعي در تهران

رزمايش آمادگي نيروهاي پليس براي برخورد با اراذل و اوباش، مواد فروشان و مزاحمان نواميس ديروز صبح در مناطق مختلف تهران برگزار شد.
سردار ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ در رابطه با دليل حضور نيروهاي پليس در خيابان هاي انقلاب و آزادي اظهار كرد: از ساعت 9 صبح ديروز نيروهاي عملياتي پليس تهران بزرگ در يك تمرين عملياتي به منظور ارتقاي امنيت جامعه حضور يافتند تا ميزان آمادگي نيروها از جهت سرعت و دقت در ماموريت ها سنجيده شود.
وي ادامه داد: خوشبختانه ظرف 20 دقيقه ماموران در محل ماموريت حضور يافتند كه اين موضوع نشان دهنده چابكي و سرعت عمل نيروهاي پليس است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه ماموران پليس امروز تا ساعت 12 ظهر در محل هاي موردنظر در خيابان انقلاب و برخي ميادين اصلي پايتخت مستقر هستند تصريح كرد: تمرين عملياتي امروز براي مواقع خاص كه نياز به حضور پليس است، انجام مي شود.
گفتني است اين تمرين ها تا كنترل كامل هرگونه عواملي كه باعث اختلال در نظم و امنيت عمومي مي شود، ادامه خواهد داشت.

 



فرمانده انتظامي استان تهران: نام اوباشگران نادم از ليست حذف مي شود

سرويس شهرستانها:
فرمانده انتظامي استان تهران با اشاره به اينكه طرح امنيت اجتماعي تعطيل شدني نيست، گفت: اوباشگران داراي سابقه كيفري كم با گذراندن مدت حبس تعيين شده از سوي مراجع قضايي در صورت اظهار ندامت و تائيد صلاحيت آنها از سوي سه نفر از معتمدان محل نامشان از ليست اوباشگران بنام و مطرح حذف مي شود.
به گزارش روابط عمومي نيروي انتظامي استان تهران، «سرتيپ عليرضا اكبرشاهي» افزود: تيم هاي عملياتي پليس از ماموران اطلاعات و انتظامي كرج به همراه ماموران يگان ويژه پليس استان تهران عمليات دستگيري اراذل و اوباش معروف كرج و مخلان نظم و امنيت را در مكانهاي شناسايي شده آغاز كرده اند.
وي گفت: اين عمليات براساس اطلاعات مردمي و تحقيقات پليس مبني بر شناسايي مخفي گاههاي افراد مجرم آغاز شده است.
فرمانده انتظامي استان تهران افزود: در اين مرحله از عمليات 31 نفر از اراذل و اوباش مشهور در سطح شهرستان كرج دستگير شدند كه از ميان دستگيرشدگان 21نفر داراي سوابق شرارت از يك تا 10مورد هستند كه شامل فروش مواد مخدر، سرقت و اوباشگري در گذشته بودند.
اكبرشاهي افزود: از ابتداي خردادماه سال جاري در اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش 115نفر از اوباشگران دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
وي از كشف تعداد زيادي بطر و قوطي مشروبات الكلي، شمشير، قمه، چاقو، انواع مواد مخدر، تعداد زيادي گوشي تلفن همراه و يك دستگاه خودرو پژو كه در امر زورگيري استفاده مي شد، در اين عمليات خبر داد.
وي با بيان اينكه پليس استان تهران در اجراي اين طرح از حمايت هاي بي دريغ دستگاههاي قضايي برخوردار است با اشاره به اجراي طرح برخورد با مزاحمان نواميس در سطح شهرستان هاي تابعه افزود: سياست نيروي انتظامي استان تهران در برخورد با بدحجابان، ارشادي و اجتماعي است.
فرمانده انتظامي استان تهران با اشاره به اينكه هيچ نقطه امني براي افراد شرور وجود نخواهد داشت افزود: با كساني كه امنيت و آسايش مردم را سلب كنند با جديت و قاطعيت برخورد مي شود.

