(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 تير  1389- شماره 19678

160 هزار فرهنگي از طريق مسكن مهر صاحبخانه مي شوند
دادگاه 8 عضو گروهك تروريستي در زاهدان برگزار شد
رئيس سازمان هلال احمر: زمان حركت كشتي كودكان غزه به تعويق افتاد
رئيس سازمان زندان ها: مرخصي زندانيان ضابطه مند شد
دادستاني تهران خبر داد شناسايي 110 مورد تصرف اراضي ملي در پارك خجير و سرخه حصار
معاون اجتماعي ناجا: «گشت نسبت» ساخته سايت هاي ضدانقلابي است
اعطاي امان نامه به 328 عنصر فريب خورده در سيستان و بلوچستان
افعي ساكنان منزلي را وحشت زده كرد
كشف مواد روان گردان از كيف زنانه در بهشهر
در اصفهان صورت گرفت پيشنهاد رشوه 2 ميلياردي به معاون دادستان
سيل خط آهن شاهرود- مشهد را تخريب كرد
تدريس اهانت به شيعه در كويت!
12هزار چيني بي خانمان شدند
مرگ دهها مسافر قطار در كنگو
پوشيدن جوراب ممنوع!
محكوميت آدمخوار فرانسوي



160 هزار فرهنگي از طريق مسكن مهر صاحبخانه مي شوند

معاون اداره كل تعاون وزارت آموزش و پرورش با اعلام جزئيات نحوه خانه دار شدن 160هزار نفر از فرهنگيان بدون مسكن گفت: فرهنگيان از طريق مسكن مهر صاحبخانه مي شوند.
كوروش اسكندري در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در جلسه اي با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير آموزش و پرورش و وزير مسكن و شهرسازي راه حل هاي خانه دار شدن فرهنگيان بدون مسكن بررسي شد.
وي با بيان اينكه قبلاً قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور استانها تعداد فرهنگيان بدون خانه را 160هزار نفر اعلام كرده بود، افزود: يكي از نتايج مهم اين جلسه امضاي تفاهم نامه با وزارت مسكن و شهرسازي بود كه طي آن مقرر شد، فرهنگيان با اولويت ويژه بتوانند با كمترين موانع از طريق طرح مسكن مهر صاحبخانه شوند.
اسكندري ادامه داد: يكي ديگر از راه هاي ارائه شده افزايش ظرفيت تعاونيهاي مسكن فرهنگيان است كه مقرر شد با حل مشكلات مالي اين تعاونيها توانمنديهاي آنها را در اين زمينه بكار گيريم.
معاون اداره كل تعاون وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام 70 هزار نفر از فرهنگيان در طرح مسكن مهر و نزديك به 70 هزار نفر ديگر در تعاوني هاي مسكن براي خانه دار شدن خبر داد و گفت: آموزش و پرورش داراي 600 تعاوني مسكن است.
اسكندري درباره مدت زمان خانه دار شدن فرهنگيان گفت: براساس تفاهم نامه وزارت مسكن و شهرسازي بايد ظرف دو سال تمام فرهنگيان متقاضي خانه دار شوند.
معاون اداره كل تعاون وزارت آموزش و پرورش افزود: تفاهم نامه آموزش و پرورش با وزارت مسكن به شكل بخشنامه به اداره كل استانهاي آموزش و پرورش و اداره كل هاي مسكن شهرها براي اجرا ارسال شده است.

