(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 تير 1389- شماره 19689

حديث دشت عشق
رسانه هاي ايتاليا از حضور نوولينو در تيم ملي ايران خبر دادند
اخبارجام جهاني 2010
اخبار كوتاه از فوتبال
دومين پيروزي مقابل ژاپن ثبت شد مصاف تيم هندبال نوجوانان ايران با كره جنوبي
واريز شدن 10ميليارد تومان به حساب كميته ملي المپيك
5 تيم خارجي در جام حبيبي و موحد
حضور تيم دووميداني جوانان در مسابقات قهرماني جهان
حاجي يوسف زاده: تيم ملي در حال ثمر دادن است
هلند نخستين فيناليست جام جهاني
آغاز رقابت هاي شمشيربازي قهرماني آسيا
مشخص شدن قهرمانان ليگ تيراندازي
آغاز اردوي تيم ملي سه گانه
حقوق براي دووميداني كاران جوان
شروع اردوي تيم كشتي نوجوانان
يك ايراني عضو هيئت ژوري تنيس روي ميز
سفر دنيامالي به ژاپن
تغييرات در مديريت سه مجموعه ورزشي
مرخصي براي كشتي گيران آزاد
تعداد بازيكنان ايراني ليگ امارات به صفر رسيد بازگشت ستاره هاي خاموش!
اخبار فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمد عرب رستمي»
عاقبت سرخ شد آن سبزانديش

بسيجي شهيد «محمد عرب رستمي»، سال 1339 در جوار بارگاه منور حضرت عبدالعظيم حسني متولد شد.
در سن 7 سالگي ضمن حضور در مدرسه در كنار پدر مهارت هاي او را فراگرفت و تا بود پدر را در كمك خرج خانه ياري مي كرد و در دوران به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي در صف مبارزين قرار گرفت و به طور خودجوش به ياران امام كمك مي كرد و از اولين جواناني بود كه در كميته استقبال از امام، كميته انقلاب اسلامي و بسيج مستضعفين قرارگرفت و از اولين روزهاي مبارزه با منافقين دوشادوش دوستان با آنها مبارزه كرد و از اوايل سال 59 وارد كردستان و در ادامه وارد جبهه هاي جنوب شد و بيش از 14 ماه با دشمنان داخلي و خارجي جنگيد و در شكار تانك ها مهارت خاصي داشت.او عاقبت در 21 سالگي در عمليات طريق القدس و در تپه هاي الله اكبر شجاعانه جنگيد و به عاقبت سرخ شهادت دست يافت.

 



رسانه هاي ايتاليا از حضور نوولينو در تيم ملي ايران خبر دادند
 فدراسيون فوتبال: مذاكره اي انجام نداده ايم!

يك پايگاه اينترنتي ايتاليايي از پيشنهاد 500 هزار يورويي فدراسيون فوتبال ايران براي به خدمت گرفتن «والتر نوولينو» خبر داد، اين در شرايطي است كه تيم ملي فوتبال كشورمان بايد از چند روز ديگر اردوي تداركاتي خود را با افشين قطبي در اتريش آغاز كند.
درحالي كه از ابتدا هم به نظر مي رسيد مسئولان فدراسيون فوتبال ايران نتوانند به همكاري خود با افشين قطبي ادامه دهند، سايت «توتو مركاتو» خبري را بر روي خروجي خود قرار داده كه مذاكره فدراسيون فوتبال ايران با «والتر نوولينو» ايتاليايي را تاييد مي كند.
برپايه اين گزارش، نوولينو كه سابقه مربيگري تيم هاي پروجا، ناپولي، سامپدوريا، تورينو و رجينا را دركارنامه دارد، ازسوي مسئولان فدراسيون فوتبال ايران پيشنهادي 500 هزار يورويي دريافت كرده و گفته درخصوص آن فكر مي كند. اين درحالي است كه او از سوي تيم سري آ سامپدوريا هم مورد توجه واقع شده و بايد از اين ميان، يكي را انتخاب كند.
نوولينو 57 ساله چند روز از مسئولان فدراسيون فوتبال ايران فرصت خواسته تا پاسخ نهايي خود را اعلام كند.
تيم ايران كه از راهيابي به رقابتهاي جام جهاني 2010 بازماند، خود را براي مسابقات جام ملتهاي آسيا كه در قطر برگزار مي شود، آماده مي كند.
اما در واكنش به انتشار اين خبر رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان اعلام كرد:
از سوي ما هيچ مذاكره اي با وي انجام نشده و نمي دانم چرا چنين خبري در رسانه هاي ورزشي ايران منتشر شده است.
علي كفاشيان در پاسخ به اين موضوع كه اين خبر از سوي رسانه هاي ايتاليايي منتشر شده است گفت: نمي دانم آنها اين خبر را از كجا آورده اند.
رئيس فدراسيون فوتبال در مورد بازگشت قطبي و برنامه هايش براي تيم ملي نيز گفت: ايشان در نشست كميته فني گزارشي از سفرش به آفريقاي جنوبي را ارائه كرد.كفاشيان در مورد حريفان تداركاتي تيم ملي فوتبال كشورمان نيز گفت: مذاكراتي را با چند تيم مطرح انجام داده ايم اما هنوز با هيچيك به توافق نهايي نرسيده ايم و اگر اين اتفاق بيفتد رسما اعلام خواهيم كرد.
با اين اظهار نظر كفاشيان، مشخص مي شود فدراسيون مذاكره اي با نوولينو نداشته اما فراموش نكنيد چند ماه قبل و در داستان حضور تريم در تيم ملي ايران فدراسيون فوتبال ابتدا هرگونه مذاكره با اين مربي را رد كرد اما بعدها مشخص شد كه مسئولان فدراسيون با فاتح كريم وارد مذاكره شده بودند.