 



تحويل خودروي حمل زباله به روستاهاي بالاي 300 خانوار

مديركل امور روستايي استانداري تهران گفت: خودروي حمل زباله به همه روستاهاي بالاي 300 خانوار استان كه داراي دهداري هستند، تحويل مي شوند.
به گزارش ايرنا، «افشين سفاهن» افزود: 130 خودروي حمل زباله در پاكدشت به 130 دهدار استان تحويل و براي 260 نفر در روستاهاي استان اشتغال ايجاد شد.
وي ادامه داد: براي خريد اين خودروهاي نيمه مكانيزه يك ميليارد و 500 ميليون تومان هزينه صرف شده است.
مدير كل امور روستايي استانداري تهران اضافه كرد: پيش از اين، روستايياني كه خودروي حمل زباله نداشتند، مجبور بودند زباله هاي خود را به صورت غيربهداشتي در روستا دفن كنند.
سفاهن گفت: طرح تفكيك زباله از مبدا نيز در آينده اي نزديك در روستاهاي استان اجرايي خواهد شد.

 



وزارت بهداشت: مسافران به رستوران هاي بين راهي داراي مجوز بهداشتي مراجعه كنند

رئيس اداره بهداشت موادغذايي و بهسازي اماكن عمومي گفت: مسافران حتي الامكان از به همراه بردن موادغذايي پخته شده اجتناب كنند و در صورت مراجعه به اماكن و رستوران هاي بين راهي، از داشتن مجوز بهداشتي اين مراكز و رعايت اصول بهداشتي مطمئن شوند.
«سيدرضا غلامي» با اشاره به فرا رسيدن فصل مسافرت هاي تابستاني به مسافران توصيه كرد: در طول سفر از آب آشاميدني شبكه هاي آبرساني شهري يا از آب آشاميدني بسته بندي شده كه در شرايط مناسب نگهداري مي شود، استفاده كنند.
وي همچنين از مسافران تابستاني خواست تا از رهاسازي پسماندها در كنار جاده ها و نهرهاي آب خودداري كنند و زباله ها را در مكان هايي كه براي اين منظور در نظر گرفته شده است، قرار دهند.
غلامي با اشاره به اهميت بهداشت فردي در طول سفر در حفظ سلامت خود و افراد خانواده، به تمامي شهروندان يادآور شد: در طول سفر پيش از صرف غذا دست هاي خود را با آب و مواد ضدعفوني كننده بشويند.

 



36ميليارد تومان اعتبار براي اوقات فراغت دانش آموزان

مديركل دفتر توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش گفت: غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان نيازمند 36ميليارد تومان است كه تنها 4ميليارد تومان از اين اعتبار از حوزه ستادي اختصاص مي يابد و باقي آن مي بايد از اعتبارات استاني، درآمدها و مشاركت هاي مردمي تامين شود.
زهرا پناهي روان با اشاره به ايجاد 20 هزار پايگاه تابستاني در آموزش و پرورش براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: يكهزار و 118 كانون فرهنگي و تربيتي و 256 اردوگاه كشوري و استاني و اغلب مدارس كشور برنامه هاي فرهنگي و تربيتي مختلفي را به منظور تامين اوقات فراغت دانش آموزان دارند.
وي ادامه داد: يكي از برنامه هاي ويژه در اوقات فراغت امسال كه براي اولين بار انجام مي شود، برگزاري اردوهاي راهيان نور در غرب كشور است كه پيش بيني مي كنيم بيش از 70 هزار نفر در اين اردوها شركت كنند.
پناهي روان گفت: امسال همچون سالهاي گذشته اردوهاي جهادي هجرت سه به منظور بهسازي و مرمت مدارس با همكاري سازمان نوسازي مدارس و بسيج سازندگي برگزار مي شود.
پناهي روان درباره اعتبارات اختصاص يافته در زمينه اوقات فراغت دانش آموزان گفت: هنوز برآورد دقيقي در اين باره صورت نگرفته اما پيش بيني ما اين است كه چهار ميليارد تومان براي پايگاه هاي تابستاني، دو ميليارد تومان براي طرح هجرت، يك ميليارد تومان براي اردوهاي راهيان نور و 500 ميليون تومان براي همايشها اختصاص يابد.
به گزارش مهر، مديركل دفتر توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه كل اعتبارات مورد نياز 36 ميليارد تومان است، گفت: تنها چهار ميليارد تومان از اين اعتبار از حوزه ستادي اختصاص مي يابد و باقي آن از اعتبارات استاني، درآمدها و مشاركتهاي مردمي در اردوگاه ها تامين مي شود.

