(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 13 تير 1389- شماره 19685

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر بايدها و نبايدها در رسانه ملي:امام تعارف نكردند ، صدا و سيما دانشگاه است
گلباران محل شهادت 290 مسافر ايرباس در خليج فارس
برگزاري سومين همايش سراسري سلامت نوزادان و پريناتولوژي ايران در زنجان
توليد فشنگ تيراندازي به اهداف پروازي در ايران
معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور:
26 درصد از حجم عمليات آبخيزداري كشور در دولت نهم به اجرا درآمد
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور:
امروز دشمنان براي گسترش جرايم اخلاقي در خانواده ها تلاش مي كنند
مدير مركز رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
90درصد بازي هاي رايانه اي وارداتي ضدفرهنگ ايراني است
صدور زغال سنگ براي اولين بار در تاريخ ايران
آيت الله مصباح يزدي: كارفرهنگي جاي خود دولت وظيفه جلوگيري دارد
مسن ترين داوطلب كنكور 89 قائم شهري است
تشكيل كميته خودكفايي در پارس جنوبي
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر بايدها و نبايدها در رسانه ملي: امام تعارف نكردند ، صدا و سيما دانشگاه است

رهبر معظم انقلاب اسلامي، رسانه ملي را، مركز هويت فكري جامعه برشمردند و با اشاره به تعبير حضرت امام خميني درباره صدا و سيما افزودند: اين دانشگاه بزرگ بايد همچون قله اي عظيم و سرچشمه اي هميشه جوشان، زلال معارف الهي - انساني - اجتماعي - فرهنگي و سياسي را در زندگي مردم جاري سازد .
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار رئيس سازمان صدا و سيما و جمعي از كارگردانان، نويسندگان، هنرمندان و دست اندركاران مجموعه هاي نمايشي صدا و سيما، جايگاه رسانه ملي و بخصوص بخش «هنرهاي نمايشي و فيلم و سريال» را، مهمتر از هر زمان ديگر دانستند و با تشكر صميمانه از تلاشهاي ارزنده مديران و هنرمندان رسانه ملي در اين زمينه افزودند: با استفاده ازامكانات سخت افزاري و نرم افزاري از جمله تاريخ و فرهنگ جذاب و پر فراز و نشيب ايران، مي توان فاصله زياد وضع موجود با وضع مطلوب را كاهش داد و پر كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، هنرهاي نمايشي را در «نگاه راهبردي به نقش رسانه در عرصه فرهنگ سازي»، بسيار تأثيرگذار خواندند وافزودند: واقعيات نشان مي دهد كه صدا و سيما و بويژه بخش هنرهاي نمايشي، نقش بسيار مهمي در حال و آينده كشور برعهده دارند.
ايشان رسانه ملي را، مركز هدايت فكري جامعه برشمردند و با اشاره به تعبير حضرت امام خميني درباره صدا و سيما افزودند: اين دانشگاه بزرگ بايد همچون قله اي عظيم و سرچشمه اي هميشه جوشان، زلال معارف الهي - انساني - اجتماعي - فرهنگي و سياسي را در زندگي مردم جاري سازد كه اين جايگاه بسيار مهم، تكاليفي اساسي را در مقابل مسئولان، دست اندركاران و همكاران هنرمند صدا و سيما قرار داده است.
رهبر انقلاب اسلامي، استفاده دشمنان ملت ايران را از هنرهاي نمايشي براي تأثيرگذاري در افكار عمومي، نشانه اي از ظرفيت عظيم اينگونه هنرها دانستند و خاطرنشان كردند: ملت بزرگ، زنده و هدفمند ايران ، داراي پيامهاي ناب و سعادت آفريني است و از اين لحاظ نيز بايد حقيقتاً در اعتلاي هنرهاي نمايشي اهتمام ورزيد و در اين زمينه سرمايه گذاري مادي و معنوي كرد.
ايشان، با اشاره به سخنان برخي هنرمندان در اين ديدار درباره دغدغه هاي روحي و رواني در ساخت آثار هنري و نيز مشكلات ناشي از پرداختن به برخي انتقادات افزودند: روح هنرمند، لطيف و ظريف است اما هنرمندان در اين زمينه حساسيت زيادي نشان ندهند و با اعتماد به نفس به كار بسيار مهم خود بپردازند.
ايشان در همين مقوله ، برخي دغدغه هاي هنرمندان را غيرواقعي دانستند و افزودند: بعضي ايرادهايي كه به سريالها و فيلم ها گرفته مي شود درست است و مواردي وجود دارد كه لازم است حتما رعايت شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، عبور از خط قرمزهاي اخلاقي ، ديني و فرهنگي را داراي ضررهاي فراوان خواندند و خاطرنشان كردند: در برخي سريالها، نيازي به طرح اينگونه موارد ، اصولاً وجود ندارد و به هرحال مسائلي كه شرع مقدس لازم دانسته است، در توليدات هنري كاملا رعايت شود.
ايشان، ترويج ارتباط غلط زن و مرد را از جمله مسائل كاملاً غيرلازم برشمردند و در تشريح مفهوم صحيح انتقاد به عنوان يك عنصر ضروري افزودند: به موازات طرح نقاط منفي و تاريك جامعه، بايد با طرح نقاط مثبت و ترسيم مبارزه شخصيتها و قهرمانهاي سريال با زشتي ها و پليديها، بگونه اي عمل كرد كه در نهايت ،آن نقاط منفي ،طرد و مغلوب شوند چرا كه در غير اين صورت ،طرح نقاط منفي ،عملاً به نق زدنهاي مكرر و سياه نمايي تبديل مي شود و در جامعه ياس و نوميدي ترويج مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه افزودند: در هر داستان وسرگذشتي ،در چالش خير و شر، انگيزه هاي سالم موجود براي مبارزه با جريان شر نيز، هنرمندانه به تصوير كشيده شود تا فضاي واقعي جامعه در ذهن مخاطب ترسيم گردد.
