(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 خرداد 1389- شماره 19670

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
واگويه نياز با محرمان راز (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
قطعنامه 1929 نمايشي است  ايران را نمي توان به زانو درآورد
شير يا خط (گفت و شنود)
آمريكا در كنار فتنه سبز ايستاده است
آقاي رئيس جمهور! از شما انتظار ديگري بود (خبر ويژه)
شكنجه با خنده (خبر ويژه)
سكوت نكنيد پرچم آمريكا را به دفاتر خود بزنيد! (خبر ويژه)
تو شير يا خط انداختي ما سه شديم! (خبر ويژه)
آقاي تقلب از چه چيز توبه كرد؟! (خبر ويژه)



واگويه نياز با محرمان راز (يادداشت روز)

نگارنده «لرزش» قلم خويش را در نوشتن اين وجيزه انكار نمي كند. اين لرزش به دليل اهميت موضوع و مرزهاي ظريف آن، طبيعي نيز هست و غيرقابل ملامت، اما به ژرفاي دل از خداي مهربان مي خواهد كه او را در نوشتن اين نوشته، از «لغزش» مصون بدارد.
طي روزهاي گذشته و به دنبال رخداد حماسي روز 14 خرداد و از آنجا كه بخشي از آن حماسه عظيم و بي نظير با اعتراض مردم به مواضع آقاي سيدحسن خميني، نوه محترم حضرت امام(ره) رقم خورده بود، چند تن از علماي بزرگوار و مراجع عظام با صدور بيانيه و يا در جلسه درس خويش، با استناد به اين كه جناب سيدحسن خميني، نوه حضرت امام است، اعتراض به ايشان را اهانت به ساحت مقدس امام راحل(ره) دانسته و محكوم كردند. حساسيت اين بزرگواران نسبت به ساحت ملكوتي حضرت امام(ره) نزد همگان پسنديده و درخور تقدير است و از حافظان اسلام، جز اين انتظار نبوده و نيست كه حريم مقدس بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و احياءكننده اسلام ناب محمدي(ص) را پاس بدارند، اما، گفته اند- و حكيمانه نيز گفته اند- كه «پرسيدن عيب نيست»، از اين روي نگارنده اجازه مي خواهد در اين باره به نكاتي سؤال گونه اشاره كند و پاسخ آن را براي جبران كم داني خود، از آن عالمان بزرگوار و فرهيخته كه همواره و به حق، كانون پرسش مردم بوده اند، جويا شود.
1- حفظ حرمت بيت معظم حضرت امام(ره) بر همگان واجب است، چرا كه آن مراد به حق پيوسته و با انبياء و اولياي الهي نشسته، نه فقط نجات دهنده مردم ايران و رهبري كننده آنان به صراط مستقيم بوده اند، بلكه جهان اسلام نيز براي هميشه تاريخ مديون آن بزرگوار است. سايه اي روشن از بقيه الله الاعظم كه همواره از او به يك «اشاره» بوده و هنوز هم هست و از مردم «به سر دويدن». و از اين روي، تاكيد چند تن از مراجع عظام بر ضرورت حفظ حرمت بيت امام(ره) نه فقط شنيدني، بلكه به گوش جان خريدني است، اما به يقين بزرگان ياد شده تصديق مي فرمايند كه آنچه «حق» است، راه امام(ره) و شخص امام(ره) است، بنابراين و به فرموده حضرت امير عليه السلام كه مقتداي همه و به ويژه مراجع عظام است، افراد را بايد به معيار «حق» سنجيد و نه «حق» را با معيار افراد. و چنين است كه در كلام خدا آمده است ان اولي الناس بابراهيم، للذين اتبعوه...
2- نگارنده، اگرچه در حد و اندازه اي نيست كه خود را در حلقه ملكوتي «عاشقان امام(ره)» تلقي كند، اما، عاشقان پاكباخته امام راحل(ره) را از ژرفاي دل دوست دارد و مانند آنها آرزو مي كرد كه كاش رخداد ياد شده در مراسم حماسي 14 خرداد اتفاق نمي افتاد، با اين توضيح كه كاش جناب سيدحسن خميني در كنار سران فتنه اخير، يعني دشمنان بي چون و چراي امام(ره) اسلام و انقلاب قرار نمي گرفت و باعث نمي شد توده هاي عظيم و دلباخته امام راحل، اعتراض و هشدار به ايشان را وظيفه خود بدانند و احساس كنند كه اگر به همنشيني نوه حضرت امام(ره) با دشمنان آن حضرت اعتراض نكنند، در حق امام راحل خويش جفا كرده اند. آيا اين احساس و اين انگيزه درخور ملامت است؟!
3- دلجويي از نوه حضرت امام(ره) نه فقط مورد سؤال نيست كه شايسته و بايسته نيز بوده و هست و رهبر معظم انقلاب قبل از همه به اين اقدام شايسته اهتمام ورزيده اند. اما رهبر فرزانه انقلاب در بيانات مثال زدني آن روز خويش، «بايد»ها و «نبايد»هاي خط امام(ره) را نيز به گونه اي مستند و عالمانه برشمردند و به زعم نگارنده، بيانات ايشان اگرچه روشنگري درباره راه امام(ره) را براي همگان در پي داشت و با همين منظور هم ايراد شده بود، ولي اندرزي حكيمانه در كنار آن دلجويي پدرانه نيز بود. بديهي است دلجويي برخي عالمان بزرگوار از جناب آقاي سيد حسن خميني همانگونه كه خود فرموده اند به خاطر حمايت از امام راحل(ره) و بينش و منش آن حضرت بوده است و دقيقا به همين علت لازم بود اين دلجويي با هشدار و اندرز به نوه محترم حضرت امام نيز همراه باشد، چرا كه ايشان به دليل همنشيني يكساله اخير خود با دشمنان امام(ره) و عوامل نشان دار بيگانه مورد اعتراض مردم قرار گرفته بودند- و گرنه قبل از آن كه مردم عباي نوه حضرت امام را به تبرك مي بوسيدند- بنابراين وقتي در كنار دلجويي از وي، نسبت به مواضع غيرقابل توجيه ايشان اندرزي داده نمي شود، اين دلجويي نقض غرض تلقي خواهد شد و اين توهم را- كه به يقين بي مورد است- پديد مي آورد كه برخي عالمان بزرگوار، رابطه نسبي با حضرت امام(ره) را از راه مبارك و شخص گرانقدر ايشان بااهميت تر مي دانند!
4- چرا مراجع عظامي كه اعتراض مردم به آقاي سيدحسن خميني را اهانت به حضرت امام(ره) و بيت معظم ايشان تلقي فرموده و محكوم كرده اند، در مقابل اهانت سران فتنه و حاميان آنها به ساحت مقدس حضرت امام حسين عليه السلام، حضرت صاحب الزمان- روحي له الفدا- حضرت امام(ره)، ائتلاف با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و ماركسيست ها عليه اسلام و انقلاب و امام(ره)، همراهي آشكار و بي پرده آنان با رژيم صهيونيستي، آمريكا، انگليس، نفي اسلام، حمايت رسما اعلام شده آنان از تروريست هايي كه عزاداران حسيني(ع) را در حسينيه شيراز به خاك و خون كشيده بودند، دروغ بزرگ تقلب در انتخابات، مقابله با جمهوريت نظام و... دهها و صدها خيانت و جنايت ديگر از اين دست، سكوت فرموده و احساس خطر نكرده اند؟! و اگر احساس خطر كرده اند- كه به يقين كرده اند- چرا به عنوان يك مرجع ديني براي اعلام اين خطر و مقابله با فتنه گران احساس تكليف نفرموده اند؟!
5- ممكن است گفته شود نگاه مراجع عظام ياد شده به رخداد 14 خرداد و اعتراض مردم به آقاي سيدحسن خميني بوده است و ماجراي فتنه، حساب جداگانه اي دارد، كه با كمال احترام و عرض پوزش بايد گفت؛ اعتراض مردم به نوه حضرت امام(ره) به خاطر نشست و برخاست نزديك و حمايت گونه ايشان با همين سران فتنه بوده است، بنابراين، وقتي اين اعتراض محكوم مي شود و به جنايات سران فتنه كمترين اشاره اي نمي شود، به طور طبيعي اين پرسش از مراجع عظام در ذهن مردم شكل خواهد گرفت كه دفاع از حريم مقدس امام حسين و امام زمان و اسلام و انقلاب و مردم مسلمان و شخص حضرت امام(ره) با اهميت تر است يا حمايت از نوه امام راحل(ره)، آنهم در حالي كه وي فقط به دليل همراهي با سران فتنه مورد اعتراض مردم قرار گرفته است؟!
6- آقايان بزرگوار! باور بفرمائيد كه مردم در سلامت نفس، علم، تقوي و ايمان شما عزيزان كمترين ترديدي ندارند و مي دانند كه شما مراجع عزيز و بزرگوار در گسترش فرهنگ و آموزه هاي اسلام ناب محمدي(ص) حق فراموش نشدني و فراواني بر گردن ملت داشته و داريد، اما وقتي همراهي و ائتلاف آشكار سران فتنه با دشمنان اسلام و بيگانگان غارتگر وخونريز را به وضوح مي بينند، بعيد نيست به غلط سكوت شما بزرگواران را در مقابل اينهمه خيانت و جنايت -نستجيربالله و خداي نخواسته- به حساب برخي ملاحظات سياسي بنويسند! و اين پرسش در ذهن آنان شكل مي گيرد كه كدام ملاحظه مي تواند با دفاع از حريم اسلام و انقلاب برخاسته از آن برابري كند؟!
كاش آقايان بزرگوار نگاهي به هزاران سايت و رسانه تصويري و صوتي دشمنان تابلودار اسلام و امام مي انداختند و مي ديدند كه حمايت بدون مرزبندي آنان چگونه و با چه آب و تابي به حساب حمايت از اقدامات ضداسلامي و ميهني فتنه گران نوشته شده است؟! آيا با توجه به آنچه گذشت نبايد در اين برداشت «ناحق» به دشمن «حق»!! داد؟!
7- و بالاخره بايد به اين واقعيت نيز اشاره كرد كه فتنه 88 برخلاف آنچه، عده اي در پي القاي آن هستند، عليه آقاي احمدي نژاد و دولت دهم نبوده است، بلكه طراحان فتنه، به گواهي شواهد و اسناد غيرقابل ترديد و اعتراف صريح خودشان، مقابله با اساس اسلام و نظام اسلامي را دنبال مي كردند، و اصولا بسيار ساده انديشانه است اگر تصور شود كه همه دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها براي مقابله با رئيس جمهور و دولت وي بسيج شده باشند. براي مقابله با دولت و رئيس آن به اينهمه لشكركشي نيازي نبوده و نيست و يا، مگر اصولگرايان به برخي از اقدامات دولت- علي رغم خدمات ارزنده آن- انتقادات جدي ندارند؟ و به عنوان مثال، مگر اظهارات يكشنبه شب رئيس جمهور محترم درباره مسئله حجاب و عفاف و يا گزينش برخي از مديران پيراموني براي پست هاي حساس، از سوي ايشان مورد تائيد دلسوختگان اسلام و انقلاب است؟!... بنابراين چنانچه كساني با اين تصور كه خروش عليه سران فتنه به مفهوم حمايت كامل از دولت است، در مقابل فتنه گران سكوت كرده اند، به يقين در اشتباهند و با عرض پوزش، با صحنه آرايي دشمنان بيروني از «نقشه راه» غفلت ورزيده اند و... انشاءالله عزيزان بزرگوار و جناب سيدحسن آقاي خميني كه ايشان را يادگار امام راحل خويش مي دانيم و مصون از بدانديشي اين و آن مي خواهيم، عذرنگارنده را به خاطر بيان آنچه ضروري تلقي مي كند، بپذيرند و بر او خرده نگيرند چرا كه مراجع عظام ذخيره هاي الهي در ميان بندگان خدايند و از آنجا كه محرم رازند ، كانون واگويه هاي نيازند.

حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323
 
كيهان و خوانندگان

¤ واژه تحريم براي ملت ايران تازگي ندارد خاصه آنكه صدور آن تا قبل از 22 خرداد بخواهد چراغ سبزي براي مردگان فتنه انگيز باشد به هر حال اين سوژه تكراري در مقاطع مختلف ممكن است براي مدتي كوتاه استرس وارد نمايد ولي با راهكارهايي كه پيدا مي شود نه تنها باعث خودكفايي و پيشرفت كشور بلكه كابوسي است براي آنهايي كه پاي آن را امضاء مي نمايند. ملت ايران به خاطر اين خباثتها و پلشتيها بيش از پيش معتقد به ادامه راه خود است و دنيا را مبهوت اين استقامت و نتايج آن خواهد كرد.
طالعي
¤ از سازندگان مستند «نقاب» در افشاء چهره سراسر نفاق عطاء الله مهاجراني و پخش آن از سيماي جمهوري اسلامي بسيار سپاسگزاريم. اميدواريم ساخت اين دست برنامه هاي سازنده و بصيرت افزا ادامه پيدا كند.
5530--5190
¤ آمريكايي كه دولتمردانش از مهار نشت يك چاه نفت عاجز هستند، چگونه مي خواهد با تصويب قطعنامه كشور ايران را تحت فشار قرار بدهد.
3214--0219
¤ چرا روزنامه كيهان هيچ مطلبي درباره راي ممتنع دولت لبنان به قطعنامه نمي نويسد؟ مگر ملت ايران حامي لبنان نيست؟ همچنين درباره عمل دولت چين كه يكي از اصلي ترين بازارهايش در ايران است جاي شگفتي است كه چرا به ضرر ايران راي داده است؟
يك شهروند
¤ يكي از راههاي ترويج ارزشهاي انساني مثل حجاب و عفاف در جامعه اين است كه مسئولين فرهنگي كشور مطالب زيبا در خصوص پوشش مناسب آقايان و خانم ها در كنار احاديث و آيات قرآني كه در اين مورد وجود دارد بصورت زيرنويس در برنامه هاي تلويزيون نمايش بدهند.
نوروزيان
¤ چرا وزارت آموزش و پرورش بين بازنشستگان امسال با سال قبل و پرداخت حق سفر و حق مديريت و معاونت تفاوت قائل شده است؟
1305--0219
¤ شركت ايران خودرو با دريافت مبلغ 15ميليون تومان از بنده تعهد داده كه طي 20 روز يك دستگاه پژو 206 تحويل دهد. نزديك به 30 روز تمام گذشته و از اتومبيل خبري نيست.
9572--0913
¤ از كارگردان سريال «در چشم باد» كه در بخش هاي اخير صحنه هاي بسيار زيبا از رشادت هاي رزمندگان دفاع مقدس به تصوير كشيده تشكر مي كنيم.
4870--3190
¤ پارسال اعلام شد كه يك مدير مدرسه در شمال تهران به دليل دريافت شهريه از دانش آموزان از كار بركنار مي شود. اما نه تنها بركنار نشد كه در سال جاري بيشتر پول مي گيرد.
عباسپور
¤ وزير اقتصاد، هفته پيش علل افزايش 6 درصد حقوق را بيان كرد. استدلالشان هم اين بود كه مابقي اين مبلغ و نرخ تورم را از طريق اضافه كاري، بهره وري و... جبران مي كنند. اميدوارم ايشان برنامه دولت براي بازنشستگان لشكري وكشوري را نيز اعلام نمايند.
مسعود صنعتي ايراني
¤ با افزايش سرانه هزينه تامين اجتماعي در سال جديد، ده ها كارگاه توليدي، كارگران خود را اخراج كرده و از واريز سرانه بيمه خودداري كردند. از دولت محترم كه دغدغه اشتغال زايي دارد انتظار مي رود كه در اين مورد نيز پيگيري نمايد.
شجاعي از قم
¤ در حال حاضر كه بنده با شما تماس گرفته ام يك ماشين دولتي به شماره... جلو دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب واقع در خيابان شهيد دائمي در حالت روشن پارك است و راننده داخل آن زير باد كولر اتومبيل در حال استراحت مي باشد. نزديك به يك ساعت است كه بنده شاهد اين صحنه هستم و از اينكه اينگونه به بيت المال خيانت مي شود رنج مي برم.
يك دانشجو
¤ نيروهاي فرهنگي كه در حوزه هاي تصحيح اوراق دانش آموزان سوم متوسطه مشغول خدمت هستند به ازاي كار در مدت 40روز و روزي 10ساعت كار فقط 200 هزار تومان حق الزحمه مي گيرند. لطفا اعتراض ما را نسبت به غيرمنصفانه بودن اين وضعيت چاپ كنيد.
كلانتر
¤ در تاريخ 15/2/ خودروي بنده در خيابان پيروزي خراب شد كه با امداد سايپا تماس گرفتم و به خاطر تشخيص اشتباه صد هزار تومان هزينه كردم. بعدا مشخص شد عيب تشخيص داده شده متخصصين سايپا اشتباه بوده است براي شكايت با سايپا تماس گرفتم كه متاسفانه واحد شكايت اصلا گوشي را برنمي دارند حال اگر از واحد شكايت، شكايت داشته باشيم پيش چه شخص و مرجعي بايد برويم؟
علي محسني
¤ دادگستري طبق آگهي استخدامي قرار بود در 20/3/ به توزيع كارت اقدام نمايد. وقتي براي كارت مراجعه نموديم گفتند جمعه 21/3/ بياييد و وقتي جمعه مراجعه شد گفتند آزمون لغو شده است؟! چرا از طريق آگهي قبلا اطلاع رساني نشده است؟!
يك شهروند متقاضي
¤ جهت معافيت از خدمت سربازي به خاطر حضور پدرم در جبهه اقدام كرده ام كه براي اين امر، 250 هزار تومان از افراد داراي تحصيلات كارشناسي دريافت مي شود. از مسئولان امر تقاضا مي شود پاسخ دهند كه با چه استدلالي اين مبلغ را دريافت مي كنند؟
يك هموطن
¤ با توجه به هزينه سرسام آور تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامي و عدم توانايي ساكنان شهرستان پاكدشت در تامين اين هزينه، از دولت محترم تقاضا مي شود كه در اين شهرستان هم دانشگاه علمي و كاربردي تاسيس شود.
پازوكي از پاكدشت
¤ در ميدان نوبت خيابان كاوه سنندج نزديك به 20 سال است كه پارك جلوي منازل بازسازي نشده است. هرچه به شهرداري منطقه 2 مراجعه شد، هم پاسخي نداده اند. تقاضا مي شود نسبت به درخواست مردم توجه نماييد.
9976---0918
¤ وضعيت آنتن دهي همراه اول در حد فاصل مناطق آرياشهر و فاطميه از مناطق مركزي شهر اهواز بسيار ضعيف است و متاسفانه مسئولين مخابرات علي رغم اطلاع از مشكل اقدامي نمي كنند.
5224---0916
¤ از موسسه توانبخشي حضرت ولي عصر(عج) كه به بيماران فلج مغزي كالسكه و ويلچر و وسايل مورد نياز كودكان را به صورت رايگان در اختيار آنها قرار مي دهد تشكر مي كنيم.
سهرابي
¤ در بزرگراه آزادگان بين ميدان بسيج و پل شهيد بروجردي مدتي است قطعات پل عابر پياده آورده اند ولي نصب نمي كنند. از مسئولين شهرداري منطقه 15 درخواست مساعدت بيشتر داريم.
0853---0919
¤ بزرگراه آزادگان شبها در تاريكي مطلق به سر مي برد و رانندگان با سطح ناهموار جاده پر از دست انداز، تصادفات زياد و... دست و پنجه نرم مي كنند. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي عاجل را داريم.
2749---0936
¤ خيابان نسيم 16غربي (علوم و فنون) منشعب از بلوار شهرك راه آهن با اينكه بسيار پرتردد است متاسفانه شب ها روشنايي ندارد. از مسئولين اداره برق ميدان المپيك درخواست رسيدگي داريم.
8605---0935
¤ زمين هاي كشاورزي مجاور چهاردانگه در حال تبديل شدن به مراكز تجاري و صنعتي است و اين به ضرر كشاورزي كشور است. از مسئولان جهاد كشاورزي توقع مي رود كه به اين مسئله رسيدگي شود.
محمدي
¤ عجيب است كه علي مطهري در مورد مسئله 14 خرداد، مردم را مقصر مي داند. رفتار او به گونه اي است كه گويي در اين كشور زندگي نمي كند و شرايط برايش قابل درك نيست. حداقل انتظار مي رود كه حرمت افرادي كه به او رأي دادند را حفظ كند.
تهراني از تهران
¤ دليل اين كه اصلاح طلبان، نمايش هوشياري مردم در مراسم 14 خرداد را سازمان داده شده مي دانند اين است كه تفاوت جريان مردمي و الهي را با جريان هاي مادي و ضدمردمي درك نمي كنند. معمولاً جريانات مادي، هياهوي بسيار به پا مي كنند، اما درنهايت معلوم مي شود كه حبابي توخالي هستند. اما جريانات مردمي و الهي، مرد عمل هستند و هيچ گاه از آرمان هاي خود كوتاه نمي آ يند.
جزايري
¤ پيشنهاد مي شود ادامه ستون كيهان و خوانندگان به جاي صفحات لايي، مقابل ستون اصلي، در صفحه سه روزنامه چاپ شود.
يك خواننده كيهان
¤ چرا نفت خود را صادر كرده و به جاي آن كالاهاي مصرفي بي كيفيت از كشورهاي شرق آسيا وارد مي كنيم؟ آيا اين كار زيرپا گذاشتن حق آيندگان نسبت به نفت نيست؟ پيشنهاد مي شود درآمد نفت صرف بيابان زدايي شود.
كاشاني از تهران
¤ جنب دفتر شوراي فرهنگ عمومي و روبه روي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي يك چاي خانه وجود دارد كه وضعيت فرهنگي مناسبي ندارد. جاي تعجب است كه اين اتفاق درست در محل توليد و نظارت بر فرهنگ كشور درحال روي دادن است.