 



دادگاه 8 عضو گروهك تروريستي در زاهدان برگزار شد

آخرين دادگاه علني هشت تن از اعضاي گروهك تروريستي با حضور شماري از اعضاي خانواده معظم شهداي حوادث تروريستي در سالن اجتماعات دادگستري استان سيستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين دادگاه كه متهمان و وكلاي مدافع آنان حضور داشتند، دادستان عمومي و انقلاب زاهدان در دو كيفرخواست جرايم متهمان را اعلام كرد.
كيفرخواست اول مربوط به انفجار تروريستي مسجد علي بن ابي طالب(ع) زاهدان(خرداد 88) بود و در كيفرخواست دوم جرايم متهمان حادثه درگيري منطقه لار و كوه سفيد سراوان مطرح شد.
در حادثه لار تروريست ها در يك كمين 12 تن از پرسنل و درجه داران نيروي انتظامي را در منطقه مرزي لار ميرجاوه در بهمن ماه 87 به شهادت رساندند.
اين افراد به عضويت در گروهك تروريستي ريگي، جنبش مبارزان بلوچ، طراحي عمليات لار، درگيري مسلحانه با ماموران، حمل مسلحانه مواد مخدر و منفجره با هدف ايجاد راهبندي و رعب و وحشت در استان، ورود و خروج غيرمجاز مرزي، پناه دادن به ديگر اعضاي گروهك تروريستي متهم هستند.
در ادامه اين نشست متهمان و وكلاي مدافع آنان به بيان ديدگاه ها و آخرين دفاعيه هاي خود پرداختند.
در پايان دادگاه يكي از مجروحان حادثه تروريستي مسجد علي بن ابي طالب(ع) نماينده حقوقي نيروي انتظامي و مادر يكي از شهداي سرباز منطقه لار تقاضاي اشد مجازات را از دادگاه براي متهمان كردند. رئيس دادگاه نيز اعلام كرد كه راي قطعي درباره اين متهمان تا حدود 10 روز آينده اعلام خواهد شد.
ريگي از لحظه دستگيري
تا اعدام صدمه اي نديد
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: عبدالمالك ريگي از زمان دستگيري تا لحظه اعدام كوچك ترين صدمه اي نديد.
به گزارش ايرنا از زاهدان محمد مرزيه در جمع خبرنگاران گفت: عناصر ضدانقلاب پس از اينكه اعترافات عبدالمالك ريگي را ملاحظه كردند تبليغات زيادي به راه انداختند كه وي تحت شكنجه كشته شده اما واقعيت اين است كه اين شرور از زمان دستگيري تا لحظه اعدام كوچك ترين صدمه اي نديد.
وي تصريح كرد: حساب عبدالمالك و گروهش از حساب كل اهل سنت جداست، هيچ عقل سليمي از عبدالمالك معدوم حمايت نمي كند و اين نفرت و انزجار از جنايات و خوشحالي از دستگيري و اعدام وي به طور مشترك در اهل سنت و شيعه آشكار شد.
مرزيه با هشدار به اشرار گفت: نهادهاي امنيتي و قضايي با عناصري كه راه تقاضاي امان نامه را در پيش نگيرند و بخواهند به زعم خود با نام استيفاي حقوق اهل سنت ناامني كنند، بشدت با آنان برخورد مي شود.
وي تأكيد كرد: اشرار و آنان كه به هر دليل واهي به دنبال ايجاد ناامني هستند بدانند كه مجموعه نيروهاي امنيتي و انتظامي در كنار دستگاه قضايي مقتدرانه ايستاده اند و هوشيارند و اجازه هيچگونه ناامني نمي دهند.

 



رئيس سازمان هلال احمر: زمان حركت كشتي كودكان غزه به تعويق افتاد

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: زمان جديد حركت كشتي امدادي ايران به غزه بزودي اعلام مي شود.
محمود مظفر در گفت وگو با برنا با تأييد تعويق حركت كشتي ايراني كودكان غزه گفت: حركت اين كشتي كه قرار بود روز يكشنبه بندر شهيد باهنر بندرعباس را به سمت غزه ترك كند، به تعويق افتاده است.
گفتني است كشتي كودكان غزه حامل هزار و 100 تن اقلام زيستي و امدادي است.