ايشان ايستادگي تاريخي ملت ايران در مقابل جبهه استكبار را منشا دشمني صريح واشكار قدرتهاي بزرگ با اين ملت خواندند وافزودند: دوران كنوني از لحاظ سياسي دوراني استثنايي است اما بدون ترديد ملت بزرگ ايران اين گذرگاه دشوار را نيزپشت سر خواهد گذاشت و در هر حركتي از جمله آثار هنري و نمايشي بايد واقعيت مسلم اين دوران تاريخي، يعني دشمني قدرتهاي زورگو با ملت ايران را در نظر داشت و نقش خود را در مقابله با اين دشمني ايفا كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي دروغهاي فضاحت بار دشمنان ملت ايران را در زمينه دمكراسي ، حقوق بشر و همكاري با ملتها يادآور شدند و افزودند: كساني كه سلاح و مواد شيميايي را براي جنايت آفريني در حق ملت ايران، در اختيار صدام قرار مي دادند امروز شبكه هاي به ظاهر فرهنگي تشكيل مي دهند تا همان هدف را دنبال كنند و اين واقعيت نبايد از چشم كسي پوشيده بماند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به تاريخ كهن اين سرزمين ، ملت ايران را از لحاظ تاريخي ملتي حقيقتاً عفيف و نجيب خواندند و با ياد آوري تلاش بي وقفه شبكه هاي بيگانه براي شكستن حريم عفاف و حجاب و ويران كردن بنيان خانواده در ايران افزودند: آنهايي كه با اين ملت ادعاي دوستي مي كنند با توليد فيلمهاي سينمايي و تلويزيوني ضد ايراني، دشمني خود را با تاريخ و فرهنگ اين ملت پرافتخار آشكار كرده اند و در چنين شرايطي، هر كار نمايشي سياسي، بايد با هوشياري كامل صورت گيرد تا در جهت اهداف دشمن نباشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در تشريح انتظار رهبري نظام از جامعه هنرمندان بويژه دست اندركاران عرصه هاي فيلم و سريال تأكيد كردند: اگر شما در آثار خود با هوشياري و دشمن شناسي، ايستادگي تاريخي ملت ايران را به زيبايي ترسيم كنيد، خود ، قهرمان يك داستان حقيقي مي شويد و اثر نمايشي شما نيز مطمئناً جذاب تر و گيراتر خواهد بود و اين مسئله اي است كه از جامعه هنرمندان و بويژه هنرمندان فعال در صدا و سيما توقع مي رود .
ايشان با قدرداني از تلاشهاي فاخر و ارزشمند هنرمندان توانا ، و دست اندركاران سريالها و فيلم هاي تلويزيوني افزودند: در پشت هر لحظه اين گونه آثار فاخر، دريايي از كار و تلاش و ابتكار و خلاقيت وجود دارد و بايد واقعآً قدردان اين گونه كارها بود.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين از آقاي ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما، مديران بخشهاي مختلف رسانه ملي بويژه بخش هنرهاي نمايشي صميمانه تشكر كردند و افزودند: با وجود اين تلاشهاي ارزشمند ، ميان وضع كنوني و آنچه بايد انجام شود فاصله زيادي است كه مي توان با استفاده از ظرفيتهاي سخت افزاري ونرم افزاري و تلاش بيشتر براي اعتلاي برنامه ها به خصوص برنامه هاي نمايشي اين فاصله را كاهش داد و پر كرد.
در ابتداي اين ديدار سيدعزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در سخناني با اشاره به جايگاه رسانه ملي به عنوان يك دانشگاه عمومي كه وظيفه هدايت و مديريت افكار عمومي را بر عهده دارد گفت: صدا و سيما نقش و جايگاه ويژه اي در عرصه مواجهه با جنگ نرم دشمن دارد و بر همين اساس، رسانه ملي مهندسي و مديريت پيام در برنامه هاي مختلف از جمله برنامه هاي نمايشي را از طريق تعيين راهبردها، اهداف و اولويت ها در افق رسانه، بطور جدي در دستور كار قرار داده است.
رئيس رسانه ملي با اشاره به نتايج نظرسنجي ها مبني بر علاقه گسترده مردم به فيلم ها و برنامه هاي نمايشي توليد داخل، افزود: در 6 سال گذشته برنامه ريزي گسترده اي براي توليد و تأمين فيلم و سريال در داخل انجام و تلاش شده است. وي گفت با تعيين ضوابط خاص و تشكيل شوراي راهبردي و استفاده از مركز نظارت صدا و سيما در مراحل تحقيق فيلم نامه، پيش توليد، توليد، و پس از توليد، سعي شده است در روند توليد برنامه هاي پرمحتوا و جذاب نظارتي دقيق انجام شود.
آقاي ضرغامي با اشاره به بررسي ساليانه بيش از دو هزار طرح و فيلمنامه در شوراهاي طرح و برنامه شبكه هاي مختلف سيما خاطرنشان كرد: در حال حاضر مجموع توليد ساليانه برنامه هاي نمايشي اعم از سريال، فيلم و انيميشن در شبكه هاي ملي و استاني، دو هزار ساعت است كه در مقايسه با سال 82، پنج برابر شده است.
وي مجموع پخش برنامه هاي نمايشي، فيلم و انيميشن در شبكه هاي داخلي و برون مرزي صدا و سيما را بيش از سي و سه هزار ساعت در سال بيان كرد و گفت: اين رقم در مقايسه با سال 82 به 9 برابر افزايش يافته است.
رئيس رسانه ملي ميزان توليد و پخش سريالهاي ايراني را دو برابر سريالهاي خارجي و توليد و پخش فيلم هاي ايراني را 44 درصد فيلم هاي پخش شده برشمرد و خاطرنشان كرد: در 6 سال گذشته 20 سريال با موضوع انقلاب اسلامي توليد و پخش شده كه 2 برابر توليد تمامي سالهاي قبل از اين دوره است.
ضرغامي افزود: دهها اثر نمايشي ديگر نيز با موضوعات اعتقادي، نقد صهيونيزم، طرح و معرفي شخصيتهاي برجسته ملي و ديني، دفاع مقدس، هشدارهاي اجتماعي، جنبش نرم افزاري علمي، كار و كارآفريني، ترويج كتابخواني، دستاوردهاي هسته اي، و روشنگري درباره جريانات انحرافي توليد و پخش شده است.
سيدعزت الله ضرغامي با يادآوري تلاشهاي رسانه ملي در تعميق و گسترش نهضت آزادانديشي و بسط ايمان روشن بينانه ديني، به برخي اقدامات ديگر در رسانه ملي در حوزه فيلم و سريال از جمله توليد سريالهاي بلند شبانه، ساخت 650 فيلم داستاني تلويزيوني در 6 سال گذشته، تجربه هاي جديد در حوزه طنز، افزايش توليد تله تئاتر، ساماندهي موسيقي در مجموعه هاي نمايشي، راه اندازي برخي رشته هاي جديد در مقاطع «كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا»، و راه اندازي شبكه مستقل فيلم و سريال به زبان عربي در ماههاي آينده، اشاره كرد و گفت: رسانه ملي با گامهاي استوار در ميدان جنگ نرم ايستاده است و در اين مسير از تمام ظرفيت هاي فكري و هنري جامعه كمك خواهد گرفت.
وي بر لزوم حمايت بيش از پيش دستگاههاي مختلف از صدا و سيما در عرصه جنگ نرم تأكيد كرد و افزود: رسانه ملي براي اداي صحيح وظايف خود در اين نبرد سخت و پيچيده و ورود به عرصه هاي جديد و نو، نيازمند حمايت نخبگان حوزه و دانشگاه، افزايش تحمل و انتقاد پذيري افراد حقيقي و حقوقي، پرهيز از تنگ نظريها و نگرشهاي سطحي و عجولانه، و تفاوت قائل شدن ميان خطاهاي تاكتيكي و خطاهاي راهبردي است.