 



اخبارجام جهاني 2010

تلاش هاي آبراموويچ براي خريد تورس
رومان آبراموويچ ميلياردر روسي و مالك باشگاه چلسي براي مذاكره مستقيم با فرناندو تورس راهي آفريقاي جنوبي شده است. آبراموويچ براي خريد ال نينيو مبلغ 60 ميليون يورو كنار گذاشته است. اين درحالي است كه همزمان با انتشار خبر جدايي قطعي تورس از ليورپول باشگاه منچستر سيتي پيشنهادي 45 ميليون يورويي ارائه كرده است.
مارادونا: دوران من تمام شده است
اسطوره فوتبال آرژانتين گفت: دوران من ديگر تمام شده است. ديه گو آرماندو مارادونا سرمربي ناكام و پرحاشيه تيم فوتبال آرژانتين گفت: مردم استقبال گرمي از من داشتند و بيش از پيش شرمنده آنها شدم. آنها نيز مثل خود من بايد بدانند كه دوران مربياني مثل من ديگر تمام شده و من به خاطر اين اشتباه بزرگ هميشه مديون آنها خواهم بود.
چراغ سبز مورينيو نسبت به خريد اشتايگر
سرمربي پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا در مورد خريد بازي ساز پرتلاش آلمان چراغ سبز نشان داد. خوزه مورينيو كه از به خدمت گرفتن ده روسي، دروگبا و جرارد نااميد شده است، از مديرعامل باشگاه رئال مادريد خواست هرچه سريع تر باستين شواين اشتايگر را خريداري كند.
فورلان: خوب بازي نكرديم
مهاجم تيم ملي فوتبال اروگوئه گفت: برابر هلند اصلا خوب بازي نكرديم. ديه گو فورلان تصريح كرد: تنها در پايان نيمه دوم اروگوئه واقعي بوديم و به خصوص در نيمه اول كنترل بازي را كاملا به حريف خود واگذار كرده بوديم. وي افزود: دفاعي بازي كردن را قبول ندارم و اين اتهامي است كه هرگز به خاطر آن محكوم نخواهيم شد اما قبول دارم كه برابر هلند خوب بازي نكرديم و در جنگ تاكتيكي شكست خورديم.
بارسا دلالي در آفريقا ندارد
مديرعامل باشگاه بارسلونا اسپانيا گفت: به رغم تلاش رسانه هاي مادريدي شايعه مربوط به ارسال 10 دلال به آفريقاي جنوبي صحت ندارد. الكساندرو روسل جانشين لاپورتا در باشگاه بارسلونا گفت: نيازي به پنهان كاري نيست و اگر قرار باشد استعداديابي صورت گيرد به صورت شفاف و توسط بخش تخصصي مربوط به همين امر انجام مي گيرد.
بازيكن هلند در بيمارستان
بازيكن تيم ملي فوتبال هلند پس از راهيابي به ديدار نهايي جام جهاني به بيمارستان انتقال يافت. دمي دي زيو، هافبك هلند به علت مصدوميت از ناحيه صورت و فك روانه بيمارستان شد. دراين ارتباط برت فان مارويك، سرمربي تيم اظهار داشت: در هنگام بازي به علت ضربه سنگيني كه به صورت اين بازيكن خورد، مجبور شديم وي را براي معاينه و گرفتن اسكن از صورت به بيمارستان بفرستيم.
روبن: تجربه فينال ليگ اروپا تكرار نمي شود
بازيكن تيم ملي فوتبال هلند گفت: تجربه فينال ليگ قهرمانان اروپا در جام جهاني تكرار نمي شود. آرين روبن اظهار داشت: خوشحالم كه به بازي نهايي صعود كرديم. ما نشان داديم يك مجموعه كامل و هماهنگ هستيم. اكنون يك بازي ديگر از جام پيش روي داريم كه سرنوشت ساز است. من اجازه نخواهم داد تجربه تلخ شكست همراه با بايرن مونيخ در فينال ليگ قهرمانان اروپا پس از مدتي كوتاه برايم تكرار شود.
فان در فارت: ترس داشتيم
هافبك تيم ملي فوتبال هلند گفت: براي صعود به بازي نهايي با ترس و دلهره زيادي مواجه شديم. رافائل فان درفارت اظهار داشت: هيچوقت در دوران ورزشي ام تا اين حد كه در پايان بازي با اروگوئه ترسيدم، دچار واهمه و دلهره نشدم. باور كنيد در آن لحظات كه اروگوئه اي ها يك گل زدند و فاصله را بسيار كم كردند، مي ترسيدم گل سوم را نيز بزنند و بازي به تساوي بكشد و ما به وقت اضافه برويم.
ايگواين: مردم آرژانتين سنگ تمام گذاشتند
مهاجم گلزن تيم ملي فوتبال آرژانتين گفت: در بازگشت به كشور، مردم آرژانتين سنگ تمام گذاشتند. گونسالو ايگواين عنوان كرد: تيم ملي خيلي خوب كار كرد. ما قاطعانه از گروه خود صعود كرديم و به يك چهارم نهايي رسيديم. اين چيز كمي نيست اما شكست 4 بر صفر برابر آلمان آن قدر تلخ بود كه مردم حق داشتند حتي براي درگيري با ما به فرودگاه بيايند ولي عكس اين قضيه را مشاهده كرديم. وي گفت: مردم سنگ تمام گذاشتند و به شدت خجالت كشيديم. مردم همه ما را تشويق كردند و ما تنها توانستيم از آنها عذرخواهي كنيم.
اشنايدر: سختي زياد تحمل كرديم
بازيكن خط مياني تيم ملي فوتبال هلند گفت: مجبور شديم در بازي با اروگوئه سختي زيادي را تحمل كنيم و آن قدر جنگيديم تا به بازي آخر رسيديم. وسلي اشنايدر گفت: برابر اروگوئه خيلي سختي كشيديم و تا آنجايي كه امكان داشت جنگيديم كه برنده شده و به بازي نهايي برسيم. اين بازيكن عضو تيم اينتر ميلان ايتاليا اظهار داشت: بازي با اروگوئه ديداري دشوار بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تمديد قرارداد ابراهيم زاده
سرمربي ذوب آهن با حضور در هيئت فوتبال اصفهان قراردادش را به طور رسمي ثبت كرد. منصور ابراهيم زاده امروز به هيئت فوتبال اصفهان رفت و به مدت يك سال ديگر قراردادش را به طور رسمي با ذوب آهن تمديد كرد.
پيش از اين دستياران ابراهيم زاده قرارداد خود را ثبت كرده بودند.
برتري سپاهان مقابل سايپا
سپاهان و سايپا كه اردوهاي آماده سازي پيش فصل خود را درتركيه برگزار كرده اند عصر روز سه شنبه در ديداري تداركاتي به مصاف هم رفتند. اين ديدار كه در ورزشگاه گلباشي در نزديكي كمپ سپاهان برگزار شد در پايان 90 دقيقه زردپوشان اصفهاني موفق شدند با نتيجه 3بر2 سايپا را شكست دهند.
معمارزاده به فولاد خوزستان پيوست
ميثاق معمارزاده كه گفته مي شد درحال مذاكره با مسئولان نفت تهران است، روزسه شنبه با حضور در اهواز و توافق با مسئولان باشگاه فولاد خوزستان قرارداد دوساله اي را با اين تيم امضا كرد و اين قرار داد را به ثبت رساند.
المپياكوس خواستار جذب نكونام شد
باشگاه المپياكوس يونان خواستار جذب جواد نكونام شد. باشگاه اوساسونا براي انتقال بازيكن 30ساله ايراني خود، مبلغ 3/1ميليون يورو درخواست كرده است. مدير برنامه هاي نكونام دراين خصوص گفت:المپياكوس بزرگ ترين تيم يونان است و 37بار قهرمان رقابت هاي ليگ كشورش شده و سابقه حضور 16 بار در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا را دارد. البته جواد گفته مي خواهد به يك تيم بزرگ اروپايي بپيوندد. المپياكوس به نظر من تيم بزرگي است.
دوبازي تداركاتي استقلال دراردبيل
تيم فوتبال استقلال كه براي برپايي اردوي آماده سازي راهي اردبيل شده است، در دو ديدار تداركاتي به مصاف ذوب آهن اردبيل و دانشگاه آزاد اين شهر مي رود. پرويز مظلومي هنوز زمان برگزاري اين دو بازي را اعلام نكرده است اما به طور حتم استقلال طي مدت زمان حضورش در سرعين به مصاف اين دو تيم مي رود.
برتري پيروزي مقابل منتخب دورتموند
تيم فوتبال پيروزي در ديداري تداركاتي با نتيجه 5 بر يك بر تيم منتخب دورتموند غلبه كرد. اشپيتم آرفي در دقيقه 35، هادي نوروزي دقيقه 48، رضا نورمحمدي در دقيقه 53، محمد نوري دقايق 62 و 69 گل هاي پيروزي را به ثمر رساندند و تنها گل حريف در دقيقه 75 به ثمر رسيد.
نفت ليگ برتري مي شود يا داماش؟
ديدار برگشت مرحله پلي آف ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور در حالي امروز بين تيم هاي داماش گيلان و صنعت نفت برگزار مي شود كه زردپوشان آباداني با توجه به پيروزي 5 بر يك در بازي رفت، شانس بسياري براي ليگ برتري شدن دارند.پيش از اين تيم هاي شهرداري تبريز از گروه «الف» و نفت تهران از گروه «ب» به عنوان تيم هاي برتر گروه هاي دوگانه جواز حضور در ليگ دهم را كسب كرده بودند و برنده ديدار پلي آف هجدهمين تيم دهمين دوره ليگ برتر را مشخص مي كند.

