(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 تير  1389- شماره 19678

حديث دشت عشق
ژاپن دومين تيم صعود كننده آسيايي مي شود؟! آخرين تلاش قهرمان براي صعود
اخبارجام جهاني 2010
شرايط براي بازگشت ميراسماعيلي مهيا است اميني: رقابت مي كنيم، حتي اگر مدال نگيريم
مربي تيم ملي كشتي آزاد : هيچ كشتي گيري را انتخاب نكرده ايم
معرفي هيئت مديره پيروزي پيش از آغاز ليگ
اخبار كوتاه از فوتبال ايران
معدني: با تمام قوا به قزاقستان مي رويم
صعود آرژانتين و كره جنوبي
حذف فرانسه و ميزبان مسابقات



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «مرتضي كچوئي»
رفتي و عشق بجا ماند از تو

شهيد «مرتضي گچوئي» در 13/8/1344 و شب ميلاد امام علي(ع) در روستاي جوادآباد ورامين به دنيا آمد. در سن 12 سالگي بود كه پاي درس استاد احمدي علي آبادي در جمع گروه ياران امام حاضر شد و از همان دوران با اعلاميه ها و پيامهاي امام آشنا شد. در ايام سرنگوني رژيم پهلوي مثل آدم بزرگها در همه تظاهراتها و سخنراني هايي كه جهت ياري رساندن اسلام به رهبري امام بر عليه شاه برگزار مي شد حضوري فعال داشت و از همان روزهاي اول وارد بسيج شد و در ادامه به جمع پاسداران كميته انقلاب اسلامي و درنهايت به عضويت سپاه درآمد. جزء اولين گروهي بود كه عازم جبهه هاي غرب و جنوب شد.پاسدار رشيد اسلام مرتضي كچوئي پس از ماهها حضور در جبهه هاي غرب و جنوب و مبارزه با جهاد اكبر و جهاد اصغر و ماهها حضور جانانه در مقابل دشمنان خدا عاقبت شجاعانه در 13/8/62 در منطقه عملياتي پنجوين عراق پيكر پاكش آماج گلوله هاي صداميان قرارگرفت و به آرزويش كه شهادت بود نائل گرديد.

 



ژاپن دومين تيم صعود كننده آسيايي مي شود؟! آخرين تلاش قهرمان براي صعود

سرويس ورزشي-
سرنوشت قهرمان جهان براي ماندن يا رفتن از جام جهاني امروز مشخص مي شود.
ايتاليا كه عنوان قهرماني دوره گذشته جام جهاني را از آن خود كرد براي صعود به مرحله بعدي مسابقات نياز مبرم به كسب هر سه امتياز ديدار با اسلواكي دارد. لاجوردي پوشان اگر امروز نتوانند پيروز ميدان باشند وداع تلخي با جام خواهند داشت. شاگردان ليپي از دو ديدار گذشته خود فقط دو تساوي بدست آوردند تا مشخص شود ايتالياي 2010 شباهت چنداني به ايتالياي 2006 ندارد.
ليپي اميدوار است براي بازي امروز از پيرلو استفاده كند تا شايد با خلاقيت او گره كور تيمش باز شود. در ديگر ديدار اين گروه پاراگوئه با نيوزيلند ديدار مي كند. پاراگوئه با يك تساوي هم راهي مرحله بعدي مسابقات مي شود.
در اين گروه پاراگوئه با كسب 4 امتياز از بيشترين بخت صعود برخوردار است. پس از اين تيم ايتاليا، نيوزيلند و اسلواكي نيز مي توانند صعود كنند.
جدول رده بندي گروه ششم:
1- پاراگوئه 4 امتياز 2- ايتاليا 2 امتياز 3- نيوزيلند 2 امتياز 4- اسلواكي يك امتياز
اما در گروه پنجم رقابت براي صعود ميان دانمارك و ژاپن است. هر كدام از اين دو تيم اگر در بازي امروز به پيروزي برسند جواز حضور در مرحله بعدي را كسب مي كنند. البته ژاپن اين اميدواري را دارد كه حتي با يك تساوي هم راهي مرحله دوم مي شود. تفاضل گل خوب اين تيم نسبت به دانمارك، مايه اميدواري چشم بادامي ها است.
ديگر ديدار اين گروه ميان هلند و كامرون برگزار مي شود. نارنجي پوشان هلند با كسب دو پيروزي در دو ديدار گذشته، جواز صعود را دريافت كرده اند و مسلماً در بازي امروز با تركيب اصلي خود به ميدان نمي روند. از سوي ديگر كامرون هم با ساموئل اتوئو حذف شده زودهنگام اين مسابقات بود تا به بازي امروز زياد جدي نگاه نكند.
جدول گروه پنجم:
1- هلند 6 امتياز
2- ژاپن 3 امتياز
3- دانمارك 3 امتياز
4- كامرون بدون امتياز