همچنين در اين ديدار تعدادي از كارگردانان، نويسندگان و بازيگران سينما و تلويزيون به بيان ديدگاههاي خود درخصوص مسائل مختلف هنري پرداختند.
مسعود جعفري جوزاني كارگردان فيلم و سريالهاي تلويزيوني از جمله سريال در چشم باد در صحبتهاي خود به انتقاد از وضعيت سينما و عملكرد مسئولان هنري در اين بخش پرداخت و گفت: در عرصه سينما زمينه لازم براي حضور فعال سينماگران مستقل و البته متعهد وجود ندارد و سينماگران يا بايد به سليقه نازل توزيع كنندگان، يا دستورات حزبي برخي مسئولان هنري و يا برخي كارهاي افراطي تن دهند.
وي با تأكيد بر لزوم عمل به رهنمودهاي رهبر انقلاب اسلامي براي اعتلاي فرهنگي در حوزه سينما، خواستار اعتماد مسئولان هنري به سينماگران امتحان داده، ايجاد فضاي لازم براي ورود كارگردانان به عرصه هاي نو و مسائل روز جامعه، مشورت با سينماگران و هنرمندان، و پرهيز از تنگ نظري و اعمال سليقه شخصي در عرصه هنر و سينما شد.
سيروس مقدم، كارگردان سريالها و فيلم هاي مختلف تلويزيوني و سينمايي نيز در اين ديدار با اشاره به تأسيس روزافزون شبكه هاي ماهواره اي بيگانه براي اثرگذاري بر افكار عمومي گفت: صدا و سيما براي پيروزي در مقابله با هجوم سنگين فرهنگي بيگانگان، بايد به امكانات مادي حقيقي و حقوقي كامل مجهز باشد.
اين كارگردان سينمايي - تلويزيوني با انتقاد از برخي محدوديتها در پرداختن به «نقاط ضعف صنفها، سازمانها و گروههاي مختلف اجتماعي» خواستار افزايش آستانه تحمل مسئولان و قشرهاي مختلف اجتماعي شد.
محمدرضا ورزي از كارگردانهاي سريالهاي تلويزيوني از جمله عمارت فرنگي و سالهاي مشروطه به ضرورت ارتباط مراكز پژوهشي با برنامه سازان صدا و سيما در سريالهاي تاريخي اشاره كرد و گفت نياز است مورخين طراز اول كشور به درخواست همكاري برنامه سازان تاريخي پاسخ مثبت دهند و به جاي نقد پس از ساخت سريال، نظراتشان را هنگام فيلمنامه نويسي بيان كنند.
اين كارگردان سريالهاي تاريخي صدا و سيما با اشاره به نياز به فضاهاي خاص براي فيلمبرداري اين سريالها افزود: ساخت شهرك تلويزيوني جديد و وسيع كاملاً ضروري است.
خانم پروانه معصومي بازيگر سينما و تلويزيون يكي از مسائل مهم عرصه هنري را مشخص نبودن جايگاه واقعي زنان در سينما و تلويزيون دانست و با انتقاد از رويكرد برخي فيلمها و سريالها به دليل توجه نكردن به مسائل واقعي كشور گفت: در برخي از فيلم ها و سريالها فقط به مسائل و موضوعات پايتخت نشينان و برخي شهرهاي بزرگ پرداخته مي شود و توجهي به مسائل و موضوعات مورد توجه ساكنان ديگر شهرها و بويژه روستاهاي كشور نمي شود.
شهاب حسيني بازيگر سريالها و فيلم هاي مختلف تلويزيوني و سينمايي نيز در اين ديدار با اشاره به روزهاي پاياني فيلمبرداري سريال شوق پرواز و پرداختن به زندگي سرلشكر شهيد خلبان عباس بابايي در اين سريال گفت: بايد با پرداخت زيبا و هنرمندانه شخصيت بزرگان و نخبگان اجتماعي - سياسي - علمي - فرهنگي - ديني و ورزشي، نسل جوان كنوني را در درك هويت ملي خود كمك كرد.
شهاب حسيني گفت: هنرمندان، سربازان عرصه فرهنگ هستند و بايد همچون «رزمندگان شجاع، مبتكر و مصمم دفاع مقدس»، به وظيفه سنگين خود در عرصه فرهنگ عمل كنند.
محمدحسين لطيفي از كارگردانان سينما و مجموعه هاي تلويزيوني از جمله نردبان آسمان، وفا و روز سوم نيز با اشاره به تأثير فيلمها و كارهاي مذهبي و ديني بر مخاطبان، گفت: ورود به اين عرصه نياز به شجاعت دارد و نبايد به بهانه برخي ضعفها از ورود به ساخت فيلمهاي مذهبي و ديني غافل شويم.
مشكلات فني ساخت فيلمهايي با مضمون دفاع مقدس، ضرورت حمايت قانوني از حقوق مؤلفين و مصنفين حوزه فيلم و سريال، از ديگر محورهاي سخنان اين كارگردان سينما و سيما بود.
مهدي سجاده چي نويسنده سينما و تلويزيون از جمله نويسنده سريالهاي خاك سرخ و شهريار با اشاره به جايگاه نويسندگان فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني خواستار توجه بيش از پيش به اين ضعف و برطرف كردن اشكالات قانون فعلي مالكيت معنوي شد.
وي همچنين شرايط كنوني سينما را نامناسب خواند و خواستار نگاه واقع بينانه و كارشناسي به مشكلات عرصه سينما شد.
در ادامه اين ديدار ضياءالدين دري نويسنده و كارگردان سريالها و فيلم هاي تلويزيوني و سينمايي با تشكر صميمانه از توجه ويژه رهبر انقلاب به مسائل و مشكلات نخبگان هنري و فرهنگي گفت: جامعه ايران، جامعه اي متكثر و متنوع است و در چنين جامعه اي، جلب رضايت مردم و كاستن از شكاف فرهنگي قشرهاي مختلف، وظيفه سنگين و پيچيده اي است كه رسانه ملي براي تحقق آن، نيازمند حمايت كامل است.
نويسنده و كارگردان سريالهاي مختلف تاريخي از جمله كلاه پهلوي، فشارهاي ناشي از اظهار نظرهاي غيرتخصصي و محدوديت در باورپذير كردن نقش هاي منفي را از جمله مشكلات اينگونه سريالها دانست و خواستار نوعي تغييرات در روش و اصول نظارتي دستگاههاي ذيربط شد.
ابوالقاسم طالبي كارگردان تلويزيون و سينما از جمله سريال «به كجا چنين شتابان» گفت: فيلمسازان ضمن دغدغه دفاع از انقلاب اسلامي، پرداختن به چالشهاي فراروي آن را هم ضروري مي دانند اما هنگام انتقاد از برخي دستگاهها و نهادها با مشكلات زيادي مواجه مي شوند.
اين كارگردان افزود: اگر امكان آسيب شناسي از برخي مشكلات نباشد، مجموعه هاي تلويزيوني در نهايت كارهاي متوسط و بدون خاصيت خواهد شد.
در پايان اين نشست هنرمندان حاضر، از نزديك با رهبر انقلاب اسلامي صميمانه گفتگو كردند.

