(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 تير 1389- شماره 19689

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نعره زد عشق كه خونين جگري پيدا شد (يادداشت روز)
گوساله (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
سخنگوي روحانيت مبارز: جامعه موسوم به وعاظ ولايي براي ما ناشناخته است
شهاب الدين صدر: عمل به فرمايشات رهبري وحدت ملي را محقق مي سازد
مگر ما در خارج مرده ايم كه شما در داخل شكست مي خوريد؟! (خبر ويژه)
مهمان هاي لنگه به لنگه آنجا چه مي كردند (خبر ويژه)
همه درماندگي هاي موسوي به كنار! تكليف هم جنس گراها چه مي شود!؟ (خبر ويژه)
پيشمرگي اوباما در قبال دردسرهاي رژيم صهيونيستي براي آمريكا (خبر ويژه)
واشنگتن پست: ايران مي تواند ناوگان آمريكا را در خليج فارس فلج كند (خبر ويژه)
نشستي كه براي آقاي چاخان زاده گران تمام شد (خبر ويژه)



نعره زد عشق كه خونين جگري پيدا شد (يادداشت روز)

مي شناختند تو را، يهود و نصارا. سال ها و سده ها، چشم انتظار بودند تو را. مي شناختند تو را چندان كه فرزندان خويش را. «كساني كه كتاب آسماني به آنها داديم، پيامبر را مانند فرزندان خويش مي شناسند و گروهي از آنها، حق را در حالي كه مي دانند كتمان مي كنند(1)». مگر عبدالله بن سلام از علماي يهود نبود كه اسلام آورد در حالي كه مي گفت «من او را بهتر از پسرم مي شناسم». آنها را كه پس از ايمان، كافر شدند و با شتاب به سوي كفر شتافتند، بهل! دوباره شناختند تو را فروتناني كه چون آيات خداوند را از زبان تو نيوشيدند و جرعه جرعه نوشيدند، آسمان ديده شان باراني شد و باريد. «و هر زما ن آياتي را كه بر پيامبر(ص) نازل شده بشنوند، چشم هاي آنان را مي بيني كه به خاطر آنچه از حق دريافته اند، اشك مي ريزند. مي گويند پروردگارا ايمان آورديم، پس ما را با گواهان و شاهدان حق بنويس(2)».
جهاني نگران و چشم به راه تو بود... تا آمدي. جهاني خسته از جهل و جنايت و جنگ و جاهليت. آن اشك ها كه به پاي تو نثار شد از چشمه محبت چشم هاي نااميد و نگران جوشيده بود. سنگدل ها را بهل كه شناختند و كتمان كردند و انكار ورزيدند. «آيا تو مي تواني مرده ها را شنوا كني»؟ جهان و جان هاي خسته را درياب ... آن اشك هاي به شوق نثار شده را.
دلم زپرده برون شد كجايي اي مطرب
بنال هان كه از اين پرده كار ما به نواست
نخفته ام زخيالي كه مي پزد دلم من
خمار صد شبه دارم شرابخانه كجاست
چنين كه صومعه آلوده شد زخون دلم
گرم به باده بشوييد حق به دست شماست
چه ساز بود كه در پرده مي زد آن مطرب
كه رفت عمر و هنوزم دماغ پر ز هواست
نداي عشق تو ديشب در اندرون دادند
فضاي سينه حافظ هنوز پر ز صداست
و چرا حكيمان، عارفان و فروتنان- در برابر حق- و ستم كشيدگان و عدالت خواهان و امنيت طلبان و دانش دوستان و فضيلت پيشگان هر يك به اندازه وسعت ظرف معرفت جان خويش، شيداي آفتاب جمال تو نباشند يا رسول الله، حال آن كه تو جان جمله آنها بوده و از رنج هاي آنها در رنج به سر برده اي. «لقد جائكم رسول من انفسكم عزيز عليه ماعنتّم... همانا فرستاده اي براي شما از خود شما آمد كه سخت و سنگين است بر او آنچه شما را رنج مي دهد، حريص است براي شما. مهربان و رئوف براي مؤمنان است(3)». عشق با تو معنا شد، آن هنگام كه طبيبانه گرداگرد آبادي ها گشتي تا دردمندان را يك به يك درمان كني و مرهم و ميسم بر زخمها بگذاري. «طبيب دوار بطبه قد احكم مراهمه و احمي مواسمه...(4) ». عشق با تو معنا شد آن هنگام كه به خاطر مردم خود را در رنج انداختي و خار و خاكستر و خاكروبه و سنگ و ناسزا و تهمت «شاعر و ساحر و مجنون» بودن را به جان خريدي. امين و امانتدار، راستگو، دلسوزتر از پدر و مادر، پاكباخته بشر بدون چشم داشت كمترين مزد؛ اي حبيب و محبوب پروردگار، اي دوست داشتني ترين! با اين همه دلبري و دلربايي، عاشق تو نباشند مردمان، پس به كه دل بسپارند؟! اي سينه سپر عاطفه و انسانيت! اين پهلوان ميدان جهاد و دارنده مدال «لافتي الّا علي» است كه در وصف تو مي گويد «كنّا اذا احمرّ البأس اتقينا برسول الله... هرگاه كه آتش جنگ شعله ور و داغ مي شد، به رسول خدا پناه مي برديم، پس هرگز هيچ از ما نزديك تر به دشمن از او نبود(5) ». تو بودي كه خود و اهل بيت خويش را سپر بلا ساخته بودي در سختي ها. «رسول خدا همواره چون آتش جنگ داغ مي شد و دشمن هجوم مي آورد، اهل بيت خويش را پيشاپيش لشكر قرار مي داد تا اصحابش از آتش شمشير و نيزه مصون بمانند، بنابراين عبيده بن حارث پسر عموي پيامبر در روز بدر و حمزه عموي او در روز احد و جعفر پسرعموي آن حضرت در روز جنگ موته به شهادت رسيدند و كساني هم بودند كه اگر مي خواستم نامشان را مي بردم، كه اراده كرده بودند همانند آنها شهادت را اما اجل آنها شتاب كرد و مرگ او به تأخير افتاد».(6)
اين چنين بود كه عاطفه و عشق جاي قساوت را گرفت، ايثار جا را بر خودخواهي تنگ كرد و جنبشي به جان جهان افتاد كه تمام مناسبات جاهلي را زير و رو كرد. تو عشق را در تار و پود مدنيت تنيدي و در رگ هاي خشكيده بشريت جاري ساختي. گويا همه غزل هاي خوب را براي تو سروده باشند، نازنين خدا! گويا اقبال لاهور بي تاب تو شده كه غزل خوان شده و گويا جهان معاصر تو را گفته.
نعره زد عشق كه خونين جگري پيدا شد
حسن لرزيد كه صاحب نظري پيدا شد
خبري رفت ز گردون به شبستان ازل
حذر اي پردگيان پرده دري پيدا شد
آرزو بي خبر از خويش به آغوش حيات
چشم واكرد و جهان دگري پيدا شد
زندگي گفت كه در خاك تپيدم همه عمر
تا كه از گنبد ديرينه دري پيدا شد
