(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20  خرداد 1389- شماره 19666

حديث دشت عشق
فردا انتظار اهالي فوتبال به پايان مي رسد
آغاز جام جهاني با ديدار آفريقاي جنوبي - مكزيك
آخرين اخبار از جام جهاني 2010
اختلاف ميان علي آبادي و فدراسيون كشتي همچنان ادامه دارد
يزداني خرم : يك ريال هم از كميته المپيك نگرفته ايم
تيم ملي جودو در رقابت هاي گراند اسلم مسكو
اخبار كوتاه از فوتبال ايران
درست نيست 60 هزار نفر برويم اما مدال كمتري بگيريم
افشارزاده: هنوز پولي بدست ما نرسيده است!
برگزاري مسابقات جايزه بزرگ شمشيربازي



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «علي محسن بيگي»
چون لاله ز داغ عشق افروخت شهيد

شهيد «علي محسن بيگي»، سال 1345 در روستاي طغرالجرد منطقه پابدانا از توابع شهرستان كوهبنان كرمان ديده به جهان گشود و از همان دوران كودكي پدر خود را از دست داد و سرپرست خانواده خود شد، او علاقه زيادي به درس و مشق داشت و با پشتكار فراوان درس مي خواند تا اينكه سرانجام ديپلم خود را گرفت و در مركز تربيت معلم رفسنجان مشغول به تحصيل شد. در زمان تحصيل دانشجويي كار مقدس معلمي را نيز انجام مي داد و يك بسيجي فعال بود. در طول دوران جنگ در هشت عمليات شركت كرد و هميشه آرزوي شهادت درسر داشت. علي محسن بيگي در گوشه اي از وصيتنامه خود چنين نوشته بود كه پروردگارا! اين براي بار پنجم است كه وصيتنامه خود را تعويض مي كنم اما هنوز به مقام شهادت نائل نشده ام.
سرانجام در سال 1365 در عمليات كربلاي يك پس از پايان عمليات و به هنگام بازگشت در تاريخ 12 خردادماه در جاده اسلام آباد به درجه رفيع شهادت نائل آمد و به ديدار معبود شتافت.

 



فردا انتظار اهالي فوتبال به پايان مي رسد
آغاز جام جهاني با ديدار آفريقاي جنوبي - مكزيك