 



گلباران محل شهادت 290 مسافر ايرباس در خليج فارس

محل شهادت 290 مسافر هواپيماي ايرباس توسط خانواده هاي شهدا و مردم شهيدپرور گلباران شد.
به گزارش خبرنگار كيهان مراسم بزرگداشت 290 شهيد پرواز 655 هواپيماي مسافربري ايرباس كه توسط رزم ناو آمريكايي وينسنس مورد اصابت قرار گرفت صبح روز گذشته در محل اين حادثه برگزار شد.
در اين مراسم كه خانواده هاي شهدا، محل سقوط هواپيما را گلباران كردند، حسين هاشمي استاندار هرمزگان، ضمن خيرمقدم به مسئولان محلي و كشوري و خانواده معظم شهدا اظهار داشت: در زمان جنگ تحميلي كه جنگ تمام عيار جوانان ايراني عليه استكبار بود، با پيروزي هاي پي در پي آنان، آمريكا طاقت نياورد و مستقيماً مردم بي گناه ما را به توپ بست.
وي با تاكيد بر اينكه مسافران هواپيماي ايرباس مردم عادي بودند خاطر نشان كرد: اين افراد نظامي نبودند و اينگونه مورد تهاجم قرار گرفتند؛ حال بايد از كساني كه ادعاي مبارزه با تروريسم و دفاع از حقوق بشر را دارند پرسيد كه چگونه اين حادثه را توجيه مي كنند.
هاشمي افزود: مردم ما روز به روز محكم تر و استوارتر بر اهداف و آرمان هايي كه براي آن خون داده و شكنجه شده اند ايستاده و از اين آرمان هاي امام فاصله نگرفته اند. وي با اشاره به اينكه استكبار نمي تواند جلوي رشد، توسعه و شكوفايي ايران اسلامي را بگيرد، تصريح كرد: بحث تحريم كه امروز مطرح مي كنند، تازگي ندارد و همانطور كه امام فرمود: آمريكا اگر يك كار خوب كرده باشد همين قطع رابطه با ايران است.
استاندار هرمزگان بر آگاهي تمام ملل آزادي خواه از واقعيت و ماهيت انقلاب اسلامي تاكيد كرد و گفت: همين شناخت و آگاهي موجب ترس استكبار شده است، زيرا فهميده اند كه ملل آزادي خواه با اين آگاهي در مقابل آنان مي ايستند.
استاندار هرمزگان با تشكر از حضور رايزن فرهنگي سوريه در ايران در اين مراسم گفت: امروز استكبار از اين ارتباط صميمانه دو دولت ايران و سوريه مي ترسد، وي ادامه داد: هيچ ابرقدرتي نمي تواند در برابر اين عزم جدي مردم ايران اسلامي و جهان اسلام ايستادگي كند.
براساس اين گزارش در ادامه سردار داود قياسي راد، معاون روابط عمومي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كه به عنوان نماينده ستاد كل نيروهاي مسلح در اين مراسم حضور داشت گفت: آمريكا و غرب پس از اينكه در واقعه طبس و جنگ تحميلي نتوانست خشتي از خشت مقاومت ملت ايران را بشكند، به طور مستقيم و به حمايت از صدام وارد ميدان شد.
قياسي راد با تاكيد بر اينكه هواپيماي ايرباس در ارتفاع 14هزار پايي به راحتي قابل رويت بود اظهار داشت: اين پرواز 290مسافر بي گناه عادي كه 66 كودك در بين آنها بود را حمل مي كرد و از قبل، مسافربري بودن آن براي همگان مشخص بود. وي تصريح كرد: اعلام اينكه اين هواپيماي مسافري، يك جنگنده F14 بوده فقط يك بازي سياسي است.
قياسي راد با اشاره به تحريم هاي اخير، اين قطعنامه ها را مانند قضاياي طبس و جنگ تحميلي عنوان كرد و هدف از اين اقدامات را مخالفت با نظام اسلامي و انقلابيون جهان دانست.
وي افزود: ما و همه مظلومين با ظالمان سازش نخواهيم كرد، همانطور كه حسينيان با يزيديان سازش نمي كنند.
شايان ذكر است اين مراسم در حالي برگزار شد كه شرايط جوي دريا از وضعيت نامناسبي برخوردار بود و بسياري از شركت كنندگان در اين مراسم دچار دريازدگي شدند.
پيام رئيس جمهور به آيين گراميداشت شهداي ايرباس
احمدي نژاد به مناسبت آيين گراميداشت 290 شهيد فاجعه ضدانساني حمله به ايرباس پيامي صادر كرد.
متن اين پيام بدين شرح است:
دوازدهم تيرماه سال 1367 يادآور يكي از هولناك ترين حوادث تلخ در تاريخ بشريت است كه با طراحي و برنامه ريزي پنهان سردمداران كاخ سفيد و مدعيان دروغين حقوق بشر رقم خورد و لكه سياه برجسته اي بر كارنامه ننگين ليبرال دمكراسي آمريكايي افزود.
در چنين روزي هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران مورد هدف حمله موشكي ناو متجاوز آمريكايي «وينسنس» در خليج فارس قرار گرفت و 290 انسان بي گناه از مردان و زنان و كودكان به شهادت رسيدند كه قلب و روح ملت ايران و مردمان آزاده و بيدار ساير كشورهاي جهان را به درد آورد.
اين جنايت وحشيانه در شرايطي به وقوع پيوست كه سلحشوران سپاه اسلام و دلاورمردان دفاع مقدس، با فتوحات غرورانگيز و دشمن شكن خود عرصه را بر حاميان دژخيم حاكم بر بغداد و سردار مفلوك قادسيه تنگ و تمامي معادلات قدرت هاي بزرگ را ناباورانه برهم زده بودند.
در چنين شرايطي سران جنايت پيشه كاخ به اصطلاح سفيد تنها راه چاره را در مقابله نظامي مستقيم با فرزندان مجاهد و شجاع ملت ايران در استفاده از سلاح هاي شيميايي و ميكروبي يافتند و واژه تروريسم دولتي را در فرهنگ رويارويي ظالمان و ستمگران با ملل آزاديخواه و حق طلب نهادينه ساختند.
كيست كه نداند جنايات بي شماري كه امروز در جاي جاي جهان روا داشته مي شود رهاورد اتاق هاي فكر نظام سلطه و محصول ليبرال دمكراسي آمريكا است.
به راستي مدال لياقتي كه رئيس جمهور منفور وقت آمريكا به فرمانده جاني و جنايتگر ناو هواپيما بر «وينسنس» بخشيد در قاموس فرهنگ كدام انسان برخوردار از منطق، عقل و نوع دوستي تعريف شده است؟
اين فاجعه غم انگيز انساني نه يك تصادف قابل درك كه در واقع اعلام جنگ عليه بشريت و نقطه شرمندگي و شرمساري ابدي براي سازمان هاي مدعي حقوق بشر و مبارزه با تروريسم به شمار مي رود.
اينك در بيست و دومين سالگشت اين واقعه فراموش نشدني، ياد و خاطره شهادت 290 انسان بي گناه و مظلوم را گرامي مي داريم و وجدان هاي بيدار بشري در اقصي نقاط گيتي را به قضاوت دوباره مي طلبيم.
دير نخواهد بود روزي كه جنايت آفرينان تاريخ در محكمه عدل و انصاف رسوا و در زير پاي مظلومان و ستمديدگان، فرجام غيرقابل تغيير خود را بيابند. حضور پرشور شما عزيزان در اين همايش باشكوه مي تواند طنين انداز نداي مظلوميت ملت ايران و نيز مظهر تنفر از تروريسم دولتي آمريكاي جنايتكار در سراسر جهان باشد.
سربلندي و اقتدار روزافزون ايران اسلامي و سلامتي و طول عمر با عزت و بركت رهبر معظم انقلاب را از خداوند متعال مسئلت مي نمايم.
شناي جانبازان
در محل شهادت مسافران ايرباس در خليج فارس
در سالروز حادثه سرنگوني هواپيماي ايرباس ايران توسط ناو وينسنس آمريكا تيم شناي جانبازان و معلولان استان فارس مسير دو كيلومتري كندالو در قشم تا جزيره هنگام را شنا كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان از قشم سرپرست اين تيم گفت: اين تيم 12نفره از جانبازان و معلولان 50 و 70درصدي تشكيل شده است كه تمام آنان از دست، پا و چشم محروم هستند. بنابراين شنا كردن براي آنها خيلي مشكل است. با وجود اين، شناگران توانمندي هستند.
اسماعيل دلشاد گفت: شناگران، مسير دو كيلومتري محل شهادت مسافران هواپيماي ايرباس را با شعار «مرگ بر آمريكا» و «جانم فداي رهبر» طي كردند.
وي تصريح كرد: اين سومين سال متوالي است كه به عشق اين شهدا به قشم مي آييم و مسير «قشم» تا «هنگام» را شنا مي كنيم.