ايمان تو، همان محبت تو شد اي عزيز تر از جان. آن روز كه از صحابه پرسيدي كدام دستگيره ايمان استوارتر و محكم تر است، هر يك از صحابه پاسخي داد؛ نماز، زكات، روزه، حج، جهاد. فرمودي «براي هر كدام كه گفتيد فضيلتي است اما استوارترين دستگيره ايمان نيست. محكم ترين دستگيره ايمان، حبّ و محبت براي خدا و بغض و دشمني براي خدا و دوست داشتن اولياي خدا و برائت از دشمنان خداوند است.» و مگر مي شود ولايت و دوستي ورزيد و از دشمنان محبوب بيزار نبود؟ عشق آسان نبود چندان كه مي نمود. تو و پيروانت نمي توانستيد با طاغوت و استكبار و تبعيض و ستم كنار بياييد. آيين تو دافعه را در كنار جاذبه ها داشت و اين، اول ماجرا بود. «محمد رسول الله والذين معه اشداء علي الكفار رحماء بينهم». در همين آيه از سوره فتح بود كه خداوند اوصاف تو را در تورات و انجيل بازگفت و فرمود مثال ياران رسول الله در انجيل گياهي است كه برويد و بر ساقه خويش استوار و محكم شود تا آن جا كه «كفار به غيظ و خشم درآيند».
از همان آغاز كه به وحدانيت خواندي و طاغوت ها را راندي و از همان دم كه انسان ها را در آفرينش برابر و برادر خواندي، پيدا بود كه اشراف و زورگويان و مستكبران با تو دشمن خواهند شد. آن روز كه به تو پيشنهاد قدرت و رياست كردند بدان شرط كه دست از دعوت خويش بكشي و تو دست رد به اين وسوسه بزرگ زدي، معلوم بود مبغوض آنها خواهي شد. كافر و يهودي و نصراني و قوم و خويش و بيگانه هم نداشت. جاذبه هاي دلرباي تو و جنبشي كه برانگيخت، جهان زير پاي آنها را خالي مي كرد و بازار بتان و بتگران را از رواج مي انداخت. حسن تو، خار چشم آنها بود. تو براي زندگي آمده بودي، براي زنده كردن انسان و گشودن بند بردگي از دست و پاي او. اين اول ماجرا بود. مشركان و كافران كه جاي خود، كساني از اهل كتاب كه رسالت و حقانيت تو را- بهتر از فرزندان خويش- مي شناختند، منافقانه با تو عداوت ورزيدند و به جانب كفر شتافتند. و كساني از مسلمانان و ايمان آورندگان، راه كج كردند و به سوي كفر شتاب گرفتند. غم سينه تو را فشرد. مي دانستند و خيانت كردند. مي شناختند و عداوت ورزيدند. رنجيدي. دريغت آمد. نزديك بود جان بر سر هدايت همان ها بگذاري. «آيا تو مي تواني كر را شنوا يا كوردل را هدايت كني؟» و باز آيه نازل شد «لايحزنك الذين يسارعون في الكفر... شتاب كساني به سوي كفر كه با زبان گفتند ايمان آورديم و دل هاي آنها هرگز ايمان نياورد، تو را محزون نكند و نيز گروهي از يهود كه خوب به سخنان تو گوش مي دهند تا دستاويزي براي تكذيب تو بيابند. آنها جاسوسان گروهي ديگر هستند و كلام الهي را از مفهوم و جايگاه اصلي اش تحريف مي كنند...(7)»
چنين بود كه مدعيان دروغين ايمان و يهوديان آگاه اما منكر رسالت تو در يك صف نفاق ايستادند. چنين بود كه جانشين تو علي بن ابيطالب(ع) حاضر نشد پس از جنگ جمل بيعت مروان بن حكم را با اين بيان كه «دست او يهوديه و پيمان شكن است، اگر هم بيعت كند، مي شكند» بپذيرد حال آن كه او وزير و دستيار حكومت سابق بود و حاكم بعد از معاويه شد. آري حب و بغض ها جابجا شده بود كه دست يهودي و «اسرائيليات» آنها به تدريج وارد حكومت اموي و عباسي مي شد تا آنجا كه هارون الرشيد، رياست امنيت پايتخت اسلامي- بغداد- و شرطه هاي آن را به «سندي بن شاهك» يهودي سپرد و او بود كه جرئت كرد پس از امتناع بدناماني چون فضل بن يحيي و فضل بن ربيع از اجراي حكم هارون، امام موسي بن جعفر عليه السلام را مسموم كند و به شهادت برساند.
اما وعده خدا حق است. «و اسبغ عليكم نعمه ظاهره و باطنه (8)». حضرت باقرالعلوم ذيل اين آيه- خداوند نعمت هاي آشكار و پنهان را بر شما ارزاني كرد- فرمود «اما نعمت آشكار، وجود رسول خداست و آنچه از شناخت خداي عزوجل و توحيد آورد. و اما نعمت پنهان، ولايت ما اهل بيت و بستن پيمان محبت و ولايت با ماست. به خدا سوگند برخي از مردم به هر دو نعمت ظاهري و باطني معتقد شدند ولي گروهي تنها به نعمت ظاهري ايمان آوردند و نعمت پنهاني را نپذيرفتند پس خداوند متعال اين آيه را نازل فرمود كه و لايحزنك الذين يسارعون في الكفر. آنگاه رسول خدا با نزول اين آيه خوشحال شد زيرا خداوند ايمان آنان را نمي پذيرد جز با پيمان ولايت و محبت ما اهل بيت».
اي رسول حق! فرمودي «خداوند خوش و خرم سازد بنده اي را كه سخن مرا بشنود و نگاه دارد و برساند به كسي كه هرگز آن را نشنيده است، پس چه بسا حامل فقه كه فقيه و ژرف انديش نيست و چه بسا كسي كه فقه را حمل مي كند و مي رساند به كسي كه از او فقيه تر و ژرف انديش تر است.» تو فقيهان را حصن اسلام و پاسدار آن خواندي و فرزند تو امام روح الله، 41 قرن پس از تو از كلام ژرف تو، رايت ولايت را برافراشت. گويا بعثت و رستاخيز دوباره بود در جهان، پس از 41 قرن فترت و رخوت. جهان مرده با نام تو و موعود بزرگ حق(عج) به جنبش درآمد و كار از دست مستكبراني كه گمان مي بردند جزيره ثبات ساخته اند، در رفت. ديگر بار، جهان خسته از جهل و جنايت و جنگ و جاهليت جديد، طعم صدق و امانت و خدمت و ايثار را چشيد. عالم پير دگرباره جوان شد. دوباره زندگي و دوباره عاشقي معنا يافت.
روح خدا خميني آمد تا طليعه دار بشارتي باشد كه خداوند درباره نعمت پنهان خويش به تو داده بود، اي فرستاده بزرگ پروردگار. اي نشاندار مدال كوثر! گويا اكنون نوبت نمايش عينيت «ان شانئك هوالابتر» است كه به تعبير استاد مطهري حتي يكي مثل برنارد شاو هم شهادت مي دهد «چنين پيش بيني مي كنم و از هم اكنون آثار آن پيداست كه ايمان محمد ]صلي الله عليه و آله وسلم[ مورد قبول اروپاي فردا خواهد بود و به عقيده من اگر مردي چون او صاحب اختيار دنياي جديد شود طوري در حل مسائل و مشكلات دنيا توفيق خواهد يافت كه صلح و سعادت آرزوي بشر تامين خواهد شد».
سلام بر تو اي پيام آور محبت و ولايت! سلام بر تو اي پيام آور عشق و زندگي!
من ره به خلوت عشق هرگز نبرده بودم
پيدا نمي شدي تو شايد كه مرده بودم
محمد ايماني