سرويس ورزشي-
سرانجام انتظار اهالي فوتبال به پايان رسيد و سوت آغاز رسمي نوزدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني از فردا به صدا درخواهد آمد.
در نخستين ديدار جام يا همان بازي افتتاحيه تيم آفريقاي جنوبي (ميزبان مسابقات) به مصاف تيم مكزيك خواهد رفت.
آفريقاي جنوبي كه با تلاش هاي فراوان «نلسون ماندلا» افتخار ميزباني اين رويداد بزرگ را به دست آورد در مراسم قرعه كشي چندان خوش شانش نبود.
آفريقايي ها در گروه A اين پيكارها بايد به مصاف تيم هاي پرافتخار فرانسه، اروگوئه و مكزيك بروند.
تيم اروگوئه دارنده 2 عنوان قهرماني جام جهاني و فرانسه صاحب يك قهرماني و يك نايب قهرماني است و مكزيك نيز طي دوره هاي اخير همواره تيمي سخت كوش بوده است.
با نگاهي گذرا به نظر مي رسد تيم ملي آفريقاي جنوبي ضعيف ترين تيم در اين گروه است و تنها ميزباني اين دوره از مسابقات امتياز بزرگي است كه شانس آنان را براي موفقيت و صعود از اين گروه بالا مي برد.
طي دوره هاي گذشته جام جهاني اتفاقات به خوبي نشان داده كه ميزبانان از تمام قدرت سياسي خود براي حضور در مراحل بالا استفاده مي كنند و در برخي موارد مسئولان فدراسيون جهاني فوتبال نيز آنان را همراهي مي كنند.
حذف زودهنگام ميزبان مي تواند برگزاركنندگان رقابت مهمي همچون جام جهاني را با ضررهاي گسترده مالي روبرو كند و به همين دليل ميزبان هميشه از حمايت هاي زيادي برخوردار است.
آفريقاي جنوبي ميزبان جام جهاني 2010 با هدايت «كارلوس آلبرتو پريرا» سرمربي نامدار برزيلي پاي به جام جهاني خواهد گذاشت تا براي كشوري كه سابقه زيادي در جنگ و سخت كوشي دارد افتخارآفريني كند.
هرچند كه فوتبال آفريقاي جنوبي از لحاظ فني و موجوديت بازيكن در شرايط ايده آلي نيست، اما عملكرد خوب اين تيم در جام كنفدراسيون ها باعث شد تا مردم آفريقاي جنوبي به تيم ملي خود اميدوار شوند.
اما حريف ميزبان در بازي فردا تيم سخت كوش مكزيك است كه طبق روال دوره هاي گذشته صعودي مقتدرانه از منطقه كونكاكاف به جام جهاني داشت.
مكزيكي ها در چند بازي نخست مرحله مقدماتي نتايج خوبي كسب نكردند تا خيلي زود «خاوير آگيره» را جايگزين «ريكاردو لاوولپه» كنند.
با تغيير در كادر فني، نتايج تيم ملي مكزيك نيز بسيار ايده آل شد تا اين تيم با پشت سر گذاشتن آمريكا، گواتمالا، هندوراس، كاستاريكا، جامائيكا و ترينيداد و توباگو به راحتي بليت سفر به آفريقا را براي خود رزرو كند.
مكزيكي ها كه سيزدهمين حضور در جام جهاني را تجربه مي كنند در سال 1986 در حالي كه ميزبان اين رقابت ها بودند با حضور در جمع هشت تيم برتر بهترين نتيجه تاريخ خود را كسب كردند.