 



دومين پيروزي مقابل ژاپن ثبت شد مصاف تيم هندبال نوجوانان ايران با كره جنوبي

چهارمين روز از رقابت هاي هندبال نوجوانان آسيا با ثبت دومين پيروزي تيم ايران برابر ژاپن پيگيري شد.
سه شنبه شب و درچهارمين روز از دور مقدماتي رقابت هاي هندبال نوجوانان قهرماني آسيا و انتخابي جام جهاني با برگزاري سه ديدار اول اين مسابقات در ابوظبي امارات پيگيري شد.
در ديدارهاي سه شنبه شب تيم ايران درحاليكه نيمه اول را با نتيجه 20 بر16 از تيم ژاپن عقب بود توانست با جبران گل هاي عقب افتاده جريان بازي را به سود خود تغيير دهد و در نهايت با نتيجه 34 بر 33 از سد تيم ژاپن بگذرد. هندباليست هاي نوجوان ايران اولين ديدار خود را در دورمقدماتي اين مسابقات با پيروزي برابر لبنان برده بودند و شكست ژاپن دومين برد آنها محسوب مي شود.
در ديگر رقابت ها نتايج زير بدست آمد:
كره جنوبي 38................................ لبنان 18
عراق 21........................................ قطر 26
برنامه ديدارهاي پنج شنبه شب هم بدين ترتيب است:
ايران ..........................................كره جنوبي
ژاپن.................................................. عراق
لبنان ..................................................قطر

 



واريز شدن 10ميليارد تومان به حساب كميته ملي المپيك

معاونت برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري نيمي از بودجه مصوب كميته ملي المپيك(10 ميلياردتومان) براي حضور در بازي هاي آسيايي 2010 را دراختيار اين كميته قرارداد.
اين ميزان از بودجه كميته ملي المپيك عصر روز سه شنبه به حساب اين كميته واريز شد.
بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك ضمن تاييد اين مطلب اظهار داشت: اين نيمي از بودجه مصوب كميته ملي المپيك براي حضوردر بازي هاي آسيايي است كه پس از پيگيري هاي فراوان دراختيارمان قرارگرفت.
دبيركل كميته ملي المپيك تاكيدكرد: قرار است با همكاري معاونت برنامه ريزي و بودجه بزودي مابقي بودجه مورد نظر نيز به حساب كميته ملي المپيك واريز شود تا با حداقل مشكلات براي شركت در مهمترين رويداد ورزشي آسيا آماده شويم.

 



5 تيم خارجي در جام حبيبي و موحد

پنج تيم خارجي براي حضور در اولين دوره رقابتهاي كشتي آزاد جام امامعلي حبيبي و عبدالله موحد در قائمشهر اعلام آمادگي كرده اند.
تاكنون كشورهاي گرجستان، قزاقستان، تركيه، آذربايجان و جمهوري داغستان روسيه براي حضور در اولين دوره رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام حبيبي و موحد اعلام آمادگي كرده اند.
مازندراني ها براي تيم ها و نفرات برتر حاضر در اين رقابت ها جوائز دلاري ارزشمندي را در نظر گرفته اند.رقابت هاي بين المللي كشتي جام امامعلي حبيبي و عبداله موحد روزهاي 9و 10 مردادماه در سالن امامعلي حبيبي شهرستان قائمشهر برگزار مي شود.