پي نوشت
1- سوره بقره، آيه 64.1
2- سوره مائده، آيه 3.8
3- سوره توبه، آيه 821.
4- نهج البلاغه، خطبه 701 (فيض الاسلام)
5- كلمات قصار نهج البلاغه، كلمه 06.2
6- نامه 9 نهج البلاغه.
7- سوره مائده، آيه 1.4
8- سوره لقمان، آيه 02.

 



گوساله (گفت و شنود)

گفت: سفير امارات در واشنگتن طي مصاحبه اي گفته است حمله آمريكا به ايران اگرچه هزينه هايي دارد ولي به نتيجه آن مي ارزد و امارات از اين حمله حمايت مي كند!
گفتم: پشه چي هست كه فشار خونش باشه؟!
گفت: حيوونكي ها يك تجارتخانه داير كرده اند و اسمش را كشور!! گذاشته اند.
گفتم: ولي امارات به حياط خلوت اسرائيل شهرت دارد!
گفت: اين غلط هاي زيادي را هم به نمايندگي از اسرائيل عليه ايران اسلامي مطرح كرده است.
گفتم: پدر و پسري براي دزدي وارد خانه اي شده بودند، صاحبخانه متوجه شد و آنها پا به فرار گذاشتند. صاحبخانه با عصبانيت خطاب به پسر گفت؛ گوساله! وايستا ببينم. و پسر به پدرش گفت؛ باباجون! شما فرار كن! مرا شناسايي كرده اند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤دولت دست نشانده امارات، به دستور ارباب خود باز هم عليه ايران دم تكان داده است. از دولت محترم تقاضا دارم كه جواب امارات را محكم بدهد تا ساير تفاله هاي آمريكا نيز حساب كار دستشان بيايد.
بخشي از تهران
¤انقلابهاي الهي هيچگاه فرزندان خود را نمي خورند بلكه آن انقلابهاي مادي است كه فرزندان خود را مي بلعند ولي انقلاب ما هرچه كه بيشتر ريشه مي دواند در اوج قدرت به طرد افراد نفوذي مي پردازد، كساني كه آتش بيار معركه براي دشمن شده اند.
وليان از لرستان
¤سران فتنه بايد بدانند كه تا ابد نام آنها جزء خيانت كنندگان ثبت خواهد شد پس بيش از اين خود را به آب و آتش نزنند كه راه به جايي نخواهند برد.
عليمرداني
¤از مسئولين وزارت ارشاد اسلامي انتظار مي رود مانع استفاده ابزاري از تصاوير زنان خارجي در مجلات و نشريات شوند.
5154---0911
¤افزايش شش درصدي حقوق بازنشستگان با اين گراني مشكل ما را حل نمي كند لطفا دولتمردان براي اين اقشار زحمت كش فكري بفرمايند.
2435---0912
¤چرا صدا و سيما برنامه اي درخصوص نشان دادن انواع مدلهاي لباس با حجاب اسلامي نمي سازد مطمئن باشيد اين كار جواب خواهد داد.
1077---09138
¤چرا هيچكس از استفاده كنندگان از علائم و نشانه هاي مبتذل خارجي بر روي خودروها جلوگيري نمي كند.
5779---0912
¤از معاون محترم نيروي انساني رياست جمهوري درخواست مي شود قانوني را وضع نمايند تا رزمندگاني كه در طول 8 سال دفاع مقدس در جبهه هاي حق عليه باطل مدتي را سپري نموده مشكل بيمه و سابقه خدمتي آنها را در مراكزي كه شاغل اند و همچنين مشكل بيمه بيكاري افراد فاقد شغل را مرتفع نمايند.
مقرور
¤با توجه به سختي كار نيروهاي شاغل در بنياد شهيد و ايثارگران و مصوبه مجلس شوراي اسلامي در سال 85 و ابلاغ دستور العمل اجرايي آن به سازمان تامين اجتماعي مبني بر بازنشستگي پيش از موعد با 20 سال سابقه كار، متاسفانه مسئولين اين بنياد از اجرايي شدن آن جلوگيري مي كنند. از مسئولين امر و سازمانهاي نظارتي درخواست مي شودنسبت به احقاق حقوق كاركنان سخت كوش اين بنياد اقدام قانوني را به عمل آورند.
جمعي از كاركنان بنياد شهيد و ايثارگران
¤فرزند جانباز 65درصد و جزو نيروهاي شركتي بانك سپه هستم از شما خواهش مي كنم وضعيت استخدام بنده كه مصوبه دولت نيز مي باشد را پيگيري نماييد شايد گشايشي حاصل شود.
0884---0912
¤پرواز 54/19 ايران اير از مكه معظمه به جده و از جده به تهران در تاريخ 2/4/89 با 18 ساعت تاخير انجام شد و مسافران نيز در فرودگاه جده با مزاحمت ماموران سعودي مواجه شدند. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند از هشتگرد
¤از مسئولين سازمان صدا و سيما تقاضا مي شودنسبت به پخش سلسله مباحث اخلاقي حضرت آيت الله آقا مجتبي تهراني از شبكه هاي سيما و صدا اقدام نمائيد.
آراسته
