(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 10 تير 1389- شماره 19683

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راهكارهاي عملي ايران براي شكست محاصره غزه
صالحي: قطعنامه هيچ تأثيري بر راه اندازي نيروگاه بوشهر ندارد
رئيس قوه قضائيه در ديدار با رئيس و اعضاي ستاد مبارزه با مواد مخدر:
كوچك ترين ترديدي در مجازات مجرمان مواد مخدر نخواهيم كرد
هشتمين اجلاس خبرگان رهبري در پايان شهريور برگزار مي شود
با حضور ملك عبدالله در كاخ سفيد صورت گرفت حمايت پادشاه عربستان از اعمال تحريم ها عليه ايران
نجار: همكاري اينترپل در مبارزه با مواد مخدر بايد بيشتر شود
پرس تي وي منتشر كرد شهرام اميري : هرگز به كشورم خيانت نمي كنم
روزنامه پليتيكو خبر داد معاون وزير خارجه آمريكا در امور ايران بازنشسته مي شود
چشم به راه سپيده
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي: ايران برنامه تسليحات هسته اي ندارد
توضيح درباره يك خبر
واكنش سازمان تعاون روستايي به يك خبر
معاون استاندار تهران: استانداري البرز بزودي راه اندازي مي شود
معاون وزير راه و ترابري خبر داد آسفالت راه هاي روستاهاي بالاي 50 خانوار كشور
حجت الاسلام والمسلمين صديقي با اشاره به مذاكرات مجلس خبرگان:
شهيد بهشتي نظريه ولايت فقيه را مطرح و قاطعانه از آن دفاع كرد
با حضور رئيس جمهور روبات سورينا 12تيرماه رونمايي مي شود
وزير مسكن و شهرسازي خبر داد وجود 65 هزار هكتار بافت فرسوده در كشور
اخبار ادبي و هنري



علي لاريجاني در كنفرانس بين المجالس اسلامي ارايه كرد
راهكارهاي عملي ايران براي شكست محاصره غزه

رئيس مجلس كشورمان در نشست اضطراري بين المجالس اسلامي، پيشنهادهاي ايران براي دفاع از حقوق مردم فلسطين و رفع محاصره غزه را تشريح كرد.
«علي لاريجاني» روز چهارشنبه در نشست اضطراري اتحاديه بين المجالس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در دمشق گفت: امروز نظام بين الملل و ملتهاي خاورميانه با تهديدهاي نامتقارن روبرو هستند كه در مقابل آن بايد اقدامات پيشگيرانه طراحي كرد.
وي افزود: در اين راه نمي توان اميدي به مجامع بين المللي داشت، هرچند بايد از اين فرصت براي افشاگري جنايات صهيونيست ها استفاده كرد.
رئيس قوه مقننه تاكيد كرد: نشست امروز روساي مجالس كشورهاي اسلامي اين پيام را دارد كه نمايندگان ملتهاي مسلمان سياست هاي تهاجمي، تجاوزكارانه و فراساختاري رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين با همسايگان عرب خود و ساير ملل منطقه را در مرحله اي ارزيابي مي كنند كه غفلت از آن به خروش توده هاي عظيم جوامع مدني تبديل خواهد شد.
لاريجاني با بيان اينكه مجالس كشورهاي اسلامي مي توانند با بهره جستن از سلاح بيداري وجدان ها در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي به عنوان محور اتصال جريان هاي مدني، حركت بر مبناي خودياري و ائتلاف را سامان دهند، افزود: اين مسير مقاومتي را تشكيل مي دهد تا از اقدامات وحشيانه رژيم غاصب اسرائيل جلوگيري كند.
رئيس مجلس افزود: رژيم صهيونيستي تا زماني كه از مزيت قدرت همراه با سكوت قدرت هاي بزرگ برخوردار است، به هيچ قاعده بين المللي وفادار نخواهد بود، بنابراين شكل گيري قدرت نرم افزاري در تئوري خودياري و ائتلاف جوامع مدني و مجالس كشورهاي اسلامي، عربي و غيرمتعهدها مي تواند جريانهاي مدني ضد جنايات بشري در ساير كشورهاي اروپايي و آمريكاي لاتين را همراه كند.
لاريجاني با اشاره به پيروزي هاي نيروهاي مقاومت در جنگ هاي 33روزه لبنان و 22روزه غزه گفت: اين دو نبرد آسيب پذيري رژيم اسرائيل را نشان داد و حمله به كاروان آزادي، اين رژيم را نزد افكار عمومي دنيا بيش از گذشته منفور كرد.
وي در ادامه سخنانش، با بيان اين كه امروز بايد اقدامات عملي را مورد تاكيد قرار دهيم، پيشنهادهاي جمهوري اسلامي ايران را به عنوان گام هاي عملي براي دفاع از حقوق مردم غزه و فلسطين مطرح كرد.
لاريجاني «بررسي كميته سوم حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص كيفرخواست گزارش ريچارد گلدستون با استفاده از ظرفيت حقوقدانان برجسته جهان اسلام»، «استفاده از ظرفيت جهان اسلام براي تحقق قطعنامه هاي شوراي امنيت و اينكه چرا مجازات هايي عليه رژيم اسرائيل درنظر گرفته نشده»، «پيگيري خلع سلاح اتمي و پذيرش مقررات ان پي تي با استفاده از اين توافقنامه و آژانس بين المللي انرژي اتمي»، «برگزاري اجلاسي جهت همياري و مقاومت با حضور همه نهادهاي ضد جنگ و ضد جنايات بشري ضد دولتي»، «تصويب قطع روابط سياسي، تجاري و فرهنگي با رژيم اسرائيل در مجالس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي» را از جمله مهمترين محورهاي پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران براي شكستن حصر غزه عنوان كرد.
رئيس مجلس همچنين از «پيگيري نهادهاي قانوني مجالس كشورهاي اسلامي از دولت هاي خود براي لغو عضويت رژيم صهيونيستي در سازمان هاي منطقه اي و بين المللي»، «تصويب قوانين داخلي در مجالس كشورهاي اسلامي براي جلوگيري از تردد شناورهاي رژيم صهيونيستي و پهلوگيري آنها در بنادر كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي»، «تصويب قوانين براي ممنوعيت استفاده هواپيماهاي رژيم اسرائيل از فضاهاي هوايي كشورهاي اسلامي در پاسخ به محاصره غزه» و همچنين «پيش بيني و تدارك كاروان جديد كمك رساني به غزه با همت مجالس كشورهاي اسلامي» به عنوان ديگر پيشنهادهاي ايران براي دفاع از حقوق مردم غزه و فلسطين ياد كرد.
لاريجاني همچنين پيگيري مصوبات اجلاس برگزار شده در دمشق از طريق دبيرخانه اين اجلاس با نظارت سه تن از روساي مجالس كشورهاي اسلامي را خواستار شد.
رئيس مجلس كشورمان همچنين در حاشيه اين اجلاس تصريح كرد: شكستن حصار غزه مسئله اصلي اجلاس روساي مجالس كشورهاي اسلامي است.
فشارهاي آمريكا بر ايران بي فايده است
در همين حال، علي لاريجاني در جريان سفرش به سوريه و شركت در اجلاس روساي مجالس كشورهاي اسلامي گفت: فشارهاي آمريكا بر ايران همواره وجود داشته اما نتيجه اي نخواهد داشت و كاري از پيش نخواهد برد.
به گزارش ايرنا، وي درديدار با «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) در سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق با تاكيد بر اين كه ايران به رغم فشارهاي موجود به كار خود ادامه خواهد داد، افزود: «يكي از وزراي خارجه دنيا به من گفت كه مساله اصلي ما با شما، پرونده هسته اي نيست حتي اگر ايران بمب اتمي توليد كند، ما با آن مشكلي نداريم.»
لاريجاني ادامه داد: اين وزير خارجه كه كشورش عضو دائم شوراي امنيت است، تاكيد كرد كه مشكل ما با ايران، بر سر مسئله فلسطين و اسرائيل است كه اگر بر سر آن با يكديگر كنار بياييم مشكلي با تهران نخواهيم داشت.
خالد مشعل نيز در ديداربا لاريجاني گفت: در مقطع كنوني فشار اسرائيل در قدس و كرانه باختري و شكست گروه سازشكار فلسطيني باعث مقاومت بيشتر مردم فلسطين شده و پيشرفت هاي مثبتي در زمينه مقاومت حاصل شده است.
لاريجاني همچنين در ديدار با رمضان عبدالله شلح دبيركل جنبش اسلامي فلسطين با اشاره به حمله رژيم صهيونيستي به كاروان هاي كمك رسان به غزه گفت: اين حادثه پرده از چهره زشت رژيم صهيونيستي برداشت و اكثر مردم دنيا فهميدند كه ملت فلسطين گرفتار چه موجودات خطرناكي هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني خانه ملت، وي افزود: تلاش براي رفع محاصره غزه بزرگترين خدمتي است كه امروز مي توان به مردم فلسطين كرد، اين كار يك اقدام انساني است و همه كساني كه مدعي حقوق بشر هستند، اكنون با امتحان مهمي در اين زمينه روبرو هستند كه آيا واقعا در ادعاي خود صادق هستند يا نه.
رمضان عبدالله شلح دبيركل جنبش اسلامي فلسطين نيز در اين ديدار ضمن ارائه تحليل از شرايط كنوني مردم فلسطين تصريح كرد: مردم فلسطين پس از سالها مرارت، راه خود را كه مقاومت است، يافته اند و طبعا آن را رها نخواهند كرد.