 



اخبارجام جهاني 2010

برنامه ديدارهاي جام جهاني
پنجشنبه 3/4/1389
¤ اسلواكي....................................................... ايتاليا (30/18)
¤ پاراگوئه.................................................. ....نيوزيلند (30/18)
¤ دانمارك............................................................... ژاپن (23)
¤ كامرون........................................................... .....هلند(23)
درخواست مارادونا از منتقدان
ديگو مارادونا پس -از برتري 2 بر صفر برابر يونان اظهار داشت: پيش از شروع مسابقات جام جهاني بسياري از منتقدان از تيم خرده گرفتند و انتقادات مرگباري از آرژانتين كردند. خوشحالم اين نتيجه و دو-برد قبلي به آنها نشان داد تصورات و انتقادات شان غلط است. حالا وقت آن رسيده كه همين آقايان منتقد بيايند و از تك تك اعضاي تيم عذرخواهي كنند.
كاناوارو: آقاي تري حريف كاپلو نمي شوي
پس از انتشار برخي اخبار و گزارش ها در مورد بحث و جدل هاي حاشيه ساز جان تري با سرمربي ايتاليايي تيم ملي انگليس، فابيو كاناوراو به سخن آمد. كاپيتان تيم ملي ايتاليا گفت: حتي تري كه بازيكنان مجرب و با سابقه اي است حريف فابيو كاپلو نخواهد شد. بهتر است او يا ديگر بازيكنان در انديشه تقابل با كاپلو نباشند زيرا اين مربي بسيار مجرب و بركارش مسلط است.
سرمربي كامرون جانشين احتمالي وربيك
پل له گونن كه در رقابت هاي جام جهاني 2010 هدايت تيم ملي كامرون را برعهده داشت، احتمال دارد پس از جام جهاني هدايت تيم سرزمين كانگورها را برعهده گيرد.
در اين ارتباط روزنامه هاي استراليايي از جمله سان و تايمز خبر دادند نمايندگان فدراسيون فوتبال استراليا تماس هايي را با مدير برنامه هاي له گوئن برقرار كرده و شرايط همكاري با وي را جويا شدند.
افشاگري سرمربي نيجريه
سرمربي تيم ملي فوتبال نيجريه گفت: در جام جهاني يكسري مسائل عليه ما بود. لارس لاگ بك اظهار داشت: پيكارهاي آفريقاي جنوبي مسابقاتي بسيار سخت و دشوار براي ما بود. در اين جام يكسري مسائل جزيي در نقطه مخالف ما بود و جلوي حركت و پيشرفت تيم را گرفت. من مي توانم الان از خيلي چيزها در اين زمينه حرف بزنم. نه مي خواهم و نه اين كار را مي كنم.
هدف كره حضور در نيمه نهايي ا ست
سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي گفت: آنقدر مي جنگيم تا به مرحله نيمه نهايي برسيم. هوجونگ مو اظهار داشت: بسيار خوشحالم كه به اولين هدف خود در جام كه صعود از گروه بود، رسيديم، بازيكنانم كه الان بسيار خوشحال و شاد از اين موفقيت هستند، نبايد فكر كنند كار ديگر تمام شده است. بلكه بايد بجنگند و بجنگند تا از اين مرحله به دور بعد بروند.
كاپيتان فرانسه مورد توجه بايرن
منابع خبري فرانسه از احتمال حضور پاتريس اورا كاپيتان تيم فرانسه در بايرن مونيخ خبر دادند. او را كه عضو تيم منچستريونايتد انگليس است، در رقابت هاي جام جهاني با وجود در اختيار داشتن بازوبند كاپيتاني به يكي از كانون هاي بحران و حاشيه تيم فرانسه تبديل شد. وي پس از مسائلي كه براي نيكولاس آنلكا پيش آمد و منجر به اخراج وي شد از بازيكنان خواست به نشانه اعتراض تمرين نكنند، موضوعي كه بازتاب منفي وسيعي در رسانه هاي خارجي داشت.
اشتباه فدراسيون فوتبال فرانسه از نظر فرگوسن
آلكس فرگوسن سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد گفت: انتخاب زودهنگام بلان قبل از جام جهاني باعث ناكامي تيم ملي فرانسه در رقابت هاي آفريقاي جنوبي شد. شكست فرانسه در جام جهاني به خاطر اشتباه فدراسيون فوتبال اين كشور در تعجيل براي انتخاب جانشين دومنش بود. اين حركت سبب شد بازيكنان تيم اين كشور تصور كنند چون دومنش ماندگار نيست، به دستورات وي نيز نبايد عمل كنند.
مهاجم هلند مورد توجه فنرباغچه
باشگاه فنرباغچه تركيه خواهان مهاجم تيم ملي هلند شد. هونتلار كه اكنون همراه تيم كشورش در رقابت هاي جام جهاني 2010 در محل انجام مسابقات حضور دارد، از طريق مدير برنامه هايش شرايط ترك ها را جويا شده است. اين گزارش مي افزايد: كلاس يان هونتلار در ازاي 18 ميليون يورو مورد توجه قرار گرفته و بعيد نيست راهي شرق قاره اروپا شود.
آرزوي لمپارد ماندن كاپلو است
فرانك لمپارد هافبك انگليس گفت: آرزو مي كنم تحت هر شرايطي پس از جام جهاني فابيو كاپلو مربي ما باقي بماند. با فابيو كاپلو به نتايج خوبي در دو سال گذشته رسيديم و شرايط بهتري نسبت به گذشته پيدا كرديم. جدا از بازي هاي بحث انگيز كه در جام انجام داديم و مشكلات نيز به ما بازيكنان مربوط مي شود، معتقدم حضور وي براي تيم ملي ثمربخش بوده است.