¤با توجه به كاهش قيمت مواد مخدر صنعتي متاسفانه برخي از افراد خام به سوي آنها گرايش پيدا مي كنند و همين امر نيز باعث مرگ آنها مي شود. از نيروي انتظامي و قوه قضائيه درخواست مي شود با شدت عمل بيشتري با اين فروشندگان سم هاي مهلك به فرزندان جوان اين مرز و بوم برخورد نمايند.
رمضي
¤متاسفانه در محله تهرانسر خريد و فروش مواد مخدر و استعمال آن در اكثر پاركها شيوع پيدا كرده است آنهم در روز روشن و در حضور خانواده ها و بچه ها ، اين عمل را بدون هيچ پروايي انجام مي دهند، از نيروي انتظامي عاجزانه درخواست رسيدگي داريم.
جمعي از اهالي محل
¤ جريان فاضلاب در جوي آب خيابان محمدآباد مهديه 5 قرچك ورامين و انتشار بوي بد آن باعث اذيت و آزار اهالي محل شده و سلامت و بهداشت مردم اين محل را به خطر انداخته است. هواي گرم، بوي مشمئز كننده و تجمع مگس، پشه و ديگر جانوران موذي در اطراف اين جوي زندگي عادي را از مردم سلب كرده است. ضروري است مسئولان امر در رفع اين مشكل تلاش جدي به عمل آورند.
اهالي محل
¤ ضمن تشكر از قطع خبرهاي 30/20 سيما در هنگام پخش اذان، انتظار مي رود اين موضوع در هنگام پخش مسابقات فوتبال نيز رعايت شود.زيرا هيچ برنامه اي مهم تر و ارزشمندتر از اذان و نماز نيست.
سليمان بلغار
¤ از وزير محترم رفاه و تامين اجتماعي مي پرسم كه، بنده و امثال من در شركتهاي دولتي و غيردولتي بازنشسته تامين اجتماعي هستيم اما حق مسكن در هر ماه 7000 تومان به ما مي دهند ولي به بازنشستگان خود تامين اجتماعي هر ماه بيش از 100 هزار تومان مي دهند چرا؟ لطفاً دستور بررسي را صادر فرماييد.
0901---0911
¤ در بزرگراه بهشت زهرا(س) بسياري از درختان در حال خشك شدن هستند كه نشانه عدم آبياري آن هاست. لطفاً رسيدگي شود.
سليماني
¤ اكثر فروشندگان بازار در خيابان مصطفي خميني ، افغاني هستند. چرا مسئولان هيچ اقدامي براي خارج كردن اين افاغنه براي فراهم شدن فرصت شغلي بيشتر براي ايراني ها نمي كنند؟
اعلايي
¤ در وادي السلام قم، تمام قبور مورد تخريب قرار گرفته است. لطفاً رسيدگي شود.
يك هموطن
¤ كوچه حفاظت 1 واقع در صدرآباد خلخال، بالاتر از خيابان 30 متري فاقد كانال كشي فاضلاب است و فاضلاب منازل از ميان جوي هاي كوچه تخليه مي شود.
جعفر حسني از خلخال
¤ در يك مجتمع 50 واحدي در ولنجك خيابان 26 (مجتمع ياسر) زندگي مي كنيم كه الان حدود سه سال (تابستان) است كه پي در پي به علت قطع شدن يك فاز برق 2 طبقه اين ساختمان دچار مشكل برق مي شود، آسانسور از كار مي افتد بيماران قلبي براي تردد از طبقه 8 دچار مشكل مي شوند، اكثر لوازم برقي منازل دچار سوختگي مي شوند و هر چه هم پيگيري كرده ايم شركت برق پاسخي قانع كننده نمي دهد. از وزير محترم نيرو درخواست عاجزانه رسيدگي و رفع مشكل ياد شده را داريم.
جمعي از ساكنين مجتمع ياسر
¤ از مسئولين شهرداري منطقه 10 كرج مي خواهم نسبت به آسفالت خيابان اداره برق محله بهروزي اقدام نمايد.
6551---0912
¤ كار ساخت جاده سيرجان- بندرعباس چرا اين قدر به درازا كشيده است. لطفاً مسئولين اهتمام بيشتري نمايند.
2995--0913
جوابيه معاونت اجتماعي نيروي انتظامي تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 10/3/89 روزنامه در خصوص طرح كنترل خودروها از طريق دوربين مداربسته در ميدان شهدا، به اطلاع مي رساند: «پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به استناد لايحه قانوني راجع به مجازات متخلفين از اجراي مقررات طرح ترافيك مصوب 17/3/1359با تخلف ورود و تردد غيرمجاز در محدوه طرح ترافيك برخورد مي نمايد.»
جوابيه معاونت اجتماعي نيروي انتظامي تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 13/2/89 روزنامه در مورد مانتوهاي نامتعارف، به آگاهي مي رساند: «طرح برخورد با واحدهاي صنفي متخلف (كه اقدام به تهيه و توزيع مانتوهاي نامتعارف مي نمايند) از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري شروع و در حال حاضر نيز با قوت تمام در حال پيگيري مي باشد كه در اين راستا تاكنون از 1820واحد صنفي بازديد و 178واحد صورتجلسه گرديده و تعداد 55 واحد صنفي نيز به جهت عدم رعايت ضوابط و مقررات تعطيل و پلمب شده اند.»