 



تمام شركت هاي شهرداري تا آذرماه واگذار مي شود

معاون مالي و اداري شهرداري تهران با اشاره به واگذاري بيش از 70 درصد شركت هاي وابسته به شهرداري به بخش خصوصي از تعيين تكليف و واگذاري 30 درصد ديگر اين شركت ها تا آذر ماه سال جاري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، حسن محمدپور زرندي افزود: تاكنون بيش از 70 درصد شركت هاي وابسته به شهرداري كه بحث واگذاري آنها مطرح شده بود، واگذار شده اند.
وي افزود: بقيه شركت ها كه حدود 30 شركت هستند و به دليل مشكلاتي تاكنون وضعيت آنها مشخص نشده تا آذرماه تعيين تكليف و واگذار مي شوند.
معاون مالي و اداري شهرداري تهران خاطرنشان كرد: از زمان مطرح شدن موضوع واگذاري و انحلال برخي شركت هاي شهرداري تهران به بخش خصوصي تاكنون 23 شركت كه شوراي شهر آن را تصويب كرده است، منحل و 58 شركت نيز واگذار شده اند.

 



احداث خط تراموا در بازار تهران

شهردار منطقه 12 از احداث خط تراموا در بازار تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، نادر كرمي در جلسه روز سه شنبه شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اينكه در طرح ساماندهي بازار تهران احداث تراموا پيش بيني شده است، گفت: اين خط با زيرساخت مناسب از ميدان امام حسين(ع) آغاز و با گذر از خيابانهاي خيام، ناصر خسرو و 15خرداد به ميدان امام خميني منتهي مي شود.
وي هدف از راه اندازي خط تراموا را توسعه گردشگري و حمل بار و مسافر عنوان كرد و افزود: اين خط بايد از زيرساخت هاي مناسب برخوردار باشد تا نياز به تجديد زيرساختها را نداشته باشيم.
شهردار منطقه 12 مشكلات بازار تهران را نداشتن گاز و تخليه نامناسب فاضلابها بيان كرد و گفت: در بازار 70 مسجد وجود دارد كه براي تخليه فاضلاب اين مساجد با مشكل مواجه هستيم. همچنين وجود انبارهاي پشت مغازه ها بسيار خطرناك بوده و عامل آتش سوزيهاست.
وي تاكيد كرد: در قالب طرح ساماندهي بازار تهران در نظر داريم تمامي انبارها را از بازار تخليه و قسمتهاي محدودي را براي فروش باقي بگذاريم.
كرمي افزود: در قالب طرح ساماندهي بازار تهران اماكن تاريخي در بازار حفظ و مرمت خواهد شد و پس از پايان تيرماه فضايي در اطراف بازار براي استفاده از دوچرخه ايجاد مي شود.
وي يكي ديگر از مشكلات بازار تهران را كمبود برق اعلام كرد و گفت: اداره برق اعلام كرده كه توانايي پوشش بازار براي استفاده از برق را ندارد كه اين يكي از مشكلات اساسي بازار تهران است.

