(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 تير 1389- شماره 19689

در بخشنامه رئيس قوه قضائيه ابلاغ شد اختصاص شعب ويژه براي رسيدگي به دعاوي بانكي
چاه شماره 24 نفت شهر سرانجام مهار شد
بازسازي يكهزار و 110 مدرسه توسط دانش آموزان بسيجي
 افزايش ظرفيت هاي پزشكي كنكور 89
مسئولان مدرسه علميه مروي ساختمان مدرسه مروي بدون تغيير حفظ مي شود
سقوط پژوهشگر از پله بدون حفاظ موزه
معاون وزير بازرگاني: واحدهاي صنفي بدون پروانه كسب تعطيل مي شوند
كشف قاليچه عتيقه 5/3ميليارد ريالي درسمنان
طي 4 عمليات همزمان محموله بزرگ قاچاق مشروبات الكلي در تهران كشف شد
راه اندازي مدارس ورزشي رايگان در منطقه 12
رئيس كل دادگستري استان تهران: مجتمع قضائي شهيد بهشتي به پرونده دانشگاه آزاد رسيدگي مي كند
زن خدمتكار 17 ميليون تومان طلاي صاحبخانه را دزديد
حوادث كوتاه از كشور
ناسا روابط خود را با جهان اسلام بهبود مي بخشد
سرقت از كليسا براي تامين هزينه شرابخواري
كوتاه قدترين انسان جهان



در بخشنامه رئيس قوه قضائيه ابلاغ شد اختصاص شعب ويژه براي رسيدگي به دعاوي بانكي

رئيس قوه قضائيه در بخشنامه اي به رؤساي دادگستري استانها ابلاغ كرد: شعب ويژه اي در دادسراها و دادگاه هاي سراسر كشور براي رسيدگي به جرايم پولشويي، الكترونيكي و دعاوي بانكي اختصاص يابد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه آيت الله صادق آملي لاريجاني، در بخشنامه اي به رؤساي كل دادگستري هاي سراسر كشور ابلاغ كرد تا با بررسي وضعيت خاص استانها و صلاحيت و تجارب قضات نسبت به اختصاص شعبي از دادسراها و دادگاه هاي عمومي براي رسيدگي به جرايم پولشويي، الكترونيكي و دعاوي بانكي اقدام كنند.
در بخشنامه رئيس قوه قضائيه آمده است: با اختيار حاصله از ماده چهار قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب و در اجراي ماده دو آيين نامه اجرايي مذكور و همچنين مواردي كه قوانين مصوب پيش بيني شعب تخصصي براي رسيدگي به موضوعات خاص كرده است، مانند:
1- دعاوي بانكي موضوع قسمت اخير ماده 7 قانون تسهيل اعطاي تسهيلات بانكي و كاهش هزينه هاي طرح و تسريع در اجراي طرحهاي توليدي و افزايش منابع مالي و كارآيي بانكها مصوب 5/4/86
2- جرم پولشويي و جرايم مرتبط موضوع ماده 11 قانون مبارزه با پولشويي مصوب 2/11/86
3- جرايم الكترونيكي و جرايم مربوط به تجارت الكترونيكي و تجارت سيار، موضوع تبصره ماده 33 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران.
بدينوسيله به رؤساي كل دادگستري استانها ابلاغ مي شود با بررسي وضعيت خاص استان و لحاظ صلاحيت و تجارب قضات در صورت لزوم نسبت به اختصاص شعبي از دادسراها و دادگاه هاي عمومي براي رسيدگي به اين نوع پرونده ها اقدام و نتيجه كار را در پايان سال اعلام كنند.همچنين چنانچه اجراي اين بخشنامه مستلزم آموزش قضات براي تصدي شعب ياد شده باشد، مراتب مستقيماً جهت برنامه ريزي به معاونت آموزش قوه قضائيه اعلام تا نسبت به برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه اقدام شود.

 