 



صالحي: قطعنامه هيچ تأثيري بر راه اندازي نيروگاه بوشهر ندارد

رئيس سازمان انرژي اتمي تأكيد كرد كه قطعنامه اخير شوراي امنيت عليه فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورمان هيچ تأثيري در زمان راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري ها، «علي اكبر صالحي» در گفت وگو با خبرنگاران در اين باره گفت: «صدور قطعنامه عليه ايران هيچ تأثيري نخواهد داشت و ما كار خودمان را انجام مي دهيم.»
رئيس سازمان انرژي اتمي پيش از اين نيز درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر در سال جاري با اشاره به همكاري خوب روس ها در چارچوب قراردادهاي موجود ميان طرفين به ايسنا گفت: از همكاري روس ها راضي هستيم و الان 3000 كارشناس روس در نيروگاه مشغول به كار هستند و در مراحل پاياني آخرين تست هستيم كه دو هفته نسبت به زماني كه بايد اين تست انجام مي شد به تأخير افتاده است كه امري طبيعي است اميدواريم تا اواخر تابستان نيروگاه بوشهر به مرحله راه اندازي برسد.
وي درباره قطعنامه جديد عليه ايران و تأثير آن بر راه اندازي نيروگاه بوشهر اظهار كرد: بعيد مي دانم قطعنامه تأثيري بر راه اندازي نيروگاه داشته باشد.
صالحي گفت: بوشهر يك سايت است كه چند نيروگاه مي تواند در آن قرار گيرد.
وي رقم نهايي قرارداد ساخت نيروگاه بوشهر را 5/1 ميليارد دلار عنوان كرد و افزود: البته اگر بخواهيم امروز نيروگاهي مشابه بوشهر بسازيم، حدود 3 ميليارد دلار بايد هزينه كرد.
«علي ميتخادوويچ مصطفي بيلي»، سركنسول روسيه نيز در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: تكميل نيروگاه هسته اي بوشهر دو ماه يا حتي كم تر وقت خواهد برد.
به گزارش خبرگزاري «اف ان اي»، مصطفي بيلي افزود اين تنها ديدگاه مقامات روسي نيست و مقامات ايراني هم تخمين زده اند كه اين نيروگاه در همين چارچوب زماني راه اندازي خواهد شد.
اين مقام روسي تأكيد كرد كه دولت روسيه با هيچ مشكلي براي تكميل نيروگاه بوشهر روبه رو نيست.

