(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 خرداد 1389- شماره 19670

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله نوري همداني: موفقيت كشور مرهون رهبري هاي آيت الله خامنه اي است
احمدي نژاد در گفت وگوي زنده تلويزيوني: آمريكا در شوراي امنيت با گدايي و التماس عليه ايران راي جمع كرد
آيت الله جوادي آملي : سازمان ملي جوانان درتبيين هويت اسلامي ايراني بكوشد
سياستمداران عراقي خواهان رسيدگي به جنايت تازه آمريكايي ها شدند
دولت مصر به نمايندگان ايران براي ورود به غزه مجوز داد
نايب رئيس مجلس دوماي روسيه: حمايت مسكو از تحريم ايران اشتباه بود
آيت الله صافي گلپايگاني: مبارزه با بدحجابي بايد از دولت آغاز شود
جانشين فرمانده كل سپاه: نگران تحريم نيستيم اقتصاد ايران به قدرت هاي بزرگ وابسته نيست
كوثري با اشاره به اظهارات مداخله جويانه اوباما و كلينتون:
سران آمريكا هنوز در توهم حوادث پس از انتخابات زندگي مي كنند
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امورخيريه: طرح تابستاني «نشاط معنوي» در بقاع متبركه كشور برگزار مي شود
آيت الله يزدي: مقام معظم رهبري در 14 خرداد تكليف همه را روشن كرد ند
بعدازظهر ديروز در دانشگاه تهران حضور گسترده دانشجويان انقلابي بساط پياده نظام فتنه را جمع كرد



آيت الله نوري همداني: موفقيت كشور مرهون رهبري هاي آيت الله خامنه اي است

يكي از مراجع عظام تقليد قم گفت: اگر رهبري هاي آيت الله خامنه اي نبود وضعيت انقلاب امروزه به گونه اي ديگر مي شد و موفقيت كشور مرهون اين رهبري هاست.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله حسين نوري همداني ظهر دوشنبه در ديدار با رئيس سازمان ملي جوانان كشور با اشاره به تلاش دشمنان براي ضربه زدن به دين مبين اسلام بيان داشت: دشمنان با تمام توان تلاش مي كنند تا اسلام را منزوي نشان داده و براي اين منظور مي خواهند اسلام هميشه در حاشيه باشد.
وي تصريح كرد: همچنين دشمنان موضوع تحريف در دين اسلام را مدنظر قرار داده اند و در اين راستا نيز مي كوشند تا بيان كنند دين از سياست جداست.
نوري همداني بيان داشت: دشمنان مي كوشند تا اسلام را در نظر بانوان يك دين عليه آنها معرفي كنند تا بانوان نظر منفي به اسلام داشته باشند. وي افزود: همچنين آنها مي گويند دين اسلام براي اغنيا بوده و يا براي فقراست تا شكاف ايجاد كرده و به اهداف خود برسند.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: بايد حقايق دين را براي مردم تشريح كنيم و اين موضوع اساسي است كه جوانان نياز به آن دارند.
وي تاكيد كرد: بيان حقايق دين يك فصل مهم است تا به دنيا بفهمانيم كه اسلام وجود دارد و بايد ابعاد آن را معرفي كنيم.
تعرض فتنه گران
با كوكتل مولوتوف
به بيت آيت الله نوري همداني
بيت آيت الله نوري همداني يكشنبه شب توسط گروه هاي منتسب به سران فتنه مورد حمله قرار گرفت.
به گزارش برنا، فرد يا افرادي از كوچه جنب بيت آيت الله نوري همداني با پرتاب يك كوكتل مولوتوف به داخل منزل موجب شكسته شدن شيشه ها و همچنين آتش سوزي در قسمتي از بيت اين مرجع تقليد شده اند.
اين گزارش مي افزايد: آيت الله نوري همداني در زمان انتخابات و همچنين در راستاي افشاي فتنه تلاش هاي بسياري كرد كه گروه منتسب به فرقه موسوي و سبز از افشاگري هاي اين مرجع تقليد به شدت عصباني شده بودند.
گفته مي شود اين اقدام توسط گروه هاي منتسب به سران فتنه انجام شده است.

 



احمدي نژاد در گفت وگوي زنده تلويزيوني: آمريكا در شوراي امنيت با گدايي و التماس عليه ايران راي جمع كرد