 



رئيس سازمان زندان ها: مرخصي زندانيان ضابطه مند شد

رئيس سازمان زندانها، اقدامات تاميني و تربيتي كشور از ضابطه مند شدن برنامه مرخصي زندانيان در قالب تدوين «آيين نامه جديد مرخصي زندانيان» خبر داد.
غلامحسين اسماعيلي در نشست خبري خود به مناسبت هفته قوه قضاييه در جمع خبرنگاران گفت: اين آيين نامه پس از تصويب رياست قوه قضاييه از اول تيرماه اجرايي شده است.
اين مقام دستگاه قضايي افزود: براساس آيين نامه جديد، مرخصي با توجه به نصاب و ميزان حبس به زنداني تعلق مي گيرد به اين معني كه براي حبس كوتاه مدت پس از تحمل 6/1دوره زندان، زندانيان به مرخصي مي روند.
وي افزود: براي استفاده از مرخصي ميان جرايم عمدي و غيرعمدي نيز در آيين نامه جديد تفكيك قايل شده است به اين معني كه مثلا زنان سرپرست خانوار، مادراني كه فرزندان زير 10سال دارند يا زنان بالاي 55سال و مردان بالاي 60 سال از زندان زودتر به مرخصي مي روند.
رئيس سازمان زندانها همچنين با اشاره به برخي از مرتكبان جرايم كه استفاده مرخصي براي آنها ممنوع است، گفت: آدم ربايي، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، جرايم مربوط به مواد مخدر، و اقتصادي از جمله جرايمي هستند كه مرتكبان به آن، مرخصي ندارند.
اسماعيلي همچنين يادآور شد: براساس آيين نامه جديد سارقان سابقه دار در ايام خاص همچون نوروز به مرخصي نمي روند و برخي جرايمي نيز تنها با اطلاع مراجع انتظامي حق استفاده از مرخصي دارند.
وي در ادامه با بيان اينكه ظرفيت ندامتگاههاي كشور حدود 80 هزار نفر است، گفت: تراكم در زندانها از 20 تا 300درصد است و جمعيت حاضر در ندامتگاهها بيش از ظرفيت اسمي است.
اين مقام ارشد دستگاه قضايي تصريح كرد: متاسفانه روند ورودي به زندانها در طول سالهاي اخير افزايش داشته است كه بيشترين جرايم مربوط به مواد مخدر مي شود.

 



دادستاني تهران خبر داد شناسايي 110 مورد تصرف اراضي ملي در پارك خجير و سرخه حصار

دادسراي عمومي و انقلاب تهران با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد: دادسراي ونك در اولين اقدام پيگيري تصرفات اراضي منطقه پارك ملي خجير و سرخه حصار را در دستور كار قرار داده است.
در اين اطلاعيه آمده است: به دنبال گزارش كمتر از 30 فقره تصرفات، دادسراي ناحيه3 (ونك) موفق به شناسايي 110 مورد از تصرفات شد كه اكنون پرونده هاي قضايي مربوطه در مرحله بررسي مقدماتي است.
دادسراي عمومي و انقلاب تهران با اشاره به آثار زيانبار تصرفات و تجاوزات به اراضي و منابع ملي، از ضابطان و مسئولان دستگاه هاي اجرايي خواسته است كه اقدامات خلاف در اين زمينه را به موقع به مراجع قضايي گزارش كنند.
دادستاني تهران در بخش ديگري از اين اطلاعيه آورده است: دادسراي ونك موفق به رفع تصرف از 16 ميليون و 351 هزار و 510 مترمربع از اراضي ملي در مرحله تحقيقات مقدماتي (قبل از ارجاع پرونده به محاكم) در سال گذشته شده است.
بر اساس اين اطلاعيه، سال گذشته 251 قرار مجرميت و كيفرخواست به منظور رسيدگي عادلانه به پرونده هاي زمين خواري در دادسراي ونك صادر شده است.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: در بخش عمده اي از موارد، پس از تحت تعقيب قرار گرفتن، اشخاص اقدام به رفع تصرف داوطلبانه اراضي كردند كه با اعلام گذشت و رضايت ادارات شاكي، منجر به صدور قرار منع تعقيب يا موقوفي تعقيب شده است.
اين اطلاعيه با اشاره به اجرا شدن 32 فقره از احكام اين دادسرا درباره رفع تصرف از اراضي ملي و دولتي در سه ماه گذشته مي افزايد: در كنار رفع تصرف از اراضي، شناسايي و دستگيري اشخاص محكوم كه بنا به احكام قطعي بايد به لحاظ ارتكاب جرم عليه اموال دولتي و بيت المال مجازات شوند، در دستور كار قرار گرفت كه اكنون پنج نفر از آنان بر اساس محكوميت قطعي حبس و در زندان به سر مي برند.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: با برنامه ريزي و پيگيري هاي دادسراي ونك در دو ماه اول سال جاري بالغ بر 23 هكتار از اراضي تحت تصرف اشخاص در بستر و حريم رودخانه ها رفع تصرف و براي پاكسازي اين مناطق در اجراي تبصره 4 ذيل ماده 2 قانون توزيع عادلانه آب اقدام شده است.