 



رئيس قوه قضائيه در ديدار با رئيس و اعضاي ستاد مبارزه با مواد مخدر:
كوچك ترين ترديدي در مجازات مجرمان مواد مخدر نخواهيم كرد

رئيس قوه قضاييه گفت: در برخورد قاطع با مجرمان مواد مخدر و اجراي اشد مجازات براي آناني كه با اين بلاي خانمان سوز اركان جامعه و خانواده را تهديد مي كنند، كوچكترين ترديدي به خود راه نمي دهيم.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله آملي لاريجاني در ديدار با رئيس و اعضاي ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشريح وظايف قوه قضاييه در مبارزه با مواد مخدر با تاكيد بر ضرورت توجه جدي به كاهش زمينه هاي وقوع جرم و پيشگيري از گرايش به مصرف مواد مخدر افزود: قوه قضاييه در كنار برخورد قاطعانه با عاملان توزيع و قاچاق مواد مخدر، همكاري چشم گير با تمام نيروها و دست اندركاران ستاد مبارزه با مواد مخدر را در دستور كار قرار داده است تا بيش از پيش در سايه همكاري هاي منسجم به پيشگيري و كاهش مصرف مواد مخدر دست يابيم.
رئيس قوه قضاييه با تقسيم بندي وظيفه و عملكرد دستگاه قضايي در ارتباط با مواد مخدر به 4 مرحله برخورد جدي با قاچاقچيان و توزيع كنندگان، ساماندهي زندانيان مواد مخدر، اصلاح و تكميل فرآيند درمان معتادان بعد از خروج از زندان و نيز پيشگيري از وقوع جرم و گرايش به مواد مخدر اعلام كرد: مهمترين زمينه موفقيت در كاهش معضل مواد مخدر در جامعه همكاري تمامي دستگاه ها و مشاركت همه جانبه مردم در مسير مبارزه با آن است.
آيت الله لاريجاني جداسازي زندانيان مواد مخدر و معتادان زنداني از ساير زندانيان را يكي از برنامه هاي سازمان زندان ها برشمرد و گفت: نيازمند بودجه مناسب براي تكميل اين طرح و كاهش آثار زيانبار حضور معتادان در كنار ساير زندانيان هستيم.
رئيس قوه قضاييه اظهار داشت: اميدواريم وزارت مسكن به تعهد خود در قبال ساماندهي وضعيت زندان ها عمل كند تا بتوانيم در ساماندهي و تفكيك زندانيان برنامه هاي خود را جدي تر دنبال كنيم.
آيت الله لاريجاني اصلاح مجرمان و معتادان بعد از خروج از زندان را يكي ديگر از مراحل مهم توصيف كرد و گفت: اين مرحله از كار نيازمند جدي مشاركت تمام بخش ها به ويژه سازمان هاي غيردولتي، جامعه شناسان و روان شناسان و متخصصان علوم مختلف است، چرا كه ترك گرايش به مواد مخدر به دليل آثار سوء آن بر روان معتادان كار مشكلي است كه عزمي جدي را مي طلبد.
وي پيشگيري از وقوع جرم را مرحله اي بسيار جدي در كاهش گرايش به مواد مخدر دانست و اظهار اميدواري كرد كه با قانونمند شدن لايحه پيشگيري از وقوع جرم تمام نهادهاي دست اندركار در قالب همكاري هاي مشترك در بحث پيشگيري از وقوع جرم و عدم گسترش اعتياد قدم بردارند.
آيت الله لاريجاني از اقدامات نيروي انتظامي در برخورد با مواد مخدر تقدير و تاكيد كرد: نيروي انتظامي خط مقدم جبهه مبارزه با مواد مخدر است.
در ابتداي اين ديدار سردار احمدي مقدم رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارائه گزارشي از روند مبارزه و كشفيات مواد مخدر اعلام كرد: هماهنگي مناسبي در روند مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و عزمي ملي براي كاهش گرايش به مواد مخدر شكل گرفته كه حتي گروه هاي مردمي و سازمان هاي غيردولتي و خصوصي را نيز شامل مي شود.
سردار احمدي مقدم با بيان اين مطلب كه «متاسفانه توليد و كشت مواد مخدر در افغانستان رو به فزوني و حتي بيش از مصرف جهاني است» گفت: در حال حاضر با اقداماتي مناسب تقريبا بالاي 90 درصد مرزهاي شرقي كشور تحت كنترل كامل است و عبور خودرو و كاروان هاي مواد مخدر امكان پذير نيست.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر 647 سازمان غيردولتي در انجام امور مربوط به درمان پيشگيري از اعتياد فعاليت دارند و بايد به سمت درمان اجباري اعتياد برويم و در اين راه نيازمند مشاركت بيشتر بخش خصوصي هستيم.

 



هشتمين اجلاس خبرگان رهبري در پايان شهريور برگزار مي شود

هشتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري در پايان شهريورماه سال جاري برگزار خواهد شد.
آيت الله سيدعلي اكبر قره باغي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس، از برگزاري هشتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري، دوره چهارم در پايان شهريورماه سال جاري خبر داد و گفت: در اين اجلاس از مديريت و تدبير مقام معظم رهبري در دوران فتنه تقدير خواهد شد.

 



با حضور ملك عبدالله در كاخ سفيد صورت گرفت حمايت پادشاه عربستان از اعمال تحريم ها عليه ايران

