(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 خرداد 1389- شماره 19670

پيشنهاد افزايش حقوق بازنشستگان به شوراي عالي تامين اجتماعي رفت
دستگيري 13 عضو يك گروه تروريستي در چند استان كشور
دستگيري كلاهبردار فراري در امارات
ممنوعيت تعويض پلاك موتورسيكلت هاي مدل 79 به پايين
فراخوان دادسراي تهران براي معرفي نماينده شكات نگين غرب
مرگ 19 دانشجوي ايراني در سقوط اتوبوس
طي سال گذشته جمعيت ايران بيش از 1ميليون افزايش يافت
دو زمين لرزه فارياب كرمان را لرزاند
تا پايان امسال بزرگراه يادگار به خيابان امام خميني مي رسد
تكذيب كشته شدن يك بسيجي در شيراز
امشب زهره به ديدار ماه مي رود
دستگيري كلاهبردار 30ميليارد ريالي هنگام ورود به كشور
محكوميت مدير مسئول انديشه نو به پرداخت جزاي نقدي
نقص فني توپولف 150 مسافر را سرگردان كرد
گرماي 50 درجه دهلراني ها را خانه نشين كرد
پاراگلايدر در چالوس قرباني گرفت



پيشنهاد افزايش حقوق بازنشستگان به شوراي عالي تامين اجتماعي رفت

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، درباره افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي گفت: چون اين سازمان بايد براساس قوانين داخلي خودش، اين افزايش را اعمال كند، پيشنهاداتمان را به هيئت مديره شوراي عالي تامين اجتماعي ارائه كرده ايم.
علي ذبيحي در حاشيه امضاي تفاهم نامه با چهار دانشگاه بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: اين پيشنهاد بايد به تصويب هيئت مديره و يا هيئت امناي تامين اجتماعي برسد و ما تصميم اتخاذ شده را اجرا مي كنيم. وي درباره ميزان افزايش افزود: چون تاكنون هيئت مديره و يا هيئت امنا، تصميمي در اين باره نگرفته اند من هم رقم افزايش را اعلام نكنم، بهتر است.
ذبيحي درباره خبر دريافت فرانشيز از بيمارستان هاي ملكي تامين اجتماعي نيز گفت: بحث هايي در گذشته، درباره دريافت فرانشيز در شرايط خاص وجود داشته است، اما هيچ گونه اقدام قانوني در اين ارتباط انجام نشده بود. وي افزود: اخيرا هيئت امناي تامين اجتماعي، مصوبه اي داشته است، اما چون نحوه اجراي آن مورد سوال بود، بعد از ابلاغ نهايي، اعلام خواهد شد، ذبيحي درباره دريافت طلب تامين اجتماعي از دولت نيز گفت: در شرف گرفتن برخي شركت ها به جاي طلب هستيم و فهرست شركت ها به ما اعلام شده است، اما چون قيمت برخي شركت ها براي سازمان خصوصي سازي كاملا مشخص نيست، بعد از نهايي شدن به ما واگذار مي شود.
وي درباره علت ابلاغ نشدن بودجه سازمان تامين اجتماعي تاكنون نيز گفت: اين موضوع تاكنون خللي ايجاد نكرده چون مجوز هزينه ها دريافت شده است.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان سازمان كه مي توان زودتر از اينها انجام شود، مقداري عقب افتاده است.
ذبيحي افزود: تغيير هيئت امنا و هيئت مديره شوراي عالي تامين اجتماعي نيز يكي از علتهاي اين عقب افتادگي است، اما هفته آينده بودجه سازمان تامين اجتماعي نهايي و ابلاغ مي شود. وي درباره مقرون به صرفه نبودن برخي خدمات سازمان تامين اجتماعي نيز گفت: نظرهاي مختلف در اين زمينه در حال بررسي است، تا بتوانيم آن را اعلام و پيگيري كنيم.
ذبيحي درباره بيمه رانندگان ماشين هاي سنگين نيز گفت: آن چيزي كه تاكنون قانون و به ما ابلاغ شده است مبناي محاسبه قرار مي دهيم و در اين زمينه مشكل خاصي نداريم.وي افزود: آئين نامه بيمه كارگران ساختماني نيز تدوين شده و مراحل نهايي ابلاغ را طي مي كند. مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: وضع بيمه زنان خانه دار نيز با توجه به اين كه شوراي عالي تامين اجتماعي تشكيل نشد، به عهده هيئت امناي تامين اجتماعي گذاشته شده است اگرچه برخي نظرشان آن است كه شوراي عالي و هيئت امناي تامين اجتماعي، هر كدام داراي جايگاه خاص خودشان هستند، اما اگر هيئت امنا اين تصميم را بگيرد بعد از ابلاغ به ما، اجرايي مي كنيم. ذبيحي درباره ابقاي خودش در سازمان تامين اجتماعي نيز گفت: من در جريان اين مسئله نيستم.