چاه شماره 24 نفت شهر سرانجام مهار شد

مديرعامل نفت مناطق مركزي با اعلام خبر مهار چاه 24 نفت شهر گفت: حاضريم توانمندي و دانش فني- مهندسي اطفاي حريق چاه ها را به آمريكا و اروپاي غربي صادر كنيم تا بتوانند وقايعي مانند خليج مكزيك را زودتر مهار كنند.
«مهدي فكور» در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس درباره عمليات مهار چاه 24 نفت شهر گفت: در اين عمليات تلاش كرديم دو روش را به كار ببريم كه يكي مبتني بر گذاشتن لوله روي High drill و ديگري گذاشتن لوله داخل دهانه آن بود. وي اظهار داشت: يك طراحي آن بود كه لوله اي با قطر بالا روي دهانه چاه قرار داد شود و با فشار و وزني كه روي آن اعمال مي شد دقيقاً روي دهانه چاه را بپوشاند تا از اطراف آن نشتي نداشته باشد و تزريق آب و گل را آغاز كنيم.
فكور افزود: روش ديگر آن بود كه به انتهاي استرينگر يك لوله با اندازه كوچكتر ببنديم و آن را داخل دهانه چاه بفرستيم كه روش دوم به لطف خدا جواب داد و تزريق آب و گل آغاز شد.
مديرعامل نفت مناطق مركزي اضافه كرد: بعد از مدتي چاه شروع به جواب دادن كرد به شكلي كه فشاري كه ما گذاشته بوديم شروع به كاهش كرد؛ كم شدن فشار در ته چاه در اثر تزريق نشان دهنده آن است تزريقي كه صورت مي گيرد درحال ورود به زمين است و به عبارتي چاه تزريق پذيري پيدا مي كند.
وي با بيان اينكه وزن گلي كه ساخته بوديم pcf 130 (پوند بر فوت مكعب) بود و پس از تزريق آن جلوي فوران چاه گرفته شد، اظهار داشت: بدنبال اينكه جلوگيري از فوران چاه تزريق سيمان به آن را به ميزان 700بشكه آغاز كرديم و مهار اوليه چاه به نتيجه رسيد.
فكور اضافه كرد: در مرحله دوم همكاران ما در 3 گروه وارد گودال چاه شده اند و شيرآلات معيوب را خارج و شيرآلات سالم را به جاي آن نصب مي كنند.
وي گفت: اميدواريم هم از طريق سيماني كه به ستون چاه تزريق كرديم چاه كنترل شود و هم به وسيله شيرآلاتي كه نصب مي كنيم داليزهاي آن تحت كنترل قرار بگيرد.
فكور با بيان اينكه مرحله نهايي كه بايد انجام شود اما اضطراري نيست، به ثمر رساندن چاه انحرافي است، گفت: چاه انحرافي اول در عمق 70متري است و از آن عمق مسير خود را به سمت چاه 24كج مي كند و تلاش مي كنيم از عمق زمين هم چاه را كنترل كنيم.
مديرعامل نفت مناطق مركزي اضافه كرد: زماني كه به آن نقطه برسيم تلاش مي كنيم به وسيله فلولاين نفت آن را خارج كنيم و چاه را توليدي كنيم يا اگر ممكن نبود به روش هاي خاص در دل زمين چاه را بكنيم.
وي در ادامه با بيان اينكه به لطف خدا نشت گاز در منطقه 2يا 3 روز گذشته كاهش يافت، افزود: الان نشتي هاي كمي وجود دارد كه برآورد ما اين است با به ثمر رسيدن چاه انحرافي آنها هم از بين مي رود و اگر ميزان كمي باقي بماند همان نشتي هايي است كه از قديم در منطقه وجود داشته است.
گفتني است عمليات مهار چاه شماره24 نفت شهر كه از 8خرداد امسال دچار حادثه شده بود، سه شنبه پس از 38 روز به پايان رسيد.

 