پادشاه عربستان ضمن ديدار و گفت وگو با اوباما از ايران خواست تا به تعهداتش تحت قطعنامه هاي شوراي امنيت عمل كند.
خبرگزاري شينهوا به نقل از بيانيه كاخ سفيد گزارش داد: باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا و ملك عبدالله، پادشاه عربستان روز سه شنبه در ديداري كه در كاخ سفيد انجام شده، بر حمايت قاطع شان از تلاش هاي گروه موسوم به 1+5 در رابطه با برنامه هسته اي ايران تأكيد كردند و از ايران خواستند به تعهدات بين المللي اش تحت قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل عمل كند.
در بيانيه كاخ سفيد آمده است: آنها (اوباما و عبدالله) ابراز اميدواري كردند كه گفت وگوها ميان اسرائيلي ها و فلسطيني ها به از سرگيري گفت وگوهاي مستقيم با هدف تشكيل دو كشوري بينجامد كه در كنار يكديگر در صلح و امنيت زندگي كنند.
اين بيانيه مي افزايد كه اوباما و ملك عبدالله همچنين درباره از سرگيري گفت وگوهاي اسرائيل - سوريه و لبنان - اسرائيل در راستاي رسيدن به صلح جامع در خاورميانه مذاكره كردند.
بنابر اعلام منابع فرانسوي، عبدالله همچنين در جريان ديدار اخير خود با وزير دفاع فرانسه در جده، اظهاراتي گستاخانه عليه ايران مطرح كرده است.
روزنامه فرانسوي «فيگارو» در گزارشي به قلم «جورج مالبرونو» نوشت: پادشاه سعودي پس از ديدار با «باراك اوباما» در كاخ سفيد، در جريان ديدار اخير خود با «اروه مورن» وزير دفاع فرانسه در جده، بي آنكه حرفش را سبك و سنگين كرده و سپس بيان كند، اقدام به گفتن سخني نسنجيده و اصطلاحاً «نجويده» كرد.
وي در ديدار با مورن اعلام كرد: دو كشور در جهان هستند كه شايستگي و لياقت موجوديت را ندارند؛ يكي ايران و ديگري اسرائيل.
فيگارو افزود: اين انتقاد تلخ ملك عبدالله از ايران و اسرائيل به عنوان دشمنان عربستان، از سوي دو منبع ديپلماتيك و نظامي فرانسوي در پاريس تأييد شده است اما مشخص نيست كه واكنش وزير دفاع فرانسه در زمان شنيدن اين انتقاد از زبان پادشاه عربستان آنهم در نقطه اوج سفر دو روزه وي به اين كشور و در حالي كه در ميان جمعي از ديپلمات ها احاطه شده بود، چه بوده است.
فيگارو ادامه داد: ملك عبدالله در اين ديدار از ايران نيز بسيار خشمگين بود كه اين خشم وي از هراس و نگراني هاي كشورش از تهران منشأ مي گيرد كه البته بايد خصومت ديرينه و قديمي رياض و تهران به عنوان دو قطب اصلي جهان اسلام را نيز به آن افزود.
عربستان در خدمت آمريكا براي تحريم ايران
به گزارش ميدل ايست آنلاين، تحليلگران غربي مدعي هستند افزايش فروش نفت عربستان به چين، تصميم گيري براي پكن در موافقت با تحريم شوراي امنيت عليه تهران را بسيار ساده كرد.
اين گزارش اضافه كرد: در بررسي چرايي تغيير موضع چين همواره اين مسئله بايد مد نظر قرار گيرد كه پكن هرگز حاضر نيست قدمي برخلاف جهت توسعه اقتصاد خود بردارد. بر اين اساس پكن با اطمينان از آسيب وارد نشدن به اقتصاد خود در صورت اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران حتي از دادن رأي ممتنع نيز اجتناب كرده و در صف آمريكا و موافقان قرار مي گيرد.
ميدل ايست آنلاين معتقد است: به طور كلي در نظام كنوني جهان بدست آوردن راي هر كشور هزينه هاي خاص خود را دارد. در جايي مي توان با يك تهديد شفاهي عليه كشوري ضعيف راي آن كشور را عوض كرد، اما رأي قدرت هاي جهاني بهاي گزافي دارد كه تنها از جيب شاهزادگان متمول آل سعود قابليت تأمين را دارد.
براساس اين گزارش، اينجاست كه واشنگتن در ماه هاي قبل از تحريم عليه ايران مذاكرات خود با مقامات سعودي را شدت بخشيده تا آنان را راضي به فروش نفت به چين با قيمت هاي حتي پايين تر از سطح جهاني كند.
«سايمون هندرسون» از تحليلگران مأسسه مطالعاتي سياست هاي خاورميانه در واشنگتن با اشاره به مذاكرات هفته جاري ميان «باراك اوباما» و «ملك عبدالله» كه براي حضور در نشست G20 به كانادا سفر كرده است، مي گويد: اوباما در اين ديدار شايد به دنبال قانع كردن عربستان به افزايش توليد نفت باشد.
هندرسون مي افزايد: افزايش توليدات نفت عربستان به كاهش قيمت جهاني نفت منجر مي شود، امري كه در نهايت كاهش درآمدهاي نفتي ايران را به دنبال دارد. وي با اشاره به اينكه آمريكا همواره از عربستان در اوپك براي جلوگيري از افزايش قيمت نفت استفاده كرده است، اظهار مي دارد: البته قدرت عربستان در اوپك همچون گذشته نيست.

 



نجار: همكاري اينترپل در مبارزه با مواد مخدر بايد بيشتر شود

وزير كشور جمهوري اسلامي در ديدار دبير كل اينترپل خواستار همكاري بيشتر كشورهاي عضو اينترپل براي مبارزه با مواد مخدر شد.
مصطفي محمد نجار در ديدار «رونالد كي نوبل» دبير كل اينترپل، گفت: ايران هزينه زيادي براي مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر پرداخت كرده است و ضروري است كه كشورهاي ديگر نيز دراين مبارزه مشاركت فعالي داشته باشند تا ضمن ريشه كني اين معضل اجتماعي هزينه ها را نيز پايين بياوريم.
نجار افزود: با حضور اشغالگران در منطقه، توليد مواد مخدر در افغانستان دهها برابر افزايش يافته كه مبارزه با حجم بالاي قاچاق مواد مخدر از افغانستان به ديگر كشورها اراده و عزم جدي دولتهاي مختلف به ويژه كشورهاي عضو اينترپل را مي طلبد.
وزير كشور ضمن اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همكاري بيشتر با اينترپل، گفت: ايران در سطح منطقه اي و بين المللي تعاملات و همكاري هاي خوبي با اينترپل دارد، اما به طور مشخص در زمينه مبارزه با مواد مخدر، جرايم سازمان يافته، پول شويي، ترددهاي غيرمجاز، و برخي موارد ديگر آمادگي هر نوع همكاري با اينترپل را دارد.
نوبل نيز با تشكر از وزير كشور جمهوري اسلامي ايران گفت: حضور محمد نجار وزير كشور جمهوري اسلامي ايران در افتتاحيه نخستين اجلاس روساي اينترپل عضو كشورهاي اكو نشان دهنده حمايت ويژه ايشان از پليس است و اين مايه مباهات و افتخار اينترپل است.
وزير كشور همچنين در حاشيه اولين نشست روساي اينترپل كشورهاي عضو اكو گفت: اين جلسه پيرو اجلاس وزراي كشور عضو اكو تشكيل شده و سه جلسه ديگر باحضور پليس هاي عضو اين سازمان تشكيل خواهد شد. وي اظهار داشت: اين جلسات سندي را براي امضا توسط وزراي كشور آماده مي كند كه پيرو همكاري هاي امنيتي بين كشورهاست.
نجار اضافه كرد: گسترش ارتباطات و استفاده مجرمان از آن ايجاب مي كند كه كشورهاي همسايه تجارب و شيوه هاي جديدي را اتخاذ كنند.
وزير كشور افزود: به پيشنهاد نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران اكوپل با هدف مقابله با جرايم منطقه اي توسط كشورهاي عضو اكو تشكيل مي شود.