جعفرآبادي
¤ بشريت در آخر الزمان هميشه تحت امتحان الهي است. تنها راه قبولي در آزمون هاي مختلف و جلوگيري از سقوط، چنگ زدن به ريسمان ولايت فقيه است. همچنان كه امروز در جامعه مي بينيم، هركس از اين ريسمان فاصله گرفته، سقوط كرده است.
اصغر ضيايي از سيريش آباد كردستان
¤ پيشنهاد مي شود براي كاهش آلودگي هوا و صرفه جويي در مصرف سوخت، خودروهاي برقي، هيدروژني و آفتابي توليد شود. در اين زمينه، كارهايي صورت گرفته، اما هيچ گاه جدي گرفته نشده است. براي حفظ سلامتي و كاهش هزينه هاي مردم هم كه شده، بايد دولت اين خودروها را جدي بگيرد.
يك شهروند از تهران
¤ اداره برق، كنتور برق تعدادي از مشتركين را كه مصرف برقشان اندكي از الگوي مصرف تعريف شده بيشتر بود، به كنترل ديجيتالي متصل كرده كه اين گونه مشتركين هرماه مبلغ بيشتري را مي پردازند. از معاون وزير نيرو در امور برق تقاضا مي شود كه در رابطه با رعايت عدالت در اخذ جريمه هاي قيد شده كه در روزنامه كيهان هم در تاريخ 16/3/89 چاپ شده است، ترتيبي اتخاذ نمايند كه به مرور همه كنترل ها ديجيتالي شده و تعرفه هاي متعارفي اعمال شود.
صالحي
¤ درحالي كه تمام آزادگان دنيا حتي مسيحيان و يهوديان هم جنايات رژيم اشغالگر قدس را محكوم كرده و مي كنند، سران فتنه آشوبگراني كه شعار نه غزه نه لبنان را سردادند حمايت كرده و آنان را خداجو ناميدند. فتنه گران بايد از شرم در مقابل اين ملت بميرند.
6078--0912
¤ من و همسرم در مسابقه مشكاه شبكه قرآن برنده شده ايم قرار بود 1 ماهه جوايز ما را بدهند. الان 3 ماه مي گذرد ولي خبري نيست!
4643--0936
¤ چه خوبست كيهان يك صفحه يا كمتر از روزنامه را به نقد مقالات و تيترهاي روز قبل روزنامه هاي اصلاح طلب اختصاص دهد.
9915--0912
¤ من پس از انتخابات تصميم گرفتم مطبوعات را دنبال كنم اولين روزنامه اي هم كه خريدم و خواندم كيهان بود. قبل از اين فردي قانون گريز بودم ولي الآن قانون پذير و منطقي شده ام باور كنيد اصلاً فكر نمي كردم يك روزنامه اينقدر تأثيرگذار باشد.
4279--0917
¤ سطل هاي زباله در حرم امام راحل(ره) در 14 خرداد بسيار كم بود به طوري كه پس از مراسم منظره بسيار بدي از پراكنده شدن زباله ها در اطراف حرم به وجود آمده بود كه براي كشور اسلامي بسيار زشت و نازيبا بود و موجب سوءاستفاده دشمنان قرار مي گيرد. مسئولين بايد تدابير بيشتري براي اين روز ملي و مذهبي كه سالي يك بار برگزار مي گردد بيانديشند.
7352--0912
¤ چرا و با چه هدفي مؤسسه نشر آثار امام در سالگرد امام نوشته اي از مجيد انصاري تهيه و توزيع نموده و دفاعيات كيهان در دادگاه را اتهام افكني ناميده است؟
6703--0919
¤ آيا پس از 12 سال نبايد در حرم امام راحل(ره) براي زواري كه از اقصي نقاط كشور با شور و حرارت آمده اند سايباني و اسكاني فراهم كرد كه در آفتاب سوزان اذيت نشوند؟
5986--0912
¤ از مسئولين كيهان خواهشمندم كه جزئيات دقيق و كاملي از طرح هدفمند كردن يارانه ها و تأثيرات كوتاه مدت و درازمدت آن بر تمام فعاليت هاي اقتصادي اقشار مختلف مردم گردآوري و در روزنامه منعكس نماييد.
3886--0918
¤ مي خواهم ازطريق روزنامه انقلابي شما به رهبر عزيزمان عرض كنم اگر آتش فتنه تمام عالم را بسوزاند و همه خواص هم هيزمكش آن شوند، دل ما را تنها آتش عشق ولايت شما گرم مي كند بس است.
1026--0919
¤ از زحمات ارزنده و انقلابي مدير مسئول محترم روزنامه كيهان جناب آقاي شريعتمداري و همكارانشان درخصوص روشنگري شفاف از فتنه پس از انتخابات و دفاع از حريم ولايت تشكر مي كنم. رسالت زينب وار خود را با توكل به خداوند همچنان ادامه دهيد.
5874--0914
¤ خودم و خانواده ام چند سال پيش به آقاي علي مطهري براي نمايندگي مجلس رأي داديم ولي الآن به دليل مواضع غيراصول گرايانه ايشان كه دشمنان را شاد مي كند پشيمان هستيم و ادامه وكالت او را قبول نداشته و رضايت نداريم. حال خود ايشان مي داند كه با وجود اين عدم رضايت چه بايد بكند.
جوشقاني
¤ يك كارخانه ريخته گري واقع در منطقه 81 شهرداري بالاي 02 سال است كه امان از زندگي مردم بريده و با اينكه نسبت به جمع آوري آن اقدامات اوليه صورت گرفته ولي به دليل دخالت افراد بانفوذ جمع آوري كامل آن انجام نمي گيرد. اميدواريم مشكل براي هميشه مرتفع بشود و ساكنين محل نفس راحت بكشند.
1545--0935
¤ آمار ساليانه 32 هزار كشته جاده اي هشداردهنده و در عين حال نگران كننده است. مضاف بر آن بي سرپرست شدن خانواده هاي زيادي كه خودش عواقب و پيامدهاي منفي بي شماري به دنبال دارد همه و همه خسارت هايي است كه از طريق تصادفات جاده اي تحميل مي شود. فلذا مي طلبد كه راهنمايي و رانندگي گذرنامه ويژه تردد جاده اي را پيش بيني و در دستور كار خود قرار بدهد.
گودرزي از اصفهان
¤ درحالي كه در اكثر ارگان ها و سازمان ها به مناسبت روز زن از كارمندان زن تقدير و تشكر به عمل آمد ولي متأسفانه در آموزش و پرورش نسبت به اين مسئله غفلت شد. چرا؟
1305--0912
¤ چه روزها كه يك به يك غروب شد نيامدي، چه بغض ها كه در گلو رسوب شد نيامدي، خليل آتشين سخن، تبر به دوش بت شكن، خداي ما دوباره سنگ و چوب شد نيامدي، براي ما كه خسته ايم و دل شكسته ايم نه، براي عده اي ولي چه خوب شد نيامدي. تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام دوباره صبح، ظهر نه غروب شد نيامدي. اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر.
8516--0919
¤ در خبرها آمده است كه آمريكايي ها قصد دارند براي اجراي طرح هاي تروريستي خود، يك پايگاه در بلخ ايجاد كنند. يكي از اهداف آن ها از ايجاد اين پايگاه، ضربه زدن به ايران، به خصوص در شرق كشور است. به همين دليل بايد هوشيار باشيم و تدابير لازم براي مقابله با اين مسئله را بيانديشيم. يكي از راه ها، نفوذ به افغانستان و بيدار ساختن نيروهاي همسو با ايران در آن كشور است تا در مقابل آمريكايي ها ايستادگي كنند.
يك هموطن
¤ چرا هيچ كس پاسخگوي گران شدن قيمت گوشت نيست؟ در صورتي كه حقوق كارمندان فقط 6 درصد افزايش يافته است.
مسعود سوري از تهران
¤ از آقاي صفار هرندي كه در برنامه ديروز امروز فردا سخنان حكيمانه و بيداركننده اي را درباره فتنه به زبان راند تشكر مي كنم.
هاشمي از تيران
¤ از نحوه پخش اخبار در شبكه اول سيما، به خصوص در ساعات 14 و 21 به شدت انتقاد دارم. زيرا در سري جديد پخش اخبار، از مجريان توانمند خانم كمتر استفاده مي شود. همچنين در تيتراژ آن، تصويري از امام و رهبري نمايش داده نمي شود و احاديث نيز خيلي سريع و با حروف ريز نمايانده مي شوند. لطفا رسيدگي شود.
ابراهيم مهرباني از تهران
¤ جاي ترديدي نيست كه عامل اصلي شيوع موادمخدر جديد، مثل شيشه و كراك، آمريكا و اروپاست. زيرا از زماني كه دولت هاي غربي به خاورميانه هجوم آورده اند، اين مواد شايع شده اند.
يك هموطن
¤ اسفندماه سال 36 براي حج تمتع ثبت نام كرديم، اما هنوز نوبت ما فرا نرسيده است. لطفا رسيدگي شود.
اصفهاني از تهران
¤ چرا صدا و سيما اقدام به پخش تبليغات كالاهاي خارجي مي كند؟ اين كار به اقتصاد ملي ما لطمه وارد مي كند.
يك شهروند
¤ موتورسواران تهران، از شهرداري به خاطر هموار كردن پياده روها بسيار ممنون هستند. چون تا قبل از اين به خاطر ناهمواري، به سختي در پياده روها حركت مي كردند!
ج-ر
¤ بنده از خيل مردمي بودم كه روز 14 خرداد، در هنگام سخنراني سيدحسن خميني عليه سران فتنه شعار مي دادم. آن كساني هم كه مدعي اند، اين برنامه از قبل طراحي شده، درواقع به شعور مردم توهين مي كنند.
محسن خداورديان
¤ شوراي شهر ورامين به تازگي قوانين بسيار سختي براي ارائه جواز وضع نموده است. به طوري كه دريافت جواز ساخت، حدود 6 ماه طول خواهد كشيد و علاوه بر آن مقدار زيادي هم پول دريافت مي شود. مثلا بنده براي دريافت جواز ساخت زمين 05 متري خود، بايد 3 ميليون تومان بپردازم.
كياني از ورامين
¤ وزير آموزش و پرورش وعده پرداخت نقدي پاداش پايان خدمت را داده بود، اما هنوز بخشي از آن پرداخت نشده است. لطفا رسيدگي شود.