رئيس جمهور صدور قطعنامه اخير شوراي امنيت عليه ايران را از طريق گدايي و التماس آمريكا در جمع آوري راي دانست.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، در گفت وگوي زنده تلويزيوني با مردم كه از شبكه اول سيما پخش شد، صدور قطعنامه عليه ايران را داراي چند تير خلاص ذكر كرد و با بيان اينكه اين اولين تير خلاص به شوراي امنيت سازمان ملل بود اظهار داشت: اين موضوع يك پيروزي بزرگ براي همه ملت هاست چرا كه شوراي امنيت يك ابزار نظام سلطه براي زورگويي به ملت ها و ابزار ظالمانه اي در دست مستكبرين است.
احمدي نژاد يادآور شد: آقاي اردوغان به من گفت كه اوباما در يك تماس يك ساعت و نيمه با وي التماس كرده كه تركيه راي منفي ندهد و راي ممتنع بدهد و با لبنان نيز مذاكره كند تا اين كشور نيز راي ممتنع بدهد و قطعاً با برزيل و ديگر كشورها نيز اين گونه رفتار كرده اند.
وي اين كار را گدايي راي در شوراي امنيت توصيف كرد و افزود: اين بهترين تير خلاص به شوراي امنيت است.
رئيس جمهور با بيان اينكه تيرخلاص بعدي به اساس امپراطوري آمريكا در جهان است تاكيد كرد: فكر مي كنم كار آمريكا تمام شده است البته نه اينكه همين امروز اين پوسته فرو بريزد بلكه به زودي فرو خواهد ريخت.
وي با اشاره به حمله اسرائيل به كاروان آزادي عنوان كرد: اطلاعات دقيقي داريم كه قبل از حمله به كشتي كاروان آزادي، برنامه ريزي مي كردند كه بعد از ماه رمضان مجدداً به غزه حمله كنند تا شكست هاي گذشته را جبران كنند اما الان اين طراحي مقداري آسيب ديده است و حتي اگر آنها يك خباثت جديد انجام بدهند، نجات پيدا نخواهند كرد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از صحبت هايش انتخاب 22خرداد را نمايش اراده مجتمع و متحد و عظيم انساني دانست و افزود: چهل ميليون انسان در آزادترين انتخابات دوران دموكراسي، حضور داشتند و در برابر گفته ها، تبليغات و فعاليت هاي انتخاباتي هيچ مانعي قرار نداشت.
رئيس جمهور مشاركت 85 درصدي مردم در انتخابات گذشته را يك ركورد خواند و ادامه داد: همه يك خواسته را فرياد زدند و به دنبال ايجاد تغييرات اساسي در جهان و برقراري نظم عادلانه و انساني بودند و خواستار كرامت، تعالي و آزادي انسان و برقراري عدالت بودند كه اين اراده وقتي در 22 خرداد متجلي شد نقطه آغاز تحولات جديد در جهان شد و كساني هم كه در برابر ملت ايران قرار گرفتند، مالكان و صاحبان نظم امروز دنيا هستند.
احمدي نژاد با اشاره به دخالت مستقيم آمريكا و كشورهاي اروپايي در امور داخلي ايران در سال گذشته خاطرنشان كرد: اوباما كه تازه رئيس جمهور شده بود نتوانست خود را كنترل كند و از طراحي هايي كه در نظر داشتند پرده برداشت و اعلام نظر كرد.
وي انرژي هسته اي را يك بهانه براي حضور در مديريت جهاني تلقي كرد و گفت: مي خواستند بمب اتم خود را تطهير و تثبيت كنند و كسي به آنها معترض نشود. اما وقتي ايران وارد شد نه تنها معادله به هم خورد بلكه 180 درجه تغيير جهت داد و همه دنيا فهميد كه حضور ايران براي اولين بار توانست اراده آمريكا و متحدانش را در يك مسئله بسيار مهم جهاني كه يك سال روي آن كار و طراحي كرده بودند به نفع ملت ها بشكند.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به معضلات فرهنگي و اجتماعي جامعه تاكيد كرد: اگر عده اي مي خواهند به صورت سازمان يافته مشكلات اخلاقي را در جامعه گسترش دهند، هرگز از آنها چشم پوشي نخواهيم كرد و مسئولين مربوطه آنها را شناسايي خواهند كرد تا برخورد لازم با آنها انجام شود.
رئيس جمهور البته در پاسخ به پرسش تعجب برانگيز مجري برنامه در رابطه با مقابله با مظاهر بدحجابي در جامعه، مواضع قابل تأملي را ابراز كرد.
مجري اين برنامه با اشاره به شايعاتي همچون گشت نسبت، نظر رئيس جمهور را در رابطه با برخورد با دو تار موي زنان در خيابان ها با جريمه هاي نقدي، خواست؛ كه دكتر احمدي نژاد نيز در اين رابطه اظهار داشت: اين موارد هيچ ربطي به دولت ندارد و دولت واقعاً در آنها هيچ دخالتي ندارد و ما اين موارد را توهين مي دانيم كه از يك زن و مرد در خيابان سأال شود كه چه نسبتي با هم داريد.
رئيس جمهور البته بدون آنكه در اصل اين ادعاي كذب تشكيك كند، ادامه داد: تا جايي كه بتوانيم با اين موارد برخورد مي كنيم و آن را كنترل خواهيم كرد. اين نگاه دولت است.
احمدي نژاد با بيان اينكه نوع برخوردها با مردم عادي بايد انساني و فرهنگي باشد تصريح كرد: برخي به امر به معروف اشاره مي كنند كه حرف درستي است اما قبل از آن بايد يك پديده اي در جامعه معروف شود كه عموم جامعه آن را كار خوبي بدانند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: اگر يك پديده اي در جامعه به وجود مي آيد بايد آن را ريشه يابي كنيم تا با روشي عالمانه و انساني آن را اصلاح كنيم، بنده احمدي نژاد به يك گناه جزئي هم راضي نيستم چه رسد به گناه هاي بزرگتر، اما روش كار با عموم مردم متفاوت خواهد بود چون عموم مردم يك برايند ديگري دارند و ممكن است نظرات ديگري داشته باشند و يا اينكه در برخي موارد آگاه نباشند.
احمدي نژاد در ادامه اين گفت وگوي زنده تلويزيوني با بيان اينكه جوانان و بانوان بيش از 50 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهند، به تشريح برنامه هاي دولت در حوزه بانوان پرداخت و اظهار داشت: اين موضوع را از چند منظر مي توان بررسي كرد، نگاه اول بحث انساني است كه در آن زن و مرد با هم تفاوتي ندارند و ما هم به دنبال اين هستيم كه زمينه هاي كرامت انساني در جامعه فراهم شود تا توانمندي هاي انسان در جامعه به خوبي شناخته شود.
رئيس جمهور با بيان اينكه بحث ديگر به مباحث فرهنگي اختصاص دارد، گفت: در اين زمينه بايد به احياي توانمندي ها و احساس خودباوري و توانستن در جامعه توجه داشت كه فكر مي كنم كارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه تقويت خودباوري در خانم ها يكي از مباحث مختص بانوان است، اضافه كرد: در اين زمينه بايد موانع پيش روي بانوان برداشته شود كه كارهاي زيادي در اين زمينه انجام شده و يك نمونه آن حضور زنان در دولت است كه كار بسيار بزرگي بود.
وي درباره بنيان هاي نگاه فرهنگي دولت اظهار داشت: نقش دولت، نشان دادن جهت و باز كردن راه است و توليد فرهنگي را بايد اهالي فرهنگ از جمله هنرمندان، نويسندگان، شاعران و ... انجام دهند.

