(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 خرداد 1389- شماره 19670

حديث دشت عشق
استعفا و كناره گيري تمامي ندارد
لزوم توجه سازمان تربيت بدني به فدراسيون شنا
اخباركوتاه از فوتبال ايران
اخبارجام جهاني 2010
خواندني از ورزش ايران
هلند جام را با پيروزي آغاز كرد
شروع قدرتمندانه آلمان
نخستين پيروزي براي قاره سياه



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مهرداد شيركوند»
شيفته جهاد در راه خدا

شهيد «مهرداد شيركوند» اوايل سال 1346 در خانواده اي متوسط و مذهبي در ورامين چشم به جهان گشود.
در سن 7 سالگي لباس مقدس علم را بر قامت زيبايش پوشاندند و از همان روزهاي اول استعدادش در حال شكوفائي بود. تا جائيكه با نمرات عالي دوره ابتدائي و راهنمائي را با كسب شاگرد ممتازي به پايان رساند و وارد دبيرستان شد. مهرداد شخصيتي شوخ طبع و مهربان و با گذشت داشت.
با تلاش بي وقفه وارد مدرسه عشق، بسيج محله شد و در همان اوايل ورودش خواستار حضور در جبهه شد كه با مخالفت مسئولين مواجه شد. به هر حال او عازم جبهه شد و به مدت 2 سال در عملياتهاي مختلف حضوري فعال داشت.
شهيد مهرداد شيركوند با آرامش خاصي در كوچه و بازار و مدرسه راه مي رفت و در سلام كردن از ديگران سبقت مي گرفت و با حضور چندين ماهه اش در جبهه هاي حق عليه باطل عاقبت در عمليات والفجر 8 و آزادسازي شهر بندري فاو و پس از يك دوره مبارزه خستگي ناپذير در يك جنگ رويارو با خون وضو گرفت و در 2/12/64 نماز عشق را در محور فاو بصره خواند.

 



استعفا و كناره گيري تمامي ندارد
لزوم توجه سازمان تربيت بدني به فدراسيون شنا

سرويس ورزشي- استعفا در فدراسيون شنا تمامي ندارد. پس از جدايي رحيمي دبير فدراسيون و افتخار معنوي مربي تيم ملي شنا اين بار نوبت به اعضاي كميته واترپلو رسيد تا عطاي كار كردن با فدراسيون آيت الهي را به لقايش ببخشند. انتظار مي رفت با تغيير و تحولات صورت گرفته در فدراسيون شنا، اين فدراسيون در كمال آرامش روند رو به رشدي را در پيش گيرد اما متأسفانه طي چند ماه گذشته حواشي به كلي بر متن شنا غلبه كرده كه مسلما مانع پيشرفت اساسي اين رشته ورزشي است. تصميمات عجيب و غريب (الزامي نمودن پوشيدن گرمكن ورزشي در فدراسيون)، اختلاف دبير، مربي و چند كميته با شخص آيت الهي بخشي از اتفاقات فدراسيون شنا بوده است.
روز گذشته شب انگيز رئيس مستعفي كميته واترپلو نيز در خصوص چگونگي استعفاي اين كميته دخالت هاي سرپرست فدراسيون و اعمال نفوذ او در تمام زمينه ها را دليل كناره گيري دانسته است.
از سازمان تربيت بدني به عنوان متولي ورزش انتظار مي رود اتفاقات فدراسيون شنا را زير نظر بگيرد و بهترين تصميم را در خصوص نحوه اداره اين فدراسيون اتخاذ كند زيرا در مجموع شرايط خوبي بر فدراسيون حاكم نيست.