يك فرهنگي بازنشسته
¤ زائران ما قرار بود ساعت 4 صبح از عربستان به مشهد برسند. اما تا ساعت 5/01 هر بار كه با مركز مربوطه تماس مي گرفتيم، مي گفتند كه يك ساعت و نيم ديگر مي رسد. تأخير چند ساعته هواپيما از يك طرف انتقادبرانگيز است، نحوه پاسخگويي آن شركت هم كه در هر بار تماس، پاسخي براي از سرباز كردن مي داد از يك طرف.
عشقي از مشهد
¤ يك دو بيتي درباره آمريكا تقديمتان مي كنم:
به آمريكا بگوئيد اين زئابل
ستم گر را نگردد كام حاصل
دلم خون شد ز آمريكا خدايا
حقايق را نشايد كرد باطل
يك خواننده از تهران
¤ مي خواستم اطلاع بدهم كه آرشيو اطلاعاتي روزنامه در اينترنت فعال نيست. اميدوارم مساعدت كرده و مشكل را برطرف بكنيد.
حسيني
¤ از اينكه يك هم وطن در اين ستون از غذا دادن يكي از همسايه ها به چند گربه گلايه و شكايت كرده بود تعجب كردم، پس آن همه حديث در روايت از ائمه معصومين(ع) درخصوص حمايت از حيوانات در سرما و گرما چه ميشود. اگر اين عواطف در ما آدم ها كشته بشود پس به درد چه مي خوريم.
منوچهري
¤از نيروي انتظامي تقاضا مي شود منطقه01 خيابان سينا و مقتدري كه به محل امن معتادان تبديل شده را براي آنان ناامن كنيد.
6324--0938
¤ بعضي از ما جوانان از روي ناآگاهي در سال گذشته جفاهاي زيادي به حضرت آقا كرديم ولي امروز آگاهانه با تقاضاي عفو و بخشش از ولي امرمسلمين اعلام مي كنيم كه، اي رهبر آزاده آماده ايم آماده.
5236--0912
¤ از مسئولين شركت برق منطقه اي ايلام تقاضا مي شود مشكل ضعيف بودن برق روستاي ابوقريب ايلام را مرتفع نمايند.
4690--0915
¤ چرا وزارت علوم با وجودي كه فارغ التحصيلان ارشد آمار بيكار هستند هر ساله دانشجوي بيشتري در اين رشته جذب مي كند.
0259--0913
¤ سازمان انتقال خون آبادان شهر ثامن الحجج بعدازظهرها بدليل نبود پزشك تعطيل است. وزارت بهداشت رسيدگي نمايد.
9871--0919
¤ مدتي است كه هيچ خبري از شيعيان يمن در روزنامه منتشر نمي شود لطفاً مطلبي در اين باره ارايه دهيد.
5148--0936
¤ از اين به بعد بايد بشينيم دعا كنيم امثال شيرين عبادي و اصلاح طلبان و اپوزيسيونها از كيهان شكايت كنند! چراكه نتيجه اينكارشان چيزي جز ضايع شدنشان و روشنگري و شناخت و بصيرت بيشتر مردم در رابطه با اين اشخاص مي شود.
مهرپويا- طلبه حوزه علميه قم
¤ از نمايندگان مجلس درخواست مي شود لايحه جامعي در رابطه با موادمخدر تصويب كنند تا راه فرار افرادي چون توليدكننده و فروشنده مخدر شيشه و امثال آن مسدودشود.
8755--0912
¤ من خدا را شاهد مي گيرم كه تمام جمعيت حاضر در خيابانهاي ضلع شمالي حرم، كه خودم يكي از آنها بودم يك صداشعار، نواده روح الله سيدحسن نصرالله، سرداده بوديم، كسي جدا از اين جمعيت نبود كه اكثريت باشد يا اقليت.
1538--0912
¤ درباره جريان فتنه و فتنه گران خائن بيشتر روشنگري كنيد تا آنهايي كه هنوز اين مزدوران را نشناخته اند بيشتر بشناسند!
2227--0912
¤ مي خواستم پيشنهادبدهم كه از نام هاي كامل جلاله در روزنامه استفاده نكنيد چونكه روزنامه بعد از مطالعه براي مصارف مختلف استفاده ميشود و ناخواسته اسباب معصيت فراهم مي گردد.
3373--0912
¤ لطفاً بنويسيد شهرستان ايرانشهر در سيستان وبلوچستان شرايط مركزيت استان جديد را دارد ولي متأسفانه نسبت به اين مسئله بي توجهي ميشود. چرا؟
4127--0915
¤ در جواب نماينده مجلس كه از قوه قضائيه خواستار برخورد با معترضين به سيدحسن مصطفوي شده با شجاعت تمام اعلام مي كنم كه بنده يكي از ميليون ها افراد معترض در آن مراسم هستم بيايند برخورد كنند.
8858--0919
¤ متأسفانه علائم زرتشتي بصورت گسترده در قالب بسته هاي خوراكي براي بچه ها و برچسب هاي مخصوص شيشه عقب اتومبيل درحال پخش و فروش است. مسئولين فرهنگي كشور نبايد نسبت به اين موضوع بي تفاوت باشند.
1361--0919
¤ ملت با حضور ميليوني خود در مراسم ارتحال حضرت امام خميني در حرم مطهر آن حضرت و اعتراض معنادار خود به خواص بي بصيرت اين پيام روشن را دادند كه هر صاحب نامي از سير انقلاب و خط امام و ولايت خارج شود از ارزش و احترام خواهد افتاد.
9890--0981
¤ جاي تعجب دارد كه چرا آقاي علي مطهري هيچكدام از صحبت ها و سخنان مقام معظم رهبري را مشمول خود نمي داند و هميشه مدعي و طلبكار از ديگران است.
4091--0914
¤ از مواضع مقتدرانه آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در برابر روسيه تشكر كرده و عرض مي كنم كم كم بايد كاري كرد كه دست روسها بطور كل از مملكت قطع بشود.
7035--0912
¤ بابت رأيي كه خودم و خانواده ام از روي عدم شناخت دقيق و كامل به آقاي علي مطهري دادم از خداوند طلب استغفار مي كنم.
9832--0919
¤از روشنگري شما در مورد توطئه وقف دانشگاه آزاد تشكر مي كنم لطفا بيشتر مسئله را باز كنيد تا شايد وكلاي مجلس متوجه اشتباهشان شده و به وظيفه خود در دفاع از حقوق مردم عمل كنند.
2055- - 0912
¤ آرزوي مريدان خميني كبير است چهره واقعي مدعيان خط او مثل خاتمي در دادگاه عليه كيهان آشكارتر شود اي كاش رسانه ملي هم اين فرصت را غنيمت شمارد.
4864- - 0915
¤ از كيهان مي خواهيم در رابطه با تحصيل فرزندان مسئولين در دانشگاه هاي غربي اين دشمنان قسم خورده اسلام بيشتر افشاگري نمايد زيرا دشمنان اسلام در دوران تحصيل روي آنها سرمايه گذاري كرده و براي اشغال پستهاي حساس كشور و اهداف آينده خود برنامه ريزي مي كنند.
2611- - 0913
¤ از وزير آموزش و پرورش تقاضا دارم جهت رسيدگي به وضع از كارافتادگان زير01 سال كه در هيچ جاي قانون ديده نشده اند تدبيري حكيمانه بيانديشند.
7188- -0912
¤ چرا مطبوعات افسادطلب (اصلاح طلب) مطلبي درباره اتفاقات مصر، تظاهرات در فرانسه و انگليس، تجاوز در اسراييل، بحران مالي اروپا، غارت آمريكا در منطقه و... نمي نويسند؟
6703- -0919
¤ جانبداري موسوي از گروهك هاي ضدانقلاب مايه تأسف و يادآور سخن معروف امام(ره) است كه فرمودند: به همه سفارش مي كنم كه نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد.
1708- - 0910
¤ از استاندار محترم مازندران ومديران كل استاني به خاطر ملاقات عمومي با مردم شهرستان بهشهر كمال تقدير و تشكر را دارم.
8249- - 0911
¤ چرا از تاراج بيت المال در دستگاههاي مختلف خصوصا فوتبال چيزي نمي نويسيد.
9189--0911
¤ پيشنهاد مي شود براي اصلاح رفتار كشورهاي غربي با ايران، كشتي هاي آن ها در تنگه هرمز بازداشت شود. اين كار، تأثير بازدارنده بسياري خواهد داشت.
مهاجري از اروپا
¤ مسئولان بازرگاني، از يك طرف، روغن كوپني را به فروشنده ها تحويل داده اند و از طرف ديگر اعلام نمي كنندكه مردم اقدام به خريد كنند و اين باعث اشغال فضاي فروشگاه ها شده است. لطفا رسيدگي شود.
احمد شه ماري از قلعه حسن خان
¤ جانباز حالت اشتغال آموزش و پرورش هستم كه حقوق ارديبهشت ماه بنده پرداخت نشده و به گفته مسئولان نيز ديگر پرداخت نخواهد شد. لطفا رسيدگي شود.
يك جانباز از مشهد
¤ تقاضا مي كنم كليه مقالات حسين شريعتمداري را به عنوان كتاب «شاخص بصيرت» منتشر كنيد.
1395--0917
¤ از صدا و سيما تقاضا داريم آرم خبر شبكه1 را تغيير دهد و شبكه خبر در شهرستانها را فعال كند.
1398--0911
¤ به آقاي كواكبيان بگوييد اين قدر دم از بيت امام نزند، معيار و شاخص ما خط و هدف امام است نه بيت امام، آدمها را با حق مي سنجند نه حق را با آدمها، به آقايان اصلاح طلب هم بفرماييد اگر ملاك و معيار بيت و سابقه و يار غار بودن بود ديگر جنگ جمل اتفاق نمي افتاد.
9095--0919
¤ از روزنامه كيهان خواهشمندم به منظور تقدير و تشكر از فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، سردار ساجدي نيا و نيروهاي جان بركف تحت امرشان، درخصوص برخورد با اراذل و اوباش، مصاحبه اي با ايشان انجام دهد.
3772--0912
¤ از صدا و سيما تقاضا مي شود من بعد از پخش صداي شجريان در ايام ماه مبارك رمضان و غيره خودداري نمايد ما اينقدر خواننده داريم و احتياجي به ايشان نداريم.
4500--0917