 



آيت الله جوادي آملي : سازمان ملي جوانان درتبيين هويت اسلامي ايراني بكوشد

آيت الله جوادي آملي گفت: سازمان ملي جوانان بايد مرز اسلام و هويت اسلامي ايراني را براي جوانان روشن كند و جوانان با تكيه بر اين سه عنصر طوري رفتار كنند كه دشمن اجازه ورود به حريم آنها را به خود ندهد.
به گزارش خبرگزاري فارس آيت الله جوادي آملي در ديدار رئيس سازمان ملي جوانان با وي با بيان اينكه غيرت از سه عنصر مقدس شناخت هويت، عدم خروج از مرز خود و راه ندادن به حريم خود تشكيل شده است، اظهار داشت: جوان و جواني يك سرمايه الهي است كه با درك شايسته اين سرمايه، تمام جوان ها به سرمنزل مقصود خواهند رسيد.
وي ادامه داد: جواني يك نيروي تند و تيز و دونده اي است كه بايد براي رشد و تكامل آن از يك كمان شايسته رها شود.
آيت الله جوادي آملي تصريح كرد: انقلاب اسلامي با تكيه بر جوانان و رهبري امام خميني(رحمه الله) به پيروزي رسيد كه بر همگان روشن است كه اگر جوانان در كنار امام(ره) نبودند شايد انقلاب اسلامي هم در كار نبود.
وي بيان كرد: دوندگي و حركت بايد با پايداري همراه شود در غير اين صورت راه به جايي نخواهيم برد.
آيت الله جوادي آملي گفت: جوانان بايد بدانند كه چه چيزي را براي خود الگو قرار دهند چرا كه نداشتن الگويي شايسته آنها را به بيراهه سوق خواهد داد.
وي اضافه كرد: قرآن كريم همه انسان ها را به هويت شناسي دعوت مي كند كه در اين زمينه وظيفه سازمان ملي جوانان به عنوان يكي از متوليان اصلي امور جوانان فراهم كردن بستري شايسته و مناسب براي آنها در اين زمينه است.
آيت الله جوادي آملي گفت: در كشور در بعضي از مواقع، قرآني سخن گفته مي شود ولي طرز فكر بيگانگان پياده مي شود كه جوانان كوشا و غيرتمند ايران اسلامي بايد اين خطر جدي را خنثي كنند.

 