 



برگزاري سومين همايش سراسري سلامت نوزادان و پريناتولوژي ايران در زنجان

زنجان - خبرنگاركيهان:
سومين همايش سراسري سلامت نوزادان و پريناتولوژي ايران از 9تا11تير ماه در محل مركز همايش هاي بين المللي روزبه دانشگاه علوم پزشكي زنجان با پيام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي برگزار شد.
در اين همايش رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان و قائم مقام وزير در استان، هدف از برگزاري اين همايش را بهره گيري از تجارب متخصصان مجرب اين رشته و تبادل نظرات علمي و مستندات مربوط به آن درجهت حل مشكلات درماني و برنامه ريزي جدي براي ارتقا بخشي به شاخصهاي بهداشتي درماني نوزادان درجامعه ذكر كرد كه درنهايت به كاهش مرگ و مير درنوزادان منتهي مي شود.
دكتر رحيم سروري مجموع مقالات رسيده به دبيرخانه اين همايش را 412 مقاله اعلام كرد و اظهارداشت: از بين اين مقالات، 242 مقاله پذيرفته شده، 43مقاله به صورت سخنراني و 166 مقاله به صورت پوستر انتخاب شده است.
همچنين دراين همايش پيام وزير بهداشت، درمان و آموزش و پزشكي نيز قرائت شد. دربخشي از پيام دكتر وحيد دستجردي با اشاره به آخرين آمار زيج حياتي منتشر شده درسال 87 آمده است: شاخص ميزان مرگ ومير مادر براثر عوارض بارداري و زايمان، ميزان مرگ نوزادان و ميزان مرگ كودكان زير پنج سال دركشور نسبت به سالهاي قبل بهبود نسبي يافته و به ميزان 8/22، 53/12و 64/21 رسيده است. وي افزود: خوشبختانه اين شاخص ها دراستان زنجان از متوسط كشوري نيز مطلوبتر و به ترتيب 3/13، 1/12 و 2/17 را نشان مي دهد.
گفتني است «زيج حياتي» ورقه اي است با طول و عرض 70و 50 سانتيمتر كه در آغاز فقط براي نمايش وقايعي كه در زمينه تولد و مرگ اتفاق مي افتاد، فراهم آمدكه اول بار در سال 1367 نمونه اوليه زيج حياتي درخانه هاي بهداشت كشور به كارگرفته شد.