 



حضور تيم دووميداني جوانان در مسابقات قهرماني جهان

تيم دووميداني جوانان ايران با تركيب 5ورزشكار اواخر تيرماه سال جاري براي شركت در مسابقات قهرماني جهان راهي «مونكتون» كانادا مي شود.
كميته فني فدراسيون دووميداني بعد از حضور موفق تيم جوانان كشورمان در مسابقات قهرماني آسيا در هانوي ويتنام از بين هفت مدال آور اين ديدارها، 5نفر را به دليل كسب ركوردهاي ورودي راهي رقابتهاي جهاني خواهند كرد.
از بين مدال آوران مسابقات ويتنام تنها سجاد هاشمي در دوي 400متر، عليرضا مهرصفوتي در پرتاب وزنه، حسن تفتيان در 100متر، پژمان قلعه نويي در پرتاب چكش، وحيد صديق در پرش سه گام موفق به دستيابي به ركوردهاي ورودي مسابقات جهاني شده اند.
رقابتهاي قهرماني دووميداني جوانان جهان از 28 تيرماه تا سوم مردادماه در «مونكتون» كانادا برگزار مي شود.

 



سرمربي تيم ملي جودو پاسخگوي انتقادات شد
حاجي يوسف زاده: تيم ملي در حال ثمر دادن است

سرمربي تيم ملي جودوي ايران با اشاره به اردوي مشترك در كشور روسيه گفت: ملي پوشان كشورمان در دو نوبت صبح و بعدازظهر با جودوكاران ساير كشورها تمرين مي كنند.
محمدرضا حاجي يوسف زاده افزود: حضور حريفان پرقدرت با سبك هاي متفاوت باعث شده تا ملي پوشان كشورمان با انگيزه مضاعفي به تمرين بپردازند.
وي از راه دور رسانه هاي كشور را دنبال مي كند، نسبت به انتقاد تعدادي از آن ها گلايه مند است. او اين گونه انتقادها را كارشناسي نمي داند و در توضيح آن مي گويد: «تيم ملي جودوي فعلي، به مانند درختي است كه ميوه هاي آن در حال ثمر دادن است و در موقع خود مي رسد و شكوفا مي شود.»وي در خصوص عملكرد جودوكاران در مسابقات گرانداسلم روسيه گفت: «محسن غفار و ذكريا مرادي در دور اول با حريفان گرجستاني خود مبارزه و مسابقه را واگذار كردند و باتوجه به اين كه از مسابقات بين المللي دور بودند انتظار چنداني از آن ها نداشتيم. اما علي معلومات در ديدار با حريف مولداوي شكست خورد واز رقابت ها كنار رفت.»

 



هلند نخستين فيناليست جام جهاني

تيم ملي فوتبال هلند با برتري مقابل اروگوئه به فينال رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي راه پيدا كرد تا براي قهرماني در انتظار برنده ديدار تيم هاي اسپانيا و آلمان باشد.
تيم ملي فوتبال هلند سه شنبه در مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي ورزشگاه «گرين پوينت» كيپ تاون با داوري ايرماتوف ازبكستاني به ديدار اروگوئه رفت.
نيمه اول اين ديدار با تساوي يك بر يك به پايان رسيد اما هلند در نيمه دوم دوبار دروازه اروگوئه را گشود تا نتيجه اين ديدار تا دقايق پاياني ديدار 3 بر 1 به سود هلند باشد. اروگوئه در دقايق پاياني يك گل وارد دروازه نارنجي پوشان هلند كرد تا در نهايت اين ديدار 3 بر 2 به سود هلند به پايان برسد.
با اين نتيجه هلند به ديدار فينال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي رسيد.

 



آغاز رقابت هاي شمشيربازي قهرماني آسيا

رقابت هاي شمشيربازي قهرماني آسيا با حضور نمايندگان كشورمان و ديگر كشورهاي قاره از امروز در سئول پايتخت كره جنوبي آغاز مي شود.
مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا به مدت 6 روز و در دو بخش مردان و زنان پيگيري خواهد شد.در روز نخست مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا امروز نمايندگان اسلحه سابر مردان به ميدان خواهند رفت. شمشيربازان اسلحه اپه زنان كشورمان روز جمعه مقابل حريفان آسيايي خود قرار مي گيرند.

 



مشخص شدن قهرمانان ليگ تيراندازي

قهرمانان ليگ تيراندازي با كمان در رشته رويكرد و كامپوند در دو بخش بانوان و آقايان امروز مشخص خواهند شد. مسابقات ليگ تيراندازي با كمان امروز در سايت تيراندازي برگزار مي شود و در حالي كه يك هفته به پايان اين مسابقات باقي است قهرماني تيم ها در رشته رويكرد و كامپوند در دو بخش بانوان و آقايان مشخص خواهد شد. در بخش مردان در رشته ريكرو بعد از ستارگان، تيم هاي قزوين و چاي مظفر گيلان رقابت نزديكي براي قهرماني خواهد داشت. در بخش بانوان نيز در رشته كامپوند ايدم تبريز، استقلال و قزوين از شانس بيشتري برخوردار خواهند بود.

 



آغاز اردوي تيم ملي سه گانه

سومين مرحله اردوي تيم ملي سه گانه ايران جمعه به ميزباني زنجان آغاز مي شود. اين اردو با حضور 15 ورزشكار از روز 18 تا 28 تيرماه سال جاري در زنجان برگزار مي شود.
اردوهاي آماده سازي تيم ملي به منظور انتخاب 2 ورزشكار برتر اين رشته جهت حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو برگزار مي شود. همچنين براي حضور پرقدرت تيم ملي قرار است سرمربي اسپانيايي سه گانه به نام ميگوئل كوربي سانتاماريا تا قبل از برگزاري اردوي سوم با سفر به ايران تمرينات ملي پوشان را زير نظر بگيرد. وي همراه با خانواده به ايران سفر مي كند.

 



حقوق براي دووميداني كاران جوان

رئيس فدراسيون دووميداني گفت: براي مدال آوران مسابقات قهرماني جوانان آسيا در ويتنام پاداش و حقوق ماهيانه در نظر مي گيريم. مصطفي كريمي در خصوص عملكرد تيم ايران در مسابقات قهرماني جوانان آسيا اظهار داشت: پيش بيني ما كسب بيش از 7 مدال بود؛ اما با توجه به اين كه در برخي مواد دووميداني كاران در حد و اندازه هاي خود ظاهر نشدند به 7 مدال بسنده كرديم. با اين حال از عملكرد ملي پوشان راضي هستم، در پرتاب ديسك و 200 متر انتظار مدال داشتيم؛ اما اين اتفاق رخ نداد. كريمي گفت: در 3 سال گذشته اين نتيجه در رده جوانان بهترين بود. با توجه به اين امر فدراسيون براي مدال آوران اين مسابقات دستورالعمل دارد تا آنها از پاداش و حقوق ماهيانه برخوردار شوند.