 



گزارش خبري تحليلي كيهان از ارزيابي رسانه ها و محافل خارجي
قطعنامه 1929 نمايشي است  ايران را نمي توان به زانو درآورد

سرويس سياسي-
رسانه هاي خارجي در تحليل هاي مختلف از چهارمين قطعنامه تحريمي بر ضد ايران تأكيد كردند كه تحريم ها در قطعنامه 1929 فلج كننده نيست و ايران قادر خواهد بود به مانند گذشته به مسير پيشرفت هسته اي خود ادامه دهد.
بي خاصيتي قطعنامه اخير شوراي امنيت عليه كشورمان كه با هدف اعمال تحريم هاي شديدتر صورت گرفت به حدي است كه الشرق الاوسط كه مواضع ضد ايراني دارد در سرمقاله خود به قلم عبدالرحمن الراشد نوشت: من معتقدم نه تنها اين تحريم ها تأثيراتش اندك است بلكه برخلاف آنچه كه گفته مي شود و شايعه شده است براي نظام ايران بسيار مفيد است.
الشرق الاوسط در سرمقاله خود تصريح مي كند كه ايران بيش از ساير كشورها با تحريم هاي اقتصادي سازگار شده است زيرا همه صادرات و واردات آن به آمريكا از سال 1979 (از زمان پيروزي انقلاب اسلامي) ممنوع است و با اينكه همه دولت هاي آمريكا تحريم ها را تمديد و گسترش داده اند اما گزارش هاي مختلف تأكيد مي كند ايراني ها اين تحريم ها را دور مي زدند و به بسياري از كالاهاي ممنوعه دست مي يافتند.
القدس العربي نيز سرمقاله خود را به موضوع قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت اختصاص داد و اجراي تحريم هاي اين قطعنامه را در صحنه عمل بسيار دشوار دانست.
القدس العربي در سرمقاله خود نوشت: آنطور كه اوباما تهديد كرده بود اين قطعنامه نفسگير نيست و اجراي موفقيت آميز آن به سبب موقعيت جغرافيايي ايران تضمين شده نيست و ايران دوباره به چنين تحريم هايي عادت مي كند.
در همين ارتباط، لس آنجلس تايمز هم در سرمقاله خود با تأكيد بر اينكه تحريم هاي قطعنامه 1929 فلج كننده نيست و ناكارآمد است تصريح مي كند: اين قطعنامه شامل تحريم فروش نفت ايران كه حدود سه چهارم درآمدهاي اين كشور را تشكيل مي دهد نيست.
جالب اينجاست كه روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نيز به اين نكته اشاره مي كند و مي نويسد: اسرائيل از غرب انتظار داشت اين تحريم ها بخش هاي مربوط به انرژي ايران را نيز دربرگيرد.
از سوي ديگر، وال استريت ژورنال به اجرايي نشدن قطعنامه 1929 اشاره و تأكيد مي كند: با آنكه آلمان يكي از كشورهايي بوده كه پيوسته از اعمال تحريم هاي سخت عليه ايران حمايت كرده است اما به نظر مي رسد شركت هاي تجاري آلمان چندان به چنين تحريم هايي توجه ندارند و به ارتباطات تجاري خود با ايران حتي بيشتر از گذشته ادامه مي دهند.
ناكارآمدي و بي خاصيتي قطعنامه شوراي امنيت باعث شده است تا تحليلگران و كارشناسان براين مسئله اجماع داشته باشند كه ايران به مسير هسته اي خود ادامه مي دهد و اين قطعنامه توان متوقف كردن ايران را ندارد.
در همين حال؛ نيويورك تايمز در گزارشي به قلم ديويد سانگر تأكيد مي كند: هيچ كس در كاخ سفيد اوباما معتقد نيست تازه ترين دور تحريم ها بر ضد فعاليت هاي تجاري تهران بتواند ايران را براي دستيابي به توانايي هسته اي متوقف سازد.
اين گزارش به اعتراف اوباما در ناتواني قطعنامه اشاره مي كند و مي افزايد: حتي اوباما كه توصيف آن درباره علت بي نتيجه بودن ديپلماسي بيشتر غمگينانه بود تا خشمگينانه اذعان كرد ما مي دانيم دولت ايران يك شبه رفتارش را تغيير نخواهد داد و توضيح داد كه چگونه تحريم ها بهاي فزاينده خواهد داشت.
همچنين برنار اوركاد مسئول بخش تحقيقات در مركز ملي مطالعات راهبردي فرانسه در گفت وگو با شبكه فرانس 24 مي گويد: چهارمين مرحله تحريم هاي ايران هدفمند است اما در عين حال سياست تحريم بي نتيجه است.
كوبا و كره شمالي نيز سال ها تحت تحريم بوده اند اما اين كشورها با وجود تحريم ها پيشرفت كردند، اين تحريم ها عمليات ديپلماتيك مهمي است اما امروزه بي ثمر بودن خود را نشان داده اند.
فردريك دال از تحليلگران سياسي نيز طي مطلبي در رويترز به نقل از كليف كوپچان از مأسسه مشورتي يوراسيا هم بر اين نكته درباره پرونده هسته اي ايران در قبال قطعنامه 1929 اشاره مي كند كه نخبگان ايران از همه طيف هاي سياسي همچنان به شدت به برنامه هسته اي كشورشان متعهد هستند.