سياستمداران عراقي خواهان رسيدگي به جنايت تازه آمريكايي ها شدند

شخصيت هاي سياسي و نمايندگان پارلمان عراق خواهان رسيدگي دولت عراق به جنايت تازه نظاميان آمريكايي عليه شهروندان عراقي شدند.
اين شخصيت ها و سياستمداران عراقي در گفت وگو با شبكه خبري العالم عمليات هلي برد نيروهاي اشغالگر آمريكايي در منطقه «الوند » در شمال استان كربلا را محكوم كرده و آن را نقض آشكار توافقنامه امنيتي بغداد - واشنگتن دانستند. در اين عمليات 5 شهروند عراقي از جمله يك زن كشته شدند.
دولت عراق هم با محكوم كردن اين حادثه، خواستار تشكيل جلسه شوراي امنيت ملي اين كشور براي بررسي اين موضوع شد.
«حيدر الملا » سخنگوي فهرست »العراقيه » در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: خون شهروند عراقي در گرو اراده آمريكاييها نيست كه با تصميم آنها ريخته شود.
وي افزود: دولت عراق بايد هرچه سريعتر به اين مسئله رسيدگي كند.
«فوزي اكرم » عضو فراكسيون صدر هم در گفت وگو با خبرنگار شبكه خبري العالم، از دولت و شوراي امنيت ملي و وزارتخانه هاي دفاع و كشور عراق خواست درباره اين موضوع تحقيق كنند.
« شهيد الجابري » عضو ائتلاف دولت قانون نيز اظهار داشت: دولت عراق بايد درباره اين موضوع تحقيق كند و با طرف آمريكايي براي مشخص شدن شرايط و ابهامات اين حادثه تشكيل جلسه دهد. الجابري تاكيد كرد: اگر اين اقدام برخلاف توافقنامه امنيتي باشد؛ دولت عراق بايد موضع روشن و قاطعانه اي اتخاذ كند.
«علي الدباغ » سخنگوي دولت عراق با اشاره به نشست يكشنبه شب شوراي امنيت ملي براي بررسي اين موضوع تصريح كرد: در حال حاضر با وجود تهديدات امنيتي، براي جلوگيري از نقض توافقنامه امنيتي، بايد بين همه طرفها هماهنگي كامل وجود داشته باشد.

 



دولت مصر به نمايندگان ايران براي ورود به غزه مجوز داد

روزنامه المصريون چاپ مصر نوشت: دولت مصر به نمايندگان ايران براي عبور از گذرگاه مرزي رفح و ورود به غزه مجوز داد.
المصريون افزود: اين اقدام دولت مصر درچارچوب اعلام همبستگي با مردم محاصره شده غزه جا دارد.
براساس اين گزارش ، محمود احمدي نماينده ايراني در اين باره گفت كه تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ايران با علاالدين حسن يوسف رئيس دفتر حافظ منافع مصر در ايران ديدار كرده و او درخواست مجلس ايران براي ديدار از غزه را به اطلاع دولت مصر رساند.
اين روزنامه افزود: قرار بود كه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران در نامه اي به فتحي سرور همتاي مصري خود، صدور مجوز ورود سه نماينده ايراني به غزه را تسهيل كند.
المصريون نوشت: نمايندگان ايران پايان محاصره غزه را خواستار هستند و اين درخواست پس از حمله اسرائيل به كاروان آزادي حامل كمك هاي بشردوستانه براي مردم غزه با تاكيد بيشتري مطرح شد. هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از آمادگي دو كشتي براي انتقال كمك هاي انساني به غزه خبر داد كه در يكي از اين كشتي ها حدود 70كادر پزشكي و پرستار براي حمايت پزشكي از بيمارستان هاي غزه حضور دارند.

 