 



دستگيري 13 عضو يك گروه تروريستي در چند استان كشور

13 نفر از اعضاي يك گروه تروريستي وابسته به سرويس هاي جاسوسي بيگانگان با تلاش و پيگيري اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در چند استان كشور دستگير شدند.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان، در ادامه ضربات پي درپي بر پيكر اعضاي يك گروه ضدانقلاب تروريستي وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه و با تلاش و پيگيري هاي اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) 13 تن از اعضاي وابسته به گروه تروريستي طي چند روز گذشته در استان هاي قزوين، همدان، كردستان و مازندران شناسايي و با انجام عمليات موفق با همكاري نيروهاي انتظامي دستگير شدند.
اين گروه تروريستي سال گذشته به طور مستقيم در به شهادت رساندن «ماموستا برهان» امام جمعه موقت و امام جمعه مسجد قباي سنندج و «ماموستا محمد شيخ الاسلام» نماينده مردم سنندج در مجلس خبرگان رهبري و ربايش و قتل «خليفه ابراهيم فرهادي» در شهرستان قروه نقش داشته و ترورهاي ديگري نيز در كارنامه خود داشته اند.
در انجام اين عمليات ها افزون بر 500 كيلوگرم مواد ساخت بمب به همراه 10 بمب آماده انفجار و مقادير معتنابهي سلاح و مهمات جنگي به دست آمده است.
اين گروه تروريستي به منظور ايجاد رعب و وحشت و انجام عمليات تروريستي خود مبادرت به سرقت مسلحانه از چند مغازه طلا فروشي در شهر همدان كردند كه به مجروحيت پنج تن از عابرين پياده منجر شد. همچنين در جريان سرقت از يك طلافروشي در شهرستان زنجان موجب به شهادت رسيدن يكي از شهروندان شدند.
در همين حال خبرنگار كيهان در همدان به نقل از يك مقام آگاه گزارش داد: در جريان درگيري نيروهاي امنيتي اين شهر با سه تن از تروريست ها در يكي از محلات شهر همدان يك نفر آنان دستگير شد و دو تن ديگر فرار كردند به گفته اين مقام آگاه در جريان اين درگيري يك تن از نيروهاي انقلاب به نام «محمود چراغي» شهيد و دو تن ديگر از همرزمانش مجروح شدند. براساس اين گزارش تلاش براي دستگيري دو تروريست فراري كه مجروح هستند همچنان ادامه دارد.
گفتني است پيكر پاك شهيدمحمود چراغي بر روي دست مردم متدين همدان از مسجد جامع تا ميدان پروانه ها تشييع و سپس به زادگاهش شهر بهار منتقل و به خاك سپرده شد.