 



سخنگوي روحانيت مبارز: جامعه موسوم به وعاظ ولايي براي ما ناشناخته است

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز موجوديت تشكلي موسوم به جامعه وعاظ ولايي و يا كشوري به عنوان تشكل زيرمجموعه جامعه روحانيت مبارز را رد كرد.
حجت الاسلام احمدسالك در گفت وگو با فارس با بيان اينكه جامعه وعاظ تهران زير نظر دبيركل جامعه روحانيت اداره مي شود، گفت: ما با صراحت مي گوييم كه جامعه روحانيت مبارز تشكلي به اسم جامعه وعاظ ولايي و يا كشوري را نمي شناسد.
وي با اشاره به جلسه شب گذشته تشكل متبوعش كه به رياست آيت الله مهدوي كني برگزار شده بود، گفت: در جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز مسائل جاري روز مورد بررسي قرار گرفت كه جلسه مشترك جامعه روحانيت با جامعه مدرسين از جمله آنها بود.
سالك همچنين به جلسه مشترك جامعه روحانيت و جامعه مدرسين و توافق حضرات آيات مهدوي كني و يزدي درباره كميته مشترك جامعتين تصريح كرد: محور كميته مشترك جامعتين بيانات و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب مبني بر حفظ وحدت و انسجام ملي است؛ جامعتين معتقدند كه بايد براي حفظ وحدت در جامعه رهنمودهاي مقام معظم رهبري را سرلوحه رفتارهاي خود قرار دهيم و بيانات معظم له را براي حفظ وحدت تبيين كنيم.
سالك در ادامه گفت: ما بايد براي حفظ نظام و انقلاب اسلامي وحدت رادر جامعه محقق سازيم و در مسير وحدت و انسجام ملي حركت كنيم.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در ادامه گفت: آيت الله مهدوي كني در جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز تأكيد كرد كه كميته مشترك جامعتين محورهاي وحدت را در جامعه طي خواهد كرد.
آيت الله يزدي نيز در جلسه مشترك جامعتين اعلام كرد كه جامعه روحانيت و جامعه مدرسين براي حفظ وحدت در راستاي بيانات رهبر انقلاب تلاش خواهند كرد.
سالك از استقبال سياسيون و نمايندگان مجلس از كميته مشترك جامعتين خبر داد و گفت: انعكاس خبر كميته مشترك جامعتين در جامعه مناسب بوده است و مردم از اين كميته مشترك استقبال كرده اند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز خاطرنشان كرد: كميته مشترك جامعه روحانيت و جامعه مدرسين حوزه علميه قم از هفته آتي جلسات خود را با حضور اعضاي جامعتين آغاز خواهد كرد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: جامعه وعاظ تهران به دبيركلي حجت الاسلام شجوني زيرنظر دبيركل جامعه روحانيت مبارز اداره مي شود و جامعه روحانيت هيچ تشكلي را به غير از تشكل مذكور نمي شناسد.
گفتني است بر اساس شواهد موجود تشكل موسوم به «جامعه وعاظ كشور» چند ماه قبل از سوي آقاي اسفنديار رحيم مشايي و با واسطه يكي از طلاب جوان پديد آمده است و ماجراي شكل گيري آن اينگونه بود كه در پي برخي از مواضع سؤال برانگيز اسفنديار مشايي، روحاني ياد شده كه در آن هنگام يكي از اعضاي «جامعه وعاظ تهران» بود، از ايشان براي پاسخگويي به پرسش هاي اعضاي اين جامعه دعوت مي كند و آقاي مشايي در آن جلسه مي كوشد به پرسش هايي كه درباره مواضع وي مطرح شده بود پاسخ بدهد ولي پاسخ هاي ايشان براي اعضاي جامعه وعاظ تهران كه يك تشكل قديمي و آزمون داده در فراز و نشيب هاي انقلاب است، قابل قبول تلقي نمي شود. ولي بعد از پايان جلسه، روحاني جوان دعوت كننده طي مصاحبه اي اعلام مي كند پاسخ هاي آقاي مشايي براي اعضاي جامعه وعاظ قانع كننده بود! كه مصاحبه ايشان با اعتراض اعضاي جامعه وعاظ تهران روبرو مي شود. مدتي بعد، همان روحاني جوان تعدادي از افراد روحاني را از شهرستان هاي مختلف به تهران دعوت مي كند و در جلسه اي كه در سالن مجتمع فرهنگي سيدالشهدا(ع) در ميدان هفت تير تشكيل داده بود، پاي سخنراني آقاي رحيم مشايي مي نشاند و متعاقب آن از تشكيل جامعه اي موسوم به «جامعه وعاظ كشور»! خبر مي دهد و هفته بعد نام آن را به «جامعه وعاظ ولايي كشور»! تغيير مي دهد. اين تشكل جديد و ناشناخته به خاطر نامي كه براي آن انتخاب شده و توهم انشعاب در جامعه وعاظ تهران را تداعي مي كرد اعتراض اعضاي جامعه وعاظ تهران كه به پيروي بي چون و چرا از حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب معروف هستند، را در پي داشت و به روحاني ياد شده تذكر مي دهند كه اختلاف افكني خواست اعلام شده دشمنان نظام است و به شدت از سوي رهبر معظم انقلاب نهي شده است و نيز، شايسته نيست كه جمعي از روحانيون بي آن كه از واقعيت امر باخبر باشند، تحت مديريت آقاي مشايي قرار گيرند، اما متاسفانه تذكرهاي دلسوزانه اعضاي جامعه وعاظ تهران بي نتيجه مي ماند.
اين طلبه از افراد متدين و متعهد است و احتمال مي رود به خاطر جواني و بي تجربگي در تشخيص و شناخت موضوع دچار نوعي اشتباه شده باشد.
 