 



تحويل 257 هزار كارت هوشمند معافيت فرزند چهارم به متقاضيان

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از صدور و تحويل 257 هزار كارت هوشمند معافيت فرزند چهارم تا پايان ارديبهشت سالجاري خبر داد.
سردار محمدجواد زاده كمند با اعلام اين خبر گفت؛ از زمان ابلاغ مصوبه مربوط به معافيت يك فرزند از خانواده اي كه سه فرزند آن خدمت كرده يعني از اول خرداد 88 تا پايان سال 88، حدود 315 هزار پرونده در ارتباط با اين معافيت در رده هاي وظيفه عمومي سراسر كشور تشكيل شده و مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفته است.
وي افزود: همانگونه كه به مردم وعده داده بوديم كار رسيدگي به پرونده ها عليرغم حجم بالاي درخواست ها، به سرعت و برابر زمانبندي تعيين شده انجام گرفت و موفق شديم تا پايان ارديبهشت سالجاري،تعداد 257 هزار كارت هوشمند معافيت فرزند چهارم را صادر كرده و از طريق پست براي متقاضيان واجدشرايط ارسال نماييم و به اين ترتيب براي حدود 82 درصد متقاضيان، كارت معافيت صادر كرده ايم.
سردار زاده كمند افزود: در حال حاضر نيز كار رسيدگي به حدود 58 هزار پرونده به اتمام رسيده و در مرحله صدور كارت مي باشد.
وي خاطرنشان كرد: از بين 58 هزار پرونده مربوط به متقاضيان معافيت فرزند چهارم كه در مرحله صدور كارت مي باشد، 40 هزار نفر از آنها داراي مشكل عكس مي باشند كه متاسفانه اين مشكل اجازه صدور كارت معافيت براي آنها را نمي دهد.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از افرادي كه در سال 88 اقدام به تشكيل پرونده نموده و تاكنون كارت معافيت خود را دريافت نكرده اند. خواست در اسرع وقت به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) يعني همان دفتري كه در آن تشكيل پرونده داده اند مراجعه كرده و نسبت به برطرف كردن نقص پرونده خود كه غالبا مشكل عكس مي باشد اقدام نمايند.
وي تاكيد كرد: شماره تلفن 73941739 آماده راهنمايي پاسخگويي و ارايه آخرين وضعيت پرونده به متقاضيان است.

 