 



پليس اينترپل خبر داد
دستگيري كلاهبردار فراري در امارات

متهم فراري كه به اتفاق برادر خود به اتهام كلاهبرداري، خيانت در امانت و فروش اموال غير تحت تعقيب مراجع قضايي بودند، در كشور امارات دستگير و به جمهوري اسلامي ايران مسترد شد.
محمدرضا كريمي، مدير كل پليس بين الملل ناجا (اينترپل) در اين زمينه اظهار داشت: اين متهم به ارتكاب جرايمي از قبيل: كلاهبرداري، خيانت در امانت و فروش اموال غير، تحت تعقيب مراجع قضايي كشورمان بود.
وي افزود: متهم ياد شده پس از گرفتن مرخصي از زندان در تهران، به صورت مخفيانه به خارج از كشور متواري شده بود كه بنا به درخواست مرجع قضايي از سوي اينترپل نيروي انتظامي تحت پيگرد قرار گرفت.
كريمي افزود: پس از رديابي اين متهم در كشور امارات شناسايي و بازداشت شده و پس از انجام مراحل مقدماتي استرداد، به كشور مسترد و در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.
مدير كل پليس بين الملل نيروي انتظامي (اينترپل) هم چنين از بازداشت متهم فراري تحت تعقيب به اتهام كلاهبرداري در كشور اوكراين خبر داد.
وي اظهار داشت: با اقدامات اداره كل پليس بين الملل نيروي انتظامي متهم به كلاهبرداري كه پس از ارتكاب جرم تحت تعقيب مراجع قضايي كشورمان قرار گرفته بود، در كشور اوكراين شناسايي و بازداشت شد و قبل از استرداد رضايت شاكي را جلب كرد. متهم مورد نظر كه پس از ارتكاب جرم به خارج از كشور متواري شده بود، بنا به درخواست مرجع قضايي مربوط از سوي اينترپل نيروي انتظامي تحت پيگرد قرار گرفت كه پس از پيگيري هاي لازم در كشور اوكراين رديابي، شناسايي و بازداشت شد.
مديركل اينترپل گفت: پس از آغاز مراحل مقدماتي استرداد، متهم رضايت شاكي پرونده را جلب، و مرجع قضايي مربوط اقدام به صدور قرار منع تعقيب وي كرد.

 



ممنوعيت تعويض پلاك موتورسيكلت هاي مدل 79 به پايين

پليس راهنمايي و رانندگي ناجا، تعويض پلاك موتورسيكلت هاي پلاك قديمي را ممنوع اعلام كرد.
به گزارش كيهان، پليس راهنمايي و رانندگي ناجا طي اعلاميه اي اعلام كرد: تعويض پلاك موتورسيكلت هاي پلاك قديمي و يا شماره گذاري اولين مرحله موتورسيكلت ها از مدل 79 به پايين ممنوع مي باشد.
در اين اطلاعيه آمده است تعويض پلاك ياشماره گذاري موتورسيكلت هاي دوزمانه صرف نظر از مدل نيز ممنوع است.

 



فراخوان دادسراي تهران براي معرفي نماينده شكات نگين غرب

دادسراي عمومي و انقلاب تهران با صدور اطلاعيه اي از شكات پرونده موسوم به نگين غرب خواست در اسرع وقت نسبت به معرفي نماينده پيشنهادي خود اقدام كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به اينكه در نظر است از نمايندگان شكات در پرونده محكومين فروغي و رياضي (انبوه سازان شفق و مرواريد) در هيئت پيگيري و حل مشكل اين پرونده استفاده شود، به كليه شكات و افراد ذي نفع (داراي قرارداد) اعلام مي شود نماينده پيشنهادي خود را از طريق سايت wwwtehrandadir ظرف مدت يك هفته از تاريخ 42 لغايت 13 خردادماه جاري معرفي كنند.اين اطلاعيه مي افزايد: پس از درج اين اطلاعيه در سايت فوق، مراسم تعيين نمايندگان شكات با حضور نمايندگان دادستاني و شعبه هاي دادگاه تجديدنظر تهران صورت خواهد گرفت.
در اين اطلاعيه آمده است: در اين رابطه، پيش تر صلاحيت 51نفر از نمايندگان معرفي شده توسط نهادهاي ذي ربط تاييد كه اسامي آنان در سايت ياد شده اعلام شده است.دادسراي عمومي و انقلاب تهران در پايان از شكات و افراد ذي نفع خواست از هرگونه مراجعه حضوري به دادسرا يا دادگاه تجديدنظر به طور جدي خودداري كنند.