 



شرايط براي بازگشت ميراسماعيلي مهيا است اميني: رقابت مي كنيم، حتي اگر مدال نگيريم

رئيس فدراسيون جودو با تأكيد بر اينكه شرايط براي بازگشت پرافتخارترين جودوكار ايران به ميادين مهيا است، گفت: او بايد در كوران مسابقات قرار بگيرد .
عليرضا اميني در مورد جلسه اش با آرش ميراسماعيلي قهرمان نام آشناي جودوي جهان و ايران گفت: جلسه خاصي نبود. با توجه به اينكه ميراسماعيلي از كربلا بازگشته براي گفتن زيارت قبول با او ديدار داشتم.
سرمربي تيم ملي بزرگسالان اعلام كرده بود كه در مسابقه هاي كسب سهميه المپيك نتايج برايش مهم نيست. اميني در اين رابطه گفت: شايد منظور حاج يوسف زاده اين بود كه فعلا حواسش به بازي هاي آسيايي گوانگ جو است و هدف را آن رقابت ها مي داند. نتايج براي ما اهميت دارد چرا كه بايد خود را به آن سطح برسانيم.
جودوكاران بايد در كوران مسابقه ها باشند تا از رقابت عقب نيفتند. جودوكاران ايران هم بايد در كوران رقابت ها قرار بگيرند چه مدال كسب كنند و چه مدال نگيرند.