 



اخباركوتاه از فوتبال ايران

قرارداد نورمحمدي با پيروزي
رضا نورمحمدي مدافع راه آهن صبح روز گذشته (دوشنبه) پس از مذاكره با حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي با وي براي حضور در تيم فوتبال اين باشگاه به توافق رسيد و قراردادي دو ساله امضا كرد.قرار است نورمحمدي بزودي قراردادش را در هيئت فوتبال استان تهران ثبت كند و از روز چهارشنبه هفته جاري در تمرينات تيم فوتبال پيروزي شركت كند.
ثبت قرارداد قلعه نويي با سپاهان
امير قلعه نويي كه طي روزها و هفته هاي گذشته خبرهاي متناقضي در مورد ماندنش در اصفهان و يا بازگشتش به تيم فوتبال استقلال مطرح شده بود، صبح روز گذشته (دوشنبه) با حضور در هيئت فوتبال استان اصفهان، قراردادش را براي يك فصل ديگر با سپاهان ثبت كرد.
ياوري و چهاربازيكن جديد در صبا
عباس مرادي قائم مقام باشگاه صباي قم با بيان اينكه كربكندي به دلايلي حاضر به ادامه همكاري با تيم صباي قم نشد، گفت: پس از جدايي كربكندي با محمود ياوري براي هدايت تيم صبا به توافق رسيديم تا وضعيت سرمربي تيم به طور كامل مشخص شود.وي افزود: در اين چند روز قرارداد سهراب بختياري زاده، مرتضي كاشي و ابوالفضل حاجي زاده را تمديد كرديم. ضمن اينكه پس از جذب نيكبخت واحدي، با هادي اصغري قرارداد يكساله و با سيدعلي ميرشفيعيان كاپيتان تراكتورسازي و مسعود غلامعلي زاده قرارداد دوساله امضا كرده ايم.

 