حوادث كوتاه از كشور

سقوط پيكان به رودخانه
انزلي - خبرگزاري فارس: يك دستگاه سواري پيكان با چهار نفر سرنشين در محور فرعي حاجي بكنده انزلي به داخل رودخانه كنار اين جاده سقوط كرد كه بر اثر اين حادثه سه نفر جان باختند.
علت سقوط خودروي مذكور به داخل رودخانه خستگي و خواب آلودگي راننده اعلام شده است.
كشف اشياي عتيقه
قائم شهر - خبرنگار كيهان: 22 قلم اشياي عتيقه كه برخي از آنها متعلق به هزاره اول و دوره اسلامي است در قائم شهر كشف شد. نوك فلزي پيكان سرنيزه، سينه بند، انگشتر، گرز، مهر نظامي، سكه نقره، بشقاب نقره با نقش و نگار حكاكي شده، پي سوز و روغن دان، ردياب دستي برنجي از جمله اين اشياي عتيقه است كه از يك نفر در حين فروش كشف شد.
دستگيري جاعلان اسناد دولتي
كرمانشاه - خبرنگار كيهان: سركرده باند جعل اسناد و فروشنده افشانه هاي دفاع شخصي و شوكرهاي الكتريكي در كرمانشاه دستگير شد. در اين رابطه 42 نفر دستگير شدند و از آنها بالغ بر يكصد قطعه كارت جعلي مراكز امنيتي به همراه بيش از 50 عدد شوكر و افشانه كشف شد. متهم اصلي به نام الف-ن در تهران و چند شهرستان ديگر مبادرت به فروش افشانه، جعل عنوان پليس ماموران اطلاعاتي و زمينخواري و ... مي كرد. متهم اصلي در كرج دستگير و از وي يك عدد آرم فلزي نيروي انتظامي، يك رشته دستبند، يك قطعه كارت شناسايي سامانه امنيتي فتح مرصاد و يك عدد مهر قرارگاه سازندگي خاتم كشف شد.
واژگوني 3 خودرو
دامغان - خبرگزاري فارس: در محور دامغان و سمنان و در حوالي كارخانه ابزار مهدي، يك دستگاه كاميون واژگون شد كه راننده آن در دم فوت كرد و ديگر سرنشين آن مصدوم و به بيمارستان منتقل شد.
همچنين يك دستگاه خودروي سمند به رانندگي يك خانم در همان محور واژگون شد كه در اين حادثه نيز متاسفانه سرنشين خودرو فوت كرد و راننده آن مجروح و به بيمارستان منتقل شد.
همچنين يك دستگاه تريلر كشنده حامل بار سنگ در محور دامغان-جندق واژگون شد كه سرنشين اين تريلر فوت كرد و راننده آن مجروح و به بيمارستان انتقال داده شد.
ناتواني د ركنترل وسيله نقليه ناشي از خستگي و خواب آلودگي و تخطي از سرعت مطمئنه علت بروز اين سوانح رانندگي اعلام شد.
قتل مادربزرگ به هنگام سرقت
اراك - خبرنگار كيهان: شخصي به نام الف-م 27 ساله كه براي دزدي، مخفيانه وارد خانه مادر بزرگ خود شده بود بعد از آنكه توسط مادربزرگ خود شناسايي شد وي را با وارد ساختن ضربات متعدد چوب از پاي درآورد.
متهم معتاد به موادمخدر است و در روستاي خاورسيان از توابع خنداب اراك مرتكب قتل شده است. وي انگيزه خود از سرقت و قتل مادربزرگ را سرقت براي تهيه موادمخدر اعلام كرد.
مرگ 3 موتورسوار
اوز - خبرنگار كيهان: يك دستگاه خودرو پرايد به رانندگي حسين رهروان كه از روستاي كوره عازم روستاي بيدشهر در بخش اوز در حركت بود با يك دستگاه موتورسيكلت كه از روبرو تردد مي كرد به شدت برخورد كرد، در اين سانحه رانندگي حسين پورقاسمي 22 ساله و محمد طاهري 18 ساله در دم جان خود را از دست دادند.
همچنين مصطفي پيمان 18 ساله ترك نشين موتورسيكلت نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شد كه معالجات موثر واقع نشده و وي هم جان سپرد.
دستگيري سارقان مسلح گروگانگير
جهرم - خبرگزاري فارس: سه سارق مسلح آدم ربا در شهرستان جهرم دستگير و يك گروگان از چنگال آدم ربايان آزاد شد.
آدم ربايان با سرقت مسلحانه يك خودرو كاميون كه حامل 10 تن بار گوجه فرنگي بود راننده آن را به گروگان گرفتند.
پليس با شناسايي مخفي گاه سارقان در يك عمليات غافلگيرانه متهمان به نام «ش-ك»، «ي-ك»، «س-ك» را دستگير و راننده كاميون نيز كه گروگان آدم ربايان بود را آزاد كردند.
نزاع منجر به مرگ
شيراز - خبرگزاري فارس: پسر بچه هفت ساله اي كه تماشاچي يك فوتبال محله اي در فيروزآباد فارس بود قرباني نزاع شد.
در يكي از روستاهاي اطراف شهرستان فيروزآباد هنگامي كه چند نفر در حال بازي فوتبال بودند ميان آنها نزاع در گرفت و با سنگ و چوب با يكديگر درگير شدند. در اين حين يكي از منازعان به نام «ف-ب» با سلاح شكاري اقدام به تيراندازي به يك پسربچه كه در حال تماشاي بازي بود كرد كه گلوله به اين پسربچه اصابت و وي را مجروح كرد. پسربچه به بيمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحات وارده جان سپرد.
ضارب دستگير و پس از اعتراف به قتل و يك قبضه سلاح به كار گرفته شده از نامبرده كشف شد.