 



پرس تي وي منتشر كرد شهرام اميري : هرگز به كشورم خيانت نمي كنم

شبكه خبري پرس تي وي تصاويري از شهرام اميري را منتشر كرد كه وي در يك فيلم ويدئويي اعلام مي كند كه از دست مأموران سيا گريخته است.
شهرام اميري محقق هسته اي كشورمان سال گذشته در يك سفر زيارتي به عربستان مفقود شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران متن كامل اين پيام ويدئويي بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
امروز دوشنبه 24خرداد 1389 مصادف با 14 ژوئن 2010 من شهرام اميري تبعه كشور جمهوري اسلامي ايران هستم و لحظاتي پيش موفق شدم در ايالت ويرجينيا از دست مامورين امنيتي آمريكا متواري بشم و هم اكنون در يك جاي امن در حال تهيه اين ويدئو هستم، چند لحظه بعد دوباره امكان داره توسط مامورين امنيتي آمريكا دستگير شوم من مي خواهم در اين فرصت كوتاه درباره دو ويدئويي كه از من منتشر شده صحبت كنم ويدئوي اولي كه توسط صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران منتشر شد و من از شهر پوسان با هموطنان خودم در ايران صحبت مي كردم كاملاً صحت دارد و هيچ نكته كذبي در آن وجود ندارد. منتهي در ويدئوي دومي كه توسط دولت آمريكا تهيه شده و در يوتيوب (youtube) قرار دادند و در آن من اعلام كرده ام كه آزاد هستم و براي ادامه تحصيل به اينجا آمده ام صحت ندارد و كاملاً كذب است. من در اينجا آزاد نيستم و اجازه تماس با خانواده ام را ندارم و در صورتيكه هر مشكلي براي من پيش آمد يا من زنده به كشور برنگشتم مسئوليت مستقيم آن با دولت ايالات متحده آمريكاست و هيچ نوشته اي يا گفته اي از سوي من صحت نداشته و كذب محض است. من از مسئولين كشور و تمام نهادهاي حقوق بشر تقاضا دارم كه فعاليت و فشار خودشان را بر دولت آمريكا براي آزادي من بيشتر كنند و قبل از اينكه اتفاقي براي من بيافتد من موفق شوم به كشور عزيزم ايران برگردم در پايان صحبتم به خانواده عزيزم است كه اگر من زنده برنگشتم مي خواهم آنها مقاوم و صبور باشند و بدانند كه من تا آخرين لحظه به كشورم خيانت نكردم و با هيچ تهديدي يا تطميعي از سوي دولت آمريكا حاضر نشدم به كشورم خيانت كنم و با افتخار در راه وطن كشته شدم و راضي هستم به رضاي خداوند ان شاءالله كه همه موفق باشند متشكرم.
گفتني است؛ شبكه خبري «اي.بي.سي» آمريكا چندي پيش ادعا كرد كه شهرام اميري گريخته و با آژانس اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) همكاري مي كند.

 



روزنامه پليتيكو خبر داد معاون وزير خارجه آمريكا در امور ايران بازنشسته مي شود

روزنامه پليتيكو از بازنشستگي جان ليمبرت معاون وزير خارجه آمريكا در امور ايران خبر داد.
روزنامه آمريكايي پليتيكو در شماره هفتم تير خود از بازنشستگي مجدد جان ليمبرت كارشناس برتر مسائل ايران و معاون وزير خارجه آمريكا در اين حوزه خبر داد.
وي در سال 2006 هم پس از 33 سال فعاليت در بخش ايران وزارت امور خارجه آمريكا بازنشسته شده بود.
ليمبرت كه خود از ديپلمات هاي آمريكايي به گروگان گرفته شده در سال 1358 در لانه جاسوسي بود، پس از ورود باراك اوباما به كاخ سفيد و با توجه به تجربياتش در زمينه خاورميانه و به ويژه ايران، از سوي وزارت خارجه دعوت به كار شد و به عنوان وزير در امور ايران به فعاليت پرداخت.
جان ليمبرت در سال 2009 كتابي را با عنوان «مذاكره با ايران؛ گشتي با تاريخچه ارواح» به چاپ رساند و در آن به بررسي وضعيت روابط ايران و آمريكا پرداخت.
اين ديپلمات آمريكايي كه به خوبي به زبان فارسي مسلط است، از رشته تاريخ و مطالعات خاورميانه از دانشگاه هاروارد فارغ التحصيل شده است. او در سال هاي پيش از انقلاب اسلامي نيز در ايران به تدريس اشتغال داشته و مدرس دانشگاه شيراز بوده است.
ليمبرت از سال 2006 در ايالات متحده به تدريس در دانشگاه مشغول بوده و اكنون با توجه به محدوديت زماني يك ساله در كناره گيري از فعاليت دانشگاهي و تدريس، پست خود را در وزارت خارجه ترك مي كند تا بار ديگر به دانشگاه بازگردد.
وي از سال 2003 تا 2005 به عنوان مدير انجمن سياست خارجي آمريكا، فعال بوده است و همچنين به دعوت دانشگاه تل آويو به عنوان متخصص در زمينه ايران در اين دانشگاه به تدريس پرداخته است.
خبر بازنشستگي ليمبرت در حالي اعلام مي شود كه هفته گذشته ژنرال آرتور مك كريستال فرمانده نيروهاي نظامي آمريكا در افغانستان هم به دليل اختلاف نظر با مقام هاي كاخ سفيد از كار بركنار و بلافاصله بازنشسته شد. مجموعه اين موارد به عقيده تحليلگران در تهران به معناي حاد شدن بن بست هاي آمريكا در منطقه است.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

با غزل هاي سبز
تو مي آيي و دست هاي مرا
پر از عطر ياس و سحر مي كني
تو مي آيي و لحظه هاي مرا
ز احساس گل تازه تر مي كني
تو مي آيي و چشم هاي مرا
براي شكفتن خبر مي كني
اگر خسته باشم از اين انتظار
به اين خسته آخر نظر مي كني
¤¤¤
تو مي آيي و با غزل هاي سبز
بهار جوان را صدا مي زني
به انسانيت بال و پر مي دهي
به زخم حقيقت دوا مي زني
تو مي آيي و مرهم آشتي
به سرتا سر كينه ها مي زني
تو مي آيي و با طلوعي لطيف
چه نقشي بر آئينه ها مي زني
نسرين صمصامي

پيرهن صبر
طعنه از دشمنت اي دوست شنيدن تا كي؟
به بدن پيرهن صبر دريدن تاكي؟
پيش رو بودن و روي تو نديدن تا كي؟
بار هجران تو بر دوش كشيدن تاكي؟
غلامرضا سازگار «ميثم»