 



مربي تيم ملي كشتي آزاد : هيچ كشتي گيري را انتخاب نكرده ايم

مربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: در مورد حضور حسن رحيمي در مسابقات پيش رو بايد مصالح ملي را در نظر گرفت.
محسن كاوه در خصوص آخرين وضعيت رحيمي اظهار داشت: مسابقات ارتش هاي جهان 20 روز قبل از مسابقات جهاني مسكو است و تصميمي بايد گرفته شود كه به سود مصالح ملي باشد. ما نيز با تيم نيروهاي مسلح مشكلي نداريم و تا به حال همكاري بسيار خوبي وجود داشته است.
وي در مورد شانس كشتي گيران شركت كننده در تورنمنت هاي پيش رو براي رسيدن به تيم ملي گفت: ما از حالا هيچ فرد ملي پوش را انتخاب نكرده ايم بلكه كانديداهاي ملي پوش شدن داريم و چيزي كه در مطبوعات اعلام مي شود گمانه زني است. دو تورنمنت قبل از مسابقات جهاني داريم و هر كشتي گيري كه انگيزه داشته باشد و بدرخشد شانس حضور در مسابقات جهاني يا بازي هاي آسيايي را خواهد داشت.مربي تيم ملي در پايان در پاسخ به اين سؤال كه از فرنگي كاران براي آماده كردن فردين معصومي براي مقابله با ملي پوش روسيه كمك خواهيد گرفت؟ گفت: رابطه خوبي بين كادر تيم هاي آزاد و فرنگي است و از آنها نيز كمك خواهيم گرفت. در اين سه ماهه براي كشتي گيرانمان برنامه ويژه داريم و در تمرينات بر روي بالاتنه و دست هاي معصومي نيز به طور ويژه كار خواهيم كرد.

 



معرفي هيئت مديره پيروزي پيش از آغاز ليگ

با توافق حبيب كاشاني و علي سعيدلو قراراست اعضاي هيئت مديره باشگاه پيروزي قبل از آغاز ليگ دهم معرفي شوند.
مدتهاست مسئولان سازمان تربيت بدني و در راس آن علي سعيدلو به دنبال چيدمان مناسبي براي تركيب اعضاي هيئت مديره پيروزي هستند اما با وجود پايان ليگ نهم و گذشت نزديك به يك ماه از فصل نقل و انتقالات هنوز اين اتفاق رخ نداده است.
درنشستي كه روز سه شنبه بين علي سعيدلو و حبيب كاشاني برگزار شد، طرفين تاكيد كردند اعضاي هيئت مديره باشگاه پيروزي قبل از آغاز ليگ دهم معرفي شود.
گزارش وضعيت مالي باشگاه گزارش فعاليت هاي فصل نقل و انتقالات و برنامه هاي باشگاه پيروزي براي حضور در 3جام، از ديگر مواردي بود كه درجلسه مشترك حبيب كاشاني و علي سعيدلو مطرح شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال ايران