نايب رئيس مجلس دوماي روسيه: حمايت مسكو از تحريم ايران اشتباه بود

نايب رئيس مجلس دوماي روسيه و رهبر حزب «ليبرال دموكرات» اين كشور اعلام كرد كه حزب وي تصميم مسكو مبني بر حمايت از تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران را «اشتباه» ارزيابي مي كند.
به گزارش نووستي، «ولاديمير ژيرينوفسكي» با انتقاد از راي موافق مسكو به تحريم هاي جديد شوراي امنيت عليه ايران، گفت: «اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران به روابط مسكو و تهران آسيب وارد كرده است.»
وي ادامه داد كه بعد از حمايت مسكو از تحريم هاي جديد عليه ايران، ميليون ها تن در اين كشور در موضعي مقابل روسيه قرار گرفته اند.
ژيرينوفسكي در ادامه، آمريكا را مسئول تنش اخير بين تهران و مسكو دانست.
همچنين يك كارشناس ارشد انستيتو تمدن هاي جهاني روسيه تاكيد كرد، قطعنامه جديد آمريكا عليه ايران نشانه ضعف ديپلماسي واشنگتن است.
پروفسورگنادي آودييف كارشناس ارشد انستيتو تمدن هاي جهاني روسيه با بيان اينكه قطعنامه جديد با هدف فشار بر ايران و عقب نشيني اين كشور ازمواضع خود صادر شده است،گفت:ايران هرگز با فشار و تحريم عقب نشيني نخواهد كردو اين اقدام آمريكا نشانه ضعف ديپلماسي واشنگتن دربرابر تهران است.
آودييف گفت: هدف آمريكا از تحريك متحدان غربي خود براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران، گسترش چتر سلطه خواهي و سلطه طلبي خود بر ايران است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با سياست مستقل و عدم وابسته به هيچ كشوري در جهان ، ساختار سلطه طلبي آمريكا را به چالش خوانده و در واقع خاري در چشم اين قدرت و مانع جدي براي اجراي سياست هاي استعماري آن در مناطق خاورميانه و درياي خزر شده است.
كارشناس ارشد روس خاطرنشان كرد: صدور قطعنامه عليه ايران كه به رغم توافق هسته اي تهران و آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي اجراي طرح مبادله سوخت هسته اي انجام گرفت، يك اقدام نمايشي بود كه آمريكا انجام داد.
وي گفت: اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران ،ضعف ديپلماسي آمريكا در قبال ايران را نشان داد كه بستر مساعد موجود براي از سرگيري مذاكرات هسته اي ايران را ناديده گرفته و به اقدام مقابله با اين كشور در اين شرايط متوسل شد.
آودييف علت شتابزدگي آمريكا در تحريم ايران را ناكامي سياست هاي خارجي و داخلي اين كشور در يك و نيم سال حكومت باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا عنوان و خاطرنشان كرد: اوباما ازجمله موفق به حل مساله افغانستان نشده و وضعيت عراق هم بحراني است و در منطقه خاورميانه هم با حمله رژيم اسراييل متحد آمريكا به يك كاروان غيرتظامي (كاروان آزادي غزه) دهها غيرنظامي به خاك و خون كشيده شدند.
كارشناس انستيتو تمدن هاي جهاني روسيه گفت: تهاجم رژيم اسراييل به كاروان كمك هاي آزادي غزه ، طرحهاي آمريكا براي حل مسائل خاورميانه را به خاك سپرد و كشورهاي منطقه با بي اعتمادي به اقدامات اوباما كه به حمايت بي قيد و شرط از رژيم اسراييل ادامه مي دهد ،درخاورميانه مي نگرند. آودييف گفت: شوراي امنيت با تحريم ايران بجاي محكوم كردن جنايت رژيم اسراييل عليه غيرنظاميان، به كجراهه رفت و حاصل اين سياست ضربه به وجهه و اعتبار اين سازمان بين المللي است كه نياز براي اصلاحات در آن را يك بار ديگر مطرح مي سازد.
وي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: ايران كه بيش از سه دهه تحت تحريم هاي آمريكا و متحدان غربي اش قرار دارد و در اين دوره به موفقيت هاي خيره كننده اي در عرصه هاي مهمي همچون فناوريهاي پيشرفته، نظامي، هسته اي و صنايع مادر دست يافته است ، اين بار نيز با تحريم هاي جديد مقابله و به جهان درس تحريم ستيزي ديگري خواهد داد.
در همين حال سرگئي ايوانوف با اعلام اين كه در قطعنامه جديد شوراي امنيت به بخش انرژي از جمله انرژي صلح آميز هسته اي اشاره اي نشده است، گفت: «اين مسئله به آن معنا است كه تحريم هاي جديد شامل نيروگاه اتمي بوشهر نشده و در آينده هم اگر ايران و روسيه درباره احداث واحدهاي نيروگاه اتمي جديد به توافق برسند، كاملا در چارچوب قانوني مي توانند به اين امور بپردازند.»
سخنگوي وزارت خارجه روسيه نيز پيش از اين گفته بود كه قطعنامه جديد شوراي امنيت سازمان ملل متحد به نيروگاه اتمي بوشهر مربوط نمي شود.
«آندره نسترنكو» تاكيد كرد: «پروژه مربوط به نيروگاه اتمي بوشهر طرح جداگانه اي است كه تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي انجام مي شود و تمامي امور مربوط به آن كاملا شفاف است.»
وي افزود كه چند روز پيش هم «ولاديمير پوتين»، نخست وزير روسيه در كنفرانس مطبوعاتي خود تاكيد كرد كه اين نيروگاه در ماه آگوست سال جاري تحويل داده خواهد شد.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: مبارزه با بدحجابي بايد از دولت آغاز شود