سرهنگ مددي فرد خبر داد
بازسازي يكهزار و 110 مدرسه توسط دانش آموزان بسيجي

رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت:بيش از يكهزار و 110 مدرسه در شهر تهران با همت دانش آموزان بسيجي و جوانان در تابستان بهسازي مي شوند.
به گزارش خبرنگار كيهان، سرهنگ مددي فرد، در تشريح دستاوردهاي اين سازمان اظهار داشت:
در طرح و عرصه زيباسازي و مرمت مدارس كه با همكاري سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در حال اجرا است، جوانان و دانش آموزان مدارس خود را زيباسازي و رنگ آميزي مي كنند تا در زمان شروع و بازگشايي مدارس شاهد محيط آموزشي مناسب و قابل بهره برداري داشته باشند.
وي افزود: در اين طرح دانش آموزان و جوانان مشاركت كننده همزمان مهارتهايي نظير؛ طراحي-خطاطي-رنگ آميزي ساختمان-جوشكاري نگهداري تاسيسات و را آموزش مي بينند.
سرهنگ مددي فرد گفت: از ابتداي سال 1385 تحت عنوان اردوهاي هجرت(3) عرصه بهسازي و مرمت مدارس آغاز گرديده كه طي سالهاي گذشته علاوه بر زيباسازي و رنگ آميزي مدرسه ها دستاوردهاي گرانبهايي همچون غني سازي اوقات فراقت جوانان و دانش آموزان، آشنايي با فرهنگ كار، حس مسئوليت پذيري، كمك به اجراي پروژه هاي عمراني با كمترين هزينه، تلاش در جهت حفظ اموال عمومي و را به همراه داشته است.
لازم بذكر است در حال حاضر 017 مدرسه در دست تعمير و مرمت مي باشد كه در اين راستا بيش از 0430 نفر دانش آموز به همراه مربيان و استادكاران مشغول فعاليت مي باشند، طرح مذكور توسط دانش آموزان دختر و پسر اجرا مي گردد.
همچنين از ابتداي تابستان سال جاري گروه هاي سازندگي بسيج خواهران از سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ جهت حضور در عرصه هاي سازندگي و خدمت رساني به كشاورزان به روستاهاي شهرستان گرمسار اعزام گرديده اند.
تدريسي، مسئول بسيج خواهران سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در حاشيه بازديد از اجراي اردوهاي هجرت 3 و فعاليت بسيجيان در مزارع كشاورزي افراد نيازمند استان سمنان -شهرستان گرمسار اعلام كرد: امسال با شروع اردوهاي هجرت 3 و با هدف غني سازي اوقات فراغت جوانان و بسيجيان و فراهم شدن زمينه هاي خدمت رساني به نيازمندان و از طرفي كمك به توسعه و آبادني ميهن اسلامي خواهران به روستاهاي محروم و نيازمند جهت فعاليت در عرصه هاي روستايي و كشاورزي اعزام مي شوند كه ضمن فعاليت در بخش كشاورزي؛ فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي متنوعي را اجرا مي كنند.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد
افزايش ظرفيت هاي پزشكي كنكور 89

معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به ظرفيت هاي اعلام شده درباره رشته هاي علوم پزشكي شامل پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي در كنكور 89 گفت: افزايش ظرفيت پزشكي در كنكور 89 در 10 سال اخير بي سابقه است.
دكتر محمدعلي محققي افزود: ظرفيت هاي گروه پزشكي در كنكور سراسري نسبت به سال 88 در مجموع سه رشته دكتري حرفه اي 5/14 درصد افزايش يافته است.
وي اضافه كرد: ظرفيت رشته پزشكي 7/16 درصد، رشته دندانپزشكي 12 درصد و رشته داروسازي 5/5 درصد رشد داشته است.
محققي در مورد اختلاف عدد در سازمان سنجش و آموزش كشور با آمار وزارت بهداشت يادآور شد: به طور معمول سازمان سنجش زماني كه ميزان پذيرش را اعلام مي كند بيشتر از آمار ظرفيت وزارت بهداشت است كه دليل آن هم اين است كه نمرات افراد پذيرفته شده نزديك به هم بوده و با يكديگر همپوشاني دارد و اين افراد نيز انتخاب يكساني دارند.
وي اضافه كرد: هر ساله تعداد افرادي كه طبق ضوابط در رشته هاي علوم پزشكي از سوي سازمان سنجش قبول اعلام مي شوند در نهايت 10 تا 15 درصد با آمار نهايي وزارت بهداشت اختلاف آماري دارند.
معاون آموزشي وزارت بهداشت به مهر گفت: ظرفيت پذيرش واقعي در مورد رشته پزشكي كه به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام شده است همان 7/16 درصد است كه اين ميزان در 10 سال گذشته بالاترين ميزان افزايش در ظرفيت پزشكي بوده است.
به گزارش مهر وي خاطرنشان كرد: در مورد ظرفيت داروسازي و دندانپزشكي نيز با توجه به نيازسنجي تعيين شده است، ظرفيت داروسازي با توجه به ظرفيت هاي موجود در دانشگاه آزاد و شعب بين الملل كاهش نداشته است اما بايد توجه كرد كه افزايش ظرفيت نبايد به گونه اي صورت گيرد كه منجر به اختلال در خدمات رساني و يا بيكاري فارغ التحصيلان شود.
محققي اضافه كرد: ظرفيت رشته دكتري حرفه اي داروسازي در چند سال گذشته دو برابر افزايش داشته و در حال حاضر هم ظرفيت داروسازي متناسب با نيازهاي سلامت جامعه تعيين شده است.