 



شير يا خط (گفت و شنود)

گفت: بيانيه مشترك كروبي و موسوي براي لغو راهپيمايي 22 خرداد، با موافقت ها و مخالفت هاي گروه هاي ضدانقلاب حامي فتنه روبرو شده است.
گفتم: حيوونكي ها بيرون گود نشسته اند و مي گويند لنگش كن! آخر سران فتنه با چه زباني بگويند كه بابا! هيچكس نمي آيد و آبرومندانه تر اين بود كه خودمان لغو كنيم.
گفت: يكي از اين گروه هاي ضدانقلاب خطاب به سران فتنه نوشته است بايد فكر مي كرديد و طرح مي داديد!
گفتم: سران فتنه اگر فكر و عقل داشتند كه دنبال اسرائيل و آمريكا و چندتا گروه ضدانقلاب اجق وجق راه نمي افتادند.
گفت: يكي ديگر از گروه هاي ضدانقلاب خارجه نشين گفته است احتمالا موسوي و كروبي به جاي فكر كردن، شير يا خط انداخته اند.
گفتم: اين يكي مثل اين كه بفهمي نفهمي نيم مثقال عقل داره! و متوجه شده كه اصل ماجرا ترس از نداشتن هوادار بوده... يارو كه خيلي ادعاي شجاعت مي كرد، براي انجام كاري «شير يا خط» انداخت، وقتي ديد شير اومده، از ترس فرار كرد!
 



اوباما، كلينتون، مك كين و اشتون تاكيد كردند
آمريكا در كنار فتنه سبز ايستاده است

سرويس سياسي-
حمايت گسترده مقامات آمريكايي و غرب از فتنه گران، كه در آستانه 22 خرداد، سالگرد انتخابات رياست جمهوري كشورمان صورت گرفت، برگ تازه اي از رسوايي اين جماعت را در تاريخ به ثبت رساند.
تلاش هاي ناكام اوباما و هم پيمانانش در روزهاي گذشته به منظور راه اندازي مجدد آشوب ها، آنچنان با شكست روبرو شد كه تنها نتيجه آن را افزايش موارد ديگري بر ليست همنوايي آمريكا و غرب با سران فتنه، مي توان ارزيابي كرد.
به گزارش بي بي سي، باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوري ايران در جلسه اي كه در «بنياد اعانه ملي براي دموكراسي» برگزار شد، در پيامي از كشورهاي جهان خواست كه از آشوبگران در ايران حمايت كنند.
اوباما در اين پيام كه توسط يكي از مشاورانش به نام «سامانتا پاور» در گردهمايي روز پنجشنبه اين بنياد، در واشنگتن قرائت شد، تصريح كرد: اين مسئوليت همه كشورها است تا روشن كنند ما طرف معترضان هستيم. وي اضافه كرد: شجاعت معترضان در ايران الگويي براي همه ماست. همچنين در اين گردهمايي كه درخصوص وضعيت ايران برگزار شد، جايزه ويژه دموكراسي اين نهاد به جريان موسوم به سبز اعطا شد.
اوباما همچنين شامگاه چهارشنبه با اشاره به نقض حقوق بشر در ايران مدعي شد: شنبه سالگرد انتخابات ايران است و - به گفته او - دنيا همچنان سركوب معترضان را به ياد مي آورد.
سناتور جمهوري خواه جان مك كين هم در گردهمايي بنياد ملي دموكراسي، با اشاره به اغتشاشات ايران در سال گذشته، آن را يك حركت اصلاح طلبانه توصيف كرده كه در كل خاورميانه بي نظير است و بنابراين از تصميم اين بنياد براي اعطاي جايزه سالانه به جنبش سبز قدرداني كرد.
مك كين كه به مناسبت سالگرد انتخابات رياست جمهوري در ايران سخنراني مي كرد گفت كه يك سال پيش تغييرات دموكراتيك در ايران غيرمحتمل به نظر مي رسيد و درست يك هفته پس از آن، اين تغييرات اجتناب ناپذير شد.
اين سناتور جمهوري خواه آمريكا با اشاره به همنوايي آمريكا با اهداف فتنه گران تصريح كرد: من بر اين باورم كه اين معترضان خواهند بود كه سرانجام تغييراتي را كه ما در سياست هاي ايران در انتظارش هستيم، انجام خواهند داد.
وي البته به شكست و ناكامي جريان فتنه در ايران اذعان كرد و افزود: اكنون مي شنويم كه اوپوزيسيون ايران وادار به تسليم شده است، من نمي توانم اين مسئله را رد كنم.
مك كين با طرح اين پرسش كه هدف از اعمال تحريم ها بر ايران چيست؟ اذعان كرد: ما بايد متحدان خود در كشورهاي مختلف را تجهيز كنيم تا حقانيت رژيم ايران را به چالش بكشند و از معترضان ايران براي آن كه نهاد دولت خود را با شرايط خود تغيير مي دهند، حمايت كنيم.
وي با تاكيد مجدد بر حمايت صريح از فتنه گران اعلام كرد: ما بايد در كنار معترضان در ايران بايستيم و لازم است كه اهداف آنان را اهداف خود بدانيم؛ منافع آنان، منافع ماست و تلاش هايشان، تلاش هاي ما.
اين سناتور آمريكايي در نهايت نتيجه گرفت: اكنون زمان آن است كه آمريكا خود را در اين مقطع از تاريخ ايران در كنار رفرميست ها(اصلاح طلبان) قرار دهد.
به گزارش راديو فردا، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا هم روز شنبه از ايران خواست همه معترضاني را كه يك سال است در زندان هاي ايران به سر مي برند، آزاد كند.
كلينتون در اين بيانيه خواستار آزادي سريع همه مدافعان حقوق بشر شده است و از جمله به شيوا نظر آهاري، نرگس محمدي، عمادالدين باقي، كوهيار گودرزي، بهاره هدايت، ميلاد اسدي و محبوبه كرمي اشاره كرده است.
براساس گزارش راديو فردا، كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در سالگرد 22 خرداد، با صدور بيانيه به نمايندگي از اتحاديه اروپا مدعي شد كه پس از اين انتخابات وضعيت حقوق بشر در ايران وخيم است و تاكيد كرد كه معترضان ايران فراموش نشده اند.
اشتون ضمن حمايت صريح از آشوب گران در ايران اعلام كرد كه، اين فرصت را مغتنم مي شماريم تا به معترضان اطمينان دهيم كه فراموش نشده اند.

 



آقاي رئيس جمهور! از شما انتظار ديگري بود (خبر ويژه)