اخبارجام جهاني 2010

حمله مارادونا به بكن باوئر
مارادونا سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين در يك اظهارنظر جنجالي گفت: من جادوگر نيستم كه با جادو تيمم را قهرمان كنم. نمي توانم مثل بكن باوئر و امثال او به خرافات يا مافيا تن بدهم. من فقط مارادونا هستم و همين سادگي ام است كه باعث شده مردم مرا بخواهند.
انتقاد مسي از توپ هاي جام جهاني
مرد سال فوتبال جهان و اروپا از كيفيت توپ جام جهاني انتقاد كرد. ليونل مسي گفت: تا زماني كه مقابل نيجريه بازي نكرده بوديم بطور جدي متوجه كيفيت نامطلوب توپ مخصوص بازي هاي جام جهاني نشده بودم. فكر مي كردم مهار اين توپ ها براي دروازه بانان سخت باشد ولي وقتي بازي تمام شد، تازه متوجه شدم كار كردن با اين توپ تنها براي سنگربانان دشوار نيست. حتي ما بازيكنان نيز با سختي بسيار روبرو مي شويم و كاري كشنده است.
ترافيك در آفريقاي جنوبي
فرهنگ غلط مردم در حمل و نقل و سازمان دهي بسيار ضعيف نيروهاي راهنمايي و رانندگي در آفريقاي جنوبي مشكلات زيادي را به وجود آورده است. عدم مديريت و ضعف شديد در راهنمايي و رانندگي همچنين سازماندهي بسيار غلط باعث شده تقريباً از 4 ساعت مانده به بازي ها ترافيك شديد و باور نكردني تمام سطح شهر را فرا بگيرد.
خداحافظي جانشين فرديناند از جام جهاني
لدلي كينگ پس از مصدوميت شديد از ناحيه عضله پا، در بازي شنبه شب با آمريكا، بخت ادامه همراهي انگليس را در ديدارهاي آتي از دست داد. اين بازيكن كه در پايان نيمه نخست بازي با آمريكا از زمين خارج شد، جاي خود را به جيمي كاراگر داد. كينگ در حالي در اين ديدار در كنار جان تري به بازي پرداخت كه پيش از شروع جام جهاني بدنبال مصدوميت ريو فرديناند، جانشين وي در قلب دفاع شد.
درخواست آقاي مربي از پسرش
در آستانه بازي نخست در جام جهاني، سرمربي تيم ملي اسلواكي به پسرش هشدار داد همپاي ديگر اعضاي تيم ملي تلاش و تمرين كند. ولاديمير وايس كه در جمع 23 بازيكن حاضر در اردو، پسر خود كه عضو تيم منچسترسيتي است را در خدمت دارد، گفت: فرزند من نيز براي قرار گرفتن در تركيب اصلي همانند سايرين تلاش كند.
تحسين مطبوعات آلمان از تيم ملي اين كشور
پيروزي 4 بر صفر تيم ملي آلمان مقابل استراليا باعث تحسين روزنامه هاي كشور قهرمان سه دوره جام جهاني شد. پس از پيروزي پرگل آلمان مقابل استراليا رسانه هاي اين كشور كه در چند ماه گذشته موج انتقاد عليه جوان ترين تيم تاريخ اين كشور راه انداخته بودند، شروع به تعريف و تحسين از تيم يوآخيم لو كردند.نشرياتي همچون كيكر، بيلد، اكسپرس، دي ولت، زوددويچه سايتونگ و مورگن پست در تحليل و گزارشات خود به تحليل اين بازي پرداختند.
انتقاد رونالدو از شيپورهاي جام جهاني
مهاجم كليدي تيم فوتبال پرتغال به شدت از صداي آزاردهنده ووزيلا انتقاد كرد. كريستيانو رونالدو در نشست خبري خود ضمن اشاره به سر و صداي عجيب شيپورهاي هواداران در ورزشگاه گفت: صداي شديد اين شيپورها واقعاً آزاردهنده است و اميدوارم فيفا تصميم جدي و قاطعانه در اين مورد اتخاذ كنند.
درگيري دونگا با خبرنگاران
سرمربي تيم فوتبال برزيل با خبرنگاران حاضر در كمپ تمرين اين تيم درگير شد. دونگا سرمربي جوان برزيل شيطنت رسانه ها را طي چند روز گذشته خط داده شده عنوان كرد و گفت: اطمينان دارم برخي دلالان و دشمنان قديمي فوتبال برزيل تلاش مي كنند به تيم ما ضربه بزنند اما من اين اجازه را به آنها نخواهم داد.
تأثير جام جهاني روي يادگيري زبان
برگزاري مسابقات جام جهاني سبب شده وضعيت زبان خارجي مردم آفريقاي جنوبي نسبت به گذشته بهبود يابد.
روزنامه آكرانيوز غنا نوشته در شش ماه اخير شهروندان بيشتري در كلاس هاي زبان خارجي در نقاط مختلف كشور ميزبان حاضر شدند. اين عده كه بيشتر شامل دانش آموزان و دانشجويان هستند به فراگيري زبان هاي ايتاليايي، اسپانيايي و آلماني پرداخته اند.
آفريقاي جنوبي نام فرزند شد
برگزاري مسابقات محبوب ترين ورزش دنيا در قاره سياه سبب شد يك زن و شوهر چيني نام فرزند خود را آفريقاي جنوبي بگذارند. لي فان جونگ جوان 26 ساله اي كه به عنوان فروشنده لوازم رايانه كار مي كند، دو سال قبل با خانم لوهو ازدواج كرد. اين دو روز جمعه همزمان با شروع مسابقات جام جهاني صاحب نوزاد پسري شدند. مطابق اين گزارش اين زوج جوان كه شيفته مسابقات فوتبال هستند و پيكارهاي داخلي و خارجي را با دقت زيادي تعقيب و پيگيري مي كنند، به خاطر برگزاري جام جهاني، نام آفريقاي جنوبي را براي فرزند خود انتخاب كردند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ نخستين مرحله رقابتهاي باشگاهي دووميداني مردان 26خرداد در تهران آغاز خواهدشد. اولين مرحله مسابقات باشگاهي دووميداني در 2 رده سني بزرگسالان و جوانان به ترتيب 26 و 28 خرداد در ورزشگاه شهيد شيرودي تهران برگزار خواهدشد.
¤ نخستين استاد بين المللي شطرنج ايران با پيروزي در دور آخر رقابتهاي شطرنج قهرماني پيشكسوتان آسيا در بيروت عنوان اولين قهرمان اين دوره را از آن خود ساخت.خسرو هرندي با پيروزي در دور آخر اين مسابقات، جمع امتيازات خود را به 5/8 رساند و نخستين قهرمان تاريخ شطرنج پيشكسوتان آسيا لقب گرفت. هرندي 60 ساله كه درجه بين المللي 2375 را در اختيار دارد دراين مسابقات به 8 پيروزي و يك تساوي دست يافت. وي در فاصله يك دور مانده به پايان رقابتها عنوان قهرماني اش را مسجل ساخت. دراين دوره از رقابتها 12 شركت كننده متشكل از 5 درجه دار بين المللي از عراق، بحرين، لبنان، سوريه، يمن و اردن در 9 دور به روش سوئيسي با يكديگر به رقابت پرداختند.
¤ عضو كميته فني كنفدراسيون ووشو آسيا به عنوان عضو هيئت ژوري بازيهاي آسيايي گوانگجو انتخاب شد. محمدرضا پورغلامي كه به مدت 8 سال است دركميته فني كنفدراسيون ووشو آسيا عضويت دارد به طور شفاهي از سوي مسئولان قاره كهن به عنوان هيئت ژوري بازي هاي آسيايي گوانگجو انتخاب شد و قرار است به زودي حكم رسمي وي نيز صادر شود.
¤ در فاصله يك ماه به شروع مسابقات كاراته دانشجويان جهان، احمد صافي به عنوان سرمربي اين تيم برگزيده شد. اين مسابقات 24 تا 26 تيرماه در مونته نگرو برگزار مي شود.