شهاب الدين صدر: عمل به فرمايشات رهبري وحدت ملي را محقق مي سازد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه شاخص حركت صحيح جامعه با وحدت و يكپارچگي حول فرمايشات رهبري محقق مي شود.
سيد شهاب الدين صدر، در جمع نمازگزاران مسجد صاحب الزمان مشيريه تهران طي سخناني وحدت را خنثي كننده توطئه هاي دشمنان خواند و افزود: يكي از مسائلي كه همه توطئه ها را خنثي مي كند وحدت مردم است، هميشه دشمن از دسته بندي و گروه گروه كردن و تفرقه اندازي بين مردم استفاده كرده است، اما هميشه امام مي فرمود رمز پيروزي مردم كلمه توحيد و توحيد كلمه است، مقام معظم رهبري مجدداً در هفته گذشته مردم را به وحدت و پرهيز از تفرقه و اختلاف دعوت كردند.
صدر در ادامه تصريح كرد: ما بيش از هر زمان ديگري نيازمند وحدت هستيم چرا كه آن ها دسيسه هاي جديدي مي كنند. شاخص حركت صحيح جامعه با وحدت و يكپارچگي در اين راه همان طور كه زمان امام فرمايشات امام بود امروز فرمايشات رهبري است.
وي «امامت و رهبري» را از امتيازات شيعه برشمرد و تصريح كرد: يكي از امتيازات شيعه امامت و رهبري و ولايت آن است هرگاه فضا غبارآلود مي شود و نمي دانيم حق و حقيقت چيست، گوش مي كنيم ببينيم رهبر و ولي امر چه مي گويد اگر اين كار صورت مي گرفت حتماً برخي اتفاقات درصدر اسلام و در زمان امام علي(ع) نمي افتاد بعد از امام خميني هرگاه بحران ايجاد شده و مردم در ابهام قرار گرفته اند فرمايشات مقام معظم رهبري كشور را از بن بست نجات داده و براي تمام مردم آرامش بخش بوده است.

 



مگر ما در خارج مرده ايم كه شما در داخل شكست مي خوريد؟! (خبر ويژه)

يكي از 3 خالي بند معروف فتنه سبز هم معتقد است ادعاي سران فتنه سبز مبني بر هدايت آن از پايين به بالا و بدون رهبري و خط دهي ديگر جواب نمي دهد.
محسن سازگارا به سايت «گذار» گفت: در مرحله جديد، هدايت جريان مثل سابق نمي تواند از مدل پايين به بالا پيروي كند چون نيازمند فعاليت هاي پيچيده و طراحي هستيم. اكنون با توجه ضرباتي كه متحمل مي شويم، نمي توانيم با يك نسخه از پيش نوشته شده جنبش را پيش ببريم. رژيم اكنون شيوه هاي برخورد را به خوبي آموخته است و حوزه اينترنت و ماهواره هم مورد حمله و كنترل است.
وي همچنين گفت: تكرار فرمول تعيين تاكتيك از پايين به بالا قطعاً با شكست روبرو مي شود همان گونه كه در روزعاشورا به تشديد خشونت منجر شد و در 22 بهمن هم شكست خورد. در واقع خلأ رهبري در اين 2 روز به جنبش ضربه زد. 22 بهمن نمونه ناموفق مدل از پايين به بالا بود، علت هم اين بود كه ناگهان با پديده پيچيده اي كه همه مي خواستند رهبري كنند مواجه شديم، البته تدارك وسيع طرف مقابل را هم نبايد ناديده گرفت.
اين پادوي سازمان سيا از وضعيت سازماندهي فتنه گران توسط موسوي و كروبي نيز انتقاد كرد و از آنها خواست خلأ سازماندهي را با استفاده از ضد انقلاب مقيم خارج جبران كنند. سازگارا در آشوب هاي سال گذشته تا مرز دروغ بافي هاي بي سابقه و نيز دعوت به ساخت كوكتل مولوتوف و نحوه آتش افروزي و آشوب پيش رفت. اعتراف اخير وي به ادعاي رندانه موسوي پس از رسيدن به بن بست است مبني بر اينكه جنبش سبز رهبري ندارد و از پايين و به واسطه شبكه هاي اجتماعي؟! هدايت مي شود.

 



مهمان هاي لنگه به لنگه آنجا چه مي كردند (خبر ويژه)

شماري از عناصر ساختارشكن و وابستگان به گروهك ها به خانه محمد نوري زاد رفتند.
در يكي از اين ملاقات ها توسلي از نهضت آزادي به همراه برخي وابستگان گروهك تحكيم حضور داشتند. در ملاقات ديگر، عبدالله نوري به همراه غلامحسين كرباسچي دبيركل كارگزاران، محسن امين زاده(معاون و همه كاره وزارت خارجه دولت اصلاحات و عضو حزب مشاركت)، مرتضي مبلغ(معاون وزارت كشور دولت اصلاحات) و علي حكمت از مديران روزنامه هاي زنجيره اي حضور بهم رسانده و با نوري زاد ديدار كردند.
آنچه عبرت آموز و قابل تامل است انبوه نوشته هاي نوري زاد درباره مواضع ضدانقلابي و خيانت هاي كساني چون وابستگان گروهك نهضت آزادي، عبدالله نوري، كرباسچي و تندروهاي ساختارشكن دولت اصلاحات است. با توجه به همه شواهد موجود قطعا آنها از خيانت هاي خود كمترين ندامت و عقب نشيني نكرده اند و محل ابهام است كه پس چه نسبتي مي توانند با امثال نوري زاد داشته باشند... الا اينكه خوش بينانه بگوييم به عنوان مهمان هاي ناخوانده و پررو، وي را در رودربايستي انداخته و براي خود دعوت گرفته باشند!
كرباسچي پس از راهنما زدن به سمت كروبي و راي دادن به موسوي! و پس از اوج گيري آشوب ها ناگهان از انظار عمومي و رسانه ها غايب شد و اكنون با حضور در خانه آقاي نوري زاد... خبر سلامتي خود را مي دهد.