صداي پاي سپيده
صداي بال ملايك ز دور مي آيد
مسافري مگر از شهر نور مي آيد؟
دوباره عطر مناجات با فضا آميخت
مگر كه موسي عمران ز طور مي آيد؟
ستاره اي شبي از آسمان فرود آمد
و مژده داد كه صبح ظهور مي آيد
چقدر شانه غمبار شهر حوصله كرد
به شوق آن كه پگاه سرور مي آيد
به زخم هاي شقايق قسم هنوز از باغ
شميم سبز بهار حضور مي آيد
مگر پگاه ظهور سپيده نزديك است؟
صداي پاي سواري ز دور مي آيد
ناصر فيض

اي همه باران من
ره به كجا برده اي، رفته ز كنعان من
خسته و وامانده ام، اي سروسامان من
رفتي و در قرب حق ميوه طوبي شدي
پاي درت مانده ام، اي گل پنهان من
سوخت دلم در كوير از غم ديدار تو
بارشي آغاز كن، اي همه باران من
رفت پرستوي عشق، ديده به راهم هنوز
تا كه كجا بيندت، ديده گريان من
ليلا مقيمي

 



مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي: ايران برنامه تسليحات هسته اي ندارد

سرويس سياسي-
يوكيا آمانو بر نداشتن برنامه تسليحات هسته اي از سوي ايران تاكيد كرد.
به گزارش لس آنجلس تايمز مديركل آژانس بين المللي انرژي طي مصاحبه اي در دفتر خود در وين با يادآوري حادثه هيروشيما و ناكازاكي گفت: من به شدت مخالف سلاح هاي هسته اي هستم. وي افزود: ما در بحث هسته اي دو جنبه داريم؛ خلع سلاح هسته اي و منع توليد و تكثير هسته اي، اما در هر دو يك وجه مشترك هست و آن مخالف بودن با سلاح هاي هسته اي است.
آمانو با تاكيد بر اينكه ايران برنامه تسليحات هسته اي ندارد در عين حال مدعي شد كه مسايلي هست كه بايد روشن شود، وي ادعا كرد كه ايران فعاليت هايي درگذشته داشته است كه درباره آنها توضيح نداده است.
اين در حالي است كه در قالب مداليته (طرح اقدام) سال 2007 ايران به كليه سوالات و ابهامات آژانس پاسخ داده است.
وي همچنين در بخش ديگري از اظهاراتش كشورهايي كه داراي توانايي ساخت سلاح هسته اي هستند را به دو بخش تقسيم كرد و بدون آنكه مستنداتي ارايه كند مدعي شد كه كشورها به كشورهاي هسته اي مسئول و كشورهايي نظير ايران و كره شمالي تقسيم مي شوند كه از اجراي قوانين خودداري مي كنند.
اين ادعاي آمانو در حالي است كه وي در اولين اظهاراتش پس از برعهده گرفتن مسئوليت آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرده بود كه هيچ نشانه و شاهدي وجود ندارد كه برنامه هسته اي ايران انحراف داشته باشد. مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در بخش ديگري از مواضع ضد و نقيض خود گفت كه روابط خوبي با مسئولان ايران دارد اما بازرسي ها در ايران كار ساده اي نيست.
گفتني است؛ بازرسي هاي آژانس در ايران ادامه دارد اما چندي پيش رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان اعلام كرد كه دو بازرس متخلف آژانس بين المللي اتمي حق ورود به ايران ندارند.

 



توضيح درباره يك خبر

در پي خبري در صفحه 13 كيهان مورخ سه شنبه 8 تيرماه با عنوان «بازسازي، مرمت و توسعه عتبات عاليات فقط با نذورات مردم و خيرين است» به نقل از مسعود شوشتري قائم مقام ستاد مركزي بازسازي عتبات عاليات كشور، روابط عمومي اين ستاد اعلام كرد كه براي طراحي و احداث فاز صفر توسعه حرم حضرت علي(ع) به مبلغ بيش از 600 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

 



واكنش سازمان تعاون روستايي به يك خبر

به دنبال چاپ خبري تحت عنوان «فروش چاي سنواتي از سوي سازمان تعاون روستايي خلاف مصوبات دولت است» در صفحه 13مورخ 3/4/89 روابط عمومي سازمان مركزي تعاون روستايي ايران، توضيحاتي براي كيهان ارسال كرده است. در اين توضيحات آمده است: سازمان مركزي تعاون روستايي ايران در حال حاضر حدود 52 هزار تن چاي در اختيار دارد كه برحسب مقررات و آئين نامه معاملات دولتي، چندين نوبت آگهي مزايده و استعلام بها برگزار شده و علي رغم اينكه مقدمات فروش چاي فراهم شده بود به دليل همزماني خريد تضميني چاي از انعقاد قرارداد خودداري شده و موكدا تاكيد مي شود از تاريخ 15/7/88 (حدود 9 ماه قبل) تاكنون هيچ گونه قرارداد فروش چاي منعقد نشده است.
گفتني است خبر مندرج در كيهان، عين اظهارات نماينده ويژه رئيس جمهور در امور چاي بوده است كه در جوابيه سازمان مركزي تعاون روستايي به اين موضوع اشاره نشده است.

 



معاون استاندار تهران: استانداري البرز بزودي راه اندازي مي شود

كرج - خبرنگار كيهان:
استانداري البرز بزودي راه اندازي و تمام ادارات اين استان تا پايان سال در كرج مستقر مي شوند.
معاون استاندار تهران و فرماندار كرج در جلسه شوراي اداري اين شهرستان با بيان اين مطلب افزود تشكيل استان البرز با مركزيت كرج، بار مديريتي پايتخت را سبك خواهد كرد.
عيسي فرهادي تصريح كرد: اكنون مقدمات اجراي سايت اداري البرز فراهم شده تا با استقرار در يك منطقه زمينه لازم را براي كاهش و رفع مشكلات مردم امكان پذير سازد.
وي اظهار داشت: اعتبارات استان البرز از سه منبع اعتبارات ادارات كل، سهم ادارات مالي از وزارتخانه ها و بخشي از اعتبارات شهر تامين مي شود.
فرماندار كرج اظهار داشت: هيچ دستگاهي حق ندارد اموال خود را بدون هماهنگي نماينده عالي دولت به وزارتخانه ها انتقال دهد.
فرهادي در جمع مديران ادارات شهرستان كرج گفت: دستگاه هاي اجرايي استان تا پايان سال جاري در كرج مستقر مي شوند و با جذب نيرو، امكانات و اعتبارات لازمه زمينه خدمت رساني به مردم ساكن در استان البرز بيش از پيش فراهم مي شود.
استان البرز داراي جمعيتي بالغ بر دو ميليون و 500 هزار نفر و شهرهاي آن كرج، ساوجبلاغ و نظرآباد است.