 



مرگ 19 دانشجوي ايراني در سقوط اتوبوس

اتوبوس توريستي حامل دانشجويان و اساتيد پزشكي از جمله ايرانيان محصل در فيليپين در دره اي به عمق 30 متر در كنار جاده كوهستاني بالامبان در ايالت سبو سقوط كرد.
كارشناس فرهنگي رايزني علمي جمهوري اسلامي در مانيل با اعلام اين خبر گفت: تاكنون 19 نفر از دانشجويان ايراني سانحه سقوط اتوبوس و 3 كودك 8 ماهه تا يكساله جان خود را از دست داده اند.
وي افزود: 66 دانشجوي ايراني و پاكستاني در دو وسيله نقليه اتوبوس و ميني بوس حضور داشتند. اتوبوسي كه به دره سقوط كرد، حامل 40 دانشجو بود كه 17 نفر از دانشجويان مجروح شده در شرايط مناسب جسماني نمي باشند.
يك مقام پليس محلي در ايالت سبو در اين رابطه اظهار داشت: اتوبوس مذكور به دليل نقص فني در سيستم ترمز به عمق 30 متري يك دره سقوط كرد.
وي افزود: قربانيان ايراني اين سانحه دانشجويان پزشكي در دانشگاه سبو بوده اند. اين منطقه اقتصادي و توريستي در 560 كيلومتري جنوب شرق مانيل واقع شده است.
اسامي كشته شدگان
پليس محلي بالامبان اسامي تعدادي از قربانيان را به اين شرح اعلام كرد: شاه مري شاران 31 ساله، عطا برقچي 5 ساله و پدر و مادرش، دكتر علي كامراني از دانشكده پزشكي سبو، پدرام فرجام دانشجوي پزشكي كالج گالاس دانشكده پزشكي، حامد رضا حوري دانشجوي پزشكي گالاس، دكتر مرتضي قاسم رزيدنت پاتولوژي از دانشكده پزشكي سبو، آلفا برقچي 16 ساله، پاشاه معصوم آبادي و پاشا جهاني.صالح حسين خاني يكي از بازماندگان اين حادثه اعلام كرد مسافران عازم سفري يك روزه بوده اند كه اتوبوس ترمزهايش را از دست داده است. فرمانده پليس بالامبان مي گويد قبل از نزديك شدن به دره تابلوي هشداري قرار دارد كه بر روي آن اخطار داده شده براي جلوگيري از حادثه با دنده سنگين حركت كنيد.

 



طي سال گذشته جمعيت ايران بيش از 1ميليون افزايش يافت

رئيس سازمان ثبت و احوال كشور گفت: سال گذشته يك ميليون و 348 هزار و 546 نفر به جمعيت كشور اضافه شده و 393 هزار و 514 نفر فوت كرده اند.
محمد ناظمي اردكاني ديروز با اشاره به داده هاي جمعيتي كشور اظهار داشت: آمار جمعيتي كشور تا پايان سال 88 در پايگاه داده هاي جمعيتي سازمان 72 ميليون و 874 هزار و 50 نفر را ثبت كرده است.
وي افزود: جمعيت كشور با توجه به افراد مهاجري كه از كشورهايي كه به ايران آمده اند و هنوز تابعيت نگرفته اند و تابعيت آنها ثبت نشده است؛ جمعيتي بالغ بر 74 ميليون نفر را اعلام مي كند.
ناظمي اردكاني به تركيب جمعيتي كشور اشاره كرد و گفت: 4/68 درصد جمعيت در شهرها و 6/31درصد در روستاها هستند؛ آمار دقيق تركيب جمعيت به صورت شهر به شهر يا روستا به روستا را در دست داريم و مي توانيم آنها را اعلام كنيم.
وي با بيان اينكه 1/49درصد جمعيت كشور را زنان تشكيل مي دهند، خاطرنشان كرد: اين آمار در حالي است كه 9/50 درصد جمعيت كشور را مردان تشكيل مي دهند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور خاطرنشان كرد: نرخ ولادت به ازاي هر هزار نفر در سال 88، 6/18درصد، نرخ فوت، 8/4 درصد و ازدواج 6/13 درصد بوده است در واقع سال گذشته يك ميليون و 348 هزار و 546 نفر به جمعيت كشور اضافه شده است و 393 هزار و 514 نفر فوت كرده اند.
به گزارش فارس، وي تصريح كرد: بيشترين فراواني نامگذاري در سال گذشته به ترتيب براي پسران اسم هاي محمد، علي و حسين و براي دختران فاطمه، زهرا و مريم بوده است.
ناظمي اردكاني خاطرنشان كرد: تعداد كارت شناسايي ملي كه تا به امروز در اختيار ايرانيان قرار گرفته شده 55 ميليون 646 هزار و 162 كارت بوده است.