 



معاون اجتماعي ناجا: «گشت نسبت» ساخته سايت هاي ضدانقلابي است

معاون اجتماعي نيروي انتظامي شايعه «گشت نسبت» را توطئه دشمنان دانست و گفت: شايعه پراكني در خصوص راه اندازي «گشت هاي نسبت» ساخته و پرداخته سايت هاي ضدانقلابي است.
به گزارش ايسنا، سردار بهمن كارگر كه در نشست جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي سخن مي گفت با بيان اينكه شايعه راه اندازي «گشت نسبت» 15 روز قبل از اجراي طرح در سايتهاي ضدانقلاب مطرح شده بود، افزود: نيروي انتظامي براي اجراي طرح عفاف و حجاب چهار پايگاه اختصاص داده و براي هريك از اين پايگاهها اجازه دستگيري روزانه 20نفر را صادر كرده است.
وي با بيان اينكه از نحوه پوشش و رفتار دستگيرشدگان و برخورد ماموران نيروي انتظامي حين دستگيري عكس و فيلم تهيه مي شود، خاطرنشان كرد: دستگيرشدگان به چهار پايگاه درنظر گرفته شده منتقل مي شوند و ماموران زن در حضور خانواده هايشان آنان را ارشاد مي كنند.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي با بيان اينكه از آغاز طرح عفاف و حجاب يك هزار و524 نفر دستگير شدند، گفت: از ابتداي خردادماه كه اين طرح اجرا شد، هيچ يك از دستگيرشدگان شكايتي از عملكرد و نحوه برخورد پليس نداشتند.
وي افزود: از آغاز اجراي اين طرح يك هزار و524 نفر دستگير شدند كه 98 درصد آنان با ارشاد و حضور خانواده هاي آنها در پايگاههاي اجراي اين طرح ارشاد و حدود 30 نفر از آنها تحويل مراجع قضايي شدند.
وي در توضيح گروههاي سني دستگيرشدگان گفت: 67 درصد از دستگيرشدگان در سنين 16 تا 20سال، 31درصد در سنين 21 تا 25سال بودند و 8/13درصد آنها بين 26تا 30سال سن داشتند.معاون اجتماعي ناجا تصريح كرد: 84درصد دستگيرشدگان مجرد، 1/13 درصد متاهل و 2/3مطلقه بودند و از نظر شغلي 25درصد آنان دانشجو، 3/19درصد محصل،
5/11 درصد كارمند كه عمدتا مشغول به كار در موسسات و بخش خصوصي هستند.
به گفته سردار كارگر، 88درصد از دستگيرشدگان براي بار اول و هفت درصد آنان براي بار دوم دستگير شده بودند.
سردار كارگر اضافه كرد: درنظرسنجي هايي كه از افراد دستگير شده به عمل آمده 60درصد آنان معتقد بودند حجاب مصونيت است و تنها 8/23درصد آنان حجاب را محدوديت مي دانستند.