 



همه درماندگي هاي موسوي به كنار! تكليف هم جنس گراها چه مي شود!؟ (خبر ويژه)

يكي از تئوريسين هاي ناكام كودتاي مخملي و براندازي نرم آب پاكي را روي دست موسوي ريخت و گفت«بيانيه آخر موسوي پر از تضاد است، او هيچ برنامه اي براي آينده ندارد». رامين جهانبگلو در عين حال يكي از دغدغه هاي مهم خود را در صورتي كه جريان براندازي موفق مي شد، وضعيت هم جنس گرايان عنوان كرد!
جهانبگلو كه پيش از اين علناً اذعان كرده با مأموران امنيتي سازمان هاي «سيا» و «موساد» در ارتباط بوده، در گفت وگو با سايت ضدانقلابي خودنويس اظهار داشت: به نظر مي رسد سران جنبش سبز بهانه اي براي آينده ندارند. ما بايد از خودمان بپرسيم و از آنها بايد پرسيد كه دنبال چه جامعه اي هستيم؟ قانون اساسي جديد؟ وضعيت گروه هاي مختلف از جمله هم جنس گرايان چه مي شود؟ بحث هاي زيادي است كه جنبش هنوز نپرسيده است.
وي اضافه كرد: بيانيه 18 موسوي خيلي تضاد دارد. ايشان از يك طرف در مورد اجراي اصول قانون اساسي صحبت مي كند از طرف ديگر اهداف انكارناپذير انقلاب اسلامي با اهداف جنبش سبز يكي نيست و مطالبات اين جريان در تضاد مستقيم با قانون اساسي قرار دارد.

 



پيشمرگي اوباما در قبال دردسرهاي رژيم صهيونيستي براي آمريكا (خبر ويژه)

«سيلون سي پل» تحليلگر مقيم نيويورك ضمن درج مطلب فوق در روزنامه فرانسوي لوموند نوشت: كسي به خاطر ندارد كه تا به حال يك دولت اسرائيلي در تنگنا قرار گرفته باشد و نتواند وزير خارجه خود را در طول يك سالي كه از انتصاب او مي گذرد به واشنگتن بفرستد.
تحليلگر لوموند با تأكيد بر اينكه «روابط اسرائيل و آمريكا دچار اختلال شده» مي نويسد: از زمان روي كارآمدن باراك اوباما در ژانويه 2009 و ده هفته بعد از آن، به قدرت رسيدن بنيامين نتانياهو در اسرائيل، مي توان گفت كه بطور بي وقفه حوادث ناخوشايندي- همچون خانه سازي در مناطق اشغالي و يا محاصره غزه- روابط دو طرف را به مخاطره انداخته اند.
نويسنده لوموند اضافه مي كند: گرچه همين اواخر نتانياهو به آمريكا تبريك گفت كه تحريم هاي جديدي عليه ايران تصويب كرده است، و اوباما نيز اخيراً يك چك 205 ميليون دلاري كمك نظامي براي اسرائيل امضاء كرد، با اين حال، اگر دقت كنيم راستاي اصلي مناسبات دو كشور بيشتر رو به خرابي مي رود تا رو به بهبود. يك ديپلمات -دانيل كورتزر- كه سالها در اسرائيل سفير بوده نقل مي كند كه ميان دو ديدگاه آمريكا و اسرائيل درباره خاورميانه شكاف هر روز بيشتر مي شود.
لوموند در پايان نوشت: رفتار دوگانه اسرائيل در امتناع از پيوستن به پيمان منع گسترش سلاح هاي اتمي و پافشاري اش براي جلوگيري از اقدامات ايران در عرصه هسته اي به طرز فزاينده اي براي آمريكا مزاحمت آفرين شده است.
سايت رسمي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز با اشاره به سفر نتانياهو به واشنگتن نوشت: محافل سياسي مي گويند اين بار استقبال گرمي از نتانياهو تدارك ديده شده است. ديدار پيشين در محيطي سرد برگزار شد و اوباما حتي اجازه عكس برداري از اين ديدار را نداد.
از سوي ديگر به گزارش مجله «لوموند ديپلماتيك»، نوام چامسكي منتقد آمريكايي طي سخناني در پاريس گفت: آمريكا به ويژه از سال 1967 از اسرائيل حمايت مي كند. پس از سقوط رژيم شاه در ايران در سال 1979، نقش اسرائيل افزايش يافت. در اين دوره حكومت اسرائيل، خدمات مختلفي براي آمريكا در سراسر جهان ارائه مي كرد. كنگره آمريكا از حمايت مستقيم از تروريسم دولتي در گواتمالا، آفريقاي جنوبي و ديگر كشورها ممانعت مي كرد، در نتيجه آمريكا به يك سري كشورها نظير اسرائيل، انگليس، تايوان و شايد فرانسه براي انجام كار كثيف تروريسم متوسل شد. اسرائيل در اين كار بسيار مأثر است در حالي كه فلسطيني ها چيزي ندارند كه به آمريكا عرضه كنند.
انتشار اين تحليل ها در حالي است كه اوباما روز گذشته با نقض بيانيه 180 كشور عضو ان پي تي در نشست نيويورك، از سياست ابهام اتمي رژيم صهيونيستي و بستن تأسيسات هسته اي خود به روي بازرسان آژانس دفاع كرد. بيانيه اخير نشست ان پي تي علناً از رژيم صهيونيستي مي خواست در راستاي خلع سلاح اتمي، تأسيسات خود را به روي بازرسان آژانس باز كند. اوباما پس از ديدار نتانياهو كه در راستاي بهبود روابط متشنج انجام شد، در عباراتي مبهم گفت «ما از اسرائيل نخواهيم خواست كه گام هايي براي عقب نشيني از برنامه دفاعي اش بردارد». تمام رسانه هاي خبري جهان درباره سخنان اوباما نوشتند كه وي از فشار بر برنامه تسليحات هسته اي اسرائيل خودداري بلكه از آن حمايت كرده است.
در حالي كه مايكل اورن سفير اسرائيل در واشنگتن به تازگي گفته بود «تنش فعلي در روابط اسرائيل و آمريكا، بدترين بحران در 35 سال گذشته است»، اوباما در ملاقات نتانياهو از موضع پايين گفت: من خبر دارم كه حتي در واشنگتن هم خبرهايي مبني بر تنش در روابط دو دولت منتشر شده اما من از همان بار نخست كه نخست وزير اسرائيل را ملاقات كردم، به او اعتماد داشته ام و اين پيش از زماني است كه به عنوان رئيس جمهور انتخاب شوم.»
ديدار نتانياهو از واشنگتن قرار بود دو ماه پيش انجام شود اما جنايت رژيم صهيونيستي عليه سرنشينان كشتي امدادرساني به غزه و اعتراض گسترده جهاني باعث تأخير در سفر مذكور شد. با اين همه ظاهراً اوباما در ادامه سياست هاي دولت هاي قبلي آمريكا مجبور است به صهيونيسم بين المللي باج بدهد.
سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در ارزيابي سخنان اخير اوباما نوشت: اسرائيل در ماه هاي اخير دل مشغول فشارهاي بين المللي براي آشكار ساختن توان هسته اي خود بود. اين فشار در كنفرانس نيويورك بيشتر شده بود. سخنان بسيار گرمي كه اوباما در حمايت از سياست ابهام اسرائيل بيان كرد هرگز از زبان هيچ رئيس جمهور ديگري در آمريكا شنيده نشده بود.