 



نايب رئيس فدراسيون تيراندازي خبر داد
توليد فشنگ تيراندازي به اهداف پروازي در ايران

نايب رئيس فدراسيون تيراندازي گفت:فشنگ سلاح هاي رشته اهداف پروازي براي نخستين بار در خاورميانه، درايران توليد شد و امكان صدور آن به كشورهاي منطقه نيز وجود دارد.
به گزارش فارس محمدرفيع رفيعي نيا درحاشيه آيين برگزاري مسابقات نهايي جشنواره شكارچيان استان كرمان اظهار داشت: يكي از اهداف مهم اين رشته ورزشي توسعه و شناسايي استعدادهاي برتر و تغيير ذائقه شكارچيان ازشكار وحوش به سمت ورزش تيراندازي است.
وي افزود: فدراسيون تيراندازي كشور تصميم گرفت تا مسابقات جشنواره فرهنگي ورزشي شكارچيان در سراسر كشور را اجرا كند كه اينك در استان كرمان شاهد برگزاري مسابقه فينال اين رقابت ها با حضور 70 شركت كننده هستيم.
رفيعي نيا تصريح كرد: اين مسابقات در دور مقدماتي با حضور بيش از 300شركت كننده در چند شهرستان استان كرمان برگزار شده است كه پس از آن برترين ها درمرحله پاياني با يكديگر به رقابت پرداختند.
نايب رئيس فدراسيون تيراندازي با اشاره به اين كه درتامين تجهيزات اين رشته با عقب ماندگي تاريخي از 30سال گذشته روز به رو هستيم. گفت: طي دو سال گذشته به همت بخش خصوصي، تجهيزات ورزشي مناسب وارد كشور شده است.
رفيعي نيا خاطر نشان كرد: فدراسيون از ورود شركت هاي خصوصي به عرصه تهيه، تامين، توليد و توزيع تجهيزات حمايت مي كند.

 



معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور:
26 درصد از حجم عمليات آبخيزداري كشور در دولت نهم به اجرا درآمد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
هم اكنون از وسعت 164 ميليون هكتاري كشور، 125 ميليون هكتار آن به حوضه هاي آبخيزداري اختصاص يافته است.
معاون آبخيزداري سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور با بيان اين مطلب گفت: بيشترين عمليات پروژه هاي آبخيزداري بعد از سال 1370 اجرا شده است.
محمدرضا شجاعي با اعلام اينكه قدمت آبخيزداري در كشور به بيش از يك هزار سال مي رسد، يادآور شد: از سال 1338 كار آبخيزداري به طور رسمي در كشور و در حوضه سد لتيان آغاز شد.
مهندس شجاعي افزود: 26 درصد از حجم عمليات آبخيزداري در دولت نهم اجرا شده است كه در سفرهاي اول و دوم رئيس جمهوري 59 پروژه با اعتباري بالغ بر 53 هزار ميليارد ريال به اجرا درآمد و مصوبات سفر سوم نيزدر دست مطالعه است.
معاون آبخيزداري سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور، استان اصفهان را استان پيشگام در جذب اعتبارات و اجراي پروژه هاي آبخيزداري در كشور دانست و افزود: در سال گذشته 60 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي آبخيزداري به استان اصفهان اختصاص يافت كه با توجه به نياز استان اين رقم اندك است و با ظرفيت بالاي استان براي اجراي پروژه ها مي طلبد تا اعتبارات بيشتري به اين استان اختصاص يابد.

 



رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور:
امروز دشمنان براي گسترش جرايم اخلاقي در خانواده ها تلاش مي كنند

اراك- خبرنگار كيهان:
امروزه دشمنان با استفاده از ابزارهاي قوي و وسيع تلاش دارند در خانواده ها نفوذ كرده و جرايم اخلاقي را گسترش دهند.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور در مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم در اراك افزود: بايد راهكارهاي مقابله با اين گونه جرايم پيش بيني شود و مقابله با جرايم امنيتي و ضدعفت عمومي از جمله اولويت هاي نيروهاي مسلح در برنامه پنج ساله است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدكاظم بهرامي افزود: به دليل اهميت اين دو نوع جرم به عنوان تهديدي اساسي در جامعه مجامع استان پيشگيري از جرم در نيروهاي مسلح تشكيل مي شود.

 



مدير مركز رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
90درصد بازي هاي رايانه اي وارداتي ضدفرهنگ ايراني است

همدان- خبرنگار كيهان:
مدير مركز رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: توليد انبوه برنامه هاي رايانه اي را پيگيري مي كنيم.
عيسي زارع پور با بيان اين خبر در همدان، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برنامه ويژه اي براي ساماندهي فعاليت هاي رسانه هاي ديجيتال و حمايت از آنها و با لحاظ كردن چشم اندازها، تدوين كرده است.
وي كه در مراسم افتتاحيه نخستين نمايشگاه سراسري رسانه هاي ديجيتال استان همدان سخن مي گفت، ادامه داد: آگاهي كاربران و مؤسسان و ساير افراد از حقوق خود در فضاي مجازي، بسترسازي براي توليد انبوه برنامه هاي فرهنگي در رسانه هاي ديجيتالي با هدف تغذيه اقشار مختلف مردم، فرهنگ سازي و آشنا ساختن خانواده ها با بايدها و نبايدهاي رسانه هاي ديجيتالي، راهبردهاي برنامه ساماندهي و چشم انداز ما هستند.
وي تصريح كرد: 90 درصد بازي هاي ديجيتالي وارده به كشور كه روزانه 3 مورد را شامل مي شود مغاير با فرهنگ ايراني و اسلامي ماست.
نمايشگاه سراسري رسانه هاي ديجيتال همدان با برپايي 80 غرفه و ارايه جديدترين نرم افزارها و بازي هاي رايانه اي، معرفي سايت هاي مفيد، برگزاري 24 كارگاه آموزشي، تخصصي، مسابقات شاد و جذاب، در دو بخش اصلي و جنبي، در محل نمايشگاه هاي بين المللي اين شهر درحال برگزاري است.

 



نماينده مردم طبس در مجلس شوراي اسلامي خبر داد
صدور زغال سنگ براي اولين بار در تاريخ ايران

طبس - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم طبس در مجلس شوراي اسلامي از صدور زغال سنگ براي اولين بار در تاريخ ايران خبر داد.
عبدالكريم عابدي با اعلام اين خبر گفت: تاكنون مقداري از زغال سنگ مورد نياز كشور از خارج تامين مي شد كه از سال گذشته، علاوه بر تامين مصارف داخلي، موفق به صدور زغال سنگ به ساير كشورها نيز شديم.
وي افزود: سال گذشته مقدار 75 هزار تن زغال از طبس به خارج صادر شده و پيش بيني مي شود كه در سال جاري اين مقدار به 3 برابر افزايش يابد.
عابدي يادآور شد: نيروگاه زغالي طبس در 2 فاز با 650 مگاوات برق در دست احداث است كه در اين رابطه براي خريد وسايل سفارش هاي خارجي انجام شده و عمليات ساختماني آن از 2 ماه آينده شروع مي شود. وي گفت كه نيروگاه زغالي طبس بين 4 تا 5 هزار مگاوات ظرفيت توسعه دارد.
نماينده مردم طبس اعلام كرد كارخانه فولاد 1500 تني با مشاركت چيني ها و سرمايه گذاري 800 ميليارد توماني در طبس ايجاد خواهد شد كه در حال حاضر تفاهم نامه هاي آن تاييد شده است.