 



شروع اردوي تيم كشتي نوجوانان

دور جديد اردوي تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان بعد از برگزاري مسابقات بين المللي روز جهاني كودك از روز يكشنبه هفته آينده آغاز خواهد شد. روزهاي شنبه و يكشنبه گذشته رقابت هاي بين المللي روز جهاني كودك در 2 رشته آزاد و فرنگي و مقطع سني نوجوانان در سالن امام خميني گرگان برگزار شد.
در پايان اين رقابت ها، دور جديد اردوي تيم ملي آزاد از روز 20 تيرماه در مجموعه ورزشي برق تهران آغاز خواهد شد. نزديك به 32 كشتي گير به اين مرحله از تمرينات دعوت خواهند شد.

 



يك ايراني عضو هيئت ژوري تنيس روي ميز

نايب رئيس ايراني كنفدراسيون تنيس روي ميز آسيا به عنوان يكي از اعضاي هيئت ژوري بازي هاي آسيايي 2010 چين در اين رشته معرفي شد. افشين بديعي نايب رئيس ايراني كنفدراسيون تنيس روي ميز آسياست كه از سوي اين رئيس كنفدراسيون به عنوان يكي از اعضاي هيئت ژوري بازي هاي آسيايي گوانگجو انتخاب شده است وظيفه اصلي هيئت ژوري در بازي هاي آسيايي چين نظارت كلي بر برگزاري مسابقات و بررسي و حل مشكلات احتمالي در جريان اين رقابت هاست.

 



سفر دنيامالي به ژاپن

احمد دنيامالي نماينده قاره آسيا براي ديدار با رئيس كنفدراسيون كانوئينگ آسيا به منظور ارائه طرح توسعه قايقراني آسيا عازم كشور ژاپن شد. احمد دنيامالي عضو هيئت رئيسه فدراسيون جهاني و نماينده قاره آسيا به منظور برگزاري جلسه با شوكن ناريتا رئيس كنفدراسيون كانوئينگ آسيا و ارائه نقطه نظرات در رابطه با برنامه تكميل توسعه قايقراني اين قاره با تأكيد بر كشورهاي غرب آسيا، راهي كشور ژاپن شد.
در اين سفر حسن تيمورتاش مشاور عالي روابط بين الملل ايشان را همراهي خواهند كرد.

 



تغييرات در مديريت سه مجموعه ورزشي

مجموعه هاي ورزشي انقلاب، شهيد شيرودي و شهيد كشوري در آستانه تغييرات مديريتي قرار گرفتند. با حضور تركاشوند به عنوان رئيس شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي ايران وي در اولين اقدام دست به تغييرات مديريتي در ورزشگاه هاي بزرگ پايتخت زده است. در خبرها داشتيم كه رضا دوستي مدير مجموعه ورزشي انقلاب جاي خود را به حيدري داده است. در ورزشگاه شهيد كشوري احد قدمي جانشين حسن طباطبايي خواهد شد و سرانجام سيدي مدير با سابقه ورزشگاه شهيد شيرودي بازنشسته مي شود تا حسن طباطبايي مديريت قديمي ترين مجموعه ورزشي تهران را برعهده گيرد.

 



مرخصي براي كشتي گيران آزاد

كشتي گيران آزادكار حاضر در اردوي تيم كشتي آزاد جوانان كه خود را براي حضور در رقابت هاي جوانان جهان آماده مي كنند، به مرخصي خواهند رفت. با تصميم كادر فني تيم كشتي آزاد جوانان، نفرات حاضر در اردوي اين تيم كه تمرينات خود را از روز 31مردادماه در كردان كرج آغاز كرده اند، از ظهر امروز به مدت سه روز به مرخصي مي روند.
آزادكاران جوان مجدداً از روز يكشنبه 20تيرماه تمرينات خود را تا زمان اعزام به رقابت هاي جهاني مجارستان در مجموعه كردان كرج دنبال خواهند كرد.

 



تعداد بازيكنان ايراني ليگ امارات به صفر رسيد بازگشت ستاره هاي خاموش!