 



دو زمين لرزه فارياب كرمان را لرزاند

دو زمين لرزه به بزرگي 4 و
3/4 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) فارياب در استان كرمان را لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، صبح ديروز زمين لرزه اي به بزرگي 4ريشتر، در ساعت 8 و 43دقيقه و 45 ثانيه در فارياب به وقوع پيوست.
همچنين در دقايقي بعد و در ساعت 8 و 44 دقيقه و 50 ثانيه زمين لرزه اي به قدرت 3/4 ريشتر همين منطقه را لرزاند.
«محسن صالحي» مديركل ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه استان كرمان در اين زمينه گفت: به دليل اينكه اين زمين لرزه ها در عمق 32كيلومتري زمين بوقوع پيوسته است مردم اين شهر زلزله را احساس نكرده اند.
گفتني است هنوز هيچ گزارشي درباره خسارات يا تلفات احتمالي اين زمين لرزه ها مخابره نشده است.

 



تا پايان امسال بزرگراه يادگار به خيابان امام خميني مي رسد

شهردار منطقه 10 از تكميل بزرگراه يادگار امام حد فاصل خيابان آزادي تا امام خميني(ره) خبر داد و گفت: اين پروژه بهمن امسال به بهره برداري مي رسد.
به گزارش واحد مركزي خبر ابوالفضل حسيني در حاشيه جلسه ارتباط مستقيم مديران شهرداري با شهروندان تهراني به واحد مركزي خبر گفت: براي تملك و اجراي اين بخش از بزرگراه يادگار امام 80 ميليارد تومان هزينه شده است. وي در ادامه با بيان اينكه 53 درصد منطقه 10 بافت فرسوده است، گفت: براي نوسازي اين بافت ها شهرداري تسهيلاتي از جمله بخشودگي عوارض، ارائه وام تا سقف 20 ميليون تومان و اعطاي تسهيلات به تجميع پلاك ها را فراهم كرده است. حسيني با بيان اينكه امسال تحولات خوبي در نوسازي منطقه صورت مي گيرد، افزود: امسال پروانه هزار تك پلاك و هزار پلاك تجميعي در اين منطقه صادر مي شود. شهردار منطقه 10 با اشاره به افزايش روند صدور پروانه هاي تجميعي در بافت هاي فرسوده اين منطقه افزود: بيش از 45 درصد پروانه هايي كه در بافت هاي فرسوده صادر مي شود، تجميعي است و بقيه تك پلاك است. حسيني درباره اجراي طرح هاي عمراني، خدماتي و فرهنگي در بافت هاي فرسوده منطقه 10 گفت: سرانه فرهنگي ورزشي و خدماتي در اين منطقه در دست افزايش است. وي افزود: از سال گذشته ايجاد 40 هزار متر مربع فضاي فرهنگي- ورزشي آغاز شده كه از اين تعداد 20 هزار متر مربع آن تاكنون به بهره برداري رسيده است و 20 هزار متر مربع ديگر تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.