تيم مكزيك براي صعود از اين گروه به بازيكنان سرشناسي همچون «رافائل ماركس»، «كيتومات بلانكو»، «جيواني دوس سانتوس» و «جراردو تورادو» دل بسته است.
در ديگر بازي جمعه تيم هاي فرانسه و اروگوئه به مصاف هم مي روند تا دور اول بازيهاي گروه نخست به پايان برسد. فرانسوي ها كه جام قهرماني سال 98 و مدال نقره 2006 را در نسل طلايي زيدان به دست آورده اند براي رسيدن به مسابقات نهايي جام 2010 در مرحله پلي اف ايرلند جنوبي را شكست دادند.
تيري هانري مهاجم نامدار فرانسه در بازي برابر ايرلند با دست توپ را كنترل كرد تا ويليام گالاس آن را تبديل به گل كند و فرانسه راهي آفريقاي جنوبي شود.
تيم فرانسه با هدايت «ريمون دومنك» با يك گل خطا راهي جام جهاني شد تا ايرلندي ها با چشماني اشكبار در حسرت جام جهاني 2010 باقي بمانند، هرچند فرانسه راهي اين تورنمنت بزرگ شد، اما تا حدود زيادي محبوبيت خود و البته هانري كاپيتانش را از دست رفته ديد.
فرانسوي ها كه در جام هاي 82 و 86 با بازيكنان بزرگي همچون پلاتيني، آموروس، ژان تيگانا، روشه تو، استوپيرا و با هدايت «ميشل هيدالگو» از رسيدن به فينال بازماندند اين ناكامي را در اواخر دهه 90 جبران كردند.
نسل جديد فوتبال فرانسه چندان مقتدر به نظر نمي رسد به طوري كه ريمون دومنك براي موفقيت، بيشتر به بازيكنان باتجربه خود نظير هانري، گالاس، آنلكا و ديارا چشم دوخته است.
اروگوئه ديگر تيم حاضر در گروه A جام جهاني است كه اولين قهرمان اين پيكار بزرگ نيز محسوب مي شود.
اروگوئه در سال هاي 1930 و 1950 با شكست آرژانتين و برزيل قهرمان جهان شده است، اما در حال حاضر فاصله بسيار زيادي با آن تيم مقتدر دهه سي و پنجاه دارد.
«اوسكار تابارز» هدايت تيم ملي اروگوئه را در جام جهاني 2010 برعهده دارد و به خوبي مي داند رسيدن به افتخاري دوباره براي اين تيم تنها يك روياست.
شايد براي اروگوئه اي هايي كه يازدهمين حضور در جام جهاني را تجربه خواهند كرد صعود از مرحله گروهي و قرار گرفتن در جمع 16 تيم برتر نيز يك موفقيت باشد.
تيم اروگوئه براي رسيدن به جام جهاني مسير طولاني را پشت سر گذاشت و پس از پنجم شدن در منطقه آمريكاي شمالي به مصاف كاستاريكا، تيم چهارم منطقه كونكاكاف رفت تا با برتري دو بر يك در مجموع دو ديدار رفت و برگشت راهي آفريقاي جنوبي شود.
ديگو فورلان و كاپيتان لوگانو مهره هاي قابل اتكا تيم اروگوئه در جام جهاني آفريقاي جنوبي هستند.
برنامه روز نخست بازيهاي جام جهاني 2010 به اين شرح است:
¤ آفريقاي جنوبي- مكزيك (30/18)
¤ فرانسه- اروگوئه (23)