در شرايطي كه طي سالهاي گذشته هجوم بي رويه بازيكنان ايراني به ليگ امارات نگراني هايي را براي اهالي فوتبال بوجود آورده بود، مسئولان باشگاههاي اين كشور براي فصل آينده هيچ بازيكن ايراني را نگه نداشته اند و همه ستاره هاي خاموش فصل گذشته را به كشورشان بازگرداندند!
پس از مسابقات فوتبال جام ملتهاي 1996 كوچ بازيكنان ايراني به تيم هاي خارجي آغاز شد. آلمان، اتريش، انگليس و دست آخر امارات. در روزهايي كه بازي در اروپا به روياي دست نيافتني براي بازيكنان ايراني مبدل شده بود، فوتبال امارات مجالي بود براي نزديك شدن به دنياي حرفه اي فوتبال و البته كسب درآمد. اما همچنان كه دروازه هاي فوتبال اروپا به روي بازيكنان ايراني بسته شد، كم كم باشگاههاي اماراتي هم از بازيكنان ايراني روي برگردانند تا حضور در فوتبال شيخ نشين هاي حاشيه خليج فارس هم براي فوتباليست هاي ايراني دست نيافتني شود! اما چرا متاع ارزشمندي كه مديران باشگاههاي اماراتي حاضر به خريد آن به هر قيمتي بودند، رفته رفته ارزش خود را از دست داد و بي قيمت شد؟
زماني تيم هاي امارات پول و بودجه به اندازه خريد بازيكنان اسم و رسم دار نداشتند و بازيكن ايراني مي گرفتند، اما الان شرايط فرق كرده است. باشگاههاي امارات به طور سرسام آور هزينه مي كنند، به همين دليل سعي شان بر اين بود كه پول خود را براي خريد بازيكنان شاخص آفريقايي و آمريكاي جنوبي هزينه كنند! بازيكناني اسم و رسم دارتر از ايراني ها.اماراتي ها متمول شده اند، پس پول خود را صرف خريد ستاره ها مي كنند. مديران باشگاه هاي اماراتي چشم و هم چشمي مي كنند. الاهلي چند ميليون دلار داده و كاناوارو را خريده است. طبيعي است كه مديران ديگر باشگاهها هم سعي مي كنند از اين باشگاه عقب نمانند پس به جاي خريد بازيكن ايراني به دنبال ستاره ها مي روند. ستاره هايي از كشوري به غير از ايران!محمد نصرتي يكي از بازيكناني است كه فصل گذشته در فوتبال امارات بازي كرده و اين فصل باز هم به ليگ برتر ايران بازگشته است. او هم افت بازيكنان ايراني شاغل در ليگ امارات را مي پذيرد.نصرتي با تاييد اين موضوع گفت: ما در فصلي كه گذشت عملكرد خوبي نداشتيم. با اين حال من پيشنهادهايي از تيم هاي امارات داشتم اما رقم آن چشمگير نبود، بنابراين ترجيح دادم به ايران بازگردم.
زماني درفوتبال امارات هر تيم مي توانست فقط دو بازيكن خارجي داشته باشد. در آن شرايط از بين 24 بازيكن شاغل در ليگ امارات نزديك به 10 بازيكن ايراني بودند اما درفصل گذشته اين تعداد به پنج بازيكن تقليل پيدا كرد، آن هم در شرايطي كه تعداد بازيكنان خارجي ليگ امارات به 84 بازيكن افزايش پيدا كرده بود.
با اين شرايط آيا مي توان گفت كه بازيكنان ايراني در امارات، نفرات موثري نبوده اند و به همين خاطر مديران باشگاههاي اين كشور روي به بازار غرب آورده اند؟
درپاسخ به اين پرسش مي توان گفت: بازيكنان ايراني در ليگ امارات مثمرثمر بوده اند، آمارشان در فوتبال امارات خوب بوده است ولي سليقه و نوع نگاه مربيان و مديران فوتبال امارات به بازيكنان ايراني تغيير كرده است با همه اينها و با وجود عملكرد نه چندان مطلوب در فوتبال امارات باز هم مردم و مديران تيم هاي اين كشور بازيكنان ايراني را دوست دارند.
بازيكنان ايراني البته با حضور در فوتبال امارات اگرچه در زمينه فني رشد نكردند اما به اوضاع و احوال مالي خود سر و سامان بخشيدند. ثبت قراردادهايي با رقم هاي چشمگير آنها را از نظر مالي غني كرد اما در زمينه فني...؟!
دورماندن از تيم ملي، افت كيفي به هنگام بازگشت به فوتبال ايران، مصدوميت هاي طولاني و... تنها تحفه ايراني ها از فوتبال امارات نيست اما با حساب هايي پر از پول به ايران بازمي گردند و مي شوند متهمان ليگ ايران. با اين شرايط براي يك ورزشكار حرفه اي كه بايد از دوران اوج فوتبالش به نحو احسنت براي آينده استفاده كند، پول مهمتر است يا حفظ توانايي هاي فني براي ماندن در اوج؟
پرونده حضور بازيكنان ايراني در ليگ امارات فعلا بسته مي شود و مشخص نيست چه زماني باز هم اماراتي ها به بازيكنان ايراني روي آورند.از اين فصل فوتبال امارات هم ديگر براي ما جذابيت نخواهدداشت و بايد منتظر درخشش ستاره هايي چون جواد كاظميان، ايمان مبعلي، مهرزاد معدنچي و.... در ليگ ايران باشيم. آيا آنها مي توانند كيفيتي كه پيش از سفر به امارات داشتند را بازهم بروز دهند؟ احتمالا ليگ دهم با حضور آنها جالب تر از گذشته مي شود. شايد هم آنها نتوانند انتظارات را برآورده كنند.
ايراني ها نيمكت نشين بودند عنايتي: بازي كردن در امارات سخت شده است
رضا عنايتي يكي از آن دسته بازيكناني است كه سالها ليگ امارات را تجربه كرده است. او در خصوص چرايي كم شدن حضور بازيكنان ايراني در امارات مي گويد:
بازيكنان ايراني حاضر در ليگ امارات در اين فصل نتوانستند درخششي داشته باشند و خودي نشان دهند. من فكر مي كنم تغيير قوانين ليگ امارات عامل اين موضوع بوده است زيرا هر تيم سه بازيكن خارجي مي توانست بگيرد و همان سه نفر هم بازي مي كردند امسال اين سهميه 4 نفر شده و اغلب نفرات نيمكت نشين بازيكنان ايراني بودند و به همين دليل نتوانستيم آن طور كه بايد و شايد عمل كنيم.