كاظميان: تا چند روز ديگر سپاهاني مي شوم
بازيكن فصل گذشته تيم الامارات گفت: تا دو سه روز ديگر راهي اصفهان مي شوم و با سپاهان قرارداد امضا مي كنم. از همان اول پيشنهاد تيم سپاهان به اين دليل كه آقاي قلعه نويي با من صحبت كرد را جدي گرفتم و برايم خيلي باارزش بود كه آقاي قلعه نويي خودش با من تماس گرفت.
شكوري در استقلال ماندني شد
هادي شكوري كه اواسط فصل گذشته با مصدوميت شديد از ناحيه زانو روبه رو شد، صبح ديروز به باشگاه رفت و با علي فتح الله زاده ديدار كرد. مدافع استقلال كه براي چندمين بار طي روزهاي گذشته به باشگاه رفته بود، اين بار موفق شد پاسخ قطعي از مسئولان استقلال بگيرد. بدين ترتيب توافق نهايي براي يك فصل ديگر بين هادي شكوري و مسئولان باشگاه حاصل شد و اين بازيكن فصل آينده نيز پيراهن استقلال را به تن مي كند.
خداحافظي بهروان از كميته داوران
غلامرضا بهروان از حدود يكسال گذشته مسئوليت نايب رئيسي كميته داوران فدراسيون فوتبال را برعهده داشت كه پس از نشست روز دوشنبه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال از سمت خود كناره گيري كرد. اين درحالي است كه تمامي اعضاي كميته داوران فدراسيون فوتبال با نظر مسعود عنايت رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال جاي خود را به نفراتي جديد دادند.
دستيار جديد دايي راهي اردبيل شد
مهدي تارتار كه سابقه هدايت تيم فوتبال راه آهن شهرري را در كارنامه اش دارد روز سه شنبه از سوي علي دايي به عنوان مربي جديد اين تيم به كادر فني اضافه شد. تارتار كه عصر سه شنبه در نشستي با حبيب كاشاني با سرپرست باشگاه پيروزي به توافق نهايي دست يافته بود روز گذشته راهي اردبيل شد تا در اردوي آماده سازي اين تيم حضور داشته باشد.
پيروزي جوانان ايران مقابل ژاپن
دومين ديدار دو تيم ملي جوانان ايران و ژاپن در زمين شماره دو ورزشگاه آزادي درحالي برگزار شد كه اين بازي با نتيجه 5 بر 2 به نفع ملي پوشان ايران به پايان رسيد. گل هاي ايران را كاوه رضايي در دقيقه 4 و 89 (پنالتي)، ميلاد غريبي در دقيقه 21، علي جهانبخش در دقيقه 37 و اميد عاليشاه در دقيقه 87 براي كشورمان و چينوسوگيموتو و ريوهيرايده براي تيم ژاپن به ثمر رساندند.
مبعلي با استقلال يك ساله بست
هافبك پيشين النصر امارات با عقد قراردادي يك ساله به عضويت تيم استقلال تهران درآمد
ايمان مبعلي كه صبح چهارشنبه براي مذاكره به دفتر علي فتح الله زاده رفته بود با مسئولان باشگاه به توافق رسيد و قراردادي يك ساله با آبي پوشان به امضا رساند.مبعلي پيراهن شماره 23 استقلال را بر تن خواهد كرد.

 



معدني: با تمام قوا به قزاقستان مي رويم

سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان گفت: ما با تمام قوا در رقابت هاي جام رياست جمهوري قزاقستان شركت مي كنيم و مي خواهيم نفرات جديد را تست كنيم.
حسين معدني با بيان اينكه رقابت خوبي در پست هاي مختلف بين بازيكنان ايجاد شده است، اظهار كرد: اين اردو چهارمين مرحله اردوي تيم ملي است. در حال حاضر 21 نفر در اردو حضور دارند و بسيار باانگيزه تمرين مي كنند. بازيكنان تيم پيكان هم به تيم اضافه شدند. 12 تيرماه براي مسابقات جام رياست جمهوري قزاقستان با 12 نفر عازم اين كشور مي شديم.

 