 



براساس ابلاغ رئيس جمهوري انجام مي شود
معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سواد آموزي در اولويت استخدام

براساس ابلاغ قانوني رئيس جمهوري، وزارت آموزش و پرورش مكلف شد تا معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي را در اولويت استخدام در اين وزارتخانه قرار دهد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، اين قانون شامل الحاق دو ماده به قانون تعيين تكليف استخدامي معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سواد آموزي در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388است.
براساس اين قانون، وزارت آموزش و پرورش در استان ها يا در رشته هاي مورد نياز كه افراد واجد شرايط از ميان معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي موجود نباشد، مي تواند با استفاده از باقيمانده سقف تعيين شده در قانون تعيين تكليف استخدامي معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سواد آموزي اقدام لازم را براي رفع نيازهاي خود انجام دهد.
براساس قانون تعيين تكليف استخدام معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي در وزارت آموزش و پرورش، دولت موظف است حداكثر ظرف مدت پنج سال نيروهاي حق التدريس، نهضت سواد آموزي، مربيان پيش دبستاني و مربيان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان را تا سقف 60 هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درآورد.
اين قانون همچنين وزارت آموزش و پرورش را موظف كرده است كه براساس قوانين موجود براي بهبود شاخص هاي سلامت در آموزش و پرورش نسبت به استخدام پنج هزار نفر از مراقبان بهداشت اقدام كند.

 



آزادي بدرالسادات مفيدي با وثيقه 100 ميليون توماني

وكيل مدافع بدرالسادات مفيدي، از متهمان حوادث پس از انتخابات، با تاييد خبر آزادي موكلش، اظهار داشت: جلسه رسيدگي به اتهامات موكلم كه قرار بود روز سه شنبه در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار شود، تجديد شد.
محمد شريف با اعلام اين كه موكلش پس از توديع وثيقه 100 ميليون توماني، دوشنبه شب از زندان اوين آزاد شده، خاطرنشان كرد: اولين جلسه دادگاه موكلم قرار بود روز گذشته در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار شود كه به دليل مفتوح بودن پرونده اي ديگر در يكي از شعبات بازپرسي اين جلسه تجديد شد.
به گزارش ايسنا، وي اتهامات موكلش را «اجتماع و تباني جهت ارتكاب جرم و تبليغ عليه نظام» عنوان كرد و يادآور شد: قرار بر اين شد كه دو پرونده با يكديگر، ادغام و جلسه اي ديگر براي رسيدگي تعيين شود.

 



يك عضو چپگراي اسرائيل مسلمان شد

«طالي فخيما» يك زن فعال چپگراي اسرائيلي با حضور سه شيخ در مسجد ام الفحم در مناطق اشغالي 1948 به دين اسلام گرويد.
به نوشته روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت، فحيما گفت كه وي دوشنبه گذشته با حضور سه شيخ در مسجد ام الفحم به دين اسلام مشرف شده است. وي پس از مسلمان شدن گفت: من با رسانه صهيونيستي گفتگو نخواهم كرد.«شيخ يوسف الباز» خبر مشرف شدن فحيما به دين اسلام را نيز تاييد كرده است. فحيما به اتهام كمك به فلسطيني ها به ويژه اعضاي گردانهاي شهداي الاقصي زنداني شده بود. وي در دسامبر 2005 به اتهام تماس با يك عامل خارجي به سه سال زندان محكوم شد.فحيما درباره دليل مسلمان شدن خود گفت كه شيخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامي سرزمينهاي اشغالي 1948 به عنوان الگوي وي بوده است. فحيما همچنين روز قبل از اسلام آوردن خود با شيخ صلاح ديدار كرد.