 



هلند جام را با پيروزي آغاز كرد

هلند با برتري برابر دانمارك ديدار نخست خود در جام جهاني 2010 را با پيروزي پشت سر گذاشت.
هلند در نخستين ديدار گروه پنجم رقابت هاي جام نوزدهم با نتيجه دو بر صفر از سد دانمارك گذشت.
در اين بازي كه در ورزشگاه ساكر سيتي شهر ژوهانسبورگ و به قضاوت استفان لانوي فرانسوي انجام شد، هلند با گل هاي سيمون پولسن (46، گل به خودي) و ديرك كويت (85) توانست از سد دانمارك عبور كند.
ديگر ديدار اين گروه ميان كامرون و ژاپن برگزار شد.

 



شروع قدرتمندانه آلمان

ديدار تيم هاي ملي فوتبال آلمان و استراليا در سومين روز از نوزدهمين دوره رقابتهاي جام جهاني با پيروزي 4برصفر ژرمن ها به پايان رسيد.
دومين ديدار از بازيهاي گروهD رقابتهاي فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از ساعت 23روز يكشنبه در ورزشگاه «موسس ماب هيدا» شهر دوربان به قضاوت «آنتونيو رودريگوئز» از مكزيك آغاز شد و در پايان تيم ملي فوتبال آلمان با نتيجه4 بر صفر حريف خود را شكست داد.
در اين ديدار كلوزه و لوكاس پودولسكي، مولر و كاكئو براي تيم ملي فوتبال آلمان گل زدند تا شاگردان يواخيم لو به نخستين پيروزي خود در اين دوره از رقابتها دست پيدا كنند و مردان سرزمين كانگورو اولين شكست را تجربه كنند.
تيم آلمان با اين پيروزي و به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر جدول D قرار گرفت. غنا هم با پيروزي برابر صربستان و گل زده كمتر در رده دوم قرار گرفت و تيم هاي صربستان و استراليا هم بدون امتياز در رده سوم و چهارم ايستادند.

 



نخستين پيروزي براي قاره سياه

تيم ملي غنا با پيروزي برابر صربستان در مرحله گروهي رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، نخستين پيروزي تيم هاي آفريقايي را در جام نوزدهم بدست آورد.
مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي عصر روز يكشنبه با برگزاري يك ديدار از گروه D اين مسابقات پيگيري شد كه طي آن تيم ملي فوتبال غنا با نتيجه يك بر صفر از سد صربستان گذشت. در اين مسابقه كه با قضاوت «هكتور بالداسي» آرژانتيني و در ورزشگاه لوفتوس ورسفلد برگزار شد، آساموآ گويان در دقيقه84 گل برتري تيم ملي فوتبال غنا را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند.
ضمن اينكه الكساندر لوكوويچ در دقيقه74 با دريافت كارت زرد دوم از زمين مسابقه اخراج شد.
پس از توقف آفريقاي جنوبي ميزبان مسابقات، شكست تيم نيجريه و الجزاير، غنا نخستين تيم قاره سياه بود كه توانست در جام نوزدهم به پيروزي دست يابد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14