اظهارات پريشب رئيس جمهور درباره بدحجابي و مبارزه نيروي انتظامي با مفاسد اخلاقي و اجتماعي تحت عنوان امنيت اخلاقي و اجتماعي، انتقادبرانگيز شد.
احمدي نژاد در گفت وگوي مستقيم شبكه يك سيما منتقدان بدحجابي برخي خانم ها را مورد خطاب قرار داد و گفت: آنها بايد خود را اصلاح كنند وقتي نابساماني هاي اخلاقي پيش مي آيد همه مقصرند و مردها بيشتر از همه.
رئيس جمهور اضافه كرد: باور ما اين است كه هر كجا زن به صورت گسترده وارد شد اجتماع آنان بسيار سالم تر، صحيح تر و اخلاقي تر است. عده اي در هر دوره اي هرچند ماه مي خواهند جنجالي در كشور برپا و برخورد كنند كه بنده در همين جا به صراحت اعلام مي كنم كه ما مطلقا و از بنياد با اين موضوع مخالفيم.
احمدي نژاد تاكيد كرد: البته اين بدان معنا نيست كه ما از عده اي كه بطور سازمان يافته بخواهند مشكلات اخلاقي را در جامعه گسترش دهند، چشم پوشي كنيم بلكه بايد با كار اطلاعاتي و شناسايي و قانوني آنها را بازخواست و مجازات كنيم.
وي افزود: برخي ها مي گويند بايد امر به معروف كنيم و اين حرف درستي است اما قبل از امر به معروف بايد پديده اي در جامعه تبديل به معروف شود و وقتي معروف شد و عموم جامعه گفتند اين كار خوبي است با روش درست به او مي گوييم اين موضوع را رعايت كند. اما اگر كسي اصرار دارد سازمان يافته و با وصل به بيگانه ذهن جواني را تخريب كند، كارش جداست.
احمدي نژاد گفت: محال است فردي، شخصيت كسي را تخريب كند و او حرفش را بپذيرد. بايد با ادبيات امروز با نسل خود حرف بزنيم و مفاهيم مكتب را با بيان امروز منتقل كنيم.
رئيس جمهور گفت: اينها ربطي به دولت ندارد و دولت واقعا در اين مسائل دخالتي ندارد؛ ما اينها را توهين مي دانيم كه زن و مردي در خيابان راه بروند و كسي بيايد بگويد نسبت شما چيست. هيچ كس حق ندارد در اين مورد سؤال كند، اين به معناي آن نيست كه ما نابساماني هاي اجتماعي را نمي بينيم و يا نبايد اصلاح كنيم بلكه مي گويم اين روش، روش درستي نيست. اينها مال دولت نيست و آنها را قبول نداريم و تا آنجايي كه بتوانيم برخورد و كنترل مي كنيم.
درباره اين بخش از مصاحبه رئيس جمهور بايد متذكر شد اولا وقتي معروفي در حال خدشه و فراموشي يا منكري در حال غلبه است، امر به معروف و نهي از منكر تكليف است و نمي توان با اين توجيه كه معروف،معروف نشده، دست از امر به معروف و نهي از منكر كشيد ضمن اينكه براي اكثريت قاطع ملت ايران حجاب و عفاف يك معروف مسلم و بدحجابي و بي عفتي، يك منكر بزرگ است. ثانيا كار فرهنگي و ارشادي تناقضي با برخورد با مفاسد اخلاقي و اجتماعي متجاهرانه ندارد و به نام كار فرهنگي نمي توان اجراي قانون و پاسداري از مرزهاي امنيت اخلاقي و عفت عمومي را تعطيل كرد يا پاسداران اين مرزها را نكوهش نمود. اگر هم در اجراي قانون خطا و خللي ديده شد نمي توان اصل قانون را تعطيل كرد و از مجريان و ضابطان خواست به خاطر آن خطاها، اساسا تكليف و مسئوليت خود را تعطيل كنند. ثالثا تجاهر و تظاهر به فساد در خيابان -حريم عمومي- با حريم خصوصي متفاوت است. كسي نمي تواند از حريم خصوصي افراد سؤال كند اما اگر عناصر قانون گريز و هنجارشكن اصرار بر ارتكاب بزه هاي اخلاقي و اجتماعي كردند، نه تنها بازخواست كه در چارچوب قانوني بايد مجازات هم كرد.
رابعاً برخورد با اين نابهنجاري هاي سازمان يافته اتفاقا از جمله مسئوليت هاي حاكميتي دستگاههاي دولتي است و اين بيان كه ما دخالتي نداريم، نه تنها رافع مسئوليت نيست بلكه خدمات و تلاش هاي دولت خدمتگزار در ساير حوزه ها را نيز زير سؤال مي برد.
طبيعي است كه بين مقولاتي مانند ارشاد، امر به معروف و نهي از منكر، تذكر و مبارزه با جرايم اخلاقي و اجتماعي تفاوت هاي مرحله اي وجود دارد و هر مرحله داراي مقتضيات و لوازم خود است اما اين تفكيك نمي تواند توجيهي براي تعطيلي همه اين تكاليف قانوني و شانه خالي كردن از بار مسئوليت باشد. ضمن اينكه به نظر مي رسد متاسفانه برخي مشورت هاي غلط در اين زمينه به رئيس جمهور محترم داده مي شود كه با بنيان اسلامي و انقلابي تفكر ايشان در تضاد است. برخي گمانه ها حاكي از آن است كه جرياني مي كوشد به ايجاد بدگماني ميان علما و متدينين با رئيس جمهور خدمتگزار دامن بزند و نتيجه اين بدگماني را در آغوش فتنه گران بريزد.

 



شكنجه با خنده (خبر ويژه)

كلوتيد ريس متهم فرانسوي كه مدتي را به علت حضور در تجمعات غيرقانوني و ارسال تصاوير آن به خارج از كشور در بازداشت به سر مي برد، در گفت وگو با راديو فرهنگ فرانسه درباره دوران بازداشت و محاكمه خود در ايران سخن گفت.
اين شبكه راديويي از ريس درباره شكنجه در دوران بازداشت پرسيد كه ريس پاسخ داد: يكي از نخستين جملاتي كه من از هم سلولي هايم پرسيدم اين بود كه آيا شكنجه شده اند؟ آنها خيلي سريع به من اطمينان دادند كه شكنجه اي در كار نبوده است. هم سلولي هاي من سه دختر بودند كه مرتب مي خنديدند.
در پايان اين مصاحبه، وقتي كه خبرنگار فرانسوي با اصرار از كلوتيد ريس خواست درباره سختي هاي آن دوران بگويد، وي بدون اشاره به اقامت درازمدت در سفارت فرانسه در ايران تنها توانست چنين موضوعي را مطرح كند: از نظر فيزيكي آنها مرا تهديد نكردند اما باور كنيد فشارهاي روحي به من وارد مي شد.
پس از خروج كلوتيد ريس، يك مقام سابق اطلاعاتي فرانسه فاش كرد كه وي براي سرويس جاسوسي فرانسه كار مي كرده است. ريس مقارن با آزادي دو تبعه ايراني از زندان هاي فرانسه(مجيد كاكاوند و علي وكيلي راد)، از كشور خارج شد و به فرانسه بازگشت.
مقامات غربي همواره كوشيده اند ضمن حمايت از عناصر جاسوس و فعالان ضد امنيتي، نقض حقوق بازداشت شدگان را به افكار عمومي القاء كنند.

 



سكوت نكنيد پرچم آمريكا را به دفاتر خود بزنيد! (خبر ويژه)

با وجود تظاهر سران فتنه و مدعيان اصلاح طلبي به همراهي با خط امام، همه فعالان اين جريان نسبت به اعلام حمايت علني مقامات رژيم هاي استكباري از آنها سكوت كرده اند.
باراك اوباما، هيلاري كلينتون، جان مك كين، ويليام هيگ و كاترين اشتون از جمله مقامات آمريكايي، انگليسي و اروپايي بودند كه طي روزهاي اخير به خيال اينكه با حمايت خود جريان مرده فتنه را زنده كنند، از اين جريان و سران آن اعلام جانبداري و پشتيباني كردند اما با وجود سپري شدن چند روز از اين حمايت هاي ننگين، موسوي و كروبي و خاتمي و اعضاي مجمع روحانيون و حزب مشاركت و سازمان مجاهدين و كارگزاران هيچ يك حاضر نشده اند كوچك ترين موضعي عليه آن حمايت هاي جانانه اتخاذ كنند و خود را از اتهام خيانت به كشور و همراهي با دشمنان ملت ايران تبرئه كنند.
اين حمايت ها پس از آن علني شد كه بر جبهه استكبار معلوم شد سرمايه گذاري حداقل يك دهه اي آنها روي جريان انقلابي نماي متولي كودتاي مخملين به ضرر مطلق انجاميده و گروهك هاي اپوزيسيون روحيه خود را باخته اند. يقينا امثال موسوي و خاتمي حاضر نخواهند شد ولو در لفظ و به تعارف مرگ بر آمريكا بگويند و همانند امام و امت، نسبت به شيطان بزرگ ابراز برائت و بيزاري كنند. و اكنون تنها چيزي كه مغفول مانده اين است كه حضرات علنا پرچم آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي را بر سر در خانه ها و دفاتر حزبي و سياسي خود بكوبند.

 



تو شير يا خط انداختي ما سه شديم! (خبر ويژه)