 



فرمانده انتظامي فارس در گفت وگو با كيهان توضيح داد
تكذيب كشته شدن يك بسيجي در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
در پي انتشار خبري در برخي از سايت هاي غير رسمي مبني بر كشته شدن يك بسيجي در شيراز در روز 22 خرداد ماه امسال، فرمانده انتظامي استان فارس در گفت وگو با كيهان اين خبر را تكذيب كرد.
سرتيپ «علي مأيدي» گفت: در روز 22 خرداد ماه جاري با هوشياري مردم شريف شيراز هيچ تجمع يا مشكل امنيتي در اين شهر نداشتيم و خبر كشته شدن يك بسيجي به ضرب گلوله در اين روز كاملاً كذب و بي اساس است و انتشار چنين خبري با هدف فضاسازي رسانه اي صورت گرفته است.
وي اظهار داشت: تمام گزارشات روز 22 خرداد ماه را بررسي كرديم و هيچ خبري مبني بر كشته شدن عواملي از بسيج در آن گزارشها نيامده است و بنده به عنوان فرمانده انتظامي فارس اين موضوع را به شدت رد مي كنم.

 



امشب زهره به ديدار ماه مي رود

امشب، ماه در مقارنه با سياره زهره قرار دارد و منظره زيبايي را پس از غروب خورشيد برفراز افق مغرب پديد مي آورد.
حميدرضا شهشهان منجم آماتور با اعلام اين خبر افزود: يك ساعت پس از غروب خورشيد، هلال باريك ماه بيش از 15 درجه از افق مغرب ارتفاع خواهد داشت.
وي ادامه داد: با جدايي زاويه اي حدود 7 درجه در سمت راست ماه، جرم بسيار پرنوري نگاه هر بيننده اي را به خود جلب خواهد كرد كه در واقع همان سياره زهره يا ناهيد است. علت پرنوري اين سياره، انعكاس شديد نور خورشيد از ابرهاي جو آن است.
شهشهان يادآور شد: براي اينكه بتوانيم اين پديده را رصد كنيم بايد پيش از آنكه ارتفاعشان كاهش يابد، آن را ببينيم.
وي افزود: به دليل پرنور بودن ماه و زهره، لزومي ندارد كه براي ديدن اين مقارنه تا تاريكي كامل آسمان منتظر بمانيم و پس از غروب خورشيد و زماني كه آسمان به طور نسبي در حال تاريك شدن است نيز مي توان به تماشاي آن پرداخت.
به گزارش فارس، اين منجم آماتور گفت: به تدريج از ارتفاع اين دو كاسته مي شود تا اينكه ماه و زهره حدود ساعت 22و50 دقيقه در افق غرب - شمال غربي غروب خواهند كرد و از ديد ما پنهان خواهند شد.

 



دستگيري كلاهبردار 30ميليارد ريالي هنگام ورود به كشور

سرويس شهرستانها-
فردي كه با صدور چك هاي بلامحل در ازاي دريافت 30ميليارد ريال سكه طلا و پول اقدام به كلاهبرداري كرده و متواري شده بود دستگير شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، رئيس پليس آگاهي استان قم در توضيح اين پرونده گفت: در پي شكايات 50 نفر از شهروندان قمي از فردي به نام مصطفي- س مبني بر اينكه در سال 86 مقادير زيادي پول و سكه طلا به ارزش 30ميليارد به وي داده و در ازاي آن چك هاي طولاني مدت با سود مشخص دريافت كرده اند كه پس از رسيدن موعد مقرر هيچ كدام از چك ها پاس نشده متواري شده است، بلافاصله اكيپي از كارآگاهان پليس آگاهي فعاليت خود را آغاز كردند.
سرهنگ حسيني افزود: كارآگاهان با انجام تحقيقات اوليه متوجه شدند متهم در تاريخ 12 بهمن سال گذشته از كشور خارج شده و همسر وي براي اغفال شكات اقدام به تشكيل پرونده فقدان شوهرش كرده و متهم در تاريخ 17 بهمن سال گذشته دوباره وارد كشور شده بود كه همسرش بازگشت وي را اعلام نكرد.وي افزود:بار ديگر متهم از كشور خارج و به تركيه مراجعه كرده و همسر و فرزندانش نيز با هماهنگي وي از كشور خارج شدند.رئيس پليس آگاهي استان قم ادامه داد: در ادامه كارآگاهان تمامي حساب هاي متهم را مسدود كردند و با هماهنگي پليس اينترپل اقدامات لازم جهت دستگيري وي را انجام دادند و در اين مدت محل سكونت و پاتوق هاي احتمالي مراجعه متهم زير نظر بود تا در صورت حضور وي در آنجا دستگير شود كه در نهايت متهم هنگامي كه قصد ورود غيرقانوني از مرز زميني بازرگان به كشور را داشت توسط ماموران شناسايي و دستگير و براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي قم انتقال داده شد.