 



مسئولان مدرسه علميه مروي ساختمان مدرسه مروي بدون تغيير حفظ مي شود

روابط عمومي مدرسه علميه مروي تهران در پاسخ به خبر تجمع معترضان تعطيلي مدرسه مروي مقابل آموزش و پرورش مورخ 15/4/89 جوابيه زير را به دفتر روزنامه ارسال كرد.
مدرسه علميه مروي دقيقاً 200 سال پيش از سوي مرحوم حاج محمدحسين مروي ره وقف گرديده و توليت آن به مجتهد اعلم و اعظم دارالخلافه تهران (آن زمان مرحوم آيت ...حاج ميرزا مسيح تهراني) وقف گرديده و در زمان رضاخان قلدر بسياري از موقوفات و عرصه و اعيان هاي آن مورد غصب و تاراج و چپاول رژيم پهلوي قرارگرفته و بعضاً به خلاف وقف نامه به منزل مسكوني، دبيرستان يا اماكن ديگر تبديل يافته است.
پس از صدور حكم حضرت امام خميني(ره) در سال 1363براي انتصاب حضرت آيت الله مهدوي كني بعنوان متولي مدرسه علميه مروي و موقوفات وابسته به آن، اقدامات گسترده اي از سوي ايشان جهت برگرداندن اموال و عرصه ها و زمينهاي غصب شده آن حوزه مباركه انجام شد كه ذكر آن مثنوي هفتاد من مي شود. يكي از آن عرصه ها كه در زمان رضاخان غصب و تبديل شد همين محل دبيرستان است كه برخلاف نص صريح وقفنامه مرحوم حاج محمدحسين خان مروي(ره) كه اين منزل خود را براي استفاده طلاب علوم دينيه وقف فرموده است- به همراه بسياري اموال به تصرف غاصبانه رژيم درآمده و حتي كتب دينيه و فقهيه كتابخانه مدرسه را به مهر وزارت صنايع مستظرفه ممهور كرده و فضاي مدرسه علميه را در اختيار دانشجويان و دانش آموزان هنر قرار دادند و علما و طلاب را از كل فضاي مدرسه بيرون راندند.
البته همه اينها ناشي از پيگيري چند ساله توليت محترم (مجتهد اعظم تهران حسب وقفنامه متولي مروي وموقوفات وابسته) و بررسي هاي دقيق هيئت محترم دولت، دستورات موكد رياست محترم جمهوري و بررسي هاي حجت الاسلام والمسلمين مصلحي رياست سازمان اوقاف وقت و مهندس سعيدلو و ديگر وزرا است كه منجر به صدور دستور رئيس جمهور به وزير آموزش و پرورش و دستور وزير آموزش و پرورش به رياست آموزش و پرورش شهر تهران مبني بر تحويل دبيرستان به مدرسه مروي شده است و سران محترم 3 قوه نيز در جريان موضوع هستند، مدرسه نيز به هيچ عنوان حتي يك آجر از ساختمان را جابجا نخواهد كرد و هيچ تغييري در ساختمانهاي آن نخواهد داد مگر آنچه كه با نظر ميراث فرهنگي به استحكام بنا كمك كند و هر تقويت و تحكيمي كه حسب صلاحديد توليت مكرم حوزه- براي استفاده طلاب و فضلا لازم باشد.

 



سقوط پژوهشگر از پله بدون حفاظ موزه

سرويس شهرستانها-
يك پژوهشگر علوم ارتباطات هنگام ديدار از موزه مردم شناسي «آلماشت» از توابع سوادكوه از پله بدون حفاظ طبقه دوم ساختمان پايين افتاد و از ناحيه كتف و پهلو دچار شكستگي شد.
همسر «بهمن امامي» گفت: وي موقعي كه روي پله هاي مارپيچ مانند با پاگرد دايره اي شكل طبقه فوقاني در حال ديدن عكس هاي نصب شده به ديوار كنار پله ها بود ناگهان به سطح زمين سقوط كرد. شوك زده شديم.بلافاصله با كمك همراهان او را به بيمارستان فيروزكوه منتقل كرديم. وي را پس از معاينات و كمك هاي اوليه، به تهران انتقال داديم و در بيمارستان بستري شد.
وي افزود: با انجام اقدامات درماني پزشكي، متاسفانه تشخيص داده شد همسرم يك كتف و چهاردنده پهلويش شكسته شده است. همچنين از ناحيه سر نوار «ام.آر.آي» گرفته شد كه الحمدلله اين قسمت آسيب نديده است.
به گفته پزشك معالج در بيمارستان، چنانچه درمان اوليه روي كتف او نتيجه بخش نشود، امامي بايد تحت عمل جراحي قرار بگيرد.
همسر اين مدرس همچنين اظهارداشت: باعث تعجب و تاسف است كه اين محل كه همواره عموم مردم از ايران ديدن مي كنند چرا پله هايش بدون حفاظ و رعايت ايمني است، درحالي كه در هر طبقاتي، كنار پله ها نرده حفاظتي نصب است. اگر پله هاي اين موزه هم حفاظ داشت قطعا چنين حادثه جاني اتفاق نمي افتاد. ما از طريق قانوني پيگير اين واقعه هستيم.