آيت الله صافي گلپايگاني در ديدار جمعي از اعضاي مجمع روحانيان مجلس با بيان اين كه بايد مبارزه با بدحجابي از دولت آغاز شود تأكيد كرد: بايد براي رفع برخي معضلات اجتماعي در كشور به دنبال علل آن رفت و تنها به معلول نپرداخت؛ زيرا گاهي تشويق هم در اين خصوص نياز است.
به گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني، از مراجع تقليد ديروز در ديدار برخي از اعضاي مجمع روحانيون مجلس شوراي اسلامي گفت: روحانيون مجلس بايد نسبت به ادبيات كلامي خود حساس باشند و بيان آنها با موازين اخلاقي و تقوا مطابقت كامل داشته باشد.
وي مسئوليت نمايندگان روحاني مجلس را خطير و بزرگ برشمرد و افزود: اخلاق و رفتار شما نمايندگان در مجلس براي همه نمايندگان الگو است و بايد اين افتخار را براي هميشه براي روحانيت حفظ كنيد، زيرا مردم روحانيت را در روحانيان مجلس مي شناسند.
آيت الله صافي گلپايگاني، مجلس را يكي از مراكز مهم تصميم گيري در كشور دانست و اظهار داشت: اميدواريم روحانيت در مجلس، جلوه هاي واقعي اسلام را در كشور براي همه مردم به نمايش بگذارند و مردم از آن ها الگو بگيرند.
وي از نمايندگان مجلس خواست تا هميشه در تصميم گيري هاي خود خدا را در نظر بگيرند و خاطرنشان كرد: حضرت ولي عصر ارواحنا فداه هميشه ناظر بر اعمال و رفتار ماست و بايد در كارهاي خودمان مقاصد ايشان را در نظر بگيريم.
اين مدرس خارج فقه حوزه علميه قم، نمايندگي مجلس را فرصت مناسبي براي خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: شما نمايندگان بايد براي خدمت به مردم كمال استفاده را از اين فرصت ببريد تا خوشنودي حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف را به دست آوريد.
اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود وجود برخي مفاسد اجتماعي، اخلاقي و اقتصادي در جامعه را مناسب كشور اسلامي ندانست و افزود: بايد جلوي اين گونه مفاسد در كشور گرفته شود؛ زيرا برخي مسائل همچون بدحجابي در كشور، زيبنده كشور اسلامي ما نيست و ما بايد براي رفع اين دغدغه تلاش بسياري انجام دهيم.
وي رفع معضلات اجتماعي را در پويايي و پي گيري مقاصد انقلاب اسلامي برشمرد و خاطرنشان كرد: ما كه در كشوري اسلامي زندگي مي كنيم بايد كشورمان براي همه جهانيان الگو باشد نه اينكه وضعيت حجاب در كشور مايه شرمساري شود.
آيت الله صافي گلپايگاني ضمن تأكيد بر مبارزه با معلول بدحجابي افزود: بايد علت هاي اين پديده شوم را هم در نظر گرفت و تشويق بدحجاب ها در بعضي از همايش ها يكي از علت هاي آن است. وي همچنين از برخي معضلات اجتماعي در كشور انتقاد كرد و افزود: يكي از معضلات بزرگ كشور ما اعتياد و بيكاري است كه زيبنده جامعه اسلامي ما نيست و مجلسي ها نيز در اين خصوص مسئوليت دارند و نبايد نسبت به آن بي تفاوت باشند.
وي بر حفظ استقلال نمايندگان مجلس تاكيد كرد و افزود: نمايندگان مجلس بايد هميشه استقلال خود را حفظ كنند و موضع خود را مستقل از ديگران قرار دهند و آن چه حق است را بيان كنند.

 



جانشين فرمانده كل سپاه: نگران تحريم نيستيم اقتصاد ايران به قدرت هاي بزرگ وابسته نيست

سردار حسين سلامي علت عدم نگراني درباره تحريم ها را وابسته نبودن اقتصاد ايران به قدرت هاي بزرگ دانست.
جانشين فرمانده كل سپاه طي سخناني در همايش جوانان و بصيرت با بيان اينكه حيات اقتصادي خود را براساس تعامل با كشورهاي قدرتمند طراحي نكرده ايم گفت: نگران تحريم سپاه پاسداران نيستيم.
وي افزود: ما براساس بدترين سناريوها قدرت هاي دفاعي خودمان را شكل داده ايم بنابراين سطح، شكل، حجم و شدت اين تحريم ها هرچه باشد براي ما نگران كننده نيست.
سلامي با تاكيد بر اينكه دشمنان انقلاب اسلامي داراي استراتژي متغير با مكانيزم پيچيده هستند افزود: جامعه ما در همه صحنه ها متصل به ايمان و تقواي الهي بوده و با فهم و درك درست و بصيرت وارد ميدان شده است.
وي افزود: دشمنان هميشه با برآوردهاي عميق دست به كاري مي زنند اما همواره در مقابله جمهوري اسلامي شكست مي خورند.
سلامي اضافه كرد: آمريكايي ها كه با استفاده از اين ابزار همواره توانسته بودند نظام هاي سياسي قدرتمند جهان مانند امپراطوري بزرگ شوروي را پس از 45 سال از صحنه جغرافيايي سياسي حذف كنند در مقابل ايران نااميد شدند.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران علت شكست هميشگي دشمن در مقابله با انقلاب اسلامي را وجود بصيرت در امت اسلامي دانست و افزود: بصيرت از دل تجربيات تاريخ بيرون مي آيد و با نگاهي به تاريخ در مي يابيم كه تكيه بر معنويات و احكام الهي مانع پيروزي دشمن در طول انقلاب اسلامي بوده است.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران ادامه داد؛ دشمن سعي دارد فضاي مجازي را در فضاي واقعي اذهان در جوامع انساني غالب كند و كم كم اين فضاي مجازي را واقعي جلوه دهد.
سلامي افزود: نكته ديگر در تهديدات دشمن تغيير معيارها و ارزش ها و تبديل حلال به حرام و سنت شدن بدعت ها در جامعه است.
وي جنگ نرم را تغيير عناصر معنابخش دروني براساس ارزش هاي غربي مانند سرمايه داري و سكولاريسم بيان كرد.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران افزود: تلاش غرب مديريت ساختارهاي ذهني و در نهايت مديريت جامعه است كه بروز اين تلاش ها در زمان فتنه هاي پارسال در شعارها ديده مي شد.
وي با اشاره به شعارهاي «نه غزه نه لبنان» و «جمهوري ايراني» فتنه گران اضافه كرد: غربي ها سعي داشتند با از بين بردن اسلاميت نظام جامعه را به نظام سرمايه داري تبديل كنند اما اين تلاش ها در انقلاب اسلامي راه به جايي نبرد.