 



اعطاي امان نامه به 328 عنصر فريب خورده در سيستان و بلوچستان

اداره كل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان از اعطاي امان نامه به 328 عنصر فريب خورده و فراري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي اداره كل اطلاعات سيستان و بلوچستان در اين گزارش آمده است: مديركل اطلاعات و دبير كميسيون اعطاي امان نامه استان، ليست تعداد 328 نفر از افراد متقاضي تأمين در استان سيستان و بلوچستان كه با تأمين آنها در جلسات كميسيون امان نامه موافقت شده اعلام و به عناصر متقاضي اعلام كرد براي اخذ امان نامه به مبادي مربوطه تحويل درخواست تأمين، مراجعه كنند.
لازم به ذكر است اسامي تمامي اين افرادفريب خورده در خبرگزاريها ذكر شده است.

 



افعي ساكنان منزلي را وحشت زده كرد

يك مار افعي يك و نيم متري ساكنان يك منزل مسكوني واقع در خيابان شهيد رجايي تهران را وحشت زده كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران، «عبدالله اسكندري» فرمانده ايستگاه 47 آتش نشاني در اين باره گفت: اين مار پس از ترساندن تعدادي از ساكنان اين منزل مسكوني به داخل انباري خزيده و خود را بين مقدار زيادي از وسايل مخفي كرده بود. وي افزود: آتش نشانان با استفاده از تجهيزات كامل توانستند با خاموش كننده CO2 و ميله مارگير آن را صيد كنند و به هراس ساكنان پايان دهند.

 



كشف مواد روان گردان از كيف زنانه در بهشهر

با هوشياري مأموران انتظامي بهشهر يك و نيم كيلوگرم مواد روان گردان از نوع شيشه كه در يك كيف زنانه جاسازي شده بود، كشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر درباره جزئيات ماجراي كشف شيشه در يك كيف زنانه گفت: در اجراي دستورالعمل صادره از فرماندهي انتظامي استان مازندران در اجراي طرح شب امنيت مأموران پليس انتظامي به سرپرستي جانشين فرمانده انتظامي مازندران هنگام اجراي طرح ايست كنترلي مقطعي در ابتداي رستمكلا رو به روي پمپ بنزين اين شهر به يك دستگاه پژو مشكوك شدند.
نورعلي سيف زاده ادامه داد: مأموران پس از بررسي اين خودرو به رانندگي م- ر فرزند علي اكبر ساكن خليل شهر به همراه سه خانم كه يكي از آنها همسر و دو نفر ديگر خواهر و يكي از بستگان راننده بود، مقدار يك و نيم كيلوگرم مواد روان گردان (شيشه) در قسمت عقب صندلي راننده و داخل يك كيف زنانه متعلق به خانم ش-ك، كشف كردند.
سيف زاده تصريح كرد: بنا به اظهارات خانم ش-ك، وي هيچ اطلاعي از وجود مواد در كيف خود نداشته و راننده خودرو اعتراف كرد كه خودش مواد را در كيف همسرش جاسازي كرده و هيچ يك از خانم ها از اين موضوع خبري نداشتند.
به گفته فرمانده انتظامي بهشهر علاوه بر شيشه، پنج دستگاه گوشي همراه هم از كيف خانم ها كشف و خودروي مذكور توقيف شد.