 



آخرين اخبار از جام جهاني 2010

تيم داوري شيلي جام جهاني را از دست داد
در فاصله دو روز مانده به شروع رقابت هاي جام جهاني 2010، فيفا اعلام كرد به دليل آسيب ديدگي پابلو پوزو داور شيليايي، تيم داوري از شيلي از قضاوت در اين رقابت ها محروم شد.
قرار بود، پوزو به همراه دو هم وطن خود ديدار الجزاير و اسلووني كه يك شنبه برگزار مي شد، را قضاوت كنند كه با توجه به آسيب ديدگي داور وسط، كل تيم داوري از شيلي از حضور در اين مسابقات محروم شد. به جاي اين تيم داوري، كارلوس آلبرتو باترس از گواتمالا، لئه ال از كاستاريكا و كارلوس پاسترانا از هندوراس قضاوت ديدار يك شنبه الجزاير و اسلووني را برعهده خواهند داشت.
فرار ساحل عاج از شكست با گلزني كمك مربي اش
ساحل عاج با گلزني مربي خود از شكست برابر تيمي دسته دومي از سوييس نجات يافت. در فاصله كمتر از دو روز مانده به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، ساحل عاج برابر لوزان اسپورت از سوييس با تساوي يك-يك متوقف شد. اين تيم آفريقايي كه يكي از مدعيان جام جهاني به شمار مي آيد در اين ديدار با گل دقيقه 77 مربي خود از شكست نجات يافت. بليزه كوآسي كه در جام جهاني 2006 از بازيكنان ساحل عاج بود در اين ديدار براي تيمش گلزني كرد. اين بازيكن بازنشسته و 35 ساله در اصل در تيم مربيان ساحل عاج حضور دارد و دستيار اسون گوران اريكسون به شمار مي آيد اما اين مربي سوئدي او را در اين ديدار دوستانه به ميدان فرستاد.
ماندلا در افتتاحيه جام جهاني شركت مي كند
آفريقاي جنوبي به طور رسمي اعلام كرد: نلسون ماندلا در مراسم افتتاحيه رقابت هاي جام جهاني 2010 شركت خواهد كرد.
درحالي كه اخبار مختلفي درباره حضور يا غيبت نلسون ماندلا نخستين رئيس جمهور آفريقاي جنوبي پس از دوران آپارتايد در مراسم افتتاحيه جام جهاني شنيده مي شد، دولت اين كشور اعلام كرد ماندلاي 91 ساله به «صورت محدود» در مراسم افتتاحيه جام جهاني شركت خواهد كرد. يكي از نزديكان ماندلا در اين باره گفت: او به ورزشگاه خواهد آمد و در كنار مردم قرار خواهد گرفت.فكر مي كنم حدود 10 تا 15 دقيقه ماندلا درمراسم افتتاحيه حضور داشته باشد. رئيس جمهور آفريقاي جنوبي هم پيش تر گفته بود: «ماندلا دوست دارد كه در استاديوم باشد، اما اينكه آيا اين اتفاق بيافتد يا نه به وضعيت وي بستگي دارد. اگر او در اين مراسم شركت نكند شرايطش را درك مي كنيم و اگر او در مراسم حاضر شود اين يك پاداش بزرگ براي جام جهاني خواهد بود. اميدواريم كه او بتواند در مراسم افتتاحيه شركت كند»
ماندلا نقشي اساسي در انتخاب آفريقاي جنوبي به عنوان ميزبان جام جهاني 2010 داشت.
درخواست رئيس جمهور برزيل از دونگا: رونالدينيو را دعوت كن
رئيس جمهور برزيل از سرمربي تيم كشورش خواست در صورت امكان رونالدينيو را به جام جهاني فرا بخواند. لوئيس لولاداسيلوا اظهار داشت: همه ما موظف هستيم به انتخاب كارلوس دونگا احترام بگذاريم. او تلاش كرده بهترين و آماده ترين ها را همراه با خود به پيكارهاي آفريقاي جنوبي ببرد. با اين حال اميدوارم دونگا براي رونالدينيو بختي را قائل شود. عالي ترين مقام سياسي اين كشور آمريكاي جنوبي افزود: از كارلوس دونگا مي خواهم در صورتي كه تا قبل از شروع رقابت ها، با مشكل كمبود بازيكن بخاطر مصدوميت مواجه شد، حتما رونالدينيو را دعوت كند. هافبك 30 ساله تيم آ. ث ميلان در فهرست 23 نفره بازيكنان زردپوش در كنار جام جهاني نيست و در صورتي كه بازيكني مصدوم شود و سرمربي تيم اين كشور نظر مساعد دهد، مي تواند به اردوي تيم كشورش اضافه شود.
پيروزي پرگل اسپانيا و پرتغال وخداحافظي ناني با جام جهاني
تيم ملي فوتبال اسپانيا در ديداري تداركاتي با شش گل لهستان را شكست داد. در فاصله 2 روز مانده تا آغاز نوزدهمين دوره جام جهاني فوتبال در آفريقاي جنوبي ، اسپانيا قهرمان جام ملت هاي اروپا در سال 2008 توانست لهستان را با شش گل در هم بكوبد. در اين ديدار ويا (12)، سيلوا (14)، آلونسو (52)، فابرگاس (58) و تورس (76) براي ماتادورها گلزني كردند.در ديگر ديدار دوستانه سه شنبه شب پرتغال با نتيجه 3 بر صفر از سد موزامبيك گذشت. دني (52) و آلميدا (75، 83) براي پرتغال در اين ديدار دوستانه گلزني كردند. خبر بد در اين مسابقه براي هواداران تيم ملي پرتغال اين بود كه ناني مهاجم منچستر يونايتد با آسيب ديدگي جام جهاني را از دست داد.ميشائيل بالاك، مايكل اسين، جان اوبي ميكل، ديويد بكام و ريوفرديناند در كنار ناني شش بازيكن بزرگي هستند كه جام جهاني را از دست داده اند.