 



آيت الله مصباح يزدي: كارفرهنگي جاي خود دولت وظيفه جلوگيري دارد

رئيس موسسه امام خميني(ره) گفت: كار فرهنگي جاي خود، اما شأن و وظيفه وجودي دولت اين است كه مقررات را در مقابل متخلفان اجرا كند.
به گزارش ايسنا از قم، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي در ديدارجمعي از دانشجويان بسيجي شركت كننده در طرح ولايت و اردوهاي جهادي با اشاره به طرح عفاف و حجاب اظهار كرد: هنگامي كه اين مساله مطرح مي شود عده اي مي گويند مگر مي شود با مردم مبارزه كرد و با استناد به آيه «لااكراه في الدين» مي گويند دين براي فشار نيست.
وي با اشاره به اين كه «حضرت(علي) با تازيانه وارد بازار مي شد و اگر از كسي خلافي سرمي زد وي را تازيانه زده و تعزير مي كرد» خاطر نشان كرد: اسلام براي همه امور برنامه دارد و برنامه اي را براي كيفر نيز در نظر گرفته است. مگر جامعه تنها معطوف به كار امنيتي با سلاح و كار فرهنگي با نرمي است؟ پس در اين ميان با تخلفات قانوني چگونه بايد برخورد كرد؟
مصباح يزدي با تاكيد بر اين كه «پليس پشتوانه اجراي قانون است» اظهار كرد: كسي كه در مقابل قانون ايستادگي مي كند بايد پليس با وي مقابله كند مساله چه امنيتي باشد و چه غيرامنيتي.
رئيس موسسه امام خميني در قم با بيان اين كه «دولت قدرت اجراي قانون است» تاكيد كرد: دولت كه فقط كارش فرهنگي نيست، كار فرهنگي جاي خود اما شان و وظيفه وجودي دولت اين است كه مقررات را در مقابل متخلفين اجرا كند و يكي از ويژگي هاي دولت قوه قاهره است.
وي با اشاره به اين كه «حفظ شعائر و ارزش هاي اسلامي از بزرگترين وظايف دولت است» اظهار داشت: به اين مطلب هم در قانون اساسي و هم در سوگند رياست جمهوري اشاره شده است.
مصباح يزدي افزود: اين صحيح است كه اگر كسي در زيرزمين خانه خود مشروب خورد نبايد وارد حريم اين شخص شد، اما اگر كسي در خيابان عربده كشي كرد نيز برخي مي گويند دولت فقط بايد نصيحت كند. اين گونه نيست؛ چرا كه بايد اين شخص را دستگير و زنداني كرد.
اين استاد حوزه علميه با تاكيد بر اين كه «كسي كه در مقابل قانون مي ايستد بايد با وي برخورد شود» بيان كرد: اگر مبارزه تنها معطوف به مبارزه با مسائل امنيتي است، پس چه كسي بايد اين مسائل را پيگيري كند؛ اين ها همه مربوط به اين مي شود كه ما هنوز متوجه نشده ايم كه دين چه جايگاهي در اجتماع دارد.
مصباح يزدي خاطر نشان كرد: تصور اين است كه دين فقط يك مقوله فرهنگي است و هر كار فرهنگي بايد با احترام انجام شود، پس ارزش هاي ديني تنها بايد با نصيحت، احترام و محبت انجام شود. اگر اين طور باشد پس تعزيرات حكومتي براي كجاست، اين مطالب تنها يك مغالطه است دين قضاوت و كيفر نيز دارد.
وي ادامه داد: قرآن كريم مي فرمايد اگر پسر و دختري عمل منافي عفت انجام دادند بايد در حضور مردم به آن ها صد تازيانه زد، سپس سفارش مي كند كه مبادا تحت تاثير عاطفه قرار بگيرد. اين نشان مي دهد كه اجراي احكام جاي اعمال عاطفه نيست، بلكه بايد قاطعانه برخورد كرد.
مصباح يزدي با بيان اين كه «انقلاب اسلامي براي اجراي احكام الهي در جامعه بوده است» گفت: اگر هدف ما اجراي ديني بود كه در كليساها و معابد برقرار است، پس براي چه انقلاب كرديم.
وي گفت: متاسفانه بسياري از متدينين، نخبگان و انقلابيون ما باورشان نيست كه قلمرو دين كجاست، زيرا تحت تاثير فرهنگ غربي هستند و اگر ما بخواهيم اصلاحاتي را به وجود بياوريم، اول بايد مشخص كنيم كه جايگاه دين كجاست.

 



مسن ترين داوطلب كنكور 89 قائم شهري است

قائم شهر- خبرنگار كيهان
محمدنبي قائمي كه با 81 سال سن، مسن ترين داوطلب كنكور 89 به شمار مي رود، اهل قائم شهر است.
محمد نبي قائمي اهل و ساكن قائم شهر به شماره داوطلبي 1748361 متولد 30/7/1308 با 81 سال سن روز جمعه 11/4/89 در آزمون گروه علوم تجربي در حوزه امتحاني هنرستان شهيد زارع قائم شهر در كنار جوانان و هم سن و سالهاي نوه اش با صلابت و اميد حاضر شد و به تكميل پرسشنامه كنكور سال 89 پرداخت. وي كه قبلاً در آزمونهاي مختلف دانشگاهها شركت كرده بود اينبار با هدف ادامه تحصيل در دانشگاه دولتي داوطلب كنكور سال 89 شد و در صورت قبولي دوست دارد در رشته مورد علاقه اش- دندانپزشكي- وارد دانشگاه شود.
قائمي بازنشسته سال 1364 وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي و داراي مدرك فوق ديپلم است و در حال حاضر در بخش دندانپزشكي يكي از درمانگاههاي تخصصي فعاليت مي كند.