 



در اصفهان صورت گرفت پيشنهاد رشوه 2 ميلياردي به معاون دادستان

دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان با اشاره به يك پرونده مفاسد اقتصادي در اصفهان گفت: متهمان اين پرونده به معاون دادستاني استان پيشنهاد پرداخت 2 ميليارد تومان رشوه دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، محمدرضا حبيبي در جلسه اي به مناسبت هفته قوه قضاييه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افرادي با سوء استفاده از ناهماهنگي دستگاه هاي اجرايي ذي ربط با بانك ها، تسهيلات كلاني را دريافت كرده اند كه آنها را در محل هايي غير از مكان قانوني مشخص شده استفاده كرده اند.
وي تصريح كرد: در يك پرونده 40 ميليارد توماني، مجرمي با ارائه اسناد و مدارك جعلي و ساختگي به ادارات بازرگاني، گمرك و اقتصاد و دارايي و چند بانك، اين دستگاه ها را از مقصد اصلي خود منحرف و تسهيلات بانكي را به جيب زده بود.
دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان بيشترين مفاسد اقتصادي در استان اصفهان را استفاده از تسهيلات بانكي در غير از محل مشخص شده آن دانست و اظهار داشت: در اين پرونده 40 ميليارد توماني حدود 90 درصد از تسهيلات بانكي آن براي بساز و بفروش زمين به كار رفته و كمتر از 10 درصد از اين تسهيلات در مسير اصلي صرف شده است.
وي تصريح كرد: يكي از دلايل سوء استفاده اين مجرم در استفاده از تسهيلات بانكي را مي توان نبود هماهنگي و عدم اطلاع بانك ها و مسئولان عنوان كرد.
وي با اشاره به يكي ديگر از پرونده هاي مفاسد اقتصادي سنگين در استان اصفهان كه فردي به شكل خانوادگي يك باند زمين خواري تشكيل داده و نسبت به خريد املاك مجهول اقدام كرده است، گفت: اين فرد منازل قديمي فاقد مالكيت مشخص، اراضي و املاك مهجوري، املاكي را كه مالكان آنها در قيد حيات نبودند را شناسايي و با اعضاي خانواده اسناد جعلي تنظيم و به دادگاه ها ارائه مي داد.
دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان اظهار داشت: در دادسراي استان متوجه اين فساد بزرگ اقتصادي شديم و اعضاي باند شناسايي و حاضر به پرداخت 2 ميليارد رشوه به معاونان دادستان و 50 ميليون تا يك ميليارد تومان به مجريان ديگر قانون براي جلوگيري از طرح اين پرونده شده اند.
وي افزود: مجرم اصلي پرونده فراري است اما اقدامات لازم براي شناسايي و دستگيري او در حال پيگيري است.

 



سيل خط آهن شاهرود- مشهد را تخريب كرد

مديركل دفتر بحران استانداري سمنان اعلام كرد: سيل عصر سه شنبه در شرق استان سمنان موجب تخريب 12كيلومتر از مسير راه آهن تهران- مشهد حد فاصل شاهرود- سبزوار و مسدود شدن اين مسير شد.
«احمد طاهري» بامداد چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: سيل شامگاه ديروز قريب 10كيلومتر از خط يك و دو كيلومتر از خط دو را تخريب كرده است.
طاهري با اشاره به تخريب و مسدود شدن قسمتي از جاده شاهرود- سبزوار اظهار داشت: با تلاش نيروهاي امدادي اين مسير نيمه شب گذشته بازگشايي شد.
وي افزود: سيل مذكور همچنين خساراتي به تأسيسات و ابنيه فني در اين مناطق و نيز واحدهاي مسكوني روستاي كوهان شاهرود وارد كرده است كه ميزان خسارات در حال بررسي است.
مديركل دفتر بحران استانداري سمنان افزود: سيل مذكور خسارات جاني نداشته است، بخشدار ميامي گفت: سيل روز گذشته خساراتي به منازل مسكوني، قنات ها و بخش هاي كشاورزي و دامداري روستاها، كلاته هاي شرقي و سرحدات شهرستان شاهرود وارد كرد.
«عبدالعلي رحيمي» روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: به علت آبگرفتگي همچنان 500 متر از جاده شاهرود- ميامي بين فراش آباد و شهرك صنعتي ميامي در محور شاهرود- سبزوار به صورت دو طرفه استفاده مي شود.
بخشدار ميامي گفت سيل 200 راس گوسفند را نيز در روستاي قدس ميامي تلف كرده و تعدادي از منازل مسكوني را در روستاي كوهان تخريب كرده است.
مسدود شدن جاده مينودشت
به گاليكش
مديركل ستاد بازسازي و حوادث غيرمترقبه استانداري گلستان گفت كه بارندگي موجب آبگرفتگي شديد در شهرهاي اين استان شد.
«رسول حسام» شامگاه سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در زمان حاضر راه ارتباطي مينودشت به گاليكش و روستاي زيارت در گرگان مسدود شده است.
وي تصريح كرد: ميزان سرعت باد در گرگان 90 كيلومتر در ساعت و ميزان بارندگي تاكنون 50 ميليمتر اعلام شده است.
وي افزود: بر اثر بارش در آق قلا يك پل تخريب و تعدادي درخت نيز در استان قطع شد.
توفان دامغان را درنورديد
توفاني با سرعت 127كيلومتر شامگاه سه شنبه شهرستان دامغان را درنورديد.
وزش اين توفان كه همراه با گرد و غبار شديد بود، موجب اختلال در رفت و آمد مردم و خودروها و بروز خساراتي شد.