 



معاون وزير راه و ترابري خبر داد آسفالت راه هاي روستاهاي بالاي 50 خانوار كشور

معاون وزير راه و ترابري گفت: امسال آسفالت راه هاي روستاهاي بالاي 50 خانوار كشور با رديف اعتباري خاص در اولويت برنامه هاي وزارت راه و ترابري قرار دارد.
به گزارش ايرنا از گرمي، حسين ميرشفيعي روز چهارشنبه در جلسه بررسي وضعيت راه هاي روستايي گرمي مغان افزود: درختكاري در حاشيه راه هاي روستايي با هدف حفظ و زيبايي راه ها از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه است.
وي از ايجاد پايانه هاي مسافربري روستايي با مشاركت بخش خصوصي در آينده نزديك خبر داد و گفت: براي تحقق اين مسئله زمين لازم براي احداث جايگاه سوخت و پايانه در مسيرهاي مختلف با همكاري فرمانداران و بخشداران تهيه مي شود.
معاون ساخت و نگهداري راه هاي روستايي وزير راه و ترابري بر لزوم تكميل محور فرعي انگوت، قره آغاج در گرمي مغان تأكيد كرد و نسبت به افزايش اعتبارات آسفالت راههاي روستايي استان اردبيل قول مساعد داد.

 



حجت الاسلام والمسلمين صديقي با اشاره به مذاكرات مجلس خبرگان:
شهيد بهشتي نظريه ولايت فقيه را مطرح و قاطعانه از آن دفاع كرد

امام جمعه موقت تهران گفت: تنها حكومتي كه استقلال و عظمت مردم را حفظ مي كند ولايت فقيه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رباط كريم، حجت الاسلام والمسلمين محمد صديقي سه شنبه شب در مراسم شهداي هفتم تير كه در مصلاي شهرستان رباط كريم برگزار شد، اظهار داشت: شهيد بهشتي نظريه ولايت فقيه را در قانون اساسي چنان بيان كرد كه هيچ كس نتوانست با آن مخالفت كند چرا كه بهشتي كسي بود كه هميشه حضور خود را به عنوان يك سرباز فداكار در كنار امام افتخار بزرگي مي دانست.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: دشمنان اين نظام نتوانستند ولايتمداري اين مرد بزرگ را در اين كشور تحمل كنند چرا كه بهشتي قرباني راه ولايت فقيه شد.
به گفته وي، امام راحل دريافته بود كه اگر بخواهيم جامعه را به استقلال كامل برسانيم بايد حكومت ديني تشكيل شود.
صديقي در ادامه سخنان خود به مرجعيت و رهبري در اين نظام اشاره كرد و گفت: امام خميني و رهبر معظم انقلاب هرگز به دنبال مرجعيت و رهبري نبودند ولي خداوند دلهاي مردم را متوجه اين افراد پاك و فرهيخته كرد تا در اين جايگاه الهي قرار بگيرند از اين رو بنده سوگند مي خورم كه بعد از آيت الله بهجت، حضرت آيت الله خامنه اي تنها مرجعي است كه اعتنايي به مسايل دنيوي نداشته است.
صديقي در پايان سخنان خود از خانواده ها خواست نسبت به حفظ حوزه هاي ديني تلاش كنند و فرزندان خود را در راستاي تدريس در اين گونه مراكز تشويق كنند.

 



با حضور رئيس جمهور روبات سورينا 12تيرماه رونمايي مي شود

معاون پشتيباني و منابع نيروي انساني وزير صنايع و معادن از رونمايي روبات سورينا با حضور رئيس جمهور در 12 تيرماه جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، علي شيخ نيا سه شنبه شب در مراسم گراميداشت روز ملي صنعت و معدن در نمايشگاه بين المللي مشهد با اشاره به فعاليت هاي انجام شده وزارت صنايع و معادن در حوزه صنعت و معدن گفت: در حوزه صنعت و معدن چند تصميم مهم گرفته شده كه مهم ترين آنها ايجاد كار گروه هاي رفع موانع توليد و كارگروه حمايت از توليد است.
وي اضافه كرد: تصميماتي كه در اين كار گروه گرفته مي شود همان تصميمات دولت است كه تمام اين تصميمات لازم الاجرا در سطح كشور است.
معاون پشتيباني و منابع نيروي انساني وزير صنايع و معادن يكي از مشكلات حوزه صنعت و معدن را صدور مجوز و جواز تأسيس ها برشمرد و گفت: در دولت جديد مجوزها و جواز تأسيس به 2 دسته الف و ب تقسيم شده كه براساس نياز كشور، استان مربوطه و صادرات اين جوازها صادر مي شود.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد وجود 65 هزار هكتار بافت فرسوده در كشور