 



معاون وزير بازرگاني: واحدهاي صنفي بدون پروانه كسب تعطيل مي شوند

شهركرد- خبرنگار كيهان:
معاون توسعه داخلي وزارت بازرگاني گفت: برابر با ضوابط قانوني، اتحاديه ها مي توانند واحدهاي صنعتي بدون پروانه كسب را تعطيل و پلمب كنند.
دكتر محمدعلي ضيغمي با بيان اين كه به دليل جلوگيري از هر نوع سوءاستفاده احتمالي در بازار، تاريخ دقيق اجرايي كردن طرح هدفمندي يارانه ها اعلام نمي شود، افزود: موفقيت اين طرح نيازمند يك عزم ملي و مشاركت عمومي است و همگان مي بايست دولت را در اجراي بهتر آن ياري نمايند.
وي همچنين علت افزايش قيمت گوشت قرمز را ممنوعيت ورود دام به كشور اعلام كرد و عنوان داشت: درهفته هاي آينده گوشت قرمز كه مجوز آن صادر شده است از كشورهاي ديگر وارد كشورمان مي شود و قطعا به سرعت در قيمت اين مواد در بازار تاثيرگذار خواهد بود.
به گزارش فارس ضيغمي، افزايش قيمت 20 درصدي برنج را تكذيب كرد و گفت: با توجه به آمارهاي رسمي بانك مركزي، نوسان قيمت برنج بسيار محدود و با افزايش عرضه مستقيم اين كالا در ماه رمضان، احتمال كاهش قيمت اين محصول زياد است.

 



كشف قاليچه عتيقه 5/3ميليارد ريالي درسمنان

رئيس پليس آگاهي استان سمنان از كشف يك قاليچه عتيقه
5/3 ميليارد ريالي مسروقه توسط ماموران پليس آگاهي اين شهر خبر داد.
سرهنگ «جلال آقاجاني» روزچهارشنبه گفت: اين قاليچه توسط دو نفر به سرقت رفته بود و درپي شكايتنامه كشف آن در دستور كار قرارگرفت.
وي گفت: بنابه اظهار مالك قاليچه، علاوه بر قدمت تاريخي دربافت آن از مقاديري طلا، فيروزه و مرجان استفاده شده و به همين دليل ارزش آن بسيار بالاست.
وي گفت: با پيگيري دقيق موضوع سرانجام ماموران پليس آگاهي با استفاده از شگردهاي خاص پليسي سارقان را دركرج شناسايي و با اخذ نيات قضايي ضمن دستگيري متهمان قاليچه را كشف كردند.
آقاجاني از دستگيري پنج نفر دراين زمينه خبر داد و گفت: تلاش پليس براي دستگيري دو سارق ديگر اين قاليچه جواهرنشان ادامه دارد.

 



طي 4 عمليات همزمان محموله بزرگ قاچاق مشروبات الكلي در تهران كشف شد

سرويس اجتماعي-
مأموران مركز عمليات پليس اطلاعات و امنيت تهران موفق شدند بعد از 2 ماه كار اطلاعاتي و طي 4 عمليات همزمان بيش از 15 هزار و 900عدد انواع مشروبات الكلي كه از مرزهاي غربي كشور وارد تهران شده بود را كشف و ضبط كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار عليرضا عليپور جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام خبر فوق گفت: طي 2 روز گذشته مأموران موفق شدند با شناسايي يكي از بزرگترين باندهاي قاچاق مشروبات الكلي سركرده هاي آن را دستگير كنند.
سردار عليرضا عليپور افزود: طي اين عمليات 5 نفر از سركرده هاي اين باند دستگير شده و 3 تن ديگر نيز موفق به فرار شدند كه در حال حاضر تحت تعقيب هستند.
وي با اعلام اين كه 2 تن از افراد دستگير شده زن بودند گفت: مأموران پليس طي 4 عمليات همزمان در 4 نقطه تهران شامل خيابان شادمان در منطقه غرب، خيابان سازمان آب منطقه حسن آباد و ساختماني در اتوبان نواب انبارهاي نگهداري اين مشروبات را شناسايي و پلمب كردند.سرهنگ عليپور تصريح كرد: در اين عمليات بيش از 15 هزار و 900 عدد انواع مشروبات الكلي خارجي كشف و ضبط شد كه به صورت قاچاق از مرزهاي غربي وارد تهران شده بود.
سرهنگ عليپور اظهار داشت: اكنون بيشتر قاچاقچيان از خودروهاي سواري ارزان قيمت و موتورسيكلت جاسازي شده براي انتقال مشروبات از مرز استفاده مي كنند؛ زيرا استفاده از كاميونها موجب مي شد تا ضرر اقتصادي زيادي را متحمل شوند.
جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: در حال حاضر تعداد زيادي از خودروها و موتورسيكلت هاي سركرده ها و زير شبكه هاي اين باند بزرگ قاچاق مشروبات الكلي شناسايي و اقدامات قانوني جهت توقيف آنها در جريان است.