 



مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شركت ملي گاز ايران خبر داد
تشكيل كميته خودكفايي در پارس جنوبي

مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شركت ملي گاز ايران از تشكيل كميته خودكفايي در مجتمع پارس جنوبي براي مقابله با تحريم ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه «مهدي جمشيدي دانا» در بازديد از بخش هاي مختلف مجتمع گاز پارس جنوبي اظهار داشت: كميته خودكفايي براي مقابله با هرگونه تحريم در مجتمع گازي پارس جنوبي تشكيل مي شود و اين كميته موظف است نيازها را بررسي و نسبت به بومي سازي و توليد اين كالاها به وسيله توليدكنندگان داخلي اقدام كند.
جمشيدي اضافه كرد: شركت هاي داخلي بايد خود را مجهز و از دانش متخصصان داخلي به نحو مطلوب استفاده كنند تا در تمام زمينه ها به خودكفايي برسيم و بايد با تعامل هر چه بيشتر شركت هاي داخلي، به سمتي حركت كرد تا بتوان در تامين كالاها و تجهيزات مورد نياز در اين صنعت به مرز خودكفايي رسيد.
وي افزود: انجام تعميرات پيشگيرانه در پالايشگاه هاي گازي در سراسر كشور نيز مسئله اي حياتي و ارزنده است و از مديران پاالايشگاه ها انتظار داريم كه در اين راستا بر تلاش خود بيفزايند.

 



اخبار ادبي و هنري

دفاع جهانگير الماسي از كارگردان يوسف پيامبر
«جهانگير الماسي» بازيگر سينما و تلويزيون گفت: برخي با رسانه اي كردن ادعاي يك شخص درباره سريال حضرت يوسف(ع)، اهداف ديگري را دنبال مي كنند و بهتر آنكه طرفين دعوي براساس قرآن با يكديگر برخورد كنند.
اين هنرمند درباره فضاسازي رسانه اي عليه كارگردان سريال محبوب «يوسف پيامبر» اظهار داشت: اقتباس در يك اثر هنري به معناي سرقت ادبي نيست و برخي افراد سودجو با بيان چنين مباحثي به دنبال تخريب هنرمندان ديني هستند.
الماسي افزود: اگر قرار باشد راجع به داستان هاي قرآني اثري ساخته شود و پس از ساخت همه ما مدعي شويم كه زودتر به آن موضوع پرداختيم، تمامي اين گونه آثار مشمول سرقت ادبي مي شوند.
وي ادامه داد: سرقت ادبي تعريف معيني دارد و اينكه شخصي به دليل اينكه زودتر به يك موضوع پرداخته مالك آن است، صحيح نيست.
اين بازيگر سينما در مصاحبه با ايرنا خاطرنشان كرد: كساني بايد سرقت ادبي را در فيلمنامه سريال حضرت يوسف(ع) تشخيص دهند كه به فيلمنامه نويسي و مسائل حقوقي به يك اندازه احاطه داشته باشند و نظر يك كارشناس در اين باره كافي نيست.
قطع حقوق كارمند فرانسوي به خاطر يك كتاب انتقادآميز
يك كارمند زن فرانسوي به خاطر نوشتن كتابي درباره وضعيت كسالت آور محيط كارش به مدت 2 سال بدون حقوق از كار اخراج شد!
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين زن 30ساله كتاب خود را با عنوان «كاملاً زيربرف» و نام مستعار «زوشپارد» منتشر و در آن شرح داده كه همكارانش گاهي ساعت ها جلسه برگزار مي كنند و در آخر كار هيچ نتيجه و تصميم خاصي هم گرفته نمي شود. عنوان فرعي كتاب «چگونه مي توان 35 ساعت در ماه كار كرد؟» است.
كميته انضباطي منطقه آكوتين روز پنجشنبه در جلسه اي راي داد كه خانم شفارد به مدت دو سال بدون حقوق از كار معلق شود.
اعلام برنامه هاي معاونت فرهنگي وزارت ارشاد
اولويت برنامه هاي معاونت فرهنگي وزارت ارشاد اعلام شد.
بهمن دري كه به تازگي به سمت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منصوب شده است با حضور در جمع گروهي از بسيجيان، به پرسش هاي آن ها پاسخ داد.
وي در پاسخ به سؤالي درباره برنامه هاي كاري خود در سمت معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مراقبت هوشيارانه از حوزه چاپ و نشر كتاب، تدوين مطالبات فرهنگي نظام، تقويت مؤسسه هاي فرهنگي، هنري و انتشاراتي هم سو با جبهه فرهنگي انقلاب، حمايت از توليد چاپ و نشر كتب دفاع مقدس، معرفي اعضاي هيئت نظارت برچاپ و نشر كتاب، سامان دهي توزيع كتاب، ايجاد پيوند عميق فكري ميان ناشر، نويسنده و مخاطب، جلوگيري از اقدامات موازي و تكراري در حوزه صدور مجوزها، سبك و چابك كردن سازمان و تشكيلات تابعه معاونت فرهنگي، بهره گيري جدي از ظرفيت اتحاديه ناشران و كتابفروشان و افزايش ناشران غيردولتي فعال و گسترش كتابفروشي ها از اولويت اقدامات و برنامه هاي كاري در سمت معاون امور فرهنگي خواهد بود. دري اضافه كرد: در زمينه اطلاع رساني در حوزه فرهنگ دست به نوآوري هاي جدي خواهيم زد. وي همچنين از انتقال سازمان دفتر توسعه مشاركت هاي فرهنگي و هنري ارشاد به معاونت امور فرهنگي خبر داد و افزود: با تدابير ويژه وزير محترم، دفتر توسعه مشاركتهاي فرهنگي و هنري وزارت ارشاد كه مسئوليت صدور مجوز براي مراكز فرهنگي و هنري را بر عهده دارد و زيرمجموعه معاونت طرح و برنامه وزارت ارشاد است به معاونت امور فرهنگي منتقل مي شود.
برپايي نمايشگاه دانشجويي نجات غزه
نمايشگاه دانشجويي «نجات غزه» در پارك دانشجوي تهران، واقع در چهارراه وليعصر(عج) برپا شده است.
اين نمايشگاه داراي سه بخش اصلي تحريم كالاهاي صهيونيستي، ايراني كشي و نقش سازمان ملل در جنايات غزه است. ثبت نام و اعلام آمادگي براي اعزام به غزه، جمع آوري كمك هاي مردمي، امضاي طومار حمايت، پخش بلوتوث كليپ هاي مقاومت، عرضه كتاب و نرم افزار و سخنراني نيز از ديگر برنامه هاي اين نمايشگاه است كه توسط بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اميركبير برپا شده است.
داوري 50 هنرمند جشنواره فيلم دفاع مقدس
آثار بخش هاي مختلف يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس توسط 50 نفر از هنرمندان كشورمان داوري مي شوند.هنوز اسامي اين افراد معرفي نشده است.
يازدهمين جشنواره فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس، همزمان با هفته دفاع مقدس در 8 استان كشور و 5 كشور اسلامي برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14