فريدونكنار- خبرنگاركيهان:
وزير مسكن و شهرسازي گفت: در كل كشور 65 هزار هكتار بافت فرسوده داريم.
علي نيكزاد در حاشيه ديدار از پروژه هاي مسكن مهر در شهرستان فريدونكنار در توضيح اين خبر گفت: به لحاظ اهميت ويژه اي كه براي بافت فرسوده قائل هستيم، شركت عمران بهسازي كه در جايگاه معاونت وزير است را متولي اين طرح قرار داده ايم.
وي در ادامه افزود: براي اولين بار در سال گذشته از طريق شوراي عالي مسكن توانستيم مجوز بهسازي 30 هزار واحد مسكوني را از رئيس جمهور دريافت كنيم و افراد با استفاده از رديف اعتباري مسكن مهر و بدون پرداخت هزينه به شوراي شهر و شهرداري بتوانند در زمينه بهسازي بافت هاي فرسوده فعاليت كنند.
وزير مسكن گفت: توافقي بين شهرداري و دولت صورت گرفته كه بر مبناي آن شهرداري از دريافت هزينه خودداري كند و دولت هم با ارائه تسهيلات شرايطي را فراهم كند كه مردم صاحب خانه نو شوند.
وي با بيان اينكه تعداد واحدهاي بهسازي شده در مقايسه با سال گذشته 70 هزار افزايش يافته است، افزود: برنامه وزارتخانه احياي بافت هايي است كه از امكانات روبنايي و زيربنايي لازم برخوردارند و در مازندران هر مقدار تسهيلات براي بهسازي اين نوع بافت ها لازم باشد، به متقاضيان ارائه مي شود.
نيكزاد درباره تحويل مسكن به متقاضيان گفت: براي دريافت مسكن مهر 4 ميليون نفر در سطح كشور ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد 940 هزار نفر واجد شرايط بوده اند كه با 892 هزار نفر از آنها انعقاد قرارداد كرده ايم. طوري كه زمين آنها مشخص شده و به گروه ها، تعاوني ها و انبوه سازان تحويل داده ايم و در اين خصوص 742 هزار واحد مسكوني توانسته اند پروانه ساخت بگيرند و براي تعداد 504 هزار واحد مسكوني هم فونداسيون را انجام داده ايم.
وزير مسكن در خصوص بهسازي واحدهاي مسكوني در مناطق روستايي نيز اظهار داشت: در روستاها قرار بود كه تعداد 200هزار واحد مسكوني تسهيلات دريافت نمايند كه چهارماهه نخست سال جاري توانستيم از اين تعداد، 102هزار واحد را عملياتي نماييم. در نيمه نخست امسال نيز تعداد 200هزار واحد مذكور را عملياتي خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه تاكنون 3700 ميليارد تومان از 7000 ميليارد تومان خط اعتباري مسكن از طريق بانكها به متقاضيان پرداخت شده و مشكلي از اين بابت نداريم، گفت: براي پروژه 324 واحدي فرهنگيان فريدونكنار مقدار 300 ميليون تومان بلاعوض اختصاص داده مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس در 5 كشور اسلامي
يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در ايران و پنج كشور اسلامي برگزار مي شود.
قائم مقام دبير يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم دفاع مقدس گفت: يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس و برخلاف دوره هاي گذشته علاوه بر ايران، در پنج كشور اسلامي برگزار مي شود.
محمد صنعتي افزود: دبيرخانه اين دوره از جشنواره درنظر دارد تا هفته هاي فيلم را با موضوع اين جشنواره در پنج كشور اسلامي برگزار كند.
انتشار مباحث رحيم پور ازغدي درباره هنر
سلسله مباحث حسن رحيم پور ازغدي در خصوص هنر، ادبيات و رسانه مشتمل بر 13گفتار از سوي معاونت فرهنگي سازمان بسيج هنرمندان تحت عنوان «ققنوس» منتشر شد.
سخنراني دكتر رحيم پور در هفدهمين سالروز شهادت شهيد آويني و روز هنراسلامي؛ هنر، عهد با زيبايي و حقيقت؛ ما و خاستگاه مكتب هاي ادبي و هنري؛ امام، هنر و نظام سازي1؛ امام، هنر و نظام سازي2؛ هنر، ايدئولوژي و پوچي؛ هنر، ديالوگ با فرشته يا شيطان؛ هنر و تجربه شوريدگي؛ موج سوم ادبيات انقلاب و بوف هاي كور؛ ادبيات ايران و ظرفيت هاي انساني جهاني آن؛ رسانه بدون اتاق تفكر؛ رسالت رسانه در دنياي معاصر1 و رسالت رسانه در دنياي معاصر2 منتشر شد.
رونمايي از اولين بازي رايانه اي آنلاين ايراني
اولين بازي رايانه اي آنلاين ايراني با نام «آسمان دژ» با حضور سازندگان و عوامل توليد آن در محل بنياد بازي هاي رايانه اي رونمايي شد.
به گزارش ايرنا، مدير بنياد ملي بازي هاي رايانه اي روز چهارشنبه در مراسم رونمايي از بازي رايانه اي «آسمان دژ» اظهار داشت: امروزه بازي هاي آنلاين از طرفداران انبوهي در دنيا برخوردارند به طوري كه 70 هزار نفر بازي «ترآوين» را در سال انجام مي دهند از اين رو بايد به اين نوع بازي ها كه در دنيا طرفدار دارد توجه كرد. وي در مورد موضوع بازي «آسمان دژ» توضيح داد: داستان اين بازي، زندگي 800 سال آينده را ترسيم كرده كه در آن ديگر منظومه شمسي جايگاه قبلي خود را ندارد و مردم درصدد استقرار و زندگي ديگري در منظومه جديد هستند و داستان اين بازي به نوعي يادآور آيه هاي 8 و 9 سوره «جن» قرآن كريم است. مينايي مدير بنياد ملي بازي هاي رايانه اي درباره ساخت بازي از روي فيلم هاي سينمايي گفت: در اين مورد با معاونت سينمايي صحبت هايي صورت گرفته است و درباره ساخت بازي فيلم «ملك سليمان» نيز به نتايجي رسيده ايم و قصد داريم تا در صورت امكان فيلم هايي كه به صورت ويژه ساخته مي شود همراه با آن بازي آن نيز ساخته شود كه در اين زمينه بازي «قلب سيمرغ» همزمان با انيميشن قلب سيمرغ در حال ساخت است.
بيست و چهارمين جشنواره فيلم كودك؛ 16تا20 مهرماه
بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان امسال برگزار مي شود.
به رغم شايعاتي مبني بر عدم برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان، روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي ديروز اعلام كرد كه اين جشنواره 16 تا 20مهرماه در همدان برگزار مي شود.
نمايشگاه عكس حمله آمريكا به هواپيماي ايران
همزمان با 12تير سالروز حمله نظامي آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران، نمايشگاه عكس «بالاتر از آسمان» در حوزه هنري استان هرمزگان برپا مي شود.
در اين نمايشگاه 50 عكس با موضوع سانحه سقوط هواپيماي مسافربري ايرباس جمهوري اسلامي ايران كه توسط ناو آمريكايي وينسنس در تير سال 67 منهدم شد، به نمايش گذاشته مي شود. مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه شنبه 12تير با حضور تعدادي از مسئولان و هنرمندان استاني در حوزه برگزار مي شود و تا 17تير برپا خواهد بود.
پنجمين همايش پژوهشي اسناد دفاع مقدس برگزار مي شود
پنجمين همايش پژوهشي اسناد دفاع مقدس در مهرماه سال جاري، توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار مي شود. آخرين مهلت ارسال آثار 15تيرماه 89 تعيين شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14