 



راه اندازي مدارس ورزشي رايگان در منطقه 12

اداره تربيت بدني معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 12 تهران، مدارس ورزشي رايگان را در سطح نواحي شش گانه راه اندازي مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 12 عليرضا كاظمي معاون امور اجتماعي و فرهنگي اين منطقه گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان، اداره تربيت بدني اين حوزه با همكاري آموزش و پرورش، مساجد و بسيج، به منظور بهينه سازي اوقات فراغت و تقويت روحيه نشاط و شادابي شهروندان، مدارس ورزشي رايگان را در سطح نواحي ششگانه اين منطقه راه اندازي مي كند.
وي افزود: اين مدارس ورزشي شامل مدارس فوتبال و فوتسال ويژه آقايان و مدارس واليبال و بسكتبال ويژه بانوان است كه به مدت سه روز در هفته در زمينهاي چمن مصنوعي و سالنهاي ورزشي سطح نواحي ششگانه راه اندازي مي شود.
كاظمي از شهروندان خواست به منظور ثبت نام در اين مدارس به ادارات تربيت بدني نواحي ششگانه مراجعه كنند.

 



رئيس كل دادگستري استان تهران: مجتمع قضائي شهيد بهشتي به پرونده دانشگاه آزاد رسيدگي مي كند

رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: پرونده مربوط به دانشگاه آزاد در شعبه 29 مجتمع شهيد بهشتي تحت رسيدگي است و مانند ساير پرونده هاي موجود در آن شعبه در وقت تعيين شده بررسي و تصميمات قانوني لازم اتخاذ خواهد شد.
سيدعليرضا آوايي اظهار داشت: متوسط وقت رسيدگي در محاكم حقوقي تهران حدود سه ماه است.
به گزارش ايسنا، آوايي درباره صدور آراي پرونده كهريزك و كوي دانشگاه از سوي دادسراي نظامي، تصريح كرد: در هر نظامي ممكن است برخي از ماموران آن مرتكب تخلف يا جرمي شوند، به نظرم چنين امري طبيعي و معمول است، اما آنچه زشت است عدم اراده يك حاكميت براي مواجهه صحيح و قانوني با متخلفان و مجرمان است كه نظام جمهوري اسلامي در خصوص پرونده كهريزك به نحو صحيح، مواجه شد و رسيدگي به موضوع را از اولويت هاي خود قرار داد و توقعي جز اين از نظامي كه بناي استقرار عدالت و ترويج ارزش هاي ديني را دارد، وجود ندارد.

 



زن خدمتكار 17 ميليون تومان طلاي صاحبخانه را دزديد

زاهدان-خبرنگاركيهان:
زني كه در زاهدان 17 ميليون تومان طلا از منزل صاحبكارش به سرقت برده بود توسط ماموران آگاهي سيستان و بلوچستان دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان زاهدان گفت: چندي قبل ماموران كلانتري 11 زاهدان از يك فقره سرقت در منزل يكي از شهروندان آگاه شدند كه با عزيمت به محل حادثه مشخص منكر هرگونه دخالتي در اين سرقت شد و با اظهارات ضد و نقيض سعي در گمراه كردن ماموران پليس كرد وي تصريح كرد: وقتي اين متهم در برابر مدارك غيرقابل انكار پليس قرار گرفت لب به اعتراف گشود و به اين سرقت اعتراف كرد.
به گفته سرهنگ طاهري، متهم پس از تكميل شدن پرونده اش تحويل مقامات قضايي استان شد.
شد سارق يا سارقان با وارد شدن به منزل 600گرم طلا و زيورآلات صاحبخانه را به ارزش 17 ميليون تومان به يغما برده اند.
سرهنگ طاهري اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود به زني به نام «صابره. ب» كه مدت 6 ماه در منزل مذكور به عنوان خدمتكار مشغول كار بوده مشكوك شدند.
وي گفت: تنها مظنون اين پرونده در بازجويي هاي پليس