 



اختلاف ميان علي آبادي و فدراسيون كشتي همچنان ادامه دارد
يزداني خرم : يك ريال هم از كميته المپيك نگرفته ايم

اختلافات دامنه دار و قديمي ميان محمد علي آبادي و محمدرضا يزداني خرم گويا هنوز حل نشده و پس از حضور رئيس سابق سازمان تربيت بدني در راس كميته ملي المپيك هم شاهد تسويه حساب شخصي ميان اين دو مدير هستيم.
با توجه به در پيش بودن مسابقات آسيايي گوانگجو و انتظاري كه طبق روال از فدراسيون كشتي در خصوص كسب مدال مي رود بدون شك ادامه اين روند لطمات جبران ناپذيري را مي تواند به دنبال داشته باشد.
محمدرضا يزداني خرم درتازه ترين اظهارنظر خود با اشاره به مشكلات مالي فدراسيون دراجراي برنامه هاي متعددش، اظهار كرد: درحال حاضر 6 تيم كشتي ايران در رده هاي سني مختلف درمسابقات برون مرزي به سرمي برند كه اين مسئله حجم بالاي كاري فدراسيون كشتي را نشان مي دهد. ما برنامه هاي خود را به كميته المپيك داده بوديم و آنها موافقت كرده بودند، براساس برنامه هايي كه آنها قبول كردند تا به حال 400ميليون تومان هزينه كرده ايم اما هنوز كميته المپيك هيچ پولي به ما نداده است.
وي درمورد اظهارات اخير مهرزاد حميدي گفت: حميدي مسئول آكادمي كميته ملي المپيك است و مسائل مالي درحوزه اختيارات وي نيست كه ايشان اظهارنظر مي كند.
يزداني خرم همچنين ابزار داشت: بازي هاي آسيايي گوانگجو هزينه سنگيني دارد و اگر درآنجا نتيجه نگيريم چه كسي پاسخگو خواهد بود. درجلسه اي كه با سعيدلو داشتيم مشكلات مان را گفتيم و به وي گفته بودم كه با اين شرايط انتظار مدال درگوانگجو نداشته باشيد كه سعيدلو گفت ما بودجه را تامين مي كنيم. اخيرا سازمان تربيت بدني نيز 400 ميليون تومان را به فدراسيون پرداخت كرده است.
رئيس فدراسيون كشتي در رابطه با لغو مسابقات انتخابي و انتقادات گسترده نسبت به آن گفت: تداخل چند مسابقه باعث شد تا مربيان تيم ملي تصميم بگيرند امسال به طور استثنا مسابقه انتخابي برگزار نشود ولي از سال آينده بايد حتما در زمان مناسبي مسابقات انتخابي را با حضور همه كشتي گيران برگزار كنيم. مردم حق دارند كشتي امثال سوريان يا تقوي را ببينند چرا كه اينها با پول مردم ساخته شده اند.
يزداني خرم در پايان گفت: درحال حاضر مشكل كمبود مربي تحصيل كرده و علمي كردن ورزش داريم. با هيئت كشتي مازندران نيز مشكلي نداريم و اگر جلساتمان با آنها لغو شده به خاطر مشكلات كاري بوده است. همچنين طي چند روز آينده رئيس سازمان ليگ را معرفي خواهيم كرد.

 



تيم ملي جودو در رقابت هاي گراند اسلم مسكو

تيم ملي جودو بعد از بازگشت از جام جهاني مادريد تمرينات خود را براي حضور در رقابت هاي گراند اسلم مسكو آغاز مي كند.
رقابت هاي 150 هزار دلاري مسكو از جمله گراند اسلم هاي جودوست كه امتياز آن براي كسب سهميه المپيك محاسبه مي شود. پرداخت اين مقدار جايزه در كنار كسب امتياز براي المپيك 2012 باعث شده تا بسياري از بزرگان جودو جهان براي حضور در اين رقابت ها اعلام آمادگي كنند.
تيم ملي جودو ايران هم درنظر دارد حضور در اين ميدان بزرگ را از دست ندهد. به همين دليل بعد از بازگشت نفرات اعزامي به اسپانيا، تمرينات تيم ملي براي حضور در اين رقابت هاي معتبر آغاز خواهد شد.
از سوي ديگر فدراسيون جودو دو اردوي مشترك را براي اعضاي تيم ملي در برنامه هاي خود دارد. طبق برنامه مردادماه سبك وزن ها به ارمنستان اعزام خواهند شد و سنگين وزن ها راهي آذربايجان مي شوند. اين اردوها با رايزني مسئولان فدراسيون جودو فراهم شده و قرار است برخي از اعضاي تيم جوانان نيز در اين اردوها شركت كنند.
رقابت هاي گراند اسلم مسكو روزهاي 12 و 13 تيرماه برگزار خواهد شد. بايد ديد آيا فدراسيون مي تواند در اين زمان اندك با توجه به اينكه هنوز نفرات اعزامي مشخص نشده اند روايد سفر به مسكو را اخذ كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال ايران