 



تدريس اهانت به شيعه در كويت!

نحوه ارائه سؤالات امتحاني مدارس كويت به گونه اي است تا مشرك بودن شيعيان به دانش آموزان القا شود.
به گزارش اخلاق نيوز، اين اقدام، اعتراضات گسترده مردمي و والدين دانش آموزان را به دنبال داشته است.اين در حالي است كه عدنان مطوع از نمايندگان پارلمان كويت اعلام كرد: سؤالات امتحاني از سوي وزارت آموزش و پرورش طرح نشده است، بلكه به اصرار برخي افراد ناشناس بوده است!وي در عين حال اذعان نمود: اين افراد قصد دارند با طرح اين گونه سؤالات افكار خود را به دانش آموان تلقين كنند و باعث تفرقه ديني شوند.گفتني است در يكي از سؤالات رفتن به قبرستان و كمك گرفتن از روح اموات شرك تلقي شده است كه اشاره به اعتقاد شيعه به توسل به ائمه اطهار(ع) دارد.

 



12هزار چيني بي خانمان شدند

مقامات دپارتمان حوادث غيرمترقبه چين اعلام كردند كه به دليل احتمال شكستن سدي در جنوب اين كشور 12هزار نفر مجبور شدند منازل خود را تخليه كنند.
به گزارش آسوشيتدپرس، ماموران امداد و نجات تا پيش از اين 68 هزار نفر را از نواحي نزديك به سد «چانگ كاي» تخليه كرده بودند، اما به دليل افزايش بارش ها و سيلاب، احتمال شكستن سد چند برابر شده كه دپارتمان حوادث غيرمترقبه از تمامي سكنه درخواست كرد تا منازلشان را براي حفظ جان ترك كنند.
بنا به اين گزارش، طي بارش هاي چند روز اخير در اين كشور تاكنون 175نفر كشته شده و 107 نفر هم مفقود شدند كه تلاش براي نجات آنها ادامه دارد.اين در حاليست كه «هو جين تائو» و «ون جيابائو»- رئيس جمهور و نخست وزير چين- طي بيانيه اي اعلام كردند كه تمام تلاش خود را براي حل مشكل سيل زدگان و نجات جان آنها به كار مي گيرند.
اين گزارش مي افزايد: دپارتمان هواشناسي ملي چين نيز براي 24 ساعت آينده احتمال افزايش بارش ها را پيش بيني كرده و از سكنه نزديك به سواحل رودخانه ها درخواست كرده تا براي حفظ جان خود اين مناطق را ترك كنند.گفتني است از 13ژوئن سال جاري ميلادي تاكنون 30 ميليارد يوآن، معادل پنج ميليارد و دو هزار ميليون دلار به اقتصاد چين خسارت وارد آمده به طوري كه دولت اين كشور از نهادها و سازمان هاي بين المللي درخواست كمك كرده است.