 



واشنگتن پست: ايران مي تواند ناوگان آمريكا را در خليج فارس فلج كند (خبر ويژه)

روزنامه واشنگتن پست اذعان كرد ايران در جنگ نامنظم دريايي بر آمريكا برتري دارد.
اين روزنامه نوشت: ايران در حالي به توانمندي هاي دريايي خود در خليج فارس تاكيد مي كند كه آمريكا نيز بر اين قابليت ها اذعان دارد احتمال بازرسي كشتي هاي ايراني مقامات ايران را برانگيخت تا بر احاطه روز افزون كشورشان بر خليج فارس تاكيد كنند.
ايران سال هاست كه تهديد به بستن تنگه هرمز مي كند. اين تنگه يك آبراه باريك براي ورود به خليج فارس است و همه روزه كاروان تانكرهاي سوخت، 30 درصد از نفت و گاز مصرفي جهان را از اين تنگه منتقل مي كنند.
اين روزنامه مي نويسد: طبق گزارش اطلاعات دريايي آمريكا كه پاييز سال 2009 تهيه شده، كنترل آب هاي خليج فارس به فرماندهي استراتژيك سپاه واگذار شده و ايران با سرعتي هر چه تمام تر دست به كار مسلح ساختن ناوگان روبه پيشرفت دريايي خود شده كه شامل كشتي ها و شناورهاي پرسرعت مجهزبه اژدر افكن و موشك است. اين مجموعه توانايي مين گذاري و حتي پنهان شدن در دريا را دارند. ايراني ها امروز متفاوت از 15-10 سال گذشته عمل مي كنند و افزون بر ارتقاي كيفي قايق هاي تندرو و برگزاري چندين مرحله تمرين هاي نظامي آموزش عمليات تهاجمي، داراي قابليت شليك موشك هاي كروزنيز هستند. اين موشك ها حقيقتا براي هر شناور عبوري تهديد جدي هستند.
به نوشته اين روزنامه آمريكايي مقامات نظامي آمريكا مي گويند مدت هاست تهديد نيروي دريايي ايران به حملات نامتقارن را جدي مي گيرند. پنتاگون و ارتش آمريكا در بازسازي جنگ احتمالي با ايران، به نتايج هشدار دهنده اي رسيد. اين نتايج نشان مي داد ايراني ها به راحتي مي توانند ناوگان پنجم دريايي آمريكا را فلج كنند.

 



نشستي كه براي آقاي چاخان زاده گران تمام شد (خبر ويژه)

خبر ويژه كيهان با عنوان «برلوسكوني هم نوچه دار شد» در زمينه ملاقات شماري از عناصر سلطنت طلب، تروريست و چپ هاي آمريكايي، باعث خشم عليرضا چاخان زاده شد.
اين سلطنت طلب فراري و مستخدم مشترك سيا و موساد در واكنش به خبر مستند كيهان ( به نقل از راديو زمانه) به شبكه كانال يك وابسته به شهرام همايون گفت: حسين شريعتمداري مي نويسد «شماري از عناصر ورشكسته ضدانقلاب از گروهك هاي سلطنت طلب، تروريست، تجزيه طلب و چپ هاي نوليبرال با مساعدت مقامات كشور مافياها گردهم آمدند». هيچ گروه سلطنت طلب يا چپ در اين كنفرانس نبود. گروه هايي از اقوام ايراني بودند. نوشته اند «عبدالله مهتدي سركرده گروهك كومله». آقاي مهتدي يك روشنفكر ايراني است كه جايگاه شايسته خود را در جنبش دموكراسي خواهي نشان داد. من واقعاً از مصاحبه او با بي بي سي و حرف هايش در شبكه روژهه لات ]شبكه وابسته به گروهك پژاك[ لذت بردم. حسن شرفي از حزب دموكرات كردستان هم واقعاً اسم بامسمايي كه مي گويند همين است]![، يكي از باشرف ترين آدم هايي است كه من ديدم. نوشته اند «فرخ نگهدار عضو مركزيت گروهك فدائيان خلق، عليرضا نوري زاده سلطنت طلب». عليرضا نوري زاده از آسمان افتاده، سلطنت طلب است. اصلاً نمي گويند او نويسنده است، چه كاره است، براي چي آنجا بود.
گفتني است نوري زاده با گروهك هاي تروريستي نظير پژاك و كومله و تندر در ارتباط كامل است. او بيش از ايدئولوژي معتقد به پول و دلار است. به همين دليل هم در روزگار پهلوي در كنار قلم به مزدي براي مطبوعات رژيم، با لانه جاسوسي آمريكا در تماس بود و پس از انقلاب هم بدش نيامد فيگور جمهوري خواهي بگيرد در حالي كه با تروريست ها پالوده مي خورد. او در عين حال طي چندماه اخير به اعتبار پيدا شدن سروكله مهاجراني در لندن و مشاهده دغلبازي هاي تيم وي، دچار سرخوردگي شده و علناً زبان به اعتراض گشوده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14