 



محكوميت مدير مسئول انديشه نو به پرداخت جزاي نقدي

شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، مدير مسئول روزنامه انديشه نو را به پرداخت جزاي نقدي محكوم كرد.
جلسه رسيدگي به اتهامات مدير مسئول روزنامه انديشه نو، دوم خرداد ماه سال جاري در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش ايسنا، پس از اعلام نظر هيئت منصفه مطبوعات كه متهم را در مورد شكايت نماينده مدعي العموم مبني بر توهين به دولت جمهوري اسلامي ايران مجرم دانسته و وي را مستحق تخفيف در مجازات نشناخت، رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، مدير مسئول روزنامه انديشه نو را در مورد اتهام مذكور، به پرداخت 10 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم كرد.

 



نقص فني توپولف 150 مسافر را سرگردان كرد

نقص فني در پرواز شماره 960 شركت هواپيمايي ايران ايرتور صبح ديروز 150 مسافر اين پرواز را سرگردان كرد.
به گزارش مهر، اين پرواز با بيش از 150 مسافر قرار بود ساعت 8 صبح ديروز فرودگاه مهرآباد را به مقصد مشهد مقدس ترك كند اما لغو پرواز در حالي كه مسافران 45 دقيقه بر صندلي هاي خود نشسته بودند، صادر شد. به گفته منابع آگاه، اين هواپيما قبل از پرواز دچار نقص بوده است.

 



گرماي 50 درجه دهلراني ها را خانه نشين كرد

دهلران- خبرنگار كيهان:
دماي هواي شهرستان مرزي دهلران به 50 درجه سانتيگراد رسيد.
براساس اين گزارش، افزايش بيش از حد دما، شهروندان دهلران را خانه نشين كرد در حالي كه سيستم هاي خنك كننده بويژه كولرهاي آبي در مقابل گرماي هوا عاجز ماندند و كولرهاي گازي نيز مصرف برق را بيش از حد افزايش دادند و اين افزايش بيش از حد باعث قطع برق در بعضي از ساعات شبانه روز شد.
به گزارش خبرنگار ما شهروندان دهلراني شبانه روز سختي را پشت سر گذاشتند و پيش بيني مي شود توده هواي گرم تا روزهاي آينده نيز ادامه داشته باشد.

 



پاراگلايدر در چالوس قرباني گرفت

ساري- خبرنگار كيهان:
پرواز با پاراگلايدر در چالوس يك قرباني برجاي گذاشت.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: مربي تيم آموزشي پاراگلايدر چالوس با مراجعه به كلانتري13 كلاردشت خبر وقوع حادثه براي يكي از اعضاي اين تيم را اعلام كرد.
سرهنگ پاسدار رمضان قاسمي اضافه كرد: مأموران كلانتري با عزيمت به محل حادثه موضوع مرگ يكي از ورزشكاران بنام اميد رضازاده در حين فراگيري فنون مربوطه را بررسي كردند.
وي افزود: اين ورزشكار در حين سقوط از ارتفاع با ديواره كوه برخورد كرد و در راه انتقال به بيمارستان جان باخت.
به گفته وي اين ورزشكار از اصفهان به چالوس آمده بود. قاسمي يادآور شد: با انتقال جسد قرباني به سردخانه موضوع تحت بررسي قرارگرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14