با گذشت 5 روز از بيانيه مشترك كروبي و موسوي درباره لغو راهپيمايي 22خرداد، بحث هاي جدي در محافل ضدانقلاب در جريان است. هر چند كه برخي از اين محافل ترجيح داده اند شوك و سرخوردگي تازه را در سكوت سر كنند اما طيفي ديگر زبان به اعتراض و حتي هجو سران فتنه گشوده اند و معتقدند مطالبه محوري با سكوت و مدارا نمي خواند.
دويچه وله آلمان ضمن گزارشي به سراغ چند تن از عناصر ضدانقلاب رفت و نظر آنها را درباره عقب نشيني موسوي و كروبي جويا شد. سايت دويچه وله از قول يكي از اين افراد نوشت: اين تصميم گيري بسيار عمودي بود و با اين ادعا كه موسوي و كروبي، فقط رهبران نمادين جنبش هستند، متناسب نبود. آقايان نبايد نگاه سياهي لشكري به جنبش داشته باشند.
هرچند يكي از ضدانقلابيون فراري (سامان رسول پور) به دويچه وله گفت «لغو راهپيمايي تصميم درستي بود چرا كه با توجه به تجربه 22 بهمن سال گذشته، اين بار هم جنبش نمي توانست به شكل موفقيت آميزي به خيابان بيايد» اما جلوه جواهري مي گويد « شيوه لغو راهپيمايي باعث شد كساني كه خواهان اعتراض در آن روز بودند زير ضرب چند برابر قرار بگيرند.»
همايون ايواني همكار نشريه گفت وگوهاي زندان هم به دويچه وله گفت: حركت جناح هاي رانده شده مانند موسوي و كروبي همان حركتي بود كه توسط جناح خاتمي در سال 78 رخ داد. در لحظه مهم، جنبش را تنها گذاشتند و دعوت به عقب نشيني كردند و به همين دليل امكان سركوب شديدتر فراهم شد.
آرش بهمني از روزنامه نگاران فراري هم مي گويد «لغو راهپيمايي باعث نااميدي شده است». محبوبه عباسقلي زاده نيز گفت موسوي و كروبي يكبار ديگر فرصتي تاريخي را از دست دادند.
اما حسن يوسفي اشكوري از مسافران كنفرانس برلين كه اينك در خارج كشور اقامت دارد، بي آنكه به عملكرد توأم با دستپاچگي و آشفتگي جريان فتنه سبز در يك سال گذشته اشاره كند در سايت جرس نوشت: «دوستان عجله كار شيطان است. دنيا كه به آخر نرسيده، قرار هم نبود 22خرداد 89 به پايان خط برسيم. راه درازي در پيش است». وي تصريح كرد؛ تجمع غيرقانوني به معناي انتخاب يك فاجعه و سپردن خود به دست حكومت بود بويژه كه خبرها از آمادگي حكومت براي تسويه اساسي حكايت مي كرد. دوم اينكه با وقوع چنين فاجعه اي، سران جنبش دست به خودكشي بزرگ سياسي زده بودند.
در اين ميان سايت خودنويس خواستار تغيير در سران فتنه شد و در مطلبي طنز كه توأم با هجمه به موسوي و كروبي بود نوشت: به يك رهبر جهت جنبش سبز نيازمنديم، داراي مدرك تحصيلي فابريك از هر جايي ولو شده مدرسه باغچه بان... كسي باشد كه خودش يك كمي تكنيك و تاكتيك از قبل بلد باشد نه اينكه يك سال بگذرد و تازه چيزهايي ياد بگيرد، بعد امتحان بكند، اگر شد كه هيچي، اگر نشد شير يا خط بكند. چنانچه رهبر جنبش است ولي خودش مي گويد نيستم، بي زحمت نرود از طرف جنبش راهپيمايي لغو كند. جنبش آن وقت خودش تنهايي مي رود، سه مي شود...تندروي و كندروي را خودش بلد باشد نه اينكه يكي ديگر ]كروبي[ بچسبد بهش بگويد پدرجان! فقط تا كار ناموسي مي شود كه نبايد در دفاع از زنت صدايت را بلند كني!... چنانچه با تغيير قانون اساسي موافق است، روزي 200 دفعه به قانون اساسي اعلام پايبندي نكند. دايي! ولي فقيه هم يكي از بندهاي همين قانون اساسي است، حتماً بايد جلوي جمع اينارو بگم ؟

 



آقاي تقلب از چه چيز توبه كرد؟! (خبر ويژه)

باني تقلب در انتخابات مجلس ششم به بهانه توبه از عملكرد سال هاي اول انقلاب، به تخريب نظام و انقلاب پرداخت. اين در حالي است كه تاج زاده همزمان با تخطئه عملكرد حضرت امام، تظاهر به دوگانگي دوران حضرت امام و پس از آن دوران مي كرد.
مصطفي تاج زاده كه از سال ها پيش آثار نفاق در وي ظاهر بود، اكنون پس از لو رفتن و بازداشت، به كلام امام كه ميزان رأي ملت است استناد كرده و مي نويسد: نظامي كه نظارت استصوابي انتخاباتش حتي با نظام انتخاباتي عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين قابل مقايسه نباشد چگونه مي تواند مدعي رهايي بخشي عراق و افغانستان و فلسطين و لبنان و الگو بودن براي مسلمانان جهان باشد.
وي در مغالطه اي ديگر نوشت: من در جريان بازجويي ها و در مقابل اتهام «انقلاب مخملي» استدلال كردم و هشدار دادم كه مواظب باشيد، اين اتهام يك تيغ دو دم است و قبل از اين كه صداي مردم را ببرد، دست خودتان را خواهد بريد، زيرا معنايي جز شبيه سازي جمهوري اسلامي ايران با حكومت هاي كمونيستي و شبه كمونيستي و استبدادي و فاسد كه توسط انقلاب هاي مخملي سرنگون شده اند، نخواهد يافت.
تاج زاده به جاي آن كه به خاطر خيانت هاي خود طي دهه گذشته از مردم حلاليت بطلبد، مدعي عذرخواهي به خاطر تندروي هاي انقلاب شد و با تخطئه روزگار حيات حضرت امام ادعا كرد: نسل اول انقلاب بايد اعتراف كند؛ به علت عدم استفاده درست از فرصت هايي كه ظهور تك صدايي را بر بستر عبور از آرمان هاي انقلاب و اصول قانون اساسي، غير ممكن مي كرد. البته ما كوشيده ايم از اين خطاها درس بگيريم و به ويژه پس از جنگ، رفتار و گفتار خود را اصلاح كنيم.
وي سپس از سيدكاظم شريعتمداري كه در كودتاي طراحي شده از سوي سفارت آمريكا به ايفاي نقش پرداخته بود، در برابر حضرت امام دفاع كرد و وي را با كساني چون صانعي و منتظري و طاهري اصفهاني مقايسه كرد كه اكنون با اعتراضات مردم مواجه هستند.
هم حزبي هاشم آغاجري در سازمان مجاهدين انقلاب، سپس مدعي شد: حكومت در عصر غيبت نمي تواند سعادت اخروي شهروندان را تأمين كند و نبايد چنين باري را بردوش حكومت گذاشت كه باعث نقض آزادي و مشكلات عديده در تأمين رفاه مردم و توسعه علمي و فني و اقتصادي كشور مي شود(!)
وي براي خالي نبودن عريضه در اين نوشته تايپي 21 صفحه اي كه مالامال از اتهام پراكني عليه مديريت 30 ساله انقلاب است، در يك جمله كوتاه هم نوشت: نبايد فراموش كنيم كه ذكر اشتباهات ما ]منظور انقلاب و نظام، نه مشاركت و مجاهدين كه منزهند![ به آن معنا نيست كه ديگران ]ضدانقلاب و گروهك ها[ خطا نداشته اند.
كيهان اميدوار است اين اعترافات صريح تاج زاده كه عمق نفاق و انحطاط فكري او را روايت مي كند از سوي مدعيان اصلاح طلبي حمل بر اعتراف تحت شكنجه براي بدنام كردن اين جريان نشود. اما درباره مغالطات انبوه معاون سياسي وزير كشور دولت خا تمي بايد گفت 1- كدام انتخابات در دنيا آزادتر از انتخابات سال گذشته ايران، كه 2 تن از سران نفاق و مستظهر به حمايت گروهك هاي ضد انقلاب و جبهه استكبار فرصت پيدا كردند عيار خود را در محك جمهوريت و اسلاميت نشان دهند؟ 2- در اين كه فلسطين و لبنان و عراق و... از جمهوري اسلامي الگو گرفته اند - به رغم آزادگي جبهه استكبار و هم پيمانان وطني آنها- هيچ ترديدي نيست اما از جناب تاج زاده بايد پرسيد آيا شما نبوديد كه در سال 78 در آراي مردم تهران دست برديد و به تقلب گسترده دست زديد.
تاج زاده در انتخابات سال 84 از آقاي هاشمي دفاع مي كرد و اكنون دفتر آقاي هاشمي صراحتاً اعلام مي كند كه اصلاح طلبان در انتخابات سال 78 مجلس ششم تقلب كردند تا وي به مجلس راه نيابد و از رتبه 19 به رتبه 30 سقوط كند. 3- درباره كودتاي مخملين بايد از تاج زاده پرسيد آيا دولت ملي سالوادر آلنده در شيلي نظامي فاسد و استبدادي و كمونيستي بود كه با طراحي سازمان سيا و با جنگ رواني و مطبوعاتي در داخل آن كشور و اعتصاب كاميونداران و... ساقط شد؟ نهضت ملي شدن نفت چه طور كه آمريكايي ها براي اولين بار مزد عمليات رواني و جنگ مطبوعاتي و شكاف ميان مردم را چشيدند و كودتا را با موفقيت به كار بستند؟ آيا در هر كدام از اين پروژه ها و پروژه هاي بعدي در كشورهاي اروپاي شرقي، اگر دست هاي خائن و وابسته به آمريكا نبودند، امكان كودتاي مخملين و روي كار آمدن گماشتگان آمريكا وجود داشت و آيا همان مردم سپس در اوكراين و گرجستان و قرقيزستان و... عليه مهره هاي آمريكا نشوريدند؟ اما آيا شما حاضريد عليه آمريكا سخني بگوييد يا در همين نامه خود از آمريكا ستايش مي كنيد؟ 4- شما جز تداوم انحصارطلبي، ديكتاتورمآبي و تفرعن، چه شيوه ديگري را به كار بسته ايد كه از طرف امام و انقلابيون توبه مي كنيد و چرا علناً نمي گوييد انقلاب و مقتداي آن مقابل باج خواهي هاي شما ايستادند بنابراين بايد از آن روي گرداند؟! 5- دفاع از كساني چون شريعتمداري و منتظري كه علناً تحريك شدگان استكبار در برابر حضرت امام بودند، نشان مي دهد عمق نفاق شما در تظاهر به ارادت نسبت به حضرت امام خميني چه قدر پيچيده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14