 



2 سال زندان براي متهمان پرونده بوپال

دادگاه رسيدگي به حادثه نشت مواد شيميايي از يك كارخانه آمريكايي در ايالت بوپال هند پس از گذشت 25 سال از اين فاجعه 8 تن را در اين باره مقصر شناخته است.
بنابر گزارش خبرگزاري چين، مقامات مسئول وقت كارخانه آمريكايي يونيون كاربايد، مقصران اصلي اين حادثه به شمار آمدند و به اتهام «سهل انگاري» به دو سال زندان محكوم شدند.قرار است قاضي دادگاه به زودي رأي خود را درباره وارن اندرسون، رئيس سابق اين كارخانه به همراه هفت متهم اصلي ديگر به صورت رسمي اعلام كند.اين در حالي است كه بسياري از فعالان و ساكنان منطقه آسيب ديده اين رأي ديرهنگام را در مقايسه با فاجعه به بار آمده بسيار اندك و ناچيز دانسته اند.بنابر گزارش خبرگزاري فرانسه، راشيدا بي، سرپرست زنان كارگر در بخش گاز اعلام كرد، عدالت تنها زماني كه همه متهمان اين پرونده به اشد مجازات محكوم شوند، اجرا خواهد شد.
در دسامبر 1984، نشت نابهنگام 40 هزار تن ماده شيميايي سمي از كارخانه توليد سموم شيميايي سبب بروز فاجعه انساني در بوپال شد و هزاران قرباني، نابينا و معلول برجاي گذاشت.آثار منفي اين حادثه كه بيش از 15 هزار كشته و آسيب ديده بر جاي گذاشته با وجود گذشت 25 سال هنوز هم بر زندگي مردم اين منطقه سايه افكنده است.بررسي هاي انجام شده در سال 2009 نشان داده است كه به رغم گذشت 24 سال از اين واقعه ميزان سموم منتشر شده در اين منطقه حدود 2400 بار بيش از سطح مجاز پذيرفته شده از سوي سازمان بهداشت جهاني (WHO) است.

 



محافظ بلندقد نمي خواهم

رئيس جمهور فرانسه كه حساسيت زيادي نسبت به كوتاهي قد خود دارد به پليس اين كشور دستور داد از محافظان بلند قد براي حفاظت از وي استفاده نكند.
به گزارش ديلي تلگراف، ساركوزي كه به شدت نسبت به قد كوتاه خود حساس شده، دستور داده تا ماموران امنيتي كه قد بلندي دارند براي حفاظت از او استخدام نشوند.اين در حالي است كه به گفته مقامات پليس فرانسه، محافظان بلند قد از توانايي بيشتري براي حفاظت از مقامات برخوردارند.
به نوشته ديلي تلگراف، ساركوزي با داشتن قدي حدود 165 سانتيمتر حتي از ناپلئون نيز كوتاه تر است و همين امر موجب شده تا رئيس جمهور فرانسه نسبت به قد و قواره خود حساس باشد.رئيس جمهور فرانسه حتي كارلا بروني همسر خود را نيز وادار كرده تا در مراسم رسمي از كفش هاي پاشنه بلند استفاده نكند تا كوتاه بودن ساركوزي كمتر به چشم بيايد.
ساركوزي به دليل سياست ها و رفتارهاي غيراخلاقي كه از خود نشان داده است، محبوبيت چنداني در فرانسه ندارد.براساس اين گزارش، پيش از اين نيز يك شركت آلماني كرايه خودرو با تمسخر قد كوتاه ساركوزي در پوستر تبليغاتي كه براي كرايه يك اتومبيل كوچك مدل «سيتروئن» منتشر نمود، از اين شعار استفاده كرده بود كه «همانند مادام بروني باشيد و يك مدل كوچك فرانسوي(ايهام بين اتومبيل كوچك و ساركوزي) را انتخاب كنيد!»

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14