كلاه كج، زارعي، آرفي و... در ليست فروش
ليست فروش بازيكنان پيروزي براي فصل دهم ليگ برتر فوتبال اعلام شد.
بر اساس اعلام باشگاه پيروزي و بر طبق نظر علي دايي، عادل كلاه كج، مجتبي زارعي، اشپيتم آرفي، سعيد حلافي، ضياالدين نيك نفس، اكبر صغيري و مهران فرضيات بازيكناني هستند كه در ليست مازاد تيم پيروزي جاي دارند. گفتني است اين بازيكنان يك سال ديگر با پيروزي قرارداد دارند كه با صلاحديد كادر فني از اين تيم جدا خواهند شد.
هاشميان و بررسي پيشنهادات ايراني و آلماني
مذاكرات صورت گرفته بين باشگاه بوخوم آلمان و مديربرنامه هاي وحيد هاشميان بي نتيجه ماند تا مهاجم پيشين تيم ملي ايران رسما از اين تيم آلماني جدا شود و پيشنهاداتي از آلمان و تيم هاي داخلي ليگ ايران را بررسي كند.
هاشميان ضمن تاييد اين خبر اظهار داشت: مدير برنامه هايم با بوخوم در مورد مسائل مالي و پيشنهاد اين تيم به مذاكره نشست، اما به دليل آنكه توافقي حاصل نشد، ادامه همكاري مقدور نبود. وي درباره وضعيت فعلي اش اظهار داشت: فعلاً در حال انجام امور شخصي هستم. محل سكونتم را به هامبورگ انتقال داده ام و بزودي در سميناري 3 روزه در خصوص مربيگري جوانان شركت خواهم كرد. پس از آن نيز به استراحت مي پردازم.هاشميان در پايان در مورد آينده اش گفت: اگر پيشنهاد خوبي از ايران يا آلمان داشته باشم در موردشان تصميم گيري مي كنم و شايد هم در دوره مربيگري شركت كنم.
بابازاده از سپاهان جدا شد
دستيار سرمربي سپاهان اصفهان از اين تيم جدا شد.
حميد بابازاده مربي دروازه بان هاي سپاهان به دليل مسائل خانوادگي از حضور در اين تيم براي فصل جديد انصراف داد. اين مربي به دليل تحصيل فرزندانش در تهران و حضور در كنار خانواده فصل آينده با سپاهان اصفهان همكاري نمي كند.

 



درست نيست 60 هزار نفر برويم اما مدال كمتري بگيريم
افشارزاده: هنوز پولي بدست ما نرسيده است!

دبيركل كميته ملي المپيك گفت: چشم مردم به دنبال مدال است و ما فقط تيم هاي كيفي را به گوانگجو اعزام خواهيم كرد.
بهرام افشارزاده در آخرين مصاحبه خود اشاره اي به آخرين وضعيت كميته ملي المپيك داشته كه در زير قسمت هاي مهم آن مي آيد.
¤ چشم مردم به دنبال مدال است. ما هم دل مان مي خواهد تيم هاي با كيفيت را اعزام كنيم. در رقابت هايي در سطح بازي هاي آسيايي، كميت مهم نيست. هر چقدر كيفيت را بالا ببريم، مدال آوري نيز بالا خواهد رفت. درست نيست كاروان 60 هزار نفره رابا هزينه زياد به گوانگجو بفرستيم اما مدال هاي كمتري نسبت به دوحه بگيريم.
¤ هنوز هيچ پولي به ما نداده اند اما قضيه را دنبال مي كنيم ان شاءالله بزودي مشكل حل مي شود.

 



برگزاري مسابقات جايزه بزرگ شمشيربازي

رقابتهاي شمشيربازي جايزه بزرگ به منظور معرفي تركيب نهايي تيم هاي ملي سه اسلحه سابر، اپه و فلوره جهت حضور در مسابقات قهرماني آسيا هفته آينده برگزارخواهدشد.
رقابتهاي شمشيربازي جايزه بزرگ اسلحه اپه، فلوره و سابر مردان به ترتيب چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته آينده (26، 27 و 28خردادماه) برگزار خواهدشد تا با توجه به نتايج به دست آمده از اين رقابتها و همچنين اردوهاي انتخابي كه از اوايل هفته آينده آغاز مي شود، تركيب نهايي تيم هاي ملي شمشيربازي كشورمان مشخص مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14