 



كوثري با اشاره به اظهارات مداخله جويانه اوباما و كلينتون:
سران آمريكا هنوز در توهم حوادث پس از انتخابات زندگي مي كنند

عضو هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس اظهارات اخير مداخله جويانه رئيس جمهور و وزير خارجه آمريكا در مورد حوادث پس از انتخابات در سال گذشته را ناشي از مسير سردمداران آمريكا در توهم توصيف كرد.
اسماعيل كوثري نماينده تهران در خانه ملت با اشاره به اظهارات اخير مداخله جويانه رئيس جمهور و وزير خارجه آمريكا در مورد حوادث پس از انتخابات در سال گذشته، اين اظهارات را در جهت اميدواري سران فتنه دانست و گفت: سردمداران آمريكا هنوز در حال توهم زندگي مي كنند كه مسائل پس از انتخابات رياست جمهوري دهم را پيگيري و در مورد آن اظهار نظر مي كنند. البته هدف آنها دادن اميدواري به سران فتنه است تا با روحيه ي بهتر و اميدواري بيشتر اغتشاشات را دنبال كنند.
نايب رييس كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اين كه سران آمريكا نه نظام و نه جايگاه رهبري و نه مردم ايران را نشناخته اند، اضافه كرد: عملكرد آنها همانند كوبيدن آب در هاون است و بايد بدانند كه نه تنها به نتيجه اي نمي رسند و مردم نيز با آگاهي خود در عمل نشان دادند كه نه تنها توجهي به آنها ندارند، بلكه كساني كه در انتخابات به برخي توجه نشان مي دادند، با حركات ضد انقلابي شان، از آنها جدا شده اند. كوثري فهم و درك مسئولين سياسي آمريكا را در حدي توصيف كرد كه پس از يك سال هنوز نتوانسته اند بفهمند در ايران چه گذشته است.
وي اظهار داشت: اين كوته بيني و كوته نظري آنها در اثر عدم شناخت ملت ايران است و نشان دهنده سردرگمي آنهاست.
نماينده تهران هم چنين از ادامه پيگيري هاي ديپلماتيك در مورد دخالت برخي كشورها در حوادث پس از انتخابات سال گذشته خبر داد.

 



معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امورخيريه: طرح تابستاني «نشاط معنوي» در بقاع متبركه كشور برگزار مي شود

حجت الاسلام احمد شرفخاني معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امورخيريه در كنفرانسي خبري اولويت اصلي سازمان اوقاف را فرهنگ سازي براي وقف اعلام كرد.
وي ضمن بيان سياست فرهنگي سازمان اوقاف در خصوص قطب فرهنگي شدن بقاع متبركه افزود: ما در نظر داريم كه در خصوص سامان دهي فرهنگ قرآن و عترت و نيز مسابقات قرآن تلاش جدي داشته باشيم.
شرفخاني گفت: ما درصدد هستيم كه روحانيون را در مناسبت هاي مختلف به بقاع متبركه و ساير نقاط كشور اعزام نمائيم.
وي از برنامه «نشاط معنوي» به عنوان برنامه شاخص فرهنگي سازمان اوقاف ياد كرد و اظهار داشت: طرح تابستاني نشاط معنوي براي نوجوانان و جوانان در 430 امامزاده و بقاع متبركه كه شامل برنامه هاي آموزشي قرآني و احكام و هنري و تفريحي و ورزشي مي شود برگزار خواهد شد.
شرفخاني همچنين افزود: سومين دوره كتاب سال قصه هاي قرآني نيز امسال برگزار خواهد شد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه كيهان در خصوص اقدامات سازمان اوقاف در خصوص توجه مردم به «فرهنگ قرآن» و پشتيباني از كارهاي پژوهشي قرآن و توليد علم در اين زمينه اظهار داشت: به نظر ما يكي از بهترين كارهايي كه بايد انجام شود، همين كار است. يعني مسابقات و كارهاي تبليغي، سردر ورود به فرهنگ قرآني بايد باشد.
به همين جهت كساني كه در مسابقات شركت مي كنند بايد امتحان و آزمون مفاهيم را داشته باشند. همچنين براي ماه مبارك رمضان جلسات تفسير قرآن را برگزار خواهيم كرد و بخش مقاله نويسي را به همين جهت وارد مسابقات بين المللي قرآن كرده ايم.

 