وي ادامه داد: با توجه به تجربه اي كه از ليگ امارات دارم فكر مي كنم شرايط براي حضور بازيكنان ايراني در اين ليگ خيلي سخت شده است. من هم هنوز براي فصل بعد تصميم نگرفته ام ولي اگر ليگ امارات 14 تيمي شود و الامارات دوباره به دسته اول بيايد، قراردادم را با اين تيم تمديد مي كنم البته چيزي معلوم نيست.
فصل خوبي برايم رقم نخورد معدنچي: شرايط مالي خوب نبود، برگشتم
مهرزاد معدنچي پس از چند سال حضور در ليگ امارات و شركت با تيم الاهلي در جام باشگاه هاي جهان ترجيح داد در اين كشور به فوتبال خود ادامه ندهد و راهي استيل آذين شود.
¤مهرزاد، ليگ امارات براي تو هم تمام شد.
بله، فصل كه تمام شد و مديران الاهلي از من قدرداني كردند و به ايران آمدم.
¤پيشنهاد جديدي نبود؟
نه، حرف خاصي نبود و قراردادم با اين تيم تمام شد.
¤يك سال حضور در الاهلي راضي كننده بود؟
نه، اصلا راضي كننده نبود، الاهلي انتخاب خوبي بود. اما متأسفانه مسائلي پيش آمد كه فصل خوبي برايم رقم نزد. اول فصل به اين اميد به باشگاه الاهلي رفتم كه در جام باشگاه هاي جهان ليگ قهرمانان آسيا بازي كنم اما متأسفانه مصدوميت هاي مختلف باعث شد اين فصل از فوتبال لذت نبرم. از طرفي بازيكنان الاهلي قهرمان شدند و پاداش هاي زيادي گرفتند به همين دليل آنها بي انگيزه تر از فصل قبل بازي مي كردند. هر چه بود فصل خوبي نبود و من در طول فصل 5مربي مختلف را تجربه كردم.
¤از ليگ امارات پيشنهاد داشتي؟
اگر پيشنهاد خوبي بود حتما ليگ امارات را انتخاب مي كردم چون در آنجا راحت بودم، دو پيشنهاد از شارجه و امارات داشتم اما بحث مالي اش چندان راضي كننده نبود. اگر شرايط مالي بهتر بود شايد در امارات مي ماندم.
¤اما بازيكنان ديگر ايراني اعتقاد دارند بازار اماراتي ها ديگر براي ايرانيان خوب نيست.
من هم اين را قبول دارم، من فكر نمي كنم بازيكن ايراني به خاطر 50يا 100ميليون بيشتر به ليگ امارات برود.
¤تو براي چقدر مبلغ بيشتر از ليگ ايران به ليگ امارات رفتي؟
من سال اولي كه به ليگ امارات رفتم، سه برابر دستمزدي كه در ايران مي گرفتم در آنجا گرفتم. اگر اين رقم را در آنجا نگيرم چرا بايد در ليگ امارات بازي كنم؟!
مهاجراني:شرايط جغرافيايي به ايراني ها لطمه زد برخي بازيكنان اثرات مثبتي نداشتند
نظرات حشمت مهاجراني به عنوان فردي كه سال ها در فوتبال امارات مربيگري كرده، خواندني است.
مهاجراني در مورد دلايل افت فوتباليست هاي ايراني در ليگ امارات مي گويد: افت و پيشرفت فوتباليست ها در هر ليگي، خصوصا ليگ امارات به خود بازيكن مربوط مي شود، بطور مثال كريمي، نكونام و شجاعي از اين ليگ به ليگ هاي معتبر اروپايي رفتند ولي تعداد زيادي از بازيكنان مطرح ايراني از ليگ امارات برگشت خوردند.
وي با بيان اينكه تغذيه، استراحت و تمرين مناسب مي تواند در پيشرفت يا پسرفت يك بازيكن مؤثر باشد، تأكيد كرد: فاكتورهايي براي يك بازيكن حرفه اي وجود دارد كه هر جايي آنها را رعايت كند، موفق خواهد شد. البته نمي گويم بازيكنان ايراني اين فاكتورها را رعايت نكردند اما رعايت اين فاكتورها در كنار شرايط و امكانات محيط مي تواند در رشد يك ورزشكار تأثير داشته باشد.
سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال ايران كه سال ها در ليگ امارات حضور داشته، افزود: خيلي ها اعتقاد دارند ليگ امارات ضعيف بوده اما اينگونه نيست. گرچه سطح آن از ليگ ايران هم بالاتر نيست ولي هر 4نماينده اين كشور در ليگ قهرمانان آسيا برابر تيم هاي ايراني در امارات به پيروزي دست يافته كه اين نشان مي دهد آنها ازنظر امكانات و بازيكن بهتر از ما هستند.
وي خاطرنشان كرد: در تيم هاي اروپايي بازيكن بين 8تا 10 كيلومتر در يك مسابقه مي دود اما در ليگ امارات شرايط آب و هوايي اجازه نمي دهد بازيكن بيش از 4تا 5كيلومتر در يك ديدار بدود. البته آنها ضمن استفاده از مربيان مطرح خارجي، از امكانات بسيار خوبي هم برخوردارند اما در مجموع گرماي هوا تأثير منفي در عملكرد بازيكن از جمله فوتباليست هاي ايران مي گذارد.
مهاجراني با بيان اينكه مصدوميت هم يكي ديگر از دلايل افت بازيكنان ايراني در ليگ امارات بود، اضافه كرد: بازيكنان ايراني بيش از همه چيز از شرايط جغرافيايي لطمه خوردند زيرا تمرين كردن و مسابقه دادن در آن وضعيت آب و هوايي بسيار سخت بود. شايد باورتان نشود اما من بعضي از روزها ساعت 12شب براي تيم تمرين مي گذاشتم تا بازيكنان در هواي خنك تري برنامه هاي آماده سازي را پيگيري كنند.
وي با بيان اينكه به خاطر خصوصيات مشابه و سطح بالاي تكنيكي، اماراتي ها علاقه زيادي به جذب بازيكنان ايراني داشتند، اظهار داشت: در طي چند سال اخير قطري ها هم مشتاق به جذب بازيكنان ايراني شده اند و احتمال دارد در آينده اي نزديك، بيشتر از ليگ امارات شاهد حضور ستاره هاي فوتبال ايران در ليگ قطر باشيم. البته در اين بين متأسفانه بعضي از بازيكنان اثر مثبتي از خود به جاي نمي گذارند و باعث مي شوند ذهن مديران تيم هاي كشورهاي عربي نسبت به فوتبال ايران عوض شده و بازيكنان اروپايي و آفريقايي كه در مواردي از نظر اقتصادي هم به نفع آنهاست، جذب كنند.