 



مرگ دهها مسافر قطار در كنگو

شمار قربانيان واژگوني مهيب يك دستگاه قطار مملو از مسافر در خط آهن جنوب جمهوري كنگو به 76 نفر رسيد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، نخستين ساعات سحرگاه سه شنبه به وقت محلي، قطاري كه با بيش از 350 مسافر از شهر ساحلي «پوئن نووار» به برازاويل- پايتخت كنگو- مي رفت ناگهان از خط خارج و واژگون شد.بر اثر اين رخداد دلخراش كه در 60كيلومتري جنوب «پوئن نووار» رقم خورد چهار اتاقك (واگن) قطار متلاشي شد و 50 نفر در دم جان سپردند.
بيش از 300 مسافر هم زخمي شده بودند كه با تلاش كمك رسانان پليس، اورژانس، آتش نشاني و ماموران راه آهن به بيمارستانها فرستاده شدند.شمار تلفات در شرايطي به 60 نفر رسيده كه حال برخي از آسيب ديدگان، همچنان وخيم است و بيم اين مي رود آمار تلخ باز هم دستخوش تغيير شود.در همين رابطه شركت راه آهن «كنگو اوسه آن» اعلام كرد: رخداد مرگبار، بين شهرهاي «بيلينگا» و «چيتوندي» رقم خورد و بررسي هاي كارشناسان براي تشخيص علت اصلي واژگوني قطار ادامه دارد.
بنابه اين گزارش، اين در حالي است كه شاهدان مي گويند فرسودگي خط آهن در بروز رخداد دلخراش، نقش زيادي داشته است.جمهوري كنگو كه با نام «كنگو- برازاويل» شناخته مي شود در غرب آفريقاي غربي قرار دارد. اين كشور زماني مستعمره فرانسه بود و جزو سرزمين هاي استوايي آفريقايي فرانسوي به شمار مي آمد.

 



پوشيدن جوراب ممنوع!

گروههاي ديني يهودي در اسرائيل دستور دادگاه عالي اين رژيم مبني بر ممنوعيت استفاده دختران جوان از جوراب را به شدت محكوم كرده و از نخست وزير خواسته اند تا هرچه زودتر آن را لغو كند.
به گزارش شيعه آنلاين، ماجرا از اين قرار است كه موسسات ديني يهودي براساس تعاليم تورات دستور داده اند تا زنان و دختران با پوشيدن جوراب هاي ضخيم به اين دستورات ديني عمل مي كنند، اما مقامات سياسي تل آويو بر اين باورند كه اين كار نوعي فعاليت مذهبي به شمار مي رود لذا اتباع اسرائيل نبايد به تظاهرات ديني خود عمل كنند.
مدارس مذهبي يهودي با انتشار بيانيه اي اين اقدام دولت را محكوم كرده اند و مدير يك مدرسه تعاليم يهودي نيز به خبرنگاران گفته است: اگر دولت بخواهد ما را مجبور به اين امر ضد ديني كند، ترجيح مي دهيم به زندان برويم.
بنابه اين گزارش اگرچه دادگاه اسرائيل قول تعامل با مدارس را داده است، اما موسسات ديني همچنان از اين تصميم خشمگين هستند.

 



محكوميت آدمخوار فرانسوي

يك زنداني فرانسوي به آدمخواري محكوم شده است.
به گزارش شبكه خبري بي بي سي، اين محكوم به خاطر كشتن و خوردن بخشي از بدن هم سلولي اش تحت محاكمه قرار گرفت.وي در دادگاه اقرار كرد قرباني اش را كشته و سپس بخشي از ريه او را بريده و خورده است.وكيل وي گفته است درخواست هاي مكرر موكلش براي مشاوره روانكاوي پيش از اين حادثه، ناديده گرفته شده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14