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 4 ميلياردريال كالاي قاچاق
يزد-خبرنگاركيهان:مامورين ايستگاه شهيد مدني مهريز در بازرسي از دو دستگاه تريلر حاوي مدارك جعلي كه از بندرعباس عازم آستارا بودند بالغ بر 4 ميلياردريال كالاي قاچاق شامل پوشاك، كفش و پارچه به وزن 36هزار و 60 كيلوگرم كشف كردند. در اين رابطه 3 نفر دستگير شدند و دو دستگاه خودرو نيز توقيف شد.
دستگيري قاچاقچيان سلاح
زاهدان-خبرنگار كيهان:ماموران انتظامي شهرستان خاش طي 24 ساعت گذشته 3 قبضه كلت كمري و كلاشينكف را بهمراه 7 تيغه خشاب و 178 تير جنگي كشف كرد و قاچاقچيان سلاح را دستگير كردند. همچنين پليس اين شريك سارق سيم هاي برق را در حين بريدن سيم در بالاي تيرچراغ برق دستگير و از وي مقدار 30 كيلوگرم سيم سرقتي كشف كردند.
2كيلوكراك در خودرو
اراك-خبرگزاري فارس: پليس اراك در بازرسي از يك خودرو مقدار 2 كيلو و 500 گرم كراك در صندوق عقب خودرو سمند كشف كردند.متهم موادمخدر را از تهران براي فروش به اراك انتقال داده بود. وي به هنگام ورود به منزل به دام پليس افتاد.
توقيف خودرو حامل سيگار قاچاق
خوانسار-خبرنگاركيهان: بيش از 230هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در شهرستان خوانسار كشف شد. ماموران انتظامي پاسگاه گلسار خوانسار به يك دستگاه خودروي سواري پيكان مشكوك شده و راننده خودرو به نام «عباس-س» كه قصد فرار داشت با عكس العمل بموقع ماموران متوقف شد.
وي افزود: در بازرسي از اين خودرو تعداد 236 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف و راننده به اتهام حمل سيگار قاچاق دستگير شد.
جاسازي مشروبات در خودرو نيسان
رشت-خبرنگاركيهان:با شناسايي و دستگيري دو تن از عوامل تهيه و توزيع موادمخدر در اطراف رشت بيش از 2هزار و 690 بطري مشروبات الكلي كشف شد.اين ميزان مشروبات الكلي توسط يك دستگاه خودروي نيسان از طريق شهرستان رودبار وارد رشت شده بود كه توسط ماموران كشف شد.راننده نيسان به محض مشاهده پليس در جاده امامزاده هاشم رشت با پرتاب ميخ هاي سه پره روي جاده اقدام به فرار كرد. اما خودرو متوقف و راننده و سرنشين آن دستگير و در بازرسي از خودرو مشروبات كشف شد.
انهدام باند سارقان مسلح
زاهدان-خبرنگاركيهان: رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان از متلاشي شدن باند سارقان مسلح در زاهدان خبر داد و گفت: اعضاي اين باند در پي وقوع چند فقره سرقت مسلحانه در شهر زاهدان و ايجاد رعب و وحشت در بين اهالي برخي مناطق به دام پليس افتادند.تمامي اعضاي اين باند كه از اتباع بيگانه بودند دستگير و از آن ها چند قبضه اسلحه و مقاديري اسناد و مدارك جعلي كشف شد.وي گفت: اعضاي اين باند سرقت در بازجويي هاي به سه فقره سرقت مسلحانه در شهر زاهدان و پنج فقره اخاذي از اتباع بيگانه در خارج از شهر زاهدان اعتراف كردند.
كشف موتورسيكلت مسروقه
در اجراي طرح مبارزه با سرقت اعضاي يك باند سرقت موتورسيكلت در چابهار شناسايي و دستگير شدند.اعضاي اين باند كه سه نفر بودند در يك عمليات ضربتي دستگير و از آنها 3 دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف شد.

 