صعود آرژانتين و كره جنوبي

كره جنوبي همراه با آرژانتين راهي دور يك هشتم نهايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي شد.
در پايان ديدارهاي گروه دوم رقابت هاي جام جهاني 2010 آرژانتين و كره جنوبي راهي دور حذفي اين رقابتها شدند و يونان و نيجريه از اين رقابت ها كنار رفتند.آرژانتين كه به دشواري و در دقيقه نود توانسته بود، بليت حضور در رقابت هاي آفريقاي جنوبي را به دست بياورد، دور گروهي رقابت هاي جام نوزدهم را با 3 برد و 9 امتياز كامل پشت سر گذاشت. مردان ديگو مارادونا در ورزشگاه پيتر موكاباي شهر پولوكوانه توانستند يونان را با گل هاي دقيقه 77 مارتين دميكليس و 89 مارتين پالرمو شكست داده و حريف مكزيك در دور يك هشتم نهايي رقابت هاي جام جهاني شوند. آلبي سلسته درحالي يونان و اوتو ره هاگل را در بازي سوم دور گروهي شكست داد كه از تيم دوم خود در ميدان بهره مي برد. مارادونا كه خيالش از بابت صعود به دور بعد رقابت ها آسوده بود، بسياري از بازيكنان تركيب اصلي خود را نيمكت نشين كرد.
در ديگر ديدار گروه B كه به طور همزمان در ورزشگاه دوربان شهر دوربان و به داوري اولگاريو بونكوئرنكا از پرتغال انجام شد، كره جنوبي و نيجريه در پايان ديداري پرافت و خيز به تساوي 2-2 و تقسيم امتيازهاي بازي بسنده كردند. اين نتيجه كره جنوبي را همسفر آرژانتين به دور دوم رقابت ها ساخت. گل نخست اين بازي را اوچه در دقيقه 12 براي نيجريه به ثمر رساند. در ادامه بازيكنان كره از باخت پيروزي ساختند و با گل هاي لي (38) و پارك (49) از حريف پيش افتادند. در نهايت ياكوبو در دقيقه 69 و از روي نقطه پنالتي گل تساوي را به ثمر رساند تا نيجريه با يك امتياز سومين آفريقايي ناكام و حذف شده از جام جهاني پس از آفريقاي جنوبي ميزبان وكامرون باشد.به اين ترتيب آرژانتين با 9 و كره با 4 امتياز از گروه دوم راهي دور يك هشتم نهايي شدند. يونان با 3 و نيجريه با يك امتياز از ادامه رقابت ها بازماندند.در دور يك هشتم نهايي آرژانتين با مكزيك، تيم دوم گروه نخست پيكار مي كند و كره جنوبي هم با صدرنشين گروه نخست، اروگوئه مسابقه مي دهد.

 



حذف فرانسه و ميزبان مسابقات

نايب قهرمان جام جهاني 2006 آلمان همراه با ميزبان جام نوزدهم با اين رقابت ها وداع كردند.عصر سه شنبه دور سوم رقابت هاي مرحله گروهي جام جهاني 2010 با ديدارهاي گروه نخست آغاز شد.
در دو ديدار همزمان گروه نخست، اروگوئه با يك گل مكزيك را شكست داد و با هفت امتياز به عنوان صدرنشين اين گروه راهي دور بعد شد.
تك گل اين ديدار را كه در ورزشگاه رويال بافوكنگ شهر روستنبرگ و به قضاوت ويكتوركاساي از مجارستان برگزار شد، سوآرس در دقيقه 43 نيمه نخست به ثمر رساند.
در ديگر ديدار اين گروه آفريقاي جنوبي با وجود پيروزي دو بر يك برابر فرانسه، نتوانست از گروهش صعود كند تا نخستين ميزبان جام جهاني باشد كه در همان مرحله گروهي از ادامه رقابت ها باز مي ماند.
بافانا بافانا در آخرين مسابقه خود در جام جهاني 2010، با نتيجه 2 بر يك فرانسه، نايب قهرمان جام جهاني 2006 را شكست داد اما اين پيروزي هم نتوانست مردان كارلوس آلبرتو پريرا را در جام نوزدهم نگه دارد.
اين مسابقه در ورزشگاه مانگوآنگ شهر بلوم فونتين و به قضاوت اسكار رويز از كلمبيا انجام شد. در اين مسابقه خومالو (20) و ام فلا (37) براي آفريقاي جنوبي و فلورنت مالودا (70) براي فرانسه گلزني كردند.در پايان رقابت هاي گروه نخست، اروگوئه با 7 امتياز به عنوان صدرنشين راهي دور بعد شد. مكزيك اگرچه با آفريقاي جنوبي هم امتياز بود و چهار امتياز داشت اما به خاطر تفاضل گل مثبت يك، همراه با اروگوئه مسافر جمع 16 تيم پاياني رقابت ها شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14