 



اخبار فوتبال جهان

آلماني ها ركورد زدند
برد پرگل ژرمن ها برابر آرژانتين در مرحله يك چهارم نهايي سبب شد تا دومين نتيجه پرگل تاريخ اين مرحله از مسابقات جام جهاني ثبت شود. در تاريخ اين مسابقات تنها يكبار در اين مرحله سوئدي ها با كسب برد 8 بر صفر مقابل كوبا در ابتداي شروع پيكارهاي جام جهاني، نتيجه اي پرگل كسب كردند. در كنار ثبت اين ركورد، آلماني ها از لحاظ ديگر آمار و ارقام نيز تاريخ ساز شدند. زيرا گلي كه توماس مولر در دقيقه سوم جدال با آرژانتين به ثمر رساند، نه فقط سريع ترين گل اين دوره جام جهاني به حساب مي آيد، بلكه دويستمين گل ژرمن ها در تمام ادوار اين پيكارها محسوب مي شود.
اسپانيا قرباني اول ناداوري جام جهاني
تيم ملي فوتبال اسپانيا با طلب 6 پنالتي واضح و سالم از فيفا در صدر جدول قربانيان ناداوري جام نوزدهم قرار دارد. ناداوري در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي حوادث عجيبي را رقم زد و از اين دست مي شود به ناداوري عليه آمريكا، مكزيك و انگليس اشاره كرد اما در اين ميان تيم ملي فوتبال اسپانيا با 6 پنالتي گرفته نشده و 18 خطاي واضح اما لحاظ نشده از سوي داوران در جام نوزدهم در صدر جدول قربانيان ناداوري قرار دارد. اسپانيا در بازي برابر سوئيس، هندوراس، شيلي، پرتغال و پاراگوئه در مجموع 6پنالتي از كميته داوران طلب دارد كه هر 6 پنالتي از سوي داوران در جام نوزدهم در صدر جدول قربانيان ناداوري قرار دارد. اسپانيا در بازي برابر سوئيس، هندوراس، شيلي، پرتغال و پاراگوئه در مجموع 6 پنالتي از كميته داوران طلب دارد كه هر 6 پنالتي از سوي كميته داوران فيفا درست تشخيص داده شده اند.
فيفا در اين مورد تنها به ارسال يك عذرخواهي كتبي به فدراسيون فوتبال اسپانيا بسنده كرده است.پيروزي اسپانيا برابر پاراگوئه درحالي كه گل كاملا سالم پاراگوئه آفسايد تشخيص داده شده از ميزان اعتراض ماتادورها كاسته است.
كفش طلاي ويا براي كاسياس
مهاجم گلزن تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: اگر آقاي گل جام جهاني بشوم كفش طلاي خود را به كاسياس تقديم مي كنم. داويد و يا در نشست خبري پس از تمرين سبك تيم خود خطاب به خبرنگاران گفت: در تيم ملي هيچ رنگي به جز رنگ پرچم يك كشور اهميت ندارد. وي افزود: كاسياس در لاليگا دروازه بان تيم رقيب ما خواهد بود؛ اما هميشه دوست صميمي من است و نقشي كه او در اسپانيا ايفا مي كند هرگز از عهده من بر نمي آيد.
دفاع كاناوارو از پيرمردهاي ايتاليا
كاپيتان تيم شكست خورده ايتاليا در جام جهاني گفت: مشكل ما در جام جهاني سن بالا نبود. فابيو كاناوارو اظهار داشت: از روزي كه در رقابت هاي جام جهاني با شكست و حذفي تلخ روبرو شديم، مطبوعات در تحليل هاي خود، سن بالا را عامل ناكامي تيم ايتاليا معرفي كردند؛ اما من آن را قبول ندارم. اين بازيكن 36 ساله كه در روزهاي ابتداي حضور در آفريقاي جنوبي با تيم الاهلي امارات قرارداد همكاري بست، افزود: مشكلات ديگري در تيم ملي وجود داشتند كه اجازه نداد تيم ملي همچون مسابقات چهار سال قبل در آلمان خوش بدرخشد.
اين اظهارات كاپيتان تيم لاجوردي پوشان در شرايطي عنوان شد كه علاوه بر رسانه هاي اين كشور، نشريات بين المللي نيز ميانگين سن بالاي بازيكنان تيم تحت رهبري مارچلو ليپي را پيش از شروع جام هشدار دادند. ايتاليا در گروه ششم در رقابت با نيوزيلند، پاراگوئه و اسلوواكي موفق نبود و در مرحله گروهي حذف شد.
پيشنهاد غنا به سرمربي هلند
فدراسيون فوتبال غنا علاقمند به همكاري با سرمربي تيم ردبول اتريش است. برخي رسانه هاي نوشتاري هلند از جمله روزنامه داگ بلات و نيز فولكس كرانت خبر دادند مقامات فدراسيون فوتبال اين كشور آفريقايي، تلاش مي كنند در صورت عدم توافق با ميلوان راجاوچ، مربي صرب كنوني تيم، به هوب استيونس پيشنهاد همكاري دهند. اين مربي هلندي كه تاكنون در بوندس ليگاي آلمان در كنار ليگ كشورش كار كرده، مربيگري تيم ردبول اتريش را در اختيار داشته است. اين مربي اكنون با پيشنهادات ديگري نيز مواجه است. غنا تحت رهبري راجاوچ تا مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي آفريقاي جنوبي 2010 پيش رفت.
انتقادات از كاكا اوج گرفت
مطبوعات برزيل انتقادات خود را عليه بازيكن شماره ده اين تيم افزايش دادند. در 3 روز گذشته نشريات زيادي از اين كشور واقع شده درآمريكاي لاتين، از عملكرد ريكاردو كاكا هافبك عضو تيم رئال مادريد اسپانيا انتقاد كردند و وي را يكي از عوامل عدم موفقيت در رقابت هاي جام جهاني 2010 برشمردند.
بازيكن شماره 10دراين دوره از رقابت ها كم فروغ ظاهر شد و نتوانست چهره قابل اعتماد و توانمندي ارائه دهد.
روزنامه پر تيراژ اوگلبو در روز يكشنبه صفحات خود را به تجزيه و تحليل بازي هايي كه كاكا همراه تيم كشورش درپيكارهاي جام جهاني ارائه كرد، اختصاص داد.اين نشريه عنوان كرد: اين بازيكن بيشتر از آنكه به فكر موفقيت تيم ملي در اين پيكارها باشد، به فكر مسائل حاشيه اي مثل پرهيز از مصدوميت بود. او مي خواست مصدوم نشود تا فصل تمرينات آماده سازي به همراه رئال را از دست ندهد.
روزنامه اوديارو نيز نوشت: كاكا برخلاف گذشته تعصبي نسبت به تيم دراين دوره از مسابقات نداشت و بخاطر همين برزيل درمقابل حريفان همواره به نظر رسيد با يك بازيكن كمتر در زمين حضور دارد.
برزيل عصر روز جمعه گذشته درمرحله يك چهارم نهايي جام جهاني 2بر يك مغلوب هلند شد و از دور مسابقات كنار رفت.
وه آ: فوتبال آفريقا نياز به بازنگري دارد
بازيكن سال فوتبال جهان درسال 95 گفت: فوتبال آفريقا نياز به بازنگري دارد. ژورژوه آ مهاجم ليبريايي در مورد نتايج تيم هاي آفريقايي درجام جهاني 2010 گفت:بعد از نمايش نامناسب نمايندگان قاره سياه بايد بگويم فوتبال آفريقا نياز به بازنگري دارد. از 6تيم آفريقايي كه درجام جهاني حضور داشتند فقط تيم غنا از مرحله گروهي صعود كرد كه اين تيم هم برابر اروگوئه در ضربات پنالتي شكست خورد.
وي ادامه داد: 5 تيم با توجه به نمايش ضعيفي كه داشتند بايد نقاط ضعف خود را بررسي كنند، البته به مربيان آفريقايي نيز بايد فرصت بيشتري داده شود.وه آ درتيم هايي نظير پاري سن ژرمن فرانسه، آث ميلان ايتاليا و چلسي انگليس بازي هاي درخشاني از خود به نمايش گذاشت اما هيچ وقت درجام جهاني حضور نداشت.
آفريقاي جنوبي، ساحل عاج، كامرون، الجزاير و نيجريه 5 تيم قاره آفريقا بودند كه درمرحله گروهي مسابقات حذف شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14