ناسا روابط خود را با جهان اسلام بهبود مي بخشد

«چارلز بولدن» رئيس سازمان ناسا طي مصاحبه اي اعلام كرد برترين ماموريت وي در آژانس مطالعات فضاي آمريكا بهبود روابط اين آژانس با جهان اسلام است.
به گزارش مهر، بولدن در مصاحبه اي با شبكه خبري الجزيره گفت: قوي تر كردن اين روابط از جمله برترين وظايفي بود كه به عهده وي گذاشته شده است. به گفته وي تعامل بهتر با جهان اسلام مي تواند در نهايت به بهبود سفرهاي فضايي منجر شود.وي مي گويد: «زماني كه براي رياست ناسا انتخاب شدم اوباما من را مسئول انجام سه موضوع كرد: تشويق دوباره كودكان براي مشاركت در مباحث علمي و رياضي، توسعه دادن روابط بين المللي و مهمتر از همه يافتن راهي براي جذب كشورهاي اسلامي به منظور مشاركت در مباحث علمي، رياضيات و مهندسي.»رئيس ناسا ماه گذشته در خاورميانه حضور داشت و در دانشگاه قاهره سخنراني كرد. وي در گفتگو با الجزيره سفرهاي فضايي را همكاري بين المللي توصيف كرد كه كشورهاي اسلامي نيز بايد در آنها سهيم باشند.
بولدن گفت: «مسئله اصلي تلاش براي خارج شدن از زمين و دست يافتن به بهترينهاي همه جهانها است و در صورتي كه مشاركت كشورهاي مسلمان بر روي اين مسئله متمركز شود منافع زيادي براي دستيابي به وجود خواهد آمد. وي براي نمونه به ايستگاه فضاي بين المللي اشاره كرد كه حاصل مشاركت آمريكايي ها، روسها و چيني ها بوده است.با اين همه بولدن با اشاره به اينكه مقام وي آشكارا پستي سياسي به حساب نمي آيد، سياسي بودن ماموريتش را انكار كرد. وي معتقد است آمريكا به تنهايي از مدار پاييني زمين خارج نخواهد شد و هيچ كشوري نيز بدون داشتن همكاري هاي بين المللي قادر به سفر به مريخ نخواهد بود.

 



سرقت از كليسا براي تامين هزينه شرابخواري

يك كشيش آمريكايي صدها هزار دلار براي مخارج خود در رستوران ها و هتل ها از صندوق كليسا دزدي كرد.
به گزارش روزنامه انگليسي گاردين، يك كشيش كاتوليك در آمريكا به جرم دزديدن يك ميليون و سيصد هزار دلار از بودجه كليسا بازداشت شد.«ريو كوين گري» پس از آن بازداشت شد كه اسقف اعظم ناحيه، براي متوقف كردن اقدامات او از پليس براي پيدا كردن هزينه بودجه گم شده درخواست تحقيق كرده بود.كوين گري كه 64 سال سن دارد، بنا بر تحقيقات انجام شده، سرقت از بودجه كليسا را از هفت سال پيش آغاز كرده است و بنا بر ادعاي خودش، اين پول ها را براي خوشگذراني، اقامت در هتل ها و غذا خوردن در رستوران هاي مختلف و استخدام محافظ و نگهبان مرد هزينه كرده است.پليس منطقه واتربوري در كانكتيكات اعلام كرده است كه كوين گري كه مسئوليت منطقه «سيكرد هارت» در واتربري ايالت كانكتيكات را به عهده داشت به انجام سرقت درجه يك متهم است.مقامات پليس منطقه تحقيقات خود در زمينه ولخرجي هاي اين كشيش را از 27 ماه مي و پس از آن آغاز كردند كه اسقف اعظم ناحيه متوجه شد كه اين كشيش احتمالا بيش از يك ميليون دلار صرف امور شخصي خود كرده است.
اين كشيش كه مسئوليت خود به عنوان كشيش كاتوليك را از ژانويه 2003 تا آوريل 2010 برعهده داشته، در بازجويي هاي پليس اعلام كرده است كه من سرقت اين پول ها را زماني آغاز كردم كه از كشيش بودن خود متنفر شدم.وي همچنين در بيان علت اين اقدام خود اظهار داشته است كه اسقف اعظم ناحيه، بدترين ماموريت هاي ممكن كليسا را به من محول كرده و از من خواسته بود تا مشكلاتي را حل كنم كه كشيش هاي قبلي به وجود آورده بودند.پليس منطقه اعلام كرده است كه كوين گري بيش از 200 هزار دلار در رستوران هاي مختلف منهتن، 100 هزار دلار در هتل ها، 80 هزار دلار براي خريد پوشاك و رسيدن به مد خود و 45 هزار دلار براي اجازه دو مرد نگهبان و محافظ هزينه كرده است.

 



كوتاه قدترين انسان جهان

مقامات كتاب گينس به تركيه رفته اند تا پس از انجام تحقيقات مربوطه نام يك زن كه فقط5/72 سانت طول دارد را به عنوان كوتاه قدترين انسان روي كره زمين ثبت كنند.
به گزارش روزنامه حريت، مقامات گيننس به تركيه رفته اند تا ادعاي زني را كه مي گويد كوتاه ترين فرد روي زمين است را تائيد كنند.خديجه كوچامان 21سال دارد. وي 72 سانت و نيم قد داشته و فقط هفت كيلوگرم وزن دارد.پيش از اين كوتاه قدترين انسان روي زمين يك فرد چيني بود كه 74 سانت و 61 ميلي متر قد داشت و در ماه مارس در سن 21 سالگي درگذشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14