آيت الله يزدي: مقام معظم رهبري در 14 خرداد تكليف همه را روشن كرد ند

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: مقام معظم رهبري در خطبه نمازجمعه 14 خرداد تكليف همه را روشن كردند.
آيت الله محمد يزدي در ديدار مهرداد بذرپاش رئيس سازمان ملي جوانان اظهار داشت: در علم ثابت شده و در شرع مقدس نيز تأكيد شده است كه انسان ها مطابق فطرت الهي خود عمل مي كنند و نخستين تأثيري كه بر روي انسان صورت مي گيرد، بعد از دوران بارداري و جنين وضعيت پدر و مادر و خانواده است. وي ادامه داد: بيشترين نقش را رفتار و كردار پدر و مادر روي فرزند مي گذارد و اگر اين رفتار و كردار موافق دستورات دين باشد، اين فطرت سريع تر رشد مي كند و اگر مخالف باشد، از رشد مناسب فطرت جلوگيري مي كند. اين استاد حوزه گفت: مرحله دوم تربيت انسان ها اجتماع است و اين محيط و عوامل بيروني نقش بسيار مؤثري بر روي انسان دارد و تاريخ نشان داده كساني بوده اند كه محيط را تغيير داده اند و كساني بودند كه محيط آنها را تغيير داده است.
رئيس دبيرخانه خبرگان رهبري گفت: مبدأ جواني و شروع دوران جواني از زماني آغاز مي شود كه شخص مي گويد من هستم و قصد دارد خود را به خانواده و اجتماع نشان دهد و تربيت اسلامي، تربيتي است كه جوان زودتر احساس شخصيت كند.
وي تصريح كرد: خانواده ها روشي كه در اين زمينه مي توانند استفاده كنند، اين است كه چيزي كه فرزندان مي خواهند دست او ندهند، بلكه در اختيارش قرار دهند و اين به استقلال رفتاري و فكري كودك كمك مي كند. آيت الله يزدي گفت: از زماني كه جواني آغاز شد، جوان در برابر طوفان ها قرار مي گيرد و اگر بتوانيم جوان را در محيطي امن چه از نظر آموزش و جامعه قرار دهيم، اين كار باعث شكوفايي جوان مي شود و استعداد ابتكار و خلق چيزهاي نو را در جوان شكوفا مي كند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به حساس بودن دوران جواني در شكل گيري شخصيت انسان گفت: شخصيت جوان در دوران جواني با تأثر از استاد، كتاب، جامعه و رسانه به گونه اي شكل مي گيرد كه بعد از دوران جواني و بلوغ شخصيت ديگر قابليت تغيير و نفوذپذيري را ندارد و مانند درختي تنومند شخصيت جوان در اين دوره شكل مي گيرد و بايد تا شخصيت جوان به صورت نهال است، آن را به شكل مطلوب پرورش داد.
آيت الله يزدي به زندگي و مديريت پيامبران اشاره كرد و اظهار داشت: پپامبران كار هدايت جامعه را از جوانان آغاز مي كردند و انسان را به سمت توجه به فطرت وجودي خود سوق مي دادند. وي افزود: فصل جواني دوراني كه است كه انسان هر لحظه قابل تغيير است و ممكن است روزي در مراسم اعتكاف شركت كند و روزي در روز عاشورا عليه امام حسين(ع) شعار بدهد، يا جواني كه در جنگ بوده و تا مرز شهادت پيش رفته، ولي هنوز چند سال از جنگ نگذشته به انحراف كشيده مي شود، بنابراين انسان نبايد به خود تكيه كند و بگويد من انسان درستي هستم، بلكه بايد هميشه مراقب اعمال و رفتار خود باشد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: پس بايد فقط به اين قانع نشويم كه تعداد معتكفين جوان و دانشگاهي ما زياد هستند، بلكه بايد روي جوانان كار كنيم كه با استدلال و منطق به اعتكاف بروند.

 



بعدازظهر ديروز در دانشگاه تهران حضور گسترده دانشجويان انقلابي بساط پياده نظام فتنه را جمع كرد

با حضور گسترده دانشجويان انقلابي دانشگاه تهران، به تحركات اغتشاش آميز تعدادي از عوامل منتسب به جريان فتنه در اين دانشگاه پايان داده شد.
به دنبال ناكامي اقليت سبز در ايجاد آشوب و اغتشاش در سالروز حماسه 22 خرداد، ظهر ديروز تعدادي از عوامل منتسب به جريان فتنه اقدام به تجمع در دانشكده فني دانشگاه تهران كردند.
اين در حالي است كه براساس تبليغات و جوسازي هاي عوامل فتنه گر، شايعه شده بود كه قرار است جمعيتي چند صدنفره در دانشگاه تهران تجمع كنند، اما تلاش آنها در جذب دانشجويان بي نتيجه ماند و در نهايت فقط حدود 50 نفر گرد هم آمدند و سعي كردند با سر دادن شعارهاي ساختارشكنانه اقدام به ايجاد آشوب و اغتشاش در محيط علمي دانشگاه كنند.
براساس اين گزارش، در واكنش به اين اقدامات غيرقانوني، جمع زيادي از دانشجويان دانشگاه تهران با برگزاري راهپيمايي از مسجد دانشگاه به سمت سر در دانشگاه تهران شعار «مرگ بر منافق»، «منافق حيا كن، دانشگاه را رها كن»، «مرگ بر آشوبگر»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و... سر داده و پرچم جمهوري اسلامي ايران را به اهتزاز درآوردند.
گفتني است، حضور گسترده دانشجويان مومن و ارزشمدار دانشگاه تهران، به هياهوي پياده نظام جريان فتنه پايان داد و آنان را پراكنده كرد.
لازم به ذكر است، در جلسات اخير سران فتنه با توجه به نااميدي كامل از همراهي اقشار مختلف جامعه با اهداف فتنه گران، استفاده حداكثري از دانشجويان فريب خورده جهت انجام اغتشاش و برهم زدن فضاي علمي دانشگاه ها، در دستور كار آنها قرار گرفته بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14